Vandaag de rubbers in de stangen maar eens vervangen. Eerst bij m'n voormalige werkgever busjes gedraaid:
![Foto5_Klein_zpsd961d484.jpg]()
Die beschadiging/inkeping is om ruimte te maken voor de stang.
![Foto6_Klein_zps7a11f04a.jpg]()
De bussen passen in elkaar.
En zo werkt het:
![Foto1_Klein_zpse2e46c02.jpg]()
Busje ...
![Foto2_Klein_zps48346eec.jpg]()
Stangetje ...
![Foto3_Klein_zps75c0b781.jpg]()
Andere busje er op ...
![Foto4_Klein_zpsae29845f.jpg]()
Ja, zo ja ...
En als je dan op de bovenste bus drukt, drukt de rubber bus er uit. Overigens gaat dat niet zo heel makkelijk. De rubber bus kraakte behoorlijk toen ik hem er uit drukte. Ik gebruikte een pers met en capaciteit van ca. 40 ton. In een bankschroef was het vermoedelijk niet gelukt. Als ik de bus naar beneden geduwd had terwijl het spulletje zo op de tafel stond dan was het dwars door de tafel heen gegaan. En door de parketvloer.
![Foto7_Klein_zps33804693.jpg]()
Dit ziet er toch veel beter uit zo met vers rubber ?
Ik zou ook de rubber bussen op het andere uiteinde van de stangen vervangen, maar die had ik niet. Ik dacht dat ik ze gekocht had, maar die rubbers waren voor de schokbrekers. En die passen niet hier in. Nog even regelen dus ...
Ik heb bij m'n voormalige werkgever ook 7/16 UNC bouten gevonden. De schroefdraad is vermoedelijk hetzelfde is als de schroefdraad van de bout uit de Saab. Ik kon die beschadigde moer er niet op draaien, maar dat kan ook al niet meer op de orginele bout dus dat zegt niet zoveel. Maar de spoed lijkt, voor zover ik kan zien, wel overeen te komen. Alleen jammer dat die mooie nieuwe bouten een paar centimeter te kort zijn ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/