abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:48:56 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96705950
Wat ik werkelijk niet begrijp is dat de koers zo goed blijft (relatief gezien). Voor een fabrikant!! Genoeg bedrijven die financieel gezond zijn en bijna insolvabel zouden raken wanneer de complete productie een maand stil ligt. Wat heeft dat Spyker wel niet gekost! En niks in het vooruitzicht.
Kom op: wat is nu triester dan een fabrikant die stilligt omdat hij zijn leveranciers niet betalen kan! Dan ben je toch al feitelijk failliet (nog los van het negatieve vermogen
The End Times are wild
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:58:42 #77
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_96706306
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:48 schreef LXIV het volgende:
Wat ik werkelijk niet begrijp is dat de koers zo goed blijft (relatief gezien). Voor een fabrikant!! Genoeg bedrijven die financieel gezond zijn en bijna insolvabel zouden raken wanneer de complete productie een maand stil ligt. Wat heeft dat Spyker wel niet gekost! En niks in het vooruitzicht.
ik vermoed koersmanipulatie, serieus.
"Ik quote graag mezelf."
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:02:25 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96708933
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:58 schreef San_Andreas het volgende:

[..]

ik vermoed koersmanipulatie, serieus.
In dit geval denk ik dat je geen alu-hoedje hoeft te zijn om dat te vermoedden. Uiteindelijk is toch onvermijdelijk dat de koers naar nul gaat. Mocht je nog long zitten, ideale gelegenheid om je aandelen relatief goed te dumpen. Helaas kan er niet op geshort worden!

Het bedrag dat die Chinezen boden was trouwens meer dan de marketcap. Voor een 30%'s belang!
The End Times are wild
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:49:09 #79
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96711417
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:02 schreef LXIV het volgende:....
Het bedrag dat die Chinezen boden was trouwens meer dan de marketcap. Voor een 30%'s belang!
Typisch Victor Muller ;) :r
Oplichten is zijn natuur
  donderdag 12 mei 2011 @ 20:09:41 #80
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_96712753
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:49 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Typisch Victor Muller ;) :r
Oplichten is zijn natuur
Ik heb me er altijd over verbaasd dat hij telkens weer een zak met geld (lees investeerder) uit zijn hoge hoed wist te toveren.
Er is maar 1 man rijker geworden van die overname van Saab en dat is Victor Muller.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:02:41 #81
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_96722832
Hoe komt Muller eigenlijk aan zijn eigen salaris? Hij leeft toch niet op water en brood?
"Ik quote graag mezelf."
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:12:55 #82
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96723848
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:02 schreef San_Andreas het volgende:
Hoe komt Muller eigenlijk aan zijn eigen salaris? Hij leeft toch niet op water en brood?
Gewoon jatten uit de boedel ;)
Niet zo moeilijk als je zelf de overboeking kan maken en ondertekenen :P
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:17:48 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96724311
1) De productie ligt stil
2) Het management is corrupt en mede-investeerders hebben maffia-banden
3) Het bedrijf heeft geen liquide middelen meer
4) Het bedrijf heeft feitelijk een negatief eigen vermogen

Wie koopt er dan nog?
The End Times are wild
pi_96724482
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:17 schreef LXIV het volgende:
1) De productie ligt stil
2) Het management is corrupt en mede-investeerders hebben maffia-banden
3) Het bedrijf heeft geen liquide middelen meer
4) Het bedrijf heeft feitelijk een negatief eigen vermogen

Wie koopt er dan nog?
Een Chinese autofabrikant, puur voor de naam en 'toegang' in Europa :P

Uiteraard met een staatslening dus de prijs boeit niet zo :P
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:28:23 #85
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96725463
VEB: 'Spyker Cars gaat mogelijk failliet' :D

De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) sluit niet uit dat autobedrijf Spyker Cars faillissement moet aanvragen na het stuklopen van de beoogde strategische samenwerking met het Chinese Hawtai Motor Group. Dat zei hoofdeconoom Patrick Beijersbergen van de VEB donderdag

,,Faillissement is altijd een mogelijkheid als de schuldeisers voor een faillissementsaanvraag gaan. Dat kan een mogelijkheid zijn, maar ik kan dat niet overzien. Victor Muller is nu in China aan het praten, dus misschien stapt een andere Chinese partij nog in.''

De VEB ziet de toekomst voor Spyker en Saab steeds somberder in. ,,Het probleem is dat dit allemaal tijd in beslag neemt en hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt. Ik ben bang dat dit de reputatie van Saab beschadigt en dat dit niet goed is voor de verkoop.''

De VEB wil opheldering van Spyker over de situatie bij het bedrijf op de aandeelhoudersvergadering volgende week. ,,We hebben veel vragen die we aan het bedrijf willen stellen bij de aandeelhoudersvergadering volgende week donderdag. Er is teveel dat we niet weten.''

http://www.quotenet.nl/ni(...)ogelijk-failliet.php
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:29:28 #86
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96725589
'Gewoon doorgaan, je kent me toch' Victor Muller reageert vanaf Mille Miglia op afketsen Chinese investering met Saab

http://twitter.com/#!/sjoerdvstokkum/statuses/68600725994868737
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:32:27 #87
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96725916
Bij Spyker wapperen steeds meer rode vlaggen :D

http://www.veb.net/conten(...)ker/jaarcijfers.aspx
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:33:59 #88
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96726062
De VEB heeft Spyker namens beleggers een achttiental vragen gesteld over de huidige situatie bij de autofabrikant en de verwachtingen voor de toekomst. :P

http://www.veb.net/conten(...)rsvragen20110429.pdf
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:38:12 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96726463
quote:
6s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
De VEB heeft Spyker namens beleggers een achttiental vragen gesteld over de huidige situatie bij de autofabrikant en de verwachtingen voor de toekomst. :P

http://www.veb.net/conten(...)rsvragen20110429.pdf
Daar krijg je bij dat soort bedrijven toch nooit een eerlijk antwoord op.

Hoe denk jij dat de vork aan de steel zit?
The End Times are wild
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:48:21 #90
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96727295
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 12 mei 2011 22:38 schreef LXIV het volgende [quote]
....
Hoe denk jij dat de vork aan de steel zit?
Failliete tent met een fantast/rasverkoper aan het stuur

Ik denk dat Victor niet meer lang te leven heeft gezien zijn banden met de russische mafia
Die vinden het niet leuk om opgelicht te worden ;)
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:51:04 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96727537
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:48 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Failliete tent met een fantast/rasverkoper aan het stuur

Ik denk dat Victor niet meer lang te leven heeft gezien zijn banden met de russische mafia
Die vinden het niet leuk om opgelicht te worden ;)
Ja, een goede verkoper moet hij beslist zijn. Die Nederlandse investeerders namen gewoon wat beteuterd hun verlies. Misschien doen de Russen dat niet zo!
The End Times are wild
pi_96729372
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, een goede verkoper moet hij beslist zijn. Die Nederlandse investeerders namen gewoon wat beteuterd hun verlies. Misschien doen de Russen dat niet zo!
_O-
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:20:49 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96751581
komt een nieuwe pennystock aan

quote:
do 12 mei 2011, 11:16 VEB vreest faillissement Spyker AMSTERDAM (AFN) - De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) sluit niet uit dat autobedrijf Spyker Cars faillissement moet aanvragen na het stuklopen van de beoogde strategische samenwerking met het Chinese Hawtai Motor Group. Dat zei hoofdeconoom Patrick Beijersbergen van de VEB donderdag.

Spyker Cars NV 13-05-2011 (15:11)
3,552 EUR -1,14% -0,041

Naar Spyker Cars NV detailpagina ,,Faillissement is altijd een mogelijkheid als de schuldeisers voor een faillissementsaanvraag gaan. Dat kan een mogelijkheid zijn, maar ik kan dat niet overzien. Victor Muller is nu in China aan het praten, dus misschien stapt een andere Chinese partij nog in.''
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 13 mei 2011 @ 16:13:39 #94
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96754078
http://www.beurs.nl/spyker-cars-koers



Victor weer aan het bijkopen :? :+
  vrijdag 13 mei 2011 @ 22:27:05 #95
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96772339
Hawtai: afketsen deal door economische redenen

PEKING (AFN) - Vice-president Richard Zhang van het Chinese Hawtai Motor Group zei vrijdag dat het afketsen van de deal met Spyker niet werd veroorzaakt door problemen met het verkrijgen van overheidstoestemming. De oorzaak zou liggen in de ,,commerciële en economische realiteit'', aldus Zhang vrijdag.

De vice-president zei nog steeds met Spyker te spreken over de mogelijkheden van samenwerking omtrent Saab.

http://www.telegraaf.nl/a(...)?sn=autovisie_nieuws

Victor en realiteitszin altijd lastig :Y
  zaterdag 14 mei 2011 @ 12:00:57 #96
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96788397
Klap Victor Muller

Financiële duivelskunstenaar Victor Muller oogst vaak bewondering voor de wijze waarop hij geld weet los te peuteren, eerst voor Spyker, daarna voor Saab. Vorig jaar gold Muller in Zweden nog als held. Maar zijn ster daalt snel, nu Saab aan de rand van de afgrond staat. Na het afketsen van de deal met de Chinese redder Hawtai, peilde de Zweedse krant Dagens Industri de stemming: 84% heeft geen vertrouwen in Muller, 16% gelooft hem wel.
www.fd.nl

Ze hebben hem eindelijk door ;)
  maandag 16 mei 2011 @ 10:38:10 #97
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96877291
Nieuwe hoop voor Saab?

China Youngman Automobile wordt in de Zweedse media genoemd als de nieuwe Chinese hoop voor autofabrikant Saab, nu de deal met een ander Chinees concern -Hawtai Motor Group- niet doorgaat. Saab, sinds een jaar in handen van Spyker, zelf onthoudt zich van commentaar. Saab kampt momenteel met geldgebrek. Omdat leveranciers van onderdelen niet meer betaald kunnen worden, ligt de autoproductie al sinds begin april stil. (FD, p. 7)

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 16-05-2011 18:13:16 ]
  maandag 16 mei 2011 @ 10:41:11 #98
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96877401
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 10:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nieuwe hoop voor Saab?

China Youngman Automobile wordt in de Zweedse media genoemd als de nieuwe Chinese hoop voor autofabrikant Saab, nu de deal met een ander Chinees concern -Hawtai Motor Group- niet doorgaat. Saab, sinds een jaar in handen van Spyker, zelf onthoudt zich van commentaar. Saab kampt momenteel met geldgebrek. Omdat leveranciers van onderdelen niet meer betaald kunnen worden, ligt de autoproductie al sinds begin april stil. (FD, p. 7)
ik denk dat SAAB over vijf jaar in China gebouwd zal worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 16 mei 2011 @ 10:44:11 #99
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96877498
Spyker vindt nieuwe Chinese partner voor Saab

Autofabrikant Spyker heeft een nieuwe Chinese partner gevonden om Saab te redden. Maandag kondigde de onderneming aan een intentieverklaring te hebben gesloten met Pang Da Automobile. De twee willen gaan samenwerken om de productie en distributie van de Zweedse Saabs, sinds vorig jaar in bezit van Spykerk, weer op gang te brengen.

Spyker vindt nieuwe Chinese partner voor Saab

Pang Da, volgens Spyker de grootste aan de beurs genoteerde autodistributeur van China, neemt een belang van 24 procent in Spyker, ter waarde van 65 miljoen euro. De Chinese onderneming legt direct ook 30 miljoen euro op tafel voor de aanschaf van auto's van Saab. Binnen dertig dagen zou er nog eens 15 miljoen kunnen volgen, afhankelijk van "bepaalde omstandigheden".

Spyker liet weten dat de productie van Saab, die al weken stil ligt, "zo snel mogelijk" zal worden herstart. De overeenkomst tussen Spyker en Pang Da moet nog worden goedgekeurd door de Chinese autoriteiten en onder meer door de Europese Investeringsbank en de Zweedse overheid.

[ Bericht 5% gewijzigd door ikweethetookniet op 16-05-2011 18:12:26 ]
  maandag 16 mei 2011 @ 15:30:25 #100
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96888423
Pang Da nieuwe partner van Saab

Saab heeft een nieuwe Chinees gevonden die wil helpen het bedrijf weer overeind te krijgen. Pang Da is de grootste autodistributeur in China en is volgend Muller een betere partij dan Hawtai, waarmee vorige week op het laatste moment een deal misliep.

Het Chinese Pang Da is de nieuwe partner van Saab. Dat bedrijf is geen automerk, maar de grootste distributeur in China. Via hen zijn vorig jaar 470.000 auto’s verkocht via 1.100 dealers in China. Het eerste deel van de overeenkomst is een bestelling van dertig miljoen euro aan Saabs. Muller vertelt ons vanuit Bejing dat dit zo’n 1.300 auto’s zijn.
Omdat Pang Da zelf geen autoproducent is, wordt het gemakkelijker een goedkeuring te krijgen van de Chinese overheid voor de samenwerking. “Hawtai struikelde toch over de regelgeving van de overheid, ook al vertelden ze zelf dat ze door de ‘economische realiteit’ uit de joint venture zijn gestapt,” vertelt Muller. “Het zou fijn zijn geweest als ze eerst even contact met ons hadden opgenomen voordat ze die bewering de wereld in gooiden.”
Pang Da wil op termijn een aandeel van 65 miljoen euro in Spyker nemen. “Ze hebben niet de intentie een meerderheidsaandeel te verwerven en zo Saab over te nemen. Ze zijn alleen geïnteresseerd in een strategisch aandeel in een premium Europees automerk.” Voor dat onderdeel van de overeenkomst is echter nog wel de toestemming van de overheid nodig. Dat duurt naar verwachting zo’n drie maanden.
Pang Da kan door het grote netwerk Saab ook helpen met het opstarten van de productie in China. “Zo heeft Pang Da ook Subaru onlangs geholpen met het opstarten van de productie in China. “Over twee jaar verwachten we de productie in China op te starten. Daarvoor moet eerst de nieuwe 9-3 worden ontwikkeld op ons eigen Phoenix-platform. De GM-techniek mag namelijk niet in China worden geproduceerd.”
Muller denkt dat het opstarten van de productie nog een kwestie is van ‘enkele dagen’. Voor die stap is negentig miljoen euro nodig. De dertig miljoen van investeringsmaatschappij Gemini ligt inmiddels te wachten in Trollhättan. De dertig miljoen van de nieuwe Chinees wordt binnen een paar dagen verwacht en tot slot wordt een beroep gedaan op de lening van de Europese Investeringbank voor de overige dertig miljoen. Die wordt volgens Muller ook ‘zeer spoedig’ overgemaakt.

http://www.autoweek.nl/au(...)uwe-partner-van-Saab

Victor kan er dus weer geld doorheen jagen :D van een ander uiteraard :P

[ Bericht 1% gewijzigd door ikweethetookniet op 16-05-2011 18:12:56 ]
  maandag 16 mei 2011 @ 19:29:19 #102
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96899875
De vraag is alleen hoe lang nog ;)

Hij is hard op weg naar een lange boswandeling met een gat in zijn kop :D

Ondertussen maar eens persbericht lezen :P

http://www.spykercars.nl/download/artikel/Spyker_PD.pdf
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:03:03 #103
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96949462
Pang Da haalde drie weken geleden bijna $ 1 mrd op met een beursgang

Pang Da Automobile, ook wel bekend onder de naam Power Diversity Automobile Trade, is een van de grootste autodealers in China. Het bedrijf verkoopt onder andere de merken, Audi, Mercedes-Benz, Subaru, Mazda, Honda en Toyota in China. Daarnaast verkoopt het bedrijf minibussen, vrachtwagens, landbouwapparatuur en graafmachines. Behalve met verkoop houdt Pang Da zich ook bezig met onderhoud en reparatie van voertuigen. De onderneming heeft geen eigen autoproductie.

Eind 2010 had Pang Da bijna twaalfhonderd verkooppunten in 23 provincies en autonome regio's in China en Mongolië. Het bedrijf verkocht in 2010 in totaal 470.000 voertuigen, die in totaal een omzet opleverden van 53,7 miljard yuan (euro 5,8 mrd) en een winst van ruim Yn 1,2 mrd. In 2009 was de omzet nog ruim Yn 35 mrd en was de winst ruim Yn 1 mrd.

Pang Da Automobile ging eind april naar de beurs in Sjanghai en haalde daarbij bijna $ 1 mrd op. Bij het beursdebuut daalde de aandelenkoers echter met 23% vanwege zorgen over een afzwakkende groei in de Chinese automarkt. De beursgang was de op één na grootste dit jaar in China na Sinovel Wind, dat $ 1,4 mrd ophaalde in januari.

Bestuursvoorzitter Pang Qinghua is na de beursgang met een belang van bijna 26% de belangrijkste aandeelhouder. Achttien leden van het management van het bedrijf hebben daarnaast nog eens bijna 26% in handen. Tangshan Shengcheng Business Planning heeft een belang van bijna 21%. Ruim 13% van de aandelen is in publieke handen.

Distributeur heeft 1200 verkooppunten in China en Mongolië en had in 2010 een omzet van euro 5,8 mrd

http://www.fd.nl/artikel/(...)ijna-1-mrd-beursgang

Dus daar komt het geld vandaan ;)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:04:58 #104
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96949542
Distributeur Pang Da geeft Saab weer nieuwe hoop

Deal van euro 110 mln met Chinezen

De nieuwe reddingsboei van automaker Saab, onderdeel van het Nederlandse Spyker Cars, luistert naar de naam Pang Da Automobile Trade. Enkele dagen nadat een geplande investering van Hawtai Motor Group was afgeblazen, presenteerde Spyker-ceo Victor Muller de nieuwe Chinese partner.

'Deze deal is beter', zei Muller maandag tegen journalisten. De topman bedoelde dat de deal met Pang Da deels voorziet in een snelle geldinjectie, terwijl de investering van Hawtai langer op zich zou laten wachten. Saab heeft snel geld nodig om de productie weer te kunnen opstarten. Die ligt sinds begin april stil, omdat Saab leveranciers van onderdelen niet meer kan betalen.

De overeenkomst met Pang Da - dat handelt in auto's, maar er in tegenstelling tot Hawtai zelf geen maakt - heeft een omvang van euro 110 mln. De eerste euro 30 mln is volgens Spyker al overgemaakt. Daarvoor koopt Pang Da 1300 Saabs. Volgens plan volgt binnen dertig dagen nog eens een bestelling ter waarde van euro 15 mln.

Voor deze transacties heeft Pang Da volgens Spyker Cars geen goedkeuring van de Chinese autoriteiten nodig. Dat geldt wel voor het restant van euro 65 mln dat Pang Da wil investeren in Saab. Daarvoor krijgen de Chinezen een belang van 24% in Spyker Cars, het moederconcern van Saab.

Ter vergelijking: Hawtai wilde euro 150 mln investeren in Saab middels een converteerbare lening van euro 30 mln en euro 120 mln via nieuwe aandelen, goed voor een belang van 29,9% in Spyker. Afgelopen donderdag werd bekend dat deze overeenkomst niet doorging. Volgens Spyker omdat Hawtai niet de benodigde goedkeuringen van de autoriteiten kreeg. Hawtai zelf noemde 'commerciële en economische realiteiten' als oorzaak.

Autokenners wezen er gisteren op dat de overeenkomst met Pang Da niet af is, omdat Saab ook behoefte heeft aan een producent van auto's in China. De bedrijven zelf lijken dat te onderkennen en hebben de intentie om voor de productie nog een aparte joint venture op te zetten.

In dat bedrijf zal Saab maximaal 50% houden; het restant komt in handen van Pang Da en een fabrikant. De naam van Beijing Automotive Import & Export corporation (Baic) valt in dat verband. Baic kocht eerder het recht om het oude model van Saab 9-5 voor de Chinese markt te mogen produceren en is ook een goede bekende van Pang Da.

Tom Muller, analist van Theodoor Gilissen, vindt het te vroeg om de overeenkomst met Pang Da op waarde te schatten. 'De deal moet eerst nog uitgevoerd worden, en we hebben met Hawtai gezien dat zoiets geen uitgemaakte zaak is.' Of de genoemde bedragen voldoende zijn om Saab weer op de rails te krijgen, is volgens hem ook onduidelijk. 'Er zijn veel achterstallige rekeningen die eerst moeten worden voldaan.'

Spyker-topman Muller spreekt vandaag het personeel van de Saab-fabriek in het Zweedse Trollhättan toe. Wanneer de productie wordt hervat, is onduidelijk.

Spyker nam Saab ruim een jaar geleden over van General Motors en kwam dit jaar in geldnood, omdat er niet genoeg auto's waren verkocht. De afgelopen weken passeerden verschillende mogelijke Chinese redders de revue, zoals die van Great Wall Motor en Youngman Automobile

Binnen/bijna binnen Schrapen voor Saab
euro 30 mln

Omvang converteerbare lening van Gemini Investments Fund

euro 29 mln

Extra lening van de Europese Investeringsbank

euro 110 mln

Van Pang Da; euro 45 mln voor auto's, restant voor belang 24%

euro 30 mln

Van Antonov, ook voor aandelen

http://www.fd.nl/artikel/(...)aab-weer-nieuwe-hoop
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:07:37 #105
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96949690
Leverancier Saab ontslaat 50 werknemers ondanks Chinese financiering

Plastal, een leverancier van Spyker Cars nv onderdeel Saab Automobile, moet 50 werknemers ontslaan, ondanks de aankondiging van Spyker dat zij een nieuwe financieringspartner hebben gevonden om de geplaagde Zweedse autofabrikant te helpen de productie te hervatten, maakt Plastal dinsdag bekend.

"We hebben lang gewacht en het heeft ons veel geld gekost", zegt Per-Ewe Wendel, chief executive van Plastal dinsdag tegen Dow Jones Newswires.

Plastal levert bumpers en andere geverfde plastic onderdelen aan Saab, wat verantwoordelijk is voor 25% van de jaarlijkse omzet van 400 mln Zweedse kronen ($63 mln) van de fabriek in Simrishamn.

Volgens Wendel was de beslissing voor de ontslagen maandagochtend tijdens een bijeenkomst van het management genomen voordat Spyker naar buiten kwam met de nieuwe financieringsovereenkomst, maar veranderde de overeenkomst niets aan de genomen beslissing.

"We hebben nog steeds geen datum gehoord voor de hervatting van de productie van Saab", zegt Wendel.

Saab schortte de productie zes weken geleden op nadat leveranciers stopten met het aanleveren van onderdelen aan de fabriek in Trollhattan omdat ze niet betaald waren.

Maandag maakte Spyker bekend dat het een overeenkomst heeft gesloten met het Chinese Pang Da Automobile Trade Co. voor de verkoop van euro 45 mln aan Saab auto's en dat Pang Da daarnaast een belang van 24% krijgt in Spyker voor euro 65 mln. Tevens zullen de bedrijven samen een joint venture opzetten voor de distributie van Saab auto's in China.

Plastal zou nogmaals naar de ontslagen kunnen kijken als Saab de productie kan hervatten en financiering daarbij zeker kan stellen, zegt Wendel

http://www.fd.nl/artikel/(...)chinese-financiering

Eerste slachtoffers van Victor Muller zijn wanbeleid zijn er al :(
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:09:42 #106
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96949800
Pang Da: geen goedkeuring overheid nodig om Saab's te kopen

Pang Da Automobile Trade Co. (601258.SH) heeft dinsdag laten weten geen toestemming nodig te hebben van de Chinese overheid om auto's van Saab te kopen als onderdeel van de investeringsovereekomst met Spyker Cars dat eigenaar is van het Zweedse automerk.

Desalniettemin zal de Chinese autodealer goedkeuring moeten krijgen voor andere onderdelen binnen de voorlopige overeenkomst, waaronder de voorgenomen belangname en het opzetten van productie en distributie joint-ventures in China, zei Wang Jing, secretaris van de raad van bestuur van het bedrijf.

Pang Da maakte maandag bekend een pact te hebben gesloten om euro 65 mln te investeren in ruil voor een belang van 24% in Spyker en voor euro 45 mln aan Saab auto's af te nemen.

Pang Da zal de eerste euro 30 mln binnen twee weken overmaken, en zou voor een bedrag tot euro 15 mln aan Saab auto's kunnen kopen binnen 30 dagen, aldus Wang.

Volgens de verklaring maandag heeft Pang Da de goedkeuring nodig van het ministerie van handel, van de toezichthouder op China's buitenlandse valutahandel en van de National Development and Reform Commission.

"We zijn begonnen deze toezichthouders te raadplegen over de goedkeuringsprocedures", zei hij. "Het is voor de eerste keer dat we een dergelijke investering doen en we weten echt niet hoe het werkt."

Op dit moment wordt Saab niet verkocht in China. Gevraagd te reageren op de scepsis bij enkele Chinese concurrenten over Saab's toekomst in China, zei Wang: "Wat ze nodig hebben is een goede dealer."

"Slechts enkele mensen in China kenden Subaru in 2005, maar nu is het een bekend merk", aldus Wang.

http://www.fd.nl/artikel/(...)d-nodig-saab-s-kopen

Gelukkig maar :|W
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:27:42 #107
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97046235
Uitbetaling bonus Spykertopman uitgesteld :D

De uitbetaling van de bonus aan Spykertopman Victor Muller is uitgesteld. Dit zei Muller zelf donderdag na afloop van de aandeelhoudersvergadering van de eigenaar van het Zweedse autoconcern Saab.

Muller zou een bonus van ongeveer een half miljoen euro ontvangen over 2010. Eerder sprak de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) de verwachting uit dat Muller zou afzien van de bonus in verband met de financiële problemen bij Saab.

Muller zei dat hij het deel dat in aandelen wordt uitgekeerd al heeft gekregen. Het gedeelte dat contant wordt uitbetaald krijgt hij pas nadat de niet-betaalde rekeningen van leveranciers van Saab zijn voldaan.

Twitter

De aandeelhoudersvergadering was niet toegankelijk voor journalisten. Wel hield VEB-voorzitter Jan Maarten Slagter de buitenwereld tijdens de vergadering op de hoogte via Twitter. Zo werd bekend dat de doelstelling dat Saab in 2012 zwarte cijfers schrijft overeind blijft.

Verder is Spyker bijna rond met een nieuwe bestuursvoorzitter voor Saab. In maart werd bekend dat Saab-topman Jan Ake Jonsson zijn functie neerlegt. Hij heeft ongeveer veertig jaar bij de onderneming gewerkt.

www.telegraaf.nl

[ Bericht 4% gewijzigd door ikweethetookniet op 20-05-2011 14:56:05 ]
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:31:03 #108
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97046475
Saab praat met leveranciers

Saab heeft volgens een bericht van Automotive News Europe vandaag medegedeeld dat ,,sommige toeleveranciers weer willen beginnen met het leveren van onderdelen.''

Dat zou dan naar aanleding zijn van eerdere berichten deze week dat het Chinese Pang Da bereid is gevonden om geld in het noodlijdende Zweedse bedrijf te steken. De Chinezen zouden inmiddels 30 miljoen hebben betaald voor voertuigen die in China verkocht moeten gaan worden. Verder heeft Pang Da 65 miljoen over voor een aandeel van 24% in Saab, maar daarvoor moet op toestemming van de Chinese overheid woden gewacht.

In het bericht wordt Saab's productiedirecteur en inkoopmanager Gunnar Brunius geciteerd, die zegt dat ,,Saab in gesprek is met de ruwweg achthonderd toeleveranciers'' die het merk heeft. Met ,,een aantal van hen'' zou al overeenstemming zijn bereikt, waaronder kunststof onderdelenleverancier Plastal. De totaalschuld van Saab aan leveranciers zou volgens eerdere mededelingen van FKG, de Zweedse vereniging van auto-onderdelenfabrikanten, ,,in de tientallen miljoenen euro's lopen.''

Brunius meldde persbureau Reuters dat intern het doel is gesteld om eind volgende week weer met de productie te kunnen gaan beginnen.

www.telegraaf.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 20-05-2011 14:56:33 ]
  zondag 22 mei 2011 @ 14:27:19 #109
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97153683
Kan iemand s.v.p. Saab uit dat verschrikkelijke lijden verlossen?
Als er nog niet geëuthanaseerd mag worden, overweeg dan minstens iets verzachtends. Zodat het gemakkelijker wordt om alles af te sluiten. Want wat er nu gebeurt, moet iedereen die zich enigszins bij Saab betrokken voelt tot op het bot pijn doen. Dat geleur met de waardigheid van een iconisch merk. Wat? Doe ik humeurig? Mmm, dat kan kloppen!In de tweede helft van de vorige eeuw waren wij thuis pioniers onder de Nederlandse Saab-gebruikers. Ben opgegroeid met tweetaktjes voor de deur. Denk dat mijn vader de zware wenkbrauwen zou hebben gefronst, wanneer hij zou hebben meegemaakt dat Spyker aangaf ’Saab te gaan redden’. Hij was accountant. En kon dus vrij behoorlijk rekenen. Zou ongetwijfeld in een van zijn bulderende lachbuien zijn uitgebarsten bij het horen van alle mooie plannen. Verkoop dit, beleen dat, trek een Russische financier aan. En dan de Chinezen als laatste redmiddel. Vorige week Hawtai, deze week Pang Da, volgende week…?Deals die in een vloek en een zucht worden gesloten. Deals waar dan héél kort daarna al weer niets van terecht komt. Deals waarvan je in eerste instantie denkt ’hij flikt het weer’, maar die nog rapper op drijfzand gebouwd blijken te zijn. En ondertussen staan de productielijnen in Trollhättan al bijna twee maanden vol met onafgebouwde auto’s, gaan er toeleveranciers over de kop en wordt het steeds moeilijker om weer te kunnen beginnen.Ik neem hier een risico. Want dit wordt op donderdag getikt, ingeleverd en in columnvorm gegoten. Gisteren al kon ik er niets meer aan veranderen. Vandaag is het zaterdag! Er kan al weer van alles en nog wat zijn gebeurd. Mag Pang Da nog of kan Hawtai misschien toch? Stapt de Rus weer in? Heeft Victor zijn schoonmoeder te hulp geroepen? Is er in z’n Mallorcaanse achtertuin olie gevonden? Ik kijk nergens meer van op! Weet je, een financiële injectie is misschien niet het antwoord. Dat zorgt hooguit voor tijdelijke verlichting. Soms is een gewoon spuitje onvermijdelijk.

www.autovisie.nl
pi_97154076
Ik denk persoonlijk dat ze beter de handdoek in de ring kunnen gooien, want ik zie eerlijk gezegd nergens de mogelijkheid voor een plotselinge hogere vraag.
  maandag 23 mei 2011 @ 21:56:49 #111
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97223913
Pang Da vraagt belang in Spyker/Saab

Het Zweedse National Debt Office heeft een aanvraag ontvangen van het Chinese Pang Da om een belang te nemen in Spyker/Saab. Dat maakte het bureau maandag bekend.
Autodistributiebedrijf Pang Da wil een belang nemen van 24 procent in Spyker/Saab voor 65 miljoen euro. De deelname moet nog goedgekeurd worden door de Zweedse overheid, de Europese Investeringsbank en de Chinese autoriteiten.

www.telegraaf.nl
  donderdag 26 mei 2011 @ 10:15:56 #112
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97328440
'Productie Saab start vrijdag'

De productie bij Saab gaat vrijdag weer van start. Dat meldt de Zweedse zakenkrant Dagens Industri.

Door financieringsproblemen rolde er de afgelopen zes weken geen enkele auto van de band bij het concern dat eigendom is van het Nederlandse Spyker Cars.

De krant citeerde Saabbestuurder Gunnar Brunius, die onder meer verantwoordelijk is voor inkoop en productie. Hij gaf aan dat de productie langzaam van start zal gaan met 100 auto's per dag in plaats van de gebruikelijke 230 tot 240 stuks.

www.telegraaf.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 27-05-2011 17:05:26 ]
  vrijdag 27 mei 2011 @ 17:05:02 #113
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97389409
Saab draait weer!

Sinds 10.00 uur vanochtend worden er weer Saabs gemaakt in Trollhättan. De fabriek lag stil sinds 6 april. Saab meldt dat de productie weer is hervat.

Vandaag worden er honderd Saabs gemaakt. De eerste auto’s die zijn geproduceerd waren een zilvergrijze 9-5 Aero XWD en een 9-3 Convertible Independence Edition. In de loop van volgende week moet de fabriek weer op volle toeren draaien, waarbij zo’n 230 auto’s per dag worden gemaakt.

Bij de productiestart was Victor Muller aanwezig, samen met Pang Qinghua en Gunnar Brunius, die bij Saab gaat over de inkoop en productie. “Het is een geweldige dag voorr ons bedrijf. We hebben de afgelopen tijd een moeilijk pad bewandeld, maar Saab doet weer zaken. De komende tijd moeten we het vertrouwen terugwinnen en laten zien dat we succesvol kunnen worden,” vertelt Victor Muller bij de productiestart.

Saab zegt dat er voor Trollhättan 6.500 orders in de portefeuille zitten. Daarvan zijn 1.300 auto’s bestemd voor Pang Da. Verder zijn er nog 1.600 orders voor de 9-4X, die in Mexico wordt gebouwd. Dat brengt het totaal op 8.100 stuks. Om de orders weg te werken wordt er Maximum Time gewerkt. Dat betekent dat er lange dagen worden gemaakt en soms ook op zaterdag wordt gewerkt.

www.autoweek.nl

Victor zijn bonus al ontvangen :? :+
pi_97515371
Johan Derksen rijdt een nieuwe 9-5 zag ik bij Yolanthe :P
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:35:42 #115
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97600895
Chief Financial Officer (CFO) Hans Go van Spyker Cars stapt per 1 juli op.

Dat maakt de autofabrikant woensdag bekend. Nu de sportwagen activiteiten van Spyker zijn verkocht aan Vladimir Antonov, zal de functie van Go worden overgenomen door de nieuwe CFO van dochterbedrijf Saab Automobile.

Die benoeming wordt later dit jaar bekendgemaakt. Momenteel fungeert Rob Schuyt als tijdelijke CFO van Saab Automobile en hij neemt ook tijdelijk de rol van CFO van Spyker op zich.

Go blijft tot einde van 2011 betrokken bij het concern als adviseur

http://www.fd.nl/artikel/22313260/spyker-cfo-hans-go-stapt

Eerste signaal van de ondergang ;) :Y
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:56:02 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97602004
Meestal is dat wel een slecht teken. Kan zijn opvolger schoon schip maken.
The End Times are wild
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:55:17 #117
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97655985
"Nieuwe miljoenen uit China voor Saab"

De Chinese autodistributeur Pang Da maakt deze week opnieuw euro 15 mln over naar de noodlijdende Zweedse automaker Saab. Pang Da krijgt voor het bedrag 630 Saab-auto's die vanaf het najaar geleverd worden. Dat heeft Spyker Cars uit Zeewolde, sinds ruim een jaar het moederconcern van Saab, woensdag bekendgemaakt.

http://www.fd.nl/artikel/22322773/nieuwe-miljoenen-china-saab

Gewoon geld blijven pompen :P niks aan de hand :D
Het geld is toch niet van Victor :r
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:46:07 #118
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97706552
http://www.bovag.nl/media(...)n%20april%202011.pdf

Verkoopcijfers per merk, ook saab dus ;)
473 stuks dit jaar al :D
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:40:41 #119
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97708860
april 2011 april 2010 cum 2011 cum 2010
SAAB 9-3 51 38 306 167
SAAB 9-5 25 1 167 18
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SAAB 76 39 473 185
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:53:34 #120
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97846805
'Onregelmatigheden productie Saab mogelijk'

Bestuursvoorzitter Victor Muller van Spyker zei dinsdag dat de productie bij autobouwer Saab last kan hebben van onregelmatigheden. Dit is een gevolg van voorraadtekorten bij toeleveranciers.

Spyker Cars NV 07-06-2011 (17:35)
2,58 EUR -10,45% -0,301 :D

Naar Spyker Cars NV detailpagina De topman kon niet bevestigen dat de productie is stilgelegd. Door een tekort aan onderdelen zou Saab hier dinsdag toe gedwongen zijn.

Het aandeel van Saabeigenaar Spyker noteerde dinsdagmiddag flink lager
Er ging 10,5 procent van de koers af tot 2,58 euro.
http://www.telegraaf.nl/d(...)_.html?sn=nieuws_dft

Going down going down :P
pi_97847346
Mayday mayday :')
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:12:42 #122
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97847559
Productie Saab ligt weer stil

De productie bij Saab is weer stilgelegd. :D

De dochter van Spyker zou te kampen hebben met een tekort aan onderdelen. Dat meldt de Zweedse website Ttela.se vandaag.

De productie was pas eind mei weer op gang gekomen :|W nadat de fabrieken wekenlang stil hadden gelegen door de financiële problemen bij het bedrijf. Spyker wist toen een deal te sluiten met de Chinese distributeur Pang Da zodat de onderdelenleveranciers weer konden worden betaald.

Een woordvoerster van Saab heeft Ttela.se laten weten dat de productie morgen weer hervat wordt. Het ligt volgens haar in de lijn der verwachting dat de herstart wat hobbelig verloopt _O-

http://www.fd.nl/artikel/22355851/productie-saab-ligt-weer-stil

Hoe lang nog :? :P
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:14:22 #123
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_97847630
koers gaat hard naar de euro toe
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_97848067
Had al geen goed gevoel bij de doorstart.

Voorspelling; saab gaat over in chinese handen voor een schijntje en we horen er weinig meer van.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 19:12:50 #125
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97850841
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:....
Voorspelling; saab gaat over in chinese handen voor een schijntje en we horen er weinig meer van.
Zou best kunnen maar wat doen we met Victor :?
Autoverkoper in China voor modaal salaris *O*
  dinsdag 7 juni 2011 @ 19:19:35 #126
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97851181
Het is toch ook zonde dat zo'n bedrijf op deze manier (door nederlandse handen) naar de klote wordt geholpen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_97851226
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:12 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Zou best kunnen maar wat doen we met Victor :?
Autoverkoper in China voor modaal salaris *O*
Die blijft wat ie altijd al is geweest.
pi_97851586
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is toch ook zonde dat zo'n bedrijf op deze manier (door nederlandse handen) naar de klote wordt geholpen?
Het is deze kleine kans of al lang helemaal dicht..
dag
  dinsdag 7 juni 2011 @ 19:45:53 #129
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_97852855
Kansloos en sneu tegelijkertijd
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 8 juni 2011 @ 01:46:51 #130
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_97873168
al met al vestigt hij wel de aandacht op het merk. Dat zou best nog wel eens de verkopen ten goede kunnen komen. Misschien is dat ook wel het achterliggende plan. Clever :Y
"Ik quote graag mezelf."
pi_97873313
Wat een kansloze zooi zeg! ;( Wie gaat er nou ook in zee met een Chinese geldschieter? Voor een Zweeds automobielbedrijf? :{w Daar moet toch zoveel makkelijker een Europese/ Amerikaanse/ Russische geldschieter voor te vinden zijn? Chinees, ik vind dat echt geen logische keus. :N
pi_97874594
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 01:52 schreef Mercer het volgende:
Wat een kansloze zooi zeg! ;( Wie gaat er nou ook in zee met een Chinese geldschieter? Voor een Zweeds automobielbedrijf? :{w Daar moet toch zoveel makkelijker een Europese/ Amerikaanse/ Russische geldschieter voor te vinden zijn? Chinees, ik vind dat echt geen logische keus. :N
Gezien de handelsverhoudingen is dat bijkans de enige logische keuze :P
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:18:21 #133
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97929858
Productie Saab weer opgeschort :D :|W

Saab legt de productie in het Zweedse Trollhättan opnieuw stil omdat er nog niet met alle toeleveranciers een akkoord is bereikt over betalingen en leveringsvoorwaarden. Dat heeft het bedrijf, eigendom van het Nederlandse Spyker Cars, donderdag bekendgemaakt.

Dinsdag en woensdag lag de productie ook al stil. Een woordvoerder van Saab kon niet aangeven wanneer de productie hervat wordt. ,,Het is een complexe zaak om een stabiele instroom van onderdelen te bewerkstelligen.''

Saab heeft wereldwijd circa 3500 toeleveranciers, waarvan er 800 direct betrokken zijn bij de productie. ,,Met de overgrote meerderheid daarvan hebben we een akkoord bereikt. Daarom konden we de productie op 27 mei hervatten'', aldus de woordvoerder.

Nieuwe financiering

Saab doet er volgens de woordvoerder alles aan om nieuwe financiering binnen te krijgen. ,,Zoals eerder bekendgemaakt praten we met de Europese Investeringsbank en zijn we bezig met de verkoop van vastgoed om dat vervolgens te huren. Daarnaast is het wachten op goedkeuring voor de overeenkomst met Pang Da. We denken dat over twee maanden te krijgen.''

De woordvoerder zei dat Saab ook aan andere financieringsmogelijkheden werkt, maar wilde daar geen details over verstrekken.

Zeven weken stil

In april en mei lag de fabriek zeven weken stil omdat er geen onderdelen werden geleverd. Saab verwacht de onderhandelingen op korte termijn af te kunnen ronden.

Topman Victor Muller heeft vertrouwen in de goede uitkomst van de onderhandelingen, maar ,,het is niet uitgesloten dat we in de nabije toekomst verstoringen hebben van de productie''. Muller zegt over bijna 10.000 orders voor Saabs te beschikken.

Beleggers waren niet blij met de aanhoudende productieproblemen. Het aandeel Spyker Cars, dat op 15 juni wordt omgedoopt in Swedish Automobile, verloor 2 procent.

www.telegraaf.nl

-O- Hoe lang duurt deze soap nog :?

[ Bericht 10% gewijzigd door ikweethetookniet op 09-06-2011 15:07:54 ]
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:54:26 #134
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97942723
:') -O-
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:56:28 #136
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_97943562
DeLorean hield het bijna 2 jaar vol.
En John DeLorean had wel verstand van auto's. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 12 juni 2011 @ 11:16:51 #137
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98057086
De productie bij autobouwer Saab ligt nog steeds stil.

Dat zei topman Victor Muller vrijdag desgevraagd tegen het ANP.
Muller kon niet aangeven of de productie begin volgende week weer van start gaat. Bij Saab rollen al enkele dagen geen auto's meer van de band, omdat nog niet met alle leveranciers een akkoord is bereikt over betalingen en leveringsvoorwaarden. „Mijn mensen zijn druk met de zaak bezig”, aldus Muller.

Donderdag meldde de bestuursvoorzitter dat de productiestop hoogstens enkele dagen zou duren, maar „zeker geen weken”. :|W
  zondag 12 juni 2011 @ 11:22:46 #138
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98057188
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 11:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
De productie bij autobouwer Saab ligt nog steeds stil.

Dat zei topman Victor Muller vrijdag desgevraagd tegen het ANP.
Muller kon niet aangeven of de productie begin volgende week weer van start gaat. Bij Saab rollen al enkele dagen geen auto's meer van de band, omdat nog niet met alle leveranciers een akkoord is bereikt over betalingen en leveringsvoorwaarden. „Mijn mensen zijn druk met de zaak bezig”, aldus Muller.

Donderdag meldde de bestuursvoorzitter dat de productiestop hoogstens enkele dagen zou duren, maar „zeker geen weken”. :|W
Maar de auto-industrie en auto-verkopers nemen Saab nu inmiddels met een korreltje zout
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 12 juni 2011 @ 11:33:02 #139
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_98057408
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 17:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Saab draait weer!

Sinds 10.00 uur vanochtend worden er weer Saabs gemaakt in Trollhättan. De fabriek lag stil sinds 6 april. Saab meldt dat de productie weer is hervat.

Vandaag worden er honderd Saabs gemaakt. De eerste auto’s die zijn geproduceerd waren een zilvergrijze 9-5 Aero XWD en een 9-3 Convertible Independence Edition. In de loop van volgende week moet de fabriek weer op volle toeren draaien, waarbij zo’n 230 auto’s per dag worden gemaakt....
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
Productie Saab weer opgeschort :D :|W

Saab legt de productie in het Zweedse Trollhättan opnieuw stil omdat er nog niet met alle toeleveranciers een akkoord is bereikt over betalingen en leveringsvoorwaarden. Dat heeft het bedrijf, eigendom van het Nederlandse Spyker Cars, donderdag bekendgemaakt.

Dinsdag en woensdag lag de productie ook al stil. ...
Als ik even tel kom ik op 11 dagen productie sinds 6 april; dat is ongeveer 1 op de 6 dagen.
(weekenden meegeteld).
Wordt tijd om de aandelen te verkopen, of niet? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_98057616
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 11:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]


[..]

Als ik even tel kom ik op 11 dagen productie sinds 6 april; dat is ongeveer 1 op de 6 dagen.
(weekenden meegeteld).
Wordt tijd om de aandelen te verkopen, of niet? :P
Te laat. Kopen zou kunnen, maar das wel een heule grote bazengok.
  zondag 12 juni 2011 @ 12:10:41 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98058455
Ik sta eigenlijk verbaasd dat Spyker nog steeds geen pennystock is. Als ik er iets mee zou doen, dan zou ik shorten als dat mogelijk was!
The End Times are wild
  zondag 12 juni 2011 @ 14:01:13 #142
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98062477
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 11:33 schreef Hyperdude het volgende:
Als ik even tel kom ik op 11 dagen productie sinds 6 april; dat is ongeveer 1 op de 6 dagen.
(weekenden meegeteld).
Wordt tijd om de aandelen te verkopen, of niet? :P
Ik zou zeggen splitsen die aandelen 1:6 *)
Heb je gelijk een penny stock :+ w/
  maandag 13 juni 2011 @ 10:38:58 #143
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98103438
Spyker, Pang Da en Youngman starten samenwerking

En weer wordt er geld ingepompt :|W
En weer is het niet van Victor :r
  maandag 13 juni 2011 @ 10:46:46 #144
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98103578
Saab versterkt Chinese samenwerking

Saab Automobile heeft zijn Chinese samenwerking versterkt. Naast het Chinese autodistributiebedrijf Pang Da neemt ook Zhejiang Youngman Lotus Automobile een belang in het bedrijf, zo werd maandag bekend.

Saab en Pang Da kondigden op 16 mei al aan te gaan samenwerken voor de productie en distributie van de Zweedse Saabs. Zhejiang Youngman Lotus Automobile, kortweg Youngman, komt daar als derde partij nu bij.

Pang Da vergroot zijn eerdere investering in Spyker tot 109 miljoen euro en houdt het aandelenbelang op 24 procent. Youngman neemt een belang van 29,9 procent in de Saabmoeder voor 136 miljoen euro. Laatstgenoemde krijgt ook het recht om twee leden te benoemen in de raad van commissarissen van Spyker.

Veilig
Met de komst van Youngman wordt de productie joint-venture verder versterkt. Saab en Youngman krijgen daarin beiden een deelneming van 45 procent, Pang Da de overige 10 procent. Verder krijgt Youngman een belang van 33 procent in de distributiesamenwerking, evenveel als Saab terwijl Pang Da 34 procent aanhoudt.
De nieuwe deal stelt Saabs financiering voor de middellange- en lange termijn veilig, aldus topman Victor Muller.

[ Bericht 6% gewijzigd door ikweethetookniet op 13-06-2011 14:04:26 ]
  maandag 13 juni 2011 @ 10:54:48 #145
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_98103747
quote:
...De nieuwe deal stelt Saabs financiering voor de middellange- en lange termijn veilig, aldus topman Victor Muller.
Momenteel lijkt mij de financiering op korte termijn meer van belang.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 13 juni 2011 @ 12:33:23 #146
256829 Sokz
Livin' the life
pi_98106874
Ik vind het toch knap hoe die 't telkens weer voor elkaar krijgt.
pi_98108091
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:33 schreef Sokz het volgende:
Ik vind het toch knap hoe die 't telkens weer voor elkaar krijgt.
Ach wat wil je als je zowel een bedrijf runt met zeeslepers als met dure merkkleding. ;)
  maandag 13 juni 2011 @ 13:20:20 #148
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_98108895
Zit Heerema er nog steeds met geld in?
Die wil zijn geld (+ rente) meestal wel weer terug. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 13 juni 2011 @ 14:05:20 #149
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98110785
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:20 schreef Hyperdude het volgende:
Zit Heerema er nog steeds met geld in?
Die wil zijn geld (+ rente) meestal wel weer terug. :P
Geen probleem :P
Victor belooft alles :D en gelooft in zijn eigen sprookjes :+
  maandag 13 juni 2011 @ 14:14:35 #150
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98111188
'Saab bijna klaar met verkoop vastgoed'

Saab Automobile zal deze week de verkoop van vastgoed afronden en daarmee vers kapitaal binnenslepen. Dat schrijft de Zweedse krant Dagens Industri maandag.

De verkoop van vastgoed, waaronder de Saabfabriek, levert het bedrijf volgens de krant ruim 30 miljoen euro op. De autobouwer mikt daarnaast op een nieuwe Chinese investeerder, naast Pang Da, die vers kapitaal moet leveren.

Bij Saab was maandag niemand bereikbaar voor commentaar op het bericht.

http://www.telegraaf.nl/d(...)html?tl=mostread-DFT

Even vertalen naar de realiteit er heeft een ABC transactie bij de notaris plaatsgevonden waarbij Antonov miljoenen heeft witgewassen en nu is er dus misdaad geld in Saab gepompt met een legitiem randje ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')