abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 december 2011 @ 10:08:33 #201
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105810512
Getergde Muller zoekt zondebokken :')



Op de alles-of-nietsdag voor autobedrijf Saab werd het niets. Volgens topman Victor Muller was dat ‘absoluut onnodig’.

Wat hebben de Europese Investeringsbank (EIB), autobedrijf General Motors en bewindvoerder Guy Lofalk met elkaar gemeen? Volgens Victor Muller hebben ze alle drie de sleutel tot de redding van het Zweedse autobedrijf Saab, waar hij zich begin 2010 met veel bravoure over ontfermde, in handen gehad. Maar ze hebben in zijn ogen verzuimd de deur naar een mooie toekomst voor de onderneming te openen.

Vooral Lofalk krijgt de schuld van het feit dat Saab gisteren zelf zijn bankroet aanvroeg en afzag van een ingelaste hoorzitting waarop het autobedrijf nog eenmaal mocht bepleiten waarom het levensvatbaar is. Volgens Muller zou Lofalk, die gisteren niet meer bereikbaar was voor commentaar, zijn werk niet goed hebben gedaan en veel te hoge bedragen in rekening hebben gebracht. Hij heeft de rechter verzocht om de tegoeden aan de bewindvoerder te bevriezen en te herzien.

Of hijzelf niet ook fouten heeft gemaakt, vroeg een journalist daarop tijdens de persconferentie in Trollhättan, waar de Saab-fabriek staat. ‘Ongetwijfeld’, zei Muller, om meteen weer terug te keren naar de in zijn ogen grootste zondebok. ‘Ik had deze bewindvoerder nooit moeten kiezen.’

Geen spijt
Muller liet weten dat er kapers op de kust zijn voor Saab, die een doorstart willen maken met de onderneming. Maar hij noemde geen namen. Persoonlijk verliest Muller ¤ 13 mln door de ondergang van Saab, zo liet hij weten.
Spijt heeft hij niet van zijn avontuur. ‘Nee, dat zou kinderachtig zijn. Dit hoort bij ondernemen.’

De persconferentie met Victor Muller en Saab’s faillietverklaring door de rechter spoedig daarna waren het sluitstuk van een zwaarmoedige dag in Trollhättan. De stad waar de Saab-fabriek staat, werd het toneel van handeling, en niet het tien kilometer noordelijker gelegen Vänersborg.

Daar zou het zwaartepunt van de dag gelegen moeten hebben. De rechtbank in deze stad moest namelijk beoordelen of Saab nog langer de tijd krijgt om een vrijwillige reorganisatie door te voeren. Tijdens zo’n proces is het bedrijf beschermd tegen schuldeisers.

Geen uitweg meer
Bewindvoerder Lofalk zag geen heil meer in voortzetting, maar Saab verzette zich tegen zijn visie en vroeg een hoorzitting over de kwestie aan. Het hele weekend is er vervolgens nog onderhandeld tussen Saab en de beoogde Chinese partner Youngman, waarna maandagochtend duidelijk werd dat er geen uitweg meer was.

Maar eigenlijk ging de deur zaterdag al op slot. Voormalig eigenaar GM, dat de technologie voor de bestaande Saab-modellen levert, liet namelijk weten zich te zullen verzetten tegen iedere overdracht van controle of zeggenschap over Saab die schadelijk zou zijn voor de eigen belangen.

In het kort komt dat erop neer dat GM zijn technologie niet meer ter beschikking zou stellen als Saab met Youngman in zee zou gaan, omdat de Amerikanen geen concurrent in het zadel willen helpen in China.

Muller zei dat er tot het laatste moment nog aan constructies is gesleuteld waarbij een deel van de investeringen van Youngman via een joint venture zouden lopen, zodat de Chinezen geen rechtstreekse invloed zouden krijgen op het deel van Saab waar GM’s technologie voor nodig is. Maar op een gegeven moment werd het hem duidelijk dat ‘GM geen enkele deal zou goedkeuren waar Youngman bij betrokken zou zijn.’

Staande ovatie
Volgens Muller is de halsstarrige houding van GM te wijten aan het feit dat bewindvoerder Lofalk de Chinezen heeft doen geloven dat ze 100% eigenaar konden worden van Saab. Sindsdien was er volgens hem met GM geen land meer te bezeilen.

Hij mijmerde ook nog even over eerdere momenten in de afgelopen negen maanden waarop een redding van Saab nog heel eenvoudig was. Zo verwees hij naar de afspraak in april dat Mullers Russische zakenpartner Vladimir Antonov, nu in opspraak wegens beweerde fraude, vastgoed zou overnemen van Saab. Die transactie werd toen tegengehouden door de Europese Investeringsbank (EIB), waar Saab ¤ 217 mln van geleend heeft. Die deal had volgens Muller ‘alles kunnen redden’.

Vlak voor de persconferentie had Muller de circa 3500 medewerkers van Saab van de laatste ontwikkelingen op de hoogte gebracht. Begin 2010 werd Muller, toen hij met zijn kleine onderneming Spyker, nu Swedish Automobile, Saab overnam, als held ontvangen in Zweden. Door tegenvallende verkopen ontstond er geldgebrek, waardoor onderdelen niet meer betaald konden worden en de productie stilviel. Het personeel neemt het hem niet kwalijk. ‘Ik kreeg een staande ovatie.’

Geld vóór de kerst overmaken
Op het licht besneeuwde terrein waar de fabriek staat, hebben de meeste Saab-mensen weinig behoefte om een woordje te wisselen met de ruim aanwezige media. De 36-jarige monteur Frederik Almqvist, al 16 jaar werkzaam voor Saab, is een uitzondering. In een shirt met daarop oude modellen van Saab afgebeeld, en een button ‘I love Saab’ erop geprikt, laat hij weten nog steeds een Mullerfan te zijn. ‘Victor heeft er werkelijk alles aan gedaan. Iedereen wilde hem neerhalen, maar hij ging door. Ik ben hem enorm dankbaar.’
Almqvist hoopt dat de Zweedse overheid er nu in slaagt vóór de kerst het geld naar hem over te maken waar hij recht op heeft als werknemer van een failliet verklaarde onderneming.

www.fd.nl

[ Bericht 1% gewijzigd door ikweethetookniet op 20-12-2011 13:45:57 ]
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:57:19 #202
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105817973
Even een mening van iemand anders quoten :D

Muller heeft Saab met 100% geleend geld gekocht! Heerema/Antonov+duistere amerikaan leenden hem ieder ¤ 25.000.000. GM Leende hem $ 340.000.000. (in preferente aandelen Saab) De EIB (met garantie van de Zweedse staat) leende hem ¤ 400.000.000. De crediteuren staan nog tenminste open voor ¤ 110.000.000. Dat is bij elkaar ¤ 815.000.000 geleend geld. Plus wat we allemaal niet weten!

Spyker Sportscars, u weet wel, die fabriek uit Zeewolde, is in het totale plaatsje weggepoetst of ingesmeerd in de duistere olie van de fabriek. Spyker heeft op elke geproduceerde auto tussen de 300 en 400.000 bijgelegd. Het verschil wordt nu waarschijnlijk door de Zweedse burger betaald.
GM heeft de $ 340.000.000 waarschijnlijk al lang afgeschreven. Maar, dan lijkt het me ook heel simpel en duidelijk dat ze niet nog eens door hun eigen machines en kennis worden beconcureerd door gladde chinezen!

Mullers winst was ¤ 85.000/honorarium per maand, plus kosten enz. Hij is mooi van Spyker Sportscars af, welke overname vooralsnog door Saab is genancierd, maar wel betaald aan Helvetica, het financieringsvehekil van Muller. Vindt u het MVO en etisch om een fabriek, met al het personeel dat daarbij hoort, zo lang in de maling te nemen. Je kan toch rekenen! Een miljarden bedrijf kopen zonder eigen geld, en dat gelooft gij??? In het socialistische Zweden kon deze megalomane charlatan inspelen op de wens van de regering om arbeidsplaatsen te behouden. Dat is dus niet gelukt, maar dat wisten we, plus 3700 werknemers twee jaar geleden ook al!

En al die succes-verhalen van die bekakte Muller moet je met een flinke korrel zout nemen. De man is betrokken bij een trits faillissementen, waar hij, heel handig nooit directeur van was, noch was zijn functie herleidbaar als bestuurder. Ook nu weer is het de schuld van van een ander (GM), alsof Saab geen schuld had aan hetzelfde GM. Nog nooit heeft Muller juiste informatie verstrekt over de overname kandidaten, ook niet over de omzet en productie cijfers/prognoses van Saab+Spyker. Het bleek altijd nét iets anders te zijn.

http://www.quotenet.nl/biz/doek-valt-voor-saab.php

[ Bericht 1% gewijzigd door ikweethetookniet op 20-12-2011 20:29:11 ]
  dinsdag 20 december 2011 @ 20:26:03 #203
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105834972
Victor Muller kiest Audi :|W

Tijdens een vijftien minuten durende chat met Autovisie heeft Victor Muller zich laten ontvallen dat hij zijn eigen Saab 9-5 misschien inruilt voor een Audi S8.

http://www.telegraaf.nl/s/11160194

Dat was echte liefde zeg met Saab :r
  woensdag 21 december 2011 @ 18:06:20 #204
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105875172
:') Ook Pang Da ziet het niet meer zitten met Saab

Het Chinese Pang Da stopt met zijn hulppogingen aan Saab, in reactie op het bankroet van de Zweedse autobouwer. Dat meldde de onderneming vandaag.
'Gezien het feit dat het faillissement over Saab is uitgesproken, heeft Pang Da besloten de transacties met het bedrijf te stoppen', aldus een verklaring. Het bedrijf gaat alle mogelijke stappen ondernemen om een lening van 45 miljoen euro terug te krijgen.

Om Saab uit het slop te trekken, had topman Victor Muller van moederbedrijf Swedish Automobile eerder autobedrijven Youngman en Pang Da bereid gevonden om Saab over te nemen. Het Amerikaanse General Motors sprak daar echter een veto over uit. (ANP/Redactie)

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)itten-met-Saab.dhtml

Vooral doorgaan Victor
  woensdag 21 december 2011 @ 18:09:10 #205
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105875289
Saab wil curator laten vervolgen

Saabtopman Victor Muller overweegt de curator van de Zweedse autofabrikant juridisch aan te pakken. Volgens Muller is de redding van Saab mislukt door het optreden van de door de rechter benoemde Guy Lofalk.

'Saab zou gered zijn, in 2012 honderdduizend auto's hebben gebouwd en winstgevend zijn geweest als de curator zich niet met de overname door de Chinese autobouwers Youngman en Pang Da had bemoeid,' aldus Saabtopman Muller. 'Toen Lofalk naar China ging, viel het allemaal uit elkaar. We hadden hem nooit moeten laten benoemen. Dat is een enorme vergissing geweest.'

Muller had geregeld dat de twee Chinese bedrijven voor 245 miljoen een belang van 55 procent in Saab konden kopen. 'Helaas is hun voorgespiegeld dat honderd procent in Saab beter zou werken. Ze zijn zeer verkeerd geïnformeerd omdat dat grote problemen zou geven met General Motors, dat de technologie bezit. Ik heb ze dat gezegd - en ik heb gelijk gekregen.'

'Vervolgens schermde de 'briljante' meneer Lofalk met een aandeelhouder die zestig procent wilde nemen, maar die nooit heeft bestaan. Daardoor bekoelde de relatie met GM enorm. Voordat hij erbij kwam, was de verhouding prima. Maar hij vertroebelde het water met wekelijks veranderende voorstellen.'

'Het is nog te vroeg om te zeggen of we stappen tegen Lofalk ondernemen. Ik heb de rechter verzocht zijn vergoedingen te beoordelen. Hij heeft te veel geld gevraagd. Swedish Automobile moest hem 1,2 miljoen euro betalen, die hij er in tien weken doorheen heeft gejaagd. Dat is een enorm bedrag voor zo'n klein advocatenkantoor.' (Herman Stil)

http://www.parool.nl/paro(...)aten-vervolgen.dhtml

120.000 per week o|O
  woensdag 21 december 2011 @ 21:14:53 #206
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105884444
‘Resterende Saab-garantie vervalt’

Slecht nieuws voor de mensen die onlangs een nieuwe Saab gekocht hebben: er is een grote kans dat de garantie op de auto komt te vervallen.

De garantie op nieuwe Saabs was namelijk fabrieksgarantie. Nu het merk Saab failliet is verklaard, kan het bedrijf in principe ook de garantieplicht niet meer vervullen. Een woordvoerder van Saab Nederland meldt dat er nog hoop is voor de Saab-bezitters: “Het faillissement van Saab zou inderdaad kunnen betekenen dat de resterende fabrieksgarantie op recent geleverde Saabs komt te vervallen. Echter: het definitieve besluit daarover neemt de curator binnenkort. Dat zal op redelijk korte termijn zijn; het zal in ieder geval geen maanden duren.”

http://www.autoweek.nl/au(...)aab-garantie-vervalt

Oh daarom wil Victor van zijn eigen Saab af en nu dus een Audi :|W
pi_105910921
Zweedse regering helpt Saab-werknemers

De Zweedse regering heeft geld beloofd om de werkloosheid aan te pakken ten gevolge van het faillissement van Saab.

Dat meldt de Wall Street Journal woensdag.
Autofabrikant Saab ging eerder deze week ten onder. In het Zweedse Trollhättan staat de fabriek van Saab. Zo'n 3400 mensen werken in deze fabriek en zullen naar verwachting hun baan verliezen. In de hele stad wonen 50.000 mensen.
Op dit moment kent Trollhättan en werkloosheidspercentage van 11%. Daarmee ligt dat percentage al ver boven het landelijk gemiddelde van 6,7%.
De regering heeft 450 miljoen kronen (bijna ¤50 mln) ter beschikking gesteld. Het meeste geld zal worden besteed aan scholing van werklozen.

www.fd.nl

En weer wordt er met andermans geld victor zijn puinhoop opgeruimd :r

[ Bericht 2% gewijzigd door ikweethetookniet op 22-12-2011 15:18:35 ]
pi_105916978
@ikweethetookniet

Ben je een Saab rijder?
pi_105918433
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:37 schreef Terrorizer het volgende:
@ikweethetookniet

Ben je een Saab rijder?
Nee, hoezo :?
20 jaar geleden wel een 9000 gehad maar die al in 1993 verkocht
Sindsdien geen Saab meer gereden
  donderdag 22 december 2011 @ 18:10:09 #210
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_105925048
quote:
6s.gif Op donderdag 22 december 2011 15:18 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Nee, hoezo :?
20 jaar geleden wel een 9000 gehad maar die al in 1993 verkocht
Sindsdien geen Saab meer gereden
Maar waarom al die haat jegens Victor Muller?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_105927602
Omdat het:

Een oplichter is
De grote jongen speelt met andermans ¤
Als het fout gaat hij de dans ontspringt
Als het goed gaat of niet hij altijd als eerste zijn zakken vult
Hoop geeft aan mensen die later er nog erger aan toe zijn
Hij al een heel verleden heeft met ellende in fin zaken
Helemaal geen ondernemer is die risico,s loopt

:7 dat zijn ze zo wel een beetje

Wacht jij nou maar af wat de bevindingen van de curator zijn over vm ;)
En hoeveel miljoenen hij prive met terug betalen aan saab die hij al uit de boedel gejat heeft :7
  woensdag 18 januari 2012 @ 09:39:14 #212
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_106941215
Commissarissen Swedish Automobile weg

President-commissaris Hans Hugenholtz van Swedish Automobile treedt met onmiddellijke ingang af. Ook de commissarissen Maurizio La Noce en Alex Roepers vertrekken, net als bestuurslid Rob Schuijt. Dat maakte Swedish Automobile woensdag bekend.

Volgens een verklaring van Swedish Automobile volgt hun vertrek op een verschil van mening met bestuursvoorzitter Victor Muller over de alternatieve mogelijkheden voor financiering voor Swedish Automobile na het faillissement van het Zweedse automerk Saab, en de toekomst van het bedrijf en dochteronderneming Spyker.

Swedish Automobile zal binnen afzienbare tijd nieuwe leden voor de raad van commissarissen en het bestuur voorstellen aan de aandeelhouders, aldus de verklaring.

Muller liet in een toelichting weten de vertrekkende bestuurders te bedanken voor hun bijdrage aan het bedrijf. Hij stelde verder dat de opties voor Swedish Automobile worden bekeken en dat de discussies over een mogelijke verkoop van Spyker nog lopen. Ook wordt de mogelijkheid overwogen om Spyker te behouden en de activiteiten uit te breiden via overnames, aldus Muller. :|W

www.telegraaf.nl

Overnames doen :|W waarvan dan |:( nog meer geld lenen :X
Comissarissen verlaten als ratten het zinkende schip :r Bang als ze zijn om aansprakelijk gesteld te worden bij een faillissement }:|
  donderdag 19 januari 2012 @ 08:56:30 #213
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_106979485
Muller zint op avonturen met Spyker :D

Saab is nog maar net op de fles of Victor Muller richt zijn ambities alweer op Spyker. Swedish Automobile bestuurt nu alleen nog maar Spyker Cars. Muller denkt na over mogelijke overnames en zoekt investeerders.

Gisteren ging ook het gerucht dat er alsnog een overnamebod op Saab komt van Youngman. Hoe de Chinezen dit keer de bezwaren van GM denken te omzeilen is nog onbekend. (FD, p.14 - Tel, p.28 – VK, p.25)

Muller zoekt geld :') Wie heeft hij nou nog niet teleurgesteld |:(
  vrijdag 17 februari 2012 @ 17:01:51 #214
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_108085618


_O_ _O-
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:18:44 #215
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_108518374
Pieter Heerema: ‘Saab had niet failliet hoeven gaan’

Victor Muller heeft zich als baas van Saab teveel gericht op het maken van deals, en te weinig op het maken en verkopen van auto’s. ‘Daar moet je als top je energie en creativiteit in stoppen. Maar alles ging over deals. Hadden ze die focus en rust wel genomen, dan was er veel meer kans geweest om te overleven. Volgens mij had Saab niet failliet hoeven gaan.’ Dat zegt oud Spyker-commissaris en Mullers geldschieter Pieter Heerema tegen Quote.

Het faillissement van Saab betekent ook slecht nieuws voor de offshore-koning zelf, want Pieter Heerema (Quote 500 nr. 29, ¤780 miljoen) leende Victor Muller destijds de $25 miljoen die hij tekort kwam om Saab van General Motors te kunnen kopen.

Hoewel hij de bui al langere tijd de zag hangen, en hij daarom vorige zomer al tegen Quote zei geen nieuwe miljoenen aan Muller mee te willen geven, is hij inmiddels op het punt beland dat hij afscheid van zijn investering aan het nemen is. ‘Daar moet je realistisch in zijn. In Swedish Automobile zit één echte asset, en die is failliet. Ik weet dat de curatoren een koper zoeken, maar dan is het nog maar de vraag of er voldoende geld overblijft. Een heleboel kosten zijn gewoon doorgegaan en sowieso sta ik als leningsverstrekker behoorlijk achterin de rij. Dus als je vraagt: ben je erg hoopvol dat dat geld nog terugkomt, dan zeg ik nee. Er wordt wel gezegd dat Victor wel weer een konijn uit de hoge hoed tovert, maar ik geloof dat de konijnen wel zo’n beetje op zijn.’ _O-

Qoute: Deze maand had voor het eerst rente over de lening betaald moeten worden. Heeft Victor nog contact opgenomen met de mededeling: “Sorry Pieter, maar het wordt allemaal wat later dan gepland?”
PH: ‘Nou, hij zegt misschien wel dat het hem spijt, maar hij zegt er niet bij wanneer het geld komt. En aan spijt hebben we zo weinig he. _O- Verder weet ik niets meer over de ontwikkelingen dan ik bij jullie lees.’

Q: Denkt u dat er bij Victor persoonlijk nog iets te halen valt, kunt u lening bij hem privé proberen te innen?
PH: ‘Ten eerste denk ik dat dat juridisch niet mogelijk is, want het is een lening aan wat nu Swan heet. Ten tweede geldt dat je van een kikker geen veren kunt plukken. En ik denk dat Victor echt helemaal niets meer heeft, en dat alles aan dit avontuur is opgegaan.’

Q: Ja? Ik dacht dat hij toch aardige vergoedingen en bonussen heeft getoucheerd.
PH: ‘Ik weet niet hoe de bonus de laatste keer is gegaan, maar de voorlaatste keer kwam het grotendeels in aandelen, en je weet wat die waard zijn. Dus dat is een beetje sigaar uit eigen doos geweest.’

Overigens, vandaag werd bekend dat een Turkse overname van Saab van de baan is. :|W

http://www.quotenet.nl/qu(...)liet-hoeven-gaan.php

Victor heeft er weer een vriend bij :+
  woensdag 29 februari 2012 @ 14:07:03 #216
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_108543338
General Motors: 'Niemand krijgt Saab'

General Motors zal geen toestemming geven voor de verkoop van Saab-onderdelen aan welke geïnteresseerde partij dan ook. Dat stelt GM-woordvoerder James Cain woensdag tegenover Quote. Met het Turkse Brightwell Holdings heeft GM volgens hem ook helemaal niet onderhandeld

Er zijn nooit enige discussies, onderhandelingen of ontmoetingen geweest tussen GM en Brightwell, of enige andere mogelijke bieder trouwens’, zo mailt Cain in antwoord op vragen van Quote. ‘Zij (Brightwell, red.) hebben per brief interesse getoond. Maar daarop hebben wij gezegd dat we geen interesse hadden in een ontmoeting, of in het uitgeven van licenties op onze technologie aan een mogelijke nieuwe eigenaar van Saab. Die positie is niet veranderd: we gaan op geen enkel voorstel in dat betrekking heeft op de GM-technologie.’

Brightwell-eigenaar Zamier Ahmed zei dinsdag nog dat hij dichtbij een akkoord was om de failliete Saab-boedel over te nemen. GM zou op het laatste moment haar medewerking hebben ingetrokken. Maar volgens Cain is dat onzin: ‘We hebben gezegd dat we de technologie aan niemand zouden leveren. Een potentiële nieuwe concurrent toestaan onze technologie te gebruiken om mee de markt op te gaan, is niet in het belang van onze aandeelhouders.’

Met die boodschap lijkt GM definitief de deur dicht te gooien voor een mogelijke doorstart van Saab. GM geeft geen enkele partij meer toegang tot de technologie van de modellen 9-5 en 9-4X. Vorige week liet het Chinese Youngman nog wel weten interesse te hebben in de technologie achter de 9-3, waarvoor geen licentie van GM nodig is. Maar betrokkenen rond Saab vragen zich tegenover Quote af of met alleen dat onderdeel Saab een serieuze herstart zou kunnen maken.

Het 'No' van General Motors was in december al aanleiding voor Victor Muller om het faillissement van Saab aan te vragen.

http://www.quotenet.nl/biz/general-motors-niemand-krijgt-saab.php
:D
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:02:31 #217
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_108627952
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:37 schreef Terrorizer het volgende:
@ikweethetookniet Ben je een Saab rijder?
Victor nu ook niet meer :P

Saab Victor Muller te koop :D



Het Saab-verhaal is voor Victor Muller voorbij, dus kan ook de Saab van de zaak de deur weer uit. Zijn 9-5 Aero Turbo6 staat nu te koop bij dealer in Uppsala.

Hoewel op de website niet staat vermeld dat het om de auto van Muller gaat, ontdekten leden van een Saab-forum dat het nummerbord overeenkomt met de 9-5 van de Nederlandse zakenman. De dealer vraagt ruim 37.000 euro voor de auto uit 2010.

LUXE
De 9-5 heeft 300 pk, een zestraps automaat en vierwielaandrijving. Zoals het hoort bij de auto van de baas, is de Saab van alle luxe voorzien. Zo zijn onder andere lederen bekleding, een Harman & Kardon geluidssysteem en navigatie gewoon aanwezig.

www.telegraaf.nl

Dat is pas echte liefde voor het merk :|W

[ Bericht 5% gewijzigd door ikweethetookniet op 02-03-2012 18:05:10 ]
  dinsdag 6 maart 2012 @ 00:32:49 #218
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_108768786
Swedish Automobile wordt Spyker :|W



Swedish Automobile (Swan) richt zijn pijlen volledig op het onderdeel Spyker en wil dan ook zijn naam wijzigen in Spyker. Alle aandacht en fondsen gaan naar de ontwikkeling en verkoop van de luxeauto's. Het is een logisch gevolg van het faillissement van de dochteronderneming Saab. :')

Swan stelde maandagavond ,,aantrekkelijke vooruitzichten'' te zien in Spyker. Swan wilde Spyker 1,5 jaar geleden nog verkopen om zich te kunnen richten op de Saab-auto's. _O-

Verder gaf het bedrijf aan dat het stappen heeft genomen en onderneemt om de onderneming weer financieel gezond te maken. Zo heeft Swan een principeakkoord met zijn kredietverstrekkers over uitstaande leningen, die het bedrijf deels aanging voor de aankoop van Saab in 2010. De leningen worden volgens die afspraken omgezet in aandelen, tegen een prijs van 0,50 euro per aandeel. Daarmee zou het aandelenkapitaal groeien van 75 miljoen tot 500 miljoen. Dat moet nog wel door aandeelhouders worden goedgekeurd.

Bestuursvoorzitter Victor Muller is op dit moment niet van plan zijn belang op 30 procent of meer uit te laten komen. Dan zou hij verplicht een bod moeten doen op Swan.

Daarnaast wordt een nieuwe commissaris voorgesteld, de Amerikaan Martin E. Button. Hij houdt als enige toezicht op het bestuur. Button werkte in 2006 voor Spyker, als verantwoordelijke voor de Noord-Amerikaanse activiteiten.

Op 17 april beslissen aandeelhouders erover. Op 27 april publiceert Swan, dan mogelijk Spyker, het jaarrapport.

http://www.telegraaf.nl/d(...)_wordt_Spyker__.html
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:10:29 #219
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_109864290
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:10 schreef Falco het volgende:
Maar waarom al die haat jegens Victor Muller?
Saab laat schuld van bijna 1,5 miljard achter :')

De curatoren van het failliete Saab Automobile en twee van zijn dochterbedrijven hebben dinsdag bekend gemaakt dat de totale schuld van de Zweedse autofabrikant uitkomt op op 12 tot 13 miljard Zweedse kronen, oftewel 1,36 miljard tot 1,47 miljard euro.

De volledige nalatenschap wordt dinsdag 10 april gepubliceerd. Dit is ook de uiterste datum voor geinteresseerde partijen om hun laatste bod te plaatsen op bezittingen van Saab Automobile.

Curatoren Hans Bergqvist van advocatenkantoor Delphi en Anne-Marie Pouteaux van Wistrand zeiden dat een handvol partijen interesse heeft in faciliteiten van Saab in Zweden. Allen zijn ze geinteresseerd in het produceren van auto's in de fabriek in Trollhattan.

Youngman
De Chinese autofabrikant Zhejiang Youngman Lotus Automobile heeft al bevestigd belangstelling te hebben. Youngman was een van de investeerders die naar voren stapte om het worstelende Zweedse bedrijf te redden toen het vorig jaar in financiele problemen kwam en noodgedwongen bescherming tegen schuldeisers moest zoeken.

Die poging werd gedwarsboomd door General Motors dat weigerde de technologie, waarop de Saab modellen zijn gebaseerd, uit te licenceren aan een koper die een eventuele concurrent van de Amerikaanse autofabrikant in China zou kunnen worden.

Saab Automobile was eigendom van het Nederlandse bedrijf Swedish Automobile.

http://www.nuzakelijk.nl/(...)-miljard-achter.html

Is het nu duidelijk :?
Victor de grote jongen gespeeld en zadelt de achterblijvers op met de ellende :r
  dinsdag 17 april 2012 @ 23:41:27 #220
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_110467696
Muller gelooft in groei Spyker _O- :|W

Topman Victor Muller gelooft nog altijd dat Spyker kan uitgroeien tot een bedrijf dat 1000 auto's per jaar verkoopt.

Als de benodigde financiering er komt om de D8 Peking-to-Paris in productie te nemen, de SUV die Spyker 6 jaar geleden introduceerde op de autoshow van Genève, kan dat binnen 5 jaar, aldus Muller.

Het gaat volgens Muller om een bedrag van 25 miljoen euro. Hoe de rasoptimist dat bij elkaar denkt te krijgen, zei hij niet. Hij wilde alleen kwijt dat hij doorlopend in gesprek is met mogelijke investeerders. :')

Hoewel de D8 6 jaar lang op de plank heeft gelegen, gelooft Muller nog heilig in commercieel succes.

Luxemerken
Hij wijst daarbij op andere luxemerken als Bentley, Lamborghini en Maserati, die ook een eigen SUV op de markt hebben gebracht. En de D8 is niet het enige model dat Spyker erbovenop kan helpen. Het orderboek voor de sportwagen C8 Aileron ziet er volgens Muller ook ''prima'' uit. Aantallen noemde hij niet.

Vorig jaar leverde Spyker slechts 12 auto's af, maar dat was volgens Muller volledig te wijten aan de slechte financiële situatie.

''Spyker had nul euro te makken, omdat het zwaar te lijden had onder de omstandigheden bij Saab'', zei hij. Spyker lijfde het zieltogende Zweedse merk in 2010 in, maar beleefde er weinig plezier aan. Inmiddels is de rechter in Zweden begonnen met de afwikkeling van het faillissement van Saab.

Avontuur
Het was niet het eerste avontuur waarin Spyker zich onder Mullers leiding verslikte :') . Eerder kocht het bedrijf al een Formule 1-team, dat echter al snel weer met verlies van de hand werd gedaan. Veel beleggers zijn Muller escapades inmiddels meer dan beu. ''Het speelkwartier van Victor Muller zou nu toch wel eens over moeten zijn'', zei econoom David Tomic van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB).

Zelf zei Muller dat de focus vanaf nu volledig op Spyker zal komen te liggen. Ook de naam van het bedrijf, dat na de aankoop van Saab als Swedish Automobile genoteerd was aan de beurs in Amsterdam, is in een buitengewone aandeelhoudersvergadering dinsdag weer veranderd in Spyker.

''De onderneming heeft behoefte aan rust en krijgt die ook'', zei Muller. Nieuwe avonturen kon hij evenwel niet geheel uitsluiten. ''Zeg nooit nooit. Je moet wel opportunistisch blijven :|W

http://www.nu.nl/economie(...)in-groei-spyker.html

Hij is het liegen en bedriegen niet verleerd :r
En ja hij is hoe verrassend weer eens op zoek naar geld _O-
  donderdag 19 juli 2012 @ 15:29:27 #221
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_114416736
Spyker nog steeds hard op zoek naar geld :')

De amateur-boekhouders zijn inmiddels al lang afgehaakt maar wie de financiële huishouding van Spyker nog kan volgen, zal niet opkijken van het gegeven dat de sportwagenfabrikant nog steeds op zoek is naar geld. :')

In een persbericht doet Spyker een boekje open over de huidige financiële situatie. Daar is voor de gemiddelde lezer geen touw aan vast te knopen, maar we zullen proberen om de belangrijkste zaken in Jip en Janneke-taal op te schrijven. In de eerste helft van 2012 heeft Spyker een winst gemaakt van 126 miljoen euro, vooral te danken aan een ‘financiële herstructurering’ die 131 miljoen heeft opgeleverd. Het operationele verlies bedraagt desondanks 1,4 miljoen euro.

“Nu we de kosten serieus naar beneden hebben gebracht, zijn de operationale verliezen te overzien. Na twee tumultueuze jaren kijken we uit naar stabiele en duurzame productie. Ondertussen houden we onze ogen open voor investeringen die goed kunnen zijn voor Spyker”, aldus Victor Muller.

De Spyker-baas vervolgt: “De eerste helft van het jaar stond in het teken van het financieel stabiel maken van het bedrijf door herstructurering van de grote schuldenlast bij de aandeelhouders en het maken van schikkingen met de crediteuren. We hebben overeenkomsten gesloten met bijna alle toeleveranciers van de C8 Aileron en de productie van de auto is inmiddels hervat.”

Om Spyker en de productie van de Aileron de komende 12 maanden draaiende te houden, is echter geld nodig. Daarover wordt op dit moment met ‘een aantal geïnteresseerde investeerders’ gesproken. Mocht het benodigde geld niet worden gevonden, ‘dan zijn Spykers mogelijkheden om door te gaan als bedrijf hoogst onzeker’.

http://www.autoweek.nl/au(...)rd-op-zoek-naar-geld

Wie van de fokkertjes heeft nog wat geld voor Victor :?
  donderdag 19 juli 2012 @ 19:29:39 #222
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_114427595
quote:
6s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Spyker nog steeds hard op zoek naar geld :')

De amateur-boekhouders zijn inmiddels al lang afgehaakt maar wie de financiële huishouding van Spyker nog kan volgen, zal niet opkijken van het gegeven dat de sportwagenfabrikant nog steeds op zoek is naar geld. :')

In een persbericht doet Spyker een boekje open over de huidige financiële situatie. Daar is voor de gemiddelde lezer geen touw aan vast te knopen, maar we zullen proberen om de belangrijkste zaken in Jip en Janneke-taal op te schrijven. In de eerste helft van 2012 heeft Spyker een winst gemaakt van 126 miljoen euro, vooral te danken aan een ‘financiële herstructurering’ die 131 miljoen heeft opgeleverd. Het operationele verlies bedraagt desondanks 1,4 miljoen euro.

“Nu we de kosten serieus naar beneden hebben gebracht, zijn de operationale verliezen te overzien. Na twee tumultueuze jaren kijken we uit naar stabiele en duurzame productie. Ondertussen houden we onze ogen open voor investeringen die goed kunnen zijn voor Spyker”, aldus Victor Muller.

De Spyker-baas vervolgt: “De eerste helft van het jaar stond in het teken van het financieel stabiel maken van het bedrijf door herstructurering van de grote schuldenlast bij de aandeelhouders en het maken van schikkingen met de crediteuren. We hebben overeenkomsten gesloten met bijna alle toeleveranciers van de C8 Aileron en de productie van de auto is inmiddels hervat.”

Om Spyker en de productie van de Aileron de komende 12 maanden draaiende te houden, is echter geld nodig. Daarover wordt op dit moment met ‘een aantal geïnteresseerde investeerders’ gesproken. Mocht het benodigde geld niet worden gevonden, ‘dan zijn Spykers mogelijkheden om door te gaan als bedrijf hoogst onzeker’.

http://www.autoweek.nl/au(...)rd-op-zoek-naar-geld

Wie van de fokkertjes heeft nog wat geld voor Victor :?
victor zijn chinese vriemdjes toch wel uit zijn saaab avontuur ?
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')