abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2011 @ 19:29:19 #102
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96899875
De vraag is alleen hoe lang nog ;)

Hij is hard op weg naar een lange boswandeling met een gat in zijn kop :D

Ondertussen maar eens persbericht lezen :P

http://www.spykercars.nl/download/artikel/Spyker_PD.pdf
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:03:03 #103
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96949462
Pang Da haalde drie weken geleden bijna $ 1 mrd op met een beursgang

Pang Da Automobile, ook wel bekend onder de naam Power Diversity Automobile Trade, is een van de grootste autodealers in China. Het bedrijf verkoopt onder andere de merken, Audi, Mercedes-Benz, Subaru, Mazda, Honda en Toyota in China. Daarnaast verkoopt het bedrijf minibussen, vrachtwagens, landbouwapparatuur en graafmachines. Behalve met verkoop houdt Pang Da zich ook bezig met onderhoud en reparatie van voertuigen. De onderneming heeft geen eigen autoproductie.

Eind 2010 had Pang Da bijna twaalfhonderd verkooppunten in 23 provincies en autonome regio's in China en Mongolië. Het bedrijf verkocht in 2010 in totaal 470.000 voertuigen, die in totaal een omzet opleverden van 53,7 miljard yuan (euro 5,8 mrd) en een winst van ruim Yn 1,2 mrd. In 2009 was de omzet nog ruim Yn 35 mrd en was de winst ruim Yn 1 mrd.

Pang Da Automobile ging eind april naar de beurs in Sjanghai en haalde daarbij bijna $ 1 mrd op. Bij het beursdebuut daalde de aandelenkoers echter met 23% vanwege zorgen over een afzwakkende groei in de Chinese automarkt. De beursgang was de op één na grootste dit jaar in China na Sinovel Wind, dat $ 1,4 mrd ophaalde in januari.

Bestuursvoorzitter Pang Qinghua is na de beursgang met een belang van bijna 26% de belangrijkste aandeelhouder. Achttien leden van het management van het bedrijf hebben daarnaast nog eens bijna 26% in handen. Tangshan Shengcheng Business Planning heeft een belang van bijna 21%. Ruim 13% van de aandelen is in publieke handen.

Distributeur heeft 1200 verkooppunten in China en Mongolië en had in 2010 een omzet van euro 5,8 mrd

http://www.fd.nl/artikel/(...)ijna-1-mrd-beursgang

Dus daar komt het geld vandaan ;)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:04:58 #104
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96949542
Distributeur Pang Da geeft Saab weer nieuwe hoop

Deal van euro 110 mln met Chinezen

De nieuwe reddingsboei van automaker Saab, onderdeel van het Nederlandse Spyker Cars, luistert naar de naam Pang Da Automobile Trade. Enkele dagen nadat een geplande investering van Hawtai Motor Group was afgeblazen, presenteerde Spyker-ceo Victor Muller de nieuwe Chinese partner.

'Deze deal is beter', zei Muller maandag tegen journalisten. De topman bedoelde dat de deal met Pang Da deels voorziet in een snelle geldinjectie, terwijl de investering van Hawtai langer op zich zou laten wachten. Saab heeft snel geld nodig om de productie weer te kunnen opstarten. Die ligt sinds begin april stil, omdat Saab leveranciers van onderdelen niet meer kan betalen.

De overeenkomst met Pang Da - dat handelt in auto's, maar er in tegenstelling tot Hawtai zelf geen maakt - heeft een omvang van euro 110 mln. De eerste euro 30 mln is volgens Spyker al overgemaakt. Daarvoor koopt Pang Da 1300 Saabs. Volgens plan volgt binnen dertig dagen nog eens een bestelling ter waarde van euro 15 mln.

Voor deze transacties heeft Pang Da volgens Spyker Cars geen goedkeuring van de Chinese autoriteiten nodig. Dat geldt wel voor het restant van euro 65 mln dat Pang Da wil investeren in Saab. Daarvoor krijgen de Chinezen een belang van 24% in Spyker Cars, het moederconcern van Saab.

Ter vergelijking: Hawtai wilde euro 150 mln investeren in Saab middels een converteerbare lening van euro 30 mln en euro 120 mln via nieuwe aandelen, goed voor een belang van 29,9% in Spyker. Afgelopen donderdag werd bekend dat deze overeenkomst niet doorging. Volgens Spyker omdat Hawtai niet de benodigde goedkeuringen van de autoriteiten kreeg. Hawtai zelf noemde 'commerciële en economische realiteiten' als oorzaak.

Autokenners wezen er gisteren op dat de overeenkomst met Pang Da niet af is, omdat Saab ook behoefte heeft aan een producent van auto's in China. De bedrijven zelf lijken dat te onderkennen en hebben de intentie om voor de productie nog een aparte joint venture op te zetten.

In dat bedrijf zal Saab maximaal 50% houden; het restant komt in handen van Pang Da en een fabrikant. De naam van Beijing Automotive Import & Export corporation (Baic) valt in dat verband. Baic kocht eerder het recht om het oude model van Saab 9-5 voor de Chinese markt te mogen produceren en is ook een goede bekende van Pang Da.

Tom Muller, analist van Theodoor Gilissen, vindt het te vroeg om de overeenkomst met Pang Da op waarde te schatten. 'De deal moet eerst nog uitgevoerd worden, en we hebben met Hawtai gezien dat zoiets geen uitgemaakte zaak is.' Of de genoemde bedragen voldoende zijn om Saab weer op de rails te krijgen, is volgens hem ook onduidelijk. 'Er zijn veel achterstallige rekeningen die eerst moeten worden voldaan.'

Spyker-topman Muller spreekt vandaag het personeel van de Saab-fabriek in het Zweedse Trollhättan toe. Wanneer de productie wordt hervat, is onduidelijk.

Spyker nam Saab ruim een jaar geleden over van General Motors en kwam dit jaar in geldnood, omdat er niet genoeg auto's waren verkocht. De afgelopen weken passeerden verschillende mogelijke Chinese redders de revue, zoals die van Great Wall Motor en Youngman Automobile

Binnen/bijna binnen Schrapen voor Saab
euro 30 mln

Omvang converteerbare lening van Gemini Investments Fund

euro 29 mln

Extra lening van de Europese Investeringsbank

euro 110 mln

Van Pang Da; euro 45 mln voor auto's, restant voor belang 24%

euro 30 mln

Van Antonov, ook voor aandelen

http://www.fd.nl/artikel/(...)aab-weer-nieuwe-hoop
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:07:37 #105
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96949690
Leverancier Saab ontslaat 50 werknemers ondanks Chinese financiering

Plastal, een leverancier van Spyker Cars nv onderdeel Saab Automobile, moet 50 werknemers ontslaan, ondanks de aankondiging van Spyker dat zij een nieuwe financieringspartner hebben gevonden om de geplaagde Zweedse autofabrikant te helpen de productie te hervatten, maakt Plastal dinsdag bekend.

"We hebben lang gewacht en het heeft ons veel geld gekost", zegt Per-Ewe Wendel, chief executive van Plastal dinsdag tegen Dow Jones Newswires.

Plastal levert bumpers en andere geverfde plastic onderdelen aan Saab, wat verantwoordelijk is voor 25% van de jaarlijkse omzet van 400 mln Zweedse kronen ($63 mln) van de fabriek in Simrishamn.

Volgens Wendel was de beslissing voor de ontslagen maandagochtend tijdens een bijeenkomst van het management genomen voordat Spyker naar buiten kwam met de nieuwe financieringsovereenkomst, maar veranderde de overeenkomst niets aan de genomen beslissing.

"We hebben nog steeds geen datum gehoord voor de hervatting van de productie van Saab", zegt Wendel.

Saab schortte de productie zes weken geleden op nadat leveranciers stopten met het aanleveren van onderdelen aan de fabriek in Trollhattan omdat ze niet betaald waren.

Maandag maakte Spyker bekend dat het een overeenkomst heeft gesloten met het Chinese Pang Da Automobile Trade Co. voor de verkoop van euro 45 mln aan Saab auto's en dat Pang Da daarnaast een belang van 24% krijgt in Spyker voor euro 65 mln. Tevens zullen de bedrijven samen een joint venture opzetten voor de distributie van Saab auto's in China.

Plastal zou nogmaals naar de ontslagen kunnen kijken als Saab de productie kan hervatten en financiering daarbij zeker kan stellen, zegt Wendel

http://www.fd.nl/artikel/(...)chinese-financiering

Eerste slachtoffers van Victor Muller zijn wanbeleid zijn er al :(
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:09:42 #106
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96949800
Pang Da: geen goedkeuring overheid nodig om Saab's te kopen

Pang Da Automobile Trade Co. (601258.SH) heeft dinsdag laten weten geen toestemming nodig te hebben van de Chinese overheid om auto's van Saab te kopen als onderdeel van de investeringsovereekomst met Spyker Cars dat eigenaar is van het Zweedse automerk.

Desalniettemin zal de Chinese autodealer goedkeuring moeten krijgen voor andere onderdelen binnen de voorlopige overeenkomst, waaronder de voorgenomen belangname en het opzetten van productie en distributie joint-ventures in China, zei Wang Jing, secretaris van de raad van bestuur van het bedrijf.

Pang Da maakte maandag bekend een pact te hebben gesloten om euro 65 mln te investeren in ruil voor een belang van 24% in Spyker en voor euro 45 mln aan Saab auto's af te nemen.

Pang Da zal de eerste euro 30 mln binnen twee weken overmaken, en zou voor een bedrag tot euro 15 mln aan Saab auto's kunnen kopen binnen 30 dagen, aldus Wang.

Volgens de verklaring maandag heeft Pang Da de goedkeuring nodig van het ministerie van handel, van de toezichthouder op China's buitenlandse valutahandel en van de National Development and Reform Commission.

"We zijn begonnen deze toezichthouders te raadplegen over de goedkeuringsprocedures", zei hij. "Het is voor de eerste keer dat we een dergelijke investering doen en we weten echt niet hoe het werkt."

Op dit moment wordt Saab niet verkocht in China. Gevraagd te reageren op de scepsis bij enkele Chinese concurrenten over Saab's toekomst in China, zei Wang: "Wat ze nodig hebben is een goede dealer."

"Slechts enkele mensen in China kenden Subaru in 2005, maar nu is het een bekend merk", aldus Wang.

http://www.fd.nl/artikel/(...)d-nodig-saab-s-kopen

Gelukkig maar :|W
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:27:42 #107
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97046235
Uitbetaling bonus Spykertopman uitgesteld :D

De uitbetaling van de bonus aan Spykertopman Victor Muller is uitgesteld. Dit zei Muller zelf donderdag na afloop van de aandeelhoudersvergadering van de eigenaar van het Zweedse autoconcern Saab.

Muller zou een bonus van ongeveer een half miljoen euro ontvangen over 2010. Eerder sprak de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) de verwachting uit dat Muller zou afzien van de bonus in verband met de financiële problemen bij Saab.

Muller zei dat hij het deel dat in aandelen wordt uitgekeerd al heeft gekregen. Het gedeelte dat contant wordt uitbetaald krijgt hij pas nadat de niet-betaalde rekeningen van leveranciers van Saab zijn voldaan.

Twitter

De aandeelhoudersvergadering was niet toegankelijk voor journalisten. Wel hield VEB-voorzitter Jan Maarten Slagter de buitenwereld tijdens de vergadering op de hoogte via Twitter. Zo werd bekend dat de doelstelling dat Saab in 2012 zwarte cijfers schrijft overeind blijft.

Verder is Spyker bijna rond met een nieuwe bestuursvoorzitter voor Saab. In maart werd bekend dat Saab-topman Jan Ake Jonsson zijn functie neerlegt. Hij heeft ongeveer veertig jaar bij de onderneming gewerkt.

www.telegraaf.nl

[ Bericht 4% gewijzigd door ikweethetookniet op 20-05-2011 14:56:05 ]
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:31:03 #108
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97046475
Saab praat met leveranciers

Saab heeft volgens een bericht van Automotive News Europe vandaag medegedeeld dat ,,sommige toeleveranciers weer willen beginnen met het leveren van onderdelen.''

Dat zou dan naar aanleding zijn van eerdere berichten deze week dat het Chinese Pang Da bereid is gevonden om geld in het noodlijdende Zweedse bedrijf te steken. De Chinezen zouden inmiddels 30 miljoen hebben betaald voor voertuigen die in China verkocht moeten gaan worden. Verder heeft Pang Da 65 miljoen over voor een aandeel van 24% in Saab, maar daarvoor moet op toestemming van de Chinese overheid woden gewacht.

In het bericht wordt Saab's productiedirecteur en inkoopmanager Gunnar Brunius geciteerd, die zegt dat ,,Saab in gesprek is met de ruwweg achthonderd toeleveranciers'' die het merk heeft. Met ,,een aantal van hen'' zou al overeenstemming zijn bereikt, waaronder kunststof onderdelenleverancier Plastal. De totaalschuld van Saab aan leveranciers zou volgens eerdere mededelingen van FKG, de Zweedse vereniging van auto-onderdelenfabrikanten, ,,in de tientallen miljoenen euro's lopen.''

Brunius meldde persbureau Reuters dat intern het doel is gesteld om eind volgende week weer met de productie te kunnen gaan beginnen.

www.telegraaf.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 20-05-2011 14:56:33 ]
  zondag 22 mei 2011 @ 14:27:19 #109
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97153683
Kan iemand s.v.p. Saab uit dat verschrikkelijke lijden verlossen?
Als er nog niet geëuthanaseerd mag worden, overweeg dan minstens iets verzachtends. Zodat het gemakkelijker wordt om alles af te sluiten. Want wat er nu gebeurt, moet iedereen die zich enigszins bij Saab betrokken voelt tot op het bot pijn doen. Dat geleur met de waardigheid van een iconisch merk. Wat? Doe ik humeurig? Mmm, dat kan kloppen!In de tweede helft van de vorige eeuw waren wij thuis pioniers onder de Nederlandse Saab-gebruikers. Ben opgegroeid met tweetaktjes voor de deur. Denk dat mijn vader de zware wenkbrauwen zou hebben gefronst, wanneer hij zou hebben meegemaakt dat Spyker aangaf ’Saab te gaan redden’. Hij was accountant. En kon dus vrij behoorlijk rekenen. Zou ongetwijfeld in een van zijn bulderende lachbuien zijn uitgebarsten bij het horen van alle mooie plannen. Verkoop dit, beleen dat, trek een Russische financier aan. En dan de Chinezen als laatste redmiddel. Vorige week Hawtai, deze week Pang Da, volgende week…?Deals die in een vloek en een zucht worden gesloten. Deals waar dan héél kort daarna al weer niets van terecht komt. Deals waarvan je in eerste instantie denkt ’hij flikt het weer’, maar die nog rapper op drijfzand gebouwd blijken te zijn. En ondertussen staan de productielijnen in Trollhättan al bijna twee maanden vol met onafgebouwde auto’s, gaan er toeleveranciers over de kop en wordt het steeds moeilijker om weer te kunnen beginnen.Ik neem hier een risico. Want dit wordt op donderdag getikt, ingeleverd en in columnvorm gegoten. Gisteren al kon ik er niets meer aan veranderen. Vandaag is het zaterdag! Er kan al weer van alles en nog wat zijn gebeurd. Mag Pang Da nog of kan Hawtai misschien toch? Stapt de Rus weer in? Heeft Victor zijn schoonmoeder te hulp geroepen? Is er in z’n Mallorcaanse achtertuin olie gevonden? Ik kijk nergens meer van op! Weet je, een financiële injectie is misschien niet het antwoord. Dat zorgt hooguit voor tijdelijke verlichting. Soms is een gewoon spuitje onvermijdelijk.

www.autovisie.nl
pi_97154076
Ik denk persoonlijk dat ze beter de handdoek in de ring kunnen gooien, want ik zie eerlijk gezegd nergens de mogelijkheid voor een plotselinge hogere vraag.
  maandag 23 mei 2011 @ 21:56:49 #111
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97223913
Pang Da vraagt belang in Spyker/Saab

Het Zweedse National Debt Office heeft een aanvraag ontvangen van het Chinese Pang Da om een belang te nemen in Spyker/Saab. Dat maakte het bureau maandag bekend.
Autodistributiebedrijf Pang Da wil een belang nemen van 24 procent in Spyker/Saab voor 65 miljoen euro. De deelname moet nog goedgekeurd worden door de Zweedse overheid, de Europese Investeringsbank en de Chinese autoriteiten.

www.telegraaf.nl
  donderdag 26 mei 2011 @ 10:15:56 #112
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97328440
'Productie Saab start vrijdag'

De productie bij Saab gaat vrijdag weer van start. Dat meldt de Zweedse zakenkrant Dagens Industri.

Door financieringsproblemen rolde er de afgelopen zes weken geen enkele auto van de band bij het concern dat eigendom is van het Nederlandse Spyker Cars.

De krant citeerde Saabbestuurder Gunnar Brunius, die onder meer verantwoordelijk is voor inkoop en productie. Hij gaf aan dat de productie langzaam van start zal gaan met 100 auto's per dag in plaats van de gebruikelijke 230 tot 240 stuks.

www.telegraaf.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 27-05-2011 17:05:26 ]
  vrijdag 27 mei 2011 @ 17:05:02 #113
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97389409
Saab draait weer!

Sinds 10.00 uur vanochtend worden er weer Saabs gemaakt in Trollhättan. De fabriek lag stil sinds 6 april. Saab meldt dat de productie weer is hervat.

Vandaag worden er honderd Saabs gemaakt. De eerste auto’s die zijn geproduceerd waren een zilvergrijze 9-5 Aero XWD en een 9-3 Convertible Independence Edition. In de loop van volgende week moet de fabriek weer op volle toeren draaien, waarbij zo’n 230 auto’s per dag worden gemaakt.

Bij de productiestart was Victor Muller aanwezig, samen met Pang Qinghua en Gunnar Brunius, die bij Saab gaat over de inkoop en productie. “Het is een geweldige dag voorr ons bedrijf. We hebben de afgelopen tijd een moeilijk pad bewandeld, maar Saab doet weer zaken. De komende tijd moeten we het vertrouwen terugwinnen en laten zien dat we succesvol kunnen worden,” vertelt Victor Muller bij de productiestart.

Saab zegt dat er voor Trollhättan 6.500 orders in de portefeuille zitten. Daarvan zijn 1.300 auto’s bestemd voor Pang Da. Verder zijn er nog 1.600 orders voor de 9-4X, die in Mexico wordt gebouwd. Dat brengt het totaal op 8.100 stuks. Om de orders weg te werken wordt er Maximum Time gewerkt. Dat betekent dat er lange dagen worden gemaakt en soms ook op zaterdag wordt gewerkt.

www.autoweek.nl

Victor zijn bonus al ontvangen :? :+
pi_97515371
Johan Derksen rijdt een nieuwe 9-5 zag ik bij Yolanthe :P
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:35:42 #115
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97600895
Chief Financial Officer (CFO) Hans Go van Spyker Cars stapt per 1 juli op.

Dat maakt de autofabrikant woensdag bekend. Nu de sportwagen activiteiten van Spyker zijn verkocht aan Vladimir Antonov, zal de functie van Go worden overgenomen door de nieuwe CFO van dochterbedrijf Saab Automobile.

Die benoeming wordt later dit jaar bekendgemaakt. Momenteel fungeert Rob Schuyt als tijdelijke CFO van Saab Automobile en hij neemt ook tijdelijk de rol van CFO van Spyker op zich.

Go blijft tot einde van 2011 betrokken bij het concern als adviseur

http://www.fd.nl/artikel/22313260/spyker-cfo-hans-go-stapt

Eerste signaal van de ondergang ;) :Y
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:56:02 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97602004
Meestal is dat wel een slecht teken. Kan zijn opvolger schoon schip maken.
The End Times are wild
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:55:17 #117
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97655985
"Nieuwe miljoenen uit China voor Saab"

De Chinese autodistributeur Pang Da maakt deze week opnieuw euro 15 mln over naar de noodlijdende Zweedse automaker Saab. Pang Da krijgt voor het bedrag 630 Saab-auto's die vanaf het najaar geleverd worden. Dat heeft Spyker Cars uit Zeewolde, sinds ruim een jaar het moederconcern van Saab, woensdag bekendgemaakt.

http://www.fd.nl/artikel/22322773/nieuwe-miljoenen-china-saab

Gewoon geld blijven pompen :P niks aan de hand :D
Het geld is toch niet van Victor :r
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:46:07 #118
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97706552
http://www.bovag.nl/media(...)n%20april%202011.pdf

Verkoopcijfers per merk, ook saab dus ;)
473 stuks dit jaar al :D
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:40:41 #119
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97708860
april 2011 april 2010 cum 2011 cum 2010
SAAB 9-3 51 38 306 167
SAAB 9-5 25 1 167 18
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SAAB 76 39 473 185
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:53:34 #120
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97846805
'Onregelmatigheden productie Saab mogelijk'

Bestuursvoorzitter Victor Muller van Spyker zei dinsdag dat de productie bij autobouwer Saab last kan hebben van onregelmatigheden. Dit is een gevolg van voorraadtekorten bij toeleveranciers.

Spyker Cars NV 07-06-2011 (17:35)
2,58 EUR -10,45% -0,301 :D

Naar Spyker Cars NV detailpagina De topman kon niet bevestigen dat de productie is stilgelegd. Door een tekort aan onderdelen zou Saab hier dinsdag toe gedwongen zijn.

Het aandeel van Saabeigenaar Spyker noteerde dinsdagmiddag flink lager
Er ging 10,5 procent van de koers af tot 2,58 euro.
http://www.telegraaf.nl/d(...)_.html?sn=nieuws_dft

Going down going down :P
pi_97847346
Mayday mayday :')
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:12:42 #122
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97847559
Productie Saab ligt weer stil

De productie bij Saab is weer stilgelegd. :D

De dochter van Spyker zou te kampen hebben met een tekort aan onderdelen. Dat meldt de Zweedse website Ttela.se vandaag.

De productie was pas eind mei weer op gang gekomen :|W nadat de fabrieken wekenlang stil hadden gelegen door de financiële problemen bij het bedrijf. Spyker wist toen een deal te sluiten met de Chinese distributeur Pang Da zodat de onderdelenleveranciers weer konden worden betaald.

Een woordvoerster van Saab heeft Ttela.se laten weten dat de productie morgen weer hervat wordt. Het ligt volgens haar in de lijn der verwachting dat de herstart wat hobbelig verloopt _O-

http://www.fd.nl/artikel/22355851/productie-saab-ligt-weer-stil

Hoe lang nog :? :P
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:14:22 #123
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_97847630
koers gaat hard naar de euro toe
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_97848067
Had al geen goed gevoel bij de doorstart.

Voorspelling; saab gaat over in chinese handen voor een schijntje en we horen er weinig meer van.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 19:12:50 #125
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97850841
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:....
Voorspelling; saab gaat over in chinese handen voor een schijntje en we horen er weinig meer van.
Zou best kunnen maar wat doen we met Victor :?
Autoverkoper in China voor modaal salaris *O*
  dinsdag 7 juni 2011 @ 19:19:35 #126
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97851181
Het is toch ook zonde dat zo'n bedrijf op deze manier (door nederlandse handen) naar de klote wordt geholpen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_97851226
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:12 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Zou best kunnen maar wat doen we met Victor :?
Autoverkoper in China voor modaal salaris *O*
Die blijft wat ie altijd al is geweest.
pi_97851586
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is toch ook zonde dat zo'n bedrijf op deze manier (door nederlandse handen) naar de klote wordt geholpen?
Het is deze kleine kans of al lang helemaal dicht..
dag
  dinsdag 7 juni 2011 @ 19:45:53 #129
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_97852855
Kansloos en sneu tegelijkertijd
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 8 juni 2011 @ 01:46:51 #130
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_97873168
al met al vestigt hij wel de aandacht op het merk. Dat zou best nog wel eens de verkopen ten goede kunnen komen. Misschien is dat ook wel het achterliggende plan. Clever :Y
"Ik quote graag mezelf."
pi_97873313
Wat een kansloze zooi zeg! ;( Wie gaat er nou ook in zee met een Chinese geldschieter? Voor een Zweeds automobielbedrijf? :{w Daar moet toch zoveel makkelijker een Europese/ Amerikaanse/ Russische geldschieter voor te vinden zijn? Chinees, ik vind dat echt geen logische keus. :N
pi_97874594
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 01:52 schreef Mercer het volgende:
Wat een kansloze zooi zeg! ;( Wie gaat er nou ook in zee met een Chinese geldschieter? Voor een Zweeds automobielbedrijf? :{w Daar moet toch zoveel makkelijker een Europese/ Amerikaanse/ Russische geldschieter voor te vinden zijn? Chinees, ik vind dat echt geen logische keus. :N
Gezien de handelsverhoudingen is dat bijkans de enige logische keuze :P
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:18:21 #133
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97929858
Productie Saab weer opgeschort :D :|W

Saab legt de productie in het Zweedse Trollhättan opnieuw stil omdat er nog niet met alle toeleveranciers een akkoord is bereikt over betalingen en leveringsvoorwaarden. Dat heeft het bedrijf, eigendom van het Nederlandse Spyker Cars, donderdag bekendgemaakt.

Dinsdag en woensdag lag de productie ook al stil. Een woordvoerder van Saab kon niet aangeven wanneer de productie hervat wordt. ,,Het is een complexe zaak om een stabiele instroom van onderdelen te bewerkstelligen.''

Saab heeft wereldwijd circa 3500 toeleveranciers, waarvan er 800 direct betrokken zijn bij de productie. ,,Met de overgrote meerderheid daarvan hebben we een akkoord bereikt. Daarom konden we de productie op 27 mei hervatten'', aldus de woordvoerder.

Nieuwe financiering

Saab doet er volgens de woordvoerder alles aan om nieuwe financiering binnen te krijgen. ,,Zoals eerder bekendgemaakt praten we met de Europese Investeringsbank en zijn we bezig met de verkoop van vastgoed om dat vervolgens te huren. Daarnaast is het wachten op goedkeuring voor de overeenkomst met Pang Da. We denken dat over twee maanden te krijgen.''

De woordvoerder zei dat Saab ook aan andere financieringsmogelijkheden werkt, maar wilde daar geen details over verstrekken.

Zeven weken stil

In april en mei lag de fabriek zeven weken stil omdat er geen onderdelen werden geleverd. Saab verwacht de onderhandelingen op korte termijn af te kunnen ronden.

Topman Victor Muller heeft vertrouwen in de goede uitkomst van de onderhandelingen, maar ,,het is niet uitgesloten dat we in de nabije toekomst verstoringen hebben van de productie''. Muller zegt over bijna 10.000 orders voor Saabs te beschikken.

Beleggers waren niet blij met de aanhoudende productieproblemen. Het aandeel Spyker Cars, dat op 15 juni wordt omgedoopt in Swedish Automobile, verloor 2 procent.

www.telegraaf.nl

-O- Hoe lang duurt deze soap nog :?

[ Bericht 10% gewijzigd door ikweethetookniet op 09-06-2011 15:07:54 ]
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:54:26 #134
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97942723
:') -O-
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:56:28 #136
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_97943562
DeLorean hield het bijna 2 jaar vol.
En John DeLorean had wel verstand van auto's. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 12 juni 2011 @ 11:16:51 #137
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98057086
De productie bij autobouwer Saab ligt nog steeds stil.

Dat zei topman Victor Muller vrijdag desgevraagd tegen het ANP.
Muller kon niet aangeven of de productie begin volgende week weer van start gaat. Bij Saab rollen al enkele dagen geen auto's meer van de band, omdat nog niet met alle leveranciers een akkoord is bereikt over betalingen en leveringsvoorwaarden. „Mijn mensen zijn druk met de zaak bezig”, aldus Muller.

Donderdag meldde de bestuursvoorzitter dat de productiestop hoogstens enkele dagen zou duren, maar „zeker geen weken”. :|W
  zondag 12 juni 2011 @ 11:22:46 #138
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98057188
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 11:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
De productie bij autobouwer Saab ligt nog steeds stil.

Dat zei topman Victor Muller vrijdag desgevraagd tegen het ANP.
Muller kon niet aangeven of de productie begin volgende week weer van start gaat. Bij Saab rollen al enkele dagen geen auto's meer van de band, omdat nog niet met alle leveranciers een akkoord is bereikt over betalingen en leveringsvoorwaarden. „Mijn mensen zijn druk met de zaak bezig”, aldus Muller.

Donderdag meldde de bestuursvoorzitter dat de productiestop hoogstens enkele dagen zou duren, maar „zeker geen weken”. :|W
Maar de auto-industrie en auto-verkopers nemen Saab nu inmiddels met een korreltje zout
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 12 juni 2011 @ 11:33:02 #139
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_98057408
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 17:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Saab draait weer!

Sinds 10.00 uur vanochtend worden er weer Saabs gemaakt in Trollhättan. De fabriek lag stil sinds 6 april. Saab meldt dat de productie weer is hervat.

Vandaag worden er honderd Saabs gemaakt. De eerste auto’s die zijn geproduceerd waren een zilvergrijze 9-5 Aero XWD en een 9-3 Convertible Independence Edition. In de loop van volgende week moet de fabriek weer op volle toeren draaien, waarbij zo’n 230 auto’s per dag worden gemaakt....
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
Productie Saab weer opgeschort :D :|W

Saab legt de productie in het Zweedse Trollhättan opnieuw stil omdat er nog niet met alle toeleveranciers een akkoord is bereikt over betalingen en leveringsvoorwaarden. Dat heeft het bedrijf, eigendom van het Nederlandse Spyker Cars, donderdag bekendgemaakt.

Dinsdag en woensdag lag de productie ook al stil. ...
Als ik even tel kom ik op 11 dagen productie sinds 6 april; dat is ongeveer 1 op de 6 dagen.
(weekenden meegeteld).
Wordt tijd om de aandelen te verkopen, of niet? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_98057616
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 11:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]


[..]

Als ik even tel kom ik op 11 dagen productie sinds 6 april; dat is ongeveer 1 op de 6 dagen.
(weekenden meegeteld).
Wordt tijd om de aandelen te verkopen, of niet? :P
Te laat. Kopen zou kunnen, maar das wel een heule grote bazengok.
  zondag 12 juni 2011 @ 12:10:41 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98058455
Ik sta eigenlijk verbaasd dat Spyker nog steeds geen pennystock is. Als ik er iets mee zou doen, dan zou ik shorten als dat mogelijk was!
The End Times are wild
  zondag 12 juni 2011 @ 14:01:13 #142
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98062477
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 11:33 schreef Hyperdude het volgende:
Als ik even tel kom ik op 11 dagen productie sinds 6 april; dat is ongeveer 1 op de 6 dagen.
(weekenden meegeteld).
Wordt tijd om de aandelen te verkopen, of niet? :P
Ik zou zeggen splitsen die aandelen 1:6 *)
Heb je gelijk een penny stock :+ w/
  maandag 13 juni 2011 @ 10:38:58 #143
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98103438
Spyker, Pang Da en Youngman starten samenwerking

En weer wordt er geld ingepompt :|W
En weer is het niet van Victor :r
  maandag 13 juni 2011 @ 10:46:46 #144
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98103578
Saab versterkt Chinese samenwerking

Saab Automobile heeft zijn Chinese samenwerking versterkt. Naast het Chinese autodistributiebedrijf Pang Da neemt ook Zhejiang Youngman Lotus Automobile een belang in het bedrijf, zo werd maandag bekend.

Saab en Pang Da kondigden op 16 mei al aan te gaan samenwerken voor de productie en distributie van de Zweedse Saabs. Zhejiang Youngman Lotus Automobile, kortweg Youngman, komt daar als derde partij nu bij.

Pang Da vergroot zijn eerdere investering in Spyker tot 109 miljoen euro en houdt het aandelenbelang op 24 procent. Youngman neemt een belang van 29,9 procent in de Saabmoeder voor 136 miljoen euro. Laatstgenoemde krijgt ook het recht om twee leden te benoemen in de raad van commissarissen van Spyker.

Veilig
Met de komst van Youngman wordt de productie joint-venture verder versterkt. Saab en Youngman krijgen daarin beiden een deelneming van 45 procent, Pang Da de overige 10 procent. Verder krijgt Youngman een belang van 33 procent in de distributiesamenwerking, evenveel als Saab terwijl Pang Da 34 procent aanhoudt.
De nieuwe deal stelt Saabs financiering voor de middellange- en lange termijn veilig, aldus topman Victor Muller.

[ Bericht 6% gewijzigd door ikweethetookniet op 13-06-2011 14:04:26 ]
  maandag 13 juni 2011 @ 10:54:48 #145
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_98103747
quote:
...De nieuwe deal stelt Saabs financiering voor de middellange- en lange termijn veilig, aldus topman Victor Muller.
Momenteel lijkt mij de financiering op korte termijn meer van belang.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 13 juni 2011 @ 12:33:23 #146
256829 Sokz
Livin' the life
pi_98106874
Ik vind het toch knap hoe die 't telkens weer voor elkaar krijgt.
pi_98108091
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:33 schreef Sokz het volgende:
Ik vind het toch knap hoe die 't telkens weer voor elkaar krijgt.
Ach wat wil je als je zowel een bedrijf runt met zeeslepers als met dure merkkleding. ;)
  maandag 13 juni 2011 @ 13:20:20 #148
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_98108895
Zit Heerema er nog steeds met geld in?
Die wil zijn geld (+ rente) meestal wel weer terug. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 13 juni 2011 @ 14:05:20 #149
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98110785
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:20 schreef Hyperdude het volgende:
Zit Heerema er nog steeds met geld in?
Die wil zijn geld (+ rente) meestal wel weer terug. :P
Geen probleem :P
Victor belooft alles :D en gelooft in zijn eigen sprookjes :+
  maandag 13 juni 2011 @ 14:14:35 #150
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98111188
'Saab bijna klaar met verkoop vastgoed'

Saab Automobile zal deze week de verkoop van vastgoed afronden en daarmee vers kapitaal binnenslepen. Dat schrijft de Zweedse krant Dagens Industri maandag.

De verkoop van vastgoed, waaronder de Saabfabriek, levert het bedrijf volgens de krant ruim 30 miljoen euro op. De autobouwer mikt daarnaast op een nieuwe Chinese investeerder, naast Pang Da, die vers kapitaal moet leveren.

Bij Saab was maandag niemand bereikbaar voor commentaar op het bericht.

http://www.telegraaf.nl/d(...)html?tl=mostread-DFT

Even vertalen naar de realiteit er heeft een ABC transactie bij de notaris plaatsgevonden waarbij Antonov miljoenen heeft witgewassen en nu is er dus misdaad geld in Saab gepompt met een legitiem randje ;)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:19:55 #151
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98147369
quote:
6s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:05 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Geen probleem :P
Victor belooft alles :D en gelooft in zijn eigen sprookjes :+
In Zweden gelooft niemand er meer in.
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:58:52 #152
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98151226
Zweden maakt zich zorgen over Chinese meerderheid

Saab wordt steeds meer Chinees. De Zweedse autofabrikant heeft een tweede Chinese partner gevonden, zo heeft het moederbedrijf Spyker Cars gisteren bekend gemaakt. De Chinese autoproducent Youngman betaalt 136 miljoen voor een belang van 29,9% in Saab. De Chinese autodistributeur Pang Da, met wie Saab al eerder een overeenkomst sloot, behoudt zijn belang van 24% ter waarde van 109 miljoen.

De Zweden zijn blij met de nieuwste aanwinst, maar vragen zich tegelijkertijd af of er met de Chinese partners een toekomst bestaat voor de werknemers in het Zweedse gehucht Trollhättan.

Het meerderheidsbelang van de Chinese autobedrijven in Saab riep gisteren veel vragen op bij Zweedse commentatoren. „Wanneer nemen de Chinezen Saab over?”, zo vroeg een Zweedse journalist zich af. Dat de twee Chinese bedrijven slechts vier van de negen posten in de raad van commissarissen krijgen, stelt de Zweden niet gerust. „De Chinezen zullen vroeg of laat willen beslissen over het doen en laten van Victor Müller”, aldus hoogleraar Mikael Wickelgren van de Handels Hogeschool in Skövde.

In Trollhättan ligt de productie sinds afgelopen woensdag opnieuw stil. De productie was daarvoor, na een stop van zeven weken, net weer op gang gebracht. De investering van Pang Da leek het einde te betekenen van het conflict met de toeleveranciers van de Zweedse autofabrikant.

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 14-06-2011 18:14:33 ]
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:17:13 #153
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98165188
Spyker-CEO: vastgoeddeal met Antonov gaat niet door

Spyker meldt dinsdag dat de vastgoeddeal tussen dochterbedrijf Saab Automobile en de Russische investeerder Vladimir Antonov definitief van de baan is, omdat het de partijen niet is gelukt de benodigde overheidstoestemming te krijgen.

"Antonov wil heel graag, maar hij krijgt geen toestemming. _O- Dan moet je eieren voor je geld kiezen", zegt bestuursvoorzitter Victor Muller van Spyker tegenover Dow Jones Nieuwsdienst.

Spyker wilde vastgoedposities van Saab verkopen en daarna weer terughuren, om zo financiering voor de korte termijn veilig te stellen. De Europese Investeringsbank (EIB), die een kredietfaciliteit van euro 400 mln aan Saab heeft verstrekt, wilde echter geen toestemming geven.

De EIB eiste dat de vastgoedposities gelijk zouden worden doorverkocht en niet in handen zouden blijven van Antonov, die een omstreden reputatie heeft. Zo zou Antonov banden hebben met de maffia.

Lars Carlstrom, woordvoerder van Antonov, bevestigt dat de EIB de overeenkomst heeft geblokkeerd. "De kwestie is vastgelopen", zegt Carlstrom tegen Dow Jones. "Wij hadden het gevoel dat het Antonov was waar het probleem lag."

De beslissing van Antonov om uit de overeenkomst te stappen is enkele weken geleden al genomen, aldus Carlstrom.

De EIB wilde geen commentaar geven.

Muller zegt het vastgoed alsnog te willen verkopen en voor een mogelijke overeenkomst in gesprek te zijn met andere partijen.

De CEO wil de opbrengst van een eventuele vastgoeddeal aanwenden voor het heropstarten van de productie, die deze week wederom stilligt door betalingsproblemen aan leveranciers.

De productie werd eind mei hervat na twee maanden te zijn onderbroken, maar moest snel weer worden stilgelegd vanwege aanhoudende problemen rond de levering van onderdelen.

Muller kan niet aangeven in hoeverre een vastgoeddeal noodzakelijk is voor de hervatting van de productie. "Dat ligt aan de voorwaarden van de leveranciers", aldus de CEO, die wel aangeeft "nagenoeg rond te zijn met alle leveranciers".

Wanneer de productie weer wordt hervat kan Muller echter niet aangeven. "Je kan het je niet permitteren dat e e n leverancier niet levert, je hebt iedereen nodig", aldus Muller.

Zodra de productie weer volledig is opgestart, is de financiering voor de lange en middellange termijn verzekerd, zegt Muller. Onlangs sloot Spyker overeenkomsten met de Chinese partijen Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co Ltd en Pang Da Automobile Trade Co Ltd (601258.SH) voor verkoop en distributie van Saabs in China.

Bovendien nemen beide bedrijven een belang in Spyker voor in totaal euro 245 mln. Deze overeenkomsten zijn nog wel afhankelijk van diverse goedkeuringen van overheidsinstanties en derde partijen.

Het aandeel Saab sloot dinsdag 4,3% lager op euro 3,10.

http://www.fd.nl/artikel/(...)al-antonov-gaat-niet

:') :|W Antonov is witwasser en daar zijn ze nu ook achter :7
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:53:25 #154
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98199933
Spyker-deal in China waarschijnlijk niet goedgekeurd :|W

De kans is klein dat de Chinese overheid goedkeuring verleent aan de voorgenomen samenwerking tussen Spyker en de Chinese autoproducent Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co Ltd.

Dat stelt het Financieele Dagblad woensdag op basis van marktkenners in China. Spyker kondigde maandag aan dat Youngman een belang in Spyker neemt van 29,9%, en daar EUR136 miljoen voor betaalt. Spyker heeft het geld van Youngman nodig om de financiering voor de lange en middellange termijn voor dochterbedrijf Saab Automobile veilig te stellen. Hiervoor moet de Chinese overheid echter goedkeuring verlenen, maar marktkenners zeggen tegen het FD dat de kans op toestemming gering is, omdat het niet tot het overheidsbeleid behoort om zwakke spelers toe te voegen. "Ik zie het gewoon niet gebeuren", zegt een analist tegen het FD. "Saab is een sterk verlieslatend en noodlijdend merk, terwijl Youngman niet tot de top-15 Chinese autoproducenten behoort."

http://fd.nl/dowjones/201(...)-goedgekeurd---media

En weer een succes van Victor Muller _O-
pi_98207583
"Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co Ltd." :')__!
Ongelooflijk. Ik krijg de indruk dat Saab beter af zou zijn in handen van een meer capabele eigenaar. Dit gaat gewoon echt niet goed. :X Showieso is het denk ik een heel slecht idee geweest om in zee te gaan met die chinezen. Maar ja, een kat in het nauw...
pi_98211218
Waar een overheidsgarantie wel niet toe kan leiden.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:44:36 #157
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98227702
quote:
11s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waar een overheidsgarantie wel niet toe kan leiden.
:N Grootheidswaan en arrogantie van Victor ;) :r
pi_98227985
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:44 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:N Grootheidswaan en arrogantie van Victor ;) :r
Nee, zonder Zweedse garantie voor de EIB had het hele feest niet doorgegaan.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:53:50 #159
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98228349
Minder geduld in het buitenland voor Saab

De buitenlandse onderleveranciers kunnen voor Saab het grootste probleem worden . Een onpersoonlijke relatie met de Saab kan cruciaal zijn.

Ik denk dat ons geduld op is, "zegt Lars Holmqvist, CEO van CLEPA, een Europese organisatie voor de onderleveranciers.

http://www.e24.se/busines(...)for-saab_2873034.e24

[ Bericht 2% gewijzigd door Censuur-152 op 15-06-2011 23:09:52 ]
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:27:05 #160
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98230355
Saab halveert zomervakantie

De noodlijdende Zweedse autobouwer Saab wil de productieachterstand die hij opliep door problemen met de betalingen van toeleveranciers voor een stuk rechttrekken door de zomervakantie bij het bedrijf te halveren. :D

"We doen al het mogelijke om de productie zo snel mogelijk weer op gang te krijgen", zei woordvoerster Gunnilla Gustavs vanochtend. De vakbonden hebben al groen licht gegeven voor de inkorting van de zomervakantie voor 1.400 werknemers, van vier naar twee weken.

Gustavs wilde geen reactie kwijt over geruchten in de Zweedse media dat de toenemende schulden bij toeleveranciers een faillissementscenario waarschijnlijker maken. :D

De woordvoerster duidde wel op de overeenkomsten die de Nederlandse Saab-eigenaar Spyker Cars recentelijk ondertekende met twee Chinese ondernemingen, die voor mede-eigenaarschap van Saab 245 miljoen eur ter beschikking stellen. "Dit toont het enorme potentieel van ons bedrijf", luidt het. :|W

http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20110615_096

Zijn die belgen nou zo dom :? Of is Victor nou zo slim :?
  donderdag 16 juni 2011 @ 15:25:00 #161
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98250803
'Geduld met Saab raakt op'

De productie bij Saab ligt al weer een week stil. Het geduld van de toeleveranciers met Saab begint op te raken. Bij Saab wordt naarstig gezocht naar financiering om de productie in Trollhättan te herstarten. Met uitzondering van een paar dagen, ligt die al tien weken stil. :')

Vorige week woensdag werd de productie weer gestopt, wegens problemen met de toeleveranciers.

Toen werd gezegd dat er niet kon worden voorspeld wanneer de productielijnen weer zouden gaan draaien. Aan die uitspraak is tot op de dag van vandaag geen verandering gekomen.

Handdoek in de ring
“Ik denk dat bij de toeleveranciers het geduld met Saab begint op te raken,” vertelt Lars Holmqvist, van de European Association of Automotive Suppliers aan de Zweedse media.

“De niet-Zweedse toeleveranciers gooien waarschijnlijk als eerste de handdoek in de ring. Ze hebben niet zo veel gevoel bij Saab. Ze zijn er niet mee opgegroeid en hebben er niet, zoals vele Zweden, een persoonlijke band mee.”

Ongeduldig
Hij vervolgt: “De bedrijven beginnen ongeduldig te worden omdat er de afgelopen tijd veel loze beloften zijn geweest en er wordt zeer weinig informatie gegeven. Er wordt geen rekening gehouden de toeleveranciers en dus voelen ze zich gedupeerd. Daarom staat nu de fabriek stil.”

Holmqvist kan niet zeggen hoe lang Saab het nog uithoudt. “Ik ben al verbaasd dat ze zo ver zijn gekomen.” :|W

Zweedse radio
Volgens de Zweedse krant Dagens Nyheter heeft Saab een schuld van 500 miljoen kronen (54,7 miljoen euro). Volgens de Zweedse radio gaan bij eerste toeleveranciers stemmen op om faillissement aan te vragen. :D Bij Saab wordt geen commentaar geven op de financiële situatie.

Bij Saab werken 3.700 mensen, van wie er 1.400 direct bij de productie betrokken zijn. Het merk heeft 10.000 orders in portefeuille. Het is gelukt om de zomervakantie van de werknemers in te korten van vier naar twee weken. Dus als de financiering komt, kan er met zo min mogelijk vertraging worden gewerkt.

Schattingen
Verder zoekt Saab naarstig naar een koper voor de fabriek. Dat moet volgens schattingen 900 miljoen euro opleveren, waarna de vestiging in Trollhättan kan worden gehuurd. Het was de bedoeling dat die fabriek door Vladimir Antonov zou worden gehuurd, maar die ziet af van dat plan.

Hij is echter nog steeds geïnteresseerd om aandeelhouder te worden in Saab en staat klaar met 100 miljoen euro. De Europese Investeringbank en de Zweedse overheid willen hem echter niet binnenlaten.

Lening
Bij de Europese Investeringsbank heeft Saab een lening lopen. Die was ooit 400 miljoen euro groot. Naar schatting is daarvan 216 miljoen opgesoupeerd. Nu lijkt het of het EIB op de centen blijft zitten. De 30 miljoen euro die enige weken zijn gevraagd om de productie te herstarten, zijn nooit uitbetaald. :%

http://www.nu.nl/auto/2541366/geduld-met-saab-raakt-op.html

:W Victor nog een paar dagen :P
  maandag 20 juni 2011 @ 14:27:33 #162
324665 meth77
to do or not to do
pi_98411223
quote:
ma 20 jun 2011, 11:02
Herstart productie Saab blijft ongewis

STOCKHOLM (AFN) - Autoproducent Swedish Automobile, het voormalige Spyker Cars, weet nog altijd niet wanneer de productie bij Saab weer wordt hervat. Dat liet een woordvoerder van het bedrijf maandag weten.
  maandag 20 juni 2011 @ 16:43:05 #163
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98417598
Produktie Saab ligt nog stil

De productie bij de Saab-autofabrieken van Swedish Automobile blijft ook maandag stilliggen, terwijl gesprekken met toeleveranciers over onbetaalde rekeningen en toekomstige levering van onderdelen worden voortgezet. "We hebben geen nieuws over wanneer de productie wordt hervat", zegt Saab-woordvoerder Gunilla Gustavs tegen Dow Jones Nieuwsdienst. :|W

Gesprekken over de mogelijkheid van sale-and-leaseback voor de bezittingen van Saab, waarmee de automaker geld zou kunnen vrijmaken, zijn ook nog gaande, voegt ze toe. "Het is zeker onderdeel van de korte termijn financiele versterking waarnaar we streven", aldus Gustavs.

Svenake Berglie, chief executive van de Zweedse leveranciersorganisatie FKG, bevestigt dat Saab een telefonisch overleg met toeleveranciers heeft, maar dat het nog niet duidelijk is wat besproken zal worden. _O-

Swedish Automobile, het voormalige Spyker Cars nv onder leiding van Victor Muller, tekende vorige week een overeenkomst met Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co en Pang Da Automobile Trade Co, waarmee, als de toezichthouders ermee instemmen, de controle over het Zweedse merk in Chinese handen zal komen.

De productie bij de Saab-fabriek in het Zweedse Trollhattan werd vorige maand hervat na een stop van twee maanden, maar is meer dan een week geleden weer stilgelegd. :')

fd.nl

:W Victor hoeveel uur nog :?
  maandag 20 juni 2011 @ 21:24:46 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98432305
Een normale, succesvolle, solvabele fabriek gaat toch ook al failliet wanneer ze een maand niet kunnen produceren? Waarom Spyker niet?
The End Times are wild
  maandag 20 juni 2011 @ 21:32:10 #165
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98432753
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:24 schreef LXIV het volgende:
Een normale, succesvolle, solvabele fabriek gaat toch ook al failliet wanneer ze een maand niet kunnen produceren? Waarom Spyker niet?
Omdat die al lang failliet is ;)

Alleen weten ze het zelf nog niet :|W

En Victor wil het niet weten :r
  dinsdag 21 juni 2011 @ 02:38:53 #166
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98447329
Productie Saab ligt nog twee weken stil

De productie bij de Zweedse autobouwer Saab zal nog zeker twee weken stilliggen. Dit zei een woordvoerder van Saab, dat eigendom is van het in Amsterdam genoteerde Swedish Automobile, maandag.
,,Er zal geen normale productie zijn in week 25 en 26 en ik kan geen nieuwe startdatum geven'', aldus de woordvoerder. Week 26 eindigt op 3 juli.

De productie bij Saab ligt al bijna twee weken stil omdat het bedrijf door geldgebrek geen onderdelen krijgt aangeleverd. Om die reden werden er in april en mei ook al geen Saabs geproduceerd.

http://www.beursduivel.be(...)_nog_twee_weken_stil

:|W Hoe lang duurt dat sprookje nog |:(
  dinsdag 21 juni 2011 @ 02:41:13 #167
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98447362
Zwanenzang Saab ingezet: fondscode wordt SWAN

Nu het beursgenoteerde Spyker NV zijn naam veranderde in Swedish Automobile NV verandert ook de fondscode van het aandeel aan de beurs
Beursbedrijf Euronext bepaalt de fondscode en meestal is dat een fantasieloze verkorting van de bedrijfsnaam. Maar in dit geval kan de gekozen fondscode de ondergang van Spyker, eh, sorry, Swedish Automobile bespoedigen. :D

Euronext veranderde de naam van het aandeel SPYKR namelijk in SWAN. Dat betoogt analist Patrick Beijersbergen van beleggingsbedrijf Value8. Hij is voormalig hoofdeconoom van de VEB en auteur van de boeken 'Beleggen Kun je Zelf' en ‘Wat en Hoe met Geld'.

"Wat een wreedheid dat Euronext de fondscode van het aandeel heeft veranderd van SPYKR in SWAN", schrijft Beijersbergen in een column op Z24, met als kop 'Saab en de zwaan'. "Dat het vermoedelijk een aflopende zaak is, was al langer duidelijk, maar om alle journalisten ook nog de kans te geven er de stervende zwaan bij te halen is regelrecht wreed. Om van zwanenzang nog maar te zwijgen." Beijersbergen verwijst in zijn stuk naar de vele onheilstijdingen rond het bedrijf van Victor Muller. Zoals een volle pagina in de Volkskrant van vrijdag over de laatste, volgens insiders tamelijk kansloze pogingen van Muller om de zaak nog te redden. "Die doen het aandeel ook geen goed."

Op de eerste dag onder de nieuwe naam mocht direct een verlies van acht procent worden genoteerd aan de beurs. De goedkeuring door de Chinese toezichthouders van de aangekondigde investeringen door Pang Da en Youngman is namelijk uiterst onzeker. Behalve de Chinese overheid moeten ook het Zweedse National Debt Office, de Europese Investeringsbank en GM nog akkoord zijn met de plannen. Daar komt bovenop dat Mullers vriend Vladmir Antonov afhaakte voor het vastgoedplan. De Russische zakenman zou de gebouwen van Saab kopen om deze vervolgens aan Saab terug te verhuren. Topman Victor Muller kon niet aangeven wanneer de productie bij Saab, die alweer enige tijd stilligt, weer van start zal gaan. Er moet eerst overeenstemming zijn met alle leveranciers.

http://www.automobielmana(...)code-wordt-swan.html
_O- :D
  dinsdag 21 juni 2011 @ 02:47:20 #168
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98452821
Saab en de zwaan (c) vandersteen studios o|O
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:45:19 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98457567
quote:
'Saab wil deel schuld betalen'
STOCKHOLM (AFN) - Autofabrikant Saab wil 10 procent van de volledige schuld bij zijn toeleveranciers afbetalen om de productie weer op gang te kunnen brengen. Dat meldde de Zweedse krant Dagens Industri dinsdag. Saab was niet onmiddellijk bereikbaar voor commentaar.


Naar Swedish Automobile NV detailpagina
De productie bij Saab, dochterbedrijf van moederconcern Swedish Automobile, ligt al twee weken stil vanwege een tekort aan onderdelen omdat toeleveranciers door geldgebrek niet betaald kunnen worden. Volgens Dagens Industri bestaat de totale schuld van Saab bij zijn toeleveranciers tussen de 500 en 600 miljoen Zweedse kroon (54 tot 65 miljoen euro).
De krant meldde verder dat alle leveranciers akkoord moeten gaan met het voorstel en dat dinsdag antwoord moet worden gegeven
Dus als ik het goed begrijp: Leverancier Y heeft Saab voor 1.000.000 aan onderdelen geleverd en al maanden niet betaald gekregen, waarop hij de leveringen gestaakt heeft. Nu biedt Saab aan om 100.000 euro alvast te betalen, onder voorwaarde dat de leverancier zijn weer gaat leveren? Dat lijkt mij een slechte deal.
Saab moet sowieso die 100% betalen, verdere levering of niet, en als Saab dat niet kan, dan is Saab gewoon failliet.
The End Times are wild
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:49:17 #171
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98457740
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:45 schreef LXIV het volgende:
......... dan is Saab gewoon failliet.
:Y maar dat was hij al
Het is alleen nog niet aangevraagd en uitgesproken ;)
En victor ? Tsja o|O
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:58:14 #172
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98460562
Failliet
Situatie waarin een bepaald bedrijf of onderneming niet meer aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen.

http://www.encyclo.nl/begrip/failliet

:W Victor was weer gezellig met jou als oplichter :r
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:09:24 #173
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98461023
Leveranciers: aanbod Saab is beste oplossing

Het aanbod van de Zweedse autoproducent Saab Automobile, onderdeel van Swedish Automobile nv (SWAN.AE), om 10% van zijn schuld aan leveranciers af te betalen, is de best mogelijke oplossing, zegt directeur Svenake Berglie van leveranciersorganisatie FKG.

"Of je koopt een blanco lot of een lot dat in ieder geval nog winstkansen geeft", :|W zegt Berglie, die daarmee refereert naar een mogelijk faillissement van Saab, waardoor leveranciers met niets zouden achterblijven. Volgens Berglie zou iedereen met gezond verstand het bod van Saab accepteren, maar moeten vele puzzelstukjes nog op de juiste plaats vallen om het plan te laten werken.

Saab moet zijn financiele situatie verbeteren door verkoop van zijn vastgoedposities, de Europese Investeringsbank moet een nieuwe opname uit de kredietfaciliteit voor Saab goedkeuren en de overeenkomsten met de Chinese bedrijven Pang Da en Youngman moeten toestemming krijgen van de Zweedse en Chinese autoriteiten, aldus Berglie

http://fd.nl/dowjones/201(...)b-is-beste-oplossing
pi_98462203
Ik denk dat meneer Berglie wel weet waar hij over praat en ook iets meer informatie heeft dan wij, ikweethetookniet. Een :|W is dus niet zo gepast, zeker omdat het om partijen gaat die nog geld tegoed hebben van Saab.
pi_98474909
Ik hoor het kraken!

http://bit.ly/jJJE5Q
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:26:43 #176
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98475262
Saab-leverancier in problemen door uitstel betalingen Saab

De Zweedse autoleverancier en technologie-consultant i3tex AB heeft dinsdag een aanvraag ingediend voor de herstructurering van het bedrijf, vanwege onbetaalde rekeningen door autoproducent Saab Automobile, onderdeel van Swedish Automobile nv (SWAN.AE), ter waarde van SEK1,6 miljoen. Saab deed maandag aan zijn leveranciers het voorstel de volledige betaling van zijn schulden aan leveranciers uit te stellen tot half september. _O-

I3tex meldt dat dit de laatste druppel is voor het concern, aangezien het bedrijf reeds een acuut gebrek aan liquiditeit heeft. Saab is e e n van de grootste klanten van i3tex. "We hadden een betalingsovereenkomst met Saab, waar zij zich nu niet aan houden", :') aldus Staffan Grasjo, plaatsvervangend Chief Executive Officer van i3tex

http://fd.nl/dowjones/201(...)stel-betalingen-saab

Gelukkig is alleen Victor slachtoffer van zijn eigen onzin en trekt hij niemand mee :r
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:50:05 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98476379
Zeg, ikweethetookniet, als ik jou zo zie juichen bij de ondergang van Spyker (swan/saab) dan lijkt het wel alsof je short zit. Al gaat dat niet op Spyker (anders zat ik het wel)
The End Times are wild
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:39:32 #178
324665 meth77
to do or not to do
pi_98545262
quote:
do 23 jun 2011, 08:16

Saab kan salarissen niet meer betalen
ZEEWOLDE (AFN) - Saab kan de salarissen van het personeel niet meer betalen, omdat het Zweedse autobedrijf de noodzakelijke financiering nog niet binnen heeft. Dat maakte moederbedrijf Swedish Automobile, het voormalige Spyker Cars, donderdag bekend.
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:40:39 #179
324665 meth77
to do or not to do
pi_98545289
Doek SAAB
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:06:13 #180
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98546052
Autofabrikant Saab kan salarissen niet meer betalen

De Zweedse autofabrikant Saab kan de salarissen van het personeel niet meer betalen, omdat het bedrijf de noodzakelijke financiering nog niet binnen heeft.

Een eigenzinnig merk bungelt boven het graf. General Motors houdt de deur op een kier voor een allerlaatste bod, maar wist zelf nooit waar het heen wilde met Saab

Dat heeft moederbedrijf Swedish Automobile, het voormalige Nederlandse bedrijf Spyker, donderdag bekendgemaakt.

In een persverklaring staat dat met diverse partijen wordt gepraat over een kapitaalinjectie. ‘Er kan echter geen zekerheid worden gegeven dat de gesprekken succesvol zullen zijn en dat het noodzakelijke geld ook beschikbaar komt,’ aldus het bedrijf.

http://media.saab.com/press-releases/2011-06-23/press-statement

Productie
Saab verkeert in grote problemen omdat het geen geld heeft om de leveranciers te betalen. Er worden geen onderdelen meer aangevoerd, waardoor de productie van auto’s al sinds 8 juni stilligt. In april en mei moest het bedrijf de productie ook al weken stilleggen.

Twee weken geleden sloot topman Victor Muller van Spyker nog overeenkomsten met twee Chinese partners, Youngman en Pangda. Door deze samenwerking denkt Muller de financiering van Saab voor de lange termijn verzekerd te hebben.

Betalingsvoorstel
Ook is de topman nog bezig met de verkoop van het vastgoed van Saab, dat het bedrijf vervolgens wil terughuren.

Saab heeft leveranciers eerder deze week een betalingsvoorstel gedaan. Alle leveranciers die nog geld van de fabrikant moeten ontvangen, krijgen alvast 10 procent van de schuld. In september wil het bedrijf dan het restant betalen.

http://www.elsevier.nl/we(...)iet-meer-betalen.htm

:W Victor

[ Bericht 4% gewijzigd door ikweethetookniet op 23-06-2011 12:32:56 ]
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:11:58 #181
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98546258
Doodsstrijd Saab: is het markt of moord?

Een eigenzinnig merk bungelt boven het graf. General Motors houdt de deur op een kier voor een allerlaatste bod, maar wist zelf nooit waar het heen wilde met Saab.

De nieuwe Saab 9-5 is na lange tijd eindelijk verschenen. Te laat?
'Saab? Daar maken we Vectra's van met ander blik eromheen. Anders is het niet levensvatbaar.' Twee jaar geleden sprak Bob Lutz, legendarische figuur in de autowereld en tweede man van General Motors, deze woorden op de Amsterdamse RAI. Na de deconfiture van GM is zeker: de remedie van de bulkproducent werkte in ieder geval niet. En Lutz is weg.

Ongetwijfeld is het einde van Saab– en wie weet een herrijzenis–nog een spannend boek waard, een ware who-done-it. Met een onverwachte hoofdrol voor het Nederlandse Spyker, dat nu op het nippertje met een dapper tweede bod het Zweedse merk probeert te redden. Spyker-topman Victor Muller heeft daarbij de financiele steun van - voor zover bekend - de staatsinvesteringsmaatschappij van het emiraat Abu Dhabi. De positie van de Russische zakenman Vladimir Antonov, mede-eigenaar van Spyker, is momenteel onduidelijk.

Motieven Spyker
Kan een merk niet overleven op eigen kracht, so be it. Maar los van de sentimenten der Saab-rijders, voltrekt zich deze weken wel een drama met veel onbeantwoorde vragen. Zoals die naar de rol van GM, en de motieven van Spyker.

Saab is en was noodlijdend. Te klein voor het wereldtoneel van de auto-industrie. Zo nam GM het tien jaar geleden over, in de veronderstelling op die manier kant en klaar een luxe-merk toe te voegen aan het eigen arsenaal. Maar het verhaal dat er gewoon Opels zaten onder het eigenzinnig design – dat lag niet lekker.

Nieuwe modellen
Vervolgens deed GM te weinig aan ontwikkeling van nieuwe modellen, de life-line voor elk merk. Net nu er eindelijk de nieuwe Saab 9-5 is, verkeert GM in een vacuum tussen staat en markt. GM is van de Amerikaanse staat, en zodra GM in Duitsland zicht kreeg op de staatskassa, hield het Opel liever zelf. Overigens valt niet uit te sluiten dat Spyker ook naar de staatskassa kijkt.

Blijft Saab in leven, dan moet nog blijken in welke mate dat te danken zal zijn aan garanties of steun van de Europese Investeringsbank en de Zweedse overheid. Die laatste speelde in feite nog de zuiverste rol tot nu toe: niet bijspringen.

Sneeft Saab – en de deadline van GM is op 31 december –, dan is het de werking van de markt. Maar gezien de recente, wrange historie is het eerder: dood door schuld, te wijten aan pover en visieloos ondernemerschap van een multinational.

http://www.elsevier.nl/we(...)t-markt-of-moord.htm

[ Bericht 1% gewijzigd door ikweethetookniet op 23-06-2011 12:33:44 ]
pi_98546782
Victor gaat niet zomaar weg want dan is het een te duidelijk signaal dat het geen drol meer waard is. Daarnaast heeft hij vast zijn zakken al goed gevuld.
pi_98549285
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Doodsstrijd Saab: is het markt of moord?
http://www.elsevier.nl/we(...)t-markt-of-moord.htm
Dat is een artikel uit '09 :P
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:42:34 #184
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98549381
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:39 schreef Mercer het volgende:
Dat is een artikel uit '09 :P
:Y en nog steeds de spyker op zijn kop ;)
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:38:58 #185
324665 meth77
to do or not to do
pi_98551726
Het is hoog spel daar

quote:
do 23 jun 2011, 12:56
Vakbonden Saab dreigen met faillissement
TROLLHATTAN (AFN) - Het uitblijven van de loonbetalingen aan fabrieksarbeiders van Saab, onderdeel van het Nederlandse Swedish Automobile, kan ertoe leiden dat Zweedse vakbonden het faillissement van het Zweedse automerk aanvragen. Saab heeft waarschijnlijk ruim een week de tijd om zijn loonbetalingen op orde te brengen, voor het echt in bankroetgevaar komt.
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:24:37 #186
324665 meth77
to do or not to do
pi_98556428
Van links naar rechts van heen en weer, van links naar rechts, van heen en weer, van links

Onze Vic is in paniek
quote:
do 23 jun 2011, 14:31
Muller richt blik op Amerika

http://www.telegraaf.nl/d(...)merika__.html?p=13,1
AMSTERDAM - Volgens Zweedse media is Swedish Automobile-topman Victor Muller in de VS aan het kijken om nieuwe financiële injecties te krijgen voor het geplaagde dochterbedrijf Saab.
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:14:15 #187
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98559135
http://www.beurs.nl/spyker-cars-koers

1,10¤ :D
Min 45% :7

:W Bye bye Victor
  donderdag 23 juni 2011 @ 17:00:59 #188
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98561141
Muller richt blik op Amerika

Volgens Zweedse media is Swedish Automobile-topman Victor Muller in de VS aan het kijken om nieuwe financiële injecties te krijgen voor het geplaagde dochterbedrijf Saab.

Saab viel in 2009 al bijna in Amerikaanse handen. De Amerikaanse investeerder Mark Bishop was toen een belangrijke spil in de poging van de Zweedse sportwagenfabrikant Koenigsegg om Saab over te nemen, maar uiteindelijk zag Koenigsegg van deze overname af. Bishop was destijds grootaandeelhouder van Koennigsegg.

Saab zit in grote problemen, de productie ligt al een tijdje stil. Nu blijkt dat Saab naast de toeleveranciers ook de werknemers niet meer kan betalen.

http://www.telegraaf.nl/d(...)Amerika__.html?p=9,1

$ zoeken altijd leuk :P
  donderdag 23 juni 2011 @ 17:14:04 #189
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98561619
Faillissement dreigt voor Saab”

Als Saab niet gauw over de brug komt met salaris voor het personeel, gaan de vakbonden faillissement aanvragen. :D

Na het bericht van Saab dat de salarissen voor het personeel niet meer worden betaald, kondigen de vakbonden aan dat faillissement van het bedrijf nu een reële optie is geworden. Komende maandag wordt er door de vakbbonden IF Metall en Unionen officiële eis neergelegd waarin wordt verzocht om betaling. “Daarna moet Saab binnen zeven dagen reageren,” vertelt woordvoerder Veli-Pekka Saikkala tegen persbureau Reuters. “Daarna zijn er twee opties: of de situatie wordt opgelost of we zullen faillissement aanvragen.”

Gunilla Gustavs, de woordvoerster van Saab in Zweden toont zich strijdbaar: “het is buitengewoon slecht nieuws, maar we werken hard aan een oplossing. Er zijn geen garanties, maar we geven niet op. Er is geen sprake van ontslagen.”

Swedish Automobile, zoals Spyker Cars inmiddels heet, is koortsachtig op zoek naar geldschieters. Eén van de mogelijkheden is dat de fabriek wordt verkocht, waarna die kan worden teruggeleast. De Russische bankier Vladimir Antonov was daarin geïnteresseerd. Inmiddels heeft hij afgehaakt voor dit plan. Naar verluidt zou er nog een Zweedse vastgoedondernemer oren hebben naar de vestiging in Trollhättan.

De overeenkomsten met de Chinese bedrijven Pang Da en Youngman Automobile geven op de korte termijn geen resultaten. Als ze worden goedgekeurd door de Chinese en Europese autoriteiten, is het een levenslijn voor de lange termijn.

Eerder deze week vroeg Saab aan de toeleveranciers om voorlopig genoegen te nemen met een betaling van tien procent van de uitstaande schulden. De rest zou in de herfst volgen. “Vele bedrijven zijn daarmee akkoord gegaan,” aldus Christer Palm tegen Reuters. Hij is de woordvoerder van de Zweedse toeleveranciers

http://www.autoweek.nl/au(...)ent-dreigt-voor-saab
pi_98564033
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://www.beurs.nl/spyker-cars-koers

1,10¤ :D
Min 45% :7

:W Bye bye Victor
-60% pennystock (je zou er bijna een paar van kopen).
pi_98565584
ikweethetookniet, je lijkt hier van te genieten, hoezo dat?
  donderdag 23 juni 2011 @ 18:55:08 #193
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98565694
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 18:52 schreef tjoptjop het volgende:
ikweethetookniet, je lijkt hier van te genieten, hoezo dat?
Omdat ik een hekel heb aan oplichters zoals Victor Muller ;)
  donderdag 23 juni 2011 @ 18:56:49 #194
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98565754
Koers nu 0,95¤ :D
Minus 61% :7
pi_98567220
Mijn vader (saab dealer) bereid zich voor op een faillissement...de sfeer hier in huis wordt er niet beter op :N .
pi_98567361
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 18:52 schreef tjoptjop het volgende:
ikweethetookniet, je lijkt hier van te genieten, hoezo dat?
De enige reden is die uilskuiken (typische VVD'er) Victor Muller, verder jammer van Saab.
  donderdag 23 juni 2011 @ 23:51:10 #197
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_98584437
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:28 schreef QBay het volgende:
Mijn vader (saab dealer) bereid zich voor op een faillissement...de sfeer hier in huis wordt er niet beter op :N .
Dat sucks.
Sterkte in donkere tijden. :)
Maar, vooral sinds het herhaaldelijk stilvallen van de productie, kan je er toch weinig vertrouwen meer in hebben?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_98584510
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:28 schreef QBay het volgende:
Mijn vader (saab dealer) bereid zich voor op een faillissement...de sfeer hier in huis wordt er niet beter op :N .
Succes! Lullig dat je op zo'n manier door het kloterige Spyker om zeep wordt geholpen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 00:16:56 #199
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98585961
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:28 schreef QBay het volgende:
Mijn vader (saab dealer) bereid zich voor op een faillissement...de sfeer hier in huis wordt er niet beter op :N .
Sterkte omschakelen van verkoop naar onderhoud een optie :?
pi_98590405
quote:
6s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:31 schreef pberends het volgende:
De enige reden is die uilskuiken (typische VVD'er) Victor Muller, verder jammer van Saab.
Ah, ik dacht al, wanneer slepen we de VVD er weer eens bij. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')