Zou best kunnen maar wat doen we met Victorquote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:....
Voorspelling; saab gaat over in chinese handen voor een schijntje en we horen er weinig meer van.
Die blijft wat ie altijd al is geweest.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zou best kunnen maar wat doen we met Victor
Autoverkoper in China voor modaal salaris
Het is deze kleine kans of al lang helemaal dicht..quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is toch ook zonde dat zo'n bedrijf op deze manier (door nederlandse handen) naar de klote wordt geholpen?
Gezien de handelsverhoudingen is dat bijkans de enige logische keuzequote:Op woensdag 8 juni 2011 01:52 schreef Mercer het volgende:
Wat een kansloze zooi zeg!Wie gaat er nou ook in zee met een Chinese geldschieter? Voor een Zweeds automobielbedrijf?
Daar moet toch zoveel makkelijker een Europese/ Amerikaanse/ Russische geldschieter voor te vinden zijn? Chinees, ik vind dat echt geen logische keus.
![]()
Maar de auto-industrie en auto-verkopers nemen Saab nu inmiddels met een korreltje zoutquote:Op zondag 12 juni 2011 11:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
De productie bij autobouwer Saab ligt nog steeds stil.
Dat zei topman Victor Muller vrijdag desgevraagd tegen het ANP.
Muller kon niet aangeven of de productie begin volgende week weer van start gaat. Bij Saab rollen al enkele dagen geen auto's meer van de band, omdat nog niet met alle leveranciers een akkoord is bereikt over betalingen en leveringsvoorwaarden. „Mijn mensen zijn druk met de zaak bezig”, aldus Muller.
Donderdag meldde de bestuursvoorzitter dat de productiestop hoogstens enkele dagen zou duren, maar „zeker geen weken”.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Saab draait weer!
Sinds 10.00 uur vanochtend worden er weer Saabs gemaakt in Trollhättan. De fabriek lag stil sinds 6 april. Saab meldt dat de productie weer is hervat.
Vandaag worden er honderd Saabs gemaakt. De eerste auto’s die zijn geproduceerd waren een zilvergrijze 9-5 Aero XWD en een 9-3 Convertible Independence Edition. In de loop van volgende week moet de fabriek weer op volle toeren draaien, waarbij zo’n 230 auto’s per dag worden gemaakt....
Als ik even tel kom ik op 11 dagen productie sinds 6 april; dat is ongeveer 1 op de 6 dagen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
Productie Saab weer opgeschort![]()
![]()
Saab legt de productie in het Zweedse Trollhättan opnieuw stil omdat er nog niet met alle toeleveranciers een akkoord is bereikt over betalingen en leveringsvoorwaarden. Dat heeft het bedrijf, eigendom van het Nederlandse Spyker Cars, donderdag bekendgemaakt.
Dinsdag en woensdag lag de productie ook al stil. ...
Te laat. Kopen zou kunnen, maar das wel een heule grote bazengok.quote:Op zondag 12 juni 2011 11:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
Als ik even tel kom ik op 11 dagen productie sinds 6 april; dat is ongeveer 1 op de 6 dagen.
(weekenden meegeteld).
Wordt tijd om de aandelen te verkopen, of niet?
Ik zou zeggen splitsen die aandelen 1:6quote:Op zondag 12 juni 2011 11:33 schreef Hyperdude het volgende:
Als ik even tel kom ik op 11 dagen productie sinds 6 april; dat is ongeveer 1 op de 6 dagen.
(weekenden meegeteld).
Wordt tijd om de aandelen te verkopen, of niet?
Momenteel lijkt mij de financiering op korte termijn meer van belang.quote:...De nieuwe deal stelt Saabs financiering voor de middellange- en lange termijn veilig, aldus topman Victor Muller.
Ach wat wil je als je zowel een bedrijf runt met zeeslepers als met dure merkkleding.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:33 schreef Sokz het volgende:
Ik vind het toch knap hoe die 't telkens weer voor elkaar krijgt.
Geen probleemquote:Op maandag 13 juni 2011 13:20 schreef Hyperdude het volgende:
Zit Heerema er nog steeds met geld in?
Die wil zijn geld (+ rente) meestal wel weer terug.
In Zweden gelooft niemand er meer in.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Geen probleem
Victor belooft allesen gelooft in zijn eigen sprookjes
quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waar een overheidsgarantie wel niet toe kan leiden.
Nee, zonder Zweedse garantie voor de EIB had het hele feest niet doorgegaan.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Grootheidswaan en arrogantie van Victor
![]()
quote:ma 20 jun 2011, 11:02
Herstart productie Saab blijft ongewis
STOCKHOLM (AFN) - Autoproducent Swedish Automobile, het voormalige Spyker Cars, weet nog altijd niet wanneer de productie bij Saab weer wordt hervat. Dat liet een woordvoerder van het bedrijf maandag weten.
Omdat die al lang failliet isquote:Op maandag 20 juni 2011 21:24 schreef LXIV het volgende:
Een normale, succesvolle, solvabele fabriek gaat toch ook al failliet wanneer ze een maand niet kunnen produceren? Waarom Spyker niet?
Dus als ik het goed begrijp: Leverancier Y heeft Saab voor 1.000.000 aan onderdelen geleverd en al maanden niet betaald gekregen, waarop hij de leveringen gestaakt heeft. Nu biedt Saab aan om 100.000 euro alvast te betalen, onder voorwaarde dat de leverancier zijn weer gaat leveren? Dat lijkt mij een slechte deal.quote:'Saab wil deel schuld betalen'
STOCKHOLM (AFN) - Autofabrikant Saab wil 10 procent van de volledige schuld bij zijn toeleveranciers afbetalen om de productie weer op gang te kunnen brengen. Dat meldde de Zweedse krant Dagens Industri dinsdag. Saab was niet onmiddellijk bereikbaar voor commentaar.
Naar Swedish Automobile NV detailpagina
De productie bij Saab, dochterbedrijf van moederconcern Swedish Automobile, ligt al twee weken stil vanwege een tekort aan onderdelen omdat toeleveranciers door geldgebrek niet betaald kunnen worden. Volgens Dagens Industri bestaat de totale schuld van Saab bij zijn toeleveranciers tussen de 500 en 600 miljoen Zweedse kroon (54 tot 65 miljoen euro).
De krant meldde verder dat alle leveranciers akkoord moeten gaan met het voorstel en dat dinsdag antwoord moet worden gegeven
quote:do 23 jun 2011, 08:16
Saab kan salarissen niet meer betalen
ZEEWOLDE (AFN) - Saab kan de salarissen van het personeel niet meer betalen, omdat het Zweedse autobedrijf de noodzakelijke financiering nog niet binnen heeft. Dat maakte moederbedrijf Swedish Automobile, het voormalige Spyker Cars, donderdag bekend.
Dat is een artikel uit '09quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Doodsstrijd Saab: is het markt of moord?
http://www.elsevier.nl/we(...)t-markt-of-moord.htm
quote:do 23 jun 2011, 12:56
Vakbonden Saab dreigen met faillissement
TROLLHATTAN (AFN) - Het uitblijven van de loonbetalingen aan fabrieksarbeiders van Saab, onderdeel van het Nederlandse Swedish Automobile, kan ertoe leiden dat Zweedse vakbonden het faillissement van het Zweedse automerk aanvragen. Saab heeft waarschijnlijk ruim een week de tijd om zijn loonbetalingen op orde te brengen, voor het echt in bankroetgevaar komt.
quote:do 23 jun 2011, 14:31
Muller richt blik op Amerika
http://www.telegraaf.nl/d(...)merika__.html?p=13,1
AMSTERDAM - Volgens Zweedse media is Swedish Automobile-topman Victor Muller in de VS aan het kijken om nieuwe financiële injecties te krijgen voor het geplaagde dochterbedrijf Saab.
-60% pennystock (je zou er bijna een paar van kopen).quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://www.beurs.nl/spyker-cars-koers
1,10¤
Min 45%![]()
Bye bye Victor
Omdat ik een hekel heb aan oplichters zoals Victor Mullerquote:Op donderdag 23 juni 2011 18:52 schreef tjoptjop het volgende:
ikweethetookniet, je lijkt hier van te genieten, hoezo dat?
De enige reden is die uilskuiken (typische VVD'er) Victor Muller, verder jammer van Saab.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:52 schreef tjoptjop het volgende:
ikweethetookniet, je lijkt hier van te genieten, hoezo dat?
Dat sucks.quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:28 schreef QBay het volgende:
Mijn vader (saab dealer) bereid zich voor op een faillissement...de sfeer hier in huis wordt er niet beter op.
Succes! Lullig dat je op zo'n manier door het kloterige Spyker om zeep wordt geholpen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:28 schreef QBay het volgende:
Mijn vader (saab dealer) bereid zich voor op een faillissement...de sfeer hier in huis wordt er niet beter op.
Sterkte omschakelen van verkoop naar onderhoud een optiequote:Op donderdag 23 juni 2011 19:28 schreef QBay het volgende:
Ah, ik dacht al, wanneer slepen we de VVD er weer eens bij.quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:31 schreef pberends het volgende:
De enige reden is die uilskuiken (typische VVD'er) Victor Muller, verder jammer van Saab.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |