 
		 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Die slijtagesensordingen zijn heel simpel. Als het topje ervan af schuurt maken ze contact met de schijf, en via de schijf staan ze dan in verbinding met elkaar. Dus: maken ze contact: remmen versleten.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:43 schreef 2cv het volgende:
Ohja, mijn slijtageindicatoren voor de remblokken doen het niet meer. Aan de rechter kant ontbreken ze in het geheel, links is de indicator volledig afgeschuurd. Maar hoe werken die dingen eigenlijk ? En passen die slijtageindicatoren nog op een BX met Xantia-remklauwen ?
Verder vraag ik me af of er nog een manier is om toch nog die remkoelkapjes te monteren. Ik heb niet het idee dat ze nog echt nodig zijn, maar ik vind het gewoon leuk als ik ze er nog op gefrommeld kan krijgen.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Yep, en die krijg je ook gewoon bij een set nieuwe remblokken. Dat zijn die stroomdraadjes die je bedoeltquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:05 schreef 2cv het volgende:
Okee. Dus als je remblokken versleten zijn moet je ook nieuwe indicatoren hebben ? Overigens zie ik nergens waar ik die indicatoren zou moeten monteren. Wel zaten er bij mijn nieuwe Xantia-remblokken nieuwe stroomdraadjes (4 stuks, 2 soorten) waarvan ik geen idee heb waar en hoe ik ze moet aansluiten. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik alleen aan de rechterkant (waar de volledige slijtageindicator ontbreekt) heb gekeken.
 Daar zitten een soort knopjes op die je door de gaten in het remblok moet proppen. Een op elk remblok. Vervolgens dus aansluiten op de auto.
 Daar zitten een soort knopjes op die je door de gaten in het remblok moet proppen. Een op elk remblok. Vervolgens dus aansluiten op de auto. [Project] Revisie van een Wolseley WD8
 [Project] Revisie van een Wolseley WD8
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Je moet even kijken naast de remvoering. Het metaal er omheen steekt iets uit, en daar zitten per blok twee gaten geloof ik. 1 aan elke kant van het blok.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:14 schreef 2cv het volgende:
Ik heb nergens gezien waar ik die draadjes in die remblokjes kan duwen, maar ik zal er nog eens extra naar kijken. Bedankt !
 
			 
			
			
			 Dat verklaart weer alles. Dan ga ik de slijtageindicatoren monteren. Moet dan wel even een vers draadje aanleggen aan 1 kant
 Dat verklaart weer alles. Dan ga ik de slijtageindicatoren monteren. Moet dan wel even een vers draadje aanleggen aan 1 kant  
											 
			 
			
			
			Dat doet me denken aan de oude BX die mijn ouders destijds hadden. Daarbij was die hele zooi gewoon hardhandig weggekniptquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:21 schreef 2cv het volgende:
Ooh, DIE gaatjesDat verklaart weer alles. Dan ga ik de slijtageindicatoren monteren. Moet dan wel even een vers draadje aanleggen aan 1 kant
 
											 
			 
			
			
			 maar het schijnt ook dat die slijtageindicatoren bij een BX heel erg ... eh ... BX-erig zijn (oftewel waardeloze troep die kapot gaat voor ze echt nut hebben).
 maar het schijnt ook dat die slijtageindicatoren bij een BX heel erg ... eh ... BX-erig zijn (oftewel waardeloze troep die kapot gaat voor ze echt nut hebben).
											 
			 
			
			
			Zoiets heb ik ook gehoord jaquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:29 schreef 2cv het volgende:
Bij mij ook, aan de rechter kantmaar het schijnt ook dat die slijtageindicatoren bij een BX heel erg ... eh ... BX-erig zijn (oftewel waardeloze troep die kapot gaat voor ze echt nut hebben).
 M'n pa was ook niet van plan de boel ooit te repareren.
 M'n pa was ook niet van plan de boel ooit te repareren.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Yep iddquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:36 schreef 2cv het volgende:
Ik ga het bij mijn Xantiaremmen wellicht wel doen. Het lijkt zo stom simpel te zijn dat het volgens mij niet eens kapot kan zijn.
 Het stelt geen drol voor, maar ik kan me eerlijk gezegd ook niet herinneren wat er nou voor zorgde dat het bij die BX zo bagger werkte...
 Het stelt geen drol voor, maar ik kan me eerlijk gezegd ook niet herinneren wat er nou voor zorgde dat het bij die BX zo bagger werkte...
											 
			 
			
			
			Bedanktquote:Op woensdag 26 augustus 2009 01:10 schreef 2cv het volgende:
Er is geen auto die 100% probleemloos rijdt na 15 jaar. Maar als je het wilt proberen: ga er voor. Ik wil je wel helpen met tips enzo, al heb ik zelf een BX met dieselblok en geen ervaring met benzine-BXen.
 Maar ik heb nog even besloten niet te kijken, de verkoper meldde dat de brandstofleiding lek was geraakt en een proefrit wat lastig werd. Laat staan hem na de eventuele aanschaf naar mijn huis te rijden.
 Maar ik heb nog even besloten niet te kijken, de verkoper meldde dat de brandstofleiding lek was geraakt en een proefrit wat lastig werd. Laat staan hem na de eventuele aanschaf naar mijn huis te rijden. Ik vond het wel aardig grappig, de rest niet.
 Ik vond het wel aardig grappig, de rest niet.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
  
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 Nog best waardevol overigens ook!
 Nog best waardevol overigens ook!
											 
			 
			
			
			 Maar dat werd netjes verteld voor ik de overeenkomst sloot.
 Maar dat werd netjes verteld voor ik de overeenkomst sloot.
											 
			 
			
			
			Jaaaaren terug een setje verkocht voor bijna 5 keer zoveel geldquote:Op maandag 31 augustus 2009 00:15 schreef 2cv het volgende:
¤75,- voor 4 van die dingen. En dan zaten er nog banden omheen ook. Alleen die banden waren wel 9 jaar oud waardoor er meer profiel in zat dan de bedoeling wasMaar dat werd netjes verteld voor ik de overeenkomst sloot.
 
											 
			 
			
			
			 En de bijbehorende onderdelen ook. De velgen zijn niet slecht, maar her en der komt er een bladdertje lak los. En banden moet je tegenwoordig voor betalen om ze kwijt te raken. Maar de nieuwe banden waren duur. ¤350,- voor 4
 En de bijbehorende onderdelen ook. De velgen zijn niet slecht, maar her en der komt er een bladdertje lak los. En banden moet je tegenwoordig voor betalen om ze kwijt te raken. Maar de nieuwe banden waren duur. ¤350,- voor 4  
											 
			 
			
			
			Ah, zou kunnen dat onze banden nog wel ok waren. We hebben onderdelen verkocht toen de leidingen naar achter er onder vandaan knalden. We hadden ook nog een Sport-blok met dubbele Solex-carbs... maar dat wilde niemand hebbenquote:Op maandag 31 augustus 2009 00:27 schreef 2cv het volgende:
Nu zijn BXen dan ook waardeloze dingen gewordenEn de bijbehorende onderdelen ook. De velgen zijn niet slecht, maar her en der komt er een bladdertje lak los. En banden moet je tegenwoordig voor betalen om ze kwijt te raken. Maar de nieuwe banden waren duur. ¤350,- voor 4
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Hadden, helaasch... Een tijd lang bewaard in een palletkrat, maar wat moet je met zo'n ding als ie er een jaar of langer staat...quote:
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Doe je goedquote:
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			
 
											 
			 
			
			
			Binnekort gaat de deur (eindelijk) uit elkaar. Dan gaan we het zien. Ik vermoed het zelf ook trouwens.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:08 schreef oshiro het volgende:
Ik zal m'n vriendin binnenkort eens op die Renault zetten
Overigens weet ik ineens wat er met die ruit van je aan de hand is. Onderaan de ruit zit als het goed is een metalen strip geklemd/gelijmd. Daar zit het raammechanisme aan vast. Dat ding is van je ruit af geschoten.
Heb hetzelfde met de oude Renault.
Wees dan potmetblommen eens blij voor mij dat er nu eindelijk ook eens chickies met mijn BX op de foto staan !quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:09 schreef Alexxxxx het volgende:
half vrouwelijk fok staat met mijn Visa op de foto
 
											 
			 
			
			
			
 Ben blij voor je
 Ben blij voor je  
 
											 
			 
			
			
			quote:
 
  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ah, wel 1 vd laatste dan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:59 schreef 2cv het volgende:
Toch denk ik dat de auto jonger is. Het is een '93-er he ?
 ?
?   
											 
			 
			
			
			
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |