Is het een dieselmotor of een benzinemotor ? En dat blauwe + die vissen is wel erg leuk. Heb je een foto ?
Vandaag heb ik het remblokslijtageverklikkerspul rechts-voor maar geinstalleerd. Dat heb ik met veel creativiteit moeten doen omdat er enige decimeters draad weggeknipt zijn en de enige stekkertjes die ik had die op de remblokslijtageverklikkers passen vast zaten aan een kluwen draad die ooit gebruikt werd om een autoradio aan te sluiten. De weggeknipte draad heb ik vervangen door een andere (duh!) en ik heb nu een aantal korte verloopsnoertjes gemaakt: 1 om de vervangende draad aan te sluiten op de rest van de oorspronkelijke kabelboom en 2 om die vervangende draad aan te sluiten op de slijtage-indicatoren. Het is dus een beetje een beun-oplossing, maar ik denk wel dat het even gaat werken.
Tevens heb ik de BDP-sensor vervangen. Die is overleden toen een collega van mij mijn koppeling verving. In 1e instantie kon ik het ding niet goed vinden maar uiteindelijk bleek hij ergens achter de HD-pomp te zitten. Die moest dus weg (mopper). Na de pomp + leiding verwijderd te hebben kon ik een heel klein beetje bij de sensor. Omdat ik die nog nooit eerder los gehaald had, dacht ik dat die gewoon klem in een gat zat en ik hem er zo uit kon trekken. Maar dat ging niet zo soepel, dus heb ik er een schroevendraaier onder gezet. Resultaat: krak, stukje van de BDP sensor af. Grom. Volgende stap was een griptang er op. Resultaat: weer krak, weer een stukje van de BDP sensor af. Ik heb nog wat gevoeld en wat beter gekeken en toen vond ik een klein boutje in de buurt van de BDP-sensor waarvan ik niet wist waar het voor was. Oplossing: boutje losschroeven en een beetje prutsen aan de BDP-sensor. Toen kwam die er wel uit ! Er zat nog een klemmetje omheen waaraan de oude BDP-sensor vast zat, maar ik wist in elk geval hoe het spul gemonteerd was ! Toen zat de nieuwe BDP-sensor snel op zijn plek. Ik heb de leiding vanaf de pomp naar de drukregelaar nog enigszins op zijn plek gehangen en toen vond ik het wel weer genoeg voor vandaag. Morgen eerst de kabel vanaf de BDP-sensor naar de rest van de kabelboom voorzien van wat tiewraps om er een mooie lus in te maken (de kabel is veel te lang) en dan de pomp + de leiding maar weer monteren.
Het 3e remlicht scharniert soms ook ongewenst naar beneden, dus die heb ik gedemonteerd (het ding hangt aan zijn stroomdraadje, zeer onverantwoord, ik weet het) en de 2 ringetjes die op het metalen beugeltje op de achterklep zitten met Loctite 401 (secondenlijm) vast gelijmd. Morgen zet ik het 3e remlicht weer vast met het boutje en dan smeer ik ook nog wat lijm op de ringetjes zodat het spul niet meer kan scharnieren.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/