abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:07:52 #201
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70794893
Check inderdaad eerst maar eens voor oxidatie en goede aansluitingen, beginnen bij het simpelste
pi_70796263
Ja, dat is vreemd, en je digitale klok doet het wel? Vanaf zekering 7 zou ik dan naar achteren gaan zoeken totdat je het punt hebt waar geen spanning meer is, bijvoorbeeld door met een speldje in de isolatie te prikken.

ik heb overigens de volgende citroëns gehad:
GSA break
Visa 14 trs
CX Break diesel
2 CV
BX 1.4
ZX Break 1.8 16V
Stuk voor stuk veel plezier van gehad. zou best weer een BX willen.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  † In Memoriam † woensdag 8 juli 2009 @ 22:51:43 #203
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70796831
BX = baggerbak. Tenminste, ik heb slechte ervaringen met die dingen. Morgen de truuc met de speld eens uitproberen.

Van electriciteit heb ik geen kaas gegeten overigens Hoe weet je dat het bij zekering 7 zit ? En waar kan je zien wat zekering 7 is ? Ik weet nog net mijn zekeringending te vinden (goed dicht doen na gebruik, anders ligt het ding op je linker voet) en een lamp te verwisselen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:56:54 #204
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70797011
Dat je hier nog mee verder gaat..
pi_70797196
Je kan zien dat het nummer 7 is als je de draad vanaf de groene cirkel eerst naar rechts volgt, en dan naar boven, dan kom je op ZE7. Welke het in je zekeringenkast is weet ik zo niet, probeer eens de 7e van links, en kijk welke zaken uitvallen, (zoals je klok en je radio) en kijk of het amperage klopt met je schema. Voor zover ik kan lezen een 30A.

Hier kun je een Engelse manual van het elektrische systeem downloaden:
http://www.mediafire.com/?b20wqhthm9m
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  † In Memoriam † woensdag 8 juli 2009 @ 23:35:45 #206
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70798347
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:56 schreef Oksel het volgende:
Dat je hier nog mee verder gaat..
Liever dit dan mijn geld wegsmijten in de kroeg of in plastic troep voor een golf steken.
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:02 schreef De_Melkboer het volgende:
Je kan zien dat het nummer 7 is als je de draad vanaf de groene cirkel eerst naar rechts volgt, en dan naar boven, dan kom je op ZE7. Welke het in je zekeringenkast is weet ik zo niet, probeer eens de 7e van links, en kijk welke zaken uitvallen, (zoals je klok en je radio) en kijk of het amperage klopt met je schema. Voor zover ik kan lezen een 30A.

Hier kun je een Engelse manual van het elektrische systeem downloaden:
http://www.mediafire.com/?b20wqhthm9m
Met andere woorden: jij kan wel schema's lezen en ik niet

Ik zal dat schema achter jouw link eens bekijken. Punt is wel dat ik een Break heb en ik weet niet in hoeverre het electrisch schema daar van af wijkt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70800032
ooit op een dag..
  † In Memoriam † donderdag 9 juli 2009 @ 01:28:05 #208
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70801234
Dan rijdt het kreng weer
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70813260
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 01:28 schreef 2cv het volgende:
Dan rijdt het kreng weer
ik durf te wedden dattie nu ook wel rijd :p
  † In Memoriam † donderdag 9 juli 2009 @ 15:04:58 #210
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70814444
Nope, hij staat echt stil.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 10 juli 2009 @ 00:59:16 #211
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70835236
Zojuist even een speld door de kabel heen geprikt (oeps) en gemeten. Er staat stroom op de draad. Dat is fijn want dat beteken dat ik morgen wat ga kloten met extra stekkers (draad doorknippen en een knijpstekkertje er op als ik het even heel kort door de bocht uitleg) om de storing te omzeilen. Scheelt weer een hoop gekloot. Oftewel: ik ben er blij mee.

Overigens voel ik me nu dom. Als ik nou meteen even was gaan klooien met een speld dan had ik het waarschijnlijk niet eens genoemd, deze zware electrische storing (overdrijven is niet mijn vak, het is mijn hobby).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70853969
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:04 schreef 2cv het volgende:
Nope, hij staat echt stil.
van een berg af tegen een betonblok wil die echt nog wel hoor
  † In Memoriam † vrijdag 10 juli 2009 @ 17:06:21 #213
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70854028
Laat het even weten als je de berg, het betonblok en het transport geregeld hebt. Dan ga ik er nog eens over nadenken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:09:41 #214
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70854136
PTA-meet in limboland?
pi_70859933
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:09 schreef Erasmo het volgende:
PTA-meet in limboland?
JAAAAAA!!!!!!!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † vrijdag 10 juli 2009 @ 20:37:24 #216
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70860556
Vandaag de bestelde onderdelen ontvangen. Alleen de bestelling klopt niet.

Wat ik heb besteld:

- Remrevisieset voor een Xantia rondom
- Schijven + blokken van een Xantia rondom
- Remmenvet
- Open ringsleutel 8mm

Ik heb alleen 2 remrevisiesets voor de remklauwen vóór en in maar 1 daarvan zit vet. Tevens zit er een gebruiksaanwijzing op een CD bij. Die CD heb ik niet gevonden ...

Het remmenvet is alleen voor DOT systemen. Ik heb het niet expliciet genoemd, maar het lijkt mij logisch dat als je Xantiazooi bestelt dat je dan remmenvet voor een LHM systeem krijgt.

Maandag maar eens even uitpluizen ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 13 juli 2009 @ 15:08:27 #217
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70934761
Ik kwam net op internet een camperBX tegen
  † In Memoriam † maandag 13 juli 2009 @ 15:16:31 #218
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70934993
Heb je een link ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 13 juli 2009 @ 15:17:00 #219
121348 Erasmo
f/8 and be there.
  † In Memoriam † maandag 13 juli 2009 @ 16:54:22 #220
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70938219
Een ambulance-BX ! Zoeen heb ik al eens eerder gezien. Die zijn gaaf !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 19 juli 2009 @ 19:23:06 #221
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71127914
Weer en update: De revisiesetjes zijn retour gegaan. Over een paar weken (vakantie) krijg ik 4 andere setjes terug. Voor zowel de voorste remklauwen als de achterste remklauwen. Tevens heb ik van Emiel begrepen dat het DOT-remmenvet ook te gebruiken is voor LHM systemen. Toch handig, een bevriende monteur

Vandaag heb ik de remklauw rechts-achter los gehaald. De wartel van de leiding stond al een week ofzo in de kruipolie (IMAL) en ging na wat spelen met een brander vrij gemakkelijk los. Helaas draaide de leiding wel mee, dus toen heb ik de hele klauw maar los geschroefd (ik heb inmiddels wat stalen buizen als verlengstuk voor op mijn dopjes dus alles gaat moeiteloos los of kapot). Vervolgens heb ik de wartel + leiding vast gehouden en de remklauw rond gedraaid. Zo wil het ook los.

Toen die zooi los was heb ik nog even een vers stekkertje op een draadje geknepen zodat mijn kofferbakverlichting het ook weer doet. Het draadje was overigens aardig geoxideerd: toen ik het doorknipte kwam er allemaal groen poeder uit vallen.

Toen de draadjezooi zelf weer in orde was, bleek dat de schakelaar geen contact maken. Ik heb geprobeerd het ding open te slopen zodat ik bij eventuele geoxideerde contacten kon maar dat lukte niet zonder de schakelaar onherstelbaar te beschadigen. Onder het mom van 'hij doet het toch niet meer' zou ik die beschadigingen aanbrengen door het pennetje wat uit de schakelaar komt kapot te wringen, maar dat gaf een tikkend geluid alsof metalen delen over elkaar heen schoven. Dat bracht mij op het idee om dat wringen een paar keer te herhalen en toen deed de schakelaar het plotseling wel. Tadaa ! Probleem opgelost.

Vervolgens heb ik het zijpaneel waar het lampje van de kofferbakverlichting in zit terug gemonteerd evenals het linker achterlicht. Alles werkt weer !

De laatste stap was om de haak die de einddemper door middel van een oude dynamoriem omhoog houdt terug te schroeven (die haak gaat dwars door de zijkant van de kofferbak om uit te komen in de wielkas links achter) en nog even wat op te ruimen en ik ben weer klaar voor vandaag.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 19 juli 2009 @ 21:46:57 #222
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_71132381
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:54 schreef 2cv het volgende:
Een ambulance-BX ! Zoeen heb ik al eens eerder gezien. Die zijn gaaf !
Is dat niet zo'n bestel-BX?
Heeft Tissier ook trouwens geen BX-en omgebouwd?
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  † In Memoriam † zondag 19 juli 2009 @ 23:42:42 #223
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71136482
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:46 schreef oshiro het volgende:

[..]

Is dat niet zo'n bestel-BX?
Heeft Tissier ook trouwens geen BX-en omgebouwd?
Ik heb het plaatje niet meer opgezocht, maar uit mijn hoofd zeg ik dat hij wit is met blauwe strepen. Oftewel: een voormalige ambulance. Een Franse wellicht. En of Tissier BXen heeft omgebouwd weet ik niet. Bij mijn weten niet, maar het zou kunenn van wel. Maar Pijpops heeft ze wel omgebouwd. Beetje verlengen (paar meter er tussen), beetje verhogen (paar decimeter) en een stukje verbreden (ook weer een paar decimeter).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 19 juli 2009 @ 23:56:17 #224
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_71136844
Stiekem vind ik de CX en DS ambulances veel leuker
  † In Memoriam † maandag 20 juli 2009 @ 00:08:31 #225
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71137158
Kan ik me wel een beetje voorstellen hoor
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 13 augustus 2009 @ 15:11:21 #226
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71849701
De achterkant staat inmiddels hoger op de assteuntjes achter. Tevens heb ik de reeds gedemonteerde remmelarij schoon gemaakt met terpentine, Dasty en tandenborstels. Ook heb ik de Xantiaklauwen volledig gedemonteerd (dus ook de zuigertjes er uit maar wel nadat ik dezen met een stift gemarkeerd heb zodat ik exact weet welk zuigertje in welke klauwhelft hoort) en nogmaals schoon gemaakt (ik heb ze in eerste instantie in gemonteerde staat gepoetst zodat er minder snel vuil in hoekjes en gaatjes komt waar ik het vooral niet wil hebben).

Gisteravond heb ik de contactvlakken tussen de 2 remklauwhelften op een stuk waterproof schuurpapier (korrel 1000) wat op een glasplaat lag gevlakt. Dasty heb ik daarbij gebruikt als zeepwater. Het is niet perfect, maar ik heb er vertrouwen in dat het geen problemen op gaat leveren. Het was wel jammer dat er wat schuurzooi/slijpsel/whatever in de cilindertjes kwam, maar dat is er met terpentine en een kwast zoveel mogelijk uit gehaald. Ik moet de buurman met zijn fraaie compressor nog maar eens vragen of ik de remklauwhelften eens extra door mag blazen.

Overigens kan het mij niet schelen dat terpentinne eventueel rubbers ofzo aan zou tasten: daarvoor heb ik revisiesetjes. Die revisiesetjes ga ik met Emiel(= bevriende monteur) monteren omdat het mijn remmen zijn (en dus belangrijke onderdelen), ik tegenwoordig niet altijd even scherp, helder en alert ben en ik geen fouten wil maken. Alleen wel jammer dat ik nog steeds maar 2 revisiesetjes heb. Dus ik moet de truuc afkijken van Emiel en het kunstje later nog eens herproduceren.

Ik moet nog eens kijken wat het kleurnummer van dat barrel van mij is en eens kijken of ik mijn fraaie 3e remlicht beter vast kan zetten. Mijn vermoeden is dat daar Loctite 401 bij gebruikt gaat worden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 20 augustus 2009 @ 00:16:04 #227
25682 2cv
Niet subtiel
pi_72027608
Vanavond heeft Emiel 2 van de 4 remklauwen gereviseerd: 1 remklauw van de voorkant en 1 van de achterkant. Meer remklauwen konden er niet gereviseerd worden omdat daar de revisiesetjes nog niet van binnen zijn. Tevens gaat Emiel even kijken of hij op zijn werk nog een ontbrekend pennetje, borgpennetje en metalen clipje kan vinden omdat die bij 1 van de voorremklauwen ontbrak.

Emiel heeft me ook een leuk boek over de Citroën dieselmotoren gegeven. Kan ik het blokje van Criezel eens reviseren op een regenachtige zondagmiddag als ik me verveel Bedankt Emiel !

Nog een vraagje: de remklauwen zouden vastgezet moeten worden met 130Nm (voor) en 45Nm (achter). Echter, moet ik ze ook vaster (of minder vast) zetten omdat ik er nu Xantia klauwen op komen ? Zelf denk ik van niet, maar voor de zekerheid ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 20 augustus 2009 @ 18:25:01 #228
263468 fokkerspy
Oordelen, is niet begrijpen
pi_72048075
Minder vast zetten want als je ze erg vastzet verzeker ik je dat je vroeg of laat problemen gaat krijgen.
Begrip: iets wat je krijgt als je het gegeven hebt.
  † In Memoriam † donderdag 20 augustus 2009 @ 18:28:42 #229
25682 2cv
Niet subtiel
pi_72048193
Wat voor problemen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_72050987
Heb je trouwens laatst je beide ruitensproeiervloeistof tankjes al eens er uit gehaald? Ik kwam daar bij mijn BX twee "mooie" roestgaten tegen.....
...
  † In Memoriam † vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:03:36 #231
25682 2cv
Niet subtiel
pi_72060222
Nope. Misschien zitten er wel gaten in. Zie ik dan wel. Deurscharnier heb ik er ook al eens opnieuw in gelast.

Vanavond heb ik het gister door Emiel gereviseerde remklauwtje + de nieuwe remschijf onder Criezel gebeund. Het veertje staat zo dat dat de remblokken omlaag duwt. Daarmee voorkom ik dat de remblokken door de veer omhoog geduwd worden, door het remmen een stukje omlaag schuiven en wanneer de rem los gelaten wordt de remblokjes weer omhoog duwen. Ik denk dat als dat zou gebeuren de blokjes en plaatjes steeds een stukje heen en weer schuiven waardoor je op den duur slijtage krijgt. Daarbij heb ik alles lekker ingesmeerd met kogellagervet tegen roesterij. De bouten van de remklauw zitten netjes vast met loctite. Morgen haal ik bij de Citroënboer rubbertjes om de leidingen weer vast te kunnen zetten, dus dan gaan de remmen ook nog functioneren ! Als ik het ziekenhuis uit ben doe ik de rest van de remmen wel.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_72070149
je kan criezel ook prima mee nemen naar t ziekenhuis hoor ;-) dies ook ziek ;-)\
  zondag 23 augustus 2009 @ 12:52:32 #233
263468 fokkerspy
Oordelen, is niet begrijpen
pi_72100073
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 20:16 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

JAAAAAA!!!!!!!

En op je retro puch dan komen aanrijden.
Begrip: iets wat je krijgt als je het gegeven hebt.
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:23:46 #234
25682 2cv
Niet subtiel
pi_72129095
Vandaag weer aan het kloten geweest met de remmen. Het plan was om de voorkant op assteunen te zetten zodat ik de remklauw rechts-voor er af kan halen, maar dat ging even niet. Het spul was aan de voorkant logischerwijs volledig ingezakt (de achterkant staat op assteunen, als dat inzakt moet ik op zoek naar een nieuw achtersubframe, een stel nieuwe assteunen of een nieuwe betonvloer voor in de garage van mijn ouders) en die wou ik hydraulisch omhoog brengen (handig, dat HP). Echter, er zat nog maar 2 volt in de accu en om nou te gaan klooien door een boormachine aan te sluiten op de HD pomp leek mij ook niet geslaagd. Dus hup, de accu er uit en die aan de lader gezet. Vervolgens heb ik de gereviseerde remklauw rechts-achter aangesloten op het hydraulisch systeem (dat moest nog) en heb ik de laatste remklauw gereviseerd.

Morgenavond ga ik naar Berlikum alwaar ik Emiel tegen kom die mij de laatste piefjes, poefjes en palletjes gaat overhandigen. Dan kan hopelijk woansdag alle remzooi gemonteerd worden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_72130313
zag daar strax op de A7 ri groningen een heleboel 2CVtjes
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:39:07 #236
25682 2cv
Niet subtiel
pi_72130341
Tof ! Reden ze op eigen kracht ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_72130734
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:39 schreef 2cv het volgende:
Tof ! Reden ze op eigen kracht ?
zo`n 90% er van wel ja

1 op een autoambulance en nog een aantal op een transport wagen
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:14:45 #238
25682 2cv
Niet subtiel
pi_72142006
En die werden weer getrokken door een Eend ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_72147470
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 15:14 schreef 2cv het volgende:
En die werden weer getrokken door een Eend ?
nee

was er een 2CV meet ofzo ergens? ( t waren er echt een stuk of 30+!
pi_72153225
Er staat hier in de buurt ook een BX 1.9 TZI Break uit 1990 te koop voor een erg lage prijs, waar ik wel even naar wil kijken
Begrijp ik het goed dat het bij BX-en vaak is dat er veel aan kan mankeren, maar dat een groot deel daarvan vaak wel rijdbaar is? En dat wat er wel aan mankeert doorgaans niet erg prijzig is in onderhoud (bij een garage, want ik heb twijfels over mijn eigen sleutelcapaciteiten)?
pi_72153755
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:17 schreef Dingest het volgende:
Er staat hier in de buurt ook een BX 1.9 TZI Break uit 1990 te koop voor een erg lage prijs, waar ik wel even naar wil kijken
Begrijp ik het goed dat het bij BX-en vaak is dat er veel aan kan mankeren, maar dat een groot deel daarvan vaak wel rijdbaar is? En dat wat er wel aan mankeert doorgaans niet erg prijzig is in onderhoud (bij een garage, want ik heb twijfels over mijn eigen sleutelcapaciteiten)?
Als je even nadenkt snap je waarom die barrels zo goedkoop zijn.

Koop een nieuwere auto, een duitser of japanner.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_72154215
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:30 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Als je even nadenkt snap je waarom die barrels zo goedkoop zijn.

Koop een nieuwere auto, een duitser of japanner.
Ik had een Japanner, maar de hele bodem ervan was na 15,5 jaar rot. Als het had gekund was er tot in de eeuwigheid mee doorgereden. Ik zou zo weer een Mazda kopen hoor, maak je niet druk

Maar ik zoek nu iets tijdelijks, goedkoops in aanschaf en ik wil iets aparts, en dat is de(ze) BX iig wel. En aangezien het notoire probleembakken zijn wil ik wel accepteren dat er wat extra geld aan uitgegeven wordt, maar daarvoor compenseert de aanschafsprijs weer.

Volgens mij koop je zo'n BX niet met je verstand, maar met je hart
pi_72154927
Ik ga in ieder geval vrijdagmiddag even kijken bij die auto Hydraulica zou goed werken en adals zouden goed moeten zijn, uitlaat is wel lek. Ben benieuwd.
pi_72155448
Notoire probleembak valt wel mee. Een opel kadett is na 18 jaar slecht onderhoud óók een "notoire probleembak".
Blijft wel het feit dat een BX destijds veel waar voor je geld bood, en dat moet érgens vandaan komen...

Kijk hier eens...
...
pi_72155740
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:14 schreef Garbageman het volgende:
Notoire probleembak valt wel mee. Een opel kadett is na 18 jaar slecht onderhoud óók een "notoire probleembak".
Blijft wel het feit dat een BX destijds veel waar voor je geld bood, en dat moet érgens vandaan komen...

Kijk hier eens...
Ik heb de BX-aankooptips al gevonden, die zal ik zeker meenemen. Maar ik ben dus vooral benieuwd of het ook daadwerkelijk klopt dat de kosten voor noodzakelijk onderhoud meevalt, en dat de meeste euvels meer 'problemen' zijn dan echt belangrijke defecten. Volgens het Citroën-forum zijn er ook maar weinig mankementen die ervoor zorgen dat je zo'n bak echt moet laten staan.
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 00:29:51 #246
25682 2cv
Niet subtiel
pi_72159741
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nee

was er een 2CV meet ofzo ergens? ( t waren er echt een stuk of 30+!
Ik heb geen flauw idee.
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:17 schreef Dingest het volgende:
Er staat hier in de buurt ook een BX 1.9 TZI Break uit 1990 te koop voor een erg lage prijs, waar ik wel even naar wil kijken
Begrijp ik het goed dat het bij BX-en vaak is dat er veel aan kan mankeren, maar dat een groot deel daarvan vaak wel rijdbaar is? En dat wat er wel aan mankeert doorgaans niet erg prijzig is in onderhoud (bij een garage, want ik heb twijfels over mijn eigen sleutelcapaciteiten)?
Als je alles zelf doet (zoals ik) is het enigszins te doen. Als je naar een garage gaat kan je beter je huis verkopen en in een kartonnen doos gaan wonen. Veel kleine dingen laten doen is uiteindelijk duurder dan 1 groot ding laten doen.
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:30 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Als je even nadenkt snap je waarom die barrels zo goedkoop zijn.

Koop een nieuwere auto, een duitser of japanner.
Als je geen BX liefhebber bent zou ik je ook dat advies geven. Er mankeert altijd wel wat aan die krengen.
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:42 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik had een Japanner, maar de hele bodem ervan was na 15,5 jaar rot. Als het had gekund was er tot in de eeuwigheid mee doorgereden. Ik zou zo weer een Mazda kopen hoor, maak je niet druk

Maar ik zoek nu iets tijdelijks, goedkoops in aanschaf en ik wil iets aparts, en dat is de(ze) BX iig wel. En aangezien het notoire probleembakken zijn wil ik wel accepteren dat er wat extra geld aan uitgegeven wordt, maar daarvoor compenseert de aanschafsprijs weer.

Volgens mij koop je zo'n BX niet met je verstand, maar met je hart
BXen beginnen nu ook te roesten hoor ! Dus let daar goed op. Hoe tijdelijk = tijdelijk ?
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:14 schreef Garbageman het volgende:
Notoire probleembak valt wel mee. Een opel kadett is na 18 jaar slecht onderhoud óók een "notoire probleembak".
Blijft wel het feit dat een BX destijds veel waar voor je geld bood, en dat moet érgens vandaan komen...

Kijk hier eens...
Kadett rot harder. Ik zie meer BX-en dan kadetten. Maar zoals gezegd: de BXen beginnen nu ook te rotten.
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:20 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik heb de BX-aankooptips al gevonden, die zal ik zeker meenemen. Maar ik ben dus vooral benieuwd of het ook daadwerkelijk klopt dat de kosten voor noodzakelijk onderhoud meevalt, en dat de meeste euvels meer 'problemen' zijn dan echt belangrijke defecten. Volgens het Citroën-forum zijn er ook maar weinig mankementen die ervoor zorgen dat je zo'n bak echt moet laten staan.
Ze gaan er daar wel van uit dat je die dingen zelf fixt in plaats van laat fixen. Maar een BX rijdt wel vaak. maar dat zegt weer zo weinig over de APK-waardigheid.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_72160413
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 00:29 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee.
[..]

Als je alles zelf doet (zoals ik) is het enigszins te doen. Als je naar een garage gaat kan je beter je huis verkopen en in een kartonnen doos gaan wonen. Veel kleine dingen laten doen is uiteindelijk duurder dan 1 groot ding laten doen.
[..]

Als je geen BX liefhebber bent zou ik je ook dat advies geven. Er mankeert altijd wel wat aan die krengen.
[..]

BXen beginnen nu ook te roesten hoor ! Dus let daar goed op. Hoe tijdelijk = tijdelijk ?
[..]

Kadett rot harder. Ik zie meer BX-en dan kadetten. Maar zoals gezegd: de BXen beginnen nu ook te rotten.
[..]

Ze gaan er daar wel van uit dat je die dingen zelf fixt in plaats van laat fixen. Maar een BX rijdt wel vaak. maar dat zegt weer zo weinig over de APK-waardigheid.
Tijdelijk is: zolang hij met redelijk onderhoud wil (ik rijd zo'n 10k per jaar in m'n eigen auto) Maar de aanschafprijs is dan ook erg laag waardoor ik de gok wel wil wagen.
En natuurlijk kan een BX roesten, ik wil alleen aantonen dat een Japanse auto ook geen garantie is voor probleemloos rijden
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 01:10:58 #248
25682 2cv
Niet subtiel
pi_72160495
Er is geen auto die 100% probleemloos rijdt na 15 jaar. Maar als je het wilt proberen: ga er voor. Ik wil je wel helpen met tips enzo, al heb ik zelf een BX met dieselblok en geen ervaring met benzine-BXen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_72171866
Dit topic is vast niet helemaal de juist plek, maar ik heb een paar weken terug in Osaka, Japan ook een BX zien rijden In Suzuka ook nog een 2CV gezien. Ik had echt geen idee dat die dingen daar ook rond reden. Rijden wel veel nieuwere westerse auto's maar niet echt oude.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 16:00:48 #250
25682 2cv
Niet subtiel
pi_72173860
Gaaf ! Heb je ook een foto ? En dat het offtopic is kan mij niet zo heel erg deren
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')