donequote:Op donderdag 5 mei 2011 21:26 schreef tweeoogje het volgende:
We duimen dat t een voorteken is!
Ja, klein verzoekje: mag ik er als tweeoogje in ipv 2-oogje?
quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:30 schreef tweeoogje het volgende:
Had ik al gemeld dat ik de 20e voor mijn eerste echo mag? Da's bij 8w3d. En een maandje later weer een, geloof ik!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vlindur, bel inderdaad maar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Better safe then sorry, Vlindur!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:43 schreef Vlindur het volgende:
PD lief van je!![]()
Ben nog steeds niet gebeldIk moet nog douchen met Rienk en dat durf ik nu niet te doen.. Dus we zitten nog in pyjama beneden
![]()
Ik hoop ook echt dat ik me druk maak om niks, maar ik wil echt dat ze even kijken..
Nee, tis echt weer helemaal rustig hier nu hoor... ik heb nog 1,5u de tijd tot ik Lena weer van de creche moet halen..dat ga ik vast niet meer reddenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:38 schreef danic het volgende:
@ Poppedein, het lijkt idd bij jou meer succes te hebben om een topic te openen. Hoe gaat het nu? Heb je het idee dat het doorzet, of was dit een aanloopje en is het nu weer rustig?
Nou ook goedemorgen zeg! Van harte!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:02 schreef krijtlijk het volgende:
Goeiemorgen! Wij zijn weer thuis!
Meiske is gisteravond 21.20 geboren, en alles gaat goed!
Later meer...ga nu voeden en uitrusten(kraamzorg stuurt mij naar boven)
Beetje late reactie... maar... WOWquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:30 schreef miss-jones25 het volgende:
Ik heb gister iets heel vreemds mee gemaakt, ik ging zwemmen en er was een vrouwtje, jaar of 60 gok ik dr die kwam naar me toe en zei, och kind dat zijn er 2 he, ik zei, eh ja dat klopt, zei ze, ja 8 november ik voel het, en toen ging ze weg :S ik was stom verbaasd, ben niet 8 november uitgerekend maar de 20e, maar gewoon dat ze al wist dat het een tweeling is en de maand november stond ik wel ff met een mond vol tanden !
Oh kijk aan das nog eens lief.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:46 schreef Vlindur het volgende:
Nou.. Via de dokter ook een No-go. Protocollen ten top.![]()
Er is een lieve verlosundige hier op fok die even wil kijken <3 Wij gaan straks even een tochtje maken.
Bedankt allemaal. Zó lief dat jullie allemaal mee duimen
Dat dus!!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:47 schreef miss_sly het volgende:
Vlindur, wat ontzettend fijn dat die hele lieve verloskundige even willen kijkenIk hoop dat je straks heel goed nieuws hebt
Sterkte F_Rquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:03 schreef ferrari_rood het volgende:
Vlindur ik duim voor je
krijtlijk gefeliciteerd met jullie dochter.
Ik heb de hele nacht aan alle toeters en bellen gehangen omdat ik gisteren toch begon te spugen
Protocol tot nu toe
-longrijpingsspuiten wat doen die krengen pijn zeg
-ma groeiecho
-proberen de 37wk te halen
en een infuus en een katheter zijn beide hel
Uh huhquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:03 schreef ferrari_rood het volgende:
Vlindur ik duim voor je
krijtlijk gefeliciteerd met jullie dochter.
Ik heb de hele nacht aan alle toeters en bellen gehangen omdat ik gisteren toch begon te spugen
Protocol tot nu toe
-longrijpingsspuiten wat doen die krengen pijn zeg
-ma groeiecho
-proberen de 37wk te halen
en een infuus en een katheter zijn beide hel
Nou niet alleen de pijn maar als je opstaat, terug getrokken worden door dat infuus. 'Oh ja'. Je wilt douchen, moet de boel mee. 'Oh ja'. Je aan-, uit- en omkleden moet met hulp want dat infuus moet door een mouw. 'Oh ja'.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn doemscenario is dat ik er 3 wk aan lig.
Ik heb al gezegd dat niet te willen dat infuus doet nu al pijn
Ik heb ze ook oraal omdat rectaal bij mij niet hielpquote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:36 schreef bitterend het volgende:
trouwens dames...heeft iemand hier ooit Emesafene geslikt? ik heb dat van de HA gekregen omdat ik continu moet overgeven
Ik heb ze bij de eerste 2 ook gehad. Alleen dan zetpillen omdat ik ze anders weer uitspuugde. Bij de tweede heb ik zelfs een tijdje 2 per keer gehad omdat het anders niet hielp. He ze nu gelukkig niet nodig gehad!!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:36 schreef bitterend het volgende:
trouwens dames...heeft iemand hier ooit Emesafene geslikt? ik heb dat van de HA gekregen omdat ik continu moet overgeven
Ik heb het tot 25 weken geslikt voordat ik zonder kon. Bij mij hielp het heel goed, werd er alleen wel erg moe vanquote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:36 schreef bitterend het volgende:
wat is ze toch lieffffff he?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:46 schreef Vlindur het volgende:
Nou.. Via de dokter ook een No-go. Protocollen ten top.![]()
Er is een lieve verlosundige hier op fok die even wil kijken <3 Wij gaan straks even een tochtje maken.
Bedankt allemaal. Zó lief dat jullie allemaal mee duimen
ik wens je heeeeeeel veel succes en ik hooooop zo dat het allemaal goed is met je allerkleinste uk...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:12 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
wat is ze toch lieffffff he?
kom je ook ff bij mij op bezoek? haha
of hij zit op een rotplek...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:19 schreef draculettetje het volgende:
f_r stertkte
als infuus pijn doet even na laten kijken want meestal zit ie dan niet goed
dat klinkt alleen al niet fijn! maar idd die wil ik gewoon vergetenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:25 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
of hij zit op een rotplek...
(en dan schuurt het plastic 'naaldje' steeds langs een spier cq bot....).
Ik heb ze oraal en paracetamol rectaal omdat ik de smaak van paracetamol niet verdraag. Wat zijn die krengen toch smerig zeg ik ga meteen kokhalzen en spuug ze eruitquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:21 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik heb ze ook oraal omdat rectaal bij mij niet hielp
Hoever ben je nu?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:30 schreef Incantrix het volgende:
JA! Vlindur belde net en alles is goed!![]()
Eerst lag de baby heel stil en toen schrok ze heel erg, maar toen kwam er een knipperend hartje en van het snikken werd de baby wakker en ging toen ook bewegen
Ze gaan nu even een bakkie doen bij BJ en ik ga even grijze haren trekken
*traantje wegpinkt*quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:30 schreef Incantrix het volgende:
Eerst lag de baby heel stil en toen schrok ze heel erg, maar toen kwam er een knipperend hartje en van het snikken werd de baby wakker en ging toen ook bewegen
Gelukkig maarquote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:30 schreef Incantrix het volgende:
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:26 schreef Poppejans het volgende:
Vlindur, wat een opluchting moet dat zijn!![]()
![]()
![]()
![]()
wat ontzettend kut dat je pas maandag in het ziekenhuis terecht kon.Komt op mij over dat ze je totaal niet serieus nemen! Te gek voor woorden zeg!![]()
Wauw, wat een toffe actie van Poppedein zeg
De HA heeft ze niet aan geboden...ik wist niet dat ze bestonden in zetpil vorm! Hoe voel je je nu?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Bitterend ik hoop dat je gauw stopt met spugen maar waarom heb je de emesafene niet als zetpil vorm gekregen?
Ik heb 3x daags emesafene en 2x daags primperan
Ja inderdaad!! fijn die protocollen maar soms moeten uitzonderingen ook gemaakt wordenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:34 schreef miss_dynastie het volgende:
Vlindur wat zal jij heerlijk het weekend in gaan![]()
maar ik vind het wel schandalig dat protocollen zo ontzettend aan de mens voorbij gaan....![]()
Zeker wel, met bloed of krampen had ze direct mogen komenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:33 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als er iets mis was hadden ze ook geen actie ondernomen tot maandag.
Ik heb het niet over het wel of niet mogen komen, maar over een evt. curretage die ze ongetwijfeld niet nog gelijk vandaag hadden uitgevoerd. Overigens was er toch in dit geval geen sprake van een bloeding?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:24 schreef McLaura het volgende:
[..]
Zeker wel, met bloed of krampen had ze direct mogen komen
Oh zo, nee, had ze niet nee. Maar als ze die wel had gehad, had ze wel voor echo gemogen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:27 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het wel of niet mogen komen, maar over een evt. curretage die ze ongetwijfeld niet nog gelijk vandaag hadden uitgevoerd. Overigens was er toch in dit geval geen sprake van een bloeding?
En nu mocht ze zonder bloed of krampen maandag langskomen voor een extra echo. Dus ik snap niet zo goed waarom iedereen hier over de reactietijd van het ziekenhuis valt. Dat was mijn punt zegmaarquote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:30 schreef McLaura het volgende:
[..]
Oh zo, nee, had ze niet nee. Maar als ze die wel had gehad, had ze wel voor echo gemogen.
Maar goed, waar zouden we zijn zonder Poppedein![]()
En hier ook even voor jullie : B2!
Ik geloof ook niet dat iemand dat zal kunnen ontkennen hier!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:37 schreef Vlindur het volgende:
McLaura![]()
En buuf, van jullie kant snap ik het prima hoor. Maar ik ben echt enorm blij dat ik nu gewoon kan genieten in plaats van nog 3 dagen in de stress te moeten zitten
Wat buufske zegt!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, ik denk dat daar het verschil zit met een verloskundige en een gyneacoloog. Als er wel wat mis was geweest hadden ze ook niks voor je kunnen doen meer en dus gaan vrouwen met echt urgente klachten voor. Klinkt meer cru dan ik het bedoel maar je zorgen maken met 37 weken is anders dan met 12 weken waar ze niks voor je kunnen doen behalve zeggen afwachten. Daarom mag je daar wel komen met bloedverlies of krampen, een 'gevoel' is natuurlijk ok vrij abstract,
Wel superfijn dat Poppedein je heeft kunnen geruststellen. Ik snap je gevoel best hoor, maar snap ook de afweging van een gyneacoloog,
Het was wel gezellig op zich, maar het lag meer aan de bediening, die was echt RETE traag.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 08:25 schreef danic het volgende:
Goedemorgen,
Was vast een gezellig etentje Tankgirl, als het zo laat geworden is.
Kleurdoos welkom terug. Ben ook benieuwd naar je bruine zwangere buik! En ik kan helaas niet meepraten over je schoonouders probleem. Op vakantie gaan met mijn schoonouders is geen optie, die hebben teveel heimwee en gaan het land niet uit. Hooguit een weekje Texel![]()
Hier volgens mij nog niets. Ik had vanmorgen wel een flinke kramp in mijn buik met een duidelijke golfbeweging (zou het dan toch?), maar ik lag dan ook op mijn rug. Zodra ik op mijn zij ging liggen zwakte het af. Harde buiken zijn wel gebleven.
Ik zou het toch wel fijn vinden als ze zich meldt voor we maandag bij de gynaecoloog moeten zijn, zijn we dat traject lekker voor. Maar we wachten rustig af......
Poppedein hoe is het bij jou? Je hebt vandaag de mijlpaal der mijlpalen en gisteren pannenkoeken gegeten dus ik verwacht wel een spannende update, zeker na dat gerommel van de nacht ervoor!
Meestal beginnen ze met de zetpillen omdat je tabletten vaak weer uitspuugtquote:Op vrijdag 6 mei 2011 20:46 schreef bitterend het volgende:
[..]
De HA heeft ze niet aan geboden...ik wist niet dat ze bestonden in zetpil vorm! Hoe voel je je nu?
Je bent een schatquote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:51 schreef LeNeHe het volgende:
Heb vanmorgen nog een moedereend met 6 kleine kuikens geholpen. Die eend werd belaagd door een mannetjeseend. Beest werd half verzopen en die arme kuikentjes er maar achteraan en piepen. Echt zielig. Ben met kluiten gaan gooien toen zwom die weer weg.![]()
Bij mij is het als nog spontaan begonnen. Daar was ik erg blij om.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:19 schreef danic het volgende:
Ik moet me maandagochtend in het ziekenhuis melden f-r. Ben dan 41 weken.
Doen ze ctg en echo om te kijken of alles medisch nog in orde is en of meisje het nog naar haar zin heeft. Zo niet dan zal er z.s.m. een inleiding volgen, zowel moeten wij met de gyn gaan bespreken wat we willen (strippen, inleiden en zo ja wanneer). Best lastige beslissingen en vriend kan niet mee, dus schoonmoeder gaat mee. Heb wel alles doorgesproken met vriend, dus moet goed komen.
Heb net nog even de laatste topics met vanyel en dml terug zitten lezen omdat ik wist dat zij ook over tijd waren en vanyel is ingeleid. Denk misschien haal ik er nog wat uit. Maar dat zijn helaas alleen maar beroerde emoties geworden. Zit nu met een brok in mijn keel, want weet het ff niet hoor.....
Ik ben met 41+3 ingeleid omdat mijn bloeddruk te hoog was. De nacht voor mijn inleiding was ik al in het ziekenhuis, en toen braken mijn vliezen. Om 8.30 had ik 2 cm en om 18.37 is Ilse geboren.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:19 schreef danic het volgende:
Ik moet me maandagochtend in het ziekenhuis melden f-r. Ben dan 41 weken.
Doen ze ctg en echo om te kijken of alles medisch nog in orde is en of meisje het nog naar haar zin heeft. Zo niet dan zal er z.s.m. een inleiding volgen, zowel moeten wij met de gyn gaan bespreken wat we willen (strippen, inleiden en zo ja wanneer). Best lastige beslissingen en vriend kan niet mee, dus schoonmoeder gaat mee. Heb wel alles doorgesproken met vriend, dus moet goed komen.
Heb net nog even de laatste topics met vanyel en dml terug zitten lezen omdat ik wist dat zij ook over tijd waren en vanyel is ingeleid. Denk misschien haal ik er nog wat uit. Maar dat zijn helaas alleen maar beroerde emoties geworden. Zit nu met een brok in mijn keel, want weet het ff niet hoor.....
Omdat ik 2 banden om mijn buik had, en mijn vinger in zo'n meet apparaat.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:09 schreef Linda2205 het volgende:
Krijtlijk, geeliciteerd!!Lekker genieten nu!
Dames, waarom mochten jullie niet lopen met de ctg? Ik lag ook aan de ctg, maar ik kon wel gewoon mn bed uit![]()
Danic, ik zou worden ingeleid met 40+4. Bij 40+0 en 40+2 ben ik gestript en op 40+3 is ze zonder inleiding geboren. Misschien is strippen voor jou ook nog een optie?
Ik mocht volgens mij rondlopen totdat de vliezen werden gebroken (groen vruchtwater dus elektrode op hoofdje vd baby). CTG was niet continu meen ik mij te herinneren. En anders had ik mogen lopen tot de weeënopwekkers, want dan krijg je zelf zo'n hartslagmeter + een infuus in je arm enzo.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:34 schreef danic het volgende:
Oh ja, nog een aanvullende vraag: bij een inleiding lig je dus standaard aan de ctg? En ben je aan bed gebonden?
Ik ken mezelf namelijk een beetje en ik gok dat ik rondlopen (al is het maar rond het bed) wel heel fijn zou vinden. Of dat ik het een beetje kan afwisselen. Zitten, staan, liggen. Maar is dat dan uberhaupt mogelijk?
Ik ben 2 keer onder de douche gezet, maar daar beide keren na 1 wee er weer onder uit "gerend". Ik kon er helemaal niks mee.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:40 schreef danic het volgende:
Oké, maar staan is al heel fijn. Dan kan je eventueel over het bed hangen of wiebelen.
Dat douchen wordt ook nog wat hier. Het kan wel, maar er zijn vier bedden op 1 douche, dus als het 'volle bak' is kun je pech hebben.
Ah, miss. dat dat verschil maakt dan.. Ik had een draadloze ctgquote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:14 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Omdat ik 2 banden om mijn buik had, en mijn vinger in zo'n meet apparaat.
neej, die gaat met papa mee naar de camping bij Pake en Beppe; moederdag van Beppe moet ook gevierd wordenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:06 schreef danic het volgende:
Oh BJ, jij blijft ook maar moe hè, dat is ook slopend hoor.
Fijn dat je morgen een late dienst hebt, kun je een beetje uitslapen. Hoewel? Lukt dat met Evie? Tis tenslotte moederdag, dus die komt natuurlijk lekker op tijd een ontbijtje op bed brengen met papa
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |