abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96470420
Lief Innepin :*
Maar vragen vind ik even lastig op dit moment. Het enige wat ik me vooral afvraag is hoe lang het gemiddeld duurt zo'n inleiding, of het heel anders is dan een 'spontane' bevalling en of het niet egoistisch van me is om zelf te kiezen voor een inleiding als medisch alles in orde blijkt te zijn. Ik heb altijd geroepen 'ze komt als ze er klaar voor is' en blijkbaar is ze dat nog niet. Wie ben ik dan om dat te gaan vervroegen?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:18:26 #277
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96470764
Danic, op zich snap ik jouw overweging (ze komt wanneer ze er klaar voor is). Mijn mening is: je hebt al de volledige 40 weken gehad, dus ze is op zich 'af'. Misschien dat je aan de gyn kan vragen hoe lang je max. kan doorlopen, en wat voor risico's er zijn als het te lang duurt?

Het lijkt mij tenslotte dat er meer achter zit, achter dat inleiden, behalve emotionele redenen van de mama-to-be (die ik ook goed kan begrijpen hoor!)? Misschien zijn er ook gewoon medische redenen?
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:24:30 #278
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96470883
Danic, hier ook ingeleid, dus als je vragen hebt....Hier was het wel pittig, weeenstorm, maar ik zou er zo weer voor tekenen. Meteen.

Maar ja, over ingeleide bevallingen bestaan uiteenlopende verhalen natuurlijk...En bij mij past het wel, kort en heftig, ipv lang en 'normaal'.

Ik snap je overweging helemaal hoor :Y. Aan de andere kant gaf het mij ook wel weer 'rust' toen ik had gezegd dat de inleiding door kon gaan. Ik mocht toen kiezen, vrijdag, het weekend afwachten, maandag of dinsdag. Ik heb toen maar gekozen om mevrouw niet meer af te wachten en de vrijdag te doen. Het is een raar idee, maar je kunt je wel voorbereiden, en je weet gewoon wanneer het klaar is.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_96471021
Danic:
wb het "het kindje komt wanneer het er klaar voor is", mja, die van mij was er met 42 weken nog niet, maar toen ik eenmaal beviel dankzij inleiden bleek dat ze de navelstreng 2x om haar nek had (benauwd) en in het vruchtwater had gepoept (nog benauwder), dus is het maar goed geweest dat ik niet afgewacht heb...

Mijn vk vertelde me achteraf dat een ingeleide bevalling vaak heftiger is omdat je baarmoeder er eigenlijk nog niet klaar voor is. Dat leidde bij takkembah tot een weeënstorm en bij mij, nou ja, tot ook zoiets (maar dat kwam ook door weeënopwekkers).

Als je weeënopwekkers krijgt, moet je er op voorbereid zijn dat je meteen niet meer mobiel bent omdat je aan slangetjes en dingen zit. Daar baalde ik heel erg van toen.

Verder niks bijzonders, 't was een gewone bevalling. Het enige wat ik jammer vond was dat het niet uit zichzelf op gang was gekomen; verder heb ik er geen nare herinneringen aan. :s)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_96471255
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 12:19 schreef danic het volgende:
Ik moet me maandagochtend in het ziekenhuis melden f-r. Ben dan 41 weken.
Doen ze ctg en echo om te kijken of alles medisch nog in orde is en of meisje het nog naar haar zin heeft. Zo niet dan zal er z.s.m. een inleiding volgen, zowel moeten wij met de gyn gaan bespreken wat we willen (strippen, inleiden en zo ja wanneer). Best lastige beslissingen en vriend kan niet mee, dus schoonmoeder gaat mee. Heb wel alles doorgesproken met vriend, dus moet goed komen.

Heb net nog even de laatste topics met vanyel en dml terug zitten lezen omdat ik wist dat zij ook over tijd waren en vanyel is ingeleid. Denk misschien haal ik er nog wat uit. Maar dat zijn helaas alleen maar beroerde emoties geworden. Zit nu met een brok in mijn keel, want weet het ff niet hoor.....
Ik ben met 41+3 ingeleid omdat mijn bloeddruk te hoog was. De nacht voor mijn inleiding was ik al in het ziekenhuis, en toen braken mijn vliezen. Om 8.30 had ik 2 cm en om 18.37 is Ilse geboren.
Ik heb geen ruggeprik gehad maar Remifentanil infuus. Ik vond het de hemel. :D. In een uurtje ben ik van 7 naar volledige ontsluiting gegaan. Ik had idd ook dat ik aan de ctg lag, ik mocht dus niet het bed af. Wel mocht ik 2 keer onder de douche, maar daar kwam ik heel snel onderuit want ik kon de weeen niet meer opvangen. Dat lukte me in bed een stuk beter.
Ik heb geen nare herinneringen aan de bevalling an sich. De nasleep was wat minder, maar dat had niks met de bevalling zelf te maken.
*poef* nu is het weg
pi_96473613
Krijtlijk, geeliciteerd!! *O* Lekker genieten nu!

Dames, waarom mochten jullie niet lopen met de ctg? Ik lag ook aan de ctg, maar ik kon wel gewoon mn bed uit :?

Danic, ik zou worden ingeleid met 40+4. Bij 40+0 en 40+2 ben ik gestript en op 40+3 is ze zonder inleiding geboren. Misschien is strippen voor jou ook nog een optie? :*
Lotte!
Noah!
pi_96473754
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:09 schreef Linda2205 het volgende:
Krijtlijk, geeliciteerd!! *O* Lekker genieten nu!

Dames, waarom mochten jullie niet lopen met de ctg? Ik lag ook aan de ctg, maar ik kon wel gewoon mn bed uit :?

Danic, ik zou worden ingeleid met 40+4. Bij 40+0 en 40+2 ben ik gestript en op 40+3 is ze zonder inleiding geboren. Misschien is strippen voor jou ook nog een optie? :*
Omdat ik 2 banden om mijn buik had, en mijn vinger in zo'n meet apparaat.
*poef* nu is het weg
pi_96474029
Dank meiden, ik heb hier echt heel veel aan.
Tankgirl, als er een medische reden is voor inleiden dan doen we dat uiteraard gelijk. Maar het kan ook dat er geen medische noodzaak is en dan ligt de beslissing bij mij: trek ik het nog?
En dat vind ik een hele moeilijke keuze.
Ik vond strippen ook nog wel een mooie tussenweg, dus dat ga ik ook nog aankaarten. En we willen het sowieso niet meer over het weekend tillen, dus uiterlijk vrijdag de 13e.
Maar ik denk dat dat ook afhangt van de agenda van het ziekenhuis. Ik hoop nog steeds dat ze zich morgen lekker aandient en dat we de afspraak kunnen afzeggen.
Beste moederdagkado ever natuurlijk!
pi_96474236
Oh ja, nog een aanvullende vraag: bij een inleiding lig je dus standaard aan de ctg? En ben je aan bed gebonden?
Ik ken mezelf namelijk een beetje en ik gok dat ik rondlopen (al is het maar rond het bed) wel heel fijn zou vinden. Of dat ik het een beetje kan afwisselen. Zitten, staan, liggen. Maar is dat dan uberhaupt mogelijk?
pi_96474335
Ik kon op bed liggen en zitten. Staan kon op zich ook wel, maar lopen niet echt. Toen ik ging douchen werd ik even afgekoppeld. Wel bleef ik aan het infuus.
*poef* nu is het weg
pi_96474414
Oké, maar staan is al heel fijn. Dan kan je eventueel over het bed hangen of wiebelen.
Dat douchen wordt ook nog wat hier. Het kan wel, maar er zijn vier bedden op 1 douche, dus als het 'volle bak' is kun je pech hebben.
pi_96474421
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:34 schreef danic het volgende:
Oh ja, nog een aanvullende vraag: bij een inleiding lig je dus standaard aan de ctg? En ben je aan bed gebonden?
Ik ken mezelf namelijk een beetje en ik gok dat ik rondlopen (al is het maar rond het bed) wel heel fijn zou vinden. Of dat ik het een beetje kan afwisselen. Zitten, staan, liggen. Maar is dat dan uberhaupt mogelijk?
Ik mocht volgens mij rondlopen totdat de vliezen werden gebroken (groen vruchtwater dus elektrode op hoofdje vd baby). CTG was niet continu meen ik mij te herinneren. En anders had ik mogen lopen tot de weeënopwekkers, want dan krijg je zelf zo'n hartslagmeter + een infuus in je arm enzo.

Bedenk je wel dat strippen niet altijd kan, he! Dat kan alleen als je baarmoeder zich al klaar aan 't maken is (of verweekt is ofzoiets). Bij zat alles met 41+5 nog steeds zo dicht dat er niet eens gestript kon worden.
met 41+6 bleek in het zkh wel enige verweking, woei prostaglandines *) Die zou ik echt ook nog ff proberen :P
pi_96474489
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:40 schreef danic het volgende:
Oké, maar staan is al heel fijn. Dan kan je eventueel over het bed hangen of wiebelen.
Dat douchen wordt ook nog wat hier. Het kan wel, maar er zijn vier bedden op 1 douche, dus als het 'volle bak' is kun je pech hebben.
Ik ben 2 keer onder de douche gezet, maar daar beide keren na 1 wee er weer onder uit "gerend". Ik kon er helemaal niks mee.
*poef* nu is het weg
pi_96474648
Nee, ik hoop ook dat de gynaecoloog ook wel even kijkt of er überhaupt wel iets gebeurd al 'down under'. Zo niet dan valt strippen inderdaad af.
En dat prostaglandingesen, tja ik postte het al eerder, maar dat ziet vriendlief niet zitten :@ }:|
pi_96474724
Ha ja da's dan pech voor je vriend zou ik zeggen, aan 't werk! Hup!
pi_96474756
Tja ik zou het natuurlijk nog even kunnen proberen vanavond :P Uurtje voordat ie naar zijn werk gaat. Kan ik em misschien weer terughalen uit zijn nachtdienst!
pi_96475048
Kwam ff snel via mn tel checken of er al iemand aan het bevallen was maar helaas ! Dan ga ik maar weer van het weer genieten ;)
pi_96481394
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:14 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Omdat ik 2 banden om mijn buik had, en mijn vinger in zo'n meet apparaat.
Ah, miss. dat dat verschil maakt dan.. Ik had een draadloze ctg :) Wist niet dat dat soms ook met snoertjes was :)
Lotte!
Noah!
pi_96481475
Oh dan zal ik dat ook niet mogen, hier geen draadloze ctg voor zover ik weet.
pi_96481913
Zo, zonder teveel details, maar die pannenkoeken of dat prostaglandingesen zorgt er wel voor dat ik nu met kramp zit :X . Ik zie het niet als weeën hoor, maar het is ff niet lekker. Soort zere harde buik zeg maar.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:00:17 #296
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96482030
oeee danic; misschien toch wel hoor ;) spannend joh!!! misschien wel een moederdagkindje!!!

en FR; ik had nog niet gereageerd, simpelweg omdat alles al gezegd was; en het enige is wat ik kan zeggen; dat ik het ontzettend naar voor je vind en zo hoop dat het allemaal nog een keer wat makkelijker gaat/wordt..

verder geen beebs he?
mijn werkdag zit dr weer op en ben wel weer doodmoe, is maar goed dat ik morgen een late ipv vroege dienst heb....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_96482287
Oh BJ, jij blijft ook maar moe hè, dat is ook slopend hoor.
Fijn dat je morgen een late dienst hebt, kun je een beetje uitslapen. Hoewel? Lukt dat met Evie? Tis tenslotte moederdag, dus die komt natuurlijk lekker op tijd een ontbijtje op bed brengen met papa O+
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:11:12 #298
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_96482444
Spannend Danic :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:19:26 #299
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96482742
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:06 schreef danic het volgende:
Oh BJ, jij blijft ook maar moe hè, dat is ook slopend hoor.
Fijn dat je morgen een late dienst hebt, kun je een beetje uitslapen. Hoewel? Lukt dat met Evie? Tis tenslotte moederdag, dus die komt natuurlijk lekker op tijd een ontbijtje op bed brengen met papa O+
neej, die gaat met papa mee naar de camping bij Pake en Beppe; moederdag van Beppe moet ook gevierd worden :)
dus ik ga idd uitslapen.. en bijkomen...
de dag erna vrij, dus dan zie ik mijn meisje gelukkig weer de hele dag...

en idd continu moe zijn is niet leuk...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_96482799
Oeh spannend Danic!!

Poppedeintje, ik ga voor 9 mei!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')