De schoftquote:Op maandag 2 mei 2011 21:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want Mark rutte wordt ook verdacht van het plegen van bomaanslagen op ambassades
Ik heb niks tegen je argument, maar sommige mensen zijn liever een rijke of machtige loser dan een arme sympathiekeling.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:34 schreef EggsTC het volgende:
Die begreep ik al eerder, maar dan offert Bush zichzelf dus enorm op om wat centen van een ander. Hij is zelf afgedropen en heeft openlijk toegegeven "i fucked up". Niet met die woorden maar je hebt vast 1 van die laatste interviews gezien toen hij nog president was.
...
Dat doet niets af aan mijn argument, zijn vader ging de boeken in als winnaar, hij als enorme loser nu. Als hij als winnaar de boeken in zou willen had hij ook gezorgd dat het land uit de schulden kwam en niet alleen "een paar mensen" geld krijgen vanwege zijn "strategische zetten". Daar faalde hij gewoon in.
Inderdaad, maar een dergelijk conflict ontaard wellicht in een atoomoorlog, da's toch iets anders dan een boze bevolking in een zandbak. Rusland heeft wel de kracht om terug te slaan en dan heb je het gelazer op je eigen terrein. Dit is toch veel comfortabeler nu ?quote:Net of rusland zo'n sterk leger heeft. Bovendien zijn er wel vaker conflicten geweest tussen rusland en de VS. Cuba missles crisis anyone? Daar had ook zomaar wat verzonnen kunnen worden om die binnen te vallen.
Zawahiri was altijd het brein achter Al-Qaida. Hij is de ideoloog. Bin Laden was vooral het gezicht van de groepering en degene die de cheques uitschreef. Maar zoals gezegd; de streng-islamitische leer is afkomstig van Zawahiri die op zijn beurt weer is geinspireerd door Said Qutb, de ideloog van de Moslim Broederschap (in een ver verleden althans).quote:Op maandag 2 mei 2011 21:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zag op Ned1 vanavond dat de voormalig nr.2 van AlQaida, Zawahiri, vroeger lid was van deze groepering?
Ik vraag me wel af of de onrusten in het MO en NoordAfrika in samenspraak met de dood van Osama nog gevolgen gaat hebben.
Wij als ''het westen'' hebben toch dezelfde haat tegen het midden-oosten als het midden-oosten tegen ''ons'' heeft.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want Mark rutte wordt ook verdacht van het plegen van bomaanslagen op ambassades
wie zit er dan volgens jou achter de videoboodschappen/geluidsbandjes sinds die tijd? De amerikanen zelf of alqaida aanhangers?quote:Op maandag 2 mei 2011 21:50 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ook geen enkel bewijs dat het wel waar is.
[..]
Ik wel want ik geloof dat ie in december 2001 al is omgekomen in Tora Bora.
Na alles wat er de afgelopen tien jaar is gebeurd is dat op zijn minst raar.
Is dat dan ook toeval, raar of opmerkelijk?quote:Associated Press:
US official: New bin Laden tape, recorded shortly beforedeath, expected to surface soon
Geniaal gaaf inderdaad.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is voor de 'gewone' Seals. Voor Team Six (creme de la creme) kun je je niet aanmelden als Seal zijnde; alleen de allerbeste Seals worden hiervoor geselecteerd.
True, hopelijk zijn ze inmiddels iets meer gematigd als ze daar aan de macht komen?quote:Op maandag 2 mei 2011 21:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zawahiri was altijd het brein achter Al-Qaida. Hij is de ideoloog. Bin Laden was vooral het gezicht van de groepering en degene die de cheques uitschreef. Maar zoals gezegd; de streng-islamitische leer is afkomstig van Zawahiri die op zijn beurt weer is geinspireerd door Said Qutb, de ideloog van de Moslim Broederschap (in een ver verleden althans).
Ik vrees dat moslimterrorisme simpelweg niet geheel is uit te bannen. Mannen als Zawahiri zijn al sinds de jaren zeventig in de weer en het ziet er niet naar uit dat er ooit een eind in komt. Hoewel de Arabische Lente mij enigszins hoopvol stemt. Wellicht dat de steun voor groeperingen als Al-Qaida afneemt wanneer mensen aldaar meer vrijheid hebben. Maar dat is slechts koffiedik kijken. Tekenend is wel dat de extremisten nog geen rol van betekenis hebben gespeeld in de opstanden.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
True, hopelijk zijn ze inmiddels iets meer gematigd als ze daar aan de macht komen?
Maar goed, de dood van Osama heeft ongetwijfeld politiek voordeel voor Obama en dat zal andersom ook wel zo werken. Mensen die wraak willen en woedend zijn over de dood van Osama kiezen wellicht ook voor een anti-amerikaans/westerse invloedsbeweging.
True, al denk ik dat je het ook niet binnen een jaar kunt zien. Zal tijd nodig hebben wat eventuele nieuwe leiders en regeringen voor politieke agenda hebben.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vrees dat moslimterrorisme simpelweg niet geheel is uit te bannen. Mannen als Zawahiri zijn al sinds de jaren zeventig in de weer en het ziet er niet naar uit dat er ooit een eind in komt. Hoewel de Arabische Lente mij enigszins hoopvol stemt. Wellicht dat de steun voor groeperingen als Al-Qaida afneemt wanneer mensen aldaar meer vrijheid hebben. Maar dat is slechts koffiedik kijken. Tekenend is wel dat de extremisten nog geen rol van betekenis hebben gespeeld in de opstanden.
Het is afwachten inderdaad. Maar goed, al met al kan een dode Bin Laden natuurlijk geen kwaadquote:Op maandag 2 mei 2011 22:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
True, al denk ik dat je het ook niet binnen een jaar kunt zien. Zal tijd nodig hebben wat eventuele nieuwe leiders en regeringen voor politieke agenda hebben.
er is nu al nauwelijks steun voor die figurenquote:Op maandag 2 mei 2011 21:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vrees dat moslimterrorisme simpelweg niet geheel is uit te bannen. Mannen als Zawahiri zijn al sinds de jaren zeventig in de weer en het ziet er niet naar uit dat er ooit een eind in komt. Hoewel de Arabische Lente mij enigszins hoopvol stemt. Wellicht dat de steun voor groeperingen als Al-Qaida afneemt wanneer mensen aldaar meer vrijheid hebben. Maar dat is slechts koffiedik kijken. Tekenend is wel dat de extremisten nog geen rol van betekenis hebben gespeeld in de opstanden.
Gemengde gevoelens. Enerzijds vind ik het kinderlijk naief dat Amerikanen schreeuwden dat de wereld een stukje veiliger is geworden. Aan de andere kant kan ik mij voorstellen dat de mensen een feestje willen vieren. Vergeet niet dat ze de laatste jaren talloze malen om de oren zijn geslagen met gelul over Bin Laden.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vonden jullie die springende en schreeuwende Yanks ook zo sneu vandaag? Bijna net zo sneu als vlaggen verbrandende moslims.
Zelfs al zou het 'moslimterrorisme' uitgeroeid worden dan komt er wel wat anders voor in de plaats, extremisten hou je namelijk altijd wel en anders zorgen we ervoor. Dat de Arabische lente je hoop geeft vind ik dan ook eng, alsof het hele Midden-Oosten anti Westers is ....quote:Op maandag 2 mei 2011 21:59 schreef KoosVogels het volgende:
Al begrijp ik het best, als het bij mij om de hoek was gebeurt was ik ook wellicht wat extemer in mijn reactie. Je had mijn kop moeten zien toen we van Brazilië wonnen op het WK, ook niet echt normaal toch ?quote:Op maandag 2 mei 2011 22:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vonden jullie die springende en schreeuwende Yanks ook zo sneu vandaag? Bijna net zo sneu als vlaggen verbrandende moslims.
Uiteraard, maar het maakt wel degelijk verschil. Gedurende de jaren negentig werden talloze aanslagen gepleegd in landen als Egypte en Algerije met als gevolg dat de bevolking de terroristen uitkotste. De macht en invloed van figuren als Al-Zawahiri werd daardoor gemarginaliseerd. De oorlogen in Afghanistan en Irak hebben het tij echter doen keren in het Midden-Oosten. Men was bozer op de Amerikanen dan op Al-Qaida. Die tijden lijken echter voorbij.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
er is nu al nauwelijks steun voor die figuren
moslims vechten harder en vaker tegen moslimterroristen dan wie dan ook, waar dan ook ter wereld ... die Arabische Lente zal daar weinig aan veranderen
Nee eigenlijk niet. Ik kan me het wel voorstellen, net zo goed als ik me het zou kunnen voorstellen als er mensen staan te juichen als Bush kapot wordt geschoten.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
En vergeet niet dat er aardig wat Amerikanen zijn die mensen verloren hebben (3000 is niet niets), en dat die nu eindelijk een vorm van afsluiting kunnen hebben. Veel van de feestvierders in New York waren nabestaanden.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:04 schreef KoosVogels het volgende:
Vergeet niet dat ze de laatste jaren talloze malen om de oren zijn geslagen met gelul over Bin Laden.
Oh, maak je geen zorgen, mijn visie is niet zo zwart-wit. Heb zelfs familie in Egypte wonen. Je moet echter begrijpen dat repressieve regimes zoals die van Mubarak een broeinest zijn voor terroristen en radicalisme.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:05 schreef elcastel het volgende:
[..]
Zelfs al zou het 'moslimterrorisme' uitgeroeid worden dan komt er wel wat anders voor in de plaats, extremisten hou je namelijk altijd wel en anders zorgen we ervoor. Dat de Arabische lente je hoop geeft vind ik dan ook eng, alsof het hele Midden-Oosten anti Westers is ....
Het wordt hoog tijd dat mensen het kaf van het koren weten te scheiden. Moslimterrorisme heeft niks met de Islam te maken. Dan kun je dat wel gaan onderbouwen met talloze citaten uit een Koran, maar in mijn ogen ben je je dan al extreem in dingen aan het verdiepen die je niet begrijpt.
(hiermee doel ik niet op jou Koos)
Ik erger me voornamelijk aan de dommigheid van die mensen, maar goed... het zal wel aan mij liggen.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet. Ik kan me het wel voorstellen, net zo goed als ik me het zou kunnen voorstellen als er mensen staan te juichen als Bush kapot wordt geschoten.
Ik irriteer me hooguit iets aan het "USA, USA.. "Maar goed, ook dat is wel kenmerkend voor de VS.
Uhhhhhhhhh, ja.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:05 schreef elcastel het volgende:
alsof het hele Midden-Oosten anti Westers is ....
Ze zijn niet anders dan het gemiddelde stemvolk in Nederland hoor.....quote:Op maandag 2 mei 2011 22:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik erger me voornamelijk aan de dommigheid van die mensen, maar goed... het zal wel aan mij liggen.
Het gekke is dan wel dat terroristen echt kunnen bloeien in wetteloze oorden zoals Afghanistan voorheen, of in Soedan, en nu in Somalië. Een autoritair regime heeft doorgaans een wrede veiligheidsdienst waardoor terroristen alles behalve het vrije spel hebben dat ze elders wel hebben.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, maak je geen zorgen, mijn visie is niet zo zwart-wit. Heb zelfs familie in Egypte wonen. Je moet echter begrijpen dat repressieve regimes zoals die van Mubarak een broeinest zijn voor terroristen en radicalisme.
hey, heel israel is pro..quote:Op maandag 2 mei 2011 22:10 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Uhhhhhhhhh, ja.
En kom nu niet aan met de paar figuren die pro ons zijn daar. In z'n algeheelheid.
Dit verhaal kent twee kanten. Enerzijds heb je uiteraard gelijk, maar dat heeft vooral te maken met de erbarmelijke omstandigheden waaronder mensen in die contreien leven. Tegelijkertijd kennen repressieve regimes inderdaad een veiligheidsdienst die hard neerdaalt op potentie radicalen, maar dergelijk beleid creeert natuurlijk ook terrorisme.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:13 schreef waht het volgende:
[..]
Het gekke is dan wel dat terroristen echt kunnen bloeien in wetteloze oorden zoals Afghanistan voorheen, of in Soedan, en nu in Somalië. Een autoritair regime heeft doorgaans een wrede veiligheidsdienst waardoor terroristen alles behalve het vrije spel hebben dat ze elders wel hebben.
Ben je er wel eens geweest ? Ow nee natuurlijk niet, want een Westerling komt er niet levend vandaan ...quote:Op maandag 2 mei 2011 22:10 schreef Guus Muisarm het volgende:
Uhhhhhhhhh, ja.
En kom nu niet aan met de paar figuren die pro ons zijn daar. In z'n algeheelheid.
Ik denk zelfs dat het gros van de mensen normaler is dan Guus.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ben je er wel eens geweest ? Ow nee natuurlijk niet, want een Westerling komt er niet levend vandaan ...
.
Denk je niet dat de meerderheid daar ook gewoon een tentje, een olijfboompje en een kameeltje wil ? Ben je al zo verkracht door de media of je omgeving dat je alleen nog maar zwart/wit kunt denken ? Ik kan je verzekeren dat het gros gewone mensjes zijn zoals jij en ik, zonder bomgordel, zonder foto van een grote leider in huis.
Nu ja, ik wou het nog aanpassen in mijn post.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:18 schreef KoosVogels het volgende:
Ik denk zelfs dat het gros van de mensen normaler is dan Guus.
niet alleen in het midden oostenquote:Op maandag 2 mei 2011 22:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat het gros van de mensen normaler is dan Guus.
Een autoritair regime kweekt juist terroristen en terroristen-in-the-make. Dus niet alleen die kleine groepjes die al naar de daad grijpen maar ook de groepen die op weg zijn in hun gedachten en dichter bij terroristische daden en sympathie komen te staan. Ook vrij logisch dat het dus bloeiend was in een Egypte waar Mobarak elk kritisch geluid de mond snoert, en je zodoende geen enkele uitlaatklep hebt voor bepaalde onvrede...behalve dan te grijpen naar zulke grote daden.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:13 schreef waht het volgende:
[..]
Het gekke is dan wel dat terroristen echt kunnen bloeien in wetteloze oorden zoals Afghanistan voorheen, of in Soedan, en nu in Somalië. Een autoritair regime heeft doorgaans een wrede veiligheidsdienst waardoor terroristen alles behalve het vrije spel hebben dat ze elders wel hebben.
Ik vertrouw Obama op zijn woorden, ik zag hem niet blikken of blozen. Waterdicht verhaal, letterlijk en figuurlijk.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:21 schreef DionysuZ het volgende:
Het zou mensen eens sieren om zelf na te denken. Ik kan niet geloven in zo'n naïviteit.
Waarschijnlijk is hij wel dood. Misschien ook niet. Moeten we zomaar zonder bewijs geloven? Enorm naïef, vooral na de powell presentatie.
Jammer dat kritische mensen tegenwoordig eerder uitzondering dan regel zijn
quote:AMSTERDAM – De Amerikaanse elitetroepen hebben terroristenleider Osama bin Laden doelbewust gedood. De missie was niet om de leider van Al-Qaeda gevangen te nemen.
Dit heeft een Amerikaanse regeringsfunctionaris bevestigd tegenover Reuters. "Dit was een operatie om te doden", aldus de regeringsfunctionaris.
quote:De Amerikaanse chef terrorismebestrijding John Brennan heeft laten weten dat als de commando's Bin Laden levend hadden kunnen pakken, ze dat gedaan zouden hebben. "We waren bezorgd dat Bin Laden zich zou verzetten bij een poging hem gevangen te nemen. Dat gebeurde ook. Er was een vuurgevecht en hij werd gedood."
quote:Op maandag 2 mei 2011 19:27 schreef StateOfMind het volgende:
Uit de OP:
8:21 Drie achter de rug, negenenzestig te gaan: ontmaagdingen Bin Laden goed op gang, zo wordt gemeld vanuit het hiernamaals.
En zo geloofde het gros ook powell op zijn donkere kijkers, en zijn we met zijn allen in een illegale oorlog gestort waarbij veel mensen het leven gelaten hebben en nog steeds latenquote:Op maandag 2 mei 2011 22:22 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik vertrouw Obama op zijn woorden, ik zag hem niet blikken of blozen. Waterdicht verhaal, letterlijk en figuurlijk.
Jij hebt geen neusje voor sarcasme hè ?quote:Op maandag 2 mei 2011 22:25 schreef DionysuZ het volgende:
En zo geloofde het gros ook powell op zijn donkere kijkers, en zijn we met zijn allen in een illegale oorlog gestort waarbij veel mensen het leven gelaten hebben en nog steeds laten
Lange dag :p:pquote:Op maandag 2 mei 2011 22:26 schreef elcastel het volgende:
[..]
Jij hebt geen neusje voor sarcasme hè ?
Allemaal leuk en aardig, maar daar kwam na verloop van tijd natuurlijk gewoon uit dat er niets van klopte. Als dat hier ook het geval zou zijn, dan zien we heel binnenkort op Al-Jazeera wel de video van Osama Bin Laden waar hij de krant van vandaag ophoudt en bewijst nog in leven te zijn.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:25 schreef DionysuZ het volgende:
En zo geloofde het gros ook powell op zijn donkere kijkers, en zijn we met zijn allen in een illegale oorlog gestort waarbij veel mensen het leven gelaten hebben en nog steeds laten
Jij niet van realisme.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:26 schreef elcastel het volgende:
[..]
Jij hebt geen neusje voor sarcasme hè ?
De reden dat ze met elitetroepen erheen zijn gegaan en niet gewoon een bombardement hebben uitgevoerd is alleen omdat ze bewijs nodig hebben. Dat is dus wel degelijk belangrijk geweest. Waarom ze vervolgens het lijk in zee wegmoffelen is gewoon dom voor de bewijsvoering.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Het Amerikaanse leger voert geen missies uit om alu-hoedjes te plezieren, maar om het zo efficiënt en makkelijk mogelijk te maken, wellicht rekening houdend met lokale en religieuze gebruiken. Ik denk dat 98% van de WESTERSE wereld er echt niet wakker van ligt dat het lijk al op de bodem van de zee ligt.
Als ie trouwens NIET dood zou zijn, dan had ie allang een film gemaakt met de krant van vandaag in de handen, om aan te tonen dat ie nog leeft.
Het creëert terrorisme, maar georganiseerde inspanningen kunnen niet van de grond komen doordat de veiligheidsdienst de grootste terrorist van hen allemaal is.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit verhaal kent twee kanten. Enerzijds heb je uiteraard gelijk, maar dat heeft vooral te maken met de erbarmelijke omstandigheden waaronder mensen in die contreien leven. Tegelijkertijd kennen repressieve regimes inderdaad een veiligheidsdienst die hard neerdaalt op potentie radicalen, maar dergelijk beleid creeert natuurlijk ook terrorisme.
Persoonlijk geloof ik het pas als het bewijs getoond wordt.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar daar kwam na verloop van tijd natuurlijk gewoon uit dat er niets van klopte. Als dat hier ook het geval zou zijn, dan zien we heel binnenkort op Al-Jazeera wel de video van Osama Bin Laden waar hij de krant van vandaag ophoudt en bewijst nog in leven te zijn.
Zolang dat niet gebeurd, heb ik geen reden te twijfelen aan de woorden van Obama. Ik gok dat deze week nog wel de foto's zullen uitkomen, en ook het DNA rapport zal worden uitgegeven denk ik. En voor mij is dat genoeg.
Autoritaire regimes kweken haat en onvrede, maar uiting daarvan wordt sterk beperkt door het repressieve karakter van dergelijke regimes. Laat staan dat die lui een inventief opgesteld plan kunnen uitvoeren in het buitenland.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:22 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Een autoritair regime kweekt juist terroristen en terroristen-in-the-make. Dus niet alleen die kleine groepjes die al naar de daad grijpen maar ook de groepen die op weg zijn in hun gedachten en dichter bij terroristische daden en sympathie komen te staan. Ook vrij logisch dat het dus bloeiend was in een Egypte waar Mobarak elk kritisch geluid de mond snoert, en je zodoende geen enkele uitlaatklep hebt voor bepaalde onvrede...behalve dan te grijpen naar zulke grote daden.
Ik denk dan ook dat in een democratisch Egypte waar je politieke partijen kan vormen je uiteindelijk minder draagvlak voor terrorisme hebt. Daarnaast heb je ook Islamitische partijen die fungeren als filter om een bepaalde visie in het parlement uit te dragen en te strijden om het in de politiek te bewerkstelligen ipv grijpen naar grote daden als aanslagen omdat je toch al redeneert "dat het anders niet lukt en nooit iets gaat veranderen" door o.a. een autoritair en repressief regime.
Daarnaast zijn de hoogtijdagen al langer voorbij van de "jihad". Wat dat betreft is het na 9/11 allemaal wel in een sneltreinvaart gegaan. Van 9/11, Afghanistan tot de inval in Irak en nu o.a. de "arabische lente".
Het is een combinatie van de twee. De houding van dictators werkt terrorisme in de hand. Vervolgens vluchten die landen als Afghanistan waar ze vrij spel hebben (hadden).quote:Op maandag 2 mei 2011 22:38 schreef waht het volgende:
[..]
Het creëert terrorisme, maar georganiseerde inspanningen kunnen niet van de grond komen doordat de veiligheidsdienst de grootste terrorist van hen allemaal is.
Daarom is democratie in die landen onwenselijk.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:41 schreef waht het volgende:
[..]
Autoritaire regimes kweken haat en onvrede, maar uiting daarvan wordt sterk beperkt door het repressieve karakter van dergelijke regimes. Laat staan dat die lui een inventief opgesteld plan kunnen uitvoeren in het buitenland.
Niks ?quote:
Dat is mogelijk ja.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een combinatie van de twee. De houding van dictators werkt terrorisme in de hand. Vervolgens vluchten die landen als Afghanistan waar ze vrij spel hebben (hadden).
Waarom? Ze hebben vast foto's gemaakt, DNA materiaal afgenomen, en wellicht zelfs video gemaakt.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:37 schreef Athlon_2o0o het volgende:
De reden dat ze met elitetroepen erheen zijn gegaan en niet gewoon een bombardement hebben uitgevoerd is alleen omdat ze bewijs nodig hebben. Dat is dus wel degelijk belangrijk geweest. Waarom ze vervolgens het lijk in zee wegmoffelen is gewoon dom voor de bewijsvoering.
En dat is het enige juiste commentaar bij dit hele gebeuren.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:45 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is mogelijk ja.
Hoe dan ook, terrorisme gaat nergens heen. Onrecht is de voedingsbodem voor terrorisme, aan onrecht geen gebrek.
Het doden van Osama Bin Laden heeft ook niets te maken met Irak. Verder heeft de media al jaren het spotlight gezet op de slachtoffers van de oorlogen in Irak en Afghanistan. Zo vaak zelfs dat je het gewoon een beetje vergeet, het is onderhand dagelijks nieuws.....(Althans, dat was het van 2002 tot 2006 zo'n beetje wel.)quote:Op maandag 2 mei 2011 22:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ze zijn op Ned 2 weer lekker bezig. Wel de familieleden en enkele overlevenden van 9/11 in de spotlights zetten. Maar de onschuldige slachtoffers van de Amerikaanse aanvallen op Irak, Afghanistan en andere landen compleet verzwijgen. Propaganda ten top weer.
quote:ma 02 mei 2011, 20:54
Osama gebruikte vrouwen als menselijk schild
WASHINGTON - Osama bin Laden probeerde zich achter vrouwen te verschuilen toen Amerikaanse militairen de schuilplaats van de al-Qaedaleider in Pakistan binnenvielen. Een van de vrouwen die als menselijk schild werden gebruikt, kwam daardoor om het leven. Dit heeft John Brennan, die in het Witte Huis de strijd tegen het terrorisme coördineert, maandag tegen de pers in Washington gezegd.
onrecht is een voedingsbodem voor verzet, onmacht voor terreurquote:Op maandag 2 mei 2011 22:45 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is mogelijk ja.
Hoe dan ook, terrorisme gaat nergens heen. Onrecht is de voedingsbodem voor terrorisme, aan onrecht geen gebrek.
Nee.. we hebben te maken met vrij eenzijdige berichtgeving. Daarnaast weten diverse nieuwsmedia donders goed wat er aan de hand is en werken zij willens en wetens mee aan deze propagandistische bullshit.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Het doden van Osama Bin Laden heeft ook niets te maken met Irak. Verder heeft de media al jaren het spotlight gezet op de slachtoffers van de oorlogen in Irak en Afghanistan. Zo vaak zelfs dat je het gewoon een beetje vergeet, het is onderhand dagelijks nieuws.....(Althans, dat was het van 2002 tot 2006 zo'n beetje wel.)
Ik denk dat de media in de VS, en de media in Nederland ook veel nauwer verbonden zijn met de Amerikaanse slachtoffers, dan met de Afghaanse slachtoffers. Ik denk dat ze op de Afghaanse televisie meer praten over de 8 jaar ellende van Osama Bin Laden in eigen land, dan die paar dansende Amerikanen in New York.
Het lijkt er bijna op dat je gewoon iets te kankeren MOET hebben m.b.t. Amerika.
Wat voor bewijs ben je precies naar op zoek? Ik bedoel, als er foto's getoond worden van zijn lichaam, komt dan alsnog "photoshop" in je op, of is dat genoeg?quote:Op maandag 2 mei 2011 22:39 schreef DionysuZ het volgende:
Persoonlijk geloof ik het pas als het bewijs getoond wordt.
Heb je geen Al-Jazeera op de kabel? Vind die toch redelijk objectief met betrekking tot nieuws uit die regio.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nee.. we hebben te maken met vrij eenzijdige berichtgeving. Daarnaast weten diverse nieuwsmedia donders goed wat er aan de hand is en werken zij willens en wetens mee aan deze propagandistische bullshit.
Vind je? Ik vond Ned2 juist vrij "links".quote:Op maandag 2 mei 2011 22:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee.. we hebben te maken met vrij eenzijdige berichtgeving. Daarnaast weten diverse nieuwsmedia donders goed wat er aan de hand is en werken zij willens en wetens mee aan deze propagandistische bullshit.
Ik ben geen complotdenker. Ik hou er ook niet van om in dezelfde hoek geschaard te worden alleen omdat ik niet zomaar iets geloof. Ik vind het wel verdomd eng om te zien hoeveel mensen blind geloven.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:53 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat voor bewijs ben je precies naar op zoek? Ik bedoel, als er foto's getoond worden van zijn lichaam, komt dan alsnog "photoshop" in je op, of is dat genoeg?
Als het DNA rapport wordt uitgegeven waarin staat dat de DNA van het gevonden lichaam overeenkomt met DNA van andere familieleden, komt dan in je op "vervalste data" of is dat genoeg?
Als er een video komt van de aanval, of een video komt van het zeemansgraf, komt er dan alsnog "Hollywood" in je op, of is dat genoeg?
De hamvraag is dus eigenlijk: Kun jij op 1 of andere manier overtuigd worden, ZONDER zelf het lichaam te zien, en wat is het precies wat je zal overtuigen?
Jawel, maar Al-Jazeera is ook gewoon een westers product in een Arabisch jasje. Om ze objectief te noemen vind ik ronduit naïef.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Heb je geen Al-Jazeera op de kabel? Vind die toch redelijk objectief met betrekking tot nieuws uit die regio.
Zolang staatshoofden vaag doen over allerlei dingen en liegen over futuliteiten zal men vraagtekens hebben, da's zo gek niet natuurlijk. Verder ben ik het met je eens, sommige mensen zijn niet te overtuigen.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:53 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat voor bewijs ben je precies naar op zoek? Ik bedoel, als er foto's getoond worden van zijn lichaam, komt dan alsnog "photoshop" in je op, of is dat genoeg?
Als het DNA rapport wordt uitgegeven waarin staat dat de DNA van het gevonden lichaam overeenkomt met DNA van andere familieleden, komt dan in je op "vervalste data" of is dat genoeg?
Als er een video komt van de aanval, of een video komt van het zeemansgraf, komt er dan alsnog "Hollywood" in je op, of is dat genoeg?
De hamvraag is dus eigenlijk: Kun jij op 1 of andere manier overtuigd worden, ZONDER zelf het lichaam te zien, en wat is het precies wat je zal overtuigen?
Lieve man zo....quote:Op maandag 2 mei 2011 23:01 schreef masterofthetelecaster het volgende:
hij leeft nog!
http://www.dumpert.nl/med(...)ng_osama_leeft_.html
natuurlijk istie voor Twentequote:Op maandag 2 mei 2011 23:01 schreef masterofthetelecaster het volgende:
hij leeft nog!
Vanuit het "gewone" perspectief was het inderdaad redelijk links.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Vind je? Ik vond Ned2 juist vrij "links".
Die presentator liet slechts een paar landen zien waar de afgelopen 10 jaar aanslagen - door Al-Qaeda verwante groepen - gepleegd zijn. In werkelijkheid zijn het veel meer landen, richting de 50 landen.
Natuurlijk krijgen wij dagelijks ons dagelijks portie bullshit ingelepeld en slikken het als zoete koek. Hij zal wel gedood zijn(daar geloof ik wel in). Uiteindelijk hebben ze hun eigen creatie uit de weg geruimd. De VS moet nu puinruimen voordat het compleet uit de hand gaat lopen. Ik hoop dat het westen hier nu iets van geleerd heeft. Dus daarom hoop ik niet dat men die Afghanen gaat opleiden tot zogenaamde politie. Je creëert dan weer potentieel gevaar voor de toekomst.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je moet ook bekijken vanuit welk perspectief het belicht wordt. Wij zijn verbonden met het Westen, vandaar dat er meer aandacht voor de Amerikaanse slachtoffers is. Pakistaanse zenders bijvoorbeeld besteden meer aandacht aan de Afghaanse slachtoffers, en veel minder aan de Amerikaanse slachtoffers. Oftewel, beide kanten kiezen hun zijde.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vanuit het "gewone" perspectief was het inderdaad redelijk links.
Ze gingen wel weer even de tere zieltjes bespelen door een overlevende te interviewen en een moeder van een omgekomen brandweerman. Als je er achter bent dat dit alles slechts een farce is, dan krijg je kotsneigingen. Ik wil hier niet teveel op ingaan aangezien dit geen BNW topic is
Niks gevaar. Zolang je niet de agressor uithangt heb je niet zoveel te vrezen, dunkt mij. Al geloof ik geen kont van het officiële verhaal....dan toch... missie geslaagd... spullen pakken en naar huis.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:05 schreef Cherna het volgende:
[..]
Natuurlijk krijgen wij dagelijks ons dagelijks portie bullshit ingelepeld en slikken het als zoete koek. Hij zal wel gedood zijn(daar geloof ik wel in). Uiteindelijk hebben ze hun eigen creatie uit de weg geruimd. De VS moet nu puinruimen voordat het compleet uit de hand gaat lopen. Ik hoop dat het westen hier nu iets van geleerd heeft. Dus daarom hoop ik niet dat men die Afghanen gaat opleiden tot zogenaamde politie. Je creëert dan weer potentieel gevaar voor de toekomst.
Uiteraard snap ik dat, ik kom niet uit een eiquote:Op maandag 2 mei 2011 23:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je moet ook bekijken vanuit welk perspectief het belicht wordt. Wij zijn verbonden met het Westen, vandaar dat er meer aandacht voor de Amerikaanse slachtoffers is. Pakistaanse zenders bijvoorbeeld besteden meer aandacht aan de Afghaanse slachtoffers, en veel minder aan de Amerikaanse slachtoffers. Oftewel, beide kanten kiezen hun zijde.
Dat is wat men wil dat wij geloven ja. In werkelijkheid was het een corporate media deceptie die zijn weerga niet kent.quote:Blijft natuurlijk wel over dat 9.11 een bewuste daad tegen burgers is, en de Amerikaanse aanvallen op Afghanistan/Pakistan erop gericht is om terroristen uit te schakelen, waarbij burgerslachtoffers zoveel mogelijk worden vermeden. Dat is het verschil
Welnee, hoe langer ze het rekken hoe meer je TV kijkt en reclame's ziet. Het is toch allang duidelijk dat het bedrijfsleven deze actie heeft bekostigd en dit nu uitbuidt ?quote:Op maandag 2 mei 2011 23:10 schreef wekky het volgende:
Wel super snel bekend maken dat die dood is! Maar geen foto's of andere bewiijs materialen laten zien! Ik geloof echt wel dat ze hem hebben, maar zit nu al een hele tijd te wachten op een klein stukje bewijs! Volgens mij is het ook meer dan logisch dat ze iets bekend maken!
quote:Op maandag 2 mei 2011 23:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uiteraard snap ik dat, ik kom niet uit een ei![]()
En dat zijn dus complot theorieeen, die inderdaad, zoals je zelf al net aangaf, beter in BNW thuis horenquote:Dat is wat men wil dat wij geloven ja. In werkelijkheid was het een corporate media deceptie die zijn weerga niet kent.
Wat wil je voor bewijs dan? Vergeet niet dat de digitale techniek inmiddels zo ver gevorderd is, dat ze je alles wijs kunnen maken.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:10 schreef wekky het volgende:
Wel super snel bekend maken dat die dood is! Maar geen foto's of andere bewiijs materialen laten zien! Ik geloof echt wel dat ze hem hebben, maar zit nu al een hele tijd te wachten op een klein stukje bewijs! Volgens mij is het ook meer dan logisch dat ze iets bekend maken!
Haha.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:01 schreef masterofthetelecaster het volgende:
hij leeft nog!
Draai het eens om. Wanneer geloof jij dat het daadwerkelijk gebeurt is?quote:Op maandag 2 mei 2011 23:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De vraag is... geloof je het dan wel, of blijf je sceptisch?
Eens.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:14 schreef Zienswijze het volgende:
En dat zijn dus complot theorieeen, die inderdaad, zoals je zelf al net aangaf, beter in BNW thuis horen
Geloof het nu ook wel, maar het zal toch een zekere extra toevoeging aan het geloven doen van het verhaal.. Ja toch??quote:Op maandag 2 mei 2011 23:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat wil je voor bewijs dan? Vergeet niet dat de digitale techniek inmiddels zo ver gevorderd is, dat ze je alles wijs kunnen maken.
Die foto die nu rond circuleert is natuurlijk zo fake als wat. Eerdaags komt men echt wel met iets waar beter hun best op is gedaan en je niet zo 1, 2, 3 kunt zien dat het fake is.
De vraag is... geloof je het dan wel, of blijf je sceptisch?
Je ontwijkt echter wel de vraag: Wat is voor jou voldoende bewijs, met de wetenschap dat het lichaam niet meer boven water komt?quote:Op maandag 2 mei 2011 23:00 schreef DionysuZ het volgende:
Ik ben geen complotdenker. Ik hou er ook niet van om in dezelfde hoek geschaard te worden alleen omdat ik niet zomaar iets geloof. Ik vind het wel verdomd eng om te zien hoeveel mensen blind geloven.
Ja, daar heb ik ook een tijdje naar zitten kijken. Het ziet er bijna informeel uit met Obama die in een hoekje zit en een hooggeplaatste militair (ben even zijn naam kwijt) zonder jasje aan.quote:
quote:Op maandag 2 mei 2011 23:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Khep liever een foto/video van wat ze aan het bekijken zijn.
Die reviewsquote:Op maandag 2 mei 2011 23:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Vage shit, als je in Google Maps zoekt op: "Osama Compound" dan krijg je geen goede resultaten
Als je in Google Earth zoekt op Osama Compound, krijg je wel goede resultaten, klik je erop dan opent ie een webpagina in de app zelf met Google Maps en toont ie de juiste info met foto's.
Conclusie: ze hebben het in Google Maps uitgeschakeld maar zijn dat bij Earth vergeten.
Oja, geweldige reviews die mensen daar hebben achtergelaten![]()
FOR SALE: Fixer Upper in quiet neighborhood. Quaint neo-terrorist ranch style. Needed repairs include plastering over bullet holes, replace carpets. Some hand grenade damage. House could use a good fumigation also, as it was infested with vermin. Free helicopter in yard (also needs repair)
========
Update:
Zoals ik het inschat hebben ze het onder andere 'verstopt' in gMaps omdat er teveel grapjassen zijn die lollige reviews hebben geplaatst.
Hier de link: http://maps.google.nl/maps/place?cid=9294138184493326603&q=Osama+Bin+Laden's+Hideout+Compound&hl=en&ie=UTF8&z=14
Dat komt nog uit de tijd van Bush, die zat er altijd alleen.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
edit: Wat is de Situation Room in het Witte Huis eigenlijk maar klein...
Ja dat is natuurlijk een goede vraag. Ik ben geneigd het officiële verhaal aan te nemen, ware het niet dat ik vind dat je niet zomaar iets aan moet nemen.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Je ontwijkt echter wel de vraag: Wat is voor jou voldoende bewijs, met de wetenschap dat het lichaam niet meer boven water komt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |