abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2011 @ 21:51:33 #201
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_96271351
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, want Mark rutte wordt ook verdacht van het plegen van bomaanslagen op ambassades :')
De schoft :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 2 mei 2011 @ 21:51:42 #202
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_96271361
quote:
3s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:34 schreef EggsTC het volgende:
Die begreep ik al eerder, maar dan offert Bush zichzelf dus enorm op om wat centen van een ander. Hij is zelf afgedropen en heeft openlijk toegegeven "i fucked up". Niet met die woorden maar je hebt vast 1 van die laatste interviews gezien toen hij nog president was.
...
Dat doet niets af aan mijn argument, zijn vader ging de boeken in als winnaar, hij als enorme loser nu. Als hij als winnaar de boeken in zou willen had hij ook gezorgd dat het land uit de schulden kwam en niet alleen "een paar mensen" geld krijgen vanwege zijn "strategische zetten". Daar faalde hij gewoon in.
Ik heb niks tegen je argument, maar sommige mensen zijn liever een rijke of machtige loser dan een arme sympathiekeling.
quote:
Net of rusland zo'n sterk leger heeft. Bovendien zijn er wel vaker conflicten geweest tussen rusland en de VS. Cuba missles crisis anyone? Daar had ook zomaar wat verzonnen kunnen worden om die binnen te vallen.
Inderdaad, maar een dergelijk conflict ontaard wellicht in een atoomoorlog, da's toch iets anders dan een boze bevolking in een zandbak. Rusland heeft wel de kracht om terug te slaan en dan heb je het gelazer op je eigen terrein. Dit is toch veel comfortabeler nu ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 2 mei 2011 @ 21:54:19 #203
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_96271525
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:37 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zag op Ned1 vanavond dat de voormalig nr.2 van AlQaida, Zawahiri, vroeger lid was van deze groepering?

Ik vraag me wel af of de onrusten in het MO en NoordAfrika in samenspraak met de dood van Osama nog gevolgen gaat hebben.
Zawahiri was altijd het brein achter Al-Qaida. Hij is de ideoloog. Bin Laden was vooral het gezicht van de groepering en degene die de cheques uitschreef. Maar zoals gezegd; de streng-islamitische leer is afkomstig van Zawahiri die op zijn beurt weer is geinspireerd door Said Qutb, de ideloog van de Moslim Broederschap (in een ver verleden althans).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 2 mei 2011 @ 21:54:41 #204
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_96271542
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, want Mark rutte wordt ook verdacht van het plegen van bomaanslagen op ambassades :')
Wij als ''het westen'' hebben toch dezelfde haat tegen het midden-oosten als het midden-oosten tegen ''ons'' heeft.
Wat die haat veroorzaakt doet er dan toch niet toe?
Want die ''haat'' wat er dan is, komt louter voort uit bepaalde normen & waarden.
En nou moet je hier niet meteen uit concluderen dat iedereen uit het midden-oosten ons haat, en andersom.
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_96271550

:)
  Moderator maandag 2 mei 2011 @ 21:54:51 #206
8781 crew  Frutsel
pi_96271557
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:50 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ook geen enkel bewijs dat het wel waar is.

[..]

Ik wel want ik geloof dat ie in december 2001 al is omgekomen in Tora Bora.

Na alles wat er de afgelopen tien jaar is gebeurd is dat op zijn minst raar.
wie zit er dan volgens jou achter de videoboodschappen/geluidsbandjes sinds die tijd? De amerikanen zelf of alqaida aanhangers?

Lees net dit
quote:
Associated Press:
US official: New bin Laden tape, recorded shortly beforedeath, expected to surface soon
Is dat dan ook toeval, raar of opmerkelijk?
  maandag 2 mei 2011 @ 21:55:54 #207
67174 Dos37
Come on Twente
pi_96271629
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat is voor de 'gewone' Seals. Voor Team Six (creme de la creme) kun je je niet aanmelden als Seal zijnde; alleen de allerbeste Seals worden hiervoor geselecteerd.
Geniaal gaaf inderdaad.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Moderator maandag 2 mei 2011 @ 21:56:54 #208
8781 crew  Frutsel
pi_96271692
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zawahiri was altijd het brein achter Al-Qaida. Hij is de ideoloog. Bin Laden was vooral het gezicht van de groepering en degene die de cheques uitschreef. Maar zoals gezegd; de streng-islamitische leer is afkomstig van Zawahiri die op zijn beurt weer is geinspireerd door Said Qutb, de ideloog van de Moslim Broederschap (in een ver verleden althans).
True, hopelijk zijn ze inmiddels iets meer gematigd als ze daar aan de macht komen?
Maar goed, de dood van Osama heeft ongetwijfeld politiek voordeel voor Obama en dat zal andersom ook wel zo werken. Mensen die wraak willen en woedend zijn over de dood van Osama kiezen wellicht ook voor een anti-amerikaans/westerse invloedsbeweging.
pi_96271820
Al die complotdenkers weer :') :') :') :') :') :') :')

Het enige dat ik niet geloof is dat ze hem in zee geflikkerd hebben, ze hebben hem gewoon achtergehouden zodat niet iedereen komt kijken. Of een stel fundamentalisten dat het lijk komt halen ofzo...
*verwijderd door Admin*
  maandag 2 mei 2011 @ 21:59:58 #210
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_96271892
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:56 schreef Frutsel het volgende:

[..]

True, hopelijk zijn ze inmiddels iets meer gematigd als ze daar aan de macht komen?
Maar goed, de dood van Osama heeft ongetwijfeld politiek voordeel voor Obama en dat zal andersom ook wel zo werken. Mensen die wraak willen en woedend zijn over de dood van Osama kiezen wellicht ook voor een anti-amerikaans/westerse invloedsbeweging.
Ik vrees dat moslimterrorisme simpelweg niet geheel is uit te bannen. Mannen als Zawahiri zijn al sinds de jaren zeventig in de weer en het ziet er niet naar uit dat er ooit een eind in komt. Hoewel de Arabische Lente mij enigszins hoopvol stemt. Wellicht dat de steun voor groeperingen als Al-Qaida afneemt wanneer mensen aldaar meer vrijheid hebben. Maar dat is slechts koffiedik kijken. Tekenend is wel dat de extremisten nog geen rol van betekenis hebben gespeeld in de opstanden.
  Moderator maandag 2 mei 2011 @ 22:01:27 #211
8781 crew  Frutsel
pi_96271996
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vrees dat moslimterrorisme simpelweg niet geheel is uit te bannen. Mannen als Zawahiri zijn al sinds de jaren zeventig in de weer en het ziet er niet naar uit dat er ooit een eind in komt. Hoewel de Arabische Lente mij enigszins hoopvol stemt. Wellicht dat de steun voor groeperingen als Al-Qaida afneemt wanneer mensen aldaar meer vrijheid hebben. Maar dat is slechts koffiedik kijken. Tekenend is wel dat de extremisten nog geen rol van betekenis hebben gespeeld in de opstanden.
True, al denk ik dat je het ook niet binnen een jaar kunt zien. Zal tijd nodig hebben wat eventuele nieuwe leiders en regeringen voor politieke agenda hebben.
pi_96272012
Vonden jullie die springende en schreeuwende Yanks ook zo sneu vandaag? Bijna net zo sneu als vlaggen verbrandende moslims.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:03:36 #213
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_96272130
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:01 schreef Frutsel het volgende:

[..]

True, al denk ik dat je het ook niet binnen een jaar kunt zien. Zal tijd nodig hebben wat eventuele nieuwe leiders en regeringen voor politieke agenda hebben.
Het is afwachten inderdaad. Maar goed, al met al kan een dode Bin Laden natuurlijk geen kwaad :)
  Moderator maandag 2 mei 2011 @ 22:03:44 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96272144
quote:

[..]

er is nu al nauwelijks steun voor die figuren

moslims vechten harder en vaker tegen moslimterroristen dan wie dan ook, waar dan ook ter wereld ... die Arabische Lente zal daar weinig aan veranderen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:04:43 #215
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_96272202
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vonden jullie die springende en schreeuwende Yanks ook zo sneu vandaag? Bijna net zo sneu als vlaggen verbrandende moslims.
Gemengde gevoelens. Enerzijds vind ik het kinderlijk naief dat Amerikanen schreeuwden dat de wereld een stukje veiliger is geworden. Aan de andere kant kan ik mij voorstellen dat de mensen een feestje willen vieren. Vergeet niet dat ze de laatste jaren talloze malen om de oren zijn geslagen met gelul over Bin Laden.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:05:44 #216
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_96272280
quote:
Zelfs al zou het 'moslimterrorisme' uitgeroeid worden dan komt er wel wat anders voor in de plaats, extremisten hou je namelijk altijd wel en anders zorgen we ervoor. Dat de Arabische lente je hoop geeft vind ik dan ook eng, alsof het hele Midden-Oosten anti Westers is ....

Het wordt hoog tijd dat mensen het kaf van het koren weten te scheiden. Moslimterrorisme heeft niks met de Islam te maken. Dan kun je dat wel gaan onderbouwen met talloze citaten uit een Koran, maar in mijn ogen ben je je dan al extreem in dingen aan het verdiepen die je niet begrijpt.
(hiermee doel ik niet op jou Koos)
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:07:29 #217
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_96272397
quote:
Al begrijp ik het best, als het bij mij om de hoek was gebeurt was ik ook wellicht wat extemer in mijn reactie. Je had mijn kop moeten zien toen we van Brazilië wonnen op het WK, ook niet echt normaal toch ?
  maandag 2 mei 2011 @ 22:07:38 #218
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_96272412
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

er is nu al nauwelijks steun voor die figuren

moslims vechten harder en vaker tegen moslimterroristen dan wie dan ook, waar dan ook ter wereld ... die Arabische Lente zal daar weinig aan veranderen
Uiteraard, maar het maakt wel degelijk verschil. Gedurende de jaren negentig werden talloze aanslagen gepleegd in landen als Egypte en Algerije met als gevolg dat de bevolking de terroristen uitkotste. De macht en invloed van figuren als Al-Zawahiri werd daardoor gemarginaliseerd. De oorlogen in Afghanistan en Irak hebben het tij echter doen keren in het Midden-Oosten. Men was bozer op de Amerikanen dan op Al-Qaida. Die tijden lijken echter voorbij.
  Moderator maandag 2 mei 2011 @ 22:08:43 #219
8781 crew  Frutsel
pi_96272478
quote:
Nee eigenlijk niet. Ik kan me het wel voorstellen, net zo goed als ik me het zou kunnen voorstellen als er mensen staan te juichen als Bush kapot wordt geschoten.

Ik irriteer me hooguit iets aan het "USA, USA.. " :) Maar goed, ook dat is wel kenmerkend voor de VS.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:08:53 #220
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96272485
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:04 schreef KoosVogels het volgende:
Vergeet niet dat ze de laatste jaren talloze malen om de oren zijn geslagen met gelul over Bin Laden.
En vergeet niet dat er aardig wat Amerikanen zijn die mensen verloren hebben (3000 is niet niets), en dat die nu eindelijk een vorm van afsluiting kunnen hebben. Veel van de feestvierders in New York waren nabestaanden.

Ik geef ze groot gelijk. Laat ze een dag feesten, is goed voor het moraal....de realiteit komt morgen wel weer aanzetten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 2 mei 2011 @ 22:09:00 #221
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_96272491
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:05 schreef elcastel het volgende:

[..]

Zelfs al zou het 'moslimterrorisme' uitgeroeid worden dan komt er wel wat anders voor in de plaats, extremisten hou je namelijk altijd wel en anders zorgen we ervoor. Dat de Arabische lente je hoop geeft vind ik dan ook eng, alsof het hele Midden-Oosten anti Westers is ....

Het wordt hoog tijd dat mensen het kaf van het koren weten te scheiden. Moslimterrorisme heeft niks met de Islam te maken. Dan kun je dat wel gaan onderbouwen met talloze citaten uit een Koran, maar in mijn ogen ben je je dan al extreem in dingen aan het verdiepen die je niet begrijpt.
(hiermee doel ik niet op jou Koos)
Oh, maak je geen zorgen, mijn visie is niet zo zwart-wit. Heb zelfs familie in Egypte wonen. Je moet echter begrijpen dat repressieve regimes zoals die van Mubarak een broeinest zijn voor terroristen en radicalisme.
pi_96272586
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:08 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nee eigenlijk niet. Ik kan me het wel voorstellen, net zo goed als ik me het zou kunnen voorstellen als er mensen staan te juichen als Bush kapot wordt geschoten.

Ik irriteer me hooguit iets aan het "USA, USA.. " :) Maar goed, ook dat is wel kenmerkend voor de VS.
Ik erger me voornamelijk aan de dommigheid van die mensen, maar goed... het zal wel aan mij liggen. :)
pi_96272623
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:05 schreef elcastel het volgende:

alsof het hele Midden-Oosten anti Westers is ....

Uhhhhhhhhh, ja.

En kom nu niet aan met de paar figuren die pro ons zijn daar. In z'n algeheelheid.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:12:20 #224
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96272720
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik erger me voornamelijk aan de dommigheid van die mensen, maar goed... het zal wel aan mij liggen. :)
Ze zijn niet anders dan het gemiddelde stemvolk in Nederland hoor..... ;)
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 2 mei 2011 @ 22:13:11 #225
93664 waht
Mushir
pi_96272781
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, maak je geen zorgen, mijn visie is niet zo zwart-wit. Heb zelfs familie in Egypte wonen. Je moet echter begrijpen dat repressieve regimes zoals die van Mubarak een broeinest zijn voor terroristen en radicalisme.
Het gekke is dan wel dat terroristen echt kunnen bloeien in wetteloze oorden zoals Afghanistan voorheen, of in Soedan, en nu in Somalië. Een autoritair regime heeft doorgaans een wrede veiligheidsdienst waardoor terroristen alles behalve het vrije spel hebben dat ze elders wel hebben.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator maandag 2 mei 2011 @ 22:14:12 #226
8781 crew  Frutsel
pi_96272854
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:10 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Uhhhhhhhhh, ja.

En kom nu niet aan met de paar figuren die pro ons zijn daar. In z'n algeheelheid.
hey, heel israel is pro.. :') :P
  maandag 2 mei 2011 @ 22:15:41 #227
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_96272952
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:13 schreef waht het volgende:

[..]

Het gekke is dan wel dat terroristen echt kunnen bloeien in wetteloze oorden zoals Afghanistan voorheen, of in Soedan, en nu in Somalië. Een autoritair regime heeft doorgaans een wrede veiligheidsdienst waardoor terroristen alles behalve het vrije spel hebben dat ze elders wel hebben.
Dit verhaal kent twee kanten. Enerzijds heb je uiteraard gelijk, maar dat heeft vooral te maken met de erbarmelijke omstandigheden waaronder mensen in die contreien leven. Tegelijkertijd kennen repressieve regimes inderdaad een veiligheidsdienst die hard neerdaalt op potentie radicalen, maar dergelijk beleid creeert natuurlijk ook terrorisme.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:16:41 #228
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_96273024
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:10 schreef Guus Muisarm het volgende:
Uhhhhhhhhh, ja.

Ben je er wel eens geweest ? Ow nee natuurlijk niet, want een Westerling komt er niet levend vandaan ...
8)7.
Denk je niet dat de meerderheid daar ook gewoon een tentje, een olijfboompje en een kameeltje wil ? Ben je al zo verkracht door de media of je omgeving dat je alleen nog maar zwart/wit kunt denken ? Ik kan je verzekeren dat het gros gewone mensjes zijn zoals jij en ik, zonder bomgordel, zonder foto van een grote leider in huis.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:18:15 #229
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_96273133
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:16 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ben je er wel eens geweest ? Ow nee natuurlijk niet, want een Westerling komt er niet levend vandaan ...
8)7.
Denk je niet dat de meerderheid daar ook gewoon een tentje, een olijfboompje en een kameeltje wil ? Ben je al zo verkracht door de media of je omgeving dat je alleen nog maar zwart/wit kunt denken ? Ik kan je verzekeren dat het gros gewone mensjes zijn zoals jij en ik, zonder bomgordel, zonder foto van een grote leider in huis.
Ik denk zelfs dat het gros van de mensen normaler is dan Guus.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:21:08 #230
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_96273336
Het zou mensen eens sieren om zelf na te denken. Ik kan niet geloven in zo'n naïviteit.

Waarschijnlijk is hij wel dood. Misschien ook niet. Moeten we zomaar zonder bewijs geloven? Enorm naïef, vooral na de powell presentatie.

Jammer dat kritische mensen tegenwoordig eerder uitzondering dan regel zijn
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  maandag 2 mei 2011 @ 22:21:47 #231
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_96273380
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:18 schreef KoosVogels het volgende:
Nu ja, ik wou het nog aanpassen in mijn post.
  Moderator maandag 2 mei 2011 @ 22:22:30 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96273432
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

niet alleen in het midden oosten :D
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:22:34 #233
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_96273436
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:13 schreef waht het volgende:

[..]

Een autoritair regime kweekt juist terroristen en terroristen-in-the-make. Dus niet alleen die kleine groepjes die al naar de daad grijpen maar ook de groepen die op weg zijn in hun gedachten en dichter bij terroristische daden en sympathie komen te staan. Ook vrij logisch dat het dus bloeiend was in een Egypte waar Mobarak elk kritisch geluid de mond snoert, en je zodoende geen enkele uitlaatklep hebt voor bepaalde onvrede...behalve dan te grijpen naar zulke grote daden.

Ik denk dan ook dat in een democratisch Egypte waar je politieke partijen kan vormen je uiteindelijk minder draagvlak voor terrorisme hebt. Daarnaast heb je ook Islamitische partijen die fungeren als filter om een bepaalde visie in het parlement uit te dragen en te strijden om het in de politiek te bewerkstelligen ipv grijpen naar grote daden als aanslagen omdat je toch al redeneert "dat het anders niet lukt en nooit iets gaat veranderen" door o.a. een autoritair en repressief regime.

Daarnaast zijn de hoogtijdagen al langer voorbij van de "jihad". Wat dat betreft is het na 9/11 allemaal wel in een sneltreinvaart gegaan. Van 9/11, Afghanistan tot de inval in Irak en nu o.a. de "arabische lente".
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  maandag 2 mei 2011 @ 22:22:50 #234
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_96273450
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:21 schreef DionysuZ het volgende:
Het zou mensen eens sieren om zelf na te denken. Ik kan niet geloven in zo'n naïviteit.

Waarschijnlijk is hij wel dood. Misschien ook niet. Moeten we zomaar zonder bewijs geloven? Enorm naïef, vooral na de powell presentatie.

Jammer dat kritische mensen tegenwoordig eerder uitzondering dan regel zijn
Ik vertrouw Obama op zijn woorden, ik zag hem niet blikken of blozen. Waterdicht verhaal, letterlijk en figuurlijk.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:22:53 #235
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_96273455
Wat is het nou?

quote:
AMSTERDAM – De Amerikaanse elitetroepen hebben terroristenleider Osama bin Laden doelbewust gedood. De missie was niet om de leider van Al-Qaeda gevangen te nemen.
Dit heeft een Amerikaanse regeringsfunctionaris bevestigd tegenover Reuters. "Dit was een operatie om te doden", aldus de regeringsfunctionaris.
quote:
De Amerikaanse chef terrorismebestrijding John Brennan heeft laten weten dat als de commando's Bin Laden levend hadden kunnen pakken, ze dat gedaan zouden hebben. "We waren bezorgd dat Bin Laden zich zou verzetten bij een poging hem gevangen te nemen. Dat gebeurde ook. Er was een vuurgevecht en hij werd gedood."
pi_96273526
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:27 schreef StateOfMind het volgende:
Uit de OP:

8:21 Drie achter de rug, negenenzestig te gaan: ontmaagdingen Bin Laden goed op gang, zo wordt gemeld vanuit het hiernamaals.

_O-
:D
  maandag 2 mei 2011 @ 22:25:31 #237
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_96273628
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:22 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik vertrouw Obama op zijn woorden, ik zag hem niet blikken of blozen. Waterdicht verhaal, letterlijk en figuurlijk.
En zo geloofde het gros ook powell op zijn donkere kijkers, en zijn we met zijn allen in een illegale oorlog gestort waarbij veel mensen het leven gelaten hebben en nog steeds laten
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  maandag 2 mei 2011 @ 22:26:21 #238
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_96273683
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:25 schreef DionysuZ het volgende:
En zo geloofde het gros ook powell op zijn donkere kijkers, en zijn we met zijn allen in een illegale oorlog gestort waarbij veel mensen het leven gelaten hebben en nog steeds laten
Jij hebt geen neusje voor sarcasme hè ?
  maandag 2 mei 2011 @ 22:27:25 #239
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_96273746
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:26 schreef elcastel het volgende:

[..]

Lange dag :p:p
pi_96274135
Gerechtigheid.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  maandag 2 mei 2011 @ 22:35:17 #241
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96274241
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:25 schreef DionysuZ het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar daar kwam na verloop van tijd natuurlijk gewoon uit dat er niets van klopte. Als dat hier ook het geval zou zijn, dan zien we heel binnenkort op Al-Jazeera wel de video van Osama Bin Laden waar hij de krant van vandaag ophoudt en bewijst nog in leven te zijn.

Zolang dat niet gebeurd, heb ik geen reden te twijfelen aan de woorden van Obama. Ik gok dat deze week nog wel de foto's zullen uitkomen, en ook het DNA rapport zal worden uitgegeven denk ik. En voor mij is dat genoeg.
-
  maandag 2 mei 2011 @ 22:36:01 #242
322645 Voorschrift
See if I care
pi_96274290
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:26 schreef elcastel het volgende:

[..]

Jij niet van realisme.

En nu?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_96274379
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Het Amerikaanse leger voert geen missies uit om alu-hoedjes te plezieren, maar om het zo efficiënt en makkelijk mogelijk te maken, wellicht rekening houdend met lokale en religieuze gebruiken. Ik denk dat 98% van de WESTERSE wereld er echt niet wakker van ligt dat het lijk al op de bodem van de zee ligt.

Als ie trouwens NIET dood zou zijn, dan had ie allang een film gemaakt met de krant van vandaag in de handen, om aan te tonen dat ie nog leeft.
De reden dat ze met elitetroepen erheen zijn gegaan en niet gewoon een bombardement hebben uitgevoerd is alleen omdat ze bewijs nodig hebben. Dat is dus wel degelijk belangrijk geweest. Waarom ze vervolgens het lijk in zee wegmoffelen is gewoon dom voor de bewijsvoering.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:38:57 #244
93664 waht
Mushir
pi_96274470
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit verhaal kent twee kanten. Enerzijds heb je uiteraard gelijk, maar dat heeft vooral te maken met de erbarmelijke omstandigheden waaronder mensen in die contreien leven. Tegelijkertijd kennen repressieve regimes inderdaad een veiligheidsdienst die hard neerdaalt op potentie radicalen, maar dergelijk beleid creeert natuurlijk ook terrorisme.
Het creëert terrorisme, maar georganiseerde inspanningen kunnen niet van de grond komen doordat de veiligheidsdienst de grootste terrorist van hen allemaal is.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:39:38 #245
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_96274513
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar daar kwam na verloop van tijd natuurlijk gewoon uit dat er niets van klopte. Als dat hier ook het geval zou zijn, dan zien we heel binnenkort op Al-Jazeera wel de video van Osama Bin Laden waar hij de krant van vandaag ophoudt en bewijst nog in leven te zijn.

Zolang dat niet gebeurd, heb ik geen reden te twijfelen aan de woorden van Obama. Ik gok dat deze week nog wel de foto's zullen uitkomen, en ook het DNA rapport zal worden uitgegeven denk ik. En voor mij is dat genoeg.
Persoonlijk geloof ik het pas als het bewijs getoond wordt.

En waarom zou hij nog moeten leven als hij nu niet gepakt is?
  maandag 2 mei 2011 @ 22:41:05 #246
93664 waht
Mushir
pi_96274591
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:22 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Een autoritair regime kweekt juist terroristen en terroristen-in-the-make. Dus niet alleen die kleine groepjes die al naar de daad grijpen maar ook de groepen die op weg zijn in hun gedachten en dichter bij terroristische daden en sympathie komen te staan. Ook vrij logisch dat het dus bloeiend was in een Egypte waar Mobarak elk kritisch geluid de mond snoert, en je zodoende geen enkele uitlaatklep hebt voor bepaalde onvrede...behalve dan te grijpen naar zulke grote daden.

Ik denk dan ook dat in een democratisch Egypte waar je politieke partijen kan vormen je uiteindelijk minder draagvlak voor terrorisme hebt. Daarnaast heb je ook Islamitische partijen die fungeren als filter om een bepaalde visie in het parlement uit te dragen en te strijden om het in de politiek te bewerkstelligen ipv grijpen naar grote daden als aanslagen omdat je toch al redeneert "dat het anders niet lukt en nooit iets gaat veranderen" door o.a. een autoritair en repressief regime.

Daarnaast zijn de hoogtijdagen al langer voorbij van de "jihad". Wat dat betreft is het na 9/11 allemaal wel in een sneltreinvaart gegaan. Van 9/11, Afghanistan tot de inval in Irak en nu o.a. de "arabische lente".
Autoritaire regimes kweken haat en onvrede, maar uiting daarvan wordt sterk beperkt door het repressieve karakter van dergelijke regimes. Laat staan dat die lui een inventief opgesteld plan kunnen uitvoeren in het buitenland.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:41:56 #247
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_96274651
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:38 schreef waht het volgende:

[..]

Het creëert terrorisme, maar georganiseerde inspanningen kunnen niet van de grond komen doordat de veiligheidsdienst de grootste terrorist van hen allemaal is.
Het is een combinatie van de twee. De houding van dictators werkt terrorisme in de hand. Vervolgens vluchten die landen als Afghanistan waar ze vrij spel hebben (hadden).
  maandag 2 mei 2011 @ 22:42:40 #248
322645 Voorschrift
See if I care
pi_96274707
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:41 schreef waht het volgende:

[..]

Autoritaire regimes kweken haat en onvrede, maar uiting daarvan wordt sterk beperkt door het repressieve karakter van dergelijke regimes. Laat staan dat die lui een inventief opgesteld plan kunnen uitvoeren in het buitenland.
Daarom is democratie in die landen onwenselijk.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:42:42 #249
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_96274713
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:36 schreef Voorschrift het volgende:
Jij niet van realisme.

En nu?
Niks ?
pi_96274867
Ze zijn op Ned 2 weer lekker bezig. Wel de familieleden en enkele overlevenden van 9/11 in de spotlights zetten. Maar de onschuldige slachtoffers van de Amerikaanse aanvallen op Irak, Afghanistan en andere landen compleet verzwijgen. Propaganda ten top weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')