quote:Op woensdag 27 april 2011 01:10 schreef GSbrder het volgende:
Mijn wekker kent helaas wel een tijd.
Morgen 07:00
Welterusten!
Doe niet zo zuur.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
POL is te veel fringe daarvoor. Eigenlijk is elk jaar dat je op FOK! verblijft, als ambitieuze jonge 20'er, een jaar van achteruitgang, alsof je een jaar elke avond na je werk/studie naar de kroeg gaat en daar met andere habituelen over politiek praat aan de bittertafel. Tuurlijk wauwel je op den duur wel wat mensen onder tafel, maar die tafel blijft de bittertafel.
Dit dus.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:11 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Doe niet zo zuur.
1. Fok is een leuke hobby, niets mis mee.
2. Door fok heb ik me voorgenomen kortere zinnen te gebruiken.
3. Fok prikkelt om dingen te gaan opzoeken.
Kortom: Leuke hobby waar je meer van leert dan bijvoorbeeld gamen.
Betweterig mens ja.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:12 schreef Morendo het volgende:
Ik vind Sophie in 't Veld zo'n zure kut.
Identieke situatie hier.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:10 schreef GSbrder het volgende:
Mijn wekker kent helaas wel een tijd.
Morgen 07:00
Welterusten!
quote:Op woensdag 27 april 2011 01:13 schreef phpmystyle het volgende:
Ik hoef morgen pas rond half 2 op school te zijn, dus zometeen eens lekker een boekje lezen over hoe complex een economie is.
Neem als basis dat mensen alles doen vanuit hun eigen behoeften en angst voor de dood. Met dat uitgangspunt kun je zowat alles verklaren.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:14 schreef phpmystyle het volgende:
He, wat is de wereld nog op mijn leeftijd vreselijk ongrijpbaar, alles ineen keer willen weten maar gewoon vol raken van alle informatiestromen![]()
We halen de KLB SC gewoon inquote:
Nee, ik begrijp niet waarom mensen zo panisch doen over de dood, lijkt mij eerder spannend, ik ben toch wel benieuwd wat hier achter zit, of niet natuurlijkquote:Op woensdag 27 april 2011 01:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Neem als basis dat mensen alles doen vanuit hun eigen behoeften en angst voor de dood. Met dat uitgangspunt kun je zowat alles verklaren.
Als je premier wilt worden, of iets ambieert in de politiek of in het bedrijfsleven dan lig je nu lekker te snurken in je bedje, want je moet scherp zijn als je er om 7 uur weer uit moet.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die gebruikelijke gang wordt al gebruikt als het goed is.
POL is geen vervanging voor een debatclub, lidmaatschap van een politieke partij of zoveel mogelijk politieke gesprekken met peers en waardevolle assets aan je netwerk, maar als ik wakker ben om 01:05 zou ik niet weten waar ik voor politieke sparring mij toe zou moeten wenden.
Ja, dan kan, maar hou er rekening mee dat je er helemaal niets aan hebt, omdat het te fringe is. Wat hier besproken wordt is niet het proces dat politiek is.quote:Laat ik het zo zeggen; naast alles dat je IRL zou moeten doen om een politiek talent te worden, kan POL een laagdrempelige, eenvoudige, diverse en heterogene groep zijn om wat slap te ouwehoeren over politiek.
Viersterrenhotel.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:10 schreef 3-voud het volgende:
In wat voor etablissement werk je als nachtwaker Friek?
Zo zuur is dat niet, lijkt me realistisch.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:11 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Doe niet zo zuur.
1. Fok is een leuke hobby, niets mis mee.
2. Door fok heb ik me voorgenomen kortere zinnen te gebruiken.
3. Fok prikkelt om dingen te gaan opzoeken.
Kortom: Leuke hobby waar je meer van leert dan bijvoorbeeld gamen.
Juist en zo is het ook bedoeld.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo zuur is dat niet, lijkt me realistisch.
POL/FOK! is een leuke hobby, maar je moet het beschouwen als een avondje in de kroeg oid.
Nou probeer het uit en stuur een seintje.(Mag best eng zijn hoor).quote:Op woensdag 27 april 2011 01:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, ik begrijp niet waarom mensen zo panisch doen over de dood, lijkt mij eerder spannend, ik ben toch wel benieuwd wat hier achter zit, of niet natuurlijk
Ik ben nog jongquote:Op woensdag 27 april 2011 01:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Nou probeer het uit en stuur een seintje.(Mag best eng zijn hoor).
Hoho, ik vertegenwoordig hier de meeste waardequote:
Ga je dan ook je positie misbruiken om die lege hersentjes vol te stampen met anti PVV geluid?quote:Op woensdag 27 april 2011 01:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Viersterrenhotel.
Al gaat dat mogelijk in de toekomst gewijzigd worden naar docent levensbeschouwing.
Oké, leeftijd kent wel grenzen. Grenzen van verstand.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoho, ik vertegenwoordig hier de meeste waarde
Zelfs op je 31e.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:30 schreef betyar het volgende:
[..]
Oké, leeftijd kent wel grenzen. Grenzen van verstand.
Mwoah, als het neerkomt op de islam aan leerlingen uitleggen is het sowieso nogal lastig (ik sta niet in die traditie, ben katholiek opgevoed). Ik doe het puur vanuit religiewetenschappelijk oogpunt; ik wil daarbij geen politieke of religieuze boodschap afgeven. Ik laat die kinderen liever zelf in discussie gaan met elkaar vanuit die religiewetenschappelijke informatie die ik geef.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ga je dan ook je positie misbruiken om die lege hersentjes vol te stampen met anti PVV geluid?
Nee, maar je neemt meer afstand van de SGP dan van orthodoxe Moslims.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:36 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Mwoah, als het neerkomt op de islam aan leerlingen uitleggen is het sowieso nogal lastig (ik sta niet in die traditie, ben katholiek opgevoed). Ik doe het puur vanuit religiewetenschappelijk oogpunt; ik wil daarbij geen politieke of religieuze boodschap afgeven. Ik laat die kinderen liever zelf in discussie gaan met elkaar vanuit die religiewetenschappelijke informatie die ik geef.
Maar goed, ik vind het sowieso allemaal zo overdreven. De SGP heeft politieke standpunten die gelijk zijn aan standpunten van sommige moslims (bijvoorbeeld over homoseksualiteit). Zie je mij de ganse dag de SGP bashen? Nee.
In welke zin?quote:Op woensdag 27 april 2011 01:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, maar je neemt meer afstand van de SGP dan van orthodoxe Moslims.
Is gewoon mijn mening.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:41 schreef phpmystyle het volgende:
Gerd Leers moet zich bij zijn leest houden!!
Gaarne post 29 te verwijderen, dat soort posts horen mi meer thuis op het forum van de eo.
quote:
Ik hoop het echt niet voor de TSquote:Op woensdag 27 april 2011 01:32 schreef phpmystyle het volgende:
Wiskunde huiswerk
Check die OP eens, snapt die jongen dit echt niet of is dit gewoon een troll topic?
jij wilt de grenzen dicht hebben en ik wil helemaal geen grenzen, nergens niet.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]Leg dat dan desnoods op dukes wijze uit.
Niet specifiek op jou van toepassing. Ik merk wel bij vaak dikwijls progressieven dat zij scherp uithalen naar de rotte plekken van de SGP. Maar een kritische houding jegens ons orthodoxe Moslims broeders is uit den boze.quote:
Weet je het zeker ?quote:Op woensdag 27 april 2011 01:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop het echt niet voor de TS
Nu ONZ.
Ja hey, misschien kan hij ook gewoon door de week dronken wordenquote:Op woensdag 27 april 2011 01:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Weet je het zeker ?
opleiding: Communicatiewetenschap
beroep: Student
Volgens mij was dat topic al een dag eerder geopend.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja hey, misschien kan hij ook gewoon door de week dronken worden
Op zich klopt dat wel, ik merk dat ook wel vaak op. Op een manier zit er een bepaald taboe op de islam belachelijk maken, terwijl je voor het christendom bijna een ongelimiteerde ammunitie aan kogels krijgt. Dit terwijl ik vaak ook standpunten van bepaalde moslims net zo achterhaald (en ouderwets) vind als standpunten van bepaalde christenen.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet specifiek op jou van toepassing. Ik merk wel bij vaak dikwijls progressieven dat zij scherp uithalen naar de rotte plekken van de SGP. Maar een kritische houding jegens ons orthodoxe Moslims broeders is uit den boze.
We kunnen het ook gewoon zo stellen natuurlijk, christenen stellen zich bepaald niet handig op tegen dingen als moderniseringen (toevallig zag ik EG vandaag posten dat hij sex voor het huwelijk maar raar vond). En veel mensen hebben natuurlijk ook nog vreemde herinneringen van vroeger natuurlijk, plus nog eens het feit dat je met enige regelmaat dingen op internet of in de krant leest over abortus/koopzondagen gezeur. Moslims en in het bijzondere de Islam in Nederland hebben het geluk dat ze hier nog niet zolang zijn waardoor men nog maar te weinig lucht heeft kunnen ruiken van hun gebruiken.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:54 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Op zich klopt dat wel, ik merk dat ook wel vaak op. Op een manier zit er een bepaald taboe op de islam belachelijk maken, terwijl je voor het christendom bijna een ongelimiteerde ammunitie aan kogels krijgt. Dit terwijl ik vaak ook standpunten van moslims net zo achterhaald (en ouderwets) vind als standpunten van bepaalde christenen.
Maar ja, op een manier wordt dat beeld tegelijkertijd weer gerelativeerd wanneer de premier de SGP een leuke partij noemt. Dit terwijl de liberaal Rutte in iets gelooft wat haaks staat op de uitgangspunten van de SGP (bijbelse politiek). Is dat niet al enige vorm van multiculturalisme? En zo ja, hoezo kan dat dan een 'begraven experiment' worden genoemd?
De situatie zit wel raar in elkaar.
Dat klopt. We zijn veel minder bekend met hun gebruiken en traditie over het algemeen, dat maakt het een heel lastig iets om te bevatten. Als politici als Machiel de Graaf (PVV) dan gaan zeggen dat ze op basis van een werkstuk op de middelbare school alles weten over de dreiging van de islam vind ik het toch diep triest. Docenten levensbeschouwingen hebben namelijk zelf niet eens een goed begrip van wat die religieuze traditie(s) precies inhouden, laat staan leerlingen die een werkstuk schrijven erover.quote:Op woensdag 27 april 2011 02:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Moslims en in het bijzondere de Islam in Nederland hebben het geluk dat ze hier nog niet zolang zijn waardoor men nog maar te weinig lucht heeft kunnen ruiken van hun gebruiken.
Ik denk dat het voor scholen A heel moeilijk is om een oordeel te geven die ook nog enigszins recht doet aan wat de media beweren (A Wilders vindt Islam vies/B Cohen omhelst het), dus jongeren zullen eerder hun oordeel baseren op laatst genoemde dan op een lesje op school. Sowieso moet je je afvragen als je dat überhaupt onderdeel wil laten uitmaken van onderwijs, mensen moeten zelf een oordeel vellen en dat mag best negatief zijn, andersom ook.quote:Op woensdag 27 april 2011 02:11 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat klopt. We zijn veel minder bekend met hun gebruiken en traditie over het algemeen, dat maakt het heel lastig iets om te bevatten. Als politici als Machiel de Graaf (PVV) dan ook gaan zeggen dat ze op basis van een werkstuk op de middelbare school wel alles weten over de dreiging van de islam dan vind ik het toch diep triest. Docenten levensbeschouwingen hebben namelijk zelf niet eens een goed begrip van wat die religieuze traditie(s) precies inhouden, laat staan leerlingen die een werkstuk schrijven erover.
Het is een filosofisch probleem van multiculturalisme waarin begrippen als respect, erkenning en tolerantie een rol spelen. Dat is een erg moeilijke en lastige discussie, wat ook vraagt naar de rol van de staat in morele/religieuze vraagstukken. Ook stelt het vragen bij de persoonlijke en nationale identiteit; hoe we om dienen te gaan met trots, eer en patriottisme.
Op dit moment komt dat nog maar van 1 kant. De andere kant neemt er een loopje mee.quote:Op woensdag 27 april 2011 02:11 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat klopt. We zijn veel minder bekend met hun gebruiken en traditie over het algemeen, dat maakt het heel lastig iets om te vatten. Als politici als Machiel de Graaf (PVV) dan ook gaan zeggen dat ze op basis van een werkstuk op de middelbare school wel alles weten over de dreiging van de islam dan vind ik het toch diep triest. Docenten levensbeschouwingen hebben namelijk zelf niet eens een goed begrip van wat die religieuze traditie(s) precies inhouden, laat staan leerlingen die een werkstuk schrijven erover.
Het is een filosofisch probleem van multiculturalisme waarin begrippen als respect, erkenning en tolerantie een rol spelen. Dat is een erg moeilijke en lastige discussie, wat ook vraagt naar de rol van de staat in morele/religieuze vraagstukken. Ook stelt het vragen bij de persoonlijke en nationale identiteit; hoe we om dienen te gaan met trots, eer en patriottisme. .
Ik vind dat godsdienstwetenschappen (en sowieso levenskunde als humanistisch vak) wel thuishoren in het primaire (basis) en secundaire (voortgezet) onderwijs. Filosofische gesprekken met kinderen kunnen helpen hun denken te verhelderen en beter leren nadenken over wat ze nu eigenlijk vinden. Ook verbindt de (filosofische) dialoog mensen aan elkaar; net zoals wij nu een discussie voeren op een internetforum (en bij dezen elkaar beter leren kennen).quote:Op woensdag 27 april 2011 02:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor scholen A heel moeilijk is om een oordeel te geven die ook nog enigszins recht doet aan wat de media beweren (A Wilders vindt Islam vies/B Cohen omhelst het), dus jongeren zullen eerder hun oordeel baseren op laatst genoemde dan op een lesje op school. Sowieso moet je je afvragen als je dat überhaupt onderdeel wil laten uitmaken van onderwijs, mensen moeten zelf een oordeel vellen en dat mag best negatief zijn, andersom ook.
Heb jij weleens wat gelezen van Karen Armstrong btw?quote:Op woensdag 27 april 2011 02:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik vind dat godsdienstwetenschappen (en sowieso levenskunde als humanistisch vak) wel thuishoren in het primaire (basis) en secundaire (voortgezet) onderwijs. Filosofische gesprekken met kinderen kunnen helpen hun denken te verhelderen en beter leren nadenken over wat ze nu eigenlijk vinden. Ook verbindt de dialoog mensen aan elkaar; net zoals wij nu een discussie voeren op een internetforum (en bij dezen elkaar beter leren kennen).
De vraag is ook of het allemaal zo makkelijk is als het onderscheid wat jij schetst. De PvdA komt op voor (net als zoveel partijen) voor de mensenrechten; daar hoort vrijheid van godsdienst ook bij. De PVV heeft behoorlijk lak aan deze en wil zelfs een monotheïstische godsdienst niet meer erkennen als godsdienst. Als er een islamistische partij komt met een partijprogramma waarin staat dat het christendom een politieke ideologie die is op allerlei slechte zaken uit is in deze wereld, denk je dan ook niet dat de PvdA ook zoiets had gehad van: nee, bedankt?
Maar ja, het integratiedebat is gewoon heel lastig.
Dat is toch iets compleet anders? Ik geef ook vaak lekker bruut advies op R&P waarbij ik ook behoorlijk extreme waardeoordelen niet schuw. Maar een bepaalde casus valt niet toe te passen op de hele maatschappij en bovendien is die casus zelf vaak enorm zwart-wit (we krijgen enkel één kant van het verhaal te horen, beperkt inlevingsvermogen door bovenmatig verbale communicatie, etc.). Dat is ook de reden waarom topics en adviezen op R&P nogal ver van de realiteit af staan: het voldoet niet aan de complexiteit van ons leven.quote:Op woensdag 27 april 2011 02:17 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als er in R&P een topic staat over een vent die maar blijft pappen en nathouden bij zijn vriendin, terwijl die meid hem negeert, schoffeert en gebruikt, staan we allemaal direct klaar met het advies die meid te dumpen.
In geval van deze groep zijn we compleet blind en zelfdestructief, enkel omdat het niet populair is.
Nee nog niet, al heeft m'n ex-collegamod (Haushofer) me wel wat van haar aangeraden.quote:Op woensdag 27 april 2011 02:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb jij weleens wat gelezen van Karen Armstrong btw?
Ik zou zelfs voor een vak als jij doet (docent levensbeschouwing?) één boek opnemen in het lesprogramma. The Battle for God: Fundamentalism in Judaism, Christianity and Islam (2000), ISBN 0-00-255523-9quote:Op woensdag 27 april 2011 02:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee nog niet, al heeft m'n ex-collegamod (Haushofer) me wel wat van haar aangeraden.
Thanks voor de tip. Gebookmarkt.quote:Op woensdag 27 april 2011 02:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zou zelfs voor een vak als jij doet (docent levensbeschouwing?) één boek opnemen in het lesprogramma. The Battle for God: Fundamentalism in Judaism, Christianity and Islam (2000), ISBN 0-00-255523-9
Ah, okee, interessant.quote:Op woensdag 27 april 2011 02:57 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Thanks voor de tip. Gebookmarkt.
Ik studeer eigenlijk filosofie aan een universiteit en heb hiervoor een hbo-propedeuse voor docent levensbeschouwing behaald. Heb nu gereageerd op een vacature voor deze laatste, dus vandaar.
Hoho dat is ook waarop onze eigen Zienswijze hier zijn autoriteit wil baseren.quote:Op woensdag 27 april 2011 02:11 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat klopt. We zijn veel minder bekend met hun gebruiken en traditie over het algemeen, dat maakt het heel lastig iets om te bevatten. Als politici als Machiel de Graaf (PVV) dan ook gaan zeggen dat ze op basis van een werkstuk op de middelbare school wel alles weten over de dreiging van de islam dan vind ik het toch diep triest.
Woont die in Haarlem?quote:
Eh?quote:. WTF-factor: het meisje dat met een gebroken oogkas in het ziekenhuis belandde, was buiten bewustzijn en kon dus geen duidelijke verklaring afleggen. Zowel zij als het andere verjaardagsmeisje hebben echter beiden geheel zelfstandig de dader geïdentificeerd. En of het nog niet WTF genoeg is, zou er volgens de politie zelfs geen sprake zijn van huisvredebreuk omdat er, volgens onze bron, geen volwassenen anders dan de daders aanwezig waren. Man man man. Wat een land en wat een politie. Nog even en de kinderen krijgen zelf de schuld.
Bron; geenstijl
Geen flauw benul waar dit over gaat.quote:Op woensdag 27 april 2011 09:44 schreef eriksd het volgende:
Over dat gedoe met die marokkanen en die BBQ, echt weer een sterk staalte politieoptreden;
[..]
Eh?
Verjaardagsbbq verstoord door onze Marokkaanse vrienden, vechtpartij, twee meisjes in elkaar gebeukt, OM staat erbij en kijkt ernaar.quote:Op woensdag 27 april 2011 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen flauw benul waar dit over gaat.
Met het concept tablet is toch niks mis? Dat er stapels andere apparaten zijn waarmee je min of meer hetzelfde kan, kan je de tablet zelf niet aanrekenen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hij moet hard genoeg zijn om jezelf mee voor je harses te slaan dat je hem ooit hebt gekocht.
Dat is inderdaad erg idioot. Kan me voorstellen dat GS weer loopt te schuimbekken. Wat dan ook weer overdreven is.quote:Op woensdag 27 april 2011 09:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Verjaardagsbbq verstoord door onze Marokkaanse vrienden, vechtpartij, twee meisjes in elkaar gebeukt, OM staat erbij en kijkt ernaar.
Wat een redenatie ook; iemand gaat bewusteloos door geweld dus kan die persoon over dat geweld niet als getuige gehoord worden.
Heb je ooit zo'n bizarre redenatie gezien?
De grens tussen goed en kwaad is betrekkelijk willekeurig getrokken inderdaad.quote:Op woensdag 27 april 2011 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
Van een andere orde:
Als je na gaat denken over de kwestie Marco Kroon, dan besef je dat de wereld eigenlijk goed verneukt in elkaar steekt. De beste man wordt gebombardeerd tot held en ontvangt een lintje van de koningin, enkel omdat hij medemensen dood heeft geschoten. Vervolgens wordt hij publiekelijk aan de schandpaal genageld en wordt datzelfde lintje bijna weer afgepakt. En waarom? Omdat hij mogelijk wat wit spul waar je je lekker van gaat voelen in zn neus propte.
Dus: mensen doodschieten leidt tot een heldenstatus. Drugs gebruiken en je bent een verderfelijk stuk stront.
Rare wereld.
Nu is het aan de andere kant ook weer heel logisch, bezien vanuit cultureel en maatschappelijk perspectief. Maar toch; als je er op een afstandje objectief naar kijkt, is het eigenlijk erg vreemd. Overigens is die grens waar jij over rept sowieso erg vaag. Die slingert werkelijk alle kanten op.quote:Op woensdag 27 april 2011 09:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
De grens tussen goed en kwaad is betrekkelijk willekeurig getrokken inderdaad.
Het gekke is dat altijd weer over Marokanen moet gaan. Hoe weten ze nou dat het Marokkanen zijn? Ik praat het zeker niet goed maar om meteen weer een nationaliteit er aan te plakken.quote:Op woensdag 27 april 2011 09:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Verjaardagsbbq verstoord door onze Marokkaanse vrienden, vechtpartij, twee meisjes in elkaar gebeukt, OM staat erbij en kijkt ernaar.
Wat een redenatie ook; iemand gaat bewusteloos door geweld dus kan die persoon over dat geweld niet als getuige gehoord worden.
Heb je ooit zo'n bizarre redenatie gezien?
Nou en. Het waren Marokkanen. Dan noem je het beestje gewoon bij de naam. Krampachtige ouderwetse gezwam over fluwelen handschoenen enzo, nee danku.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Het gekke is dat altijd weer over Marokanen moet gaan. Hoe weten ze nou dat het Marokkanen zijn? Ik praat het zeker niet goed maar om meteen weer een nationaliteit er aan te plakken.
Als ik zoiets zou doen hebben ze het ook niet over een hongaar maar over een inwoner uit het dorp .......quote:Op woensdag 27 april 2011 10:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nou en. Het waren Marokkanen. Dan noem je het beestje gewoon bij de naam. Krampachtige ouderwetse gezwam over fluwelen handschoenen enzo, nee danku.
Als hongaren zich net zo stelselmatig zouden gaan misdragen als Marokkanen, dan wel gok ik.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Als ik zoiets zou doen hebben ze het ook niet over een hongaar maar over een inwoner uit het dorp .......
Nee, vind dat Betyar wel een terecht punt aansnijdt. Het benoemen van de nationaliteit (terwijl die klootzakjes vaak ook een Nederlands paspoort bezitten) is nodeloos stigmatiserend. Anderzijds begrijp ik de behoefte om het beestje bij de naam te noemen, punt is dat het geen enkel doel dient behalve dat de aversie jegens Marokkanen verder wordt aangewakkerd.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als hongaren zich net zo stelselmatig zouden gaan misdragen als Marokkanen, dan wel gok ik.
Daar gaat het bij mij niet om. Ik snap het wel, het bekt zo lekker: die Marokkanen zus en zo. Mij gaat hem om het feit dat ze het woord Marokkaan meteen gebruiken. Het kan toch gewoon bijvoorbeeld drie jongens uit hetzelfde dorp i.p.v. drie Marokkanen zijn. Op de manier van zoals de media het graag wil drijf je de bevolkingsgroepen nog verder uit elkaar, waardoor je nog meer problemen krijgt.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als hongaren zich net zo stelselmatig zouden gaan misdragen als Marokkanen, dan wel gok ik.
Welke chaos?quote:Op woensdag 27 april 2011 10:14 schreef eriksd het volgende:
Dat wanhopig doen alsof iedereen exact hetzelfde is heeft anders na jarenlang gedonder tot de huidige chaos geleid.
De "kut" Marokkanen en mislukte multicultisamenleving.quote:
Het negatief wegzetten van (bevolkings) groepen leidt tot chaos. Elkaar accepteren en gelijke kansen bieden zal tot minder chaos leiden.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:14 schreef eriksd het volgende:
Dat wanhopig doen alsof iedereen exact hetzelfde is heeft anders na jarenlang gedonder tot de huidige chaos geleid.
Ah god, begin jij nu ook al? Een samenleving kan niet mislukken. Werkelijk, dat is toch wel het meest domme gelul van deze tijd.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
De "kut" Marokkanen en mislukte multicultisamenleving.
Op papier misschien wel. Ik heb totaal geen fiducie in dat "elkaar accepteren". Er is een grens, die is wat mij betreft bereikt. Daarom heb ik totaal geen probleem met het aanspreken van de gehele groep; ik hoop dat het zelfreinigend vermogen sterk genoeg is.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Het negatief wegzetten van (bevolkings) groepen leidt tot chaos. Elkaar accepteren en gelijke kansen bieden zal tot minder chaos leiden.
Waar heb je het in godsnaam over?quote:Op woensdag 27 april 2011 10:18 schreef eriksd het volgende:
Dat men zich prompt verschuilt achter de Islam, en dat dit vervolgens weer geaccepteerd wordt door de overheid doet daar wat mij betreft niets aan af.
Kijk even hoeveel mensen er tegenwoordig naast de maatschappij leven. Veel te lang is geaccepteerd mensen vooral hun eigen culturele identiteit moesten kunnen behouden, en dat iedereen dat maar had te accepteren. Kijk naar werkgevers die aan de hand van een of ander gekunsteld beleid alles maar moeten accepteren. De bescherming van gevoelens van bepaalde groepen is veel te ver doorgeslagen.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah god, begin jij nu ook al? Een samenleving kan niet mislukken. Werkelijk, dat is toch wel het meest domme gelul van deze tijd.
Die Marokkaanse jochies die zich misdragen verschuilen zich om de haverklap achter "discriminatie" en weet ik het wat. Of die idioterie van mensen geen handen geven. Vervolgens komt daar reuring over en dan: ja, het is mijn geloof. CGB: je hebt gelijk! Ik vind dat onacceptabel.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar heb je het in godsnaam over?
Je kunt zoiets ook niet sturen. Een samenleving is niet maakbaar, die ontstaat gewoon. Kijk bijvoorbeeld naar de VS. Daarom vind ik het onzin om te spreken van een mislukt project. Dat suggereert dat onze regering bewust heeft ingezet op de vorming van een bepaald samenlevingsmodel, en dat is gewoon dikke vette onzin.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kijk even hoeveel mensen er tegenwoordig naast de maatschappij leven. Veel te lang is geaccepteerd mensen vooral hun eigen culturele identiteit moesten kunnen behouden, en dat iedereen dat maar had te accepteren. Kijk naar werkgevers die aan de hand van een of ander gekunsteld beleid alles maar moeten accepteren. De bescherming van gevoelens van bepaalde groepen is veel te ver doorgeslagen.
Knap hoe je van ergernis over straatklootzakjes overspringt naar je beklag doen over imams die weigeren een vrouw de hand te schudden. Hieruit blijkt al dat alle rationaliteit uit het debat is verdwenen. Zelfs bij jou.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die Marokkaanse jochies die zich misdragen verschuilen zich om de haverklap achter "discriminatie" en weet ik het wat. Of die idioterie van mensen geen handen geven. Vervolgens komt daar reuring over en dan: ja, het is mijn geloof. CGB: je hebt gelijk! Ik vind dat onacceptabel.
Ohja, dit geldt -uiteraard- ook voor de christenfundi's en orthodoxe Joden.
Elkaar accepteren is niet zo heel moeilijk, doe ik ook maar ik verwacht van anderen ook dat ze mij accepteren zoals ik ben.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Op papier misschien wel. Ik heb totaal geen fiducie in dat "elkaar accepteren". Er is een grens, die is wat mij betreft bereikt. Daarom heb ik totaal geen probleem met het aanspreken van de gehele groep; ik hoop dat het zelfreinigend vermogen sterk genoeg is.
Dat men zich prompt verschuilt achter de Islam, en dat dit vervolgens weer geaccepteerd wordt door de overheid doet daar wat mij betreft niets aan af.
Niet dan? Men probeert het nog steeds wanhopig. Kijk naar dat masseren over hoofddoekjes bij de rechterlijke macht en het OM. Trek gewoon een streep. Maar nee, men blijft maar soft bezig.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt zoiets ook niet sturen. Een samenleving is niet maakbaar, die ontstaat gewoon. Kijk bijvoorbeeld naar de VS. Daarom vind ik het onzin om te spreken van een mislukt project. Dat suggereert dat onze regering bewust heeft ingezet op de vorming van een bepaald samenlevingsmodel, en dat is gewoon dikke vette onzin.
Eh? Waar heb ik het over imams?quote:Op woensdag 27 april 2011 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Knap hoe je van ergernis over straatklootzakjes overspringt naar je beklag doen over imams die weigeren een vrouw de hand te schudden. Hieruit blijkt al dat alle rationaliteit uit het debat is verdwenen. Zelfs bij jou.
Je hebt het over moslims die weigeren een vrouw de hand te schudden. Daar koppelde ik voor het gemak even imams aan, maar voel je vrij om dat begrip te vervangen.quote:
quote:Op woensdag 27 april 2011 10:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Niet dan? Men probeert het nog steeds wanhopig. Kijk naar dat masseren over hoofddoekjes bij de rechterlijke macht en het OM. Trek gewoon een streep. Maar nee, men blijft maar soft bezig.
Nu even Phil Collins op Veronica luisteren
Wat wil je ermee doen?quote:Op woensdag 27 april 2011 10:30 schreef betyar het volgende:
Ik moet mijn beitels slijpen maar heb er geen zin in.
Ja, zo kan ik ook wel voor doen komen alsof iemand de rationaliteit uit het oog verliest. Ik denk dat ik van alle POL-figuren op de meest gemixte werkplek werk. Niets dan lof voor mijn allochtone collega's, die er zelf op eenzelfde manier in deze discussie staan.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt het over moslims die weigeren een vrouw de hand te schudden. Daar koppelde ik voor het gemak even imams aan, maar voel je vrij om dat begrip te vervangen.
Men is kennelijk uit angst voor bepaalde groepen in de samenleving niet in staat gewoon vast te houden aan scheiding van kerk en staat.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
Dat heeft toch helemaal geen ene reet met het al dan niet mislukken van de samenleving te maken.
Koop gewoon een nieuw setjequote:Op woensdag 27 april 2011 10:30 schreef betyar het volgende:
Ik moet mijn beitels slijpen maar heb er geen zin in.
Mijn beitels zijn niet meer te koop op deze ben ik dan ook zeer zuinig, ik werd al gek als iemand de beitel verkeerd om neerlegde. Daarnaast zijn de beitels in de winkel ook bot.quote:
Vroeger maakte ze ook beter spul dan nuquote:Op woensdag 27 april 2011 10:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Mijn beitels zijn niet meer te koop op deze ben ik dan ook zeer zuinig, ik werd al gek als iemand de beitel verkeerd om neerlegde. Daarnaast zijn de beitels in de winkel ook bot.
Weet ik nog niet. Vanmiddag ga ik kijken naar voor radiator ombouw bij kennissen. En vanavond moet ik naar mensen toe die een aparte schutting willen waar ze later ook een carport tegen aan willen en kunnen zetten.quote:
quote:Op woensdag 27 april 2011 10:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vroeger maakte ze ook beter spul dan nu
In Doorn in het MRC heb ik wel wat honkbalknuppeltjes gedraaid. Maar ja echt vrolijk zal ze daar niet van worden vermoed ik.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:35 schreef eriksd het volgende:
Betyar, maak je ook wel eens opwindende speeltjes voor Heidi?
Mooi dat ambachtelijk werk. Het voordeel is dat je steeds gewilder wordt. Iedereen leert maar door.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Weet ik nog niet. Vanmiddag ga ik kijken naar voor radiator ombouw bij kennissen. En vanavond moet ik naar mensen toe die een aparte schutting willen waar ze later ook een carport tegen aan willen en kunnen zetten.
Er zijn nog maar weinig mensen die een beetje fatsoenlijk met hun handen kunnen werken inderdaad. Ik maak ook grove fouten en heb zo mijn slordigheden, mensen mogen moeten kritisch zijn daar wordt je alleen maar beter van.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mooi dat ambachtelijk werk. Het voordeel is dat je steeds gewilder wordt. Iedereen leert maar door.
Dat is waar.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Er zijn nog maar weinig mensen die een beetje fatsoenlijk met hun handen kunnen werken inderdaad. Ik maak ook grove fouten en heb zo mijn slordigheden, mensen mogen moeten kritisch zijn daar wordt je alleen maar beter van.
Meer zin in morgenquote:
Dat kloptquote:
Zo herkenbaarquote:
Een smart roadsterquote:Op woensdag 27 april 2011 11:01 schreef eriksd het volgende:
Ben op zoek naar een leuke auto, bij voorkeur een roadster. Enige die enigzins betaalbaar is, zijn oude MX5'jes en dat zijn vrouwenauto's
Auto's van een horloge fabrikant.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:01 schreef eriksd het volgende:
Ben op zoek naar een leuke auto, bij voorkeur een roadster. Enige die enigzins betaalbaar is, zijn oude MX5'jes en dat zijn vrouwenauto's
BMW 335i uit < bj 1990quote:Op woensdag 27 april 2011 11:01 schreef eriksd het volgende:
quote:
Had ik al gezien. Echt een vette auto, maarja, ben maar een arme student.quote:
De banken willen je graag geld lenen voor deze goede "investering"quote:Op woensdag 27 april 2011 11:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Had ik al gezien. Echt een vette auto, maarja, ben maar een arme student.
He, die ziet er nog best redelijk uit.quote:
En de HRA, niet te vergeten.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:10 schreef GSbrder het volgende:
NHG is trouwens de subprime markt van Nederland. Samen met de huurtoeslag de meest verstorende factor op de woningmarkt.
En straks The Working Poor.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Had ik al gezien. Echt een vette auto, maarja, ben maar een arme student.
Veel minder, de HRA is 1/10 van het verzekerd kapitaal van de NHG. Zelfs als de hypotheekrente tien keer zo hoog wordt is het 80% van de huizen onder de 350.000 die ons failliet maakt.quote:
Kan jij niet met een komische act het land door?quote:
Onthoud me maar. Je zal nog veel aan mij denken.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kan jij niet met een komische act het land door?
Ons failliet maakt? Er is veel minder geld gemoeid met de huurtoeslag dan bijvoorbeeld de HRA. Gadverdamme trouwens, ik weet alweer precies waar deze discussie op uitdraait. De HRA is heilig en de huurtoeslag moet verdwijnen omdat deze regeling enkel is bedoeld voor klaplopers.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Veel minder, de HRA is 1/10 van het verzekerd kapitaal van de NHG. Zelfs als de hypotheekrente tien keer zo hoog wordt is het 80% van de huizen onder de 350.000 die ons failliet maakt.
Dat klopt.quote:
Teveel om op noemen. Je kan hard zaaien maar op een rots zal het nooit tot bloei komen.quote:Maar vertel, sinds je afstuderen, wat heb je gedaan om je CV te "pimpen" ?
De grens voor een NHG-hypotheek is in de tussentijd verhoogd tot 350.000 euro en ondertussen maakt ruim 80% van de kopers binnen deze grens gebruik van de garantie. De NHG garandeert op dit moment een totaal vermogen van meer dan 110 miljard euro. Opvallend is dat dit vermogen in 2009, in één jaar tijd, met meer dan 12% is gegroeid. Deze garantie wordt gedekt door een vermogen van ongeveer 500 miljoen euro, of 0.5% van het totale gegarandeerde vermogen. Bij een gedwongen verkoop maakt de NHG op dit moment gemiddeld iets meer dan 25,000 EUR verlies op een woning.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ons failliet maakt? Er is veel minder geld gemoeid met de huurtoeslag dan bijvoorbeeld de HRA. Gadverdamme trouwens, ik weet alweer precies waar deze discussie op uitdraait. De HRA is heilig en de huurtoeslag moet verdwijnen omdat deze regeling enkel is bedoeld voor klaplopers.
Dat achterlijke rechtse geleuter altijd. Bah.
Wat een mooie uitspraakquote:Op woensdag 27 april 2011 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Teveel om op noemen. Je kan hard zaaien maar op een rots zal het nooit tot bloei komen.
Waarom zit dan niet iedereen thuis?quote:Op woensdag 27 april 2011 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Onthoud me maar. Je zal nog veel aan mij denken.
Niemand zit straks op jou te wachten. Sterft van die lui.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |