Nou en. Het waren Marokkanen. Dan noem je het beestje gewoon bij de naam. Krampachtige ouderwetse gezwam over fluwelen handschoenen enzo, nee danku.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Het gekke is dat altijd weer over Marokanen moet gaan. Hoe weten ze nou dat het Marokkanen zijn? Ik praat het zeker niet goed maar om meteen weer een nationaliteit er aan te plakken.
Als ik zoiets zou doen hebben ze het ook niet over een hongaar maar over een inwoner uit het dorp .......quote:Op woensdag 27 april 2011 10:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nou en. Het waren Marokkanen. Dan noem je het beestje gewoon bij de naam. Krampachtige ouderwetse gezwam over fluwelen handschoenen enzo, nee danku.
Als hongaren zich net zo stelselmatig zouden gaan misdragen als Marokkanen, dan wel gok ik.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Als ik zoiets zou doen hebben ze het ook niet over een hongaar maar over een inwoner uit het dorp .......
Nee, vind dat Betyar wel een terecht punt aansnijdt. Het benoemen van de nationaliteit (terwijl die klootzakjes vaak ook een Nederlands paspoort bezitten) is nodeloos stigmatiserend. Anderzijds begrijp ik de behoefte om het beestje bij de naam te noemen, punt is dat het geen enkel doel dient behalve dat de aversie jegens Marokkanen verder wordt aangewakkerd.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als hongaren zich net zo stelselmatig zouden gaan misdragen als Marokkanen, dan wel gok ik.
Daar gaat het bij mij niet om. Ik snap het wel, het bekt zo lekker: die Marokkanen zus en zo. Mij gaat hem om het feit dat ze het woord Marokkaan meteen gebruiken. Het kan toch gewoon bijvoorbeeld drie jongens uit hetzelfde dorp i.p.v. drie Marokkanen zijn. Op de manier van zoals de media het graag wil drijf je de bevolkingsgroepen nog verder uit elkaar, waardoor je nog meer problemen krijgt.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als hongaren zich net zo stelselmatig zouden gaan misdragen als Marokkanen, dan wel gok ik.
Welke chaos?quote:Op woensdag 27 april 2011 10:14 schreef eriksd het volgende:
Dat wanhopig doen alsof iedereen exact hetzelfde is heeft anders na jarenlang gedonder tot de huidige chaos geleid.
De "kut" Marokkanen en mislukte multicultisamenleving.quote:
Het negatief wegzetten van (bevolkings) groepen leidt tot chaos. Elkaar accepteren en gelijke kansen bieden zal tot minder chaos leiden.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:14 schreef eriksd het volgende:
Dat wanhopig doen alsof iedereen exact hetzelfde is heeft anders na jarenlang gedonder tot de huidige chaos geleid.
Ah god, begin jij nu ook al? Een samenleving kan niet mislukken. Werkelijk, dat is toch wel het meest domme gelul van deze tijd.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
De "kut" Marokkanen en mislukte multicultisamenleving.
Op papier misschien wel. Ik heb totaal geen fiducie in dat "elkaar accepteren". Er is een grens, die is wat mij betreft bereikt. Daarom heb ik totaal geen probleem met het aanspreken van de gehele groep; ik hoop dat het zelfreinigend vermogen sterk genoeg is.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Het negatief wegzetten van (bevolkings) groepen leidt tot chaos. Elkaar accepteren en gelijke kansen bieden zal tot minder chaos leiden.
Waar heb je het in godsnaam over?quote:Op woensdag 27 april 2011 10:18 schreef eriksd het volgende:
Dat men zich prompt verschuilt achter de Islam, en dat dit vervolgens weer geaccepteerd wordt door de overheid doet daar wat mij betreft niets aan af.
Kijk even hoeveel mensen er tegenwoordig naast de maatschappij leven. Veel te lang is geaccepteerd mensen vooral hun eigen culturele identiteit moesten kunnen behouden, en dat iedereen dat maar had te accepteren. Kijk naar werkgevers die aan de hand van een of ander gekunsteld beleid alles maar moeten accepteren. De bescherming van gevoelens van bepaalde groepen is veel te ver doorgeslagen.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah god, begin jij nu ook al? Een samenleving kan niet mislukken. Werkelijk, dat is toch wel het meest domme gelul van deze tijd.
Die Marokkaanse jochies die zich misdragen verschuilen zich om de haverklap achter "discriminatie" en weet ik het wat. Of die idioterie van mensen geen handen geven. Vervolgens komt daar reuring over en dan: ja, het is mijn geloof. CGB: je hebt gelijk! Ik vind dat onacceptabel.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar heb je het in godsnaam over?
Je kunt zoiets ook niet sturen. Een samenleving is niet maakbaar, die ontstaat gewoon. Kijk bijvoorbeeld naar de VS. Daarom vind ik het onzin om te spreken van een mislukt project. Dat suggereert dat onze regering bewust heeft ingezet op de vorming van een bepaald samenlevingsmodel, en dat is gewoon dikke vette onzin.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kijk even hoeveel mensen er tegenwoordig naast de maatschappij leven. Veel te lang is geaccepteerd mensen vooral hun eigen culturele identiteit moesten kunnen behouden, en dat iedereen dat maar had te accepteren. Kijk naar werkgevers die aan de hand van een of ander gekunsteld beleid alles maar moeten accepteren. De bescherming van gevoelens van bepaalde groepen is veel te ver doorgeslagen.
Knap hoe je van ergernis over straatklootzakjes overspringt naar je beklag doen over imams die weigeren een vrouw de hand te schudden. Hieruit blijkt al dat alle rationaliteit uit het debat is verdwenen. Zelfs bij jou.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die Marokkaanse jochies die zich misdragen verschuilen zich om de haverklap achter "discriminatie" en weet ik het wat. Of die idioterie van mensen geen handen geven. Vervolgens komt daar reuring over en dan: ja, het is mijn geloof. CGB: je hebt gelijk! Ik vind dat onacceptabel.
Ohja, dit geldt -uiteraard- ook voor de christenfundi's en orthodoxe Joden.
Elkaar accepteren is niet zo heel moeilijk, doe ik ook maar ik verwacht van anderen ook dat ze mij accepteren zoals ik ben.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Op papier misschien wel. Ik heb totaal geen fiducie in dat "elkaar accepteren". Er is een grens, die is wat mij betreft bereikt. Daarom heb ik totaal geen probleem met het aanspreken van de gehele groep; ik hoop dat het zelfreinigend vermogen sterk genoeg is.
Dat men zich prompt verschuilt achter de Islam, en dat dit vervolgens weer geaccepteerd wordt door de overheid doet daar wat mij betreft niets aan af.
Niet dan? Men probeert het nog steeds wanhopig. Kijk naar dat masseren over hoofddoekjes bij de rechterlijke macht en het OM. Trek gewoon een streep. Maar nee, men blijft maar soft bezig.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt zoiets ook niet sturen. Een samenleving is niet maakbaar, die ontstaat gewoon. Kijk bijvoorbeeld naar de VS. Daarom vind ik het onzin om te spreken van een mislukt project. Dat suggereert dat onze regering bewust heeft ingezet op de vorming van een bepaald samenlevingsmodel, en dat is gewoon dikke vette onzin.
Eh? Waar heb ik het over imams?quote:Op woensdag 27 april 2011 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Knap hoe je van ergernis over straatklootzakjes overspringt naar je beklag doen over imams die weigeren een vrouw de hand te schudden. Hieruit blijkt al dat alle rationaliteit uit het debat is verdwenen. Zelfs bij jou.
Je hebt het over moslims die weigeren een vrouw de hand te schudden. Daar koppelde ik voor het gemak even imams aan, maar voel je vrij om dat begrip te vervangen.quote:
quote:Op woensdag 27 april 2011 10:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Niet dan? Men probeert het nog steeds wanhopig. Kijk naar dat masseren over hoofddoekjes bij de rechterlijke macht en het OM. Trek gewoon een streep. Maar nee, men blijft maar soft bezig.
Nu even Phil Collins op Veronica luisteren
Wat wil je ermee doen?quote:Op woensdag 27 april 2011 10:30 schreef betyar het volgende:
Ik moet mijn beitels slijpen maar heb er geen zin in.
Ja, zo kan ik ook wel voor doen komen alsof iemand de rationaliteit uit het oog verliest. Ik denk dat ik van alle POL-figuren op de meest gemixte werkplek werk. Niets dan lof voor mijn allochtone collega's, die er zelf op eenzelfde manier in deze discussie staan.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt het over moslims die weigeren een vrouw de hand te schudden. Daar koppelde ik voor het gemak even imams aan, maar voel je vrij om dat begrip te vervangen.
Men is kennelijk uit angst voor bepaalde groepen in de samenleving niet in staat gewoon vast te houden aan scheiding van kerk en staat.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
Dat heeft toch helemaal geen ene reet met het al dan niet mislukken van de samenleving te maken.
Koop gewoon een nieuw setjequote:Op woensdag 27 april 2011 10:30 schreef betyar het volgende:
Ik moet mijn beitels slijpen maar heb er geen zin in.
Mijn beitels zijn niet meer te koop op deze ben ik dan ook zeer zuinig, ik werd al gek als iemand de beitel verkeerd om neerlegde. Daarnaast zijn de beitels in de winkel ook bot.quote:
Vroeger maakte ze ook beter spul dan nuquote:Op woensdag 27 april 2011 10:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Mijn beitels zijn niet meer te koop op deze ben ik dan ook zeer zuinig, ik werd al gek als iemand de beitel verkeerd om neerlegde. Daarnaast zijn de beitels in de winkel ook bot.
Weet ik nog niet. Vanmiddag ga ik kijken naar voor radiator ombouw bij kennissen. En vanavond moet ik naar mensen toe die een aparte schutting willen waar ze later ook een carport tegen aan willen en kunnen zetten.quote:
quote:Op woensdag 27 april 2011 10:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vroeger maakte ze ook beter spul dan nu
In Doorn in het MRC heb ik wel wat honkbalknuppeltjes gedraaid. Maar ja echt vrolijk zal ze daar niet van worden vermoed ik.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:35 schreef eriksd het volgende:
Betyar, maak je ook wel eens opwindende speeltjes voor Heidi?
Mooi dat ambachtelijk werk. Het voordeel is dat je steeds gewilder wordt. Iedereen leert maar door.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Weet ik nog niet. Vanmiddag ga ik kijken naar voor radiator ombouw bij kennissen. En vanavond moet ik naar mensen toe die een aparte schutting willen waar ze later ook een carport tegen aan willen en kunnen zetten.
Er zijn nog maar weinig mensen die een beetje fatsoenlijk met hun handen kunnen werken inderdaad. Ik maak ook grove fouten en heb zo mijn slordigheden, mensen mogen moeten kritisch zijn daar wordt je alleen maar beter van.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mooi dat ambachtelijk werk. Het voordeel is dat je steeds gewilder wordt. Iedereen leert maar door.
Dat is waar.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Er zijn nog maar weinig mensen die een beetje fatsoenlijk met hun handen kunnen werken inderdaad. Ik maak ook grove fouten en heb zo mijn slordigheden, mensen mogen moeten kritisch zijn daar wordt je alleen maar beter van.
Meer zin in morgenquote:
Dat kloptquote:
Zo herkenbaarquote:
Een smart roadsterquote:Op woensdag 27 april 2011 11:01 schreef eriksd het volgende:
Ben op zoek naar een leuke auto, bij voorkeur een roadster. Enige die enigzins betaalbaar is, zijn oude MX5'jes en dat zijn vrouwenauto's
Auto's van een horloge fabrikant.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:01 schreef eriksd het volgende:
Ben op zoek naar een leuke auto, bij voorkeur een roadster. Enige die enigzins betaalbaar is, zijn oude MX5'jes en dat zijn vrouwenauto's
BMW 335i uit < bj 1990quote:Op woensdag 27 april 2011 11:01 schreef eriksd het volgende:
quote:
Had ik al gezien. Echt een vette auto, maarja, ben maar een arme student.quote:
De banken willen je graag geld lenen voor deze goede "investering"quote:Op woensdag 27 april 2011 11:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Had ik al gezien. Echt een vette auto, maarja, ben maar een arme student.
He, die ziet er nog best redelijk uit.quote:
En de HRA, niet te vergeten.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:10 schreef GSbrder het volgende:
NHG is trouwens de subprime markt van Nederland. Samen met de huurtoeslag de meest verstorende factor op de woningmarkt.
En straks The Working Poor.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Had ik al gezien. Echt een vette auto, maarja, ben maar een arme student.
Veel minder, de HRA is 1/10 van het verzekerd kapitaal van de NHG. Zelfs als de hypotheekrente tien keer zo hoog wordt is het 80% van de huizen onder de 350.000 die ons failliet maakt.quote:
Kan jij niet met een komische act het land door?quote:
Onthoud me maar. Je zal nog veel aan mij denken.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kan jij niet met een komische act het land door?
Ons failliet maakt? Er is veel minder geld gemoeid met de huurtoeslag dan bijvoorbeeld de HRA. Gadverdamme trouwens, ik weet alweer precies waar deze discussie op uitdraait. De HRA is heilig en de huurtoeslag moet verdwijnen omdat deze regeling enkel is bedoeld voor klaplopers.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Veel minder, de HRA is 1/10 van het verzekerd kapitaal van de NHG. Zelfs als de hypotheekrente tien keer zo hoog wordt is het 80% van de huizen onder de 350.000 die ons failliet maakt.
Dat klopt.quote:
Teveel om op noemen. Je kan hard zaaien maar op een rots zal het nooit tot bloei komen.quote:Maar vertel, sinds je afstuderen, wat heb je gedaan om je CV te "pimpen" ?
De grens voor een NHG-hypotheek is in de tussentijd verhoogd tot 350.000 euro en ondertussen maakt ruim 80% van de kopers binnen deze grens gebruik van de garantie. De NHG garandeert op dit moment een totaal vermogen van meer dan 110 miljard euro. Opvallend is dat dit vermogen in 2009, in één jaar tijd, met meer dan 12% is gegroeid. Deze garantie wordt gedekt door een vermogen van ongeveer 500 miljoen euro, of 0.5% van het totale gegarandeerde vermogen. Bij een gedwongen verkoop maakt de NHG op dit moment gemiddeld iets meer dan 25,000 EUR verlies op een woning.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ons failliet maakt? Er is veel minder geld gemoeid met de huurtoeslag dan bijvoorbeeld de HRA. Gadverdamme trouwens, ik weet alweer precies waar deze discussie op uitdraait. De HRA is heilig en de huurtoeslag moet verdwijnen omdat deze regeling enkel is bedoeld voor klaplopers.
Dat achterlijke rechtse geleuter altijd. Bah.
Wat een mooie uitspraakquote:Op woensdag 27 april 2011 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Teveel om op noemen. Je kan hard zaaien maar op een rots zal het nooit tot bloei komen.
Waarom zit dan niet iedereen thuis?quote:Op woensdag 27 april 2011 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Onthoud me maar. Je zal nog veel aan mij denken.
Niemand zit straks op jou te wachten. Sterft van die lui.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |