abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95897971
Vorige deel: Borstvoeding deel 93

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedingsorganisaties:

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95898001
Hoef je nu echt niets meer zelf te doen met het openen van een nieuw deel of heb ik iets over het hoofd gezien?
Ow ja, het vorige deel moet gewijzigd, zie ik.

Wel grappig dat ik zo op het einde van mijn bv-periode nog een keer een nieuw bv-deel open :)
pi_95898053
Doen Vanyel! En als je toch besteld (die site die ik poste heeft de goedkoopste verzendkosten) bestel dan maar gelijk 2 sets, gaat je bevallen geloof me maar :Y en dan scheelt het weer in de verzendkosten.

8 liter is echt enorm, ik weet het.. Maarja, wat ik al zei.. bijna 200 cc per dag wat ik teveel kolf.. En ik vind het wel handig. Ik wil heel graag een 2e kindje (en nog wel meer :P) maar dat moet via ivf. Ze willen dat ik gestopt ben met bv, voordat ik weer verder kan. Dat wil ik niet, maar stel dat het echt zo stellig gezegd wordt, dan kan ik even voort. Lukt het me om gewoon bv te blijven geven en raak ik zwanger, is de kans heel groot dat de bv terugloopt. En dan is een voorraad ook wel lekker.

Vanaf 1 jaar mag een kindje koemelk. En dan hoef ik geen kv te gebruiken. Niks mis met kv, maar het loopt hier zo lekker dat het gewoon fijn is die voorraad te hebben zodat het niet nodig is :)

Miss, lijkt me heel dubbel! Fijn dat het zo 'natuurlijk' afloopt. Hoe voel je je erbij?
pi_95898186
8 liter, joh :o ik had altijd maar een paar bakjes en ik kolfde voor de volgende werkdag. Ging prima, maar echt voorraad had ik amper. Heb het ook neit echt gemist, trouwens.

Ik voel me er wel prima bij. 21 maanden is mooi. Ik wilde graag uiterlijk met 24 maanden/2 jaar stoppen, en ik vind het heel best als ze nu op haar tempo besloten heeft dat het genoeg is. Ik bied het ook niet aan nu. Als ze er zelf om zou komen, mag ze best nog eens proberen (heowel het wel op zal zijn nu), maar ik zal haar niet zelf op het idee brengen :)
pi_95898412
21 maanden lijkt mij echt heel mooi om te halen! Fijn dat het zo gaat :) ik ben al blij met 1 jaar, ik wil gewoon graag voor de volgende aan de slag. Dat kan in 1 keer raak zijn, maar de kans is groot dat het weer langer duurt en ik wil als het even kan het liefst zo min mogelijk tijd tussen de beebs :) keuzes keuzes (zo lastig die tweestrijd soms!! Het loopt zo lekker en omdat wij zo nodig een 2e willen moet ik ermee puzzelen.. voelt soms niet fair tegenover Leia.. Maarja..)

Ik kolf sinds ze de hele avond slaapt steeds die voeding die ze dan mist af.. en dan gaat het hard hoor ;) samen met dat ik op werkdagen altijd wel iets meer (50 tot 100 cc) meer kolf dan ze drinkt...

Dat hoefde niet, maar ik vond het eng voor mijn productie dat er dan soms zo 10 uur tussen de laatste voeding en de ochtend voeding zat..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 april 2011 @ 21:37:31 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95898832
ik hoop het ook te halen Miss_sly, het lijkt me geweldig om zo lang te kunnen voeden. (niet alleen om, maar ook vanwege de kosten van kunstvoeding)

Ik gooi er gelijk even een curve in (laatste meting is een ruwe schatting, ik heb Geert gisteren thuis op de weegschaal gehad met mij samen 4,9 kilo) 4 mei mogen we weer naar 't cb. (dan ook gelijk prikjes)

Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_95899156
Ik wel, maar mijn kliniek niet, denk ik ;) slagings % enzo... :)

Ik ben van plan er niks over te zeggen. Heb Stefan Kleintjes ook al gesproken en die gaf al aan, na 1 jaar heeft het echt geen invloed meer (mits je cyclus terug is en je een eisprong hebt, lh testen geven aan dat ik die gewoon heb). Maar klinieken willen daar niet aan. Die zijn vrij stellig daarin...

Maargoed, ik doe mijn best en wil het wel 'aanvechten'.. maar niet ten kosten van een cryo terugplaatsing :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Orea op 24-04-2011 07:37:21 ]
  zondag 24 april 2011 @ 12:19:25 #9
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95914331
miss, heerlijk dat je zelfstandige dame dat zo moi geregeld heeft O+

Orea, ik zit met hetzelfde dilemma hoor qua bv...

Ow en als je kind altijd dezelfde porties drinkt dan zijn ijsklontjes niet handig. Maar omdat Harry zo wisselend dronk, vond ik het superfijn :Y

Ik heb nu nog een beetje in de vriezer (denk 1,5 liter). Ik hou denk ik 300cc achter in geval van ziekte ofzo (perfecte ORS) en de rest maak ik dan nu maar op. Hij nog genoeg live en voor de rest kan hij prima toe met soja/koemelk. Moet wel zeggen dat het een rare gewaarwording is dat na 14,5 maand de vriezerla weer gebruikt kan worden voor iets anders dan bv :D
pi_95922242
Onze vriezer zit bomvol :') die moet eerst leeg, dan ontdooit worden en dan ga ik ook weer beginnen met een voorraad aanleggen denk ik. Als ik uitsluitsel heb over of het uberhaupt nodig zal zijn. Dat zal op zn vroegst wel over een maand of 2 zijn. god dan is mn kind alweer 5 maanden oud... neeeee :o

Vanyel ik gebruikte die Philips Avent bekertjes om in te vriezen. Kolven in het flesje en overgieten in t bakske. Het stapelt zo lekker makkelijk. In het begin gebruikte ik mn Medela flesjes om in te vriezen maar dat sloeg natuurlijk nergens op :D Heb zelfs nog Medela flessen bijgekocht terwijl ze er niet eens uit drinkt, die zijn dus nog nooit gebruikt :')

Orea ik zou hetzelfde gedaan hebben :*
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95922931
Miss wat fijn dat ze het zo lekker zelf geregeld heeft :)

Timo heeft sinds een paar weken geen speen meer en wilde toen eerst weer wat vaker bij mij drinken, per keer vooral heel lang ook, maar het lijkt nu weer terug te zijn gezakt naar 1 voeding per dag. Wat ik wel heel grappig en bijzonder vind is dat hij tegenwoordig naar mijn borsten wijst als hij dorst heeft :D Dat deed hij eerder nooit. En het betekent dus dorst in het algemeen, niet zozeer bij mij willen drinken :)
pi_95926875
Miss, wat heerlijk dat het zo gelopen is! Het klinkt echt heel fijn.

DJMO, mooie curve!

Orea, ik hoop zo voor je dat het snel raak is, en óók dat je kunt blijven voeden. Ik begrijp volkomen dat je er geen halszaak van gaat maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95928489
Fijn dat jullie het begrijpen! Het zou het makkelijkst zijn als ik zó kon stoppen.. Hoppa, klaar. Maar er zit zomaar een kans in dat het niet zomaar lukt, opnieuw zwanger worden.. en dan zou ik het wel heel zuur vinden dat ik vooraf gestopt ben met bv, terwijl het volgens 'kenners' geen invloed meer zou hebben op de vruchtbaarheid :)

Vanmiddag heb ik miepie helemaal met melk ondergesprietst :P ik heb geen kolf meer nodig :') ze was aan het prutsen :P dus ik pakte mijn borst, bij mijn tepelhof en hoppa, het spoot eruit :o haar hele gezicht onder :o en ze lag maar met mond open :D :')

Ik heb dus door hoe ik met de hand kan kolven!! *O* :D hendig :P
  Moderator zondag 24 april 2011 @ 20:22:20 #14
5428 crew  miss_sly
pi_95928546
Orea, ik hoop voor je dat het lekker gaat zoals je zou willen!

Timo :D wat grappig, Chan. Drinkt hij nog op een standaard moment op de dag die voeding?

Ik ben ook erg blij met hoe het gelopen is, vooral dat het zo zonder slag of stoot is gegaan op een moment dat ik het ook wel prima vind. Zijn we samen blij ;)
  zondag 24 april 2011 @ 22:49:05 #15
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95935458
ik kwam toevallig om het hoekje spieken en wilde nog even zeggen dat ik 21 maanden echt super vind Miss! en fijn dat het zo natuurlijk is gelopen... heel erg fijn om het zo soepeltjes af te sluiten...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 25 april 2011 @ 11:47:49 #16
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_95949713
2 pakken zakjes besteld van Lansiloh. Eens kijken of het bevalt. De Avent flesjes in ieder geval niet, brn al halvr lade kwijt aan Avent potjes. En elke dag kolf ik nog megaveel, zeker 200 tot 300 cc. Overproductie.....
Eerst had ik te weinig productie daarom was de kleine zo afgevallen na de geboorte (en hij dronk niet goed). Toen productie stimuleren met kolven en nu heb ik mee productie dan dat de kleine drinkt, dus 2 keer per dag gillen mijn borsten na een voeding echt om afkolven omdat ze uit elkaar barsten.
Wel goed voor voorraaf, maar wel mindeer voor mn vriezer ;)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_95950046
heb je begeleiding bij die overproductie j-net?
  maandag 25 april 2011 @ 13:12:01 #18
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_95952694
Toen we bij de arts zaten omdat we 'verminderd vruchtbaar' waren, heb ik gewoon mijn mond gehouden over de borstvoeding. Ze zijn altijd zo vol van 'evidence-based practice', maar in die hoek is kennelijk nog veel professionele blindheid. Ik heb geen zin in zo'n gevecht, heb wel wat beters te doen. Gelukkig was het uiteindelijk niet nodig omdat ik op het nippertje zwanger was.

Miss, fijn dat het op zo'n fijne manier afgerond is. 21 maanden is een heel mooi resultaat.

Hier 27 maanden en counting. :) Zouden we de 30+ halen? Nog geen veranderingen in gedrag opgemerkt, maar voor mijzelf is het wat minder, omdat ik me een beetje zorgen maak om de baby. Annicka wil nog wel eens flink in mijn buik duwen met haar elleboog of hand, om overeind te komen. Ik hoop niet dat spruitje met gebroken botten naar buiten komt daardoor... :')
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 25 april 2011 @ 14:32:33 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95954986
vraagje mbt poepluiers bij borstvoeding. Geert ha tot voor kort vrijwel elke luier wel wat ontlasting, met een of twee goed volle luiers op een dag. Nu lijkt het zich te beperken tot die twee volle luiers per dag. Is dat normaal??
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 25 april 2011 @ 14:37:56 #20
12913 GreatWhiteSilence
pi_95955113
Tja, wat is normaal? Annicka heeft het na de eerste periode altijd zo gehad dat ze schone plasluiers had, en eens per week een of twee poepluiers. Nu heeft ze nog steeds niet iedere dag poepluiers, maar ze heeft er geen last van, dus het zal wel goed zijn. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_95955182
Miss ja 's ochtends ook, lekker rustig wakker worden met een slokje borstvoeding :)

DJMO ik weet niet meer zo goed wanneer het bij Timo minder werd, maar op een gegeven moment werd het ook ineens een stuk minder, die poepluiers.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 25 april 2011 @ 14:50:02 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95955492
Geert is nu 7,5 week, maar het is dus wel normaal dat het poepen minder wordt? Dat is eigenlijk alles wat ik me afvraag op 't moment :P

pi_95955737
Deed het bij ons ook een paar weken geleden DJMO. Van een paar keer per dag naar een elke paar dagen. Nu heeft ze er opeens weer 6 gehad binnen 2 dagen, maar is nog vrolijk dus zal wel goed zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95960852
Ja dat is normaal.. in principe moeten ze de eerste weken wel dagelijks poepen (al zijn daar uitzonderingen in, zoals Leia :P na 3 weken poepte die nog maar max. 2 keer per week) maar daarna kan het wel tot 1,5/2 weken zonder zijn (en ze er geen last van hebben.. dat is wel het belangrijkste)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 25 april 2011 @ 18:33:38 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95962096
en daar ben ik weer met nóg een onnozele vraag :')

voor ik ging douchen voelde mijn rechterborst kei-vol aan. Geert had net een uur daarvoor uit die borst gedronken, en m'n linkerborst voelde nog gewoon soepel aan :? enfin, onder de douche deed ik compressie om de ergste spanning eraf te halen, en juist toen ik besloten had die borst maar leeg te kolven, kwam geert voor een voeding. heb 'm dus weer m'n rechterborst gegeven, daar ligt hij nu aan, en nu voelt die weer (redelijk) soepel en leeg aan.

is dit nou een gevalletje overproductie of heeft Geert de voeding hiervoor gewoon te weinig gedronken omdat hij alleen maar een beetje dorst heeft gehad? (links voelt nog steeds leeg/soepel aan op dit moment iig)

maandag 25 april 2011 @ 19:22:18 #26
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95963878
DJMO, ik denk dat Geert gewoon de eerste keer de re-borst niet goed heeft leeggedronken. Daarom kwam hij ook voor een toetje ;)
Ow en wat betreft het poepen, dat ben ik eigenlijk een beetje vergeten :@

J-net, eigenlijk zou je moeten stoppen met kolven want zo hou je je overproductie in stand.
Zeker omdat je ná een voeding kolft. Dan krijgt je kindje vooral de minder vette melk binnen.

Wat leuk dat Annicka nog bij je drinkt! Drinkt ze nog echt veel (keren)?

Chan, wat lief! O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 25 april 2011 @ 19:42:32 #27
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95964880
juh, t vreemde is dat hij nu zowel rechts als links heeft gedronken asy. as we speak ligt hij nu weer (in kruiphouding) te drinken. ik had 'm op de borst gelegd voor een boertje, en hij wrong net zo lang tot hij mij tepel kon om te drinken O+ :D

maandag 25 april 2011 @ 20:13:49 #28
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_95966735
:) Een vraagje

Ik heb vandaag wat van die Avent bewaar bakjes gehaald, die leken me wel praktisch om bv-melk in te bewaren en later als meeneembakjes voor hapjes enz... Schrijven jullie daar ook met stift op en zo ja, wat voor stift? Of plakken jullie etiketten er telkens op?
pi_95966788
Ik gebruik etiketten, maar volgens mij kun je er ook met potlood ofzo op schrijven :)
pi_95967377
Ik gebruik ook altijd etiket stickers, makkelijk er op te plakken en er weer af te halen :)
  maandag 25 april 2011 @ 20:25:57 #31
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95967417
Schilderstape. Werkt als een trein.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 25 april 2011 @ 20:31:09 #32
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95967700
Je kunt er gewoon met potlood op schrijven. En dat kun je er dan afgummen of als je heel kort laat weken tijdens de afwas, dan kun je het er ook gewoon afwassen...
pi_95971226
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:12 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
maar voor mijzelf is het wat minder, omdat ik me een beetje zorgen maak om de baby. Annicka wil nog wel eens flink in mijn buik duwen met haar elleboog of hand, om overeind te komen. Ik hoop niet dat spruitje met gebroken botten naar buiten komt daardoor... :')
Maak je echt geen zorgen! De baby zit hartstikke goed verpakt in het vruchtwater, vliezen, baarmoeder en dan nog een vetlaag. Knappe peuter die daar doorheen schade weet aan te richten :)
  maandag 25 april 2011 @ 22:09:41 #34
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_95972755
Thanks, schilderstape is altijd in huis, etiketten haal ik tzt dan wel. :)
pi_95974961
Ik schrijf met stift erop. Van dat whiteboard spul.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 25 april 2011 @ 22:57:38 #36
12913 GreatWhiteSilence
pi_95975243
quote:
2s.gif Op maandag 25 april 2011 19:22 schreef Asyniur het volgende:

Wat leuk dat Annicka nog bij je drinkt! Drinkt ze nog echt veel (keren)?

Het ligt eraan, als ik thuis ben dan drinkt ze redelijk vaak, minimaal een stuk of 6 keer, lang of kort, maar vandaag dronk ze niet zoveel: te veel afleiding want we zaten in Den Helder bij haar tante. Dan wordt ze teveel bezig gehouden om aan drinken te denken. Wel een paar keer haar hoofd gestoten en dan vliegt ze onmiddellijk naar mij toe voor een kusje op de zere plek en een slok troost. :D

Wupwup: het zal ook wel goed zitten, neem ik aan, ik zal niet de enige zijn met het 'probleem'. Maar ik maan haar tegenwoordig toch maar een beetje voorzichtig te zijn met mijn buik, ook omdat het voor mijzelf niet zo fijn aanvoelt, zo'n 5 kilo in mijn buik. Of hoeveel er ook overblijft van die 10,6 kilo ( Lichtgewicht, heb ik nog geluk mee :') ) als ze zich omhoog duwt.
pi_95977487
Ik krijg hier ook regelmatig een knie of zo in mijn buik, lijkt me niks om je zorgen over te maken. Maar lekker voelt het niet, idd. ;)
pi_95977716
BM, ben je weer zwanger?

Miss, wat fijn! Heerlijk om de regie bij Senna te laten liggen en dat het dan ook nog bij je eigen wensen past! ^O^
Ik merk dat Ko het ook niet meer dagelijks vraagt. Hij doet het rustig aan zoals alles, maar aan het afbouwen is hij volgens mij wel. Alhoewel er dagen bij zijn dat ik denk dat hij wel eeuwig door wil drinken. ):O >:O
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_95977899
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:45 schreef oeke het volgende:
BM, ben je weer zwanger?

Ja, ik krijg langs drie kanten stampen in bed tegenwoordig. ;-)
pi_95978283
Wat heerlijk! Geniet van de stampen zou ik zeggen! 3 kanten nog wel, wat een zegening. *O*
  dinsdag 26 april 2011 @ 08:08:17 #41
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95983428
BM, ik moest pas nog aan je denken.
Hoe gaat het met jou en de bv?
Hoe ver ben je nu?
pi_95993072
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 april 2011 08:08 schreef Asyniur het volgende:
BM, ik moest pas nog aan je denken.
Hoe gaat het met jou en de bv?
Hoe ver ben je nu?
Ze drinken nog beiden, maar niet veel meer.Elodie soms 'snachts eens als ze wakker wordt, Fons enkel voor het slapen gaan soms.
Ik ben bijna 18 weken nu. :)
pi_95993353
Gefeliciteerd Bass-Miss!!
pi_95994433
Gefeliciteerd Bass-Miss! Wat fijn dat het voeden ook nog steeds doorgaat. Dat wil ik tzt eigenlijk ook wel.

Vanmorgen naar het CB geweest, curves waren prima.

Toen ik zei dat ik nog steeds bv gaf, zei de vpk dat ik het gemiddelde hier flink omhoog trok! :o In m'n eentje!

[ Bericht 24% gewijzigd door Morretje op 26-04-2011 14:39:08 ]
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:59:52 #45
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95995694
BM gefeliciteerd! Zijn je kinderen even oud of tandem je?
pi_95996839
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:48 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ze drinken nog beiden, maar niet veel meer.Elodie soms 'snachts eens als ze wakker wordt, Fons enkel voor het slapen gaan soms.
Ik ben bijna 18 weken nu. :)
Wat fijn dat het nu wel goed is gegaan! ^O^ En al 18 weken ook gelijk!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_95997329
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:59 schreef pessie het volgende:
BM gefeliciteerd! Zijn je kinderen even oud of tandem je?
Ze zijn 2 en 4.
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:36:22 #48
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96012230
Mooie lijntjes Mor! :Y

BM, wat leuk zeg! O+
pi_96013406
Mor, mooie curve! Is ze gekrompen? :D :?
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:27:41 #50
12913 GreatWhiteSilence
pi_96015532
BM, ook zwanger, wat leuk. :D

De maagzuur begint een beetje op te komen :( , morgen maar eens een zooitje rennies kopen. Gelukkig hebben ze tegenwoordig ook een anijsversie. Ik vertrouw de pepermuntversie niet met de bv, je weet maar nooit... :')
  woensdag 27 april 2011 @ 07:01:39 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_96031587
Gaat lektieten ook een keer stoppen na borstvoeding? :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 27 april 2011 @ 09:16:34 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96033158
Dat is wel te hopen, je zou toch last hebben van borstincontinentie :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 27 april 2011 @ 09:57:24 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_96034083
Nouja, laatste voeding is meer dan een jaar geleden, maar :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 10:04:27 #54
5428 crew  miss_sly
pi_96034243
Heb je al die tijd nog gelekt? En is het heel heftig? Misschien toch eens mee naar de huisarts gaan, want het lijkt me dat de aanmaak van melk al lang gestopt zou moeten zijn. Kennelijk zijn de hormonen nog niet voldoende in hun normale, niet-zwangere staat teruggekeerd.
  woensdag 27 april 2011 @ 10:04:49 #55
259886 pessie
pi_96034253
9 maanden borstvoeding *O* . Ik heb gewoon mn doel behaald welke ik in de kraamweek gesteld had :o .
pi_96034590
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:54 schreef Orea het volgende:
Mor, mooie curve! Is ze gekrompen? :D :?
:o Nee, 3 cm gegroeid! Staat raar in de curve he?
pi_96034713
Tenzij het de hele dag door blijft stromen :') of als je zelfs borstontstekingen krijgt, is de huisarts niet nodig. Prolactine (melkaanmaak) en oxytocine (toeschietreflex) zijn hormonen die iedereen aanmaakt, ook niet zogende vrouwen en zelfs mannen. Wel irritant troel! Gebruik je nog steeds zoogkompressen? Schijnt dat je dan namelijk veel langer door blijft lekken dan wanneer je niks ertegen gebruikt. Maar ja, dan heb je dus wel even last van natte plekken :P
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 10:32:37 #58
5428 crew  miss_sly
pi_96034963
Prolactine-aanmaak kan ook verstoord zijn door een hormonale onbalans door ik meen in de hypofyse een goedaardige tumor. Dat was een van de dingen die bij mij werd getest door de gyn toen ik er kwam met mijn verstoorde cyclus enzo. Dus het kan best dat iedereen het aanmaakt, maar het is niet standaard dat je een jaar later nog melk lekt, toch?
pi_96035038
Klopt, maar dat bedoelde ik dus met het doorstromen en evt bo's :)
pi_96060237
Vandaag de eerste dag weer aan het werk en kolven op het werk. Fijne kolfruimte daar die je kunt reserveren en dan beschikbaar is (maar ook zonder reserveren bleek hij gewoon beschikbaar, werd zelfs helemaal niet gebruikt vandaag)

Goed voor elkaar dus :) Met relaxstoel, tafeltje, aankleedkussen + tafel :P, massagebank/tafel, koelkast (niet gebruikt want hou het in de koeltas), warm/koud water en een hometrainer :')
De ruimte is ook de rustruimte ;)

Vandaag 3x gekolfd, Jelle had om 4 uur 1 borst gedronken en om 7:15 wilde hij amper drinken. Tegen 9 uur toch maar even gekolfd, daarna nog om 12 en 15 uur. Eigenlijk was de bedoeling om 2x op een dag te kolven, even kijken of dat gaat lukken als Jelle 's ochtends wel goed drinkt :) De opbrengst was ruim voldoende in ieder geval. Jelle heeft vandaag 450cc gedronken en ik had bijna 800cc :o
Hij heeft 3 flessen van 150cc gedronken, helemaal goed dus ^O^
  woensdag 27 april 2011 @ 21:31:41 #61
259886 pessie
pi_96063838
Mrien wat een opbrengst :o
Mooie ruimte ook!
  woensdag 27 april 2011 @ 21:33:57 #62
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96064003
Ziet er goed uit Mrien! Mooie opbrengst ook :Y
Ylana
pi_96064809
Da's een fijne ruimte, Mrien! Werkt groen ook tsr-opwekkend? :P

Ik heb vandaag weer eens gekolfd! Had een training van mn werk de hele dag met een voorovernachting, dus Lente had meer dan 24 uur niet kunnen drinken. Terug in de auto begonnen m'n borsten toch behoorlijk gespannen te voelen. Toch kolfde ik maar 100 cc. De spanning zat ' m, blijkt nu, vooral in een goedaardige knobbel in m'n borst. En die is nu na het kolven nog steeds behoorlijk gevoelig.

Troel, m'n moeder heeft ook zo'n 18 jaar nadat ik gestopt was met drinken nog gelacteerd. Het lekte niet, maar ze kreeg er altijd makkelijk nog een paar stralen uit. Ik weet nog wel dat ik het uit nieuwsgierigheid wel eens geproefd heb.
Echt Lekken lijkt me wel vervelend trouwens.
pi_96065115
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:32 schreef miss_sly het volgende:
Prolactine-aanmaak kan ook verstoord zijn door een hormonale onbalans door ik meen in de hypofyse een goedaardige tumor. Dat was een van de dingen die bij mij werd getest door de gyn toen ik er kwam met mijn verstoorde cyclus enzo. Dus het kan best dat iedereen het aanmaakt, maar het is niet standaard dat je een jaar later nog melk lekt, toch?
Klopt! had ik ook last van..een prolactinoom! mijn cyclus was helemaal verstoord door te hoge prolactine aanmaak. Ik heb 5 jaar lang cerazette geslikt en dat vond ik een fijne pil.
Ik ben benieuwd als ik over 7 maanden bv wil geven of het gewoon normaal zal gaan of niet. Maar dat is niet te voorspellen denk ik.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_96065703
Kan dat een bijwerking zijn van de Cerazette dan? Ik slik 'm ook al zeker een jaar.

Ik las hier laatst ook al iets over heftige menstruatie door de Cerazette.
pi_96066031
Nee het was voor de cerazette :Y toen ik die nam had ik geen menstruatie meer! heerlijk 5 jaar lang! wel hoofdpijn af en toe bij de eisprong maar verder niks.
De prolactinoom was ervoor...ik heb toen verschillende pillen geprobeerd maar werd hevig depressief van ze, ook was mijn cyclus totaal in de war. Toen kwam de gyn met een mri achter dat ik een prolactinoom had en begon ik met cerazette!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_96077798
Op die manier. :) Fijn dat je er zoveel baat bij hebt! Maar heb je nog een eisprong met de Cerazette dan?

[ Bericht 41% gewijzigd door Ssserpente op 28-04-2011 06:54:56 ]
pi_96081797
Mrien mooie ruimte :D bij ons is het een kantoorruimte op de 7e verdieping die op slot kan, en aan alle kanten vrij uitzicht heeft.. ook fijn! Met koelkastje (maar die gebruik ik niet, gebruik mijn koelelementen houdt prima 8 uur koud).

Mijn dametje is vandaag 9 maanden O+ dus ook al 9 maanden borstvoeding! Het is gevlogen zeg, die 9 maanden..
pi_96085585
cerazette remt de eisprong.

mrien, mooie ruimte! en je opbrengst :o
pi_96087342
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:46 schreef Ssserpente het volgende:
Da's een fijne ruimte, Mrien! Werkt groen ook tsr-opwekkend? :P
Lol :D
Het is wel knal he ;)
  donderdag 28 april 2011 @ 13:45:17 #71
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96087778
mrien is een melk- ):O
pi_96087952
Campina belde....

O-)

Ik had net ook een mega opbrengst.. 290 cc in 1 kolfbeurt! :o Maar miepie had rond 5 uur/half 6 voor het laatst gedronken, na het wakker worden nog brood, sapje e.d. en die besloot ineens 2,5 uur te gaan slapen, waar ik max. een uurtje verwachtte :') dus de nood was hoog!
pi_96088193
290 cc :o Dan snap ik waarom Campina jou belde :P
  donderdag 28 april 2011 @ 14:04:04 #74
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96088429
Ik zeg Orea en mrien for Campina! :Y
pi_96089003
quote:
17s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:45 schreef Asyniur het volgende:
:D

Ik zat vanmorgen klaar met de kolf, TSR was al opgewekt, toen ik me realiseerde dat dat rare draaiende beeld voor mijn ogen een fijn aura was en de migraine vast niet lang op zich liet wachten. Dottir lag net in bed na de hele ochtend spoken, dus ik heb acuut pillen gepompt, de tietpomp gelaten voor wat ie was en ben in bed gekropen. Bijna 2,5 uur geslapen en Dottir heeft al die tijd geen kik gegeven O+
Of ik heb haar niet gehoord, wat niet onwaarschijnlijk is agz de wasmachinepiep ook aan me voorbij ging.
Nu kom ik een beetje bij terwijl zij tevreden ligt bij te tanken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 28-04-2011 14:33:07 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_96089387
Oei migraine is zwaaaaar K! Beterschap Vanyel!
  donderdag 28 april 2011 @ 14:49:17 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_96090053
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:04 schreef miss_sly het volgende:
Heb je al die tijd nog gelekt? En is het heel heftig? Misschien toch eens mee naar de huisarts gaan, want het lijkt me dat de aanmaak van melk al lang gestopt zou moeten zijn. Kennelijk zijn de hormonen nog niet voldoende in hun normale, niet-zwangere staat teruggekeerd.
Nee, gelukkig niet, het begon nu ineens weer. Inmiddels ook wel weer gestopt, maar heb nu wel weer dat als ik bij het afdrogen wat hardhandig ben, de druppels tevoorschijn komen :X
En nee, ik ben niet zwanger ofzo :)

Maarja, het lekken voor nu is dus weer over, het heeft ook niet al die tijd gelekt (gelukkig niet zeg!) Had ook geen zin om kompressen te halen, dus ook niet gedaan. Nu dus ook eigenlijk geen last meer, alleen zijn mijn borsten naar mijn gevoel wel groter cq steviger nog en dat vind ik ergens wel een rare ervaring.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_96090272
Beterschap Vanyel :X

Ik ben vanmorgen bij de dietiste geweest voor Elin/mezelf (en voor Amélie).
Ik vond het maar een verwarrend gesprek :? enerzijds had ze duidelijk gewoon al haar kennis en feiten op een rijtje en wist ze heus waar ze over sprak. Anderzijds had ze van borstvoeding duidelijk niet echt kaas gegeten, en knalde ze er af en toe een uitspraak uit waarvan ik dacht eh? voor een dietist??
Zo zei ze dat ik best vanaf 4 maanden bij mocht gaan voeden als ik dat wilde. Okay prima, ik was het niet van plan maar goed. Maar haar reden waarom "het staat natuurlijk niet voor niets op al die potjes" . Pardon?
Daarna zei ze dat ik Elin best rooibos of venkelthee mocht geven voor extra vocht nu met dit warme weer, want dan was borstvoeding gewoon echt niet voldoende. Ik voelde me niet echt geroepen om er een punt van te gaan maken maar ik heb maar gezegd dat ik Elin gewoon een keer extra aanlegde als ik dacht dat ze te weinig dronk. "ja dat kan ook, de bv verdund natuurlijk wel als je vaker aan gaat leggen."
En vanaf 6 maanden moesten we sowieso maar over op pepti eventueel want dan was bv gewoon niet meer voldoende.

que? :|

Ze was heus heel aardig en had ook veel wél zinnige dingen te zeggen maar ik geloof dat ik haar bv-adviezen maar naast me neerleg. ik ben dan wel weer benieuwd wat de lk van het cb ervan zegt, die heeft de verwijzing geregeld.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96090307
oh enneh, stelletje koeien met zn allen!

:P

ik heb ook gekolfd maar Elin wilde niet drinken bij mn zusje uit de fles, Amélie staat er steeds naar te wijzen dat ze hem wil hebben dus ik giet het straks maar in een bekertje denk k.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96090726
Jemig, huup. Ben je mooi klaar mee. :{ Zie je het zitten om een andere diëtiste te zoeken?
pi_96091187
meh ik sta er niet echt om te springen. Dit is de enige die hier in de buurt zit, ik ben niet echt heel mobiel natuurlijk, das lastig.

En heel eerlijk, maar dan ben ik vast arrogant :@ ik heb weinig nieuws gehoord. Het enige fijne is dat ik nu lijsten heb met wat ik moet laten staan/wel mag. Voor borstvoedingsadvies ga ik toch eerder af op de lactatiekundige van mijn cb, en op wat ik zelf weet/lees. Als ik bv-vragen heb stel ik ze niet aan haar :P ik heb wel aangegeven niet eerder dan 6 maanden te willen bijvoeden.
We lopen natuurlijk ook nog bij de kinderarts, misschien dat die er wat zinnigs over te zeggen heeft nog.

dan gaan we nu even richting de ha want Elin is sinds gisteravond aan de gierende diarree :X
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96091228
Voor Amélie heeft ze me overigens terug verwezen ze wil dat we bij de huisarts aandringen op een verwijzing naar een allergoloog en een volledig onderzoek. Das dan wel weer positief vond ik.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 28 april 2011 @ 15:28:06 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96091428
Wat jammer dat ze overduidelijk geen flauw idee heeft van borstvoeding...

En op zich is dat niet zo erg, maar zeg dan niets, of lees je in in andere onderzoeken dan door de voedingsindustrie gesponsorde.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_96091658
hallo koeivolk ;) Ik zwaai af. Ruben dronkde laatste tijd alleen nog in het weekend endat ging op zich wel goed tot hij maar 6 slokken dronk uit 1borst of zelfs helemaal niet. afgelopen weekend heeft hij 2 keer geprobeerd maar 't was echt op. Na 5,5 jaar is het klaar. Voelt raar hoor. Ik zal het contact missen maar het voelt ook wel vrij. Eens kijken wat mijn hormonen gaan doen ;)
Huup, wat een rare dietist! Met die opmerkingen zou ik mij er niet op mijn gemak voelen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_96092088
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:21 schreef huuphuup het volgende:
meh ik sta er niet echt om te springen. Dit is de enige die hier in de buurt zit, ik ben niet echt heel mobiel natuurlijk, das lastig.

En heel eerlijk, maar dan ben ik vast arrogant :@ ik heb weinig nieuws gehoord.
Neu, je bent juist goed geïnformeerd maar je stelt jezelf ervoor open om nóg beter geïnformeerd te worden door mensen die voor specialist moeten doorgaan. Ik zou precies hetzelfde doen. Sterker nog, ik heb nu ook advies ingewonnen bij het consultatiebureau inzake Ivans gewichtstoename. Ik denk niet dat de wijkverpleegkundige me veel nieuws kan vertellen, maar ach, ze is er toch voor? En misschien verrast ze me nog.

quote:
dan gaan we nu even richting de ha want Elin is sinds gisteravond aan de gierende diarree :X
Er komt maar geen einde aan dit soort bezoekjes, hè? Sterkte ermee! En een :* voor de grote kleine meid.
pi_96092131
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:33 schreef Jelief het volgende:
Ik zal het contact missen maar het voelt ook wel vrij. Eens kijken wat mijn hormonen gaan doen ;)
Jeetje, ik kan me voorstellen dat je het gaat missen! Fijn dat je zo lang hebt kunnen voeden.
  donderdag 28 april 2011 @ 15:45:59 #87
12913 GreatWhiteSilence
pi_96092138
Je kan het de diëtiste niet echt kwalijk nemen, ben ik bang. Je wilt niet weten met hoeveel reclame je bestookt wordt tijdens de opleiding, allemaal in een educatief sausje gegoten. Ik heb een blauwe maandag de opleiding gevolgd, ik werd er soms misselijk van... :X En de fabrikanten weten je ongetwijfeld na de opleiding ook nog te vinden...
pi_96092570
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:21 schreef huuphuup het volgende:
Achgos. Die heeft t ook niet getroffen zeg.
Wat is eigenlijk het verschil tussen standaard borstvoedingsderrie en diarree?
pi_96094778
Ik heb een héél pijnlijke plek in mijn linkerborst, maar ik lijk er maar niet bij te kunnen komen. Wat kan ik nu doen? Misschien Lena vanuit verschillende posities voeden?
pi_96095035
Tsjonge huup, wat een muts zeg. Even uit nieuwsgierigheid en voor de beeldvorming: hoe oud was ze ongeveer?

Ha Jelief, ex-koe ;) Wat een prachtige periode en wat zal het vreemd voelen dat het klaar is. Je hebt in elk geval iets moois om op terug te kijken en wie weet nog een keer in de toekomst? ben niet nieuwsgierig hoor O-)

Vanyel, je hebt prut en water. Die laatste is diarree. Vaak is dat ook bruin gekleurd ipv mosterdgeel. Je herkent het gelijk als je het ziet.
pi_96095345
Pffff Huup -O- Gelukkig heb jij zelf genoeg kennis.
Wel fijn dat ze wil dat Amélie helemaal nagekeken wordt door een allergoloog!

Jelief O+ Wat een mooie periode om op terug te kijken en wat fijn dat het afbouwen helemaal vanzelf gegaan is. Het lijkt me echt heel gek om ineens geen borstvoedingsrelatie meer met je kind te hebben na zo'n lange tijd :Y

Oei Claudia. Heb je al geprobeerd om warm te douchen/ de borst warm te maken met warme natte doeken, dan Lena te laten drinken terwijl je masseert en daarna nog te kolven en masseren?
Wups vertelde ooit dat het niet uitmaakt of je in een andere houding aanlegt omdat er kanaaltjes tussen de melkkanalen lopen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_96096004
Vanyel dit was echt bruin, wordt met flinke kracht de wereld ingeslingerd :X :') (dat doet ze normaal niet) en het wordt net als urine gewoon opgenomen in de luier. Bij bv-derrie heb ik altijd nog íets van substantie in de luier zeg maar. Dat als je gek in je hoofd bent en het zou willen... dan zou je het eruit kunnen lepelen ofzo.
Dit was echt helemaal opgenomen in de luier, enkel water dus.

De HA wil haar morgen nog een keer zien, ze adviseerde lekker vaak aan te leggen en de temp in de gaten te houden. Mocht ik twijfelen of wat dan ook mag k altijd bellen.

Wups ze was ehm rond de 35 denk ik? Ik ben eerlijk gezegd vrij slecht in leeftijden raden :')
Ze kwam in ieder geval wel over als iemand die iets gewoon aanneemt als het ergens staat en niet probeert uit te zoeken hoe het zit. Als je snapt wat k bedoel.

Jelief wat lang! Kan me beide voorstellen, zowel het vrije gevoel als dat je het wel zult missen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96096018
Claudia :X
succes! Ik heb geen tips die niet al gegeven zijn.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96096269
Iemand die met veel plezier en interesse de Wij Jonge Ouders leest, zeg maar :+

Claudia, wat Twinkly zegt. De borst legen is het devies, hoe dan ook. Kind kan het effectiever dan kolf, maar als kind er geen zin in heeft... Warmte helpt. Voel je je ziek, heb je koorts? Kijk het dan max 24 uur terwijl je die borst steeds weer leegt terwijl je RUST neemt.
pi_96096393
Lekker huup, met die lepel :Y)
pi_96096437
Claudia ik heb er wel eens veel aan gehad een tijdje met borst in een bak heet water te hangen..
  donderdag 28 april 2011 @ 18:18:27 #97
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96098308
Claudia, succes joh! Hoop dat de plek snel weg is :Y

Och arme Elin. En jammer dat je niks wijzer bent geworden huup...

Jelief, wat heerlijk om terug te kijken om zo'n mooie lange periode. 5,5 jaar. Geweldig! *O*
pi_96099478
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:23 schreef WupWup het volgende:
Iemand die met veel plezier en interesse de Wij Jonge Ouders leest, zeg maar :+

Claudia, wat Twinkly zegt. De borst legen is het devies, hoe dan ook. Kind kan het effectiever dan kolf, maar als kind er geen zin in heeft... Warmte helpt. Voel je je ziek, heb je koorts? Kijk het dan max 24 uur terwijl je die borst steeds weer leegt terwijl je RUST neemt.
:D die lees ik ook met best wat plezier :P

Nouja het is vast geen onwil ofzo maar ze had wat dingen te melden op borstvoedingsgebied waarvan ik dacht zeg dan niets. Maar goed, als zij naar eer en geweten denkt iemand van juiste informatie te voorzien dan zal ze er ook wel niets verkeerd in zien om zulke dingen te roepen.

Op zich heb ik er wel wat aan gehad hoor Asy :Y ik weet alleen dat ik wat borstvoeding betreft de dingen zelf even moet aankijken.

Mrien, hoe doe jij dat met soja? Dat moet ook geelimineerd, wat laat je weg en wat niet? Volgens deze dame hoefde ik alleen op te passen met sojasaus en zulks, en maakte soja in voedingsmiddelen zoals sojalecithine verder niets uit.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96099634
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:54 schreef WupWup het volgende:

Ha Jelief, ex-koe ;) Wat een prachtige periode en wat zal het vreemd voelen dat het klaar is. Je hebt in elk geval iets moois om op terug te kijken en wie weet nog een keer in de toekomst? ben niet nieuwsgierig hoor O-)
nouja ik zeg nooit nooit maar ik denk dat het psychisch en lichamelijk geen goed idee is. Al zou ik écht niet weten wat ik zou doen als ik ondanks spiraal zwanger zou worden.
pi_96101016
Wow lang hoor Jelief!!

Huup, producten met soja neem ik eigenlijk gewoon.
pi_96106814
quote:
17s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:45 schreef Asyniur het volgende:
:D

Vandaag maar 2x gekolfd ):O,
Kolf gelukkig gewoon heel makkelijk, vandaag 680cc.
nu een aardige voorraad in de diepvries.
Jelle begint gelukkig steeds meer te drinken (vandaag 2 flessen iets minder)

Vandaag ga ik weer beginnen met introduceren van yoghurt, ik hoop zo dat hij er niet op gaat reageren!
pi_96107090
Sta ik dan met m'n 420cc. :+ Lena heeft vandaag wel een fles van 200cc op! Een absoluut record.

Heb ik iets gemist? Waarom wil je yoghurt introduceren?
pi_96107216
Ik volg sinds een paar weken een koemelk vrij en ei-eiwit dieet op verdenking van mogelijke koemelkallergie bij Jelle. Nu ga ik weer introduceren door de producten zo puur mogelijk te gebruiken, yoghurt dus. 1 theelepel per dag toevoegen de eerste dagen en hopen dat Jelle er niet op reageert

420cc is hardstikke goed joh! En Lena 200cc op :o
pi_96107333
Succes Mrien, ik duim hard voor je dat het goed gaat :*

En de dietiste zei tegen mij dat ik soja ook moest vermijden omdat al die eiwit-structuren teveel op elkaar lijken en dat kindjes met kma ook op soja en ei reageren omdat het op elkaar lijkt voor ze ofzo.
Maar goed, als ik dan wel lecithine moet laten staan dan vind ik het gek dat soja-lecithine weer geen punt is volgens haar.

Ze zegt nu dat het gaat om dingen als sojasaus enzo maar dat klinkt een beetje alsof je zegt dat iemand met kma-dieet alleen melk/yoghurt/kaas hoeft te vermijden en verder niets.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96107692
Ow, Pvoesss hoe bevalt die milksaver :D
pi_96107872
Dat vind ik ook gek Huup, mijn diëtiste raadde het destijds wel af.

Hopelijk reageert hij niet op de yoghurt, Mrien!
En wat kolf jij makkelijk _O_

Zo! Wat drinkt Lena een hoeveelheid weg! :D

Niels is in een soort van drinkstaking, maar niet echt. Hij wil wel graag drinken en vraagt er ook echt om, maar als de tsr komt laat hij huilend los en wordt hij boos. Vanmiddag is hij huilend naar bed gegaan ;( (in bed was het wel weer snel goed hoor). Vanavond wilde hij nog wel een paar keer proberen voor hij naar bed ging, maar hij liet telkens weer huilend los.
Ik moet wel ongesteld worden dit weekend, maar daar heeft hij nog nooit eerder op gereageerd.
Ik heb nog geen stuwing, maar ze beginnen wel goed gevuld te raken.
Wat moet ik hier nou mee :?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_96108039
Geen idee twinks, klinkt bekend van toen mijn productie terugliep in de zwangerschap.
Maar toen had ik absoluut geen last van stuwing :P het liep echt hard terug dus 1 en 1 was 2.

vervelend zeg. :{
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 28 april 2011 @ 21:42:22 #108
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96110172
och jee Twinks, geen idee wat er kan zijn.
Misschien tanden? Of keelpijn? Als je hem gewoon wat drinken uit een beker aanbiedt, huilt ie dan ook?
Als je erg last krijgt van stuwing, zou ik gewoon (een beetje) afkolven. Geef je hem dat morgen bij de boterham.

mrien, ik hoop dat het lukt met de yoghurt :Y
pi_96110995
Heeft hij misschien last van z'n oren? Dat het slikken wellicht pijn doet? Ik herken het wel van Jelle, hij heeft onlangs aan z'n beide oren (apart van elkaar, wel achter elkaar aan) oorontsteking gehad en wilde als hij aan de borst dronk 1 juist niet drinken, ik vermoed omdat het pijn deed. Toen het andere oor pijn deed was het de andere borst
pi_96111550
Vervelend, Twinkly! Ik heb niks toe te voegen aan de opmerkingen van Asyniur en mrien. Ik hoop dat snel duidelijk wordt wat er aan de hand is.

Tja, ik heb geen idee waarom Lena ineens 200cc gedronken heeft, hoor! :o Het verbaast me sowieso dat ze er zo makkelijk flessen in krijgen op het kinderdagverblijf. Het oefenen ging zo stroef, maar klaarblijkelijk loopt het wel lekker. Als ze maar honger heeft dan drinkt ze wel.
pi_96112020
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:02 schreef mrien het volgende:
Ik volg sinds een paar weken een koemelk vrij en ei-eiwit dieet op verdenking van mogelijke koemelkallergie bij Jelle. Nu ga ik weer introduceren door de producten zo puur mogelijk te gebruiken, yoghurt dus. 1 theelepel per dag toevoegen de eerste dagen en hopen dat Jelle er niet op reageert
Nu begrijp ik het pas!
pi_96114672
Huup ik heb het met jen gehad. Wij dachten toen aan melk. Dus het werd ook een melk ei en soya vrij dieet. Soya kon vrij snel terug zonder problemen. Toen dachten we ei terug te kunnen introduceren, bleek ze gewoon op ei te reageren. Melk terug, niets aan de hand.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 april 2011 @ 22:48:12 #113
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96115339
ik was vandaag in de albert heijn, jan sliep in de wagen (gebeurt nog maar zelden) en ja hoor, Geert wakker voor een voeding. Vakkenvuller, knul van een jaar of 16, 17 ofzo, aangeschoten om te vragen of ik even in 't magazijn mocht voeden. Hij keek me echt aan alsof hij water zag branden en snapte totaal niet wat ik wilde :')

pi_96115750
en mocht je uiteindelijk het magazijn in?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 28 april 2011 @ 22:57:17 #115
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96115928
Hij bracht me naar een (iets oudere) collega, die me in een rustig gangetje richting de personeelskantine parkeerde. Jan sliep overal doorheen en ik heb rustig zitten voeden. Zelfs m'n boodschappen werden keurig apart gezet voor me :)

Ik had trouwens nog een vraag, ik moet over een maand een ct-scan laten maken van m'n bij/voorhoofds/kaakholte's om te bekijken of het dan tot rust is gekomen. Spuiten ze daar ook contrastvloeistof bij in? heeft iemand daar ervaring mee ? Want in dat geval moest ik drie dagen afkolven en weggooien, maar dan zal ik van tevoren ook voor drie dagen moeten gaan kolven, en ik heb geen idee hoeveel ik dan nodig heb ..

vrijdag 29 april 2011 @ 08:10:56 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_96124850
Twink, ik zou gokken op keelpijn. Hoe groot zijn zijn amandelen? (Als ie tenminste zijn mond voor je open wilt doen :P )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 29 april 2011 @ 08:26:43 #117
12913 GreatWhiteSilence
pi_96125046
DJMO: ik zou eerst eens uitzoeken of ze die middelen gebruiken, en zo ja, wát ze gebruiken. Als je dat weet kun je een medicijnconsult aanvragen bij eurolac. Drie dagen niet voeden lijkt me een beetje overdreven, eerlijk gezegd...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 april 2011 @ 08:30:22 #118
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96125093
dat was ook mijn eerste gedachte GWS; maar contrastvloeistof klinkt ook wel een beetje eng in m'n oren :D ik geloof niet dat ik wil dat Geert dat binnenkrijgt op de eoa manier

pi_96125109
DJMO is het niet een idee om Geert voortaan eventjes aan te leggen voordat je de stad in gaat of boodschappen gaat doen? Dan kun je op je gemak thuis voeden en heb je ook niet dat gehannes in een supermarkt.

Je hebt tot nu toe vooral begrip getroffen, maar ik zou me op zich ook niet verbazen als je eerdaags ergens niet mag voeden in een magazijn ofzo; En dan is het toch lastig, beter voorkomen lijkt me.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 29 april 2011 @ 08:39:36 #120
12913 GreatWhiteSilence
pi_96125188
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 08:30 schreef DJMO het volgende:
dat was ook mijn eerste gedachte GWS; maar contrastvloeistof klinkt ook wel een beetje eng in m'n oren :D ik geloof niet dat ik wil dat Geert dat binnenkrijgt op de eoa manier
Dan nog zou ik informeren, want misschien is dat spul al met een paar uur uit je lichaam.
pi_96125204
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een héél pijnlijke plek in mijn linkerborst, maar ik lijk er maar niet bij te kunnen komen. Wat kan ik nu doen? Misschien Lena vanuit verschillende posities voeden?
Is het al gelukt?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 april 2011 @ 08:52:11 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96125372
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 08:31 schreef huuphuup het volgende:
DJMO is het niet een idee om Geert voortaan eventjes aan te leggen voordat je de stad in gaat of boodschappen gaat doen? Dan kun je op je gemak thuis voeden en heb je ook niet dat gehannes in een supermarkt.

Je hebt tot nu toe vooral begrip getroffen, maar ik zou me op zich ook niet verbazen als je eerdaags ergens niet mag voeden in een magazijn ofzo; En dan is het toch lastig, beter voorkomen lijkt me.
Ik had thuis ook gevoed, maar moest naar het ziekenhuis voor controle. al met al ben ik langer dan drie uur van huis weggeweest ;) dus had sowieso ergens moeten voeden onderweg.

vrijdag 29 april 2011 @ 08:52:44 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96125382
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 08:31 schreef huuphuup het volgende:

Dat, en ik snap die noodzaak tot het voeden in de magazijn eigenlijk niet zo, er is toch tegenwoordig in vrijwel iedere supermarkt een zitje? Al dan niet met koffieapparaat.

Maar goed, misschien ben ik er wel te makkelijk in, ik voed gewoon overal, ik vraag op een terrasje of een café wel eerst of ze er bezwaar tegen hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_96125487
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 08:52 schreef DJMO het volgende:

[..]

Ik had thuis ook gevoed, maar moest naar het ziekenhuis voor controle. al met al ben ik langer dan drie uur van huis weggeweest ;) dus had sowieso ergens moeten voeden onderweg.
nouja dan misschien beter in het ziekenhuis in de wachtruimte even aanleggen. Ik bedoel meer te zeggen dat het me voor jezelf handiger lijkt om te voorkomen dat je om een magazijn oid moet vragen.
De meeste winkeliers hanteren strenge regels over hun klanten en toiletten/magazijns, ivm diefstal.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96125850
Ik ben volgens mij aan het dementeren, want ik ben helemaal vergeten op de reacties op de vorige pagina terug te komen (en had jouw posting daar bovendien gemist, mrien).

Nog heel erg bedankt voor de tips! Ik voelde me gisterochtend niet lekker, dus ik besloot thuis te werken, zorgvuldig te kolven en Lena eventueel op te halen van het kinderdagverblijf als het niet lukte. Aan het einde van de dag was de zere plek verdwenen, na een hoop masseren tijdens het kolven en later op de dag door Lena te laten drinken en te masseren. Het was een heel nare plek, ergens aan de onderkant (de basis zeg maar) van mijn borst. Gelukkig werd ik vanochtend wakker met het besef dat ik de hele nacht geen pijn heb gehad!
pi_96126009
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 08:52 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, misschien ben ik er wel te makkelijk in, ik voed gewoon overal, ik vraag op een terrasje of een café wel eerst of ze er bezwaar tegen hebben.
Echt? Daar heb ik niet eens bij stilgestaan, dat je dat zou moeten vragen. Als ik ergens met kind naartoe ga is het meestal een kindvriendelijke plek en het komt niet eens in me op dat voeden ongewenst zou zijn. Nu ben ik wel benieuwd of anderen het ook vragen.

Als ik langer van huis ga bedenk ik vantevoren wat handige plekken zouden zijn om te voeden. Als ik bijvoorbeeld naar het consultatiebureau ga met Lena en daarna nog wil winkelen dan voed ik haar 'preventief' na het consult zodat ik zeker weet dat ze het nog trekt tot we thuis zijn. En als dat niet lukt dan reken ik snel af en ga ik naar huis.
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:23:01 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96126014
Fijn dat het over lijkt te zijn Claudia!
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:31:19 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96126207
Het ligt eraan waar we zijn: toen we tijdens de vakantie in Coevorden waren en de Hema geen restaurant bleek te hebben ben ik een kroeg binnengelopen, en ja, dan vraag ik wel even of ze het niet vervelend vinden.
Idem toen we bij Huis Doorn waren en hij echt aan een voeding toe was, dan vraag ik even of ze er moeite mee hebben dat ik hem op het terras van de oranjerie ga zitten voeden.
Ze boden me overigens gelijk een ruimte aan om te voeden, maar daar ging het me niet om, ik wilde alleen weten of ze het geen probleem vonden, dus ik heb lekker op het terras gevoed.

Bij de Hema, Ikea, en desnoods de AH boeit het me idd niets en ga ik het niet vragen.

Op het terras van een café vraag ik het trouwens weer niet, maar binnen dus wel, en op een terras van een bovengemiddeld restaurant vraag ik het dus ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_96126380
Ah, daar kan ik me inderdaad wel in vinden, Leandra! Ik vroeg me al af of ik nu zo onbeleefd was. :+

Ik vraag me ook wel eens af hoe je erachterkomt of kinderen uberhaupt 'toegestaan' zijn. Ik vind het een beetje maf om dat zo expliciet te vragen. In Zuid-Frankrijk hebben we eens in een heel deftig restaurant gegeten met Ivan en meestal vroegen we zoiets als "Kunnen we hier eten?". Als toerist kom je nog met dat soort malle vragen weg.
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:45:40 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96126555
Het grappige is dat het me nog nooit geweigerd is, en men vindt het in zulke situaties vaak erg fijn dat je er blijk van geeft dat het bij zo'n uitspanning niet zo vanzelfsprekend is.

Meestal zijn ze vervolgens zelfs zo hulpvaardig dat een flinke fooi gerechtvaardigd is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:51:50 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96126779
Restaurants hebben vaak een menu aan de buitenmuur hangen, als er geen kindermenu bijstaat dan ga ik er vanuit dat dat hun doelgroep niet is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_96127178
Ik heb nog niet in de situatie gezeten dat ik in een chique restaurant moest voeden, maar in "normale" restaurants voedde ik wel gewoon. Maar eigenlijk rekende ik het altijd zo uit dat ik thuis van te voren voedde en dan indien nodig bij de Hema, de Ikea of in een wachtkamer inderdaad. Een wachtkamer is wel vervelend vind ik, je zit zo opgesteld dat iedereen je kan zien.

Fijn dat de plek weer weg is Claudia!!

Niels drinkt nog steeds vreemd. Het is nog steeds zo dat hij wel wil maar dan toch weer huilend loslaat. vannacht heeft hij het wel weer een paar keer geprobeerd en heeft aan de rechterborst ook een keer een minuut ofzo gedronken. Het is wel zielig dat hij nu steeds heel verdrietig/ boos is als hij naar bed gaat.
Oorpijn zou wel kunnen, hij is heel erg verkouden geweest en begint sinds gisteren weer wat op te knappen. Maar hij eet dus sinds gisteren ook weer goed, hij heeft geen koorts en is verder ook gewoon vrolijk.
  vrijdag 29 april 2011 @ 10:07:42 #133
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_96127339
Hebben jullie geen spruw Twinkly? Dat aanhappen en loslaten komt wel een beetje zo over!
A grand adventure has begun.
pi_96127420
Ja, daar heb ik ook aan gedacht. Maar ik heb absoluut geen last van mijn borsten of tepels en Niels heeft ook geen plekjes in zijn mond. Toen ik spruw had, had ik bepaalde typische steken in mijn borsten.
pi_96129412
Ik heb ook een harde plek.. krijg hem met kolven ook niet weg en het doet echt zeeeer ;( '
Zodadelijk maar een keer extra kolven...
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:30:37 #136
259886 pessie
pi_96130555
Claudie, fijn dat de plek weer weg is!

Twinkly, Nathan weigert ook wel eens, ik kolf dan en geef het hem in een fles. Maar Niels is ouder dus ik weet niet of het dan anders is.

Ik voed overal. Als ik ergens op bezoek ben waar ik nog niet eerder ben geweest/heb gevoed vraag ik even of ze het vervelend vinden.
Wat betreft eten in restaurants, vorige week hebben we nog ge-rapley-ed met Nathan in een restaurant bij de Champs Elysées. Ging prima. Manlief had wel de rode saus op zn shirt zitten maar daar hebben we vanish voor. Ze hadden geen kinderstoel :') . We hadden wel even gevraagd of we ons kind mee konden nemen, dat was geen probleem, maar goed, Parijzenaren eten pas na 8 uur en wij wilden om 7 uur eten dus het was nog erg rustig.

Orea, auw! Als het vanavond nog niet weg is maar even onder de warme douche.
pi_96131149
Auch, jij ook al Orea. Hopelijk gaat het straks met kolven weg.

Net weer precies hetzelfde, wel belangstelling maar steeds loslaten en huilen. En in zijn bed was hij ook huilerig in zijn slaap. Nu is hij wel weer gewoon vrolijk.
Hoe herken je een loopoor? Hij had net veel opgedroogde geelachtige prut in zijn linkeroorschelp, waarschijnlijk had hij dat vanmorgen al en heb ik het niet gezien. Normaal heeft hij maar een klein beetje oorsmeer in zijn gehoorgang en dat is veel vettiger.
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:05:01 #138
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96132339
Ik heb altijd overal gevoed zonder te vragen, ook op vakanties in het buitenland. maar wel altijd netjes en discreet. Dus met voedingstop en evt hydrofiel/draagdoek erover en van iedereen afgedraaid. Er heeft nog nooit iemand wat van gezegd of vreemd gekeken.

De enige keer dat ik gevraagd heb om een aparte ruimte is toen we op een feestje waren en het daar zo druk was, dat Harry waarschijnlijk enorm afgeleid zou zijn (en ik dan helemaal exposed zou zitten omdat hij dan steeds zou loslaten etc).
pi_96132427
Ik las dat je naar de huisarts gaat, Twinkly. Lijkt me heel verstandig! Hopelijk komt daar iets uit.
pi_96132985
ik wou een borstvoedingscursus volgen maar door de vele afmeldingen is het op het laatste moment niet doorgegaan...
Wat wordt er verteld in zn cursus? Was dit nuttig, heb je er wat aan gehad???
pi_96133157
Ik heb er wel een gehad, en heb op zich geen nieuwe dingen geleerd, omdat ik hier al meelas en op borstvoeding.com rondhing. Vond het desalniettemin wel nuttig, ook omdat manlief mee was. Mijn geheugen was prut na de bevalling, maar de zijne niet, dus hij wist nog wel een flink aantal dingen die van pas kwamen.

Orea, auw!
Claudia is er weer vanaf? Fijn!

Twinkly, ik weet niet hoe je een loopoor herkent, maar wat naar dat Niels blijkbaar ergens zo last van heeft dat het drinken pijn doet.. ;(

Ik heb ook nog nooit gevraagd of ik ergens mocht voeden. Ik probeer het wel altijd discreet te doen.
pi_96133318
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:57 schreef DJMO het volgende:
Ik had trouwens nog een vraag, ik moet over een maand een ct-scan laten maken van m'n bij/voorhoofds/kaakholte's om te bekijken of het dan tot rust is gekomen. Spuiten ze daar ook contrastvloeistof bij in? heeft iemand daar ervaring mee ? Want in dat geval moest ik drie dagen afkolven en weggooien, maar dan zal ik van tevoren ook voor drie dagen moeten gaan kolven, en ik heb geen idee hoeveel ik dan nodig heb ..
Hoppa: http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes-4.html CT scan is geen enkel probleem, contrastvloeistof ook niet.

Claudia, wat heerlijk dat je 's ochtends wakker wordt ipv 's nachts :+ Oja, en dat de plek weg is, is natuurlijk ook top ;)

Ik voed ook overal. Van de week nog bij twee turkse autoverkopers in het kantoortje terwijl ze er naast zaten. Volgens mij hebben ze niet eens wat doorgehad _O-
Maar als je wat minder comfortabel bent met in het openbaar voeden, ishet logisch dat je om een rustig plekje vraagt. Kan me ook voorstellen dat je dat doet als je bijv fulltime kolft (ik zou iig niet midden in een AH gaan zitten kolven) of als je met tepelhoedje voedt en daar niet heel handig in bent. Of als je kind net in die fase zit dat slok-kijken-slok-kijken-slok-kijken het leukste spelletje is.

Twinkly ;( Pijn bij Niels of een andere smaak van de melk zou ik ook denken.

Ienemini ik heb geen cursus gevolgd, maar wel het boek 'Borstvoeding' van Stefan Kleintjes en Mary Broekhuijsen gelezen. Dat vond ik echt goud waard. Mijn man heeft 'm ook gelezen en vond 'm echt heel prettig leesbaar, duidelijk. Alles over borstvoeding staat erin, is up to date en klopt gewoon. Aanrader!
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:25:45 #143
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96133347
Ik heb nooit een bv cursus gevolgd ienemini dus ik kan je niet verder helpen.

En een loopoor ken ik ook niet (gelukkig)

Owja in Parijs was in alle restaurants waar wij zijn geweest geen kinderstoel aanwezig. Harry heeft toen gewoon op schoot gezeten of op een eigen stoel met een draagdoek eromheen gewikkeld. :D

Och Orea, succes! :*

[ Bericht 12% gewijzigd door Asyniur op 29-04-2011 12:43:14 ]
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:27:45 #144
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96133465
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:04 schreef Orea het volgende:
Ik heb ook een harde plek.. krijg hem met kolven ook niet weg en het doet echt zeeeer ;( '
Zodadelijk maar een keer extra kolven...
Sterkte! Ik neem aan dat je de riedel kent?
Borst voorverwarmen voor het kolven, veel drinken, evt preventief een ibu nemen (ontstelingsremmend), borstcompressie tijdens het drinken.

Succes ermee!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_96133947
Veel drinken :?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 april 2011 @ 13:08:51 #146
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96135524
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:25 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hoppa: http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes-4.html CT scan is geen enkel probleem, contrastvloeistof ook niet.

---

Mijn dank is groot! even kijken hoe ik dat stuk kan uitprinten, zodat ik de arts kan overtuigen hun folder aan te passen ;)

vrijdag 29 april 2011 @ 14:46:52 #147
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_96140582
misschien een stomme vraag, maar hoe bewaren jullie je melk in de vriezer?
Vorige keer deed ik dat met ijsklontzakjes, alleen op de een of andere manier bevalt dat nu niet?
pi_96141486
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:25 schreef WupWup het volgende:

Claudia, wat heerlijk dat je 's ochtends wakker wordt ipv 's nachts :+ Oja, en dat de plek weg is, is natuurlijk ook top ;)
Haha, I wish! Ik heb het advies van Twinkly wel ter harte genomen, om me niet al te sappel te maken om de nachtvoedingen en te proberen zoveel mogelijk in een slaaproes te blijven. En ik vind de nachtvoedingen steeds leuker worden naarmate ze ouder wordt. Al zou doorslapen ook wel leuk zijn. :+
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:15:43 #149
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96141798
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:46 schreef ik80lll het volgende:
misschien een stomme vraag, maar hoe bewaren jullie je melk in de vriezer?
Vorige keer deed ik dat met ijsklontzakjes, alleen op de een of andere manier bevalt dat nu niet?
Ik deed het ook in ijsklontjeszakjes.
Veel dames gebruiken de Avent Via bekers of speciale moedermelkdiepvrieszakjes van Lansinoh (of zoiets).
pi_96141990
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:27 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Sterkte! Ik neem aan dat je de riedel kent?
Borst voorverwarmen voor het kolven, veel drinken, evt preventief een ibu nemen (ontstelingsremmend), borstcompressie tijdens het drinken.

Succes ermee!
:Y ik heb vandaag ook een keertje extra gekolfd (want aan het werk) en het werd na de 2e kolfbeurt wat minder.. nu na de 3e valt het weer tegen. Nog een uurtje dan kan ik naar huis.. even warm douchen en madammeke aanleggen!

Gekke is, ik haal er gewoon 60 cc uit ('t is mijn slechte borst) en dat haal ik er altijd uit.

Weet wel waardoor het komt, gisteren 2 keer 6 uur tussen de kolfbeurten (M. en ik gingen naar theater en overdag had muppet er wat lang tussen laten zitten).. dus er zal ergens wel een kanaaltje dicht zitten... Pffff... zo naar!
  vrijdag 29 april 2011 @ 20:43:23 #151
259886 pessie
pi_96154854
Ik heb ook ijsklontjeszakjes maar ik heb maar 2 a 3 voedingen in de vriezer zitten, als back up. Ook handig als ik moest kolven en maar 100cc had, kon ik aanvullen.

Openbaar voeden met tepelhoedje is inderdaad lastiger dan zonder, toch probeerde ik het wel altijd. Ik zit nu meer exposed dan toen aangezien Nathan steeds loslaat om rond te kijken.

Boek van Stefan Kleintjes is inderdaad heel goed!
pi_96157230
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, I wish! Ik heb het advies van Twinkly wel ter harte genomen, om me niet al te sappel te maken om de nachtvoedingen en te proberen zoveel mogelijk in een slaaproes te blijven. En ik vind de nachtvoedingen steeds leuker worden naarmate ze ouder wordt. Al zou doorslapen ook wel leuk zijn. :+
:D Fijn dat het werkt om in een slaaproes te blijven :*

Ik gebruikte Lansinoh zakjes, die kun je helemaal plat invriezen en zijn hygiënisch.

Niels heeft vanmiddag rechts gedronken en vanavond wilde hij niet drinken. Hij vroeg wel, maar liet snel weer los en daarna wilde hij niet meer. Zou hij dan echt al willen stoppen :'( of zou het toch een tijdelijke staking zijn omdat ik ongesteld moet worden.
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:56:01 #153
259886 pessie
pi_96158550
Twinkly, ik heb wel eens gehoord dat onder invloed van hormonen de smaak kan veranderen, juist rond je menstruatie. Aangezien hier een aantal LK's rondhangen zullen zij het vast beter weten maar misschien is dit er aan de hand (of ben je zwanger en is je productie achteruit gerend?).
Heb je geprobeerd te kolven en in een beker/fles aan te bieden?
pi_96158751
Ja, dat heb ik ook gelezen. Maar het is wel gek dat hij daar nog nooit eerder op gereageerd heeft.
Nee, ik ben niet zwanger :D
Kolven heb ik nog niet gedaan (ik voel me ook ongemakkelijk om dat te doen omdat mijn man eigenlijk blij is dat Niels niet wil drinken).
pi_96159028
Oh Twinks, dat maakt het nog pijnlijker lijkt me.. :*

Hier zijn mijn tepels sinds een dag of twee erg gevoelig :X Dit ken ik niet...
pi_96159530
Twinks, geen tips maar wel een zoen. :*
pi_96159552
Mja, ik weet het niet, Twinkly. Ik heb er natuurlijk geen verstand van, maar het klinkt mij niet in de oren als een kindje dat gewoon klaar is met het drinken. Daar klinkt het te 'gefrustreerd' voor.

Waarom maak je geen afspraak met je man, dus door een deadline te stellen? Dat geeft jezelf ook wat tijd om aan te kijken hoe dit zich ontwikkelt. In de tussentijd kun je gewoon afkolven.

En ook van mij een :*.
pi_96159696
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:16 schreef oeke het volgende:
Twinks, geen tips maar wel een zoen. :*
wat zij zegt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator vrijdag 29 april 2011 @ 22:20:40 #159
5428 crew  miss_sly
pi_96159734
twinkly :*
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:43:37 #160
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96160802
Twinks, vervelend hoor dat R er ook niet achter staat. Dan is het erg moeilijk.
Maar ik denk net als Claudia niet dat Niels wil stoppen maar dat er wat aan de hand is. Wacht gewoon maar eens af tot na je menstruatie...
:*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 april 2011 @ 22:51:40 #161
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96161175
ik ben er dus achter gekomen (of eigenlijk wist ik het al, maar goed :') ) dat mijn man de borstvoeding alleen maar accepteert omdat het geld voor flesvoeding scheelt. Nou is het met leefgeld per week best een uitgave, zo'n pak flesvoeding, dus áls hij commentaar levert dan vraag ik alleen maar of hij 't geld kan missen en dan is het meteen stil.

Met verhalen over voeden in het openbaar hoef ik dus echt niet aan te komen bij hem, gisteren zei hij dat hij weg zou lopen als ik bv op zuidplein zou gaan zitten voeden. Last van plaatsvervangende schaamte? Aangezien hij zelf al aangaf dat ik zou zeggen dat (ik) het doodnormaal is (vind) dat ik borstvoeding geef.

vrijdag 29 april 2011 @ 23:56:51 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96164195
Twinkly :*

DJMO, ik snap het echt niet, behalve dat het een vermogen per week scheelt (zeker in jullie situatie) is het het beste wat je je kind kunt bieden, je geeft hem met de borstvoeding simpelweg een grotere kans op een gezonde toekomst.
Ik kan er echt niet bij dat mensen zo moeilijk doen over iets wat zo natuurlijk is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 30 april 2011 @ 00:00:38 #163
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96164358
Ben ik helemaal met je eens Leandra. Hij voelt zich er blijkbaar ongemakkelijk onder dat anderen een deel van mijn lichaam (zouden kunnen) zien dat normaliter prive blijft.

-edit- ik ben blij dat ik voorlopig het argument geld heb ;)

zaterdag 30 april 2011 @ 00:04:46 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96164514
Hij seksualiseert het dus.... want laten we eerlijk wezen; als je in je bikini aan het strand ligt dan is er waarschijnlijk net zo veel te zien.

Maar goed, op een terrasje is niet in je bikini aan het strand, het kost niet echt veel moeite om het relatief onopvallend te doen.

Ik zat Soneal een keer bij Ikea te voeden, een ouder echtpaar kwam op me aflopen, liep achter de bank langs (Ikea A'frt heeft Klippan banken in het restaurant staan) en die mevrouw wilde Soneal een aai over z'n hoofd geven, pas toen haar hand een paar cm boven z'n hoofd was had ze door dat ik hem aan het voeden was.... toen ze onze kant opliepen had ze dus alleen maar een moeder met een babietje in haar armen gezien.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 30 april 2011 @ 00:12:39 #165
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96164786
Dat idee heb ik idd wel, of meer het idee dat ik van hem ben en de rest van de wereld dat niet hoeft te zien. ofzo.

vorige week op de braderie heb ik ook op een terrasje bij de patatkraam zitten voeden, maar toen had ik een dun dekentje over geert heengelegd toen hij lag te drinken. daar had hij dan weer geen problemen mee :')

zaterdag 30 april 2011 @ 00:13:55 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96164822
Zo hoorde ik van de kraamhulp zelfs van iemand die van haar man geen borstvoeding mocht geven omdat het "zijn" borsten waren :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 30 april 2011 @ 00:24:14 #167
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96165170
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 00:13 schreef Leandra het volgende:
Zo hoorde ik van de kraamhulp zelfs van iemand die van haar man geen borstvoeding mocht geven omdat het "zijn" borsten waren :X
dat méén je niet :o

nee, dan ben ik blij dat ik gewoon baas over eigen lichaam ben. Ik maak uit wat er gebeurt en wie er op welke manier aanzit. (klinkt stom, maar je snapt mijn redenatie wel :P ) Borstvoeding is voor mij vanaf de geboorte van mijn dochter de meest natuurlijke manier van voeden geweest. Het is alleen jammer dat ik zowel bij haar als bij Jan niet op mijn eigen instincten heb durven vertrouwen. Nu, bij Geert, durf ik dat wel, en dat is denk ik ook de reden dat het nu zo goed gaat.

Overigens had mijn man, toen ik Jan nog voedde, er een handje van om te vragen of ik in de slaapkamer wilde gaan zitten als hij zijn vrienden op bezoek had. ik heb dat pertinent geweigerd; het is verdikkeme mijn eigen huis, en ik laat me niet uit mijn woonkamer jagen omdat er toevallig visite is }:| Nu laat hij het wel uit z'n hoofd overigens om dat te vragen aan me. Hij weet dat ik toch wel nee zeg :P

pi_96167175
DJMO, van hieruit ook nog een dikke pluim dat je gewoon lak hebt aan de omgeving en je kind en je eigen gevoel op de eerste plaats zet ^O^

Twinks, als Niels klaar zou zijn, zou hij niet vragen om te drinken, toch? Je gaf eerder aan dat de frustratie komt als hij aan de borst ligt. Ook bij menstruatie kan de smaak veranderen en kunnen kindjes gaan weigeren. Heb je misschien nu voor het eerst een ovulatie gehad, waardoor het deze keer anders is? En kun je echt niet zwanger zijn? Wel jammer dat je man er weer zo anders in staat. Kolf zonodig wel op tijd, een BO maakt je melk ook zout ;) Bel morgen anders even iemand van LLL om met je mee te denken, kan nooit kwaad!
pi_96168344
Lastig DJMO, maar goed zolang je dat geld-argument hebt en wilt gebruiken gewoon doen en verder maar niet op een spits drijven, hij went er dan vanzelf wel aan denk ik.

De eerste paar keer dat ik in het openbaar moest voeden had B. er ook de zenuwen van hij vond het maar raar, had ook nog nooit een voedende vrouw gezien, dat scheelt ook. Natuurlijk is er op een strand net zo veel te zien, of nog veel minder, maar daar loopt iedereen in een bikini, niet iedereen in Ikea zwabbert met zn tet bloot rond :+ meestal niet tenminste als ik er ben :o
Inmiddels heeft hij gezien dat het heel discreet gaat en dat er verder weinig tot niets te zien is, t was voor hem gewoon even wennen en omschakelen. Ik moet wel zeggen dat ik wel echt op zoek ga naar een rustig plekje en me waar mogelijk een beetje afzonder (in een hoekje gaan zitten ofzo).

Mijn huis is inderdaad gewoon mijn huis, daar ga ik niet heel ingewikkeld en krampachtig doen. Maar als mijn schoonouders er zijn bijvoorbeeld ga ik toch eventjes boven zitten. Gek genoeg heb ik er een stuk minder een probleem mee dat een wildvreemde een stuk borst zou zien dan mn schoonmoeder/vader.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96168516
M begint nu alweer steeds vaker over stoppen. Heel subtiel wel, maar ik ben niet achterlijk. Hij weet hoe ik erover denk, dus het zal binnenkort wel weer tot een confrontatie komen. Maakt niets uit verder, hebben we bij jen ook gehad.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 30 april 2011 @ 08:22:53 #171
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96168531
zolang Geert er op groeit, en de melk blijft stromen, denk ik er niet aan om te stoppen. Gezeik van m'n vent of niet .. hij mag vertrekken als hij het er niet mee eens is :')

zaterdag 30 april 2011 @ 08:49:00 #172
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_96168679
Even een vraag. Ik heb gisteren van 21 uur tot 0.00 uur 5 wijntjes gedronken, moet ik dan de melk die ik vanochtend heb gekolfd (net om 8.30) nog weggooien?
pi_96168706
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 08:49 schreef Sugarsnap het volgende:
Even een vraag. Ik heb gisteren van 21 uur tot 0.00 uur 5 wijntjes gedronken, moet ik dan de melk die ik vanochtend heb gekolfd (net om 8.30) nog weggooien?
Als je de 3 uur per glas zou aanhouden wel..

(ik zou het niet weggooien, maar dat ik mijn mening)
  Moderator zaterdag 30 april 2011 @ 09:06:27 #174
5428 crew  miss_sly
pi_96168753
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 21:59 schreef Twinkly het volgende:
Ja, dat heb ik ook gelezen. Maar het is wel gek dat hij daar nog nooit eerder op gereageerd heeft.
Nee, ik ben niet zwanger :D
Kolven heb ik nog niet gedaan (ik voel me ook ongemakkelijk om dat te doen omdat mijn man eigenlijk blij is dat Niels niet wil drinken).
HIer moest ik nog aan denken, dat Niels niet zou willen drinken. Ik denk ook dat dat niet het geval is. Hij wil wel, geeft dat ook aan, maar dan is er iets waarom hij het niet wil. Dat is heel anders dan senna, die wil dus niet. Die taalt helemaal niet meer naar mijn borsten, heeft het niet meer over drinken bij mama ofzo, dus die is echt klaar.

Wel vervelend dat je vriend er zo over denkt. Ik ben altijd erg blij geweest me de onvoorwaardelijke steun van schaap. Hij was ook degene die me echt heeft gesteund toen ik de eerste keer in het openbaar wilde voeden, maar het toch wat eng en onwennig vond.

Succes twink, ik hoop dat het gauw weer beter wordt :*
  zaterdag 30 april 2011 @ 10:46:37 #175
259886 pessie
pi_96170008
Wij zijn van de tepelhoed afgebouwd door in het openbaar te voeden (TH vergeten dus moest wel). En manlief die zei dat ik gewoon heel rustig moest proberen.

Twinks, voor je eigen lichaam is het veel beter om te kolven. Naar dat je man je hierin nu niet kan/wil steunen. Heeft hij er een reden voor dat hij wil dat je stopt?

DJMO, klinkt alsof je man zich niet heeft ingelezen in borstvoeding. Jammer, het zou voor hem ook veel makkelijker zijn als hij dat zou doen en zou weten wat bv inhoudt (maar das mijn mening).

Ik weet niet wanneer mijn man zal vinden dat het genoeg zal zijn, maar ik denk dat hij dat wel tijdig aangeeft. Hij vind het nu heel vanzelfsprekend en heel mooi. Zelfs in het park bij de Champ de Mars had hij er geen problemen mee.
  zaterdag 30 april 2011 @ 12:11:16 #176
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_96171975
Wij zijn vandeweek met zijn drietjes naar Blijdorp geweest, we hadden gekolfde melk mee maar samen met mijn man, die mij er juist in stimuleerde, borstvoeding gegeven in Blijdorp.
Wel netjes ergens op rustig plekje achter in restaurant. Ik vind het erg fijn dat hij me er in steunt. Echt super.

Ik vind het van jou super DJMO dat je doorzet!!
pi_96172506
Twink, dikke knuffel! Lijkt me heel lastig als je meneer je eigenlijk liever ziet stoppen!

Hier is het ook de meneer die me door het lastige begin heeft gesleept, en die nu zoiets heeft: waarom stoppen? Het loopt toch lekker? Zelf vind ik soms in het openbaar voeden nog lastig. Doe het wel, daar niet van ;) en hij heeft er geen enkele moeite mee. Als baby moet eten, dan moet baby eten ;)

En daarbij ben ik degene die bepaald wanneer er gestopt wordt, samen met Leia. Niet meneer :)
  zaterdag 30 april 2011 @ 12:43:41 #178
62233 Jelief
ikke lief!
pi_96172783
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 09:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Echt? Daar heb ik niet eens bij stilgestaan, dat je dat zou moeten vragen. Als ik ergens met kind naartoe ga is het meestal een kindvriendelijke plek en het komt niet eens in me op dat voeden ongewenst zou zijn. Nu ben ik wel benieuwd of anderen het ook vragen.

Als ik langer van huis ga bedenk ik vantevoren wat handige plekken zouden zijn om te voeden. Als ik bijvoorbeeld naar het consultatiebureau ga met Lena en daarna nog wil winkelen dan voed ik haar 'preventief' na het consult zodat ik zeker weet dat ze het nog trekt tot we thuis zijn. En als dat niet lukt dan reken ik snel af en ga ik naar huis.
nooit gevraagd, ook nooit bij stil gestaan om dat te vragen, wel meestal zo gevoed dat ik niet met een blote borst in het gezichtsveld van jan en alleman zit.
  zaterdag 30 april 2011 @ 15:52:41 #179
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96176699
De versexualisering herken ik wel. Ik had twee wekn geleden gesprek met HRmadam op werk. Ze vroeg of ik nog bv gaf en of ik nog kolfde. Wel bv, niet kolven, was het antwoord.
Vraagt ze: geniet je nog van de bv? Of, ik bedoel, genieten, uhm...
Ik heb haar maar geholpen door te zeggen dat ik het idd heel fijn vindt dat Aviva nog bv krijgt.

Alsof genieten van bv een soort sexueel genieten is. Naja, het is een erogene zone en het heet genieten, dus de associatie is zeer begrijpelijk. Incorrect, maar wel begrijpelijk.
  zaterdag 30 april 2011 @ 15:53:02 #180
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96176708
Twinkly, hoe gaat het drinken nu?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 30 april 2011 @ 16:51:44 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96177852
ik kreeg net van stefan kleintjes deze column aangereikt: http://www.borstvoeding.com/columns/aan-de-zijlijn.html (nav mijn opmerking dat mijn man nog eerder kan vertrekken dan dat ik met borstvoeding stop zolang geert het niet zelf aangeeft.) Ik denk dat als Johan deze column leest, het wel eens een omslag zou kunnen zijn in zijn denken. Hij is zelf voetballer namelijk :P

pi_96178065
Misschien weet iemand van jullie dit, maar hoe lang heb je eigenlijk normaal gezien last van doorlekken. Ik ben helemaal gestopt met bv geven in augustus (was aan het afbouwen sinds juni), maar nu gebeurt het nog zo vaak dat ik begin door te lekken. Meestal wel in combinatie met een huilende Thomas, maar toch... zo vervelend eigenlijk :{
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:06:23 #183
259886 pessie
pi_96182783
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:00 schreef leonieke het volgende:
Misschien weet iemand van jullie dit, maar hoe lang heb je eigenlijk normaal gezien last van doorlekken. Ik ben helemaal gestopt met bv geven in augustus (was aan het afbouwen sinds juni), maar nu gebeurt het nog zo vaak dat ik begin door te lekken. Meestal wel in combinatie met een huilende Thomas, maar toch... zo vervelend eigenlijk :{
Troel, je bent niet alleen!
We hebben het net erover gehad, ik denk 2 a 3 pagina's geleden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 30 april 2011 @ 20:34:44 #184
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96183685
het hoge woord hier is eruit .. Meneer is gewoon jaloers :') "hangt hij weer aan de tiet? Ik mag het niet ..." ik vroeg of hij zo graag melk wilde drinken dan. Nee, maar wel aan m'n tieten zitten. Nou zolang als ik begin te lekken bij het minste of geringste komt hij er niet aan. Sorry, maar ik heb daar gewoon geen behoefte aan, of ben ik nu vreemd? :@

pi_96183874
Euh nee, het is toch jouw lijf? Als er een andere reden was waarom je het niet zou willen, zou hij het dan wel accepteren? Er is toch wel meer dan alleen tiet voor hem om zich mee bezig te houden? ;)
pi_96184043
Ik hou helemaal niet van als er aan mn borsten wordt gezeten... Dus het is niet alsof M. nu opeens moet delen...
pi_96184219
En al zou mijn vent wel moeten delen of achtergesteld worden... die korte periode dat je je baby kunt voeden (wat is nu 1 of 2 jaar van je leven??) heeft hij het er maar mee te doen..... maargoed, mijn vent heeft er nul moeite mee...
  Moderator zaterdag 30 april 2011 @ 20:53:10 #188
5428 crew  miss_sly
pi_96184260
Natuurlijk heeft hij het er maar mee te doen, en het is imo ook geen reden om dan maar te stoppen met bv, maar als dat is zoals een partner het ervaart, is dat natuurlijk net zo goed legitiem. Niet dat het iets verandert, maar hij mag het best zo voelen en daar mag zelfs nog wel begrip voor zijn, toch?
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:53:58 #189
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96184283
Niet spelen met eten })

Alhoewel... ;)

Mijn borsten, mijn lijf. Punt. Als er 'gedeeld' moet worden is het delen tussen mij en 'een andere partij'. Omdat ze van mij zijn. Snap je?
Mijn kind zit ook veel meer aan mijn borsten dan mijn man, maar dat is wel iets heel anders imo.
Als jij er geen behoefte aan hebt dan niet, of je nou een kind aan de borst hebt of niet hoor.

En idd wat Orea ook zegt, het is maar zo'n korte periode, die bv-periode, die is mij heilig. Kleine moeite (voor míjn man dan) om zich daarin in te leven.
Ylana
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 30 april 2011 @ 20:59:26 #190
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96184475
ik snap hem ook wel, maar ik snap zijn onbegrip voor mijn gevoel niet. naja, zal wel weer over gaan over een tijdje..

pi_96184493
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:53 schreef miss_sly het volgende:
Natuurlijk heeft hij het er maar mee te doen, en het is imo ook geen reden om dan maar te stoppen met bv, maar als dat is zoals een partner het ervaart, is dat natuurlijk net zo goed legitiem. Niet dat het iets verandert, maar hij mag het best zo voelen en daar mag zelfs nog wel begrip voor zijn, toch?
Eens, maar dan zou hij mij ook niet moeten demotiveren op elk gebied van borstvoeding.. dat hij het zo zou voelen prima, mag er zijn... maar dat is het dan ook...
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:00:07 #192
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96184505
Trouwens ik geloof dat ik de reden van mijn pijnlijke/gevoelige tepels ken *)
Het is al een paar dagen dat het schrijnt en anders aanhappen hielp niet, in Ylana d'r mondje was niets te zien of te voelen (met mijn vinger dan) ik begon al voorzichtig aan spruw te denken wegens steeds aanhappen/slokje/loslaten/rondkijken maar vanmiddag zag ik een heuse tand *O* O+
Ylana
pi_96184605
:o !! Zomaar, ineens??
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:09:31 #194
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96184851
Ja!! Zomaar ineens :o

Ik voel dagelijks in haar mondje, vooral omdat het de laatste paar dagen dus zeer doet en met mijn borst meende ik een scherp puntje te voelen maar kon 'm verder niet ontdekken in haar mondje. En vanmiddag :o zomaar ineens :o niet eens ene puntje, nee hele streep!!
Ik heb nog geen foto van d'r tand. Slachtoffer ligt te slapen nl ;)
Ylana
pi_96185167
Morgen maar een foto maken Saffier ;)
Heb ik ook geprobeerd vanavond, best lastig nog
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:20:42 #196
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96185247
:o Zooooo wat een duidelijke foto!!
Goed zeg!
Ylana
pi_96185314
Daar waren er wel een aantal aan vooraf gegaan hoor ;)
pi_96185741
Whaaaa Jelle je bent pas 4 maanden! Saffier hoe oud is Ylana nu? Tjee, Emma had de eerste pas op 8 maand :o
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:33:48 #199
259886 pessie
pi_96185759
Mijn man was ook altijd een borstenman. Nu richt ie zich op andere delen. Is zoals het is en hij vind het zelf nu een minder spannende zone.
DJMO, dat lekken wordt wel minder, ik lek nu zeer zelden.
  Moderator zaterdag 30 april 2011 @ 21:39:50 #200
5428 crew  miss_sly
pi_96186006
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:59 schreef Orea het volgende:

[..]

Eens, maar dan zou hij mij ook niet moeten demotiveren op elk gebied van borstvoeding.. dat hij het zo zou voelen prima, mag er zijn... maar dat is het dan ook...
Uiteraard. Ik bedoel alleen dat de partner niet hoeft te worden verguisd omdat hij het zo zou voelen. Het gaat meer om zijn gedrag dat goed of fout kan zijn.
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:49:55 #201
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96186438
Wupwup Tobias was 6 weken te vroeg en had met 3 maanden 2 tanden, gecorrigeerd dus met 6 weken 2 tanden :X
Ylana is nu 8,5 maand O+
Ylana
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:50:41 #202
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96186471
nog wat raars; mijn stieftiet is ineens hofleverancier geworden :o
Ylana
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:52:19 #203
259886 pessie
pi_96186534
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 april 2011 21:50 schreef Saffier het volgende:
nog wat raars; mijn stieftiet is ineens hofleverancier geworden :o
:? hoe krijg je dat voor elkaar? Toevallig aan de dom?
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:58:30 #204
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96186749
Nee. Ik ben wel 8 weken geleden voor het laatst ongesteld geworden en mijn produktie dipte enorm vorige week, veel nagekolfd, veel aangelegd. Ik kolfde op een werkdag maar 120 cc in totaal 2 weken terug :X

Dag of wat geleden (week?) 1 dom genomen wegens misselijkheid, daar reageer ik al op qua produktie :') Ik heb haat/liefdeverhouding met bijwerkingen van medicijnen :')
Ylana
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:58:39 #205
35189 Troel
scherp en bot
pi_96186754
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:06 schreef pessie het volgende:

[..]

Troel, je bent niet alleen!
We hebben het net erover gehad, ik denk 2 a 3 pagina's geleden.
Dat dacht ik ook al :D

leonieke: lang, heel lang :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_96186859
Ik heb trouwens nog 2 strips domperidom liggen, heeft iemand daar nog belang bij?
  zaterdag 30 april 2011 @ 22:02:40 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_96186886
Maarre DJMO: mag hij er nu helemaal niet meer aanzitten dan? Tuurlijk, sommige dingen zijn minder leuk dan andere dingen, maar zo heel raar is het toch niet om soms iets te doen voor een ander ook al is het minder leuk voor jezelf?

(Of ben ik nou heel raar)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 30 april 2011 @ 22:07:41 #208
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96187049
Punt is Troel, dat hij gewoonweg z'n eigen kracht niet kent. Wat voor hem aaien is, is voor mij knijpen, en zeker in dat gebied. Hij is gewoon lomp in z'n bewegingen en ik vind het behoorlijk ego van hem om gewoon door te drammen en er toch aan te zitten als ik zeg dat het pijn doet. Dan is voor mij de lol er ook heel snel af ...

zaterdag 30 april 2011 @ 22:09:15 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_96187106
Tja, dan kan ik me goed voorstellen dat je inderdaad zegt dat ie er maar van af moet blijven :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 30 april 2011 @ 22:12:47 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96187238
Mrien wat een geweldige foto! ^O^
Jelle ook al zo vroeg met tanden krijgen...

DJMO, ik begrijp wel dat hij het vervelend vindt dat zolang Geert borstvoeding krijgt, je borsten even off-limits zijn voor hem, maar hoe vervelend hij het ook vindt; hij heeft het maar te accepteren, het is de keuze tussen de gezondheid van zijn zoon en zijn eigen genot.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_96187425
Tja, volgens mij is dit net zoals met alle andere dingen: het is belangrijk om hierover te praten en verwachtingen en keuzes op elkaar af te stemmen. Het is heel terecht om te benadrukken dat borstvoeding belangrijk is voor een kind, maar een goede relatie tussen de ouders lijkt me een absolute voorwaarde voor het geluk en de (geestelijke) ontwikkeling van een kind. Ik zou zelf niet zo makkelijk zeggen dat mijn lief het er maar mee moet doen. Er is best ruimte voor onderhandeling.
  zaterdag 30 april 2011 @ 22:26:45 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96187893
Mwah, aan de ene kant vindt hij die borstvoeding wel handig omdat het een hoop geld scheelt, maar als je die keuze maakt dan moet je daar ook achter staan, en niet telkens demotiverende opmerkingen over maken.

En nee, als ik voor borstvoeding kies dan zou dat voor mij geen onderwerp zijn waarover te onderhandelen valt.
Maar goed, ik heb makkelijk praten; ten eerste heb ik een partner die het belang ervan wel inziet, en ten tweede heb ik wat dat soort dingen betreft nogal een FU mentaliteit...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_96188068
Ik vind ruimte voor onderhandeling vanzelfsprekend als je samen een kind krijgt, maar een partner die een nee m.b.t. mijn lijf niet accepteert, kan zijn heil elders zoeken.
pi_96189113
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 22:30 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind ruimte voor onderhandeling vanzelfsprekend als je samen een kind krijgt, maar een partner die een nee m.b.t. mijn lijf niet accepteert, kan zijn heil elders zoeken.
^O^
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96189619
Ik heb trouwens vandaag voor het eerst in het openbaar gevoed. Meteen 2x in 2 verschillende McDonald'sen in Duitsland. De eerste keer een groot succes (fijne stoel, goeie houding, lekker aangehapt) tweede keer ruk genoeg (veel langslopend volk (pubers), lullige bank, onhandige houding) om te vertrekken en in de auto verder te gaan.
  zaterdag 30 april 2011 @ 23:10:11 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96190197
Bummer van die tweede keer Vanyel, maar gelukkig was het de tweede keer en niet de eerste die zo ruk ging.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_96190352
En ws wordt de hele week een aaneenschakeling van oefenmomenten, tis niet of ik elke paar uur terug wil naar het appartement om te voeden.
  zaterdag 30 april 2011 @ 23:17:26 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96190538
Het komt vast goed, het is even de schroom overwinnen, en daarna is het vooral het vinden van een prettige positie, en dat zal van de locatie afhangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_96193735
DJMO, ik vind het fantastisch dat je doorzet met voeden. Hopelijk helpt het artikel je man om anders te denken zodat hij jou kan steunen :*
Ook ik had last van gevoelige borsten en tepels, we hebben toen afgesproken dat hij de tepels (niet te lang) aanraakt. Hopelijk kunnen jullie ook een fijn compromis sluiten.

Niels heeft vandaag 's morgens uit beide borsten gedronken en voor hij vanavond ging slapen uit de linker. Ik voed hem op ons bed vlak voor (en als het lukt na) ieder slaapje, hij geeft nooit op een andere plek aan dat hij wil drinken. Na het drinken vanavond, gaf hij aan dat het op was.
Ik heb nog Domperidon in huis en daar ben ik mee begonnen (vanmiddag 20 mg en vanavond 30 mg). Net heb ik gekolfd, uit rechts kwam 10 ml en uit links 40 ml, terwijl links de laatste borst was.
Zijn weigeren wordt dus waarschijnlijk verklaard door een productiedip. Ik denk dat het komt door de combinatie stoppen met nachtvoedingen, korter/ minder drinken door verkoudheid en opkomende menstruatie. Stom dat ik dus nog steeds geen goed stabiele productie heb. De kans dat ik zwanger ben is echt nihil, ik gebruik de kalender- en slijmmethode, ik voel de eisprong en we gebruiken ook nog eens altijd condooms.

Mijn man is niet tegen borstvoeding hoor, hij heeft mijn altijd juist heel goed gesteund! Maar 1,5 jaar vind hij wel de grens. We hebben het er vlak voor Niels 18 maanden werd over gehad en ik vertelde dat Niels het zelf wel aangeeft en dat hij nu al een aantal minder drinkt dan een paar maanden terug. Hij kan niet goed uitleggen waarom hij het genoeg geweest vindt, het is een gevoel. Toen Niels dus de borst begon te weigeren was mijn man opgelucht dat ik gelijk had dat Niels zelf wel aangeeft wanneer hij wil stoppen.
Maar ik heb niet het idee dat hij wil stoppen omdat hij nog enthousiast "eh eh eh" en "drinken mama" roept. Daarom ben ik toch maar begonnen met Domperidon. Hopelijk is dat genoeg, want kolven gaat morgen niet lukken omdat we bezoek krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 01-05-2011 00:42:53 ]
  zondag 1 mei 2011 @ 08:06:33 #220
61183 leonieke
Dan toch?
pi_96198052
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 21:58 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook al :D

leonieke: lang, heel lang :P
Joy -O-
Ik lees nog even terug :)
pi_96203301
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 22:30 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind het veel constructiever om te kijken wat je samen wel wilt, zowel m.b.t. de borstvoeding als lichamelijke intimiteit. En ik vind het me maar moeilijk voor te stellen dat iemand een kind neemt met een man (of vrouw :+) die lichamelijke grenzen niet respecteert. Dan is je probleem wel iets groter dan uiteenlopende ideeen over de borstvoeding, me dunkt.
pi_96203473
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 00:22 schreef Twinkly het volgende:
Zijn weigeren wordt dus waarschijnlijk verklaard door een productiedip.
Dus toch! Fijn dat je een vermoedelijke verklaring hebt gevonden. Klinkt heel plausibel. En jammer inderdaad dat je productie niet stabiel genoeg is.

Ik denk dat mijn vriend het gevoel van jouw man deelt. Ik heb hem wel uitgelegd dat je grenzen waarschijnlijk opschuiven als je door blijft voeden, maar ik kan me ook wel voorstellen dat het voor degene die niet zelf voedt toch anders is.

Oh en Vanyel, hoera voor voeden in het openbaar! Dat maakt het leven toch wel weer wat makkelijker. Hopelijk krijg je er gauw steeds meer handigheid in!
  zondag 1 mei 2011 @ 14:25:51 #223
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_96205866
Is andersom niet logischer? Dat door de weigering de productie minder wordt?
En kan het niet zijn dat Niels het drinken uit de borst teveel werk vindt worden, nu hij (neem ik aan) ook op andere manieren gevoed wordt?
Zelf had ik het idee dat Marlien tegen het einde van de borstvoedingsperiode aan het drinken te lang vond duren (of het toeschieten van de melk eigenlijk), maar misschien is dat ook wel weer wat vreemd gedacht...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 1 mei 2011 @ 16:50:35 #224
259886 pessie
pi_96212133
Twinkly, misschien vind Niels dat je hem te vaak voedt? Kan dat? Ik voed Nathan nu 4 keer overdag (en helaas 3 keer 's nachts). Bij jou klinkt het alsof je vaker voedt dan dat, terwijl Niels dubbel zo oud is, misschien wil hij wel maar minder vaak?
pi_96222498
Grijs, ik heb daar ook aan gedacht. Maar hij vraagt wel echt om drinken en trekt dan ook ongeduldig aan mijn shirt. Of was dat bij Marlien in die fase ook zo, dat ze het alleen doen omdat ze het zo gewend zijn?

Pessie, ik voed Niels de laatste tijd 3 keer per dag en 's nachts niet meer omdat hij sinds kort doorslaapt. Schijnbaar is mijn productie daar niet tegen bestand. Sinds gisteren bied ik 4-5 keer per dag aan, maar hij wil niet altijd of laat snel weer los.

Ik slik nu 3 x 30 mg Domperidon en ik merk al verschil! Dus toch geen placebo Asy, ik verwachtte juist dat het niet zou lukken. Vanmiddag waren mijn borsten nog "leeg" en stopte hij na 3 slokjes al met drinken. Vanavond voor hij naar bed ging waren ze al meer gevuld en heeft hij rechts leeggedronken en nadat hij niet kon slapen net ook nog de linkerborst. Hij gedroeg zich nu ook zoals normaal, hij lag heel ontspannen en tevreden te drinken.
Nu moet ik nog uitvinden hoeveel ik max. moet slikken om te voorkomen dat ik stuwing ga krijgen 's nachts, omdat hij dan niet meer drinkt.
  maandag 2 mei 2011 @ 11:39:24 #226
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96241963
Nieuwe spec's;

O+ Vandaag is ze 8 maanden, 2 weken en 2 dagen. Vandaag is ze net zo lang uit mijn buik als dat ze ín mijn buik heeft gezeten O+
Ylana
  maandag 2 mei 2011 @ 11:40:03 #227
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96242000
Twinkly merk je al effect van de domperidon?
Ylana
pi_96242047
Mooie curve Saffier! Ik mag donderdag, ik ben zooo benieuwd :D

Twink, 3 keer 30 mg :o wow! Bij 3 keer 20 mg kreeg ik echt ploftieten!! :') dan had ik er nog wel een kind volledig bij kunnen voeden... :)
  maandag 2 mei 2011 @ 11:45:00 #229
259886 pessie
pi_96242182
Saffier mooie curves! Vooral de lengtecurve vind ik leuk! Gemiddeld kind wat dat betreft ^O^
Ik mag morgen weer.

Twinkly fijn dat je verschil merkt! Jammer dat na anderhalf jaar je productie nog niet stabiel is. Bij de meeste vrouwen is dat toch rond 9 maanden?
  maandag 2 mei 2011 @ 11:46:35 #230
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96242249
Ik ben ook benieuwd naar jouw O+ speklap O+

Ja keurig middellijntje he? Laatste keer leek ze nogal in de lengte uit te schieten maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik haar zelf gemeten heb op de grond, ik had haar een maand geleden al op krap 70 cm gemeten nl. Kan best kloppen overigens, maar heb op de curve de lengte met datum van het cb ingevuld.

CB was positief verbaasd/verrast dat ik nog BV geef. Haar advies/tip om een voeding te laten vallen en daarvoor in de plaats fruit te geven leg ik voorlopig nog even naast me neer. Ik vind het prima gaan zoals het gaat en heb sterk het vermoeden dat mijn productie keldert als ze minder dan 6 keer komt drinken bij me nl.
Ylana
pi_96243765
3x30 :o Ik had al hyperdepiep bij 3x10! Geweldig dat Niels nu weer rustig drinkt. Hij werd dus echt pissig van te lage productie. Ik heb soms wel eens het idee dat Emma het hele concept van vraag-aanbod nooit heeft begrepen, doordat we zijn gestart met te veel melk. Daardoor heeft ze toen nooit moeite ervoor hoeven doen. In plaats van dat ze dan dus vaker goed doordrinkt, gaat ze halfzacht liggen sabbelen wat natuurlijk weinig oplevert qua productie.

Saffier, wat een saaie curves zeg ;)
  maandag 2 mei 2011 @ 12:30:46 #232
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96244022
twinkly, fijn dat de domperidom werkt en dat Niels weer beter drinkt.
Aviva begint ook minder bij me te drinken. Aan de ene kant vind ik het jammer, aan de andere kant, de borstvoeding is er voor haar. Als zij minder behoefte heeft, is dat helemaal prima als zij dat zo aangeeft.
Ik vind het ook steeds leuker dat ze nog wel bij me wil drinken. Het wordt echt duidelijk een keuze van haar om bij me te willen drinken. O+
pi_96244047
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:24 schreef WupWup het volgende:
3x30 :o Ik had al hyperdepiep bij 3x10! Geweldig dat Niels nu weer rustig drinkt. Hij werd dus echt pissig van te lage productie. Ik heb soms wel eens het idee dat Emma het hele concept van vraag-aanbod nooit heeft begrepen, doordat we zijn gestart met te veel melk. Daardoor heeft ze toen nooit moeite ervoor hoeven doen. In plaats van dat ze dan dus vaker goed doordrinkt, gaat ze halfzacht liggen sabbelen wat natuurlijk weinig oplevert qua productie.

Dit idee heb ik ook van Leia! Clusteren, regelen... nooit gehad! En als ik nu een keer een dip heb zal ze ook echt geen moeite doen om die op te krikken.. dan is het sabbel, sabbel, afgeleid *frustratie* en dan kan ik het wel vergeten :')
pi_96244088
Volgens mij is het inderdaad bij 9 - 10 maanden dat de productie stabiliseert.

Wat een mooie curves Saffier!!

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:24 schreef WupWup het volgende:
Oh, is het teveel? Ik dacht dat je een hoge dosis moest slikken in het begin. Ik heb nu dan maar 20 geslikt. Dan bouw ik het weer rustig af, hopelijk blijft de productie in stand omdat Niels nu wel weer drinkt.
Ik denk dat het bij Niels net zo gaat als bij Emma, Wup! Ook ik had overproductie. Hij gaat dan ook zo zachtjes liggen sabbelen, soms krijg ik dan niet eens een tsr omdat hij niet op de juiste manier zuigt :(
pi_96244138
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:31 schreef Orea het volgende:

[..]

Dit idee heb ik ook van Leia! Clusteren, regelen... nooit gehad! En als ik nu een keer een dip heb zal ze ook echt geen moeite doen om die op te krikken.. dan is het sabbel, sabbel, afgeleid *frustratie* en dan kan ik het wel vergeten :')
Dit is ook heel herkenbaar!

Davinia, komt ze echt naar je toe om te vragen om drinken? Niels vraagt dus echt alleen maar op ons bed en nooit in de huiskamer ofzo.
  maandag 2 mei 2011 @ 12:36:39 #236
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96244260
Keurige curves Saffier! Heul saai ja :+
mooi :Y

Ik ben met mn meisje op de weegschaal gaan staan maar ze lijkt niet zo gek veel aangekomen. We mogen strakjes bij het cb langs dus dan weet ik het zeker. Ik kom zelf in elk geval op 350 gr in een maand. Is natuurlijk prima, maar niet als ik het langs de vorige metingen leg, dan is het minder. Ach goed, we gaan het zien strakjes.

Wup dat idee had ik met Amelie ook ja, ze heeft nooit regeldagen gehad en nooit moeite hoeven doen. Behalve toen ik weer zwanger was maar daar was voor haar ook maar weinig te regelen.
Elin regelt wel. :X
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 2 mei 2011 @ 12:38:35 #237
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96244319
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:33 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Dit is ook heel herkenbaar!

Davinia, komt ze echt naar je toe om te vragen om drinken? Niels vraagt dus echt alleen maar op ons bed en nooit in de huiskamer ofzo.
jup. ze heeft me twee dagen lang geknepen. dat is gelukkig weer gestopt. Ze wenst opgetild te worden en gaat dan wijzen en push-ups doen, zeg maar ;) "wil je bij mama drinken?" "ja!" met een grote knik. O+
is de laatste dagen wel minder. Maar kies nummer 4 staat op springen, dus ik verwacht dat ze wel weer terugkomt. Gister zaten we op 4 of 5 echte voedingen geloof ik. (ontbijt, 's ochtends nog, voor het slaapje, avondvoeding, zoiets) En nog 's nachts een keer.
  maandag 2 mei 2011 @ 12:39:44 #238
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96244356
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:36 schreef huuphuup het volgende:
Keurige curves Saffier! Heul saai ja :+
mooi :Y

Ik ben met mn meisje op de weegschaal gaan staan maar ze lijkt niet zo gek veel aangekomen. We mogen strakjes bij het cb langs dus dan weet ik het zeker. Ik kom zelf in elk geval op 350 gr in een maand. Is natuurlijk prima, maar niet als ik het langs de vorige metingen leg, dan is het minder. Ach goed, we gaan het zien strakjes.

Wup dat idee had ik met Amelie ook ja, ze heeft nooit regeldagen gehad en nooit moeite hoeven doen. Behalve toen ik weer zwanger was maar daar was voor haar ook maar weinig te regelen.
Elin regelt wel. :X
je bent 52w zwanger ;)
je onderste ticker is een beetje, uhm, bijzonder geworden :+
  maandag 2 mei 2011 @ 12:41:51 #239
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96244425
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:39 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

je bent 52w zwanger ;)
je onderste ticker is een beetje, uhm, bijzonder geworden :+
Ik ben op alle fronten een olifant :7
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96245529
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:41 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik ben op alle fronten een olifant :7
Does nie zo mal! o|O
  maandag 2 mei 2011 @ 14:51:33 #241
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96249684
Ik krijg net sms... Alle melk is al opgedronken..
Mijn vreetzak!
  maandag 2 mei 2011 @ 15:01:16 #242
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96250092
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:51 schreef Ticootje het volgende:
Mijn vreetzak!
Da's voor het eerst toch, Tico? Dat is een jompel waard *O*
Ylana
  maandag 2 mei 2011 @ 15:02:16 #243
259886 pessie
pi_96250136
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:51 schreef Ticootje het volgende:
Mijn vreetzak!
*O* hoe heeft ie dat voor elkaar gekregen?
  maandag 2 mei 2011 @ 15:17:08 #244
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96250734
Weet ik dat. Bij M. drinkt ze wel. Dat is altijd al zo geweest.

Oh en ik werk ook nog hard aan mn hoofdrol... Ik ga vanavond mn buikspierdingtrainunitgeval maar eens uit de kelder halen, nog 4 maanden.
  maandag 2 mei 2011 @ 19:33:51 #245
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96263216
Die dikke van me heeft zelfs nog meer melk gedronken... OMG!
pi_96263320
Doet ze goed Tico!

Hier lijkt mijn dip echt wel voorbij, gelukkig.. Nou heeft ze vandaag niet heel denderend gedronken, maar net na het drinken voor het naar bed gaan, had ik wat stuwing, en trok er net zo nog 220 cc uit :o schijnbaar drinkt ze dus toch wel heel erg goed overdag, al drinkt ze maar heel kort per keer voor mijn gevoel :)
  maandag 2 mei 2011 @ 19:49:19 #247
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96264009
Wat fijn Orea! *O* t kan maar voorbij zijn die dipjes.

Tico :o je hebt een zuipschuit! Genetisch belast zeker? :+
Fijn dat ze zo goed gedronken heeft.

Mn meisje is gewogen en gemeten vandaag :) ze was iets meer aangekomen dan ik dacht, een kleine 100 gram meer. Over een week of 3 moeten we weer naar de kinderarts en daarna na 2 weken weer naar t cb, ben benieuwd hoe de curve verder gaat, t kan alle kanten op lijkt wel :D

6535 bij 61 cm :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door huuphuup op 02-05-2011 20:23:14 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96264021
Huup, ik ben benieuwd hoeveel Elin is aangekomen!

Laat maar. :+ Heel mooie curve!
  maandag 2 mei 2011 @ 20:01:43 #249
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96264701
En toch zie je het niet aan haar af hoor Huup.. Op foto's lijkt het een flinkerd, maar in t echie is ze ech nog een minibaby!
  maandag 2 mei 2011 @ 20:13:28 #250
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96265392
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:01 schreef Ticootje het volgende:
En toch zie je het niet aan haar af hoor Huup.. Op foto's lijkt het een flinkerd, maar in t echie is ze ech nog een minibaby!
haha :D
och ze is best flink maar het blijft natuurlijk een 3 maanden oud kind dus how big can it be :P
ze komt niet boven de curves uit nog.
Ik zou het even moeten terugzoeken maar ik denk trouwens dat Amelie op ongeveer hetzelfde zat met 12 weken. Eens spieken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 2 mei 2011 @ 20:14:26 #251
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96265446
ik zie mooie curve's O+

Ik kreeg vanmorgen van de thuiszorg te horen : "zooo die is goed gegroeid zeg, wat een flinkerd wordt het al!" en daarna zeer verbaasd was dat ik nog borstvoeding gaf, en vervolgens bijna afkeurend vragen of ik 'm nog steeds meteen aanlegde als hij jengelde :X ehm ja, daarvoor voed ik op verzoek }:|

maandag 2 mei 2011 @ 20:15:03 #252
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96265485
oh ik zie dat ik de lengtegroeicurve verkeerd heb ingevoerd, daar moet 1 cm bij en dan komt ie met t bolletje bovenop het middenlijntje ipv eronderop. :D

Ah gevonden, Amelie was bij 13 weken 61 cm bij 6180 gram, Elin is 61 cm bij 6535 gram.
Ze is iets van 350 gram zwaarder dus dan Amelie destijds. Ik vind het zo grappig om te zien dat ze nagenoeg gelijk opgaan terwijl veel familie zegt dat Elin zoveel boller is dan Amelie was. Het vertekend blijkbaar erg in je herinnering :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96265755
:? had je ze te heet gewassen de vorige keer? Mooie gewichtscurve!

edit: never mind, er was nog een pagina :P

2e edit ( :') ): nee, klopt nog steeds niet dan :D
  maandag 2 mei 2011 @ 20:23:42 #254
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96266040
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:19 schreef WupWup het volgende:
:? had je ze te heet gewassen de vorige keer? Mooie gewichtscurve!

edit: never mind, er was nog een pagina :P

2e edit ( :') ): nee, klopt nog steeds niet dan :D
Wat klopt er niet dan? :o
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 2 mei 2011 @ 20:27:48 #255
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96266292
oeh!!! Mijn eerste telefoontje over borstvoeding..

Oeh.. Ik moet toch ff mn info op een handigere plaats neerleggen. Ik vond het wel spannend hoor.
  maandag 2 mei 2011 @ 20:29:14 #256
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96266400
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:27 schreef Ticootje het volgende:

Oeh.. Ik moet toch ff mn info op een handigere plaats neerleggen. Ik vond het wel spannend hoor.
oh wat spannend! :D ging t goed, goed gevoel erover?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 2 mei 2011 @ 20:32:35 #257
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96266617
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:29 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh wat spannend! :D ging t goed, goed gevoel erover?
Nah ik had m nog wel 1000 dingen willen vertellen.. Maar goed, korte duidelijke antwoorden zijn belangrijker.
  maandag 2 mei 2011 @ 20:37:30 #258
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96266893
ja das waar, t moet overzichtelijk en duidelijk zijn.

Ging jij nou nog voedings inloop dagen doen ofzo? c_/
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 2 mei 2011 @ 20:49:31 #259
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96267570
Je eerste telefoontje, wat goed Tico!

Mooie curves Huup O+

Dipjes zijn ruk }:|

Thuiszorg DJMO? Of bedoel je het cb?
Ylana
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 2 mei 2011 @ 20:50:32 #260
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96267625
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:49 schreef Saffier het volgende:
Je eerste telefoontje, wat goed Tico!

Mooie curves Huup O+

Thuiszorg DJMO? Of bedoel je het cb?
thuiszorg. ik heb tot begin juni 1 x per week thuiszorg voor m'n administratie (nu komt ze eigenlijk meer op de koffie, aangezien m'n adm. bij een bewindvoerder ligt)

pi_96267641
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:27 schreef Ticootje het volgende:

Cool!!

Ik ben ingeschreven dus ga de opleiding beginnen 28 mei *)
  maandag 2 mei 2011 @ 20:53:56 #262
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96267794
Wat stoer!
Ylana
pi_96268096
Wat een maf groeilijntje heeft je mini, Huup! :D

DJMO, zei je niet: ja, en doordat ik em elke keer aanleg als hij dat wil, istie zo mooi gegroeid? :6

Tico, spannend! En wat tof ook dat Orea ook de opleiding gaat doen! ^O^
pi_96270193
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:01 schreef Ticootje het volgende:
Zat k dus ook te denken. K liet die foto's zien aan mn zus en die vond dr echt een baby baby nog
pi_96270908
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:50 schreef Orea het volgende:

[..]

Cool!!

*O* *O*
  maandag 2 mei 2011 @ 21:48:10 #266
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96271127
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:50 schreef Orea het volgende:

[..]

Cool!!

Echt?!

Das leuk!

Neem je Leia mee?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 2 mei 2011 @ 22:16:07 #267
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96272982
leuk orea!

Aangezien ik door Huup d'r story over thuis wegen de verleiding niet kon weerstaan, ben ik net even met Geert op de weegschaal gaan staan :@ 't verschil is 5,4 kilo, met kleertjes en luier aan. hij begint omhoog te gaan in de curve :o Ik ben benieuwd, woensdag mogen wij voor een meting (en prikjes ;( )

pi_96274319
Ow en Huup *O*

Ik twijfel nog of ik komende scholingsdag ga, toch ruim 1 uur en 50 minuten enkele reis rijden met Jelle (die ik dan toch echt meeneem). En dan de hele dag daar nog..ik weet het nog niet..
Officieel heb ik nog verlof, dat scheelt :) En dan als we verhuisd zijn de stage maar weer oppakken en afronden
  maandag 2 mei 2011 @ 22:52:49 #269
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96275369
Ik heb me al ingeschreven. Heerlijk!!
pi_96283749
Zijn jullie er ook de 28e? Tico wel? Leuk!! *O* Mrien, ah toe je komt toch wel?? ;)

En ik twijfel.. bij de workshops zit Leia bij een 'oppas' toch? Dan kan ik haar net zo goed thuis laten namelijk.. Of kan ik haar gewoon bij me houden?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:55:11 #271
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96284164
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 08:20 schreef Orea het volgende:
Zijn jullie er ook de 28e? Tico wel? Leuk!! *O* Mrien, ah toe je komt toch wel?? ;)

En ik twijfel.. bij de workshops zit Leia bij een 'oppas' toch? Dan kan ik haar net zo goed thuis laten namelijk.. Of kan ik haar gewoon bij me houden?
Wat je zelf wilt ;)

Je kan ze naar de oppas brengen (wel even van tevoren aangeven) maar als je ze toch liever even bij je houdt kan dat ook, zolang ze maar niet de les verstoren. Toen Jen iets ouder was nam ik haar gewoon mee het lokaal in, een paar speeltjes en mevrouw was gewoon zoet. Als ze ging piepen dan bracht ik haar alsnog weg.

Leyla was de vorige keer wel gewoon bij de oppas, die heeft zich heerlijk vermaakt daar met een ander kindje. En ik vond toch dat ik meer stof oppak zonder kind.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:15:47 #272
259886 pessie
pi_96284531
Tico wat tof!

Orea, leuk dat je de opleiding gaat doen!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:18:07 #273
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96284575
Toen Jen anderhalf was kon ze zich prima vermaken met een pak kaarten (spel kaarten). Gewoon door elkaar husselen, of iedereen een kaart geven... Heerlijk..

Ik heb me ingeschreven voor een paar hele leuke workshops... Ik heb er zo'n zin an!

En ik moet echt opzoek naar een ruimte in den haag voor de cursus.. Ik heb best veel belangstelling, maar thuis lukt het gewoon niet.
pi_96285635
Moet je je vooraf inschrijven voor workshops? Hannie maakt pas na het weekend alles definitief, omdat ze nu vakantie heeft ;)

Hoe lang duren die workshops? Dan ga ik wel even bedenken wat ik met Leia doe.. Neig naar thuishouden, ze is haar stembanden tegenwoordig aan het checken :P

Ik ga wat verloskundige praktijken benaderen als ik straks klaar ben met de studie. Lijkt me een fijne => gelijk de doelgroep en een ruimte, scheelt weer thuis ;)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 10:10:14 #275
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96285776
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:05 schreef Orea het volgende:
Moet je je vooraf inschrijven voor workshops? Hannie maakt pas na het weekend alles definitief, omdat ze nu vakantie heeft ;)

Hoe lang duren die workshops? Dan ga ik wel even bedenken wat ik met Leia doe.. Neig naar thuishouden, ze is haar stembanden tegenwoordig aan het checken :P

Ik ga wat verloskundige praktijken benaderen als ik straks klaar ben met de studie. Lijkt me een fijne => gelijk de doelgroep en een ruimte, scheelt weer thuis ;)
Neem dr gewoon mee joh, kan ze met Leyla spelen. Workshops duren iets van 1,5 uur.

Als je je als CPIO inschrijft dan heb je geen keuze aan workshops, je volgt dan degene die bij je module horen..

Ik mag kiezen, ik heb volgens mij voor spruw en borstonsteking gekozen..
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:04:30 #276
259886 pessie
pi_96289442

Weer naar het cb geweest. Ze vind Nathan nu eindelijk prima! Zelfs zn hoofdomtrek volgt nu het juist lijntje! Die is nu 44.1 cm.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:21:27 #277
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_96292174
Kiran geeft best veel voeding terug en ook met golven. Dus vandaag naar CB gebeld.
Waarschijnlijk is mn toeschietreflex wat heftig voor m; soms komt het er in stralen uit ( als hij wel eens los laat spuit het in zijn gezicht bij mn recherborst). ( bijeffect is ook zn berg scheten, want lucht gaat door in zn darmen)
Adviezen;
- eerst borst verlichten van druk bv met hand (lukte net niet zo goed) of de kolf
- na voeding 20 minuten rechtop houden voor goed boeren en verwerken van drinken alvorens hem neer te leggen
- johannesbroodpitmeel geven - zit in Nutriton van Nutrilon

Heeft iemand ervaring met dat laatste?

Hoor graag jullie ervaringen/adviezen etc
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:28:37 #278
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96292431
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:21 schreef J-net het volgende:
Kiran geeft best veel voeding terug en ook met golven. Dus vandaag naar CB gebeld.
Waarschijnlijk is mn toeschietreflex wat heftig voor m; soms komt het er in stralen uit ( als hij wel eens los laat spuit het in zijn gezicht bij mn recherborst). ( bijeffect is ook zn berg scheten, want lucht gaat door in zn darmen)
Adviezen;
- eerst borst verlichten van druk bv met hand (lukte net niet zo goed) of de kolf
- na voeding 20 minuten rechtop houden voor goed boeren en verwerken van drinken alvorens hem neer te leggen
- johannesbroodpitmeel geven - zit in Nutriton van Nutrilon

Heeft iemand ervaring met dat laatste?

Hoor graag jullie ervaringen/adviezen etc
Dat laatste is lastig en haast niet te doen...

Je kan proberen tegen de zwaartekracht in te voeden, dus op je rug liggend. Hem goed laten boeren na een voeding en goed rechtop houden.
Als hij aan het drinken is dan zie je in het begin kleine zuig bewegingen. Dan is hij nog bezig om een toeschietreflex op te wekken, zodra dat veranderd dan gaat de melk stromen en dat kan inderdaad best heftig zijn voor een kleintje. Je zou m ook even af kunnen koppelen, de melkstroom even laten lopen en weer aanleggen als eerste stroom weg is en hem dan lekker laten drinken.

Leyla spuugde ook zo heel veel in het begin.. Gelukkig worden ze snel ouder en dus sterker en kunnen ze het makkelijker wegdrinken.
pi_96292556
Hoe oud is Kiran? Hoe verloopt zijn groeicurve? Zijn er, behalve spugen en winderigheid, nog meer klachten? Ook bij jezelf? Hoeveel plast hij? Welke kleur heeft z'n ontlasting?

Die eerste 2 adviezen zijn passend en nuttig bij een heftige TSR. Die laatste totaal niet. JBPM dik je voeding mee in, ligt dus wat zwaarder op de maag. Het komt daardoor wat minder makkelijk terug omhoog. JBPM is een vorm van bijvoeding. Tot ongeveer 6 maanden zijn de darmen van een baby nog niet goed in staat om met bijvoeding om te gaan. Daarnaast zul je om de JBPM toe te voegen, moeten kolven. Niet erg praktisch (honger > kolven > flesje > boeren > alles schoonmaken) en vaak een recept voor afbouwen van borstvoeding.

Je kunt, als je merkt dat de melk toeschiet, even de hardste stralen in een hydrofiel laten lopen of in een bakje (ligt eraan hoe goed je kan mikken ;) ). Tegen de zwaartekracht in voeden kan ook fijn zijn (jij op je rug, baby erbovenop). En voor het rechtop houden erna, kan het praktisch zijn om een draagdoek te gebruiken. Heb je weer je handen vrij.

Spugen is overigens, zolang baby er geen last van heeft, slechts een wasprobleem ;)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:48:30 #280
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96293084
hier een klein beetje ervaring met nutriton geven als onderdeel van t protocol bij reflux, wij zijn zsm weer gestopt :X wat een troep :X en wat een gedoe om het te geven.
ik snap ook niet zo goed waarom dat zou helpen bij een heftige tsr. :?
Persoonlijk zou ik eerst aan de gang gaan met de eerste twee adviezen en daarna pas verder gaan kijken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96293191
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:32 schreef WupWup het volgende:

Spugen is overigens, zolang baby er geen last van heeft, slechts een wasprobleem ;)
Ow ja, dat was ik alweer vergeten. :D
Hier duurde dat twee keer ongeveer een jaar...
pi_96293310
Oef BM, dat lijkt me wel vermoeiend op den duur!
pi_96293635
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:54 schreef WupWup het volgende:
Oef BM, dat lijkt me wel vermoeiend op den duur!
Tja, ze leken er verder geen last van te hebben, ik heb ergens nog een filmpje van een vrolijk spartelende Fons waar tussendoor een boogje melk uitkwam.

Je moest alleen zien dat je genoeg reservekleertjes mee had of je liep de rest van de dag met een zure baby rond. ;)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 14:14:14 #284
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96294194
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 14:00 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Tja, ze leken er verder geen last van te hebben, ik heb ergens nog een filmpje van een vrolijk spartelende Fons waar tussendoor een boogje melk uitkwam.

Je moest alleen zien dat je genoeg reservekleertjes mee had of je liep de rest van de dag met een zure baby rond. ;)
En zodra ik doorhad dat er een golf kwam leer je op een gegeven moment je kind toch wel even om te draaien.. Anders was het ook zo dat ik er 3x per dag onder zat.
pi_96294388
Ja, en je weet dat je best zelf een doek op je schouders legt als baby er op hangt. ;)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 14:48:11 #286
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_96295692
Wupwup: Kiran is nu 3 weken, goede plasluiers (gister 1 keer minder, maar toen had ie echt veel teruggegeven), ontlasting is goed en 2 a 3 keer per dag een goede grote gele pritzooi in zn luier. Hij heeft soms wel wat last van zijn darmpjes.

Rechtop in draagdoek is wel aarig idee, want 20 min tot 30 min blijven zittrn is soms wel lekker, maar soms kan je idd net in die tijd even een wasje vouwen ofzo.

Ik kolf wel 1 keer pwr dag. Door zn minder goede start met BV moest ik kolven voor meer melk en bijvoeden met moedermelk.
Wegeven hem nu nog 1 keer per dag de fles mer gekolfde melk zodat hij gewend blijft aan de fles en niet tegen de tijd dat k weer ga werken de fles weigert ;)
pi_96317794
Zit er hier iemand die ook Cerazette slikt?

Ik heb de hele maand door een typische menstruatiepijnbuikpijn en vraag me af of het normaal is. Zal wel weer naar de dokter moeten. :{
pi_96318019
J-net, ik meen me te herinneren dat je gigantische hoeveelheden kolfde. Kan het zijn dat je overproductie hebt?
  woensdag 4 mei 2011 @ 10:04:08 #289
259886 pessie
pi_96331397
Volgens mij heb ik weer een eisprong. Ik ben weer aan de dom. Net 2×10 geslikt.
  woensdag 4 mei 2011 @ 11:45:35 #290
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96335131
ongesteld hier. Kolfopbrengst is dramatisch :{

pessie :*
Ylana
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:15:30 #291
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_96336299
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
Zit er hier iemand die ook Cerazette slikt?

Ik heb de hele maand door een typische menstruatiepijnbuikpijn en vraag me af of het normaal is. Zal wel weer naar de dokter moeten. :{
Die heb ik een tijdje geslikt maar was toen een maand achtereen (een klein beetje) ongesteld. Ik vond het geen succes en ben er mee gestopt.
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:27:21 #292
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96336734
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:15 schreef krijtlijk het volgende:

[..]

Die heb ik een tijdje geslikt maar was toen een maand achtereen (een klein beetje) ongesteld. Ik vond het geen succes en ben er mee gestopt.
Oh ik heb hem ook geslikt en slik hem nu weer en heb nergens last van. Ik vind het wel een fijne pil.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96337076
Claudia_x, ik slik ook de Cerazette al een hele tijd maar heb er geen problemen mee. Een paar maanden geleden werd ik ene af en toe ongesteld maar dat is nu weer helemaal over. Ik herken jouw klachten niet.
  woensdag 4 mei 2011 @ 17:58:50 #294
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_96350467
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:17 schreef Claudia_x het volgende:
J-net, ik meen me te herinneren dat je gigantische hoeveelheden kolfde. Kan het zijn dat je overproductie hebt?
Ik kolf nu tussendoor minder, maar soms heb ik wel overdruk en kolf ik.

Vanochtend heeft R Kiran de fles gegeven, veervolgens kolfde ik links met moeite 60cc en rechts na 140cc gestopt omdat potje vol was..... Geen idee wat het in totaal zou zijn geworden.

Ik doe nu na de TSR rechts Kiran afkoppelen en dan spuit ik een paar stralen in een hydrofieldoek tot hij gaat druppelen en dan wordt Kiran weer aangekoppeld.
pi_96354435
Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar overproductie is misschien iets om in je achterhoofd te houden?
  donderdag 5 mei 2011 @ 03:27:10 #296
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_96375047
Thanks Claudia op dit moment helpt het om na de TSR de druk er even af te halen en de stralen in een hydrofieldoek te spuiten.
Het is 1 borst waar het op is, borst 2 heeft juist veel minderevproductie. Probeer gebruik mindere borst te stimuleren, maar ja borst 1 moet ook gedronken worden anders klapt ie ;-) (of kolven)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 mei 2011 @ 07:54:25 #297
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96375605
ik heb vanmorgen ca 70 cc uit m'n rechterborst gekolfd (ergste spanning eraf) omdat Geert vannacht amper gedronken heeft. helemaal leegkolven wilde ik niet, weinig trek in overproductie. Hij had vanmorgen ook een groene prutluier ipv een mooie gele zoals het hoort te zijn. ik wijt het maar aan de entingen ;(

hier ook nog even spammen hoe goed Geert groeit op zijn mamamelk O+

donderdag 5 mei 2011 @ 08:52:54 #298
259886 pessie
pi_96376109
Mooie curve DJMO!
pi_96376333
J-net, wat je beschrijft klinkt inderdaad als overproductie. Misschien kun je vandaag even iemand van de LLL bellen om te vragen wat het beste plan van aanpak is. Of eventueel een LK, maar daar wordt je sowieso naar door verwezen als het te specialistisch is. Ik begrijp heel goed dat je af en toe écht moet kolven, ik heb hetzelfde gehad. Maar daarmee stimuleer je de boel nog meer.

Mooi DJMO!
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:42:40 #300
259886 pessie
pi_96377117
Vannacht eindelijk weer een iets betere nacht. Manlief heeft om 1 uur een flesje kv gegeven en daarna heeft Nathan om 5.15 bv gehad. Omdat we best regelmatig 's nachts kv geven overweeg ik om nu maar es een pak te kopen, we gebruikten tot nu die kant en klare pakjes. In het babytjes topic zeiden ze dat het hypoallergeen moet zijn, maar is dat ook zo nu Nathan al 9 maanden is? Wat is het beste? (ik begrijp dat bv het beste is maar amper slapen komt de bv ook niet ten goede en aangezien ik heel graag door wil tot een jaar dan maar zo).
  donderdag 5 mei 2011 @ 10:21:22 #301
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96378165
Ik denk dat het voor een heel kleine baby veel meer van belang is dat het idd HA is, als je wilt combineren cq overstappen, bij een kind van 9 maanden zal het vooral afhangen van het risico dat het kind erfelijk belast is met overgevoeligheid.

Ik weet niet wat het prijsverschil is, maar waarom je druk maken om die paar euro als het toch maar om 1 of 2 voedingen per dag gaat?

Let je bij een grote verpakking icm weinig voedingen wel even op de houdbaarheid?
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')