abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96126009
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 08:52 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, misschien ben ik er wel te makkelijk in, ik voed gewoon overal, ik vraag op een terrasje of een café wel eerst of ze er bezwaar tegen hebben.
Echt? Daar heb ik niet eens bij stilgestaan, dat je dat zou moeten vragen. Als ik ergens met kind naartoe ga is het meestal een kindvriendelijke plek en het komt niet eens in me op dat voeden ongewenst zou zijn. Nu ben ik wel benieuwd of anderen het ook vragen.

Als ik langer van huis ga bedenk ik vantevoren wat handige plekken zouden zijn om te voeden. Als ik bijvoorbeeld naar het consultatiebureau ga met Lena en daarna nog wil winkelen dan voed ik haar 'preventief' na het consult zodat ik zeker weet dat ze het nog trekt tot we thuis zijn. En als dat niet lukt dan reken ik snel af en ga ik naar huis.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:23:01 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96126014
Fijn dat het over lijkt te zijn Claudia!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:31:19 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96126207
Het ligt eraan waar we zijn: toen we tijdens de vakantie in Coevorden waren en de Hema geen restaurant bleek te hebben ben ik een kroeg binnengelopen, en ja, dan vraag ik wel even of ze het niet vervelend vinden.
Idem toen we bij Huis Doorn waren en hij echt aan een voeding toe was, dan vraag ik even of ze er moeite mee hebben dat ik hem op het terras van de oranjerie ga zitten voeden.
Ze boden me overigens gelijk een ruimte aan om te voeden, maar daar ging het me niet om, ik wilde alleen weten of ze het geen probleem vonden, dus ik heb lekker op het terras gevoed.

Bij de Hema, Ikea, en desnoods de AH boeit het me idd niets en ga ik het niet vragen.

Op het terras van een café vraag ik het trouwens weer niet, maar binnen dus wel, en op een terras van een bovengemiddeld restaurant vraag ik het dus ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_96126380
Ah, daar kan ik me inderdaad wel in vinden, Leandra! Ik vroeg me al af of ik nu zo onbeleefd was. :+

Ik vraag me ook wel eens af hoe je erachterkomt of kinderen uberhaupt 'toegestaan' zijn. Ik vind het een beetje maf om dat zo expliciet te vragen. In Zuid-Frankrijk hebben we eens in een heel deftig restaurant gegeten met Ivan en meestal vroegen we zoiets als "Kunnen we hier eten?". Als toerist kom je nog met dat soort malle vragen weg.
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:45:40 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96126555
Het grappige is dat het me nog nooit geweigerd is, en men vindt het in zulke situaties vaak erg fijn dat je er blijk van geeft dat het bij zo'n uitspanning niet zo vanzelfsprekend is.

Meestal zijn ze vervolgens zelfs zo hulpvaardig dat een flinke fooi gerechtvaardigd is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:51:50 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_96126779
Restaurants hebben vaak een menu aan de buitenmuur hangen, als er geen kindermenu bijstaat dan ga ik er vanuit dat dat hun doelgroep niet is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_96127178
Ik heb nog niet in de situatie gezeten dat ik in een chique restaurant moest voeden, maar in "normale" restaurants voedde ik wel gewoon. Maar eigenlijk rekende ik het altijd zo uit dat ik thuis van te voren voedde en dan indien nodig bij de Hema, de Ikea of in een wachtkamer inderdaad. Een wachtkamer is wel vervelend vind ik, je zit zo opgesteld dat iedereen je kan zien.

Fijn dat de plek weer weg is Claudia!!

Niels drinkt nog steeds vreemd. Het is nog steeds zo dat hij wel wil maar dan toch weer huilend loslaat. vannacht heeft hij het wel weer een paar keer geprobeerd en heeft aan de rechterborst ook een keer een minuut ofzo gedronken. Het is wel zielig dat hij nu steeds heel verdrietig/ boos is als hij naar bed gaat.
Oorpijn zou wel kunnen, hij is heel erg verkouden geweest en begint sinds gisteren weer wat op te knappen. Maar hij eet dus sinds gisteren ook weer goed, hij heeft geen koorts en is verder ook gewoon vrolijk.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  vrijdag 29 april 2011 @ 10:07:42 #133
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_96127339
Hebben jullie geen spruw Twinkly? Dat aanhappen en loslaten komt wel een beetje zo over!
A grand adventure has begun.
pi_96127420
Ja, daar heb ik ook aan gedacht. Maar ik heb absoluut geen last van mijn borsten of tepels en Niels heeft ook geen plekjes in zijn mond. Toen ik spruw had, had ik bepaalde typische steken in mijn borsten.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_96129412
Ik heb ook een harde plek.. krijg hem met kolven ook niet weg en het doet echt zeeeer ;( '
Zodadelijk maar een keer extra kolven...
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:30:37 #136
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_96130555
Claudie, fijn dat de plek weer weg is!

Twinkly, Nathan weigert ook wel eens, ik kolf dan en geef het hem in een fles. Maar Niels is ouder dus ik weet niet of het dan anders is.

Ik voed overal. Als ik ergens op bezoek ben waar ik nog niet eerder ben geweest/heb gevoed vraag ik even of ze het vervelend vinden.
Wat betreft eten in restaurants, vorige week hebben we nog ge-rapley-ed met Nathan in een restaurant bij de Champs Elysées. Ging prima. Manlief had wel de rode saus op zn shirt zitten maar daar hebben we vanish voor. Ze hadden geen kinderstoel :') . We hadden wel even gevraagd of we ons kind mee konden nemen, dat was geen probleem, maar goed, Parijzenaren eten pas na 8 uur en wij wilden om 7 uur eten dus het was nog erg rustig.

Orea, auw! Als het vanavond nog niet weg is maar even onder de warme douche.
pi_96131149
Auch, jij ook al Orea. Hopelijk gaat het straks met kolven weg.

Net weer precies hetzelfde, wel belangstelling maar steeds loslaten en huilen. En in zijn bed was hij ook huilerig in zijn slaap. Nu is hij wel weer gewoon vrolijk.
Hoe herken je een loopoor? Hij had net veel opgedroogde geelachtige prut in zijn linkeroorschelp, waarschijnlijk had hij dat vanmorgen al en heb ik het niet gezien. Normaal heeft hij maar een klein beetje oorsmeer in zijn gehoorgang en dat is veel vettiger.
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:05:01 #138
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96132339
Ik heb altijd overal gevoed zonder te vragen, ook op vakanties in het buitenland. maar wel altijd netjes en discreet. Dus met voedingstop en evt hydrofiel/draagdoek erover en van iedereen afgedraaid. Er heeft nog nooit iemand wat van gezegd of vreemd gekeken.

De enige keer dat ik gevraagd heb om een aparte ruimte is toen we op een feestje waren en het daar zo druk was, dat Harry waarschijnlijk enorm afgeleid zou zijn (en ik dan helemaal exposed zou zitten omdat hij dan steeds zou loslaten etc).
pi_96132427
Ik las dat je naar de huisarts gaat, Twinkly. Lijkt me heel verstandig! Hopelijk komt daar iets uit.
pi_96132985
ik wou een borstvoedingscursus volgen maar door de vele afmeldingen is het op het laatste moment niet doorgegaan...
Wat wordt er verteld in zn cursus? Was dit nuttig, heb je er wat aan gehad???
pi_96133157
Ik heb er wel een gehad, en heb op zich geen nieuwe dingen geleerd, omdat ik hier al meelas en op borstvoeding.com rondhing. Vond het desalniettemin wel nuttig, ook omdat manlief mee was. Mijn geheugen was prut na de bevalling, maar de zijne niet, dus hij wist nog wel een flink aantal dingen die van pas kwamen.

Orea, auw!
Claudia is er weer vanaf? Fijn!

Twinkly, ik weet niet hoe je een loopoor herkent, maar wat naar dat Niels blijkbaar ergens zo last van heeft dat het drinken pijn doet.. ;(

Ik heb ook nog nooit gevraagd of ik ergens mocht voeden. Ik probeer het wel altijd discreet te doen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_96133318
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:57 schreef DJMO het volgende:
Ik had trouwens nog een vraag, ik moet over een maand een ct-scan laten maken van m'n bij/voorhoofds/kaakholte's om te bekijken of het dan tot rust is gekomen. Spuiten ze daar ook contrastvloeistof bij in? heeft iemand daar ervaring mee ? Want in dat geval moest ik drie dagen afkolven en weggooien, maar dan zal ik van tevoren ook voor drie dagen moeten gaan kolven, en ik heb geen idee hoeveel ik dan nodig heb ..
Hoppa: http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes-4.html CT scan is geen enkel probleem, contrastvloeistof ook niet.

Claudia, wat heerlijk dat je 's ochtends wakker wordt ipv 's nachts :+ Oja, en dat de plek weg is, is natuurlijk ook top ;)

Ik voed ook overal. Van de week nog bij twee turkse autoverkopers in het kantoortje terwijl ze er naast zaten. Volgens mij hebben ze niet eens wat doorgehad _O-
Maar als je wat minder comfortabel bent met in het openbaar voeden, ishet logisch dat je om een rustig plekje vraagt. Kan me ook voorstellen dat je dat doet als je bijv fulltime kolft (ik zou iig niet midden in een AH gaan zitten kolven) of als je met tepelhoedje voedt en daar niet heel handig in bent. Of als je kind net in die fase zit dat slok-kijken-slok-kijken-slok-kijken het leukste spelletje is.

Twinkly ;( Pijn bij Niels of een andere smaak van de melk zou ik ook denken.

Ienemini ik heb geen cursus gevolgd, maar wel het boek 'Borstvoeding' van Stefan Kleintjes en Mary Broekhuijsen gelezen. Dat vond ik echt goud waard. Mijn man heeft 'm ook gelezen en vond 'm echt heel prettig leesbaar, duidelijk. Alles over borstvoeding staat erin, is up to date en klopt gewoon. Aanrader!
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:25:45 #143
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96133347
Ik heb nooit een bv cursus gevolgd ienemini dus ik kan je niet verder helpen.

En een loopoor ken ik ook niet (gelukkig)

Owja in Parijs was in alle restaurants waar wij zijn geweest geen kinderstoel aanwezig. Harry heeft toen gewoon op schoot gezeten of op een eigen stoel met een draagdoek eromheen gewikkeld. :D

Och Orea, succes! :*

[ Bericht 12% gewijzigd door Asyniur op 29-04-2011 12:43:14 ]
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:27:45 #144
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96133465
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:04 schreef Orea het volgende:
Ik heb ook een harde plek.. krijg hem met kolven ook niet weg en het doet echt zeeeer ;( '
Zodadelijk maar een keer extra kolven...
Sterkte! Ik neem aan dat je de riedel kent?
Borst voorverwarmen voor het kolven, veel drinken, evt preventief een ibu nemen (ontstelingsremmend), borstcompressie tijdens het drinken.

Succes ermee!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_96133947
Veel drinken :?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 29 april 2011 @ 13:08:51 #146
147316 crew  DJMO
#trut
pi_96135524
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:25 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hoppa: http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes-4.html CT scan is geen enkel probleem, contrastvloeistof ook niet.

---

Mijn dank is groot! even kijken hoe ik dat stuk kan uitprinten, zodat ik de arts kan overtuigen hun folder aan te passen ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:46:52 #147
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_96140582
misschien een stomme vraag, maar hoe bewaren jullie je melk in de vriezer?
Vorige keer deed ik dat met ijsklontzakjes, alleen op de een of andere manier bevalt dat nu niet?
pi_96141486
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:25 schreef WupWup het volgende:

Claudia, wat heerlijk dat je 's ochtends wakker wordt ipv 's nachts :+ Oja, en dat de plek weg is, is natuurlijk ook top ;)
Haha, I wish! Ik heb het advies van Twinkly wel ter harte genomen, om me niet al te sappel te maken om de nachtvoedingen en te proberen zoveel mogelijk in een slaaproes te blijven. En ik vind de nachtvoedingen steeds leuker worden naarmate ze ouder wordt. Al zou doorslapen ook wel leuk zijn. :+
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:15:43 #149
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96141798
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:46 schreef ik80lll het volgende:
misschien een stomme vraag, maar hoe bewaren jullie je melk in de vriezer?
Vorige keer deed ik dat met ijsklontzakjes, alleen op de een of andere manier bevalt dat nu niet?
Ik deed het ook in ijsklontjeszakjes.
Veel dames gebruiken de Avent Via bekers of speciale moedermelkdiepvrieszakjes van Lansinoh (of zoiets).
pi_96141990
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:27 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Sterkte! Ik neem aan dat je de riedel kent?
Borst voorverwarmen voor het kolven, veel drinken, evt preventief een ibu nemen (ontstelingsremmend), borstcompressie tijdens het drinken.

Succes ermee!
:Y ik heb vandaag ook een keertje extra gekolfd (want aan het werk) en het werd na de 2e kolfbeurt wat minder.. nu na de 3e valt het weer tegen. Nog een uurtje dan kan ik naar huis.. even warm douchen en madammeke aanleggen!

Gekke is, ik haal er gewoon 60 cc uit ('t is mijn slechte borst) en dat haal ik er altijd uit.

Weet wel waardoor het komt, gisteren 2 keer 6 uur tussen de kolfbeurten (M. en ik gingen naar theater en overdag had muppet er wat lang tussen laten zitten).. dus er zal ergens wel een kanaaltje dicht zitten... Pffff... zo naar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')