DJMO, ik vind het fantastisch dat je doorzet met voeden. Hopelijk helpt het artikel je man om anders te denken zodat hij jou kan steunen

Ook ik had last van gevoelige borsten en tepels, we hebben toen afgesproken dat hij de tepels (niet te lang) aanraakt. Hopelijk kunnen jullie ook een fijn compromis sluiten.
Niels heeft vandaag 's morgens uit beide borsten gedronken en voor hij vanavond ging slapen uit de linker. Ik voed hem op ons bed vlak voor (en als het lukt na) ieder slaapje, hij geeft nooit op een andere plek aan dat hij wil drinken. Na het drinken vanavond, gaf hij aan dat het op was.
Ik heb nog Domperidon in huis en daar ben ik mee begonnen (vanmiddag 20 mg en vanavond 30 mg). Net heb ik gekolfd, uit rechts kwam 10 ml en uit links 40 ml, terwijl links de laatste borst was.
Zijn weigeren wordt dus waarschijnlijk verklaard door een productiedip. Ik denk dat het komt door de combinatie stoppen met nachtvoedingen, korter/ minder drinken door verkoudheid en opkomende menstruatie. Stom dat ik dus nog steeds geen goed stabiele productie heb. De kans dat ik zwanger ben is echt nihil, ik gebruik de kalender- en slijmmethode, ik voel de eisprong en we gebruiken ook nog eens altijd condooms.
Mijn man is niet tegen borstvoeding hoor, hij heeft mijn altijd juist heel goed gesteund! Maar 1,5 jaar vind hij wel de grens. We hebben het er vlak voor Niels 18 maanden werd over gehad en ik vertelde dat Niels het zelf wel aangeeft en dat hij nu al een aantal minder drinkt dan een paar maanden terug. Hij kan niet goed uitleggen waarom hij het genoeg geweest vindt, het is een gevoel. Toen Niels dus de borst begon te weigeren was mijn man opgelucht dat ik gelijk had dat Niels zelf wel aangeeft wanneer hij wil stoppen.
Maar ik heb niet het idee dat hij wil stoppen omdat hij nog enthousiast "eh eh eh" en "drinken mama" roept. Daarom ben ik toch maar begonnen met Domperidon. Hopelijk is dat genoeg, want kolven gaat morgen niet lukken omdat we bezoek krijgen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 01-05-2011 00:42:53 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>