Daar gaat het toch helemaal niet om, slimmerd.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och, Von der Dunk is net zo'n dogmatische demagoog als Wilders dat is, maar dan aan de andere kant van het politieke spectrum, om zijn geblaat zit ik net zo veel te wachten als op dat van Wilders.
Nu die andere mafkees ook nog de media uit en we zijn klaar.

Zeker wel, zijn mening boeit niemand en het komt alsnog in de media dus hij moet niet zaniken.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar gaat het toch helemaal niet om, slimmerd.

Het gaat puur om de vrijheid van meningsuiting. Wat kan mij het nou schelen wat Von der Dunk heeft te zeggen? Niet bijzonder veel (hoewel hij in mijn optiek wel de spijker op de kop slaat). Het gaat erom dat de inhoud geen reden mag zijn om een lezing tegen te houden.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zeker wel, zijn mening boeit niemand en het komt alsnog in de media dus hij moet niet zaniken.

Niet?quote:Op woensdag 27 april 2011 15:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat puur om de vrijheid van meningsuiting. Wat kan mij het nou schelen wat Von der Dunk heeft te zeggen? Niet bijzonder veel (hoewel hij in mijn optiek wel de spijker op de kop slaat). Het gaat erom dat de inhoud geen reden mag zijn om een lezing tegen te houden.

Ik vind Wilders' uitspraken ook smakeloos, maar ik verbied hem toch ook niet zijn zegje te doen?quote:Op woensdag 27 april 2011 16:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet?
Ik vind hem zwaar smakeloos, dat mensen hem geen lezing gunnen vind ik niet vreemd.

Von der Dunk heeft toch ook z'n zegje mogen doen, of zit hij nu op het beklaagdenbankje?quote:Op woensdag 27 april 2011 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind Wilders' uitspraken ook smakeloos, maar ik verbied hem toch ook niet zijn zegje te doen?

Nee, hem is verboden een voordracht te houden op de Arondeus-lezing. Goed, je hebt de redenen achter dit besluit ongetwijfeld gehoord. Meneertje Hero Brinkman wil niet dat 'die antisemiet' zijn zegje doet. Opmerkelijke uitspraak voor een politicus die lid is van een partij die beweert dat de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel te hebben staan, niet?quote:Op woensdag 27 april 2011 17:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Von der Dunk heeft toch ook z'n zegje mogen doen, of zit hij nu op het beklaagdenbankje?
O wacht, ze wouden hem niet als spreker, het einde van de wereld mensen!

Ja boeiend, kan me zo voorstellen dat bepaalde organisaties ook niet Brinkman als spreker willen, is dat dan ook erg?quote:Op woensdag 27 april 2011 17:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, hem is verboden een voordracht te houden op de Arondeus-lezing. Goed, je hebt de redenen achter dit besluit ongetwijfeld gehoord. Meneertje Hero Brinkman wil niet dat 'die antisemiet' zijn zegje doet. Opmerkelijke uitspraak voor een politicus die lid is van een partij die beweert dat de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel te hebben staan, niet?

Als Brinkman is uitgenodigd om zijn zegje te doen en men plots terugkrabbelt wanneer men het niet eens met de inhoud van zijn stuk, dan is dat erg ja.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja boeiend, kan me zo voorstellen dat bepaalde organisaties ook niet Brinkman als spreker willen, is dat dan ook erg?
Nee.

Ah, dus wanneer Brinkman is uitgenodigd voor de AA om daar een lezing te houden over alcoholisme, en er van uit wordt gegaan dat hij het afkeurt maar later blijkt van niet, dat ze hem dan liever niet hebben vind je vreemd?quote:Op woensdag 27 april 2011 17:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als Brinkman is uitgenodigd om zijn zegje te doen en men plots terugkrabbelt wanneer men het niet eens met de inhoud van zijn stuk, dan is dat erg ja.

Nogal een vreemde vergelijking aangezien de mensen achter de Arondeus-lezing er niet van waren uitgegaan dat Thomas dit of dat zou voordragen. Verder wisten zij dondersgoed wie ze in huis haalden.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah, dus wanneer Brinkman is uitgenodigd voor de AA om daar een lezing te houden over alcoholisme, en er van uit wordt gegaan dat hij het afkeurt maar later blijkt van niet, dat ze hem dan liever niet hebben vind je vreemd?

Precies, toen de tekst bekend werd werd er dus gewoon besloten hem niet meer te willen.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogal een vreemde vergelijking aangezien de mensen achter de Arondeus-lezing er niet van waren uitgegaan dat Thomas dit of dat zou voordragen.

Een AA-meeting heeft wel een iets andere insteek. De Arondeus-lezing is erop gericht op controversiele onderwerpen aan te snijden die uitnodiging geven tot een stevig debat.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies, toen de tekst bekend werd werd er dus gewoon besloten hem niet meer te willen.
Zelfde als mijn AA voorbeeld.

Dus moet een jankbal die tegen iedereen z'n schenen aan gaat schoppen en overal met Godwins gooit maar toegelaten worden? Sinds wanneer is dat gebral een stevig debat?quote:Op woensdag 27 april 2011 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een AA-meeting heeft wel een iets andere insteek. De Arondeus-lezing is erop gericht op controversiele onderwerpen aan te snijden die uitnodiging geven tot een stevig debat.

Heb je het stuk gelezen?quote:Op woensdag 27 april 2011 17:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dus moet een jankbal die tegen iedereen z'n schenen aan gaat schoppen en overal met Godwins gooit maar toegelaten worden? Sinds wanneer is dat gebral een stevig debat?

Deels.quote:

Hem is om nogal dubieuze motieven een reeds lang toegezegde lezing ontnomen. Jij vindt die censuur vast prima ik vind het raar.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Von der Dunk heeft toch ook z'n zegje mogen doen, of zit hij nu op het beklaagdenbankje?
O wacht, ze wouden hem niet als spreker, het einde van de wereld mensen!

Mijn god, lees het stuk eens voor je met dit soort gehuil komtquote:Op woensdag 27 april 2011 17:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dus moet een jankbal die tegen iedereen z'n schenen aan gaat schoppen en overal met Godwins gooit maar toegelaten worden? Sinds wanneer is dat gebral een stevig debat?

bovendien was het geen beslissing van de commissie... Een minderheid van 2 personen - PVV-vriendjes- hebben op eigen houtje de censuur doorgedrukt..quote:Op woensdag 27 april 2011 17:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hem is om nogal dubieuze motieven een reeds lang toegezegde lezing ontnomen. Jij vindt die censuur vast prima ik vind het raar.

Niet dus.quote:

Het zou niet verkeerd zijn voor een aantal mensen om dat wel te doen. Dan kunnen ze daarna altijd nog besluiten of ze het met hem eens zijn of niet.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:56 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn er mensen die Van der Dunk serieus nemen?

Van der Dunk. Von der Dunk. Zijn vader heette ook al zoquote:Op woensdag 27 april 2011 18:56 schreef phpmystyle het volgende:

heb je de lezing gelezen?quote:Op woensdag 27 april 2011 18:56 schreef phpmystyle het volgende:

http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)r+stuk+van%E2%80%99/quote:HAARLEM CDA-Statenlid Meino Schraal is geschrokken van de kritiek die het provinciebestuur levert op zijn beslissing om de Arondéuslezing af te gelasten.
Volgens Commissaris van de Koningin Johan Remkes (VVD) had de lezing, waarin historicus Thomas von der Dunk een vergelijking trekt tussen de PVV en de NSB, nooit afgezegd mogen worden: "daar gaat altijd de uitstraling vanuit dat de vrijheid van meningsuiting in het geding is en dat kan niet aan de orde zijn".

Ik zag hem net wel op TV bij nieuwsuur.quote:

Ik neem mn petje af voor deze held.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zag hem net wel op TV bij nieuwsuur.
Domme mongool dat 'ie is.

Als dat al heldenstatus is, dan moet ik m'n drol elke keer na het toiletteren salueren dus.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik neem mn petje af voor deze held.

Ach, in deze is jouw mening toch geen ene reet waard.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als dat al heldenstatus is, dan moet ik m'n drol elke keer na het toiletteren salueren dus.

Want ik vind PVV ook zo geweldig inderdaad.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, in deze is jouw mening toch geen ene reet waard.

Prachtig huis zeg.
 Prachtig huis zeg.

Hij lijkt in dat filmpje wel op een verrotte George Michael.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:46 schreef Holograph het volgende:
Wanneer gaat de GG&GD deze man controleren? Hij heeft namelijk problemen met zijn kaken van elkaar halen.
Daarnaast, dit filmpje van NRC Next:Prachtig huis zeg.

in een demoniseringsmodus vandaag ?quote:Op woensdag 27 april 2011 22:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zag hem net wel op TV bij nieuwsuur.
Domme mongool dat 'ie is.

Nee, vind hem gewoon een mongool.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
in een demoniseringsmodus vandaag ?
niks over inhoud weten... het begrip inhoudelijke kritiek niet snappen ?

natuurlijk.... das makkelijker dan lezen en nadenken... kritiek formuleren, weer lezen, weer nadenkenquote:Op woensdag 27 april 2011 22:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, vind hem gewoon een mongool.

Thomas snijdt gewoon een terecht punt aan.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, vind hem gewoon een mongool.
En inhoudelijk dus ook, dus dikke pluim voor Hero. Hoewel het wel weer jammer is dat Von der Dunk de antisemitist nu nog een groter podium heeft dan hij zou hebben op die lezing.

Alle Von der Dunkjes zijn professor geworden, behalve Thomasquote:Op woensdag 27 april 2011 22:50 schreef phpmystyle het volgende:
Die Thomas is wel een verstrooide professor zeg
 . Hij heeft het geschopt tot cultuurhistoricus. Ben benieuwd op zijn ouders trots op hem waren.
. Hij heeft het geschopt tot cultuurhistoricus. Ben benieuwd op zijn ouders trots op hem waren.

Pas maar op dan.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
natuurlijk.... das makkelijker dan lezen en nadenken... kritiek formuleren, weer lezen, weer nadenken
btw mongolen zijn prima mensen hoor ... niet veel mis mee.... je moet juist uitkijken voor de slimmeriken.....

PVV = Fascisme.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Thomas snijdt gewoon een terecht punt aan.

Heb je een link naar een quote van hem die zijn jodenhaat bewijzen...quote:Op woensdag 27 april 2011 22:49 schreef Voorschrift het volgende:
Hoewel het wel weer jammer is dat Von der Dunk de antisemitist nu nog een groter podium heeft dan hij zou hebben op die lezing.

Het loont de moeite het stuk daadwerkelijk te lezen.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
PVV = Fascisme.
Juist, heel terecht punt, totaal niet demoniserend, totaal niet demagogisch, totaal niet populistisch, nee, volkomen terecht punt. Die 1.5 miljoen mensen aan de kant zetten a la PVV tegen de moslims is volkomen verantwoord natuurlijk.
Pot verwijt de ketel, ergo dikke mongool.

Oh ja Napoleon kwam ook ergens aan bod, leuk.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb je een link naar een quote van hem die zijn jodenhaat bewijzen...
is wel makkelijk zo...mensen in het hokje antisemiet stoppen...
had je ook nog inhoudelijke kritiek op de lezing... of heb je die niet gelezen ?

dat is jouw demonisering van de lezing..... dat heeft Dunk helemaal niet geschreven..quote:
schelden is makkelijk.... verketterend...quote:Pot verwijt de ketel, ergo dikke mongool.

Tuurlijk niet, de strekking is toch duidelijk.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het loont de moeite het stuk daadwerkelijk te lezen.

je hebt het dus nauwelijks gelezen...... je snapt de strekking niet.... en je fantaseert maar zelf watquote:Op woensdag 27 april 2011 22:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh ja Napoleon kwam ook ergens aan bod, leuk.

Och ja, iemand met een andere mening snapt het nooit, try again kid.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
je hebt het dus nauwelijks gelezen...... je snapt de strekking niet.... en je fantaseert maar zelf wat

Zonder een woord van de lezing gelezen te hebben weet ik dat de strekking als volgt is. De PVV is vergelijkbaar met de nazi's en de NSB en Wilders is vergelijkbaar met Hitler, want Wilders is net als Hitler tegen een bevolkingsgroep en tegen 'de rechtstaat'.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
je hebt het dus nauwelijks gelezen...... je snapt de strekking niet.... en je fantaseert maar zelf wat

Hij wilde in debat gaan met Von der Dunkquote:Op woensdag 27 april 2011 23:01 schreef ecolo het volgende:
Prima verhaal van van der Dunk, wat is die Brinkmann zielig, vrijheid van meningsuiting?
 ? Is dat zielig?
? Is dat zielig?

quote:Thomas - 23-04-2011
1027
Door Bert Wagendorp
De lezing die Thomas von der Dunk dinsdag in Haarlem zou houden, gaat niet door. Dat is spijtig, want Provinciale Staten van Noord-Holland waren met de Willem Arondéus Lezing - de eerste werd in 2005 uitgesproken door Rudi van Dantzig - bezig een mooie traditie op te bouwen. Die is nu in één klap kapot.
Volgens de Staten moet de lezing en het erbij horende debat een forum voor burgers en politici zijn 'om vrij van gedachten te wisselen' over 'actuele maatschappelijke en politieke thema's'. De controverse 'mag hierbij niet worden geschuwd'.
Dat deed Willem Arondéus zelf per slot van rekening ook niet. Wie in de jaren twintig van de vorige eeuw op het toenmalige eiland Urk een homoseksuele relatie aanging met een visser, schuwde de controverse niet en had een hoop lef bovendien. Als verzetsheld tijdens de Tweede Wereldoorlog bewees Arondéus dat laatste nog eens ten overvloede.
Dus de keuze voor Thomas von der Dunk lag voor de hand. Von der Dunk is een intelligente man, heeft ook lef en zoekt volgaarne de controverse. Hij was er eens goed voor gaan zitten. In zijn kenmerkende stijl, onder de titel 'Het nieuwe taboe op de oorlog', schreef hij dat er parallellen zijn tussen de jaren dertig van de vorige eeuw - de tijd van de NSB - en onze jaren - die van de PVV.
Dat mag niet, in Nederland. Dat heet een 'godwin' en wie zich daaraan schuldig maakt heeft per definitie ongelijk, ook al heeft hij het grootste gelijk van de wereld. Dat is het taboe waar Von der Dunk over schreef.
Toen hij zijn lezing naar de statencommissie had opgestuurd, schrokken de twee statenleden van het CDA en de VVD zich een hoedje. Von der Dunk viel de PVV aan! Controverse, akkoord, maar dit was een controverse te ver.
En wat politici van CDA en VVD dan tegenwoordig al bijna automatisch doen: met de pet in de hand naar de dichtstbijzijnde PVV'er en diep door het stof. In dit geval was dat de gevreesde hoofddoekjesbestrijder Hero Brinkman.
'Hero', zei de ene met trillende stem, 'er staan een aantal partijpolitieke passages in.'
'Wát zeg je me daar?', bulderde Hero intimiderend.
'Ja', zei de andere, 'en die zijn niet zo positief voor de PVV.'
'Als jullie deze antisemiet Von der Dunk een podium geven om zich tegen de PVV af te zetten', blafte Hero, 'zal ik hem niet alleen in het debat bij de enkels afzagen, maar dan is het misschien ook de laatste Willem Arondéus Lezing geweest!'
De twee trokken wit weg. 'We gaan hem afzeggen!', fluisterden ze. 'Dit kan écht niet! Sorry dat we u hebben lastiggevallen, meneer Brinkman.' Maar die hoorde hen al niet meer. Hij zat al te twitteren. 'Willem Arondéuslezing gaat niet door. Van der Dunk wilde, in strijd met afspraken, ouderwets PVV bashen. Hulde bestuur. Afgang Van der Dunk!', twitterde hij.
Je moest gewoon de waarheid keihard en hondsbrutaal verdraaien, wist Hero Brinkman, dan leek het net alsof je gelijk had. Gewoon even een twittertje van 22 woorden er uitgooien en die Von der Dunk met zijn lezing van 6.000 woorden stond in de hoek. Hero was trouwens allang blij dat hij die eindeloze toespraak niet hoefde uit te zitten.
Willem Arondéus werd op 4 juli 1943 geëxecuteerd. Zijn laatste woorden waren: 'Laat het bekend worden dat homoseksuelen geen lafaards zijn!'
Jammer dat juist de naar hem genoemde lezing voortaan het stigma van kruiperige lafheid zal dragen.
Volgend jaar mag de PVV ook in de organisatiecommissie. Hero Brinkman zal Martin Bosma voordragen als spreker.

Och ja, want het verhaal van Von der Dunk is nergens te lezen inderdaad, volledige censuur!quote:Op woensdag 27 april 2011 23:01 schreef ecolo het volgende:
Prima verhaal van van der Dunk, wat is die Brinkmann zielig, vrijheid van meningsuiting?

Misschien is het nu wel klaar met zijn aandachttrekkerij.
 Misschien is het nu wel klaar met zijn aandachttrekkerij.

fout 1.....Wilders wordt nergens gelijkgesteld of vergelijkbaar genoemd aan Hitlerquote:Op woensdag 27 april 2011 23:01 schreef twaalf het volgende:
[..]
Zonder een woord van de lezing gelezen te hebben weet ik dat de strekking als volgt is. De PVV is vergelijkbaar met de nazi's en de NSB en Wilders is vergelijkbaar met Hitler, want Wilders is net als Hitler tegen een bevolkingsgroep en tegen 'de rechtstaat'.

Goed, ik heb nu even Ctrl+F gedaan in de tekst. Explain this will ya?quote:Op woensdag 27 april 2011 23:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
fout 1.....Wilders wordt nergens gelijkgesteld of vergelijkbaar genoemd aan Hitler
goed 1 idd is Wilders tegen een reli-etnische bevolkingsgroep, Hitler ook....
fout 2... nergens wordt gezegd dat Wilders tegen 'de rechtstaat' is
fout 3 .. nergens wordt gezegd dat Hitler ook tegen de rechtsstaat 1
Ga nou eerst lezen en zinnig nadenken....en erken dat je maar wat nakletst wat anderen zeggen die ook niks gelezen hebben .. laat staan nagedacht

iemand die het niet gelezen heeft kan de strekking niet snappen of niet goed snappen, de nuances niet snappen, de detais niet kennen .. wat nu wel of niet letterlijk geschreven is ... logisch toch ?quote:Op woensdag 27 april 2011 22:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och ja, iemand met een andere mening snapt het nooit, try again kid.

Nuances.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
iemand die het niet gelezen heeft kan de strekking niet snappen of niet goed snappen, de nuances niet snappen, de detais niet kennen .. wat nu wel of niet letterlijk geschreven is ... logisch toch ?
maar in afwachting dat je ooit wel met serieuse kritiek komt... wat onmogelijk lijkt als je weigert de tekst te lezen....
kom dan met een quote waaruit blijkt dat von der Dunk een jodenhater is...
hoe weet je dat ? waar las je dat ?

Ach man, jij snapt zelf ook wel dat Brinkman geen interesse had in een debatquote:Op woensdag 27 april 2011 23:02 schreef Holograph het volgende:
[..]
Hij wilde in debat gaan met Von der Dunk? Is dat zielig?

Dat kun je niet weten als je de lezing niet hebt gelezen.. Waar baseer je het dan wel op ?quote:Op woensdag 27 april 2011 23:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nuances.
Als die kerel iets niet begrijpt is het nuance, ik kan net zo goed het partijprogramma van de PVV lezen.

Omdat Dunko ALTIJD maar dan ook ALTIJD hetzelfde schrijft over de PVV. Ik lees wel eens een column in de vk, maar halverwege weet ik wel weer hoe het afloopt.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat kun je niet weten als je de lezing niet hebt gelezen.. Waar baseer je het dan wel op ?

En hiermee ga je dus de fout in. Een stuk afkraken zonder het te lezen blijft wat sneu zeker als je nogal de plank misslaat..quote:Op donderdag 28 april 2011 00:00 schreef twaalf het volgende:
[..]
Omdat Dunko ALTIJD maar dan ook ALTIJD hetzelfde schrijft over de PVV. Ik lees wel eens een column in de vk, maar halverwege weet ik wel weer hoe het afloopt.

Neemt niet weg dat het een basisregel lijkt te zijn dat het bashen van een bepaalde politieke partij gewoon niet-done is. En terecht. Dat is ook niet bepaald eigenzinnig. Dat kankeren op partijen gebeurt als dagelijks in de 2e kamer zelf.quote:Op zondag 24 april 2011 15:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Laat ik je dan even verlichten:
[..]

Veel van hun eigen partijleden kunnen zich dat niet voorstellen. Zelfs hun hoogste politieke baas in de provincie vond het een schande.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het een basisregel lijkt te zijn dat het bashen van een bepaalde politieke partij gewoon niet-done is. En terecht. Dat is ook niet bepaald eigenzinnig. Dat kankeren op partijen gebeurt als dagelijks in de 2e kamer zelf.
Ik kan mij goed voorstellen dat ze zoiets als dit afwijzen.

ok..... ik ken zijn colums niet... maar als jij wel meer dan een paar lees dan kun je wel in het algemeen iets zeggen over de man...quote:Op donderdag 28 april 2011 00:00 schreef twaalf het volgende:
[..]
Omdat Dunko ALTIJD maar dan ook ALTIJD hetzelfde schrijft over de PVV. Ik lees wel eens een column in de vk, maar halverwege weet ik wel weer hoe het afloopt.

Ik vind dat rondgooien met het woord 'censuur' zo stuitend. Niemand snoert die man toch de mond? Hij kan z'n verhaal toch gewoon bijna overal kwijt.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Veel van hun eigen partijleden kunnen zich dat niet voorstellen. Zelfs hun hoogste politieke baas in de provincie vond het een schande.
Hoe kan je in hemelsnaam dit soort achterlijke censuur goedpraten

Ja, mee eens, Von der Dunk weet toch weer steeds een zeer gevoelige snaar te raken, waardoor bepaalde mensen witheet van woede worden en soms zelfs gaan schelden op zijn seksuele geaardheid, je zou bijna denken: de man moet wel gelijk hebben.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:12 schreef Bluesdude het volgende:
zonder de tekst van de lezing te kennen zie ik hier mensen erg boos zijn kankeren, schelden en demoniseren.....
het hele idee van iemand zegt dat er iets fouts zit met de vreemdelingenhaat ....waarvoor nazi;'s berucht waren doet bij mensen de stoppen doorslaan:
idd ... het nieuwe taboe
von der Dunk heeft gelijk....
 .
.

Niet op het podium waarvoor hij het stuk had geschreven...quote:Op donderdag 28 april 2011 00:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik vind dat rondgooien met het woord 'censuur' zo stuitend. Niemand snoert die man toch de mond? Hij kan z'n verhaal toch gewoon bijna overal kwijt.
Die Jan Lul was er op uitnodiging en had een eerste tekst/ strekking al eens voorgelegd en die was goedgekeurd. En daarna is plots alles anders...quote:Alleen de mensen van die organisatie hebben besloten om hem geen podium te geven. Alsof je verdomme iedere jan lul in Nederland een podium MOET geven als je een praatclubje hebt. Zelfs ongeacht je eigen regeltjes en of je je eigen regeltjes overtreed.
De vergelijking slaat dan ook nergens op. Je hebt het hele verhaal hier omheen wel gevolgdquote:Als jij ooit een boekenclub opricht zal ik die bij elke vergadering eens gaan crashen met mijn uitgebreide beklachten over het papieren medium en de milieuschade die daar bij komt kijken. En als je mij dan jouw eigen huis probeert uit te sodemiedereen beschuldig ik je van censuur en stuur ik de plisie op je af.
Zou je niet prettig vinden dunkt me?
 ?
 ?

Ik ben ook wel eens afgewezen voor een sollicitatie. Maar zie jij mij vervolgens met een spandoek moord en brand roepen? Nee dat is hun goed recht. Hun clubje hun regels.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet op het podium waarvoor hij het stuk had geschreven...
[..]
Die Jan Lul was er op uitnodiging en had een eerste tekst/ strekking al eens voorgelegd en die was goedgekeurd. En daarna is plots alles anders...
Kom maar met werkelijke tegenargumenten. Ik val het hele basisprincipe aan van wat men als censuur aanwijst en wat niet. Ik ben nieuwsgierig naar wat jouw classificatie van censuur is dan.quote:[..]
De vergelijking slaat dan ook nergens op. Je hebt het hele verhaal hier omheen wel gevolgd?

Censuur is het onmogelijk maken dat iemand iets zegt of een geschreven woord of beeld, beelden publiceert, vertoont .quote:Op donderdag 28 april 2011 00:27 schreef SpecialK het volgende:
Kom maar met werkelijke tegenargumenten. Ik val het hele basisprincipe aan van wat men als censuur aanwijst en wat niet. Ik ben nieuwsgierig naar wat jouw classificatie van censuur is dan.

Ok.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Censuur is het onmogelijk maken dat iemand iets zegt of een geschreven woord of beeld, beelden publiceert, vertoont .
In dit geval is het dat von der Dunk onmogelijk werd gemaakt op die bepaalde tijd en datum. op een bepaalde plaats zijn mening uit te spreken.
Waarom zou je dat geen censuur noemen ?
Omdat de eigenaar van die spreekmogelijkheid het volste recht heeft wie dan ook te laten spreken .

Rushdie.... en zijn boek .... miljoenen mensen waren boos... sommigen erg boosquote:Op donderdag 28 april 2011 00:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, mee eens, Von der Dunk weet toch weer steeds een zeer gevoelige snaar te raken, waardoor bepaalde mensen witheet van woede worden en soms zelfs gaan schelden op zijn seksuele geaardheid, je zou bijna denken: de man moet wel gelijk hebben..

Lijkt dezelfde basale beweegreden te hebben: angst?quote:Op donderdag 28 april 2011 00:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Rushdie.... en zijn boek .... miljoenen mensen waren boos... sommigen erg boos
Niemand had dat boek gelezen..... maar ze hoorde dat hun idolen niet met respect werden neergezet in het boek...
Ook zo'n zenuw....

Heb jij het volste recht dan te eisen dat jij de baas mag zijn in mijn woning ?quote:Op donderdag 28 april 2011 00:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ok.
Dan eis ik nu dat ik bij jou thuis vannacht tussen 2:00 en 5:00 mijn mening mag verkondigen.
Wat is je adres?

Even voor mijn begrip. Is dit deels overheidsgeld deels niet? Of is dit volledig overheidsinitiatief?quote:Op donderdag 28 april 2011 00:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb jij het volste recht dan te eisen dat jij de baas mag zijn in mijn woning ?
Nee toch.....
In de situatie van een door de overheid betaalde lezing..... wilden een meerderheid van de eigenaars juist dat von der Dunk kwam spreken.
Wat ook anders is dat de lezing juist bedoeld was het vrije woord te promoten, de controverse niet te schuwen , niet de strijd schuwen met de machthebbers en hun moraal, zoals de verzetsstrijder Arondeus deed .

Initiatief van de Provinciale staten Noordholland .. met haar geld.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Even voor mijn begrip. Is dit deels overheidsgeld deels niet? Of is dit volledig overheidsinitiatief?

Ok. Dan snap ik het geziek hierover. Maar ergens vind ik dat zelfs overheidsinitiatieven regels mogen toepassen. Zolang het maar niet structurele regels zijn die voor alle inidiatieven gelden.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Initiatief van de Provinciale staten Noordholland .. met haar geld.

Juist de overheid van een democratische rechtsstaat, waarin we een zekere mate van pluriformiteit willen nastreven, kan dit niet maken, dat valt keihard, om maar eens een PVV-term te gebruiken, onder censuur. Wat betekent dat we hierdoor wat minder pluriform zijn geworden. En dan zul je denken wat boeit het, maar morgen kunnen anderen de mond gesnoerd worden en overmorgen jij, ...door die overheid (die per definitie meer macht heeft dan jij).quote:Op donderdag 28 april 2011 00:50 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ok. Dan snap ik het geziek hierover. Maar ergens vind ik dat zelfs overheidsinitiatieven regels mogen toepassen. Zolang het maar niet structurele regels zijn die voor alle inidiatieven gelden.

De associatie van dat vreemdelingenhaat ook een fundament van het nazisme was..quote:Op donderdag 28 april 2011 00:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt dezelfde basale beweegreden te hebben: angst?
Maar ik vraag me bij Von der Dunk af wat voor angst?
De man is polemist, hij schrijft. Waarom? Wat is de gevoelige snaar?

Heb je de lezing gelezen.. Heb je gelezen hoe vaak het woord Wilders in voorkwam..?quote:Op donderdag 28 april 2011 00:50 schreef SpecialK het volgende:
Ik kan mij goed voorstellen dat een avondje "wilders bashen" niet in de geest valt van een controversiele constructieve lezing.

Ik zie eigenlijk geen structurele mondsnoerderij om eerlijk te zijn. Ik zie meer een soort technocratisch gesteggel over een bepaald regeltje wel of niet toepassen en op basis daarvan iemand weigeren.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Juist de overheid van een democratische rechtsstaat, waarin we een zekere mate van pluriformiteit willen nastreven, kan dit niet maken, dat valt keihard, om maar eens een PVV-term te gebruiken, onder censuur. Wat betekent dat we hierdoor wat minder pluriform zijn geworden. En dan zul je denken wat boeit het, maar morgen kunnen anderen de mond gesnoerd worden en overmorgen jij, ...door die overheid (die per definitie meer macht heeft dan jij).

Het is mijn gelukt de helft er van te lezen voordat ik een beetje de tendens er van zag. Daarna ben ik gekapt. Je hoeft niemand iemand bij naam te noemen om te snappen waar het over gaat.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb je de lezing gelezen.. Heb je gelezen hoe vaak het woord Wilders in voorkwam..?
Nul keer......
Dus hoezo was de lezing Wilders bashen..?
dat zou je wel denken als je de reacties lees van mensen die het ook niet gelezen hebben.... maar vooral de associaties met historische stromingen van vreemdelingenhaat willen verdringen

Ok'' niet gelezen.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:55 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens wat af te dingen valt op dat gelijkluidend moreel oordeel over de Tweede wereldoorlog, werd ingeluid door dit boek van Herman Vuijsje: Correct, weldenkend Nederland sinds de jaren zestig, Contact 1997.

Deze man kan overal, via privé-initiatief, zijn mening (nog) kwijt idd, omdat velen zijn mening delen. Maar dus niet op die door de provincie georganiseerde min of meer prestigieuze lezing, omdat 1 pp die mening niet deelt, en 2 andere pp's blijkbaar hierdoor geïntimideerd zijn. Morgen maken die pp's misschien wetten om die mening in het geheel uit te bannen? Censuur is niet goed, dat is iig een les uit een duister tijdperk in Europa.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk geen structurele mondsnoerderij om eerlijk te zijn. Ik zie meer een soort technocratisch gesteggel over een bepaald regeltje wel of niet toepassen en op basis daarvan iemand weigeren.
Deze man kan verder overal z'n mening kwijt. Maar eventjes op dat feestje niet.

Als ik jou begrijp is dit ene voorval een goede reden om Nederland eventjes 60 plaatsen te laten zakken op de wereld vrijheids graadmeter. Ergens onder Ethiopie.quote:Op donderdag 28 april 2011 01:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Deze man kan overal, via privé-initiatief, zijn mening (nog) kwijt idd, omdat velen zijn mening delen. Maar dus niet op die door de provincie georganiseerde min of meer prestigieuze lezing, omdat 1 pp die mening niet deelt, en 2 andere pp's blijkbaar hierdoor geïntimideerd zijn. Morgen maken die pp's misschien wetten om die mening in het geheel uit te bannen? Censuur is niet goed, dat is iig een les uit een duister tijdperk in Europa.

De tendens was... hoe deze samenleving met de herinnering en de morele les van 'dat nooit meer' omgaat.. Als het niet meer uit komt in een bepaalde kwestie, Indonesie of etnische haat, dan is die moraal én de oorlog een taboe.quote:Op donderdag 28 april 2011 01:00 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is mijn gelukt de helft er van te lezen voordat ik een beetje de tendens er van zag. Daarna ben ik gekapt. Je hoeft niemand iemand bij naam te noemen om te snappen waar het over gaat.
Laat ze het maar lekker uitvechten.

Het klopt dat het aan de oppervlakte een eensluidend oordeel was, maar in de laatste decennia kwamen daar wel barsten in (overigens refereert Von der Dunk ook aan, door te stellen dat er veel collaboratie en wegkijken was).quote:Op donderdag 28 april 2011 01:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ok'' niet gelezen.
maar het eensluidend oordeel was : dit nooit meer..
nooit meer dit geweld, nooit meer dictatuur, nooit meer mensen en groepen mensen vervolgen wegens afkomst of levensbeschouwingen
Wat von der Dunk schreef was--- dacht ik-- dat eensluidend oordeel was ook het symbool van onze eenheid en dat symbool wilt men overeind houden door die morele lessen en eensluidend streven niet op de hedendaagse situatie te betrekken... oa. daarom dat nieuwe taboe
Zo had ik het nog niet bekeken

Hij daalt wel, laten we echter hopen dat mensen hierdoor leren, en dit ook niet meer accepteren op die manier. (Overigens wist ik niet dat we zo dicht bij Ethiopië zitten...?)quote:Op donderdag 28 april 2011 01:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als ik jou begrijp is dit ene voorval een goede reden om Nederland eventjes 60 plaatsen te laten zakken op de wereld vrijheids graadmeter. Ergens onder Ethiopie.

Ik kan je verzekeren dat er weinig landen op deze planeet zijn waar je meer vrijheid hebt om je zegje te doen. Ik denk eigenlijk dat zoiets als dit daar weinig aan af doet.quote:Op donderdag 28 april 2011 01:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij daalt wel, laten we echter hopen dat mensen hierdoor leren, en dit ook niet meer accepteren op die manier. (Overigens wist ik niet dat we zo dicht bij Ethiopië zitten...?)
ook niet als Bosma de volgende lezing geeft bwvs.

Dat is dus aan het veranderen...quote:Op donderdag 28 april 2011 01:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat er weinig landen op deze planeet zijn waar je meer vrijheid hebt om je zegje te doen. Ik denk eigenlijk dat zoiets als dit daar weinig aan af doet.

Waar vervolgens blijkt dat een paar leden van het clubje op eigen rekening hebben gehandeld. En om de analogie door te trekken. Hij was al aangenomen, de gesprekken waren geweest en een dag voor hij begint hoort hij plots dat hij toch niet mag komen omdat zijn kontje de secretaresse niet aanstaat...quote:Op donderdag 28 april 2011 00:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik ben ook wel eens afgewezen voor een sollicitatie. Maar zie jij mij vervolgens met een spandoek moord en brand roepen? Nee dat is hun goed recht. Hun clubje hun regels.
De nieuwsfeiten rondom deze affaire lijken mij persoonlijk wel degelijk argumenten. Daarom vroeg ik ook of je die gevolgd had want dat lijkt niet het geval. En iemand op het laatste moment uit een langlopend traject gooien omdat zijn mening je plots niet meer aanstaat en je in een lezing die om de vrijheid van meningsuiting en controversiële standpunten hoort te gaan juist die meningen wilt stoppen dan valt dat voor mij onder censuur.quote:Kom maar met werkelijke tegenargumenten. Ik val het hele basisprincipe aan van wat men als censuur aanwijst en wat niet. Ik ben nieuwsgierig naar wat jouw classificatie van censuur is dan.

En voor dat 'feestje' was hij nou juist gevraagd. Gevraagd, ja. Hij heeft geen sollicitatie gedaan, mensen bedreigd, lopen lobbyen. De provincie heeft hem gevraagd. En VdD heeft het basisprincipe achter de lezing begrepen en op basis daarvan zijn stuk geschreven. Om vervolgens uit de lezing te worden gegooid. Arondeus draait zich om in zijn graf...quote:Op donderdag 28 april 2011 00:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk geen structurele mondsnoerderij om eerlijk te zijn. Ik zie meer een soort technocratisch gesteggel over een bepaald regeltje wel of niet toepassen en op basis daarvan iemand weigeren.
Deze man kan verder overal z'n mening kwijt. Maar eventjes op dat feestje niet.

Het woord 'Wilders' staat er niet in nee, maar wel 13x 'PVV'.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb je de lezing gelezen.. Heb je gelezen hoe vaak het woord Wilders in voorkwam..?
Nul keer......
Dus hoezo was de lezing Wilders bashen..?
dat zou je wel denken als je de reacties lees van mensen die het ook niet gelezen hebben.... maar vooral de associaties met historische stromingen van vreemdelingenhaat willen verdringen

Ja, hij evenaart gewoon de opruiende demagogie van Wilders, en het is volstrekt logisch dat een man/vrouw met een beetje verstand hier niet op zit te wachten. Als ik een stuk uitgebreide wantrouwen wil lezen dan lees ik wel het PVV partij programma. Daar hoeft heer Von der Dunk geen podium voor te krijgen. Hij is zelf net zo'n opruier als Wilders.quote:Op donderdag 28 april 2011 09:23 schreef Frollo het volgende:
[..]
Het woord 'Wilders' staat er niet in nee, maar wel 13x 'PVV'.
En wie aan de PVV denkt, denkt aan Wilders, dat kun je niet ontkennen. Dus ja, Wilders wordt wel degelijk gebasht, zijn gedachtegoed althans.

Bashen = belachelijk maken... grapjes zus en grapjes dat...quote:Op donderdag 28 april 2011 09:23 schreef Frollo het volgende:
[..]
Het woord 'Wilders' staat er niet in nee, maar wel 13x 'PVV'.
En wie aan de PVV denkt, denkt aan Wilders, dat kun je niet ontkennen. Dus ja, Wilders wordt wel degelijk gebasht, zijn gedachtegoed althans.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-Von-der-Dunk.dhtmlquote:Veel publiek bij omstreden 'Hitler-rede' Von der Dunk

Het is pijnlijk dat deze mensen zelf de overduidelijke ironie daarvan schijnbaar niet in kunnen zien.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:12 schreef Bluesdude het volgende:
zonder de tekst van de lezing te kennen zie ik hier mensen erg boos zijn kankeren, schelden en demoniseren.....
het hele idee van iemand zegt dat er iets fouts zit met de vreemdelingenhaat ....waarvoor nazi;'s berucht waren doet bij mensen de stoppen doorslaan:
idd ... het nieuwe taboe
von der Dunk heeft gelijk....

Eens. Ook ik krijg bij het lezen van 's mans artikelen (Opinie VK), stellig de indruk dat hij , zoals nu bijvoorbeeld de herdenking, aangrijpt en vanuit eigen ideologische (islam-marxistische) voorkeur politiseert en aldus tracht zijn aantoonbaar antizionistische ressentimenten binnen de mindset van een heel specifieke soort Linksche Gutmensch Salonfähig te krijgen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:18 schreef Holograph het volgende:
Thomas von der Dunk
Ik heb nog nooit zo'n lachwekkend figuur gezien. Hij hoort meer van het 'Ik ben het niet met jou eens, dus daarom ben jij een nazi'-soort.
Daarnaast is hij ook een ontkenner.

Zeker als hij zou weten dat zijn daden van verzet tegen den Duitse bezetter en tiran, thans vanuit een bedenkelijke ideologische grondhouding gerevisioneerd en gepolitiseerd worden. En wel door iemand die herhaaldelijk op verachtelijke wijze heeft laten blijken, dat hij voor de directe nazaten van de holocaust (het merendeel van hen tracht een menswaardig bestaan binnen de "Exilstaat" Israël op te bouwen) maar een duurzame oplossing in petto heeft: in lijn met de Hamas-ideologie massale Ausrottung. En dit alles onder het politieke correcte mom, zogenaamd een taboe op (de historische aanloop naar) WOII te willen doorbreken. Het is maar dat we het (nu wel) weten...quote:Op donderdag 28 april 2011 08:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Arondeus draait zich om in zijn graf...

Wilders is juist heel erg voor Israel, hoor. En als er dus iemand de lezing (en Arondeus' ideeën) politiseert, is het toch echt de PVV.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:36 schreef Cagliostro het volgende:
[..]
Zeker als hij zou weten dat zijn daden van verzet tegen den Duitse bezetter en tiran, thans vanuit een bedenkelijke ideologische grondhouding gerevisioneerd en gepolitiseerd worden. En wel door iemand die herhaaldelijk op verachtelijke wijze heeft laten blijken, dat hij voor de directe nazaten van de holocaust (het merendeel van hen tracht een menswaardig bestaan binnen de "Exilstaat" Israël op te bouwen) maar een duurzame oplossing in petto heeft: in lijn met de Hamas-ideologie massale Ausrottung. En dit alles onder het politieke correcte mom, zogenaamd een taboe op (de historische aanloop naar) WOII te willen doorbreken. Het is maar dat we het (nu wel) weten...

Dat ontken ik niet. Maar Von der Dunk is juist heel erg anti-Israël en juist buitengewoon pro-Hamas. Niettemin heeft Von der Dunk zijn lezing kunnen houden. Inhoudelijk was voorspelbaar dat het een Godwiniaans betoog zou worden, met hoe kan het ook anders (vermeende) parallellen tussen de NSB van weleer en de PVV van nu. Met het zogenaamd willen doorbreken van een taboe, verschaft Von der Dunk zich bij een bepaalde groep (de, islamofiele linkse Gutmensch a la Meulenbelt, Duisenberg en Van Bommel etc.) een vrijbrief voor zijn 'historisch revisionisme' verpakt in een afgrijselijk nazi-idioom.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 15:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wilders is juist heel erg voor Israel, hoor.

Klets. Bron?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:29 schreef Cagliostro het volgende:
[..]
Dat ontken ik niet. Maar Von der Dunk is juist heel erg anti-Israël en juist buitengewoon pro-Hamas.
Alweer klets. VdD is historicus. Als zelfs historici al niet meer de vrijheid hebben om op basis van hun vakkennis bepaalde uitspraken te doen, zijn we erg ver afgedwaald in dit land. En het blijft natuurlijk van de zotte, dat een dergelijke lezing op officieel niveau wordt afgeblazen omdat iemand van mening is dat er teveel partijpolitieke kritiek in zit. Zoals al eerder gezegd: lees nog eens de doelstelling van de Arondeuslezing.quote:Niettemin heeft Von der Dunk zijn lezing kunnen houden. Inhoudelijk was voorspelbaar dat het een Godwiniaans betoog zou worden, met hoe kan het ook anders (vermeende) parallellen tussen de NSB van weleer en de PVV van nu.
En dit slaat echt volkomen nergens op, maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel. Als er iemand aan het revisioneren is, is het wel Wilders met zijn partijprogramma over de dodenherdenking, bijvoorbeeld.quote:Met het zogenaamd willen doorbreken van een taboe, verschaft Von der Dunk zich bij een bepaalde groep (de, islamofiele linkse Gutmensch a la Meulenbelt, Duisenberg en Van Bommel etc.) een vrijbrief voor zijn 'historisch revisionisme' verpakt in een afgrijselijk nazi-idioom.

Op zaterdag 7 mei 2011 16:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Ik weet wat ik behoor te weten. Omdat er binnen een groot deel van de hier wonende moslimgemeenschap een virulente jodenhaat leeft, hebben de multiculturalisten de herdenkingscultuur aangegrepen, om de excessen van deze jodenhaat als het ware liefdevol binnen een 'breder historisch perspectief in te kapselen'. En zo lezen we al een aantal jaren dat het warempel Marokkaanse soldaten zouden zijn geweest, die ook hebben meegeholpen aan de bevrijding van ons land. De gotspe... Tja moet de gedachte achter dit revisionisme zijn geweest, beter een politiek correct loopje nemen met de geschiedenis, dan machteloos toe moeten zien hoe moslimjongeren kransen misbruiken om er een potje mee te lopen voetballen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Klets. Bron?
[..]
Alweer klets. VdD is historicus. Als zelfs historici al niet meer de vrijheid hebben om op basis van hun vakkennis bepaalde uitspraken te doen, zijn we erg ver afgedwaald in dit land. En het blijft natuurlijk van de zotte, dat een dergelijke lezing op officieel niveau wordt afgeblazen omdat iemand van mening is dat er teveel partijpolitieke kritiek in zit. Zoals al eerder gezegd: lees nog eens de doelstelling van de Arondeuslezing.
Oh, en er is niets (vermeend) aan de parallelen die VdD trekt. Alleen gaat het iets dieper dan 'Wilders = Mussert' dus is het wat moeilijker te begrijpen voor het merendeel van de PVV-stemkoeien.
[..]
En dit slaat echt volkomen nergens op, maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel. Als er iemand aan het revisioneren is, is het wel Wilders met zijn partijprogramma over de dodenherdenking, bijvoorbeeld.

Joh, laat "Cagliostro" toch eventjes razen, is ook wel weer eens leuk.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
Revisionisme nogwel. Dat er Marokkanen c.q. Noord-Afrikanen meevochten in WWII is geen geheim. Dat het er 100.000 tot 150.000 waren is ook geen geheim. Dat ze onder de Franse vlag vochten is ook geen geheim.

Dat de nazaten van deze Marokkanen dodenherdenkingen verstoren en doodleuk een potje voetballen met de kransen is zeker geen geheim. En ja er is een verschil tussen het vreemdelingenlegioen en een legioen aan anti-Joodse vreemdelingen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
Revisionisme nogwel. Dat er Marokkanen c.q. Noord-Afrikanen meevochten in WWII is geen geheim.

Wat is nou precies het punt dat je wil maken?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:03 schreef Cagliostro het volgende:
[..]
Dat de nazaten van deze Marokkanen dodenherdenkingen verstoren en doodleuk een potje voetballen met de kransen is zeker geen geheim. En ja er is een verschil tussen het vreemdelingenlegioen en een legioen aan anti-Joodse vreemdelingen.

Prijzenswaardig dat we dankzij een medium als internet versluiering, taboes en submissieve herschrijving van de geschiedenis kunnen doorbreken.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
Revisionisme nogwel. Dat er Marokkanen c.q. Noord-Afrikanen meevochten in WWII is geen geheim. Dat het er 100.000 tot 150.000 waren is ook geen geheim. Dat ze onder de Franse vlag vochten is ook geen geheim.

Aha bij de zaak rond Zeeland is het plots van belang dat ze net niet vochten op Nederlands grondgebied maar dat ze in Italië vochten is plots wel weer relevantquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:04 schreef Cagliostro het volgende:
[..]
Prijzenswaardig dat we dankzij een medium als internet versluiering, taboes en submissieve herschrijving van de geschiedenis kunnen doorbreken.
 ?
 ?

Goeie vraag. In mijn optiek geeft Von der Dunk openlijk blijk van (latent) antisemitisme. In het licht van WOII, nu net zo'n heerschap uitnodigen voor de Arondeuslezing is tactloos. De vraag of de inhoud van de lezing mogelijk PVV'ers voor het hoofd kan stoten vind ik van volstrekt ondergeschikt belang. Zelfs als de PVV niet had bestaan, zou ik het ook een gotspe hebben gevonden als men Von der Dunk voor deze lezing zou hebben uitgenodigd.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is nou precies het punt dat je wil maken?
Was het een goede set om Van der Dunk te weren?
Moeten vergelijkingen met het verleden verboden worden als ze de PVV onwelgevallig zijn?

Nouch'hidi dounya. Als u de link raadpleegt kunt u lezen dat deze 'nobele wilden' meer hebben gedaan dan aan de kant van de geallieerden meevechten: moorden, plunderen en verkrachten van onschuldige burgers zagen ze vervolgens als vanzelfsprekende beloning voor hun 'dappere' strijd.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha bij de zaak rond Zeeland is het plots van belang dat ze net niet vochten op Nederlands grondgebied maar dat ze in Italië vochten is plots wel weer relevant?

Nu wil ik het gedane niet verwaarlozen, maar verkrachting en plundering zijn door vele oorlogvoerenden gepleegd.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:18 schreef Cagliostro het volgende:
[..]
Nouch'hidi dounya. Als u de link raadpleegt kunt u lezen dat deze 'nobele wilden' meer hebben gedaan dan aan de kant van de geallieerden meevechten: moorden, plunderen en verkrachten van onschuldige burgers zagen ze vervolgens als vanzelfsprekende beloning voor hun 'dappere' strijd.

Wat is uw punt? Simpelweg vergoelijken onder het mom dat anderen nu eenmaal ook niet van smet vrij zijn?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:21 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nu wil ik het gedane niet verwaarlozen, maar verkrachting en plundering zijn door vele oorlogvoerenden gepleegd.

Een bevrijder is net zo goed een oorlogvoerende.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:27 schreef Cagliostro het volgende:
[..]
Wat is uw punt? Simpelweg vergoelijken onder het mom dat anderen nu eenmaal ook niet van smet vrij zijn?
Overigens waren deze Marokkanen officieel geen oorlogvoerenden, maar 'bevrijders'. En juist daarom is het zo verachtelijk dat deze 'strijders' zich aan een zedeloze wetteloosheid te buiten gingen.

Tja, en ik tracht te voorkomen dat er slechts een kant van de medaille wordt belicht, en dan ook nog vanuit een bedenkelijk politiek correct revisionisme.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:30 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Een bevrijder is net zo goed een oorlogvoerende.
Ik vergoeilijk het niet.
Ik maak ook geen punt eigenlijk, ik wil alleen voorkomen dat het allemaal weer naar een uiterste wordt gebracht.

In feite hebben we allebei hetzelfde doelquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:34 schreef Cagliostro het volgende:
[..]
Tja, en ik tracht te voorkomen dat er slechts een kant van de medaille wordt belicht, en dan ook nog vanuit een bedenkelijk politiek correct revisionisme.

Mogelijk denken we alleen verschillend over de middelen waarmee we vervolgens ons kennelijk gezamenlijk doel menen te moeten 'heiligen'.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:35 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
In feite hebben we allebei hetzelfde doel

Aha, in jouw ogen kan dit het geval zijn. Het is ook zo'n lekkere term latent antisemitisme. (in tegenspraak overigens met het openlijk wat je noemt). Maar kan je het wat concreter maken? Is kritisch zijn op de aanpak van Israel in het conflict met de Palestijnen gelijk aan (latent) antisemitisme?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:11 schreef Cagliostro het volgende:
[..]
Goeie vraag. In mijn optiek geeft Von der Dunk openlijk blijk van (latent) antisemitisme.
Of juist niet, hij is historicus en kan meer dan uitstekend parallellen met het verleden duiden en bespreken. Met een controversieel tintje, zoals in de doelstellingen van de lezing staat, dat kan je goed aan hem overlaten.quote:In het licht van WOII, nu net zo'n heerschap uitnodigen voor de Arondeuslezing is tactloos.
Want het zou verboden moeten worden om parallellen met het verleden te trekken? Er mogen geen vraagtekens geplaatst worden bij ideeën om mensen op basis van hun geloof te gaan discrimineren?quote:De vraag of de inhoud van de lezing mogelijk PVV'ers voor het hoofd kan stoten vind ik van volstrekt ondergeschikt belang. Zelfs als de PVV niet had bestaan, zou ik het ook een gotspe hebben gevonden als men Von der Dunk voor deze lezing zou hebben uitgenodigd.

Dat blijkt jaquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:37 schreef Cagliostro het volgende:
[..]
Mogelijk denken we alleen verschillend over de middelen waarmee we vervolgens ons kennelijk gezamenlijk doel menen te moeten 'heiligen'.

Inderdaad. Goed dat ze die malloot geen podium voor zijn haatdragende teksten geven. Nou ja, internet uitgezonderd.quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:00 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Wilders is Hitler.
VdD is de koning van de Godwin, vandaar.

De link heb ik gelezen maar je gaat voorbij aan mijn punt, niet onverwacht overigens. Ik vroeg je waaromquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:18 schreef Cagliostro het volgende:
[..]
Nouch'hidi dounya. Als u de link raadpleegt kunt u lezen dat deze 'nobele wilden' meer hebben gedaan dan aan de kant van de geallieerden meevechten: moorden, plunderen en verkrachten van onschuldige burgers zagen ze vervolgens als vanzelfsprekende beloning voor hun 'dappere' strijd.
Je herhaalt nu enkel dit gedrag. Voor het ene stel je strikte grenzen en voor het andere ben je bereid er alles aan de haren bij te slepen...quote:Aha bij de zaak rond Zeeland is het plots van belang dat ze net niet vochten op Nederlands grondgebied maar dat ze in Italië vochten is plots wel weer relevant?
Zo niet alle...quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:21 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nu wil ik het gedane niet verwaarlozen, maar verkrachting en plundering zijn door vele oorlogvoerenden gepleegd.

Door een schijnwerper op die, aan de haren er bij gesleepte, andere kant van de medaille te richten?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:34 schreef Cagliostro het volgende:
[..]
Tja, en ik tracht te voorkomen dat er slechts een kant van de medaille wordt belicht, en dan ook nog vanuit een bedenkelijk politiek correct revisionisme.

Voorstander van censuur?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Inderdaad. Goed dat ze die malloot geen podium voor zijn haatdragende teksten geven. Nou ja, internet uitgezonderd.

Ja, want ik zeg dat ze hem monddood moeten makenquote:
 gaat hij lekker du_ke ? Begrijpend lezen is nog steeds moeilijk voor je?
 gaat hij lekker du_ke ? Begrijpend lezen is nog steeds moeilijk voor je?

Hem het podium ontnemen komt daar toch op neer?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want ik zeg dat ze hem monddood moeten makengaat hij lekker du_ke ? Begrijpend lezen is nog steeds moeilijk voor je?

Lees even de definitie van censuur door, en kom dan terug zou ik zeggen. Nog even een vraag voor onderweg; als er sprake zou zijn van censuur, waarom kunnen we dan vrijelijk de lezing op Internet nalezen, zonder vervolging?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hem het podium ontnemen komt daar toch op neer?

Ik verval in herhaling. Maar toch leest u nou eens de verschillende columns die Von der Dunk heeft geschreven. De Israëliërs vergelijken met het Tätervolk zoals Von der Dunk doet en meent, heeft niets te maken met een kritische visie op het Joods-Palestijns conflict.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha, in jouw ogen kan dit het geval zijn. Het is ook zo'n lekkere term latent antisemitisme. (in tegenspraak overigens met het openlijk wat je noemt). Maar kan je het wat concreter maken? Is kritisch zijn op de aanpak van Israel in het conflict met de Palestijnen gelijk aan (latent) antisemitisme?
Of gebruik je deze term alleen maar om er zelf een fijne Godwin in te kunnen gooien?
[..]
Of juist niet, hij is historicus en kan meer dan uitstekend parallellen met het verleden duiden en bespreken. Met een controversieel tintje, zoals in de doelstellingen van de lezing staat, dat kan je goed aan hem overlaten.
[..]
Want het zou verboden moeten worden om parallellen met het verleden te trekken? Er mogen geen vraagtekens geplaatst worden bij ideeën om mensen op basis van hun geloof te gaan discrimineren?
Je houdt er maar vreemde ideeën op na..

Ik vraag of jij een voorstander bent van censuur omdat je het blokkeren van een lezing toejuicht. Dat jij daar weer van alles aan vastknoopt moet je zelf weten. Ik zit meer op de lijn van Remkesquote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lees even de definitie van censuur door, en kom dan terug zou ik zeggen. Nog even een vraag voor onderweg; als er sprake zou zijn van censuur, waarom kunnen we dan vrijelijk de lezing op Internet nalezen, zonder vervolging?
quote:Commissaris van de Koningin Remkes zei na afloop van de bijeenkomst dat hij het betreurt dat de oorspronkelijke lezing was afgelast. Hij vond het onverstandig dat leden van CDA en VVD van de organiserende werkgroep vooraf met Hero Brinkman van de PVV in gesprek waren gegaan. 'Daarmee wek je de schijn dat je vastzit aan het touwtje van de PVV.' Als reden voor het afblazen van de oorspronkelijke lezing gaf CDA'er Meino Schraal op dat deze te partijpolitiek van aard zou zijn.

Waarom ga je niet in op mijn vraag? Dat is wel heel goedkope retoriek wat je nu tentoonspreid, eerst een valse beschuldiging maken en vervolgens bij de verdediging daarvan roepen dat het niet relevant zou zijn.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik vraag of jij een voorstander bent van censuur omdat je het blokkeren van een lezing toejuicht. Dat jij daar weer van alles aan vastknoopt moet je zelf weten. Ik zit meer op de lijn van Remkes
[..]

Als u nou eens gewoon iets meer kennis zou nemen, van de schrijfsels van Von der Dunk en uzelf vervolgens rekenschap geeft van zijn inquisitoriale haat- en hekelschriften jegens een ieder die niet klakkeloos zijn islam-marxistische beschouwingen aanhangt. Als u dan ook nog eens voor uzelf nagaat wat Von der Dunk er allemaal met de haren bijsleept om zijn gelijk te willen behalen, dan begrijpt u mogelijk beter waarom ik een en ander in een wat breder perspectief wens te plaatsen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je herhaalt nu enkel dit gedrag. Voor het ene stel je strikte grenzen en voor het andere ben je bereid er alles aan de haren bij te slepen...

Ik stelde je een vraag, je weet wel met een vraagteken aan het einde. Omdat je het goed vindt dat hem het podium werd ontnomen. En vaak is dat censuur, mensen het podium ontnemen. Vandaar dus mijn vraag of je daar voorstander van bent.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom ga je niet in op mijn vraag? Dat is wel heel goedkope retoriek wat je nu tentoonspreid, eerst een valse beschuldiging maken en vervolgens bij de verdediging daarvan roepen dat het niet relevant zou zijn.
Dus, of je neemt even terug dat ik voorstander van censuur zou zijn wat evident is dat ik dat niet ben, of we gaan nog even verder bakkeleien hierover. Your call.

Dan snap je het verschil niet tussen een podium ontnemen en censuur. Is dat dan mijn probleem? Nee he.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik stelde je een vraag, je weet wel met een vraagteken aan het einde. Omdat je het goed vindt dat hem het podium werd ontnomen. En vaak is dat censuur, mensen het podium ontnemen. Vandaar dus mijn vraag of je daar voorstander van bent.
Juist wel als jij namelijk mij beticht van het voorstaan van censuur in de brede zin van het woord, wat je deed.quote:Daarop kom jij met een vraag die niet zo relevant is, namelijk of hier wel of geen sprake is van algehele censuur. Nou dat is het niet maar erg boeiend is die vraag niet.
Dus wat je eigenlijk zegt is dat het niet zo boeiend is wat censuur is en of het hier van toepassing is, maar dat het wel van toepassing is op deze lezing en dus fout is. Wat wil je nou precies?quote:Want geheel het keerde zich tegen (een deel van) de organisatie van de lezing die uit partijpolitieke overwegingen Von der Dunk de mond wou snoeren. Zodat uiteindelijk de lezing een veel groter podium kreeg.

Als jij in deze discussie wilt meedoen en de opvatting van Du_ke wilt bestrijden, dan is het wel jouw probleem.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan snap je het verschil niet tussen een podium ontnemen en censuur. Is dat dan mijn probleem? Nee he.

Ja, en zijn PI was een duimpje omhoog als teken dat het een vaststelling was van zijn kant. Dat kan je gewoon tussen de regels doorlezen, en daarom is het ook erg goedkoop om nu opeens terug te krabbelen en te roepen dat het 'maar' een vraag was.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als jij in deze discussie wilt meedoen en de opvatting van Du_ke wilt bestrijden, dan is het wel jouw probleem.
Maar hij zette ook een vraagteken achter zijn vraag.
Wel in deze lezing ja, want zeg nou zelf, een rant tegen Israel, de ophemeling van de Palestijnen, de PVV in het NSB hoekje duwen en het huidige kabinet uitmaken voor NSB-vriendjes is niet echt passend voor de Arondeuslezing.quote:What is in a name ? Censuur of niet... je toont wel dat je het prima vindt dat von der Dunk de mond gesnoerd is..
Prima toch? Vrijheid van meningsuiting enzovoorts. Maar wat mij betreft was het weigeren van deze erg gekleurde lezing geheel terecht.quote:Althans... dat lukte dus niet.... het tegendeel werd bereikt met een 100-voud aan meer publiciteit

Heb je de lezing gelezen ? of praat je ook maar mensen na die iets fantaseren zonder de lezing gelezen te hebben .quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:49 schreef Scorpie het volgende:
Wel in deze lezing ja, want zeg nou zelf, een rant tegen Israel, de ophemeling van de Palestijnen, de PVV in het NSB hoekje duwen en het huidige kabinet uitmaken voor NSB-vriendjes is niet echt passend voor de Arondeuslezing.
De lezing werd niet geweigerd door de commissie..... twee leden van de vijf hebben het afgeblazen, op eigen houtje.. buiten de commissie om. En die twee dictatoortjes_in_spé werden ook teruggefloten door hun eigen fracties resp CDA en VVD,quote:Prima toch? Vrijheid van meningsuiting enzovoorts. Maar wat mij betreft was het weigeren van deze erg gekleurde lezing geheel terecht.

Hij is KUNST historicus.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 18:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of juist niet, hij is historicus en kan meer dan uitstekend parallellen met het verleden duiden en bespreken. Met een controversieel tintje, zoals in de doelstellingen van de lezing staat, dat kan je goed aan hem overlaten.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |