abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96070293
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

je hebt het dus nauwelijks gelezen...... je snapt de strekking niet.... en je fantaseert maar zelf wat
Zonder een woord van de lezing gelezen te hebben weet ik dat de strekking als volgt is. De PVV is vergelijkbaar met de nazi's en de NSB en Wilders is vergelijkbaar met Hitler, want Wilders is net als Hitler tegen een bevolkingsgroep en tegen 'de rechtstaat'.
pi_96070312
Prima verhaal van van der Dunk, wat is die Brinkmann zielig, vrijheid van meningsuiting?
  woensdag 27 april 2011 @ 23:02:46 #203
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_96070376
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:01 schreef ecolo het volgende:
Prima verhaal van van der Dunk, wat is die Brinkmann zielig, vrijheid van meningsuiting?
Hij wilde in debat gaan met Von der Dunk :')? Is dat zielig?
  woensdag 27 april 2011 @ 23:02:52 #204
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_96070380
quote:
Thomas - 23-04-2011
1027
Door Bert Wagendorp

De lezing die Thomas von der Dunk dinsdag in Haarlem zou houden, gaat niet door. Dat is spijtig, want Provinciale Staten van Noord-Holland waren met de Willem Arondéus Lezing - de eerste werd in 2005 uitgesproken door Rudi van Dantzig - bezig een mooie traditie op te bouwen. Die is nu in één klap kapot.

Volgens de Staten moet de lezing en het erbij horende debat een forum voor burgers en politici zijn 'om vrij van gedachten te wisselen' over 'actuele maatschappelijke en politieke thema's'. De controverse 'mag hierbij niet worden geschuwd'.

Dat deed Willem Arondéus zelf per slot van rekening ook niet. Wie in de jaren twintig van de vorige eeuw op het toenmalige eiland Urk een homoseksuele relatie aanging met een visser, schuwde de controverse niet en had een hoop lef bovendien. Als verzetsheld tijdens de Tweede Wereldoorlog bewees Arondéus dat laatste nog eens ten overvloede.

Dus de keuze voor Thomas von der Dunk lag voor de hand. Von der Dunk is een intelligente man, heeft ook lef en zoekt volgaarne de controverse. Hij was er eens goed voor gaan zitten. In zijn kenmerkende stijl, onder de titel 'Het nieuwe taboe op de oorlog', schreef hij dat er parallellen zijn tussen de jaren dertig van de vorige eeuw - de tijd van de NSB - en onze jaren - die van de PVV.

Dat mag niet, in Nederland. Dat heet een 'godwin' en wie zich daaraan schuldig maakt heeft per definitie ongelijk, ook al heeft hij het grootste gelijk van de wereld. Dat is het taboe waar Von der Dunk over schreef.

Toen hij zijn lezing naar de statencommissie had opgestuurd, schrokken de twee statenleden van het CDA en de VVD zich een hoedje. Von der Dunk viel de PVV aan! Controverse, akkoord, maar dit was een controverse te ver.

En wat politici van CDA en VVD dan tegenwoordig al bijna automatisch doen: met de pet in de hand naar de dichtstbijzijnde PVV'er en diep door het stof. In dit geval was dat de gevreesde hoofddoekjesbestrijder Hero Brinkman.

'Hero', zei de ene met trillende stem, 'er staan een aantal partijpolitieke passages in.'

'Wát zeg je me daar?', bulderde Hero intimiderend.

'Ja', zei de andere, 'en die zijn niet zo positief voor de PVV.'

'Als jullie deze antisemiet Von der Dunk een podium geven om zich tegen de PVV af te zetten', blafte Hero, 'zal ik hem niet alleen in het debat bij de enkels afzagen, maar dan is het misschien ook de laatste Willem Arondéus Lezing geweest!'

De twee trokken wit weg. 'We gaan hem afzeggen!', fluisterden ze. 'Dit kan écht niet! Sorry dat we u hebben lastiggevallen, meneer Brinkman.' Maar die hoorde hen al niet meer. Hij zat al te twitteren. 'Willem Arondéuslezing gaat niet door. Van der Dunk wilde, in strijd met afspraken, ouderwets PVV bashen. Hulde bestuur. Afgang Van der Dunk!', twitterde hij.

Je moest gewoon de waarheid keihard en hondsbrutaal verdraaien, wist Hero Brinkman, dan leek het net alsof je gelijk had. Gewoon even een twittertje van 22 woorden er uitgooien en die Von der Dunk met zijn lezing van 6.000 woorden stond in de hoek. Hero was trouwens allang blij dat hij die eindeloze toespraak niet hoefde uit te zitten.

Willem Arondéus werd op 4 juli 1943 geëxecuteerd. Zijn laatste woorden waren: 'Laat het bekend worden dat homoseksuelen geen lafaards zijn!'

Jammer dat juist de naar hem genoemde lezing voortaan het stigma van kruiperige lafheid zal dragen.

Volgend jaar mag de PVV ook in de organisatiecommissie. Hero Brinkman zal Martin Bosma voordragen als spreker.
  woensdag 27 april 2011 @ 23:03:10 #205
322645 Voorschrift
See if I care
pi_96070395
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:01 schreef ecolo het volgende:
Och ja, want het verhaal van Von der Dunk is nergens te lezen inderdaad, volledige censuur!

:')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_96070780
Ok, Von der Dunk heeft zijn stukje nu ook echt kunnen voordragen :') Misschien is het nu wel klaar met zijn aandachttrekkerij.
pi_96070808
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:01 schreef twaalf het volgende:

[..]

Zonder een woord van de lezing gelezen te hebben weet ik dat de strekking als volgt is. De PVV is vergelijkbaar met de nazi's en de NSB en Wilders is vergelijkbaar met Hitler, want Wilders is net als Hitler tegen een bevolkingsgroep en tegen 'de rechtstaat'.
fout 1.....Wilders wordt nergens gelijkgesteld of vergelijkbaar genoemd aan Hitler
goed 1 idd is Wilders tegen een reli-etnische bevolkingsgroep, Hitler ook....
fout 2... nergens wordt gezegd dat Wilders tegen 'de rechtstaat' is
fout 3 .. nergens wordt gezegd dat Hitler ook tegen de rechtsstaat 1

Ga nou eerst lezen en zinnig nadenken....en erken dat je maar wat nakletst wat anderen zeggen die ook niks gelezen hebben .. laat staan nagedacht
pi_96071038
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

fout 1.....Wilders wordt nergens gelijkgesteld of vergelijkbaar genoemd aan Hitler
goed 1 idd is Wilders tegen een reli-etnische bevolkingsgroep, Hitler ook....
fout 2... nergens wordt gezegd dat Wilders tegen 'de rechtstaat' is
fout 3 .. nergens wordt gezegd dat Hitler ook tegen de rechtsstaat 1

Ga nou eerst lezen en zinnig nadenken....en erken dat je maar wat nakletst wat anderen zeggen die ook niks gelezen hebben .. laat staan nagedacht
Goed, ik heb nu even Ctrl+F gedaan in de tekst. Explain this will ya?

Voor het eerst sinds 1945 hebben we in Den Haag namelijk te maken met een politieke stroming van grote omvang (die bovendien - ongeacht de formele gedoogconstructie - feite­lijk, zij het ook zonder eigen ministers, meeregeert) die uitgangspunten huldigt en standpun­ten verkondigt die haaks staan op de beginselen van de rechts­staat.
pi_96071103
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:59 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Och ja, iemand met een andere mening snapt het nooit, try again kid. :')
iemand die het niet gelezen heeft kan de strekking niet snappen of niet goed snappen, de nuances niet snappen, de detais niet kennen .. wat nu wel of niet letterlijk geschreven is ... logisch toch ?
maar in afwachting dat je ooit wel met serieuse kritiek komt... wat onmogelijk lijkt als je weigert de tekst te lezen....
kom dan met een quote waaruit blijkt dat von der Dunk een jodenhater is...
hoe weet je dat ? waar las je dat ?
  woensdag 27 april 2011 @ 23:16:05 #210
322645 Voorschrift
See if I care
pi_96071188
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

iemand die het niet gelezen heeft kan de strekking niet snappen of niet goed snappen, de nuances niet snappen, de detais niet kennen .. wat nu wel of niet letterlijk geschreven is ... logisch toch ?
maar in afwachting dat je ooit wel met serieuse kritiek komt... wat onmogelijk lijkt als je weigert de tekst te lezen....
kom dan met een quote waaruit blijkt dat von der Dunk een jodenhater is...
hoe weet je dat ? waar las je dat ?
Nuances.

Als die kerel iets niet begrijpt is het nuance, ik kan net zo goed het partijprogramma van de PVV lezen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_96071345
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:02 schreef Holograph het volgende:

[..]

Hij wilde in debat gaan met Von der Dunk :')? Is dat zielig?
Ach man, jij snapt zelf ook wel dat Brinkman geen interesse had in een debat :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_96072112
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:16 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nuances.

Als die kerel iets niet begrijpt is het nuance, ik kan net zo goed het partijprogramma van de PVV lezen.
Dat kun je niet weten als je de lezing niet hebt gelezen.. Waar baseer je het dan wel op ?
Overigens was de lezing best wel genuanceerd.... slecht een enkele zinsnede had wat beter gekund.
Tenzij je met quotes en links komt die je bewering ondersteunt... neem ik voorlopig aan dat je nogal wat uit je duim zuigt....
ennnnnnneee..... waarom is hij een jodenhater.... wat heeft hij ooit gezegd en geschreven dan ?
pi_96073569
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat kun je niet weten als je de lezing niet hebt gelezen.. Waar baseer je het dan wel op ?
Omdat Dunko ALTIJD maar dan ook ALTIJD hetzelfde schrijft over de PVV. Ik lees wel eens een column in de vk, maar halverwege weet ik wel weer hoe het afloopt.
pi_96073657
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:00 schreef twaalf het volgende:

[..]

Omdat Dunko ALTIJD maar dan ook ALTIJD hetzelfde schrijft over de PVV. Ik lees wel eens een column in de vk, maar halverwege weet ik wel weer hoe het afloopt.
En hiermee ga je dus de fout in. Een stuk afkraken zonder het te lezen blijft wat sneu zeker als je nogal de plank misslaat..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 28 april 2011 @ 00:04:59 #215
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96073764
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Laat ik je dan even verlichten:

[..]

Neemt niet weg dat het een basisregel lijkt te zijn dat het bashen van een bepaalde politieke partij gewoon niet-done is. En terecht. Dat is ook niet bepaald eigenzinnig. Dat kankeren op partijen gebeurt als dagelijks in de 2e kamer zelf.

Ik kan mij goed voorstellen dat ze zoiets als dit afwijzen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_96073920
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat het een basisregel lijkt te zijn dat het bashen van een bepaalde politieke partij gewoon niet-done is. En terecht. Dat is ook niet bepaald eigenzinnig. Dat kankeren op partijen gebeurt als dagelijks in de 2e kamer zelf.

Ik kan mij goed voorstellen dat ze zoiets als dit afwijzen.
Veel van hun eigen partijleden kunnen zich dat niet voorstellen. Zelfs hun hoogste politieke baas in de provincie vond het een schande.
Hoe kan je in hemelsnaam dit soort achterlijke censuur goedpraten :{ :?
pi_96073989
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:00 schreef twaalf het volgende:

[..]

ok..... ik ken zijn colums niet... maar als jij wel meer dan een paar lees dan kun je wel in het algemeen iets zeggen over de man...
maar wat betreft een specifiek stuk..kun je wel dingen vermoeden...maar je moet het toch echt zelf goed lezen en niet voor-oordelen.. en dat heb je dus gedaan met deze lezing
  donderdag 28 april 2011 @ 00:11:19 #218
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96074047
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Veel van hun eigen partijleden kunnen zich dat niet voorstellen. Zelfs hun hoogste politieke baas in de provincie vond het een schande.
Hoe kan je in hemelsnaam dit soort achterlijke censuur goedpraten :{ :?
Ik vind dat rondgooien met het woord 'censuur' zo stuitend. Niemand snoert die man toch de mond? Hij kan z'n verhaal toch gewoon bijna overal kwijt.

Alleen de mensen van die organisatie hebben besloten om hem geen podium te geven. Alsof je verdomme iedere jan lul in Nederland een podium MOET geven als je een praatclubje hebt. Zelfs ongeacht je eigen regeltjes en of je je eigen regeltjes overtreed.

Als jij ooit een boekenclub opricht zal ik die bij elke vergadering eens gaan crashen met mijn uitgebreide beklachten over het papieren medium en de milieuschade die daar bij komt kijken. En als je mij dan jouw eigen huis probeert uit te sodemiedereen beschuldig ik je van censuur en stuur ik de plisie op je af.

Zou je niet prettig vinden dunkt me?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_96074129
Overigens heb ik toch wel enigszins wat kritiek op wat hij schrijft.
Hij schrijft eigenlijk dat over de periode van de Tweede wereldoorlog iedereen in Nederland, doorheen alle divisies die bij ons nu eenmaal van oudsher bestaan, een gelijkluidend moreel oordeel geveld werd. Volgens mij valt daar op af te dingen.
I´m back.
pi_96074130
zonder de tekst van de lezing te kennen zie ik hier mensen erg boos zijn kankeren, schelden en demoniseren.....
het hele idee van iemand zegt dat er iets fouts zit met de vreemdelingenhaat ....waarvoor nazi;'s berucht waren doet bij mensen de stoppen doorslaan:

idd ... het nieuwe taboe
von der Dunk heeft gelijk....
pi_96074199
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:12 schreef Bluesdude het volgende:
zonder de tekst van de lezing te kennen zie ik hier mensen erg boos zijn kankeren, schelden en demoniseren.....
het hele idee van iemand zegt dat er iets fouts zit met de vreemdelingenhaat ....waarvoor nazi;'s berucht waren doet bij mensen de stoppen doorslaan:

idd ... het nieuwe taboe
von der Dunk heeft gelijk....
Ja, mee eens, Von der Dunk weet toch weer steeds een zeer gevoelige snaar te raken, waardoor bepaalde mensen witheet van woede worden en soms zelfs gaan schelden op zijn seksuele geaardheid, je zou bijna denken: de man moet wel gelijk hebben. ;).
I´m back.
pi_96074548
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:11 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik vind dat rondgooien met het woord 'censuur' zo stuitend. Niemand snoert die man toch de mond? Hij kan z'n verhaal toch gewoon bijna overal kwijt.
Niet op het podium waarvoor hij het stuk had geschreven...
quote:
Alleen de mensen van die organisatie hebben besloten om hem geen podium te geven. Alsof je verdomme iedere jan lul in Nederland een podium MOET geven als je een praatclubje hebt. Zelfs ongeacht je eigen regeltjes en of je je eigen regeltjes overtreed.
Die Jan Lul was er op uitnodiging en had een eerste tekst/ strekking al eens voorgelegd en die was goedgekeurd. En daarna is plots alles anders...
quote:
Als jij ooit een boekenclub opricht zal ik die bij elke vergadering eens gaan crashen met mijn uitgebreide beklachten over het papieren medium en de milieuschade die daar bij komt kijken. En als je mij dan jouw eigen huis probeert uit te sodemiedereen beschuldig ik je van censuur en stuur ik de plisie op je af.

Zou je niet prettig vinden dunkt me?
De vergelijking slaat dan ook nergens op. Je hebt het hele verhaal hier omheen wel gevolgd :? ?
  donderdag 28 april 2011 @ 00:27:11 #223
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96074743
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet op het podium waarvoor hij het stuk had geschreven...

[..]

Die Jan Lul was er op uitnodiging en had een eerste tekst/ strekking al eens voorgelegd en die was goedgekeurd. En daarna is plots alles anders...
Ik ben ook wel eens afgewezen voor een sollicitatie. Maar zie jij mij vervolgens met een spandoek moord en brand roepen? Nee dat is hun goed recht. Hun clubje hun regels.

quote:
[..]

De vergelijking slaat dan ook nergens op. Je hebt het hele verhaal hier omheen wel gevolgd :? ?
Kom maar met werkelijke tegenargumenten. Ik val het hele basisprincipe aan van wat men als censuur aanwijst en wat niet. Ik ben nieuwsgierig naar wat jouw classificatie van censuur is dan.
pi_96075157
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:27 schreef SpecialK het volgende:

Kom maar met werkelijke tegenargumenten. Ik val het hele basisprincipe aan van wat men als censuur aanwijst en wat niet. Ik ben nieuwsgierig naar wat jouw classificatie van censuur is dan.
Censuur is het onmogelijk maken dat iemand iets zegt of een geschreven woord of beeld, beelden publiceert, vertoont .
In dit geval is het dat von der Dunk onmogelijk werd gemaakt op die bepaalde tijd en datum. op een bepaalde plaats zijn mening uit te spreken.
Waarom zou je dat geen censuur noemen ?
Omdat de eigenaar van die spreekmogelijkheid het volste recht heeft wie dan ook te laten spreken .
  donderdag 28 april 2011 @ 00:40:25 #225
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96075208
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Censuur is het onmogelijk maken dat iemand iets zegt of een geschreven woord of beeld, beelden publiceert, vertoont .
In dit geval is het dat von der Dunk onmogelijk werd gemaakt op die bepaalde tijd en datum. op een bepaalde plaats zijn mening uit te spreken.
Waarom zou je dat geen censuur noemen ?
Omdat de eigenaar van die spreekmogelijkheid het volste recht heeft wie dan ook te laten spreken .
Ok.

Dan eis ik nu dat ik bij jou thuis vannacht tussen 2:00 en 5:00 mijn mening mag verkondigen.

Wat is je adres?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')