zit wat inquote:Op vrijdag 22 april 2011 16:36 schreef k_i_m het volgende:
Huup, met deze warmte (en verhoging) raakt ze natuurlijk meer vocht kwijt dan anders. Dat zou er ook aan kunnen bijdragen dat het poepen weer moeilijker gaat.
Nurofen mag toch maar om de 6u? Of gaat ze vrij laat slapen?quote:Op vrijdag 22 april 2011 16:50 schreef huuphuup het volgende:
[..]
zit wat in![]()
hoewel ze wel al n paar dagen nóg meer drinkt dan normaal. (Becky ze drinkt ruimschoots voldoende, daar ligt het probleem écht niet, ze eet ook -normaalgesproken dan- voldoende vezels)
Ik denk dat we aan een goeie 1,5 liter komen, als het niet meer is de afgelopen dagen.
Ze was Boos netmet een hoofdletter ja.
Heel zielig, ze werd huilend wakker maar ik kon er niet gelijk naartoe vanwege Elin. 2 minuten later ging ik kijken lag ze met dr hoofdje op de laminaatvloer boven, want lekker koel![]()
huilen, krijsen, aan dr hoofdje trekken, mij slaan. Volgens mij had ze duidelijk hoofdpijn. Nurofen gegeven en een kwartier later ging het wel weer. Ik twijfel nu of ik haar voor het slapengaan preventief weer nurofen zal geven of dat we het even aankijken.
Het zou de verandering kunnen zijn, dat het meer drinken -nog- net zijn vruchten niet afwerpt. Wel sneu hoor, je kan er zo weinig aan doen dan dat je al doetquote:Op vrijdag 22 april 2011 16:50 schreef huuphuup het volgende:
[..]
zit wat in![]()
hoewel ze wel al n paar dagen nóg meer drinkt dan normaal. (Becky ze drinkt ruimschoots voldoende, daar ligt het probleem écht niet, ze eet ook -normaalgesproken dan- voldoende vezels; dit speelt al zo lang dat het veel laten drinken er wel ingeramd zit bij ons nu)
Ik denk dat we aan een goeie 1,5 liter komen, als het niet meer is de afgelopen dagen.
Ik kan deze post eigenlijk letterlijk kopieerenquote:Op vrijdag 22 april 2011 20:03 schreef Sorbootje het volgende:
Hoi Spewey, leuk dat je mee komt kletsen!
Huup, ik heb niks zinnigs te zeggen behalve dat ik 't erg sneu vind voor Amélie en jullie. Hopelijk gaat het snel beter.
Wij hebben een heerlijke dag gehad. Buitengespeeld, met water gerotzooid, lekker gegeten samen. Helemaal goed! En nu ligt ze moe en tevreden te knorren in d'r bedje.
meh ze was ook gewoon ziek en snotterig en koortsig natuurlijk dus ik denk niet dat het door het weer/drinken komt. Maar de benauwdheid helpt vast nietquote:Op vrijdag 22 april 2011 21:54 schreef mefke79 het volgende:
vergeet ik Amélie, Huup wat naar zo. Is ze wel lekker naar bed gegaan? Je zou bijna zeggen dat ze hoofdpijn heeft door de warmte/weinig drinken, maar dat kan eigenlijk niet als ze zoveel drinkt...lastig hoor.
Ik weet niet of het je helpt, maar Aviva krijgt altijd superharde (zure) ontlasting (echt keutels) als ze kiezen krijgt. Is de kies eenmaal door, dan gaat het weer goed. Maar bij Amelie ligt het natuurlijk wel ingewikkelder. Ik hoop dat het snel weer voorbij gaat.quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:29 schreef huuphuup het volgende:
Ik weet niet zeker of het op gewicht gaat, de zakjes zijn bedoeld voor kinderen vanaf 3 jaar geloof ik, en dat zijn zakjes van 4 mg. De volwassen dosering is 10 mg. Ze krijgt dus 1 kinder- en 1 volwassenzakje.
Sinds we aan die zakjes zitten is ze maar een paar 100 gram aangekomen, 300 ofzo?
Nouja goed, we gaan t bespreken en we zien het wel. De arts-assistent hamerde in elk geval flink op afbouwen maar ik voel me daar niet echt prettig bij als het gelijk weer volschiet.
kaatsheuvel; daar was ik vorige weekquote:Op zondag 24 april 2011 14:09 schreef Sorbootje het volgende:
Haai allemaal! Zit in de auto op weg naar kaatsheuvel. We gaan met isabeau naar mijn schoonzus en zwager op de camping. Badje voor isabeau mee, dat wordt heerlijk met water kliederen. Ze liigt nu heerlijk te slapen.
quote:Op zondag 24 april 2011 21:49 schreef mefke79 het volgende:
En met dit weer komen we er nog maar een keer achter dat het een heethoofd is, letterlijk. Hij lag gisteren in romper zonder mouw, hele dunne slaapzak en onder alleen de hoes van zijn dekbed en had nog zweethaartjes in zijn nek (en dat terwijl ie op zijn buik slaapt!). Hebben die van jullie het ook zo warm?
Ah, fijn om te weten dat dat ook kan. Daan mag aanstaande woensdag naar het CB voor oa de BMR prik.quote:Op zondag 24 april 2011 21:51 schreef mefke79 het volgende:
Enne wij hadden een uitzondering hier: de 14 maanden prik viel erg mee, de anderen waren veel erger.
Happyme, hier nog een uitzondering. Tirza heeft er ook nauwelijks last van gehad. Ook van de andere prikjes niet eigenlijk, alleen wat verhoging.quote:Op zondag 24 april 2011 21:57 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ah, fijn om te weten dat dat ook kan. Daan mag aanstaande woensdag naar het CB voor oa de BMR prik.
quote:Op zondag 24 april 2011 21:55 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
![]()
Tirza wordt nu met dit weer ook wakker met natte nekhaartjes! En ze ligt ook altijd op haar buik!
Als die haartjes zo nat zijn van het zweten, gaat het een beetje krullen!
Das wel zo natuurlijk! Als het ineens is en je het idee hebt dat ze er last van heeft, in ieder geval even naar laten kijken dan.quote:Op maandag 25 april 2011 11:13 schreef mefke79 het volgende:
Marlinde, ligt er ook aan hoe ze hiervoor was. ALs ik zo'n buikje bij Driekus zou zien in combi met het verhaal van koorts etc dan zou me dat opvallen, maar ja, die heeft nooit een buik gehad. Maar als ze hiervoor altijd een beetje en buikje had...en wat ook nog kan: groeispurtje op komst! Driekus doet die altijd eerst in de breedte en schiet dan de lengte in...
helemaal nergensquote:Op maandag 25 april 2011 22:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
oe Vicky huttenheugtedas idd best leuk (als je hier niet vandaan komt)...
nog ergens buiten het park geweest?
Oi, die van mij ligt alleen in een romper (korte of zonder mouw), zonder deken of laken, en met de airco aan...quote:Op zondag 24 april 2011 21:49 schreef mefke79 het volgende:
En met dit weer komen we er nog maar een keer achter dat het een heethoofd is, letterlijk. Hij lag gisteren in romper zonder mouw, hele dunne slaapzak en onder alleen de hoes van zijn dekbed en had nog zweethaartjes in zijn nek (en dat terwijl ie op zijn buik slaapt!). Hebben die van jullie het ook zo warm?
Nee we zagen het helemaal niet aankomen. Juist omdat ie de laatste weken weer steeds minder geluid maakt ook. Nu loop ik steeds als ie mama zegt en dan is er niks. Maar hij is zelf ook zo trots. Hij zegt het ook zo liefquote:Op dinsdag 26 april 2011 10:26 schreef Sorbootje het volgende:
Oh MeNicole, wat mooi is dat hè? Gewoon lekker van genieten! Had je het verwacht?
Wij hebben eerste paasdag de bbq aan gehad. Was er ook bang voor met Leander want die luistert echt nergens na. Maar het ging super. Hij vond het niet eens leuk genoeg om zelfs maar even te kijken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:08 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik heb ook zin om te BBQen met dit weer... maar ben ook bang voor de vingertjes icm de hete BBQ....Misschien maar gewoon proberen hoe het gaat...
Chan, leuk om te lezen hoe je het aanpakt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:33 schreef Chan het volgende:
Ik vraag Timo ook nooit óf iets is afgesproken, maar leg hem uit dát het zo is. En ook waarom ook alweer. Meer als herinnering, van zo doen we het, dat hebben we net afgesproken. En het mooie is, hij geeft dan uit zichzelf altijd bevestigend antwoord. Ik leg er dus ook altijd bij uit wat we daarná gaan doen, zodat hij weet waarom hij nu moet doen wat ik wil. Dat werkt sinds een tijdje ineens verbazingwekkend goed, de uitleg van nu doen we dit en daarna doen we dat. Hij gaat dan gelijk "dit" doen, zodat we daarna "dat" ook echt kunnen gaan doen
Ben ik helemaal met je eens! Ik heb daar echt een vreselijke hekel aan ookquote:Op dinsdag 26 april 2011 14:43 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Chan, leuk om te lezen hoe je het aanpakt.
Ik heb me voorgenomen om een eenzijdig ge- of verbod nooit een afspraak te noemen. Ik vind dat er alleen sprake is van een afspraak wanneer Lente inspraak heeft gehad. Ik kon me vroeger zo kwaad maken als m'n moeder zei dat we iets hadden afgesproken terwijl ze alleen maar had geroepen dat ik iets niet mocht of juist moest doen.
Nog steeds trouwens.
Oorontsteking is zo naar, veel beterschap voor Tessa!quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:59 schreef Marlinde het volgende:
Evel een egopost:
Komen bij het CB vandaan, Tessa heeft n oorontsteking!![]()
![]()
![]()
Zo naar de huisarts!
Ze weegt nu 9690 en is 79cm lang
Wellicht kan je dan ervoor kiezen om gaat even een minuutje niet meer op te tillen als ze daarna meteen weer opgetild wil worden. "ik til je nu niet op, want je hebt me net geknepen"quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:18 schreef Sorbootje het volgende:
Dat benoemen waarom ik haar weg zet is wel een goede Twinkly. Volgens mij doe ik dat niet consequent. En ze is slim genoeg om me te begrijpen.
Fokwet zeg ik je!!quote:Op woensdag 27 april 2011 08:48 schreef Sorbootje het volgende:
Davinia, wat goed van Aviva! Leuk is dat he?!
En ik wilde het gisteren allemaal in de praktijk brengen, kneep ze ineens niet meer.Maar vanavond vást wel.
Te schattig!quote:Op woensdag 27 april 2011 09:06 schreef huuphuup het volgende:
Aviva wat goed!
MeNicole wat fijn dat Leander mama zegt![]()
Mijn kleine drol is zo gek op dr zusjeze loopt de hele dag te bedelen of ze haar vast mag houden en daar kijkt ze dan heul trots bij als het mag
<3
en de hele tijd Ee-In Ee-In! zacht! aaaaai! Ee-In!
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 27 april 2011 13:24 schreef Incantrix het volgende:
Jah, gezien het feit dat op het moment alles 'paard!' is (de kat die voorbij rent, blaadjes die langswaaien op straat, zijn fietsje etc.) (eventueel aangevuld met "en wat zegt een paard dan, Stef?" "Boe!"
) denk ik dat hij paardje bedoelt ofzo..
Miss, morris slaapt sinds een maand onder ren IKEA peuterdekbed. Eerst wilde hij niet, maar ineens was ie zijn slaapzak zat, trok m uit en heeft niet meer anders geslapen.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:50 schreef miss_sly het volgende:
Zijn er hier al mensen over op dekbedjes? Lijkt me handiger dan dekentje/lakentje, zeker nu het zo wisselvallig is met de temperaturen 's nachts. Ik denk dat ze beter terug kan kruipen onder een dekbedje maar misschien vergis ik me, hoor.
En wat voor dekbedjes hebben jullie?
wij zijn al een hele tijd over van dekentje naar dekbedje. Tess lag bijna niet onder de deken, schpte m steeds van zich af. Toen ging ze bij mijn ouders logeren onder een heerlijk warm donzen kinderdekbedje en ze heeft de hele nacht eronder gelegen. Toen ben ik thuis ook een dekbedje gaan gebruiken. Van de winter gebruik ik de dikke, nu ligt er een dunne ook van Ikea. Tess slaapt nog wel in een (zomer)slaapzak. Ze vindt 'm niet alitjd even prettig maar zonder klimt mevrouw haar nest uitquote:Op woensdag 27 april 2011 15:50 schreef miss_sly het volgende:
Zijn er hier al mensen over op dekbedjes? Lijkt me handiger dan dekentje/lakentje, zeker nu het zo wisselvallig is met de temperaturen 's nachts. Ik denk dat ze beter terug kan kruipen onder een dekbedje maar misschien vergis ik me, hoor.
En wat voor dekbedjes hebben jullie?
Wat grappig om te lezenquote:Op woensdag 27 april 2011 13:24 schreef Incantrix het volgende:
Jah, gezien het feit dat op het moment alles 'paard!' is (de kat die voorbij rent, blaadjes die langswaaien op straat, zijn fietsje etc.) (eventueel aangevuld met "en wat zegt een paard dan, Stef?" "Boe!"
) denk ik dat hij paardje bedoelt ofzo..
Heet jij ook Niels dan?!quote:Op woensdag 27 april 2011 20:12 schreef Poppejans het volgende:
Oh wat knap dat Niels al tweewoordszinnen maakt en ik las ook laatst dat hij zichzelf Nies noemt(zo noemde ik mezelf ook altijd) wat heftig van die woede aanval joh! Maar die foto is dan wel weer mega cute, kijk die 2 kereltjes nou
quote:Op woensdag 27 april 2011 20:58 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn zoon noemt zichzelf gewoon 'Die!'
Bijna! ik heet Denicequote:
Dan was ze dus wel een stukje ouder dan onze mannen (die zijn nu ruim 22 mnd). Oh echt ik vind dit weer zo lastig.... het cb adviseerde ook om ze wél te laten slapen overdag, maar nu we het dus uitgeprobeerd hebben neig ik toch naar niet laten slapen, of om de dag oid. Pff...quote:Op woensdag 27 april 2011 21:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn dochter is nu net drie geworden (6 april) en geen dreumes meer. Wat ik hierboven beschrijf is eigenlijk al zo sinds Kerst. Ze accepteert het niet om door mij soms wel en soms niet in bed gelegd te worden (of ik moet het heel aantrekkelijk voor haar maken (mijn bed bv). Op het kdv gaat ze gewoon met het overgrote deel van de groep naar bedje en vindt ze dat ook prima (omdat alle kindjes dan naar bed gaan?). Ze doet het goed zo. Ik denk dat ze die drie keer dat extra dutje gebruikt om een beetje bij te tanken.
dat doen wij hier ook idd. Deur open en dan wat gaan rommelen op de gang en kleren klaarleggen enzo.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:57 schreef Stiemie het volgende:
Mikoxx hier gooi ik soms de deur open als ze te lang slaapt. Dan wordt ze rustigaan wakker en dat is voor iedereen een stuk gezelliger
Lief! Ik vind het trouwens ook fijn om te lezen dat het beter gaat met Mette nu ze buisjes heeft.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:04 schreef wickie het volgende:
Oeke, je eerste dienst zit erop![]()
Ik ben erg benieuwd hoe jullie je erbij voelen over een tijdje, of het volledig bevalt enzo. Ook heerlijk te lezen en te zien van jullie weekendje op de tuin.
Zoë is op dit moment ziekig (39.4), heeft vorige week de BMR vaccinatie gehad en is geen blije dreumes.quote:Op donderdag 28 april 2011 09:54 schreef leonieke het volgende:
Is Zoë ziek geweest, Spewey? Thomas is op korte termijn vrij ziek geweest en de dokter gaf toen ook aan dat het vrij vaak voorkomt dat kindjes dan weer eventjes achteruit gaan (het is eigenlijk pas sinds vorige week dat Thomas weer alles deed van voor zijn ziek zijn ).
gefeliciteerd julliequote:Op donderdag 28 april 2011 08:38 schreef Shandaly het volgende:
Goeiemorgen! Ik kom hier maar alvast eens stiekum om het hoekje kijken. Mijn grote vent is jarig vandaag!! Als hij straks weer in z'n bedje ligt voor zijn ochtenddutje zal ik weer eens goed bijlezen hier... zie een hoop bekende namen, maar ook onbekende...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |