abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 april 2011 @ 19:18:35 #51
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_95926820
Arme Amélie ;( Hoop dat ze zich snel beter zal voelen! :*

Have fun Sorbo :*

Beterschap voor alle zieke kindjes :*

Tessa heeft nu al bijna 4 weken verhoging/koorts (per dag verschillend) 2 dagen van de bijna 4 weken geen verhoging of koorts gehad en 2 dagen heb ik het niet gemeten, de rest dus allemaal vanaf de 37,7 tot 38,9.... ;( Ze is al die tijd dus ook enorm aan het miepen/hangen/zeuren/huilen en ik heb het zo gehad, ik wil mn vrolijke lieve meisje weer terug! :'( De huisarts vond dat ze 'gewoon' moet uitzieken, want ze eet en drinkt nog voldoende, is alert.... Ik heb het even zo gehad! ;( Ze wilt ook echt geen moment zelf spelen of even in de box zitten...
Dinsdag moeten we naar het CB voor de 14 maanden prikjes, heb een hoop te bespreken daar dus...
Ik moest het even van me afschrijven..
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_95928223
Ik zou denk ik om te beginnen overwegen om de prikjes uit te stellen Marlinde, als ze zich al zo lang niet lekker in haar velletje voelt. Die 14 maanden prikjes waren qua reactie tot nu toe het heftigst hier. Prikken ze haar uberhaupt wel als ze koorts heeft eigenlijk?

En ik zou het eens met het cb overleggen. Wat rot dat je huisarts zo gelaten reageert. Heb je het idee dat het 4 weken lang het ene virusje na het andere is of is ze aaneengesloten ziek van hetzelfde zeg maar? Of misschien krijgt ze tandjes/kiesjes?
In het geval van dat eerste is er niet zo heel veel aan te doen lijkt me, gewoon pech door een weerstand die toch al laag is door het vorige virus. Maar als het steeds door hetzelfde komt lijkt me dat 4 weken niet normaal is, je mag verwachten dat er ergens weer een stijgende lijn komt.
Zit je in een ha-praktijk? Misschien eens een consult bij een andere ha dan?
En als het tandjes zijn dan wordt het toch uitzingen helaas ;(

Beterschap :*
en je kunt altijd een zetpil geven als ze zich echt rot lijkt te voelen hè!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95928345
och dames ;(
beterschap jullie allemaal :*

die 14 maanden prikjes vielen ravi ook zwaar. er zat ook een virusje bij, maar de prikjes ook. verder ook wat huup zegt.

onze huisarts pakt al naar de ab als ravi 3 dagen koorts heeft (iets te snel mi, iets wat ik begin mei bij de follow up in het ziekenhuis ga vragen, aangezien de ha ook elke keer vraagt precies hoeveel te vroeg ravi was. bij selene doet hij het overigens ook niet!)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_95928431
Marlinde, dat duurt wel lang. Ik zou het zeker even bespreken op het CB en wellicht de prikjes maar ff uitstellen.

Arme Amelie, wat sneu voor je meiske Huup. Ik hoop dat het wel wat opluchting heeft gegeven voor haar (en voor jullie).
Fake it till you make it...
pi_95930413
Zo, het duurde even maar ik ben weer een beetje bijgelezen.

Huup, ik vind het zo zielig voor Amélie :'( Ik hoop ook dat dit iets is waar ze overheen groeit.

Marlinde, begrijpelijk dat je het gehad hebt. Je kindje is continu ziek, dat is ook niet normaal. Wat stom dat je huisarts zo weinig actie onderneemt. Je mag best een consult met een kinderarts eisen wanneer je het niet vertrouwt. Van een CB verwacht ik eerlijk gezegd niet zo veel want hier sturen ze je bij het minste geringste juist naar de huisarts.
  zondag 24 april 2011 @ 21:46:29 #56
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_95932126
Huup: Ik hoorde idd dat de 14 maanden prikjes het vervelends zijn, even overleggen wat hun ervan denken, maar het lijkt me handig om het uit te stellen!

Er is wel een kies aan het etteren, een behoorlijk lange tijd die niet echt door wilt komen :'( ze is ook nog een verkouden, maar ik heb echt geen idee wat het nou precies is. Ik voel me zo machteloos ;(

Octo: Ik wacht dinsdag nog even af en als er dan niks uitkomt dan wil ik haar verder laten onderzoeken bij de kinderarts!

Ze heeft trouwens wel een enorme dikke buik + enorm veel kwijlen (t kwijlen iig door dr kies), ik weet dat kleine kindjes wel een beetje een bol buikje mogen hebben, maar in mijn ogen is het echt te groot. Dinsdag ook maar vragen op het CB!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  zondag 24 april 2011 @ 21:49:22 #57
100412 mefke79
komt goed!
pi_95932264
Marlinde, natuurlijk is het niet fijn dat ze al zo lang koorts heeft. En ik snap het antwoord van de huisarts als het over 2 weken zou gaan, maar dit lijkt me te lang.
Weet iig dat ze op het CB niet mogen verwijzen naar een kinderarts, dat moet via de huisarts. En ik zou bij de huisarts gewoon aandringen op een extra check. Tenzij je echt weet dat het tanden zijn.

Wij zijn een beetje heel erg uit ons ritme en waren daardoor gisteren 's ochtends vergeten te puffen, 's avonds waren we onverwacht bij mijn ouders, dus toen kwam het er pas van toen we weer thuis waren. Dat hebben we gemerkt, het jochie heeft de hele tijd zitten hoesten in de auto. Nou ja, afbouwen doen we dus nog niet.
En met dit weer komen we er nog maar een keer achter dat het een heethoofd is, letterlijk. Hij lag gisteren in romper zonder mouw, hele dunne slaapzak en onder alleen de hoes van zijn dekbed en had nog zweethaartjes in zijn nek (en dat terwijl ie op zijn buik slaapt!). Hebben die van jullie het ook zo warm?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 24 april 2011 @ 21:51:20 #58
100412 mefke79
komt goed!
pi_95932387
Marlinde, ik zie je reactie nu pas. Ik zou niet afwachten tot de cb afspraak in jouw geval, maar meteen even bellen met de huisarts na de pasen. Ik kan me niet voorstellen dat 1 kies dit veroorzaakt en dan in combi met de bolle buik...

Enne wij hadden een uitzondering hier: de 14 maanden prik viel erg mee, de anderen waren veel erger.
  zondag 24 april 2011 @ 21:55:34 #59
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_95932662
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:49 schreef mefke79 het volgende:
En met dit weer komen we er nog maar een keer achter dat het een heethoofd is, letterlijk. Hij lag gisteren in romper zonder mouw, hele dunne slaapzak en onder alleen de hoes van zijn dekbed en had nog zweethaartjes in zijn nek (en dat terwijl ie op zijn buik slaapt!). Hebben die van jullie het ook zo warm?
:Y
Tirza wordt nu met dit weer ook wakker met natte nekhaartjes! En ze ligt ook altijd op haar buik!
Als die haartjes zo nat zijn van het zweten, gaat het een beetje krullen! O+
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  zondag 24 april 2011 @ 21:57:36 #60
57497 happyme28
I'm so happy
pi_95932764
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:51 schreef mefke79 het volgende:
Enne wij hadden een uitzondering hier: de 14 maanden prik viel erg mee, de anderen waren veel erger.
Ah, fijn om te weten dat dat ook kan. Daan mag aanstaande woensdag naar het CB voor oa de BMR prik.

Daan is inderdaad ook snel warm. Na even spelen ziet hij er al verhit uit, het is ook zon druktemaker. In bed vanmiddag gewoon in de luier in de slaapzak gedaan, dat ging goed. Nu romper met lange mouwen.
pi_95932895
Marlinde met dat buikje zou ik wel even langs de huisarts gaan ter beoordeling. Misschien iets eerder langs het cb-inloopspreekuur om te gaan wegen/meten en het groeiboekje even meenemen naar de huisarts.Eet ze verder wel goed? Ondanks ziekjes? En luiers ook goed? Of heeft ze veel diarree?

Sowieso, vertrouw op je gevoel, jij bent haar mama, jij ziet haar het meest en kent je meisje het best, als je het gevoel hebt dat het niet goed zit, trek aan de bel!
Het hoogste wat kan gebeuren is dat er niets wordt gevonden maar dan weet je dat ook weer :)

Hier ook een zweetkeesje trouwens. Maar das niet gek gezien de temperatuur op haar kamertje.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 24 april 2011 @ 22:01:03 #62
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_95932929
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:57 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ah, fijn om te weten dat dat ook kan. Daan mag aanstaande woensdag naar het CB voor oa de BMR prik.
Happyme, hier nog een uitzondering. Tirza heeft er ook nauwelijks last van gehad. Ook van de andere prikjes niet eigenlijk, alleen wat verhoging.
Hopelijk valt het voor Daan ook mee! :*
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_95933136
Hannah moet woensdag ook voor haar shotjes naar het CB. Ik zie wel wat er gebeurd.

Ik vind het trouwens ook erg lastig om te beoordelen wat ze 's nachts nu aanmoet. Haar kamertje is 23 graden. Ze heeft een dun pyjamaatje aan en de dunste slaapzak die ik heb. Ik denk dat ik wel een dunnere slaapzak ga kopen want ze zweet ook wel een beetje nu. Op de een of andere manier ben ik bang dat ze zonder slaapzak niet wil gaan slapen.
  zondag 24 april 2011 @ 22:09:38 #64
100412 mefke79
komt goed!
pi_95933349
het lastige vind ik dat wij met de raam open slapen, dat koelt de boel wel lekker af. Maar met al die pollen en stuifmeel in de lucht durf ik dat bij Driekus niet aan.
pi_95933379
Oh wat zielig voor Amélie! Wat blijft het toch een ellende steeds met die verstoppingstoestanden, lijkt me heel logisch dat je wilt dat ze verder kijken! :*

En Marlinde, ik hoop dat je bij de kinderarts terecht kunt, machteloos gevoel is het zo he? :*

Lars slaapt op zich wel lekker ondanks de warmte, heeft ie niet zoveel last van tnt.

Vandaag waren we bij mijn schoonouders, kinderen mochten een ei verven, en later gingen we de eieren verstoppen en mochten ze zoeken, Lars voorop in de strijd natuurlijk. En toen vond ie een ei...."EITJE!" en er vervolgens hard in knijpen :X
Hij heeft vandaag lekker rondgescharreld daar in de tuin, lekker in zijn zwemboxertje, beetje knooien met water enzo ;) wat een heerlijkheid! Inmiddels wel 2 geschaafde knietjes, maar dat maakt Lars niks uit, hij valt, piept 2 seconden, en sjouwt weer verder. Even later zie ik hem met zijn vingertje in het wondje poeren :D *ril* vanavond even goed later weken in bad.
Slapen wou hij niet, wel even geprobeerd maar ik kreeg hem niet eens het bedje in, hij was al zo overstuur toen we het kamertje in kwamen (heel vreemd, hij wil daar nooit slapen....echt paniek in de tent) dus maar geen issue van gemaakt verder, en lekker laten lopen, hij heeft het best heel goed volgehouden!

Morgenochtend breng ik ze weer naar opa en oma, voor ons laatste klusweekje, we willen volgende week zondag verhuizen! *O*
Eens kijken of ik deze week tijd kan vinden om Pluk te verven op Lars' kamertje....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_95933617
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:55 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

:Y
Tirza wordt nu met dit weer ook wakker met natte nekhaartjes! En ze ligt ook altijd op haar buik!
Als die haartjes zo nat zijn van het zweten, gaat het een beetje krullen! O+
:Y en hier ook van die nek krulletjes O+

Hij slaapt echt lichter merk ik, is afgelopen dagen steeds rond 5.00 al klaarwakker en vrolijk :D (wat ik nog even probeer te rekken door hem bij ons in bed te leggen)
Ik vind het ook lastig in te schatten wat ik hem aan moet doen in bed. Hij slaapt nu met een mouwloze romper en zomerslaapzak

Klinkt als een gezellige dag Karin!

Jeetje, arme Amelie die zo verstopt zat ;( dan moet ze echt wel buikpijn gehad hebben. Hoop toch dat er uiteindelijk een oplossing of ''iets'' gevonden wordt waarmee ze haar goed kunnen behandelen en dit gewoon helemaal kan voorkomen. :*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 24 april 2011 @ 22:19:02 #67
100412 mefke79
komt goed!
pi_95933829
o, die van ons slaapt niet minder, eerder meer. Middagdutjes zijn langer en later, hij slaapt uit en gaat later naar bed. Wordt nog lastig als ie dinsdag weer naar het kdv moet.
  zondag 24 april 2011 @ 22:24:38 #68
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95934130
herkenbaar Mef; Evie haar middagdutje was vanmiddag ook ruim 3 uur ipv de gebruikelijke 2 uur...

en herkenbaar 2.0 die nekkrulletjes; Evie heeft van zichzelf al een enorme krullenbol; maar als ik dr uit bed haal na dr middagdutje dan is het echt allemaal krullen... (en moet het echt even gekamd worden).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_95934646
mm volgens mij hadden wij hier net een gevalletje Pavor Nocturnus. Hannah huilde in haar slaap, was niet wakker te krijgen en probeerde zich uit mijn armen te wurmen. Ik gaf haar een speentje en ze verslapte meteen.
  zondag 24 april 2011 @ 23:21:25 #70
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_95937311
Arme Amelie zeg :* Hopelijk gaat het snel beter!

Ik heb geen baby meer :'( Ik was lekker met mijn meissie aan het knuffen en vroeg of ze mijn kleine baby was. Zegt ze "nee emmee niette babie" :{
pi_95946240
Octo, wat sneu ;(

hihi Stiemie, het zit je met groter wordende kinderen niet mee deze week :D

Florian is net om 7:00 wakker geworden em gisteren ook gewoon op een normale tijd gaan slapen, ontzettend onrustig geweest, maar liet zich wel in zijn bed troosten. Dat betekent dat de oren weer de goede kant op gaan :) Verder nog wel heel pieperig. Bij elk mini-fingetje dat misgaat héél hard brullen en hij laat zich niet door me troosten ;(
  maandag 25 april 2011 @ 09:13:47 #72
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95946620
Och sneutjes Amélie en Tessa :{

Harry heeft nooit last gehad van de prikken.
De een na laatste keer had hij 's avonds een beetje verhoging maar verder helemaal niks. En gelukkig ook niet van de BMR.

Slapen is hier de afgelopen paar dagen weer puinzooi. Vooral 's nachts. Vraag me af of het door de warmte komt of gewoon door kabouter himself.
Vannacht wilde hij bijv elke 2 uur 'drinken' (waarbij hij dan meer sabbelt dan drinkt), en hij wordt dan echt boos als ik hem afkoppel. Hij zit ook gewoon wakker in zijn bed waar hij normaal gewoon slapend zou liggen jengelen...
pi_95946858
Mart slaapt in zijn ondergoed en pyjama broek. Heeft een deken maar gooit deze zelf af.
Ook geen slaapzak aan meer trouwens! En dat gaat echt stukken beter nu met slapen!

Warm, ja hier ook een warm kindje. Gisteren bij opa en oma het kleine zwembadje neergezet voor hem. En hij heeft genoten!

Marlinde, sterkte!
pi_95946950
Whoei, Lente heeft op het potje geplast! *O*

Door d'r onderbroek heen weliswaar, maar je moet ergens beginnen. :P

Het kan natuurlijk een toevalstreffer zijn geweest, maar ik laat 'r iig de komende dagen in alleen een onderbroekje en een hemdje rondscharrelen met het potje binnen handbereik. Eens kijken of ze het snapt.
pi_95947972
Ze heeft inmiddels ook al twee keer naast het potje geplast. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')