abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 april 2011 @ 08:52:05 #1
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95840894
vorig deeltje: Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 137

De dreumesjes:

20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
  vrijdag 22 april 2011 @ 08:58:10 #2
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95840956
jeeej, in 1 keer goed!
pi_95841008
en alle volgers worden direct ook meegesleept :)

en iedereen nog steeds koortsvrij (behalve ik)! ravi heeft van de 4 x ooit dat hij koorts heeft gehad altijd zo'n dagje koorts weg gevolgd door een dagje hogere koorts gehad. in het ziekenhuis vonden ze het ook niet zorgwekkend. ik denk dat het van het kindje afhangt. hij heeft de hele week ook prima gegeten en gedronken. het hangt denk ik gewoon erg van de situatie af.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_95841364
Wat handig dat dit topic automatisch in mijn actieve topics komt te staan :D

Hier weinig te melden. Gaat gewoon heerlijk. Vooral erg druk met verjaardag en buiten wezen. Wat een heerlijkheid zn vroege zomer ;) Mart geniet er enorm van. En wij natuurlijk ook!
pi_95841590
haha Ymme ja hier ook, druk met buiten zijn. Wat hier nog niet zo handig is met Elin erbij, logistieke problemen zeg maar haha want ze mag niet alleen op het pleintje spelen van mij maar ik ben ivm Elin ook niet de hele tijd in staat om toezicht te houden.

Amélie is al een dag of 3 of 4 vet zielig ;( ze heeft wat verhoging, niet dramatisch maar genoeg om je niet lekker van te voelen, 38 tot 38.5 zo ongeveer, het schommelt wat. En ze lijkt zichzelf ook gewoon niet zo lekker te voelen, ze zit zichzelf wat in de weg. Maar het gaat met vlagen, zo aan het einde van de middag gaat het meestal wel weer en wil ze buiten spelen.
Ze poept weer weinig en wil ook absoluut niets eten, de banaan en de boterham van vanmorgen zijn resoluut geweigerd :X ik hoop dat het 'gewoon' uitproberen is en dat het poepen er verder los van staat maar ik ben dr bang voor, ze weigert al een week of 2 alle boterhammen en avondeten, fruit ging er nog wel in maar das nu dus ook niet hip meer -O-
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95841660
klinkt als het virusje wat wij hier ook gehad hebben huup. er gaat nog ff snel vanalles rond ;( beterschap! :*

ravi heeft iets nieuws: upsy daisy moet op zijn hoofd. en aangezien upsy daisy er steeds van af valt issie dus nog wel ff bezig :D
  Moderator vrijdag 22 april 2011 @ 09:39:25 #7
5428 crew  miss_sly
pi_95841679
Ach arm Amélietje -O- Is de forlax vermindert, of is dit 'zomaar' weer? Wat onzettend lastig lijkt me dat iedere keer. Misschien heeft de verhoging er iets mee te maken en heeft ze 'gewoon' een virusje?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95841714
Ah Amélie, dat is niet leuk.
Misschien even langs de ha Huup? Of misschien is het met een paar dagen wel weer over.
Ik hoop op beterschap!
pi_95842568
Nee de forlax is niet verminderd verder. Dit lijkt zomaar. Verhoging kan ermee te maken hebben, dat ze niet eet kan ook juist van de verhoging komen, het is zo lastig te zeggen hiermee wat nou oorzaak is en wat gevolg.
Ik denk dat het inderdaad een virusje is, hoewel ze ook volop met dr vingertje achter in dr mond zit dus kiezen is ook een optie. Maar Elin hing ook al een dag of 2 rond de 38 graden, dat zullen ze wel van elkaar hebben dan. We wachten het voor Amélie rustig af, het is verder niet erg, alleen voor haar zelf wat minder prettig, ik denk niet dat de HA veel voor ons kan doen.

We moeten binnenkort weer terug naar de kinderarts en dan is er weer ruimte voor overleg over het poepen en dergelijke, maar weer aangeven dat ze echt niet buiten de forlax kan, zelfs een vermindering van 2 mg in de dosis (ze krijgt 14 mg, en das best erg veel) zorgt ervoor dat ze weer verstopt raakt :{

Hahaha Ravi :D ja zo hou je jezelf wel bezig jungske :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 22 april 2011 @ 10:23:13 #10
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_95842663
Huup, de forlax gaat waarschijnlijk op gewicht? Als ze groeit wordt de dosis in verhouding nog minder he.
Wat een narigheid toch zeg, die stoelgang. :*

Kiezen krijgen heeft hier ook zeker invloed op de eetlust. Vloeibaar gaat goed maar als er gekauwd moet worden blieft mevroi het niet nu.

En weer weg, moet rennen! :W
A grand adventure has begun.
pi_95842824
Ik weet niet zeker of het op gewicht gaat, de zakjes zijn bedoeld voor kinderen vanaf 3 jaar geloof ik, en dat zijn zakjes van 4 mg. De volwassen dosering is 10 mg. Ze krijgt dus 1 kinder- en 1 volwassenzakje.
Sinds we aan die zakjes zitten is ze maar een paar 100 gram aangekomen, 300 ofzo?

Nouja goed, we gaan t bespreken en we zien het wel. De arts-assistent hamerde in elk geval flink op afbouwen maar ik voel me daar niet echt prettig bij als het gelijk weer volschiet.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 22 april 2011 @ 10:55:29 #12
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95843679
@Huup; ik dacht ook direct aan kiezen... hier gaat het met ons dametje dan ook ongeveer zo...
ik hoop dat het snel beter met Amelie gaat :*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_95844349
Ik heb ook een dreumes, mag ik mee kletsen?
Even m'n dreumes voorstellen : Zoë, geboren op dezelfde dag als Daan, 24-02-2010.
Nu dus alweer 14 maanden en afgelopen dinsdag op het CB was ze 82cm lang en woog ze 10.9 kilo. :Y)

Heb altijd gelurkt in zwangerschap & geboorte, kleine en grote baby'tjes en in het dreumestopic en nu heb ik eindelijk tijd om ook te posten.

Huup, hoop dat je mooie meisje snel weer lekker in haar velletje zit!
pi_95844580
Welkom spewey en Zoë!

Hopelijk voelt amelie zich snel beter Huup.

Hier is Jaël wel redelijk opgeknapt, roept nog wel regelmatig moe te zijn en gaat dan ook op de bank liggen. Ze piept en miept over alles, maar ja dat mag als je niet helemaal lekker in je velletje zit.
Ze gaat wel steeds meer verschillende woordjes zeggen en zinnetjes en ze weet zo goed wat ze wil! (ik heb foto's gespamt in het fototopic!)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  vrijdag 22 april 2011 @ 13:39:25 #15
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_95849034
Huup wat vervelend, vooral dat poepen. Thomas heeft bij zijn laatste oorontsteking ook een paar dagen practisch niks gegeten en toen ook niet gepoept, dus je redenering zou kunnen kloppen. Aan de andere kant heb je waarschijnlijk ook niet veel zin om te eten als je buik vol zit, dus wat nou oorzaak is en wat gevolg is lastig te bepalen zo..

Thomas is net onderweg uit de stad in de wandelwagen in slaap gevallen (ik ben niet moe! ik ben niet moe! *baf* *snurk*) dus die staat nu lekker met wagen en al in de speelkamer. Hier beneden is het koeler dan op zijn kamertje. Hij heeft een hele coole poehbeer-zonnebril gekregen en na ongeveer 100x terug zetten hield hij hem zelfs op.

Straks zet ik denk ik het badje maar eens buiten, alhoewel het nog wel wat winderig is vandaag. Nouja, dan staat het alvast voor morgen.

(vooralsnog blijft de oorontsteking weg, nu bijna 2 weken en dat is voor het eerst sinds januari dat hij zo lang ontstekingsvrij is. Ik hoop heel hard dat hij nu ook weg blijft!)

Welkom Spewey!

nu ga ik foto's kijken van mamapurk.
Oeh die met die pet op O+

[ Bericht 4% gewijzigd door Ca.ra op 22-04-2011 14:08:46 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  vrijdag 22 april 2011 @ 14:02:07 #16
57497 happyme28
I'm so happy
pi_95849873
Welkom Spewey en Zoë! Leuk een datumtweeling van Daan! (overigens een stuk langer dan Daan :D)

Huup, sterkte met Amélie! Wat naar nou toch dat het maar niet wil gaan lopen met die darmen van je meisje.
pi_95850180
Huup wat vervelend dat de problemen met de stoelgang niet opgelost raken. Heb je helemaal niets gemerkt van de andere voeding? Of is dat te vlug om resultaten te mogen verwachten?

Als Thomas tanden krijgt, wil hij nog alles eten, maar drinkt hij veel minder melk. Dus ook daar kan ik je niet mee helpen.

Welkom Spewey en mooie Zoë :W (mooie naam ook :Y )

Voor de rest ben ik het een beetje kwijt :@ Straks Thomasje ophalen bij de onthaalmoeder. Hij zal zich daar weer rot amuseren in de tuin :)
pi_95850352
Spewey en Zoë haaaai! :W welkom! *O*

ah gut Jaël beterschap :* wat een mooi meisje heb je toch MP, die foto op opa's schouders is mooi <3

Thomas :D hier ook zo eentje hoor, uit alle mochten niet willen slapen maar zodra dr billen bewegen in de buggy is ze vertrokken :+

Leo veel plezier straks met Thomas :)
t zal nog wat te vroeg zijn om echt iets van een voedings-verandering te kunnen merken denk ik zo, ik weet het eigenlijk niet.

mn arme prul wilde net alleen bij mij op schoot met een dekentje ( :X met dit weer) en haar schaap en dr speen. Alleen maar zielig tegen me aan hangen. Zo sneu. en niet heel makkelijk met een huilende baby in de buurt :')
Nu ligt ze voor de derde keer vandaag te tukken in haar bedje. Ik hoop dat ze er van opknapt.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95850874
Ik zit jaar in, jaar uit onder een dekentje in de zetel :@

In de buggy wil Thomas ook nog slapen. In de auto niet meer :{ Dinsdag zaten we anderhalf uur in de auto en is hij in slaap gevallen toen het nog anderhalve km rijden was. Zo chagrijnig hadden we hem nog nooit uit de auto gehaald :D
  vrijdag 22 april 2011 @ 15:21:24 #20
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95852753
Haai,

Noortje slaapt nooi tin de buggy. Ze is pasgeleden wel op de fiets in slaap gevallen, echt zo scheetig. Ze valt hier ook vaak pas op et laatste moment in slaap in de auto.

Huup, lastig dat ze zo'n last heeft van de darmen. Drinkt ze wel genoeg? En roosvicee laxo erbij, maar dat heb je vast al geprobeerd en zo.

Welkom Spewey!! Gezellig!

Simmu, bij jou dus alles koortsvrij, nu jij nog dan he.

oh en ik heb een buitenspeelkind O+ .
pi_95853108
Huup, wat rot -O- Arme Amélietje ;( Zou de HAP wat voor haar kunnen doen? Of mogen jullie tijdelijk een grotere hoeveelheid laxeermiddel geven? De kinderarts zal nu wel niet te bereiken zijn he. Hopelijk gaat het snel weer beter :*

Welkom Spewey en Zoë! Wat een mooie meid O+ Ze is net zo lang en zwaar als Niels!

OMG Becky, ze lijkt ineens een stuk ouder! :o O+

Niels is vandaag 18 maanden :o O+ :')
Vanmiddag tekende ik een konijn, kat, bloem, auto en trein voor hem, die wist hij allemaal perfect te benoemen. Toen tekende ik een wasmachine, en ja hoor: "miene" en een hoofd met een bril en donker haar was "papa" :D
En wilde hij woensdag op het consultatiebureau geen bal pakken en gooien, nu is hij er helemaal druk mee, evenals met blokjes stapelen. Schijnbaar heeft het bezoekje veel indruk op hem gemaakt!

Gisteren zijn we met de trein naar Utrecht geweest naar een vriendin en haar dochtertje. Het ging super goed, hij heeft daar geslapen en op de weg terug in de doek. Echt heerlijk dat het ineens zo makkelijk gaat O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 22 april 2011 @ 16:36:54 #22
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95855115
Huup, met deze warmte (en verhoging) raakt ze natuurlijk meer vocht kwijt dan anders. Dat zou er ook aan kunnen bijdragen dat het poepen weer moeilijker gaat :{.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_95855589
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 april 2011 16:36 schreef k_i_m het volgende:
Huup, met deze warmte (en verhoging) raakt ze natuurlijk meer vocht kwijt dan anders. Dat zou er ook aan kunnen bijdragen dat het poepen weer moeilijker gaat :{.
zit wat in :Y
hoewel ze wel al n paar dagen nóg meer drinkt dan normaal. (Becky ze drinkt ruimschoots voldoende, daar ligt het probleem écht niet, ze eet ook -normaalgesproken dan- voldoende vezels; dit speelt al zo lang dat het veel laten drinken er wel ingeramd zit bij ons nu)
Ik denk dat we aan een goeie 1,5 liter komen, als het niet meer is de afgelopen dagen.

Ze was Boos net :X met een hoofdletter ja.
Heel zielig, ze werd huilend wakker maar ik kon er niet gelijk naartoe vanwege Elin. 2 minuten later ging ik kijken lag ze met dr hoofdje op de laminaatvloer boven, want lekker koel ;(
huilen, krijsen, aan dr hoofdje trekken, mij slaan. Volgens mij had ze duidelijk hoofdpijn. Nurofen gegeven en een kwartier later ging het wel weer. Ik twijfel nu of ik haar voor het slapengaan preventief weer nurofen zal geven of dat we het even aankijken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95855619
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 16:50 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hoewel ze wel al n paar dagen nóg meer drinkt dan normaal. (Becky ze drinkt ruimschoots voldoende, daar ligt het probleem écht niet, ze eet ook -normaalgesproken dan- voldoende vezels)
Ik denk dat we aan een goeie 1,5 liter komen, als het niet meer is de afgelopen dagen.

Ze was Boos net :X met een hoofdletter ja.
Heel zielig, ze werd huilend wakker maar ik kon er niet gelijk naartoe vanwege Elin. 2 minuten later ging ik kijken lag ze met dr hoofdje op de laminaatvloer boven, want lekker koel ;(
huilen, krijsen, aan dr hoofdje trekken, mij slaan. Volgens mij had ze duidelijk hoofdpijn. Nurofen gegeven en een kwartier later ging het wel weer. Ik twijfel nu of ik haar voor het slapengaan preventief weer nurofen zal geven of dat we het even aankijken.
Nurofen mag toch maar om de 6u? Of gaat ze vrij laat slapen?

En anderhalve liter vocht op één dag? :o Hoe doet ze dat? :o
pi_95855723
Ze heeft het net rond 3 uur gehad, iets erna. En ik gok zo dat ze rond 9 naar bed zal gaan ja.

Ja eh ze drinkt gewoon veel :P
Ik sjouw die rietjesbeker met dit weer achter dr aan en ze moet ook een fles water van 250 cc drinken met die forlax, 's avonds nog 250 cc en 's nachts ook nog een keer of 2 wat te drinken, dan tikt het wel door.

ze luistert er wel goed naar trouwens, als ik zeg "Lietje neem je nog een slokje water?" dan doet ze dat over het algemeen heel netjes.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95855980
Fijn dat ze goed drinkt. Huup. Beterschap met haar..
Niels al 18 maanden en wat kan hij dingen al goed benoemen! ^O^
Fijn dat Jaël weer opknapt! :Y

Rienk drinkt al niet veel en helaas met dit warme weer ook niet echt meer ofzo :N

En over dekentjes, ik zit savonds ook nog met mn fleeceje op de bank hoor. Ik zit nu ook te verrekken in mn shirt! :X Ik zal zo ff een vest op zoeken.

Rienk slaapt nog steeds. :o We waren de stad in geweest voor nieuwe kleren en hij lag er pas om 14:00 in. Ik denk dat ik hem er zo maar uit haal. Anders krijgen we vanavond weer problemen.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 22 april 2011 @ 17:08:08 #27
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95856088
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 16:50 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hoewel ze wel al n paar dagen nóg meer drinkt dan normaal. (Becky ze drinkt ruimschoots voldoende, daar ligt het probleem écht niet, ze eet ook -normaalgesproken dan- voldoende vezels; dit speelt al zo lang dat het veel laten drinken er wel ingeramd zit bij ons nu)

Het zou de verandering kunnen zijn, dat het meer drinken -nog- net zijn vruchten niet afwerpt. Wel sneu hoor, je kan er zo weinig aan doen dan dat je al doet ;(. Lilah heeft in de zomer ook wel eens enorme verstopping gehad, het leek net een uitgedroogde mestbal die ze toen uitpoepte :'(.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_95862187
Hoi Spewey, leuk dat je mee komt kletsen!

Huup, ik heb niks zinnigs te zeggen behalve dat ik 't erg sneu vind voor Amélie en jullie. Hopelijk gaat het snel beter.

Wij hebben een heerlijke dag gehad. Buitengespeeld, met water gerotzooid, lekker gegeten samen. Helemaal goed! En nu ligt ze moe en tevreden te knorren in d'r bedje.
pi_95862436
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 20:03 schreef Sorbootje het volgende:
Hoi Spewey, leuk dat je mee komt kletsen!

Huup, ik heb niks zinnigs te zeggen behalve dat ik 't erg sneu vind voor Amélie en jullie. Hopelijk gaat het snel beter.

Wij hebben een heerlijke dag gehad. Buitengespeeld, met water gerotzooid, lekker gegeten samen. Helemaal goed! En nu ligt ze moe en tevreden te knorren in d'r bedje.
Ik kan deze post eigenlijk letterlijk kopieeren :P

Hog wat kleine aanvullingen:
Spewey, wat een droppie heb je daar O+
Oftewel Huup voor jouw en je Amelietje een :*
Heerlijke dag gehad hier, gespeeld, gelachen, stiekem weer een hapje zand eten, mama die de zandbak weer resoluut dicht maakte, planten mette die zichzelf water geeft met haar gietertje, samen gekookt en heerlijk samen gegeten (ik heb een pasta-eetmonster).
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_95864927
Ik heb een echt buitenkind, het eerste wat ze roept als ze 's morgens beneden komt is 'BUITEN'. Dus snel ontbijten en dan lekker naar buiten, en dan niet meer naar binnen! Lekker in de zandbak in het ballenbad met een emmertje water in het gras, heerlijk! Ik hou van de zon :)
pi_95866582
Heerlijk he, die dreumesjes die lekker rondscharrelen buiten! O+
noortje vermaakt zich ook goed zo te zien, wat is het toch voor iets waar ze aan hangt?

Huup, balen zeg, beterschap voor je Lietje :*
Lars had het een week of 2 terug, een week lang ongeveer koorts, niet heel hoog, maar idd rond 38 graden, en suf uitkijken EN niet poepen! :D
Dat is nu allemaal weer normaal. Hopelijk is dat bij je meiske ook snel het geval

Poppedein, ik had al expres je berichtje niet gequote :* omdat je naam er anders bij stond in die psz-kdv "discussie" (het was eigenlijk niet eens een discussie maar ik weet even niet hoe ik het moet noemen) ik word alleen soms zo KDV negativiteit moe....
Maar is nu weer klaar hoor.
Zag je prachtige buikfoto, wow!! Ben benieuwd hoe Lena er straks op reageert, een lief klein broertje...!

Vlindur, Rienk nog zijn bed in gekregen vanavond na zijn lange slaap?

Free, hoe is het met je kleine ventje?

lars is in kletsmodus, hij leert zoveel nieuwe woordjes!
Pingping is pinguin, lah is lars en zo kan ik nog wel even doorgaan, heel leuk!

Vandaag is de sterfdag van mijn zus, en Lars heeft haar helemaal niet gekend natuurlijk, maar ze passeert regelmatig de revue thuis en bij opa en oma, en zo krijgt Lars ook mee wie ze was.
Vandaag trok hij oma aan de arm..."jolala!" en ze moest mee naar een grote foto van Jolanda, oma moest hem optillen en Lars gaf de foto wel tig kusjes....
toen mijn moeder het vertelde kreeg ik een brok in mijn keel... ik vind het zo bijzonder. Zou zo'n kleintje dat aanvoelen ofzo?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_95866824
Geen idee of ze dat voelen Karin, maar bijzonder is het wel! En mooi!
  vrijdag 22 april 2011 @ 21:53:58 #33
100412 mefke79
komt goed!
pi_95868314
Karin, wat enorm schattig! En ja, ze voelen volgens mij meer aan dan wij denken. Toen we gehoord hadden dat mijn oom overleden waren zijn we (mijn zusje en ik) Driekus samen gaan halen op het kdv. Er was niets aan ons te zien, we hebben niets verteld, maar hij was me toch aanhankelijk...

Wij hebben ook een buitenspeelkind. Buiten buiten buiten zijn de eerste woorden op een dag. Wat me wel verbaast is dat ie enorm moe is. Hij heeft vandaag geslapen tot kwart voor negen, toen van half 1 tot half 3 en ik heb em om 5 uur weer op bed gelegd want hij was niet te genieten, sliep ie zo weer een dik uur. Daardoor kon ie mooi mee bbq' en vandaag en ging ie wel pas om negen uur, maar toch. Slapen die van jullie ook extra nu? Ik kan me heugen dat ik vroeger als het zo warm was buiten ging liggen slapen, maar toen was ik al ouder en sliep ik overdag niet meer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 22 april 2011 @ 21:54:59 #34
100412 mefke79
komt goed!
pi_95868373
vergeet ik Amélie, Huup wat naar zo. Is ze wel lekker naar bed gegaan? Je zou bijna zeggen dat ze hoofdpijn heeft door de warmte/weinig drinken, maar dat kan eigenlijk niet als ze zoveel drinkt...lastig hoor.
pi_95871151
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:54 schreef mefke79 het volgende:
vergeet ik Amélie, Huup wat naar zo. Is ze wel lekker naar bed gegaan? Je zou bijna zeggen dat ze hoofdpijn heeft door de warmte/weinig drinken, maar dat kan eigenlijk niet als ze zoveel drinkt...lastig hoor.
meh ze was ook gewoon ziek en snotterig en koortsig natuurlijk dus ik denk niet dat het door het weer/drinken komt. Maar de benauwdheid helpt vast niet :X t was laatst al 27 graden in t kamertje zag ik op de bb-foon.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95876056
Ook namens Zoë, bedankt voor het welkom!
(En Happyme, Zoë is als ik het me goed herinner ong. 3 uur ouder dus dat verklaart het verschil in lengte. ;) )

Heb je Amélie nog Nurofen voor het slapen gegeven, Huup?

Mette, stiekeme zandhapper! Zandgebak is ook heerlijk. vandaag nog zandluiers gehad?

Niels wat knap dat je alles zo kon benoemen (en wat knap dat jouw mama een wasmachine kan tekenen. :P )

Leuke foto van Noortje met slang. (en de foto's van Jaël en Isabeau in het kinderfototopic vond ik ook geweldig, ik wil ook vlechten!!)

Heel bijzonder die reactie van Lars vandaag, Karin, beetje kippenvel.

En als ik kindjes vergeten ben, sorry! moet nog even wennen. ;)

Heerlijk al die buitenspeelkindjes, als ik hier 's ochtends in de buurt van de schuifpui sta, komt ze al aangedribbeld met zo'n blik van "Mooi! laat me er maar uit, dat ontbijt komt straks wel."
Vooral de zandbak en de meegroeischommel zijn het helemaal en stoepkrijt smaakt heerlijk. :Y)

En Mefke, Zoë wil ook meer slapen nu, normaal is ze na 2 uurtjes 's middags echt wel wakker en dan staat ze me op te wachten in haar ledikantje met een gigantische smile maar gisteren en vandaag heb ik haar maar na 3 uur slaap gewekt (wat me niet echt in dank werd afgenomen.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Spewey op 23-04-2011 00:29:38 ]
  zaterdag 23 april 2011 @ 07:06:39 #37
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95879785
Karin, Noortje speelt met een tuinslang. Ze helpt graag mee in de tuin.
Bijzonder trouwens van Lars, hij is er op een of andere manier denk ik toch mee bezig en zal wel merken dat het jullie ook iets doet.

Ik moet zeggen dat ik de kdv/psz discussie heb gemist maar ik merk juist om me heen helemaal geen kdv negativiteit (op wat nieuwsfeiten na dan). Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik in het dagelijks leven geen kinderen ken die naar de psz gaan.

Huup, hoe is de nacht gegaan? Gaat het weer beter met Amelie (geen accent aigu sorry)?

Even een vraagje, Noortje slaapt nog steeds enorm slecht, minstens een paar keer per nacht wakker en vanochtend (vannacht eigenlijk :') ) werd ze al weer om half vijf wakker. Ik ben er maar om 05.15 uur uit gegaan.
Iemand enig idee hoe ik dat kan doorbreken? Laten huilen is echt niet mijn ding, ik kan daar echt niet tegen en al helemaal niet 's nachts.
Overdag doet ze vaak nog 1 tukkie, maar ik merk wel dat ze soms zo moe is dat ze tijdens de fles in slaap valt. Haal ik haar uit haar ritme als ik haar vandaag rond half tien weer op bed leg ipv 12.00 en dan s middags weer en zondag weer pas s middags?

En zo scheetig, ik deed het spelletje met naar mezelf wijzen en dan 'mama' en naar haar en dan 'Noortje'. Nu wijst ze zichzelf aan en zegt ze 'tje'.
pi_95880655
Och Amelietje ;(

Noortje O+
Ik weet niet hoe strak haar ritme is, maar hier zijn weekenden altijd compleet anders. Dagjes weg, slaapjes in de auto, te laat op bed, te vroeg wakker ;) Vanalles. En op maandag gaat het dan weer normaal :)

Florian slaapt nog wat inrustig en kort voor zijn doen en is nog érg mopperig (lees: gilt). Oor lijkt dus nog niet over. Arm ding.
pi_95881510
Ah gut arme Florian ;( beterschap Free.

De nacht hier is prima gegaan :) ze was een keer of 5 aan het mopperen en zielig piepend aan het huilen maar als ik dan ging kijken lag ze nog steeds in haar beetje en met de oogjes dicht. Speen terug was voldoende.
Ondanks dat ze er niet om vroeg heb ik haar toch rond een uur of 2 toen ze weer zo mopperde een fles 50/50 water/melk gegeven, met het oog op vocht enzo. Ze heeft geen nurofen meer gehad. Ze lijkt zich wat beter te voelen ondanks dat ze nog wel warm is.

Noortje :*
Ik weet niet hoe flexibel je wilt en kunt zijn Becky qua ritme? Misschien moet je rekening houden met t kdv ofzo, maar hier gaat Amélie nog steeds wel eens om half elf 's morgens ofzo naar bed, vooral als ze vroeg wakker is geworden.
Het is ook best een lange ruk natuurlijk van 05:00 tot 13:00; ik zou zelf denk ik inderdaad een slaapje in de ochtend doen en dan nog een slaapje in de namiddag, rond een uur of 3. En dan bij dat laatste slaapje eventueel voorzichtig weer wakker maken na anderhalf uur max ofzo? (slaapcycli gaan in 3 kwartier per keer toch? ik zou er zelf altijd voor kiezen om wakker te maken na 3 kwartier of anderhalf uur, om de kans op 'verstoorde slaap sacherijnig kind' zo klein mogelijk te houden :P )

Zou het kunnen dat ze s nachts dorst heeft? misschien de moeite waard om een anti-lekbeker met water in haar bedje te zetten? Het zou kunnen dat het een tijdje duurt voor ze doorheeft dat ie er staat.

Sterkte dr mee, hier gaat het ook met vlagen :* en het is zo lastig te duiden wat het nou precies is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95881703
En ze begint wat babyspek kwijt te raken :o
Dat krijg je van al dat buiten rondhollen en klimmen.

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 23 april 2011 @ 11:07:25 #41
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95882573
Amelie wordt dus een echte dreumes!

Freecell, eigenlijk probeerde wij altijd hetzelfde ritme te houden. maar ja, dat werkt natuurlijk niet.

Ze ligt nu te tukken, hopelijk een lange tuk want we hebben vanmiddag nog een kinderfeestje.
  zaterdag 23 april 2011 @ 13:16:40 #42
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95885829
Hmpf ze heeft 2,5 uur geslapen! Als ze dat nou aan half vijf plakt dan kunnen wij ook uitslapen.
pi_95885918
ik had hier ff een woops momentje. ik was namelijk iets vergeten. 13 dagen terug zaten we namelijk bij het cb voor de 14 maanden prikjes. de cb arts: "niet schrikken als hij volgende week woensdag zo ongeveer eventjes wat ziek is. koorts en hoesten is na deze prikjes heel normaal" :@
pi_95887220
Jaël leek gister aan de de beterende hand, maar werd vanmorgen hoestend en proestend wakker.. Maar ze lijkt zich er niet heel rot onder te voelen. We waren even naar de stad vanmorgen want ze moet nieuwe schoenen (lees, ik wil voor haar nieuwe schoenen :P). Maar niet geslaagd omdat haar lieve kleine zusje luchtalarm speelde. Nu ligt ze lekker in bed en ga ik straks nog even met haar alsnog voor schoenen kijken :) Hopelijk kunnen we slagen, maar ik heb het idee dat ik net te goed weet wat ik wil voor haar... Maar goed beetje rondstruinen met zijn tweetjes is ook leuk :)
pi_95896940
Fijn dat de nacht goed ging Huup!

Karin, wat bijzonder en ontroerend :*

MamaPurk, fijn dat ze er niet al teveel last van heeft. Beterschap!

Niels is ook aan het hoesten en proesten. Eigenlijk de hele week al, maar sinds gisteren heeft hij er echt last van. Hij slaapt heel slecht, huilt steeds heel zielig en is dan ontroostbaar en hij ziet er zo zielig uit ;(
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 24 april 2011 @ 11:09:36 #46
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_95912394
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 10:29 schreef huuphuup het volgende:
Ik weet niet zeker of het op gewicht gaat, de zakjes zijn bedoeld voor kinderen vanaf 3 jaar geloof ik, en dat zijn zakjes van 4 mg. De volwassen dosering is 10 mg. Ze krijgt dus 1 kinder- en 1 volwassenzakje.
Sinds we aan die zakjes zitten is ze maar een paar 100 gram aangekomen, 300 ofzo?

Nouja goed, we gaan t bespreken en we zien het wel. De arts-assistent hamerde in elk geval flink op afbouwen maar ik voel me daar niet echt prettig bij als het gelijk weer volschiet.
Ik weet niet of het je helpt, maar Aviva krijgt altijd superharde (zure) ontlasting (echt keutels) als ze kiezen krijgt. Is de kies eenmaal door, dan gaat het weer goed. Maar bij Amelie ligt het natuurlijk wel ingewikkelder. Ik hoop dat het snel weer voorbij gaat.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_95912786
:* voor Amélie.. Ik vind het zó sneu voor haar elke keer..

Noortje wat knap zeg :D En qua slaapritme, ik heb Timo altijd gewoon op bed gelegd als hij moe was, ongeacht hoe laat dat was. En wakkermaken deed ik alleen als we écht ergens heen moesten, verder heb ik m altijd zo lang laten slapen als hem uitkwam. Voor hem werkte dat prima, zijn slaapritme is nu eigenlijk prima. Hij is ook nog wel eens wakker 's nachts, maar meestal slaapt hij prima.
pi_95916973
Haai allemaal! Zit in de auto op weg naar kaatsheuvel. We gaan met isabeau naar mijn schoonzus en zwager op de camping. Badje voor isabeau mee, dat wordt heerlijk met water kliederen. Ze liigt nu heerlijk te slapen.
  zondag 24 april 2011 @ 14:28:46 #49
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95917488
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2011 14:09 schreef Sorbootje het volgende:
Haai allemaal! Zit in de auto op weg naar kaatsheuvel. We gaan met isabeau naar mijn schoonzus en zwager op de camping. Badje voor isabeau mee, dat wordt heerlijk met water kliederen. Ze liigt nu heerlijk te slapen.
kaatsheuvel; daar was ik vorige week ;) jammer genoeg was het toen nog niet zo warm...

veel plezier!! en leuke foto's maken he?

Hoe is het nu met Amelie Huup? al achter de oorzaak van dr ziekzijn?

Beterschap voor Jael en Niels :*

Ik heb net heerlijk een paar uur in de tuin vertoefd met Evie. Zo leuk dat ze zich zo goed kan vermaken...Steeds vindingrijker, en leuk aan het spelen... O+
pi_95921641
oh héérlijk sorbo! geniet ervan O+

we hebben Amélie vanmorgen weer een klysma gegeven omdat ze maar bleef huilen, en pijn leek te hebben, er kwam een bak poep uit :X een heul erg veel lucht... dat zal ongetwijfeld dwars hebben gezeten. Ze is nog steeds niet zo lekker en hangerig en heeft wat verhoging, maar wellicht is dat gewoon nog het virusje, wie weet.
Ik ga in ieder geval aan de kinderarts vragen of er tzt weer een röntgenfoto van haar gemaakt kan worden. Ik wil weten of het nog steeds zo verstopt zit, het zou nu in principe leeg moeten zijn namelijk, leeg als in, normaal gevuld; is het niet leeg dan ben ik geneigd om aan te dringen op een onderzoek naar bijvoorbeeld (milde) Hirschsprung.

thnx Davinia :* wie weet; hoewel ik eigenlijk niets kan zien in haar mondje en als ik tel heeft ze alles al? :o :? maar ze houdt haar mond niet lang genoeg open om het zeker te weten :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 24 april 2011 @ 19:18:35 #51
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_95926820
Arme Amélie ;( Hoop dat ze zich snel beter zal voelen! :*

Have fun Sorbo :*

Beterschap voor alle zieke kindjes :*

Tessa heeft nu al bijna 4 weken verhoging/koorts (per dag verschillend) 2 dagen van de bijna 4 weken geen verhoging of koorts gehad en 2 dagen heb ik het niet gemeten, de rest dus allemaal vanaf de 37,7 tot 38,9.... ;( Ze is al die tijd dus ook enorm aan het miepen/hangen/zeuren/huilen en ik heb het zo gehad, ik wil mn vrolijke lieve meisje weer terug! :'( De huisarts vond dat ze 'gewoon' moet uitzieken, want ze eet en drinkt nog voldoende, is alert.... Ik heb het even zo gehad! ;( Ze wilt ook echt geen moment zelf spelen of even in de box zitten...
Dinsdag moeten we naar het CB voor de 14 maanden prikjes, heb een hoop te bespreken daar dus...
Ik moest het even van me afschrijven..
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_95928223
Ik zou denk ik om te beginnen overwegen om de prikjes uit te stellen Marlinde, als ze zich al zo lang niet lekker in haar velletje voelt. Die 14 maanden prikjes waren qua reactie tot nu toe het heftigst hier. Prikken ze haar uberhaupt wel als ze koorts heeft eigenlijk?

En ik zou het eens met het cb overleggen. Wat rot dat je huisarts zo gelaten reageert. Heb je het idee dat het 4 weken lang het ene virusje na het andere is of is ze aaneengesloten ziek van hetzelfde zeg maar? Of misschien krijgt ze tandjes/kiesjes?
In het geval van dat eerste is er niet zo heel veel aan te doen lijkt me, gewoon pech door een weerstand die toch al laag is door het vorige virus. Maar als het steeds door hetzelfde komt lijkt me dat 4 weken niet normaal is, je mag verwachten dat er ergens weer een stijgende lijn komt.
Zit je in een ha-praktijk? Misschien eens een consult bij een andere ha dan?
En als het tandjes zijn dan wordt het toch uitzingen helaas ;(

Beterschap :*
en je kunt altijd een zetpil geven als ze zich echt rot lijkt te voelen hè!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95928345
och dames ;(
beterschap jullie allemaal :*

die 14 maanden prikjes vielen ravi ook zwaar. er zat ook een virusje bij, maar de prikjes ook. verder ook wat huup zegt.

onze huisarts pakt al naar de ab als ravi 3 dagen koorts heeft (iets te snel mi, iets wat ik begin mei bij de follow up in het ziekenhuis ga vragen, aangezien de ha ook elke keer vraagt precies hoeveel te vroeg ravi was. bij selene doet hij het overigens ook niet!)
pi_95928431
Marlinde, dat duurt wel lang. Ik zou het zeker even bespreken op het CB en wellicht de prikjes maar ff uitstellen.

Arme Amelie, wat sneu voor je meiske Huup. Ik hoop dat het wel wat opluchting heeft gegeven voor haar (en voor jullie).
Fake it till you make it...
pi_95930413
Zo, het duurde even maar ik ben weer een beetje bijgelezen.

Huup, ik vind het zo zielig voor Amélie :'( Ik hoop ook dat dit iets is waar ze overheen groeit.

Marlinde, begrijpelijk dat je het gehad hebt. Je kindje is continu ziek, dat is ook niet normaal. Wat stom dat je huisarts zo weinig actie onderneemt. Je mag best een consult met een kinderarts eisen wanneer je het niet vertrouwt. Van een CB verwacht ik eerlijk gezegd niet zo veel want hier sturen ze je bij het minste geringste juist naar de huisarts.
  zondag 24 april 2011 @ 21:46:29 #56
300054 Marlinde
pi_95932126
Huup: Ik hoorde idd dat de 14 maanden prikjes het vervelends zijn, even overleggen wat hun ervan denken, maar het lijkt me handig om het uit te stellen!

Er is wel een kies aan het etteren, een behoorlijk lange tijd die niet echt door wilt komen :'( ze is ook nog een verkouden, maar ik heb echt geen idee wat het nou precies is. Ik voel me zo machteloos ;(

Octo: Ik wacht dinsdag nog even af en als er dan niks uitkomt dan wil ik haar verder laten onderzoeken bij de kinderarts!

Ze heeft trouwens wel een enorme dikke buik + enorm veel kwijlen (t kwijlen iig door dr kies), ik weet dat kleine kindjes wel een beetje een bol buikje mogen hebben, maar in mijn ogen is het echt te groot. Dinsdag ook maar vragen op het CB!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  zondag 24 april 2011 @ 21:49:22 #57
100412 mefke79
komt goed!
pi_95932264
Marlinde, natuurlijk is het niet fijn dat ze al zo lang koorts heeft. En ik snap het antwoord van de huisarts als het over 2 weken zou gaan, maar dit lijkt me te lang.
Weet iig dat ze op het CB niet mogen verwijzen naar een kinderarts, dat moet via de huisarts. En ik zou bij de huisarts gewoon aandringen op een extra check. Tenzij je echt weet dat het tanden zijn.

Wij zijn een beetje heel erg uit ons ritme en waren daardoor gisteren 's ochtends vergeten te puffen, 's avonds waren we onverwacht bij mijn ouders, dus toen kwam het er pas van toen we weer thuis waren. Dat hebben we gemerkt, het jochie heeft de hele tijd zitten hoesten in de auto. Nou ja, afbouwen doen we dus nog niet.
En met dit weer komen we er nog maar een keer achter dat het een heethoofd is, letterlijk. Hij lag gisteren in romper zonder mouw, hele dunne slaapzak en onder alleen de hoes van zijn dekbed en had nog zweethaartjes in zijn nek (en dat terwijl ie op zijn buik slaapt!). Hebben die van jullie het ook zo warm?
  zondag 24 april 2011 @ 21:51:20 #58
100412 mefke79
komt goed!
pi_95932387
Marlinde, ik zie je reactie nu pas. Ik zou niet afwachten tot de cb afspraak in jouw geval, maar meteen even bellen met de huisarts na de pasen. Ik kan me niet voorstellen dat 1 kies dit veroorzaakt en dan in combi met de bolle buik...

Enne wij hadden een uitzondering hier: de 14 maanden prik viel erg mee, de anderen waren veel erger.
  zondag 24 april 2011 @ 21:55:34 #59
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_95932662
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:49 schreef mefke79 het volgende:
En met dit weer komen we er nog maar een keer achter dat het een heethoofd is, letterlijk. Hij lag gisteren in romper zonder mouw, hele dunne slaapzak en onder alleen de hoes van zijn dekbed en had nog zweethaartjes in zijn nek (en dat terwijl ie op zijn buik slaapt!). Hebben die van jullie het ook zo warm?
:Y
Tirza wordt nu met dit weer ook wakker met natte nekhaartjes! En ze ligt ook altijd op haar buik!
Als die haartjes zo nat zijn van het zweten, gaat het een beetje krullen! O+
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  zondag 24 april 2011 @ 21:57:36 #60
57497 happyme28
I'm so happy
pi_95932764
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:51 schreef mefke79 het volgende:
Enne wij hadden een uitzondering hier: de 14 maanden prik viel erg mee, de anderen waren veel erger.
Ah, fijn om te weten dat dat ook kan. Daan mag aanstaande woensdag naar het CB voor oa de BMR prik.

Daan is inderdaad ook snel warm. Na even spelen ziet hij er al verhit uit, het is ook zon druktemaker. In bed vanmiddag gewoon in de luier in de slaapzak gedaan, dat ging goed. Nu romper met lange mouwen.
pi_95932895
Marlinde met dat buikje zou ik wel even langs de huisarts gaan ter beoordeling. Misschien iets eerder langs het cb-inloopspreekuur om te gaan wegen/meten en het groeiboekje even meenemen naar de huisarts.Eet ze verder wel goed? Ondanks ziekjes? En luiers ook goed? Of heeft ze veel diarree?

Sowieso, vertrouw op je gevoel, jij bent haar mama, jij ziet haar het meest en kent je meisje het best, als je het gevoel hebt dat het niet goed zit, trek aan de bel!
Het hoogste wat kan gebeuren is dat er niets wordt gevonden maar dan weet je dat ook weer :)

Hier ook een zweetkeesje trouwens. Maar das niet gek gezien de temperatuur op haar kamertje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 24 april 2011 @ 22:01:03 #62
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_95932929
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:57 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ah, fijn om te weten dat dat ook kan. Daan mag aanstaande woensdag naar het CB voor oa de BMR prik.
Happyme, hier nog een uitzondering. Tirza heeft er ook nauwelijks last van gehad. Ook van de andere prikjes niet eigenlijk, alleen wat verhoging.
Hopelijk valt het voor Daan ook mee! :*
pi_95933136
Hannah moet woensdag ook voor haar shotjes naar het CB. Ik zie wel wat er gebeurd.

Ik vind het trouwens ook erg lastig om te beoordelen wat ze 's nachts nu aanmoet. Haar kamertje is 23 graden. Ze heeft een dun pyjamaatje aan en de dunste slaapzak die ik heb. Ik denk dat ik wel een dunnere slaapzak ga kopen want ze zweet ook wel een beetje nu. Op de een of andere manier ben ik bang dat ze zonder slaapzak niet wil gaan slapen.
  zondag 24 april 2011 @ 22:09:38 #64
100412 mefke79
komt goed!
pi_95933349
het lastige vind ik dat wij met de raam open slapen, dat koelt de boel wel lekker af. Maar met al die pollen en stuifmeel in de lucht durf ik dat bij Driekus niet aan.
pi_95933379
Oh wat zielig voor Amélie! Wat blijft het toch een ellende steeds met die verstoppingstoestanden, lijkt me heel logisch dat je wilt dat ze verder kijken! :*

En Marlinde, ik hoop dat je bij de kinderarts terecht kunt, machteloos gevoel is het zo he? :*

Lars slaapt op zich wel lekker ondanks de warmte, heeft ie niet zoveel last van tnt.

Vandaag waren we bij mijn schoonouders, kinderen mochten een ei verven, en later gingen we de eieren verstoppen en mochten ze zoeken, Lars voorop in de strijd natuurlijk. En toen vond ie een ei...."EITJE!" en er vervolgens hard in knijpen :X
Hij heeft vandaag lekker rondgescharreld daar in de tuin, lekker in zijn zwemboxertje, beetje knooien met water enzo ;) wat een heerlijkheid! Inmiddels wel 2 geschaafde knietjes, maar dat maakt Lars niks uit, hij valt, piept 2 seconden, en sjouwt weer verder. Even later zie ik hem met zijn vingertje in het wondje poeren :D *ril* vanavond even goed later weken in bad.
Slapen wou hij niet, wel even geprobeerd maar ik kreeg hem niet eens het bedje in, hij was al zo overstuur toen we het kamertje in kwamen (heel vreemd, hij wil daar nooit slapen....echt paniek in de tent) dus maar geen issue van gemaakt verder, en lekker laten lopen, hij heeft het best heel goed volgehouden!

Morgenochtend breng ik ze weer naar opa en oma, voor ons laatste klusweekje, we willen volgende week zondag verhuizen! *O*
Eens kijken of ik deze week tijd kan vinden om Pluk te verven op Lars' kamertje....
pi_95933617
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:55 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

:Y
Tirza wordt nu met dit weer ook wakker met natte nekhaartjes! En ze ligt ook altijd op haar buik!
Als die haartjes zo nat zijn van het zweten, gaat het een beetje krullen! O+
:Y en hier ook van die nek krulletjes O+

Hij slaapt echt lichter merk ik, is afgelopen dagen steeds rond 5.00 al klaarwakker en vrolijk :D (wat ik nog even probeer te rekken door hem bij ons in bed te leggen)
Ik vind het ook lastig in te schatten wat ik hem aan moet doen in bed. Hij slaapt nu met een mouwloze romper en zomerslaapzak

Klinkt als een gezellige dag Karin!

Jeetje, arme Amelie die zo verstopt zat ;( dan moet ze echt wel buikpijn gehad hebben. Hoop toch dat er uiteindelijk een oplossing of ''iets'' gevonden wordt waarmee ze haar goed kunnen behandelen en dit gewoon helemaal kan voorkomen. :*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 24 april 2011 @ 22:19:02 #67
100412 mefke79
komt goed!
pi_95933829
o, die van ons slaapt niet minder, eerder meer. Middagdutjes zijn langer en later, hij slaapt uit en gaat later naar bed. Wordt nog lastig als ie dinsdag weer naar het kdv moet.
  zondag 24 april 2011 @ 22:24:38 #68
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95934130
herkenbaar Mef; Evie haar middagdutje was vanmiddag ook ruim 3 uur ipv de gebruikelijke 2 uur...

en herkenbaar 2.0 die nekkrulletjes; Evie heeft van zichzelf al een enorme krullenbol; maar als ik dr uit bed haal na dr middagdutje dan is het echt allemaal krullen... (en moet het echt even gekamd worden).
pi_95934646
mm volgens mij hadden wij hier net een gevalletje Pavor Nocturnus. Hannah huilde in haar slaap, was niet wakker te krijgen en probeerde zich uit mijn armen te wurmen. Ik gaf haar een speentje en ze verslapte meteen.
  zondag 24 april 2011 @ 23:21:25 #70
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_95937311
Arme Amelie zeg :* Hopelijk gaat het snel beter!

Ik heb geen baby meer :'( Ik was lekker met mijn meissie aan het knuffen en vroeg of ze mijn kleine baby was. Zegt ze "nee emmee niette babie" :{
pi_95946240
Octo, wat sneu ;(

hihi Stiemie, het zit je met groter wordende kinderen niet mee deze week :D

Florian is net om 7:00 wakker geworden em gisteren ook gewoon op een normale tijd gaan slapen, ontzettend onrustig geweest, maar liet zich wel in zijn bed troosten. Dat betekent dat de oren weer de goede kant op gaan :) Verder nog wel heel pieperig. Bij elk mini-fingetje dat misgaat héél hard brullen en hij laat zich niet door me troosten ;(
  maandag 25 april 2011 @ 09:13:47 #72
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95946620
Och sneutjes Amélie en Tessa :{

Harry heeft nooit last gehad van de prikken.
De een na laatste keer had hij 's avonds een beetje verhoging maar verder helemaal niks. En gelukkig ook niet van de BMR.

Slapen is hier de afgelopen paar dagen weer puinzooi. Vooral 's nachts. Vraag me af of het door de warmte komt of gewoon door kabouter himself.
Vannacht wilde hij bijv elke 2 uur 'drinken' (waarbij hij dan meer sabbelt dan drinkt), en hij wordt dan echt boos als ik hem afkoppel. Hij zit ook gewoon wakker in zijn bed waar hij normaal gewoon slapend zou liggen jengelen...
pi_95946858
Mart slaapt in zijn ondergoed en pyjama broek. Heeft een deken maar gooit deze zelf af.
Ook geen slaapzak aan meer trouwens! En dat gaat echt stukken beter nu met slapen!

Warm, ja hier ook een warm kindje. Gisteren bij opa en oma het kleine zwembadje neergezet voor hem. En hij heeft genoten!

Marlinde, sterkte!
pi_95946950
Whoei, Lente heeft op het potje geplast! *O*

Door d'r onderbroek heen weliswaar, maar je moet ergens beginnen. :P

Het kan natuurlijk een toevalstreffer zijn geweest, maar ik laat 'r iig de komende dagen in alleen een onderbroekje en een hemdje rondscharrelen met het potje binnen handbereik. Eens kijken of ze het snapt.
pi_95947972
Ze heeft inmiddels ook al twee keer naast het potje geplast. :')
pi_95948079
Wow Lente wat knap! :D En inderdaad, je moet ergens beginnen he :P

Timo had laatst gewoon op de vloer geplast, dus ik vroeg aan hem of hij geplast had, en toen wees hij naar de plek waar hij geplast had. Dat vond ik al erg knap :D Het potje vindt hij vooral leuk om in te staan vooralsnog..
Maar waar kun je onderbroekjes in zulke kleine maten kopen Sserpente?
  maandag 25 april 2011 @ 11:07:39 #77
300054 Marlinde
pi_95948533
Even snel, want mn meisje wilt aandacht; Wat denken/vinden jullie:

[ Bericht 78% gewijzigd door Marlinde op 25-04-2011 21:50:17 (foto's weer weg) ]
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  maandag 25 april 2011 @ 11:11:10 #78
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_95948615
Bedoel je haar buikje Marlinde? Vind ik heel erg meevallen hoor. Esmee is een enorme spillie en die heeft een nog grotere buik. Lijkt soms een erg wit uitgevallen Afrikaantje uit die hulp-filmpjes van tv :X Volgens het cb hoort het zo tot ze 4 zijn
pi_95948656
Marlinde, dat heeft Lotte ook. Nergens spek, maar wel een lekker dik buikje :Y
Lotte!
Noah!
  maandag 25 april 2011 @ 11:13:32 #80
300054 Marlinde
pi_95948662
Haar buikje idd, het lijkt zo op de foto wel minder dan in het echt :? maar toch vind ik het op deze foto's ook behoorlijk groot...
Jij dus niet?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  maandag 25 april 2011 @ 11:13:40 #81
100412 mefke79
komt goed!
pi_95948667
Marlinde, ligt er ook aan hoe ze hiervoor was. ALs ik zo'n buikje bij Driekus zou zien in combi met het verhaal van koorts etc dan zou me dat opvallen, maar ja, die heeft nooit een buik gehad. Maar als ze hiervoor altijd een beetje en buikje had...en wat ook nog kan: groeispurtje op komst! Driekus doet die altijd eerst in de breedte en schiet dan de lengte in...
pi_95948719
Da's ook al knap, Chan! Bij Zeeman hebben ze onderbroekjes vanaf maat 56. :)

Marlinde, ik vind d'r buikje ook wel opvallend bol. Het begint ook best hoog, lijkt me. Maar ik heb alleen Lente als vergelijkingsmateriaal, en die heeft sowieso niet zo'n bol buikje.

Ik zou me geen zorgen maken, maar het binnenkort ff ter sprake brengen. :)

[ Bericht 20% gewijzigd door Ssserpente op 25-04-2011 11:20:23 ]
  maandag 25 april 2011 @ 11:15:26 #83
300054 Marlinde
pi_95948731
Groeispurt kan het idd ook zijn! Niet eens aan gedacht :?
Het is me nooit zo opgevallen dat ze zo'n bol buikje heeft...maar manlief zegt dat hij het wel vaker gezien heeft

Ze was vanmorgen weer enorm aan het huilen en aan me geplakt, nu had ze echt overduidelijk last van dr kiesje ;( Heb dr een zetpil gegeven en nu ligt ze even lekker in bedje
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 11:15:31 #84
5428 crew  miss_sly
pi_95948736
Marlinde, ik vind het helemaal niet zo'n dik buikje. Senna heeft meer als wat Stiemie beschrijft zo'n bol buikje en dat is echt wel wat boller nog dan van Tessa. Maar wat mefke zegt is ook waar: als het veranderd is, is het een ander verhaal. Senna heeft altijd zo'n heel bol buikje gehad, dus tja...
pi_95948747
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:13 schreef mefke79 het volgende:
Marlinde, ligt er ook aan hoe ze hiervoor was. ALs ik zo'n buikje bij Driekus zou zien in combi met het verhaal van koorts etc dan zou me dat opvallen, maar ja, die heeft nooit een buik gehad. Maar als ze hiervoor altijd een beetje en buikje had...en wat ook nog kan: groeispurtje op komst! Driekus doet die altijd eerst in de breedte en schiet dan de lengte in...
Das wel zo natuurlijk! Als het ineens is en je het idee hebt dat ze er last van heeft, in ieder geval even naar laten kijken dan.

Deze foto is van gister van Lotte. Welliswaar met kleren aan, maar daar zie je wel goed dat ze een relatief grote buik heeft in verhouding met dr armpjes enzo.

Lotte!
Noah!
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 11:16:03 #86
5428 crew  miss_sly
pi_95948752
Ow ja wat knap van Lente *O*
En zeker ook van Timo *O*
  maandag 25 april 2011 @ 11:24:51 #87
300054 Marlinde
pi_95949024
Ze eet goed, drinkt voldoende, poept en plast ook goed...(poep wel vaak erg zacht tot diarree) Ben zo bang dat Tessa dalijk ook zoiets heeft als de grote kleine meid van Huup ;(
Jullie vinden het dus wel meevallen, ik vraag het morgen op het CB nog en als hun ook zeggen dat het normaal is dan ben ik er echt gerust op.

Ik wil zo graag weten waarom mn meisje zo zielig is.... Wat zou het toch makkelijk zijn als ze het kunnen vertellend he!

Lotte idd ook een bol buikje... misschien dat het dan toch wel zo bol hoort te zijn...

Lente op en naast :P het potje geplast, goed zeg! O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_95952222
Marlinde ook als je je zorgen maakt kun je aan de bel trekken bij de huisarts hè, als je denkt dat ze verstopt zit zal de HA waarschijnlijk aan haar buikje voelen om te zien of ze ontlasting voelen zitten, bij Amélie was er alleen nooit iets te voelen maar die zat wel volledig vol met uitgezette darm :')
dus echt heel veel hoeft dat niet te zeggen.
Durf op je gevoel te vertrouwen :*

Over dat buikje, wat Mefke zegt is belangrijk denk ik. Zo'n bol buikje is over het algemeen normaal bij kindjes van deze leeftijd, maar dat geldt alleen als het altijd al zo geweest is. Als het ineens zo opgezwollen is of steeds erger wordt dan is het een ander verhaal, dat is niet normaal.

Amélie had ook een opgezet buikje, maar wat daar vooral bij opviel was niet per se hoe het naar voren uitstuplte maar dat het naar 1 kant naar opzij opbolde. Achteraf was dat stuk darm flink uitgezet maar dat wisten we toen niet. Ik zal even kijken ik geloof dat k er een foto van heb.
Ik maakte me niet druk om het bolle naar voren toe maar wel naar opzij.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95953785
Gevonden, ik haal het zo weer weg :)

Het bolle naar voren toe, was hier wel wat erger dan wat normaal was voor Amélie. Bij de derde foto kun je aan de rechter kant een beetje zien wat ik bedoel met dat het naar zij opbolde.
Dat is nu helemaal weg, tegenwoordig is het bolle trouwens ook bijna helemaal weg, maar das meer omdat ze haar dreumeslijfje verruilt voor een peuterlijfje.

*knip*

Ze heeft nog steeds wel eens een bol buikje hoor, maar niet meer zoveel als het was.

Nouja goed, wat ik zei, ondanks dat een dreumesbuikje op zich heel normaal is, als je het niet vertrouwt, gewoon aan de bel trekken.

[ Bericht 41% gewijzigd door huuphuup op 25-04-2011 20:50:29 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 25 april 2011 @ 13:56:39 #90
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95954027
die van Amelie zie ik inderdaad ook een uitstulping naar buiten toe, maar die van Tessa is helemaal niet zoveel anders dan die van Evie volgens mij.
Evie is over het hele lichaam slank, maar heeft ook wel een bol buikje...
maar ik kan ook niet beoordelen of die van Tessa nou boller is dan normaal is... heb ook alleen mijn eigen meisje als vergelijkingsmateriaal...
Maar in elk geval veel sterkte met je halfzieke meisje Marlinde; voor jullie beide vermoeiend en niet leuk. Ik hoop dat ze snel zal opknappen!
pi_95955312
't Is idd duidelijk te zien op de derde foto, Huup!

Marlinde, heeft Tessa echt diarree of lijkt het zo omdat het zich vermengt met de plas in de luier? Diarree icm met een dik buikje zou misschien wel valse diarree kunnen zijn. Dat is geen echte diarree, maar diarree ten gevolge van verstopping: de harde ontlasting sluit de darm af en erboven gaat de ontlasting “rotten”. Deze wordt dun en loopt erlangs. Bron.

Ik heb ook een tijdje gedacht dat Lente wel erg zacht poepte, tot ze een middagje in d'r blote billen liep en twee stevige drollen op het terras dropte... :')

[ Bericht 28% gewijzigd door Ssserpente op 25-04-2011 14:54:33 ]
pi_95955614
Oeh, zeeman, thanks!

Timo heeft ook met fasen een bolle buik, daar is die van Tessa op de foto niks bij.. soms lijkt het wel of hij een voetbal ingeslikt heeft. Maar op het cb zeggen ze dat het normaal is, dus ik maak me er geen zorgen meer om. Maar dat heeft hij dus altijd al zo af en aan gehad..
Huup op die 3e foto is het wel heel duidelijk ja, dat het ook opzij gaat.

Haha Serpente, beter 2 stevige drollen op het terras dan dunne poep toch :P
  maandag 25 april 2011 @ 18:35:37 #93
300054 Marlinde
pi_95962164
Wat een verschil Huup! Fijn hoor!

Ik vind het vooral zo raar dat het niet alleen bij het buikje is, maar ook bij haar ribbetjes... :? Ik ben erg benieuwd wat ze morgen op het CB ervan zeggen..

Het was vandaag echt niet te doen met Tessa ;( Vanaf het moment dat ze uit bed kwam is ze aan het huilen, drammen, vervelend aan het doen, miepen, gooien met spullen.... We hebben dr om 18:00 naar bed gebracht, want er was geen houden meer aan... :{
Ze heeft 2 zetpillen gehad, maar leek niet heel gek veel te doen...dr verhoging ging er wel door weg gelukkig, maar verder leek ze echt ergens last van te hebben

Lente met dr drollen _O-
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_95963625
Ik vind het er niet gek uitzien Marlinde. Hannah heeft ook zo'n buikje als ze net gegeten heeft. Maar wat Huup al zegt: als JIJ het gevoel hebt dat er iets niet goed is dan moet je dat gevoel vooral niet verloochenen. Jij kent je kind het beste.

Ssserpente, ik zie het al voor me hoe Lente haar drollen deponeert haha. Ben ook wel benieuwd hoe het gaat met het zindelijk worden. Ik vind luiers voorlopig nog wel even gemakkelijk :@ Maar Hannah is natuurlijk ook nog wel een stukje jonger.

Verder heb ik niet zo veel te melden eigenlijk. Ik ben zo verliefd op mijn kleine grote meid O+
pi_95965060
Hm, dat plasje was echt een toevalstreffer. Ze zette vanmiddag onder een luid ge-psssssht d'r beer op het potje terwijl ze er zelf voor het gemak maar naast plaste. Ze had niet eens in de gaten dat ze aan het plassen was. :D

Ach, het was leuk geweest. :P

Ik ga 'r deze zomer wel lekker vaak in d'r blote billen of alleen een onderbroekje laten scharrelen. Ik kan me zo voorstellen dat het besef dan eerder komt dan wanneer ze dag en nacht in een pamper loopt.
pi_95965135
Marlinde, het lijkt op de tweede foto trouwens net of Tessa een jongetje is! :D Een beetje een raar jongetje, dat wel...
pi_95967829
Marlinde, wat er al eerder is gezegd: als jij het gevoel hebt dat er iets mis is, moet je er achteraan gaan! Veel sterkte ermee. Ik hoop dat ze gauw opknapt :*

Hihi ssserpente drollen op t gras _O-

Mijn stoere grote kind heeft vandaag op het potje gepoept :o :o !!! *O* En echt héél bewust. Ze zat in het zwembadje en liet een scheetje ( :') ) en toen zei ze "uh oh!" . Dus ik zeg: moet je poepen? zegt ze: Ja! En ze staat op uit het badje, loopt naar het potje, en gaat zitten poepen. :o
Toen ze klaar was keek ze ernaar, kneep haar neus dicht (echt, van wie ze dat heeft?) en zei: Bah! :')
Hoe trots kun je zijn op een drol _O-
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_95968049
Wow Innepin! :o
Wat knap zeg!!!!
  maandag 25 april 2011 @ 20:42:06 #99
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95968237
haha Ssserpente; ik zie het helemaal voor me, die drolletjes op de grond ;)
haaahaaa

en wow Innepin! wat goed van Willow!
*O*

Marlinde, alvast succes voor morgen op het CB.

@Octo; zo herkenbaar!! ik ben ook elke dag straalverliefd op mijn kleine blonde muppie.. heerlijk!

Net nog even lekker buiten in de speeltuin gespeeld. En Evie is zo ondernemend, die klimt en klautert er flink op los. Heb flink verbaasd toe zitten kijken hoe ze een of andere wankel speelding op ging.. (met van de kettingen en daaraan plankjes...). OMG mijn meisje is nog maar (bijna) 17 maanden hoor.. doe es niet zo gek!
en wat was ze viesssss erna..... :+
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 20:42:08 #100
5428 crew  miss_sly
pi_95968238
innepin, wat goed! Echt knap :Y
pi_95968576
innepin wat knap zeg!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95968701
Wauw, superknap van Willow, In!
pi_95968753
Wow Willow! _O_ Wat snel!
pi_95968800
Ik denk dat ze geleerd heeft van het incidentje van gisteren, toen ze haar badpak aanhad en geen luier. En dat mama het geen pretje vond om de poepresten daaruit te schrapen ;(
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_95968857
Innepin, jeetje wat knap! _O_ ^O^ O+
pi_95968883
Wow hee Willow!! wat superknap!
Timo ook...knap man!!!!

Marlinde, ik zie er zo ook geen zorgelijk iets in, maar gooi je zorgen neer bij mensen die er echt verstand van hebben, die kunnen je hopelijk geruststellen.
pi_95970788
:W wij zijn even last-minute een weekendje naar De Huttenheugte (Centerparcs geweest) ik heb nog naar je gezwaaid Karin :D
Tess heeft het super naar haar zin gehad en heeft eigenlijk ook heel erg goed geslapen. Ze sliep samen met Amber op de kamer. De 1e avond had ze wat moeite met inslapen,z e was wat aan het dreinen en toen ineens was ze heel erg aanhet lachen, bleek later dat Amber gek aan ht doen was. Zaterdag was ze vroeg wakker, 's avonds ging inslapen beter en zondag eignelijk ook. Ze heeft alle nachten prima doorgeslapen. Ze ligt er nu net in, we waren pas laat thuis.

Ze is een echte durfal net als ik. In het zwembad ging ze eerst met mij van de peuterglijbaan, toen met Amber en toen helemaal alleen en nog een keer en nog een keer. We gingen ook van de grote glijbaan en daar kreeg ze maar geen genoeg van. :D

Eten heeft ze niet veel gedaan, had ze geen zin in....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_95971070
Klinkt heerlijk Vicky!

Ik wil er ook zo graag even tussenuit met de meiden... Maar ja, zit er even niet in geloof ik.
Jaël heeft hier heerlijk de hele middag met water en zand gespeeld! Had geen tijd en zin in eten en was niet moe... Maar lag wel rond zeven uur uitgeteld tevrede in bed ;)
pi_95971145
Heel trots kan je zijn op een drol Innepin!!! Cool!
Wie weet doet ze het gauw nog eens op herhaling, het is hier tot nu toe bij 1 drol gebleven ;).
pi_95971231
^O^ wow wat superknap van Willow!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 25 april 2011 @ 22:04:49 #111
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95972505
oe Vicky huttenheugte ;) das idd best leuk (als je hier niet vandaan komt)...
nog ergens buiten het park geweest?
pi_95974441
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 22:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
oe Vicky huttenheugte ;) das idd best leuk (als je hier niet vandaan komt)...
nog ergens buiten het park geweest?
helemaal nergens :D Van huisje naar zwembad/winkeltje/speeltuin naar huisje :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_95974902
Huh waar heb je mij gezien? En niks zeggen hè!!!
Mooi dat jullie het leuk hebben gehad
  maandag 25 april 2011 @ 23:03:59 #114
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_95975607
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:49 schreef mefke79 het volgende:
Oi, die van mij ligt alleen in een romper (korte of zonder mouw), zonder deken of laken, en met de airco aan...

We hebben zo ontzettend genoten van het warme weer. Thomas was alleen onder luid protest uit het zwembadje te halen en we hebben heerlijk buiten zitten eten. Barbecuen was een grote hit, hij heeft een zeer verantwoorde maaltijd op van plakjes stokbrood, vlees en druifjes uit de fruitsalade. Nouja, ik ben al lang blij dat hij weer eet. Ons doel is nu eerst om te zorgen dat het gezellig blijft aan tafel, daarna gaan we wel weer werken aan een gebalanceerde maaltijd.

We zijn de afgelopen tijd veel bezig geweest met het caveman-gebeuren, en het is iets dat echt goed aanslaat bij Thomas. De hoeveelheid peuterbuien is minstens gehalveerd en degene die nog de kop opsteken zijn minder heftig. --> lees: hooguit 1 a 2 minuten (en meestal korter als we op tijd ingrijpen) in plaats van een half uur drama. Ik heb hem zelfs uit het zwembadje weten te kletsen toen het tijd was voor zijn middagslaapje, zonder drama. Het maakt het hele leven gewoon een slag relaxter zo, maar ik moet nog wel even over een grens heen om het in het openbaar te doen of als iemand meeluistert. Maar dat leer ik vast nog wel!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_95976317
Vraagje: hoe doen jullie dat, bbqen met een dreumes??
Ik zie dus alleen voor me dat ik gek word van Mette weg te houden van de bbq.. Al die tijd aan tafel blijven zitten gaat ze niet trekken. Maar ik vind bbqen zo gezellig.
pi_95976645
Innepin, wat knap van Willow! ^O^

Vicky, wat fijn, zo even eruit. Klinkt alsof Tess erg genoten heeft.

Ca.ra, ik vind het stoer dat je dat caveman ding doet. Ik kan gewoon niet over mijn gene heen komen, zelfs niet als ik alleen ben. :') Fijn dat het werkt!

Wij zijn heerlijk vanaf donderdag op de tuin geweest. Ko heeft een kleurtje gekregen, schaafwonden op zijn knietjes, zijn grote teennagel dubbelgeklapt, en enorm veel geslapen.
Het was heerlijk om even los te zijn van werk en andere verplichtingen en me weer even helemaal te kunnen focussen op hem.
Dat hadden we allebei even nodig. *;
Ik vond het heel leuk om te merken hoe blij hij was na 2 dagen om een leeftijdsgenootje te zien, daaraan kon ik erg merken dat hij er enorm van geniet om met kindjes te spelen.
Hoe leuk het ook is dat oma langskomt, het is niets vergeleken in brabbeltaal in een speelhuisje te rommelen met een ander kindje. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 26 april 2011 @ 07:59:57 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95983347
Caveman? Ca.ra, heb je een linkje?

Wat klinkt dat toch altijd fijn, die tuin can jullie Oeke, toch iets heel anders dan de tuindeuren open zetten. :Y
  dinsdag 26 april 2011 @ 08:18:57 #118
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95983570
*O* voor de drol van Willow!

En ook *O* voor de plas van Lente! Naast het potje plassen is ook heel knap want ze had ook heul ergens anders kunnen gaan plassen ;)

Vicky, dat klinkt als een heerlijk weekendje weg :Y

Fijn dat het werkt Ca.ra!

Harry slaapt hier met romper, pyjama met lange mouwen en een dunne slaapzak aan.
Gisteren had ik hem wat koeler gekleed en toen was hij elke 2 uur wakker. Dus ik denk dat hij net als zijn moeder het liever wat te warm heeft dan te koud ;)

Maar ik baal ontzettend dat de laatste 3 nachten weer zo slecht gaan. Echt, mijn lontje is zo kort nu, vooral naar mijn man. Die begrijpt het wel, maar leuk is anders. Volgende week op vakantie...
  dinsdag 26 april 2011 @ 08:21:43 #119
100412 mefke79
komt goed!
pi_95983598
Oeke, Vicky en Ca.ra, dat klinkt als een prima weekend! Ons weekend kwam er aardig mee overeen, als het jochie maar naar buiten kan is het goed.

Wickie, wij hebben vrijdag een bbq gedaan met 6 volwassenen, 1 baby, een dreumes en een peuter. De dreumes en de peuter hebben we meteen in het begin bij de hand gepakt en bij de bbq laten kijken en laten voelen dat het heet was, zelfs op een halve meter afstand. En maar gezegd: heet, niet aan komen, is heet!
De rest van de tijd (toch al gauw 3 uur) zijn ze beiden wel in de buurt van de bbq gekomen, maar bleven dan op ongeveer die halve meter staan met de mededeling: HEET! En we hadden dus zes paar ogen die ze in de gaten hielden.
Ik vond het juist moeilijk om te bepalen wat ze nou wel en niet mogen eten. Uiteindelijk de moed gewoon opgegeven en em van alles laten proeven wat ie wilde, dus ook knoflook en ook tomaat die aangemaakt was met azijn en olie. En soms vroeg dat wat improvisatie: vlees aan een stokje is veel leuker dan vlees op je bord, maar van een stokje eten vind ik dan weer eng. Dus elke keer als ie wat vlees eraf had, brak mijn man een stukje stokje af...probleem opgelost.
  dinsdag 26 april 2011 @ 08:22:49 #120
100412 mefke79
komt goed!
pi_95983610
Zo en een aparte jubelpost voor de drollen en de plasjes. Meiden wat ontzettend knap van jullie! *O* *O* *O* *O*
(ik zie die van ons dat voorlopig nog echt niet doen, die vind op het potje zitten niet eens leuk)
  dinsdag 26 april 2011 @ 08:35:25 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95983783
Oscar vind het alleen maar leuk om zijn hand in het potje te stoppen als Sasha gaat zitten om te plassen! :o :D

Hoewel hij laatst wel een keertje poep! zei en vervolgens idd heel blij zijn broek vol ging staan persen! :+ :D Ik dacht alleen dat hij Poes zei. :') :@
pi_95983795
Ik kom ook even jompelen voor de drol van Willow! *O* (mijn god wat zeg ik nu?)

Goedemorgen allemaal.

Ca.ra, wat goed dat die methode werkt bij Thomas. Ik heb het één keer geprobeerd bij Isabeau en die keek me aan alsof ik van een andere planeet kwam en begon toen héél hard te huilen. Ik ben vast iets te fanatiek geweest :D

Dagje camping met Isabeau was geweldig. Ze heeft zich erg goed vermaakt. 's Avonds nog uit eten geweest en hoewel het al vér over bedtijd was bleef ze vrolijk en gezellig.
pi_95983803
Haha BE, een bruine stinkpoes!
  dinsdag 26 april 2011 @ 08:42:14 #124
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95983891
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 08:36 schreef Sorbootje het volgende:
Haha BE, een bruine stinkpoes!
_O-
pi_95984210
Wji zijn gisteren met Leander naar de open boerderij dagen geweest. En hij vond het zooo leuk. Onze boer in spe :7 Hij heeft echt zo genoten O+ De koeien eten geven, op de tractor zitten allemaal dingen proeven. Bij de kalfjes in het hok om ze te aaien. We gaan als er weer een open dag is gezellig nog een keer !!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 09:53:00 #126
5428 crew  miss_sly
pi_95985265
Klinkt allemaal heerlijk O+ Wat is het toch fijn he, als het mooi weer is!

Wij hebben het weekend zo'n beetje op het dakterras doorgebracht en nu het een beetje is ingericht en aangekleed, is het toch wel een heerlijke plek om te zijn. Moet nog wel eea gebeuren, maar dit weekend was in ieder geval een fijne ervaring. Senna heeft erg genoten, lekker rondgescharreld, gespeeld met water en zand, mij geholpen met plantjes in potten zetten en dus lekker kliederen met zwart zand (toch leuker dan gewoon zandbakzand :') ) en 'zwemmen" in het zwembad :D
  dinsdag 26 april 2011 @ 09:53:57 #127
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95985290
*O* Willow wat knap zeg!!!!

Ca.ra, leuk om te lezen over cavemen Thomas! Hier werkt het bij Alexa ook als een tiet.

Ik weet niet wie het vroeg, maar hier is Alexa redelijk braaf als het op BBQ-en neerkomt. Voordat ze ook maar denkt dat ze richting BBQ wil lopen, geven wij aan dat het niet de bedoeling is, en ze luistert. Wat hier lastiger is, zijn de lage loungesets in combinatie met een hongerige Alexa die ZELLUF broodjes e.d. wil smeren en eten wil uitdelen :')

Isabeau lekker gekampeerd. Wat heerlijk is dat toch voor die kleintjes.

Oeke, fijn om te lezendat jullie zo hebben genoten. Heerlijk even quality time <3

Wij zijn afgelopen weekend naar Luxemburg geweest, Alexa is niet te stoppen, de eerste nacht kregen we haar pas om elf uur op bed, om vervolgens weer wakker te worden om 1u en tot 4u door te praten en brabbelen over wat ze allemaal gezien had. Zelfs vannacht thuis stuiterde ze nog door :'). Maar ze vindt het heerlijk.

Leander de boer in spe :D
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 10:04:53 #128
5428 crew  miss_sly
pi_95985567
haha Alexa :D Senna slaapt juist best aardig, want die is doodmoe van de warmte en het buitenzijn en bezig zijn.

BBQ-en hebben wij ook gedaan. Tja, je moet kinderen constant in de gaten houden als er zo'n ding staat, maar dat hoort erbij. Verder deed ze het prima en mag ze alles proeven wat ze wil proeven. Ze is bijna twee, dus echt restricties zijn er niet. Ze mocht niet aan onze rose komen, daar was ze het niet mee eens :')
pi_95985996
Oh en jullie raden nooit wat Leander zegt O+
Ik had zaterdag best dipdag door Leander zijn doe en laten. En zomaar ineens kwam ie voor me staan: Mama O+
En nu zegt ie het steeds. Ben zo trots *) Moet er wel echt aan wennen Gek is dat he?
pi_95986133
Oh ja, rosé wordt hier ook veel interessanter bevonden dan een rietjesbeker met water. Vette pech! ;)

Alexa, kleine stuiterbal! Wat zit zo'n hoofdje dan vol hè?

Ik heb tips nodig! Mijn kleine smurf heeft een nieuwe obsessie; mijn borsten. En dat is niet grappig. Als ik haar op de arm of op schoot heb dan grijpt ze keihard in mijn decollete(etje ;) ) om vervolgens alvast heel hard AU AU AU te roepen. Ja dat doet inderdaad pijn (ik zit gewoon onder de krassen en wondjes) en het maakt niet uit hoe ik reageer. Ze vindt alles grappig, van boos worden tot au roepen etc... Vorige week was er een man van Nuon aan de deur. Ik had Isabeau op de arm. Ze trok zo mijn shirt naar beneden en riep tegen die man: "Borst!" :') Echt fijn. Maar goed, ik wil echt dat ze hiermee stopt, maar ze is nergens van onder de indruk. Ik zet haar nu consequent meteen weg als ze het doet, maar ook dat lijkt niet echt aan te komen.
pi_95986168
Oh MeNicole, wat mooi is dat hè? Gewoon lekker van genieten! Had je het verwacht?
pi_95986428
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 10:26 schreef Sorbootje het volgende:
Oh MeNicole, wat mooi is dat hè? Gewoon lekker van genieten! Had je het verwacht?
Nee we zagen het helemaal niet aankomen. Juist omdat ie de laatste weken weer steeds minder geluid maakt ook. Nu loop ik steeds als ie mama zegt en dan is er niks. Maar hij is zelf ook zo trots. Hij zegt het ook zo lief O+ Mjamja zoiets is het O+

Maar voor je borstprobleem geen oplossing hier. Soms is het wel een voordeel dat ze niet praten ;)
pi_95986628
Oh wat zal dat bijzonder voelen voor je. Je bent gewoon zó belangrijk voor hem, dat blijkt wel! <3
  dinsdag 26 april 2011 @ 10:44:43 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95986670
Whaahhaha! :D _O- Had die man van Eneco even een goeie morgen! _O- :o

MeNicole! Wat fijn voor je zeg!
pi_95986844
Sorboo. Minder optillen? Kan ze je ook niet naar de borsten grijpen. En elke keer als ze het wel doet resoluut op de grond zetten? Rienk gebruikt mijn bh als houvast als ik hem optil. Maar gelukkig laat hij het daar ook bij :D

Hij kan trouwens zelf de trap af! Achterstevoren. Net zoals hij de trap opgaat, maar dan naar beneden. *O*

Nicole wat heerlijk dat hij het kan! O+
pi_95986926
Dat doe ik dus al Vlindur, als ze het doet zet ik haar meteen weg, maar dat boeit haar totaal niet.

Knap van Rienk!
pi_95987325
Oh sorry, dat regeltje had ik niet gelezen. Leuk hè, die kinderen die straf totaal niet boeiend vinden }:|
  dinsdag 26 april 2011 @ 11:08:00 #138
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95987386
mornings!

MeNicole; wat goed!!! en ik kan me heeeeel goed voorstellen dat je trots bent op je mannetje!
*O*

Rienk kan al naar beneden de trap af! das ook knap zeg.. :Y

klinkt alsof jullie een fijne weekend hebben gehad Takkembah!! heerlijk dat Alexa daar ook zo van kan genieten...

Sorboo; lastig probleem met je borstenflasher ;) Evie doet dat binnenshuis ook wel eens, maar gelukkig verder nog niet... Borsten blijven boeiend, zelfs nu ze er niet meer uit kan drinken...
Ik weet ook niet zo goed wat je eraan zou kunnen doen. Behalve blijven herhalen dat het niet mag, en dat het pijn doet...
(maar dat doe je al...)

en ik heb ook zin om te BBQen met dit weer... maar ben ook bang voor de vingertjes icm de hete BBQ.... :{ Misschien maar gewoon proberen hoe het gaat...
pi_95987391
Haha idd, en ze vindt het vooral leuk als ik AU roep, maar probeer dat maar eens niet te roepen als er tien nagels met volle kracht in je tieten geramd worden!
  dinsdag 26 april 2011 @ 11:11:00 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95987468
:o Auwie!
Oscar doet het hier nog wel eens per ongeluk, maar die weet wel feiloos precies de tepel te vinden als hij houvast zoekt, en het is idd niet echt prettig. Balen dat zij het als een grapje is gaan beschouwen... :{
pi_95987644
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 11:08 schreef Beessie-Jen het volgende:

en ik heb ook zin om te BBQen met dit weer... maar ben ook bang voor de vingertjes icm de hete BBQ.... :{ Misschien maar gewoon proberen hoe het gaat...
Wij hebben eerste paasdag de bbq aan gehad. Was er ook bang voor met Leander want die luistert echt nergens na. Maar het ging super. Hij vond het niet eens leuk genoeg om zelfs maar even te kijken.
pi_95987646
Sorbo, stug vol blijven houden hoe je het nu doet denk ik. "Nee Isabeau, je mag niet in mama's borst knijpen, daarom zet ik je weer neer!" inclusief :(.
Ik heb bij Niels gemerkt dat het lijkt alsof hij zich er niets van aan trekt, maar dat het toch na een tijdje wel blijft hangen dat iets niet mag.

MeNicole, wat fijn!!! O+ Was dat zijn allereerste woordje? En dan ook nog "mama", wat een smeltmoment!
pi_95987700
Tess heeft er ook een handje van om in tieten te knijpen.. Tepeldraaien vindt ze nog leuker :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_95987720
Dat benoemen waarom ik haar weg zet is wel een goede Twinkly. Volgens mij doe ik dat niet consequent. En ze is slim genoeg om me te begrijpen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 11:29:01 #145
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95988027
Veel tietgrijpers hier :D
:o Isabeau, ik zie haar hoofd gewoon helemaal voor me als ze dat doet.....

MeNicole, hoe heerlijk om te lezen <3

ff een jompel voor Rienk *O* knap heur!!!

En ik heb net een ziek meisje opgepikt van het KDV, koortsig en hangerig. Gisteren had ze ook al ff verhoging, maar dat was s middags weg. Wellicht luxemburg teveel geweest :?, maar goed, binnen onze vriendenbabygroep heerst ook de 6e ziekte, dus dat kan ook nog zomaar...
Ze wilde iig meteen door naar bed (nuffels, slapen, daag)
Alexa en Seth zijn lief
pi_95988219
hopelijk tankt ze nu even bij Tak. en knapt ze snel op.
pi_95988624
Lurker hier want ook een dreumes (19 februari 2010)... even reageren op die tietengraaiers. Mijn oudste,nu 8,en ik zaten in een volle wachkamer van het ziekenhuis. Madam was toen een jaar of twee. Ineens trekt ze mijn shirt omlaag en schalt door de ruimte; sexy lady! Dus.......
pi_95988741
Willow wat super knap!! *O*

Miss wat fijn dat jullie zo hebben kunnen genieten van het dakterras! :)

Leander wat geweldig *O*

Sorbo als Timo iets grappig vindt dat ik écht niet grappig vind dan leg ik hem dat uit en dan zeg ik tegen hem dat we afspreken dat hij dat niet meer doet en leg ik hem uit hoe we het wél gaan doen. Ik maak er dan best een serieus praatje van en de eerste keren hield hij zn aandacht daar niet echt bij, maar tegenwoordig gaat dat veel beter en luistert hij daarna ook echt super goed. Als hij dan tussendoor toch weer gaat klieren dan zeg ik dat we hadden afgesproken dat hij dat niet meer zou doen en dan gaat het ook vrijwel meteen weer goed. (En dit hele voorbeeld gaat dus over de tent afbreken tijdens luiers verschonen of afdrogen na douchen of aankleden)

Ik ben heel nieuwsgierig naar het caveman-gebeuren, wat is dat? En waar kan ik er meer over vinden?
pi_95991804
MeNicole O+ wat mooi :)

Sorbo, herkenbaar! Maar helaas geen tips en trucs
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 13:21:39 #150
5428 crew  miss_sly
pi_95991953
Sorbo, wat naar! en pijnlijk :X
Ik zou het voorlopig idd zo blijven doen: wegzetten met uitleg waarom en dan ook even niet op haar reageren.
Ik vind jouw manier ook erg fijn, Chan, ik wil zelf alleen niet aan Senna vragen of dingen "afgesproken" zijn. Dat lijkt me voor een kind zo onoverzichtelijk nog en moeilijk om aan te voldoen. Dus ik leg wel uit enzo, maar probeer niet te vragen of het "afgesproken" is.
pi_95992490
Ik vraag Timo ook nooit óf iets is afgesproken, maar leg hem uit dát het zo is. En ook waarom ook alweer. Meer als herinnering, van zo doen we het, dat hebben we net afgesproken. En het mooie is, hij geeft dan uit zichzelf altijd bevestigend antwoord. Ik leg er dus ook altijd bij uit wat we daarná gaan doen, zodat hij weet waarom hij nu moet doen wat ik wil. Dat werkt sinds een tijdje ineens verbazingwekkend goed, de uitleg van nu doen we dit en daarna doen we dat. Hij gaat dan gelijk "dit" doen, zodat we daarna "dat" ook echt kunnen gaan doen :)
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 13:38:42 #152
5428 crew  miss_sly
pi_95992691
Aah, op die manier, had ik verkeerd begrepen :)
Fijn dat Timo het zo goed oppikt! Bij Senna werkt dat soms wel, maar soms ook helemaal niet, dan blijft ze gewoon lekker dwars.

Ik probeer Senna gewoon zo min mogelijk dingen te laten 'beloven' die moeilijk uitvoerbaar zijn. Zo zal ik ook niet vragen als ik ga werken bijv: zul je lief zijn voor omi? Natuurlijk is ze alleszins van plan om lief te zijn, maar of dat een hele dag gaat lukken, is natuurlijk maar de vraag.
pi_95994944
Sorbo, ik schijn vroeger precies hetzelfde gedaan te hebben. Ik heb meer dan twee jaar borstvoeding gehad, dus was op een gegeven moment erg handig in het eruit floepen van m'n moeders borst. En dat deed ik oa precies op het moment waarop m'n moeder midden in de stad met de wethouder stond te praten. 'Borst?' zei ik er ook vragend bij. 'Euh ja, borst ja', was het enige dat ie teruggezegd schijnt te hebben.

Schrale troost: ik doe het nu niet meer, dus ook voor Isabeau is er nog hoop.
pi_95995063
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:33 schreef Chan het volgende:
Ik vraag Timo ook nooit óf iets is afgesproken, maar leg hem uit dát het zo is. En ook waarom ook alweer. Meer als herinnering, van zo doen we het, dat hebben we net afgesproken. En het mooie is, hij geeft dan uit zichzelf altijd bevestigend antwoord. Ik leg er dus ook altijd bij uit wat we daarná gaan doen, zodat hij weet waarom hij nu moet doen wat ik wil. Dat werkt sinds een tijdje ineens verbazingwekkend goed, de uitleg van nu doen we dit en daarna doen we dat. Hij gaat dan gelijk "dit" doen, zodat we daarna "dat" ook echt kunnen gaan doen :)
Chan, leuk om te lezen hoe je het aanpakt.

Ik heb me voorgenomen om een eenzijdig ge- of verbod nooit een afspraak te noemen. Ik vind dat er alleen sprake is van een afspraak wanneer Lente inspraak heeft gehad. Ik kon me vroeger zo kwaad maken als m'n moeder zei dat we iets hadden afgesproken terwijl ze alleen maar had geroepen dat ik iets niet mocht of juist moest doen.

Nog steeds trouwens. :')

[ Bericht 11% gewijzigd door Ssserpente op 26-04-2011 14:58:02 ]
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:59:04 #155
300054 Marlinde
pi_95995660
Evel een egopost:

Komen bij het CB vandaan, Tessa heeft n oorontsteking! ;( ;( ;(
Zo naar de huisarts!
Ze weegt nu 9690 en is 79cm lang
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_95995700
Arme Tessa ;(
pi_95995829
Ssserpente, fijn om te weten dat je het nu niet meer doet. Hoe lang is jhet geleden dat je bent gestopt? Twee jaar? :P

Ik herken wat je zegt over eenzijdige 'afspraken', daar kon ik ook altijd woest over worden. Toch til ik aan dat soort zaken op deze leeftijd nog niet zo zwaar. Als ik er een keer uitfloep dat we iets hebben afgesproken denk ik niet dat ze daar een minuut minder om slaapt.
pi_95995834
kusje voor Tessa, arm ding!
pi_95996010
Leander snapt dat afgesproken ook heel erg goed. Want als hij schud van nee dan weet ik dat ie het zo weer doet. Maar knikt ie van ja dan is het goed.
Is hetzelfdre als ik 's avonds altijd vraag: Ga ja vannacht lekker slapen? Schud ie nee dan gaan we vroeg naar bed want dan word het een slechte nacht. Knikt ie ja blijven we langer zitten :D
pi_95996044
Sorbo, ik moet toegeven dat ik me op drukke, formele bijeenkomsten nog wel eens moet inhouden. Het is een soort dwangneurose geworden. Ik denk een vorm van Gilles de la Tourette.
Maar Isabeau krijgt dat vast niet, hoor. :*

Arme Tessa. Wel fijn dat er een oorzaak is, Marlinde.

Wat zeiden ze van haar buikje?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 26-04-2011 15:14:49 ]
pi_95996142
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:43 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Chan, leuk om te lezen hoe je het aanpakt.

Ik heb me voorgenomen om een eenzijdig ge- of verbod nooit een afspraak te noemen. Ik vind dat er alleen sprake is van een afspraak wanneer Lente inspraak heeft gehad. Ik kon me vroeger zo kwaad maken als m'n moeder zei dat we iets hadden afgesproken terwijl ze alleen maar had geroepen dat ik iets niet mocht of juist moest doen.

Nog steeds trouwens. :')
Ben ik helemaal met je eens! Ik heb daar echt een vreselijke hekel aan ook :o Daarom noem ik het ook pas een afspraak als hij er op zijn manier mee instemt. En het gaat dan ook echt om simpele dingen hoor, stilliggen tijdens het luier verschonen dus bijvoorbeeld. Geen ingewikkelde dingen en ook niks verder in de toekomst dan 5 minuten. Zo van: nu gaan we je luier doen, daarvoor moet je even stilliggen. Zullen we dan daarna *vul in* gaan doen? En dan zegt hij vaak iets van "huuh" (wat "ja" betekent). Soms is het ook echt een duidelijk "nee" en dan mag hij gerust nog even rondrennen en gek doen voordat ik zn luier verder ga doen. Maar dan vertel ik er wel bij dat we over een paar minuten alsnog zn luier gaan doen, omdat het nodig is. En dan lukt het eigenlijk ook altijd wel.

Maar ik merk wel dat het heel erg goed werkt bij hem, als we het er over hebben hoe we de dingen gaan doen. Ik ben eigenlijk best veel bezig met uitstippelen wat we precies gaan doen. Als ik dat niet doe krijg ik een ongeleid projectiel die echt de tent afbreekt :P mijn lieve jongetje O+

Nou ja, ik ben best slecht in dingen uitleggen zoals ik ze bedoel, maar zo ongeveer dus :P
pi_95996190
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:59 schreef Marlinde het volgende:
Evel een egopost:

Komen bij het CB vandaan, Tessa heeft n oorontsteking! ;( ;( ;(
Zo naar de huisarts!
Ze weegt nu 9690 en is 79cm lang
Oorontsteking is zo naar, veel beterschap voor Tessa! :*
pi_95996355
Ik vind het duidelijk uitgelegd hoor Chan :) En kan me voorstellen dat je het zo doet als het blijkt te werken.
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:34:45 #164
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_95996962
Sorbo :) dat van je borst hahahaha. Lol, lekker ding is de beau toch.

Tessa, beterschap meis, oorontsteking kan zo ververlend zijn.
Niet mieten! Door gieten!
pi_95996968
Arme tessa!
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:42:39 #166
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95997251
Awwww beterschap Tessa :*
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:25:48 #167
300054 Marlinde
pi_96004434
Net bij de huisarts geweest, huisarts vond niks :? :? :? :? :? :?

Ik word hier niet goed van!!!!!!!! :'( ;( Er moet toch WAT zijn met mijn zielige meisje die al 4 weken lang ziek is :'( :'( :'( :'( Bah wat voel ik me nu ellendig zeg!!!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:09:53 #168
100412 mefke79
komt goed!
pi_96006555
Marlinde huisarts vond niks? Ehm, ik ben geen arts, maar ik heb toch altijd begrepen dat een ontstoken oor, zelfs bij een baby, heel goed te zien is. Dus of de ene dokter heeft het fout of de andere...raar hoor. En nu? Wat zegt je eigen huisarts over de koorts enzo?
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:38:47 #169
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96008202
Marlinde, wat vervelend!

Kun je geen second opinion vragen bij een kinderarts? Het is nu al vier weken koortsig af en aan... dan is haar lichaam toch ergens tegen aan het vechten?
En dat ze nog alert is, wil (iig hier ook) niet veel zeggen. Alexa had toentertijd oorontsteking, at en dronk gewoon, sliep wat slechter, maar had wel iedere keer koorts.

Een dikke :*
Alexa en Seth zijn lief
pi_96008395
Hè bah Marlinde. Wat naar!

Isabeau heb ik net enigszins gehavend teruggekregen van 't kdv. Ze had een klassiek stripboekenongelukje gehad. Was op een (kinder)hark gaan staan en kreeg de steel tegen haar snufferd. Wordt ze niet knapper van! Ze leek er niet echt onder te lijden.

Toen ik binnenkwam en ik haar oppakte begon ze meteen doei te roepen en te zwaaien. Toen ik zei dat ik nog even haar spulletjes uit haar mandje ging pakken sprak ze na een diepe zucht de volgende woorden:

"Oké, laat maar"

:o :') O+
pi_96009547
Marlinde, ik herken dat wel. Hier hebben drie verschillende artsen heel verschillend gereageerd op R's oortjes. De cb-arts vond het nog wat rood. De huisarts noemde het wat onrustig en de KNO-arts plaatste (omdat hij niet meer at) met spoed buisjes. Het kan dus blijkbaar meer last/pijn geven dan van de buitenkant te zien is, denk ik dan. Zijn oortjes zagen er misschien niet zo ernstig uit, maar hij is sinds de buisjes een ander kind.

Oh, en ik heb hem weer geknipt. Mislukt that is! -O- :')
pi_96010610
Dat schreeuwt om een foro Groofs!
pi_96010639
of een foto
pi_96010821
Nee hoor. Is juist een goede reden om maar even een tijdje geen foto's te maken. :P
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:17:40 #175
300054 Marlinde
pi_96010877
Mefke: Ik vind het ook héél raar! Mijn eigen huisarts is met vakantie (alwéér!) dus was bij een vervanger..hij zei dat het een kwestie is van uitzieken :?

Takkembah: Morgen ga ik het CB bellen om te vragen of de arts nogmaals wilt kijken en als ze er bij blijft ga ik weer naar de huisarts, vind hij dat er niks zit wil ik een verwijzing naar de KA..

Sorbo: Wat een grappig kind heb je! Met dr '' OKé laat maar'' :P O+

Groof: Dat is toch raar :?
Fijn dat R er zo'n ander kind van is geworden! :)

Ik snap er echt niks van en word er echt moedeloos van, er is wat met mn kind, want ze heeft al 4 weken koorts en is zichzelf niet en als er dan word gezegd nee mevrouw, het is een kwestie van uitzitten en uitzieken word ik echt verdrietig :'( Mn meisje heeft ergens last van!

Morgen dus (hoop ik) weer naar het CB naar de arts en kijken wat ze te zeggen heeft...IK WIL DUIDELIJKHEID!
Sorry voor de zeik/zeur/miep post :{
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_96011779
Jah foto!!!!!

Marlinde wat ontzettend vervelende uitkomst van je huisarts bezoek.
Hebben ze bij het CB gekeken in haar oortjes ( ik neem aan van wel)? Bel anders morgen met het CB of ga er weer even langs om te overleggen.
Mette heeft maar 1x echt oorontsteking gehad, maar heeft bijna continu vocht achter het trommelvlies gehad (dat hoeft niet ontstoken te zijn om er goed naar van te zijn dus) ze was af en aan elke maand minstens 2x ziek. Ze at en dronk dan altijd braaf, maar sliep verschrikkelijk. Heeft ze al eens een loopoor gehad? Zie je prut in haar oorschelp zitten (meer dan normaal)? Heb je de afgelopen weken weleens prut, kleine bruine propjes in haar bed gevonden? Dat kan namelijk duiden op een loopoor.
Hebben je ouders een andere huisarts misschien? Anders daar eens vragen om een second opinion? Ik vind 4 weken toch wel lang aanhouden zo, terecht dat je je zorgen maakt. Hele dikke kus/knuffel voor jullie, ik hoop toch echt dat er of een oorzaak gevonden wordt of dat ze gewoon weer lekker opknapt.

Groof hoe gaat het eigenlijk met R.?
pi_96012803
Wickie, ik begreep dat een loopoor juist goed is. Zolang het stroomt en dus wegkan hebben ze waarschijnlijk weinig last juist. Ten minste, dat is mij verteld toen S een loopoortje had (wat maar niet overging).

Met R gaat het heel goed nu. Hij heeft weer een gezonde eetlust, heel fijn! :Y ^O^
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:47:58 #178
300054 Marlinde
pi_96012983
Wickie: Ze heeft bij het CB inderdaad in dr oortje gekeken en zei direct dat het een oorontsteking is. De huisarts zei al vrij snel dat er niks te zien was, terwijl Tessa bij dat oortje haar hoofdje wegtrok en begon te miepen en bij het andere oortjes zat ze stil en was er niks aan de hand :?

Ze heeft al een keer een oorontsteking gehad en ik weet niet of het erfelijk is, maar het zit in de familie (mijn schoonmoeder, man, neefje en ikzelf) Waarvan neefje nu buisjes heeft en mn man heeft vroeger buisjes gehad en ik heb vroeger echt heel vaak oorontstekingen gehad....

Morgen ga ik iig bellen naar het CB en hoop dat ik even langs mag komen met Tessa

In dr bedje zag ik inderdaad iets geels net voordat ik haar naar bedje bracht, maar ik weet niet of het eventueel iets van kwijl zou kunnen zijn..
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_96013187
Loopoor is niet slecht maar betekend wel dat er iets wel mis was. Onze koters hebben nu buisjes, dus kan het automatisch weglopen, maar anders moet dus het trommelvlies eerst doorbreken om het vocht weg te krijgen. Dat is behoorlijk pijnlijk en vooraf zijn kinderen ziek. Als het loopoor langer dan 2 dagen aanhoudt is het niet goed en moeten er gedruppeld worden met antibiotica.

Maar mocht ze al eerder weleens looporen hebben gehad, dan zou er dus een chronisch bochtprobleem kunnen zijn, wat voor oorpijn, lichte koorts en gehoor problemen kan zorgen.
pi_96013294
Ik bedoel dus vochtprobleem pffff stomme telefoon...

Ik zou zoiezo weer even ook naar de huisarts gaan als je eigen arts er weer is.
En gewoon even met het CB overleggen morgen ja.

Dat wilde ik ook nog vragen, hoe reageert Tessa als je aan haar oortjes zit. Zo kan ik bij Mette altijd goed peilen of er iets mis is. Dan is een lichte aanraking al een zwaar drama. Als er niks aan de hand is mag ik alles doen en vind ze het alleen maar grappig.
pi_96013334
Ah oké.

S heeft twee maanden lang een loopoor gehad en alle soorten druppels. Maar niks hielp. Uiteindelijk wilden ze toen buisjes gaan plaatsen, maar toen was het over. Ik besloot de ingreep uit te stellen tot na mijn zwangerschap, maar ze heeft nooit meer last gehad sindsdien (afkloppen!).

Marlinde, gewoon even langsgaan inderdaad. :Y
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:54:20 #182
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96013422
Jeetje, wat een gedoe met die arme Tessa! :{
pi_96013724
Groof ben geen dokter hoor, vertel gewoon wat de KNO arts ons verteld heeft :D
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:59:54 #184
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_96013739
Noortje had hier ook weer last van d'r oortje, maar ze is er inmiddels wel aan gewend volgens mij :') Het was gister even pijn en huilen en vanochtend vieze prut in d'r bedje dus gesprongen. Ik denk dat ze in haar eerste jaar wel vier of vijf keer oorontsteking heeft gehad. Ik wil iig een doorverwijzing naar de KNO arts.

Eergister was het ook midden in de nacht brullen, buikpijn van de pasta met tomaat en ei. Volgens mij echt een ei allergie. Of anders gluten maar dan moet ze ook niet tegen ons brood kunnen.
Morgen heb ik iig afspraak met de ha maar weer, ook voor haar eczeem.

Marlinde, ik zou lekker nog een keer naar het cb gaan of nog een opinion bij een ander vragen.
  woensdag 27 april 2011 @ 08:15:26 #185
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96032137
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 11:18 schreef Sorbootje het volgende:
Dat benoemen waarom ik haar weg zet is wel een goede Twinkly. Volgens mij doe ik dat niet consequent. En ze is slim genoeg om me te begrijpen.
Wellicht kan je dan ervoor kiezen om gaat even een minuutje niet meer op te tillen als ze daarna meteen weer opgetild wil worden. "ik til je nu niet op, want je hebt me net geknepen"

Oeh, bbq, goed idee! :Y)

Nicole, wat fijn dat hij nu "mama" zegt! :)

Trotse mama: Aviva loopt! *O* al 4 stapjes. En met een afwijking naar links :') ach, het begin is er! *O*
En ze heeft ook de praatknop gevonden. Kleine meisjes worden iets minder klein O+
pi_96032605
Davinia, wat goed van Aviva! Leuk is dat he?!

En ik wilde het gisteren allemaal in de praktijk brengen, kneep ze ineens niet meer. :') Maar vanavond vást wel.
pi_96032911
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 08:48 schreef Sorbootje het volgende:
Davinia, wat goed van Aviva! Leuk is dat he?!

En ik wilde het gisteren allemaal in de praktijk brengen, kneep ze ineens niet meer. :') Maar vanavond vást wel.
Fokwet zeg ik je!!
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 09:05:33 #188
5428 crew  miss_sly
pi_96032919
Hoera voor Aviva *O*
pi_96032938
Aviva wat goed! *O*

MeNicole wat fijn dat Leander mama zegt :)

Mijn kleine drol is zo gek op dr zusje :D ze loopt de hele dag te bedelen of ze haar vast mag houden en daar kijkt ze dan heul trots bij als het mag :D <3
en de hele tijd Ee-In Ee-In! zacht! aaaaai! Ee-In!

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 09:07:21 #190
5428 crew  miss_sly
pi_96032953
ow ja MeNicole, wat fijn dat Leander mama zegt!

huup wat schattig O+
  woensdag 27 april 2011 @ 09:08:45 #191
300054 Marlinde
pi_96032982
*O* Leander die mama zegt *O*

*O* Aviva die stapjes zet *O*

Huup wat ziet dat er schetig uit! O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  woensdag 27 april 2011 @ 09:16:35 #192
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96033159
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:06 schreef huuphuup het volgende:
Aviva wat goed! *O*

MeNicole wat fijn dat Leander mama zegt :)

Mijn kleine drol is zo gek op dr zusje :D ze loopt de hele dag te bedelen of ze haar vast mag houden en daar kijkt ze dan heul trots bij als het mag :D <3
en de hele tijd Ee-In Ee-In! zacht! aaaaai! Ee-In!

[ afbeelding ]
Te schattig! O+
pi_96033534
Huup wat lief! <3
  woensdag 27 april 2011 @ 10:03:26 #194
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_96034215
Marlinde, wat naar! ;( :*

Aviva, wat goed! *O*

Huup O+ O+ Hoe gaat het qua dieten nu?

Sorbo, wat enorm vervelend zeg, Stef heeft dat met staan/rennen op de bank. Alles dat ik ertegen probeer ziet hij als een spelletje :') misschien neerzetten, reden zeggen, even negeren? Misschien doe je dat al hoor, maar selectief toegepaste negeer-acties lijken bij Stef het best te werken.. En dat hoeft echt maar heel even ook. GL!
3!
pi_96034674
Davinia, wat goed van Aviva *O*

Het tietenknijpprobleem ken ik ja }:| Hannah knijpt ook en roept er dan aaaah bij. Ik ben wel eens gaan nephuilen, toen zat ze wel even gek te kijken. Zal wel een fase zijn.
Oja, (zacht) terugknijpen kon ze ook niet waarderen trouwens. Rotmama :+

Huup O+ rammeldebammel
  woensdag 27 april 2011 @ 11:22:34 #196
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_96036680
Marlinde, wat vervelend. Succes vandaag, gewoon doordrammen dat je wil dat er verder naar gekeken wordt als het je niet lekker zit hoor! Tessa kan dat zelf nog niet, dus gewoon doen.

Aviva, wat goed!!

Aaa, Huup, die foto, wat een heerlijkheid.

Joep begint steeds meer te kletsen. Zo gezellig :). Hij is ook heel consequent in zijn woorden.

Water = waat
Motor = moot
Boven = boov

En 2 woorden achter elkaar begint nu ook te komen. Tiets park. Nou dat is duidelijk he... op zijn fiets naar het park :)
En alles wat iets met koek te maken heeft is een pannekoek, dus ook een eierkoek en ontbijtkoek.

Soms moet ik ook echt zelf even doorkrijgen wat ie bedoelt. Zondag zaten we in het zwembad en riep ie de hele tijd: Pint pint, dus ik dacht, waar heeft ie het woord pint nu weer vandaan. Lief zegt gewoon bier ;). Maar meneertje bedoelt spring, dat ie gaat springen :)
  woensdag 27 april 2011 @ 13:18:50 #197
95408 Incantrix
pi_96041056
Seilram O+ Pannenkoek O+ Herkenbaar hoor, Stef roept al een een paar dagen 'paatie' maar we hebben geen idéé wat hij bedoelt :') We hebben er maar party van gemaakt :D

Ennuhm, hoi :) Misschien is het maar eens tijd voor het einde van mijn fok-vakantie :) Zal ik maar gewoon weer inhaken?
3!
pi_96041189
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Paatie=plaatje? paardje?
  woensdag 27 april 2011 @ 13:24:22 #199
95408 Incantrix
pi_96041287
Jah, gezien het feit dat op het moment alles 'paard!' is (de kat die voorbij rent, blaadjes die langswaaien op straat, zijn fietsje etc. :P) (eventueel aangevuld met "en wat zegt een paard dan, Stef?" "Boe!" :D) denk ik dat hij paardje bedoelt ofzo..
3!
pi_96041633
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:24 schreef Incantrix het volgende:
Jah, gezien het feit dat op het moment alles 'paard!' is (de kat die voorbij rent, blaadjes die langswaaien op straat, zijn fietsje etc. :P) (eventueel aangevuld met "en wat zegt een paard dan, Stef?" "Boe!" :D) denk ik dat hij paardje bedoelt ofzo..
:D O+!!
pi_96041957
Hahaha Inca :D

Hier is het steeds 'keuke!'
BLijkt dus iets van 'kijken' te zijn. Dat duurde ook lang voor we erachter waren :P
pi_96041961
Seilram, wat leuk! O+ Grappig dat hij motor zo belangrijk vindt dat hij het woordje kent, hier is het de hele dag vooral "koetah!" (scooter) "koetah?" "brrrm brrrm" "auto!" en "nienuh" (machine).
(en vanmorgen noemde hij onze nare buurvrouw oma :') )

Marlinde, wat zielig dat je meisje waarschijnlijk een oorontsteking heeft en wat rot dat de huisarts nu weer wat anders ziet. Jouw moedergevoel zit er vast niet naast hoor :* Hopelijk knapt ze snel op! :*

Aviva *O* filmpje!!!!!!

Oh, Huup, wat lief O+ *zwijmel*

Niels heeft net zijn eerste "woede"-aanval gehad. Het was heel zielig, hij wist niet meer wat hij met zichzelf aanmoest. Ik weet niet precies wat de aanleiding was, maar hij is wel erg moe.
Vanmorgen gingen we namelijk naar het park met een vriendje en ging hij veel later slapen dan normaal. Hij wilde al gaan slapen op het kleedje wat we neergelegd hadden en viel later in slaap op de fiets. Ik heb hem zo met kleertjes aan in bed gelegd en gelukkig bleef hij slapen.
pi_96046223
Marlinde, wat vervelend dat je ha niks vind terwijl ze bij het Cb wel een oorontsteking zien. Helemaal niet fijn om niet te weten wat er met je meisje aan de hand is. Hopelijk krijg je vandaag wat meer duidelijkheid op het cb. Dikke zoen voor Tessa! :*

Seilram, dat geklets is leuk he? En af en toe alleen met een plaatje erbij te ontcijferen inderdaad. :D

Amelie en Elin! *;

Aviva, wat goed, je eerste stapjes! *O*

Arme Niels, was je zo boos en moe. ;( Hopelijk wordt hij straks weer vrolijk wakker. Het ziet er wel gezellig uit, jullie park-afspraakje!

Vandaag heb ik voor het eerst dienst gehad op de kresj en ik vond het leuk!
Het viel me heel erg mee wat betreft aandacht geven aan andere kindjes en je eigen kind. Nog wel wat onwennig, maar het was vooral erg gezellig. Leuk om een boekje voor te lezen aan 8 stille peuters die met open mond luisteren. O+
Ko moest wel even wennen aan het feit dat ik niet wegging, dus hij bleef best lang aan mijn been plakken. Toen hij eenmaal doorhad dat ik bleef ging hij lekker spelen met zijn grote vriendin. O+
pi_96046874
Wat fijn dat het zo goed ging en dat je het zo leuk vond Oeke! Het lijkt me voor een bijna-peuter best wel moeilijk om te merken dat zijn moeder haar aandacht ook over andere kinderen verdeeld, maar gelukkig ging dat goed dus!
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 15:44:51 #205
5428 crew  miss_sly
pi_96047050
Marlinde, heb je het CB nog gesproken?

Ach, Niels zo moe en daarom zo'n woede-aanval? het is ook moeilijk te kanaliseren wat je allemaal voelt en ervaart, natuurlijk.

oeke, fijn dat je het leuk vond! Nu ook een fijner gevoel bij de kresj dan de vorige keer dat je erover poste?
  woensdag 27 april 2011 @ 15:47:11 #206
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96047127
m'n zoon is de kinderstoel uit elkaar aan het halen :D en dan hoor je hem tussendoor zuchten omdat het niet lukt O+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 15:50:57 #207
5428 crew  miss_sly
pi_96047279
Zijn er hier al mensen over op dekbedjes? Lijkt me handiger dan dekentje/lakentje, zeker nu het zo wisselvallig is met de temperaturen 's nachts. Ik denk dat ze beter terug kan kruipen onder een dekbedje maar misschien vergis ik me, hoor.

En wat voor dekbedjes hebben jullie?
  woensdag 27 april 2011 @ 15:52:56 #208
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_96047369
helaas Miss wij zitten zelfs nog in de slaapzakken. Roy weet zich geen raad met een dekentje/lakentje
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_96047425
selene heeft eerst een tijdje onder een dekentje in een dekbedhoes geslapen en vanaf vorig jaar februari sliep ze onder een dekbedje want toen zaten we in het ronald mac donald huis en hadden ze daar dekbedjes en die zag ze en die moest ze toen perse ;)

ze was ook al best vroeg in een peuterbedje, vanaf juli zo ongeveer. ruim voor der 2 iig.
  woensdag 27 april 2011 @ 15:57:22 #210
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_96047560
Miss, ik heb een 4 seizoenen dekbed, gewoon van Ikea. Het bevalt Joep prima :)

Oeke, wat gezellig! Lijkt me ook zo leuk om bij je mupke te kunnen blijven een keer, om te zien wat hij/zij doet enzo.

Bar :D

Twinkly, Joep is helemaal gek van alles wat wielen heeft. Dus dat moet benoemd worden, want ik moet wel weten wanneer hij een "moot" ziet of hoort. Alleen gek genoeg is hij al een tijdje helemaal gek van auto's, maar dat woord zegt hij dan weer niet, dat is gewoon een "hing hing" (beetje auto geluid).

Ook zo gezellig is dat ik de hele dag hoor "mama mee" en dan staat ie voor me met dat handje te wenken. Alleen jammer dat ik met die dikke pens niet altijd puf heb om op te staan :')
  woensdag 27 april 2011 @ 15:59:53 #211
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96047662
Twinkly, (geiblok, danwel Reinout VLD autocorrect), sneu van de woedeaanval van Niels. ;( je hebt nog wel mazzel dat dit je eerste is ;) en om een goede reden. Ach, dan weet je voor de volgende keer, nietwaar?

Oeke, (Oekraïne vlgs autocorrect) fijn dat het goed ging! (ik dacht dat je een creatif werk deed?)

Miss, (geen autocorrect opties ;) ) heb je al een juniorbed of ligt Senna nog in het ledikant? Je kan twee dekbedhoezen gebruiken, een met dekbed en een zonder. Kan je per dag neslissen, toch?
pi_96047767
Bij Isabeau is momenteel 'tot de volgende keer' helemaal hip. Maar ze is er nog niet zo geoefend in. Het varieert van "totte ooke keer" tot "keer".
Ze zegt het tegen alles dat uit beeld dreigt te verdwijnen. Zoals bijvoorbeeld bumba op de computer. "Doei Bumba, totte ooke keer, slapen!"

en opsommingen. Zitten we een boekje te lezen waar een foto van een spin in staat, dan wijst ze naar de spin en zegt "Spin" (goh? :P) en vervolgens noemt ze een mier en een lieveheersbeest en alle andere dieren op die bladzijde "ook een spin, ook en spin, ook een spin" en dan maar lachend achterom kijken of ik wel hoor hoe goed die grap is.

Hing hing vind ik wel een goede seilram!
pi_96047830
Haha ik las geilblok :')

figures
  woensdag 27 april 2011 @ 16:07:38 #214
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_96047977
Hahaha en ik las: geilbok :D
pi_96048080
Haha, die autocorrect opties :D
Las ik ook hoor Sorbo. Mijn geilheid is geblokkeerd? Vandaar ;( ;)

Heeft ze dat van Sesamstraat, Sorbootje? Ik blijf me verbazen over de lange zinnen die ze maakt.

Miss, volgens mij heeft Huup een dekbedje voor Amélie.

Niels zei net toen ik hem naar bed bracht al op het aankleedkussen "drinken mama" (drinken bij mama). Dat is voor het eerst dat hij er een zin van maakt O+ Ik vind het stiekem wel fijn dat hij dat zo aangaf, hij drinkt nog maar weinig bij mij (in vergelijking met eerst: 3 keer nog maar) en ook erg kort, maar hij vindt het dus nog wel fijn. Alhoewel ik het ook wel prettig vind dat hij zelf zo goed aangeeft langzaam af te willen bouwen.
pi_96048130
Oeh wat bijzonder Twinkly! mooi!

Ik denk dat Isabeau het van mij heeft. Ik zeg altijd als we bijvoorbeeld bij het kdv vertrekken 'tot de volgende keer'.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:18:23 #217
300054 Marlinde
pi_96048403
Sorry voor de egopost

We zijn naar het CB geweest, dezelfde arts heeft gekeken en vond het er veel beter uitzien dan gisteren (géén oorontsteking) :? Is toch raar!? Hoe kan ze de ene dag nou een flinke oorontsteking hebben en de andere dag bijna niks meer?????????

Ik kijk het nog even aan, maar ik denk dat ik morgen de huisarts maar ga bellen of ze bloed willen afnemen. Vandaag is ze weer vreselijk aan het plakken en aan het huilen... ;(
Dat ze 4 weken koorts/verhoging heeft is toch niet normaal en dan moet er toch wel wát aan de hand zijn??
BAH! ;(
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_96048757
Twinks, hij begreep zelfs dat hij de babyschommel moest delen met een ander kindje, dus om de beurt. Zonder huilen, slechts een beetje gesputter kon ik dat andere jongetje duwen. Heel fijn om te merken.

Miss, ik denk dat we nog wel even onze reserves houden, of het bij ons past en of we er alledrie blij van worden.
Ko slaapt nog onder een dekentje. We hebben wel een dekbedje liggen, maar ik vind het zo'n geprop in de ledikant. Althans zo voelde het.
Het dekbedje hebben we gekregen van Ko zijn grote neef, dus ik weet niet waar het vandaan komt.

Davinia, ik heb inderdaad een creatief beroep. Ko gaat naar een ouderbestuurde psz. Waar ouders zelf de ochtenden draaien met de kinderen. In een grote binnentuin/'bos'. Uiteindelijk draai je gemiddeld 1 keer in de week een ochtend samen met een andere ouder.

Wat babbelt Isabeau toch fijn. :)

Marlinde, wat raar allemaal. En vooral dat je je er zelf zo ongelukkig onder voelt. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik hoop in elk geval dat de huisarts met je mee wil denken. Zodat je snel je eigen Tessa weer hebben. :*
  woensdag 27 april 2011 @ 16:31:21 #219
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_96048940
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:50 schreef miss_sly het volgende:
Zijn er hier al mensen over op dekbedjes? Lijkt me handiger dan dekentje/lakentje, zeker nu het zo wisselvallig is met de temperaturen 's nachts. Ik denk dat ze beter terug kan kruipen onder een dekbedje maar misschien vergis ik me, hoor.

Miss, morris slaapt sinds een maand onder ren IKEA peuterdekbed. Eerst wilde hij niet, maar ineens was ie zijn slaapzak zat, trok m uit en heeft niet meer anders geslapen.
Ik zou het echt alleen doen als je zeker weet dat ze eraan toe is en ze zich niet meer per ongeluk erin zou kunnen draaien. In principe is het natuurlijk vanaf twee jaar.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_96049493
Miss, de oudste slaapt hier onder een peuterdekbed van de Hema. Gaat goed, ik heb vorig jaar toen het wat warm begon te worden voor het dekbed, maar nog te fris voor alleen het overtrek, het ledikantdeken erin gedaan. Dat was een mooie tussenoplossing hier.

Iris ligt nog in haar slaapzak, maar weet inmiddels hoe die open moet... althans steeds als we haar uit bed halen heeft ze em een stukje open gemaakt...

Marlinde, luister maar naar je moedergevoel hoor, want vaak klopt dat toch wel op de een of andere manier. Hopelijk wil de huisarts toch wat verder kijken...
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 16:44:49 #221
5428 crew  miss_sly
pi_96049533
Het lijkt me idd niet normaal dat een kind 4 weken koorts/verhoging heeft. Alleen al daarom vind ik persoonlijk dat je ha je serieus moet nemen en TEssa goed moet onderzoeken of doorsturen. Succes, ik hoop dat je meisje gauw opknapt en de huisarts wat voor je kan en wil doen!

Memmel, Senna is al wel ruim 21 maanden, dus dat is niet zo ver meer van de 24 maanden af. De slaapzak is ze niet meer echt fan van, die probeert ze ook uit te doen en soms lukt dat ook. Voor erin draaien ben ik niet zo bang, en voor warmtestuwing ook niet, eigenlijk. Het heeft ook geen haast nu, maar ik vind het zo rot als ze zo kaal in haar bed ligt en nergens onder kan kruipen als het kouder blijkt.
pi_96050085
wij hebben idd een peuterdekbedje van Ikea. De goedkoopste ( :') ), niet vanwege dat ie goedkoop was :P maar omdat die het lichtst was. Op die manier is ze zelf makkelijker in staat om het ding te verplaatsen.
Bij ons ligt ie een heel stuk onder het voeteneind van het matras, ze kan het zo niet helemaal lostrekken, maar eventueel wel van zich af schoppen of weer over zich heen doen als het te warm/koud is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 27 april 2011 @ 16:59:03 #223
300054 Marlinde
pi_96050163
Ik snap niet dat de huisarts zegt dat ik me verder geen zorgen hoef te maken :? Hij heeft alleen dr oortjes, keeltje gekeken en longetjes geluisterd, maar verder niks! Aan de hand daarvan kan je toch niet direct zeggen dat er verder niks is om me zorgen over te maken? :?
Kijk gaat het nou over een week ziek zijn oké, maar dit is al 4 weken gaande... ;(

Tessa is nu voor het eerst sinds een héle lange tijd even alleen aan het spelen! In de tent waar ik ballenbakballen in heb gedaan O+ Even kindvrij, klinkt misschien erg egoïstisch, maar ik word er zo moe en verdrietig van om een huilend en hangend kind op schoot te hebben.. :@

Ik ga morgen de huisarts bellen en vragen of ze verder onderzocht kan worden en anders dat ik een verwijzing wil naar de kinderarts! Vandaag heeft ze 38 graden...

[ Bericht 4% gewijzigd door Marlinde op 27-04-2011 17:06:39 ]
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 17:07:26 #224
5428 crew  miss_sly
pi_96050508
Marlinde, is misschien Tessa's normale temperatuur al wat hoger? Geen idee hoor, ik weet dat die van Senna vrij laag is (36,2) en ik weet ook dat die van een neefje vrij hoog is (37,4). Natuurlijk is het hangen en plakken dan nog steeds vreemd en niet fijn (hoef je niet :@ voor te doen), maar dan zou ze iig niet al die tijd al echt verhoging hebben?
pi_96050533
Even mijn vakantieervaring met jullie delen. 2 Weken geleden terug gekomen uit Gran Canaria. Riu Hotel geweest. Wat een feest voor kinderen. Echt een aanrader. Lena heeft zich ernstig goed vermaakt. Met name de animatie was erg in trek. Ander bijkomend voordeel was dat er geen Russen waren. :) Ook het vliegen is best goed gegaan. Een keertje flink moeten huilen in haar slaap. Zijn met een Duitse maatschappij gegaan en daar stonden de kindjes wel in het middelpunt.

Bij terugkomst helaas heel het ritme in de war. Maar dat mag de na pret niet drukken.
  woensdag 27 april 2011 @ 17:09:02 #226
300054 Marlinde
pi_96050572
Miss: Toevallig heb ik 2 weken lang haar temp bij gehouden voordat ze ziek werd en dat lag allemaal zo rond de 36,5..
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 17:10:25 #227
5428 crew  miss_sly
pi_96050633
OK, dan is dat ook duidelijk. Dat is dan ook iets dat je mee kunt nemen naar je huisarts: je weet door meting wat haar normale temp is, dus je hebt een goed argument.
pi_96055555
4 weken is ook wel erg lang hoor!

Hier lijkt het langzaam weer de goede kant uit te gaan met de oren, hij gilt een stuk minder. Wel is hij veel eerder moe dan anders... soms zelfs weer twee slaapjes :?

Nuja, vrijdag naar de ka, kijken wat die nu te zeggen heeft :)
  woensdag 27 april 2011 @ 19:42:09 #229
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96057098
Twinkly wat een <3 moment

Tessa, gewoon bellen hoor!!!

Miss, Alexa ligt ook al tijden onder een Ikea dekbed in haar ledikant. Ook omdat ze doorhad hoe ze haar slaapzak uit kon doen. Bevalt verder prima, ding ligt net als bij huup voor een deel onder het matras.

Alexa bleek dus een oorontsteking te hebben (gehad), had geen AB nodig, is nu bijna koortsvrij gelukkig. Ze heeft gisteren dan ook de hele dag en nacht geslapen :o . Alleen eruit geweest om te eten/drinken.
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 27 april 2011 @ 19:49:08 #230
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_96057476
Marlinde, Joep heeft een keertje ook anderhalve week koorts gehad. Mijn huisarts vond dat ook niet normaal en heeft ons gelijk naar het ziekenhuis verwezen voor een bloedonderzoek. Daar kwam binnen 1 dag de uitslag van en toen bleek er toch ergens een ontsteking te zitten en kreeg hij een ab-kuur. Ik wil dus alleen maar zeggen... mijn huisarts vond anderhalve week al niet normaal. Joep was toen 13 maanden ofzo.
pi_96058730
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:50 schreef miss_sly het volgende:

wij zijn al een hele tijd over van dekentje naar dekbedje. Tess lag bijna niet onder de deken, schpte m steeds van zich af. Toen ging ze bij mijn ouders logeren onder een heerlijk warm donzen kinderdekbedje en ze heeft de hele nacht eronder gelegen. Toen ben ik thuis ook een dekbedje gaan gebruiken. Van de winter gebruik ik de dikke, nu ligt er een dunne ook van Ikea. Tess slaapt nog wel in een (zomer)slaapzak. Ze vindt 'm niet alitjd even prettig maar zonder klimt mevrouw haar nest uit :')
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96058826
Oh Huup, die foto is echt geweldig! O+ O+ O+ *smelt*

Aviva loopt *O* wat goeeeed!

Marlinde wat vervelend dat er niks is gevonden. Nou ben je gewoon nog helemaal niks verder. Echt raar die antwoorden van CB en de arts hoor. Het is jou toch duidelijk dat er iets moet zijn.
Bloed laten prikken zou ook een goede optie zijn inderdaad

Wat fijn dat Ko het zo naar zn zin heeft op de kresj! en dat jij het ook leuk vond de eerste keer als ''leiding''. Zoiets zou ik echt spannend vinden en beetje eng

Oh wat knap dat Niels al tweewoordszinnen maakt en ik las ook laatst dat hij zichzelf Nies noemt O+ (zo noemde ik mezelf ook altijd) wat heftig van die woede aanval joh! Maar die foto is dan wel weer mega cute, kijk die 2 kereltjes nou O+

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:24 schreef Incantrix het volgende:
Wat grappig om te lezen :D hier is dus alles (en iedereen :') ) ''koe''
Wij hebben koeien schilderijtjes hangen in de slaapkamer en het eerste wat Wolf doet als hij op die kamer is, is kijken en hard roepen. En nu dus met zn vingertje naar ieder voorwerp ''koe'' :D
En hij zegt verder: bah,papa,baby,die,kijk,nee,ja,toet-toet(auto) en geluiden v hond,paard,schaap
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_96060111
Oeke, wat goed dat het nu zo leuk was op de creche. ^O^

En Twinkly, de eerste woedeaanval. Aiks. :X ;) :*

Marlinde, ik ben benieuwd, ben je nog naar het cb geweest?
pi_96060187
En Aviva loopt! *O*
pi_96060867
Marlinde, ik zou inderdaad weer naar de huisarts gaan en dan een bloedonderzoek en eventueel een verwijzing naar de kinderarts vragen. Het kan toch niet normaal zijn dat ze al zo lang koorts heeft. Als de huisarts zo niets vindt dan betekend dat toch niet dat er niets aan de hand is, het kan ook iets zijn wat je niet direct ziet. Een dikke knuffel, want ik denk dat je die wel kunt gebruiken :*

"Nies" heeft hij niet meer gezegd. Maar vandaag zei hij, toen ik vroeg "wie is er wakker?", "Nieuws! Nieuws!"

Sorbootje, Isabeau zei een tijdje terug toch bij ieder stukje pasta dat het lekker was? Niels deed dat vanavond ook! "patta!" "lekkuh!" x 20 :D
  woensdag 27 april 2011 @ 20:49:18 #236
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_96061191
quote:
Op woensdag 27 april 2011 20:12 schreef Poppejans het volgende:
Oh wat knap dat Niels al tweewoordszinnen maakt en ik las ook laatst dat hij zichzelf Nies noemt O+ (zo noemde ik mezelf ook altijd) wat heftig van die woede aanval joh! Maar die foto is dan wel weer mega cute, kijk die 2 kereltjes nou O+
Heet jij ook Niels dan?! ;)

Tirza zegt tegen alle kleine beestjes "kikke" (goh welk beest zal ze bedoelen! :P ) en een paar weken geleden sprak ze het uit als "kikkah"!
Tegen onze poezen zegt ze Wawa O+ (een van de 2 heet Noah, vandaar. De ander Nelson, maar da's te lastig, dus die heet nu ook gewoon Wawa)
Ze noemt zichzelf Tizza O+ , nog 1 lettertje te gaan, dan heeft ze 'm goed! *O*
De laatste weken is ze echt heel erg van de "KIJK" en "Au!", maar dat laatste vindt ze volgens mij gewoon leuk en zegt ze niet omdat ze daadwerkelijk pijn heeft. Ik heb 'r vorige week betrapt op een woordenreeksje van 2! KIJK mama! O+
Zo, nu weer genoeg 'opgeschept' over m'n meisje.

Maarre ik las dat Aviva aan de wandel is!!! Woehoew! *O*

En nog steeds geen duidelijkheid wat Tessa nu mankeert. ;( Sjit zeg. Hopelijk word je morgen verder geholpen Marlinde en is je meisje snel weer jouw meisje! :*

Verder weet ik het ff niet meer, sorry. :@ heb wel gelezen, maar ben 't vergeten
pi_96061734
Mijn zoon noemt zichzelf gewoon 'Die!' O+
pi_96061908
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:58 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn zoon noemt zichzelf gewoon 'Die!' O+
O+

Mijn dochter noemt zich Tessje O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96062081
Mijn dochter noemt zich Te, of La. Maar ja alles is La of Ka of Ta.
Nog weinig zinnigs op praatgebied.. Alleen Mama, Papa en Oma.

Wat naar dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt Marlinde, eigenlijk alleen maar meer vaagheid.

Niels O+ , wat goed zeg, jij gaat echt als een speer. Maar Twinks begrijp ik nou dat jou nachten langer worden omdat Niels minder vaak komt 's nachts?

Oeke, je eerste dienst zit erop *O*
Ik ben erg benieuwd hoe jullie je erbij voelen over een tijdje, of het volledig bevalt enzo. Ook heerlijk te lezen en te zien van jullie weekendje op de tuin.

Oja ik vergeet bijna Aviva die loopt *O* *O*
  woensdag 27 april 2011 @ 21:23:47 #240
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_96063250
Al die pratende dreumesjes O+ O+ Hoewel er ook vast wel een tijd komt dat we wilden dat ze het niet hadden geleerd ;)

Ik kom hier even binnenvallen met een dilemma: Onze heren slapen al een paar weken 's avonds pas rond 21u / 21.30 in. Erg laat dus... Ze liggen meestal rond 19u, en al die tijd is het feest, huilen, dreinen, lachen, gieren en brullen boven. Gister zijn ze overdag niet naar bed geweest, het was drama toen ze moesten, dus er maar weer uit (na een half uurtje proberen). En wonderbaarlijk: het inslapen ging gisteravond voor t eerst in drie (!!) weken goed. WIj dachten: toeval..... maar vandaag dus weer overdag geslapen en vanavond was het weer bal (ze slapen nu zo'n tien minuten). Wat denken jullie ervan???
pi_96063516
lastig Mikoxx. Hoe zijn ze overdag?? Blijven ze vrolijk of worden ze chagarijnig?

Tess doet nog steeds d;r dutje overdag maar niet meer dan 1,5 uur. Ze gaat s avonds rond 19.45 naar bed en we hoeven er nog maar een minuut of 8 bij te zitten. *O* En mevrouw slaapt gewoon al een week of 2 weer helemaal door in haar eigen bed *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 27 april 2011 @ 21:29:27 #242
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_96063696
Overdag zijn ze wakker.... en blij..... Ze zijn 's avonds ook niet zichtbaar moe als ze naar bed moeten, en als ze om 12.30 gaan is dat eigenlijk hetzelfde. Ze willen dan op zich wel naar bed trouwens, ze slapen dan zonder problemen in en slapen meestal zo'n 1,5 uur.

Oeh... Tess is goed bezig zeg! Knappe dame * Tessje O+ *. Hoe is het daar verder? Lang niet 'gesproken' zeg!
pi_96063885
Oeh, even een jompel speciaal voor Aviva!
pi_96063938
Misschien eerst proberen het slaapje in te korten tot max 1 uur en als het dan 's avonds drama is misschien naar 3 kwartier of anders afschaffen..

Tessje gaat goed! Lul de oren van kop, praat echt de hele dag. Zingt twinkel twinkel kleine ster.... grote klokken zeggen bimbam... poesje mauw/hondje waf/kippie tok.... 1,2,3,4 hoedje van papier..

Afgelopen weekend naar CP geweest, heerlijk genoten zie fototopc.
Ze heeft zo haar nukken, is soms oerchagarijnig, is ondeugend, is lief, kan heel goed slijmen. Als ze iets graag wil staat ze naast je en zegt ze mamaaaaaaaaa assjebieeeeeeeeefffffffffffff... O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_96064162
En Mikoxx, misschien gewoon alleen in bed leggen overdag als ze moe lijken? Of zouden ze het dan niet meer accepteren, asl het niet altijd hoeft? Mijn dochter slaapt nu 3 keer in de week nog wèl overdag (kdv) en de overige dagen niet. Voor haar lijkt dat een goede balans.
pi_96064261
Vicky, wat goed! 1,5 uur is toch ook best een lekkere slaap?

Mikoxx, beetje hetzelfde issue hier. De laatste weken wordt het 's avonds tussen 20.00 en 21.00 uur voordat Miepie vindt dat ze klaar is om te gaan slapen. Zij doet alleen meestal nog 2 slaapjes, waarvan de tweede steeds later op de middag plaatsvindt. Ik denk dat dat een beetje het probleem is. Vermoedelijk gaan we binnenkort over naar 1 slaap.

Vandaag heeft mevrouw besloten dat kruipen voor baby's is :D Ineens hobbelt ze gewoon de hele kamer door zonder problemen. Gelijk even geshowed bij de arts bij het CB *)
Die was trouwens ook wel onder de indruk dat Hannah het brullen van een tijger kon nadoen en haar oren, mond, buik, navel, voeten en tenen kan aanwijzen wanneer je het vraagt.

Stats bij 14,5 maand: 78 cm lang, 9.95 kilo zwaar en een hoofdomtrek van 46 cm. Uitstekend op schema ^O^
  woensdag 27 april 2011 @ 21:39:13 #247
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_96064356
Groof en Vicky, zo fijn dat jullie meedenken. Het slapen is hier gewoon nog steeds een behoorlijk issue helaas....

Vicky, Tess kan al zoveel dingen zeggen! Knap hoor!! Hier worden woorden van liedjes meegezongen, en vooral veeeeel gebaren van liedjes meegedaan. Zo leuk die ontwikkeling! Ik vind ook dat t megahard gaat op t moment overigens.

Groof, hoe oud is jouw dreumes nu? En waarom laat je haar op het kdv wel slapen en thuis niet?
pi_96064407
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:49 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

Heet jij ook Niels dan?! ;)

Bijna! ik heet Denice
Wat gaaf dat Tirza haar eigen naam al zegt!

En R. die zichzelf ''die'' noemt :D ik zie het ook helemaal voor me hihi
Gaat het goed met hem? Ik wil hem zo graag weer eens in t echt zien! Je komt toch nog wel naar de Utrecht meet he??

Hannah goedgekeurd *O* mooie stats!
pi_96064568
*O* Lopende Hannah en Aviva *O*

Octo, ik vind 1,5 uur ook prima :D

Mikoxx, ik sta soms echt versteld om wat Tess allemaal kan zeggen. In een van de K3 films is een stukje tekst: dikke grijze olifant, wij willen naar sprookjesland. Tess vanmiddag aan tafel: dikke otefant, wijjuh spookiejand!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 27 april 2011 @ 21:43:00 #250
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96064608
*O* Aviva wat goehoed *O*

En ik zou me ook zorgen gaan maken hoor als ik 4 weken een kind met verhoging / koorts had Marlinde :Y

Esmee noemt zichzelf Emmee en soms Linde :D Al snap ik dat het bij het bekijken van foto's wel ingewikkeld is omdat ze wel heel erg op elkaar lijken ;)
  woensdag 27 april 2011 @ 21:43:42 #251
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_96064659
Oh en hier ook eigen namen trouwens! Zo schattig! En elkaars namen ook, ze weten gewoon ook in de spiegel en op foto's wie wie is! Knapperds!
  woensdag 27 april 2011 @ 21:45:27 #252
100412 mefke79
komt goed!
pi_96064773
Ik pik er even wat dingetjes uit:

Marlinde, ik zou toch ook even om bloedonderzoek gaan vragen. Gewoon voor de zekerheid. Bovendien, bij kindjes onder de twee jaar is het gewoon beleid om het niet zo lang aan te kijken, zeker niet bij koorts die langer duurt dan drie dagen en die geen aanwijsbare oorzaak heeft. Succes!

Miss, Driekus heeft nooit zo onder een deken geslapen, maar altijd onder een deken in een hoes. Dat doen we nu dus nog steeds, er zit een ledikantdeken in de hoes. Nou ja, normaal dan, want nu ligt ie dus alleen onder de hoes. En zelfs die stampt ie weg, hij heeft het warm denk ik.

Aviva loopt!

Ik vind dat praten zo wonderlijk! Driekus is bezig met de eerste combinaties van woorden. Favoriet: kan niet! Wat dan ook gebruikt wordt als iets niet lukt of als iets niet mag. En hij noemt zichzelf jejje en wijst dan naar zichzelf in de spiegel of op een foto.
Driftbuien heeft ie ook regelmatig, het schattige is dat ie nu met zijn voet begint te stampen als ie boos is. Dan kost het me dus echt heel veel moeite om niet in lachen uit te barsten, het ziet er zo stom uit.
pi_96064798
Mijn dochter is nu net drie geworden (6 april) en geen dreumes meer. Wat ik hierboven beschrijf is eigenlijk al zo sinds Kerst. Ze accepteert het niet om door mij soms wel en soms niet in bed gelegd te worden (of ik moet het heel aantrekkelijk voor haar maken (mijn bed bv :P ). Op het kdv gaat ze gewoon met het overgrote deel van de groep naar bedje en vindt ze dat ook prima (omdat alle kindjes dan naar bed gaan?). Ze doet het goed zo. Ik denk dat ze die drie keer dat extra dutje gebruikt om een beetje bij te tanken.

Ik bracht haar thuis op een gegeven moment niet meer naar bed overdag omdat ik hoorde dat ze gewoon ging spelen boven. Ze was echt niet moe genoeg meer op dat tijdstip om te gaan slapen.

Jaaaaa, Poppejans, wij komen nogsteeds hoor! *O*
  woensdag 27 april 2011 @ 21:48:01 #254
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_96064937
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn dochter is nu net drie geworden (6 april) en geen dreumes meer. Wat ik hierboven beschrijf is eigenlijk al zo sinds Kerst. Ze accepteert het niet om door mij soms wel en soms niet in bed gelegd te worden (of ik moet het heel aantrekkelijk voor haar maken (mijn bed bv :P ). Op het kdv gaat ze gewoon met het overgrote deel van de groep naar bedje en vindt ze dat ook prima (omdat alle kindjes dan naar bed gaan?). Ze doet het goed zo. Ik denk dat ze die drie keer dat extra dutje gebruikt om een beetje bij te tanken.

Dan was ze dus wel een stukje ouder dan onze mannen (die zijn nu ruim 22 mnd). Oh echt ik vind dit weer zo lastig.... het cb adviseerde ook om ze wél te laten slapen overdag, maar nu we het dus uitgeprobeerd hebben neig ik toch naar niet laten slapen, of om de dag oid. Pff...
pi_96065341
Inderdaad moeilijk Mikoxx.

Misschien toch maar gewoon proberen. Na een uurtje wakker maken is ook wel een goed idee, denk ik.
pi_96065380
Jaël gaat ook opeens laat slapen, maar kan qua humeur echt nog niet zonder het middagslaapje. Wij halen haar nu na een uur 's middags uit bed ongeacht of ze wakker is, en het inslapen lijkt nu wel weer beter te gaan. Maar het is wel even zoeken geweest.

Ze begint trouwens ook een extreem eigen willetje te krijgen, van de week kreeg ze een nee van manlief en toen liet ze zich als een plank achterover vallen op de grond om het vervolgens op een krijsen te zetten. Wij moesten er wel een beetje om lachen maar deden dit uiteraard niet.. We hebben het maar even laten gaan en toen kwam ze ons zelf een kusje geven en ging ze weer spelen, beetje raar, maar goed hopelijk doet ze het niet meer!
  woensdag 27 april 2011 @ 21:54:47 #257
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_96065414
Daar voel ik zelf juist niet zo voor. Mijn ervaring met wakker maken is: chagerijnige kindjes.. ;(
  woensdag 27 april 2011 @ 21:57:32 #258
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96065596
Mikoxx hier gooi ik soms de deur open als ze te lang slaapt. Dan wordt ze rustigaan wakker en dat is voor iedereen een stuk gezelliger ;)
  woensdag 27 april 2011 @ 21:58:02 #259
100412 mefke79
komt goed!
pi_96065629
Mikoxx, ik zou ook niet wakker maken, dat levert hier alleen een heel boze Driekus op. Lastig hoor probleem heb je. Ik denk dat ik gewoon even zou proberen hoe ze reageren op minder slapen of niet slapen overdag, wie weet hebben ze gewoon minder behoefte aan slaap.
pi_96065694
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:57 schreef Stiemie het volgende:
Mikoxx hier gooi ik soms de deur open als ze te lang slaapt. Dan wordt ze rustigaan wakker en dat is voor iedereen een stuk gezelliger ;)
dat doen wij hier ook idd. Deur open en dan wat gaan rommelen op de gang en kleren klaarleggen enzo.

Tess wordt vaak ook uit zichzelf mega chagarijnig wakker. Dan is het tranen met tuiten en flink krijsen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 27 april 2011 @ 21:59:41 #261
100412 mefke79
komt goed!
pi_96065739
Stiemie, dat doen wel dus altijd, de deur open gooien. Het is onderdeel van het ochtendritueel hier. Doen we het niet en maken we em wakker, dan is ie sjacho. Je kan em pas risicoloos uit bed halen als ie vrolijk goeiemogge roept...niet eerder.
  woensdag 27 april 2011 @ 22:00:31 #262
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_96065795
Dank voor alle tips en het meedenken! Op zich zou het goed kunnen wat je zegt Mefke, nu ik het zo lees denk ik ook weer aan de babytijd, ook toen sliepen ze in verhouding met de meeste kindjes erg weinig. En het waren destijds allemaal hazenslaapjes van 45 min. Dus op zich zou het natuurlijk kunnen dat ze weinig slaap nodig hebben. Morgen werkdag, dus we laten het morgen maar gaan zoals het gaat. Ik noem t wel even op de creche en dan moeten ze morgen maar zien. Op dit soort momenten wilde ik dat ik er altijd was... dan kon ik jullie adviezen morgen in praktijk gaan brengen... ;)
pi_96067048
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:04 schreef wickie het volgende:
Oeke, je eerste dienst zit erop *O*
Ik ben erg benieuwd hoe jullie je erbij voelen over een tijdje, of het volledig bevalt enzo. Ook heerlijk te lezen en te zien van jullie weekendje op de tuin.
Lief! Ik vind het trouwens ook fijn om te lezen dat het beter gaat met Mette nu ze buisjes heeft. :Y

Octo, wat goed van Hannah! *O*

En Vicks, klinkt als een heerlijk weekend met je ondeugd. O+ Mooie meid is het toch.

Stiemie, ik moest lachen, heeft Esmee nu al een soort identiteitscrisis omdat ze zoveel op haar zusje lijkt! :D O+

Herkenbaar hoor Mikoxx, hier is het momenteel ongeveer hetzelfde.
Als Ko uit de psz komt slaapt hij gewoon 3 uur! :D
En dan wil hij er inderdaad pas laat in. Maar wakkermaken voel ik ook niet voor, alhoewel ik vandaag dus ook maar ging rommelen en herrie maken na 3 uur. En dan nog is hij behoorlijk chagerijnig.
Misschien toch wat consequenter zijn en hem na een uur ofzo wakker maken.
Ik ben benieuwd of het verbetert bij jullie!

Ko noemt zichzelf nu Ko of Kootje. O+
Vanavond was ik aan het afwassen en ik hoorde hem aan komen rennen naar zijn bedje.
Daarna was het lang stil, dus ik keek even om het hoekje, had hij zijn knuffelshirt en speen uit bed gevist en was er naast gaan liggen op de grond. Even relaxen. :D
pi_96078752
Goeiemorgen! Ik kom hier maar alvast eens stiekum om het hoekje kijken. Mijn grote vent is jarig vandaag!! Als hij straks weer in z'n bedje ligt voor zijn ochtenddutje zal ik weer eens goed bijlezen hier... zie een hoop bekende namen, maar ook onbekende...
  donderdag 28 april 2011 @ 09:13:23 #265
95408 Incantrix
pi_96079304
Shandaly, gefeliciteerd!! *O* Fijne dag gewenst :)

Oeke, wat fijn dat het zo'n leuke dag was, heerlijk ook met het mooie weer!

Marlinde, succes met bellen vandaag :*

Woah! Al die kinders aan de zinnetjes ook al zeg :o knap!

Vicky, dikke *O* voor Tess, wat enorm fijn dat het zoveel beter gaat met slapen joh!

Stef heeft vannacht weer flink lopen spoken :O Het is echt bal de laatste paar dagen, ik vraag me echt af wat er is..
3!
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 09:37:46 #266
5428 crew  miss_sly
pi_96079786
Gefeliciteerd Shandaly en welkom!

trix, fijn dat je terugbent van je Fok-vakantie :*

Marlinde, vandaag naar de huisarts?
  donderdag 28 april 2011 @ 09:45:24 #267
95408 Incantrix
pi_96079956
Thnx Miss :) Het is wel fijn te posten weer, maar even heel erg met andere dingen bezig zijn was ooj even verlossend, ofzo :)
3!
pi_96079988
Lars en Shandaly *O* Welkom! Blij om je hier weer terug te zien :Y

Trix: ook weer welkom :)

Thomas heeft nu echt zijn eerste losse stapjes gezet. Niet meer drie stapjes, maar echt al makkelijk drie meter ofzo dat hij stapt :Y Ik probeer het straks eens te filmen, maar onze vermoeide ziel ligt nu terug te slapen :)
  donderdag 28 april 2011 @ 09:49:36 #269
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96080087
hoihoi
Niet veel tijd, en moet van de VK rustig aandoen, dus sorry voor het af en toe binnenvallen en soms dagen afwezig zijn..

@marlinde: wat naar dat Tessa nu al zo lang koorts heeft. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Ik zou ook willen weten wat er met mijn kindje mis was... ik hoop dat je HA je door kan verwijzen naar een kinderarts oid. Zodat ze verder onderzoek kunnen doen. Ik hoop dat Tessa zich snel wat beter zal voelen.. en jullie weer kunnen gaan genieten van dr vrolijke zelf!

@Vicky; wat zag ik een gezellige spam van jullie weekendje weg! zag er heerlijk ontspannen uit... en blij om te lezen dat Tess steeds beter gaat slapen.

@Shandaly; gefeliciteerd!!!!

Oeke je eerste dag als crechemama achter de rug! wat fijn dat het goed ging.. kan me voorstellen dat het vtv wel even spannend was. Maar lekker dat het dan toch zo goed gaat en ook Kootje er goed op reageert!

wat een lieve kindjes allemaal die zelf hun naam zeggen! dat doet Evie niet hoor... ze zegt best veel dingen, maar zichzelf benoemt ze nog niet... gister was ik in dr fotoboek bezig; en heb ik ook een lijstje gemaakt met dr woordjes tnt en kwam toch zo op een stuk of 20... vond ik best veel eigenlijk...
(tis natuurlijk niet veel vergeleken met die spraakwatervallen hiero ;) maar denk dat ze prima op schema ligt).

Over wakker maken met dutjes; ik doe dat ook nooit! Evie wordt dan ook heeeeel chaga... en ik dnek dat ze prima voelt hoelang ze moet slapen... soms slaapt ze smiddags 1.5 en soms 3 uur.. en eigenlijk is het nooit een probleem als ze om 20 uur naar bed gaat, ongeacht hoe lang ze dan smiddags heeft geslapen....
pi_96080136
lopende aviva *O*

en 4 weken af en aan koortsig zou voor mij ook reden zijn om aan de bel te trekken hoor :*
pi_96080169
Van harte gefeliciteerd met Lars, Shandaly!

Goed van Thomas zeg, dat vraagt idd om een actiefilm, zo schattig om te zien altijd. :)

Zoë heeft een soort relapse lijkt het wel, kruipen is het weer helemaal, alsof ze het lopen
te langzaam vindt gaan.. :?
pi_96080241
Is Zoë ziek geweest, Spewey? Thomas is op korte termijn vrij ziek geweest en de dokter gaf toen ook aan dat het vrij vaak voorkomt dat kindjes dan weer eventjes achteruit gaan (het is eigenlijk pas sinds vorige week dat Thomas weer alles deed van voor zijn ziek zijn ).
pi_96080267
Welkom Shandaly en Lars! Hele fijne dag gewenst vandaag! Wat heeft hij als kadootje gekregen? en gaat hij nog een een stukje taar?
Past Lars de kleertjes van Wolf al? *nieuwsgierig is*
pi_96080522
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 09:54 schreef leonieke het volgende:
Is Zoë ziek geweest, Spewey? Thomas is op korte termijn vrij ziek geweest en de dokter gaf toen ook aan dat het vrij vaak voorkomt dat kindjes dan weer eventjes achteruit gaan (het is eigenlijk pas sinds vorige week dat Thomas weer alles deed van voor zijn ziek zijn ).
Zoë is op dit moment ziekig (39.4), heeft vorige week de BMR vaccinatie gehad en is geen blije dreumes.
Hopelijk loopt ze dan van het weekend weer zoals vanouds. :)
  donderdag 28 april 2011 @ 10:11:13 #275
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_96080697
Mef, superschattig is dat idd, dan zijn ze zo onwijs boos, en het ziet er superschattig uit. En maar je gezicht in de plooi houden. :D

Leonieke en octo ook aan de wandel! *O* Althans, jullie kids ;)

Mikoxx, onze slaapfilosofie is dat ze pas naar bed gaan als ze moe zijn. Zowel overdag als s avonds. Wij hebben dan ook geen vaste avondslaaptijd. Je kan proberen om ze niet op bed te leggen, behalve als ze echt moe lijken te zijn (kan het ook zij dat de ene wel moe is en de ander niet? Dat ze elkaar mss wakker houden?) Of s avonds voor het slapen gaan (althans bedtijd) even in bad? Word je ook lekker soezelig van.

En bedankt voor de lieve jompels! O+
pi_96080781
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 08:38 schreef Shandaly het volgende:
Goeiemorgen! Ik kom hier maar alvast eens stiekum om het hoekje kijken. Mijn grote vent is jarig vandaag!! Als hij straks weer in z'n bedje ligt voor zijn ochtenddutje zal ik weer eens goed bijlezen hier... zie een hoop bekende namen, maar ook onbekende...
gefeliciteerd jullie *O*
pi_96080848
Thomas slaapt ook altijd heel onregelmatig en de laatste dagen wil hij ook niet voor 21u gaan slapen. Persoonlijk vind ik dat eigenlijk vrij laat (hij moet er 's ochtends weeral uit om 6.15u) maar heb ook geen idee hoe we het kunnen veranderen. Als hij niet wil slapen, dan slaapt hij niet.

Ik probeer hem elke avond wel eens wat vroeger naar zijn bed te brengen, maar dat is echt hopeloos. Een paar minuten laten we hem wel kneuteren, maar ik hoor aan zijn manier van wenen of hij in slaap zal vallen of niet. En als ik hem te vroeg in zijn bed steek, is het drama.

Overdag slaapt hij wel nog makkelijk 3 à 4 uur, dus ik veronderstel dat hij wel genoeg zal slapen op een dag.

Weet er iemand hoeveel een kind van 13 maanden zou moeten slapen? Hij slaapt per dag ongeveer 13 uur. Dat zal wel genoeg zijn zeker?
pi_96081282
Zoë slaapt ook rond de 13 uur, van 20:00 tot 07:00 en dan overdag nog 2 uurtjes.
Ik heb altijd begrepen dat de slaapbehoefte per kind enorm kan verschillen en als hij fit wakker wordt dat hij dan genoeg slaap heeft gehad.
  donderdag 28 april 2011 @ 10:38:55 #279
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96081406
Evie veel meer; van 20 uur tot 9 uur smorgens; en dan smiddags nog een uur of 2...
dus totaal 15 uur ongeveer....
maar als ze wakker is dan is ze ook echt druk druk druk...;)
  donderdag 28 april 2011 @ 10:41:11 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96081464
Is het niet mogelijk om hem dan overdag wat minder te laten slapen Leonieke, om zo te kijken of hij dan wat eerder gaat slapen?

Oscar slaapt (als het goed gaat) van 19.00-19.30 tot iets van 06.15 en dan tussen de middag nog zo'n 2 uur.
Soms is inslapen een drama en wordt het wel eens half 9 en hij heeft ook dagen dat hij het om 05.30 wel best vindt. ;)

Ik zou me er op zich niet al te druk om maken, die slaapritmes kunnen nog zo variabel zijn. Soms hebben ze ineens een periode dat ze weer heel veel slapen en dan ineens kan het wel met wat minder weer.
pi_96081840
We hebben inderdaad al geprobeerd om hem overdag minder te laten slapen, maar tot nu toe heeft dit nog niet geholpen om hem vroeger in zijn bed te krijgen. Gisteren heeft hij bij de onthaalmoeder bv maar 2 x 1 uur geslapen, maar lag hij ook pas om 21u in bed (terwijl hij al op was van 6.15u).

Als hij een paar dagen te weinig heeft geslapen (zoals gisteren) heeft hij opeens ook wel eens een dag dat hij er om 18u30 al in ligt (wat wij dan weer jammer vinden omdat dat wil zeggen dat we hem al slapend uit de auto halen en hem direct in zijn bed leggen. Hij wordt dan gewoon nog 1 keer wakker voor zijn fles).

Ik probeer me er niet te druk in te maken, want ik veronderstel dat hij zijn slaaptekort wel zal inhalen als hij dat nodig heeft, maar het is soms wel heel moeilijk om een "dagplanning" te kunnen opmaken (niet dat het te strikt moet, maar door zijn "ritme" gebeurt het dus soms dat hij bv pas om 14u zijn middageten krijgt en dan is het pas om 18u zijn fruit en dan schuiven we weer direct een paar uur op voor zijn fles).

Maar het is wel een feit dat hij periodes heeft dat hij opeens weer meer slaap nodig heeft. Meestal wordt dat dan gevolgd door een grote verandering in zijn gedrag (alsof hij de slaap nodig heeft om weer iets bij te leren).
pi_96081866
*O* Gefeliciteerd met je allereerste verjaardag Lars!!! *O*

Pfjew Incantrix, succes vandaag dan. Kopje koffie voor jou c_/ !
Hopelijk gaat het vannacht beter en rusten jullie weer lekker uit.

Relaxende Kootje O+ Wat leuk dat ze nu echt een eigen persoontje worden en eigen beslissingen nemen he!

Mikoxx wat lastig dat het slapen zo rommelig gaat. Ik zou inderdaad proberen het slaapje overdag in te korten. Een slaapcyclus duurt 3 kwartier, misschien kun je ze dan voorzichtig wakker maken?
Wat lief dat ze ook elkaars namen zeggen O+

Niels slaapt van ongeveer 20 uur tot 6.15-6.30 uur en overdag nog twee slaapjes van 2 uur. In totaal dus ongeveer 12,5 uur. Edit: dat klopt niet wat ik zeg, als hij zo vroeg wakker wordt slaapt hij de 1e keer 3 uur!
Hij slaapt sinds kort inderdaad door wickie!!!! *O* Vanaf 17 maanden steeds vaker en vanaf 18 maanden iedere nacht, behalve als er iets is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Twinkly op 28-04-2011 11:29:55 ]
  donderdag 28 april 2011 @ 12:17:42 #283
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_96084686
Simmu, jullie een dikke knuffel op deze bijzondere dag! *O* :*

Shandaly van harte gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Lars! *O*

Aviva en Thomas zijn aan het stappen! *O* *O* *O*
A grand adventure has begun.
  donderdag 28 april 2011 @ 13:39:49 #284
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96087550
Lars al 1?!?! :o
Van harte gefeliciteerd! *O*

En Aviva en Thomas lopen! *O*

Doorslapende Niels is wel helemaal om te *O* *O*

mikoxx, ik zou zeggen dat je mannen gewoon niet zoveel slaap nodig hebben en ze overdag op houden en dan 's avonds lekker bijtijds naar bed :Y

Marlinde, weet je al meer?

En praten? Hier niks hoor :N
Hoewel hij wel op een heel zielig toontje 'mamamamama' kan zeggen...
  donderdag 28 april 2011 @ 14:05:18 #285
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96088482
Hallu :)

Toby en ik komen ook weer eens om het hoekje gluren. Gaat gelukkig weer een stuk beter met mijn jochie na een longontsteking, vandaag laatste dag van de AB kuur. Zijn huid reageerde er niet al te best op waardoor hij nu onder de heftige uitslag zit en dat zorgt vooral s nachts voor gehuil en gejammer. maarrrr.... hij is weer vrolijk, speelt weer en is als vanouds weer aan het donderjagen :D
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 28 april 2011 @ 14:06:01 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96088510
Hey daar! :W
Fijn je weer te zien! :Y
En fijn te horen dat het beter gaat met Toby! Jeumig, longonsteking, wat rot zeg!
  donderdag 28 april 2011 @ 14:10:31 #287
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96088684
Ja, ik schrok er ook van :o
Daarbij een dichtzittend oor, rode keel... Hij was zo ontzettend ziek, gloeide zelfs met paracetamol van de koorts. Erg sneu.
pi_96088771
Och arme Toby! Fijn dat hij alweer beter en vrolijk is, maar wat zielig zeg. :*
Oja, heel fijn om je weer hier te zien, Kersjes! :Y

Lars, gefeliciteerd met je eerste verjaardag! *O*

Wat heerlijk Twinks, dat Niels zo lekker doorslaapt eindelijk. Onze jongetjes lijken wel wat op elkaar he? O+
pi_96088772
Kers, leuk om je weer te zien hier :). Fijn dat Toby aan het opknappen is, heftig lijkt me als ze zo ziek zijn.
  donderdag 28 april 2011 @ 14:14:02 #290
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_96088833
Kersjes, welcome back! Leuk om weer van je te horen :Y

Longontsteking is niet niks zeg :o, fijn dat Toby weer beter aan het worden is!
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 28 april 2011 @ 14:18:14 #291
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96089002
Leuk om weer terug te zijn. En spannend wel, zit hier echt met klotsende oksels :@
Heb toch een poos een soort blokkade gevoeld om hier rond te struinen...
pi_96089103
Kersjes, longontsteking is echt zo klote! Fijn dat de AB goed aanslaat. Wel goed in de gaten houden he...het duurde hier echt lang voor Driekus weer helemaal de oude was.

enne klotsende oksels zijn nergens voor nodig, zo warm is het niet meer.... :*
  Moderator donderdag 28 april 2011 @ 14:21:14 #293
5428 crew  miss_sly
pi_96089113
Fijn dat Toby opgeknapt is, Kersjes! Longontsteking is ook wel erg heftig! Leuk dat je er weer bent.
  donderdag 28 april 2011 @ 14:26:15 #294
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96089306
Jammer genoeg niet mefke :D

Danks voor de welkom-wensen.

Hebben jullie kleintjes ook van die O-benen?
Ik vind het bij Toby echt opvallend. Hij heeft ook steeds een paar pasjes nodig om in te komen wat lopen betreft lijkt het. En dan loopt hij goed en best lang, maar het begin lijkt meer op gewaggel, met 1 beentje iets naar binnen toe. Op het CB vonden ze het laatst heel normaal op deze leeftijd.
pi_96089343
Kersjes, dat is precies hoe Driekus loopt. Eerst een beetje onzeker met o benen en dan gaat ie ineens als een speer.
pi_96089358
Kersjes O+ Welkom terug!
pi_96089859
Een speer hebben we hier nog niet :) Als hij iets ondeugends wil doen, gooit hij zich op zijn knieën en kruipt hij er als een speer vandoor :D

Kersjes, fijn om te horen dat het beter gaat met Toby!
  donderdag 28 april 2011 @ 14:43:06 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_96089860
Kersjes O+

Wat ben ik blij jou te zien :)

Jochem kan tellen :D Vooral erg leuk als Ruben een, twee zegt en dan hoor je Jochem echt D(R)IE roepen O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 28 april 2011 @ 14:56:27 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_96090328
oe Kersjes, wat naar! Maar fijn dat hij weer aan het opknappen is zeg! :Y

Troel, wat leuk! O+
  donderdag 28 april 2011 @ 14:56:42 #300
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_96090335
Zal wel (deels) door de luier komen he mefke?
Ik vond het zo opvallend, kan me van Devin niet herinneren dat hij het ook zo had.

Troel, knap van Jochem.

Zo leuk deze fase, elke dag weer nieuwe trucjes en woordjes erbij.
Net zei hij voor het eerst druif en 2 dagen terug hadden we een mijlpaal, zijn allereerste NEE *)
  donderdag 28 april 2011 @ 15:00:46 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_96090493
Het leukste vind ik nog wel dat het zo'n compleet ander stemmetje is wat woordjes zegt :) Dat gebrabbel is echt zo'n babystemmetje en het praten is een echte stem :D

Jochem weet al heel lang dat "Nah" (en dan echt met zo'n zware brombasstem :P ) hetzelfde effect heeft als nee :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')