abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95847221
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2011 12:28 schreef toetsenbordridder het volgende:

[..]

Dacht ik eerst ook aan, maar daar is het te klein voor. Op het punt dat hij in het restaurant ermee speelt zie je duidelijk dat het plat en breed is.
Je hebt gelijk, ik las ergens anders dat het dit was.

quote:
A bead on the culture: On set, Mortensen carried around authentic worry beads, made in a Russian prison from melted-down cigarette lighters.
  vrijdag 22 april 2011 @ 13:17:40 #152
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_95848321
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 12:37 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik las ergens anders dat het dit was.

[..]

Ah zonde, zag er wel gaaf uit. Maar om nou helemaal een Russische gevangene te importeren gaat me een beetje ver :P
  vrijdag 22 april 2011 @ 14:52:51 #153
286575 Roces18
Chef de party
pi_95851687
Never Back Down

In zijn thuisstad was Jake een populaire voetballer, maar in Orlando is hij een buitenstaander. Hij is stil en teruggetrokken, heeft geen vrienden en wil dat zo houden. Sinds hij zijn vader verloor, is hij liefst alleen. Dat lijkt te veranderen wanneer hij zijn mooie klasgenote Baja leert kennen. Ze neemt hem mee naar een feest waar hij ongewild in een gevecht verwikkeld geraakt met Ryan McCarthy. Jake verliest en keert zich opnieuw van iedereen af. Jakes enthousiaste en goedhartige klasgenoot Max ziet echter meer in Jake. Hij stelt hem voor aan Jean Roque, een Mixed Martial Arts coach...

Best aardige film met een prima ritme en cast. Helaas is de film zo voorspelbaar als de uitkomst van 1+1 dus dat is wel jammer. Ook denk ik de hele tijd dat Sean Faris een jonge Tom Cruise is, ik bedoel wtf? ze lijken wel heel veel op elkaar. Buiten het feit om dat de film vol zit met clichés is het toch leuk geworden om hem te kijken.

7-
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 22 april 2011 @ 17:17:30 #154
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_95856380

Battle for Los Angeles.

Plot: Enkele meteorieten naderen de aarde maar minderen vaart. Dan wordt planeet aarde aangevallen door aliens. Deze film volgt een groepje miltairen die aan de kust van L.A. enkele overlevenden opsporen en in veiligheid moeten brengen. Ondertussen komen zij andere militairen tegen met een andere missie. En samen zien zij hun kans schoon om één grote 'drone command center' beneden straat-niveau te vernietigen. Waarna de rust tijdelijk wederkeert.

Oordeel: verhaal vind ik niet super geweldig. Maar heb me wel vermaakt. Veel schietwerk en overdreven drama-scenes maken deze film wat het is "The Battle for the coast of L.A.'. Niet super denderend dus. En ja dit was nog niet het einde zo bleek.

[ Bericht 2% gewijzigd door Schenkstroop op 22-04-2011 17:27:19 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_95856484
71: Into The Fire (Pohwasogeuro)

De Koreaanse oorlog, 1950. De Noord-Koreanen trekken zuidwaarts op en iedereen wordt gemobiliseerd om weerstand te bieden. Onder hen ook Kap-jo, een scholier die is veroordeeld voor moord. Hij krijgt de keuze om te vechten in plaats van om zijn straf uit te zitten. Hij komt terecht voor een middelbare school, waar hij met 70 andere scholieren klem zit en de horde oprukkende Noord-Koreanen moet zien tegen te houden. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

IMDB: 6.9
Mijn Cijfer 7.5

pi_95856491
quote:
En ja dit was nog niet het einde zo bleek.
Ah, daar was ik al bang voor bij de titel...
pi_95856662
Welcome to Dongmakgol

Tijdens de Koreaanse oorlog worden de inwoners van het afgelegen bergdorpje Dongmakgol opgeschrikt, wanneer er Noord-Koreaanse en Zuid-Koreaanse legereenheden stranden en genoodzaakt zijn in de gemeenschap samen te leven. De situatie wordt nog vreemder als er een Amerikaanse vliegtuigpiloot in de buurt een noodlanding moet maken en van de gastvrijheid van de dorpsbewoners afhankelijk is.

IMDB: 7.8
Mijn Cijfer: 6.5

vrijdag 22 april 2011 @ 17:29:58 #158
286575 Roces18
Chef de party
pi_95856722

Tom Ludlow is een politieagent die het moeilijk heeft met de recente dood van zijn vrouw. Als hij door bewijsmateriaal betrokken wordt bij de moord op een collega, wordt hij gedwongen tegen de politiecultuur in te gaan waar hij altijd deel van uitmaakte.

Standaard dertien in een dozijn politiefilm. De film wordt eigenlijk nooit ergens spannend en de diepgang is nog verder te zoeken. Maar door het hoge ritme dat de film heeft wordt die eigenlijk nooit écht saai. Vermakelijke actie-film maar wel een beetje standaard...

6,5
pi_95864392
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 17:29 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]
Tom Ludlow is een politieagent die het moeilijk heeft met de recente dood van zijn vrouw. Als hij door bewijsmateriaal betrokken wordt bij de moord op een collega, wordt hij gedwongen tegen de politiecultuur in te gaan waar hij altijd deel van uitmaakte.

Standaard dertien in een dozijn politiefilm. De film wordt eigenlijk nooit ergens spannend en de diepgang is nog verder te zoeken. Maar door het hoge ritme dat de film heeft wordt die eigenlijk nooit écht saai. Vermakelijke actie-film maar wel een beetje standaard...

6,5
Die ga ik zeker kijken, want Hugh Laurie. Wat een held is dat zeg ! :)
  vrijdag 22 april 2011 @ 21:42:47 #160
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95867648
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:56 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ja godver, die draaide niet meer toen ik er heen wilde. Hopen dat de DVD snel uitkomt, :Y.
Ja, hij heeft sowieso geloof ik maar 4 dagen gedraaid of zo. :') Ik heb deze ook gemist in de bioscoop. :{
Smell the flowers while you can....
  vrijdag 22 april 2011 @ 21:53:06 #161
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95868253
Ook Blue Valentine gezien. Goed, leuk, maar niet zo goed als ik verwacht had door alle recensies. Een 8je.
pi_95871391
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:53 schreef SnuggLe het volgende:
Ook Blue Valentine gezien. Goed, leuk, maar niet zo goed als ik verwacht had door alle recensies. Een 8je.
Heb 'm al tijden op m'n harde schijf staan, maar nog niet aan toegekomen.

Zelf heb ik afgelopen week twee meer dan goede films gezien.

Léon
Het is ronduit bizar hoe goed Natalie Portman al op twaalfjarige leeftijd kon acteren. Ze is de belichaming van talent. Menig volwassen actrice zouden er een puntje aan kunnen zuigen. Verder is er denk ik meer dan genoeg over deze film gezegd.

IMDB: 8.6
Ik: 8.0

Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Dit was een herkijk, omdat ik de titel tegenkwam ergens en 'm weer eens wilde zien. Ik ben een enorme fan van Kate Winslet, dus dat zij het erg leuk doet in deze film verbaast me niets. Verder is al vaak zat gezegd dat ESOTSM de film is waarin Carrey laat zien dat hij ook serieus kan acteren (wat hij met The Number 23 weer compleet teniet deed, imo, maar dat terzijde). Ik las laatst hoe weinig CGI Gondry eigenlijk gebruikt heeft bij het maken van de film, en dat er heel veel gebruik is gemaakt van toneeltechnieken (je simpelweg fucking snel omkleden als je in één shot twee verschillende outfits aan hebt, bijv.). Dat doet je de acteerprestaties wel nog meer waarderen. Al met al een pareltje. Fantastische soundtrack ook.

IMDB: 8.5
Ik: 9

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2011 22:43:54 ]
pi_95878408

Waarom sterven we?, vraagt de zojuist overleden Anna aan begrafenisondernemer Eliot.
Om het leven belangrijk te maken, krijgt ze als antwoord.
Maar was het leven van Anna wel belangrijk? Was het niet overduidelijk dat ze er niet veel
plezier aan beleefde? Is elk leven, hoe onwaardig dan ook, het waard om voor te vechten? After.Life filosofeert er lekker op los, maar eindigt met te veel vragen om daar achteraf mee
door te gaan.

Christina Ricci speelt Anna, een basisschoollerares die met weinig vreugde door het leven
gaat. Haar relatie met Paul bestaat uit gebrekkige communicatie en veel ruzie. Dit wordt
haar fataal als ze op een avond Pauls poging tot een huwelijksaanzoek niet begrijpt en
gedumpt denkt te worden.

Overstuur stapt ze in haar auto en verongelukt.
Anna wordt wakker in de kelder van een uitvaartcentrum.
Over haar heen buigt Eliot die haar kalm uitlegt dat ze dood is.
Eliot vertelt haar dat het zijn taak is om haar ziel dat te laten accepteren.
Hiervoor heeft hij drie dagen, daarna zal Anna worden begraven.

Vanzelfsprekend heeft Anna het moeilijk haar overlijden te aanvaarden.
Het feit dat Eliot nog gewoon met haar kan praten maakt het er niet makkelijker op.
Eliot zegt een gave te hebben die hem in staat stelt met de doden te kunnen praten
zolang hun ziel nog geen rust heeft gevonden.

Maar hoe meer Anna haar dood accepteert, hoe meer de kijker Eliot gaat wantrouwen.
Want waarom doet Eliot eigenlijk steeds de deur zo zorgvuldig op slot?
Is Eliot wel echt een man met een gave?
Of hebben we te maken met een gestoorde psychopaat?

De film kent vrijwel geen goedkope schrikeffecten, maar toch blijven de spanning en angst
constant voelbaar. Dit is deels te danken aan het mooie spel van Liam Neeson.
Zijn extreme kalmte stelt Anna en de kijker net iets te gerust, waardoor wij voortdurend
schipperen tussen vertrouwen en wantrouwen.

Terwijl Anna in het uitvaartcentrum vecht met haar acceptatie van de dood, is Paul er steeds zekerder van dat Anna nog leeft. Hij heeft echter maar drie dagen om dit te bewijzen
In een race tegen de klok doet hij er alles aan om Eliot te ontmaskeren als psychopaat.
Doordat de argumenten voor een levende Anna evenredig toenemen met de argumenten
voor een dode Anna, brengt de film de kijker voortdurend in vertwijfeling.
Dit levert weliswaar een mooie en spannende rit op, maar deze opzet doet de film uiteindelijk
meer kwaad dan goed.

mwa... een krappe 7
  zaterdag 23 april 2011 @ 07:58:02 #164
286575 Roces18
Chef de party
pi_95879964
mooi gedicht :P
pi_95882277
Killers

Ashton Kutcher is geheim agent en Kathrine Heigl zijn kersverse nietsvermoedende bruidje. Ik ben blij dat ik het eerste half uur heb gemist. Wat een bagger zeg. Ongeloofwaardige karakters, rare plotwendigen en slecht spel. Enige positieve is als Kathrine Heigl sarcastisch een wenkbrauw optrekt en het feit dat Tom "de snor" Selleck er in zit.
Een 4 is meer dan voldoende.

The Uninvited

Meisjes moeder is tragisch en na lang ziekbed overleden, raakt in depressie, gaat naar ziekenhuis, komt terug en ontdekt dat verpleegster van moeder pappa heeft ingepalmd en nu haar nieuwe mamma wordt. Oh en dan waart de geest van mamma ook nog ergens rond en wil haar duidelijk maken wie haar eigenlijk heeft vermoord.
Ik maar denken waar ken ik die hoofdpersoon toch van, blijkt het Emily Browning van Sucker Punch te zijn maar dan met donker haar. Verder haalt deze film ook enige vorm van niveau niet. Dit is al zoveel vaker en zoveel beter gedaan.
Ook een 4

Toy Story 3

"The Claw!!!!"

Hè leuk meer Toy Story! Enige kleine minpuntje is het sentimentele gedoe aan het eind maar ja het is een Amerikaanse film. Dikke 8

Freeway

Behoorlijk sterke film over white trash meisje dat in handen komt van een seriemoordenaar die het heeft gemunt op de zwakkeren van de samenleving. Mooi beeld over hoe erg je kan afglijden in de maatschappij. Is wel het een en ander op aan te merken op deze film, de manier hoe Kiefer Sutherlands karakter in het laatste stuk wordt neergezet en de overdrevenheid van de stiefvader. Maar Reese Witherspoon zet behoorlijk overtuigend een stukje white thrash neer en ook Brittany Murphy heeft een heel sterke bijrol. En het mandje is natuurlijk een briljante verwijzing naar roodkapje.
IMDB zegt 6,8 maar dat vind ik te weinig een 7,5 is beter.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zaterdag 23 april 2011 @ 11:34:43 #166
286575 Roces18
Chef de party
pi_95883116
Hitman

Agent 47 is opgeleid tot professioneel huurmoordenaar, met als krachtigste wapen zijn moed, vastberadenheid en trots. 47 staat voor de twee laatste cijfers van de barcode achter in zijn nek en is tevens de naam waaronder hij bekend staat. De rollen worden omgedraaid wanneer de deze hitman het slachtoffer wordt van een politiek spel. Zowel Interpol als de Russische geheime dienst zitten hem op de hielen, terwijl hij probeert te achterhalen door wie en waarom hij er wordt ingeluisd.

Standaard oppervlakkig actie-filmpje met genoeg vaart erin om het interessant te houden. Overigens wel saaie personages waardoor de diepgang ver te zoeken is. De actie-scènes stellen helaas teleur, het gaat allemaal maar snel en inspiratieloos. Tja deze gameverfilming heeft veel meer potentie dan wat het nu heeft opgeleverd en dat is jammer.

6-
  zaterdag 23 april 2011 @ 15:04:13 #167
286575 Roces18
Chef de party
pi_95888221
The Fall

De Indiase regisseur Tarsem Singh, huurder van een duplex op de Olympus, liep al heel lang rond met het idee voor een film over een vierjarig meisje en een verlamde stuntman die anno 1915 vriendschap sluiten in een ziekenhuis in Los Angeles (de plot is losjes gebaseerd op de Bulgaarse prent 'Yo-ho-ho' uit 1981). Als een moderne Sheherazade betovert de stuntman de uk met een wonderbaarlijk sprookje over vijf avonturiers (onder wie een gemaskerde bandiet, een fakir en Charles Darwin!) die door de vijf continenten heen jacht maken op een boosaardige gouverneur.

Deze film is een visueel meesterwerk. Als je hem nooit nooit hebt gezien raad ik hem om deze reden ook echt aan. Qua inhoud laat die alleen te wensen over. Het verhaal is zeer fantasievol en door de extravagante gebeurtenissen is het gewoon moeilijk om 2 uur dit af te kijken. De film mist gewoon een goed verhaal en qua diepgang en emotie laat het ook te wensen over. Dit is jammer want met een goed verhaal zou deze film uitstekend goed geweest zijn. De Art Direction is gewoon geweldig hier en ook de enigste reden waarom je deze film zou willen kijken.

Al met al geef ik de film een magere zes in totaal maar de Art Direction verdient zeker een 9.

pi_95888371
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 02:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Waarom sterven we?, vraagt de zojuist overleden Anna aan begrafenisondernemer Eliot.
Maar was het leven van Anna wel belangrijk? Was het niet overduidelijk dat ze er niet veel
plezier aan beleefde? Is elk leven, hoe onwaardig dan ook, het waard om voor te vechten? After.Life filosofeert er lekker op los, maar eindigt met te veel vragen om daar achteraf mee
door te gaan.

Christina Ricci speelt Anna, een basisschoollerares die met weinig vreugde door het leven
gaat. Haar relatie met Paul bestaat uit gebrekkige communicatie en veel ruzie. Dit wordt
haar fataal als ze op een avond Pauls poging tot een huwelijksaanzoek niet begrijpt en
gedumpt denkt te worden.

Het feit dat Eliot nog gewoon met haar kan praten maakt het er niet makkelijker op.
Eliot zegt een gave te hebben die hem in staat stelt met de doden te kunnen praten

Maar hoe meer Anna haar dood accepteert, hoe meer de kijker Eliot gaat wantrouwen.

De film kent vrijwel geen goedkope schrikeffecten, maar toch blijven de spanning en angst
Zijn extreme kalmte stelt Anna en de kijker net iets te gerust, waardoor wij voortdurend

Terwijl Anna in het uitvaartcentrum vecht met haar acceptatie van de dood, is Paul er steeds zekerder van dat Anna nog leeft. Hij heeft echter maar drie dagen om dit te bewijzen
In een race tegen de klok doet hij er alles aan om Eliot te ontmaskeren als psychopaat.
Doordat de argumenten voor een levende Anna evenredig toenemen met de argumenten
Dit levert weliswaar een mooie en spannende rit op, maar deze opzet doet de film uiteindelijk
meer kwaad dan goed.

mwa... een krappe 7
klinkt wel leuk, je verklapt m.i. wel iets teveel...
  zaterdag 23 april 2011 @ 16:26:48 #169
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_95889975
Godzilla

New York is weer het haasje bij Emmerich in deze vermakelijke popcornfilm. Godzilla, monster der monsters, gooit de stad compleet overhoop. Zonde dat deze film slecht ontvangen is. Hoe kun je Godzilla zo haten ;(? Cijfer: 7

Dirty Dancing
Boh, wat een lamme ridicule film is dit! Dat gezemel is niet om aan te zien. Het is dat ik de liedjes stiekem nog wel geinig vond en ook her en der heb kunnen lachen. En vooruit, het is best vakkundig gemaakt. Maar anders was het eindoordeel lager uitgevallen. Cijfer: 4,5

Red Dragon
Deze prequel benadert het niveau van de klassieker The Silence of the Lambs. Het mist dan wel net de gierende spanning van die film, maar met deze thriller was het ook smullen geblazen. Anthony Hopkins is weer super bezig en ook het andere acteerwerk was meer dan voldoende. Jammer dat van Edward Norton tegenwoordig zo weinig vernomen wordt. In echt grote films heb ik hem de laatste tijd niet gezien. Even vreesde ik dat het einde nogal anti-climaxerig ging worden, maar gelukkig komt dat allemaal net op tijd goed. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 23 april 2011 @ 17:28:39 #170
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_95891484
Copycat
Zoals de titel al zegt vertelt de film het verhaal van een moordenaar die anderen nadoet. In dit geval kopieert hij de moorden van bekende seriemoordenaars uit het verleden, waaronder Ted Bundy. Aan politie rechercheur Holly Hunter de taak hem te pakken, met hulp van seriemoordenaar deskundige Sigourney Weaver.
Het is een spannende film. Door middel van een goed opgebouwd verhaal en een muzikale score die soms deed denken aan die van menig Hitchcock film wordt de spanning de volledige speelduur behouden. Over Hitchcock gesproken: ook op het visuele vlak lijkt regisseur Jon Amiel goed naar de meester te hebben gekeken. De stijl van filmen en de filmische trucs zouden rechtstreeks uit, om maar eens iets te noemen, Vertigo kunnen komen.
Het enige jammere is dat het naar het einde toe wat te voorspelbaar werd.

IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
pi_95891542
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2011 16:26 schreef Falco het volgende:
Hoe kun je Godzilla zo verkrachten ;(?
pi_95891673
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 15:12 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

klinkt wel leuk, je verklapt m.i. wel iets teveel...
:@ da's waar, zal ik wat meer op letten..
  zaterdag 23 april 2011 @ 21:25:30 #173
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_95898447
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 15:04 schreef Roces18 het volgende:
The Fall
Wat vond je van het kleine meisje? Ik vond het zelf juist een prachtige samensmelting van realiteit en fantasie, wat een rommelig maar daarom niet minder pakkend verhaal opleverde. Geweldig hoe die gebroken man steeds meer van zijn eigen zwaktes laat zien en het sprookje dat hij vertelt daarop aanpast.
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
  zaterdag 23 april 2011 @ 21:38:29 #174
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_95898863
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 02:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

door te gaan.

gedumpt denkt te worden.

meer kwaad dan goed.

mwa... een krappe 7
Ik heb em ook gezien en vond em ok goed. Maar hij kon beter! Wat mij opviel was dat zulke films expres geen conclusieve einde hebben. En dat er niet persé één conclusie voor het slot is. het is een film en je moet erin verdwalen met je emoties. De verwarring is de trip :P
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_95900181
Madagascar

Verenigde Staten
Animatie / Avontuur
80 minuten

geregisseerd door Eric Darnell en Tom McGrath
met de stemmen van Ben Stiller, Chris Rock en Jada Pinkett Smith

Een zebra uit de New Yorkse dierentuin wil naar het wild toe en ontsnapt uit de dierentuin. Zijn vrienden de leeuw, de giraffe en het nijlpaard gaan achter hem aan. Ze worden op een boot gezet, maar belanden na een ongeval in Madagascar. Helaas hebben deze New Yorkers geen flauw idee hoe ze in het wild moeten overleven.

Ik vond het een leuke film om te zien, die vermaakt van het begin tot het einde.
Maar ik miste een beetje de humor zoals in shrek ofzo... Vandaar dat het niet meer is dan een gemiddelde gewoon leuk om een keer gezien te hebben animatie film.
een 6,5
  zaterdag 23 april 2011 @ 22:50:16 #176
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_95901660
TRON: Legacy (2010, VS, Joseph Kosinski)
Prima blockbuster met alle benodigde ingrediënten; lekkere actie, groovy soundtrack, sympathieke held, lekker babe en vooral schitterende sfx. Vooral dat laatste maakt de film. Het ziet er allemaal ontzettend prachtig en gaaf uit. Met een Jeff Bridges die d.m.v. motion capture een jongere versie van zichzelf speelt, zal deze film net als z'n voorganger een plaatsje veroveren in de geschiedenis der film special effects.
Enige wat een beetje mist in de film is wat humor.
cijfer: 7.5
pi_95905464
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 21:38 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik heb em ook gezien en vond em ok goed. Maar hij kon beter! Wat mij opviel was dat zulke films expres geen conclusieve einde hebben. En dat er niet persé één conclusie voor het slot is. het is een film en je moet erin verdwalen met je emoties. De verwarring is de trip :P
ah, tof dat jij nu nog meer verklapt :')
pi_95907314
Ook maar weer eens een reviewtje plaatsen.

The Departed (2006)

Tja, wat kun je verwachten als je Martin Scorsese, Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson, Mark Wahlberg, Martin Sheen, Alec Baldwin en nog een hele rits anderen aan een project laat werken.

Je kunt zien waarom Nicholson deze rol aannam, dit is gewoon hoe ik Nicholson zie als personage. Maar een aantal rollen leek ik gewoon te kennen (bijv. Matt Damon, op een of andere manier lijkt hij steeds hetzelfde te spelen) maar dat zal wel aan mij liggen. ;)

Maar wat een film, ik moest wel even opletten in de film wat nou wat was en hoe het zat, maar het zat lekker.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het eerst gezien (yeah yeah, shame on me) maar het is een aanrader.
IMDB geeft een 8.5, ik ga voor een dikke 8+.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 24-04-2011 02:46:28 ]
  zondag 24 april 2011 @ 08:04:42 #179
286575 Roces18
Chef de party
pi_95909920
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 21:25 schreef BlackSheep het volgende:

[..]

Wat vond je van het kleine meisje? Ik vond het zelf juist een prachtige samensmelting van realiteit en fantasie, wat een rommelig maar daarom niet minder pakkend verhaal opleverde. Geweldig hoe die gebroken man steeds meer van zijn eigen zwaktes laat zien en het sprookje dat hij vertelt daarop aanpast.
Dat kleine meisje vond ik een waardevolle toevoeging aan de film. Onschuldig en ze praat af en toe ""gibberish" :D , Maar het punt is gewoon dat ik het verhaal niet echt in orde vindt en daarom met moeite die 2 uur kon uitzitten, en bij een goede film gebeurt dat niet....
  zondag 24 april 2011 @ 12:03:01 #180
274453 okiokinl
blablabla
pi_95913862
Super 2010.

geweldige film, doen nogal denken aan Kickass af en toe, maar met een andere insteek.
wel erg veel gore bloed en afgehakte armen aleen, had wel wat minder gekund vond ik.
maar verder echt superfilmpje, heb me rot gelachen. met kevin bacon als eindbaas.

over een man die na een visioen besluit superhero te worden als een drugsbaas zn (voormalig drugsverslaafde) vrouw inpikt en haar weer aan de drugs helpt.
het vrij gestoorde meisje van de comic book store wordt zn sidekick.
pi_95915496
Shutter Island 6/10

Voorspelbaar einde. Dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat de film er niet slechter op zou worden. Maar werd ontzettend afgeleid door het CGI gebruik er van. Totaal onnodig aangezien de film zelf ook in de jaren '70 had kunnen worden gemaakt. Toch wel weer een van de betere werken van Scorsese. Het script en het acteurs hebben vooral daar aan geholpen.
Wel een film die het herkijken waard is.
  zondag 24 april 2011 @ 13:53:47 #182
286575 Roces18
Chef de party
pi_95916632
Public Enemies

Op sommige punten heeft deze film het werkelijk waar geweldig gedaan. De muziek, cast en de art direction niet te vergeten, alles oogt alsof je werkelijk in de jaren 30 bent beland. Helaas zijn de personages oppervlakkig weergegeven en beschikt te film over veel te weinig diepgang en willekeurige scenes, zo liggen ze bijvoorbeeld met zijn tweeën midden op straat om daarna weer verder te rijden? Ik bedoel maar, dat heeft met totaal niks te maken. Maar het einde daarentegen is weer fantastisch gedaan. De film beschikt over zeer veel potentie maar doordat je geen betrokkenheid krijgt met de personages wordt het een aardige film in plaats van een klassieker.

Verder heb ik me er prima mee vermaakt hoewel ik de shoot-outs ook wel eentonig vond....
Leuk om een keer gezien te hebben, de film krijgt een 7-

[ Bericht 2% gewijzigd door Roces18 op 24-04-2011 14:49:31 ]
  zondag 24 april 2011 @ 14:09:20 #183
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95916974
Inception:

Na alle hype toch maar eens gekeken. Ronduit geniaal. Op een gegeven moment zat ik zo in de film dat ik vergeten was dat het nog een droom in een droom was.

Suckerpunch:

Qua verhaal een beetje matig, maar met een zeer tof idee. Samurais, nazi's, mooie vrouwen en draken in een film _O_
Grafisch een dikke 9, verhaal een 7. Eindcijfer: 8

Hobo with a shotgun:

Duidelijk geen hollywood, mega budget film. Heel apart kleurenfilter, beetje jaren 80, maar dat geeft de film heel veel sfeer. Bizar verhaal, en lekker veel gore.
En: Rutger Hauer _O_
7,5
  zondag 24 april 2011 @ 16:36:37 #184
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_95922293
quote:
10s.gif Op zondag 24 april 2011 00:27 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ah, tof dat jij nu nog meer verklapt :')
wat heb ik verklapt :{
  zondag 24 april 2011 @ 21:07:36 #185
286575 Roces18
Chef de party
pi_95930242
Lekker nu het buiten aan het afkoelen is even een film gekeken, zal wel moeten want er liggen er nog wel 200 op de stapel en die wordt steeds groter als ik niks kijk..

Home of the Brave

De film vertelt het verhaal van vier Amerikaanse soldaten die na een lang verblijf in Irak op het punt staan terug te keren naar huis. Tijdens hun laatste missie wordt hun eenheid echter in de val gelokt, waarna een hevig gevecht ontbrandt. In dit bloedbad vallen tientallen doden en de overlevenden zullen nooit meer hetzelfde zijn. Bij thuiskomst moeten zij, lichamelijk en geestelijk getekend, proberen hun normale levens weer oppakken. Dat blijkt moeilijker dan verwacht...

Werkelijk waar wat een troep is dit. Alles wordt zo aangedikt en het is een groot cliché. Als ik op sommige momenten niet had doorgespoeld dan was ik in slaap gevallen. Maar ja, 50 Cent die in een film speelt zegt al genoeg :') Dikke onvoldoende ik zou zeggen een 3 of een 4 maximaal.
  zondag 24 april 2011 @ 21:26:19 #186
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95931162
Gisteren maar eens The Next Three Days gezien, had er al veel over gehoord en was er erg benieuwd naar. En ben niet teleurgesteld! :) Goede film, mooie spanningsopbouw, goede uitdieping van de personages, prima spel van Banks en Crowe. En een prima (kan ik toch haast wel zo noemen) cameo van Liam Neeson. Erg spannende film dus die je tot het einde geboeid houdt. :) Ik geef hem een 8.

Nu eindelijk Cloverfield kijken, nog nooit gezien.....
  zondag 24 april 2011 @ 21:28:46 #187
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_95931276
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:07 schreef Roces18 het volgende:
Lekker nu het buiten aan het afkoelen is even een film gekeken, zal wel moeten want er liggen er nog wel 200 op de stapel en die wordt steeds groter als ik niks kijk..

Home of the Brave
[ afbeelding ]
De film vertelt het verhaal van vier Amerikaanse soldaten die na een lang verblijf in Irak op het punt staan terug te keren naar huis. Tijdens hun laatste missie wordt hun eenheid echter in de val gelokt, waarna een hevig gevecht ontbrandt. In dit bloedbad vallen tientallen doden en de overlevenden zullen nooit meer hetzelfde zijn. Bij thuiskomst moeten zij, lichamelijk en geestelijk getekend, proberen hun normale levens weer oppakken. Dat blijkt moeilijker dan verwacht...

Werkelijk waar wat een troep is dit. Alles wordt zo aangedikt en het is een groot cliché. Als ik op sommige momenten niet had doorgespoeld dan was ik in slaap gevallen. Maar ja, 50 Cent die in een film speelt zegt al genoeg :') Dikke onvoldoende ik zou zeggen een 3 of een 4 maximaal.
Die chick is wel :9~ !

Ik heb vanmiddag Sanctum gekeken.

Ontzettend voorspelbaar en saai verhaal. Weer het typische 'één-voor-één-gaat-iedereen-dood-in-een-grot'-verhaal. Vond de acteurs ook matig.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 24 april 2011 @ 21:32:59 #188
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95931467
quote:
14s.gif Op zondag 24 april 2011 21:28 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Die chick is wel :9~ !

Ik heb vanmiddag Sanctum gekeken.

[ afbeelding ]

Ontzettend voorspelbaar en saai verhaal. Weer het typische 'één-voor-één-gaat-iedereen-dood-in-een-grot'-verhaal. Vond de acteurs ook matig.
Helemaal eens met je Sanctum-review. Wat een saaie film. Sindsdien vind ik dat vrouwen aan het begin van zo'n film direct en zonder hulpmiddelen achtergelaten moeten worden! ;)
pi_95931527
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 16:36 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

wat heb ik verklapt :{
dat het een open einde heeft, dat combineren met wat die andere gozer al zei en ik weet volgens mij al veel teveel.
pi_95933795
Insidious

Verenigde Staten
Horror
103 minuten

geregisseerd door James Wan
met Patrick Wilson, Rose Byrne en Ty Simpkins

Josh (Patrick Wilson) en Renai (Rose Byrne) zijn een gelukkig koppel met kinderen dat verhuist naar een nieuwe woning. Maar het blijkt dat het huis problemen heeft met de nieuwe familie: vreemde en angstaanjagende dingen gebeuren en schijnen voornamelijk betrekking te hebben op hun jonge zoon Dalton (Ty Simpkins).

Een hele toffe horror thriller, echt ontzettend goed gemaakt! De film begint gelijk al heel spannend en laat de spanning nergens los. Het verhaal klinkt misschien een beetje standaard, ik verwachte ook eerst een nogal standaard horror filmpje maar dat is dit zeker niet. Er is gebruik gemaakt van een hele aparte manier van filmen (ietsie pietsie iets van paranormal activity, tis net alsof je er zelf echt bij bent en alles meemaakt met hun.. maar dan op een ''goeie'' manier.. >> Ik vond paranormal activity namelijk een verschikkelijk SLECHTE film).
Dus echt een aanrader om te zien
een 8!!!
pi_95944354
Blue Valentine

Na de vele lovende reacties hier eindelijk gekeken. Een zeer realistische kijk op een stervende relatie vond ik. Pijnlijk mooi verhaal en prima acteerwerk. Gosling en Williams hebben het goed voor elkaar gekregen om neer te zetten hoe de karakters met de jaren hun jeugdige charme verloren. Ik ergerde me aan de getinte bril, snor en rare handbewegingen van Gosling als de oudere Dean, omdat hij zo nors overkwam, maar dat was natuurlijk helemaal de bedoeling. Niet een film om vrolijk met je nieuwste date te kijken in ieder geval.

Ik: 7.5

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2011 01:57:46 ]
pi_95945589
Word invasion: Battle Los Angelos.

Boeiender dan ik had verwacht. Recensies hier en elder waren niet al te best, maar ik voelde me zowaar wel betrokken bij de personages en ik heb me geen moment verveeld, wat mij ook precies de bedoeling lijkt van een dergelijke actiefilm. En een aanval door aliens doet het bij mij altijd goed. :)

Alleen het script was op bepaalde momenten inderdaad niet best (dierenarts :') )

6,8
pi_95946592
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2011 01:57 schreef clumsy_clown het volgende:
Blue Valentine

Na de vele lovende reacties hier eindelijk gekeken. Een zeer realistische kijk op een stervende relatie vond ik. Pijnlijk mooi verhaal en prima acteerwerk. Gosling en Williams hebben het goed voor elkaar gekregen om neer te zetten hoe de karakters met de jaren hun jeugdige charme verloren. Ik ergerde me aan de getinte bril, snor en rare handbewegingen van Gosling als de oudere Dean, omdat hij zo nors overkwam, maar dat was natuurlijk helemaal de bedoeling. Niet een film om vrolijk met je nieuwste date te kijken in ieder geval.

Ik: 7.5
Zeer fijne film, ik zat bij een aantal scene's wel even met natte oogjes, komt soms aardig dichtbij de realiteit. :')

Zeer goed geacteerd. :)
pi_95946681

''ze'' geven hem hier een 8

http://www.imdb.com/title/tt1182345/

mwa kweeniet... tegen het einde snapte ik het niet helemaal, maar kan
ook aan de rose hebben gelegen :')
pi_95948822

Io Sono L'amore
Cijfer: 6
pi_95948839
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 09:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Die 8 is ook wel terecht. Kennelijk heb je na twintig minuten van de film niet goed opgelet. Als we niet eens kijken naar de cinematografie maar naar de acteerprestatie die hier wordt meegegeven. Een enkele man draagt die film. (oke,... anderhalf)
pi_95948860
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 09:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Dat is het ook wel waard ^O^
pi_95949419
Limitless

Film over een pilletje waardoor je alle delen van je hersenen kunt gebruiken. Daardoor krijg je ook een bizar hoog IQ en kun je enorm veel stappen vooruit denken. Helaas heeft het pilletje ook wat bijwerkingen, en is onze hoofdpersoon niet de enige die graag het pilletje bemachtigd. Leuk idee, film zit redelijk goed in elkaar, maar af en toe niet zo bijzonder doordacht als je zou verwachten van iemand met een 'four digit IQ'.

Wel erg vermaakt, dus een goede 7,5

Paul

Als 'fan' van Shaun of the Dead verwachtte ik vrij veel van deze kleine cast. Voor de verhaallijn hoef je het niet zozeer te doen, die is vrij makkelijk te voorspellen. Uiteindelijk waren vooral de momenten van de alien Paul het grappigst, en niet de 2 hoofdrolspelers. Af en toe beetje puberhumor, maar over het algemeen wel goed kunnen lachen. Een 7,3

The King's Speech

Hoge verwachtingen bij de film van 2010 en een 8,4 op IMDB. Over het algemeen een zeer boeiende film, zeker gezien het onderwerp. Goede acteurs, die het verhaal zeer geloofwaardig maken, maar daar houdt het dan ook wel bij op. Misschien niet helemaal mijn genre, maar heeft me toch de volledige tijd kunnen boeien. Een 7,1

The Adjustment Bureau

Semi romantische film, met een klein beetje actie. Altijd wel fan van Matt Damon, en Emily Blunt deed het ook zeer goed. Verhaal was met vlagen zeer boeiend, alleen nu ik er over nadenk is het nooit helemaal duidelijk geworden waarom
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(het is al weer even geleden dat ik hem zag, misschien iets over het hoofd gezien). Al met al toch goed vermaak, een 7,0

Rio

Gisteren gezien, een versie wat later op de avond dus weinig kinderen in de bios :) Af en toe heel hard kunnen lachen, wederom een verhaal waar je vrij makkelijk doorheen prikt. Ondanks dat was het toch zeer vermakelijk. Wederom alles wat je mag verwachten van deze makers, aanrader dus als je van dit soort animatiefilms houdt. Een dikke 8+.
  maandag 25 april 2011 @ 13:27:45 #199
286575 Roces18
Chef de party
pi_95953209
Go (1999)

Op aan raden van mensen hier op het forum gekeken.

Samenvatting:
Dit is het verhaal, verteld vanuit drie perspectieven, van een stel jonge Californieërs die proberen geld te verdienen en te winnen, drugs te dealen en te gebruiken, sex in Las Vegas te scoren en simpelweg van het leven te genieten.

Redelijke film, het heeft zo zijn grappige momenten maar het is niet veel bijzonders. Ook zijn de 4 perspectieven een beetje irritant want het nam de vaart uit de film en dus ook mijn interesse. Beetje standaard dertien in een dozijn film maar misschien was het in 1999 een goede film, wie weet. Voor nu geef ik hem een 6-
pi_95953784
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:27 schreef Roces18 het volgende:
Go (1999)
[ afbeelding ]

Op aan raden van mensen hier op het forum gekeken.

Samenvatting:
Dit is het verhaal, verteld vanuit drie perspectieven, van een stel jonge Californieërs die proberen geld te verdienen en te winnen, drugs te dealen en te gebruiken, sex in Las Vegas te scoren en simpelweg van het leven te genieten.

Redelijke film, het heeft zo zijn grappige momenten maar het is niet veel bijzonders. Ook zijn de 4 perspectieven een beetje irritant want het nam de vaart uit de film en dus ook mijn interesse. Beetje standaard dertien in een dozijn film maar misschien was het in 1999 een goede film, wie weet. Voor nu geef ik hem een 6-
overgewaardeerde film idd, alles lijkt wel gekopieerd uit films die wel 'cool' zijn.
  maandag 25 april 2011 @ 14:09:14 #201
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95954373
Gisteren, na veel over gehoord te hebben, Cloverfield gezien. Ik heb me goed vermaakt. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een Blair Witch Project voelde ik me hier wel bij betrokken en kwamen de emoties (angst, radeloosheid, etc.) hier wel goed op mij over. OK, het acteerwerk is niet altijd even goed en sommige beslissingen zijn een beetje moeilijk te volgen, maar toch bleef het me boeien. 7,5 geef ik hem. :)
pi_95954514
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 14:09 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Gisteren, na veel over gehoord te hebben, Cloverfield gezien. Ik heb me goed vermaakt. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een Blair Witch Project voelde ik me hier wel bij betrokken en kwamen de emoties (angst, radeloosheid, etc.) hier wel goed op mij over. OK, het acteerwerk is niet altijd even goed en sommige beslissingen zijn een beetje moeilijk te volgen, maar toch bleef het me boeien. 7,5 geef ik hem. :)
Prima recensie! _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 25 april 2011 @ 14:18:47 #203
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95954650
quote:
17s.gif Op maandag 25 april 2011 14:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Prima recensie! _O_
Is dit cynisch? :P
pi_95954676
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 14:18 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Is dit cynisch? :P
Dit keer niet :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 25 april 2011 @ 14:20:54 #205
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95954703
quote:
10s.gif Op maandag 25 april 2011 14:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit keer niet :*
Pfoeh, gelukkig! ;)
Zo benieuwd naar Super 8 trouwens ..... en nu op naar Pathe om mijn PUC-kaart weer een kick te geven. :)
  maandag 25 april 2011 @ 21:40:13 #206
286575 Roces18
Chef de party
pi_95971128
Tombstone

1879. Na de burgeroorlog begint Wyatt Earp een nieuw leven met zijn broers in Arizona. Zijn vriend Doc Holliday gaat met hem mee in de hoop dat zijn TBC geneest. Ze verdienen goed en kunnen zich overal buitenhouden tot zijn broer Virgil de misdaad in de stad niet meer kan aanzien. Wyatt krijgt het zelf ook moeilijk omdat zijn vrouw opium gebruikt en hij verliefd wordt op een actrice.

Dit is de zoveelste verfilming van het verhaal van Wyatt Earp. Waarin Kurt Russel de hoofdrol opeist vindt ik Val Kilmer als Doc Holiday toch met de eer er van door gaan. Hij acteert hier uitstekend en heeft gewoon de x-factor die Kurt Russel niet heeft. Het eerste half uur is redelijk goed maar hierna begint de film traag te worden en met ruim 2+ uur is het gewoon te lang en begon ik mij te vervelen. Het is gewoon een matig geschreven script zonder diepgang, waarbij ze er nog iets proberen er iets goeds van te maken door "top notch" acteurs te gebruiken. Ik ga binnenkort ook Wyatt Earp kijken en hopen dat die film beter is....

Helaas, veel potentie maar het lijkt wel afgeraffeld

5,5
pi_95973059
Fair game

Verenigde Staten / Verenigde Arabische Emiraten
Drama / Thriller
104 minuten

geregisseerd door Doug Liman
met Sean Penn, Naomi Watts en Bruce McGill

Joseph Wilson (Sean Penn) wordt door de CIA naar Irak gestuurd met de opdracht een rapport te maken van mogelijk aanwezige massavernietigingswapens. Wilson vindt hiervan helemaal niets terug in Irak, publiceert zijn rapport in de New York Times en schrijft dat hij de inval van de Verenigde Staten in Irak onrechtmatig vindt. Hierdoor komt de identiteit van zijn vrouw, Valerie Plame (Naomi Watts), een CIA agente, op straat te liggen.

Bah wat een tegenvallende film, ik had echt wat beters verwacht met een film met Sean Penn & Naomi Watts erin. Vond de acteerprestaties van hun ook ondermaats. ook is de film alles behalfe een thriller, het is een trage film zonder enige spanning. Meer een beetje politieke drama.
Ik vond het een saaie film en heb hem met moeite af gekeken.
een 3
pi_95977824
Road to Perdition
Michael Sullivan werkt voor misdaadbaas John Rooney. Michaels oudste zoon is benieuwd naar de werkzaamheden van zijn vader, en wanneer deze weer eens voor Rooney op pad gaat, besluit hij hem te volgen. Hij is getuige van een afrekening en iedereen vraagt zich af of de jongen zijn mond zal kunnen houden. Een huurmoordenaar wordt opdracht gegeven om het zekere voor het onzekere te nemen, en Michael en zijn familie te vermoorden. De belangrijkste doelwitten, Michael en z'n zoon, weten echter te ontkomen en slaan op de vlucht.

Simpel maar aangrijpend verhaal. Daarnaast heeft deze film een erg mooie soundtrack. Alleen heeft het, naar mijn mening, verhaaltechnisch een teleurstellend einde.

Had hem een paar jaar geleden ook al eens gezien, maar het blijft een geweldige film. Hij staat zeker ergens in mijn top 20.

IMDb: 7.8
Ik: 8.5

maandag 25 april 2011 @ 23:54:33 #209
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95978243
quote:

Naar aanleiding van de trailer gekeken, damn toffe film _O_
Mooie stijl qua omgevingen ook.
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:16:33 #210
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_95979208

Ugh lang geleden dat ik zo onder mijn dekens gekropen ben bij een film :') Maar hou van films die mij zo freaked krijgen. Vond het een zeer goede thriller/horror a la genre poltergeist. Alleen het einde vond ik er nog maar net mee door kunnen. Het hielp misschien ook wel dat ik alleen thuis in een donker kamertje met goede headphones op heb zitten kijken :P

Ga hem denk ik ook nog wel een keer in de bios checken als die daar draait.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:29:27 #211
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_95979638
Che deel 1&2 gezien. Deel 1 vond ik beter. Daar krijg je meer inzicht in de persoon Che, vooral door de UN beelden, en door de voice over gedeeltes. Deel 2 was te langdradig, maar gaf misschien wel zijn volhardendheid weer. een 8 en een 7 ;)

Daarnaaa Super. Iets grauwer dan Kick-Ass, die ik toevallig dit weekend weer had gezien samen met schoon-oupa op film 1, Kick-Ass was beter, maar Super was zeker niet een slechte film. Het was alleen iets uuuuh ongeleider ofzo. De aanval op de eindbaas was het mooiste stuk. Een magere 7

Tot slot You Kill Me. Met Sir Ben Kingley, dus sowieso een voldoende. Simpel verhaal, maar wel origineel en behoorlijk uitgewerkt, mede dankzij het goed acteerwerk. Eeeen dikke 7
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:30:52 #212
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95979681
Vandaag weer drie films in de bioscoop gezien, lang leve de PUC-kaart! :D

Eerst naar Rio 3D. Ik ben een echte Pixar-groupie :P en verwachtte heel eerlijk gezegd niet veel van deze film. Maar wat ben ik verrast zeg! Heerlijke, frisse animaties van hoge kwaliteit, originele grappen, goede stemmencasting. In zijn genre geef ik hem een dikke 8.

Daarna naar Black Butterflies geweest. Ik had best veel verwacht van deze film vantevoren. En het spel van alle hoofdrolspelers was ook heel erg goed. Sowieso: van Houten paste ook helemaal het juiste accent toe, knap! :) Maar het kon me gewoon niet boeien. Ik werd niet het verhaal ingezogen, ze wisten me niet te overtuigen en ik vond ook dat er weinig chemistry tussen de hoofdrolspelers was. Het kon me op een gegeven moment gewoon helemaal niet meer boeien wat ze ging doen, met wie en waarom. Jammer. Een 5 voor de moeite.

Tot slot nog even naar Paul geweest. Leuk! Meer of minder is het niet, gewoon leuk vermaak. Verhaaltje zit aardig in elkaar, paar grappige/geslaagde verwijzingen naar andere films. En het hele nerdy sfeertje/wereldje van de hoofdrolspelers vond ik leuk uitgewerkt. Een 7-.
pi_95981773
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:30 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Vandaag weer drie films in de bioscoop gezien, lang leve de PUC-kaart! :D

Eerst naar Rio 3D. Ik ben een echte Pixar-groupie :P en verwachtte heel eerlijk gezegd niet veel van deze film. Maar wat ben ik verrast zeg! Heerlijke, frisse animaties van hoge kwaliteit, originele grappen, goede stemmencasting. In zijn genre geef ik hem een dikke 8.
NL of OV?
  dinsdag 26 april 2011 @ 09:49:40 #214
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95985176
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 02:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

NL of OV?
OV natuurlijk. :) Van zo'n Nederlands nagesynchroniseerde versie krijg ik echt uitslag. ;(
pi_95986482
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 09:49 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

OV natuurlijk. :) Van zo'n Nederlands nagesynchroniseerde versie krijg ik echt uitslag. ;(
QFT
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_95989788
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 09:49 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Ik was ook van plan naar OV te gaan maar ik denk ik vraag het even.
pi_95991241
Gisteren Rock 'n' Rolla opnieuw gekeken, hij blijft zooo vet O+ _O_
pi_95991352
quote:
99s.gif Op maandag 25 april 2011 23:46 schreef GuitarJJ het volgende:
Alleen heeft het, naar mijn mening, verhaaltechnisch een teleurstellend einde.
Wat vond je er teleurstellend aan? (wellicht in een spoiler).
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:04:53 #219
286575 Roces18
Chef de party
pi_95993624
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:02 schreef Michhas het volgende:
Gisteren Rock 'n' Rolla opnieuw gekeken, hij blijft zooo vet O+ _O_
Hmm die heb ik een keer voor de helft gezien alleen mijn mede/kijkers vonden hem niet zoveel aan dus heb hem afgezet. Nu nog een keertje afkijken en hopen dat die vet is ±P
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:04:06 #220
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_95995849
http://en.wikipedia.org/wiki/Garden_State_%28film%29

Eigenlijk een hele simpele, basic film, maar met sterk verhaal en heel goed acteerwerk. Een 7,7775
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_95996394
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:05 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Wat vond je er teleurstellend aan? (wellicht in een spoiler).
Of nouja, het verhaal is wel goed hoor! :Y
SPOILER
pi_95997408
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:16 schreef N-E-R-D het volgende:
[ afbeelding ]
Ugh lang geleden dat ik zo onder mijn dekens gekropen ben bij een film :') Maar hou van films die mij zo freaked krijgen. Vond het een zeer goede thriller/horror a la genre poltergeist. Alleen het einde vond ik er nog maar net mee door kunnen. Het hielp misschien ook wel dat ik alleen thuis in een donker kamertje met goede headphones op heb zitten kijken :P

Ga hem denk ik ook nog wel een keer in de bios checken als die daar draait.
Die ga ik vanavond ff kijken, was jouw geluid goed?

Gisteren deze gezien:

Ik vond hem tof! Goede actie! Gast is gewoon de nieuwe Chuck Norris! Kerel buigt voor niemand! Mafia en politie niet :P Als je van gangsterfilms houdt is dit een Must see!!

8/10
  dinsdag 26 april 2011 @ 17:24:10 #223
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_96001482
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2011 12:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik was ook van plan naar OV te gaan maar ik denk ik vraag het even.
Zou ik vooral doen/aanraden ja. :) Eerste film waar de NL versie een succes was, moet ik nog tegenkomen.
pi_96003071
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:47 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Gisteren deze gezien:

[ afbeelding ]

Ik vond hem tof! Goede actie! Gast is gewoon de nieuwe Chuck Norris! Kerel buigt voor niemand! Mafia en politie niet :P Als je van gangsterfilms houdt is dit een Must see!!

8/10
Hmm ben wel benieuwd welke film je hebt gezien..je link werkt helaas niet.
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:00:42 #225
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_96003134
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:24 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Zou ik vooral doen/aanraden ja. :) Eerste film waar de NL versie een succes was, moet ik nog tegenkomen.
Zo'n NL versie is toch alleen voor de allerkleinsten onder ons. Niemand die ouder is dan 12 gaat daarheen lijkt me. (Tenzij je met kleine kinderen bent natuurlijk)
pi_96003246
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Zo'n NL versie is toch alleen voor de allerkleinsten onder ons. Niemand die ouder is dan 12 gaat daarheen lijkt me. (Tenzij je met kleine kinderen bent natuurlijk)
Ik zou m'n kind vanaf 4/5 jaar ook gewoon naar de OV meenemen. Leren ze meteen een beetje Engels erbij, en heb ik er zelf ook nog plezier aan!
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:03:18 #227
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_96003272
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook niet nee. En van de 100e keer Carlo Boszhard en Jamai word je ook niet vrolijk. :D
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:04:25 #228
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_96003332
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:02 schreef Flixxy het volgende:

[..]

Ik zou m'n kind vanaf 4/5 jaar ook gewoon naar de OV meenemen. Leren ze meteen een beetje Engels erbij, en heb ik er zelf ook nog plezier aan!
Was gisteren dus ook, kids van die leeftijd in de zaal bij de OV versie. Een aantal snapte er niets van (logisch wellicht) en ging daarom maar door de zaal rennen, dansen :') en schreeuwen. Net nu ik er dacht geen last van te hebben bij de OV. :'(
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:37:26 #229
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_96020648
Zaterdag mee begonnen,gisteren afgekeken:

Sons Of Anarchy - Season 1
"The Sopranos on bikes". Dat is wel hoe je dit misschien wel het beste kunt omschrijven. Het draait om de Californische tak van motorclub Sons of Anarchy. Door hun legale inkomsten te halen uit het runnen van een motor- en auto garage hopen ze de aandacht af te kunnen leiden van de talloze illegale activiteiten waar ze zich mee bezig houden. Op het zelfde moment krijgen ze op persoonlijk niveau ook te maken relatie problemen en twijfels rondom trouw en vriendschap.

Het duurt even voordat je echt je draai hebt gevonden wanneer je aan deze serie begint. Het tempo in de dialogen ligt in de eerste twee afleveringen ontzettend hoog en je krijgt erg veel info in één keer te verwerken. Namen van personen en rivaliserende gangs vliegen je om de oren en de persoonlijke geschiedenis tussen de personages wordt met je gedeeld alsof de serie al seizoenen lang onderweg is. Je moet dus wel gefocussed blijven.
Als je dat doet en het geheel (en jezelf) een aflevering of vier de tijd geeft dan kun je genieten van een sterk geacteerd en mooi familie drama, dat uiterst verslavend is.

IMDB Cijfer: 8,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

Heb inmiddels ook al 3 afleveringen van seizoen 2 gezien
pi_96021164
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:04 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Was gisteren dus ook, kids van die leeftijd in de zaal bij de OV versie. Een aantal snapte er niets van (logisch wellicht) en ging daarom maar door de zaal rennen, dansen :') en schreeuwen. Net nu ik er dacht geen last van te hebben bij de OV. :'(
Hmm, ja, opvoeding-fail. Daarom ook blij dat ik naar de 'late' versie ben geweest, superchill publiek! Grootste zaal Spui, best weinig bezoekers :P
pi_96027263
Tangled

Yay, een ouderwetse Disney! Tangled begon middelmatig, waarbij het eerste liedje direct de slechtste van de hele film was, maar als snel ontpopte het zich tot de beste Disney in een tijd. Ontzettend leuke humor, lief prinsesje, en de leukste prins sinds Aladdin denk ik. Wat is Zachary Levi goed gecast als stem van Eugene! De (niet eens pratende) dieren waren ook érg vermakelijk, en de animaties zagen er bijzonder gelikt uit. De liedjes waren de enige zwakke momenten, wat mij betreft, vandaar geen perfect cijfer.

IMDB: 7.9
  woensdag 27 april 2011 @ 00:54:32 #232
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_96027955
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:47 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Nee die was behoorlijk kut eigenlijk :P maar bleef toch kijken.

Niet hoogstaand nee maar ik hou wel van dit soort films. Verstand op nul gezet en toen heb ik er toch nog wel van kunnen genieten.
pi_96028152
quote:
17s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Tangled

[ afbeelding ]

Yay, een ouderwetse Disney! Tangled begon middelmatig, waarbij het eerste liedje direct de slechtste van de hele film was, maar als snel ontpopte het zich tot de beste Disney in een tijd. Ontzettend leuke humor, lief prinsesje, en de leukste prins sinds Aladdin denk ik. Wat is Zachary Levi goed gecast als stem van Eugene! De (niet eens pratende) dieren waren ook érg vermakelijk, en de animaties zagen er bijzonder gelikt uit. De liedjes waren de enige zwakke momenten, wat mij betreft, vandaar geen perfect cijfer.

IMDB: 7.9
Helemaal mee eens. :Y
pi_96029721
Lol, het eerste nummer van Tangled zet ik juist regelmatig op.

O wacht, wel de Engelse versie he. When will my life begin bedoel ik.
pi_96030133
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2011 01:55 schreef Toad het volgende:
Lol, het eerste nummer van Tangled zet ik juist regelmatig op.

O wacht, wel de Engelse versie he. When will my life begin bedoel ik.
Oh, die vond ik echt maar matig. Het nummer in de bar, Mother Knows Best en het liefdjesliedje vond ik beter.
pi_96033516
Eventjes ter waarschuwing voor de film Unknown met Liam Neeson

Deze heb ik vorige week gezien in de bioscoop maar wat een slechte cliche film.. :\
Het is een verhaal welke 15 a 20 jaar geleden gebruikt had moeten worden, niet in 2011.

De film zelf deed mij niets en was behoorlijk voorspelbaar.

Een 3/10
pi_96033770
Ik word er blij van als ik zie dat anderen Tangled ook een 8 geven, ok het was wat kinderachtig, maar het was zelfs voor mij (jongen/man uit 1982) gewoon leuk om naar te kijken, even alle zorgen vergeten en vol vrolijkheid kijken naar een film die je weer kind doet voelen.
pi_96035358
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:43 schreef JDx het volgende:
Ik word er blij van als ik zie dat anderen Tangled ook een 8 geven, ok het was wat kinderachtig, maar het was zelfs voor mij (jongen/man uit 1982) gewoon leuk om naar te kijken, even alle zorgen vergeten en vol vrolijkheid kijken naar een film die je weer kind doet voelen.
Ja hij was idd best aardig! 7,5
pi_96035686
Tangled was een zeer toffe film inderdaad, echt een film met een avontuur! Ik denk niet dat het vreemd is als je dit op latere leeftijd leuk vindt.

Ik denk eigenlijk dat het een film is voor iedereen boven de 10 jaar ofzo.
pi_96045387
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:54 schreef N-E-R-D het volgende:

[..]

Niet hoogstaand nee maar ik hou wel van dit soort films. Verstand op nul gezet en toen heb ik er toch nog wel van kunnen genieten.
Dus je onderschrijft mijn review wel? :?

Ik heb gisteravond voor het eerst onderstaande film gezien:

Leuke en grappige film en niet meer dan dat met een flinterdunne verhaallijn. :Y

7
/ 10
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  woensdag 27 april 2011 @ 22:19:17 #241
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_96067251
vanmiddag in de bios Thor (3D) gezien ben een groot fan van comics maar de thor comics heb ik altijd een beetje links laten liggen. ben dus niet echt bekend met de verschillende verhaallijnen.
de film heeft me positief verrast het is een beetje een mix tussen lord of the rings en je typische marvel super helden film. het speelt zich voornamelijk op 3 werelden af (aarde, asgard en jotunheim)
en speelt zich allemaal lekker vlot af, leuke rollen van anthony hopkins en nathalie portman (die volgens mij niet al teveel moeite hoeft te doen om geloofwaardig verliefd over te komen)
leuke film die de basis van Thor (en the avengers film) stevig neerzet.

tip voor de mensen die gaan kijken: kijk heel de aftiteling af!! duurt ff maar je krijgt er wat leuks voor terug ;)
pi_96076414
Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father

Jezus. Je gaat van 'interessant' naar 'wow, heftig' naar 'jeetje, wat sneu' naar 'mijn. god.' en het is onmogelijk het droog te houden. Godver, wat heb ik me boos zitten maken, en wat een ontzettend aangrijpend verhaal.

IMDB: 8.6
Ik: 8.5

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2011 01:25:50 ]
pi_96080767
Thor

Thor is de zoon van Odin in het rijk Asgard, een van de negen werelden. Hij staat op het punt de rol van zijn vader als koning over te nemen als er indringers van een ander rijk (Jotunheim) proberen hun wapen te stelen uit het kasteel van Odin. Thor gaat verhaal halen bij de koning van Jotunheim en wordt uiteindelijk verbannen naar aarde. Daar rent Nathalie Portman rond.

Leuke film, alleen beetje onwennig omdat ik voor het eerst een film met zo'n 3d brilletje moest kijken, die probeer ik eigenlijk te vermijden, heeft het eerste half uur een beetje verziekt, maar dat staat los van de film. Verder was Thor (Chris Hemsworth) erg goed gecast, very likeable karakter. Lekker voorspelbaar, aardige actie, standaard comic reliefs, maar wel verdomd goed geschoten, mooie shots van Asgard. Niet zo goed als de eerste Iron man maar wel beter dan de tweede. Kan niet wachten op Captain America en The Avengers. :)

Ik: 7
Imdb: 7.9
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 28 april 2011 @ 11:26:04 #244
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_96082981
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 10:51 schreef Karstman het volgende:

The Uninvited
[ afbeelding ]
Meisjes moeder is tragisch en na lang ziekbed overleden, raakt in depressie, gaat naar ziekenhuis, komt terug en ontdekt dat verpleegster van moeder pappa heeft ingepalmd en nu haar nieuwe mamma wordt. Oh en dan waart de geest van mamma ook nog ergens rond en wil haar duidelijk maken wie haar eigenlijk heeft vermoord.
Ik maar denken waar ken ik die hoofdpersoon toch van, blijkt het Emily Browning van Sucker Punch te zijn maar dan met donker haar. Verder haalt deze film ook enige vorm van niveau niet. Dit is al zoveel vaker en zoveel beter gedaan.
Ook een 4

Ik vond het origineel een stuk beter:

http://www.imdb.com/title/tt0365376/
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_96085499
Escape to Athena (1979)

Met oa

Roger Moore ... Major Otto Hecht
Telly Savalas ... Zeno
David Niven ... Professor Blake
Stefanie Powers ... Dottie Del Mar

Tijdens de Tweede Wereldoorlog wordt een groep gevangenen op een Grieks eiland gevangen gehouden door de Duitsers. Nu plannen ze een uitbraak, maar zijn niet alleen op hun vrijheid uit, maar willen ook op zoek gaan naar een schat verborgen in het klooster bovenop de berg van het eiland.

[ Bericht 13% gewijzigd door RedAlert op 28-04-2011 13:31:28 ]
pi_96085832
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:44 schreef RedAlert het volgende:
[ afbeelding ]

1979

Met oa

Roger Moore ... Major Otto Hecht
Telly Savalas ... Zeno
David Niven ... Professor Blake
Stefanie Powers ... Dottie Del Mar

Tijdens de Tweede Wereldoorlog wordt een groep gevangenen op een Grieks eiland gevangen gehouden door de Duitsers. Nu plannen ze een uitbraak, maar zijn niet alleen op hun vrijheid uit, maar willen ook op zoek gaan naar een schat verborgen in het klooster bovenop de berg van het eiland.
En dit is dus waarom mensen normaal ook de titel erbij zetten.. je plaatje is kapot dus niemand weet waar je het over hebt :').
pi_96085988
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:54 schreef N-E-R-D het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Battle: LA was niet erg goed, kon de aliens ook niet geloofwaardig brengen. Een 6 voor de moeite. :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_96086814
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:00 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Battle: LA was niet erg goed, kon de aliens ook niet geloofwaardig brengen. Een 6 voor de moeite. :P
Heb Battle LA gister ook gezien, en als je er heen gaat met de verwachting dat het gewoon een domme aliens-maken-alles-kapot film is, dan is het een erg mooie film. ik zou het een 7,5 geven voor de effecten en het camera werk.
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
pi_96086827
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:26 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ik vond het origineel een stuk beter:

[ afbeelding ]
http://www.imdb.com/title/tt0365376/
Is die nog de moeite waard als de remake al wel hebt gezien? Het The Uninvited wel al gekeken maar was niet echt onder de indruk. Helaas zal het eind wel overeenkomen dus is de grootste spanning er wel vanaf qua dat betreft.
pi_96087351
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:55 schreef picodealion het volgende:

[..]

En dit is dus waarom mensen normaal ook de titel erbij zetten.. je plaatje is kapot dus niemand weet waar je het over hebt :').
Fixed

Je kunt altijd op hoofdrolspelers en personages googlen

vb Roger Moore / Telly Savalas en gevonden ...... *O*
pi_96087389
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:34 schreef RedAlert het volgende:

[..]

Fixed

Je kunt altijd op hoofdrolspelers en personages googlen

vb Roger Moore / Telly Savalas en gevonden ...... *O*
geloof het of niet, maar men komt hier om te kijken welke films iedereen gezien heeft, niet om te ontrafelen waar iemand het eigenlijk over heeft
pi_96088080
Snap ik ook wel... vandaar het woord "fixed"

hahaha het plaatje/dvdcover/filmposter werkte idd niet.
  donderdag 28 april 2011 @ 15:21:59 #253
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_96091213
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:21 schreef Darkzell het volgende:

[..]

Is die nog de moeite waard als de remake al wel hebt gezien? Het The Uninvited wel al gekeken maar was niet echt onder de indruk. Helaas zal het eind wel overeenkomen dus is de grootste spanning er wel vanaf qua dat betreft.
Da's moeilijk, ik heb eerst AToTS gezien en daarna de Uninvited.
SPOILER
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_96091298
it's kind of a funny story gekeken, wat een geniale film zeg, krijgt van mij een 8,5
Zijn dr nog meer films zoals deze?
pi_96092708
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:24 schreef dan13lv het volgende:
it's kind of a funny story gekeken, wat een geniale film zeg, krijgt van mij een 8,5
Zijn dr nog meer films zoals deze?
Veel mensen raten hem hoog maar ik vond hem bar slecht en heb hem na 3 kwartier uitgezet :)
Wat een bagger.....
pi_96092835
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:59 schreef MrRnG het volgende:

[..]

Hmm ben wel benieuwd welke film je hebt gezien..je link werkt helaas niet.
pi_96092879

Gisteren Insidious gezien, wat een bagger man!
Ik dacht echt dat ie supereng zou zijn maar hij viel me vies tegen :)

Een 4,5 voor de moeite!!
pi_96094884
No Strings Attached
Suffe romcom. Verhaal is vanaf minuut 1 al duidelijk, daarna is het zaak om de boel uit te zitten. Nergens ontstijgt het het niveau van een gemiddelde romcom, saaie middelmaat. Alleen Natalie Portman is wel cute. Kijk liever iets anders, genoeg leuke romcom's. 5

The Dilemma
Niet goed natuurlijk, maar wel leuk. Heb een zwak voor Kevin James en Vince Vaughn dus daarom voor mij wel vermakelijk. De film bewandelt natuurlijk de standaard paden maar ach, maakt niet uit hier. 6
  donderdag 28 april 2011 @ 18:35:46 #259
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96099046

Rio

Plot: baby Makaw papegaai wordt gevangen in de jungle, baby Makaw papegaai valt van een bestelbus ergens in Minnesota. Deze wordt opgevangen door een klein meisje. En die twee worden dikke vrienden. En dan komt plots een cuckoo die beweerd dat deze vogel laatste van zijn soort is en hem wilt koppelen aan de laatste vrouwelijke Makaw. Met zn drieen rezien ze af ze naar Rio de Janero. En dan gaat het mis.

Mening: Ik houd niet zo van flauwe tekenfilms en al helemaal niet van Disney. Toch heb ik erg mooi pareltjes de afgelopen jaren gezien. En Rio hoort daar bij. De humor is net goed voor een breed publiek. En op het zingen en de clich'e scenes na. En waarbij mannen worden afgeschilderd als klunzige sukkels. En de vrouwen meer lef lijken te hebben (male shaming tactics). Heb ik mij behoorlijk vermaakt. Leuke film.

[ Bericht 2% gewijzigd door Schenkstroop op 28-04-2011 18:41:43 ]
  donderdag 28 april 2011 @ 18:41:23 #260
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96099256
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:04 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]

Gisteren Insidious gezien, wat een bagger man!
Ik dacht echt dat ie supereng zou zijn maar hij viel me vies tegen :)

Een 4,5 voor de moeite!!
Deze heb ik ook proberen te kijken. na 10 minuten afgezet, De kleurtoon beviel me niet. En kreeg het gevoel dat dit een (vrij goed gedane) handycam film was. Maar daar hed ik geen zin in. Toen Rio opgezet en toen kreeg ik een smile :)
pi_96101590
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 18:41 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Deze heb ik ook proberen te kijken. na 10 minuten afgezet, De kleurtoon beviel me niet. En kreeg het gevoel dat dit een (vrij goed gedane) handycam film was. Maar daar hed ik geen zin in. Toen Rio opgezet en toen kreeg ik een smile :)
ik vond hem daarintegen juist super echt een top film!
  donderdag 28 april 2011 @ 21:07:16 #262
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_96107595
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 18:35 schreef Schenkstroop het volgende:
[ afbeelding ]
Rio

Mening: Ik houd niet zo van flauwe tekenfilms en al helemaal niet van Disney. Toch heb ik erg mooi pareltjes de afgelopen jaren gezien. En Rio hoort daar bij.
Ik kan niet voor 100% uit je tekst halen of je dat nou bedoelt, maar Rio is niet van Disney en/of Pixar hoor. :)
  donderdag 28 april 2011 @ 23:21:40 #263
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_96117347
Old School
Wat een onsamenhangend mager filmpje is dit geworden. Af en toe heeft Old School een lollig 80s-deuntje, maar de vieze smaak van onderbroekenlol en andere matigheden overheerst helaas. Regisseur Todd Philips heeft met The Hangover het onderwerp dertigers die nog onbezonnen willen zijn, gelukkig beter aangepakt. Cijfer: 4,5

Battle: Los Angeles
Ai, tijd geleden dat ik zo'n shaky film gezien heb. Echt prettig vind ik die stijl niet, maar vooruit als het er heftig aan toegaat, zoals in Battle: Los Angeles, dan zie ik dat geschud maar door de vingers. Het is niet altijd even hoogstaand, maar al dat geschiet op aliens blijft dikke fun. Alles moet kapot _O! De weinige drama-scenes doen bespottelijk aan, maar gelukkig zijn het er dan maar ook weinig. Anyway, vermakelijke film voor de buitenaardse-wezens-komen-weer-eens-de-aarde-bezoeken-liefhebbers, die niet al te hoge verwachtingen hebben. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 28 april 2011 @ 23:29:30 #264
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_96117807
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:33 schreef casper019 het volgende:

[..]

ik vond hem daarintegen juist super echt een top film!
Vond hem ook goed te doen!

Best wel ok eigenlijk. Leuker dan verwacht. 3D voegt weer eens niks toe. I need a horse :')
pi_96118204
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:51 schreef ChickenMan het volgende:
No Strings Attached
Suffe romcom. Verhaal is vanaf minuut 1 al duidelijk, daarna is het zaak om de boel uit te zitten. Nergens ontstijgt het het niveau van een gemiddelde romcom, saaie middelmaat. Alleen Natalie Portman is wel cute. Kijk liever iets anders, genoeg leuke romcom's. 5

The Dilemma
Niet goed natuurlijk, maar wel leuk. Heb een zwak voor Kevin James en Vince Vaughn dus daarom voor mij wel vermakelijk. De film bewandelt natuurlijk de standaard paden maar ach, maakt niet uit hier. 6
Iets wat ik niet begrijp, je zegt dat het beide eigenlijk 'gemiddelde' films zijn in hun genre. Maar de een krijg een 5 en de andere een 6. Alleen vanwege je 'zwak voor Kevin James en Vince Vaughn'?

Vanavond (weer) gezien; Collateral Damage (2002)

Tja, wel een beetje standaard Schwarzenegger film, maar wel leuk. De 5.2 van IMDB vind ik een beetje laag, een 7- voor mij.
pi_96123953
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 23:37 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Iets wat ik niet begrijp, je zegt dat het beide eigenlijk 'gemiddelde' films zijn in hun genre. Maar de een krijg een 5 en de andere een 6. Alleen vanwege je 'zwak voor Kevin James en Vince Vaughn'?
Ja.
  vrijdag 29 april 2011 @ 05:05:39 #267
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96124051
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:07 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Ik kan niet voor 100% uit je tekst halen of je dat nou bedoelt, maar Rio is niet van Disney en/of Pixar hoor. :)
Ik bedoelde tekenfilms in het algemeen. En dat van Pixar/Disney weet ik. En Pixar films zijn toch veel minder muscial en sprookjes achtig dan die films die echt alleen onder het Disney logo worden uitgebracht. dacht ik. Tangled vond ik bijv 100x niks. Maar Wall-E en Rio daarentegen weer wel OK.
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:28:22 #268
286575 Roces18
Chef de party
pi_96133497
The Beach

Samenvatting
Richard is zijn eigen leven beu en is op zoek naar iets anders. Wat dit precies is, probeert hij in Thailand te ontdekken. Hier maakt hij kennis met Daffy. Deze vertelt hem over een oogverblindend strand dat ver uit de buurt van de menselijke beschaving ligt. De volgende dag blijkt Daffy zelfmoord te hebben gepleegd. Richard vindt op zijn kamer echter een plattegrond, en hij besluit het strand te gaan zoeken.

Dicaprio doet het redelijk aardig in deze film maar meer ook niet. De film leunt vooral op zijn capaciteit als zogenaamde ster (volgens mij was hij toen nog een beginner in 2000''). De film heeft een best goede soundtrack met o.a Faithless en Moby. Maar achter de mooie Thaise stranden is het gewoon een saaie, trage en oppervlakkige film. En sommige scenes slaan werkelijk nergens op zoals wanneer hij in een videogame beland :') En er is totaal geen spanning terwijl dit geclassificeerd word al een spannende en avontuurlijke film. Sure. Voor mij is die in ieder geval niet weggelegd.

Cijfer: 4 :'(
pi_96136444
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:28 schreef Roces18 het volgende:
The Beach
[ afbeelding ]
Samenvatting
Richard is zijn eigen leven beu en is op zoek naar iets anders. Wat dit precies is, probeert hij in Thailand te ontdekken. Hier maakt hij kennis met Daffy. Deze vertelt hem over een oogverblindend strand dat ver uit de buurt van de menselijke beschaving ligt. De volgende dag blijkt Daffy zelfmoord te hebben gepleegd. Richard vindt op zijn kamer echter een plattegrond, en hij besluit het strand te gaan zoeken.

Dicaprio doet het redelijk aardig in deze film maar meer ook niet. De film leunt vooral op zijn capaciteit als zogenaamde ster (volgens mij was hij toen nog een beginner in 2000''). De film heeft een best goede soundtrack met o.a Faithless en Moby. Maar achter de mooie Thaise stranden is het gewoon een saaie, trage en oppervlakkige film. En sommige scenes slaan werkelijk nergens op zoals wanneer hij in een videogame beland :') En er is totaal geen spanning terwijl dit geclassificeerd word al een spannende en avontuurlijke film. Sure. Voor mij is die in ieder geval niet weggelegd.

Als je wat meer in de diepte gaat kijken en naar de personages is het zeker wel een goede film :Y
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:01:45 #270
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_96138155

Leuke film. Alleen Emile Hirsch was niet geschikt voor zijn rol. Prima acteur en het acteerwerk opzich was ook niks mis mee, maar zijn verschijning was niet bepaald indrukwekkend. Hij is ook slechts 1.70m, dat helpt ook niet mee.
Amber Heard speelde overigens een kleine maar prima rol. Je zag haar kwaliteiten goed in beeld. ^O^

7/10
Bedankt Hans.
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:05:14 #271
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_96138343
quote:
The Beach
[ afbeelding ]
Samenvatting

Een 4 voor deze fantastische film _O-
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:23:29 #272
286575 Roces18
Chef de party
pi_96142117
Nou nou wat fantastisch
SPOILER
pi_96144246
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:23 schreef Roces18 het volgende:
Nou nou wat fantastisch
SPOILER
Je snapt het verhaal niet ;)
  vrijdag 29 april 2011 @ 16:37:36 #274
286575 Roces18
Chef de party
pi_96144991
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 16:19 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Je snapt het verhaal niet ;)
Nou leg het dan eens uit ,,,
  vrijdag 29 april 2011 @ 18:26:23 #275
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_96148708
No Strings Attached (2011, VS, Ivan Reitman)
Wat is Natalie Portman toch ongelofelijk mooi. O+ :9~ :9 Verder een matige romcom, maar ook weer niet bijzonder slecht. Het is duidelijk merkbaar dat het verschil tussen het acteertalent van Portman en van Kutcher enorm is. Het is zelfs bijna zielig voor Kutcher. Het ogenschijnlijk gemak waarmee Portman haar karakter met de kleinste gebaren vorm geeft, terwijl hij niet veel meer kan dan dit soort lege Kucher rollen spelen. Het is alsof een Willem II verdediger het moet opnemen tegen Messi. Dit zorgt er ook voor dat ze als koppel nooit echt geloofwaardig worden.
cijfer: 6

En nog meer Natalie Portman in:
Thor (2011, VS, Kenneth Branagh)
De film is een prima introductie van Thor. Het weet goed de twee werelden van Thor, Asgard en Midgard (Aarde), te combineren. Het gedeelte in Asgard zorgt voor het grotere achtergrondverhaal en de nodige aktie. Het gedeelte op Aarde voor humor
SPOILER
, romantiek, nog wat aktie en wat fanservice
SPOILER
Van mij mag Thor behalve in The Avengers ook nog wel in een eigen sequel terugkeren.
P.S. Zoals altijd bij een Marvel film: blijven zitten tot na de aftiteling voor een extra scene ;)
pi_96159148
Five Minarets in New York

Turkije / Verenigde Staten
Drama / Thriller
118 minuten

geregisseerd door Mahsun Kirmizigül
met Haluk Bilginer, Mustafa Sandal en Danny Glover

Twee Turkse anti-terreur agenten gaan in New York op zoek naar de gevaarlijke en legendarische terrorist Dajjal. Terwijl ze nauw samenwerken met de FBI en de New York Police Department weten ze ene Hadji Gumus te arresteren. Hadji vertrok na in Turkije in de gevangenis te hebben gezeten voor moord naar New York om een nieuw leven te starten. Maar wat voor nieuw leven...?

Goeie film, met een interessant verhaal en er komen ook een aantal interesante onderwerpen aan bod (oa hoe bepaalde mensen/amerikanen/buitenlanders over moslims en terroristen denken en andersom). Alleen had de film af en toe wel wat meer vaart mogen hebben, het word nergens vervelend sloom of traag of gaat vervelen. Maar daardoor haalt de film net niet het niveau van de ''top''
maar alsnog een hele goeie drama film en een aanrader om te zien.
een 7.5
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:23:30 #277
286575 Roces18
Chef de party
pi_96159885
Platoon

Samenvatting
Chris Taylor (Charlie Sheen), een idealistische jongen, stopt met zn studie, meldt zich aan als vrijwilliger voor het leger en gaat naar Vietnam. Er heerst echter verdeeldheid in de companie. Sergeant Barnes (Tom Berenger) is een man voor wie vechten en doden alles is. Elias (Willem Dafoe), de andere sergeant, is een idealistische maar door de oorlog geteisterde soldaat. Hij is een overlever met twee dobbelstenen om zijn nek. Elias en Barnes zijn vaak in conflict, vooral omdat Elias marijuana gebruikt om te ontsnappen aan de harde werkelijkheid. Barnes gelooft niet in drugs. Op een dag, net nadat een militair gedood is, trekken ze een dorp binnen dat verdacht wordt van hulp aan de Viet Cong. De mannen zijn bloeddorstig en als de dorpelingen voedsel en wapens blijken te verbergen, verdringt de roep om wraak de redelijkheid.

Werkelijk waar allemaal sterren in deze film weliswaar toen niet maar er zitten er zeker 5 in die nu nog in de running zijn zoals Charlie Sheen en Johnny Depp.
Een film met een erg realistische kijk op de oorlog in Vietnam. De beeldkwaliteit is ook uitstekend (HD) dan, het lijkt wel of ze toen al IMAX camera's hadden. De sfeer in Vietnam is echt uitstekend neergezet en ook bevat de film genoeg diepgang, emotie en natuurlijk kogels! Echt een aanrader om een keertje gezien te hebben!
De soundtrack vond ik niet erg sterk, een soul nummer en een klassiek emotievol stuk wat eindeloos werd herhaald vind ik nou niet echt veel.. Ik bedoel het past er wel bij en het zijn ook goede nummers maar er zijn nog zoveel andere goede nummers waarom gebruik je die dan niet.

8!
pi_96160902
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 april 2011 04:41 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Ja.
Ok, point taken... :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:23 schreef Roces18 het volgende:
Platoon
[ afbeelding ]

Samenvatting
Chris Taylor (Charlie Sheen), een idealistische jongen, stopt met zn studie, meldt zich aan als vrijwilliger voor het leger en gaat naar Vietnam. Er heerst echter verdeeldheid in de companie. Sergeant Barnes (Tom Berenger) is een man voor wie vechten en doden alles is. Elias (Willem Dafoe), de andere sergeant, is een idealistische maar door de oorlog geteisterde soldaat. Hij is een overlever met twee dobbelstenen om zijn nek. Elias en Barnes zijn vaak in conflict, vooral omdat Elias marijuana gebruikt om te ontsnappen aan de harde werkelijkheid. Barnes gelooft niet in drugs. Op een dag, net nadat een militair gedood is, trekken ze een dorp binnen dat verdacht wordt van hulp aan de Viet Cong. De mannen zijn bloeddorstig en als de dorpelingen voedsel en wapens blijken te verbergen, verdringt de roep om wraak de redelijkheid.

Werkelijk waar allemaal sterren in deze film weliswaar toen niet maar er zitten er zeker 5 in die nu nog in de running zijn zoals Charlie Sheen en Johnny Depp.
Een film met een erg realistische kijk op de oorlog in Vietnam. De beeldkwaliteit is ook uitstekend (HD) dan, het lijkt wel of ze toen al IMAX camera's hadden. De sfeer in Vietnam is echt uitstekend neergezet en ook bevat de film genoeg diepgang, emotie en natuurlijk kogels! Echt een aanrader om een keertje gezien te hebben!
De soundtrack vond ik niet erg sterk, een soul nummer en een klassiek emotievol stuk wat eindeloos werd herhaald vind ik nou niet echt veel.. Ik bedoel het past er wel bij en het zijn ook goede nummers maar er zijn nog zoveel andere goede nummers waarom gebruik je die dan niet.

8!

Maar blijft een mooie film of niet? En idd veel sterren die nog steeds hiervan hun werk maken. En die muziek, tja ik vind het er wel gewoon goed bij passen maar je hebt wel een punt, vaak word muziek in films vaker gebruikt (Pirates of the Caribbean theme e.d.) maar hier viel het mij wel heel erg op, maar dat vond ik niet zo heel erg; vind het een prachtig nummer.

EDIT: net op TV het allerlaatste stuk van The Queen (2006) gezien, zag er goed uit. Word ook aan de lijst toegevoegd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 30-04-2011 00:45:23 ]
  vrijdag 29 april 2011 @ 23:18:53 #279
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_96162400
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 april 2011 18:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
No Strings Attached (2011, VS, Ivan Reitman)
Wat is Natalie Portman toch ongelofelijk mooi. O+ :9~ :9 Verder een matige romcom, maar ook weer niet bijzonder slecht. Het is duidelijk merkbaar dat het verschil tussen het acteertalent van Portman en van Kutcher enorm is. Het is zelfs bijna zielig voor Kutcher. Het ogenschijnlijk gemak waarmee Portman haar karakter met de kleinste gebaren vorm geeft, terwijl hij niet veel meer kan dan dit soort lege Kucher rollen spelen. Het is alsof een Willem II verdediger het moet opnemen tegen Messi. Dit zorgt er ook voor dat ze als koppel nooit echt geloofwaardig worden.
cijfer: 6
Ik vond Portman hier ook best slecht, hoor. Echt van dat ongeïnspireerd bandwerk en haar "dronken" en "losbandige" scenes kwamen wel erg geforceerd en nep over.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_96165473
Die welle

zaterdag 30 april 2011 @ 11:46:05 #281
286575 Roces18
Chef de party
pi_96171333
Sexy Beast

Samenvatting
Gal, een gepensioneerde gangster, leeft een gelukkig leven met zijn vrouw Deedee in hun prachtige Spaanse villa. Don Logan, een gerespecteerde gangster en een oude "vriend" van Gal staat plotseling op de stoep. Hij wil dat Gal meegaat naar Engeland om een klus te klaren, een overval samen met een stel andere gangsters. Wanneer Gal blijft weigeren wordt Don steeds gevaarlijker en dreigender, hij accepteert geen nee. Hoe ver zal Don gaan om zijn zin te krijgen en wat zijn de opties voor Gal?

De film heeft een aparte sfeer gecreëerd door fantasie en realiteit te vermengen. Maar hiermee is eigenlijk ook alles gezegd. Het bevat totaal geen spanning/humor of wat dan ook. Het is zeker geen saaie film maar hij kabbelt net zo rustig voort als het water daar in Spanje alles lekker sloom. Niet dat ik dat erg vindt maar als je na het zien van deze film erop terugblikt heeft het verhaal bar weinig om het lijf. Ik heb me er best aardig mee vermaakt dus de film krijgt een 7.
pi_96174126

IMDb

Laatst deze gezien, vond hem erg tegenvallen. Het meest heb ik mij geërgerd aan Forest Whitaker, zijn personage kreeg een enorm rare twist in het verhaal. Hij gaat van moederskindje (van 50 jaar) naar een die-hard prison guard (with no regret for human life). Erg ongeloofwaardig. Adrien Brody zet wel een redelijk personage neer (opgelucht toen hij eindelijk van zijn JC-look af was).

De film wordt gepresenteerd als een experiment, dit experiment laat zien tot welke gruwelijkheden mensen in staat zijn als ze macht hebben. Dit werd enorm uitgemolken in de film, wat leidde tot ongeloofwaardige gebeurtenissen.
SPOILER
SPOILER
De originaliteit vond ik wel goed, tot ik erachter kwam dat deze film een remake is van het (hoe kan het ook anders) Duitse 'Das Experiment'. Originaliteit 0.

Cijfer: 5

Wel leuk dat 's lands weerman niet bespaard werd in deze film. Wat een WTF moment was dat zeg. (onzorgvuldig 'copy-paste van youtube' door de makers van de film).
pi_96174347
Tucker & Dale vs Evil. Ik ben nu ook anders aan gaan kijken tegen Leatherface en consorten. Misschien bedoelde hij het niet zo kwaad.
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:58:15 #284
24329 KNAK
ff w88,......
pi_96178010
Net terug van Thor 3D

http://www.imdb.com/title/tt0800369/

redelijk vermaak, niet zo heel veel actie maar grafisch wel mooi gedaan. 3D had niet nodig geweest.

7.5
Mai pben rai~!
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:58:38 #285
286575 Roces18
Chef de party
pi_96178020
Mystic River

Vijfentwintig jaar later brengt nog een afschuwlijke gebeurtenis de drie oude vrienden weer bij elkaar. De dochter van Jimmy wordt bruut vermoord. Dave wordt onder wel heel verdachte omstandigheden beschouwd als mogelijke dader en Sean wordt als rechercheur op de zaak gezet. Langzaam en verassend drijft de waarheid naar boven.

Niet echt een thriller hoewel de genrevermelding het wel hieronder schaart. Ik zou meer denken aan een drama waarin iedereen worstelt met de dood van de dochter van Jimmy. Hierdoor mist de film de spanning en het mist ook snelheid. Af en toe zat ik me best te vervelen eigenlijk. Tja verder kan ik er eigenlijk niet zo veel over kwijt behalve dat ik gewoon iets miste aan de film. Ik weet niet precies wat maar het kan ook aan de setting liggen natuurlijk.
Naar mijn mening is dit een overschatte film hoewel ik er aan de andere kant me er redelijk heb mee kunnen vermaken.

6,5
pi_96178073
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 13:40 schreef vleestoeter het volgende:
[ afbeelding ]
IMDb

Laatst deze gezien, vond hem erg tegenvallen. Het meest heb ik mij geërgerd aan Forest Whitaker, zijn personage kreeg een enorm rare twist in het verhaal. Hij gaat van moederskindje (van 50 jaar) naar een die-hard prison guard (with no regret for human life). Erg ongeloofwaardig. Adrien Brody zet wel een redelijk personage neer (opgelucht toen hij eindelijk van zijn JC-look af was).

De film wordt gepresenteerd als een experiment, dit experiment laat zien tot welke gruwelijkheden mensen in staat zijn als ze macht hebben. Dit werd enorm uitgemolken in de film, wat leidde tot ongeloofwaardige gebeurtenissen.
SPOILER
SPOILER
De originaliteit vond ik wel goed, tot ik erachter kwam dat deze film een remake is van het (hoe kan het ook anders) Duitse 'Das Experiment'. Originaliteit 0.

Cijfer: 5

Wel leuk dat 's lands weerman niet bespaard werd in deze film. Wat een WTF moment was dat zeg. (onzorgvuldig 'copy-paste van youtube' door de makers van de film).
Ik zou de Duitse kijken, Das Experiment is stukken beter. :)
pi_96183084
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik zou de Duitse kijken, Das Experiment is stukken beter. :)
Ja, dat zal ik binnenkort dan maar eens doen. Krijgt ook een veel hogere score op IMDb

Over duitse films gesproken, laatst deze gezien:

Dat is echt een aanrader! Krijgt van mij een 8 _O_

[ Bericht 5% gewijzigd door vleestoeter op 01-05-2011 00:14:21 ]
  zaterdag 30 april 2011 @ 20:59:46 #288
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_96184492
Cruel Intentions

Lekker pointless deze tienerfilm, waar de hoofdpersonen om elkaar heen dwarrelen en geniepige spelletjes uithalen. Hihi, heel spannend en leuk hoor :{. Enig pluspunt is de vrouwelijke cast (Sarah Michelle Gellar, Selma Blair & Reese Witherspoon _O_), die prettig om te zien is. Cijfer: 5,5

The Pink Panther
Ging wel, maar heel denderend vond ik The Pink Panther zeker niet. Peter Sellers als onbegrensde kluns vond ik heel flauw en wat acteerde Claudia Cardinale hier matig. Soms heeft het nog wat aardige lang uitgesponnen scenes met een hoop slapstick. Origineel is het niet, maar goed, dat was nog wel het aanzien waard. Cijfer: 5,5
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:01:28 #289
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_96184556
April bracht 16 geziene films voor mij!

Top 5
1. Badlands
2. Scener ur ett äktenskap (Scenes from a Marriage)
3. Wuthering Heights
4. High Plains Drifter
5. Red Dragon
pi_96184651
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:59 schreef Falco het volgende:
Cruel Intentions

[ afbeelding ]

Lekker pointless deze tienerfilm, waar de hoofdpersonen om elkaar heen dwarrelen en geniepige spelletjes uithalen. Hihi, heel spannend en leuk hoor :{. Enig pluspunt is de vrouwelijke cast (Sarah Michelle Gellar, Selma Blair & Reese Witherspoon _O_), die prettig om te zien is. Cijfer: 5,5

The Pink Panther
Ging wel, maar heel denderend vond ik The Pink Panther zeker niet. Peter Sellers als onbegrensde kluns vond ik heel flauw en wat acteerde Claudia Cardinale hier matig. Soms heeft het nog wat aardige lang uitgesponnen scenes met een hoop slapstick. Origineel is het niet, maar goed, dat was nog wel het aanzien waard. Cijfer: 5,5
Ik heb 1,2 en 3 op DVD echt naar zitten zoeken om de collectie compleet te krijgen, toch een soort van Cult sletjes film :P
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:06:39 #291
286575 Roces18
Chef de party
pi_96184753
@Falco

Wuthering Heights zijn toch 2 afleveringen ofzo? En kan je aub vertellen wat er zo goed aan is? Want het ziet er namelijk wel interessant uit..
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:48:44 #292
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_96186382
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 21:06 schreef Roces18 het volgende:
@Falco

Wuthering Heights zijn toch 2 afleveringen ofzo? En kan je aub vertellen wat er zo goed aan is? Want het ziet er namelijk wel interessant uit..
Ik heb de filmversie uit 1939 gezien. Het is een best mooie klassieke verfilming van het welbekende boek geworden. Soms wel een beetje theatraal aangezet, maar dat mocht wel vond ik :P.
  zaterdag 30 april 2011 @ 23:55:14 #293
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_96192352
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:23 schreef Roces18 het volgende:
Platoon
[ afbeelding ]

De soundtrack vond ik niet erg sterk, een soul nummer en een klassiek emotievol stuk wat eindeloos werd herhaald vind ik nou niet echt veel.
Doel je op Adagio for Strings? Dat is voor mij echt synoniem geworden met Platoon. Zie nog altijd Willem Dafoe uit het bos komen rennen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 1 mei 2011 @ 00:14:41 #294
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_96193362
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:03 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kill the Irishman ^O^
Net gezien, al snap ik de vergelijking met Chuck Norris niet echt. :')

Meer een gangster-epos imo, waarbij je enorm veel sympathie krijgt met de hoofdrolspeler (Ray Stevenson als Danny Greene). Eén van de betere films van dit jaar (en true story), met een sublieme Christopher Walken (Val Kilmer viel een beetje tegen). En deze man (Steve Schirripa):

IMDB Score: 7,1
Mijn score: 8 something
Jusqu'ici tout va bien
  zondag 1 mei 2011 @ 00:35:09 #295
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_96194233
Faster (2010, VS, George Tillman Jr.)
Redelijk actiefilmpje voor op de brakke koninginnedag. De film probeert alleen meer te zijn dan simpel vermaak met een typische voorspelbare plottwist, zoals niet schijnt te kunnen ontbreken in films tegenwoordig. Maar de actie is goed. En the Rock erg cool.
cijfer: 6.5

For Your Eyes Only (1981, VK, John Glen)
Na het debacle dat Moonraker was, was dit een verrassend goede Bond film. Gelukkig is er gekozen voor een meer down-to-earth aanpak met een goed verhaal, waarin Bond echt als spion moet werken. Natuurlijk gebeurt er genoeg spectaculairs, maar nergens zo irritant over de top als in Moonraker. De film heeft alles wat je van een goed Bond mag verwachten; er wordt geskieëd, gedoken, geklommen, gegokt in casino's, vrouwen verleidt en tussendoor is er ook nog tijd voor wat humor. Grootste minpunt was dat irritante kunstschaatsstertje. Één van de betere uit de serie en zeker één van de beste met Roger Moore.
pi_96194436
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2011 00:14 schreef Quannum het volgende:

[..]

Kill the Irishman ^O^
Net gezien, al snap ik de vergelijking met Chuck Norris niet echt. :')

Meer een gangster-epos imo, waarbij je enorm veel sympathie krijgt met de hoofdrolspeler (Ray Stevenson als Danny Greene). Eén van de betere films van dit jaar (en true story), met een sublieme Christopher Walken (Val Kilmer viel een beetje tegen). En deze man (Steve Schirripa):
[ afbeelding ]

IMDB Score: 7,1
Mijn score: 8 something
Vond het maar een matige film, even snel een hele hoop gebeurtenissen achter elkaar zetten zonder sfeer, zonder goeie soundtrack en zonder boeiende karakters, typisch b-filmpje zelfs visueel viel er niks moois te zien.
pi_96196884
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 23:55 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Doel je op Adagio for Strings? Dat is voor mij echt synoniem geworden met Platoon. Zie nog altijd Willem Dafoe uit het bos komen rennen.
Inderdaad. Mooi stuk muziek. Het lijkt erop dat die scène ook maar in een keer is opgenomen (IMDB):
quote:
Pockets of fake blood intended to simulate gunshot wounds to Elias's body during the famous "arm-raising" scene malfunctioned and never exploded. However, Willem Dafoe's performance in that take was considered so impressive that the scene was left as is.
  zondag 1 mei 2011 @ 09:44:08 #298
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_96198645
April
Films
78. Ticking Clock (Ernie Barbarash, 2010) :: 5.6
79. Welcome to the Rileys (Jake Scott, 2010) :: 8.1
80. Wall Street: Money Never Sleeps (Oliver Stone, 2010) :: 7.0
81. Dark Island (Sam Gorski, Niko Pueringer, 2010) :: 3.4
82. Another Year (Mike Leigh, 2010) :: 6.8
83. The Last Exorcism (Daniel Stamm, 2010) :: 7.6
84. Black Swan (Darren Aronofsky, 2010) :: 6.9
85. Burke and Hare (John Landis, 2010) :: 6.6
86. TRON: Legacy (Joseph Kosinski, 2010) :: 6.5
87. The Next Three Days (Paul Haggis, 2010) :: 8.6
88. Hatchet II (Adam Green, 2010) :: 7.4
89. The Last Seven (Imran Naqvi, 2010) :: 3.5
90. The Other Guys (Adam McKay, 2010) :: 7.2
91. New Kids Turbo (Steffen Haars, 2010) :: 6.8
92. The Clinic (James Rabbitts, 2010) :: 6.7
93. 9 (Shane Acker, 2009) :: 8.3
94. Choose (Marcus Graves, 2011) :: 7.2
95. Casino Jack (George Hickenlooper, 2010) :: 5.2
96. Dorian Gray (Oliver Parker, 2009) :: 6.0
97. Hereafter (Clint Eastwood, 2010) :: 8.9

Series
98. Friends - Seizoen 3 (David Crane, Marta Kauffman, 1996) : Aflevering 1 t/m 25 :: 9.2
99. Friends - Seizoen 4 (David Crane, Marta Kauffman, 1997) : Aflevering 1 t/m 24 :: 8.2
100. Friends - Seizoen 5 (David Crane, Marta Kauffman, 1999) : Aflevering 1 t/m 19 (nog niet af gezien)
101. V - Seizoen 2 (Kenneth Johnson, 2011): Aflevering 7 t/m 10 :: 6.2
102. Weeds - Seizoen 4 (Jenji Kohan, 2008): Aflevering 1 (nog niet af gezien)

Statistieken
Totaal 20 films (maandgemiddelde: 21.5) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 20.

Totaal 73 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 3832 min.
Aantal films / series herzien: 3.

Best beoordeeld: Friends - Seizoen 3 (9.2, 2de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Dark Island (3.4).

Media-verdeling
25.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 1 mei 2011 @ 10:46:05 #299
286575 Roces18
Chef de party
pi_96199570
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 23:55 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Yup inderdaad komt echt 10 keer terug ofzo maar het past er wel goed bij moet ik zeggen
pi_96200200
quote:
The Beach
[ afbeelding ]
Samenvatting

Die film is minstens een 7.4
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')