abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95847221
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2011 12:28 schreef toetsenbordridder het volgende:

[..]

Dacht ik eerst ook aan, maar daar is het te klein voor. Op het punt dat hij in het restaurant ermee speelt zie je duidelijk dat het plat en breed is.
Je hebt gelijk, ik las ergens anders dat het dit was.

quote:
A bead on the culture: On set, Mortensen carried around authentic worry beads, made in a Russian prison from melted-down cigarette lighters.
  vrijdag 22 april 2011 @ 13:17:40 #152
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_95848321
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 12:37 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik las ergens anders dat het dit was.

[..]

Ah zonde, zag er wel gaaf uit. Maar om nou helemaal een Russische gevangene te importeren gaat me een beetje ver :P
  vrijdag 22 april 2011 @ 14:52:51 #153
286575 Roces18
Chef de party
pi_95851687
Never Back Down

In zijn thuisstad was Jake een populaire voetballer, maar in Orlando is hij een buitenstaander. Hij is stil en teruggetrokken, heeft geen vrienden en wil dat zo houden. Sinds hij zijn vader verloor, is hij liefst alleen. Dat lijkt te veranderen wanneer hij zijn mooie klasgenote Baja leert kennen. Ze neemt hem mee naar een feest waar hij ongewild in een gevecht verwikkeld geraakt met Ryan McCarthy. Jake verliest en keert zich opnieuw van iedereen af. Jakes enthousiaste en goedhartige klasgenoot Max ziet echter meer in Jake. Hij stelt hem voor aan Jean Roque, een Mixed Martial Arts coach...

Best aardige film met een prima ritme en cast. Helaas is de film zo voorspelbaar als de uitkomst van 1+1 dus dat is wel jammer. Ook denk ik de hele tijd dat Sean Faris een jonge Tom Cruise is, ik bedoel wtf? ze lijken wel heel veel op elkaar. Buiten het feit om dat de film vol zit met clichés is het toch leuk geworden om hem te kijken.

7-
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 22 april 2011 @ 17:17:30 #154
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_95856380

Battle for Los Angeles.

Plot: Enkele meteorieten naderen de aarde maar minderen vaart. Dan wordt planeet aarde aangevallen door aliens. Deze film volgt een groepje miltairen die aan de kust van L.A. enkele overlevenden opsporen en in veiligheid moeten brengen. Ondertussen komen zij andere militairen tegen met een andere missie. En samen zien zij hun kans schoon om één grote 'drone command center' beneden straat-niveau te vernietigen. Waarna de rust tijdelijk wederkeert.

Oordeel: verhaal vind ik niet super geweldig. Maar heb me wel vermaakt. Veel schietwerk en overdreven drama-scenes maken deze film wat het is "The Battle for the coast of L.A.'. Niet super denderend dus. En ja dit was nog niet het einde zo bleek.

[ Bericht 2% gewijzigd door Schenkstroop op 22-04-2011 17:27:19 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_95856484
71: Into The Fire (Pohwasogeuro)

De Koreaanse oorlog, 1950. De Noord-Koreanen trekken zuidwaarts op en iedereen wordt gemobiliseerd om weerstand te bieden. Onder hen ook Kap-jo, een scholier die is veroordeeld voor moord. Hij krijgt de keuze om te vechten in plaats van om zijn straf uit te zitten. Hij komt terecht voor een middelbare school, waar hij met 70 andere scholieren klem zit en de horde oprukkende Noord-Koreanen moet zien tegen te houden. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

IMDB: 6.9
Mijn Cijfer 7.5

pi_95856491
quote:
En ja dit was nog niet het einde zo bleek.
Ah, daar was ik al bang voor bij de titel...
pi_95856662
Welcome to Dongmakgol

Tijdens de Koreaanse oorlog worden de inwoners van het afgelegen bergdorpje Dongmakgol opgeschrikt, wanneer er Noord-Koreaanse en Zuid-Koreaanse legereenheden stranden en genoodzaakt zijn in de gemeenschap samen te leven. De situatie wordt nog vreemder als er een Amerikaanse vliegtuigpiloot in de buurt een noodlanding moet maken en van de gastvrijheid van de dorpsbewoners afhankelijk is.

IMDB: 7.8
Mijn Cijfer: 6.5

vrijdag 22 april 2011 @ 17:29:58 #158
286575 Roces18
Chef de party
pi_95856722

Tom Ludlow is een politieagent die het moeilijk heeft met de recente dood van zijn vrouw. Als hij door bewijsmateriaal betrokken wordt bij de moord op een collega, wordt hij gedwongen tegen de politiecultuur in te gaan waar hij altijd deel van uitmaakte.

Standaard dertien in een dozijn politiefilm. De film wordt eigenlijk nooit ergens spannend en de diepgang is nog verder te zoeken. Maar door het hoge ritme dat de film heeft wordt die eigenlijk nooit écht saai. Vermakelijke actie-film maar wel een beetje standaard...

6,5
pi_95864392
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 17:29 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]
Tom Ludlow is een politieagent die het moeilijk heeft met de recente dood van zijn vrouw. Als hij door bewijsmateriaal betrokken wordt bij de moord op een collega, wordt hij gedwongen tegen de politiecultuur in te gaan waar hij altijd deel van uitmaakte.

Standaard dertien in een dozijn politiefilm. De film wordt eigenlijk nooit ergens spannend en de diepgang is nog verder te zoeken. Maar door het hoge ritme dat de film heeft wordt die eigenlijk nooit écht saai. Vermakelijke actie-film maar wel een beetje standaard...

6,5
Die ga ik zeker kijken, want Hugh Laurie. Wat een held is dat zeg ! :)
  vrijdag 22 april 2011 @ 21:42:47 #160
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95867648
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:56 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ja godver, die draaide niet meer toen ik er heen wilde. Hopen dat de DVD snel uitkomt, :Y.
Ja, hij heeft sowieso geloof ik maar 4 dagen gedraaid of zo. :') Ik heb deze ook gemist in de bioscoop. :{
Smell the flowers while you can....
  vrijdag 22 april 2011 @ 21:53:06 #161
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95868253
Ook Blue Valentine gezien. Goed, leuk, maar niet zo goed als ik verwacht had door alle recensies. Een 8je.
pi_95871391
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:53 schreef SnuggLe het volgende:
Ook Blue Valentine gezien. Goed, leuk, maar niet zo goed als ik verwacht had door alle recensies. Een 8je.
Heb 'm al tijden op m'n harde schijf staan, maar nog niet aan toegekomen.

Zelf heb ik afgelopen week twee meer dan goede films gezien.

Léon
Het is ronduit bizar hoe goed Natalie Portman al op twaalfjarige leeftijd kon acteren. Ze is de belichaming van talent. Menig volwassen actrice zouden er een puntje aan kunnen zuigen. Verder is er denk ik meer dan genoeg over deze film gezegd.

IMDB: 8.6
Ik: 8.0

Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Dit was een herkijk, omdat ik de titel tegenkwam ergens en 'm weer eens wilde zien. Ik ben een enorme fan van Kate Winslet, dus dat zij het erg leuk doet in deze film verbaast me niets. Verder is al vaak zat gezegd dat ESOTSM de film is waarin Carrey laat zien dat hij ook serieus kan acteren (wat hij met The Number 23 weer compleet teniet deed, imo, maar dat terzijde). Ik las laatst hoe weinig CGI Gondry eigenlijk gebruikt heeft bij het maken van de film, en dat er heel veel gebruik is gemaakt van toneeltechnieken (je simpelweg fucking snel omkleden als je in één shot twee verschillende outfits aan hebt, bijv.). Dat doet je de acteerprestaties wel nog meer waarderen. Al met al een pareltje. Fantastische soundtrack ook.

IMDB: 8.5
Ik: 9

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2011 22:43:54 ]
pi_95878408

Waarom sterven we?, vraagt de zojuist overleden Anna aan begrafenisondernemer Eliot.
Om het leven belangrijk te maken, krijgt ze als antwoord.
Maar was het leven van Anna wel belangrijk? Was het niet overduidelijk dat ze er niet veel
plezier aan beleefde? Is elk leven, hoe onwaardig dan ook, het waard om voor te vechten? After.Life filosofeert er lekker op los, maar eindigt met te veel vragen om daar achteraf mee
door te gaan.

Christina Ricci speelt Anna, een basisschoollerares die met weinig vreugde door het leven
gaat. Haar relatie met Paul bestaat uit gebrekkige communicatie en veel ruzie. Dit wordt
haar fataal als ze op een avond Pauls poging tot een huwelijksaanzoek niet begrijpt en
gedumpt denkt te worden.

Overstuur stapt ze in haar auto en verongelukt.
Anna wordt wakker in de kelder van een uitvaartcentrum.
Over haar heen buigt Eliot die haar kalm uitlegt dat ze dood is.
Eliot vertelt haar dat het zijn taak is om haar ziel dat te laten accepteren.
Hiervoor heeft hij drie dagen, daarna zal Anna worden begraven.

Vanzelfsprekend heeft Anna het moeilijk haar overlijden te aanvaarden.
Het feit dat Eliot nog gewoon met haar kan praten maakt het er niet makkelijker op.
Eliot zegt een gave te hebben die hem in staat stelt met de doden te kunnen praten
zolang hun ziel nog geen rust heeft gevonden.

Maar hoe meer Anna haar dood accepteert, hoe meer de kijker Eliot gaat wantrouwen.
Want waarom doet Eliot eigenlijk steeds de deur zo zorgvuldig op slot?
Is Eliot wel echt een man met een gave?
Of hebben we te maken met een gestoorde psychopaat?

De film kent vrijwel geen goedkope schrikeffecten, maar toch blijven de spanning en angst
constant voelbaar. Dit is deels te danken aan het mooie spel van Liam Neeson.
Zijn extreme kalmte stelt Anna en de kijker net iets te gerust, waardoor wij voortdurend
schipperen tussen vertrouwen en wantrouwen.

Terwijl Anna in het uitvaartcentrum vecht met haar acceptatie van de dood, is Paul er steeds zekerder van dat Anna nog leeft. Hij heeft echter maar drie dagen om dit te bewijzen
In een race tegen de klok doet hij er alles aan om Eliot te ontmaskeren als psychopaat.
Doordat de argumenten voor een levende Anna evenredig toenemen met de argumenten
voor een dode Anna, brengt de film de kijker voortdurend in vertwijfeling.
Dit levert weliswaar een mooie en spannende rit op, maar deze opzet doet de film uiteindelijk
meer kwaad dan goed.

mwa... een krappe 7
  zaterdag 23 april 2011 @ 07:58:02 #164
286575 Roces18
Chef de party
pi_95879964
mooi gedicht :P
pi_95882277
Killers

Ashton Kutcher is geheim agent en Kathrine Heigl zijn kersverse nietsvermoedende bruidje. Ik ben blij dat ik het eerste half uur heb gemist. Wat een bagger zeg. Ongeloofwaardige karakters, rare plotwendigen en slecht spel. Enige positieve is als Kathrine Heigl sarcastisch een wenkbrauw optrekt en het feit dat Tom "de snor" Selleck er in zit.
Een 4 is meer dan voldoende.

The Uninvited

Meisjes moeder is tragisch en na lang ziekbed overleden, raakt in depressie, gaat naar ziekenhuis, komt terug en ontdekt dat verpleegster van moeder pappa heeft ingepalmd en nu haar nieuwe mamma wordt. Oh en dan waart de geest van mamma ook nog ergens rond en wil haar duidelijk maken wie haar eigenlijk heeft vermoord.
Ik maar denken waar ken ik die hoofdpersoon toch van, blijkt het Emily Browning van Sucker Punch te zijn maar dan met donker haar. Verder haalt deze film ook enige vorm van niveau niet. Dit is al zoveel vaker en zoveel beter gedaan.
Ook een 4

Toy Story 3

"The Claw!!!!"

Hè leuk meer Toy Story! Enige kleine minpuntje is het sentimentele gedoe aan het eind maar ja het is een Amerikaanse film. Dikke 8

Freeway

Behoorlijk sterke film over white trash meisje dat in handen komt van een seriemoordenaar die het heeft gemunt op de zwakkeren van de samenleving. Mooi beeld over hoe erg je kan afglijden in de maatschappij. Is wel het een en ander op aan te merken op deze film, de manier hoe Kiefer Sutherlands karakter in het laatste stuk wordt neergezet en de overdrevenheid van de stiefvader. Maar Reese Witherspoon zet behoorlijk overtuigend een stukje white thrash neer en ook Brittany Murphy heeft een heel sterke bijrol. En het mandje is natuurlijk een briljante verwijzing naar roodkapje.
IMDB zegt 6,8 maar dat vind ik te weinig een 7,5 is beter.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zaterdag 23 april 2011 @ 11:34:43 #166
286575 Roces18
Chef de party
pi_95883116
Hitman

Agent 47 is opgeleid tot professioneel huurmoordenaar, met als krachtigste wapen zijn moed, vastberadenheid en trots. 47 staat voor de twee laatste cijfers van de barcode achter in zijn nek en is tevens de naam waaronder hij bekend staat. De rollen worden omgedraaid wanneer de deze hitman het slachtoffer wordt van een politiek spel. Zowel Interpol als de Russische geheime dienst zitten hem op de hielen, terwijl hij probeert te achterhalen door wie en waarom hij er wordt ingeluisd.

Standaard oppervlakkig actie-filmpje met genoeg vaart erin om het interessant te houden. Overigens wel saaie personages waardoor de diepgang ver te zoeken is. De actie-scènes stellen helaas teleur, het gaat allemaal maar snel en inspiratieloos. Tja deze gameverfilming heeft veel meer potentie dan wat het nu heeft opgeleverd en dat is jammer.

6-
  zaterdag 23 april 2011 @ 15:04:13 #167
286575 Roces18
Chef de party
pi_95888221
The Fall

De Indiase regisseur Tarsem Singh, huurder van een duplex op de Olympus, liep al heel lang rond met het idee voor een film over een vierjarig meisje en een verlamde stuntman die anno 1915 vriendschap sluiten in een ziekenhuis in Los Angeles (de plot is losjes gebaseerd op de Bulgaarse prent 'Yo-ho-ho' uit 1981). Als een moderne Sheherazade betovert de stuntman de uk met een wonderbaarlijk sprookje over vijf avonturiers (onder wie een gemaskerde bandiet, een fakir en Charles Darwin!) die door de vijf continenten heen jacht maken op een boosaardige gouverneur.

Deze film is een visueel meesterwerk. Als je hem nooit nooit hebt gezien raad ik hem om deze reden ook echt aan. Qua inhoud laat die alleen te wensen over. Het verhaal is zeer fantasievol en door de extravagante gebeurtenissen is het gewoon moeilijk om 2 uur dit af te kijken. De film mist gewoon een goed verhaal en qua diepgang en emotie laat het ook te wensen over. Dit is jammer want met een goed verhaal zou deze film uitstekend goed geweest zijn. De Art Direction is gewoon geweldig hier en ook de enigste reden waarom je deze film zou willen kijken.

Al met al geef ik de film een magere zes in totaal maar de Art Direction verdient zeker een 9.

pi_95888371
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 02:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Waarom sterven we?, vraagt de zojuist overleden Anna aan begrafenisondernemer Eliot.
Maar was het leven van Anna wel belangrijk? Was het niet overduidelijk dat ze er niet veel
plezier aan beleefde? Is elk leven, hoe onwaardig dan ook, het waard om voor te vechten? After.Life filosofeert er lekker op los, maar eindigt met te veel vragen om daar achteraf mee
door te gaan.

Christina Ricci speelt Anna, een basisschoollerares die met weinig vreugde door het leven
gaat. Haar relatie met Paul bestaat uit gebrekkige communicatie en veel ruzie. Dit wordt
haar fataal als ze op een avond Pauls poging tot een huwelijksaanzoek niet begrijpt en
gedumpt denkt te worden.

Het feit dat Eliot nog gewoon met haar kan praten maakt het er niet makkelijker op.
Eliot zegt een gave te hebben die hem in staat stelt met de doden te kunnen praten

Maar hoe meer Anna haar dood accepteert, hoe meer de kijker Eliot gaat wantrouwen.

De film kent vrijwel geen goedkope schrikeffecten, maar toch blijven de spanning en angst
Zijn extreme kalmte stelt Anna en de kijker net iets te gerust, waardoor wij voortdurend

Terwijl Anna in het uitvaartcentrum vecht met haar acceptatie van de dood, is Paul er steeds zekerder van dat Anna nog leeft. Hij heeft echter maar drie dagen om dit te bewijzen
In een race tegen de klok doet hij er alles aan om Eliot te ontmaskeren als psychopaat.
Doordat de argumenten voor een levende Anna evenredig toenemen met de argumenten
Dit levert weliswaar een mooie en spannende rit op, maar deze opzet doet de film uiteindelijk
meer kwaad dan goed.

mwa... een krappe 7
klinkt wel leuk, je verklapt m.i. wel iets teveel...
  zaterdag 23 april 2011 @ 16:26:48 #169
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_95889975
Godzilla

New York is weer het haasje bij Emmerich in deze vermakelijke popcornfilm. Godzilla, monster der monsters, gooit de stad compleet overhoop. Zonde dat deze film slecht ontvangen is. Hoe kun je Godzilla zo haten ;(? Cijfer: 7

Dirty Dancing
Boh, wat een lamme ridicule film is dit! Dat gezemel is niet om aan te zien. Het is dat ik de liedjes stiekem nog wel geinig vond en ook her en der heb kunnen lachen. En vooruit, het is best vakkundig gemaakt. Maar anders was het eindoordeel lager uitgevallen. Cijfer: 4,5

Red Dragon
Deze prequel benadert het niveau van de klassieker The Silence of the Lambs. Het mist dan wel net de gierende spanning van die film, maar met deze thriller was het ook smullen geblazen. Anthony Hopkins is weer super bezig en ook het andere acteerwerk was meer dan voldoende. Jammer dat van Edward Norton tegenwoordig zo weinig vernomen wordt. In echt grote films heb ik hem de laatste tijd niet gezien. Even vreesde ik dat het einde nogal anti-climaxerig ging worden, maar gelukkig komt dat allemaal net op tijd goed. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 23 april 2011 @ 17:28:39 #170
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_95891484
Copycat
Zoals de titel al zegt vertelt de film het verhaal van een moordenaar die anderen nadoet. In dit geval kopieert hij de moorden van bekende seriemoordenaars uit het verleden, waaronder Ted Bundy. Aan politie rechercheur Holly Hunter de taak hem te pakken, met hulp van seriemoordenaar deskundige Sigourney Weaver.
Het is een spannende film. Door middel van een goed opgebouwd verhaal en een muzikale score die soms deed denken aan die van menig Hitchcock film wordt de spanning de volledige speelduur behouden. Over Hitchcock gesproken: ook op het visuele vlak lijkt regisseur Jon Amiel goed naar de meester te hebben gekeken. De stijl van filmen en de filmische trucs zouden rechtstreeks uit, om maar eens iets te noemen, Vertigo kunnen komen.
Het enige jammere is dat het naar het einde toe wat te voorspelbaar werd.

IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
pi_95891542
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2011 16:26 schreef Falco het volgende:
Hoe kun je Godzilla zo verkrachten ;(?
pi_95891673
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 15:12 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

klinkt wel leuk, je verklapt m.i. wel iets teveel...
:@ da's waar, zal ik wat meer op letten..
  zaterdag 23 april 2011 @ 21:25:30 #173
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_95898447
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 15:04 schreef Roces18 het volgende:
The Fall
Wat vond je van het kleine meisje? Ik vond het zelf juist een prachtige samensmelting van realiteit en fantasie, wat een rommelig maar daarom niet minder pakkend verhaal opleverde. Geweldig hoe die gebroken man steeds meer van zijn eigen zwaktes laat zien en het sprookje dat hij vertelt daarop aanpast.
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
  zaterdag 23 april 2011 @ 21:38:29 #174
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_95898863
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 02:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

door te gaan.

gedumpt denkt te worden.

meer kwaad dan goed.

mwa... een krappe 7
Ik heb em ook gezien en vond em ok goed. Maar hij kon beter! Wat mij opviel was dat zulke films expres geen conclusieve einde hebben. En dat er niet persé één conclusie voor het slot is. het is een film en je moet erin verdwalen met je emoties. De verwarring is de trip :P
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_95900181
Madagascar

Verenigde Staten
Animatie / Avontuur
80 minuten

geregisseerd door Eric Darnell en Tom McGrath
met de stemmen van Ben Stiller, Chris Rock en Jada Pinkett Smith

Een zebra uit de New Yorkse dierentuin wil naar het wild toe en ontsnapt uit de dierentuin. Zijn vrienden de leeuw, de giraffe en het nijlpaard gaan achter hem aan. Ze worden op een boot gezet, maar belanden na een ongeval in Madagascar. Helaas hebben deze New Yorkers geen flauw idee hoe ze in het wild moeten overleven.

Ik vond het een leuke film om te zien, die vermaakt van het begin tot het einde.
Maar ik miste een beetje de humor zoals in shrek ofzo... Vandaar dat het niet meer is dan een gemiddelde gewoon leuk om een keer gezien te hebben animatie film.
een 6,5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')