abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95766243
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
eerste prijs op het International Women's Film Festival
ik haak af :P
  woensdag 20 april 2011 @ 16:48:39 #127
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_95766272
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 20 april 2011 14:53 schreef Schenkstroop het volgende:
Oordeel: Het leek in t begin op een goedkope horrorfilm en dat is het ook wel. Maar het werd wel steeds leuker om te zien. En uiteindelijk is het eigenlijk helemaal geen slechte film. Nieuwe gezichten en 'e'en bekende, al weeet ik niet meer waarvandaan. Leuke horror.
Ik zie twee bekende namen op de poster. Shannon Elizabeth van American Pie en Edward Furlong van American History X/Terminator 2.
Bedankt Hans.
pi_95766529
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:47 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ik haak af :P
:D
pi_95766874
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:48 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik kan je twee Turkse films aanraden die met Engelse ondertiteling op YouTube te zien zijn...

Gönül Yarası (Lovelorn)

Uzak (Distant)

Ik kan je er wel meer aanraden, maar ik vrees dat je (als Nederlander) moeilijk aan een kopie met Engelse of Nederlandse ondertiteling zult kunnen komen. Een (Duits-)Turkse film die veelal geprezen wordt is Gegen die Wand van regisseur Fatih Akin. De film werd in 2004 bekroond met de Gouden Beer op het Filmfestival van Berlijn. Zelf heb ik 'm nog niet gezien.
Ik heb nog deze tip, Turks/Amerikaans

Gina Gershon in Five Minarets In New York
dinsdag 06 juli 2010 om 13u20

'Five Minarets in New York' wordt de eerste Engelstalige film van Turks schrijver en regisseur Mahsun Kirmizigul. Gina Gershon ('PS: I Love you', 'Curb your Enthusiasm'), Robert Patrick ('The Men Who Stare at Goats', 'Walk the Line') en Danny Glover ('The Prince of Egypt', 'Shooter') tekenden al voor een rol in de New Yorkse prent.

Gina Gershon speelt in 'Five Minarets in New York' de met een Turkse man getrouwde Maria, die door de Amerikaanse autoriteiten beschuldigd wordt van een misdaad die ze niet heeft gepleegd. Ze wordt door agenten opgepakt en zo gaat de bal aan het rollen...

Mahsun Kirmizigul stond voor het eerst in de internationale spotlights met de Turkse Oscarinzending 'I Saw the Sun', waarvan hieronder de trailer.
  woensdag 20 april 2011 @ 20:01:21 #130
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_95774817
Scum

Met een jonge Ray Winstone.Niet heel bijzondere film, maar wel mooi beeld van Engelse jeugddetentie. Wel enkele mooie rollen en leuke / indrukwekkende scenes. Ik kan me wel vinden in de 7,6 van imdb.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  woensdag 20 april 2011 @ 20:13:38 #131
302122 Dunwich
The Horror...
pi_95775489
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 14:53 schreef Schenkstroop het volgende:
[ afbeelding ]
Red Riding Hood 2011

Plot: Roodkapje met een beter verhaal.

Oordeel: Goeie film, en heb me wel vermaakt. Houd sowiezo wel van weerwolfen en vampieren. Niet dat zij beiden in de film voorkomen hoor, alleen de wolvies. En daar zijn er ook niet gek veel van hierin. Maar wel leuk neergezet, vooral Roodkapje. Special effects zijn okay en Amanda Seyfried is prachtig om te zien. De film staat op mijn Bluray-lijst.

Ik vond 'm eigenlijk ook best goed, als je om het hele twilight achtige romance gedoe heen kijkt is het wel erg spannend
het belangrijkste in de hele film is dat je tot aan de laatste 5 minuten blijft raden wie de wolf is, precies wat een film als dit hoort te doen
Oldman is geniaal in deze film, psychotisch gestoorde weerwolfjager die zonder moeite een van zijn mede jagers vermoord uit voorzorg :D

en idd , Seyfried is ook wel een lichtpuntje in de film , goede actrice en Hot :D
pi_95782583
Reign over me

Verenigde Staten
Drama
124 minuten

geregisseerd door Mike Binder
met Adam Sandler, Don Cheadle en Liv Tyler

Een man (Sandler) die zijn familie verloor bij de aanslagen van 11 september komt bij toeval zijn oude vriend en kamergenoot uit zijn collegetijd tegen. Het hervinden van deze vriendschap blijkt één van de dingen te worden die hem over zijn verdriet heen helpen.

De film begint een klein beetje moeizaam (de 1e 20 minuten) maar als je daar doorheen bent word je echt beloond. Het is echt een prachtige film, heel mooi gemaakt. Met zowel grappige, als dramatise momenten. er waren ook momenten tussen waar ik me in herkende. En het acteerwerk is ook erg goed.
Echt een top film! een dikke 8!
  woensdag 20 april 2011 @ 22:20:49 #133
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_95783133
The Naked Kiss
Het verhaal van een ex-prostituee die haar leven op de rails probeert te krijgen maar dat niet zonder slag of stoot kan bewerkstelligen.
Sam Fuller zet de prostituee Kelly neer als een personage waar we mee meeleven en als een sympathieke maar een beetje labiele vrouw.
Constance Towers is ontzettend sterk (net als in Shock Corridor) en Fuller`s beeldtaal is prachtig. Ook de muziek, die een zeer belangrijke rol speelt in het geheel, is mooi. Vooral het liedje dat Kelly zingt met de kinderen is om kippenvel van te krijgen...
Het geheel vond ik niet zo goed als `t eerder genoemde Shock Corridor maar het is wel degelijk een ontzettend mooie en meeslepende film.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_95794934
Reign Over Me al wel 5/6 keer gezien, geweldige film inderdaad, soms als ik in de mood ben om even zielig te doen dan kijk ik die of Pursuit of Happyness ofzo :P

Reign over me heb ik volgens mij een 9 gegeven.

Dat 9/11 drama is typisch amerikaans, maar dat heeft verder weinig met het verhaal te maken, behalve dat hij daardoor z'n familie is verloren, maar het had voor de film net zo goed een auto ongeluk oid kunnen zijn.
  donderdag 21 april 2011 @ 14:52:58 #135
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_95806741

Wel leuke horrorfilm, had er wat meer van verwacht na het lezen van recensies.
Ook wat te voorspelbaar, maar het einde maakt veel goed. :7
2,5*

Geniale horrorfilm, spannend, eng en goed acteerwerk.
Absolute aanrader voor de liefhebber van horror.
4*
  donderdag 21 april 2011 @ 15:31:02 #136
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95808047
Jaaaa...Berlin Calling is VET! Ook dat album is gaaf, staat op mijn iPod.
Reign Over Me is ook echt een topper ja, boven verwachting goed!
En Mainport: _O_

Zelf deze nog gezien: Incendies
Genomineerd voor een oscar en met vele prijzen in de zak is dit een must see. Het is ook een fantastische film!! Het verhaal: mother's last wishes send twins Jeanne and Simon on a journey to Middle East in search of their tangled roots. Adapted from Wajdi Mouawad's acclaimed play, Incendies tells the powerful and moving tale of two young adults' voyage to the core of deep-rooted hatred, never-ending wars and enduring love.

Ik wil niet teveel verklappen, maar het is een verhaal in het Midden Oosten over liefde en de zoektocht naar je afkomst. Het is een heftig verhaal met flinke emoties, waarbij er steeds wordt geschakeld tussen het heden en het verleden. De muziek in het begin van Radiohead (like spinning plates) is heel heel gaaf (de eerste scene is ZEER indringend) en het acteer werk is top! Mélissa Désormeaux-Poulin is ook een pracht van een vrouw.

Het einde, de clou, is zeer heftig…je ziet hem deels wel aankomen.
Zeer sterke film met een zeer goed verhaal. Must-see!!!

8.2 op IMDB, een 8.4 van mij.
  donderdag 21 april 2011 @ 20:47:02 #137
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_95822685
Badlands
Badlands is een soort Bonnie & Clyde, die erg relaxed en rustig verloopt. Zoveel gebeurt er niet: Martin Sheen neemt een jonge Sissy Spacek op sleeptouw in zijn vlucht met her en der wat moorden. Maar het is prettig om allemaal te zien, doordat de geschoten plaatjes van Terrence Mallick echt prachtig zijn. De chille muziek (die ook gebruikt wordt in een Rabobank-reclame) viel overigens in positieve zin op! Cijfer: 8

The Mummy Returns
Nah, dat had die mummy niet hoeven te doen van mij, dat terugkeren :{. Dit is een redelijk vervelende film geworden in de welbekende Egyptische setting. De rol van Rachel Weisz vond ik erg problematisch door de ongeloofwaardige invulling drvan. Dat ze zich hiervoor laat lenen! Ook de rest van het verhaal is niet bepaald briljant te noemen. Blijft over, veel actie in donkere decors ondersteund door matige special effects. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_95828675
Los ojos de julia

Spanje
Horror / Thriller
112 minuten

geregisseerd door Guillem Morales
met Belén Rueda, Lluís Homar en Clara Segura

Julia en haar tweelingzus lijden aan een gruwelijke ziekte die ervoor zorgt dat ze langzaamaan blind worden. Op een dag wordt de zus dood aangetroffen, maar Julia is ervan overtuigd dat er iets anders aan de hand is dan de zelfmoord waar de politie aan denkt. Ondanks haar achteruitgaande zicht, besluit ze toch de dood van haar zus op te lossen.

Ik vond het een HELE sterke spannende thriller, vanaf het begin tot het einde pakkend.
Sterk acteerwerk en ook hele goeie opbouw in de spanning, ook het feit dat die vrouw blind werd... je voelde gewoon met haar mee en dat maakte het extra spannend.
Echt een topper, aanrader om te zien!
dikke 7.5!
  donderdag 21 april 2011 @ 22:33:10 #139
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_95830128
Vanavond weer een paar films gekeken van Criterion`s blu-ray uitgave By Brakhage, An Anthology:

Eye Myth ,The Wold-Shadow en I... Dreaming
Drie korte films, variërend in lengte van 9 seconde tot 6,5 minuut. Alle drie zijn verschillend waarbij het ultra korte Eye Myth misschien wel het interessantst is (in een hele korte tijd zie je zeer veel verschillende beelden voorbij flitsen) maar I... Dreaming vond ik het mooist: een geslaagde mix van muziek,woord en beeld.

Eye Myth: 7,0/10
The Wold-Shadow: 6,0/10
I... Dreaming: 7,3/10
pi_95834649
Defiance
Jewish brothers in Nazi-occupied Eastern Europe escape into the Belarussian forests, where they join Russian resistance fighters and endeavor to build a village in order to protect themselves and about 1,000 Jewish non-combatants.

Films die gebaseerd zijn op een waargebeurd verhaal vind ik vaak iets intrigerends hebben. Zo nu ook, ware het niet dat er toch het een en ander aan schort (weinig realistisch). Het greep me niet, ondanks dat het verhaal er wel naar is, jammer.

IMDb: 7,2
Mijn cijfer: 6,5
  vrijdag 22 april 2011 @ 00:03:23 #141
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_95835396

Source Code 2011

Plot: Ik verklap teveel als ik erover begin.

Oordeel: Erg goeie film als je van schi-fi en een beetje drama houdt. Voor al het slot was bovenverwachting goed. Wel voorspelbaar dat kan ik al wel verklappen. Maar nietemin goed. En nee, ik had niet het "matrix"gevoel bij deze film. het idee en het verhaal is heel anders. Het enige wat mischien beter kon was de kleine optreden van comedian 'Russel Peters'. Maar door de omvang was dat ook niet echt storend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 22-04-2011 00:13:22 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 22 april 2011 @ 01:32:37 #142
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_95838342
Eastern Promises

Leuke film! :)
Miste het beginstuk (zo'n 15/20 min schat ik) waardoor ik er maar geen cijfer aan verbind, maar de rest van de film is het herbekijken waard!
Goeie cast, goed verhaal en leuk uitgevoerd. Minder actie dan ik verwachtte trouwens.

PS:
Wat heeft de chauffer Nikolai nou de hele tijd in zijn handen? Datgene waar hij de hele tijd mee speelt.
pi_95839548
Blue Valentine
Dit was goed! Ryan Gosling vond ik al een bazenacteur maar in deze rol is 'ie echt geniaal. En Michelle Williams dan, meesterlijk. Hartverscheurende film met de warmste momenten. _O_ Het voelt allemaal zo echt. Gaat dat zien, misschien wel de beste film van 2010. 8.5
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 april 2011 @ 09:32:49 #144
862 Arcee
Look closer
pi_95841538
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2011 03:29 schreef ChickenMan het volgende:
Blue Valentine
Dit was goed! Ryan Gosling vond ik al een bazenacteur maar in deze rol is 'ie echt geniaal. En Michelle Williams dan, meesterlijk. Hartverscheurende film met de warmste momenten. _O_ Het voelt allemaal zo echt. Gaat dat zien, misschien wel de beste film van 2010. 8.5
Ja!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_95842041
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2011 03:29 schreef ChickenMan het volgende:
Blue Valentine
Ja godver, die draaide niet meer toen ik er heen wilde. Hopen dat de DVD snel uitkomt, :Y.
  vrijdag 22 april 2011 @ 10:08:33 #146
286575 Roces18
Chef de party
pi_95842296
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:56 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ja godver, die draaide niet meer toen ik er heen wilde. Hopen dat de DVD snel uitkomt, :Y.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_95842518
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 10:08 schreef Roces18 het volgende:

[..]

SPOILER
Bueno.
  vrijdag 22 april 2011 @ 10:43:38 #148
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_95843303
quote:
2s.gif Op donderdag 21 april 2011 20:47 schreef Falco het volgende:
Badlands
Badlands is een soort Bonnie & Clyde, die erg relaxed en rustig verloopt. Zoveel gebeurt er niet: Martin Sheen neemt een jonge Sissy Spacek op sleeptouw in zijn vlucht met her en der wat moorden. Maar het is prettig om allemaal te zien, doordat de geschoten plaatjes van Terrence Mallick echt prachtig zijn. De chille muziek (die ook gebruikt wordt in een Rabobank-reclame) viel overigens in positieve zin op! Cijfer: 8

Lijken we veel op elkaar.. :P

http://en.wikipedia.org/wiki/Gassenhauer
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_95846274
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 april 2011 01:32 schreef toetsenbordridder het volgende:
Eastern Promises
[ afbeelding ]
Leuke film! :)
Miste het beginstuk (zo'n 15/20 min schat ik) waardoor ik er maar geen cijfer aan verbind, maar de rest van de film is het herbekijken waard!
Goeie cast, goed verhaal en leuk uitgevoerd. Minder actie dan ik verwachtte trouwens.

PS:
Wat heeft de chauffer Nikolai nou de hele tijd in zijn handen? Datgene waar hij de hele tijd mee speelt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rozenkrans
  vrijdag 22 april 2011 @ 12:28:06 #150
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_95846899
quote:
Dacht ik eerst ook aan, maar daar is het te klein voor. Op het punt dat hij in het restaurant ermee speelt zie je duidelijk dat het plat en breed is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')