abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 april 2011 @ 02:10:33 #101
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_95700583
quote:
6s.gif Op maandag 18 april 2011 23:53 schreef El_Matador het volgende:
TOPfilm! _O_

En de muziek natuurlijk... :9

Zelf Che Parte 2 gezien, morgen verslagje. ^O^
Vergeet voorblad, inhoudsopgave, inleiding, conclusie en de bronnen niet :')
  dinsdag 19 april 2011 @ 09:49:33 #102
205549 daruk
Honten,kadden en caffia's
pi_95703697
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2011 02:10 schreef Che_ het volgende:

[..]

Vergeet voorblad, inhoudsopgave, inleiding, conclusie en de bronnen niet :')
de conclusie is nog vrij belangrijk, en de bron is de film zelf, dus hoeft hij alleen maar een mooi voorblad te maken.
Op donderdag 6 januari 2011 23:31 schreef Chillerd het volgende:
O ja. Op FOK is iedereen perfect.
pi_95704223
Che: Parte 2: Guerrilla
Na het zeer boeiende en prachtig gefilmde eerste deel (Cuba, 8.7/10) nu het vervolg van de strijd van Che Guevara door Bolivia. Wederom mooie landschappen en de gevechten staan er goed op. Heel slimme manier van snel filmen door steeds midden in een scene te vallen (klein detail: een beginshot van mannen door de jungle toont zijn bezwete overhemd), dat houdt de vaart in de film en maakt het mogelijk veel te vertellen in (ruim) 2 uur.
De impact vond ik iets minder dan deel 1, maar nog steeds erg goed gedaan en Benicio del Toro speelt een geweldige rol.
8.4/10 (IMDB: 7.0/10)

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 19-04-2011 10:26:03 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 19 april 2011 @ 10:24:39 #104
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95704671
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:09 schreef El_Matador het volgende:
Che: Parte 2: Guerilla
Na het zeer boeiende en prachtig gefilmde eerste deel (Cuba, 8.7/10) nu het vervolg van de strijd van Che Guevara door Bolivia. Wederom mooie landschappen en de gevechten staan er goed op. Heel slimme manier van snel filmen door steeds midden in een scene te vallen (klein detail: een beginshot van mannen door de jungle toont zijn bezwete overhemd), dat houdt de vaart in de film en maakt het mogelijk veel te vertellen in (ruim) 2 uur.
De impact vond ik iets minder dan deel 1, maar nog steeds erg goed gedaan en Benicio del Toro speelt een geweldige rol.
8.4/10 (IMDB: 7.0/10)
Oh ja, die heb ik ook nog staan (beide delen). Toch maar eens kijken. :)
Smell the flowers while you can....
pi_95712888
I Saw The Devil

Aardige Koreaanse revenge-thriller in de stijl van de Vengeance trilogie van Chan-Wook Park, maar haalde het imo net niet bij de kwaliteit van die films. Nét iets teveel brute actie en meedogenloosheid om je goed in te kunnen leven in de characters, en een half uur te lang. Binnenkort een uitgebreide review op FOK!film voor de geinteresseerden :P

7/10
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:37:44 #106
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_95713591
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:20 schreef picodealion het volgende:
I Saw The Devil

Aardige Koreaanse revenge-thriller in de stijl van de Vengeance trilogie van Chan-Wook Park, maar haalde het imo net niet bij de kwaliteit van die films.
Ik vond 'm leuker dan de 2 "Sympathy for" films, zeker beter dan het nogal saaie Lady Vengeance.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_95713709
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:37 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vond 'm leuker dan de 2 "Sympathy for" films, zeker beter dan het nogal saaie Lady Vengeance.
Lady heb ik nog niet helemaal gezien, maar ik vond de andere twee beduidend beter. Smaken verschillen gelukkig :P.
En als ik me niet vergis wordt Oldboy (ondanks de afwijkende titel) wel tot de Vengeance-films gerekend?
pi_95722309
Ik weet niet of ik deze al gepost had, die had ik een tijdje geleden
gezien...

Ik vond het echt een hele vreemde film :o

en toch was hij genomineerd en is geeindigd bij de laatste zes :D

Greek film the ''Dogtooth'' nominated for Best Foreign Language Film of the
Year at 83rd Academy Awards

http://www.phantis.com/ne(...)-83rd-academy-awards

Nu is er dus weer zo'n soort film gezien

http://www.filmfestivalrotterdam.com/nl/films/attenberg/

Attenberg bewijst opnieuw dat de Griekse film aan een fraaie opmars bezig is.
Rebels vormgegeven en verrassend gestructureerde vertelling over jonge vrouw
(Labed, beste actrice in Venetië), die de menselijke liefde liefst van afstand bekijkt.
Vegisseur produceerde onder meer het verwante Dogtooth.

Ik moet zeggen het begint te wennen :P

maar het zijn vreemde films heur, niet schokkend ofzo, maar
eh... ja gewoon vreemd

ik kan het echt niet beter omschrijven :')
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:30:31 #109
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_95724029
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:40 schreef picodealion het volgende:

[..]

Lady heb ik nog niet helemaal gezien, maar ik vond de andere twee beduidend beter. Smaken verschillen gelukkig :P.
En als ik me niet vergis wordt Oldboy (ondanks de afwijkende titel) wel tot de Vengeance-films gerekend?
Zonde dat je Lady niet hebt afgezien? Want het einde is hartstikke sterk en maakt de film nog beter. (Of heb je juist het begin niet gezien, wat ook best zonde is)
Oldboy hoort idd ook tot de wraak-trilogie. En is imo ver uit de beste van de drie. Behalve het thema en de namen van de andere twee film hebben de film verder weinig met elkaar te maken.
Voor een andere goede Koreaanse wraakfilm wijs ik naar mijn review eerder in dit topic ;)
pi_95724186
Oldboy vond ik wel zo'n enorme kutfilm. Overal hoog aangeprezen, maar niet mijn soort film, denk ik dan..
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_95724187
Lady viel ik halverwege in en heb ik ook niet tot het einde gezien, dus dat komt heus nog wel een keer. Ik ga je andere review ook even lezen :P.
pi_95724209
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:33 schreef El_Matador het volgende:
Oldboy vond ik wel zo'n enorme kutfilm. Overal hoog aangeprezen, maar niet mijn soort film, denk ik dan..
Tja, dat kan. Ik vond 'm erg goed, maar ik vond Mr. Vengeance eerlijk gezegd zelfs wat beter.
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:43:26 #113
286575 Roces18
Chef de party
pi_95736111

De jonge soldaat John (Channing Tatum) ontmoet Savannah (Amanda Seyfried), de vrouw van zijn dromen, tijdens zijn verlof. John en Savannah komen uit twee verschillende werelden, maar hun ontmoeting leidt al snel tot een intense relatie. Als John terug moet naar zijn militaire basis en Savannah weer gaat studeren, beloven ze elkaar te schrijven. De afstand, het verlangen en een onverwachte tragedie zorgen echter voor problemen. Lukt het hen om elkaar niet uit het oog te verliezen?

Het typische verhaal over de Dear John brieven waarin vrouwen die hun man in het leger een brief sturen om een punt achter de relatie te zetten. Hoewel dit misschien cliché klinkt is de film dit totaal niet. Ik vond het zelf een erg meeslepende film, waarin ik geen seconde naar de klok heb gekeken. Channing Tatum speelt erg sterk in deze film, aan de ene kant een macho maar aan de andere kant weer een klein hartje. Het einde is helaas misschien ietwat suf te noemen na een intens drama eindigt het allemaal in een kleine knal. Ook twee aparte verhaallijnen die waren uitgekozen om de film interessanter te maken konden mij niet echt bekoren, daar had ik niet zoveel mee maar het gaat tenslotte toch om het hoofdverhaal. Al met al een erg sterke film en zeker een aanrader als je The Notebook ook goed vond. (En oke, technisch is die niet in orde misschien maar who cares het gaat om het vermaak en niet om wat erachter ligt.)

Zeker wel een 7,5+ (aanrader)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_95738144
Eyvah eyvah

Turkije
Komedie
104 minuten

geregisseerd door Hakan Algül
met Ata Demirer, Demet Akbag en Ozge Sakbark Borak

Huseyin heeft twee grote liefdes: klarinet spelen en Mujgan! Precies op het moment dat hij het geluk heeft om te kunnen leven met muziek en Mujgan wordt hij losgerukt van zijn dorp door een onverwachte gebeurtenis. Huseyin vertrekt naar Istanbul, waar hij eerst wordt bijgestaan door zijn klarinet en daarna door de zangeres Firuzan. Firuzan leidt een zorgeloos en vrolijk leventje. Ze werkt in diverse nachtclubs van Istanbul en streeft vol overgave naar het uitbrengen van haar eerste album. Vanaf het moment dat zij Huseyin ontmoet komt zij terecht in een komische avontuur.

1e keer dat ik als nederlander een turkse film zie, en vond het een best leuke film. Film kijkt lekker weg en vermaakt prima. K zou het alleen geen komedie noemen maar meer een feel good movie. Leuke muziek ook in de film.
Gewoon leuk een keer te zien
een 6+

als iemand tips heeft btw, voor andere leuke turkse film altijd welkom!
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:31:52 #115
148823 znarch
ondertitel
pi_95739366
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik weet niet of ik deze al gepost had, die had ik een tijdje geleden
gezien...

Ik vond het echt een hele vreemde film :o

en toch was hij genomineerd en is geeindigd bij de laatste zes :D

Greek film the ''Dogtooth'' nominated for Best Foreign Language Film of the
Year at 83rd Academy Awards

http://www.phantis.com/ne(...)-83rd-academy-awards

Nu is er dus weer zo'n soort film gezien

http://www.filmfestivalrotterdam.com/nl/films/attenberg/

Attenberg bewijst opnieuw dat de Griekse film aan een fraaie opmars bezig is.
Rebels vormgegeven en verrassend gestructureerde vertelling over jonge vrouw
(Labed, beste actrice in Venetië), die de menselijke liefde liefst van afstand bekijkt.
Vegisseur produceerde onder meer het verwante Dogtooth.

Ik moet zeggen het begint te wennen :P

maar het zijn vreemde films heur, niet schokkend ofzo, maar
eh... ja gewoon vreemd

ik kan het echt niet beter omschrijven :')
Dogtooth is erg weird ja, maar vond hem best tof! :o
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_95740466
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:13 schreef casper019 het volgende:
als iemand tips heeft btw, voor andere leuke turkse film altijd welkom!
Ik kan je twee Turkse films aanraden die met Engelse ondertiteling op YouTube te zien zijn...

Gönül Yarası (Lovelorn)

Uzak (Distant)

Ik kan je er wel meer aanraden, maar ik vrees dat je (als Nederlander) moeilijk aan een kopie met Engelse of Nederlandse ondertiteling zult kunnen komen. Een (Duits-)Turkse film die veelal geprezen wordt is Gegen die Wand van regisseur Fatih Akin. De film werd in 2004 bekroond met de Gouden Beer op het Filmfestival van Berlijn. Zelf heb ik 'm nog niet gezien.

[ Bericht 21% gewijzigd door TheMagnificent op 19-04-2011 23:11:04 ]
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:18:56 #117
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_95742396
Gilda
Dit film noir drama draait eigenlijk volledig om de knallende chemie tussen de hoofdrolspelers Glenn Ford en Rita Hayworth. Telkens wanneer zij samen in beeld zijn vergeet je eigenlijk waar het verhaal om draait (een verhaal dat trouwens wel goed in elkaar zit maar eigenlijk niet heel bijzonder is) en wordt je het scherm ingezogen. Hun chemie is ontzettend sterk. Vooral Hayworth is geniaal in deze rol en een plaatje om naar te kijken. Dat alleen is al reden genoeg om twee uur van je leven hieraan te besteden.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  woensdag 20 april 2011 @ 10:13:39 #118
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_95752028
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Zonde dat je Lady niet hebt afgezien? Want het einde is hartstikke sterk en maakt de film nog beter. (Of heb je juist het begin niet gezien, wat ook best zonde is)
Oldboy hoort idd ook tot de wraak-trilogie. En is imo ver uit de beste van de drie. Behalve het thema en de namen van de andere twee film hebben de film verder weinig met elkaar te maken.
Voor een andere goede Koreaanse wraakfilm wijs ik naar mijn review eerder in dit topic ;)
100% eens met deze post; het einde van Lady maakte de film voor mij (toen ook in de review gezet) en Oldboy vond ik veruit de sterkste van de 3 films.

Durf hem alleen niet te herkijken omdat ik bang ben dat hij na 3 jaar een beetje tegenvalt.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_95752665
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 10:13 schreef Cheiron het volgende:

[..]

100% eens met deze post; het einde van Lady maakte de film voor mij (toen ook in de review gezet) en Oldboy vond ik veruit de sterkste van de 3 films.

Durf hem alleen niet te herkijken omdat ik bang ben dat hij na 3 jaar een beetje tegenvalt.
Gister toevallig nog even de scene met de hamer in de gang zitten kijken op YouTube, en ik wilde 'm direct weer helemaal kijken.
  woensdag 20 april 2011 @ 12:05:04 #120
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_95755741

Do the right thing (1989)
Briljante film van Spike Lee over raciale spanningen in Brooklyn tijdens hete dagen in de zomer. Ik zag hem al eens eerder, maar toen kon de film mij niet zo bekoren. Het verhaal draait om een Italiaanse pizzaria in een zwarte wijk, met als centrale figuren de eigenaar en de obers (blank), de bezorger Mookie (zwart) en de rest van de bevolking aldaar (ook zwart). Om te beginnen zijn alle personages erg sympathiek - ook als ze soms wat vervelende dingen doen. De hele film is sympathiek, ook al zijn er raciale spanningen en is het een film van de provocerende regisseur Spike Lee - het is geen radicale film. Goed verhaal, fantastisch acteerwerk (Turturro!) en de juiste toon.
8,5/10
Overal verstand van.
pi_95757167
Burn Notice: the fall of Sam Axe

Tv film waarin het karakter Sam Axe uit de serie Burn Notice centraal staat. Deze rol is Bruce Campbell op het lijf geschreven en ook in zijn eigen film is hij weer prima in zijn rol als de immer relaxe (ex) navy seal. Ontstijgt nergens het niveau van een tv-film maar vervelen gebeurt niet

7.5
  woensdag 20 april 2011 @ 13:35:22 #122
286575 Roces18
Chef de party
pi_95758944
Mesrine Killer Instinct + Public Enemy no.1

Het zijn de omstandigheden en geldnood die Jacques Mesrine (Vincent Cassel) zijn eerste schreden op het boevenpad doen zetten. Als hij en een vriend tijdens een eerste inbraak door de bewoners worden ontdekt, komt de nieuwbakken dief weg door zich voor te doen als een politieman die de inbraak onderzoekt. Zijn slinks methoden en snelle denkvermogen laten Mesrine opklimmen tot een van de beruchtste criminelen van Frankrijk.

Een ruim 3,5 uur durende film opgesplitst in twee delen om een of andere reden terwijl er meer films zijn die langer zijn dan 3,5 uur en die passen ook op 1 disc. Deze film is gebaseerd op het echte leven van Mesrine waarvan alle weetjes uit zijn boek/roman zijn gehaald toen hij in de gevangenis deze schreef. Het is een redelijk onderhoudende film waarin de actie op een spannende manier wordt gebracht mede dankzij de muziek die overigens een beetje eentonig is. Helaas bevat de veel weinig emotie en diepgang wat je normaal gesproken niet verwacht van een Europese film. Het is wel een hele rit want er gebeurt een hoop maar je vergeet na de film ook weer een hoop. Deel 1 vond ik persoonlijk beter dan deel 2 waar de variatie ver te zoeken is eigenlijk, elke keer zien we hem namelijk in een andere setting om zo de politie weg te houden maar dat wordt eentonig. Ik had ook liever het script iets anders gezien waarin Elena Anaya een grotere rol kreeg dan dat ze nu heeft gehad. Verder tja, het is een beste film maar hij had veel beter kunnen zijn...

7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_95759860
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 13:35 schreef Roces18 het volgende:
Mesrine Killer Instinct + Public Enemy no.1
[ afbeelding ]

Een ruim 3,5 uur durende film opgesplitst in twee delen om een of andere reden terwijl er meer films zijn die langer zijn dan 3,5 uur en die passen ook op 1 disc.
de 2 delen zijn ook gewoon apart uitgebracht. Ook in de bioscoop. Heb me overigens prima vermaakt met beide delen, deel 1 vond ik idd ietsje beter. Vincent Cassel laat hier ook alweer eens zien een geweldige acteur te zijn
  woensdag 20 april 2011 @ 14:53:15 #124
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_95761784

Red Riding Hood 2011

Plot: Roodkapje met een beter verhaal.

Oordeel: Goeie film, en heb me wel vermaakt. Houd sowiezo wel van weerwolfen en vampieren. Niet dat zij beiden in de film voorkomen hoor, alleen de wolvies. En daar zijn er ook niet gek veel van hierin. Maar wel leuk neergezet, vooral Roodkapje. Special effects zijn okay en Amanda Seyfried is prachtig om te zien. De film staat op mijn Bluray-lijst.

Night of the Demons 2009

Plot: Met Halloween belandden bekenden in een groot huis waar 85 jaar geleden de hoofdbewoonster zichzelf heeft verhangen van het balkon. Als één van de mensen die nacht wordt gebeten door een geraamte in de kelder. Worden zij een voor een bezeten door kwade demonen die precies 7 lichamen nodig hebben, om buiten het huis te raken. Maar dan moet het ze wel lukken de overgebleven mensen te 'bekeren'

Oordeel: Het leek in t begin op een goedkope horrorfilm en dat is het ook wel. Maar het werd wel steeds leuker om te zien. En uiteindelijk is het eigenlijk helemaal geen slechte film. Nieuwe gezichten en 'e'en bekende, al weeet ik niet meer waarvandaan. Leuke horror.

[ Bericht 6% gewijzigd door Schenkstroop op 20-04-2011 15:12:45 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_95765912
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:31 schreef znarch het volgende:

[..]

Dogtooth is erg weird ja, maar vond hem best tof! :o
Ja ja maar ik moest wel even wennen... :D

maar als je Dogtooth leuk vond dan moet je zeker Attenberg ook gaan
zien :Y

toevallig lees ik zojuist dit:

Griekse "Attenberg" won de eerste prijs op het International Women's Film Festival

http://www.greek.ru/news/events/69408/

toch geinig :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')