Vergeet voorblad, inhoudsopgave, inleiding, conclusie en de bronnen nietquote:Op maandag 18 april 2011 23:53 schreef El_Matador het volgende:
TOPfilm!
En de muziek natuurlijk...
Zelf Che Parte 2 gezien, morgen verslagje.

de conclusie is nog vrij belangrijk, en de bron is de film zelf, dus hoeft hij alleen maar een mooi voorblad te maken.quote:Op dinsdag 19 april 2011 02:10 schreef Che_ het volgende:
[..]
Vergeet voorblad, inhoudsopgave, inleiding, conclusie en de bronnen niet

Oh ja, die heb ik ook nog staan (beide delen). Toch maar eens kijken.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:09 schreef El_Matador het volgende:
Che: Parte 2: Guerilla
Na het zeer boeiende en prachtig gefilmde eerste deel (Cuba, 8.7/10) nu het vervolg van de strijd van Che Guevara door Bolivia. Wederom mooie landschappen en de gevechten staan er goed op. Heel slimme manier van snel filmen door steeds midden in een scene te vallen (klein detail: een beginshot van mannen door de jungle toont zijn bezwete overhemd), dat houdt de vaart in de film en maakt het mogelijk veel te vertellen in (ruim) 2 uur.
De impact vond ik iets minder dan deel 1, maar nog steeds erg goed gedaan en Benicio del Toro speelt een geweldige rol.
8.4/10 (IMDB: 7.0/10)

Ik vond 'm leuker dan de 2 "Sympathy for" films, zeker beter dan het nogal saaie Lady Vengeance.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:20 schreef picodealion het volgende:
I Saw The Devil
Aardige Koreaanse revenge-thriller in de stijl van de Vengeance trilogie van Chan-Wook Park, maar haalde het imo net niet bij de kwaliteit van die films.

Lady heb ik nog niet helemaal gezien, maar ik vond de andere twee beduidend beter. Smaken verschillen gelukkigquote:Op dinsdag 19 april 2011 14:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vond 'm leuker dan de 2 "Sympathy for" films, zeker beter dan het nogal saaie Lady Vengeance.
 .
. 

Zonde dat je Lady niet hebt afgezien? Want het einde is hartstikke sterk en maakt de film nog beter. (Of heb je juist het begin niet gezien, wat ook best zonde is)quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:40 schreef picodealion het volgende:
[..]
Lady heb ik nog niet helemaal gezien, maar ik vond de andere twee beduidend beter. Smaken verschillen gelukkig.
En als ik me niet vergis wordt Oldboy (ondanks de afwijkende titel) wel tot de Vengeance-films gerekend?

.
.

Tja, dat kan. Ik vond 'm erg goed, maar ik vond Mr. Vengeance eerlijk gezegd zelfs wat beter.quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:33 schreef El_Matador het volgende:
Oldboy vond ik wel zo'n enorme kutfilm. Overal hoog aangeprezen, maar niet mijn soort film, denk ik dan..

Dogtooth is erg weird ja, maar vond hem best tof!quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik weet niet of ik deze al gepost had, die had ik een tijdje geleden
gezien...
Ik vond het echt een hele vreemde film
en toch was hij genomineerd en is geeindigd bij de laatste zes
Greek film the ''Dogtooth'' nominated for Best Foreign Language Film of the
Year at 83rd Academy Awards
http://www.phantis.com/ne(...)-83rd-academy-awards
Nu is er dus weer zo'n soort film gezien
http://www.filmfestivalrotterdam.com/nl/films/attenberg/
Attenberg bewijst opnieuw dat de Griekse film aan een fraaie opmars bezig is.
Rebels vormgegeven en verrassend gestructureerde vertelling over jonge vrouw
(Labed, beste actrice in Venetië), die de menselijke liefde liefst van afstand bekijkt.
Vegisseur produceerde onder meer het verwante Dogtooth.
Ik moet zeggen het begint te wennen
maar het zijn vreemde films heur, niet schokkend ofzo, maar
eh... ja gewoon vreemd
ik kan het echt niet beter omschrijven

Ik kan je twee Turkse films aanraden die met Engelse ondertiteling op YouTube te zien zijn...quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:13 schreef casper019 het volgende:
als iemand tips heeft btw, voor andere leuke turkse film altijd welkom!

100% eens met deze post; het einde van Lady maakte de film voor mij (toen ook in de review gezet) en Oldboy vond ik veruit de sterkste van de 3 films.quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Zonde dat je Lady niet hebt afgezien? Want het einde is hartstikke sterk en maakt de film nog beter. (Of heb je juist het begin niet gezien, wat ook best zonde is)
Oldboy hoort idd ook tot de wraak-trilogie. En is imo ver uit de beste van de drie. Behalve het thema en de namen van de andere twee film hebben de film verder weinig met elkaar te maken.
Voor een andere goede Koreaanse wraakfilm wijs ik naar mijn review eerder in dit topic

Gister toevallig nog even de scene met de hamer in de gang zitten kijken op YouTube, en ik wilde 'm direct weer helemaal kijken.quote:Op woensdag 20 april 2011 10:13 schreef Cheiron het volgende:
[..]
100% eens met deze post; het einde van Lady maakte de film voor mij (toen ook in de review gezet) en Oldboy vond ik veruit de sterkste van de 3 films.
Durf hem alleen niet te herkijken omdat ik bang ben dat hij na 3 jaar een beetje tegenvalt.

de 2 delen zijn ook gewoon apart uitgebracht. Ook in de bioscoop. Heb me overigens prima vermaakt met beide delen, deel 1 vond ik idd ietsje beter. Vincent Cassel laat hier ook alweer eens zien een geweldige acteur te zijnquote:Op woensdag 20 april 2011 13:35 schreef Roces18 het volgende:
Mesrine Killer Instinct + Public Enemy no.1
[ afbeelding ]
Een ruim 3,5 uur durende film opgesplitst in twee delen om een of andere reden terwijl er meer films zijn die langer zijn dan 3,5 uur en die passen ook op 1 disc.

Ja ja maar ik moest wel even wennen...quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:31 schreef znarch het volgende:
[..]
Dogtooth is erg weird ja, maar vond hem best tof!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |