abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95818850
En dan ben je even op de frontpage en dan zie je een geschreven recensie van de nieuwe film met als titel World Invasion Battle LA.

quote:

door Martijn (Beaudelaire) op 20-04-2011 @ 08:06

Iets waar veel alienfilms mee kampen, is dat de actie pas laat in de film begint. In World Invasion: Battle Los Angeles zit je al in het begin middenin de actie door een vooruitblik. Na de openingstitel leer je de personages meer kennen, maar al snel begint de actie weer. De karakters worden voldoende uitgewerkt, zodat de rest van de film echt gefocust kan zijn op de actie. En voldoende actie is er zeker. De explosies en verwoeste gebouwen in Los Angeles zijn erg indrukwekkend.

Door de vele actie zit je middenin de film en komt het geweld goed op je over. Helaas halen de ietwat zoetere scènes je af en toe uit de film, maar dat maakt het wel realistisch. De acteerprestaties zijn erg natuurlijk, wat ook goed bijdraagt aan de kijkbeleving. Naar het einde toe wordt het misschien iets te cliché en lijken sommige militairen wel erg onverwoestbaar.

Conclusie:

World Invasion: Battle Los Angeles is een keiharde actiefilm geworden met prachtige explosies en verwoeste gebouwen. De zoetere scènes tussendoor houden je misschien even uit het ritme, maar de actie overheerst nog altijd. Er is genoeg spanning om het verhaal interessant te houden.
Het einde is erg open, dus de kans op een vervolg zit er in als het een groot succes wordt.
sorry hoor maar voor hen die de film al een paar weken in eigen bezit hebben en van begin tot eind hebben gezien lijkt het hier wel alsof de recensent voor het eerst zo een soort film heeft gezien want zijn bevindingen kloppen van geen kanten.:)
"acteerprestaties erg natuurlijk"...."prachtige explosies..." "keiharde actiefilm..verhaal interessant" :D

Ik schreef op 18 maart jl zelf een recensie en was heel duidelijk over de gehypte film.

quote:
World Invasion: Battle Los Angeles wordt met een overvloed aan promotie, trailers en posters gepresenteerd. Maar helaas worden bij het zien van de film de hoge verwachtingen meteen de grond in geboord. Na tien minuten in de film weet je al dat de film een flop is. Zelfs de trailer zit nog beter in elkaar.

Na de grote ontwikkelingen die we afgelopen jaren gezien hebben in visuele effecten, verwacht je in World Invasion: Battle Los Angeles met een budget van 100 miljoen dollar een hoge standaard. Toch vallen deze special effects gezien dit budget erg tegen. Aliens zien er uit als gewone robots en de UFOs zijn ronduit belachelijk uitziende schroothopen. Als je het vergelijkt met soortgelijke films uit de afgelopen paar jaar, dan is het onbegrijpelijk hoe regisseur Jonathan Liebesman hier tevreden over kon zijn.

Door de hele film zijn er diverse belachelijke en ongeloofwaardige gebeurtenissen te zien. Zo probeert Sergeant Nantz op een gegeven moment vast te stellen hoe je de aliens kunt doden, waarbij hij hulp krijgt van een dierenarts. Ook is Nantz erg scherp als hij meteen na het zien van een UFO zonder reden weet dat deze actief zoekt naar radiosignalen. Nadat hij zijn mannen de radios heeft uit laten zetten, zijn ze daadwerkelijk onzichtbaar voor deze high-tech buitenaardse schotels, waarna de wezens schijnbaar naïef in de val lopen. Niet alleen de special effects schieten dus tekort, ook het verhaal.

Behalve het hectische hoofdpijnverwekkende camerawerk, dat doet denken aan Cloverfield, is het in de hele film één grote chaos. In de inleiding worden ongeveer 10 man snel en oppervlakkig voorgesteld, en als de actie begint, zien we wat explosies en vage vuurgevechten zonder enig overzicht. Er vallen wat doden, maar eigenlijk heeft niemand een idee wie nou sterft en wie er blijft leven. Niet dat het wat zou uitmaken, want er is nooit diep op de personages ingegaan in de inleiding.

Eigenlijk is Battle Los Angeles een sentimentele legerfilm over hoe een oorlogsheld zo goed als in zijn eentje een ongelooflijk dom alienleger verslaat. World Invasion: Battle Los Angeles ziet er in de trailer spectaculair uit, maar de film is precies het tegenovergestelde. Het is twee uur ergernis over de overmatig pathetische scènes en belachelijke acties en gebeurtenissen.

Dan was ID4 met Will Smith en zelfs War of the Worlds met Tom Cruise beter.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_95818982
Ik ben het eens met jouw review TS, en vraag me af of Martijn (Beaudelaire) wel dezelfde film heeft gezien als wij. :') Vond de film gewoon een onvoldoende, geen twijfel mogelijk.
  Moderator donderdag 21 april 2011 @ 19:49:19 #3
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_95819012
Je eigen recensie slaat ook nergens op, derhalve onterechte klacht.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_95819177
Ja, want de mening van TS is de enige mening mensen! Dus alles wat van TS afwijkt is bagger.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_95819186
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 19:48 schreef Diabox het volgende:
Ik ben het eens met jouw review TS, en vraag me af of Martijn (Beaudelaire) wel dezelfde film heeft gezien als wij. :') Vond de film gewoon een onvoldoende, geen twijfel mogelijk.
ZE KRIJGEN KEIHARDE EUROS OPEN JE OGEN DIE RECLAME DAT CIJFER
pi_95819847
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2011 19:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Je eigen recensie slaat ook nergens op, derhalve onterechte klacht.
Dat dus.
  donderdag 21 april 2011 @ 20:31:17 #7
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_95821676
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 19:52 schreef DuTank het volgende:
Ja, want de mening van TS is de enige mening mensen! Dus alles wat van TS afwijkt is bagger.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_95821814
Sommige dingen die je in je recensie zet, kloppen wel inderdaad. Heel die film staat nog een beetje vanwege de explosies en actie die hier en daar voorkomt. Persoonlijk vond ik het wel een leuke film om te kijken, maar het zal wel weer een tijdje duren voordat ik het weer ga kijken ;)
Who motivates the motivator?
  donderdag 21 april 2011 @ 21:03:52 #9
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_95823742
TS heeft altijd gelijk :')
Dus niet
"There are no stupid questions, just stupid people."
"être, c'est être vu"
  donderdag 21 april 2011 @ 21:06:28 #10
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_95823915
tfl;dyrtiwrt
pi_95824055
Recensies geschreven door amateurs. :') Niet eens leeswaardig.
pi_95825087
Hoi, ik ben TS en ik neem World Invasion: Battle LA véél te serieus en maak mezelf daardoor belachelijk.

Groetjes,
TS.
pi_95842839
:')
  vrijdag 22 april 2011 @ 10:44:05 #14
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_95843317
Wat een kutfilm was dat :r
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 22 april 2011 @ 10:57:07 #15
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_95843742
:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
pi_95843914
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 10:57 schreef solyaris het volgende:
[ afbeelding ]
Er is geen enkele Hollywoodfilm die je leuk vindt?
  vrijdag 22 april 2011 @ 11:13:19 #17
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_95844376
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2011 11:01 schreef picodealion het volgende:

[..]

Er is geen enkele Hollywoodfilm die je leuk vindt?
Die zijn schaars.
De `new Hollywood` van de jaren 1960-70 was goed maar na de komst van de `blockbuster` ging het bergafwaarts. Lees anders dit eens:

http://www.gq.com/enterta(...)ies-died-mark-harris
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')