abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95355815
l
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie zegt dat jij te vertrouwen bent? Wie zegt mij dat je niet de pan uitflipt in een dronken bui? Als het aan mij ligt blijven doorsnee burgers ver uit de buurt van wapens. Iedereen kan doorslaan en om dan een pistool in de buurt te hebben, is levensgevaarlijk.
En vergeet niet daarbij om ook messen, bijlen, schroevedraaiers, honkbalknuppels, en gek stoelen te verbieden. Want al deze genoemde dingen zijn levensgevaarlijk wanneer iemand boos is :N
En stoelen kan je ook nog gooien :X
pi_95355943
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:47 schreef vergezocht het volgende:
l

[..]

En vergeet niet daarbij om ook messen, bijlen, schroevedraaiers, honkbalknuppels, en gek stoelen te verbieden. Want al deze genoemde dingen zijn levensgevaarlijk wanneer iemand boos is :N
maar stukken minder effectief voor een doel zoals die jongen in Alphen had...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_95356024
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:43 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Hoeveel massamoorden met vuurwapens weet jij nog? Karst T. maakte ook nog eens meer slachtoffers zonder 'wapen'.
Ik zag gisteren een lijstje op internet en die was behoorlijk lang.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95356059
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nogmaals, Karst T. maakte in een paar seconden meer slachtoffers met een Suzuki Swift dan Tristan vd V in tien minuten met drie vuurwapens.
pi_95356082
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zag gisteren een lijstje op internet en die was behoorlijk lang.
In Nederland heb ik het over he.
pi_95356149
quote:

[..]

Nee maar we hadden het niet over Alphen - achtige situaties.

Hij had het juist over iemand in een dronken bui die boos wordt en daar reageerde ik op. Wel genuanceerd blijven eh ;)
pi_95356189
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:51 schreef apple_pie het volgende:

[..]

In Nederland heb ik het over he.
Waarom zouden we ons enkel richten op Nederland? Het lijkt mij juist verstandig te leren van andere landen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 11 april 2011 @ 19:53:34 #108
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95356235
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:46 schreef du_ke het volgende:

En dus lastiger om aan te komen.
Je bent bekend met het legale traject neem ik aan?

Ik kan jouw hier zo een linkje geven naar een website waar (legaal!) wapens worden verhandelt, echter zitten tussen de handelaren ook enkele Oost-Europeanen. Die controleren helemaal niet of jij een vergunning hebt danwel een vergunning nodig hebt in jouw land van herkomst.

Die sturen na betaling gewoon per post een compleet functionerend wapen naar je op (nee, niet verzonnen, omdat dit enkele keren is voorgevallen ben ik er juist attent op geworden). Aangezien het van binnen de EU komt is de controle via de Douane minimaal (als ze het uberhaupt al doen).

Zoals ik zei, totdat jij een legaal wapen hebt duurt het minimaal een jaar, totdat jij een illegaal wapen hebt maximaal een week.
pi_95356285
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:47 schreef vergezocht het volgende:
l

[..]

Messen zijn om je brood te smeren
Bijlen zijn om hout te hakken
schroevendraaiers om schroeven in/uit te draaien
honkbalknuppels om te sporten
stoelen om op te zitten.
Pistolen en geweren zijn er om....

Vul maar in, je kan het ^O^
*verwijderd door Admin*
pi_95356290
quote:

[..]

Deze man heeft zijn hele familie, hond, vriendin, en zichzelf uitvermoord. Zonder vuurwapen maar met mes:

http://www.omroepbrabant.(...)%AFdentificeerd.aspx

Wie zegt dat het niet kan?
pi_95356533
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:54 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

stoelen om op te zitten.

Dus? Het punt is dat ze ook als wapen kunnen dienen, en hier hebben we het over wapens in dit topic. Wel OT blijven.

Het punt is dat een wapen gewoon nooit in de verkeerde handen moet vallen, maakt niet uit wat voor wapen het is.

Als iemand iets als wapen wil gebruiken dan kan dat wel.
  maandag 11 april 2011 @ 19:57:57 #112
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_95356564
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:05 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Al dat gedoe rond automatische en semi-automatische wapens is kul geschreven door onwetenden.

Het maakt in de praktijk niet zoveel uit of een wapen automatisch is of half-automatisch voor dit soort doeleinden (massamoord in een winkel) Het ligt maar net aan hoe snel je de trekker kunt overhalen bij dat laatste, en ik garandeer je, en ik spreek uit ervaring, bij sommige modellen gaat dat zo snel dat je makkelijk 24 schoten afgelost kan krijgen voordat iemand weet wat.

Wel maakt het uit als je je bijv. in een oorlog bevindt, en de vijand ook wapens heeft.

Dan kan je door de stress je magazijn leegschieten zonder iets te raken. Vandaar dat bijvoorbeeld de Diemaco burst control heeft: op auto schiet ie 3 patronen automatisch af.

Full auto heeft idd weinig voordelen boven semi-auto. Misschien als je een massa mensen op een hoop voor je hebt (die niet weg kunnen rennen). Maar verder kost het alleen maar munitie.

Voor het echte full-auto werk hebben ze echte machine-geweren, met een lekkere dikke loop en lange patroonbanden.

Voor dit onderwerp is het idd een non-discussie :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 11 april 2011 @ 19:58:36 #113
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95356610
quote:

[..]

stoelen om op te zitten.

Om te sporten ja.
  maandag 11 april 2011 @ 19:59:08 #114
pi_95356663
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:50 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Nogmaals, Karst T. maakte in een paar seconden meer slachtoffers met een Suzuki Swift dan Tristan vd V in tien minuten met drie vuurwapens.
Maar Tristan was dan ook een domme amateur. Als het een getraumatiseerde militair was geweest waren er veel meer doden gevallen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_95356939
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan kan je door de stress je magazijn leegschieten zonder iets te raken. Vandaar dat bijvoorbeeld de Diemaco burst control heeft: op auto schiet ie 3 patronen automatisch af.
Precies, dit soort schutters willen niet graag kogels kwijt raken. In een oorlog is dat anders, je wordt zelfs opnieuw bevoorraad door je maatjes.

quote:
Full auto heeft idd weinig voordelen boven semi-auto. Misschien als je een massa mensen op een hoop voor je hebt (die niet weg kunnen rennen). Maar verder kost het alleen maar munitie.
Of juist als die hele grote mensenmassa gezamenlijk op je afrent. Dan pas kan ik me voorstellen dat je een volautomatische wilt hebben. Maar zoiets is behoorlijk onwaarschijnlijk en ook met een semi gaan die mensen niet op je afrennen :') want er vallen toch wel wat doden voordat je bereikt wordt. En niemand weet wie.

quote:
Voor het echte full-auto werk hebben ze echte machine-geweren, met een lekkere dikke loop en lange patroonbanden.

Voor dit onderwerp is het idd een non-discussie :Y
Misschien wel maar ik reageer op al de opmerkingen, zelfs de onzinnigste, gewoon om de weerleg compleet te maken ;)
  maandag 11 april 2011 @ 20:02:57 #116
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95356952
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:58 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Om te sporten ja.
Je hebt het anders ook over zelfverdediging.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_95357108
quote:

[..]

stoelen om op te zitten.

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:58 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Om te sporten ja.
Of te jagen. Of is iedere anti-vuurwapen schreeuwer hier ineens vegetarisch? :')
pi_95357188
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:02 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Je hebt het anders ook over zelfverdediging.
Hoi, heb je eindelijk goed leren lezen? :)

Ja, dat is ook een van de doeleinden, maar op zich niet alles :P
  maandag 11 april 2011 @ 20:05:43 #119
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95357208
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:04 schreef vergezocht het volgende:

[..]

[..]

Of te jagen. Of is iedere anti-vuurwapen schreeuwer hier ineens vegetarisch? :')
Dat klopt, of om te jagen.

Stel je voor dat je in de toekomst naar de schietbaan moet om te jagen, dan moeten ze eerst alle beestjes vangen en daarheen brengen om vervolgens op de 100 meter baan omgelegd te worden. :')
  maandag 11 april 2011 @ 20:07:00 #120
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95357307
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:05 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Hoi, heb je eindelijk goed leren lezen? :)

Ja, dat is ook een van de doeleinden, maar op zich niet alles :P
Wie kan er hier nou niet lezen? :')
pi_95357513
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:07 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Wie kan er hier nou niet lezen? :')
Jij.
  maandag 11 april 2011 @ 20:09:58 #122
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95357572
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:04 schreef vergezocht het volgende:

Wie pleit er hier voor afschaffen van de jacht? Je schijnt totaal geen nuance te kunnen zien. Er zit een enorm grijs gebied tussen zwart en wit, tussen volledig legaliseren en volledig verbieden.
  maandag 11 april 2011 @ 20:11:10 #123
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95357678
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:09 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Wie pleit er hier voor afschaffen van de jacht? Je schijnt totaal geen nuance te kunnen zien. Er zit een enorm grijs gebied tussen zwart en wit, tussen volledig legaliseren en volledig verbieden.
Momentje. :P
pi_95357999
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar Tristan was dan ook een domme amateur.
Een enigszins geoefende dat wel.
pi_95358473
wat een onbenul :D
*verwijderd door Admin*
  maandag 11 april 2011 @ 20:27:47 #126
pi_95358913
quote:
3s.gif Op maandag 11 april 2011 20:15 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een enigszins geoefende dat wel.
Waardeloze oefening, dan. Hij was gewoon wat in het rond aan het schieten. Als je ff de tijd neemt om te richten heb je in een paar minuten tijd 30-40 doden.
  maandag 11 april 2011 @ 20:30:18 #127
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95359171
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:53 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Je bent bekend met het legale traject neem ik aan?

Ik kan jouw hier zo een linkje geven naar een website waar (legaal!) wapens worden verhandelt, echter zitten tussen de handelaren ook enkele Oost-Europeanen. Die controleren helemaal niet of jij een vergunning hebt danwel een vergunning nodig hebt in jouw land van herkomst.

Die sturen na betaling gewoon per post een compleet functionerend wapen naar je op (nee, niet verzonnen, omdat dit enkele keren is voorgevallen ben ik er juist attent op geworden). Aangezien het van binnen de EU komt is de controle via de Douane minimaal (als ze het uberhaupt al doen).

Zoals ik zei, totdat jij een legaal wapen hebt duurt het minimaal een jaar, totdat jij een illegaal wapen hebt maximaal een week.
Criminelen laten zich niet tegenhouden door wetten. Ook iemand zoals Tristan zou hetzelfde gedaan hebben ook met een verbod. Je leest namelijk dat hij volautomaten bij zich hadden wat iig wel verboden is.

Je maakt het ze alleen een beetje onhandiger, maar de grootste klap deel je uit aan de wetsgetrouwe burgers die zichzelf niet meer kunnen verweren.

Kijk dit even:

WRONG! :D
  maandag 11 april 2011 @ 20:31:47 #129
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95359247
pi_95359687
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:12 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Onzin. Geef me een bijl (al dan niet bot :P ) en laat 20 mensen om me heen in een winkel staan. Ik laat je zien hoeveel tijd ik nodig heb om een nekslag te brengen in minimaal 5 mensen. Ook al rennen een paar daarvan meteen weg.
Eentje zou je nog misschien lukken en dan nog enkel vanwege 'the element of surprise'. Het zou al knap zijn als je diegene in één klap weet te doden, maar weet wel dat de rest dan allang op veilige afstand is. Maar, als je nu in dezelfde situatie over een automatisch wapen zou kunnen beschikken, zijn je kansen al een stuk hoger. Sterker nog, ik geef je een goeie kans om ze alle twintig van het leven te beroven. Dat is op zich ook niet zo vreemd he. Op de wapenschaal mag je een automatisch wapen een hele vooruitgang ten opzichte van de (al dan niet botte) hakbijl noemen en op de wapenschaal is vooruitgang doorgaans gelegen in gebruiksgemak en effectiviteit. En effectiviteit is dan het aantal slachtoffers binnen een bepaalde tijdspanne. Of je moet vinden dat een automatisch wapen niet superieur is aan de hakbijl. Vind ik ook best, maar dat kan ik dan simpelweg niet met je eens zijn. De politie en het leger ook niet denk ik, hoewel het defensiebudget aardig gered zou zijn als we al het wapentuig zouden kunnen inwisselen voor hakbijlen. U zegt het maar.

quote:
En vuurwapens hebben wel andere doelen, simpele, waaronder:

1) Sport
2) Verdediging van land en volk (krijgsmacht)
3) Politie-werkzaamheden zoals inrekenen van criminelen
4) Zelfverdediging (tegen aanvallers)
Euhm, nee, nou haal je doel en effect door elkaar. Juist omdat wapens een bepaald doel hebben, hebben ze een zodanig effect dat ze effectief zijn bij verdediging en het inrekenen van criminelen. Nou goed, eigenlijk zijn de punten 2, 3 en 4 hetzelfde punt.

Sport is natuurlijk geen doel op zich, maar dan nog is (in ieder geval een vuur-)wapen niet met het oog op de sport ontworpen, laat staan daarvoor bedoeld. Bovendien is de sport zelf een afgeleide van de jacht en de jacht ziet toch ook weer op het verwonden c.q. doden van een levend wezen.

quote:
Dus kom niet nog een keer zeuren met je typische cliche-argumenten die alreeds zijn onderuitgehaald.
Sorry, maar dat zijn ze dus niet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 11 april 2011 @ 20:39:58 #131
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95359802
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:38 schreef Argento het volgende:

[..]

Eentje zou je nog misschien lukken en dan nog enkel vanwege 'the element of surprise'. Het zou al knap zijn als je diegene in één klap weet te doden, maar weet wel dat de rest dan allang op veilige afstand is. Maar, als je nu in dezelfde situatie over een automatisch wapen zou kunnen beschikken, zijn je kansen al een stuk hoger. Sterker nog, ik geef je een goeie kans om ze alle twintig van het leven te beroven. Dat is op zich ook niet zo vreemd he. Op de wapenschaal mag je een automatisch wapen een hele vooruitgang ten opzichte van de (al dan niet botte) hakbijl noemen en op de wapenschaal is vooruitgang doorgaans gelegen in gebruiksgemak en effectiviteit. En effectiviteit is dan het aantal slachtoffers binnen een bepaalde tijdspanne. Of je moet vinden dat een automatisch wapen niet superieur is aan de hakbijl. Vind ik ook best, maar dat kan ik dan simpelweg niet met je eens zijn. De politie en het leger ook niet denk ik, hoewel het defensiebudget aardig gered zou zijn als we al het wapentuig zouden kunnen inwisselen voor hakbijlen. U zegt het maar.
Simpel, we hebben het dus over de effectiviteit om te doden?

Dan zou ik voor een kettingzaag kiezen, daarmee kan je heel veel slachtoffers in korte tijd maken.
pi_95359969
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:30 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Criminelen laten zich niet tegenhouden door wetten. Ook iemand zoals Tristan zou hetzelfde gedaan hebben ook met een verbod. Je leest namelijk dat hij volautomaten bij zich hadden wat iig wel verboden is.

Je maakt het ze alleen een beetje onhandiger, maar de grootste klap deel je uit aan de wetsgetrouwe burgers die zichzelf niet meer kunnen verweren.
En weer de aloude denkfout dat de samenleving eenvoudig is te verdelen in criminelen en welwillende burgers. De welwillende burger moet een wapen hebben om zich tegen de crimineel te verdedigen, maar kennelijk is het sociaal maatschappelijk onmogelijk dat die welwillende burger zich de volgende dag tot crimineel ontpopt, bijvoorbeeld omdat een vrije parkeerplaats net voor zn neus wordt ingepikt. Maar gelukkig zijn er dan wapens in het spel om het dispuut snel en volwassen op te lossen.

quote:
In Jemeppe-sur-Meuse, een deelgemeente van Seraing, is een ruzie om een parkeerplaats zaterdagmorgen volledig uit de hand gelopen. Het kwam tot een schietpartij. Een voorbijganger liep lichte verwondingen op.

Twee bestuurders kregen het omstreeks 6u met elkaar aan de stok omdat ze dezelfde parkeerplaats wilden. Ze raakten slaags en riepen versterking in.

Andere wagens kwamen vrij snel aangereden. Vanuit één voertuig werd er geschoten.

Een toevallige passant werd geraakt door twee kogels: één in het hoofd en één in de dij. Het 36-jarige slachtoffer werd overgebracht naar het ziekenhuis van Seraing. Hij is niet in levensgevaar.

De daders en hun kennissen sloegen op de vlucht en zijn nog spoorloos. De politie heeft enkele van hen kunnen identificeren, waaronder ook de schutter
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_95360053
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:39 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Simpel, we hebben het dus over de effectiviteit om te doden?

Dan zou ik voor een kettingzaag kiezen, daarmee kan je heel veel slachtoffers in korte tijd maken.
Als je hele gewillige slachtoffers hebt wel ja. Zodra je met de eerste bent begonnen heeft de rest al vrij snel in de gaten wat je bedoelingen zijn, en dan gaan hun lot niet in alle berusting in rijen van twee staan afwachten. Lijkt me zo.
pi_95360253
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:38 schreef Argento het volgende:

[..]

Eentje zou je nog misschien lukken en dan nog enkel vanwege 'the element of surprise'. Het zou al knap zijn als je diegene in één klap weet te doden, maar weet wel dat de rest dan allang op veilige afstand is. Maar, als je nu in dezelfde situatie over een automatisch wapen zou kunnen beschikken, zijn je kansen al een stuk hoger. Sterker nog, ik geef je een goeie kans om ze alle twintig van het leven te beroven. Dat is op zich ook niet zo vreemd he.
Man kom eens met goed onderbouwing. Maw bronnen.

Dit blijft de zoveelste persoonlijke beoordeling van jou te zijn, en dat blijkt zwaar te mankeren.

quote:
Op de wapenschaal mag je een automatisch wapen een hele vooruitgang ten opzichte van de (al dan niet botte) hakbijl noemen en op de wapenschaal is vooruitgang doorgaans gelegen in gebruiksgemak en effectiviteit. En effectiviteit is dan het aantal slachtoffers binnen een bepaalde tijdspanne.
En hier blijven we het over kleinschalige situaties hebben zoals dat van Tristan. Natuurlijk kan je niet een hele leger mensen afslachten met een semi, je hebt er echt militaire wapens voor nodig, op zijn minst een volautomatische. Maar daar hebben we het niet over. Ook niet over het afslachten van een hele stad, dan heb je weer iets sterkers voor nodig - een atoombom namelijk.
Laat vooral niet je fantasie vrij spel krijgen.

En punt blijft dat je hetzelfde makkelijk kan aanrichten ook met een bijl. Nogmaals, alleen wat Tristan deed. Tenminste, dat kan ik, weet niet over jou, misschien ben je die type die eerder los laat in zn broek dan met de trekker of wat ook voor wapen.

quote:
Of je moet vinden dat een automatisch wapen niet superieur is aan de hakbijl. Vind ik ook best, maar dat kan ik dan simpelweg niet met je eens zijn. De politie en het leger ook niet denk ik, hoewel het defensiebudget aardig gered zou zijn als we al het wapentuig zouden kunnen inwisselen voor hakbijlen. U zegt het maar.
Je kan niet appels en peren vergelijken. Einde discussie.

De rest kom ik op terug.
pi_95360766
Ik kom later weer deelnemen. Voorlopig ga ik plat voor de buis. Tot dan!

En houd het gezellig! :)
pi_95360787
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:46 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Man kom eens met goed onderbouwing. Maw bronnen.
Wat? Heb je echt een bron nodig om aan te tonen dat je met een automatisch wapen (veel) makkelijker twintig man omlegt dan met een botte hakbijl? Dat lijkt me nou een klassiek feit van algemene bekendheid.

quote:
Dit blijft de zoveelste persoonlijke beoordeling van jou te zijn, en dat blijkt zwaar te mankeren.
Niet minder persoonlijk dan jouw opmerking dat je met een hakbijl wel van wanten weet. Stoere vent!

quote:
En hier blijven we het over kleinschalige situaties hebben zoals dat van Tristan.
Oh sorry, 7 doden op een zonnige zaterdagmiddag vind ik niet echt kleinschalig, maar misschien ben ik ook niks gewend.

quote:
Natuurlijk kan je niet een hele leger mensen afslachten met een semi,
Maar twintig man met een botte hakbijl is geen probleem.

quote:
je hebt er echt militaire wapens voor nodig, op zijn minst een volautomatische. Maar daar hebben we het niet over. Ook niet over het afslachten van een hele stad, dan heb je weer iets sterkers voor nodig - een atoombom namelijk.
Laat vooral niet je fantasie vrij spel krijgen.
Ik ben inderdaad de draad even kwijt. Hoe kwamen we van botte hakbijl bij de atoombom?

quote:
En punt blijft dat je hetzelfde makkelijk kan aanrichten ook met een bijl. Nogmaals, alleen wat Tristan deed. Tenminste, dat kan ik, weet niet over jou, misschien ben je die type die eerder los laat in zn broek dan met de trekker of wat ook voor wapen.
Nee dat kan niet en jij ook niet. Een kogel door iemands kop jagen kost nog geen seconde. In die tijd heb je die bijl nog niet eens boven je hoofd.

quote:
Je kan niet appels en peren vergelijken. Einde discussie.
Die vergelijking komt van jou slimmerik

quote:
De rest kom ik op terug.
Heel graag. Met iedere bijdrage van jou groeit mn overtuiging dat lang niet iedereen het bezit en het gebruik van een vuurwapen kan worden toevertrouwd. En naar nu blijkt zelfs niet degenen met een vergunning, dus ook daar moesten we maar ns een eind aan breien. Mensen die schieten voor hun hobby moeten sowieso maar ns grondig onderzocht worden.
  maandag 11 april 2011 @ 21:03:20 #137
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95361463
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:54 schreef Argento het volgende:
Mensen die schieten voor hun hobby moeten sowieso maar ns grondig onderzocht worden.
Leg dat eens uit?
pi_95361982
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:54 schreef Argento het volgende:

[..]

Wat? Heb je echt een bron nodig om aan te tonen dat je met een automatisch wapen (veel) makkelijker twintig man omlegt dan met een botte hakbijl? Dat lijkt me nou een klassiek feit van algemene bekendheid.
Nu bewijs je dat je niet kan lezen. Tristan heeft geen 20 man vermoord enkel 6. Ook was hij uitgerust met de zwaarste wapens, lukte dat hem niet. Ik blijf bij mijn punt - het ligt niet volledig aan het wapen, het ligt aan de persoon erachter.

En jij maakt steeds duidelijker dat jij zelf geen persoon bent die verantwoordelijk of intelligent genoeg met wapens om kan gaan. Doe dat vooral niet dan. Maar kom mij en anderen niet vertellen dat we niet om kunnen gaan met wapens. Dat is eerder jouw fout.

quote:
[..]

Niet minder persoonlijk dan jouw opmerking dat je met een hakbijl wel van wanten weet. Stoere vent!
Deze uitspraak van jou slaat voor de zoveelste keer nergens op. Ik reageerde op iemand die zei dat geen enkele andere wapen in staat is een massa-slachting aan te richten. Dat is niet waar. Zie die bron die ik al eerder noemde in dit topicdeel over Cees Kaijim. Jij lijkt steeds gefrustreerder te geraken, besef van eigen ongelijk, misschien?

Ik maakte alleen een vergelijking dmv een voorbeeld duidelijk aan diegene die niet goed kunnen lezen dat vuurwapens niet het kwaad zijn, en dat een verbod helemaal niet zoiets zal voorkomen, juist erger maken. En dat het te simplistisch een wereldbeeld is om soelaas te kunnen bieden (of oplossingen).

quote:
Oh sorry, 7 doden op een zonnige zaterdagmiddag vind ik niet echt kleinschalig, maar misschien ben ik ook niks gewend.
Jij bent zelf degene die over 20 man begon. Nu kan je niet eens je eigen teksten lezen. :N

quote:
[..]

Maar twintig man met een botte hakbijl is geen probleem.
Wie heeft het over twintig man? Nogmaals leer lezen. Dan zijn al die extra tekst en reacties onnodig.

quote:
Ik ben inderdaad de draad even kwijt. Hoe kwamen we van botte hakbijl bij de atoombom?
Om jou te laten zien dat je imaginatie sneller rent dan een dolle paard. En daarom is discussieren met jou behoorlijk moeilijk.

Al noem ik voorbeelden, dan nog noem je mij stoer, speel je op de man, en kom je vragen waarom die voorbeelden daar staan. :') En wat ze bedoelen. :')
quote:
[..]

Nee dat kan niet en jij ook niet. Een kogel door iemands kop jagen kost nog geen seconde. In die tijd heb je die bijl nog niet eens boven je hoofd.
Je hebt blijkbaar mijn reactie niet begrepen, waarschijnlijk niet eens gelezen. Doe er nog een keer over, ik geef je rustig de tijd voor. ^O^
quote:
[..]

Die vergelijking komt van jou slimmerik
Blijf lekker op de man spelen. Hier schieten we echt mee op! ^O^

quote:
[..]

Heel graag. Met iedere bijdrage van jou groeit mn overtuiging dat lang niet iedereen het bezit en het gebruik van een vuurwapen kan worden toevertrouwd. En naar nu blijkt zelfs niet degenen met een vergunning, dus ook daar moesten we maar ns een eind aan breien. Mensen die schieten voor hun hobby moeten sowieso maar ns grondig onderzocht worden.
Kortom, als jij niet veel beter begint te doen met lezen, ga ik geen tijd meer aan je verdoen. Ik ben het zat om in herhaling te vallen, en we zullen daarom ook niet opschieten. Het is geen discussie meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door vergezocht op 11-04-2011 21:19:17 ]
  maandag 11 april 2011 @ 21:17:19 #139
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95362488
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:10 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Nu bewijs je dat je niet kan lezen. Tristan heeft geen 20 man vermoord enkel 6. Ook was hij uitgerust met de zwaarste wapens, lukte dat hem niet. Ik blijf bij mijn punt - het ligt niet volledig aan het wapen, het ligt aan de persoon erachter.

En jij maakt steeds duidelijker dat jij zelf geen persoon bent die verantwoordelijk of intelligent genoeg met wapens om kan gaan. Doe dat vooral niet dan. Maar kom mij en anderen niet vertellen dat we niet om kunnen gaan met wapens. Dat is eerder jouw fout.

Ik vertrouw niemand met een wapen, ook mezelf niet. :+ Noem mij maar paranoia, maar er zijn momenten dat je in de verleiding kan komen om te schieten. Schieten op een inbreker is hier een voorbeeld van.
quote:
[..]

Deze uitspraak van jou slaat voor de zoveelste keer nergens op. Ik reageerde op iemand die zei dat geen enkele andere wapen in staat is een massa-slachting aan te richten. Dat is niet waar. Zie die bron die ik al eerder noemde in dit topicdeel over Cees Kaijim. Jij lijkt steeds gefrustreerder te geraken, besef van eigen ongelijk, misschien?
Haha. _O-
quote:
Ik maakte alleen een vergelijking dmv een voorbeeld om duidelijk te maken aan diegene die niet goed kunnen lezen dat vuurwapens niet het kwaad zijn, en dat een verbod helemaal niet zoiets zal voorkomen, juist erger maken. En dat het te simplistisch een wereldbeeld is om soelaas te kunnen bieden (of oplossingen).
Nee, jij bent simplistisch. Zeker als je gaat ervan uit dat er mensen zijn die wel en mensen die niet zijn te vertrouwen met een wapen. Sorry, zo'n duidelijke grens is er niet en al helemaal niet meetbaar in een test.
[quote]
pi_95363118
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:17 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Ik vertrouw niemand met een wapen, ook mezelf niet. :+ Noem mij maar paranoia, maar er zijn momenten dat je in de verleiding kan komen om te schieten. Schieten op een inbreker is hier een voorbeeld van.
Ik wist al dat er iets mis was met je, dank je wel voor deze clarificatie :)

quote:
[..]

Haha. _O-

[..]

Nee, jij bent simplistisch. Zeker als je gaat ervan uit dat er mensen zijn die wel en mensen die niet zijn te vertrouwen met een wapen. Sorry, zo'n duidelijke grens is er niet en al helemaal niet meetbaar in een test.

:')

Simplistischer dan dit kan er niet :') En dat noem je juist mij :')

Je kan mensen niet vertrouwen met een vuurwapen. :') Schaf gelijk de hele politie, legermachten, en beveiliging af. Iedereen mag zelf eigen boontjes doppen. Keren we lekker terug naar de middeleeuwen, toen had niemand een vuurwapen, en toen waren er helemaal geen moordjes, of verkrachtingen, zeker geen massamoord toentertijd :') Gek, iedereen leefde lang, vreedzaam en gelukkig. Voor altijd :')

Ik ben klaar met je. Je mag lekker weer je schelp in gaan.
  maandag 11 april 2011 @ 21:32:30 #141
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95363547
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:26 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ik wist al dat er iets mis was met je, dank je wel voor deze clarificatie :)
Ad hominum.
quote:
[..]

:')

Simplistischer dan dit kan er niet :') En dat noem je juist mij :')

Je kan mensen niet vertrouwen met een vuurwapen. :') Schaf gelijk de hele politie, legermachten, en beveiliging af. Iedereen mag zelf eigen boontjes doppen. Keren we lekker terug naar de middeleeuwen, toen had niemand een vuurwapen, en toen waren er helemaal geen moordjes, of verkrachtingen, zeker geen massamoord toentertijd :') Gek, iedereen leefde lang, vreedzaam en gelukkig. Voor altijd :')

Ik ben klaar met je. Je mag lekker weer je schelp in gaan.
Je maakt er wel een karikatuur zeg. Tis goed dat je niet meer met me praat. ^O^
pi_95368671
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:03 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Leg dat eens uit?
Tja, wat valt er aan uit te leggen? Vuurwapens als hobby? Als je mikken als sport ziet, ga dan lekker darten.
pi_95369044
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:10 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Dat was je punt helemaal niet. Je punt was dat een hakbijl in dit geval een even groot gevaar was als het automatische wapen dat Tristan heeft gebruikt, Ik bestrijd die stellingname. Met een hakbijl kun je misschien één iemand van het leven beroven, maar dan heb je het ook wel gehad. Tegen de tijd dat het eerste slachtoffer is gemaakt, is de rest vertrokken. Die tijd hebben ze met een automatisch wapen niet.

quote:
Je bent al fout als je met wapens om wíl gaan.

In de rest van je betoog kom je niet verder dan de stelling dat ik niet kan lezen. Hoe dat je eigen punt kracht bij zou zetten ontgaat me even maar ik voel me eerlijk gezegd te goed om bewijs te leveren voor de stelling dat ik wel degelijk kan lezen. En aldus heb ik kunnen vaststellen dat jij jezelf in staat acht om even vijf man neer te maaien met een hakbijl. Dan zeg ik: stoere vent! En ga nu je wapens maar inleveren voor een veiliger Nederland.
pi_95371197
Foutje in de OP: link # 4 linkt naar dit deel (#5 dus)...
pi_95373645
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waardeloze oefening, dan. Hij was gewoon wat in het rond aan het schieten. Als je ff de tijd neemt om te richten heb je in een paar minuten tijd 30-40 doden.
Achter je toetsenbord en scherm in Battlefield waarschijnlijk, in het echt valt het tegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2011 00:06:02 ]
pi_95373746
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:41 schreef Argento het volgende:

[..]

Tja, wat valt er aan uit te leggen? Vuurwapens als hobby? Als je mikken als sport ziet, ga dan lekker darten.
Of kruisboogschieten. Ow wacht?
pi_95374801
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

quote:
3s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:05 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Achter je toetsenbord en scherm in Battlefield waarschijnlijk, in het echt valt het tegen.
En toch ligt het antwoord ergens tussenin.

Als je gericht schiet, krijg je minimaal 10 doden, dat lijkt me niet moeilijk, zelfs een rolstoel debiel zal dat moeten kunnen flikken.

Maar 30-40 doden lijkt me ook weer vergezocht, tenzij je hem 15 minuten de tijd gunt, maar tegen die tijd is de politie er al, en dan word je wel zwaar op de proef gesteld, to put it lightly. :7

Dus ga ik erg, maar dan ook heel erg conservatief uit van minimaal 15 doden.

Ik denk eerlijk gezegd dat deze Tristan zichzelf een beetje besefte tijdens de daad dat hij verkeerd bezig was, en gunde toch uit medelijden misschien (of iets anders) zijn slachtoffers maar net genoeg die schijn van een kans om het dodental toch niet boven een bepaalde limiet te laten lopen. Een limiet dus waar hij vooraf aan had gedacht. We zullen het nooit weten.
pi_95374882
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:34 schreef vergezocht het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat deze Tristan zichzelf een beetje besefte tijdens de daad dat hij verkeerd bezig was, en gunde toch uit medelijden misschien (of iets anders) zijn slachtoffers maar net genoeg die schijn van een kans om het dodental toch niet boven een bepaalde limiet te laten lopen.
Wat heeft een slachtoffer eraan dat het totaal aantal slachtoffers 'beperkt' is gebleven?
pi_95374942
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:37 schreef Argento het volgende:

[..]

Wat heeft een slachtoffer eraan dat het totaal aantal slachtoffers 'beperkt' is gebleven?
Een betere kans dat ze zelf zonder kleerscheuren van af komen..

Iets met probabiliteit in de wiskunde.
pi_95374971
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:38 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Een betere kans dat ze zelf zonder kleerscheuren van af komen..

Iets met probabiliteit in de wiskunde.
Dan is het geen slachtoffer...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')