Aha zodat een beetje een slimme basisschoolleerling er ook goed bij kan? Strak planquote:Op maandag 11 april 2011 19:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ik op mijn slaapkamer een kluis heb staan met daarin in Glock 17 pistool en een apart compartiment met munitie dan heb ik binnen zeer korte tijd een doorgeladen wapen in mijn hand maar is het vuurwapen toch veilig en conform de regels opgebrogen.
Leg mij nou eens uit hoe een slimme basisschoolleerling er dan bij zou kunnen?quote:Op maandag 11 april 2011 19:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha zodat een beetje een slimme basisschoolleerling er ook goed bij kan? Strak plan
Toch blijkt uit het bericht wat ik post, dat het een grote aantrekkingskracht uitoefent op de onderwereld. Dan kunnen strengere regels wel een aantal incidenten helpen voorkomen.quote:Op maandag 11 april 2011 19:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tsja, alleen jammer dat de onderwereld zich niets van eventueel strengere regels gaat aantrekken, ik denk dat het gros van de liquidaties de afgelopen jaren niet met wapens die op verlof staan zal zijn gebeurd.
stel je krijgt ooit kinderen. Die kan je niet altijd in de gaten houden en ze zijn slimmer dan je denkt. Goed plan wanneer je zoontje en een vriendje met je glock gaan spelen.quote:Op maandag 11 april 2011 19:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Leg mij nou eens uit hoe een slimme basisschoolleerling er dan bij zou kunnen?
Wiet oefent nog een onvoorstelbaar grotere aantrekkingskracht op de onderwereld uit, hell, dat veroorzaakt juist de criminele activiteiten (het is een miljardenbusiness). Het gedoogbeleid dan ook maar afschaffen?quote:Op maandag 11 april 2011 19:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch blijkt uit het bericht wat ik post, dat het een grote aantrekkingskracht uitoefent op de onderwereld. Dan kunnen strengere regels wel een aantal incidenten helpen voorkomen.
Nee, ik zeg leg eens uit hoe die kinderen denken in mijn wapenkluis te komen. Want je geeft nog steeds geen argument.quote:Op maandag 11 april 2011 19:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
stel je krijgt ooit kinderen. Die kan je niet altijd in de gaten houden en ze zijn slimmer dan je denkt. Goed plan wanneer je zoontje en een vriendje met je glock gaan spelen.
Blijf jij maar lekker doordrammen met je simplistische wereldbeeld van slachtoffer.quote:Op maandag 11 april 2011 19:12 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Situatie 3:
Inbreker een winkelier komen gewapend tegenover elkaar te staan. Door de spanning voelt één van de twee zich gedwongen om te schieten.
BTW... Situatie 2 is onrealistisch. Zo redeneren veel mensen niet.
Ik constateer dat je mijn post niet hebt gelezen.quote:Op maandag 11 april 2011 19:23 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Blijf jij maar lekker doordrammen met je simplistische wereldbeeld van slachtoffer.
quote:De realiteit is dat je met de grote vissen zou moeten kunnen zwemmen in de moderne 21e eeuw. En vuurwapens zijn het enige middel en mogelijkheid.
Ga jij maar lekker zonder verweer of vermoeden op stap naar een kroeg waar allerlei mes dragende kut Marokkanen of punks zich ophouden. Of naar een of andere achterbuurt gepeperd met overval geweld of mishandeling.
En ik pak mijn vuurwapen, steek hem in mijn broekzak, en loop met zelfvertrouwen over straat, bewapend met de kennis dat niemand zomaar en zonder grenzen met mij gaat fucken.
In dat geval lijkt legaliseren me een goed idee. Voorkomt een hoop wapengeweld. Het gedoogbeleid dus inderdaad afschaffen.quote:Op maandag 11 april 2011 19:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wiet oefent nog een onvoorstelbaar grotere aantrekkingskracht op de onderwereld uit, hell, dat veroorzaakt juist de criminele activiteiten (het is een miljardenbusiness). Het gedoogbeleid dan ook maar afschaffen?
Het maakt de beschikbaarheid gewoon weer moeilijker. Lijkt mij zeker een pluspunt.quote:En strengere regels helpen niets voorkomen, dan staan die criminelen gewoon met hun (illegale) wapens in het bos te schieten, iets wat nu ook al voorkomt.
Je geeft aan:quote:[..]
Nee, ik zeg leg eens uit hoe die kinderen denken in mijn wapenkluis te komen. Want je geeft nog steeds geen argument.
Als het binnen zeer korte tijd kan dan zal het ook niet al te ingewikkeld zijn dus...quote:Als ik op mijn slaapkamer een kluis heb staan met daarin in Glock 17 pistool en een apart compartiment met munitie dan heb ik binnen zeer korte tijd een doorgeladen wapen in mijn hand
Uitstekend idee.quote:Op maandag 11 april 2011 19:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wiet oefent nog een onvoorstelbaar grotere aantrekkingskracht op de onderwereld uit, hell, dat veroorzaakt juist de criminele activiteiten (het is een miljardenbusiness). Het gedoogbeleid dan ook maar afschaffen?
Laat ik het zo stellen, een legaal wapen is sowieso al veel moeilijker te verkrijgen dan een illegaal wapen. Dus het maakt de beschikbaarheid zeker niet moeilijker, aangezien het illegale vuurwapens al in de huidige situatie makkelijker te verkrijgen zijn.quote:Op maandag 11 april 2011 19:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het maakt de beschikbaarheid gewoon weer moeilijker. Lijkt mij zeker een pluspunt.
Zoals ik het heb beschreven worden in tienduizenden huishoudens vuurwapens bewaart, in Nederland. Toch hoor je zelden tot nooit iets over kinderen die vuurwapens in handen krijgen.quote:Als het binnen zeer korte tijd kan dan zal het ook niet al te ingewikkeld zijn dus...
Omdat ik graag zelf de controle over mijn vuurwapen heb, daar mag je best allerlei psychologische tests e.d. aan vastknopen.quote:En daarnaast, je mag je wapen alleen op de schietbaan gebruiken, waarom zou je het dan in huis willen hebben?
Zie de situatie omtrent de drooglegging in de VS, dat heeft juist nog meer geweld en criminaliteit uitgelokt.quote:
Wie zegt dat jij te vertrouwen bent? Wie zegt mij dat je niet de pan uitflipt in een dronken bui? Als het aan mij ligt blijven doorsnee burgers ver uit de buurt van wapens. Iedereen kan doorslaan en om dan een pistool in de buurt te hebben, is levensgevaarlijk.quote:Op maandag 11 april 2011 19:23 schreef von_Preussen het volgende:
Nee, ik zeg leg eens uit hoe die kinderen denken in mijn wapenkluis te komen. Want je geeft nog steeds geen argument.
Een Suzuki Swift ook...quote:Op maandag 11 april 2011 19:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie zegt dat jij te vertrouwen bent? Wie zegt mij dat je niet de pan uitflipt in een dronken bui? Als het aan mij ligt blijven doorsnee burgers ver uit de buurt van wapens. Iedereen kan doorslaan en om dan een pistool in de buurt te hebben, is levensgevaarlijk.
Om het doodeenvoudige feit dat als ik doorsla ik mijn auto als wapen zou gebruiken omdat ik de schietsport niet in een kwaad daglicht zou willen stellen.quote:Op maandag 11 april 2011 19:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie zegt dat jij te vertrouwen bent? Wie zegt mij dat je niet de pan uitflipt in een dronken bui? Als het aan mij ligt blijven doorsnee burgers ver uit de buurt van wapens. Iedereen kan doorslaan en om dan een pistool in de buurt te hebben, is levensgevaarlijk.
Klopt, maar het maakt een mens wel heel mobiel. Ook dat moet ook afgewogen worden.quote:
Statistiek.quote:Op maandag 11 april 2011 19:37 schreef von_Preussen het volgende:
Trouwens, wie zegt mij dat jij niet uitflipt en met je auto een mensenmassa inrijdt=
Onzin, wie zegt dat jij niet die ene statistisch bepaalde idioot bent die een dergelijke daad tot uitvoering brengt.quote:
Soms moeten we risico's accepteren en soms kunnen we ze afwenden.quote:Op maandag 11 april 2011 19:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Onzin, wie zegt dat jij niet die ene statistisch bepaalde idioot bent die een dergelijke daad tot uitvoering brengt.
Hoveel Karst T. incidenten kun jij voor de geest halen? Bovendien is het lastig iemand in de kroeg om te leggen met je auto, om maar iets te noemen.quote:Op maandag 11 april 2011 19:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Onzin, wie zegt dat jij niet die ene statistisch bepaalde idioot bent die een dergelijke daad tot uitvoering brengt.
Hoeveel massamoorden met vuurwapens weet jij nog? Karst T. maakte ook nog eens meer slachtoffers zonder 'wapen'.quote:Op maandag 11 april 2011 19:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoewel Karst T. incidenten kun jij voor de geest halen? Bovendien is het lastig iemand in de kroeg om te leggen met je auto, om maar iets te noemen.
In Engeland blijkt dat door strengere wetten er ook minder gewone vuurwapens opduiken in het criminele circuit.quote:Op maandag 11 april 2011 19:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen, een legaal wapen is sowieso al veel moeilijker te verkrijgen dan een illegaal wapen. Dus het maakt de beschikbaarheid zeker niet moeilijker, aangezien het illegale vuurwapens al in de huidige situatie makkelijker te verkrijgen zijn.
Een mooi voorbeeld was die Duitse schietpartij op een school..quote:Als jij deze week nog een vuurwapen wilt hebben dan kan dat ook, daar heb je geen connecties met de onderwereld voor nodig.
[..]
Zoals ik het heb beschreven worden in tienduizenden huishoudens vuurwapens bewaart, in Nederland. Toch hoor je zelden tot nooit iets over kinderen die vuurwapens in handen krijgen.
Het kan zomaar, een moment van onachtzaamheid kan zomaar voorkomen.quote:Hoezo zou dat bij mij dan wel het geval zijn, leg dat eens uit, dan snap ik tenminste wat je bedoelt.
Ik gaf aan dat dit juist heel eenvoudig te voorkomen is door zeer goede beveiliging van die centrale opslag. Dat maakt ze juist minder kwetsbaar dan verspreide opslag.quote:Omdat ik graag zelf de controle over mijn vuurwapen heb, daar mag je best allerlei psychologische tests e.d. aan vastknopen.
Overigens gaf jij zelf aan dat als je wapens centraal opslaat ze kwetsbaar worden voor criminelen / inbraken.
Je bent iig niet goed op de hoogte van de misdaadcijfers in de VS. Of je wilt Amerikaanse toestanden in Nederland.quote:Op maandag 11 april 2011 19:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
In dat geval lijkt legaliseren me een goed idee. Voorkomt een hoop wapengeweld. Het gedoogbeleid dus inderdaad afschaffen.
Uhh, nee, het maakt het alleen illegaler.quote:Het maakt de beschikbaarheid gewoon weer moeilijker. Lijkt mij zeker een pluspunt.
Alsof de politie regelmatig langs komt controleren of iedere vergunninghouder wel degelijk de twee apart houdt in huisquote:Je geeft aan:
[..]
Als het binnen zeer korte tijd kan dan zal het ook niet al te ingewikkeld zijn dus...
Omdat het niet verboden is onder de wet voor vergunninghouders een vuurwapen in huis te hebben, en verder hoef ik mij niet te verantwoorden over wat ik zoal doe zolang ik mij aan diezelfde wet hou die jij als opperheilig afschildert.quote:En daarnaast, je mag je wapen alleen op de schietbaan gebruiken, waarom zou je het dan in huis willen hebben?
Ik zeg legaliseren, dat is net even anders dan in de VSquote:Op maandag 11 april 2011 19:44 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je bent iig niet goed op de hoogte van de misdaadcijfers in de VS. Of je wilt Amerikaanse toestanden in Nederland.
En dus lastiger om aan te komenquote:Uhh, nee, het maakt het alleen illegaler.
Heeft toch niks met mijn stelling te maken?quote:Alsof de politie regelmatig langs komt controleren of iedere vergunninghouder wel degelijk de twee apart houdt in huis
Ik schilder die wet niet als opperheilig af, ik geef juist aan dat die veel strenger moet worden. Hij functioneert nu duidelijk niet goed.quote:Omdat het niet verboden is onder de wet voor vergunninghouders een vuurwapen in huis te hebben, en verder hoef ik mij niet te verantwoorden over wat ik zoal doe zolang ik mij aan diezelfde wet hou die jij als opperheilig afschildert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |