abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95168048
Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 75

10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010: Leia, dochter van Orea
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok!)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_95168089
Laatste posts:

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:31 schreef pessie het volgende:
Mijn baby kan zittend spelen!

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:37 schreef Morretje het volgende:
Wauw, wat goed van Nathan! ^O^
Isabel gooit zich meteen achterover als ze zit, dus die laat ik nog steeds niet alleen los zitten. Iemand een tip hoe haar dat afleer? :+
  donderdag 7 april 2011 @ 14:47:48 #3
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95168481
Nathan deed dat ook. Ik liet em dan spelen met een kussen achter zich, als hij zich achterover gooide landde hij zacht.
pi_95168533
Hm, misschien toch het voedingskussen dan maar weer naar benee halen, want ze lanceert zichzelf ook wel eens zijwaarts.. Heeft ie het daar echt mee afgeleerd?
  donderdag 7 april 2011 @ 15:04:37 #5
259886 pessie
pi_95169270
Voedingskussen gebruiken werkt wel vaker, althans naar wat ik gehoord heb.
We lieten Nathan eerst vaak bij ons op de bank zitten, als hij zich dan achterover of zijwaarts liet vallen landde hij zacht, vorige week heb ik een paar keer een kussen achter hem gelegd en nu speelt hij zittend en als hij zichzelf op zn zij laat vallen doet hij dat voorzichtig en draait hij door naar zn buik.
pi_95173278
Oh wauw wat goed Pessie! Zo schattig ook!

Morrie, fijn dat je een goede nacht hebt gehad!

Ik ben eerst naar het winkelcentrum hier geweest en na Amy's middagslaapje was het nog maar 2 uur, dus toen ben ik alsnog naar het winkelcentrum met de H&M geweest :P Alleen niets gepast, want het zwarte jurkje dat ik wilde, kon ik niet vinden. Wel 2 shirtjes en 2 pyama's voor Amy gekocht.

Ik had Amy een rijstewafel gegeven in de winkel en toen zat ze die te eten en ondertussen "mmmmm" geluiden te maken, hij viel wel in de smaak denk ik ;) Later bij de kassa zat ze te piepen met Sophie de giraf, dan knikt ze zo dat nekje om :D en daarbij zat ze zo trots om zich heen te kijken dat ik echt hard moest lachen. Kon me toen niet voorstellen dat er ook maar iemand zou zijn die haar niet leuk zou vinden :P :+
pi_95183921
Wat leuk, Nathan zo zittend spelend! :Y
Isabel lekker geslapen? Fijn!!
Amy lekker aan het smikkelen met rijstewafels! En die arme Sophie, die heeft het maar zwaar met al die babies die ze van alles aan doen!

Gisteren zei mijn meisje ineens Muhma O+ en vanavond zei ze het weer, maar het leek ook wel echt gericht :o echt dat is zo bizar! Papa zei ze even geleden al.. ze is ook echt klanken enzo aan het nazeggen al :D Maar Muhma gaat echt door merg en been! (en ja gisteren kreeg ik er natte ogen van :@ )

Ze begint ook echt al tettettettaatataaaaaabuhbehbahbuhbuh en dat op verschillende toontjes, net alsof ze iemand boos aan het toespreken is :D O+

Ik ben zo verliefd op die muppet! O+
  donderdag 7 april 2011 @ 21:04:39 #8
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95186970
aaaaah gelukt!
  donderdag 7 april 2011 @ 21:30:05 #9
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95189001
Orea, leuk he, dat geklets, hier ook hele verhalen tegen de little people poppetjes en 's ochtends in bed.

Sola, lekker geshopt dus voor Amy, moet ook gebeuren he!

Pessie, Nathan zittend spelen, wat goed zeg. ik heb het voedingskussen daar nooit voor gebruikt (ook niet voor het voeden trouwens, vond het megaonhandig). Noortje kroop al een tijdje voordat ze echt ging zitten en dan lag ze half liggend te spelen.

Isabel goed geslapen, fijn hoor, das toch zoveel waard he.

Hier gaan de nachten af en toe goed maar meestal nog niet. Ze wordt eigenlijk wel minstens een keer wakker en dat blijft voor mij funest, die onderbreking van mijn nachtrust. Ook is het vaak nog 05.30 uur, pfff. Nu al bijna een jaar lang, ik heb al mijn hoop op haar eerste verjaardag want dan wordt alles beter zeggen ze. Op het kdv heersen nu bij de peuters de waterpokken, ik hoop eigenlijk dat Noortje dit voorlopig bespaard blijft, dan kan ze vlekkeloos op de foto met melkvrij taartje.... wat ik nog moet regelen.
pi_95205146
Pittig hoor Beck.. kunnen jullie niet zo nu en dan eens een nacht afwisselen? Dus de een met oordoppen en eventueel 1 nachtje op een andere kamer, zodat je even goed kan doortrekken?

Wij waren altijd 'tegen' om en om uitslapen in het weekend, maar dat gaan we toch maar wel doen, zelfs mijn meneer! (en die roept altijd joh, niet nodig.. als ik wakker ben slaap ik toch niet meer..)

Maargoed, op zich hebben wij geen klagen. Na een periode helemaal door te slapen, komt ze nu weer voor 1 voeding. Ben er wel scherp op dat het geen 'gewoonte' gaat worden. Nou drinkt ze overdag niet altijd genoeg, vind ik, dus zolang ik dat vind mag ze komen. Maar ik wil ook wel eens kijken of ze gewoon zo weer gaat slapen ook. Het is nu zo makkelijk om maar even aan te leggen en weer verder te slapen.. En als ze wakker is is ze altijd mega vrolijk. Ik denk dat ik er veel meer moeite mee zou hebben als ze zou gaan mekkeren en huilen.. Maar tussen 5 en 6 is ook Leia's nacht wel klaar! *gaap*

Waterpokken heerst bij ons ook op de opvang, alhoewel er de laatste dagen geen uitbraken meer zijn, dus denk dat het ons voorbij waait. Ze heeft overigens ook nul reactie op de BMR prik gehad, en daar ben ik erg blij mee!

De mist is hier weggetrokken en de lucht is strakblauw!! *O* Leia ligt er alweer op en als ze straks wakker wordt gaan we naar Son en Floris! Ik val van mijn geloof, want ik neem de wandelwagen mee :P ze slaapt gewoon rommelig in de doek en als ze weinig slaapt krijgt, dan wordt ze sjaggo :P geen zin in! Alleen nu is de band leeg (zo vaak gebruik ik hem :')) en ik kan het oppompding niet vinden... hmmmzzz.... uitdaging :D
pi_95205217
naar t benzinestation dus :P
k heb wel zo'n compressieding (of hoe heet dat), maar weet niet hoe t werkt :') tot zo ver mijn nuttige bijdrage.
Vannacht lekker nachtje gehad :) en nu ligt ie alweer, anders komt t kws tijd zo rot uit als k m wakker hou nu (alleen in t weekeinde leg k m normaal gesproken terug, doordeweeks is tg een goeie reden voor mij om eruit te gaan :'))
pi_95205241
Nee, we hebben zo'n voet-auto-pomp ding. Ergens! M. zal me zo wel bellen, die is op de motor naar Dord :P zodat ik de auto heb, maar die weet vast wel waar hij is!

Ik hoop dat Leia in de wandelwagen een beetje slaapt straks :) blijft ze tenminste een beetje vrolijk!
pi_95205291
:D ik hoop dat floris gezellig is, gisteren niet zo volgens mn moeder :D
pi_95206272
Ik ben altijd blij als ze dat ongezellig doen, ergens anders doen :P

Wat een leuke uitnodiging Becky! En wat een grote meid toch, alweer bijna 1 jaar.
  vrijdag 8 april 2011 @ 09:18:55 #15
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95206526
Orea, we gaan er wel om en om vroeg uit, dat doen we al vanaf het begin. Vriend wordt 's nachts niet wakker van Noortje als ze huilt. Van de week dacht ik, ik blijf eens liggen. Zegt vriend in zijn slaap tegen me 'je hoeft alleen het speentje maar terug te geven'. Tsss, ik was gewoon effe pissig!

Leuk dat jullie gaan meeten, ik verwacht wel roosmantische foto's van het koppel Leia en Floris.
pi_95208905
son en orea veel plezier vandaag! het wordt heerlijk weer dus ik kan niet wachten op de foto's!

nathan wat zit je daar heerlijk te spelen!

morrie wij leggen ook het voedingskussen achter haar, maar ze is niet vaak gevallen geloof ik
volgens mij doet mijn mini pas iets als ze zeker weet dat ze het kan

becky wat een leuke uitnodiging! zo sprekend noortje die foto
balen wel nog van de nachten :*

amy jij moet de show hebben gestolen hoor met je rijstewafel en sophie

ik baal mag mn kind niet meer tillen van de dokter (en hoe had hij dat bedacht dan overdag?!)
dus we moeten maar wat puzzelen, door de val toch mn schouderbanden verrekt en de aanhechtingsspier flink gekneusd (au)
pi_95210934
Oh bah Draak.. lekker dat de dokter ook nog even meedenkt :+ Sterkte!

Becky, mooie uitnodiging heb je geknutseld! ^O^ Ik moet nog bedenken wat wij willen met haar verjaardag. Omdat ze op mijn moeders verjaardag is geboren, wil ik het dit jaar denk ik niet op de dag zelf vieren, ik ga liever met z'n 3tjes naar de dierentuin ofzo..

Nacht was hier iets minder fijn, om 12 en 3 uur wakker.. Na veel proberen en een half uur later toch maar laten drinken en toen sliep ze tot 8 uur. Toch honger dus.

Leia en Floris, veel plezier vanmiddag! Son en Orea natuurlijk ook. :P Waarom woon ik zover weg van jullie allemaal, verdorie? Ik vind meeten met een hele groep eng :% :') Dierentuinmeettopic gaat in dezelfde dierentuin zijn als we altijd heengaan.. O-)
pi_95213364
Ik kom even met de deur in huis vallen.

Ben op zoek naar broodbeleginspiratie. Truus eet drie boterhammen per dag, dus ik wil graag de keuze van (verantwoord) beleg wat uitbreiden.

Ik geef nu afwisselend:
• Roomboter
• Frutesse vruchtenstroop
• Frutesse appelstroop met kaneel (zo lekker! Net of je een boterham met appeltaart zit te eten! :9)
• Paturain
• Kwark

Verder gaf ik af en toe saksische leverworst, maar twijfel nu of dat toch stiekem niet te slecht is.
Nu heb ik iets van vegetarische smeerworst gekocht. Eens zien of ze dat lekker vindt.
Heb ook nog een potje met Sicof perenstroop staan, maar die moet ik nog even ruilen, want daar zat een enorme scheur in bleek bij thuiskomst :')
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:07:09 #19
259886 pessie
pi_95214352
Draak, wat vervelend zeg!

CP roomkaas, kaas en zonnatura jam.
pi_95215348
Ik geef ook smeerkaas, duindoorn jam, sahin pasta (nee is geen choco pasta maar een notenpasta dus pas op met evt allergie) en pindakaas

morrie ik vind meeten ook altijd eng maar tot nu toe steeds erg leuk!
pi_95232831
Zo, terug... wat een drukte op de weg terug (A4, A10, A1...) en de agressie van andere mede weggebruikers :o maargoed, veilig thuis! Was een heerlijk dagje! Kom thuis, kijk in de spiegel... Hele decolleté verbrand :') :D en Leia heeft een lekker bruin kleurtje!

Kleine impressie :+

Jut en Jul gingen naar Blijdorp

Leia had er zin in!

is geen tandje hoor! Ze heeft een 'melkparel' onder haar tong.. soort verstopte melkklier achtig iets.. huisarts noemt het embryonale afwijking.. kan geen kwaad, maar het valt wel mega op..

Vermoeiend, wel. Zo'n dag!

O+

En onze Floor :P er kwam nog een vriendinnetje van mij langs, en haar tas was erg interessant :Y)
pi_95233727
Overigens was het echt heel erg cute bij het afscheid.. Leia en Floris gingen hun handjes in elkaar doen, en aan elkaar voelen, en lachen O+ O+ *rammel*
pi_95234834
Wat een mooi stel bij elkaar O+ mooie dag uitgekozen 8-)

Hier al een week ellende met de tandjes, weinig eten en drinken en zure poep tot aan haar nek :r en af en toe wat koorts.
pi_95236853
Hè, wat naar dat ze er zo'n last van heeft -O-
  vrijdag 8 april 2011 @ 21:47:35 #25
259886 pessie
pi_95237728
Heej Mereltje, bij jullie ook dus! Ik heb de HA zelfs gebeld omdat Nathan minder eet en drinkt, maar goed, tandjes dus :')

Heerlijke dag Orea en Son!
pi_95237791
Ziet er heel gezellig uit Sonnetje en Orea, dat zijn echte vriendjes!
Leuk gedaan becky27, dat word een leuk feestje volgens mij!
Nathan die al kan zitten, een hele nieuwe wereld die opengaat voor hem :D

Ik kom me hier nu dus melden met grote Mex met zijn kadootje

Wat gaat het snel ineens rond het half jaar, draaien, meppen, lachen, jengelen, herkenning enz. we genieten volop van hem!
pi_95237872
Mex O+ lekker ding! Gefeliciteerd met je half jaar!! En wat een leuk cadeautje heb je gekregen :D!

Nathan ook al zo'n last van zijn tanden... arm ding.. hmmmzz, laat de tanden van Leia maar komen, ik vrees nu dat we ze straks allemaal in 1 keer krijgen :X
pi_95238951
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 20:39 schreef Orea het volgende:
Overigens was het echt heel erg cute bij het afscheid.. Leia en Floris gingen hun handjes in elkaar doen, en aan elkaar voelen, en lachen O+ O+ *rammel*
ja dat was echt heeel schattig O+

die laatste foto _O- hij ziet er wel eng uit doir die zon :')
pi_95240245
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 21:47 schreef pessie het volgende:
Heej Mereltje, bij jullie ook dus! Ik heb de HA zelfs gebeld omdat Nathan minder eet en drinkt, maar goed, tandjes dus :')

Heerlijke dag Orea en Son!
Helaas kan de HA er niet zoveel aan doen.
Heb via een vriendin Teetha gekregen (homeopatisch) uit Ierland vandaag.

Moet zeggen dat het erg effectief is, maar die tweede tand mag van mij nu wel doorkomen.
Recensie :D _O- 'My baby loves them so much that he actually sticks out his tongue when he sees the packet'

Ik had zelf Chamodent maar had niet echt het idee dat dat iets hielp.

Welkom Troeta *O* leuk speelding voor Mex :)
pi_95240611
mex en troeta welkom!

orea, leia, son en floris wat hebben jullie een fijne dag gehad!

verder tandjesleed bij vele :*
  zaterdag 9 april 2011 @ 09:39:53 #31
259886 pessie
pi_95251250
Troeta en Mex welkom! Leuk dat jullie er zijn!

Merel, inderdaad de HA kan er niets aan doen. PCM geven mag als je denkt dat ze er veel last van heeft. Doen wij wel, Nathan kan krijsen en jammeren, gewoon omdat hij pijn heeft, erg sneu.
pi_95253576
Orea en Son, wat een gezelligheid in de dierentuin! Wij gaan maandag als extra verjaardagscadeau naar Blijdorp. Ik heb er nu al zin in!

Welkom Mex! O+

Mereltje, vervelend hoor die tandjes. Hopelijk helpt het nieuwe spul wel goed. Ik had ook het idee dat chamodent niets deed en dentinox eigenlijk ook weinig. Nu smeer ik er niets op, maar Lisa heeft er tot nu toe ook weinig last van.

Hier mag ik over een half uurtje de verjaardagstaart van Lisa ophalen. Ik ben zo benieuwd!
En dan morgen groot feest! *O*

Oja, Lisa vond waarschijnlijk dat ze voor dat ze 1 wordt ineens nog even wat nieuws moest leren. Sinds woensdag kruipt ze en sinds gisteren trekt ze zichzelf op tot ze staat en loopt dan terwijl ze de spijlen van debox vasthoudt de box rond. Mèn wat wordt ze nu ineens groot. *wel trotse mama is*
pi_95265606
en nikki hoe is de taart?!

wat goed dat ze nog even gaat kruipen en zich gaat optrekken!

mn mini en ik vinden het maar niks dat ik d'r niet zoveel kan oppakken
echt ik baal enorm nu
  zaterdag 9 april 2011 @ 17:44:53 #34
259886 pessie
pi_95266671
Nikki wow wat knap zeg!

Draak, het is ook balen!

Heerlijk weer vandaag! Lekker geshopt in de stad! Nieuwe jas gekocht voor mezelf, voor manlief schoenen en bij de kinderkledingruilbeurs flink ingeslagen voor de zomer voor Nathan!
  zondag 10 april 2011 @ 07:53:42 #35
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95290406
Nikki, gefeliciteerd met Lisa haar eerste verjaardag! Jullie hebben er iig prachtig weer op!
  zondag 10 april 2011 @ 09:06:36 #36
259886 pessie
pi_95290715
Nikki gefeliciteerd met je dreumes!
pi_95290720
Nikki, van harte gefeliciteerd met je dreumes!! En die dame van je, ik word 1 dus nu ga ik alles gewoon in een sneltreinvaart doen :D
pi_95290856
nikki van harte gefeliciteerd! Lisa viert haar eerste verjaardag!
fijne dag!
pi_95294906
Gefeliciteerd Nikki!!
pi_95296466
Hier hebben we geloof ik de bang voor hard geluid fase... Vrijdag al bij Son begon ze keihard te huilen toen het bandenoppompding aanging (maar die maakte ook mega lawaai) en nu net ging ik fruit blenderen en ja hoor! Hysterisch huilen met dikke tranen... sneu!

En ik dacht net 3 (!!) puntjes te zien in haar onderkaak, maar ze laat me niet kijken :(
  zondag 10 april 2011 @ 13:36:42 #41
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95297681
Woei Orea, tanden!!! Oh en gek dat ze ineens bang voor harde geluiden.

Oh ik zit heerlijk met laptop in de zon, ga zo even die melkschuiten van me laten verkleuren dus een rokje aantrekken.

Fijne zondag allemaal!
pi_95298044
Lekker hè! Ik ga zo ook de zon weer in (met glas witte wijn :9). Heb de box al buiten staan, onder het zonnescherm. Dus als miepie straks uit bed komt kan ze lekker buiten spelen! Morgen wordt het nog warmer! :o

En ja, ik dacht wat te zien.. maar misschien zag ik ze wel weer vliegen :') en is het nog niets (en hoop ik gewoon te hard) ze is ook mega geïnteresseerd in als wij onze tanden poetsen, dus ik zei vanmorgen nog; kom dan op met die tanden, dan kun je meedoen :P
  zondag 10 april 2011 @ 14:07:14 #43
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95298892
oeh witte wijn, vond het nog een beetje vroeg voor een wijntje maar ga zo toch overstag denk ik.
Hier is gister tand nr 7 gearriveerd. Van deze heeft ze volgens mij geen last gehad.

We laten Noortje hier gewoon buiten kruipen, we hebben allang geen box meer staan, maar soms is het niet even handig met madam die alles in d'r mond wil stoppen. ook mieren en zo.....
pi_95298998
He bah! :D Leia propt ook echt alles in haar mond!

Nou ja, zodra ze echt goed los kan zitten of kan kruipen mag ze ook gewoon 'los' :P buiten hoor, maar vind het op de grond nog net wat te koud buiten, om te liggen. Dan is het wat hoger boven de grond iets beter vertoeven voor d'r!

En vroeg, welnee :P Er zit een 2 in het uur :P (of een 1, of een 5... altijd wel een reden voor wijn! :9)
  zondag 10 april 2011 @ 14:14:10 #45
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95299156
Het is zondag, lekker weer dus waarom geen wijntje :P
We waren vanochtend op de tennisbaan en daar was soepstengel met gravel ook erg lekker volgens Noortje.
Pff nog een weekje en dan is ze echt baby af... vinnut maar gek hoor.
  zondag 10 april 2011 @ 14:14:59 #46
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95299184
krijg het niet voor elkaar, vanavond dan maar....
pi_95307189
minidraak heeft ons enorm toe gelachen toen we kikkers aan het vangen gingen
echt die had een lol!

tis idd heerlijk weer!
pi_95312764
Oh NIKKI, nog op de valreep (je mupke slaapt vast al (bijna)) Van harte gefeliciteerd!

Lekker he buiten zo! Isabel ligt in d'r reisledikant buiten, die stopt ook alles in d'r snuit. Op het gras zijn net de kale plekken weer ingezaaid, dus daar rondkruipen is nie wat. En er moet nog een tuinhek komen om het echt veilig te maken. Ze is zo ontzettend snel met d'r getijger.

Ze probeert wel te kruipen, 2 kniebewegingen is de score van vandaag :D

Draak, dat zag er dan vast heel grappig uit! Isabel moet ook lachen om de gekste dingen.. :D

Orea, meteen 3 maar? Heeft ze er geen last van?
(hoe doe je dat trouwens als je een wijntje drinkt? Kolf je dan en gooi je die melk weg? Ik wil eigenlijk ook wel weer eens eentje drinken, maar ik durf nie en ik kolf nie..)

En gats, het is weer drama hier met slapen.
pi_95313164
Een wijntje is na ongeveer 5 kwartier uit je bloed ;) dus als ze net gedronken heeft, kun je prima een wijntje drinken! En als ze bij mij na een uurtje (dus 4 kwartier) komt dan voed ik ook gewoon. Komt amper voor dat dat gebeurd, maar mocht het zich voordoen... Er was laatst een stuk via eurolac (kan het zo snel niet vinden) over alcohol en bv, dat het promillage wat je in je bloed hebt, niet het promillage is wat ook via je bv doorgegeven wordt, en dat je dus best wat moet drinken, wil het kwaad kunnen. Maar je wilt natuurlijk geen onnodig risico lopen.

In elk geval, Leia eet en drinkt behoorlijk wat naast de borstvoeding, dus als ze net gedronken heeft, en ik drink daarna 1 of 2 wijntjes, dan kan ze na een uur of 3 gewoon weer drinken zonder problemen. Heb ik een keer zin in meer wijntjes, dan krijgt ze wel afgekolfd (maar ik heb 5 liter in de vriezer..) en dan kolf ik en gooi het inderdaad weg!

Dus als jij trek hebt in een wijntje, zou ik dat lekker doen!

Ze heeft er geen last van (tanden).. net kon ik even goed kijken, en links en rechts onderin (de hoeken :D) zitten heftige bulten :P dus zou er nu echt wat aankomen? Ik ben heel erg benieuwd! *O*

En wat balen van dat slechte slapen weer -O- is het een patroon denk je? Zou er iets anders kunnen zijn?
pi_95313234
NIKKI gefeliciteerd met de verjaardag van Lisa, hopelijk heb je een gezellige dag gehad :)
pi_95313441
nikki nog gefeliciteerd met je meisje! is ze gewoon alweer 1 :o gaat zo snel de tijd.
mooie dag was t vandaag ook om jarig te zijn!

vandaag even langs mn zus geweest (moest eat halen), dus floris heeft daar lekker op t gras gespeeld. hij zat gewoon lekker rustig te spelen, so schattig O+
lekker alleen in zn romper O+
oh en hij heeft los gestaan :o hij stond en pakte een octopus (speelgoed, een wat groter ding) van de grond. met 1 hand had ie mij vast en opeens voelde k dat ie mij niet meer vasthad, maar hij stond nog wel :o daarna heeft ie t ook niet meer gedaan ;)
  zondag 10 april 2011 @ 20:19:41 #52
259886 pessie
pi_95314218
Nikki hoe was het vandaag?

Mor, he, zo balen dat et weer zo drama is met slapen. Succes vannacht!

Nathan heeft vandaag op een kleed op het gras gezeten bij mn schoonouders. Hij vind gras lekker. Hij trok het kleed aan totdat hij met zn handjes bij het gras kon zodat hij het eruit kon trekken en op kon eten :Y) :') .
pi_95314317
:o Floris! :o Wauw! Vond ie het gras niet raar voelen aan z'n blote pootjes? 'k heb van Isabel een erg leuk kennismakingsfilmpje met buiten. Oh, en gras is idd erg lekker.. :D Ben trouwens niet van plan om haar maar alles uit de mond te houden, dat deed een schoonzusje nog vanmiddag. Ze moet toch leren wat wel en niet lekker is? Of ben ik dan weer raar? :+

Ah Orea, das fijn om te lezen.. Kwestie van even uitkienen dus.

Tja, dat slapen. Ik denk dat het inderdaad patroon is, hoewel het wel met golven gaat. Afgelopen week ging het redelijk (lees: 1 keer wakker in de avond en 2 keer in de nacht), maar afgelopen nacht was het 1 keer in de avond en 3 keer in de nacht en vanavond was het inslapen weer ruk.
Er zijn zo ontzettend veel opties (tandjes, dorst, nachtmerrie, verlatingsangst, patroon) mogelijk, ik kan ze niet allemaal elimineren 's nachts, daar ben ik te moe voor. Ik ga ook zo, na nog een kopje thee, naar bed.
  zondag 10 april 2011 @ 20:31:23 #54
259886 pessie
pi_95314880
Mor slaap lekker! Kan je man anders vanavond wakker blijven om haar weer rustig te krijgen mocht ze wakker worden?
pi_95315025
Dat hebben we vannacht voor het eerst geprobeerd.. :@ Erg he, dan lijk ik weer meteen zo'n claimende moederkloek. Maar goed, het werkte, al duurde het wel even. Dus dat gaan we nu ook doen. Mien tutje..
  zondag 10 april 2011 @ 20:39:55 #56
259886 pessie
pi_95315379
Claimende moederkloek? Hoezo dan? Jij moet ook een keer slapen, toch? In het begin kost het ook wat meer tijd maar op een gegeven moment is het alleen nog even goed leggen/aai over bol en dan slaapt ze weer. Hier kwam dat moment toen eerder dan verwacht.
pi_95316389
ach morrie toch :* ik herken zoveel...
weet niet of je er voor in bent maar bminidraak is ineens goed gaan slapen na een hele goede sessie van de osteopaat

ik zou lekker een wijntje drinken en mn duimen draaien op een goede nacht...

floris wauw! wat goed!

en nathan ook lekker op het gras

dan eindelijk toch tandjes bij leia?!
pi_95318236
morretje, hij was al bekend met gras ;) vandaag moest ie er eerst niet veel van hebben, maar later vond ie t al minder raar. hij heeft vooral gestaan en gezeten, had denk k geen zin om te kruipen ;)

vervelend dat isabel zo slecht slaapt! ik vind 1 x per nacht al vervelend (tenminste, ik vind t lekkerder als ie gewoon doorslaapt ;)) laat staan 3x.
ook vervelend dat ze niet lekker gaat slapen s avonds.
lastig is t! heb ook niet echt tips ofzo...
  maandag 11 april 2011 @ 10:00:21 #59
259886 pessie
pi_95333358
Ohhhh ik had een slaapbaby vannacht! Hij heeft gewoon geslapen van 8 tot 3 en van 3.30 tot 7!!!!!!!!! We lagen zelf ook om 10 uur te ronken dus we zijn helemaal bijgeslapen!!! Ik sta echt perplex.
pi_95334032
Hier ging het ook beter vannacht.. 'maar' twee keer wakker. De eerste keer gedronken, ze liet zich niet weer in slaap sussen, de tweede keer wel, en door Ravage.

Pessie, ik bedoelde met moederkloek dat Ravage pas afgelopen zaterdagnacht voor het eerst geprobeerd heeft haar in slaap te krijgen, terwijl ze al bijna 11 maanden is. Het klinkt zo erg :@
Ik ben redelijk bijgeslapen, maar nog niet helemaal merk ik. Isabel ook niet, want die is me toch chagrijnig :X
pi_95334994
Nou ja, als jij het erg vind klinken, dan moet je er wat aan doen Mor ;) zo niet, dan lekker zo laten :)
Kun je Isabel er niet weer opgooien? :P
  maandag 11 april 2011 @ 10:56:46 #62
259886 pessie
pi_95335008
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:26 schreef Morretje het volgende:
Hier ging het ook beter vannacht.. 'maar' twee keer wakker. De eerste keer gedronken, ze liet zich niet weer in slaap sussen, de tweede keer wel, en door Ravage.

Pessie, ik bedoelde met moederkloek dat Ravage pas afgelopen zaterdagnacht voor het eerst geprobeerd heeft haar in slaap te krijgen, terwijl ze al bijna 11 maanden is. Het klinkt zo erg :@
Ik ben redelijk bijgeslapen, maar nog niet helemaal merk ik. Isabel ook niet, want die is me toch chagrijnig :X
Morretje als de omstandigheden zo zijn dan is dat gewoon zo, toch? Ik vind daar niets mis mee. Hier was het manlief die de beslissing nam om Nathan zelf in slaap proberen te sussen nadat ik van een vriendin had gehoord dat haar baby niet meer zo wilde slapen als die mama had geroken en het papa meestal wel lukte. Ik vond het een afschuwelijk idee dat mn man dat zou doen terwijl hij de volgende dag weer hard aan het werk moest.
Bijslapen kost gewoon tijd, nu ik anderhalve week nog maar 1 keer per nacht uit mn bed ga en af en toe van dit soort "cadeautjes" heb begin ik me beter te voelen.
pi_95335997
fijn voor de goede en redelijke nacht pessie en Morrie!
pi_95349987
Nikki, alsnog gefeliciteerd met Lisa! Kom je nog wat foto's van de verjaardag showen? En wat goed dat ze 'op de valreep' nog ging kruipen en optrekken! :D

Sonnetje en Orea, wat een leuke foto's van Leia en Floris O+

Morretje, balen van de slechte nachten. Gelukkig is het vannacht iets beter gegaan.

Pessie, wat goed van Nathan! *O* Hopelijk doet hij dat vannacht ook.

En al die tandjesleed... ik vrees dat wij al mee gaan doen hier. Anne heeft een duidelijke verdikking van het tandvlees, kwijlt, steekt de hele dag haar tong uit (en voelt ermee over haar tandvlees), heeft diarree, rode wangetjes... genoeg symptomen? Ben benieuwd...

Wij zijn een weekend weg geweest en dat was super, maar vrijdag had Anne eigenlijk helemaal niet geslapen overdag en 's avonds kwam ze dus maar niet in slaap. Telkens eventjes en dan weer heel hard huilen. We hebben de halve nacht met haar opgezeten, tot ik op het idee kwam om even een pcm te geven. Vijf minuten later sliep ze... had ik dat maar eerder bedacht!
pi_95350293
Ow suf voel je je dan he Fannetje.. Hier ook nog steeds regelmatig hoor! D'r zit ook geen gebruiksaanwijzing bij he, of een storingsschema ;)

Isabel heeft 2 dutjes gedaan vandaag, dat doet ze nooit meer maar was duidelijk nodig. Pessie en Orea, jullie hebben gelijk. Als ik me eraan stoor moet ik er wat aan doen, maar ik stoor me er eigenlijk niet aan. Het is meer dat ik weet dat mijn schoonfamilie me maar raar vind, en dat ik daar toch aanstoot aan neem, zonder dat ik dat wil.
Gisteren ook weer: Isabel had dorst. Schoonzusje 1: ik heb wel appelsap. Ik: ze krijgt nog steeds mamamelk. S1: oh, ben je al aan het afbouwen? Ik: nee, dat wil ik haar eigenlijk zelf laten regelen. S2: ja, en als ze naar school gaat schaamt ze zichzelf er wel voor }:| :X Ik had moeten zeggen: ja, want als ze naar school gaan drinken ze ook nog steeds melk uit een fles ja

Oh en Pessie, dat ze niet meer slapen wil als ze me gehoord/gezien/geroken heeft, lijkt hier ook onderdeel van het slaapprobleem. Inslapen aan de borst is natuurlijk ook veeeeeeel makkelijker en fijner dan het zelf moeten doen! :P
pi_95353735
Wat een wonderpilletjes soms he die PCM, gelukkig is ze daarna wel gaan slapen.

Oh en als iemand naar het strand gaat, neem een grote fles water mee om speentjes en flessen af te spoelen:)
Verder was het heerlijk en die handjes in het zand zijn echt schattig
  maandag 11 april 2011 @ 20:11:51 #67
259886 pessie
pi_95357726
Wij hebben heerlijk op het balkon vertoeft vandaag!
pi_95357989
mn mini vind zand dus echt helemaal niks he
krijsen vandaag en dr voetjes omhoog houden...

morrie naast je neerleggen he die opmerkingen! jou gevoel volgen, lekker bij jou laten drinken dan :*

fannetje klinkt wel heel erg als tadenleed (ook de pcm midden in de nacht)
verder wel een goed weekend gehad?

trota dagje strand geweest?

en een balkon kan ook lekker vertoeven zijn he pessie
pi_95360870
morretje, fijn dat ze beter geslapen heeft vannacht!
hopelijk vannacht weer!

mijn moeder belde vandaag om te zeggen dat k m moet leren niet alles in zn mond moet stoppen. bleek dus dat ie een rupsin zn mond gestopt :X
mn moeder had m buiten gezet met een bak speelgoed, ging mn neefje halen en hop hij had de rups.
de rups had gelukkig niks ;)
mn zus zei al hakuna matata :')
pi_95363742
oooh gatver Floris!!! haha
En die foto in het winkelwagentje is trouwens geweldig! Zie hem al helemaal zitten over 15 jaar op een bankje.
Wat schattig drauletje, ze zeggen dat kindjes zand of geweldig vinden of heel vies.
Wij zijn eergister geweest idd, 2 uurtjes maar hoor, was behoorlijk fris nog.
pi_95377693
Hier ipv gevoed vannacht, Leia op haar andere zij gelegd, wat gemopper en toen moesten we haar om 6:15 wakker maken, en ze was sjaggo! :D

Ik wil eens kijken of het geen gewoonte is dat ze elke nacht op hetzelfde tijdstip wakker wordt. En vannacht werkte het. Ze had overdag ook goed gegeten en gedronken!

Nu onderweg naar de opvang, in de bus want het regent!
  dinsdag 12 april 2011 @ 08:22:30 #72
259886 pessie
pi_95378116
Om 5 voor 2 werd ik een beetje wakker omdat manlief me probeerde wakker te maken, ik was nog zo ver weg dat ik gevraagd heb of hij wilde gaan, ik heb me omgedraaid en werd om 6 uur wakker van "wawapapapapapappapapapa".
pi_95378155
Hier heb ik rondgespookt vannacht, er is gister overdag ingebroken bij 2 buren op het portiek hiernaast en nu hoorde ik vannacht natuurlijk allemaal geluiden en tot 2x toe ging de deur van de rommelkamer open om dan een irritant geluid te maken.
pi_95378317
Oh jak Troeta! Ik weet hoe je je voelt. 2 weken nadat we getrouwd waren en samen in ons huisje woonde, stond er een inbreker in onze keuken 's nachts. Ging gelukkig snel weg, maar ik durf nog steeds niet alleen te slapen en het is alweer drie jaar geleden bijna. J. heeft het maar niet verteld toen er een half jaar later een brief van de politie kwam dat er bij de buren was ingebroken, of wij iets gezien hadden. Dit gevoel moet echt weer slijten en dat komt wel, alleen kost je wel een nacht ja :) vervelend!

Verder goede slaapverhalen van Leia en Nathan! fijn!
Nog van harte gefeliciteerd Nikki!
Floris, viespeuk :D :P
Morretje, wat een rare opmerkingen van je schoonzussen. Ik zou me er niets van aantrekken. Probleem ligt bij hen hoor niet bij jou/jullie.
Anne, bijna tandjes! Ben benieuwd wanneer de eerste zich aandient :)

Wij hebben een heerlijk weekend weg gehad. Lekker even met z'n tweeën. Miste Amy ontzettend (dus maar kleren gekocht en loopding bij de speelgoedwinkel :7 ) maar het was wel weer even goed :) Vandaag is J. jarig dus ik heb een wit tshirt omgetoverd tot een verjaardags-tshirt met een taart erop en "happy birthday daddy". Amy kan ook steeds beter zitten. Ik kan haar nu op de grond zetten en dan blijft ze zitten, maar als ze het zat is laat ze zich vallen, dus er moet wel iets zachts onder. Spugen gaat goed sinds we met de medicijnen en nutriton gestopt zijn. Ze spuugt nu veel minder. Eten is nog steeds moeizaam, maar ze groeit en is gelukkig dus we hoeven ons daar niet al te veel mee bezig te houden. Gaat dus lekker hier :Y Ze kan niet tegen kietelen trouwens, dan zit ze echt hard te schateren O+
pi_95379233
Heerlijk dat je fijne dagen hebt gehad, Sola! En het klinkt ook alsof het heel goed gaat met Amy, fijn!!
pi_95382765
He bah Troeta..

Sola, fijn dat het goed gaat met Amy! Hoe werkt dat nou, jullie zijn gestopt met de medicijnen en nutriton en nu gaat het goed met spugen? Is dat een kwestie van tijd dan ofzo? * Morretje geen idee heeft

Orea, dat was dus achteraf hier ook zo, nachtvoeding die stiekem patroon waren in plaats van honger. Maffe kabouters hebben we soms hoor..

We hebben een goede nacht gehad hier *O* Ik ga dus niet meer naar haar toe als ze wakker wordt, als Ravage gaat slaapt ze zo weer in en de volgende nacht langer door! Het was 4 uur vannacht dat ze wakker werd, en toen pas om kwart voor 9. Heerlijk!
pi_95386624
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 13:31 schreef draculettetje het volgende:
Ik geef ook smeerkaas, duindoorn jam, sahin pasta (nee is geen choco pasta maar een notenpasta dus pas op met evt allergie) en pindakaas

morrie ik vind meeten ook altijd eng maar tot nu toe steeds erg leuk!
Waar koop je dat? Ik ben het nog niet eerder tegengekomen in de supermarkt :o
pi_95387360
Die sahin pasta ben ik ook benieuwd naar!

CP doe es even updaten, hoe is het met je meisje? Ook al bijna 1 he? Waar blijft de tijd!
pi_95387718
Het gaat allemaal perfect hier eigenlijk. Slaapt goed, drinkt goed, eet goed, is nooit ziek, is onderzoekend en blij. Ondertussen tijgert ze al het hele huis door als een zeehond en heeft ze net vandeweek ontdekt dat ze vanuit buikligging zelf kan gaan zitten. Da's handig!

Vandaag is ze precies 10 maanden. Waar blijft de tijd? :D Kan me nauwelijks nog voorstellen dat ze zo'n klein, hulpeloos wezentje was 10 maanden geleden :D

En voor de liefhebbers nog een recente foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_95387768
Wow, wát een dametje!! O+ Fijn om te horen dat het zo goed gaat... Gek hè, hoe je je dat niet meer kunt voorstellen bijna? Het wordt steeds leuker hè? :Y
pi_95387892
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:59 schreef Orea het volgende:
Wow, wát een dametje!! O+ Fijn om te horen dat het zo goed gaat... Gek hè, hoe je je dat niet meer kunt voorstellen bijna? Het wordt steeds leuker hè? :Y
Ja, absoluut! Ik zou bijna aan een tweede gaan denken :P
pi_95390955
wat een mooi dametje! cp daar zou ik er ook nog wel 1 van willen hoor

Toeta bah wat schrikken! :*

floris rupsen eten gekkie, je krijgt toch wel genoeg?! haha

morrie weer een goede nacht wat fijn! als nachtvoedingen een gewoonte was, is het ook logisch dat ravage haar wel zo neer kan leggen, bij jou ruikt ze eten! (hadden wij hier ook...)

Sola wat ontzettend fijn dat het met amy goed gaat! dat schater lachen is leuk he

Leia ook gewoon zonder nachtvoeding lekker omgedraaid!

en nathan ook goed aan het slapen!

wat een hoop goede berichten!

ik heb de duindoornjam en de sahin past bij de cruydthoek alhier gehaald, is een reform drogisterij
ik haal er ook de verschillende thee zonder de looizuur en theeine geloof ik!
  dinsdag 12 april 2011 @ 14:46:43 #83
259886 pessie
pi_95393147
Floris had behoefte aan extra proteïnen ;)

CP, wat een meidje alweer!

Sola, fijn dat het spugen zoveel minder is.
pi_95394607
tralalala zit gewoon even niet op te letten
pi_95394812
Een natuurwinkelachtig iets dus :) Ga ik daar binnenkort eens kijken. Ben laatst bij de reformwinkel in de buurt geweest, maar daar werkt zo'n chagrijnig stuk vreten dat het niet echt gezellig winkelen is daar :')
pi_95395007
Morretje, ik weet ook niet zo goed hoe dat komt. Mijn theorie is dat de medicijnen gewoon niet helpen bij haar en de nutrition te zwaar op de maag ligt waardoor ze blijft spugen. En ze hoort er inderdaad over heen te groeien, voornamelijk door het vaste voedsel, dus inderdaad ook een kwestie van tijd :)

oh CP wat een leuk meisje! Leuk om eens een foto te zien :)
pi_95396977
mooi meisje CP

ooo, wat eng Sola een vent in je huis! dat is ook waar ik bang voor ben, je weet nooit wat ie dan doet. En met een baby spring je niet zo snel naar het balkon van de buren.
Nouja, niet teveel over nadenken..ik heb alleen wel de deur op het slot :)
Klinkt zeker fijn hoe het nu gaat met Amy! En met een weekendje weg zonder kind is niks mis!

Mex was vanmiddag 39,2 graden, en hij is wat sjaggerijnig en wat suffer, maar hij lacht en speelt nog wel, melk en fruithap gingen er ook goed in.
Hij kwijlt heel erg dus ik denk een tandje, alleen ik voel niks in de tandenrij, maar daarnaast juist, in het gehemelte. Straks krijgt ie een rare tand :o
Zolang die nog goed drinkt en speelt is de koorts niet erg toch?
pi_95397190
Koorts kan geen kwaad Troeta! En zolang hij er geen last van heeft hoef je er ook geen pcm voor te geven. Mocht het een dag of 3 boven de 38,5/39 blijven, dan even contact opnemen met de huisarts..
pi_95397302
dank je wel! Heb idd geen zetpil gegeven
  dinsdag 12 april 2011 @ 19:46:52 #90
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95408452
oeh ik zie een foto van de dame van CP voorbij komen, wat een lady zeg! Mooi en vrolijk.

En ik haaaaat tanden :( Ik zou een moord doen voor een nacht ononderbroken slaap. Vannacht was het drama, huilen huilen en maar tussen ons in gelegd op een gegeven moment en proberen te laten slapen.

Ik ga hier een klein meisje in bed bonjouren en dan eens even op mijn gemakkie hier reageren.
pi_95409219
Wij hadden hier al twee weken dat Amy pas na 2 uur rommelen en huilen ging slapen. Dus dan sliep ze om 21:00 en dat is gewoon te laat voor haar. Vanavond een nieuwe strategie. Vuilniszakken voor het raam en samen met de gordijnen is het dan donkerder (niet echt mooi, zeg maar gerust lelijk :P maar het is een noodoplossing er komen lamellen.) Verder rustig fles drinken in de stoel en nog een verhaaltje voorgelezen en toen in bed en het is direct stil :o verhaaltje voorlezen is wel een uitdaging zeg :D *grijp grijp grijp*

Troeta, hebben jullie iets van een loopstoeltje gekocht voor Mex? Of was het iets anders op de foto?

Becky, vervelend tandjespijn en slechte nachten! Ik hoop dat het snel over is en je weer lekker kan slapen.
pi_95411524
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:58 schreef Solagratia het volgende:
Wij hadden hier al twee weken dat Amy pas na 2 uur rommelen en huilen ging slapen. Dus dan sliep ze om 21:00 en dat is gewoon te laat voor haar. Vanavond een nieuwe strategie. Vuilniszakken voor het raam en samen met de gordijnen is het dan donkerder (niet echt mooi, zeg maar gerust lelijk :P maar het is een noodoplossing er komen lamellen.) Verder rustig fles drinken in de stoel en nog een verhaaltje voorgelezen en toen in bed en het is direct stil :o verhaaltje voorlezen is wel een uitdaging zeg :D *grijp grijp grijp*

Troeta, hebben jullie iets van een loopstoeltje gekocht voor Mex? Of was het iets anders op de foto?

Becky, vervelend tandjespijn en slechte nachten! Ik hoop dat het snel over is en je weer lekker kan slapen.
Klinkt bekend. Ik ben blij met mijn lange armen :P

En Truus kan ook heel lelijk kijken hoor :+
Dat is een zwembroek op d'r kop :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:40:58 #93
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95412243
oh laten jullie je kindje zolang aan modderen in bed. Als Noortje niet in slaap komt wrijf ik even over haar rugje tot ze bijna in slaap valt. Ze is nu in een periode wanneer ik haar in bed leg ze hysterisch begint te huilen en in bed gaat staan en met die megatanden van d'r de verf van het bed knagen.

pessie, wat goed een slaapbaby! Jeetje wat zal je daar van opknappen zeg.

orea, een sjacho baby omdat ze geen voeding had gehad haha.

CP, heule charmante foto van je meisje itt die andere.

Troeta, hoop dat de koorts snel voorbij is en die tand, niet op de rare plek maar gewoon in de tandenrij.

ik moet ook nog naar de reformwinkel, Noortje mag geen koemelk dus qua broodbeleg is het soms best lastig. Geen kaas en smeerkaas, dus we houden het bij jam, appelstroop, smeerworst, ham en pindakaas. En voor haar verjaardag op zoek naar koemelkvrije taart/slagroomachtig iets. Nog een paar nachtjes....
pi_95412988
:D CP! Mooi Truuske _O-

Sola, herkenbaar dat boekje lezen topsport is. Ik heb d'r nog wel een leuke foto van.
SPOILER
Hier moeten er ook nog steeds rolgordijnen voor d'r ramen, ik denk dat dat nog wel scheelt.

Oeh, Becky bijna feest. Isabel krijgt trouwens ook nog niet veel variatie op brood, we probeerden afgelopen weekend zalm. Ze houdt meer van zoet, zal ik maar zeggen. :+
pi_95413054
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:40 schreef becky27 het volgende:
oh laten jullie je kindje zolang aan modderen in bed. Als Noortje niet in slaap komt wrijf ik even over haar rugje tot ze bijna in slaap valt. Ze is nu in een periode wanneer ik haar in bed leg ze hysterisch begint te huilen en in bed gaat staan en met die megatanden van d'r de verf van het bed knagen.

pessie, wat goed een slaapbaby! Jeetje wat zal je daar van opknappen zeg.

orea, een sjacho baby omdat ze geen voeding had gehad haha.

CP, heule charmante foto van je meisje itt die andere.

Troeta, hoop dat de koorts snel voorbij is en die tand, niet op de rare plek maar gewoon in de tandenrij.

ik moet ook nog naar de reformwinkel, Noortje mag geen koemelk dus qua broodbeleg is het soms best lastig. Geen kaas en smeerkaas, dus we houden het bij jam, appelstroop, smeerworst, ham en pindakaas. En voor haar verjaardag op zoek naar koemelkvrije taart/slagroomachtig iets. Nog een paar nachtjes....
Truus vindt in d'r bedje liggen en moeten slapen helemaal niks. Soms is ze zo moe dat ze aan m'n borst in slaap valt en niet meer wakker wordt. Maar vaak wordt ze wel wakker en dan is het gillen en krijsen als ik haar op bed leg. Ik blijf dan niet bij haar, want dan is gebleken dat ze helemaal niet rustig wordt. Dan blijft ze alleen maar boos dat we haar er niet uithalen ofzo :')
Ze valt altijd wel in slaap. Soms binnen een paar tellen dat ik weg ben, soms een paar minuten en soms duurt het wel tot een half uur. Dat begint dan met gillen en wordt langzaam minder tot huilen, tot mopperen, tot pruttelen en dan is het stil :D
pi_95413101
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:52 schreef Morretje het volgende:
:D CP! Mooi Truuske _O-

Sola, herkenbaar dat boekje lezen topsport is. Ik heb d'r nog wel een leuke foto van.
SPOILER
Hier moeten er ook nog steeds rolgordijnen voor d'r ramen, ik denk dat dat nog wel scheelt.

Oeh, Becky bijna feest. Isabel krijgt trouwens ook nog niet veel variatie op brood, we probeerden afgelopen weekend zalm. Ze houdt meer van zoet, zal ik maar zeggen. :+
Herkenbare foto. Boekjes zijn ook veel leuker om op te knagen dan naar te kijken :P
pi_95413652
Mini CP, die blik :D en mooi die curve (in het bv. topic geloof ik, toch? Snap zelf geen drol van dat programmaatje, nog maar eens kijken als ik minder moe ben ;)), grappig, van lekkere bollo bij geboorte, nu keurig richting de middellijn aan het gaan!

Zalm Mor _O- arme Isabel! Gisteren een plakje kipfilet op Leia's brood gedaan, nou, het kon niet snel genoeg zeg maar :D vanavond heeft ze weer pannenkoeken gehad en dat ging er weer als zoete koek in.. en maar proppen! Zo weer 2 hele pannenkoeken weggegeten :o

Gelukkig slaapt Leia prima in met haar rolgordijn.. het blindeert amper eigenlijk, maar tot nu toe hebben we nog geen drama's gehad met gaan slapen. Ze gaat liggen, begraaft haar gezicht in haar konijn en weg is ze.. Hebben ook een schuin raam, dus mocht ze er last van krijgen, zullen we misschien ook moeten plakken met zakken :P
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:02:52 #98
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95413667
knap dat je dat kan CP, ik vind het al vreselijk als Noortje 5 minuten huilt.

Zat mijn 3d echo's eens te bekijken en heb even een collage gemaakt (hoop niet dat ik nu allerlei modjes over me heen krijg)
pi_95413683
Hahaha Morretje, leuke foto!
Cp ook leuke foto, heel charmant :P Schatje is het hoor!

Becky, ik laat Amy niet modderen in bed hoor, geen 2 uur in elk geval. Vaak laat ik haar dan weer even beneden spelen of samen in de stoel zitten. In bed krijg ik haar niet goed getroost dus uithalen moet altijd wel. Maar vanavond ging het dus weer als vanouds.
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:03:48 #100
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95413730
Boekjes kauwen is hier ook favoriet! Ik heb nu een boekje voor in bad, dat is echt een regelrechte hit!
pi_95413757
Wauw Becky!! Die echo's! prachtig zeg
pi_95413784
Oooh Beck, wat heb je veel 3D's gehad.. wat tof! Ga ik binnenkort ook eens doen, heb dan geen 3D foto's zo vroeg, maar liep wel bij de gyn en heb vanaf 6 weken en 1 dag (stipje van 8mm met knippertje :'( word er emo van :D) tot een week voor geboorte echo's... ook één waarop ze overduidelijk duimt O+ (toen wel :( dat doet ze dus niet (meer))
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:09:08 #103
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95414074
Leuk is dat he terugkijken naar echo's. ik heb ook nog gewone echofoto's maar deze heb ik gekregen toen ik meedeed aan een onderzoek in het Erasmus Medisch Centrum (heeft Keshet ook nog aan meegedaan). Ze doen het nog steeds want een collega van mij is er pasgeleden nog geweest.
pi_95414106
Echt, wat leuk! Wat jammer dat ze zoiets (naar ik weet) niet hier in de omgeving doen.. zou me er zo voor opgeven!
pi_95414136
Gaaf die echo's becky!
Ik heb sowieso niet zoveel echofoto's :P
Alleen termijnecho, geslachtsbepaling, 20weken echo en pretecho. Van de groeiecho geen foto's meegekregen.

Truus, wat een leukerd ben je!

In slaap komen gaat hier gelukkig wel goed. Hij heeft ook geen last van zn gordijnen, die zijn niet heel verduisterend, maar blijkbaar genoeg.
Hij lag er vanavond al om kwart over 6 in :') Hij was blijkbaar moe. Hij heeft ook maar 2x een uurtje geslapen vandaag.
pi_95414166
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:09 schreef becky27 het volgende:
Leuk is dat he terugkijken naar echo's. ik heb ook nog gewone echofoto's maar deze heb ik gekregen toen ik meedeed aan een onderzoek in het Erasmus Medisch Centrum (heeft Keshet ook nog aan meegedaan). Ze doen het nog steeds want een collega van mij is er pasgeleden nog geweest.
jammer dat ik dat niet wist :D
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:12:46 #107
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95414290
Voor de volgende Son! :P
pi_95414325
haha precies ;)
pi_95415286
Zalm niet goed Orea? :D Witvis lustte ze van de week wel, dus ik dacht: probeer het gewoon. Ze heeft het wel echt een geprobeerd, maar het zat volgens mij vast op het kauwen. Ik kom niet verder dan appelstroop, jam, roomboter, kwark.

Becky, wat tof die 3d-echo's! Ik vond het voordat ik zwanger was altijd maar enge foto's, die 3d's, maar ik heb er zelf ook eentje, en toen wist ik pas hoe speciaal het eigenlijk is, zo'n fotootje van je mini in je buik. Ik heb alle 2-d foto's trouwens ook gewoon meegekregen. Wat jammer Son dat jij dat niet kreeg.
pi_95415687
Nou ja, zalm zou ik niet zomaar aan gedacht hebben :D

Pindakaas kun je ook proberen (opletten bij notenallergie), geprakt banaantje, avocado, tomaat.. kan ook prima op brood! Of jonge kaas (hier favoriet!)
pi_95416937
zalm is hier ook favoriet (maar dan bij avondeten nog niet op brood gedaan)
hoe dan ook vis wordt naar binnen gepropt en maar huilen als het te langzaam gaat...

mex beetje ziekjes?of verhoging van de tandjes? hoe dan ook beterschap!

wauw becky wat een hoop en mooie echo's

ik kan dat ook niet trouwens, mini laten huilen, al moet ik van mezelf haar wel even wat laten huilen hoor

leia dol op pannenkoeken! lekker smullen en proppen hoor

truus zelfs met een zwembroek op je hoofd vind ik je leuk!
evenals isabel lekker aan het lezen

boekjes lezen is idd erg leuk ook in bad!
pi_95417326
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:35 schreef Orea het volgende:
Nou ja, zalm zou ik niet zomaar aan gedacht hebben :D

Pindakaas kun je ook proberen (opletten bij notenallergie), geprakt banaantje, avocado, tomaat.. kan ook prima op brood! Of jonge kaas (hier favoriet!)
Er komen allerlei allergieen bij ons in de familie voor, waaronder notenallergie. Maar ik eet zelf elke avond noten, ik heb nog geen reactie bij haar gemerkt. Dus pindakaas kan ook al.. Had ik nog niet bedacht.. Ik ben veel te voorzichtig geloof ik :P Kaas vind ze ook lekker, maar heeft ze nog niet op brood gehad. Denk dat ze dan de kaas van het brood eet en omdat mama het wil het brood erachteraan propt ;)
pi_95417781
haha ik ken dat andersom, eerst wordt het brood gegeten en daarna dan maar de kaas
maf he
  dinsdag 12 april 2011 @ 22:18:42 #114
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95419110
@Solagratia hoe eet Amy nu haar fruit? We hebben met leyla iets ontdekt. Ze hoefde echt geen fruit, op geen enkele manier. Tot ik vandaag tegen de leidster zei dat ze graag een liga at rond een uur of 10. Oh zegt ze, ga ik die liga lekker door de fruit prakken. Ik nog zo van das toch niet lekker? Daar denkt leyla heel anders over. Prompt eet madam haar fruit op.

Dus ik dacht misschien een tip.

Zo nu bijlezen. Voor zover ik m'n ogen kan openhouden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_95419555
Goeie tip ja! Kan dat ook door avondeten? :P Fruit gaat hier wel goed, hele stukken of potjes. Alleen avondeten niet. Fijn dat Leyla haar fruit zo wel wil eten, weer een stapje verder he :)

Hoe zat het ook alweer met het kokhalsreflex? Amy kokhalst zo de stukjes uit als ze niet lekker in haar mond zitten, maar is dit zodat het niet in haar keel schiet of zo? Ik vind het soms best eng met die stukjes.
  dinsdag 12 april 2011 @ 22:28:58 #116
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95419819
Oh leyla vind potjes macaroni voor 8+ en 12+ lekker. Kokhalzen is niet erg. Ze moeten toch leren dat ze eerst moeten kauwen. Stikken zal echt niet heel snel gebeuren.
  dinsdag 12 april 2011 @ 22:30:07 #117
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95419903
Oh en die fruitpotjes met stukjes vind ik eng. Probeer het zelf maar eens te eten.
pi_95420039
leyla met geprakte liga lekker toch fruit eten! goe zo meisje!
pi_95420061
Misschien moet ik dat eens proberen, die potjes voor 8 en 12 maanden! Ja stukjes en puree dat kan ik zelf ook niet eten. Ik kauw ook altijd op die vla met kleine chocoladebolletjes :')
Stukjes kip vindt ze wel heerlijk, lekkerder dan de bami :D een echte carnivoor.
We mogen van de diëtiste weer gluten proberen, dus morgen een boterham.

Op het kdv had ze voor het eerst in de kinderstoel bij iedereen aan tafel gezeten. Helemaal blij was ze :D toen kreeg ze een flesje met iets van diksap en dat dronk ze gewoon zelf. Er waren oudere meisjes die haar wilde helpen en toen werd ze boos :D zelluf doen. Pittig ding is het.
  dinsdag 12 april 2011 @ 22:33:51 #120
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95420157
Oh en ik hoorde dat kinderen onder de 1 geen volkoren mogen. Waarom is dat??
pi_95420324
Sola het is deze http://www.intertoys.nl/s(...)rum-baby-569878.html
Het is een soort bouncer, dat platformpje beneden zit aan elastieken vast.
Of het helemaal ergonomisch is weet ik niet hoor, maar op schoot staat en springt hij ook de hele dag, dus volgens mij maakt dat niet echt uit.
Maar door de elastieken leek het mij beter dan aan zo'n ding in de deur.
En als het muziekje aangaat gaat hij dansen O+

Liga kan ook door groente hoor, tenminste dat staat op zo'n site voor hapjes voor baby's.

Mex is nu 38,5 graden, dus prima, hopen dat het nu over is. Hij is heel de tijd vrolijk geweest, maar wel een stuk rustiger, groentehap en fles gingen helemaal goed, dus maak me geen zorgen nog.
Hij kwijlt nog steeds heel erg, dus ben benieuwd of het nou die bobbel is...kan het alleen maar afwachten.

Gaaf die echo's becky!!

De rest ben ik vergeten, maar ik ga even douchen, ben weer op zelfverdediging geweest en het was eindelijk eens prima te doen, zou mijn conditie beter zijn?? :o
  dinsdag 12 april 2011 @ 22:39:42 #122
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95420601
Oh die loopdingen, ik heb altijd begrepen dat het niet goed voor de heupen is. En ik wil geen groot speelgoed meer.
pi_95420625
Spannend een tandje Troeta! Echt leuk zo'n eerste tandje, maar jammer dat het koorts oplevert.
Oh wat een leuk bounceding! Een loopstoeltje wordt afgeraden las ik, maar dit ding lijkt me wel leuk.

Wat voor speelgoed hebben jullie nog meer voor de baby's? Ik heb het idee dat Amy iets anders wil dan haar rammelaar en ritseltelefoon.

een schommel, kan dat ook in huis? Op het terras lijkt me wat eng :P (we wonen boven en hebben een dakterras)
pi_95420684
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:33 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik hoorde dat kinderen onder de 1 geen volkoren mogen. Waarom is dat??
enige wat ik kan bedenken dat het erg vezelrijk is en misschien teveel voor de darmen?
ik volg het boek van stefan kleintjes en zo uit mn hoofd kan het daar vanaf 9 mnd... maar helemaal zeker ben ik niet

trouwens in de 8mnd rijstepap is ook volkoren toegevoegd bedenk ik me terwijl ik dit type
  dinsdag 12 april 2011 @ 22:44:12 #125
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95420971
Speelgoed : rammeldingen, kraakdingen, piepdingen. Dingen die ze goed kan pakken en die goed tegen vocht kunnen.
pi_95421489
Het is geen loopding Tico.
Van die stapeltorens vind Mex leuk, hij kan het natuurlijk nog niet, maar hij bijt erop en gooit het weg en bekijkt het en heel af en toe passen er ineens 2 in elkaar.
Met knuffels kan die ook geweldig spelen, maar het leukst vind hij de afstandsbediening, gouden ringen en glimmende horloges, mijn mobiel en het fototoestel
pi_95421715
:D duidelijk, ik moet gewoon mijn spullen geven.
kraakdingen, piepdingen en rammeldingen hebben we hier in overvloed :Y
Stapeltoren is ook een goed idee, of iets van een vormenstoof.
pi_95421852
Die grote kubussen schijnen ook leuk te zijn, of die grote zachte ballen, maar idd, ik kan van alles kopen, maar hij zit de hele avond met de afstandsbediening ;)
pi_95422232
Grote zachte bal, dat is wel een leuke ja. Volgens mij vindt Amy dat wel leuk. Vooral als ik dan net doe alsof hij van mij is :D
  dinsdag 12 april 2011 @ 23:20:07 #130
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95423368
Grote krakende, rammelende bal die van mama is.
pi_95426146
Ja, lekker mee gaan spelen voor d'r neus!
Was ik vorige week nog zo vertederd dat Mex zijn speen in mijn mond deed, vandaag had ik hem in m'n mond en toen pakte hij hem af...deed ie hem bij z'n vader in z'n mond :o
pi_95430653
Troeta hoe gaat het met mex?

wat betreft speelgoed, naast de afstandbediening en telefoon is een doosje ook geweldig! vooral als ik dan haar tut of telefoon dan met een paar blokjes ofzo in dat doosje doe, kan ze echt zitten kijken zit er meer in?
pi_95430730
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:02 schreef becky27 het volgende:
knap dat je dat kan CP, ik vind het al vreselijk als Noortje 5 minuten huilt.

Zat mijn 3d echo's eens te bekijken en heb even een collage gemaakt (hoop niet dat ik nu allerlei modjes over me heen krijg)
[ afbeelding ]
Ik vind het ook echt niet leuk, maar ze huilt nog veel erger als ik erbij blijf ;(
En het is niet dat ze dan niet moe is. Ze wil gewoon alles meemaken en als je slaapt maak je niks mee :+

En wat onwijs tof zo die echo's. Daar ben ik stiekem wel jaloers op :@ :D
pi_95430962
Plastic zakje van de babydoekjes is hier populair en (platgeknepen) petflesjes ook.
Ook heeft ze de zak met aardappels ondekt en aardappels zijn echt leuk speelgoed :P
De controler van de Playstation is ook leuk :D
Conventioneel speelgoed is stom }:| :D

Wij hebben na de geboorte zo'n loopstoeltje cadeau gekregen van mijn tante. Als je de wieltjes inklapt is het een hobbelpaardachtig iets. Als loopstoeltje wil ik het niet gebruiken, maar als hobbelding is het wel handig. Ze kan haar benen erin strekken en dat is wat ze erg graag doet. Ze gaat ook altijd op schoot staan, maar dat wordt op een gegeven moment wel vermoeiend voor ons, dus dan maar even in het hobbelding :')
pi_95431081
Bij de intertoys heb je een loopauto die eerst een hobbelauto is. Die vind ik ook wel tof, maar volgens mij is Amy daar echt te klein voor. Ze zit nu met de vormenstoof te spelen en probeert de figuurtjes erin te proppen.

Ze kwam vanochtend uit bed met 39,2. Ze voelde zich ook heel ellendig dus maar een zetpil gegeven en nu zit ze dus lekker te spelen. Is het nu verstandig om even naar de apotheek te gaan om haar voeding op te halen of kan ik beter thuis blijven met haar?
pi_95431261
owja de luierdoekjes ook leuk speelgoed, vooral nu ze door heeft dat ze de doekjes eruit kan krijgen! ze geeft me er dan ook tegenwoordig 1 aan als we de luier verschonen, daarna moet ik het wel wegleggen anders heb ik alle doekjes eruit!
(ik laat d'r alvast oefenen voor minute to win it)

sola, als amy echt ellendig is zal ik kijken of ik thuis kon blijven, maar wat moet dat moet
haar voeding is ook belangrijk natuurlijk
pi_95431343
Haha hier is een babylaptop leuk, maar natuurlijk niet zo leuk als een ECHTE laptop :')
serieus he, als je dus die 2 dingen naast elkaar heb staan MOET ie de echte hebben. T lijkt dan wel een op hol geslapen baby :D
Luierdoekjes doen het ook goed hier idd.
En de afstandsbediening en de kaarsen en de media center (vooral leuk om uit elkaar te halen, zeg maar de usb sticks eruit pielen en aan de draadjes trekken)
Waarom ligt mijn kind niet gewoon :D Veel relaxter :')

Sola ik denk dat het op zich niet kwaad kan met koorts, maar idd wat draak zegt als ze zich ellendig voelt is het misschien wat minder. Aan de andere kant misschien voelt ze zich iets beter na wat frisse lucht.
  woensdag 13 april 2011 @ 10:20:41 #138
259886 pessie
pi_95433616
Ook Nathan is fan van de afstandsbediening. Laatst deed ie het niet meer, nadat we hem hebben laten drogen deed ie het wel weer :') kortsluiting denk ik :') .

Nathan is vooral fan van speelgoed dat herrie maakt als hij er iets mee doet. Dus een rammelaar, een knisperboekje maar ook zn bal en het activity center. Oh ja, en alles waar hij op kan bijten behalve een bijtring (mama's/papa's vingers doen het erg goed ;( ).
pi_95433671
oja billendoekjes,luiers, playstationcontrollers doen het hier ook goed :D
Hij heft vandaag weer een normale temperatuur en is nu aan het dansen in z'n speelgoed.
Nog geen tandje te voelen en die bult is ook niet groter, dus ik weet het niet. Hij kwijlt nog wel veel.

Heb je de voeding dringend nodig Sola? Kunnen ze het niet bezorgen als je de situatie uitlegt? Hoop dat Amy niet veel last krijgt.
pi_95433725
Leia heeft een eigen afstandbediening gekregen :P (een oude van onze oude stereotoren die we al heel lang niet meer hebben!) zit ze heel driftig op de knopjes te drukken, wijst met het ding naar de tv en kijkt dan beteuterd omdat er niks gebeurd.. Maar ze snapt dondersgoed hoe het werkt... :D

Sola, als ze inmiddels lekker zit te spelen met de pcm op, dan kun je ook wel even een blokje met haar om naar de apotheek!
pi_95433919
Haha ja dat hadden we ook met mn nichtje gedaan ooit :D
Maar dat was toch niet zo interessant als de echte afstandsbediening :D
En bizar he, hoe ze snappen dat als je op een knopje drukt er iets op de tv gebeurd!
Mijn telefoon is trouwens ook iets magisch :') Als ie uitstaat is t gewoon een zwart ding, maar wel 1 dat ie moet hebben. Zelfs als zn hyperactieve speelgoed ernaast staat :')
Mijn zus noemt m ook mister Gadget trouwens...echt een kind van zn vader :D
pi_95434503
Bizar he? Truus snapt ook echt dondersgoed dat je met de PS-controler te tv bestuurt. Dan pak ik de controler, kijkt ze ernaar en gaat vervolgens verwachtingsvol naar de tv zitten kijken :o

Overigens heb ik een hekel aan speelgoed op batterijen dat herrie maakt. Heb laatst al ergens de batterijen uitgehaald omdat ik gillend gek werd }:|
pi_95436005
Erg he, bepaalde speelgoeddingen met muziek/geluid.. :X

Onze telefoons/fototoestels/afstandsbieding/controllers zijn verboden gebied voor Isabel. Maar ze snapt dondersgoed hoe het werkt inderdaad. :D
pi_95436033
haha, Floris heeft een paar dingen die herrie maken, maar die vind ik zelf ook wel leuk ;)
nou ja tegenwoordig wordt 1 van die dingen amper nog gebruikt, want die ligt in de box en meneer dus amper meer. En als ie in de box is, dan staat ie :')
Een ander ding dat herrie maakt is zn speeltafelding en dat vind ie zo leuk, dat ik t ook niet erg vind (plus geen liedje dat in je hoofd blijft zitten. Alleen een muziekje, blaffend hondje, kwakend eendje enz.). Dat koppie van m als ie eraan staat en geluid maakt O+
Oh en hij heeft een hele leuke olifant die geluid maakt als ie erop drukt en dan gaat ie rijden O+ Die vind ie ook helemaal leuk (en is leuke afleiding als ie weer s iets aan t slopen is :P dan gaat ie naar dat ding, dus das functionele herrie ;))
pi_95437490
Tnx voor de tips. Ik ben een blokje om geweest met haar en ze vond het wel fijn :) met pcm was haar temp 37.7 en net in bed gelegd en het was weer 39.0. Ik snap niet zo goed waar het van komt. Ze is niet verkouden, geen tandjes op komst, geen inenting gehad. Ze heeft gewoon koorts en is daardoor wat mopperig en wat lamlendig.

babylaptop haha. Dan nog een minibank en dan hoort ze er hier helemaal bij :P Wij zitten met onze laptop op de bank.

Ik heb net kabouterthee gekocht en jam voor op brood. Maar nu bedenk ik me dat ik beter een extra fles melk kan geven als tussendoortje, dat heeft ze harder nodig.
pi_95449359
Mag ik even egotrippen...

Vandaag op de opvang heeft ze voor het eerst een paar keer van rug naar buik gerold O+ O+ heel bewust en heel goed! En net thuis deed ze het ook maar even gelijk voor mij voor! O+ OMG wat ben ik trots O+ O+

Ze gaat ineens zo hard! Praktisch loszitten ineens, de hele dag hoor ik muhma!! Muhma!! Als ze me even niet ziet: Muhma! En als ik dan naar haar toe ga dan glimt ze helemaal blij! Nu rollen van rug naar buik O+ (ze bleef steeds steken op 1 arm, maar nu heeft ze dus gewoon in 1 keer door hoe ze verder moet)

Ik kan wel huilen zo trots ben ik :@ erg hè?
pi_95453250
Hoi,

Ik heb dit forum via een vriendin die hier wel eens post (is nu zwanger). Ik heb een vraagje over mijn zoontje n.a.v. het bezoek bij het cb. Lees wel eens mee op een ander forum, maar heb niet zo'n hoge pet van de mensen die daar zitten.
Via mijn vriendin hoor ik goede verhalen. Vind het wel een beetje vervelend om hier binnen te komen met een vraag, maar het is even niet anders.

Mijn zoontje Yaro was w.b. lengte en gewicht altijd niet iets boven het gemiddelde in zijn curve. 4 weken terug waren we er voor onze 7 maanden afspraak en mochten we, gezien wat hij toen at, over naar 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes. Ik vond de overgang zoals zij hem daar zeiden wat snel (zij wilde bv melk uit een tuitbeker en niet meer uit de fles), maar binnen een week zaten we wel op zo'n schema, maar dan op onze manier.
Naar mijn idee deed hij het hier erg goed op, maar voor mijn nieuwsgierigheid ging ik 2 weken laten naar het weeg uurtje om te kijken of mijn gevoel ook klopte. Tot mijn verbazing was hij 130 gram afgevallen. Niets om ons druk om te maken, hij was 2 dagen niet lekker geweest en hij leek het verder prima te doen.
Maar omdat onze volgende afspraak pas 25 mei is, wilde ze me 2 weken later opnieuw zien.

Vandaag dus weer geweest, en weer was hij afgevallen. Dit keer maar 30 gram, maar toch. We hadden nu gewoon een afspraak, dus hadden we iets meer de tijd. Eetschema besproken, ontwikkeling, enz. De verpleegkundige gaf aan dat zij er ook geen verklaring voor had, ze een mooi, gezond en vrolijk mannetje zag. Vroeg of ik me zorgen maakte (uh nee, hij lacht, is erg actief, huilt zelden itt de eerste 2 maanden oftewel hij doet het super). Dus spraken we af dat ik gewoon zo door zou gaan en we verder zouden kijken bij de volgende afspraak. Wel ging ze het overleggen met de arts omdat zij ook geen verklaring had. Bij bijzonderheden zou ze bellen.

Om 16.00 uur belde ze terug. De arts vond dat hij toch wel veel was afgeweken van zijn lijntje en moest denken aan een gluten allergie. Nou zitten allergieën wel in de familie, maar geen gluten allergie. De arts had aangegeven dat je dit vaker ziet bij kinderen van zijn leeftijd (bijna 8 maanden) die ineens gewicht verliezen. Zij adviseerde me om de komende 4 weken, tot de volgende afspraak de gluten zo veel mogelijk te schrappen.

Nu wil ik dat natuurlijk wel doen als dat moet gebeuren, maar ik twijfel. Hij heeft geen klachten (heb een lijstje gevonden met bv afwijkende ontlasting, opgezwollen buik, buikpijn, overgeven, diaree, obstipatie, enz. Hij heeft af en toe wel eens een bolle buik, maar is vaak snel weer weg. Hij geeft tegenwoordig meer ontlasting nu hij vast voedsel eet (2x per dag ipv 1x), maar dit varieert van smeuïg tot wat vaster. Geen bijzondere ontlasting enz.
Juist het brood, de pasta's en de koekjes als tussendoortje vind hij lekker en zouden we moeten schrappen. We zouden hem nu tussen de middag ook pap moeten geven. Hij eet dit nu wel in de ochtend, maar is geen favoriet, dus om dit nou 2x per dag te geven....

Nogmaals, wat moet dat moet, maar omdat hij geen klachten heeft twijfel ik. Dus nu is mijn vraag of meer dames (of heren) hier ervaring mee hebben. Alle tips en info is welkom. Ik wil eerst e.e.a. op een rijtje zetten voordat ik beslis wat ik ga doen.

Oja, nog even zijn schema zoals hij nu is:
08.00 uur 180 cc pap
10.30 uur fruit met sap
12.30 uur 1 boterham met sap en daarna een fles van 170 cc
16.00 uur tussendoortje (koekje, ontbijtkoek, soepstengel, rijstwafel, liga, rozijnen) met sap
18.15 uur avondmaaltijd en toetje
19.15 uur flesje (variërend tussen 170 - 200 cc afhankelijk van de hoeveelheid die hij bij zijn avondmaaltijd heeft gegeten.

Alvast bedankt,

Yaro en Astrid
sorry voor het lange verhaal
pi_95453465
Orea wat goed van Leia! *O*

Ik kom hier dan eindelijk afscheid nemen... ik heb het de afgelopen dagen zo druk gehad met verjaardag, dierentuin en veel werken dat ik geen puf meer had om alle foto's te uploaden.

Bedankt voor alle felicitaties van afgelopen weekend! Wij hebben een superfijne dag gehad. Lisa heeft echt geen moment gehuild op haar verjaardag, ondanks dat ze maar een half uurtje geslapen heeft. Ze is gruwelijk verwend, we weten niet eens meer waar we alle zooi kwijt moeten. ;) Zie spoiler voor alle cadeaus...
SPOILER
We gingen van hulpeloos meisje van een paar uurtjes oud...

naar een meisje dat al snel haar hoofdje op kon tillen...

naar een oranjefan met 3 maanden oud...

naar een meisje dat zelf kon zitten...

een tuttebel was...

en speelde op het strand...

en op de schommel...

naar een jarig meisje met een kliedertaart (waarmee ze weigerde te kliederen)

die trakteerde op school... O+

en nu hebben we een dreumes! O+ :D O+ :D

:W Daaaaggg! :W
Bedankt voor alle tips en adviezen en jullie gezellige verhalen! Tot in het volgende topic!
pi_95459128
Zo kanonne Nikki :D gelukkig is ze maar 1 keer per jaar jarig, anders kon je binnen een jaar verhuizen naar een grotere woning voor alle speelgoed :P

Heerlijk, nogmaals gefeliciteerd met je grote dame! :*

Oh en As, ik heb er helaas geen ervaring mee dus kan je geen tips geven. Er is hier wel ergens een topic over allergieën, wellicht die even opzoeken om te kijken of de mensen daar wat tips hebben of dingen herkennen? Veel succes in elk geval, zorgen om je beeb zijn niet leuk!
pi_95459481
As, hebben jullie een natuurwinkel/reformzaak? daar hebben ze veel glutenvrije producten die je als vervanging kan geven. Vervelend zeg! Wij mogen juist weer beginnen met gluten, want Amy reageerde er niet goed op (obstipatie en afwijkende ontlasting)

Orea, wat goed zeg van Leia! Trotse moeder! Dat het snel gaat is zo herkenbaar. Amy gaat ook als een speer. Kan ineens zelfstandig zitten en draait heel de dag om. Zostraks waren mijn ouders er en toen bracht ik haar naar bed, dus zij zwaaien naar haar en toen zwaaide ze terug :o nog eens proberen, deed ze het weer en uur later weer :o Mijn kind kan zwaaien. Ook had ze haar speen in haar hand dus mijn vader vroeg "wat heb jij in je hand?" steekt ze haar hand naar hem uit om het te laten zien. Mijn kind kan dingen :D

[ Bericht 39% gewijzigd door Solagratia op 13-04-2011 20:24:04 ]
pi_95459762
Astrid, zou je de sap kunnen vervangen door melk? Melk bevat meer calorieën. Leyla is 7,5 maand en krijgt eigenlijk nog niets anders te drinken dan melk. Verder lijkt het mij een prima schema, wij doen het ook ongeveer zo.
Oh en roomboter op brood ofzo.
pi_95460154
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:16 schreef Solagratia het volgende:
As, hebben jullie een natuurwinkel/reformzaak? daar hebben ze veel glutenvrije producten die je als vervanging kan geven. Vervelend zeg! Wij mogen juist weer beginnen met gluten, want Amy reageerde er niet goed op (obstipatie en afwijkende ontlasting)

Orea, wat goed zeg van Leia! Trotse moeder! Dat het snel gaat is zo herkenbaar. Amy gaat ook als een speer. Kan ineens zelfstandig zitten en draait heel de dag om. Zostraks waren mijn ouders er en toen bracht ik haar naar bed, dus zij zwaaien naar haar en toen zwaaide ze terug :o nog eens proberen, deed ze het weer en uur later weer :o Mijn kind kan zwaaien. Ook had ze haar speen in haar hand dus mijn vader vroeg "wat heb jij in je hand?" steekt ze haar hand naar hem uit om het te laten zien. Mijn kind kan dingen :D
Knap hè ook dat zwaaien! Leia doet het ook! Deed van de week mijn jas alvast aan voordat we naar de opvang gingen, begon ze al te zwaaien! Alsof ze -> jas aan = weggaan -> weggaan = zwaaien begint te snappen :)

Ze begint ook panisch te worden voor sommige dingen :? van de week de blender, hysterisch gehuil met dikke tranen en maar blijven kijken naar waar de blender stond.. vandaag boodschappen uit een tasje halend, dra-ma! Er kwam ineens iets uit die tas en de tas kraakte :o de horror!!

Heel grappig om die ontwikkelingen te merken.. en zo vreselijk knap!
pi_95460165
Oh wat een poppie zeg Nikki! Goed verwend is ze ook zeg, haha.Tot over 4 maanden ;)
pi_95460268
Hahahaha :D Leia toch. Je zou als vrouw zijnde juist nieuwsgierig moeten zijn naar wat er uit de tas komt.
pi_95460348
Ja, soms vraag ik me ook wel af of het wel een kind van mij is :P

Maar het is zo leuk! En echt ineens gaat het weer in sprongen! Ik vind het gewoon mega knap.. genieten!!
pi_95460464
Ja he, ik vind het ook genieten zo. Echt leuk die ontwikkelingen.
Wat minder is het koortsige dametje wat op schoot zit en niet wil slapen :P
pi_95460469
Op zich krijgt Yaro sap naast de melk (1x pap en 2x een fles volgens de richtlijnen van het cb). Ondertussen drinkt Yaro ongeveer 250 cc ander drinken dan melk op een dag. (variërend van water, siroop, diksap of thee). Maar zou het aan de calorieën liggen? Want daar had ik zelf ook aan lopen denken. Ik heb zelf overgewicht en heb automatisch allerlei "gezonde" eetwaren in huis (denk aan light jam, halvarine, magere yoghurt, enz. Heb ook ergens gelezen dat je nu juist volle producten moet geven. Roomboter heb ik helemaal nooit aan gedacht, en veel calorieën, en ik kan daar zelf niet tegen. Dus als het aan de calorieën zou zijn, kan ik dat op die manier opschroeven.
Heb ook niet het idee dat hij w.b. hoeveelheden te weinig zou krijgen.

@ solagratia: We hebben wel een reformwinkel in de buurt (althans niet op loopafstand, maar wel met 15 min autorijden), dus dat is wel een goede tip.
Ik weet dat de lokale bakker "bijzonder brood" kan leveren, heb zelf een tijd spelt brood gegeten.
Vervelend dat jullie meisje er wel zo last van heeft, hopelijk gaat het nu wel goed. En wat goed dat ze nu meer kan, leuk he om die ontwikkelen die zien.

@orea, ik ga zo direct op zoek naar het allergieën topic en zet daar ook even mijn verhaal neer.
pi_95460940
Dag Nikki en Lisa! Wat een mooie fotoserie! O+
Orea, wat knap van Leia! En Amy ook al zo'n knapperd! Al die dingen die jullie noemen lijken hier nog een ver-van-mijn-bed show, ik kan me er weinig bij voorstellen dat Anne over anderhalve maand kan zitten en zwaaien :D En dat mama brabbelen al helemaal niet. Maar wie weet gaat het ineens heel snel! :)

Astrid, vervelend dat je mannetje is afgevallen. Zeker als je het idee hebt dat hij gewoon lekker eet. Ik heb helaas geen tips voor je.

Wij hebben vandaag pasfoto's van Anne laten maken. En die man deed heel erg zijn best om haar te laten lachen ("Nu mag het nog!"), maar helaas...ze bleef maar naar mij kijken ;)

pi_95460941
As, juist voor een baby in de groei is het belangrijk volle producten te gebruiken. Zij hebben de extra calorieën juist nodig voor de groei. En light producten zijn niet zo heel goed voor een kleintje (aspartaam enzo...)

Denk als je eventueel extra melk geeft ipv sap/water/siroop je ook al de goede richting op gaat (zoals tico al aangaf).
pi_95461161
Oh Fan, wat lijkt Anne al groot!

En het kan echt ineens zo snel gaan hoor! Dat Muhma doet Leia nu sinds een week zoiets.. Ineens! Waar ze lichamelijk niet de allersnelste is (ze is nu 8,5 maand, veel kindjes rollen al wel eerder om) is ze wel heel erg geïnteresseerd in spraak.. ze doet zelfs klanken na. Heel wonderlijk vind ik dat!
Kennis van ons zei al, ineens in 1 a 2 weken kunnen ze soms zo ineens dingen doen! En dat klopt! Gisteren nog niet het idee dat Leia ineens zou kunnen omrollen en vandaag alsof ze het al jaren doet :o
pi_95461317
Nou dan gaan we morgen maar richting supermarkt en volle producten kopen. Klinkt op zich logisch, nooit over nagedacht.
En het is inderdaad vervelend dat hij afgevallen is, terwijl hij zo vrolijk is en het goed doet. Ik heb nu echt het idee dat het een groter probleem wordt dan dat het is. Maar liever te veel controle dan dat we straks te laat zijn.

Fannetje, wat een geweldige foto. Zal ik dan ook maar even mijn mannetje showen. Een foto gemaakt op de fotoshoot afgelopen 1,5 week geleden.

[ Bericht 8% gewijzigd door As1981 op 13-04-2011 20:58:56 (ja foto is gelukt) ]
pi_95461444
amy en leia wat zijn jullie goed bezig! ik wordt een beetje emo met jullie mee! echt trots ook!

nikki wat is lisa lekker verwend en wat een mooie fotoreportage! tot over een maandje

as1981 welkom hier, hopelijk heb je wat aan de tips van de dames hierboven...
pi_95461520
Volgens mij klopt je link niet helemaal ;)

Anne is op beide gebieden gewoon niet zo'n snelle denk ik, brabbelen doet ze ook nog niet echt. Ze maakt wel geluiden, maar dat zijn meer gilletjes in alle toonsoorten ;) Maar ik zie wel dat er ontwikkeling in zit hoor, ook qua motoriek. Ze rolt nu bijv. wel de hele tijd op haar zij, dat deed ze een paar weken geleden ook nog helemaal niet. En in de box of op het kleed draait ze constant rondjes, alleen nog wel liggend op haar rug ;)
pi_95461584
Ik heb me nog nooit echt wat aangetrokken van richtlijnen qua voeding. Ik denk dat je met gezond verstand en kijken naar je kind wat het nodig heeft veel verder komt. Eerlijk 2 flessen op een dag vind ik gewoon weinig, zeker omdat voor kinderen onder het jaar melk de hoofdvoeding zou moeten zijn, ongeacht fles of borst. Leyla drinkt nog zeker 5x op een dag, en als ik thuis ben misschien wel 6x.
Wij staan op: melk
Tussendoor fruit met liga en melk
Lunch boterham met beleg en melk
Tussendoor rijstwafel, liga of iets in die richting. En melk.
Avondeten een paar happen. Vers of pot, maar net of ik nog een kliekje voor haar heb als we iets eten wat ze niet mag. En melk dus.
Voor het slapen ook melk en meestal nog 's nachts een verdwaalde slok.
pi_95461604
ha ha ha, ik geloof het ook. Ben ook echt een leek wat dat betreft. Zoek het even uit.
pi_95461776
Even iets anders, Amy heeft last van een jeukende neus. Ze wrijft er steeds over of schudt haar hoofd om het af te schudden. Ook heeft ze nu steeds wondjes op haar neus van het krabbelen. Dat doet ze al een paar dagen maar vandaag valt het me pas echt op. Wat kan ik tegen doen?
pi_95461819
Hier zelfs nog meer, althans.. met vast voedsel erbij..

Wakker worden -> melk
Naar beneden -> boterham (hele!)
na het slaapje fruit + melk
Lunch: hele boterham
Soms nog wat melk (thuis in elk geval op de opvang doet ze het met 2 keer 150 cc meegegeven borstvoeding)
Slaapje
Wakker worden melk + liga/koekje/rijstenwafel
Avondeten
Melk
en slapen...

Laatste tijd 's nachts geen melk, maar dat kan zo weer omkeren. Vooral als ze overdag een keer wat minder heeft gedronken... Het komt ook wel eens voor dat ze weinig vast voedsel op een dag eet, maar melk blijft altijd minimaal dit!
pi_95461864
Sola, beetje vet houden? Sudo erop? Kan het een reactie zijn op iets wat ze eet (eczeem?)
pi_95461909
quote:
Op woensdag 13 april 2011 20:52 schreef Solagratia het volgende:
Even iets anders, Amy heeft last van een jeukende neus. Ze wrijft er steeds over of schudt haar hoofd om het af te schudden. Ook heeft ze nu steeds wondjes op haar neus van het krabbelen. Dat doet ze al een paar dagen maar vandaag valt het me pas echt op. Wat kan ik tegen doen?
Is de neus schraal ofzo?? Misschien beetje vettig iets erop smeren?
pi_95461941
Ik zie behalve de wondjes helemaal niets aan haar neus. Ik had het idee dat het van binnen zat ofzo :?
pi_95462038
Dat klinkt inderdaad wel als veel. Voordat we overgingen naar meer vast voedsel had hij ook nog maar 4 flesjes van 200 cc. Nu krijgt hij inpriciepe 3 flesjes, waarvan 1 wordt verwerkt tot pap, waarbij de eerst en de laatste 200cc zijn en de gene tussenin 170.

Kan het verschil liggen aan het feit dat ik geen borstvoeding geef?
pi_95462078
solagratia, ik ze misschien erg verkouden en zit er wat snot te irriteren?
pi_95462104
Ik zou het ook even proberen met een vettige zalf Sola.

Wij zitten hier op:
7.30: Melk 200 cc (wil morgen pap gaan proberen)
9.30: Fruit (niet veel, want ze weigert nog steeds in alle toonaarden)
11.30: Melk 200 cc
15.30: Melk 200 cc
17.00: Groente ca 100 gram
19.15: Melk 200 cc
pi_95462148
Nee, borst of fles boeit niet zo, melk is verreweg belangrijker dan vast voedsel. Tot een jaar is vaste voeding gewoon bijvoeding. Flesvoeding zit je alleen aan een max vanwege de nieren.
pi_95462158
Nee hoor As, dat hoeft niet te verschillen met FV. Maar als jouw kleintje nog maar 2 keer melk krijgt, is dat wel weinig.. ik zou ervoor kiezen om een extra (of misschien wel 2!) flesjes extra te geven. Zelfs nog boven meer vast voedsel.
pi_95462203
Ook geen snot nee, want ze is niet verkouden. Bij eerdere verkoudheden heb ik dit ook nooit gezien. Gek dus, ik ga wel zalf proberen :Y
pi_95462205
Fannetje, fruit met liga al geprobeerd??
pi_95462245
As, Amy is 8 maand en krijgt nog 850 cc aan melk aangeboden per dag, flesvoeding.
pi_95462300
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:58 schreef Ticootje het volgende:
Fannetje, fruit met liga al geprobeerd??
Nee, maar las je tip vandaag en ga dat zeker eens proberen! :)
pi_95462354
Ik ken alleen de waardes van borstvoeding, maar ik ga er maar vanuit dat flesvoeding ongeveer gelijk is, ongeveer 70cal per 100ml. Dat is enorm! Hoeveel peer of groente moet je eten wil je aan dat aantal komen. En juist die kleintjes hebben gewoon calorieën nodig (nee niet meteen naar de Mac rijden ;))
pi_95462375
oke, misschien gewoon te weinig melk als ik jullie zo hoor. Gaan we toch maar een extra fles (of misschien twee aanbieden).
Bijzonder dat ze deze tips dan geven op het cb, vond het toen ook wel al bijzonder en snel, maar dacht zal wel goed zijn.

Gaan we dat wel eerst proberen voordat we over gaan op gluten vrije producten.
pi_95462386
Ik heb zo nog een vraag over eetschema's maar typt lastig met een hand. even wachten tot J thuis is.
pi_95462518
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik ken alleen de waardes van borstvoeding, maar ik ga er maar vanuit dat flesvoeding ongeveer gelijk is, ongeveer 70cal per 100ml. Dat is enorm!
Nutrilon 2: 68 kcal per 100 ml. Komt dus inderdaad wel overeen :Y
pi_95462550
Och, het cb zegt wel vaker rare dingen. Cb is leuk voor kinderen die gewoon gemiddeld zijn die met standaard tips en truuks zich aan de in de boekjes beschreven fases houden. Verder denk ik dat als je echt loopt te tobben net voeding beter naar een diëtist kan gaan.
pi_95462679
mijn moeder adviseerde ook om eerst de huisarts te contacten, prima man die ook de voorgeschiedenis van mij en mijn man kent. Ga inderdaad niet nu zelf dokteren en luisteren naar mijn gevoel dat ik denk dat het niets met gluten te maken heeft.

Wel fijn zijn forum waar iedereen met je mee denkt.
pi_95462746
foto is trouwens gelukt op de vorige pagina, voor de geïnteresseerden.
  woensdag 13 april 2011 @ 21:07:45 #187
259886 pessie
pi_95462766
Sola heb je vaseline zalf in huis? Dat werkt hier nog wel eens.

As welkom! Ons "schema":
's ochtends wakker worden: melk
na het aankleden: halve boterham+halve soepstengel ( *O* Nathan wil weer wat brood maar een halve is wat weinig).
Na het slapen: melk
12.30 halve boterham+halve soepstengel
Na het slapen: melk
Na de melk fruit+ aanbieden van extra vocht als in water of diksap
18.00 lunch
19.45 voeding en gaan slapen.

's nachts komt Nathan nog 1 a 2 keer. Oh ja, hij heeft regelmatig overdag tussendoor dat ie nog wat extra slokjes wil. Hij is 8.5 maanden.

As hier raadden ze bij 7 maanden een schema aan zodat hij 1 voeding 's nachts zou skippen omdat we wel moe waren. De conclusie was dat we 5 nachten niet hebben geslapen van de darmkrampen en ik uiteindelijk het schema in de prullenbak heb gegooid. Leuk adviesorgaan het cb, maar niet alle kindjes zijn gelijk en niet alle kindjes reageren hetzelfde op een bepaalde manier.

Orea wat gaaf zeg! Een 'sprongetje'! Ik verwacht dat Nathan over een week of 2 naar voren kan tijgeren, hij is erg gefrustreerd steeds dat hij achteruit gaat terwijl het speelgoed voor zn neus ligt. Mama zegt hij hier nog niet :N wel 'papapapapapapapapappa' maar niet gericht.

Oh ja, als ik 'klap eens in je handjes' zing, en daarna een ander liedje zing gaat hij huilen totdat ik weer 'klap eens in je handjes' ga zingen _O-
  woensdag 13 april 2011 @ 21:09:19 #188
259886 pessie
pi_95462846
Oh ja As, jouw ventje heeft ook 2 ondertanden! Leuke foto!

Fan (of sola?) Ook een mooie foto!
pi_95462857
Ons schema is nu zo
7:30 pap
9:30 fruit
11:30 pap
14:00 rijstewafel
15:30 melk
18:00 groente enz
19:30 fles
23:00 fles

Alleen de fles van 15:30 drinkt ze voor geen meter, dus die wilde ik vervangen met het fruit van 9:30, maar wat moet ik dan geven om 9:30?
pi_95462906
Grappig pessie :D

Anne is helemaal verzot op 'In de maneschijn'. Ik hoef maar de "In de..." in te zetten en ze gaat al helemaal glunderen. Andere liedjes vindt ze niet zo boeiend :D
pi_95462917
Haha Pessie, die is van Fannetje :P
pi_95462976
Leyla wordt opeens een vreetzak! Ze heeft het helemaal door. Dik een maand verder maar dr snaveltjes blijft maar opengaan. Dat is zo leuk!
pi_95462988
Ja, 2 tandjes. Had hij al bij 5 maanden, de rest blijft uit, ondanks de bulten op zijn kiezen.
Leuk dat reageren op "klap eens in je handjes", hier krijg ik dan ook altijd een glimlach.

Ik denk dat ik de pap even ga terug ga vervangen voor een fles van 200 cc, nu eet hij niet al zijn pap met 200 cc. En dan om 16.00 uur een flesje ga bijgeven.
Kijken wat dat doet.
pi_95463024
quote:
Op woensdag 13 april 2011 21:09 schreef pessie het volgende:
Oh ja As, jouw ventje heeft ook 2 ondertanden! Leuke foto!

Fan (of sola?) Ook een mooie foto!
Echt al 2 tanden hè?
pi_95463061
Foto gezien! Wat een leuk ventje zeg! O+
Is 'ie al uitgehuwelijkt? O-)
pi_95463131
Nee nog niet uitgehuwelijkt, beste vriendin is over iets meer dan 2,5 week uitgerekend van een dame, maar eerst eens zien wat ze gebakken heeft. Ha ha ha.
Maar bedankt voor het compliment.
pi_95463133
Ik had bij de wij een zakje avondpap gekregen. Dus ik denk maak dat ff klaar voor jen, die wilde niet eten. Jen hoefde niet. Nou leyla dan. Trok ook een vies gezicht... Ik heb gewoon geen papkinderen. Hoe kan dat nou, ik vind pap zo lekker!
pi_95463208
Sola, gewoon 2x fruit op een dag? Kan toch?
pi_95463220

Kijk O+
pi_95463268
Ik geef een heel potje van 200 gram, kan er dan nog meer fruit bij?
  woensdag 13 april 2011 @ 21:17:59 #201
259886 pessie
pi_95463365
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:09 schreef Solagratia het volgende:
Ons schema is nu zo
7:30 pap
9:30 fruit
11:30 pap
14:00 rijstewafel
15:30 melk
18:00 groente enz
19:30 fles
23:00 fles

Alleen de fles van 15:30 drinkt ze voor geen meter, dus die wilde ik vervangen met het fruit van 9:30, maar wat moet ik dan geven om 9:30?
Een rijstewafel. Was het nou Amy die glutenallergie heeft of was het Anne? Sorry, op de een of andere manier ben ik even helemaal de kluts kwijt. Ik had al iets geschreven over brood maar das natuurlijk niet zo handig met glutenallergie.
pi_95463386
Amy, wat zit je daar lekker te spelen! O+
En wauw, een potje van 200 gram, daar kan ik alleen maar van dromen hier. Anne eet max. 50 gram en dat is als ze een heel goede dag heeft.
pi_95463441
Dat was Amy pessie :)
pi_95463476
Wauw! Zowel van het fruit als je foto.

Of dan de 200 gram in 2x geven. Of een potje en 's middags laten kloten met een stuk banaan of wat dan ook.
pi_95463495
We mogen weer gluten proberen Pessie, om te kijken of ze nu wel goed op reageert. Dus een boterham kan ook wel ja.
pi_95463538
solagratia, wat kan ze goed zitten! Die van mij blijft zo echt niet stil zitten. Bewegen is het motto.

200 gram, is dat een groot potje? Ik geeft hier vers, stukjes zijn het helemaal!
  woensdag 13 april 2011 @ 21:20:26 #207
259886 pessie
pi_95463542
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:14 schreef Ticootje het volgende:
Ik had bij de wij een zakje avondpap gekregen. Dus ik denk maak dat ff klaar voor jen, die wilde niet eten. Jen hoefde niet. Nou leyla dan. Trok ook een vies gezicht... Ik heb gewoon geen papkinderen. Hoe kan dat nou, ik vind pap zo lekker!
Ik kreeg em ook, na een blik op de ingredienten lijst heb ik em bij het vuil gegooid. Zat vanilline in, krijgt Nathan echt nog niet. Nathan krijgt steeds meer maar dit wil ik toch heel graag nog even uitstellen.

Nathan's lievelingseten: brocolli met pasta, pesto en creme fraiche _O_
pi_95463549
Gewoon nibbits!
;)
pi_95463573
Maar het probleem is dat Amy nu net aan de 700 cc komt per dag. Daar zit het fruit ook al bij in. Ze drinkt dus maar 500 cc aan melk. Daarom moet ik wel een echte vervanging hebben, iets met calorieën zeg maar.

Ik geef vooral vers als ze de calorieën al binnen heeft zeg maar. Anders krijgt ze niet gewoon voedingstoffen binnen en ik durf het haar ook nog niet zelf te laten regelen.
pi_95463628
Vanille is toch niet zo erg? Je hebt ook rijstpap vanille das goed eten!
  woensdag 13 april 2011 @ 21:22:58 #211
259886 pessie
pi_95463706
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:20 schreef Solagratia het volgende:
Maar het probleem is dat Amy nu net aan de 700 cc komt per dag. Daar zit het fruit ook al bij in. Ze drinkt dus maar 500 cc aan melk. Daarom moet ik wel een echte vervanging hebben, iets met calorieën zeg maar.
Ik zou de rijstewafel skippen, zit (bijna) niets in maar vult de maag een beetje. Melk is belangrijker.

12 uur boterham met melk en dan niets tot 15.30/16.00, dan weer een fles melk.
pi_95463722
Ik weet het dan ook ff niet ;)
pi_95463726
dat snap ik wel als ze zo weinig binnen krijgt. Hier regelen we het "samen". Yaro zelf een stukje, en dan is hij weet afgeleid door de kat ofzo, en dan geef ik hem weer een stukje. Dat momentje gaat wel open, alleen de rest is dan afgeleid.
  woensdag 13 april 2011 @ 21:23:47 #214
259886 pessie
pi_95463752
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:21 schreef Ticootje het volgende:
Vanille is toch niet zo erg? Je hebt ook rijstpap vanille das goed eten!
Mijn zwager reageert heel heftig op vanilline (niet op vanille, dat is de natuurlijke variant, dat krijgt Nathan wel).
pi_95463778
Inderdaad dan toch maar weer brood gaan proberen Sola? Ik was afgelopen vrijdag met Anne op controle bij de kinderarts en toen was ze ook maar 90 gram aangekomen in 3 weken tijd en zit nu ook op het -1 lijntje terwijl ze eerst zo netjes de 0 lijn volgde, dus ik probeer ook wat calorieën erin te proppen ;)
pi_95463821
Pessie, ook als je tussen 12 en 4 niets geeft dan nog drinkt ze die fles niet. Lastig kind :P Fruit gaat er dus wel goed in. Moeilijk, moeilijk. Ik mail anders wel de diëtiste, dat kan natuurlijk ook :P
pi_95463878
Brood met roomboter is wel een goede ja. Gaan we dat proberen :s)
  woensdag 13 april 2011 @ 21:25:40 #218
259886 pessie
pi_95463889
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:24 schreef Solagratia het volgende:
Pessie, ook als je tussen 12 en 4 niets geeft dan nog drinkt ze die fles niet. Lastig kind :P Fruit gaat er dus wel goed in. Moeilijk, moeilijk. Ik mail anders wel de diëtiste, dat kan natuurlijk ook :P
Ik weet heel zeker dat zij meer weet van voeding dan ik! Goed idee!
pi_95463979
Leyla volgt ook -1. Ik prop er ook in wat lukt hoor. Bij 6 maanden zijn we gestopt met haar speciale voeding. Toen zakte ze weer een stukje, maar nu volgt ze wel weer die lijn. Maar qua lengte is ze wel gemiddeld, dus gewoon spek kweken.
pi_95464069
Leyla kan echt 12 uur op 100cc melk leven hoor. Die kan verrekken van de honger, maar een fles drinken ho maar.
pi_95464107
Anne is qua lengte ook gemiddeld. Spekjes hád ze wel, maar die zijn vrijwel helemaal verdwenen. Best jammer.
pi_95464191
Amy ook Tico, die moet je niet zelf haar eten laten regelen. Ze komt gewoon niet.

Anne ook op de -1 lijn! Ach als ze het voor de rest goed doet. Het fruit eten komt vanzelf hoor. Hier was het ook echt niet ineens 200 gram. Daar hebben we ook wel 2 maand over gedaan.
  woensdag 13 april 2011 @ 21:30:33 #223
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95464219
Asnogiets, welkom, leuk ventje heb je! Noortje heeft hier tot 9.5 maand volgens mij 4 flessen gehad. Maar goed, ik weet niet hoe het zit of een baby weer terug kan naar meer flessen maar dat denk ik wel.

Sola, wij geven twee keer per dag fruit, Noortje krijgt geen toetje zeg maar. Meestal maak ik vers, ze eet op een dag aan fruit bijv. 1 banaan, halve mango, 1 appel of peer. Soms met wat meloen erbij.

Noortje heeft altijd op -1 gezeten, ze is nu net 8 kg en bijna 1 jaar. Ze eet veel
06.30 180/6 melk met pap + 1 kale boterham
09.30 fruit + sap
11.30 twee boterhammen met light (= melkvrij) boter en divers beleg
12.00 180/6 melk
15.00 rijstwafel/cracotte/soepstengel + sap
17.45 avondeten (veul +/- 300 gram) en fruit + sap
19.00 180/6 melk
pi_95464236
Amy draagt nog maat 62 broeken, lekker goedkoop met kleren :P
  woensdag 13 april 2011 @ 21:31:33 #225
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95464286
Nikki, hoe scheetig die kleine/grote Lisa! Tot over een paar dagen!
pi_95464296
Hier ook. Bijvoeden begonnen net voordat ze 6 maanden was en eigenlijk sinds deze week dat ik zeg, ja er gaat nu echt iets naar binnen.
pi_95464301
Becky, welk brood geef je Noortje? KMAvrij toch?
pi_95464302
Anne meldt zichzelf ook niet voor eten... alleen 's ochtends heel soms. Wat is dat toch met de kindjes van ons?

Anne heeft ook nog maat 62 broeken Sola... :)
pi_95464353
quote:
Op woensdag 13 april 2011 21:30 schreef Solagratia het volgende:
Amy draagt nog maat 62 broeken, lekker goedkoop met kleren :P
Leyla zit echt in 74, anders heeft ze 3/4 broeken.
pi_95464398
quote:
Op woensdag 13 april 2011 21:31 schreef Solagratia het volgende:
Becky, welk brood geef je Noortje? KMAvrij toch?
Bluebrand brood is melk vrij. De puntjes niet.
pi_95464404
Allemaal meisjes ook he, denken ze soms nu al aan hun lijn?
Ze willen zeker graag op de -1 blijven ;( :+

Tnx Tico!
  woensdag 13 april 2011 @ 21:35:35 #232
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95464523
Nee Noortje krijgt gewoon brood wat wij ook eten, volkoren en zo. Nergens last van, dus ik snap die KMA niet helemaal.
We gaan rustig beginnen met melkproducten, hoewel vriend nogal huiverig is voor de nachten, die zijn al bagger en als ze niet heel bagger zijn is ze wel net als vanochtend om 05.30 uur wakker.
pi_95464543
Becky bedankt voor het welkom. Tot 9,5 maand 4 flessen. Ik denk wel dat we terug kunnen, hij kan redelijk makkelijk switchen dus dat komt denk ik wel goed.
Nu ik er over na denk, ging hij met minder flessen ineens meer ander drinken drinken, toch een behoefte die hij miste misschien...

Hier zit Yaro in 74, was vandaag 71 cm. Zat keurig op het gemiddelde lijntje en soms er iets boven. Wel heeft hij GROTE voeten en handen. Die voeten heeft ie van zijn moeder. ;)
  woensdag 13 april 2011 @ 21:36:00 #234
259886 pessie
pi_95464552
Nathan is opeens spekkig geworden. Hij heeft bóvenbenen! Ook is hij ongeveer van de een op de andere dag uit al zn shirts maat 68 gegroeid. Hij draagt nu bijna alleen 74 en klein vallende 80 shirts.
Hij eet het liefst de hele dag. Dat mijn 5-ponds magere mannetje zo aan zou kunnen komen! Ben benieuwd wat ze de volgende keer op het cb zeggen!
pi_95464633
Grappig hè, hoe dat kan verlopen? Anne was gewoon 4 kilo bij haar geboorte en weegt nu krap 7 kilo. Da's dus maar 3 kilo erbij in bijna 7 maanden.
pi_95464647
Zolang ze op de lijn blijft vind ik het niet erg. Maar tot nu zakt ze steeds een stukje en dan volgt ze m weer even en dan zakt ze weer... Dat vind ik niet zo stoer zeg maar. Maar ik durf het nu wel meer los te laten. Ze is al dik 7 maanden en wordt ook sterker. Eet nu steeds beter. Ik durf er echt wel vertrouwen in te hebben.
  woensdag 13 april 2011 @ 21:38:40 #237
259886 pessie
pi_95464700
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:35 schreef becky27 het volgende:
Nee Noortje krijgt gewoon brood wat wij ook eten, volkoren en zo. Nergens last van, dus ik snap die KMA niet helemaal.
We gaan rustig beginnen met melkproducten, hoewel vriend nogal huiverig is voor de nachten, die zijn al bagger en als ze niet heel bagger zijn is ze wel net als vanochtend om 05.30 uur wakker.
Vraagje, als ze 's nachts wakker wordt, huilt ze dan veel of is ze gewoon wakker?
Als het eventueel buikkrampen zouden kunnen zijn zou ikzelf toch overgaan op koemelk-vrij simpel bruinbrood. Gewoon, een week proberen.
pi_95464733
Fannetje, Amy ook. bijna 4 kilo bij geboorte en weegt nu net 7 kilo. Dan weer een maand niet groeien, dan weer een beetje. Maar goed ik laat het maar zo veel mogelijk los.

[ Bericht 1% gewijzigd door Solagratia op 13-04-2011 21:39:19 (Fannetje, niet Anne :P) ]
  woensdag 13 april 2011 @ 21:40:07 #239
259886 pessie
pi_95464806
Nathan was dus 2.5 kilo bij geboorte en bij 8 maanden was hij 8 kilo. Dat is dus 5.5 kilo :o . Sumoworstelaar.
pi_95464877
Whehe, leyla is gewoon een meeloper. 3700 gram geboren en laatste meting net geen 7 kg. (6875 ff opgezocht)
pi_95464900
Ik probeer het ook wel een beetje los te laten, maar maak me er stiekem toch wel een beetje zorgen om. Ze krijgt ook steeds meer eczeem op haar voorhoofd, ben benieuwd of er uiteindelijk een allergie aan het licht gaat komen.
pi_95464980
ja he nie zo veel schrijven ineens hoor

ik mis gewoon heel wat leuke foto's zo!

en voel me haast schuldig over hoe weinig melk mini hier nog krijgt
  woensdag 13 april 2011 @ 21:43:05 #243
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95465011
Noortje was juist heel gemiddeld (3200 gram ten opzicht van mama 2200 gram) en is in d'r lijntje gedaald maar goed, ik ben ook nooit een zwaargewicht geweest dus ja is niet gek.

pessie, nee het zijn geen buikkrampen, gewoon wakker en niet weten waar ze is en speentje kwijt. Echt buikkrampjes heeft ze al een tijdje (lees een paar weken) niet gehad. Of, zoals nu tanden, twee tegelijk.

Orea, leuk he die ontwikkeling. Noortje gaat ook enorm snel, af en toe een stapje los, maar ook qua klankontwikkeling doet ze ons echt na en ze gaat aangeven wat ze wil. Ze heeft een telefoon en dan drukt ze op de knopjes en gaat ze bellen, zo grappig. En dan een 'o jee het is op' handje. Echt leuk. En het leukste vind ik is dat ze deelt, ze geeft mij een stukje soepstengel en dat moet ik dan eigenlijk teruggegeven maar meestal eet ik het op en dat is dan ook goed.
pi_95465015
Snap ik Fannetje, bij ons is er ook duidelijkheid en bij jullie nog niet. Dat lijkt me ook lastig. Anders toch maar eens langs de huisarts hiervoor?
  woensdag 13 april 2011 @ 21:44:25 #245
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95465100
Oh eczeem wordt hier ook erger maar ik denk een beetje aan ringvorm of zo.... moet morgen de huisarts bellen.

ook voor mezelf heb al heel lang last van mijn maag, en ik denk iedere keer dat het wel over gaat maar dat doet het dus
pi_95465132
quote:
Op woensdag 13 april 2011 21:41 schreef Fannetje het volgende:
Ik probeer het ook wel een beetje los te laten, maar maak me er stiekem toch wel een beetje zorgen om. Ze krijgt ook steeds meer eczeem op haar voorhoofd, ben benieuwd of er uiteindelijk een allergie aan het licht gaat komen.
Heb je dat al aangekaart. Eczeem is meestal een uiting van een allergie.
pi_95465193
becky vervelend, maar idd voor beide dan maar even bezoekje huisarts :*
pi_95465202
jeetje wat wegen jullie kindjes weinig. Yaro woog vandaag 8680, en dan maak ik me druk om zijn gewichtsverlies. Hij kan gelukkig wel wat missen.

Mijn spekkie O+
pi_95465208
quote:
Op woensdag 13 april 2011 21:44 schreef becky27 het volgende:
Oh eczeem wordt hier ook erger maar ik denk een beetje aan ringvorm of zo.... moet morgen de huisarts bellen.

ook voor mezelf heb al heel lang last van mijn maag, en ik denk iedere keer dat het wel over gaat maar dat doet het dus

Ringworm kun je behandelen met miconazal (schimmelcreme).
pi_95465234
Nou, we zijn van de week nog bij de kinderarts geweest en die zag de eczeem wel, maar vond het nog niet zorgelijk. Veel blijven smeren met vette zalf was het advies.

Overigens heeft ze verder totaal geen klachten hoor, ze spuugt niet, heeft geen krampen ofzo. Dus wellicht gewoon zomaar eczeem zonder oorzaak? Haar vader had dat vroeger ook, nooit een oorzaak gevonden.

De KA vond haar geringe gewichtstoename overigens ook niet echt zorgelijk.
pi_95465257
quote:
Op woensdag 13 april 2011 21:45 schreef As1981 het volgende:
jeetje wat wegen jullie kindjes weinig. Yaro woog vandaag 8680, en dan maak ik me druk om zijn gewichtsverlies. Hij kan gelukkig wel wat missen.

Mijn spekkie O+
Jij hebt een jongen! En leia van Orea komt anders goed in de buurt hoor.
  woensdag 13 april 2011 @ 21:47:17 #252
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95465277
Tico, das een goeie, die kun je gewoon zonder recept halen volgens mij toch? We hebben ook nog hormooncreme voor haar eczeem in haar nek maar dat durf ik er niet op te smeren.
pi_95465282
Leia is toch al boven de 9 kg? Die compenseert voor alle meisjes hier :D
pi_95465334
maar als je zelf wat zorgen maakt toch ook eens kijken wat huisarts zegt?
  woensdag 13 april 2011 @ 21:48:34 #255
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95465366
Wij waren met 11 maanden bij het cb en Noortje was van 8120 gram naar,... juist 8120 gram gegroeid in anderhalve maand tijd. Geen probleem en pas in juni terug komen.
pi_95465371
quote:
Op woensdag 13 april 2011 21:47 schreef becky27 het volgende:
Tico, das een goeie, die kun je gewoon zonder recept halen volgens mij toch? We hebben ook nog hormooncreme voor haar eczeem in haar nek maar dat durf ik er niet op te smeren.
Ja, bij de voetschimmel zooi.
pi_95465398
ik had eigenlijk afgelopen maandag naar weeguurtje willen gaan
hopelijk lukt dat maandag ben wel benieuwd naar de statistieken
pi_95465522
Hier heeft de vaseline lanette creme goed geholpen tegen op eczeem lijkende plekken in de knieholtes en op het voorhoofd.
Merk wel dat het zo af en toe terug komt, maar na een half dagje smeren verdwijnt het dan weer.
pi_95465578
mini alarm! ben benieuwd hoeveel ik zo weer kan bijlezen....
pi_95465746
sliep ze en is ze wakker geworden of lag ze nog niet op bed draculettetje?
Vind het altijd zo sneu als ze huilend/gillend wakker worden.
pi_95465977
het viel deze keer mee
As ze lag al wel op bed, en echt de laatste tijd gaat het erg goed, vandaag is weer een rommel avond
hoop dat de nacht beter gaat
pi_95466073
ik ben trouwens maar bezig gegaan met de uitnodiging voor haar verjaardag!
het wil alleen nog niet zo als ik wil

en ik weet ook nog niet percies hoe ik dat doe met wie uit te nodigen
pi_95466083
sliep ze zo slecht? Heeft het een oorzaak dat het nu weer een rommelige avond is?
pi_95466132
leuk om daar mee bezig te zijn lijkt me. Hier duurt het gelukkig nog even.
pi_95466188
Dan gooi ik ons schema er ook maar even in :Y)

- Borst
- Ontbijt: Boterham met roomboter
- Lunch: 2 boterhammen (meestal 1 met iets hartigs en 1 met iets zoets)
- Tussendoor: Fruit (meestal wel 1 stuk)
- Avondeten (ergens tussen de 50 en 100 gram)
- 100cc water of rooibosthee + borst

En tussendoor nog een aantal keer de borst. Ik denk dat ik in totaal nog 5 tot 8 keer borstvoeding geef. (Truus is nu 10 maanden). Het wisselt echt heel erg.
pi_95466235
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:58 schreef draculettetje het volgende:
ik ben trouwens maar bezig gegaan met de uitnodiging voor haar verjaardag!
het wil alleen nog niet zo als ik wil

en ik weet ook nog niet percies hoe ik dat doe met wie uit te nodigen
Wie zou je dan wel of juist niet willen uitnodigen? Is er een dilemma?
  woensdag 13 april 2011 @ 22:01:01 #267
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95466240
hier ook een moeilijk slapend kindje, paar keer al wakker vanaf 8 uur maar wel door een heftig centrifugerende wasmachine heen slapen.

Mensenkinderen, ik ben kapot zeg, vandaag de boodschappen gedaan voor Noortje haar feestje. Krijgen veel (50!) eters dus daar de boodschappen voor gedaan. We hebben zelfgemaakte tomatensoep, zelfgemaakte aardappelsalade, hamburgers op Turks brood met alles er op en eraan. We hebben vier kratten bier en 18 flessen wijn in huis gehaald, voor het geval dat. En dat voor een kinderfeestje haha.
pi_95466261
Ik heb nooit de borst gegeven, maar het lijkt mij erg zwaar om na 10 maanden nog 8x de borst te geven.
pi_95466320
De boodschappen zijn binnen, laat het feest maar beginnen!
pi_95466344
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:58 schreef As1981 het volgende:
sliep ze zo slecht? Heeft het een oorzaak dat het nu weer een rommelige avond is?
ja ze is een happy wheazer vandaar het slechte slapen

de oorzaak van vandaag zit denk ik tussen mijn oren
door een schouder blessure kan ik er nu al een week niet zelf op bed leggen
maar meneer moest overwerken nadat hij haar vandaag op bed had
toen ze huilde en ik kwam wilde ze echt alleen maar bij me blijven, ik mocht haar niet meer wegleggen....
pi_95466396
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:01 schreef becky27 het volgende:
hier ook een moeilijk slapend kindje, paar keer al wakker vanaf 8 uur maar wel door een heftig centrifugerende wasmachine heen slapen.

Mensenkinderen, ik ben kapot zeg, vandaag de boodschappen gedaan voor Noortje haar feestje. Krijgen veel (50!) eters dus daar de boodschappen voor gedaan. We hebben zelfgemaakte tomatensoep, zelfgemaakte aardappelsalade, hamburgers op Turks brood met alles er op en eraan. We hebben vier kratten bier en 18 flessen wijn in huis gehaald, voor het geval dat. En dat voor een kinderfeestje haha.
50?????? :D
pi_95466419
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jij hebt een jongen! En leia van Orea komt anders goed in de buurt hoor.
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:47 schreef Fannetje het volgende:
Leia is toch al boven de 9 kg? Die compenseert voor alle meisjes hier :D
:P ik heb het idee dat ze inmiddels al tegen de 10 kilo zit..(zo voelt het wel, zal morgen thuis eens wegen...)

Laatste keer was 24 maart, toen was ze 72 cm en 9100 gram bij 7 maanden en 3 weken :P

En As, ik vind het wel meevallen, dat zware... maar Leia is geen lange drinker, dus zo klaar. ;)
pi_95466428
Nou op zo'n eerste avond heb ik jullie aardig vol gespamt, ik ga zo lekker mijn bedje in. Morgen weer vroege dienst.

Hopelijk een rustige nacht voor jullie.
pi_95466445
Nou Becky, ik wens je veel succes :P Wordt vast een leuk feest ja :Y

Hier is het al drama vanaf 7 uur. Ze heeft al met al een half uur geslapen denk ik en ze blijft maar krijsen. Ik weet ook gewoon niet wat er aan de hand is. om 7 uur heeft ze ook een zetpil gehad. Ze blijft maar wrijven in haar gezicht, maar er is niets te zien. Pffff, ben blij dat J thuis is ondertussen want ik weet het niet meer.
pi_95466498
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:00 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Wie zou je dan wel of juist niet willen uitnodigen? Is er een dilemma?
ik denk teveel mensen
netjes hoor trouwens met 10 mnd nog zoveel bv!
maar ik ga het jaar nu ook wel halen, al is het dan nog 2x per dag!

zo he becky dat zijn me de boodschappen wel!
ik denk dat ik straks bij jou het lijstje nog eens opvraag haha
pi_95466516
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:01 schreef As1981 het volgende:
Ik heb nooit de borst gegeven, maar het lijkt mij erg zwaar om na 10 maanden nog 8x de borst te geven.
Dat valt reuze mee hoor. Ze drinkt meestal maar een paar minuutjes. Zeker overdag ben ik er meestal maximaal 10 minuten aan kwijt, maar eerder rond de 6.
  woensdag 13 april 2011 @ 22:06:17 #277
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95466591
CP, 50 (er zullen er nog wel wat afvallen hoor) maar ik heb 5 kg tomaten gehaald en de rest vul ik aan met blik.

Ik vind dat zo knap, 10 maanden borstvoeding.

Hier trouwens een slecht slapend meisje ze, ze zat net voor de 4e keer hysterisch huilend op haar knieen en als ik er een speentje in stop, valt ze neer en slaapt verder... heul gek,
pi_95466623
weltrusten As
pi_95466644
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:04 schreef Solagratia het volgende:
Nou Becky, ik wens je veel succes :P Wordt vast een leuk feest ja :Y

Hier is het al drama vanaf 7 uur. Ze heeft al met al een half uur geslapen denk ik en ze blijft maar krijsen. Ik weet ook gewoon niet wat er aan de hand is. om 7 uur heeft ze ook een zetpil gehad. Ze blijft maar wrijven in haar gezicht, maar er is niets te zien. Pffff, ben blij dat J thuis is ondertussen want ik weet het niet meer.
Arm meisje ;( (jullie allebei -O- )
Ik wou dat ik de gouden tip voor je had :*
pi_95466699
ik vind wel grappig dat jullie zwaar linken aan tijd
naast tijd kost het aanmaken van de bv toch ook extra energie?
pi_95466795
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:04 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ik denk teveel mensen
netjes hoor trouwens met 10 mnd nog zoveel bv!
maar ik ga het jaar nu ook wel halen, al is het dan nog 2x per dag!

zo he becky dat zijn me de boodschappen wel!
ik denk dat ik straks bij jou het lijstje nog eens opvraag haha
Ik zou echt niet zoveel mensen uitnodigen. Denk niet dat ik haar daar een plezier mee doe. En vooral ook mezelf niet :D
pi_95466887
Was dat maar zo Draak :D bij mij weinig in elk geval.. Het zou fijn zijn als het meer energie koste (en daardoor wat extra gewicht.. maar ik ben er één die alles vasthoudt tijdens de bv :P)

Maar ik vind het niet zwaar, al zou ik een half uur geven.. Ik geniet er vreselijk van en mijn muppetje kan echt helemaal tot rust komen aan de borst O+ en dat is ook fijn!

En Beck, 50!! :D Mijn hemel! Had je zoveel wensen op het lijstje van Noortje staan? :P
pi_95466931
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:07 schreef draculettetje het volgende:
ik vind wel grappig dat jullie zwaar linken aan tijd
naast tijd kost het aanmaken van de bv toch ook extra energie?
Qua tijd heb ik makkelijk praten, want ik heb op dit moment geen werk, dus alle tijd om haar te voeden wanneer ze maar wil.
En die extra energie kan wel kloppen ja. Ik ben wel afgevallen en ik vreet voor een volwassen vent _O-
pi_95466994
Ik werk 3 dagen en ben een makkelijke kolver, dus mag ook niet klagen..

Maar hoe dan ook, 't is gewoon persoonlijk! De een vind het zwaar en stopt, bij de ander kost het amper moeite..
pi_95467031
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:10 schreef Orea het volgende:
Was dat maar zo Draak :D bij mij weinig in elk geval.. Het zou fijn zijn als het meer energie koste (en daardoor wat extra gewicht.. maar ik ben er één die alles vasthoudt tijdens de bv :P)

Maar ik vind het niet zwaar, al zou ik een half uur geven.. Ik geniet er vreselijk van en mijn muppetje kan echt helemaal tot rust komen aan de borst O+ en dat is ook fijn!

En Beck, 50!! :D Mijn hemel! Had je zoveel wensen op het lijstje van Noortje staan? :P
Oeps, ik heb niets gezegd :@

Ik geniet er ook nog steeds van. Nu meer dan eerst eigenlijk, want het kost veel minder tijd en moeite dan de eerste maanden.
pi_95467065
ik vrees dat ik nu met iedereen rond de 70 a 80 mensen zit, zeg dat daar 20 niet van kunnen?
dus daarom denk ik toch strepen

da's wel jammer orea, dat je alles vast houdt
ik vind het op zich ook niet zwaar hoor, zou het met alle liefde langer en meer willen geven
maar ja ik heb al meer gedaan als dat ik had durven dromen (zegt ze met de tranen over de wangen)
  woensdag 13 april 2011 @ 22:13:19 #287
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95467082
nou ja, we hebben beide een grote vriendengroep, bij mij alleen bijna alleen maar met kindjes en bij vriend vooral zonder kinderen maar die moeten dan ook komen. Alleen al mijn broer, zus, schoonzus, ouders, schoonouders en aanhang is al bijna 20 personen.
  woensdag 13 april 2011 @ 22:14:25 #288
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95467165
Draakje, nie huilen kan ik niet tegen hoor. Ik heb heel veel moeite gehad met het stoppen met borstvoeding dus ik begrijp het wel.
pi_95467245
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:13 schreef draculettetje het volgende:
ik vrees dat ik nu met iedereen rond de 70 a 80 mensen zit, zeg dat daar 20 niet van kunnen?
dus daarom denk ik toch strepen

da's wel jammer orea, dat je alles vast houdt
ik vind het op zich ook niet zwaar hoor, zou het met alle liefde langer en meer willen geven
maar ja ik heb al meer gedaan als dat ik had durven dromen (zegt ze met de tranen over de wangen)
Dan heb je niets om je druk over te maken :*
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:13 schreef becky27 het volgende:
nou ja, we hebben beide een grote vriendengroep, bij mij alleen bijna alleen maar met kindjes en bij vriend vooral zonder kinderen maar die moeten dan ook komen. Alleen al mijn broer, zus, schoonzus, ouders, schoonouders en aanhang is al bijna 20 personen.
Nou ja, ik krijg bij jou niet het idee dat je het heel erg vindt toch? :)
pi_95467283
moet je vooral zo lief doen becky :*
pi_95467421
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:15 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Dan heb je niets om je druk over te maken :*

[..]

Nou ja, ik krijg bij jou niet het idee dat je het heel erg vindt toch? :)
He, nu ik het teruglees komt dit wel heel lomp over. Was niet zo bedoeld :@
pi_95467487
Draak :* en ook voor Beck :*

Nou ja ik moet tegen die tijd maar zien hoeveel man er hier komt.. ik vind het wel lekker dat ze in de zomer jarig is O+ met mijn verjaardag (half maart) nodig ik alleen het hoognodige uit omdat het dan vaak koud is en iedereen in huis is.. M. is 3 dagen voor Leia jarig en dat zijn vaak de toffe feestjes O+ in de tuin, bbq erbij..

Als niet iedereen op vakantie is!
pi_95467544
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:12 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Oeps, ik heb niets gezegd :@

Ik geniet er ook nog steeds van. Nu meer dan eerst eigenlijk, want het kost veel minder tijd en moeite dan de eerste maanden.
Dat herken ik wel! Zelfs met openbaar voeden, ze is nu groter dus dat gaat makkelijker!
Maar dat is misschien iets voor het bv-topic :P
  woensdag 13 april 2011 @ 22:19:54 #294
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95467561
cp, me like feestjes! Maar in een beperkte mate want bijvoorbeeld op onze bruiloft hebben we in totaal maar 72 personen (zonder kids) maar wel 44 daggasten.
  woensdag 13 april 2011 @ 22:21:29 #295
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95467671
Ik vond openbaar voeden nooit een probleem gelukkig, zat met 4.5 maand ook nog op 10 voedingen.

Ben wel heel blij met het goede weer van aankomend weekend! Anders had dat nooit gepast.
pi_95467690
ik hoop ook op mooi weer over een maandje want dat gaat ook nooit passen!
wel besloten dat het niet met avondeten wordt omdat ik juist wil dat mini rustig op bed kan
dus ik maak een high tea
pi_95467740
Ik zit met een H(uge) cup.. en zonder kussen voeden lukte me niet toen ze nog zo klein was.. (want moest de boel vasthouden enzo!) maar inmiddels is ze groot genoeg om wel in mijn arm aan te happen, dus dat maakt e.e.a. makkelijker, gelukkig!
pi_95467785
Ik haat drukte :D Wij hadden op onze bruiloft de hele dag maar 25 man :)
En met Truus d'r verjaardag hebben we een familie-weekendje van mijn man's familie. Mijn ouders en broer en vriendin nodigen we dan wel uit, maar verder niemand. Truus heeft er toch nog geen benul van denk ik dan :)

En iinderdaad Orea >> Borstvoedingstopic :P
pi_95467929
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:22 schreef Orea het volgende:
Ik zit met een H(uge) cup.. en zonder kussen voeden lukte me niet toen ze nog zo klein was.. (want moest de boel vasthouden enzo!) maar inmiddels is ze groot genoeg om wel in mijn arm aan te happen, dus dat maakt e.e.a. makkelijker, gelukkig!
Dat exacte probleem heb ik niet :D , maar ik voedde wel altijd met kussen en nu dat niet meer hoeft is het inderdaad een stuk makkelijker allemaal.
pi_95467967
kan me voorstellen dat dat het wel makkelijker maakt orea!
pi_95468100
Inmiddels hapt ze ook aan als ik nog aan het ontkleden ben :') en destijds moest ze er echt goed voor liggen om aan te happen :P helpt ook mee!

Ik ga mijn bed opzoeken ;) truste dames! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')