quote:
quote:Op donderdag 7 april 2011 14:37 schreef Morretje het volgende:
Wauw, wat goed van Nathan!![]()
Isabel gooit zich meteen achterover als ze zit, dus die laat ik nog steeds niet alleen los zitten. Iemand een tip hoe haar dat afleer?
ja dat was echt heeel schattigquote:Op vrijdag 8 april 2011 20:39 schreef Orea het volgende:
Overigens was het echt heel erg cute bij het afscheid.. Leia en Floris gingen hun handjes in elkaar doen, en aan elkaar voelen, en lachen![]()
*rammel*
Helaas kan de HA er niet zoveel aan doen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:47 schreef pessie het volgende:
Heej Mereltje, bij jullie ook dus! Ik heb de HA zelfs gebeld omdat Nathan minder eet en drinkt, maar goed, tandjes dus![]()
Heerlijke dag Orea en Son!
Morretje als de omstandigheden zo zijn dan is dat gewoon zo, toch? Ik vind daar niets mis mee. Hier was het manlief die de beslissing nam om Nathan zelf in slaap proberen te sussen nadat ik van een vriendin had gehoord dat haar baby niet meer zo wilde slapen als die mama had geroken en het papa meestal wel lukte. Ik vond het een afschuwelijk idee dat mn man dat zou doen terwijl hij de volgende dag weer hard aan het werk moest.quote:Op maandag 11 april 2011 10:26 schreef Morretje het volgende:
Hier ging het ook beter vannacht.. 'maar' twee keer wakker. De eerste keer gedronken, ze liet zich niet weer in slaap sussen, de tweede keer wel, en door Ravage.
Pessie, ik bedoelde met moederkloek dat Ravage pas afgelopen zaterdagnacht voor het eerst geprobeerd heeft haar in slaap te krijgen, terwijl ze al bijna 11 maanden is. Het klinkt zo erg![]()
Ik ben redelijk bijgeslapen, maar nog niet helemaal merk ik. Isabel ook niet, want die is me toch chagrijnig
Waar koop je dat? Ik ben het nog niet eerder tegengekomen in de supermarktquote:Op vrijdag 8 april 2011 13:31 schreef draculettetje het volgende:
Ik geef ook smeerkaas, duindoorn jam, sahin pasta (nee is geen choco pasta maar een notenpasta dus pas op met evt allergie) en pindakaas
morrie ik vind meeten ook altijd eng maar tot nu toe steeds erg leuk!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, absoluut! Ik zou bijna aan een tweede gaan denkenquote:Op dinsdag 12 april 2011 12:59 schreef Orea het volgende:
Wow, wát een dametje!!Fijn om te horen dat het zo goed gaat... Gek hè, hoe je je dat niet meer kunt voorstellen bijna? Het wordt steeds leuker hè?
Klinkt bekend. Ik ben blij met mijn lange armenquote:Op dinsdag 12 april 2011 19:58 schreef Solagratia het volgende:
Wij hadden hier al twee weken dat Amy pas na 2 uur rommelen en huilen ging slapen. Dus dan sliep ze om 21:00 en dat is gewoon te laat voor haar. Vanavond een nieuwe strategie. Vuilniszakken voor het raam en samen met de gordijnen is het dan donkerder (niet echt mooi, zeg maar gerust lelijkmaar het is een noodoplossing er komen lamellen.) Verder rustig fles drinken in de stoel en nog een verhaaltje voorgelezen en toen in bed en het is direct stil
verhaaltje voorlezen is wel een uitdaging zeg
*grijp grijp grijp*
Troeta, hebben jullie iets van een loopstoeltje gekocht voor Mex? Of was het iets anders op de foto?
Becky, vervelend tandjespijn en slechte nachten! Ik hoop dat het snel over is en je weer lekker kan slapen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier moeten er ook nog steeds rolgordijnen voor d'r ramen, ik denk dat dat nog wel scheelt.
Oeh, Becky bijna feest. Isabel krijgt trouwens ook nog niet veel variatie op brood, we probeerden afgelopen weekend zalm. Ze houdt meer van zoet, zal ik maar zeggen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
Truus vindt in d'r bedje liggen en moeten slapen helemaal niks. Soms is ze zo moe dat ze aan m'n borst in slaap valt en niet meer wakker wordt. Maar vaak wordt ze wel wakker en dan is het gillen en krijsen als ik haar op bed leg. Ik blijf dan niet bij haar, want dan is gebleken dat ze helemaal niet rustig wordt. Dan blijft ze alleen maar boos dat we haar er niet uithalen ofzoquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:40 schreef becky27 het volgende:
oh laten jullie je kindje zolang aan modderen in bed. Als Noortje niet in slaap komt wrijf ik even over haar rugje tot ze bijna in slaap valt. Ze is nu in een periode wanneer ik haar in bed leg ze hysterisch begint te huilen en in bed gaat staan en met die megatanden van d'r de verf van het bed knagen.
pessie, wat goed een slaapbaby! Jeetje wat zal je daar van opknappen zeg.
orea, een sjacho baby omdat ze geen voeding had gehad haha.
CP, heule charmante foto van je meisje itt die andere.
Troeta, hoop dat de koorts snel voorbij is en die tand, niet op de rare plek maar gewoon in de tandenrij.
ik moet ook nog naar de reformwinkel, Noortje mag geen koemelk dus qua broodbeleg is het soms best lastig. Geen kaas en smeerkaas, dus we houden het bij jam, appelstroop, smeerworst, ham en pindakaas. En voor haar verjaardag op zoek naar koemelkvrije taart/slagroomachtig iets. Nog een paar nachtjes....
quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:52 schreef Morretje het volgende:
CP! Mooi Truuske
![]()
Sola, herkenbaar dat boekje lezen topsport is. Ik heb d'r nog wel een leuke foto van.Herkenbare foto. Boekjes zijn ook veel leuker om op te knagen dan naar te kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier moeten er ook nog steeds rolgordijnen voor d'r ramen, ik denk dat dat nog wel scheelt.
Oeh, Becky bijna feest. Isabel krijgt trouwens ook nog niet veel variatie op brood, we probeerden afgelopen weekend zalm. Ze houdt meer van zoet, zal ik maar zeggen.![]()
jammer dat ik dat niet wistquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:09 schreef becky27 het volgende:
Leuk is dat he terugkijken naar echo's. ik heb ook nog gewone echofoto's maar deze heb ik gekregen toen ik meedeed aan een onderzoek in het Erasmus Medisch Centrum (heeft Keshet ook nog aan meegedaan). Ze doen het nog steeds want een collega van mij is er pasgeleden nog geweest.
Er komen allerlei allergieen bij ons in de familie voor, waaronder notenallergie. Maar ik eet zelf elke avond noten, ik heb nog geen reactie bij haar gemerkt. Dus pindakaas kan ook al.. Had ik nog niet bedacht.. Ik ben veel te voorzichtig geloof ikquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:35 schreef Orea het volgende:
Nou ja, zalm zou ik niet zomaar aan gedacht hebben
Pindakaas kun je ook proberen (opletten bij notenallergie), geprakt banaantje, avocado, tomaat.. kan ook prima op brood! Of jonge kaas (hier favoriet!)
enige wat ik kan bedenken dat het erg vezelrijk is en misschien teveel voor de darmen?quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:33 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik hoorde dat kinderen onder de 1 geen volkoren mogen. Waarom is dat??
Ik vind het ook echt niet leuk, maar ze huilt nog veel erger als ik erbij blijfquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:02 schreef becky27 het volgende:
knap dat je dat kan CP, ik vind het al vreselijk als Noortje 5 minuten huilt.
Zat mijn 3d echo's eens te bekijken en heb even een collage gemaakt (hoop niet dat ik nu allerlei modjes over me heen krijg)
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We gingen van hulpeloos meisje van een paar uurtjes oud...
naar een meisje dat al snel haar hoofdje op kon tillen...
naar een oranjefan met 3 maanden oud...
naar een meisje dat zelf kon zitten...
een tuttebel was...
en speelde op het strand...
en op de schommel...
naar een jarig meisje met een kliedertaart (waarmee ze weigerde te kliederen)
die trakteerde op school...![]()
en nu hebben we een dreumes!![]()
![]()
![]()
![]()
Daaaaggg!
![]()
Bedankt voor alle tips en adviezen en jullie gezellige verhalen! Tot in het volgende topic!
Knap hè ook dat zwaaien! Leia doet het ook! Deed van de week mijn jas alvast aan voordat we naar de opvang gingen, begon ze al te zwaaien! Alsof ze -> jas aan = weggaan -> weggaan = zwaaien begint te snappenquote:Op woensdag 13 april 2011 20:16 schreef Solagratia het volgende:
As, hebben jullie een natuurwinkel/reformzaak? daar hebben ze veel glutenvrije producten die je als vervanging kan geven. Vervelend zeg! Wij mogen juist weer beginnen met gluten, want Amy reageerde er niet goed op (obstipatie en afwijkende ontlasting)
Orea, wat goed zeg van Leia! Trotse moeder! Dat het snel gaat is zo herkenbaar. Amy gaat ook als een speer. Kan ineens zelfstandig zitten en draait heel de dag om. Zostraks waren mijn ouders er en toen bracht ik haar naar bed, dus zij zwaaien naar haar en toen zwaaide ze terugnog eens proberen, deed ze het weer en uur later weer
Mijn kind kan zwaaien. Ook had ze haar speen in haar hand dus mijn vader vroeg "wat heb jij in je hand?" steekt ze haar hand naar hem uit om het te laten zien. Mijn kind kan dingen
![]()
Is de neus schraal ofzo?? Misschien beetje vettig iets erop smeren?quote:Op woensdag 13 april 2011 20:52 schreef Solagratia het volgende:
Even iets anders, Amy heeft last van een jeukende neus. Ze wrijft er steeds over of schudt haar hoofd om het af te schudden. Ook heeft ze nu steeds wondjes op haar neus van het krabbelen. Dat doet ze al een paar dagen maar vandaag valt het me pas echt op. Wat kan ik tegen doen?
Nee, maar las je tip vandaag en ga dat zeker eens proberen!quote:Op woensdag 13 april 2011 20:58 schreef Ticootje het volgende:
Fannetje, fruit met liga al geprobeerd??
Nutrilon 2: 68 kcal per 100 ml. Komt dus inderdaad wel overeenquote:Op woensdag 13 april 2011 21:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik ken alleen de waardes van borstvoeding, maar ik ga er maar vanuit dat flesvoeding ongeveer gelijk is, ongeveer 70cal per 100ml. Dat is enorm!
Echt al 2 tanden hè?quote:Op woensdag 13 april 2011 21:09 schreef pessie het volgende:
Oh ja As, jouw ventje heeft ook 2 ondertanden! Leuke foto!
Fan (of sola?) Ook een mooie foto!
Een rijstewafel. Was het nou Amy die glutenallergie heeft of was het Anne? Sorry, op de een of andere manier ben ik even helemaal de kluts kwijt. Ik had al iets geschreven over brood maar das natuurlijk niet zo handig met glutenallergie.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:09 schreef Solagratia het volgende:
Ons schema is nu zo
7:30 pap
9:30 fruit
11:30 pap
14:00 rijstewafel
15:30 melk
18:00 groente enz
19:30 fles
23:00 fles
Alleen de fles van 15:30 drinkt ze voor geen meter, dus die wilde ik vervangen met het fruit van 9:30, maar wat moet ik dan geven om 9:30?
Ik kreeg em ook, na een blik op de ingredienten lijst heb ik em bij het vuil gegooid. Zat vanilline in, krijgt Nathan echt nog niet. Nathan krijgt steeds meer maar dit wil ik toch heel graag nog even uitstellen.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:14 schreef Ticootje het volgende:
Ik had bij de wij een zakje avondpap gekregen. Dus ik denk maak dat ff klaar voor jen, die wilde niet eten. Jen hoefde niet. Nou leyla dan. Trok ook een vies gezicht... Ik heb gewoon geen papkinderen. Hoe kan dat nou, ik vind pap zo lekker!
Ik zou de rijstewafel skippen, zit (bijna) niets in maar vult de maag een beetje. Melk is belangrijker.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:20 schreef Solagratia het volgende:
Maar het probleem is dat Amy nu net aan de 700 cc komt per dag. Daar zit het fruit ook al bij in. Ze drinkt dus maar 500 cc aan melk. Daarom moet ik wel een echte vervanging hebben, iets met calorieën zeg maar.
Mijn zwager reageert heel heftig op vanilline (niet op vanille, dat is de natuurlijke variant, dat krijgt Nathan wel).quote:Op woensdag 13 april 2011 21:21 schreef Ticootje het volgende:
Vanille is toch niet zo erg? Je hebt ook rijstpap vanille das goed eten!
Ik weet heel zeker dat zij meer weet van voeding dan ik! Goed idee!quote:Op woensdag 13 april 2011 21:24 schreef Solagratia het volgende:
Pessie, ook als je tussen 12 en 4 niets geeft dan nog drinkt ze die fles niet. Lastig kindFruit gaat er dus wel goed in. Moeilijk, moeilijk. Ik mail anders wel de diëtiste, dat kan natuurlijk ook
Leyla zit echt in 74, anders heeft ze 3/4 broeken.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:30 schreef Solagratia het volgende:
Amy draagt nog maat 62 broeken, lekker goedkoop met kleren
Bluebrand brood is melk vrij. De puntjes niet.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:31 schreef Solagratia het volgende:
Becky, welk brood geef je Noortje? KMAvrij toch?
Vraagje, als ze 's nachts wakker wordt, huilt ze dan veel of is ze gewoon wakker?quote:Op woensdag 13 april 2011 21:35 schreef becky27 het volgende:
Nee Noortje krijgt gewoon brood wat wij ook eten, volkoren en zo. Nergens last van, dus ik snap die KMA niet helemaal.
We gaan rustig beginnen met melkproducten, hoewel vriend nogal huiverig is voor de nachten, die zijn al bagger en als ze niet heel bagger zijn is ze wel net als vanochtend om 05.30 uur wakker.
Heb je dat al aangekaart. Eczeem is meestal een uiting van een allergie.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:41 schreef Fannetje het volgende:
Ik probeer het ook wel een beetje los te laten, maar maak me er stiekem toch wel een beetje zorgen om. Ze krijgt ook steeds meer eczeem op haar voorhoofd, ben benieuwd of er uiteindelijk een allergie aan het licht gaat komen.
Ringworm kun je behandelen met miconazal (schimmelcreme).quote:Op woensdag 13 april 2011 21:44 schreef becky27 het volgende:
Oh eczeem wordt hier ook erger maar ik denk een beetje aan ringvorm of zo.... moet morgen de huisarts bellen.
ook voor mezelf heb al heel lang last van mijn maag, en ik denk iedere keer dat het wel over gaat maar dat doet het dus
Jij hebt een jongen! En leia van Orea komt anders goed in de buurt hoor.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:45 schreef As1981 het volgende:
jeetje wat wegen jullie kindjes weinig. Yaro woog vandaag 8680, en dan maak ik me druk om zijn gewichtsverlies. Hij kan gelukkig wel wat missen.
Mijn spekkie
Ja, bij de voetschimmel zooi.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:47 schreef becky27 het volgende:
Tico, das een goeie, die kun je gewoon zonder recept halen volgens mij toch? We hebben ook nog hormooncreme voor haar eczeem in haar nek maar dat durf ik er niet op te smeren.
Wie zou je dan wel of juist niet willen uitnodigen? Is er een dilemma?quote:Op woensdag 13 april 2011 21:58 schreef draculettetje het volgende:
ik ben trouwens maar bezig gegaan met de uitnodiging voor haar verjaardag!
het wil alleen nog niet zo als ik wil
en ik weet ook nog niet percies hoe ik dat doe met wie uit te nodigen
ja ze is een happy wheazer vandaar het slechte slapenquote:Op woensdag 13 april 2011 21:58 schreef As1981 het volgende:
sliep ze zo slecht? Heeft het een oorzaak dat het nu weer een rommelige avond is?
50??????quote:Op woensdag 13 april 2011 22:01 schreef becky27 het volgende:
hier ook een moeilijk slapend kindje, paar keer al wakker vanaf 8 uur maar wel door een heftig centrifugerende wasmachine heen slapen.
Mensenkinderen, ik ben kapot zeg, vandaag de boodschappen gedaan voor Noortje haar feestje. Krijgen veel (50!) eters dus daar de boodschappen voor gedaan. We hebben zelfgemaakte tomatensoep, zelfgemaakte aardappelsalade, hamburgers op Turks brood met alles er op en eraan. We hebben vier kratten bier en 18 flessen wijn in huis gehaald, voor het geval dat. En dat voor een kinderfeestje haha.
quote:Op woensdag 13 april 2011 21:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jij hebt een jongen! En leia van Orea komt anders goed in de buurt hoor.
quote:Op woensdag 13 april 2011 21:47 schreef Fannetje het volgende:
Leia is toch al boven de 9 kg? Die compenseert voor alle meisjes hier
ik denk teveel mensenquote:Op woensdag 13 april 2011 22:00 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Wie zou je dan wel of juist niet willen uitnodigen? Is er een dilemma?
Dat valt reuze mee hoor. Ze drinkt meestal maar een paar minuutjes. Zeker overdag ben ik er meestal maximaal 10 minuten aan kwijt, maar eerder rond de 6.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:01 schreef As1981 het volgende:
Ik heb nooit de borst gegeven, maar het lijkt mij erg zwaar om na 10 maanden nog 8x de borst te geven.
Arm meisjequote:Op woensdag 13 april 2011 22:04 schreef Solagratia het volgende:
Nou Becky, ik wens je veel succesWordt vast een leuk feest ja
![]()
Hier is het al drama vanaf 7 uur. Ze heeft al met al een half uur geslapen denk ik en ze blijft maar krijsen. Ik weet ook gewoon niet wat er aan de hand is. om 7 uur heeft ze ook een zetpil gehad. Ze blijft maar wrijven in haar gezicht, maar er is niets te zien. Pffff, ben blij dat J thuis is ondertussen want ik weet het niet meer.
Ik zou echt niet zoveel mensen uitnodigen. Denk niet dat ik haar daar een plezier mee doe. En vooral ook mezelf nietquote:Op woensdag 13 april 2011 22:04 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ik denk teveel mensen
netjes hoor trouwens met 10 mnd nog zoveel bv!
maar ik ga het jaar nu ook wel halen, al is het dan nog 2x per dag!
zo he becky dat zijn me de boodschappen wel!
ik denk dat ik straks bij jou het lijstje nog eens opvraag haha
Qua tijd heb ik makkelijk praten, want ik heb op dit moment geen werk, dus alle tijd om haar te voeden wanneer ze maar wil.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:07 schreef draculettetje het volgende:
ik vind wel grappig dat jullie zwaar linken aan tijd
naast tijd kost het aanmaken van de bv toch ook extra energie?
Oeps, ik heb niets gezegdquote:Op woensdag 13 april 2011 22:10 schreef Orea het volgende:
Was dat maar zo Draakbij mij weinig in elk geval.. Het zou fijn zijn als het meer energie koste (en daardoor wat extra gewicht.. maar ik ben er één die alles vasthoudt tijdens de bv
)
Maar ik vind het niet zwaar, al zou ik een half uur geven.. Ik geniet er vreselijk van en mijn muppetje kan echt helemaal tot rust komen aan de borsten dat is ook fijn!
En Beck, 50!!Mijn hemel! Had je zoveel wensen op het lijstje van Noortje staan?
Dan heb je niets om je druk over te makenquote:Op woensdag 13 april 2011 22:13 schreef draculettetje het volgende:
ik vrees dat ik nu met iedereen rond de 70 a 80 mensen zit, zeg dat daar 20 niet van kunnen?
dus daarom denk ik toch strepen
da's wel jammer orea, dat je alles vast houdt
ik vind het op zich ook niet zwaar hoor, zou het met alle liefde langer en meer willen geven
maar ja ik heb al meer gedaan als dat ik had durven dromen (zegt ze met de tranen over de wangen)
Nou ja, ik krijg bij jou niet het idee dat je het heel erg vindt toch?quote:Op woensdag 13 april 2011 22:13 schreef becky27 het volgende:
nou ja, we hebben beide een grote vriendengroep, bij mij alleen bijna alleen maar met kindjes en bij vriend vooral zonder kinderen maar die moeten dan ook komen. Alleen al mijn broer, zus, schoonzus, ouders, schoonouders en aanhang is al bijna 20 personen.
He, nu ik het teruglees komt dit wel heel lomp over. Was niet zo bedoeldquote:Op woensdag 13 april 2011 22:15 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Dan heb je niets om je druk over te maken
[..]
Nou ja, ik krijg bij jou niet het idee dat je het heel erg vindt toch?
Dat herken ik wel! Zelfs met openbaar voeden, ze is nu groter dus dat gaat makkelijker!quote:Op woensdag 13 april 2011 22:12 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Oeps, ik heb niets gezegd
Ik geniet er ook nog steeds van. Nu meer dan eerst eigenlijk, want het kost veel minder tijd en moeite dan de eerste maanden.
Dat exacte probleem heb ik nietquote:Op woensdag 13 april 2011 22:22 schreef Orea het volgende:
Ik zit met een H(uge) cup.. en zonder kussen voeden lukte me niet toen ze nog zo klein was.. (want moest de boel vasthouden enzo!) maar inmiddels is ze groot genoeg om wel in mijn arm aan te happen, dus dat maakt e.e.a. makkelijker, gelukkig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |