abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95459762
Astrid, zou je de sap kunnen vervangen door melk? Melk bevat meer calorieën. Leyla is 7,5 maand en krijgt eigenlijk nog niets anders te drinken dan melk. Verder lijkt het mij een prima schema, wij doen het ook ongeveer zo.
Oh en roomboter op brood ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_95460154
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:16 schreef Solagratia het volgende:
As, hebben jullie een natuurwinkel/reformzaak? daar hebben ze veel glutenvrije producten die je als vervanging kan geven. Vervelend zeg! Wij mogen juist weer beginnen met gluten, want Amy reageerde er niet goed op (obstipatie en afwijkende ontlasting)

Orea, wat goed zeg van Leia! Trotse moeder! Dat het snel gaat is zo herkenbaar. Amy gaat ook als een speer. Kan ineens zelfstandig zitten en draait heel de dag om. Zostraks waren mijn ouders er en toen bracht ik haar naar bed, dus zij zwaaien naar haar en toen zwaaide ze terug :o nog eens proberen, deed ze het weer en uur later weer :o Mijn kind kan zwaaien. Ook had ze haar speen in haar hand dus mijn vader vroeg "wat heb jij in je hand?" steekt ze haar hand naar hem uit om het te laten zien. Mijn kind kan dingen :D
Knap hè ook dat zwaaien! Leia doet het ook! Deed van de week mijn jas alvast aan voordat we naar de opvang gingen, begon ze al te zwaaien! Alsof ze -> jas aan = weggaan -> weggaan = zwaaien begint te snappen :)

Ze begint ook panisch te worden voor sommige dingen :? van de week de blender, hysterisch gehuil met dikke tranen en maar blijven kijken naar waar de blender stond.. vandaag boodschappen uit een tasje halend, dra-ma! Er kwam ineens iets uit die tas en de tas kraakte :o de horror!!

Heel grappig om die ontwikkelingen te merken.. en zo vreselijk knap!
pi_95460165
Oh wat een poppie zeg Nikki! Goed verwend is ze ook zeg, haha.Tot over 4 maanden ;)
pi_95460268
Hahahaha :D Leia toch. Je zou als vrouw zijnde juist nieuwsgierig moeten zijn naar wat er uit de tas komt.
pi_95460348
Ja, soms vraag ik me ook wel af of het wel een kind van mij is :P

Maar het is zo leuk! En echt ineens gaat het weer in sprongen! Ik vind het gewoon mega knap.. genieten!!
pi_95460464
Ja he, ik vind het ook genieten zo. Echt leuk die ontwikkelingen.
Wat minder is het koortsige dametje wat op schoot zit en niet wil slapen :P
pi_95460469
Op zich krijgt Yaro sap naast de melk (1x pap en 2x een fles volgens de richtlijnen van het cb). Ondertussen drinkt Yaro ongeveer 250 cc ander drinken dan melk op een dag. (variërend van water, siroop, diksap of thee). Maar zou het aan de calorieën liggen? Want daar had ik zelf ook aan lopen denken. Ik heb zelf overgewicht en heb automatisch allerlei "gezonde" eetwaren in huis (denk aan light jam, halvarine, magere yoghurt, enz. Heb ook ergens gelezen dat je nu juist volle producten moet geven. Roomboter heb ik helemaal nooit aan gedacht, en veel calorieën, en ik kan daar zelf niet tegen. Dus als het aan de calorieën zou zijn, kan ik dat op die manier opschroeven.
Heb ook niet het idee dat hij w.b. hoeveelheden te weinig zou krijgen.

@ solagratia: We hebben wel een reformwinkel in de buurt (althans niet op loopafstand, maar wel met 15 min autorijden), dus dat is wel een goede tip.
Ik weet dat de lokale bakker "bijzonder brood" kan leveren, heb zelf een tijd spelt brood gegeten.
Vervelend dat jullie meisje er wel zo last van heeft, hopelijk gaat het nu wel goed. En wat goed dat ze nu meer kan, leuk he om die ontwikkelen die zien.

@orea, ik ga zo direct op zoek naar het allergieën topic en zet daar ook even mijn verhaal neer.
pi_95460940
Dag Nikki en Lisa! Wat een mooie fotoserie! O+
Orea, wat knap van Leia! En Amy ook al zo'n knapperd! Al die dingen die jullie noemen lijken hier nog een ver-van-mijn-bed show, ik kan me er weinig bij voorstellen dat Anne over anderhalve maand kan zitten en zwaaien :D En dat mama brabbelen al helemaal niet. Maar wie weet gaat het ineens heel snel! :)

Astrid, vervelend dat je mannetje is afgevallen. Zeker als je het idee hebt dat hij gewoon lekker eet. Ik heb helaas geen tips voor je.

Wij hebben vandaag pasfoto's van Anne laten maken. En die man deed heel erg zijn best om haar te laten lachen ("Nu mag het nog!"), maar helaas...ze bleef maar naar mij kijken ;)

pi_95460941
As, juist voor een baby in de groei is het belangrijk volle producten te gebruiken. Zij hebben de extra calorieën juist nodig voor de groei. En light producten zijn niet zo heel goed voor een kleintje (aspartaam enzo...)

Denk als je eventueel extra melk geeft ipv sap/water/siroop je ook al de goede richting op gaat (zoals tico al aangaf).
pi_95461161
Oh Fan, wat lijkt Anne al groot!

En het kan echt ineens zo snel gaan hoor! Dat Muhma doet Leia nu sinds een week zoiets.. Ineens! Waar ze lichamelijk niet de allersnelste is (ze is nu 8,5 maand, veel kindjes rollen al wel eerder om) is ze wel heel erg geïnteresseerd in spraak.. ze doet zelfs klanken na. Heel wonderlijk vind ik dat!
Kennis van ons zei al, ineens in 1 a 2 weken kunnen ze soms zo ineens dingen doen! En dat klopt! Gisteren nog niet het idee dat Leia ineens zou kunnen omrollen en vandaag alsof ze het al jaren doet :o
pi_95461317
Nou dan gaan we morgen maar richting supermarkt en volle producten kopen. Klinkt op zich logisch, nooit over nagedacht.
En het is inderdaad vervelend dat hij afgevallen is, terwijl hij zo vrolijk is en het goed doet. Ik heb nu echt het idee dat het een groter probleem wordt dan dat het is. Maar liever te veel controle dan dat we straks te laat zijn.

Fannetje, wat een geweldige foto. Zal ik dan ook maar even mijn mannetje showen. Een foto gemaakt op de fotoshoot afgelopen 1,5 week geleden.

[ Bericht 8% gewijzigd door As1981 op 13-04-2011 20:58:56 (ja foto is gelukt) ]
pi_95461444
amy en leia wat zijn jullie goed bezig! ik wordt een beetje emo met jullie mee! echt trots ook!

nikki wat is lisa lekker verwend en wat een mooie fotoreportage! tot over een maandje

as1981 welkom hier, hopelijk heb je wat aan de tips van de dames hierboven...
pi_95461520
Volgens mij klopt je link niet helemaal ;)

Anne is op beide gebieden gewoon niet zo'n snelle denk ik, brabbelen doet ze ook nog niet echt. Ze maakt wel geluiden, maar dat zijn meer gilletjes in alle toonsoorten ;) Maar ik zie wel dat er ontwikkeling in zit hoor, ook qua motoriek. Ze rolt nu bijv. wel de hele tijd op haar zij, dat deed ze een paar weken geleden ook nog helemaal niet. En in de box of op het kleed draait ze constant rondjes, alleen nog wel liggend op haar rug ;)
pi_95461584
Ik heb me nog nooit echt wat aangetrokken van richtlijnen qua voeding. Ik denk dat je met gezond verstand en kijken naar je kind wat het nodig heeft veel verder komt. Eerlijk 2 flessen op een dag vind ik gewoon weinig, zeker omdat voor kinderen onder het jaar melk de hoofdvoeding zou moeten zijn, ongeacht fles of borst. Leyla drinkt nog zeker 5x op een dag, en als ik thuis ben misschien wel 6x.
Wij staan op: melk
Tussendoor fruit met liga en melk
Lunch boterham met beleg en melk
Tussendoor rijstwafel, liga of iets in die richting. En melk.
Avondeten een paar happen. Vers of pot, maar net of ik nog een kliekje voor haar heb als we iets eten wat ze niet mag. En melk dus.
Voor het slapen ook melk en meestal nog 's nachts een verdwaalde slok.
pi_95461604
ha ha ha, ik geloof het ook. Ben ook echt een leek wat dat betreft. Zoek het even uit.
pi_95461776
Even iets anders, Amy heeft last van een jeukende neus. Ze wrijft er steeds over of schudt haar hoofd om het af te schudden. Ook heeft ze nu steeds wondjes op haar neus van het krabbelen. Dat doet ze al een paar dagen maar vandaag valt het me pas echt op. Wat kan ik tegen doen?
pi_95461819
Hier zelfs nog meer, althans.. met vast voedsel erbij..

Wakker worden -> melk
Naar beneden -> boterham (hele!)
na het slaapje fruit + melk
Lunch: hele boterham
Soms nog wat melk (thuis in elk geval op de opvang doet ze het met 2 keer 150 cc meegegeven borstvoeding)
Slaapje
Wakker worden melk + liga/koekje/rijstenwafel
Avondeten
Melk
en slapen...

Laatste tijd 's nachts geen melk, maar dat kan zo weer omkeren. Vooral als ze overdag een keer wat minder heeft gedronken... Het komt ook wel eens voor dat ze weinig vast voedsel op een dag eet, maar melk blijft altijd minimaal dit!
pi_95461864
Sola, beetje vet houden? Sudo erop? Kan het een reactie zijn op iets wat ze eet (eczeem?)
pi_95461909
quote:
Op woensdag 13 april 2011 20:52 schreef Solagratia het volgende:
Even iets anders, Amy heeft last van een jeukende neus. Ze wrijft er steeds over of schudt haar hoofd om het af te schudden. Ook heeft ze nu steeds wondjes op haar neus van het krabbelen. Dat doet ze al een paar dagen maar vandaag valt het me pas echt op. Wat kan ik tegen doen?
Is de neus schraal ofzo?? Misschien beetje vettig iets erop smeren?
pi_95461941
Ik zie behalve de wondjes helemaal niets aan haar neus. Ik had het idee dat het van binnen zat ofzo :?
pi_95462038
Dat klinkt inderdaad wel als veel. Voordat we overgingen naar meer vast voedsel had hij ook nog maar 4 flesjes van 200 cc. Nu krijgt hij inpriciepe 3 flesjes, waarvan 1 wordt verwerkt tot pap, waarbij de eerst en de laatste 200cc zijn en de gene tussenin 170.

Kan het verschil liggen aan het feit dat ik geen borstvoeding geef?
pi_95462078
solagratia, ik ze misschien erg verkouden en zit er wat snot te irriteren?
pi_95462104
Ik zou het ook even proberen met een vettige zalf Sola.

Wij zitten hier op:
7.30: Melk 200 cc (wil morgen pap gaan proberen)
9.30: Fruit (niet veel, want ze weigert nog steeds in alle toonaarden)
11.30: Melk 200 cc
15.30: Melk 200 cc
17.00: Groente ca 100 gram
19.15: Melk 200 cc
pi_95462148
Nee, borst of fles boeit niet zo, melk is verreweg belangrijker dan vast voedsel. Tot een jaar is vaste voeding gewoon bijvoeding. Flesvoeding zit je alleen aan een max vanwege de nieren.
pi_95462158
Nee hoor As, dat hoeft niet te verschillen met FV. Maar als jouw kleintje nog maar 2 keer melk krijgt, is dat wel weinig.. ik zou ervoor kiezen om een extra (of misschien wel 2!) flesjes extra te geven. Zelfs nog boven meer vast voedsel.
pi_95462203
Ook geen snot nee, want ze is niet verkouden. Bij eerdere verkoudheden heb ik dit ook nooit gezien. Gek dus, ik ga wel zalf proberen :Y
pi_95462205
Fannetje, fruit met liga al geprobeerd??
pi_95462245
As, Amy is 8 maand en krijgt nog 850 cc aan melk aangeboden per dag, flesvoeding.
pi_95462300
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:58 schreef Ticootje het volgende:
Fannetje, fruit met liga al geprobeerd??
Nee, maar las je tip vandaag en ga dat zeker eens proberen! :)
pi_95462354
Ik ken alleen de waardes van borstvoeding, maar ik ga er maar vanuit dat flesvoeding ongeveer gelijk is, ongeveer 70cal per 100ml. Dat is enorm! Hoeveel peer of groente moet je eten wil je aan dat aantal komen. En juist die kleintjes hebben gewoon calorieën nodig (nee niet meteen naar de Mac rijden ;))
pi_95462375
oke, misschien gewoon te weinig melk als ik jullie zo hoor. Gaan we toch maar een extra fles (of misschien twee aanbieden).
Bijzonder dat ze deze tips dan geven op het cb, vond het toen ook wel al bijzonder en snel, maar dacht zal wel goed zijn.

Gaan we dat wel eerst proberen voordat we over gaan op gluten vrije producten.
pi_95462386
Ik heb zo nog een vraag over eetschema's maar typt lastig met een hand. even wachten tot J thuis is.
pi_95462518
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik ken alleen de waardes van borstvoeding, maar ik ga er maar vanuit dat flesvoeding ongeveer gelijk is, ongeveer 70cal per 100ml. Dat is enorm!
Nutrilon 2: 68 kcal per 100 ml. Komt dus inderdaad wel overeen :Y
pi_95462550
Och, het cb zegt wel vaker rare dingen. Cb is leuk voor kinderen die gewoon gemiddeld zijn die met standaard tips en truuks zich aan de in de boekjes beschreven fases houden. Verder denk ik dat als je echt loopt te tobben net voeding beter naar een diëtist kan gaan.
pi_95462679
mijn moeder adviseerde ook om eerst de huisarts te contacten, prima man die ook de voorgeschiedenis van mij en mijn man kent. Ga inderdaad niet nu zelf dokteren en luisteren naar mijn gevoel dat ik denk dat het niets met gluten te maken heeft.

Wel fijn zijn forum waar iedereen met je mee denkt.
pi_95462746
foto is trouwens gelukt op de vorige pagina, voor de geïnteresseerden.
  woensdag 13 april 2011 @ 21:07:45 #187
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95462766
Sola heb je vaseline zalf in huis? Dat werkt hier nog wel eens.

As welkom! Ons "schema":
's ochtends wakker worden: melk
na het aankleden: halve boterham+halve soepstengel ( *O* Nathan wil weer wat brood maar een halve is wat weinig).
Na het slapen: melk
12.30 halve boterham+halve soepstengel
Na het slapen: melk
Na de melk fruit+ aanbieden van extra vocht als in water of diksap
18.00 lunch
19.45 voeding en gaan slapen.

's nachts komt Nathan nog 1 a 2 keer. Oh ja, hij heeft regelmatig overdag tussendoor dat ie nog wat extra slokjes wil. Hij is 8.5 maanden.

As hier raadden ze bij 7 maanden een schema aan zodat hij 1 voeding 's nachts zou skippen omdat we wel moe waren. De conclusie was dat we 5 nachten niet hebben geslapen van de darmkrampen en ik uiteindelijk het schema in de prullenbak heb gegooid. Leuk adviesorgaan het cb, maar niet alle kindjes zijn gelijk en niet alle kindjes reageren hetzelfde op een bepaalde manier.

Orea wat gaaf zeg! Een 'sprongetje'! Ik verwacht dat Nathan over een week of 2 naar voren kan tijgeren, hij is erg gefrustreerd steeds dat hij achteruit gaat terwijl het speelgoed voor zn neus ligt. Mama zegt hij hier nog niet :N wel 'papapapapapapapapappa' maar niet gericht.

Oh ja, als ik 'klap eens in je handjes' zing, en daarna een ander liedje zing gaat hij huilen totdat ik weer 'klap eens in je handjes' ga zingen _O-
  woensdag 13 april 2011 @ 21:09:19 #188
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95462846
Oh ja As, jouw ventje heeft ook 2 ondertanden! Leuke foto!

Fan (of sola?) Ook een mooie foto!
pi_95462857
Ons schema is nu zo
7:30 pap
9:30 fruit
11:30 pap
14:00 rijstewafel
15:30 melk
18:00 groente enz
19:30 fles
23:00 fles

Alleen de fles van 15:30 drinkt ze voor geen meter, dus die wilde ik vervangen met het fruit van 9:30, maar wat moet ik dan geven om 9:30?
pi_95462906
Grappig pessie :D

Anne is helemaal verzot op 'In de maneschijn'. Ik hoef maar de "In de..." in te zetten en ze gaat al helemaal glunderen. Andere liedjes vindt ze niet zo boeiend :D
pi_95462917
Haha Pessie, die is van Fannetje :P
pi_95462976
Leyla wordt opeens een vreetzak! Ze heeft het helemaal door. Dik een maand verder maar dr snaveltjes blijft maar opengaan. Dat is zo leuk!
pi_95462988
Ja, 2 tandjes. Had hij al bij 5 maanden, de rest blijft uit, ondanks de bulten op zijn kiezen.
Leuk dat reageren op "klap eens in je handjes", hier krijg ik dan ook altijd een glimlach.

Ik denk dat ik de pap even ga terug ga vervangen voor een fles van 200 cc, nu eet hij niet al zijn pap met 200 cc. En dan om 16.00 uur een flesje ga bijgeven.
Kijken wat dat doet.
pi_95463024
quote:
Op woensdag 13 april 2011 21:09 schreef pessie het volgende:
Oh ja As, jouw ventje heeft ook 2 ondertanden! Leuke foto!

Fan (of sola?) Ook een mooie foto!
Echt al 2 tanden hè?
pi_95463061
Foto gezien! Wat een leuk ventje zeg! O+
Is 'ie al uitgehuwelijkt? O-)
pi_95463131
Nee nog niet uitgehuwelijkt, beste vriendin is over iets meer dan 2,5 week uitgerekend van een dame, maar eerst eens zien wat ze gebakken heeft. Ha ha ha.
Maar bedankt voor het compliment.
pi_95463133
Ik had bij de wij een zakje avondpap gekregen. Dus ik denk maak dat ff klaar voor jen, die wilde niet eten. Jen hoefde niet. Nou leyla dan. Trok ook een vies gezicht... Ik heb gewoon geen papkinderen. Hoe kan dat nou, ik vind pap zo lekker!
pi_95463208
Sola, gewoon 2x fruit op een dag? Kan toch?
pi_95463220

Kijk O+
pi_95463268
Ik geef een heel potje van 200 gram, kan er dan nog meer fruit bij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')