abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95421489
Het is geen loopding Tico.
Van die stapeltorens vind Mex leuk, hij kan het natuurlijk nog niet, maar hij bijt erop en gooit het weg en bekijkt het en heel af en toe passen er ineens 2 in elkaar.
Met knuffels kan die ook geweldig spelen, maar het leukst vind hij de afstandsbediening, gouden ringen en glimmende horloges, mijn mobiel en het fototoestel
pi_95421715
:D duidelijk, ik moet gewoon mijn spullen geven.
kraakdingen, piepdingen en rammeldingen hebben we hier in overvloed :Y
Stapeltoren is ook een goed idee, of iets van een vormenstoof.
pi_95421852
Die grote kubussen schijnen ook leuk te zijn, of die grote zachte ballen, maar idd, ik kan van alles kopen, maar hij zit de hele avond met de afstandsbediening ;)
pi_95422232
Grote zachte bal, dat is wel een leuke ja. Volgens mij vindt Amy dat wel leuk. Vooral als ik dan net doe alsof hij van mij is :D
  dinsdag 12 april 2011 @ 23:20:07 #130
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95423368
Grote krakende, rammelende bal die van mama is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_95426146
Ja, lekker mee gaan spelen voor d'r neus!
Was ik vorige week nog zo vertederd dat Mex zijn speen in mijn mond deed, vandaag had ik hem in m'n mond en toen pakte hij hem af...deed ie hem bij z'n vader in z'n mond :o
pi_95430653
Troeta hoe gaat het met mex?

wat betreft speelgoed, naast de afstandbediening en telefoon is een doosje ook geweldig! vooral als ik dan haar tut of telefoon dan met een paar blokjes ofzo in dat doosje doe, kan ze echt zitten kijken zit er meer in?
pi_95430730
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:02 schreef becky27 het volgende:
knap dat je dat kan CP, ik vind het al vreselijk als Noortje 5 minuten huilt.

Zat mijn 3d echo's eens te bekijken en heb even een collage gemaakt (hoop niet dat ik nu allerlei modjes over me heen krijg)
[ afbeelding ]
Ik vind het ook echt niet leuk, maar ze huilt nog veel erger als ik erbij blijf ;(
En het is niet dat ze dan niet moe is. Ze wil gewoon alles meemaken en als je slaapt maak je niks mee :+

En wat onwijs tof zo die echo's. Daar ben ik stiekem wel jaloers op :@ :D
pi_95430962
Plastic zakje van de babydoekjes is hier populair en (platgeknepen) petflesjes ook.
Ook heeft ze de zak met aardappels ondekt en aardappels zijn echt leuk speelgoed :P
De controler van de Playstation is ook leuk :D
Conventioneel speelgoed is stom }:| :D

Wij hebben na de geboorte zo'n loopstoeltje cadeau gekregen van mijn tante. Als je de wieltjes inklapt is het een hobbelpaardachtig iets. Als loopstoeltje wil ik het niet gebruiken, maar als hobbelding is het wel handig. Ze kan haar benen erin strekken en dat is wat ze erg graag doet. Ze gaat ook altijd op schoot staan, maar dat wordt op een gegeven moment wel vermoeiend voor ons, dus dan maar even in het hobbelding :')
pi_95431081
Bij de intertoys heb je een loopauto die eerst een hobbelauto is. Die vind ik ook wel tof, maar volgens mij is Amy daar echt te klein voor. Ze zit nu met de vormenstoof te spelen en probeert de figuurtjes erin te proppen.

Ze kwam vanochtend uit bed met 39,2. Ze voelde zich ook heel ellendig dus maar een zetpil gegeven en nu zit ze dus lekker te spelen. Is het nu verstandig om even naar de apotheek te gaan om haar voeding op te halen of kan ik beter thuis blijven met haar?
pi_95431261
owja de luierdoekjes ook leuk speelgoed, vooral nu ze door heeft dat ze de doekjes eruit kan krijgen! ze geeft me er dan ook tegenwoordig 1 aan als we de luier verschonen, daarna moet ik het wel wegleggen anders heb ik alle doekjes eruit!
(ik laat d'r alvast oefenen voor minute to win it)

sola, als amy echt ellendig is zal ik kijken of ik thuis kon blijven, maar wat moet dat moet
haar voeding is ook belangrijk natuurlijk
pi_95431343
Haha hier is een babylaptop leuk, maar natuurlijk niet zo leuk als een ECHTE laptop :')
serieus he, als je dus die 2 dingen naast elkaar heb staan MOET ie de echte hebben. T lijkt dan wel een op hol geslapen baby :D
Luierdoekjes doen het ook goed hier idd.
En de afstandsbediening en de kaarsen en de media center (vooral leuk om uit elkaar te halen, zeg maar de usb sticks eruit pielen en aan de draadjes trekken)
Waarom ligt mijn kind niet gewoon :D Veel relaxter :')

Sola ik denk dat het op zich niet kwaad kan met koorts, maar idd wat draak zegt als ze zich ellendig voelt is het misschien wat minder. Aan de andere kant misschien voelt ze zich iets beter na wat frisse lucht.
  woensdag 13 april 2011 @ 10:20:41 #138
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95433616
Ook Nathan is fan van de afstandsbediening. Laatst deed ie het niet meer, nadat we hem hebben laten drogen deed ie het wel weer :') kortsluiting denk ik :') .

Nathan is vooral fan van speelgoed dat herrie maakt als hij er iets mee doet. Dus een rammelaar, een knisperboekje maar ook zn bal en het activity center. Oh ja, en alles waar hij op kan bijten behalve een bijtring (mama's/papa's vingers doen het erg goed ;( ).
pi_95433671
oja billendoekjes,luiers, playstationcontrollers doen het hier ook goed :D
Hij heft vandaag weer een normale temperatuur en is nu aan het dansen in z'n speelgoed.
Nog geen tandje te voelen en die bult is ook niet groter, dus ik weet het niet. Hij kwijlt nog wel veel.

Heb je de voeding dringend nodig Sola? Kunnen ze het niet bezorgen als je de situatie uitlegt? Hoop dat Amy niet veel last krijgt.
pi_95433725
Leia heeft een eigen afstandbediening gekregen :P (een oude van onze oude stereotoren die we al heel lang niet meer hebben!) zit ze heel driftig op de knopjes te drukken, wijst met het ding naar de tv en kijkt dan beteuterd omdat er niks gebeurd.. Maar ze snapt dondersgoed hoe het werkt... :D

Sola, als ze inmiddels lekker zit te spelen met de pcm op, dan kun je ook wel even een blokje met haar om naar de apotheek!
pi_95433919
Haha ja dat hadden we ook met mn nichtje gedaan ooit :D
Maar dat was toch niet zo interessant als de echte afstandsbediening :D
En bizar he, hoe ze snappen dat als je op een knopje drukt er iets op de tv gebeurd!
Mijn telefoon is trouwens ook iets magisch :') Als ie uitstaat is t gewoon een zwart ding, maar wel 1 dat ie moet hebben. Zelfs als zn hyperactieve speelgoed ernaast staat :')
Mijn zus noemt m ook mister Gadget trouwens...echt een kind van zn vader :D
pi_95434503
Bizar he? Truus snapt ook echt dondersgoed dat je met de PS-controler te tv bestuurt. Dan pak ik de controler, kijkt ze ernaar en gaat vervolgens verwachtingsvol naar de tv zitten kijken :o

Overigens heb ik een hekel aan speelgoed op batterijen dat herrie maakt. Heb laatst al ergens de batterijen uitgehaald omdat ik gillend gek werd }:|
pi_95436005
Erg he, bepaalde speelgoeddingen met muziek/geluid.. :X

Onze telefoons/fototoestels/afstandsbieding/controllers zijn verboden gebied voor Isabel. Maar ze snapt dondersgoed hoe het werkt inderdaad. :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_95436033
haha, Floris heeft een paar dingen die herrie maken, maar die vind ik zelf ook wel leuk ;)
nou ja tegenwoordig wordt 1 van die dingen amper nog gebruikt, want die ligt in de box en meneer dus amper meer. En als ie in de box is, dan staat ie :')
Een ander ding dat herrie maakt is zn speeltafelding en dat vind ie zo leuk, dat ik t ook niet erg vind (plus geen liedje dat in je hoofd blijft zitten. Alleen een muziekje, blaffend hondje, kwakend eendje enz.). Dat koppie van m als ie eraan staat en geluid maakt O+
Oh en hij heeft een hele leuke olifant die geluid maakt als ie erop drukt en dan gaat ie rijden O+ Die vind ie ook helemaal leuk (en is leuke afleiding als ie weer s iets aan t slopen is :P dan gaat ie naar dat ding, dus das functionele herrie ;))
pi_95437490
Tnx voor de tips. Ik ben een blokje om geweest met haar en ze vond het wel fijn :) met pcm was haar temp 37.7 en net in bed gelegd en het was weer 39.0. Ik snap niet zo goed waar het van komt. Ze is niet verkouden, geen tandjes op komst, geen inenting gehad. Ze heeft gewoon koorts en is daardoor wat mopperig en wat lamlendig.

babylaptop haha. Dan nog een minibank en dan hoort ze er hier helemaal bij :P Wij zitten met onze laptop op de bank.

Ik heb net kabouterthee gekocht en jam voor op brood. Maar nu bedenk ik me dat ik beter een extra fles melk kan geven als tussendoortje, dat heeft ze harder nodig.
pi_95449359
Mag ik even egotrippen...

Vandaag op de opvang heeft ze voor het eerst een paar keer van rug naar buik gerold O+ O+ heel bewust en heel goed! En net thuis deed ze het ook maar even gelijk voor mij voor! O+ OMG wat ben ik trots O+ O+

Ze gaat ineens zo hard! Praktisch loszitten ineens, de hele dag hoor ik muhma!! Muhma!! Als ze me even niet ziet: Muhma! En als ik dan naar haar toe ga dan glimt ze helemaal blij! Nu rollen van rug naar buik O+ (ze bleef steeds steken op 1 arm, maar nu heeft ze dus gewoon in 1 keer door hoe ze verder moet)

Ik kan wel huilen zo trots ben ik :@ erg hè?
pi_95453250
Hoi,

Ik heb dit forum via een vriendin die hier wel eens post (is nu zwanger). Ik heb een vraagje over mijn zoontje n.a.v. het bezoek bij het cb. Lees wel eens mee op een ander forum, maar heb niet zo'n hoge pet van de mensen die daar zitten.
Via mijn vriendin hoor ik goede verhalen. Vind het wel een beetje vervelend om hier binnen te komen met een vraag, maar het is even niet anders.

Mijn zoontje Yaro was w.b. lengte en gewicht altijd niet iets boven het gemiddelde in zijn curve. 4 weken terug waren we er voor onze 7 maanden afspraak en mochten we, gezien wat hij toen at, over naar 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes. Ik vond de overgang zoals zij hem daar zeiden wat snel (zij wilde bv melk uit een tuitbeker en niet meer uit de fles), maar binnen een week zaten we wel op zo'n schema, maar dan op onze manier.
Naar mijn idee deed hij het hier erg goed op, maar voor mijn nieuwsgierigheid ging ik 2 weken laten naar het weeg uurtje om te kijken of mijn gevoel ook klopte. Tot mijn verbazing was hij 130 gram afgevallen. Niets om ons druk om te maken, hij was 2 dagen niet lekker geweest en hij leek het verder prima te doen.
Maar omdat onze volgende afspraak pas 25 mei is, wilde ze me 2 weken later opnieuw zien.

Vandaag dus weer geweest, en weer was hij afgevallen. Dit keer maar 30 gram, maar toch. We hadden nu gewoon een afspraak, dus hadden we iets meer de tijd. Eetschema besproken, ontwikkeling, enz. De verpleegkundige gaf aan dat zij er ook geen verklaring voor had, ze een mooi, gezond en vrolijk mannetje zag. Vroeg of ik me zorgen maakte (uh nee, hij lacht, is erg actief, huilt zelden itt de eerste 2 maanden oftewel hij doet het super). Dus spraken we af dat ik gewoon zo door zou gaan en we verder zouden kijken bij de volgende afspraak. Wel ging ze het overleggen met de arts omdat zij ook geen verklaring had. Bij bijzonderheden zou ze bellen.

Om 16.00 uur belde ze terug. De arts vond dat hij toch wel veel was afgeweken van zijn lijntje en moest denken aan een gluten allergie. Nou zitten allergieën wel in de familie, maar geen gluten allergie. De arts had aangegeven dat je dit vaker ziet bij kinderen van zijn leeftijd (bijna 8 maanden) die ineens gewicht verliezen. Zij adviseerde me om de komende 4 weken, tot de volgende afspraak de gluten zo veel mogelijk te schrappen.

Nu wil ik dat natuurlijk wel doen als dat moet gebeuren, maar ik twijfel. Hij heeft geen klachten (heb een lijstje gevonden met bv afwijkende ontlasting, opgezwollen buik, buikpijn, overgeven, diaree, obstipatie, enz. Hij heeft af en toe wel eens een bolle buik, maar is vaak snel weer weg. Hij geeft tegenwoordig meer ontlasting nu hij vast voedsel eet (2x per dag ipv 1x), maar dit varieert van smeuïg tot wat vaster. Geen bijzondere ontlasting enz.
Juist het brood, de pasta's en de koekjes als tussendoortje vind hij lekker en zouden we moeten schrappen. We zouden hem nu tussen de middag ook pap moeten geven. Hij eet dit nu wel in de ochtend, maar is geen favoriet, dus om dit nou 2x per dag te geven....

Nogmaals, wat moet dat moet, maar omdat hij geen klachten heeft twijfel ik. Dus nu is mijn vraag of meer dames (of heren) hier ervaring mee hebben. Alle tips en info is welkom. Ik wil eerst e.e.a. op een rijtje zetten voordat ik beslis wat ik ga doen.

Oja, nog even zijn schema zoals hij nu is:
08.00 uur 180 cc pap
10.30 uur fruit met sap
12.30 uur 1 boterham met sap en daarna een fles van 170 cc
16.00 uur tussendoortje (koekje, ontbijtkoek, soepstengel, rijstwafel, liga, rozijnen) met sap
18.15 uur avondmaaltijd en toetje
19.15 uur flesje (variërend tussen 170 - 200 cc afhankelijk van de hoeveelheid die hij bij zijn avondmaaltijd heeft gegeten.

Alvast bedankt,

Yaro en Astrid
sorry voor het lange verhaal
pi_95453465
Orea wat goed van Leia! *O*

Ik kom hier dan eindelijk afscheid nemen... ik heb het de afgelopen dagen zo druk gehad met verjaardag, dierentuin en veel werken dat ik geen puf meer had om alle foto's te uploaden.

Bedankt voor alle felicitaties van afgelopen weekend! Wij hebben een superfijne dag gehad. Lisa heeft echt geen moment gehuild op haar verjaardag, ondanks dat ze maar een half uurtje geslapen heeft. Ze is gruwelijk verwend, we weten niet eens meer waar we alle zooi kwijt moeten. ;) Zie spoiler voor alle cadeaus...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We gingen van hulpeloos meisje van een paar uurtjes oud...

naar een meisje dat al snel haar hoofdje op kon tillen...

naar een oranjefan met 3 maanden oud...

naar een meisje dat zelf kon zitten...

een tuttebel was...

en speelde op het strand...

en op de schommel...

naar een jarig meisje met een kliedertaart (waarmee ze weigerde te kliederen)

die trakteerde op school... O+

en nu hebben we een dreumes! O+ :D O+ :D

:W Daaaaggg! :W
Bedankt voor alle tips en adviezen en jullie gezellige verhalen! Tot in het volgende topic!
pi_95459128
Zo kanonne Nikki :D gelukkig is ze maar 1 keer per jaar jarig, anders kon je binnen een jaar verhuizen naar een grotere woning voor alle speelgoed :P

Heerlijk, nogmaals gefeliciteerd met je grote dame! :*

Oh en As, ik heb er helaas geen ervaring mee dus kan je geen tips geven. Er is hier wel ergens een topic over allergieën, wellicht die even opzoeken om te kijken of de mensen daar wat tips hebben of dingen herkennen? Veel succes in elk geval, zorgen om je beeb zijn niet leuk!
pi_95459481
As, hebben jullie een natuurwinkel/reformzaak? daar hebben ze veel glutenvrije producten die je als vervanging kan geven. Vervelend zeg! Wij mogen juist weer beginnen met gluten, want Amy reageerde er niet goed op (obstipatie en afwijkende ontlasting)

Orea, wat goed zeg van Leia! Trotse moeder! Dat het snel gaat is zo herkenbaar. Amy gaat ook als een speer. Kan ineens zelfstandig zitten en draait heel de dag om. Zostraks waren mijn ouders er en toen bracht ik haar naar bed, dus zij zwaaien naar haar en toen zwaaide ze terug :o nog eens proberen, deed ze het weer en uur later weer :o Mijn kind kan zwaaien. Ook had ze haar speen in haar hand dus mijn vader vroeg "wat heb jij in je hand?" steekt ze haar hand naar hem uit om het te laten zien. Mijn kind kan dingen :D

[ Bericht 39% gewijzigd door Solagratia op 13-04-2011 20:24:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')