Ik had de 'S' voor Club Dance niet gezien en dacht even dat je een of ander hip broodje (als in 'Club Sandwich') ging etenquote:Op woensdag 6 april 2011 15:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
Lijstje!
O: twee sneetjes met selleriesalade en een plakje ham
L: twee sneetjes met hagelslag
T: kom zelfgefixte kippen-groentenbouillon met prei, courgette en wat verdwaalde rijst
T: ham-augurkrolletjes
D: ovenschotel met aardappel, courgette en kaas
S: Club Dance
T: vla met aardbeien waar we gisteren niet aan toegekomen zijn
Best tevree!
Vandaag bezweken voor hagelslagquote:Op woensdag 6 april 2011 16:00 schreef V1z0R het volgende:
S Club 7!
Ennuh, geen broodje Co vandaag Maria?
Netjes trouwens hoe je suikervrij (fruit uitgezonderd) blijft!
Ik moest net ook al denken aan SSSSS CLUUUUB, GONNA SHOW YOU HOOOOOW!quote:Op woensdag 6 april 2011 16:06 schreef motorbloempje het volgende:
Doooooooooooooon't stop! Never give up! Hold your head high and reach the top! Let the world see what you have got, bring it all back to you! *zing*!
Dat eerste komt vast door het laatste!quote:Op woensdag 6 april 2011 16:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Vandaag bezweken voor hagelslageerlijkheidshalve wel vermeld
![]()
En nee, geen broodje Co, had ik even geen zin an!
O.a. ben ik bang!quote:Op woensdag 6 april 2011 16:14 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat eerste komt vast door het laatste!
Co.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wat zit er allemaal op een broodje Co?
Dat ze dan nog niet zijn uitverkocht!quote:
Broodje met mayo,sambal en rauwkostquote:Op woensdag 6 april 2011 16:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wat zit er allemaal op een broodje Co?
Wel mee eens. Shakes zijn als je gaat bulken misschien nuttig, maar 1600 kcals aan shake lijkt me wat veel van het goede.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:46 schreef uniekhoorn het volgende:
V1zOr, vind je die shakes echt nodig? Ben zelf niet zo van de supplementen.
Netjes, want vroeger haade je dat niet.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mozeskriebel, 4500 kcals? Daar doe ik drie dagen over.
Ik zou willen dat ik dat mocht etenquote:Op woensdag 6 april 2011 16:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mozeskriebel, 4500 kcals? Daar doe ik drie dagen over.
Echt nietquote:
Sorry, ik haal het wegquote:
Dan komt het aantal kcals al wat lager uit natuurlijk!quote:Sommige fabrikanten geven een energie aan van 0 kcals omdat vrije aminozuren niet als eiwitten gedeclareerd kunnen worden maar ze geven wel degelijk energie.
Dankje. Ik kom echt wel boven de 1125 dagelijks hoor.quote:
Melk - kalfjesquote:Op woensdag 6 april 2011 16:58 schreef V1z0R het volgende:
Zit ook melk in die shake's wat meetelt! a 600kcal
Uhm.. of juist hoger?quote:Misschien dat loveli dit kan ophelderen over de aminozuren?
[..]
Dan komt het aantal kcals al wat lager uit natuurlijk!
Maar meestal niet boven de 1200. Ik tel jouw lijstjes altijd roughly op en je komt daar bijna nooit boven.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dankje. Ik kom echt wel boven de 1125 dagelijks hoor.
Wat is nu jouw doel? Ook (vooral) massa kweken?quote:Op woensdag 6 april 2011 17:05 schreef V1z0R het volgende:
Ik eet en drink naar wat ik het beste vind aanvoelen, wat neerkomt op geen hongergevoel en maximale prestaties in de sportschool. En die shakes zijn gewoon handig! [/lui]
Lekker he, dat zonnetje!quote:Op woensdag 6 april 2011 17:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wauw ik ben een beetje verkleurd met vanmiddag in de zon zitten!
Leuk vandaag, volle dag. Nu wel nog tot 6 uur wachten op rijles.
4500 kcal vind ik trouwens wel veel, zeker als je jezelf nog wat te zwaar vindt...
Gister al, maar toen had ik geen lijstje gepost.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:35 schreef Rituals het volgende:
Katjang pedis! Die doet vandaag z'n herintreden in je lijstje of niet?![]()
Nee, geen voormalige loverquote:
volgens mij valt dat best wel mee. Ik (probeer) geen kcals meer te tellen, dus ik weet het niet, maar kan het me niet voorstellenquote:Op woensdag 6 april 2011 17:28 schreef conleche het volgende:
[..]
Maar meestal niet boven de 1200. Ik tel jouw lijstjes altijd roughly op en je komt daar bijna nooit boven.
XMmetje, hoe is het met alle stressverschijnselen, wordt dat al iets minder?Of nog niet?quote:Op woensdag 6 april 2011 17:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
volgens mij valt dat best wel mee. Ik (probeer) geen kcals meer te tellen, dus ik weet het niet, maar kan het me niet voorstellen.
Wel lekkerquote:Op woensdag 6 april 2011 17:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Gister al, maar toen had ik geen lijstje gepost.M'n gemengde noten waren op, (ik heb sinds een tijdje die dry roasted van Duyvis, dat zijn eigenlijk alleen pinda's, cashews en amandelen. Toen ik het nog streng deed had ik de dry roasted amandelen van 11/100 kh's.)
Maar aangezien de zak katjang er nog lag en ik geen zin had in boodschappen......wel lekker, inderdaad!
Nu moet ik echt wel boodschappen gaan doen zo. Had gisteren ipv kwark, die ook op was, maar slagroom genomen met aardbeien. Wel lekker natuurlijk, maar 80 gram ongeklopt was best veel, eenmaal geklopt.
Co heeft wel een beetje gelijk. Hoewel ik natuurlijk niet altijd kan inschatten hoe groot jouw porties zijn.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
volgens mij valt dat best wel mee. Ik (probeer) geen kcals meer te tellen, dus ik weet het niet, maar kan het me niet voorstellen.
dat dus!quote:Op woensdag 6 april 2011 17:38 schreef _Calimero_ het volgende:
Evening!
holy cr*** 4500?? Met eetbuien kom ik daar nog niet eens bij in de buurt!
Vergeet niet dat V1 meer massa heeft om in stand te houden, dus zijn onderhoud is sowieso hoger dan jouw onderhoud. Plus hij is een man dus meer spieren dus meer verbranding plus hij sport veel.quote:
Dan nog vind ik 4500kcal veel.quote:Op woensdag 6 april 2011 18:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Vergeet niet dat V1 meer massa heeft om in stand te houden, dus zijn onderhoud is sowieso hoger dan jouw onderhoud. Plus hij is een man dus meer spieren dus meer verbranding plus hij sport veel.
Ik heb vrijdag mijn gesprek voor Het Onderzoek zeg maar... En drie dagen beursstaan, met morgen een grote presentatie. Nee, de stress is er nog wel.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:57 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
XMmetje, hoe is het met alle stressverschijnselen, wordt dat al iets minder?Of nog niet?
Ik vond die wijntjes bij jou laatst wel gezellig, binnenkort (als je ooit een weekend vrij hebt!) in de herhaling? (om het even waar..)
Lief!quote:Op woensdag 6 april 2011 18:15 schreef motorbloempje het volgende:
en Mr.Mo heeft me op weten te beuren over m'n niet zo goeie voldoende én is nu mijn verjaardagsontbijt aan 't halen![]()
Recept!!! (pleasequote:
Ooh das balen! Kun je het herkansen? T voelt altijd heel rot zoiets...quote:Op woensdag 6 april 2011 18:26 schreef _Calimero_ het volgende:
ik kreeg gisteren mijn eerste onvoldoende van deze studie terug (had de opdracht ook wel afgeraffeld... maar baalde toch)
Ja, dat.quote:
1 hele broccoli in stukken snijden inclusief stam en in wat groentebouillon koken (2 blokjes, anderhalve liter water ofzo)quote:Op woensdag 6 april 2011 18:35 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Recept!!! (please) Ik heb t een keer gegeten en vond het heerlijk, maar
de mijne mislukt altijd
Zeg popje, hou je nu op met die onzin? 2x Chinees deze week, bananasplit. Enough is enough!quote:
Ja!! Ik vind die volle kwark echt lekkerder dan slagroom!quote:
blame Mark, die wilde uit eten.quote:Op woensdag 6 april 2011 18:49 schreef conleche het volgende:
[..]
Zeg popje, hou je nu op met die onzin? 2x Chinees deze week, bananasplit. Enough is enough!
*streng*
Shit, de kwark vergeten.
Toen ik klein was had je heel vaak kinderseries/films die half tekening waren en half echt. Dat vond ik verschrikkelijk. Zo'n teleurstelling als je op woensdagmiddag ging klaarzitten voor een film (meestal Zweeds van makelij) en je hoopte op iets pipi langkousachtigs en je kreeg zo'n halfproduct.quote:
Man? Vrouw? Leeftijd?quote:Op woensdag 6 april 2011 19:25 schreef Djieluh het volgende:
Hallo! Ik denk dat ik in het verkeerde topic zit maar ik kon geen topic vinden over mensen die problemen hebben om kilo's bij te komen. Precies het tegenovergestelde van de meeste mensen helaas.
Ben 178cm groot en tot mijn verbazing woog ik vanmorgen een schokkende 55 kiloPaar maanden terug was dit 65 kilo. Het is als ik ziek ben dat ik een paar kilo afval en het duurt dan ook maanden voordat ik deze verloren kilo's weer bij heb. Mijn stofwisseling werkt enorm goed.
Iemand tips/ideeën? Graag via pm.
GMTA! *tikt hem aan*quote:Op woensdag 6 april 2011 19:36 schreef MarMar het volgende:
Ik denk dat Viz misschien tips heeft?
En verder Djieluh, wat eet je ongeveer op een dag? Wat doe je op een dag? Ik zou denk ik advies vragen bij arts/sportschool, maar dat heb je vast al gedaan?
Ontbijten went. Als brood niet lukt, dan kwark/yoghurt/havermout/brinta.quote:Op woensdag 6 april 2011 19:44 schreef Djieluh het volgende:
Sinds ik vanaf 1 maart gediplomeerd ben, ben ik werkzoekende voor een tijdelijke baan voor 4 maanden. Dit gaat behoorlijke stroef. Dus op het moment zit ik thuis. Ga wel regelmatig nog naar de stad(uitzendbureau's / UWV)
Op het moment eet ik op een dag echt heel weinig. S'morgens als ik opsta dan moet ik mezelf dwingen om een boterham te eten want mijn hongergevoel is er niet.
Zo te lezen wil je helemaal niet zoveel eten... Groente en fruit is heel goed, maar je mag er ook wel iets meer bij eten, eiwitten ofzo, misschien een lekker visje.quote:Hetzelfde geld voor s'middags en s'avonds eet ik een behoorlijke portie groenten/fruit etc. Helaas heb ik de lichaamsbouw van mijn moeder, dit betekent dat ik kan eten wat ik wil. Maar als ik ziek word val ik kilo's af (5 kilo laats) en dit duurt maanden voordat ik deze enigsinds weer bij heb.
Sporten doe je op goed voer. Als je sport om gewicht (spierweefsel) aan te zetten, dan moet je voor de training eiwitten eten en clak erna kun je carbs eten om je voorraden weer aan te vullen.quote:Ik ben nog niet naar een sportschool geweest, komende vrijdag ga ik in een dorp hier in de buurt er naartoe.
Ha! Ik heb het gevoel dat de verminderde eetlust een klein beetje zijn intrede doet, of heb ik het mis?quote:Op woensdag 6 april 2011 19:48 schreef sigme het volgende:
daglijst:
200 gr creme fraiche / slagroom & lijnzaad (6)
pannekoekjes (3,5 gr kh pp)
• 100gr eiwit (1,4)
• 50gr roomkaas (0,8)
• 15 gr tarwezemel (4,5)
2 puntje quiche (2)
125 gr witlof & tonijn uit blik (1)
50gr rosbief & 25gr kaas (1)
125 gr zalmmoot, 125 gr broccoli & 38 gr peperboursin (2)
75 ml slagroom & eidooier (2)
====
18 gr kh
2300 kcal
====
Bezigheden: beesten als gewoonlijk, steensjouwen, nog wat extra steensjouwen en wat klusjes.
Aaah okee, mijn recept was: broccoli koken in bouillon, daarna creme fraische erbij en staafmixer erin, geen goed idee! Ik ga het zo eens proberen haha!quote:Op woensdag 6 april 2011 18:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
1 hele broccoli in stukken snijden inclusief stam en in wat groentebouillon koken (2 blokjes, anderhalve liter water ofzo)
in een pan aardappel en ui aanbakken. Als de broccoli een beetje zachter wordt het water van de broccoli naar de aardappel/ui overgieten en de aardappelen beetgaar koken.
Daarna alles bij elkaar en de staafmixer erin
serveren met wat room en/of geitenkaas
creme fraiche zou ik er niet zo vroeg doorheen gooien idd, eerst staafmixer en dan als de soep gereed is een schepje creme fraiche in je bord erbij doen werkt beterquote:Op woensdag 6 april 2011 19:55 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Aaah okee, mijn recept was: broccoli koken in bouillon, daarna creme fraische erbij en staafmixer erin, geen goed idee! Ik ga het zo eens proberen haha!
Denk je? We eten wel steeds iets minder (2600 - 2600 -2400 -2200), maar ik voel het nog niet als verminderde eetlust. Mischien als iets afgenomen paniekquote:Op woensdag 6 april 2011 19:52 schreef conleche het volgende:
[..]
Ha! Ik heb het gevoel dat de verminderde eetlust een klein beetje zijn intrede doet, of heb ik het mis?
Ja lijkt me ook, maar dat was volgens de moeder van een vriendin van mij het recept van haar heerlijke soep, ik geloof er iig niks vanquote:Op woensdag 6 april 2011 19:57 schreef MarMar het volgende:
[..]
creme fraiche zou ik er niet zo vroeg doorheen gooien idd, eerst staafmixer en dan als de soep gereed is een schepje creme fraiche in je bord erbij doen werkt beter
Mwah, gewoon je eetpatroon vasthouden als je niets doet helpt vast ook al beetjes..quote:Op woensdag 6 april 2011 19:58 schreef Djieluh het volgende:
Het probleem komt eigenlijk alleen voor als ik niks doe. Als ik met school /stage bezig ben, neem ik 6 boterhammen mee, fruit, koekje en cup-asoup. Als ik dan thuiskom kom, kom ik uitgehongerd aan.
Toen woog ik ~65 kilo. Maar het zit ook heel erg in mijn familie, mijn moeder, opa, oom en mijn andere opa hebben het allemaal.
Volgens mij ben ik de droom van iedere afvaller, afvallen zonder er iets voor hoeven te doen![]()
Thanks voor het advies so far.
Nee, want afvallen door te weinig weinig eten is niet goedquote:Op woensdag 6 april 2011 19:58 schreef Djieluh het volgende:
Volgens mij ben ik de droom van iedere afvaller, afvallen zonder er iets voor hoeven te doen![]()
al dat room is pas op het állerlaatst erbij doen!quote:Op woensdag 6 april 2011 19:55 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Aaah okee, mijn recept was: broccoli koken in bouillon, daarna creme fraische erbij en staafmixer erin, geen goed idee! Ik ga het zo eens proberen haha!
Dat weten we, maar je bent dus niet de droom van elke afvallerquote:Op woensdag 6 april 2011 20:01 schreef Djieluh het volgende:
Het is niet dat ik wil afvallen, ik wil juist bijkomen!
Idd de leeftijd speelt ook een rol.
Eventjes voor de duidelijkheid, ik kom hier omdat het juist een probleem voor mij is en ik wil mij hierin actief op verbeteren. Dan hoef ik van jouw niet te horen dat ik "eigenwijs" ben.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:07 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dat weten we, maar je bent dus niet de droom van elke afvalleriedereen hier eet meer dan jij en afvallen kunnen we heus prima.
En je bent best een beetje eigenwijs...
Rustig maar.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:13 schreef Djieluh het volgende:
[..]
Eventjes voor de duidelijkheid, ik kom hier omdat het juist een probleem voor mij is en ik wil mij hierin actief op verbeteren. Dan hoef ik van jouw niet te horen dat ik "eigenwijs" ben.
Mijn ideequote:
quote:* uniekhoorn is veelvraat
Je weet best zelf dat je er niet "niets voor doet" t'is niet dat je veel eet en toch afvalt en je geeft zelf aan dat je meer eet als je naar school/werk gaat. Daar zit je sleutel tot de oplossing.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:13 schreef Djieluh het volgende:
[..]
Eventjes voor de duidelijkheid, ik kom hier omdat het juist een probleem voor mij is en ik wil mij hierin actief op verbeteren. Dan hoef ik van jouw niet te horen dat ik "eigenwijs" ben.
Veranderen van gewicht als dat niet "vanzelf" gaat komt altijd op hetzelfde neer: aanpassen aan een nieuwe leefstijl. Jij zal moeten leren meer te eten. Net als minder eten vergt dat discipline. En het went. En daarnaast kan sporten heel nuttig zijn.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:13 schreef Djieluh het volgende:
[..]
Wisten we allangquote:Op woensdag 6 april 2011 20:34 schreef conleche het volgende:
Oh, Mindhunters is op TV, daar heb ik aan meegewerkt!
Ben nog druk in de onderhandelingsfase en word af en toe overmand door twijfels. Overweeg nu een volledig nieuw bedrijf op te zetten zonder de 'last' van het verleden. Moet ''alleen'' nog ''even'' een betrouwbare en creatieve programmeur vinden die voor niets wil werken (quote:Op woensdag 6 april 2011 20:50 schreef Viking84 het volgende:
Hee Tink, hoe is het? Komt het eigen bedrijf al van de grond?.
Dat klinkt goedquote:Op woensdag 6 april 2011 20:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ben nog druk in de onderhandelingsfase en word af en toe overmand door twijfels. Overweeg nu een volledig nieuw bedrijf op te zetten zonder de 'last' van het verleden. Moet ''alleen'' nog ''even'' een betrouwbare en creatieve programmeur vinden die voor niets wil werken () en op zoek naar de diverse onderdelen voor het product. Ben er ondertussen wel zeker van dat mijn idee goed is. Ben op diverse europese beursen geweest en het nog nergens tegengekomen, terwijl de markt er wel om vraagt.
Ik weeg nou 61 en wil graag naar 57/58. Gemiddeld sport ik zo'n 4 a 5 uur in de week.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:11 schreef sigme het volgende:
Welkom Norich!
Post vooral lijstjes
Hoeveel weeg je, hoeveel wil je wegen, hoeveel sport je nu en je broccoli?
Antwoorden lees ik morgen wel eens, nu bedtijd. 'truste Slankies!
Uh nou ja het is geen origineel recept inderdaad, maar in de mixer heeft olijven, knoflook, kappertjes, basilicum (niet versequote:Op woensdag 6 april 2011 22:10 schreef Perruche het volgende:
Puff, pesto met olijven? Bedoel je tapenade?
mooi lijstje! Ik doe alleen nooit olijven door de pesto?quote:Op woensdag 6 april 2011 22:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hier ook een eindstand van de dag:
O: dubbele boterham pindakaas, koffie met melk
L: dubbele kaas, dubbele ham, sinaasappel
T: appel
T: 2 plakjes roggebrood
D: salade van fusilli, witlof, paprika, radijs, bleekselderij en gegrillde kip, met honingmosterddressing (wilde eigenlijk pesto maken, maar ik heb geen olijven meer)
T: mininepmagnum, met stukjes amandeldie had ik wel verdiend!
Morgen om 8 uur beginnen. Vroeg!
ook dit vind ik een netjes lijstje. Alleen het leeuwendeel aan groente ontbreekt!quote:Op woensdag 6 april 2011 22:09 schreef Perruche het volgende:
Ook een lijstje, zo even door de kcal checker:
O: 3x speltbrood (1x jam, 2x kaas)
T: gekookt ei
L: 4 rosti, mais, 2 kleine stukjes vlees
T: appel, koffie verkeerd, 3 nougat
B: 2x 20 minuten fietsen
D: omelet (2 ei), sla (gemixte sla, 1 grote tomaat, kwart komkommer)
S: BodyPump
T: 250 ml volle yoghurt met halve grote appel, kaneel en beetje honing
edit: 1800 kcal.
volgens mij is zwarte pesto - o wacht dat was zwarte tapenade.. eh... je hebt iig wel rode pestoquote:Op woensdag 6 april 2011 22:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
mooi lijstje! Ik doe alleen nooit olijven door de pesto?
[..]
ook dit vind ik een netjes lijstje. Alleen het leeuwendeel aan groente ontbreekt!
merci! i know, te weinig groenten, maar gisteren had ik veel dus het is niet zo heel ergquote:Op woensdag 6 april 2011 22:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
mooi lijstje! Ik doe alleen nooit olijven door de pesto?
[..]
ook dit vind ik een netjes lijstje. Alleen het leeuwendeel aan groente ontbreekt!
Voor uit blik echt lekkerquote:Baktat Gevulde paprika Gevulde groene paprika's met rijst en specerijen.
Soort dolma's maar dan paprika ipv wijnbladeren? Klinkt goedquote:Op woensdag 6 april 2011 22:46 schreef Probability het volgende:
[..]
Voor uit blik echt lekker!! Niet dat ik het ooit eerder heb gegeten
!!
En 100 kcals per 100 gram.. ga de rest ook maar opeten denk ik (blikje is 350 gram)
Dolmas heb ik ook nooit gegeten, ja wel een hapje maar niet veel meer.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Soort dolma's maar dan paprika ipv wijnbladeren? Klinkt goed
Nee gewoon bij de Albert Heyn, stond wel in het Turkse schap!quote:Op woensdag 6 april 2011 22:50 schreef Blurred86 het volgende:
Dolmas, jummiewaar heb je die gevulde paprika's gekocht dan Prob? in een Turkse supermarkt ofzo? klinkt lekker in ieder geval!
mooi bordjequote:Op woensdag 6 april 2011 22:53 schreef Probability het volgende:
[..]
Nee gewoon bij de Albert Heyn, stond wel in het Turkse schap!
[ afbeelding ]
DOLMAAAquote:Op woensdag 6 april 2011 22:53 schreef Probability het volgende:
[..]
Nee gewoon bij de Albert Heyn, stond wel in het Turkse schap!
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |