Man? Vrouw? Leeftijd?quote:Op woensdag 6 april 2011 19:25 schreef Djieluh het volgende:
Hallo! Ik denk dat ik in het verkeerde topic zit maar ik kon geen topic vinden over mensen die problemen hebben om kilo's bij te komen. Precies het tegenovergestelde van de meeste mensen helaas.
Ben 178cm groot en tot mijn verbazing woog ik vanmorgen een schokkende 55 kiloPaar maanden terug was dit 65 kilo. Het is als ik ziek ben dat ik een paar kilo afval en het duurt dan ook maanden voordat ik deze verloren kilo's weer bij heb. Mijn stofwisseling werkt enorm goed.
Iemand tips/ideeën? Graag via pm.
GMTA! *tikt hem aan*quote:Op woensdag 6 april 2011 19:36 schreef MarMar het volgende:
Ik denk dat Viz misschien tips heeft?
En verder Djieluh, wat eet je ongeveer op een dag? Wat doe je op een dag? Ik zou denk ik advies vragen bij arts/sportschool, maar dat heb je vast al gedaan?
Ontbijten went. Als brood niet lukt, dan kwark/yoghurt/havermout/brinta.quote:Op woensdag 6 april 2011 19:44 schreef Djieluh het volgende:
Sinds ik vanaf 1 maart gediplomeerd ben, ben ik werkzoekende voor een tijdelijke baan voor 4 maanden. Dit gaat behoorlijke stroef. Dus op het moment zit ik thuis. Ga wel regelmatig nog naar de stad(uitzendbureau's / UWV)
Op het moment eet ik op een dag echt heel weinig. S'morgens als ik opsta dan moet ik mezelf dwingen om een boterham te eten want mijn hongergevoel is er niet.
Zo te lezen wil je helemaal niet zoveel eten... Groente en fruit is heel goed, maar je mag er ook wel iets meer bij eten, eiwitten ofzo, misschien een lekker visje.quote:Hetzelfde geld voor s'middags en s'avonds eet ik een behoorlijke portie groenten/fruit etc. Helaas heb ik de lichaamsbouw van mijn moeder, dit betekent dat ik kan eten wat ik wil. Maar als ik ziek word val ik kilo's af (5 kilo laats) en dit duurt maanden voordat ik deze enigsinds weer bij heb.
Sporten doe je op goed voer. Als je sport om gewicht (spierweefsel) aan te zetten, dan moet je voor de training eiwitten eten en clak erna kun je carbs eten om je voorraden weer aan te vullen.quote:Ik ben nog niet naar een sportschool geweest, komende vrijdag ga ik in een dorp hier in de buurt er naartoe.
Ha! Ik heb het gevoel dat de verminderde eetlust een klein beetje zijn intrede doet, of heb ik het mis?quote:Op woensdag 6 april 2011 19:48 schreef sigme het volgende:
daglijst:
200 gr creme fraiche / slagroom & lijnzaad (6)
pannekoekjes (3,5 gr kh pp)
• 100gr eiwit (1,4)
• 50gr roomkaas (0,8)
• 15 gr tarwezemel (4,5)
2 puntje quiche (2)
125 gr witlof & tonijn uit blik (1)
50gr rosbief & 25gr kaas (1)
125 gr zalmmoot, 125 gr broccoli & 38 gr peperboursin (2)
75 ml slagroom & eidooier (2)
====
18 gr kh
2300 kcal
====
Bezigheden: beesten als gewoonlijk, steensjouwen, nog wat extra steensjouwen en wat klusjes.
Aaah okee, mijn recept was: broccoli koken in bouillon, daarna creme fraische erbij en staafmixer erin, geen goed idee! Ik ga het zo eens proberen haha!quote:Op woensdag 6 april 2011 18:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
1 hele broccoli in stukken snijden inclusief stam en in wat groentebouillon koken (2 blokjes, anderhalve liter water ofzo)
in een pan aardappel en ui aanbakken. Als de broccoli een beetje zachter wordt het water van de broccoli naar de aardappel/ui overgieten en de aardappelen beetgaar koken.
Daarna alles bij elkaar en de staafmixer erin
serveren met wat room en/of geitenkaas
creme fraiche zou ik er niet zo vroeg doorheen gooien idd, eerst staafmixer en dan als de soep gereed is een schepje creme fraiche in je bord erbij doen werkt beterquote:Op woensdag 6 april 2011 19:55 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Aaah okee, mijn recept was: broccoli koken in bouillon, daarna creme fraische erbij en staafmixer erin, geen goed idee! Ik ga het zo eens proberen haha!
Denk je? We eten wel steeds iets minder (2600 - 2600 -2400 -2200), maar ik voel het nog niet als verminderde eetlust. Mischien als iets afgenomen paniekquote:Op woensdag 6 april 2011 19:52 schreef conleche het volgende:
[..]
Ha! Ik heb het gevoel dat de verminderde eetlust een klein beetje zijn intrede doet, of heb ik het mis?
Ja lijkt me ook, maar dat was volgens de moeder van een vriendin van mij het recept van haar heerlijke soep, ik geloof er iig niks vanquote:Op woensdag 6 april 2011 19:57 schreef MarMar het volgende:
[..]
creme fraiche zou ik er niet zo vroeg doorheen gooien idd, eerst staafmixer en dan als de soep gereed is een schepje creme fraiche in je bord erbij doen werkt beter
Mwah, gewoon je eetpatroon vasthouden als je niets doet helpt vast ook al beetjes..quote:Op woensdag 6 april 2011 19:58 schreef Djieluh het volgende:
Het probleem komt eigenlijk alleen voor als ik niks doe. Als ik met school /stage bezig ben, neem ik 6 boterhammen mee, fruit, koekje en cup-asoup. Als ik dan thuiskom kom, kom ik uitgehongerd aan.
Toen woog ik ~65 kilo. Maar het zit ook heel erg in mijn familie, mijn moeder, opa, oom en mijn andere opa hebben het allemaal.
Volgens mij ben ik de droom van iedere afvaller, afvallen zonder er iets voor hoeven te doen![]()
Thanks voor het advies so far.
Nee, want afvallen door te weinig weinig eten is niet goedquote:Op woensdag 6 april 2011 19:58 schreef Djieluh het volgende:
Volgens mij ben ik de droom van iedere afvaller, afvallen zonder er iets voor hoeven te doen![]()
al dat room is pas op het állerlaatst erbij doen!quote:Op woensdag 6 april 2011 19:55 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Aaah okee, mijn recept was: broccoli koken in bouillon, daarna creme fraische erbij en staafmixer erin, geen goed idee! Ik ga het zo eens proberen haha!
Dat weten we, maar je bent dus niet de droom van elke afvallerquote:Op woensdag 6 april 2011 20:01 schreef Djieluh het volgende:
Het is niet dat ik wil afvallen, ik wil juist bijkomen!
Idd de leeftijd speelt ook een rol.
Eventjes voor de duidelijkheid, ik kom hier omdat het juist een probleem voor mij is en ik wil mij hierin actief op verbeteren. Dan hoef ik van jouw niet te horen dat ik "eigenwijs" ben.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:07 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dat weten we, maar je bent dus niet de droom van elke afvalleriedereen hier eet meer dan jij en afvallen kunnen we heus prima.
En je bent best een beetje eigenwijs...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |