abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2011 @ 19:26:30 #226
229513 Blurred86
Live Positive
pi_95132197
congrats Vik met je gesprek! is het voor een baan die je niet echt wilt of is het meer dat je vond dat het eerste gesprek slecht ging en dat je daarom niet verwacht had dat je uitgenodigd zou worden :? (sorry als je het al eens verteld heb, ik heb best wat gemist de laatste tijd :P) In ieder geval wel een goeie egoboost om uitgenodigd te worden lijkt me *O*

ik ben een beetje ziekjes aan het worden denk ik ;( heb de hele dag al keelpijn en mijn oren klikken en nu ben ik moe en begin ik hoofdpijn te krijgen, blergh.
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  woensdag 6 april 2011 @ 19:29:14 #227
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95132362
@ Blurred: Thx :) Het is nogal ver weg en het is in een gehorig pand, dat is het vooral. En ik weet dus niet of ik het daarvoor graag genoeg wil. Maar er zijn wel ontwikkelingsmogelijkheden voor mij (op het gebied van schrijven) en daarmee kan het wel de baan worden die ik wil ;). Dus moet ik het toch maar proberen, kijken hoe het gaat :). En het zit er wel in dat ze op korte termijn weer moeten verhuizen ivm de groei van het personeelsbestand, dus wie weet komen ze dan op een gunstiger plek terecht. Iig is dit m'n eerste tweede gesprek, dus dat is ook wel weer een goeie oefening :).

En beterschap! :*. Hopelijk is het snel weer over!
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? woensdag 6 april 2011 @ 19:31:23 #228
70532 loveli
N
pi_95132481
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:25 schreef Djieluh het volgende:
Hallo! Ik denk dat ik in het verkeerde topic zit maar ik kon geen topic vinden over mensen die problemen hebben om kilo's bij te komen. Precies het tegenovergestelde van de meeste mensen helaas.

Ben 178cm groot en tot mijn verbazing woog ik vanmorgen een schokkende 55 kilo :? Paar maanden terug was dit 65 kilo. Het is als ik ziek ben dat ik een paar kilo afval en het duurt dan ook maanden voordat ik deze verloren kilo's weer bij heb. Mijn stofwisseling werkt enorm goed.

Iemand tips/ideeën? Graag via pm.
Man? Vrouw? Leeftijd?
crap in = crap out
  woensdag 6 april 2011 @ 19:32:26 #229
269400 Djieluh
Flagged For Awesome
pi_95132544
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:31 schreef loveli het volgende:

[..]

Man? Vrouw? Leeftijd?
Ben een man, 21 jaar oud.
pi_95132751
Ik denk dat Viz misschien tips heeft?

En verder Djieluh, wat eet je ongeveer op een dag? Wat doe je op een dag? Ik zou denk ik advies vragen bij arts/sportschool, maar dat heb je vast al gedaan?
  woensdag 6 april 2011 @ 19:36:27 #231
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95132754
Mjam, m'n D was weer lekker :9 2 hele courgettes, aardappelschijfjes, kaas, slagroom en kruiden :Y)

Djieluh, welkom! Post anders eens wat je op een gemiddelde dag eet? Misschien kunnen er wel voedingsstoffen bij (V1z0R weet daar vast veel van, dat is onze gezond-eten-bunker-vent! :+ )

Anyway, ik ga naar de sportschule >:O
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 6 april 2011 @ 19:36:53 #232
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95132777
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:36 schreef MarMar het volgende:
Ik denk dat Viz misschien tips heeft?

En verder Djieluh, wat eet je ongeveer op een dag? Wat doe je op een dag? Ik zou denk ik advies vragen bij arts/sportschool, maar dat heb je vast al gedaan?
GMTA! *tikt hem aan* *)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 6 april 2011 @ 19:44:27 #233
269400 Djieluh
Flagged For Awesome
pi_95133170
Sinds ik vanaf 1 maart gediplomeerd ben, ben ik werkzoekende voor een tijdelijke baan voor 4 maanden. Dit gaat behoorlijke stroef. Dus op het moment zit ik thuis. Ga wel regelmatig nog naar de stad(uitzendbureau's / UWV)

Op het moment eet ik op een dag echt heel weinig. S'morgens als ik opsta dan moet ik mezelf dwingen om een boterham te eten want mijn hongergevoel is er niet. Hetzelfde geld voor s'middags en s'avonds eet ik een behoorlijke portie groenten/fruit etc. Helaas heb ik de lichaamsbouw van mijn moeder, dit betekent dat ik kan eten wat ik wil. Maar als ik ziek word val ik kilo's af (5 kilo laats) en dit duurt maanden voordat ik deze enigsinds weer bij heb.

Ik ben nog niet naar een sportschool geweest, komende vrijdag ga ik in een dorp hier in de buurt er naartoe.
pi_95133379
daglijst:
200 gr creme fraiche / slagroom & lijnzaad (6)

pannekoekjes (3,5 gr kh pp)
• 100gr eiwit (1,4)
• 50gr roomkaas (0,8)
• 15 gr tarwezemel (4,5)

2 puntje quiche (2)
125 gr witlof & tonijn uit blik (1)

50gr rosbief & 25gr kaas (1)
125 gr zalmmoot, 125 gr broccoli & 38 gr peperboursin (2)
75 ml slagroom & eidooier (2)
====
18 gr kh
2300 kcal
====

Bezigheden: beesten als gewoonlijk, steensjouwen, nog wat extra steensjouwen en wat klusjes.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 6 april 2011 @ 19:50:10 #235
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_95133481
Zo. Rijst met kip, Thaise groenten en rode curry was lekker én makkelijk. :9~
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_95133489
klinkt wel als heel weinig eten, komt neer op twee belegde boterhammen, een portie avondeten en wat fruit?
dan kom je misschien aan 700 kcal...
Ontbijt dan met havermout/brinta/yoghurt met muesli of iets en gooi er zeker tussen ontbijt en lunch en tussen lunch en diner nog een tussendoortje bij en dat tussendoortje mag best een boterham zijn in jouw geval.. op zijn minst!

Ik zit in een rolstoel, kan niet sporten én ben geen kerel en trust me, als je als man nog een stuk minder eet dan ik is dat géén goed teken.
  Vis een optie? woensdag 6 april 2011 @ 19:52:02 #237
70532 loveli
N
pi_95133595
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:44 schreef Djieluh het volgende:
Sinds ik vanaf 1 maart gediplomeerd ben, ben ik werkzoekende voor een tijdelijke baan voor 4 maanden. Dit gaat behoorlijke stroef. Dus op het moment zit ik thuis. Ga wel regelmatig nog naar de stad(uitzendbureau's / UWV)

Op het moment eet ik op een dag echt heel weinig. S'morgens als ik opsta dan moet ik mezelf dwingen om een boterham te eten want mijn hongergevoel is er niet.
Ontbijten went. Als brood niet lukt, dan kwark/yoghurt/havermout/brinta.
quote:
Hetzelfde geld voor s'middags en s'avonds eet ik een behoorlijke portie groenten/fruit etc. Helaas heb ik de lichaamsbouw van mijn moeder, dit betekent dat ik kan eten wat ik wil. Maar als ik ziek word val ik kilo's af (5 kilo laats) en dit duurt maanden voordat ik deze enigsinds weer bij heb.
Zo te lezen wil je helemaal niet zoveel eten... Groente en fruit is heel goed, maar je mag er ook wel iets meer bij eten, eiwitten ofzo, misschien een lekker visje.
quote:
Ik ben nog niet naar een sportschool geweest, komende vrijdag ga ik in een dorp hier in de buurt er naartoe.
Sporten doe je op goed voer. Als je sport om gewicht (spierweefsel) aan te zetten, dan moet je voor de training eiwitten eten en clak erna kun je carbs eten om je voorraden weer aan te vullen.
crap in = crap out
pi_95133635
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:48 schreef sigme het volgende:
daglijst:
200 gr creme fraiche / slagroom & lijnzaad (6)

pannekoekjes (3,5 gr kh pp)
• 100gr eiwit (1,4)
• 50gr roomkaas (0,8)
• 15 gr tarwezemel (4,5)

2 puntje quiche (2)
125 gr witlof & tonijn uit blik (1)

50gr rosbief & 25gr kaas (1)
125 gr zalmmoot, 125 gr broccoli & 38 gr peperboursin (2)
75 ml slagroom & eidooier (2)
====
18 gr kh
2300 kcal
====

Bezigheden: beesten als gewoonlijk, steensjouwen, nog wat extra steensjouwen en wat klusjes.
Ha! Ik heb het gevoel dat de verminderde eetlust een klein beetje zijn intrede doet, of heb ik het mis? :P
pi_95133820
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 18:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

1 hele broccoli in stukken snijden inclusief stam en in wat groentebouillon koken (2 blokjes, anderhalve liter water ofzo)
in een pan aardappel en ui aanbakken. Als de broccoli een beetje zachter wordt het water van de broccoli naar de aardappel/ui overgieten en de aardappelen beetgaar koken.
Daarna alles bij elkaar en de staafmixer erin :9

serveren met wat room en/of geitenkaas O+
Aaah okee, mijn recept was: broccoli koken in bouillon, daarna creme fraische erbij en staafmixer erin, geen goed idee! Ik ga het zo eens proberen haha!
pi_95133958
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:55 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Aaah okee, mijn recept was: broccoli koken in bouillon, daarna creme fraische erbij en staafmixer erin, geen goed idee! Ik ga het zo eens proberen haha!
creme fraiche zou ik er niet zo vroeg doorheen gooien idd, eerst staafmixer en dan als de soep gereed is een schepje creme fraiche in je bord erbij doen werkt beter :)
  woensdag 6 april 2011 @ 19:58:17 #241
269400 Djieluh
Flagged For Awesome
pi_95133992
Het probleem komt eigenlijk alleen voor als ik niks doe. Als ik met school /stage bezig ben, neem ik 6 boterhammen mee, fruit, koekje en cup-asoup. Als ik dan thuiskom kom, kom ik uitgehongerd aan.
Toen woog ik ~65 kilo. Maar het zit ook heel erg in mijn familie, mijn moeder, opa, oom en mijn andere opa hebben het allemaal.

Volgens mij ben ik de droom van iedere afvaller, afvallen zonder er iets voor hoeven te doen :+

Thanks voor het advies so far.
pi_95133999
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:52 schreef conleche het volgende:

[..]

Ha! Ik heb het gevoel dat de verminderde eetlust een klein beetje zijn intrede doet, of heb ik het mis? :P
Denk je? We eten wel steeds iets minder (2600 - 2600 -2400 -2200), maar ik voel het nog niet als verminderde eetlust. Mischien als iets afgenomen paniek _O-

Maar goed, afgezien van het gebrek aan gebrek aan eetlust bevalt het me eigenlijk prima, leuk om weer eens op een heel andere wijze met eten bezig te zijn, en het eten zelf is wel erg lekker (want moddervet). Ik vind alleen lastig dat de groente zo beperkt is, maar goed, dat moet dan maar. Heel lang zo strikt ga ik het niet doen, en dan kan er daarna gewoon weer een literblik sperziebonen bij :9~.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_95134034
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:57 schreef MarMar het volgende:

[..]

creme fraiche zou ik er niet zo vroeg doorheen gooien idd, eerst staafmixer en dan als de soep gereed is een schepje creme fraiche in je bord erbij doen werkt beter :)
Ja lijkt me ook, maar dat was volgens de moeder van een vriendin van mij het recept van haar heerlijke soep, ik geloof er iig niks van :P (denk dat t uit een blik kwam!!)
pi_95134085
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:58 schreef Djieluh het volgende:
Het probleem komt eigenlijk alleen voor als ik niks doe. Als ik met school /stage bezig ben, neem ik 6 boterhammen mee, fruit, koekje en cup-asoup. Als ik dan thuiskom kom, kom ik uitgehongerd aan.
Toen woog ik ~65 kilo. Maar het zit ook heel erg in mijn familie, mijn moeder, opa, oom en mijn andere opa hebben het allemaal.

Volgens mij ben ik de droom van iedere afvaller, afvallen zonder er iets voor hoeven te doen :+

Thanks voor het advies so far.
Mwah, gewoon je eetpatroon vasthouden als je niets doet helpt vast ook al beetjes..
Met jouw huidige dieet afvallen is niet hetzelfde als "er niets voor doen" als je het zo stelt, doe ik er veel minder voor.
  Vis een optie? woensdag 6 april 2011 @ 20:01:18 #245
70532 loveli
N
pi_95134187
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:58 schreef Djieluh het volgende:
Nee, want afvallen door te weinig weinig eten is niet goed ;)

Verder ben je man en jong, dat zijn factoren die ook meespelen.
crap in = crap out
  woensdag 6 april 2011 @ 20:01:48 #246
269400 Djieluh
Flagged For Awesome
pi_95134220
Het is niet dat ik wil afvallen, ik wil juist bijkomen!
Idd de leeftijd speelt ook een rol.
pi_95134582
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:55 schreef mango_cream het volgende:

[..]

al dat room is pas op het állerlaatst erbij doen! :o anders gaat t ook schiften en zulks :)
Ja doei.
pi_95134604
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:01 schreef Djieluh het volgende:
Het is niet dat ik wil afvallen, ik wil juist bijkomen!
Idd de leeftijd speelt ook een rol.
Dat weten we, maar je bent dus niet de droom van elke afvaller :6 iedereen hier eet meer dan jij en afvallen kunnen we heus prima.

En je bent best een beetje eigenwijs...
pi_95134914

O+ hoofdgerecht

Saffraan risotto met groene asperges met tomaten uit de oven O+
Ja doei.
  woensdag 6 april 2011 @ 20:13:35 #250
269400 Djieluh
Flagged For Awesome
pi_95135027
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:07 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dat weten we, maar je bent dus niet de droom van elke afvaller :6 iedereen hier eet meer dan jij en afvallen kunnen we heus prima.

En je bent best een beetje eigenwijs...
Eventjes voor de duidelijkheid, ik kom hier omdat het juist een probleem voor mij is en ik wil mij hierin actief op verbeteren. Dan hoef ik van jouw niet te horen dat ik "eigenwijs" ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')