abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:18:24 #1
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94832559
Vorig deel Zwangerschap en geboorte deel 757
April:
08 april 2011: J-net
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally (meisje)

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar (papa)

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor *** (meisje)
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79 (jongen)
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa) (jongen)
14 juni 2011: Danielle_
17 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81 (jongen)
30 juni 2011: PM-girl

Juli:
08 juli 2011: Popples en Prowl
12 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa
27 juli 2011: __Isis__

Augustus:
02 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
05 augustus 2011: Sannne (meisje)
14 augustus 2011: Beregd (papa)
18 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: BeessieJen
26 augustus 2011: p_iglet
27 augustus 2011: ziggyziggyziggy
31 augustus 2011: Linda2205 (jongetje)

September:
01 september 2011: LeNeHe
06 september 2011: wickie
07 september 2011: Mevr_Mus
14 september 2011: Kaarr
18 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene
23 september 2011: Lujaxa
29 september 2011: Aoraki

Oktober
3 oktober 2011: sverbem
19 oktober 2011: Kleurdoos
20 oktober 2011: Susie

November
22 november 2011: Vlindur
24 november 2011: Raantje
24 november 2011: bitterend

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Tankgirl op 31-03-2011 08:54:03 ]
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:19:30 #2
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94832642
aargh, doe ik het weer, let ik wel op het vorige deel, maar niet op de titel van het nieuwe deel :')

Zou een mod de titel voor mij willen aanpassen a.u.b.? :*
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_94832898
T_T Wil je jongetje achter mijn naam zetten?
Lotte!
Noah!
pi_94833018
Ons meisje is geboren! Afgelopen zondag is mijn vrouw ingeleid. Ze hebben meteen de vliezen kunnen breken omdat ze al 2 cm ontsluiting had. Na een zeer heftige bevalling is onze dochter geboren. Helaas liggen moeder en dochter al sinds zondag in het ziekenhuis. Mijn vrouw heeft heel veel bloed verloren (1300cc), bovendien is de placenta operatief verwijderd en onze meid heeft het erg moeilijk gehad. Gelukkig gaat het steeds beter en ze eet al via finger feeding. Nu moet ze nog gaan drinken aan de borst. Gelukkig komt de borstvoeding op gang.

Het is een ontzettend zware tijd voor ons alle drie en van een roze wolk is nog niet echt sprake. Een ziekenhuis is geen leuke plek om te zijn. Geen privacy, geen rust en vooral, niet je eigen spulletjes.

Voor iedereen die nog gaat bevallen, heel veel succes! En hopelijk gaat het bij jullie beter!
Sinds 27 maart 2011 hebben we een klein roze wondertje in ons leven...
pi_94833094
Gefeliciteerd Grizzly, en wat heftig hey! Ik hoop dat ze snel aansterken allebei, en dat jullie roze wolk snel mag komen!
pi_94833278
Grizzly gefeliciteerd en ik hoop dat de donkere wolken snel optrekken en plaatsmaken voor wat roze wolkjes met een stralend zonnetje!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:30:52 #7
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94833346
Grizzly, gefeliciteerd met jullie meisje, mogen jullie snel van jullie wondertje genieten :*

Linda, ik heb het aangepast!
pi_94833757
T_T, bedankt!

Grizzly, gefeliciteerd met je dochter! Hopelijk komt voor jullie de tijd om te genieten snel! :*
Lotte!
Noah!
pi_94834297
Dankjulliewel allemaal. We hopen er inderdaad het beste maar van, maar de knderarts denkt dat het nog wel een aantal dagen kan gaan duren. Mijn vrouw zit er af en toe ook helemaal doorheen. Door de hormonen, vermoeidheid, maar ook de onduidelijkheid.

Wat mij betreft zou iedereen er heel erg rekening mee moeten houden dat als je eenmaal in het ziekenhuis moet blijven dat je er op moet rekenen dat het zwaar is, zelfs na de bevalling. Dus mocht je dat overkomen, probeer zeker positief te blijven, maar reken erop dat het zwaar kan zijn.
Sinds 27 maart 2011 hebben we een klein roze wondertje in ons leven...
pi_94834705
Grizzlybeer gefeliciteerd! Sterkte in deze tijd, de eerste periode ziekenhuis is herkenbaar, heel naar dat nog niet duidelijk is wanneer ze naar huis mogen. Zeker zwaar voor jullie allebei. Hopelijk gaat voor jullie het genieten snel beginnen!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94835284
Grizzly, gefeliciteerd met jullie dochter. Sterkte de komende dagen, hopelijk knappen zowel moeder als kind snel op en mogen ze mee naar huis! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_94835521
Hier een paar plaatjes van onze pretecho afgelopen maandag! O+

Even uitrekken: rechts een arm en schuin voor/naar links toe een been... of dit nou lekker ligt...?! :D:

Lekker liggen met een arm in z'n nek (net als zijn broer Bas is dit nu al zijn favoriete houding... we vinden Bas bijna dagelijks net zo 'relaxed' in bed):

Omdat we wel wat meer wilden zien, mocht ik even gaan staan en gaan bewegen... hij was een beetje gedraaid, maar veel zin om echt anders te liggen had meneer niet... nú al eigenwijs! _O- :

ps... enne... nog een keer :@ ...; wil iemand in de OP zetten dat we een jongen krijgen??? ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door Jose81 op 30-03-2011 23:20:44 ]
pi_94835530
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:23 schreef Linda2205 het volgende:
T_T Wil je jongetje achter mijn naam zetten?

Whaaaha dat had ik nog niet gelezen *O* *O* Wat leuk O+
pi_94836502
Owww dan mogen jullie achter mijn naam ook meisje zetten O+ O+

José wat prachtig zeg!! Hele mooie foto's!

[ Bericht 9% gewijzigd door Sannne op 31-03-2011 01:20:05 ]
pi_94838251
Wauw José wat een mooie duidelijke foto's!! O+

Grizzly: gefeliciteerd met jullie dochter. *O* Hopelijk komt de roze wolk gauw aandrijven en kunnen jullie erop meerijden. Veel sterkte de komende tijd ook voor jullie drietjes.
Enneh.....niet dat ik nieuwsgierig ben :@ , maar hoe heet ze?

[ Bericht 9% gewijzigd door danic op 31-03-2011 00:08:54 ]
pi_94839232
Grizzly, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! Hopelijk gaar alles snel weer beter met moeder en dochter zodat het genieten echt kan gaan beginnen!!

Hier morgenochtend (nou ja eik vandaag al zie ik wel) m'n 20 weken echo! Heb er erg zin in maar vind het ook wel spannend! Ik hoop dat ik morgen even een foto kan plaatsen, maar kan niets beloven, moet daarna namelijk werken en daarna weer naar de eerste les van de zwangerschapsgym (ben ik overigens ook wel benieuwd naar)

En dus tevens een mijlpaal!! Vandag ook precies 20 weken!! Op de helft!
  donderdag 31 maart 2011 @ 05:29:47 #17
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94842307
Grizzly van harte.
Lig hier al uurtje of 3 wakker met voorwerk. Zet nog niet door. Ga proberen nog wat te slapen.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_94843050
Grizzly & Vrouw van harte! *O* Hopelijk kan het genieten snel beginnen..
pi_94843057
Spannend j-net!
Zet m op!
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:29:12 #20
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94843093
Grizzly en vrouw gefeliciteerd. Helaas weet ik hoe het voelt, maar hier komen jullie ook wel doorheen! Hopelijk mogen de twee dames snel mee naar huis!!!!

Er was in het vorige topic nog een nieuwe zwangere, gefeliciteerd!

J-net, spannend, hopelijk zet het snel door! En dan zijn Tally en ik gewoon aan de beurt. (de grote vraag wordt nu, blijf ik bovenaan staan of komt tally nog bovenaan de lijst te staan?)
Hier helemaal nix te merken, hoewel ik gisteren even dacht dat de grote leegloop begonnen was! Maar blijkbaar niet....
Oh en beeb is nog niet ingedaald, dus ik mag echt niet thuis blijven aanklooien als de vliezen breken, maar meteen naar het
Zh.

Had trouwens twee formulieren gekregen om deel te nemen aan onderzoeken. 1 was om een medicijn toe te dienen indien het kindje zuurstofgebrek heeft (daar doen we wel aan mee) en het andere is een onderzoek naar de ruggeprik. Maar als je dan in de testgroep valt krijg je meteen een ruggeprik. Ik wil echt wel een ruggeprik als ik erom vraag, maar om die al bij binnenkomst te krijgen..... Wat zouden jullie doen?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:32:32 #21
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94843128
Het voorwerk is er; wordt niet erger, maar neemt niet af. Manlief is naar zijn werk gegaan. Voor wat mij bertreft mag het doorzetten, want dit kan ik ook niet echt super noemen.
Keep you posted ;)
pi_94843157
J-net!! wat spannend! O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:39:55 #23
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94843237
Grizzly, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen, kan mij helemaal voorstellen dat je in een ziekenhuis totaal niet uitrust of kunt genieten. :*
En nee, ik ben net als Danic niet nieuwsgierig hoor, maar wat voor mooie naam heeft ze gekregen?

Oh, J-net, spannend!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:52:34 #24
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94843409
Jose81 & Sannne, ik heb het erbij gezet!
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:55:35 #25
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94843456
Even voor de duidelijkheid
Zou een mod de topictitel willen veranderen in deel 758? :*
pi_94843751
Grizzly, gefeliciteerd met je dochter, en wat heftig is het zo zeg!
J-net, spannend hoor, dat voorwerk.

Nou, ik heb gisteren overleefd, maar ik was helemaal stuk 's avonds. We hadden ook nog voorlichting over bevallen in het ziekenhuis, en het beeld wat Grizzly schetst was eigenlijk ook een beetje waar ik gisteravond tegenaan liep... Ik neig nog steeds wel naar poliklinisch, maar een ziekenhuis blijf ik denk ik toch maar niets vinden....

Vandaag maar heel rustig aan doen, misschien even wat kraamkadootjes maken, morgen op kraamvisite bij vrienden..
pi_94844796
J-net spannend!! Hoop dat het gauw doorzet, want een paar dagen met voorwerk lijkt me ook niks.
Jeetjejom, als je eerder wilt zijn als Tally moet je volgens mij wel opschieten. Krijgt Tally niet op 8 april een geplande keizersnee? Das volgende week vrijdag al.
En daarna sta ik bovenaan, OMG :o
pi_94845033
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:08 schreef Jose81 het volgende:

Even uitrekken: rechts een arm en schuin voor/naar links toe een been... of dit nou lekker ligt...?! :D:
[ afbeelding ]

Lekker liggen met een arm in z'n nek (net als zijn broer Bas is dit nu al zijn favoriete houding... we vinden Bas bijna dagelijks net zo 'relaxed' in bed):
[ afbeelding ]

Omdat we wel wat meer wilden zien, mocht ik even gaan staan en gaan bewegen... hij was een beetje gedraaid, maar veel zin om echt anders te liggen had meneer niet... nú al eigenwijs! _O- :
[ afbeelding ]

ps... enne... nog een keer :@ ...; wil iemand in de OP zetten dat we een jongen krijgen??? ;)
wat leuk! mooie foto's!
wij hebben ook 3 weken geleden een pretecho laten maken...ik zal ze ook even later posten.
pi_94845214
Grizzly gefeliciteerd met jullie dochter!
Onwijs mooie foto's Jose.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_94845387
Gefeliciteerd grizzly!

Mooie echo Jose!!

Jeetjejom, een ruggeprik bij binnenkomst vind ik nog wel wat eigenlijk. Ik zou dan zelf denk ik toch liever voor de keuze gaan als je het zelf wilt.
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:33:07 #31
238474 Jeetjejom
pi_94845579
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 10:25 schreef mrien het volgende:
Jeetjejom, een ruggeprik bij binnenkomst vind ik nog wel wat eigenlijk. Ik zou dan zelf denk ik toch liever voor de keuze gaan als je het zelf wilt.
Dat is ook het punt waar ik tegenaanloop. Wil heel graag meedoen aan onderzoeken, maar meteen een ruggeprik (vooral omdat ik vanaf het eerste begin me moet melden en niet wachten tot ik al een uur om de 5 min weeën moet hebben ofzo)....

En of ik tally ga inhalen, een week is natuurlijk nog best lang hè :p en ik gun haar ook wel een koppositie, maar dan moet j-net zich ook haasten!
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:00:55 #32
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94846388
Zucht, ik krijg sinds een tijd vit. D capsules via mijn verloskundige. Ik dacht dat ik mijn herhaalrecept kwijt was, maar ik moest gewoon een nieuw recept aanvragen bij mijn verloskundige.

Het probleem is alleen dat ze deze capsules elke keer niet genoeg op voorraad hebben dus ik moet een dag van tevoren de capsules bestellen zodat ik ze de volgende dag op kan halen..

Dus ik bel mijn verloskundige met de vraag of zij het recept kunnen doorsturen naar de apotheek..

moet ik hem op komen halen tussen 9 en 12 :(
Dat betekent het volgende:

• Ik ga het recept halen bij verloskundige (tussen 9 en 12).

• Naar de apotheek met het recept.

• Kan weer weggaan, want ze hebben het pas de volgende dag op voorraad.

• Volgende dag weer naar de apotheek voor de capsules :')
pi_94846406
Waarom was je eerste bevalling ook alweer een ks geworden?
pi_94846472
pfff lekker is dat Tankgirl! waarom kunnen ze het niet gewoon naar de apotheek faxen?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_94846771
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:52 schreef The_Tankgirl het volgende:
Jose81 & Sannne, ik heb het erbij gezet!
Dank je wel! :*
pi_94846833
grizzly proficiat en hopelijk mogen moeder en dochter inderdaad vlug opknappen

j-net spannend meid, hopelijk mag het doorzetten...

Hier meteen 2 voorschriften voor vitD laten voorschrijven zo moest ik maar één keer er om lopen :) en heb ik genoeg voorraad in huis
De spuitjes heb ik gisteren weer voorschriftjes voor moeten laten schrijven.. maar dat hebben ze gelukkig wel in stock :)

Mooie echo's zien voorbij komen...

hier 14 mei 20weken echo... ben soms zo jaloers dat er dames zijn die zo vaak mogen gluren :o hier is het van 7 maart geleden en dan pas 14 mei terug..
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_94847116
Ik ben me nu even aan het inlezen over ouderschapsverlof, dit wil ik graag gaan opnemen zodra ik terug ben van mijn zwangerschapsverlof zodat ik pas later mijn contract aan hoef te laten passen..

Zijn er meer meiden hier dit dit op gaan nemen?
pi_94847269
Grizzly, gefeliciteerd!!

Cynthiaa, ik weet nog niet of ik dat ga doen. Het is onbetaald en ik wil gewoon mn 4 dagen blijven werken, ik heb de centjes hard nodig.
Ik neem mn vakantieweken op na mn verlof, dus dan ga ik pas per 1 januari weer werken.

Wij hebben ons kindje deze week ingeschreven voor het KDV. Nu voelt het gewoon echt ECHT!! We krijgen een kindje! WOW!!!
Tralalalaaa
pi_94847292
Ik heb ervoor gekozen ouderschapsverlof op te nemen. Ik heb nu, aansluitend aan mijn zwangerschapsverlof een maand ouderschapsverlof opgenomen. Dat betekend dat ik pas 27 april weer hoef te beginnen (Jelle is van 28-12-2010). Vanaf dan neem ik 4 uur in de week ouderschapsverlof op, tot januari 2012.
Als ambtenaar (wat ik dus ben) heb ik recht op 13 weken betaald ouderschapsverlof, ik ga geen gebruik maken van het onbetaalde ouderschapsverlof. Betaald is trouwens 60/70% (weet even niet precies) van je salaris.
Ik ben erg blij dat ik voor deze oplossing gekozen heb en dat ik een maand langer thuis ben!
pi_94847783
Dames, bedankt voor de ervaringen zover! :)

Mijn plan is om straks de uren per week te verdelen, werk nu 34 uur per week, nadat dit verlof "op" is mijn uren aan te laten passen. Ga dan 24 uur per week werken, die dagen staan al vast.

Ik denk dat ik dit het beste nog even met een deskundige op dit gebied kan bespreken voor ik het mijn baas voorleg?
pi_94847943
Vandaag m'n 20 weken mijlpaal met ook vanmorgen m'n 20 weken echo!! en gelukkig was alles goed! *O*

Zie hieronder het resultaat. Het geslacht blijft voor ons lekker nog een verrassing tot bij de geboorte

pi_94847973
Mooi Hilliebillie! *O*
pi_94848061
mooie echo
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_94848067
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:08 schreef Jose81 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

wat een prachtige foto's! :o O+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94848194
Gave echo hilliebillie!!! En ook mooie 3d echo van Jose!
Tralalalaaa
pi_94848197
Gefeliciteerd Grizzly!! Klinkt als eenheftgige bevalling! Hoop dat je vrouw snel opknapt!

Wow, mooie echo Jose!
en die van Hilliebillie ook!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:52:35 #47
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94848352
Zucht, wat een mooie echo's allemaal weer O+ Blijft leuk om te zien :)
Bitterend: Ik moet het wel goed typen: het was de receptioniste van de praktijk, en die kon hem schijnbaar niet per fax doorsturen, want ik vroeg er nog duidelijk om :'( Ben blij dat zij geen verloskundige is trouwens, brrrr
pi_94848452
Wat een leuk nieuws allemaal! Gefeliciteerd met de goede echo's!!
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:58:18 #49
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94848533
T blijft voorwerk grmblgrmbl
En tis irritant; gaat t door of niet etc etc. Manlief en ik hebben ons al neergelegd bij mogelijkheid van 1 april :(
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:06:55 #50
238474 Jeetjejom
pi_94848827
Nog even een *O* *O* *O* *O* voor de ontzettend mooie echo's!!!!! En voor J-net :% :% :% :% :% , dat het maar snel door mag zetten!

Cyntiaaa, ik ga ook na mijn verlof ouderschapsverlof aanvragen, wel maar voor 4 uur per week (ik werkte een halve vrijdag, die gaat dus helemaal wegvallen) en dit is bij ons onbetaald. Via de belastingdienst kun je (iig in 2011) daar wel weer een gedeelte van terugvragen.

Ik zou even navragen hoe het in je CAO geregeld is met ouderschapsverlof, want een vriendin van mij werkt in het onderwijs en heeft ook ouderschapsverlof opgenomen (gedeeltelijk betaald), maar moet daarna wel weer haar oude uren terugkomen, anders moet ze het betaalde gedeelte terugbetalen.
Ook wel logisch eigenlijk, want anders is het eerlijker om gewoon je contract aan te passen.....

quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:01 schreef mrien het volgende:
Waarom was je eerste bevalling ook alweer een ks geworden?
Mrien, ik ga ervan uit dat je het tegen mij hebt.... Maar Jorja is dmv een keizersnede geboren omdat haar hartslag niet op de weeën reageerde, die was te stabiel. Het was geen ernstige spoed (lag amper een halve minuut aan de CTG), maar de OK was ook vrij op dat moment en ik was al 22 uur bezig met 5 cm ontsluiting, dus alles bij elkaar opgeteld leek dit hun de beste oplossing.
Jouw warmte is genoeg
pi_94848897
Ik werk ook in het onderwijs, en ik kon op basis van mijn uren een bepaalde tijd betaald ouderschapsverlof nemen, en dan nog een tijd onbetaald oudersschapsverlof, waardoor ik aan het eind ervan mijn oude uren weer "op kan eisen".

Ik ga ook een deel oudersschapsverlof opnemen volgend jaar, lijkt mij wel zo relaxed..
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:13:03 #52
238474 Jeetjejom
pi_94849007
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik werk ook in het onderwijs, en ik kon op basis van mijn uren een bepaalde tijd betaald ouderschapsverlof nemen, en dan nog een tijd onbetaald oudersschapsverlof, waardoor ik aan het eind ervan mijn oude uren weer "op kan eisen".

Ik ga ook een deel oudersschapsverlof opnemen volgend jaar, lijkt mij wel zo relaxed..
Ja, dat kan zij ook, maar ze mag niet van 5 dagen werken naar 3 dagen werken dmv ouderschapsverlof en als het ouderschapsverlof 'op' is ook maar 3 dagen blijven werken, dan moet ze terug naar 5, zo bedoelde ik het eigenlijk......
Jouw warmte is genoeg
pi_94849113
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 12:06 schreef Jeetjejom het volgende:
Mrien, ik ga ervan uit dat je het tegen mij hebt.... Maar Jorja is dmv een keizersnede geboren omdat haar hartslag niet op de weeën reageerde, die was te stabiel. Het was geen ernstige spoed (lag amper een halve minuut aan de CTG), maar de OK was ook vrij op dat moment en ik was al 22 uur bezig met 5 cm ontsluiting, dus alles bij elkaar opgeteld leek dit hun de beste oplossing.
Misschien dat een ruggeprik dan wel kan helpen bij de vorderende ontsluiting? Weet niet of dat dat effect ook heeft? Mja, dan nog blijft dat deze bevalling heel anders kan gaan..
Wat zegt je gyn erover?
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:20:12 #54
238474 Jeetjejom
pi_94849249
Gyn zegt dat de eerste 5cm waarschijnlijk nu sneller zullen gaan, dat de volgende 5 cm meestal sneller gaan, maar ook dat iedere bevalling anders is en dat natuurlijk altijd het risico bestaat dat het nu weer niet opschiet.

Ze wilde zich er eigenlijk niet mee bemoeien of ik wel of niet mee moest doen aan het onderzoek, dat vond ze een hele persoonlijke beslissing (en ze is zelf ook een van de onderzoekers, dus ze vond zichzelf te bevooroordeeld). Ik denk dat het het niet gaat worden. En als de ontsluiting weer niet opschiet, verzinnen ze maar wat of geven ze alsnog een ruggeprik, maar ik ga niet al meteen bij binnenkomst meteen aan de epi :D (denk ik :Y :N :Y :N O-) :? als ik nu gewoon voor dinsdag begin, is de hele vraag overbodig omdat ik dan niet het formulier heb kunnen inleveren)
Jouw warmte is genoeg
pi_94849800
JJ, jij krijgt gewoon een hele vlotte bevalling!! :Y
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_94850204
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:13 schreef Jeetjejom het volgende:

[..]

Ja, dat kan zij ook, maar ze mag niet van 5 dagen werken naar 3 dagen werken dmv ouderschapsverlof en als het ouderschapsverlof 'op' is ook maar 3 dagen blijven werken, dan moet ze terug naar 5, zo bedoelde ik het eigenlijk......
dat snap ik, dat is voor mij ook zo, maar ik weet niet hoe het zou gaan als je na het onbetaalde ouderschapsverlof zou zeggen dat je die extra uren niet terugwilt... Ik kon geloof ik 1 jaar betaald, en dan nog 3 jaar onbetaald opnemen, uitgaande van de stap terug die ik wilde doen..
pi_94850828
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 10:33 schreef Jeetjejom het volgende:

[..]
En of ik tally ga inhalen, een week is natuurlijk nog best lang hè :p en ik gun haar ook wel een koppositie, maar dan moet j-net zich ook haasten!
Een week is veel te lang. Ze is sinds gister zo druk en ik heb het idee dat het ook voorwerk is mja ik heb het nog nooit meegemaakt. :{
Jankte gister de ogen uit mijn kop dat ze MOEST komen of stoppen met pijn doen ;(
Van mij mogen de dagen wel wat sneller gaan. Pfffff...
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_94850992
Grizzly en vrouw gefeliciteerd met jullie dochter. Hopelijk mogen jullie snel naar huis
Jose mooie echo
HB ziet er mooi uit en fijn dat alles goed was
J-net zet hem op
Tally hopelijk stopt ze met pijn doen of komt ze snel
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:20:27 #59
238474 Jeetjejom
pi_94851402
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:06 schreef Tally het volgende:

[..]

Een week is veel te lang. Ze is sinds gister zo druk en ik heb het idee dat het ook voorwerk is mja ik heb het nog nooit meegemaakt. :{
Jankte gister de ogen uit mijn kop dat ze MOEST komen of stoppen met pijn doen ;(
Van mij mogen de dagen wel wat sneller gaan. Pfffff...
Oehhhh bij Tally ook al gerommel!!!! (Niet om je hoop de grond in te boren, maar ik zei gister bij mijn gyn dat ik nog niets van voorwerk merk en haar nuchtere opmerking was: Je kan weken voorwerk hebben, maar ook hier dadelijk de deur uitlopen en meteen weer moeten omdraaien omdat het begonnen is. Het is helaas ook voor hun allemaal gokwerk)
Maar dat pijn doen ken ik wel hoor, twintig keer in een uur draaien, kijken of de benen nog gestrekt kunnen worden (NEE DAT KAN NIET, want dan komt mijn maag naar boven) dan maar eens beneden met de handen wat plaats gaan maken (NIET PRETTIG)

Ik heb sinds afgelopen week trouwens opeens de paniekaanvallen van JEZUS, waar zijn we aan begonnen. Ik kan helemaal geen twee kinderen handelen, ik vind het eigenlijk heel zielig voor Jorja, want die krijgt er zo maar opeens een babytje bij waar ze niet om heeft gevraagd.... Herkennen andere mama's dit ook?
Jouw warmte is genoeg
  Moderator donderdag 31 maart 2011 @ 13:23:09 #60
5428 crew  miss_sly
pi_94851517
Grizzlybear en vrouw gefeliciteerd *O*
Sterkte met opknappen voor je vrouw en dochter en dat jullie maar snel thuis kunnen gaan bijkomen en genieten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94851650
Jeetjejom, ik had gisteren na de voorlichting over bevallen in het ziekenhuis wel ineens de bibbers over de bevalling zelf, en wat er nou zou gaan gebeuren als ik straks nog steeds niet echt op de roze wolk belandt, en de baby alleen maar lastig zou vinden...

Dat is eigenlijk mijn grootste angst, dat ik het straks niet goed genoeg ga doen als moeder.... :@
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:39:30 #62
238474 Jeetjejom
pi_94852157
laiveneertiekje dat herken ik ook hoor, zelfs nu nog (of misschien zelfs juist nu omdat nu het opvoeden begint) ik denk dat iedereen dat wel heeft.
En wat betreft de roze wolk, volgens mij is het vrij normaal dat die soms heel roze is, soms wat minder, dan weer gewoon een witte wolk, maar soms ook een grote zwarte wolk. (ik vergelijk het stiekem met naar mijn werk gaan, ik heb heel leuk werk, dat ik echt niet zou kwijt willen, maar heb toch niet altijd even veel zin om te gaan :D)

En daarbij komt ook nog dat je het in de ogen van veel mensen waarschijnlijk niet goed doet als moeder of het gevoel hebt het niet goed te doen als moeder, maar hou er rekening mee dat iedereen het op zijn eigen manier doet en als jij en je kindje (en partner) zich prettig voelen, is het toch goed?
(hoor mij nu lullen hier, maar dat is mijn rationele kant, mijn emotionele kant zegt heeeeeeeel iets anders hoor)
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:46:13 #63
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94852400
Grizzly proficiat *O*. Hopelijk kunnen jullie snel naar huis lekker in jullie eigen omgeving O+

l'tiekje, JJ, ik herken het ook hoor! Ik lig 's nachts ook wel eens te denken aan Alexa. Die wordt dadelijk maar toch in het diepe gegooid. Alhoewel ze inmiddels wel doorheeft dat er een babietje in mama's buik zit <3.
Dinsdagavond had ik ook even een paniekmomentje. Was ik al aan het koken, belt Manlief dat ie Alexa niet op tijd kan halen, moest ik dus nog ff snel snel naar het KDV. Toen ik thuiskwam dacht ik WAAAAAAAAA straks heb ik er twee en dan en dan en dan en dan en dan? *hormonen*

Ouderschapsverlof: ik werk nu 4dg, krijg 20dg betaald en ga daarvan 1dg opnemen. Dan heb ik nog 24x3 en 24x4 dagen onbetaald staan, ook die neem ik per week 1dg op. Daarna zijn we alweer een paar jaar verder.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:48:19 #64
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94852499
Planeet Eigen Wereld.....

We krijgen een Tripp Trapp kinderstoel cadeau, van mijn mams en broer. *O* *O*
Zo enorm lief, ben er zo blij mee. Nu nog kiezen welke kleur en we mogen hem ook alvast gaan kopen, ook al kan ze er pas in Dec gebruik van maken. O+
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:59:19 #65
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94852991
Leuk Juud!

Ik heb er nog steeds spijt van dat we toen een andere hebben gekozen :Y
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:03:18 #66
238474 Jeetjejom
pi_94853166
Juud, wat leuk!!!!!! Ik heb hier 2 imitatie TrippTrapps staan, maar zonder babyinzet en beschermingsbeugels. Jorja blijft er nu op zitten, maar had eigenlijk eerder de beugel willen kopen. Maar ja we hadden ook nog een gewone kinderstoel, dus dan komt het er toch niet van he!
Jouw warmte is genoeg
pi_94853182
Leuk Juud!!

Hier is vanmorgen de kinderwagen binnengekomen, wel apart om die nu ook te hebben staan.

Ik ga eens kijken of ik een paar leuke kraamkadootjes in elkaar kan naaien... Gelukkig dat ik hier wat dingen heb liggen waar ik patronen van af kan leiden... :P
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:09:37 #68
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94853419
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:03 schreef laiveneertiekje het volgende:
Leuk Juud!!

Hier is vanmorgen de kinderwagen binnengekomen, wel apart om die nu ook te hebben staan.

Ik ga eens kijken of ik een paar leuke kraamkadootjes in elkaar kan naaien... Gelukkig dat ik hier wat dingen heb liggen waar ik patronen van af kan leiden... :P
Welke kinderwagen had je ook alweer uitgezocht, was het niet een Buzz?
Oftewel, zien!! ;)
pi_94853619
Ik toch net weer wat echt als de kw er is het Laiveneertiekje. In ieder geval dat vond ik
Juud wij hebben ook al een tripp trapp staan en het duurt nog heel lang eer ons kindje daar in kan. Zo heb ik ookal een mamafiets staan. Hoezo teveel tijd gehad
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:16:36 #70
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94853697
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:59 schreef Takkembah het volgende:
Leuk Juud!

Ik heb er nog steeds spijt van dat we toen een andere hebben gekozen :Y
Wij hadden hem ook zeker zelf gekocht als we hem niet cadeau hadden gekregen.
Ze hebben er zo lang plezier van en kunnen er zo goed in/op zitten.
Het is een enorm duur ding (al zijn er tegenwoordig nog veel duurdere stoelen) maar het is zijn geld dubbel en dwars waard.

En het is een cadeau dat ze dagelijks gaat gebruiken en waar ze lang plezier van heeft, dat vind ik ook wel een mooi idee.
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:19:26 #71
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94853833
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:14 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik toch net weer wat echt als de kw er is het Laiveneertiekje. In ieder geval dat vond ik
Juud wij hebben ook al een tripp trapp staan en het duurt nog heel lang eer ons kindje daar in kan. Zo heb ik ookal een mamafiets staan. Hoezo teveel tijd gehad
Welke combi/kleur heb jij?
Mamafiets doe ik niet aan, ik fiets nu echt zelden. :@ Straks met ons meisje zal ik op mijn vrije dag en in het weekend wel fietsen, maar dan koop ik gewoon een 2e hands Bobike met windscherm en daar doen we het dan mee.
pi_94854008
Google anders eens op mamastuur Juud. Geen hele nieuwe fiets maar je oude zo pimpen dat je toch net wat meer ruimte tussen stuur en zadel hebt.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94854066
Wij hebben een beuken tripp trapp met de "oude" beugel
pi_94854124
wat wordt er besproken bij de verloskundige bij de "geboortebespreking" en is het noodzakelijk dat de partner erbij is? ik ga denk ik toch een soort van geboorteplan samen met hem maken en die dan met de verloskundige bespreken (heeft iemand ervaring hiermee, en werd zich daar ook aan gehouden?)
mijn partner was voornamelijk mee bij de (groei)echo's, maar daar werd weinig aandacht aan hem besteed, soms was er nog niet eens een stoel zodat die gemakkelijk mee kon kijken, ik vind het daarom ook niet echt noodzakelijk dat die overal mee naartoe gaat, want de gewone afspraken bij de verloskundige zijn voor een man nu niet echt boeiend, maar kan mij wel voorstellen dat die zich ook op de geboorte wil/moet voorbereiden, soms denk ik dat hij wel een beetje te gemakkelijk over de pijn/ ongemakken en zo denkt, ook is die niet echt van de bloederige ziekenhuisseries, dus kan mij wel voorstellen dat die er tegenop ziet en zich misschien ook een soort van verplicht voelt om bij de geboorte aanwezig te zijn, maar dat misschien ook niet echt durft te zeggen,
hoe bereid je dus je partner voor op de geboorte? volgens mij praat die nog wel eens met vrouwelijke collega's, en ik probeer natuurlijk iets door te geven van wat ik gelezen heb
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:27:14 #75
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94854188
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:24 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben een beuken tripp trapp met de "oude" beugel
Ik vind die nieuwe beugel echt spuuglelijk!
Het lijkt me ook heel krap, met de beentjes, als je je kindje eruit haalt.

De oude beugel is alleen nog in beuken te krijgen, alle andere kleuren met de nieuwe. Ik heb al even zitten speuren.
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:32:20 #76
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94854411
@Zana, mijn man leest vrij veel over de zwangerschap en geboorte, in boekjes, tijdschriften en op internet.
Naar de verloskundige is ie mee geweest voor de intake en daarna alleen met echo bezoekjes.

Wel gaan we komende maand naar een info avond, dat wordt georganiseerd vanuit onze verloskundige praktijk. Dat is eenmalig 2 uur lang info, verteld door een vd verloskundigen van mijn praktijk. Dat lijkt me best nuttig, gewoon wat basis informatie.

Hij heeft een beetje dezelfde houding als ik heb, we weten niet hoe het gaat lopen, het is afwachten, het is kijken wat er op je pad komt en ermee dealen.
pi_94854440
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:26 schreef Zana het volgende:
wat wordt er besproken bij de verloskundige bij de "geboortebespreking" en is het noodzakelijk dat de partner erbij is? ik ga denk ik toch een soort van geboorteplan samen met hem maken en die dan met de verloskundige bespreken (heeft iemand ervaring hiermee, en werd zich daar ook aan gehouden?)
mijn partner was voornamelijk mee bij de (groei)echo's, maar daar werd weinig aandacht aan hem besteed, soms was er nog niet eens een stoel zodat die gemakkelijk mee kon kijken, ik vind het daarom ook niet echt noodzakelijk dat die overal mee naartoe gaat, want de gewone afspraken bij de verloskundige zijn voor een man nu niet echt boeiend, maar kan mij wel voorstellen dat die zich ook op de geboorte wil/moet voorbereiden, soms denk ik dat hij wel een beetje te gemakkelijk over de pijn/ ongemakken en zo denkt, ook is die niet echt van de bloederige ziekenhuisseries, dus kan mij wel voorstellen dat die er tegenop ziet en zich misschien ook een soort van verplicht voelt om bij de geboorte aanwezig te zijn, maar dat misschien ook niet echt durft te zeggen,
hoe bereid je dus je partner voor op de geboorte? volgens mij praat die nog wel eens met vrouwelijke collega's, en ik probeer natuurlijk iets door te geven van wat ik gelezen heb
Ik heb 'm een stuk over de partner bijstaan bij de bevalling uit mijn zwangerschapsboek laten lezen. Tevens zijn we samen naar de info avond van mijn verloskundige praktijk geweest.
Doordat we daar waren geweest was de geboortebespreking niet echt meer nodig. Ze vertellen dan hetzelfde als op die avond.
Wel hebben we snel mijn geboorteplan doorgenomen. Ze vonden 'm helemaal prima en hebben een kopie direct in het overdrachtsboek waar ze mee werken gestopt.
Uiteindelijk belandde ik in het ziekenhuis en zijn zowel de vk als ik vergeten daar mijn geboorteplan aan ze te geven daar terwijl ik speciaal een kopie nog in mijn tas had zitten.
Hierdoor konden we nog maar net op tijd roepen dat mijn partner de navelstreng door moest knippen. Ik vond het sowieso raar dat ze dat zelf niet konden bedenken trouwens :?
Ik denk dat een vk zich er in de rust bij je thuis er zeker wel aan houdt. Maar mocht je overgedragen worden aan het ziekenhuis moet je er zelf bovenop zitten en dat heb ik dus niet gedaan waardoor er toch wat dingen anders zijn gegaan dan in het plan stond.
The way you rock'n'roll
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:37:01 #78
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94854638
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:26 schreef Zana het volgende:
wat wordt er besproken bij de verloskundige bij de "geboortebespreking" en is het noodzakelijk dat de partner erbij is?

hoe bereid je dus je partner voor op de geboorte?
Ikzelf heb zelf het plan geschreven en het daarna met hem doorgenomen, waarop hij nog wat aanvullingen en veranderingen had.

Verder is hij er niet bijgeweest met de afspraak bij de VK m.b.t. die bespreking. Stelde hier ook niet veel voor.

Ik ben uiteindelijk in het ZKH ingeleid en Manlief heeft daarbij in de gaten gehouden voor mij dat dingen die we besproken hadden ook gebeurden. Het was iig fijn om te weten dat Manlief wist wat ik graag wilde, en waar ik tegenop zag bijv.

En mannen zijn er bijna niet op voor te bereiden :') ;)
Alexa en Seth zijn lief
pi_94854993
Wat zet je allemaal in het geboorteplan?
pi_94855061
Gaan jullie mannen niet naar alle bezoeken aan de vk?? ik wil graag dat hij altijd mee komt hoor! O+
vind ook fijn omdat zijn hersenen niet getast zijn door de zwangerschap en kan hij dingen beter onthouden :9
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:50:36 #81
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94855197
Middagdutje gedaan, geen voorwerk meer volgens mij. Gs maar ffies stofzuigen denk ik.
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:52:14 #82
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94855271
Mijn man is mee geweest naar alle VK bezoekjes, stond ie zelv op
pi_94855280
Ik vind het vooral fijn dat hij meegaat voor de steun, gelukkig verloopt alles voorspoedig maar mocht ik vervelend nieuws krijgen dat zit ik daar tenminste niet alleen.

En mijn vriend vindt alles super interessant om te horen, zien en mee te maken. :)
pi_94855281
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:44 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat zet je allemaal in het geboorteplan?
Ik had er in staan dat ik graag wilde dat me verteld werd wat er ging gebeuren voordat ze handelden, mits geen foetale nood.
Wat ik wilde met betrekking tot pijnstilling. Geen pethedine bijvoorbeeld.
Of ze me wilde vertellen de ogen te openen als de baby werd geboren. Vaak heb je door het persen je ogen dicht.
Dat mijn partner de navelstreng zou doorknippen na het uitkloppen hiervan.
Dat mijn partner altijd met de baby mee zou gaan als die naar een andere ruimte gaat. Ik red mij wel.
Wensen met betrekking tot borstvoeding en bijvoeding e.d.
The way you rock'n'roll
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:52:56 #85
238474 Jeetjejom
pi_94855310
Mijn man gaat ook (bijna) altijd mee. Als ie niet mee kan is dat meestal omdat we voor Jorja geen babysit hebben en de afspraak laat in de avond is....
Jouw warmte is genoeg
pi_94855346
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:46 schreef bitterend het volgende:
Gaan jullie mannen niet naar alle bezoeken aan de vk?? ik wil graag dat hij altijd mee komt hoor! O+
vind ook fijn omdat zijn hersenen niet getast zijn door de zwangerschap en kan hij dingen beter onthouden :9
Nee, weet je hoeveel vrij hij daarvoor had moeten vragen? De vk had geen avondspreekuur of iets dus dat had per bezoek zeker 1,5 tot 2uur vrij midden op de dag gekost. En er is geen enkel bezoek geweest waarvan ik zeg daar had hij bij moeten zijn. Binnen 10 minuten sta je weer buiten.
The way you rock'n'roll
pi_94855356
Juud, wij hebben een quinny buzz 4, kleur natural mavis.

En ik heb vanavond op de cursus de voorlichting over het persen, over de ontsluiting hebben we het vorige week al gehad...

Mijn O+ gaat elke keer mee naar de verloskundige, en de volgende groeiecho is hij gelukkig ook bij. De vorige keer niet, maar ik vond dat achteraf gezien niet leuk, aangezien de groei dus voorlag, en ze de hersentjes echt drie keer hebben bekeken op afwijkingen omdat de doorsnede van het hoofdje helemaal te ver voor lag...

En ik vind het wel lekker dat we nu die cursus samen doen, weet hij tenminste ook wat er te gebeuren staat, en kan hij mij rustiger houden hoop ik..
pi_94855362
quote:
ik ben 1 keer meegeweest. ik zie niet echt in, waarom ik vaker mee zou gaan (vooral omdat ik dan geen vrije dagen meer over houd, aangezien ik 2 uur reistijd voor m'n werk kwijt ben). Ik ga wel mee naar alle 4 de echo's.
pi_94855514
quote:
nee dat kan hier niet vanwege werk en reistijd en zo, maar tot nu toe had ik de steun ook nog niet echt nodig, omdat het allemaal redelijk goed ging, kan mij wel voorstellen dat de partner vaker meegaat als die het goed kan inplannen met zijn werk of als er problemen/ klachten zijn

maar bij de geboorte zou ik het wel graag willen, alleen al omdat dan iemand erbij is die je kent en die eventueel ook kan vertellen wat er gebeurd is, wanneer je zelfs door omstandigheden niet zo helder bent
pi_94855608
Onze vk heeft avondspreekuur dus dan kon hij mee.
Nu ik overgedragen ben aan het z-huis kan hij ook mee hij werkt in de buurt van het z-huis.
pi_94856140
ohh okee ik snap wel dat reistijd een grote overweging is...maar idd hier werkt mijn man 20 minuten fietsen van huis dus hij zal elke keer mee komen denk ik zo. Dat wil hij ook heel graag, alles mee maken! Het is ook het eerste keer voor ons dus dat is fijn als we alles samen mee maken O+
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:16:57 #92
238474 Jeetjejom
pi_94856240
Wij hebben idd het voordeel van een avondspreekuur bij de VK. Mijn bezoekjes aan het zh plande ik in op dagen dat mijn man vrij was..... Hij hoeft er van mij iig geen verlof voor te nemen.
Jouw warmte is genoeg
pi_94856763
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:14 schreef bitterend het volgende:
ohh okee ik snap wel dat reistijd een grote overweging is...maar idd hier werkt mijn man 20 minuten fietsen van huis dus hij zal elke keer mee komen denk ik zo. Dat wil hij ook heel graag, alles mee maken! Het is ook het eerste keer voor ons dus dat is fijn als we alles samen mee maken O+
De mijne fietst ook 20 minuten naar werk. Maar dat is 20min naar huis. 10minuten in de auto naar de vk praktijk. Daar wachten, ze liepen vaak uit dus reken zeker maar 20 minuten. 10 minuten in de auto terug. 20 minuten weer naar werk fietsen.
Dan ben je zo 2 uur verder en dat zo'n 12x o.i.d.

Ze vragen hoe het gaat, meten je bloeddruk, voelen aan je buik en luisteren de hartslag. Daar miste hij echt helemaal niks aan.
Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.
Wij hebben dat verlof in ieder geval in de kraamtijd gestopt. Daar had ik de hulp extra hard nodig bleek uiteindelijk.
The way you rock'n'roll
pi_94857105
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ze vragen hoe het gaat, meten je bloeddruk, voelen aan je buik en luisteren de hartslag. Daar miste hij echt helemaal niks aan.
Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.

Tja...mijn man en ik denken daar heel anders over...we vinden het juist fijn om dit samen te doen.
Gelukkig hoeft mijn man geen verlof voor een bezoek aan de vk in te leveren....hij blijft gewoon een uurtje extra een andere keer.

Trouwens als het je tweede kind is dan kan ik het wel snappen...maar voor het eerste keer is alles bijzonder samen.
pi_94857290
Het was mijn eerste kind maar wij zijn schijnbaar niet zo romantisch ingesteld :')
The way you rock'n'roll
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:39:47 #96
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94857323
Mijn man werkt continu diensten dus meestal pasten we de bezoekjes aan aan ons beider rooster en dan gingen/gaan we samen.
Ik vind het op zich wel leuk. Maar als hij er elke keer vrij voor zou moeten nemen zouden we het ook niet doen hoor.
pi_94857473
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het was mijn eerste kind maar wij zijn schijnbaar niet zo romantisch ingesteld :')
niks met romantisch te maken...wel dat we het traject erg spannend en bijzonder vinden.

J-net idd als mijn man vrij moet nemen dan denk ik wel of het echt noodzakelijk is maar omdat hij geen uren voor moet inleven...waarom niet :)
pi_94857624
Het is dat mijn vriend mee wil omdat hij zich (terecht) zorgen maakt. Maar anders zou ik ook alleen gaan hoor als hij er verlof voor moest nemen

En mensen met katten check mijn sig je bent gewaarschuwd
pi_94857680
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:43 schreef bitterend het volgende:

[..]

niks met romantisch te maken...wel dat we het traject erg spannend en bijzonder vinden.

J-net idd als mijn man vrij moet nemen dan denk ik wel of het echt noodzakelijk is maar omdat hij geen uren voor moet inleven...waarom niet :)
Dat vonden wij ook maar daar veranderde wel of niet meegaan naar de verloskundige niks aan.

Maar weet je, fijn dat die van jou elke keer mee kan. Het was meer de manier waarop je het maar raar leek te vinden, zeker als het je eerste kind is dat de man niet mee gaat. De realiteit is dat er weinig bijzonders en spannends is aan die bezoekjes zelf.
The way you rock'n'roll
pi_94857685
Over verlof; ik neem aansluitend aan mijn zwangerschaps/bevallingsverlof al mijn betaalde ouderschapsverlof op. Dit betekent voor mij dat ik dan pas weer na de kerstvakantie hoef te werken! *O*

Hier gaat mijn (8> ook niet altijd mee. Als het uitkomt qua tijd wel en naar echo's wel altijd, maar de controles hoeft hij van mij ook niet mee. Beetje wegen, bloeddruk meten en hartje luisteren... dat kan ik ook wel alleen aan :+ .Ik vind het altijd leuk als hij erbij is, maar het kost hem inderdaad ook weer uren. Ik heb liever dat hij ze opspaart en dan straks langer thuis is... ;).
pi_94857915
Bij beide zwangerschappen is mijn man altijd meegeweest naar de afspraken, op 1 na ofzo.
Vonden we beide erg prettig en voor hem makkelijk te regelen.
Toen we bij Lotte bij 17 weken het hartje niet konden vinden en door moesten naar het ziekenhuis waren we erg blij samen te zijn!
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:12:28 #102
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94858724
Mijn man kan ook niet mee naar alle bezoekjes, ivm zijn werk zit ie vaak overal door het land bij klanten, daar kan ie niet even pas om 11.00 uur verschijnen. En mijn praktijk heeft in principe geen avondspreekuur behalve voor de intake.

Eerlijk gezegd hoeft het voor mij ook niet zo nodig, ik vind die bezoekje vaak alleen maar nuttig vanwege groei van het kind en mijn bloeddruk, voor de rest sta ik altijd binnen 10 minuten weer buiten, daar heb ik natuurlijk ook wel mazzel mee. Nu ik om de twee weken moet vind ik het helemaal erg vaak...mijn moeder gaat wel zo af en toe mee, dat vind ze leuk en ik vind het gezellig.

Geboorteplan ben ik nog over aan het nadenken, ik denk dat ik wel wat dingen op papier zet.
Bijv dat manlief altijd bij het ukje moet blijven, en haar zoveel mogelijk zelf draagt, bij zich moet houden. Dat ze in principe geen bijvoeding mag krijgen, maar alleen borstvoeding. Ook ik wil geen pethidine krijgen bij pijn.

Als ik thuis beval zijn er weer hele andere dingen die ik belangrijk vind, dus wellicht schrijf ik daar apart iets over op.
pi_94859370
:-)

z'n eerste facepalm :-P

handjes en voetjes bij elkaar :-)
pi_94859560
hahaha die facepalm :D geweldige foto's O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:51:53 #105
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_94860430
Wow cleany! 't kindje is ook lekker op gewicht he volgens mij! Fantastische foto's! O+
A grand adventure has begun.
pi_94860736
Mooi hoor cleany
pi_94860824
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:52 schreef mrien het volgende:
Bij beide zwangerschappen is mijn man altijd meegeweest naar de afspraken, op 1 na ofzo.
Vonden we beide erg prettig en voor hem makkelijk te regelen.
Toen we bij Lotte bij 17 weken het hartje niet konden vinden en door moesten naar het ziekenhuis waren we erg blij samen te zijn!
Jeetje lijkt me eng! konden ze in het ziekenhuis snel het haartje vinden? of moesten jullie lang in spanning blijven?
pi_94860893
Gefeliciteerd grizzly! *O*

Mooie echo Jose!
Hilliebillie ook al zo'n mooie echo, dat buikje! O+
En cleany ook al mooie 3d echofoto's O+ haha facepalm _O-

Mag ik trouwens ook in de OP? Ik dacht dat ik dat al gevraagd had maar kennelijk niet, dus bij dezen: uitgerekend op 16 november. :)
¿
pi_94861024
Cleany, mooie foto's!

Geboorteplan had ik niet en maak ik nu ook niet. Je kan alles op papier zetten maar bij mij werkt dat niet, ik heb het gewoon over me heen laten komen. Beviel ( :P ) de vorige keer prima, zal nu ook wel weer goed bevallen. Ik ga me gewoon veel te druk maken als ik van te voren alles plan enzo.

Mijn man probeert mee te gaan naar de afspraken van de vk. Er is nu pas voor het eerst een afspraak voor overdag gepland, de andere waren allemaal in de avond. De komende doe ik dus alleen en dan die erna weer met man want dat is de groeiecho.

Grizzly, jammer dat je ervaringen in het ziekenhuis zo negatief zijn. Ik denk dat je kraamtijd in een ziekenhuis best goed kan zijn, maar dat het erg afhangt van de mogelijkheden van het ziekenhuis. Ik begeleid op mijn werk een project waarbij het gezin centraal gesteld gaat worden en dan zie je dat het soms heel simpele dingen zijn die je kan aanpakken. Ik hoop dat jullie snel thuis zijn.

Oja, vanaf nu ben ik 1 uur per dag ziek gemeld. Prima. Dat ene uur gebruik ik dan in principe om tussendoor te liggen en dan heb ik nog dat uurtje pauze extra dat ik flexibel inzet. Morgen voor het laatst op vrijdag werken en dan nog maar drie weken drie dagen werken.

Ik weet niet meer wie er naar ouderschapsverlof vroeg, maar hier is mijn oplossing: ik heb de laatste jaren voordat we kinderen kregen, geld opzij gezet via de levensloopregeling. Toen Driekus geboren werd, heb ik wat ouderschapsverlof opgenomen en dat betaald uit dat levenslooppotje. Dat potje is nog lang niet leeg en mijn verlof nog lang niet op, dus bij deze werkgever ga ik weer opnemen. Deze keer maak ik mijn verlof een week of drie langer. Mijn man neemt al sinds de geboorte van Driekus 4 uur per week op.
Als je ouderschapsverlof en levensloop goed combineert ga je er op papier in loon op achteruit en krijg je dat weer terug van de belasting. Is even rekenen (salarisadministratie kan dat), maar het werkt zo prima.
pi_94861045
JJ hoe gaat ie? En met je bekken?
pi_94861140
Gaat wel hoor mef. Geen last meer van bekken eigenlijk (gelukkig!). Alleen misselijk en moe, nou ja, daar kunnen we ook wel weer mee leven he :P
¿
pi_94861226
ik wordt jealous wanneer ik de mooie echofoto's zie, ik heb niet één mooie foto (maar wij waren ook niet voor een pretecho), vooral bij de groeiecho's kon ik er helemaal niets van bakken, bij de eerste groeiecho kregen wij ook geen foto mee en bij de tweede groeiecho alleen een onscherp foto, weet niet of het aan de apparatuur ligt of aan mij
pi_94861250
ohh JufJannie ook in November! gezellige boel :Y

Fijn mefke dat je 1 uur per dag kan rusten!!
pi_94861805
JJ, hou het wel in de gaten he! En anders op tijd naar de fysio. Ik heb het nu veel beter onder controle terwijl het erger is dan de vorige keer.

Zana, groeiecho's worden op standaardapparatuur gemaakt en die is er voor de grove dingen zeg maar. De 20 weken echo's worden op veel gevoeligere apparatuur gemaakt en ook de 3d echo apparaten zijn veel gevoeliger.
pi_94862066
Cleany staat je achternaam nog op de echo's?
Mefke nog even en dan mag je met verlof hoe is het met jouw bekken?
  donderdag 31 maart 2011 @ 17:53:06 #116
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94863011
Bevalplan is hier ook niet als DIT MOET GEBEUREN gebruikt, maar meer als overlegpunt van Manlief en mij, gewoon duidelijk voor ons beiden over ons beiden. Ik heb ook nooit de verwachting gehad dat alles in het plan zou gebeuren, maar het was vooral fijn om te weten dat Manlief kon inspringen op dingen. Bijv. ik zou graag Alexa zelf aanpakken, indien mogelijk. Maar ik was daar niet mee bezig en Manlief herinnerde mij daaraan door het ff te noemen en toen heb ik dat alsnog kunnen doen. En je eigen kind aanpakken is O+. Was het niet gebeurd, ook prima.

Manlief gaat hier enkel mee naar de echo's. Voor de rest ben ik binnen vijf tot tien minuten buiten, zonde van de tijd. Alles goed? Ja, alles goed. Vragen? Nee. Ff op weegschaal, ff bloeddruk, hartje luisteren DAAAG mevrouw.

Mef, fijn hoor dat uurtje :Y kan al heul veul schelen!

Oh enne ik heb vanaf vandaag VERLOFFFFFF *O*
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 31 maart 2011 @ 18:07:11 #117
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94863638
Grizzly, van harte gefeliciteerd met je dochter! *O*
En dat je meiden maar snel nar huis mogen...
pi_94865369
Ben na de discussie over de angst voor de bevalling een beetje gaan nadenken over hoe en wat.
Heb tevens het boek Baby's van Desmond Morris gelezen en daar staan veel handige tips in, althans, hoe een baby het allemaal ervaart volgens hem en dat klinkt vrij logisch. Van daaruit maak ik straks ook een plan. Heb al wat dingen die ik zeker weten wil/niet wil, mits het medisch mogelijk is.
Ik ga het bevalplan gewoon bespreken met de vk, ik ga niet lijsten onder neuzen van artsen duwen hoor ;)
En mn moeder is er altijd bij en die is pittig genoeg om te zorgen dat ze het een beetje naar mijn wens zullen doen.. Nogmaals, als dat medisch verantwoord is ;)

Ik ga nu ook alleen naar de vk, als er iets is dan werkt mijn moeder daar om de hoek dus die staat zo bij me. De controle's vind ik ook niet zo heel spannend meer.

Prachtige foto's cleany!!
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:20:53 #119
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94866493
Oh cleany, helemaal over die mooie echo van je heengescrolld! Wat mooooi O+
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:43:07 #120
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94867524
:+ O+ Takkembah; jeeeej wat lekker joh verlof!!! fijn voor je!

Wat een ontzettend mooie echo Cleany O+ als ik dat zie krijg ik ook ineens kriebels voor een pretecho.. (maja aan de andere kant gebruik ik dat geld liever voor andere leuke babystuff).

grizzly; zo ontzettend herkenbaar wat je schrijft over de kraamtijd in het ziekenhuis. Ik heb het ook al een heel stressvolle periode ervaren, weinig rust, gewoon het feit om niet 'thuis' te zijn zorgt er al voor dat je niet lekker ontspannen kan met je kleintje. en er zijn veel verplichtingen en drukte...
Ik hoop voor jullie dat je snel met het gezinnetje thuis kunnen zijn en daar het echte genieten kan beginnen.

Bevalplan heb ik niet; de vorige keer ook niet gehad. Na de vorige bevalling weet ik dat veel dingen toch niet te regelen/ plannen vallen. Ik zie wel weer hoe het komt, en probeer te ontspannen...

en ik wordt steeds nieuwsgieriger naar het geslacht van onze buikbeeb... :+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:21:45 #121
238474 Jeetjejom
pi_94869652
Mooie echo's Cleany!

Takkembah verlof!!!!!!!!!!
(en Mefke, je hoeft niet meer deel te nemen aan de levensloopregeling om gecompenseerd te worden door de belastingdienst. Natuurlijk krijg je niet alles terug, maar per uur de helft van het minimumloon. Nu ga ik maar 4 uur ouderschapsverlof opnemen, dus is het niet echt de moeite waard, maar eens per jaar bij de IB-aangifte 4*4,11*52 is toch een lekkere teruggaaf B-) )
Jouw warmte is genoeg
pi_94869806
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 16:59 schreef bitterend het volgende:

[..]

Jeetje lijkt me eng! konden ze in het ziekenhuis snel het haartje vinden? of moesten jullie lang in spanning blijven?
In het ziekenhuis kregen we direct een echo (5 min wachten ofzo, was 's avonds) en hadden we gelukkig dus snel bevestiging dat het goed zat. Toen vk hartje maar niet kon vinden stuurde ze ons direct door, tussen bk en ziekenhuis zat max 20 min denk ik
We schrokken toen wel heel erg, je wordt in die korte tijd echt 10 jaar ouder voor je gevoel
pi_94872341
jeetjejom, klopt! Maar wij krijgen nog extra terug omdat we dus opnemen uit de levensloop. Dus we houden beiden ons inkomen compleet en krijgen nog extra belastingaftrek. Bovendien hebben we zo dus niet zoveel uit het levenslooppotje nodig.

Mrien, dat vind ik dan wel weer het voordeel van een vk met echoapparaat. Volgens mij word je er echt 10 jaar ouder van ja.
pi_94872593
mrien, fijn dat alles goed was...maar ja de schrik zal wel groot zijn! mijn vk heeft ook geen echoapparaat...het is kennelijk te duur
pi_94872753
Even egopost van mij sorry
Ik heb al niet zo denderende week en net kwam er tijdens het spugen een golfje bloed mee.
Het komt echt uit mijn keel en die doet ook heel erg zeer. De 1e keer dat ik dat had heb ik in paniek de HAP gebeld die waren niet onder de indruk ook de HA later die week niet. Maar ik zit er wel even doorheen

Einde egopost
pi_94872837
Hoe kunnen ze niet onder de indruk zijn als een zwangere vrouw bloed spuugt???? :o
pi_94872863
f_r niks egopost! Je keel of slokdarm zijn kapot en het is gewoonweg te belachelijk voor woorden dat dat niet serieus genomen wordt. Als ik jou was zou ik gewoon de HAP bellen en uitleggen hoe of wat en dan vragen of ze iets voor je kunnen doen. En zo niet, dan zou ik gewoon naar de gyn bellen.
pi_94873000
Grizzly heel erg gefeliciteerd met de geboorte van je meisje *O*
Hopelijk gaat het snel beter en kunnen ze snel naar huis. Ik heb 2 dagen in het ziekenhuis moeten verblijven na de geboorte en ik vond het echt helemaal niks. Dus alles langer lijkt me een verschrikking. Veel succes :*

Cleany wat een mooie 3d echo's. Ik vind 3d echo's er altijd behoorlijk freaky uitzien, maar deze zijn heel helder.

Vandaag door de gyn gebeld, moet toch een uitgebreide 20 weken echo in het ziekenhuis hebben vanwege de CT scan. Ze willen het toch goed nagekeken hebben allemaal, wel een geruststelling. Maar goed dat ik het gisteren nog even vroeg.
(bij ons wordt de 20 weken echo niet in het ziekenhuis gedaan als daar geen directe aanleiding voor is, al wordt je dus wel begeleid in het ziekenhuis. Kwam ik gisteren dus ook achter, wist ik niet)
Maar we hebben de echo dus nu een week eerder dan gepland, als ik 19 weken ben. De planning zat al helemaal vol. Dus over 2 weken weten we waarschijnlijk het geslacht van propje 2.0 :o *O*

Ik ga alleen naar de controles, mits ik me gewoon ok voel. Vriendlief zou er een paar uur vrij voor moeten nemen elke keer (hij werkt ook in een andere stad). Hij is er wel bij met de belangrijke echo's natuurlijk en waarschijnlijk als ik weer in de laatste weken loop.

FR ik lees je berichtje nu pas.
Meis egopost zoveel als je wil. Wat je meemaakt is gewoon weg intens naar. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Ik word er elke keer zo verdrietig van dat ze je niet kunnen helpen. Dit is zo toch geen doen :{
Gewoon een dikke :* omdat je het heel hard nodig hebt.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_94875166
F_R Ook hier waren ze niet onder de indruk toen ik bloed spuugde. Het ging met zoveel kracht dat ik tegelijk in mn broek plaste en de bloeduitstortingen om mn ogen had staan. Het is zwaar k*t en vind het echt heel rot voor je dat het niet betert :(
Hou je taai meis!
pi_94875279
Ik bel morgen wel even de afdeling gynaecologie of ik niet iets kan krijgen voor mijn slokdarm.
Weet je ook waarom ze niet onder de indruk zijn? Ik heb dat nooit helemaal begrepen
pi_94875431
Mijn vk zei dat het normaal was en komt door de grote druk. Ik was toen zo flabbergasted dat ik niet verder gevraagd heb. Lijkt me niet normaal.
Wel goed plan dat je gaat bellen! Bij mij kon het helen, ik heb nu al een week niet gespuugd.
Maar bij jou wordt het alleen maar erger zo dus idd, bellen!
pi_94875913
Ik was ook zo beduusd dat ik niet verder gevraagd hebt. Poppedein als je meeleest weet jij het antwoord?
Ik kan nu bellen maar ik kan ook tot morgen wachten en gewoon rechtstreeks bellen. Ik hou dat nachtje nog wel vol al zal het mij niet verbazen als ik morgen langs mag komen.
pi_94877417
f_r volgens mij moeten er echt wel medicijnen zijn om je slokdarm te beschermen. Die wordt natuurlijk ruw door het spugen, maar als je er iets van bescherming tegen kunt krijgen, lijkt met dat een goed plan.
pi_94878463
Ik ga morgen ook bellen. En nu wil ik eigenlijk gaan slapen maar liggen lukt niet echt.
pi_94878532
F_r, niet liggen vanwege je maag? Of vanwege iets anders? En anders in bed ploffen met een stapel kussens, beetje rechtop zitten.
Ik kan maar niet wennen aan mijn voedingskussen deze keer, dus ik heb nu een gewoon kussen tussen mijn knieeen.
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:33:50 #136
238474 Jeetjejom
pi_94878602
F_r, wat een horken daar zeg! Ik zou ze gewoon helemaal gek maken totdat ze je verder helpen! Dit is toch niet helemaal gezond meer!!! Heel veel sterkte :*
Jouw warmte is genoeg
pi_94881040
F-R: ik weet nog van de vorige keer dat je dit had dat je zo'n lullige reactie kreeg. Ik hoop toch dat ze je nu wat serieuzer nemen, omdat je hele zwangerschap gewoon niet vlekkeloos verloopt. In het begin werd het geloof ik een beetje afgedaan met: ach, hoort erbij, gaat wel over. Maar nu ze doorhebben dat het dus niet overgaat zullen ze toch wel meer actie ondernemen?

Lukt liggen niet goed doordat je last hebt van je maag/slokdarm, want dan is het goed om idd een beetje rechtop te gaan liggen (halfzittend zeg maar) zodat je maaginhoud/maagzuur laag blijft.

Over het verlof: ik heb nog heel veel vakantieuren staan en heb de uren van 2010 opgenomen. Als ze te vroeg of op tijd wordt geboren, kost me dat 6 weken vakantie. Dan heb ik de 5,5 week van 2011 nog over voor de laatste 4 maanden van het jaar. Wordt ze later dan de uitgerekende datum geboren, dan wordt het verlof natuurlijk verlengt en dat gaat dan weer van mijn vakantieuren af. Hoe dan ook, ik begin op 5 september. Bij terugkomst gaan we dan indien nodig even rekenen hoeveel uren het mij exact heeft gekost.

Mijn vriend is 2x mee geweest naar de vk. De eerste keer, omdat het een kennismaking is en ons eerste kindje en een paar keer geleden, omdat hij het wel weer eens fijn vond om het hartje te horen. Mijn vriend werkt ook onregelmatig en het gebeurt regelmatig dat de afspraak staat als hij vrij is, maar we zien de meerwaarde er niet echt van in.
Ik vraag wel altijd aan hem of hij mee wil, of dat ik eventueel iets namens hem moet vragen e.d.

Vanmorgen weer goedgekeurd. Nu over 1,5 week weer terug, dan precies 37 weken.
Ik moet dan ook urine meenemen. Ik neem aan dat dat gewoon is om te controleren op eiwitten? Ik ben het vergeten te vragen.
De domper was een beetje dat mupje nog helemaal niet was ingedaald, zoals haar collega had gezegd, maar ze verwacht dat dit over 1,5 week wel zo is, omdat haar hoofd wel goed ervoor ligt.
Verder gewicht goed, bloeddruk goed (110/70) enz. enz.

[ Bericht 0% gewijzigd door danic op 31-03-2011 23:20:20 ]
  vrijdag 1 april 2011 @ 07:45:53 #138
238474 Jeetjejom
pi_94890268
38 weken!!!!!! Bij jorja beviel ik bij 38w1, dus in mijn omgeving begint het te kriebelen, maar heb zelf nog geen voortekenen dat het ook echt zo is.
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 1 april 2011 @ 07:46:10 #139
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94890272
Jee fr, wat een rotervaring weer zeg. Sterkte.
Weinig te melden hier. Voor het eerst sinds lange tijd een nacht doorgeslapen, van half 12 tot 7. Wat heerlijk. Gisteren yoga gedaan, weer goede tips gekregen w.o. voor rusteloze benen, pijn aan je schaambeen en beter in slaap vallen. En heerlijk weer wat ontspannignsoefeningen. De les is van 9 tot 10 dus gapende zwangeren alom :P
pi_94890322
Goedemorgen iedereen!

6 weken hier......en ik begin misselijk te worden.

F_R ik hoop dat het je vandaag lukt om naar de HA te gaan!! :*
  vrijdag 1 april 2011 @ 08:09:26 #141
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94890436
Meldt.
Volgens mij ben ik gisteren na douchen begonnen met scheutjes vruchtwater verliezen. Na 9 uur ffies VK bellen of ze dat kan checken. Wel weer voorwerk zoals gisteren maar nog geen weeen.

K laat wat weten als k meer weet .
pi_94890455
ooohhh J-net! spannend! *O*
  vrijdag 1 april 2011 @ 08:26:48 #143
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94890606
FR hopelijk heb je een beetje geslapen :*
Alexa en Seth zijn lief
pi_94890996
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 17:28 schreef ferrari_rood het volgende:
Cleany staat je achternaam nog op de echo's?
Mefke nog even en dan mag je met verlof hoe is het met jouw bekken?
ja m'n achternaam staat er op.
bedankt allemaal voor de leuke reacties :)!
pi_94891064
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 21:13 schreef ferrari_rood het volgende:
Even egopost van mij sorry
Ik heb al niet zo denderende week en net kwam er tijdens het spugen een golfje bloed mee.
Het komt echt uit mijn keel en die doet ook heel erg zeer. De 1e keer dat ik dat had heb ik in paniek de HAP gebeld die waren niet onder de indruk ook de HA later die week niet. Maar ik zit er wel even doorheen

Einde egopost
ahhh zielig :( ik hoop dat het nu wat beter gaat.
pi_94892015
j-net spannend!

jeetjejom ik ben benieuwd ofbje jongetje langer blijft zitten.

aventura een nacht doorslapen doet een mens goed, heerlijk.

lieve f_r ik hoop dat je vandaag een lieve begripvolle arts treft :*
The way you rock'n'roll
pi_94892546
Ik heb alles gelezen, jullie gaan snel zeg!
Cleany: supermooie 3D-echo! O+
F_R: wat iedereen zegt + sterkte!!

Misschien kunnen jullie me adviseren over het volgende: ik ben ruim 13 weken en we moeten nu wel zo'n beetje kinderopvang gaan regelen (voor 3 dagen in de week vanaf januari, als mijn verlof is afgelopen). We twijfelen tussen twee kinderdagverblijven:

- KDV 1 is bij mijn werk. Ik woon 20 minuten fietsen van mijn werk dus ik zou elke dag kunnen halen en brengen. Voor mijn man is de ligging echter erg ongunstig (hij werkt 45 minuten rijden van waar wij wonen, dit KDV is erg om en ook nog dwars door de stad in de ochtendspits), waardoor het halen en brengen vooral op mij zal aankomen. Op dagen dat ik ergens anders heen moet voor mijn werk en mijn man moet brengen en halen, kost hem dat veel extra tijd.

- KDV 2 is dichter bij waar wij wonen en goed met de auto te bereiken. Vanuit mijn werk is het wel wat om, maar één van ons zou dan kunnen brengen en de ander kunnen halen en dat scheelt een hoop. Bovendien hebben ze iets ruimere openingstijden. Als ik voor mijn werk ergens naartoe moet kan mijn man halen én brengen.

We neigen nu erg naar KDV 2 omdat we dan het halen en brengen kunnen verdelen tussen ons tweeën. Maar misschien zijn er redenen waarom het handig is om het KDV vlak bij je werk te hebben?

Alvast bedankt!!
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:58:40 #148
238474 Jeetjejom
pi_94892616
J-net oeh spannend!!!!!
Sverbern ik zou, als ik bij beide kdv's een goed gevoel heb, gaan voor het dichtste bij huis. Maar hier hebben we gashouders dus geen ervaring verder
Jouw warmte is genoeg
pi_94892678
@Sverbern: ik vind het allerbelangrijkste dat het KDV bij jullie en je kindje past. Zijn jullie bij allebei al gaan kijken hoe het er aan toe gaat? Hoeveel kinderen op de groep, hoeveel leidsters, horizontale of verticale groepen? Hoe is het slapen 's middags geregeld?
Als ik puur kijk naar wat je nu stelt zou ik ook kiezen voor optie 2. Puur omdat het ook wel eens kan gebeuren dat jij ziek bent of om andere redenen niet kan halen/brengen.
Dat kost je man dan extra veel tijd, maar je loopt misschien ook tegen de openingstijden aan van het KDV. Ik heb het werk zelf een tijdje gedaan en is het toch wel erg vervelend als je met zijn allen op 1 ouder moet wachten omdat hij/zij niet op tijd of op het allerlaatste moment er pas kan zijn.

Het enige voordeel van een KDV dicht bij je werk, is de mogelijkheid om er snel te zijn, mocht er iets aan de hand zijn. Stel dat je kindje ziek wordt en moet worden opgehaald, dan ben je er zo. Aan de andere kant moet je dan ook nog dat ritje naar huis, dus dat zou voor mij geen doorslaggevende reden zijn.
  Moderator vrijdag 1 april 2011 @ 10:03:44 #150
5428 crew  miss_sly
pi_94892752
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:01 schreef danic het volgende:
Dat kost je man dan extra veel tijd, maar je loopt misschien ook tegen de openingstijden aan van het KDV. Ik heb het werk zelf een tijdje gedaan en is het toch wel erg vervelend als je met zijn allen op 1 ouder moet wachten omdat hij/zij niet op tijd of op het allerlaatste moment er pas kan zijn.

Niet op tijd is idd niet fijn, maar op het allerlaatste moment, tja, daar zijn de openingstijden voor natuurlijk. Ik vind het een beetje vreemd om te zeggen dat het niet fijn is voor het personeel om daarop te moeten wachten!

Verder ben ik het helemaal met je eens: bij gelijke geschiktheid kdv2, maar sverbern, zijn jullie bij beiden gaan kijken?
pi_94892901
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:01 schreef danic het volgende:
@Sverbern: ik vind het allerbelangrijkste dat het KDV bij jullie en je kindje past. Zijn jullie bij allebei al gaan kijken hoe het er aan toe gaat? Hoeveel kinderen op de groep, hoeveel leidsters, horizontale of verticale groepen? Hoe is het slapen 's middags geregeld?
Als ik puur kijk naar wat je nu stelt zou ik ook kiezen voor optie 2. Puur omdat het ook wel eens kan gebeuren dat jij ziek bent of om andere redenen niet kan halen/brengen.

Het enige voordeel van een KDV dicht bij je werk, is de mogelijkheid om er snel te zijn, mocht er iets aan de hand zijn. Stel dat je kindje ziek wordt en moet worden opgehaald, dan ben je er zo. Aan de andere kant moet je dan ook nog dat ritje naar huis, dus dat zou voor mij geen doorslaggevende reden zijn.
Bedankt voor je advies!

We hebben over beide KDV's een goed gevoel. KDV 1 (bij mijn werk) is groot met veel groepen, en ik ken een paar ouders die daar hun kinderen hebben. Is gewoon prima in orde. KDV 2 is kleiner en komt ook (telefonisch en via website) positief over. We gaan daar binnenkort kijken (we krijgen een informatiepakket opgestuurd).

Beide KDV's zijn trouwens 'geïnspireerd op de pedagogiek van Reggio Emilia'. We hebben een beetje gezocht wat dat is maar het lijkt me prima. Of we een voorkeur hebben voor verticale of horizontale groepen weten we niet. KDV 1 heeft verticale groepen, KDV 2 horizontale. Wat zijn de voordelen van beide?
pi_94893622
Sverbern, ik ben persoonlijk wel van de horizontale groepen, maar dat is erg persoonlijk.

Als ik je optelsom hoor zou ik voor 2 gaan. Zeker als je je na een bezichtiging er prettig bij voelt.
Wij hebben inderdaad ook de verdeling vriendlief brengt weg (die werkt ook in een andere stad, kdv ligt voor hem op de route met de auto, ideaal) en ik haal. Ik werk op 10/15 minuutjes fietsen van mn werk. Het is een klein stukje om fietsen voor mij. Het verblijf is dicht bij ons huis in de buurt. Ik vind het ideaal dat het voor ons beiden makkelijk is te brengen en halen. Heb al gemerkt het afgelopen jaar dat die flexibiliteit erg handig kan zijn.
Ook als ik toch een keertje moet overwerken is het voor vriendlief niet bezwarend om toch op te halen.

Maar bovenal het is het allerbelangrijkst dat het kdv bij jullie past en aansluit. Dus ga kijken en praten.
pi_94893706
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:30 schreef wickie het volgende:
Sverbern, ik ben persoonlijk wel van de horizontale groepen, maar dat is erg persoonlijk.

Als ik je optelsom hoor zou ik voor 2 gaan. Zeker als je je na een bezichtiging er prettig bij voelt.
Wij hebben inderdaad ook de verdeling vriendlief brengt weg (die werkt ook in een andere stad, kdv ligt voor hem op de route met de auto, ideaal) en ik haal. Ik werk op 10/15 minuutjes fietsen van mn werk. Het is een klein stukje om fietsen voor mij. Het verblijf is dicht bij ons huis in de buurt. Ik vind het ideaal dat het voor ons beiden makkelijk is te brengen en halen. Heb al gemerkt het afgelopen jaar dat die flexibiliteit erg handig kan zijn.
Ook als ik toch een keertje moet overwerken is het voor vriendlief niet bezwarend om toch op te halen.

Maar bovenal het is het allerbelangrijkst dat het kdv bij jullie past en aansluit. Dus ga kijken en praten.
Thanks Wickie! Jullie zitten zo te horen in precies dezelfde situatie als wij! (auto, fiets, reistijd, locatie KDV). We gaan zeker kijken in KDV 2 en als het ons bevalt schrijven we daar in. *O*
pi_94894498
Ik merk ook echt dat die flexibiliteit bij mij op werk erg wordt gewaardeerd. Ze weten dat ik over het algemeen dus op tijd weg ga op maandag en dinsdag, maar dat er eventueel wel speling is.
Dat geeft mij ook weer een prettig gevoel dat er geen stempel op me gelegd wordt.

Horizontaal en verticaal, beiden hebben voordelen en nadelen. Ik denk dat ik het ook per kindje en karaktertje anders zou vinden.
Ik vind het persoonlijk prettig dat de die leeftijdgroepen zijn gescheiden. Peuters hebben hele andere behoeften dan baby's en dreumesjes. Bij ons hebben de babygroepen ook hun eigen tuin buiten, waar bijvoorbeeld ook geen fietsjes gebruikt mogen worden zodat er geen overrijdingen kunnen plaats vinden en dat ze rustig op hun eigen manier kunnen spelen.

Als je gaat kijken. Kijk naar de routinematigheid van de leidsters. Een goed draaiend team heeft een goede routine. Als dat goed loopt hebben ze tijd voor andere dingen, de leuke dingen naast alleen het verzorgende. Bij ons wordt er vaak getekend en geschilderd en veel buitengespeeld. Op het vorige verblijf waar ze zat (we hebben naar na onvrede overgeplaatst toen ze bijna een jaar was) ging het altijd erg rommelig en is ze in 6 maanden tijd 1x buiten geweest, ook hebben we maar 1x een schilderwerkje van haar gezien (als voorbeeldje bedoeld). Er werd gewoon niks ondernomen en ze zaten altijd in hetzelfde lokaal.

Nu zit ze op een grootschalig verblijf midden in een park naast een natuurspeeltuin en hebben ze naast hun lokaal ook erg veel andere plekken waar gespeeld kan worden. Die diversiteit en afwisseling vonden wij ook erg leuk.

Op onze groep zijn 3 vaste leidsters die alle part time werken. Ook is er altijd een stagaire. Ze zijn bijna elke dag dus met z'n 3en op de groep. Als er invalleidsters zijn, hebben ze vaste pool van invalleidsters. Dat zorgt er weer voor dat de routine die binnen de groep heerst goed blijft bestaan. Er is ook zo goed als geen verloop van leidsters, wat weer betekend dat de werksfeer goed is en dat men het prettig vindt om er te werken. Dus leidsters die happy zijn en graag naar hun werk gaan.

Pff wat een verhaal heb ik weer getypt :') en volgens mij gaat het echt nergens over... Ach ja misschien heb je of heeft iemand er wat aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 01-04-2011 11:22:43 ]
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:58:55 #155
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94894562
*O* Gisteravond meteen maar een TT gehaald, samen met manlief. We waren het vrij snel eens over de kleur. :)

F_R, sterkte, ik hoop dat ze iets voor je kunnen doen.
J-net, ik hoop dat het gaat doorzetten vandaag, steeds maar al dat voorwerk lijkt me ook niet wat...
sverbern, ik zou ook zeker voor optie 2 gaan, mits je dat net zo leuk lijkt als optie 1.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 01-04-2011 11:05:52 ]
pi_94895291
Sverbern ik sluit me aan bij Wicky voor wat betreft de horizontale en verticale groepen. Ik heb op beiden gewerkt en heb zowel voor- als nadelen ondervonden.
Voordeel van verticale groepen is dat kinderen in de leeftijd van 0-4 bij elkaar zitten en veel van elkaar kunnen leren. Nadeel is dat het soms moeilijk is om de aandacht voor de leidsters goed te verdelen. Als er bv 3 baby's op de groep zijn en die hebben toevallig allemaal tegelijk een flesje nodig, dan worden de peuters nog wel eens 'makkelijk' aan het spelen gezet.

Voordeel van horizontale groepen is dat kinderen bij leeftijdsgenootjes zitten en ze dus ongeveer dezelfde ontwikkeling doormaken. Er zit vaak ook meer routine in de groep voor wat betreft flesjes, slapen e.d.
Nadeel is wel weer het gebrek aan spelen en leren omgaan met kinderen van een andere leeftijd.

Als ik kijk naar mijn eigen werkervaring, zou ik nu kiezen voor horizontale groepen. Maar dat is bij ons geen issue, want we hebben opa's en oma's die willen oppassen O+

Succes met kiezen, het blijft iets moeilijks. Toch zou ik nog steeds voor optie 2 gaan als ik het zo lees, ook omdat deze wat kleiner is.
  Moderator vrijdag 1 april 2011 @ 11:24:39 #157
5428 crew  miss_sly
pi_94895530
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:08 schreef sverbern het volgende:

[..]

Bedankt voor je advies!

We hebben over beide KDV's een goed gevoel. KDV 1 (bij mijn werk) is groot met veel groepen, en ik ken een paar ouders die daar hun kinderen hebben. Is gewoon prima in orde. KDV 2 is kleiner en komt ook (telefonisch en via website) positief over. We gaan daar binnenkort kijken (we krijgen een informatiepakket opgestuurd).

Beide KDV's zijn trouwens 'geïnspireerd op de pedagogiek van Reggio Emilia'. We hebben een beetje gezocht wat dat is maar het lijkt me prima. Of we een voorkeur hebben voor verticale of horizontale groepen weten we niet. KDV 1 heeft verticale groepen, KDV 2 horizontale. Wat zijn de voordelen van beide?
Senna zit ook op een kdv met horizontale groepen. Ik vond het vooral toen ze net ging, als klein baby'tje, wel erg fijn dat er geen grote, drukke, rondrennende kindjes op de groep zaten. Nu ze ouder is, zou ik het niet erg vinden, een verticale groep. Daar staat tegenover dat een groep nooit 100% horizontaal is: bij ons zijn er drie groepen: 0-18 maanden (ongeveer), 18-30 maanden (ongeveer) en 30-48 maanden (ongeveer). De overgang naar een volgende groep is afhankelijk van de doorstroming in de volgende groep en de ontwikkeling van een kind. Soms gaan ze dus wat eerder, soms wat later. Op deze manier zijn er altijd kindjes van vershcillende leeftijden bij elkaar op de groep, ook al is het dan geen verticale groep.
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:35:21 #158
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_94895924
Gisteren bij de verloskundige geweest. Bloeddruk was te hoog en daarom direct bloed laten prikken en urine na laten kijken, dat was gelukkig goed.
Nu moet ik rustiger aan doen, maar dat deed ik eigenlijk al.
De baby is ook al ingedaald, is dat niet vroeg bij 34 weken?
Ik word er wel een beetje nerveus van, heb het idee dat mijn lichaam er klaar mee is en dat de baby te vroeg komt :{
pi_94896121
Krijtlijk, hier lag Mette ook rond die tijd al ingedaald maar die is met 41+1 geboren :')
En zelfs dat ging toen zelfs met ondersteuning van weeopwekkers, dus het zegt niet zo heel veel. Kan nog alle kanten op. Je waggelt alleen wat eerder als een pinguin :P

Fijn dat er niks aan de hand was, doe lekker rustig aan, lekker morgen in het zonnetje boekje lezen en niks doen :*
pi_94897584
Wat een gave stoel Juud!
  vrijdag 1 april 2011 @ 12:46:19 #161
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94898390
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:40 schreef wickie het volgende:
Krijtlijk, hier lag Mette ook rond die tijd al ingedaald maar die is met 41+1 geboren :')
En zelfs dat ging toen zelfs met ondersteuning van weeopwekkers, dus het zegt niet zo heel veel. Kan nog alle kanten op. Je waggelt alleen wat eerder als een pinguin :P

HIer inderdaad idem dito!

Krijtlijk, gewoon ff gas terugnemen, je zult merken hoeveel beter je dan (ws) voelt :Y

Juud I O+ your chair!!! Oh man, ik denk dat ik eens MP ga afstruinen en die van ons erop knal.
Alexa en Seth zijn lief
pi_94898762
Thomas zit nu in een verticale groep. Tot de verhuizing (toen was hij 5 maanden) in een horizontale groep. Ik vond in eerste instantie een horizontale groep fijner, maar nu hij verticaal zit ben ik daar helemaal van teruggekomen. Hij is heel erg bezig met de andere kinderen, ook toen hij nog maar 6 maanden was. De tweede gaat straks naar dezelfde groep.
pi_94900549
Ik heb vanmorgen de gyn gebeld naar een nacht half zittend slapen ging het wel weer.
Als ik had aangedrongen had ik denk ik best langs mogen komen maar voel mij eigenlijk wel goed. Heb nu maagzuurremmers gekregen net gehaald en hopelijk helpt dat iets. Zo niet dan ben ik volgende week wel weer
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:50:52 #164
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94900763
@ Sannne en Takkembah

We hebben ook nog gekeken naar een gekleurde Tripp Trapp, bij voorkeur dan een rode. Maar door het aanschuiven tegen de tafel, gaat de verf eraf bovenaan. Ook door met schoenen tegen de poten aan te stoten wordt dat na verloop van tijd minder mooi. Ik heb er een hekel aan dat je dan enorm moet gaan opletten, zeker bij spul wat je zo intensief gebruikt.
Dus daarom veilig voor een houten gekozen, en die past bij onze eettafel en verder interieur.

Ik vind vooral het kussentje echt O+

Ow en ik heb hem zelf even met mijn 31 weken buik in elkaar gezet, was in 20 minuten klaar. O-)
pi_94900769
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:19 schreef danic het volgende:
Als er bv 3 baby's op de groep zijn en die hebben toevallig allemaal tegelijk een flesje nodig, dan worden de peuters nog wel eens 'makkelijk' aan het spelen gezet.
Kortom: best fijn voor de baby's! :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94900851
Juud, hier hebben we vrijwel geen beschadigingen na bijna een jaar intensief gebruik, maar de beschadigingen die erop zitten zitten op onvoorspelbare plekken. Lena krijgt straks ook weer een witte TT.

Ik zou trouwens iedereen willen adviseren om een kussentje met een plastic-achtige stof te kopen zodat die makkelijker schoon te maken zijn.
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:56:10 #167
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94900974
Ik ben ook meer van verticale groepen.
Ik heb ook een periode in de kinderopvang gewerkt en dan vond ik die groepen veel prettiger dan de horizontale groepen. Je hebt namelijk meer je handen vrij van alleen maar zorgen, vind ik.

Als de kleintjes namelijk slapen, zijn er maar een paar grotere wakker, waar je dan iets mee kan gaan doen. En als de kleintjes wakker zijn, liggen de grotere op bed en kan je alle aandacht geven aan de ukje.
Er zijn dus structureel iets minder kindjes per leidster, dus meer tijd per kind.
Ook is het fijn dat er broertjes en zusjes bij elkaar in de groep zitten, dat geeft geborgenheid onderling.
Ook kan een vd leisters met een groep naar buiten terwijl de ander binnenblijft, waardoor er een rustmomentje op de groep voor de kleinere is.

Ik vind het ook een meer natuurlijke situatie dan horizontaal, het is meer een 'huiskamergevoel'.
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:58:34 #168
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94901073
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
Juud, hier hebben we vrijwel geen beschadigingen na bijna een jaar intensief gebruik, maar de beschadigingen die erop zitten zitten op onvoorspelbare plekken. Lena krijgt straks ook weer een witte TT.

Ik zou trouwens iedereen willen adviseren om een kussentje met een plastic-achtige stof te kopen zodat die makkelijker schoon te maken zijn.
Die witte is wel beeldschoon!
De nieuwe kussentjes, dat zijn die met de beesten volgens mij, ik weet niet of die andere het ook hebben, die hebben een coating over de stof heen, zodat vloeistof en vuil er minder snel intrekt.
Op internet zijn er idd ook mooie te krijgen van tafelzeil ed stoffen, lijkt me idd ook wel ideaal.
Ik wil er in ieder geval nog wel eentje bij hebben, zodat ik eens kan wisselen.
  Moderator vrijdag 1 april 2011 @ 14:01:16 #169
5428 crew  miss_sly
pi_94901175
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 13:56 schreef Juud79 het volgende:
Ik ben ook meer van verticale groepen.
Ik heb ook een periode in de kinderopvang gewerkt en dan vond ik die groepen veel prettiger dan de horizontale groepen. Je hebt namelijk meer je handen vrij van alleen maar zorgen, vind ik.

Als de kleintjes namelijk slapen, zijn er maar een paar grotere wakker, waar je dan iets mee kan gaan doen. En als de kleintjes wakker zijn, liggen de grotere op bed en kan je alle aandacht geven aan de ukje.
Er zijn dus structureel iets minder kindjes per leidster, dus meer tijd per kind.
Ook is het fijn dat er broertjes en zusjes bij elkaar in de groep zitten, dat geeft geborgenheid onderling.
Ook kan een vd leisters met een groep naar buiten terwijl de ander binnenblijft, waardoor er een rustmomentje op de groep voor de kleinere is.

Ik vind het ook een meer natuurlijke situatie dan horizontaal, het is meer een 'huiskamergevoel'.
Het ligt ook aan het kdv, denk ik. Ons kdv gaat iedere dag wandelen met de babygroep. Ze hebben daar speciale wagens voor, zodat de hele kleintjes kunnen liggen en de iets grotere kunnen zitten. Baby's slapen toch ook neit allemaal tegelijk, waardoor er zelden tegelijkertijd alle baby's wakker zijn. Bovendien kunnen ze lekker op de grond rondscharrelen zonder dat er de hele tijd bijna een groter kindje op ze gaat staan.
En dat huiskamergevoel...tja, onze dochter zal enig kind blijven, dus voor haar heeft het weinig met huiskamergevoel te maken als er grotere of kleinere kindjes rondhangen ;)
pi_94901218
Wij hebben de kussentjes met zwarte rondjes erop. Ik weet niet of daar een soort coating op zit, maar ze worden alleen schoon als je ze in de wasmachine gooit. Het is weinig moeite, ze zijn zo droog en ik krijg alle vlekken er op 30 graden wassen uit, maar het is nog minder moeite als je ze helemaal niet in de wasmachine hoeft te gooien. :+ Ik had trouwens al gauw het idee dat de kussentjes overbodig waren. Ik heb ze er nu alleen in zitten omdat het zo vrolijk staat.

Je gaat geen spijt krijgen van je aankoop! Het is een heerlijke stoel en het is zo gezellig aan tafel! We hadden al een andere stoel gekocht voor Ivan (een goedkope van de Blokker) die ik heb gepimpt, maar Ivan kon er niet goed in zitten. Nu zou hij er wel prima in kunnen zitten, maar ik wil niet anders meer dan de Stokke!
  Moderator vrijdag 1 april 2011 @ 14:04:01 #171
5428 crew  miss_sly
pi_94901271
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:02 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben de kussentjes met zwarte rondjes erop. Ik weet niet of daar een soort coating op zit, maar ze worden alleen schoon als je ze in de wasmachine gooit. Het is weinig moeite, ze zijn zo droog en ik krijg alle vlekken er op 30 graden wassen uit, maar het is nog minder moeite als je ze helemaal niet in de wasmachine hoeft te gooien. :+ Ik had trouwens al gauw het idee dat de kussentjes overbodig waren. Ik heb ze er nu alleen in zitten omdat het zo vrolijk staat.

Je gaat geen spijt krijgen van je aankoop! Het is een heerlijke stoel en het is zo gezellig aan tafel! We hadden al een andere stoel gekocht voor Ivan (een goedkope van de Blokker) die ik heb gepimpt, maar Ivan kon er niet goed in zitten. Nu zou hij er wel prima in kunnen zitten, maar ik wil niet anders meer dan de Stokke!
'

Wij hebben idd nooit kussentjes gehad. inhet begin even een opgerolde hydrofiel erin omdat ze wat te vele ruimte had :P Maar ze zit zo prima en het is gemakkelijker schoonmaken en -houden!

het is idd heel gezellig, en ik denk ook neit dat je spijt krijgt van je aankoop! Heerlijke stoel is het O+
pi_94901340
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 13:56 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind het fijn dat je dat zegt! Ivan gaat volgende week wennen en Lena 2 weken later. Ze gaan allebei naar dezelfde groep en ik vind dat een heel fijn idee.

quote:
Daarom vind ik de drukte niet zo erg. Lena moet hier ook wennen aan de drukte van haar grote broer. Je zou denken dat ze die drukte tijdens de 9 maanden in de baarmoeder wel heeft meegekregen, maar ik merk dat ze er nog steeds aan moet wennen.
  vrijdag 1 april 2011 @ 14:06:29 #173
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94901357
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:02 schreef Claudia_x het volgende:

Ik weet uit ervaring hoe fijn de TT is, ik heb ook nooit een andere optie overwogen.
Gister vertelde mijn moeder en broer dat we er een mochten gaan halen op hun kosten, voor ons meisje. Ze vonden het een nuttig en mooi cadeau, vooral omdat ze er, als het goed is, zo enorm lang plezier van heeft.

Ik vond het zo lief en we zijn er zo blij mee, nu even wachten tot Dec, dan kan ze er pas in. :D
pi_94901439
Zeg, houd op, Juud! Lena gaat over een maand of drie al in de Stokkestoel! :o

Ik moet er trouwens nog een kopen maar ik wacht op een leuke aanbieding.
  vrijdag 1 april 2011 @ 14:11:08 #175
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94901525
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:08 schreef Claudia_x het volgende:
Zeg, houd op, Juud! Lena gaat over een maand of drie al in de Stokkestoel! :o

Ik moet er trouwens nog een kopen maar ik wacht op een leuke aanbieding.
Prenatal heeft nu korting en anders is Babydump de goedkoopste, wat ik zo kon vinden.
Wit met beugel en kussentje kom je tussen de 185 en 191 euro uit. Lager kon ik niet vinden, hoger natuurlijk genoeg. :)

Wij waren nu iets duurder uit omdat we hem hier in de buurt hebben gekocht.
pi_94901691
Ja ach, het is een enorme uitgave, maar ik ben met de stoel haast nog blijer dan met de kinderwagen en die was veel duurder. :Y)

Bedankt voor de tip!
  vrijdag 1 april 2011 @ 15:12:31 #177
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94903926
VK getest; geen vruchtwate, maar verhaal klonk wel als vruchtwater dus toch maar door naar ziekenhuis. Daar eerst 3 kwartier aan CTG gelegen (standaard) en toen nog keer test met eendenbek en uiteindelijk; nee geen vruchtwater.

Op ctg was wel rond de 7 minuten ongeveer wat activiteit waar te nemen. Nog niet zo heftig maar er was wel wat activiteit.

Baby ging tijdens ctg in rust en toen was hartslag 140-145. Daarvoor rond 160 met pieken naar 180 soms ;) .
pi_94905408
Woensdag een extra controle bij de verloskundige gehad. ivm hogere bloeddruk, ze vertrouwden het niet en we werden doorgestuurd naar het Sophia. Daar bleef de bloeddruk te hoog, vanaf maandagavond hoofdpijn en omdat er eiwitten in de urine werden gevonden ben ik eerst voor 24 uur opgenomen dit om te kijken hoe de bloeddruk zich in 24 uur ontwikkeld en om urine op te sparen. Na onderzoek bleek de gespaarde urine geen eiwitten te bevatten, althans niet extreem veel. De bloeddruk was vanmorgen 120/80 dus vrij normaal.

Volgende week vrijdag (mochten de klachten niet eerder optreden) weer voor controle naar het ziekenhuis om te kijken hoe het dan gaat, en of een thuisbevalling nog mogelijk is.
pi_94905790
Hopelijk blijven de klachten weg ienemini
pi_94906142
ja ik hoop het, was wel blij toen ik in het ziekenhuis lag, en de bloeddruk in eens omlaag zakte naar 95. Nu gaat het goed en heb geen klachten.
En zal er van genieten als ik vanacht weer in mn eigen bedje mag slapen. Heerlijk !!!!!
pi_94906222
Je eigen bed slaapt toch het fijnst
pi_94906366
ja zeker weten. Maar had nog nooit in het ziekenhuis gelegen, wel vreemd is alles dan.....
  vrijdag 1 april 2011 @ 16:55:07 #183
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94907909
wat FR zegt; gaat niets boven je eigen bed!

Even een vraagje: volgens mij begin ik al wat vocht vast te houden; aan het einde van de dag staan mijn zoeken in mijn benen en als ik erin druk (zeker nog niet zo erg als Huup hier ooit geplaatst heeft! :) ) staat die afdruk er ook in. Iemand advies wat ik er tegen kan doen?
Nu hebben wij 16 april een open dag (dus staan), dus heb mijn leidinggevende laten weten liever niet te gaan, maar hij weet nog niet dat ik zwanger ben, dat ga ik dus aankomende week maar vast vertellen, een week eerder dan ik van plan was, dan kan hij er rekening mee houden dat ik op mijn vrije dag niet 5 uur wil staan en mijn rust wil nemen. Is niet zo gek toch? Of wel?
pi_94912047
Claudia en Juud, ik ga ook zeker voor de TT! Omdat ik van de uitzet alles wel zo'n beetje heb vraag ik aan de familie geld. Normaal geeft de familie een kinderstoel maar deze is wel erg duur..
Maar dan koop ik hem zelf met een beetje aanvulling.
Maar het is gewoon dé stoel en ik zit er zelf ook nog graag op als ik in een gezin werk met die stoel. Lekker stevig!
Goede tip van de verf en het kussentje!
Vind de meeste stoelen erg lelijk, deze staat gewoon simpel en leuk bij de rest.

Mn moeder heeft een namaak TT gekocht en dat zie je meteen hoor!
Ik vind het wel moeilijk een kleur te kiezen... De eettafel die ik nu heb gaat er hopelijk snel uit.
Ik dacht altijd wit, maar met Juud's tip ga ik dan toch liever voor hout..
pi_94912115
En trouwens, zit die grote sticker er nog op? Ik hoorde van een vriend dat hij de sticker die erop zat eraf trok, ze hadden een koloniale gekocht, en hij trok zo een hele houtlaag mee...
pi_94912139
Ik lees hier overal "verticale groep/horizontale groep"
maar wat betekend dat eigenlijk?

Op de website van de KDV hier in de buurt lees ik dit:

In elke groep zitten er kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd, waarbij er gelet wordt op de ontwikkeling van ieder kind apart.
Zij ontwikkelen zich allemaal op eigen tempo, dus het ene kind gaat sneller dan het andere. Het is dus een "kindvolgend systeem".
De concequentie van "kindvolgend" werken is dan meteen een onduidelijk gegeven omdat wij dan genoodzaakt zijn niet per leeftijd door te laten groeien maar naar
ontwikkeling per kind apart.(Er wordt hier gesproken over horizontale groepen)
- kinderen van 0- ongeveer 11 maanden in een baby groep
- kinderen van ongeveer 10 mnd tot 18 maanden in een baby dreumesgroep
- kinderen van ongeveer 18 mnd to 24 mnd in een dreumes groep
- kinderen van 2 tot 3 jaar in een peutergroep
- kinderen van 2 tot 4 jaar in een verticale peutergroep
- kinderen van 3 tot 4 jaar in een peutergroep

Wie kan het uitleggen? O+
pi_94914088
Horizontaal zijn kindjes in dezelfde ontwikkelingsfase/leeftijd, bv een babygroep, een dreumesgroep etc.
Verticaal zijn alle leeftijden van 3 mnd tot 4 jaar door elkaar.
pi_94914361
@Bitterend: precies zoals Sannne zegt.

Ik vind de TT ook de meest geweldige kinderstoel, vooral ook omdat je er zelfs als volwassene nog gebruik van kan maken. Tijdens mijn werk op het KDV zat ik er ook regelmatig op.
Wij hebben hem helaas niet gekocht omdat de stoel te laag is voor onze eettafel. En ik vind het wel prettig als ze straks gewoon mee kan eten aan tafel en niet met haar ogen op tafelrandhoogte zit. :P

@Susie: ook ik hou vocht vast. Mijn zusje is pedicure en die heeft er een officiële naam aan gegeven, kan je er nog een medische term ingooien bij je leidinggevende: als je er putjes in kan duwen en ze blijven staan (zoals bij Huup) dan heet het lymfo-statisch oedeem, heb je wel gezwollen benen/enkels/voeten/handen/whatever maar veert je huid mee, dan is het lymfo-dynamisch oedeem. Ik heb dus het laatste.
Wat je er tegen kan doen is lastig: veel drinken iig, zeker 2 liter per dag, groene thee of nog beter brandnetelthee (ik heb die van zonnatura met kaneel, is erg lekker al verbaas ik me er zelf over), zodra het kan zitten met je voeten omhoog, geen knellende dingen aan (sokken, schoenen e.d.)
Helaas doe ik al die dingen en werkt het niet, maar dat is voor iedereen verschillend. Ik hoop dat het bij jou wel werkt!
pi_94914641
@ Krijtlijk: indalen met 34 is goed mogelijk hoor. Dat kan zelfs nog eerder. Ik heb hetzelfde en schrok ook even, maar volgens de vk zegt dit niets. Sommige kindjes dalen heel vroeg in maar worden uiteindelijk na 40 weken pas geboren. Andere kindjes zijn nog niet ingedaald als de bevalling/weeën begint/beginnen. Het tijdstip van indalen zegt dus niets over het wel of niet eerder bevallen. Je kan rustig ademhalen.

Juud: In principe kan een kindje al in de TT als het kan zitten. Je hebt er zelfs een tuigje voor dat helpt om ze wat recht te laten zitten. Helemaal niet zielig, want het zorgt voor wat extra steun. Het kussen kun je toch ook niet blijven gebruiken, want die maakt de zitruimte uiteindelijk te klein voor je steeds groter wordende kindje. Meestal begin je met kussen en eventueel tuigje, dan alleen kussen, dan alleen beugel en dan zonder. Als ze ouder worden kun je de zitting en de voetenplank omwisselen zodat je een grotere zitting hebt en een kleiner voetenplankje.
pi_94914736
Ah okee bedankt! Denk dat voor een baby horizontaal fijner is :Y

En wat is een montessori werk wijze?
pi_94915193
Bitterend: wikipedia zegt het volgende: De kern van het montessorionderwijs wordt meestal samengevat in de uitspraak: "Help mij het zelf te doen". Uitgangspunt is dat een kind een natuurlijke, noodzakelijke drang tot zelfontplooiing heeft. Opvoeding en onderwijs moeten onderkennen wat de behoeften van een kind op een gegeven moment zijn en daarop inspelen door de juiste omgeving en materialen te bieden.

Het kind ontwikkeld zich dus in een eigen tempo waarop de leerkrachten inspringen. Vandaar dat ook verschillende leeftijdsgroepen in dezelfde klas kunnen zitten, het ene kind ontwikkeld zich sneller dan het andere.
pi_94915307
Dank danic, had ik gezien...was eigenlijk benieuwd of jullie hier ervaring hiermee hadden
:)

ok makes sense...eigenlijk :Y
pi_94915773
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:35 schreef krijtlijk het volgende:
Gisteren bij de verloskundige geweest. Bloeddruk was te hoog en daarom direct bloed laten prikken en urine na laten kijken, dat was gelukkig goed.
Nu moet ik rustiger aan doen, maar dat deed ik eigenlijk al.
De baby is ook al ingedaald, is dat niet vroeg bij 34 weken?
Ik word er wel een beetje nerveus van, heb het idee dat mijn lichaam er klaar mee is en dat de baby te vroeg komt :{
bij mij ook hoor, eerder nog zelfs, mijn slijmprop verloor ik bij 34 wk, 3 cm ontsluiting bij 34 +2 en bevallen bij 41+3

dus eh rustig ademhalen :+
pi_94915976
En 26 mei hoor ik of alles goed is met onze Polleke, en of het een meiske of een jochie is ;)

(extra echo een weekje eerder om te kijken of het hartje in orde is.. uit voorzorg omdat mijn oudste zus overleden is aan een stuk of 8 hartdefecten.. geen enkele is erfelijk maargoed..voorzorg schmoorzorg)
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:27:48 #195
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94916353
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 19:59 schreef danic het volgende:
@ Krijtlijk: indalen met 34 is goed mogelijk hoor. Dat kan zelfs nog eerder. Ik heb hetzelfde en schrok ook even, maar volgens de vk zegt dit niets. Sommige kindjes dalen heel vroeg in maar worden uiteindelijk na 40 weken pas geboren. Andere kindjes zijn nog niet ingedaald als de bevalling/weeën begint/beginnen. Het tijdstip van indalen zegt dus niets over het wel of niet eerder bevallen. Je kan rustig ademhalen.

Juud: In principe kan een kindje al in de TT als het kan zitten. Je hebt er zelfs een tuigje voor dat helpt om ze wat recht te laten zitten. Helemaal niet zielig, want het zorgt voor wat extra steun. Het kussen kun je toch ook niet blijven gebruiken, want die maakt de zitruimte uiteindelijk te klein voor je steeds groter wordende kindje. Meestal begin je met kussen en eventueel tuigje, dan alleen kussen, dan alleen beugel en dan zonder. Als ze ouder worden kun je de zitting en de voetenplank omwisselen zodat je een grotere zitting hebt en een kleiner voetenplankje.
Wist ik al, na 11 jaar werken met kindjes. ;) Maar lief dat je het even zegt!
Tuigje heb ik naar gekeken, 30 euro van Stokke zelf. :o
Een gewoon tuigje werkt volgens mij ook prima, dat kost 7 euro, nogal een verschil...
Volgens mij kunnen ze er vanaf 6 maand in, ik ben daar niet zo van, ben erg van het kind pas laten zitten als het dat zelf aangeeft of pogingen doet tot zitten.
Maar ik wil haar zelf stukken groente laten eten en dan moet ze wel goed rechtop in de stoel zitten.
De opening voor de benen lijkt mij overigens kleiner met de nieuwe beugel, ik heb zelf nog gevraagd of ze niet nog oude hadden liggen om die reden, en die waren ook veel mooier, maar helaas...
pi_94916471
maar bij 6 mnd zitten ze toch al een tijdje?
of is dit een verkapt 'mijn kind was blijkbaar briljant snel :P '
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:31:15 #197
100412 mefke79
komt goed!
pi_94916567
Susie, als je nu al vocht vasthoud zou je kunnen overwegen om steunkousen te gaan dragen. Ik heb dat de vorige keer niet gedaan en hield echt veel vocht vast, kilo's dus. Deze keer ben ik ergens rond 25 weken die kousen gaan dragen en dat werkt echt prima. Geen enorme hoeveelheden vocht, mijn benen doen niet zeer, ik kan gewoon mijn schoenen aan etc. Voor die kousen heb je een verwijzing nodig van de huisarts en je krijgt ze over het algemeen gewoon vergoed.
En verder wat Danic zegt, blijven drinken! Groene thee en brandnetelthee, appels eten etc.

Driekus gaat nu nog naar een horizontale groep (0-2 jaar). Ik merk nu dat hij er te oud voor aan het worden is omdat er veel babies zijn. Hij gaat zsm over naar een verticale groep en Tienus gaat dan weer naar de babygroep. Ik denk dat het ook erg van het karakter van je kindje afhangt. Driekus is een heel open en ondernemend kind, die redt zich wel in een verticale groep.

Wij hebben geen tt maar een ikeastoel. Ook een prima ding. En in het begin hadden we zo'n bumbo, die delen we met de buren. Dat is het handige van omstebeurt kindjes krijgen...

Tienus is enorm druk vandaag en ik heb het idee dat hij harder groeit dan mijn buik. Dus hij zit me enorm in de weg vandaag. Buik staat ook gewoon strak, geen harde buik, maar een huid die strak staat zeg maar.
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:32:54 #198
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_94916683
Dat is wel een geruststelling, maar overtijd lopen hoeft van mij dan weer niet :P
Ik heb vandaag babykleertjes gevouwen en de kast ingericht, dat was aardig proppen. Nu maar hopen dat mijn vriend niet in de kast kijkt anders krijgt hij ook nog een hoge bloeddruk :D
pi_94917071
Ivan was vrij snel, maar zitten deed hij weer vrij langzaam. Met 6 maanden kon hij in ieder geval nog niet zelfstandig zitten en ik denk dat dat bij de meeste kindjes van die leeftijd zo is (al zijn er heus uitzonderingen). Wij lieten hem trouwens wel in de stoel zitten om te eten. We zorgden gewoon dat het niet te lang duurde.

Juud, ik zou nog geen tuigje aanschaffen. Ivan klimt bijvoorbeeld niet uit de kinderstoel en dus zou het volstrekt overbodig zijn.
pi_94917166
Wij hebben wel een tuigje in de kinderstoel, Tess klimt er namelijk wel uit. Maar wij hebben geen TT.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_94917171
Wij hebben ons tuigje voor de TT ook nooit gebruikt, echt zo zonde..
pi_94917204
Als je kindje er wel uitklimt heb je een tuigje zo gekocht natuurlijk. Maar vaak is een sjaal of zo ookal afdoende.
pi_94918402
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan was vrij snel, maar zitten deed hij weer vrij langzaam. Met 6 maanden kon hij in ieder geval nog niet zelfstandig zitten en ik denk dat dat bij de meeste kindjes van die leeftijd zo is (al zijn er heus uitzonderingen). Wij lieten hem trouwens wel in de stoel zitten om te eten. We zorgden gewoon dat het niet te lang duurde.

Juud, ik zou nog geen tuigje aanschaffen. Ivan klimt bijvoorbeeld niet uit de kinderstoel en dus zou het volstrekt overbodig zijn.
nouja, dan was elin iig snel in iets :+

5 mnd en 4 dagen oud :o

trouwens, een draagdoek ipv tuigje werkt ook prima
pi_94918647
Ik vraag me af na een filmpje wat ik laatst op youtube heb gezien van de tripp trapp, of er tegenwoordig standaard van die extenders bij zitten voor de poten zodat ze niet zo gemakkelijk omkiepen als het kind een beetje eigenwijs is en zich afzet tegen de tafelrand. Dit is voor mij wel even een twijfelpunt of ik wel of niet een tripp trapp wil..

Ik kan op internet zo niet vinden of die extenders standaard zijn (alleen dat dit bij de babyset zo is maar die wil ik dus niet aanschaffen..)
pi_94918716
dat is ook zo bij normale kinderstoelen hoor. Je moet een kinderstoel gewoon buiten beenbereik van de tafel houden
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:09:44 #206
100412 mefke79
komt goed!
pi_94918774
Nou is onze Driekus natuurlijk al veel en veel groter, maar onze stoel krijg je echt niet zomaar achterover geduwd. Het nadeel is wel dat je makkelijk over de poten struikelt...
pi_94918935
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:02 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

nouja, dan was elin iig snel in iets :+
[ afbeelding ]
5 mnd en 4 dagen oud :o

trouwens, een draagdoek ipv tuigje werkt ook prima
Maar Elin was toch sowieso heel voorlijk? :7 Ik heb even mijn archief erop nageslagen en dit was Ivan toen hij 5 maanden en 6 dagen oud was:

Hij kukelde hier nog zo om. Maar goed, het stabiele zitten duurde sowieso nog best lang. Ik herinner me dat er een tijd overheen ging voor ik hem in het fietsstoeltje durfde te zetten.

Op allebei de foto's zie je een vrouwenhand in de redstand staan. :D
pi_94919193
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:07 schreef hilliebillie het volgende:
Ik vraag me af na een filmpje wat ik laatst op youtube heb gezien van de tripp trapp, of er tegenwoordig standaard van die extenders bij zitten voor de poten zodat ze niet zo gemakkelijk omkiepen als het kind een beetje eigenwijs is en zich afzet tegen de tafelrand. Dit is voor mij wel even een twijfelpunt of ik wel of niet een tripp trapp wil..
Je doet er sowieso verstandig aan om je kind niet alleen te laten als hij/zij in de kinderstoel zit. Tegen de tijd dat je kind oud genoeg is om dit te doen - ik vind dit kindje wel heel handig, hoor! - zit de wereld helaas vol gevaren. De kinderstoel is er maar één van. :{
pi_94919275
hahah ja, ik heb ook nog een filmpje waar ze zit, daar hoor je mij ook zeggen 'zet de camera nu maar weer uit want zometeen kukelt ze om' maar toen ze eenmaal zat, zat ze ook als een huis..idem met het lopen, geen wankele eerste stapjes maar pas stappen toen ze zeker wist dat ze niet om zou pleuren :+ miss veilig :+
pi_94919408
Heerlijk is dat, KD! Ivan zou je wel mister veilig kunnen noemen, geloof ik. Nooit gezeur gehad met 'ik kan wel staan maar ik durf niet te zitten', of enge situaties bij de eerste stapjes. Alleen rent hij tegenwoordig vaak door het huis terwijl hij achterom kijkt. Niet zo slim. :')

Dat vind ik wel spannend aan een tweede kind, hoor, dat het zomaar een minder 'fijn' kindje kan zijn. :o
pi_94919572
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Heerlijk is dat, KD! Ivan zou je wel mister veilig kunnen noemen, geloof ik. Nooit gezeur gehad met 'ik kan wel staan maar ik durf niet te zitten', of enge situaties bij de eerste stapjes. Alleen rent hij tegenwoordig vaak door het huis terwijl hij achterom kijkt. Niet zo slim. :')

Dat vind ik wel spannend aan een tweede kind, hoor, dat het zomaar een minder 'fijn' kindje kan zijn. :o
Nou inderdaad, alleen t bankleuning springen vind ik wat minder, maargoed als zij weet dat ze niet valt, dan vertrouw ik r :+

oja en als ik echt wil opscheppen

met 3 maand zei ze al mama.
puur toeval natuurlijk, maar kan ze later lekker over opscheppen
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:26:36 #212
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94919632
Die extenders zitten bij de beugel en rugleuning in, zijn dus niet standaard te koop bij alleen de stoel. Gevalletje marketing gok ik zo...

Een tuigje heb ik idd nog niet gekocht, dat is ook zo gehaald mocht het nodig zijn.
Maar zo'n ukje kan toch in zijn boosheid of door onhandigheid zo van zo'n stoel afkiepen?
De beugel kan volgens mij tot anderhalf of net iets langer gebruikt worden, daarna zal het wel krap worden, dan lijkt het mij toch een veilig idee, ook al ben ik erg van kindjes de dingen zelf laten ontdekken, uitzoeken en ervaren...
pi_94919885
Ach, dat Elinfilmpje. O+ Begin je al bang te worden of je van een tweede kindje wel net zoveel kunt houden? :+

Juud, zover heb ik nog niet vooruit gedacht. Nou ja, mijn ervaring is dat je geen flauw idee hebt wat voor kind je krijgt; het heeft weinig zin om met al het mogelijke rekening te houden. Je ziet het vanzelf wel.
pi_94919994
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:08 schreef Kleurdoos het volgende:
dat is ook zo bij normale kinderstoelen hoor. Je moet een kinderstoel gewoon buiten beenbereik van de tafel houden
Buiten beenbereik van de tafel is met een tripp trapp niet helemaal handig aangezien die aan tafel aangeschoven moet worden omdat er geen tafelblad op zit (dat is juist wat me aan trekt aan die kinderstoel en buiten dat ook dat ie zo lang gebruikt kan worden)

En natuurlijk moet je je kind ook niet alleen laten als ie in een kinderstoel zit, maar als je er naast zit weet ik niet of je de stoel op tijd recht kunt houden als je kind zich afzet, dat gaat dan ineens snel hoor.

Maar voor dat ik dit filmpje zag was dit voor mij de ideale kinderstoel, maar nu heb ik enige twijfel. Maar ik heb ook nog wel even de tijd om er over na te denken..
pi_94920035
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, dat Elinfilmpje. O+ Begin je al bang te worden of je van een tweede kindje wel net zoveel kunt houden? :+

Juud, zover heb ik nog niet vooruit gedacht. Nou ja, mijn ervaring is dat je geen flauw idee hebt wat voor kind je krijgt; het heeft weinig zin om met al het mogelijke rekening te houden. Je ziet het vanzelf wel.
ik kan me nog steeds geen baby voorstellen in ons gezinnetje, ook dat babietje op t echoscherm was nog niet realistisch. Ben nog erg aan t wennen aan het idee :D Maar ben erg benieuwd O+
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:35:23 #216
100412 mefke79
komt goed!
pi_94920119
}:| tienus plaatst al de hele dag af en toe een vuist in mijn blaas. Alsof er iemand een bal in je blaas gooit terwijl je heeeeeeel nodig moet. Fijn.
pi_94920222
quote:
Op vrijdag 1 april 2011 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
Begin je al bang te worden of je van een tweede kindje wel net zoveel kunt houden? :+
Dat heb ik nu al. Dat vind ik ergens best lullig omdat een tweede niet 'van mij' zal zijn, dat maakt het op een of andere manier gevoeliger.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94920283
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:33 schreef hilliebillie het volgende:

En natuurlijk moet je je kind ook niet alleen laten als ie in een kinderstoel zit, maar als je er naast zit weet ik niet of je de stoel op tijd recht kunt houden als je kind zich afzet, dat gaat dan ineens snel hoor.
Het is maar de vraag of je kind zo handig wordt het dit hem/haar lukt, hoor. En als hij/zij er eventueel oud genoeg voor is, heeft hij/zij ook de leeftijd om te leren dat het niet mag. :+

Heel veel van de standaarddingen zijn gevaarlijk bij verkeerd gebruik. Tja, dat is het leven met een dreumes.
pi_94920341
Dat heb ik me nou serieus nooit afgevraagd, of ik van een tweede net zoveel zou kunnen houden.

Vaneyl, dat jij je dat afvraagt, kan ik me juist heel goed voorstellen. Juist omdat jouw rol vanaf het begin anders zal zijn.
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:44:08 #220
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94920518
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:31 schreef Claudia_x het volgende:

Ik was als kind heel makkelijk en lief, mijn man was een ondernemend mannetje.
We hopen maar op een fijne mengelmoes, het is natuurlijk ook voor een groot deel van belang hoe je als ouders met je kind omgaat.

Voorlopig mag ze nog een week of 8 lief zijn in mijn buik, daar gedraagt ze zich nog steeds voorbeeldig. O+
pi_94920672
wil niks zeggen hoor juud ;)
Floris was heel rustig in de buik...
nu niet meer zeg maar :D Hij is best wel ondernemend :') (echt ik hou mn hart vast hoe hij is over een paar jaar...volgens mij krijgen we onze handen vol aan m :D)
pi_94920749
En hoe uiteenlopend ze ook zijn, het voelt altijd toch als logisch. Mijn dochter was grofmotorisch een hele snelle, dat vond ik bij mij passen. Mijn zoon was grofmotorisch een langzame, daar kon ik me net zo goed in vinden. :+
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:49:23 #223
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94920787
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:35 schreef mefke79 het volgende:
}:| tienus plaatst al de hele dag af en toe een vuist in mijn blaas. Alsof er iemand een bal in je blaas gooit terwijl je heeeeeeel nodig moet. Fijn.
Ja, dat zal ik niet missen, of zo'n roffeltje op je blaas. Zo'n rotgevoel.
En dan gaan plassen en dan is t een eierdopje vol, bij wijze van spreken... :')
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:50:58 #224
100412 mefke79
komt goed!
pi_94920858
juud...en dan zit je net weer op de bank...moet je weer!
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:53:42 #225
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94921022
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:50 schreef mefke79 het volgende:
juud...en dan zit je net weer op de bank...moet je weer!
Ik ga al voordat ik de deur uit loop, voor ik ga zitten eten, voor ik ga koken en voor ik ga slapen.
Het voelt ook zo naar nu om te lopen met ook maar iets in mijn blaas.

's Nachts hoef ik gelukkig nog steeds maar een keer en soms als ik bijv laat ga slapen om half twaalf ofzo, dan red ik het tot half zeven, een verademing.... ;)
pi_94921083
enne is J-net aan t baren?
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:55:03 #227
100412 mefke79
komt goed!
pi_94921093
ik ga gewoon elke keer dat ik moet. Is voor je bekkenbodemspier veel beter.
pi_94921127
Ik draai nog regelmatig op mijn buik en prompt heb ik dan het idee dat ik moet plassen.
Ja 5 druppels ofzo. Met lopen heb ik ook vaak het idee dat ik moet plassen maar eigenlijk hoef ik dan niet.
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:58:29 #229
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_94921315
Dat heb ik 's nachts, ben ik naar de wc geweest kom ik boven en dan kan ik weer terug naar beneden omdat ik weer moet plassen. ik ga 's nachts soms wel 10 keer naar de wc.

Was vandaag ook weer komisch, ik liep in de stad en werd door 2 dames afkeurend bekeken, toen ik voorbij was begonnen ze over tienermoeders te beppen. En dat was niet de eerste keer, ik zie er blijkbaar jong uit ofzo :D
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:58:47 #230
100412 mefke79
komt goed!
pi_94921338
ja, j-net waar bennie?

Nou ja, ik drink ook best veel nu, dus dat ik dan veel plas, alla. En ik ben ergens wel blij dat ik 's nachts moet plassen, als ik dat niet hoef word ik echt zo stijf als een plank wakker.
*O* vanaf maandag werkt mijn vervanger
*O* vanaf nu geen vrijdagen meer werken
-O- officieel ook 1 uur per dag ziekgemeld. Nou ja, tis beter enzo, maar zo voelt het nog even niet.
pi_94921755
Hebben jullie allemaal Generatie 2010 (ze volgen een paar koppels met hun kinderen van de geboorte tot 18 jaar) gekeken. Weet niet of het hier al besproken was, maar ik heb vandaag de afleveringen van vorig jaar gekeken met alle geboortes. Hm, best wel confronterend...heb er direct minder zin in, en vandaag bij de Rekenkamer op TV wat een geboorte kost ... Ze kwamen uit op iets van 5000¤ met alles erop en eraan, maar heb het niet van begin af aan gevolgd...
pi_94921770
Waarom ziek? Je hebt een uur extra pauzerecht, gewoon zonder ziekmelding.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 1 april 2011 @ 22:11:42 #233
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94922094
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 22:06 schreef Zana het volgende:
Hebben jullie allemaal Generatie 2010 (ze volgen een paar koppels met hun kinderen van de geboorte tot 18 jaar) gekeken. Weet niet of het hier al besproken was, maar ik heb vandaag de afleveringen van vorig jaar gekeken met alle geboortes. Hm, best wel confronterend...heb er direct minder zin in, en vandaag bij de Rekenkamer op TV wat een geboorte kost ... Ze kwamen uit op iets van 5000¤ met alles erop en eraan, maar heb het niet van begin af aan gevolgd...
Ik zag de laatste minuut, moet het even terugkijken het weekend. Vorige keer heb ik het wel gezien.
De Rekenkamer zag ik 10 minuten van, 5000 eurie, das wel heel veel...het kan ook voor veel minder.

Die babykleren, een jasje/vestje van goed 200 euro!!
pi_94922139
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 22:06 schreef Zana het volgende:
Ja en wat een ontzettende bullshit is dat zeg. Een kind is net zo duur als je t zelf wil maken.

Elins kinderkamer heeft me in totaal 100 euro gekost..en toch is t verkozen tot t leukste kamertje van 2011. haar kinderwagen hebben we van de kringloop voor 15 euro, ding doet t perfect, alles erop en eraan. Kinderstoel hadden we ook viavia, box hebben we gekregen..u name it.
pi_94922643
Ik volg Generatie 2010 ook. En op RTL8 wordt nu elke werkdag 'Bevallingsverhalen' uitgezonden. Een ontzettend duf programma, maar toch kijken, he? :')
  vrijdag 1 april 2011 @ 22:23:18 #236
100412 mefke79
komt goed!
pi_94922793
Rekenkamer was echt heel heeel heeeeeeel erg om het zo maar eens te zeggen. Ze pakten overal het duurste. Dus de duurste maxi cosi met familyfix etc.

Generatie 2010 heb ik vorige keer ook gevolgd, die kindjes zijn net zo oud als Driekus ongeveer. En nogmaals, je kan tig boeken lezen, alle bevallingsverhalen lezen, 200 bevallingen op tv bekijken en toch zal je eigen bevalling anders zijn en zul je die op je eigen manier ervaren. Met andere woorden: maak je niet te druk.

Vanyel, dat uurtje pauze heb ik ook nog en neem ik ook nog. Maar ik moet eigenlijk van de fysio na drie uur een kwartier plat en dat doe ik nu veel te weinig. Door nu vast te leggen dat ik gewoon ziek ben hopen ze dat de drempel om te gaan liggen ook lager wordt.
pi_94923034
Goedzo :)
  vrijdag 1 april 2011 @ 22:35:42 #238
100412 mefke79
komt goed!
pi_94923466
ik vind het vooral een gedoe hoor, ik moet van mijn plek af, een verdieping omlaag (met lift), sleutel halen, terug naar de lift, 2 verdiepingen omhoog, kamer van slot, kwartier liggen en dan het hele ritje weer opnieuw...
pi_94923506
ja en nu wat positievers mefke :+ anders ga ik je Miepke noemen
  vrijdag 1 april 2011 @ 22:38:54 #240
100412 mefke79
komt goed!
pi_94923641
*O* nog negen dagen werken tot verlof *O* (zo goed kleurdoos?)

Nog steeds niets van J-net?
pi_94924734
J-net is gewoon hartstikke aan het bevallen hoor, dat kan niet anders. Ik doe even een :% haar kant op.
Juud, dat van je werk, daar had ik geen erg in, maar volgens mij wist ik het wel, sorry :@

Mefke, is je kwartier dat je krijgt om te gaan liggen niet al om voordat je alles geregeld hebt óm te gaan liggen? pfff wat een gedoe zeg!

Dat plassen is hier ook bekend. 's nachts gelukkig niet zo'n probleem, meestal 1 keertje en idd als ik laat ga slapen red ik het wel tot 7/8 uur.
Maar overdag, pffff niet normaal. Soms ligt mevrouwtje ook echt met haar handje in mijn blaas te porren, zo van: moet je al, moet je al, moet je al, grrrrr. JA DUS!!
  vrijdag 1 april 2011 @ 23:45:30 #242
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94926786
bedankt voor de tips Danic en Mefke, ik moet idd meer drinken en ik ga op zoek naar de thee! Steunkousen ga ik nog even niet aanslingeren, leg het ook even bij de vk neet.

Wat een lieve kindertjes zag ik hier voorbij komen! :)

Wij hebben ons bij 2 kdv's ingeschreven, beiden hier vlak in de buurt en beiden ok. Heb dus gewed op 2 paarden, wonen namelijk in een kinderrijke buurt, dus je weet maar nooit! Qua dagen maakt het ons nog niet eens uit. Ik heb een zus die graag 1 dag wil oppassen en die is flexibel en ik met mijn werk, dus dat zal wel goed komen.
pi_94930644
Ik vind het een raar, naar gevoel, zo'n baby die je blaas als trampoline gebruikt. Ze doet het de hele dag!
Maar ach.. ;)

Spannend van J-net!
  zaterdag 2 april 2011 @ 08:53:45 #244
238474 Jeetjejom
pi_94934068
J-net zou het dan toch??????
Hier vannacht wat krampen maar toen ik manlief wilde wakker maken, waren ze weg.
Gunt zijn vader zeker zijn nachtrust ofzo!
Jouw warmte is genoeg
  zaterdag 2 april 2011 @ 09:03:56 #245
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94934155
Ik zou zeker proberen om bij 2 kdv's in te schrijven!

Ik heb gelukkig het voor elkaar gekregen bij mijn voorkeurs kdv, maar de andere organisatie had alleen plek op een vestiging die juist het verst weg was van ons huis, plus alleen maar 2 dagen ipv 3.
En we hadden ons met 10 weken zwangerschap op de wachtlijsten ingeschreven!!
pi_94934164
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 22:38 schreef mefke79 het volgende:
*O* nog negen dagen werken tot verlof *O* (zo goed kleurdoos?)

Nog steeds niets van J-net?
prima :+

en ja, ik denk wel dat ze bevallen is :)
pi_94934177
ik heb elin 2 mnd geleden ingeschreven voor t KDV en ze kon gelijk terecht O+
  zaterdag 2 april 2011 @ 09:16:28 #248
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94934257
Hier ook plek genoeg!

*O* nog maar negen dagen mef

Jnet :% ALALAALALALAALALAL

Ik ga naar buiten, beetje zon opdoen, want ik ben een enorm hormonaal monster :')
Alexa en Seth zijn lief
pi_94935646
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:33 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik kan me nog steeds geen baby voorstellen in ons gezinnetje, ook dat babietje op t echoscherm was nog niet realistisch. Ben nog erg aan t wennen aan het idee :D Maar ben erg benieuwd O+
Dat heb ik nu ook nog steeds hoor. :') Na 8 maanden zwangerschap.
En ik mag er wel aan gaan wennen want volgende week om deze tijd dan ben ik mama :+
  zaterdag 2 april 2011 @ 12:18:45 #250
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94937629
Sorry nee niet aan t baren. Had gisteren gepost dat t loos alarm was. Zojuistenorme schoonmaakaanval gehad.
Wel hoofdpijn. Vannacht hoge bloeddruk (130-95) maar vanochtend toen k VK evt wilde bellen was ie 140-85. We hebben vrij goed apparaat dus weet wel dat zij dit ook zo ongeveer gaat meten.

Nu rustig aan.
  zaterdag 2 april 2011 @ 12:20:52 #251
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_94937675
Cleany, wat een mooie 3D echo's ook... wow. Vooral die laatste met die twee voetjes en handjes is echt leuk!! O+

Takkembah, lekker verlof! Geniet ervan! *O*

Wat gaat jullie hier toch altijd hard. Ik ben zo druk geweest dat ik amper tijd heb gehad om bij te lezen, dus ik lees dan een beetje tussen de regels door... :@

quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 18:51 schreef Sannne het volgende:
Ben na de discussie over de angst voor de bevalling een beetje gaan nadenken over hoe en wat....
-knip-
Hier is er ook angst rond de bevalling. Bij Bas is het niet makkelijk gegaan. Vorige week bij de vk werd mij de vraag gesteld of ik na het gesprek met de gyn (dat ik deze keer ECHT een ruggenprik krijg) gerustgesteld genoeg was of dat ik nog behoefte had aan extra hulp. Gezien mijn ervaring, vond ik het wel een goed plan om met iemand te praten. Afgelopen donderdag heb ik een gesprek gehad bij een haptonoom/psycholoog/postnataal begeleidster. Ik heb alles daar verteld, hoe ik het de vorige keer ervaren heb en hoe ik me een aantal maanden daarna gevoeld heb. Het was fijn om alles van me af te kunnen praten tegen iemand die daar professioneel mee om gaat. De komende weken ga ik elke week 1x naar haar toe om me zo goed mogelijk voor te bereiden op wat komen gaat en om alles van 'toen' een beter plekje te kunnen geven.

Zo, en nu de laptop uit en lekker even het centrum in en genieten van het weertje!! :W
pi_94937697
Ik heb me met ongeveer 13 weken ingescheven bij een kdv. Niet in m'n eigen dorp maar een dorp verder, is maar een klein stukje om als ik naar het werk ga. Voor m'n vriend is het iets verder om maar niets aan te doen. Ik heb onregelmatige werktijden die ook per week weer anders zijn. Hier kan ik tot donderdag er voor opgeven welke dagen en tijden ik nodig heb. Het kan evt op de dag zelf ook nog als er plek is maar dan betaal je wat meer. Als ik voor donderdag op geef ben ik gegarandeerd van een plekje. Zo ben ik op m'n werk nog steeds flexibel.
De flex opvang hier in het dorp moet ik drie tot vier weken vooraf m'n tijden doorgeven.. Da vind ik niet flexibel..
pi_94939303
Ik was gisteravond boos :( Ik kon geen pinda's vinden in mijn Snickers :(
Ik had alleen niet gezien dat ik een Mars aan het eten was :')
pi_94939551
Zou ik ook boos om worden, stomme Mars. Was ie evengoed wel lekker? ;)
pi_94939615
_O-
pi_94940695
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 13:31 schreef MamaPurk het volgende:
Zou ik ook boos om worden, stomme Mars. Was ie evengoed wel lekker? ;)
Nee ;( Want er zaten geen pinda's in :')
pi_94944432
Arme jij!
  zaterdag 2 april 2011 @ 17:12:05 #258
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_94945308
P_iglet, hoe was de echo bij jou?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_94948046
Ow lieve Tally, het zit je ook niet mee de laatste tijd hè! Eerst die pijnlijke verbouwing in je buik en nu dit weer. Een dikke :*

Ik begin langzaam het idee van controle over mijn lijf te verliezen. Uiteraard wordt ze steeds groter, maar mijn buik niet meer zo en dat is af en toe zo pijnlijk. Frustrerend ook dat ik me 's ochtends voorneem wat ik wil gaan doen en dat dan mijn lijf ineens bepaald dat het halverwege genoeg geweest is :6 . grrrrrr. Maar goed, toch maar zoveel mogelijk naar luisteren :P
pi_94951742
Hier lekker genoten van het weer en even bij mijn ouders op bezoek geweest. Mijn moeder zit een beetje in de stress dus maar even langs gegaan. Ze wilde alleen niet geloven dat ik nog niks was aangekomen. Wat echt wel zo is.

@tally stomme mars ook dat had gewoon een snicker moeten zijn
@takkembah geniet van je verlof zeker nu met dit weer
pi_94954850
Bedankt allemaal voor jullie lieve felicitaties!

Wij zijn inmiddels een week verder en het gaat heel goed met Marinde.
Ik zelf heb nog wel wat langer nodig om te herstellen natuurlijk, ik heb dan ook eigenlijk geen puf om de laptop iedere dag aan te zetten en bij lezen lukt al helemaal niet...

Foto volgt tzt tijd nog wel...tot nu toe staan ze nog steeds allemaal op de camera ;)
Ook zal ik verhuizen naar het andere topic als ik weer een beetje zin heb in internetten.

Heel veel succes allemaal nog!
  zaterdag 2 april 2011 @ 22:00:54 #262
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94956660
Heerlijke dag gehad. Gewinkeld en gegeten met vriendinnen. Wel zwaar, zat al om 9.14 in de trein. Nu nog steeds, kom pas om 23.28 aan. Gelukig morgen een rustige dag.
  zondag 3 april 2011 @ 08:35:52 #263
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94969979
quote:
maandag 15 maart 2010 @ 17:39 • 40 Net terug van wintersport. Toen ik zei dat ik het zo leuk vond en volgend jaar weer wil, zei hij: 'Misschien ben je volgend jaar wel niet in staat om te skieen'. Verder heeft hij nu ook echt uitgesproken dat hij het wil en ook wanneer, namelijk na/in de zomer beginnen. Dat lijkt me prima, want dan kan ik alle festiviteiten die aankomen nog even lekker genieten! (Koninginnedag, boottochtjes, concerten, verjaardagen, vakantie, het is allemaal toch net iets leuker met drank!!!)
Was oude topics aan het lezen en ik vond deze uitspraak van mezelf. Profetische woorden van mijn vriend :)
pi_94970032
Wat een inzicht heeft jouw vriend Aventura, dat zal nog wel vaker van pas komen!

Ik begin hier een beetje (letterlijk) moe te worden van de slechte nachten. Ik slaap niet voor middernacht en ben dan rond 8 uur weer wakker. Zou genoeg moeten zijn, maar zo voelt het niet. Ik wordt 's nachts ook wel een keertje wakker om naar de wc te gaan en dat is niet erg, maar ik slaap dan zo slecht weer in. En overdag bijslapen lukt ook niet altijd.
Zo begin ik natuurlijk niet uitgerust aan een bevalling straks en daar baal ik wel een beetje van.
Overigens: als ik na 2 uur opgestart ben, heb ik energie genoeg dus dat valt dan weer mee.

Daarbij ben ik me 's nachts constant bewust van mijn slaaphouding, want 1 verkeerde beweging en ik heb er weer een paar uur last van. Sommigen voelen niets van het indalen, ik voel letterlijk iedere beweging en verschuiving en dan kan ik wel door de grond zakken. Vannacht ook weer. Nadat ik een linkerbeen verschoof, gevolgd door een harde 'knak' van mijn heup en een gil van mij, was ik dus weer wakker.
Was maar goed dat vriendlief de nacht heeft en dus niet thuis was :')

/einde klaagmodus/
  zondag 3 april 2011 @ 09:03:16 #265
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94970069
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 08:55 schreef danic het volgende:
Wat een inzicht heeft jouw vriend Aventura, dat zal nog wel vaker van pas komen!

Ik begin hier een beetje (letterlijk) moe te worden van de slechte nachten. Ik slaap niet voor middernacht en ben dan rond 8 uur weer wakker. Zou genoeg moeten zijn, maar zo voelt het niet. Ik wordt 's nachts ook wel een keertje wakker om naar de wc te gaan en dat is niet erg, maar ik slaap dan zo slecht weer in. En overdag bijslapen lukt ook niet altijd.
Zo begin ik natuurlijk niet uitgerust aan een bevalling straks en daar baal ik wel een beetje van.
Overigens: als ik na 2 uur opgestart ben, heb ik energie genoeg dus dat valt dan weer mee.

Daarbij ben ik me 's nachts constant bewust van mijn slaaphouding, want 1 verkeerde beweging en ik heb er weer een paar uur last van. Sommigen voelen niets van het indalen, ik voel letterlijk iedere beweging en verschuiving en dan kan ik wel door de grond zakken. Vannacht ook weer. Nadat ik een linkerbeen verschoof, gevolgd door een harde 'knak' van mijn heup en een gil van mij, was ik dus weer wakker.
Was maar goed dat vriendlief de nacht heeft en dus niet thuis was :')

/einde klaagmodus/
Oh man, ik heb dus echt exact dezelfde problemen!! :o :o

Kindlief was ook heel druk in mijn buik, mijn vriend deed zn hand erop en ze werd ieeets rustiger, maar niet veel, hij zat echt zo: wat is ze aan het doen?? :o :o
En ik zo: Ik *oef* weet *au* het niet!!

Dus ik heb letterlijk medelijden met je :')

Gisteren superdag gehad in Scheveningen met mijn nichtje, tante en mijn moeder :)
Heerlijk weer, paar keer tussendoor ergens gaan zitten/eten/drinken en een leuk shirt gekregen. Verder had mijn nichtje kleertjes van de kleine over voor mij (zij heeft een dochter in januari gehad, dus alle kleine maatjes zijn nu voor mij; ideaal!!)
Plus nog wat zwangerschapskleding en andere spulletjes die zij nog van de zwangerschap/bevalling over had :)

Ik ben weer eens goed verwend, bof maar met zo'n lief nichtje O+ O+
Oh ja, en aan het einde van de dag even nog de baby gezien, zucht wat een liefie O+ O+ O+
  zondag 3 april 2011 @ 09:05:36 #266
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94970085
Goedemorgen, meldt zich.
Niet zo super geslapen; baby vindt dat het recht heeft op gebruik van mn ribbenkast. Kan niet links liggen, niet rechts liggen pffffff
pi_94970201
Goeiemorgen.
* laiveneertiekje sluit zich aan bij de slechte slapers.
Tot 3 uur heel onrustig, toen tijd wakker gelegen, en daarna wel redelijk tot 8 uur, maar voel me echt gesloopt...
pi_94970203
Maar vandaag wel weer een mijlpaaltje, al 31 weken *O*
pi_94970757
Pfff gelukkig is het zondag, denk ik dan maar. Dan kunnen we even bijkomen en hopen op betere nachten de komende week.
pi_94972013
Ik hoop wel dat ik weer beter nachten krijg ja, anders heb ik nog het gevoel dat het werk mij teveel word..

Deze week nog heel druk, qua nakijkwerk en qua afspraken 's avonds, en dan hebben we het ergste gehad tot juni....
  zondag 3 april 2011 @ 11:40:21 #271
100412 mefke79
komt goed!
pi_94972548
l'tiekje: of je slaapt slecht omdat je je (onbewust) nu al druk maakt om de drukke week.

Ik heb gisteren een hele leuke dag gehad, afdelingsuitje met drie collega's. High tea workshop en daarna nog sieraden maken. Lekker relaxt, bekkenband veel om gehad en ook nog wat leuke spullen voor Tienus en Driekus kunnen scoren.
Komende drie weken nog maar drie dagen per week werken en dan klaar. Kan ik me eindelijk gaan storten op alle fotoboeken die nog af moeten en op het aankleden van de babykamer. Daar hebben we namelijk nog he-le-maal niets aan gedaan sinds Driekus eruit verhuisd is.
  zondag 3 april 2011 @ 11:56:50 #272
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94972960
hellow ladies; ben ik ook eindelijk weer.

Gister zeer drukke dag gehad; waren klusjes in huis die nu eindelijk eens moesten gebeuren; mijn ouders en schoonouders hebben geholpen en dr is veeeeel gebeurt.
* Evie dr nieuwe kamertje ontruimd.
* alle troep naar de stort
* babykamer gehaald en geinstalleerd
* schommel in de tuin gemaakt
* traphekjes geinstalleerd
* vaatwasser gerepareerd
* veiligheidssluitingen op de keukenkastjes
* extra stopcontact aangelegd...

poehhhh en ik was gister helemaal kapot, de hele dag achter mijn dreumes aanrennen om alles in de gaten te houden, want er was natuurlijk genoeg gevaar. (losliggend gereedschap, gaten in de tuin etc etc...)

maar ik ben wel heel blij dat alles op orde is, nu alleen Evie dr nieuwe kamer behangen, rolgordijn ophangen. En dan kan Evie gaan wennen, en kan ik de babykamer straks babyklaar gaan maken.

Hoe is het met J-net???
  zondag 3 april 2011 @ 12:06:51 #273
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94973243
Egopost

Niet lekker geslapen, zere rugspieren (krampachtig), harde buiken..... Wanneer stopt dat geoefen nou en wordt t voor t Echie?????????????

Einde egopost

BJ ja k loop nog rond met dikke toeter, ben het wel zat ;)
pi_94973348
BJ, dat klinkt als een drukke, maar wel effectieve dag..

Mefke, ik denk dat het deels wel meespeelt, maar ik had gisteren ook al een drukke dag, en dan slaap ik ook minder merk ik. Ik heb nu alles om mij heen uitgestald, en ben hard aan het nadenken hoe ik ervoor ga zorgen dat ik het overzicht weer krijg, en daardoor ook meer rust vind..

En hopelijk vandaag nog even verder knutselen aan wat kraamkadootjes, dat is in ieder geval erg ontspannend..

Heb van mijn nicht nog 4 tassen met babyspullen gekregen, flesjes, een handkolf, nog wat kleertjes en slaapzakjes en dergelijke, echt heel lief van haar!
  zondag 3 april 2011 @ 12:33:52 #275
238474 Jeetjejom
pi_94973960
Ik ben gewoon jaloers op jullie lieve nichtjes! Ik heb geen nichtjes die net uit de baby's zijn of mij iets doneren als ze er al langer uit zijn :(

Ach ja, heb toch niet dezelfde smaak, dus misschien ook maar beter zo.

Ik heb (als een van de weinige hier) wel goed geslapen,om 4 uur even dreumes uit bed geplukt omdat het arme schepseltje had gepoept en daar wakker van was geworden. Toen nog tot 9 uur geslapen.
Al boodschappen gedaan en naar de speeltuin geweest :D
We gaan nu eindelijk de muursticker op de muur plakken dan is de kamer ook helemaal klaar (volgens mij) en vanmiddag nog naar een verjaardag. Ik denk dat ik vanavond vroeg in bed lig........

Mefke, klinkt als een hele leuke dag, BJ heeft een productieve zaterdag gehad!
Jouw warmte is genoeg
  zondag 3 april 2011 @ 15:14:32 #276
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_94979238
J-Net... nog even volhouden. Ik hoop voor je dat het niet zo lang meer duurt! :*
  zondag 3 april 2011 @ 17:28:00 #277
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94984872
Jnet wat rottig dat je jezelf zo voelt. Ik hoop voor je dat die kleine niet al te lang meer op zich laat wachten :*

BJ wat ben je druk geweest :D r.e.s.p.e.c.t.!

Mef, klinkt inderdaad gezellig!

danic en l'tiekje, ik duim voor betere nachten voor jullie :Y

Tankgirl, klinkt ook heeeeeeeerlijk jouw dagje :D *jaloers*

Ik wilde net gewoon mijn lessen van deze week gaan voorbereiden :')... SCHAAP..... ]
Fijne zondag verder een ieder!!!
Alexa en Seth zijn lief
pi_94987980
Kun je het werken niet laten takkembah?
Wat hebben jullie veel gedaan BJ
Danic en L'tiekje balen van de slechte nacht

Ik slaap al heel lang slecht net of ik fysiek niet moe ben. Vandaag even naar de babydump geweest v-dag cadeau voor mijn zus gekocht en nog even naar de stad maar ik merk dat ik het nu overal ontzettend druk vind. Wij hebben net de box beneden gezet kunnen wij en de katten vast wennen want hun krabpaal moest verplaatst worden.
  zondag 3 april 2011 @ 18:52:53 #279
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94988092
Ik had van de week ook voor het eerst twee rotnachten, veel wakker door maagzuur of dromen of toiletbezoek. Gelukkig nu alweer twee goede nachten, dus ik hoop dat het weer verleden tijd is.

Vandaag even naar Prenatal geweest om twee laatste dingen te kopen die nog op het lijstje stonden en vandaag nog met korting. Namelijk een borstkolf en een babyfoon en meteen nog een omslagdoek gekocht. Heul roze, eigenlijk tegen mijn kleurprincipe in, maar ik vond hem wel erg leuk.

zondag 3 april 2011 @ 19:22:25 #280
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94989391
Schattig capeje!

We zijn nu 26 weken en ik heb slechts een commode en wat rompertjes gekocht. Ik wil wel snel een shopinhaalslag gaan maken. Probleem is dat ik het, wat FR zegt, overal zo druk vind. Ik kan me er niet toe zetten. Ik vind shoppen gewoon niet leuk! Online shoppen vind ik niet voor elk babyartikel een goed idee, een wagen en een autostoeltje wil ik wel eerst zien. Een bedje en een box trouwens ook. Eh, alles eigenlijk :P
pi_94989416
Oh Juud, die heb ik gezien bij de Prenatal, die is echt lief.
Wij weten niet wat het wordt (wil ik ook niet weten) dus ik hou het neutraal, maar als ik al die leuke jongens/meisjes dingen zie kom ik soms in de verleiding om het toch maar te gaan vragen bij de echo.

Ben gister met mijn beste vriendin (die ook zwanger is) naar de Prenatal geweest, heb een rompertje, omslagdoek, pakje en mutje gekocht. Zoooo leuk al die kleine ienieminie dingetjes. O+
Heb ook maar meteen platte schoenen gekocht, want ik heb alleen maar hoge hakken en ik merk dat mijn rug dat niet zo tof vindt. :X

BJ: wauw jij hebt een drukke dag gehad; knap hoor. Ik heb gister huis schoongemaakt, de was gedaan en ben even dus de stad in geweest en ik was helemaal kapot.

En een :* voor alle meiden die het zwaar hebben vanwege slecht slapen en lichamelijke ongemakken..
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  zondag 3 april 2011 @ 20:41:31 #282
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94993612
Nou die drukke dag was ook niet zo verstandig natuurlijk, ik was vandaag de hele dag zoooo ontzettend moe! nu nog, en heb een drukke werkweek voor de boeg, en zie dr best een beetje tegenop.
maar kijken hoe het gaat... scheelt al een hoop als ik goed kan slapen van8...

@Aventura; wat knap dat je nog bijna niets hebt gekocht! bij onze 1ste zwangerschap had ik ALLES klaar met 26 weken, zelfs de hele babykamer en inhoud...
(was wel een heel fijn relaxed gevoel).

ahhh Juud dat badcapje is echt superschattig!

J-net; succes met de allerlaatse loodjes!
  zondag 3 april 2011 @ 20:48:08 #283
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94994063
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:41 schreef Beessie-Jen het volgende:
Nou die drukke dag was ook niet zo verstandig natuurlijk, ik was vandaag de hele dag zoooo ontzettend moe! nu nog, en heb een drukke werkweek voor de boeg, en zie dr best een beetje tegenop.
maar kijken hoe het gaat... scheelt al een hoop als ik goed kan slapen van8...

@Aventura; wat knap dat je nog bijna niets hebt gekocht! bij onze 1ste zwangerschap had ik ALLES klaar met 26 weken, zelfs de hele babykamer en inhoud...
(was wel een heel fijn relaxed gevoel).

Nou ja knap...heb gewoon mijn vrije weekends anders ingevuld dan met shoppen. Het huishouden draaide gewoon door en door mijn gebroken hand-periode was er veel blijven liggen. Maarrrr toch hadden we wel wat meer kunnen shoppen.
Heb nu wel spijt, want de bruiloft regelen (eind mei) gaat ook wel wat tijd vergen. En vanwege mijn bloeddruk moeten we nu ook veel vaker naar het ziekenhuis. Hell, ik heb eigenlijk geen tijd meer voor mijn fulltime baan :D Ik lach er nu wel om, maar ik compenseer die notaris-, ziekenhuis-, en gemeentehuisbezoekjes nu door extra hard en over te werken. Bijvoorbeeld in het weekend. Daar moet ik echt mee stoppen, want ik merk dat ik best gespannen ben, en dat i.c.m. met die bloeddruk van me...Ik zou mijn uren kunnen minderen, en in plaats daarvan bijvoorbeeld 's wat vaker naar een Babydump o.i.d. karren.
Over 2 weken krijg ik een schoonmaakhulp, dat is ook erg prettig. Dan ben ik daar niet zoveel tijd meer mee kwijt.
  zondag 3 april 2011 @ 20:52:02 #284
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94994322
denk je wel aan jezelf Aventura? hoge bloeddruk en stress is echt niet goed voor je kindje he?
Ik heb bij Evie ook te horen gekregen bij 30 weken dat ik MOEST stoppen met werken...
(ook hoge bloeddruk gehad, en bij 26 weken al geminderd met werken).
En plots voelde ik me veel beter en groeide Evie ook beter....
  zondag 3 april 2011 @ 21:05:27 #285
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94995391
Ja, ik moet mezelf nu afremmen voordat een arts dat voor me moet uitspellen.
Voel me wel bezwaard, ik ben mijn vervanger aan het zoeken, die moet ik inwerken, ik krijg een andere nieuwe collega (teamcoordinator) die moet worden bijgepraat, mijn ondersteunster voor 3 dagen gaat weg en mag vanwege budget niet worden vervangen..Ik doe een specifiek project voor 1 dag erbij en daar mag ik geen vervanging voor zoeken omdat dat te duur is, maar mijn functioneel lg staat erop dat ook daarvoor vervanging komt etc. Allemaal strikt genomen niet mijn probleem natuurlijk, maar alles komt wel heel erg tegelijk nu.
Ik zou de boel eens de boel moeten laten, kijken wat er dan gebeurt. Ik neem aan dat de beurskoersen niet meteen omlaag gaan storten, haha!

Donderdag een echo (groei) en weer een bd-meting. De week daarna een gesprek met de gyn. Ik ben benieuwd wat ze zegt. Mijn eigen meting gaf net 136/86 aan. Dat vind ik gezien mijn voorgeschiedenis en omstandigheden 'netjes'.

Trouwens BJ, neem jij je advies zelf ook even ter harte? Jij werkt ook keihard zo te lezen :) In jouw (verantwoordelijke) beroep lijkt het me nog veel moeilijker om rustiger aan te doen.
pi_94995590
Jeetje Aventura en BJ, wat zijn jullie druk! pffff vergeet jullie zelf en jullie kindje niet hè!

Aventura, even als tip: veel producten zoals een kinderwagen hebben een levertijd van een aantal weken. Vergeet dat niet, want straks ben je niet op tijd en dat geeft alleen maar meer stress. Ons kamertje heeft bv 14 weken op zich laten wachten.
  zondag 3 april 2011 @ 21:09:54 #287
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94995702
ja dat is het ook; maar ik heb mezelf voorgenomen om bij de eerste tekenen van verhoogde bloeddruk of uitputting, direct te minderen, of me een week ziek te melden om bij te tanken. (in dit stadium van de zwangerschap).
Kindje staat echt even voorop... en rustig aandoen is dr op mijn werk idd ook vaak niet bij...
Gelukkig heb ik een teamleider die heel menselijk is, en liever heeft dat ik tijdig meld dat het niet meer gaat, dan dat ie straks een overspannen mama in dienst heeft :)
  zondag 3 april 2011 @ 21:13:50 #288
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94996009
Jij hebt het prima geregeld lijkt wel!

Mijn leidinggevende is ook top hoor, ze zei donderdag nog dat - als het nodig is - ik gewoon mijn uren moet terugschroeven. Ze gaat ook even mijn nogal prestatiegerichte mannelijke collega's (waaronder dus die functioneel leidinggevende oftewel teamcoordinator) even op het matje roepen en hun verwachtingen bijstellen. Ik ben sws. iemand die veel verantwoordelijkheid op zich neemt, aan 1 woord genoeg heeft en supersnel werkt. Maar als mijn vervanger er straks is - die moet gewoon behoorlijk gebrieft worden, een nette doorlooptijd hanteren. Daar moeten mijn collega's maar vast aan wennen!
  zondag 3 april 2011 @ 21:16:16 #289
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94996237
@ Danic, dank voor de tip! Ik weet over levertijden, maar een bedje en andere meubels gaan we denk ik gewoon meenemen uit b.v. IKEA. De commode is er al, een mooie ouderwetsche tweedehands.

Alleen bv. een kinderwagen kan nog weleens een lange levertijd hebben. Denk dat we daar a.s. zaterdag wel voor gaan kijken! We weten al wel een beetje welke we willen. Alhoewel ik dan nog wel wat wagens wil testen in het echt!
  zondag 3 april 2011 @ 21:16:39 #290
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94996274
ja idd die moeten maar even een stapje harder gaan doen hoor :D
ik moet de komende maand ook een nieuwe collega inwerken... dus eigenlijk zou ik het ook een beetje vervelend vinden om dat aan en andere over te laten...
verder zit ik in 2 commissies op mijn werk, die ik ook tijdelijk aan mijn commissieleden over ga laten... wil in mijn verlof gewoon ECHT vrij zijn van mijn werk... dus ook geen verahderingen enzo..
pi_94996653
Is ook verstandigst BJ. Ik had nog twee cursussen die ik moest doen, waarvan het examen voor juni gedaan moest zijn. Met een beetje pech ben ik dan pas 2 weken ervoor bevallen (uitgaand van 42 weken). Ik had in eerste instantie gevraagd of ik de cursussen in mijn verlof mocht doen, dat mocht met de tip dat ik dit het beste wel voor de bevalling afgehandeld kan hebben.
Heb toen gewoon alles op alles gezet en de dinsdag in mijn laatste werkweek het laatste examen gehaald. Nu ben ik daar heel blij mee, want ik heb vreselijk last van opruimwoede en hele lieve familie en vrienden die denken dat ik me verveel en mijn agenda vol plannen :')
pi_95011858
Goeiemorgen!

Ik kan me alleen maar aansluiten bij anderen over rustig aan doen. Ik vond het moeilijk om de knoop door te hakken, baal er soms nog steeds van, maar ik merk gewoon dat ik nog steeds flink moe thuiskom met minder uren, het verschil is alleen dat het werk zich nu niet opstapelt, maar langzaamaan minder wordt..

Ik heb een redelijk goede nacht gehad, voel me nog wel steeds duf, maar dat trekt hopelijk bij. Zo richting werk, en dan nog even het stapeltje in mijn tas wegwerken...
pi_95012353
Over de uitzet gesproken: kopen jullie alleen een ledikant of ook een wiegje voor op je kamer voor de eerste periode? Wij hebben een beetje gezocht en er zijn nogal grote verschillen tussen hoe lang baby's bij hun ouders op de kamer liggen (van 2 dagen tot 3 maanden zo'n beetje). Wij neigen er zelf meer naar om hem/haar al snel naar de eigen kamer te verplaatsen.
  maandag 4 april 2011 @ 08:52:51 #294
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_95012357
Ik heb tegenwoordig ook echt een kopje koffie nodig 's ochtends bij het ontbijt, om op gang te komen.

Kalmer aan doen helpt idd, zo heb ik ook gemerkt. Ik verdeel mijn klusjes in huis over werkdagen en vrije dagen. Zodat ik niet meer drie dingen achter elkaar hoef te doen, en twee uur lang in huis bezig ben, dat zorgt namelijk voor buikpijn en als ik alles verdeel voorkom ik daarmee de meeste tijd dat ik last krijg van rug en buik.

Ik heb overigens sinds vorige week een buikband en ik vind het een aanrader! Het is er een van Medela, het zit lekker strak, zorgt voor steun en ik voel mijn rug minder aan het eind vd dag.
Bij mij was ie bij de VK-praktijk te koop voor 8 euro, op internet net onder een tientje.
Ow en hij is er ook in wit en zwart, ik heb een zwarte. :)

maandag 4 april 2011 @ 09:02:29 #295
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95012502
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 08:52 schreef sverbern het volgende:
Over de uitzet gesproken: kopen jullie alleen een ledikant of ook een wiegje voor op je kamer voor de eerste periode? Wij hebben een beetje gezocht en er zijn nogal grote verschillen tussen hoe lang baby's bij hun ouders op de kamer liggen (van 2 dagen tot 3 maanden zo'n beetje). Wij neigen er zelf meer naar om hem/haar al snel naar de eigen kamer te verplaatsen.
Eerlijk antwoord? Je weet het gewoon niet van tevoren. Ligt aan je kind, aan jullie. Ik wilde het absoluut niet van tevoren, maar uiteindelijk was het hier veel praktischer om Alexa bij ons op de kamer te hebben in het begin. Na de kraamweek wilde ik haar nog niet naar haar eigen kamer doen, gewoon mijn eigen gevoel.

Uiteindelijk heeft ze daar ook vijf maanden gelegen (in een geleend wiegje). Daarna is ze naar haar eigen kamer gegaan, omdat zowel wij, als zij, slechter gingen slapen.

Keuze voor een wiegje is de eerste keer puur gemak geweest (konden we lenen van zus). Nu hebben we weer een wiegje aangeschaft, gewoon omdat het praktisch kan zijn met het verplaatsen ervan, maar vooral omdat ik dat zo poepie vind :').
Maar vrienden van ons hebben bijv. in het prille begin enkel de wandelwagenbak gebruikt, dat kan ook. Andere vrienden zijn meteen aan het grote ledikant op eigen kamer gegaan. Het is maar net wat past bij jullie en waar jullie op dat moment met je beeb voor kiezen.

Bottom line: je hebt geen ruk aan mijn antwoord :Y)
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 4 april 2011 @ 09:04:48 #296
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95012534
En rustig aan he, druk doende dames!!!

Ik herken het verhaal van BJ wel, ik sta nu met de tweede er ook wat makkelijker in om gas terug te nemen. Of stond, dan. :P
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 4 april 2011 @ 09:05:35 #297
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_95012553
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 08:52 schreef sverbern het volgende:
Ik heb een wieg waar ons meisje tot een maand of 5 in kan liggen. Daarna mag ze in een bedje naast ons bed of op haar eigen kamer, net wat zij en wij graag willen.
Ik ben er een voorstander van om kleine baby's bij hun vader en moeder te laten slapen. Het wordt tegenwoordig ook aangeraden om dat te doen, helemaal als je BV gaat geven.

Je krijgt sneller de signalen mee als je kind honger heeft en voorkomt dat hij/zij moet gaan huilen om dat kenbaar te maken. Ook kan je makkelijk even aaien over een ruggetje of troosten als er iets is. Je hoeft ook niet telkens je bed uit als je kindje even wakker is, maar kan dan zelf blijven liggen. Baby's voelen zich veiliger en prettiger in de buurt van hun ouders, ze kunnen je horen en ruiken en evt voelen, dat hebben ze nodig als ze heel klein zijn.

Maar ieder zijn eigen keuze. ;)
  maandag 4 april 2011 @ 09:10:14 #298
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95012622
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 09:05 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Baby's voelen zich veiliger en prettiger in de buurt van hun ouders, ze kunnen je horen en ruiken en evt voelen, dat hebben ze nodig als ze heel klein zijn.

:Y En ik had vooral dat ik als mama het veiliger en prettiger vond in de buurt van Alexa te zijn, om haar te kunnen horen en voelen. Dat had ik nodig, omdat ik net mama was O+
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 4 april 2011 @ 09:20:51 #299
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_95012788
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 09:10 schreef Takkembah het volgende:

[..]

:Y En ik had vooral dat ik als mama het veiliger en prettiger vond in de buurt van Alexa te zijn, om haar te kunnen horen en voelen. Dat had ik nodig, omdat ik net mama was O+
Ik vrees dat mijn meisje de eerste 3/4 maanden aan me vastgeplakt zit. O+
Nu maar hopen dat het geen zomer gaat worden met alleen maar dagen met hele hoge temperaturen.

Enne, kindjes hebben dat net zo hard nodig als mama's volgens mij. :)
pi_95013009
28 april gaan we ons ukkie in 3D bekijken O+
pi_95013419
Zo eindelijk weer eens lekker geslapen, niet langer, wel dieper en dus beter.
Truc: kussen gewisseld voor eentje die tegen de hoofdsteun stond :') Gelukkig had ik gistermiddag ook nog even geslapen op de bank, dus zo kom ik er ook wel.

Vandaag alweer 36 weken, gaat hard zeg. Vanaf volgende week heb ik meldplicht zeker? (stom zeg, normaal kan ik het tegen iedereen vertellen en nu weet ik zelf ineens niet meer vanaf wanneer dat is |:( )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')