abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94872837
Hoe kunnen ze niet onder de indruk zijn als een zwangere vrouw bloed spuugt???? :o
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_94872863
f_r niks egopost! Je keel of slokdarm zijn kapot en het is gewoonweg te belachelijk voor woorden dat dat niet serieus genomen wordt. Als ik jou was zou ik gewoon de HAP bellen en uitleggen hoe of wat en dan vragen of ze iets voor je kunnen doen. En zo niet, dan zou ik gewoon naar de gyn bellen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94873000
Grizzly heel erg gefeliciteerd met de geboorte van je meisje *O*
Hopelijk gaat het snel beter en kunnen ze snel naar huis. Ik heb 2 dagen in het ziekenhuis moeten verblijven na de geboorte en ik vond het echt helemaal niks. Dus alles langer lijkt me een verschrikking. Veel succes :*

Cleany wat een mooie 3d echo's. Ik vind 3d echo's er altijd behoorlijk freaky uitzien, maar deze zijn heel helder.

Vandaag door de gyn gebeld, moet toch een uitgebreide 20 weken echo in het ziekenhuis hebben vanwege de CT scan. Ze willen het toch goed nagekeken hebben allemaal, wel een geruststelling. Maar goed dat ik het gisteren nog even vroeg.
(bij ons wordt de 20 weken echo niet in het ziekenhuis gedaan als daar geen directe aanleiding voor is, al wordt je dus wel begeleid in het ziekenhuis. Kwam ik gisteren dus ook achter, wist ik niet)
Maar we hebben de echo dus nu een week eerder dan gepland, als ik 19 weken ben. De planning zat al helemaal vol. Dus over 2 weken weten we waarschijnlijk het geslacht van propje 2.0 :o *O*

Ik ga alleen naar de controles, mits ik me gewoon ok voel. Vriendlief zou er een paar uur vrij voor moeten nemen elke keer (hij werkt ook in een andere stad). Hij is er wel bij met de belangrijke echo's natuurlijk en waarschijnlijk als ik weer in de laatste weken loop.

FR ik lees je berichtje nu pas.
Meis egopost zoveel als je wil. Wat je meemaakt is gewoon weg intens naar. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Ik word er elke keer zo verdrietig van dat ze je niet kunnen helpen. Dit is zo toch geen doen :{
Gewoon een dikke :* omdat je het heel hard nodig hebt.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_94875166
F_R Ook hier waren ze niet onder de indruk toen ik bloed spuugde. Het ging met zoveel kracht dat ik tegelijk in mn broek plaste en de bloeduitstortingen om mn ogen had staan. Het is zwaar k*t en vind het echt heel rot voor je dat het niet betert :(
Hou je taai meis!
pi_94875279
Ik bel morgen wel even de afdeling gynaecologie of ik niet iets kan krijgen voor mijn slokdarm.
Weet je ook waarom ze niet onder de indruk zijn? Ik heb dat nooit helemaal begrepen
pi_94875431
Mijn vk zei dat het normaal was en komt door de grote druk. Ik was toen zo flabbergasted dat ik niet verder gevraagd heb. Lijkt me niet normaal.
Wel goed plan dat je gaat bellen! Bij mij kon het helen, ik heb nu al een week niet gespuugd.
Maar bij jou wordt het alleen maar erger zo dus idd, bellen!
pi_94875913
Ik was ook zo beduusd dat ik niet verder gevraagd hebt. Poppedein als je meeleest weet jij het antwoord?
Ik kan nu bellen maar ik kan ook tot morgen wachten en gewoon rechtstreeks bellen. Ik hou dat nachtje nog wel vol al zal het mij niet verbazen als ik morgen langs mag komen.
pi_94877417
f_r volgens mij moeten er echt wel medicijnen zijn om je slokdarm te beschermen. Die wordt natuurlijk ruw door het spugen, maar als je er iets van bescherming tegen kunt krijgen, lijkt met dat een goed plan.
pi_94878463
Ik ga morgen ook bellen. En nu wil ik eigenlijk gaan slapen maar liggen lukt niet echt.
pi_94878532
F_r, niet liggen vanwege je maag? Of vanwege iets anders? En anders in bed ploffen met een stapel kussens, beetje rechtop zitten.
Ik kan maar niet wennen aan mijn voedingskussen deze keer, dus ik heb nu een gewoon kussen tussen mijn knieeen.
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:33:50 #136
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94878602
F_r, wat een horken daar zeg! Ik zou ze gewoon helemaal gek maken totdat ze je verder helpen! Dit is toch niet helemaal gezond meer!!! Heel veel sterkte :*
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_94881040
F-R: ik weet nog van de vorige keer dat je dit had dat je zo'n lullige reactie kreeg. Ik hoop toch dat ze je nu wat serieuzer nemen, omdat je hele zwangerschap gewoon niet vlekkeloos verloopt. In het begin werd het geloof ik een beetje afgedaan met: ach, hoort erbij, gaat wel over. Maar nu ze doorhebben dat het dus niet overgaat zullen ze toch wel meer actie ondernemen?

Lukt liggen niet goed doordat je last hebt van je maag/slokdarm, want dan is het goed om idd een beetje rechtop te gaan liggen (halfzittend zeg maar) zodat je maaginhoud/maagzuur laag blijft.

Over het verlof: ik heb nog heel veel vakantieuren staan en heb de uren van 2010 opgenomen. Als ze te vroeg of op tijd wordt geboren, kost me dat 6 weken vakantie. Dan heb ik de 5,5 week van 2011 nog over voor de laatste 4 maanden van het jaar. Wordt ze later dan de uitgerekende datum geboren, dan wordt het verlof natuurlijk verlengt en dat gaat dan weer van mijn vakantieuren af. Hoe dan ook, ik begin op 5 september. Bij terugkomst gaan we dan indien nodig even rekenen hoeveel uren het mij exact heeft gekost.

Mijn vriend is 2x mee geweest naar de vk. De eerste keer, omdat het een kennismaking is en ons eerste kindje en een paar keer geleden, omdat hij het wel weer eens fijn vond om het hartje te horen. Mijn vriend werkt ook onregelmatig en het gebeurt regelmatig dat de afspraak staat als hij vrij is, maar we zien de meerwaarde er niet echt van in.
Ik vraag wel altijd aan hem of hij mee wil, of dat ik eventueel iets namens hem moet vragen e.d.

Vanmorgen weer goedgekeurd. Nu over 1,5 week weer terug, dan precies 37 weken.
Ik moet dan ook urine meenemen. Ik neem aan dat dat gewoon is om te controleren op eiwitten? Ik ben het vergeten te vragen.
De domper was een beetje dat mupje nog helemaal niet was ingedaald, zoals haar collega had gezegd, maar ze verwacht dat dit over 1,5 week wel zo is, omdat haar hoofd wel goed ervoor ligt.
Verder gewicht goed, bloeddruk goed (110/70) enz. enz.

[ Bericht 0% gewijzigd door danic op 31-03-2011 23:20:20 ]
  vrijdag 1 april 2011 @ 07:45:53 #138
238474 Jeetjejom
pi_94890268
38 weken!!!!!! Bij jorja beviel ik bij 38w1, dus in mijn omgeving begint het te kriebelen, maar heb zelf nog geen voortekenen dat het ook echt zo is.
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 1 april 2011 @ 07:46:10 #139
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94890272
Jee fr, wat een rotervaring weer zeg. Sterkte.
Weinig te melden hier. Voor het eerst sinds lange tijd een nacht doorgeslapen, van half 12 tot 7. Wat heerlijk. Gisteren yoga gedaan, weer goede tips gekregen w.o. voor rusteloze benen, pijn aan je schaambeen en beter in slaap vallen. En heerlijk weer wat ontspannignsoefeningen. De les is van 9 tot 10 dus gapende zwangeren alom :P
pi_94890322
Goedemorgen iedereen!

6 weken hier......en ik begin misselijk te worden.

F_R ik hoop dat het je vandaag lukt om naar de HA te gaan!! :*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 1 april 2011 @ 08:09:26 #141
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94890436
Meldt.
Volgens mij ben ik gisteren na douchen begonnen met scheutjes vruchtwater verliezen. Na 9 uur ffies VK bellen of ze dat kan checken. Wel weer voorwerk zoals gisteren maar nog geen weeen.

K laat wat weten als k meer weet .
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_94890455
ooohhh J-net! spannend! *O*
  vrijdag 1 april 2011 @ 08:26:48 #143
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94890606
FR hopelijk heb je een beetje geslapen :*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_94890996
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 17:28 schreef ferrari_rood het volgende:
Cleany staat je achternaam nog op de echo's?
Mefke nog even en dan mag je met verlof hoe is het met jouw bekken?
ja m'n achternaam staat er op.
bedankt allemaal voor de leuke reacties :)!
pi_94891064
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 21:13 schreef ferrari_rood het volgende:
Even egopost van mij sorry
Ik heb al niet zo denderende week en net kwam er tijdens het spugen een golfje bloed mee.
Het komt echt uit mijn keel en die doet ook heel erg zeer. De 1e keer dat ik dat had heb ik in paniek de HAP gebeld die waren niet onder de indruk ook de HA later die week niet. Maar ik zit er wel even doorheen

Einde egopost
ahhh zielig :( ik hoop dat het nu wat beter gaat.
pi_94892015
j-net spannend!

jeetjejom ik ben benieuwd ofbje jongetje langer blijft zitten.

aventura een nacht doorslapen doet een mens goed, heerlijk.

lieve f_r ik hoop dat je vandaag een lieve begripvolle arts treft :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94892546
Ik heb alles gelezen, jullie gaan snel zeg!
Cleany: supermooie 3D-echo! O+
F_R: wat iedereen zegt + sterkte!!

Misschien kunnen jullie me adviseren over het volgende: ik ben ruim 13 weken en we moeten nu wel zo'n beetje kinderopvang gaan regelen (voor 3 dagen in de week vanaf januari, als mijn verlof is afgelopen). We twijfelen tussen twee kinderdagverblijven:

- KDV 1 is bij mijn werk. Ik woon 20 minuten fietsen van mijn werk dus ik zou elke dag kunnen halen en brengen. Voor mijn man is de ligging echter erg ongunstig (hij werkt 45 minuten rijden van waar wij wonen, dit KDV is erg om en ook nog dwars door de stad in de ochtendspits), waardoor het halen en brengen vooral op mij zal aankomen. Op dagen dat ik ergens anders heen moet voor mijn werk en mijn man moet brengen en halen, kost hem dat veel extra tijd.

- KDV 2 is dichter bij waar wij wonen en goed met de auto te bereiken. Vanuit mijn werk is het wel wat om, maar één van ons zou dan kunnen brengen en de ander kunnen halen en dat scheelt een hoop. Bovendien hebben ze iets ruimere openingstijden. Als ik voor mijn werk ergens naartoe moet kan mijn man halen én brengen.

We neigen nu erg naar KDV 2 omdat we dan het halen en brengen kunnen verdelen tussen ons tweeën. Maar misschien zijn er redenen waarom het handig is om het KDV vlak bij je werk te hebben?

Alvast bedankt!!
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:58:40 #148
238474 Jeetjejom
pi_94892616
J-net oeh spannend!!!!!
Sverbern ik zou, als ik bij beide kdv's een goed gevoel heb, gaan voor het dichtste bij huis. Maar hier hebben we gashouders dus geen ervaring verder
Jouw warmte is genoeg
pi_94892678
@Sverbern: ik vind het allerbelangrijkste dat het KDV bij jullie en je kindje past. Zijn jullie bij allebei al gaan kijken hoe het er aan toe gaat? Hoeveel kinderen op de groep, hoeveel leidsters, horizontale of verticale groepen? Hoe is het slapen 's middags geregeld?
Als ik puur kijk naar wat je nu stelt zou ik ook kiezen voor optie 2. Puur omdat het ook wel eens kan gebeuren dat jij ziek bent of om andere redenen niet kan halen/brengen.
Dat kost je man dan extra veel tijd, maar je loopt misschien ook tegen de openingstijden aan van het KDV. Ik heb het werk zelf een tijdje gedaan en is het toch wel erg vervelend als je met zijn allen op 1 ouder moet wachten omdat hij/zij niet op tijd of op het allerlaatste moment er pas kan zijn.

Het enige voordeel van een KDV dicht bij je werk, is de mogelijkheid om er snel te zijn, mocht er iets aan de hand zijn. Stel dat je kindje ziek wordt en moet worden opgehaald, dan ben je er zo. Aan de andere kant moet je dan ook nog dat ritje naar huis, dus dat zou voor mij geen doorslaggevende reden zijn.
  Moderator vrijdag 1 april 2011 @ 10:03:44 #150
5428 crew  miss_sly
pi_94892752
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:01 schreef danic het volgende:
Dat kost je man dan extra veel tijd, maar je loopt misschien ook tegen de openingstijden aan van het KDV. Ik heb het werk zelf een tijdje gedaan en is het toch wel erg vervelend als je met zijn allen op 1 ouder moet wachten omdat hij/zij niet op tijd of op het allerlaatste moment er pas kan zijn.

Niet op tijd is idd niet fijn, maar op het allerlaatste moment, tja, daar zijn de openingstijden voor natuurlijk. Ik vind het een beetje vreemd om te zeggen dat het niet fijn is voor het personeel om daarop te moeten wachten!

Verder ben ik het helemaal met je eens: bij gelijke geschiktheid kdv2, maar sverbern, zijn jullie bij beiden gaan kijken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')