abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94892901
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:01 schreef danic het volgende:
@Sverbern: ik vind het allerbelangrijkste dat het KDV bij jullie en je kindje past. Zijn jullie bij allebei al gaan kijken hoe het er aan toe gaat? Hoeveel kinderen op de groep, hoeveel leidsters, horizontale of verticale groepen? Hoe is het slapen 's middags geregeld?
Als ik puur kijk naar wat je nu stelt zou ik ook kiezen voor optie 2. Puur omdat het ook wel eens kan gebeuren dat jij ziek bent of om andere redenen niet kan halen/brengen.
Dat kost je man dan extra veel tijd, maar je loopt misschien ook tegen de openingstijden aan van het KDV. Ik heb het werk zelf een tijdje gedaan en is het toch wel erg vervelend als je met zijn allen op 1 ouder moet wachten omdat hij/zij niet op tijd of op het allerlaatste moment er pas kan zijn.

Het enige voordeel van een KDV dicht bij je werk, is de mogelijkheid om er snel te zijn, mocht er iets aan de hand zijn. Stel dat je kindje ziek wordt en moet worden opgehaald, dan ben je er zo. Aan de andere kant moet je dan ook nog dat ritje naar huis, dus dat zou voor mij geen doorslaggevende reden zijn.
Bedankt voor je advies!

We hebben over beide KDV's een goed gevoel. KDV 1 (bij mijn werk) is groot met veel groepen, en ik ken een paar ouders die daar hun kinderen hebben. Is gewoon prima in orde. KDV 2 is kleiner en komt ook (telefonisch en via website) positief over. We gaan daar binnenkort kijken (we krijgen een informatiepakket opgestuurd).

Beide KDV's zijn trouwens 'geïnspireerd op de pedagogiek van Reggio Emilia'. We hebben een beetje gezocht wat dat is maar het lijkt me prima. Of we een voorkeur hebben voor verticale of horizontale groepen weten we niet. KDV 1 heeft verticale groepen, KDV 2 horizontale. Wat zijn de voordelen van beide?
pi_94893622
Sverbern, ik ben persoonlijk wel van de horizontale groepen, maar dat is erg persoonlijk.

Als ik je optelsom hoor zou ik voor 2 gaan. Zeker als je je na een bezichtiging er prettig bij voelt.
Wij hebben inderdaad ook de verdeling vriendlief brengt weg (die werkt ook in een andere stad, kdv ligt voor hem op de route met de auto, ideaal) en ik haal. Ik werk op 10/15 minuutjes fietsen van mn werk. Het is een klein stukje om fietsen voor mij. Het verblijf is dicht bij ons huis in de buurt. Ik vind het ideaal dat het voor ons beiden makkelijk is te brengen en halen. Heb al gemerkt het afgelopen jaar dat die flexibiliteit erg handig kan zijn.
Ook als ik toch een keertje moet overwerken is het voor vriendlief niet bezwarend om toch op te halen.

Maar bovenal het is het allerbelangrijkst dat het kdv bij jullie past en aansluit. Dus ga kijken en praten.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_94893706
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:30 schreef wickie het volgende:
Sverbern, ik ben persoonlijk wel van de horizontale groepen, maar dat is erg persoonlijk.

Als ik je optelsom hoor zou ik voor 2 gaan. Zeker als je je na een bezichtiging er prettig bij voelt.
Wij hebben inderdaad ook de verdeling vriendlief brengt weg (die werkt ook in een andere stad, kdv ligt voor hem op de route met de auto, ideaal) en ik haal. Ik werk op 10/15 minuutjes fietsen van mn werk. Het is een klein stukje om fietsen voor mij. Het verblijf is dicht bij ons huis in de buurt. Ik vind het ideaal dat het voor ons beiden makkelijk is te brengen en halen. Heb al gemerkt het afgelopen jaar dat die flexibiliteit erg handig kan zijn.
Ook als ik toch een keertje moet overwerken is het voor vriendlief niet bezwarend om toch op te halen.

Maar bovenal het is het allerbelangrijkst dat het kdv bij jullie past en aansluit. Dus ga kijken en praten.
Thanks Wickie! Jullie zitten zo te horen in precies dezelfde situatie als wij! (auto, fiets, reistijd, locatie KDV). We gaan zeker kijken in KDV 2 en als het ons bevalt schrijven we daar in. *O*
pi_94894498
Ik merk ook echt dat die flexibiliteit bij mij op werk erg wordt gewaardeerd. Ze weten dat ik over het algemeen dus op tijd weg ga op maandag en dinsdag, maar dat er eventueel wel speling is.
Dat geeft mij ook weer een prettig gevoel dat er geen stempel op me gelegd wordt.

Horizontaal en verticaal, beiden hebben voordelen en nadelen. Ik denk dat ik het ook per kindje en karaktertje anders zou vinden.
Ik vind het persoonlijk prettig dat de die leeftijdgroepen zijn gescheiden. Peuters hebben hele andere behoeften dan baby's en dreumesjes. Bij ons hebben de babygroepen ook hun eigen tuin buiten, waar bijvoorbeeld ook geen fietsjes gebruikt mogen worden zodat er geen overrijdingen kunnen plaats vinden en dat ze rustig op hun eigen manier kunnen spelen.

Als je gaat kijken. Kijk naar de routinematigheid van de leidsters. Een goed draaiend team heeft een goede routine. Als dat goed loopt hebben ze tijd voor andere dingen, de leuke dingen naast alleen het verzorgende. Bij ons wordt er vaak getekend en geschilderd en veel buitengespeeld. Op het vorige verblijf waar ze zat (we hebben naar na onvrede overgeplaatst toen ze bijna een jaar was) ging het altijd erg rommelig en is ze in 6 maanden tijd 1x buiten geweest, ook hebben we maar 1x een schilderwerkje van haar gezien (als voorbeeldje bedoeld). Er werd gewoon niks ondernomen en ze zaten altijd in hetzelfde lokaal.

Nu zit ze op een grootschalig verblijf midden in een park naast een natuurspeeltuin en hebben ze naast hun lokaal ook erg veel andere plekken waar gespeeld kan worden. Die diversiteit en afwisseling vonden wij ook erg leuk.

Op onze groep zijn 3 vaste leidsters die alle part time werken. Ook is er altijd een stagaire. Ze zijn bijna elke dag dus met z'n 3en op de groep. Als er invalleidsters zijn, hebben ze vaste pool van invalleidsters. Dat zorgt er weer voor dat de routine die binnen de groep heerst goed blijft bestaan. Er is ook zo goed als geen verloop van leidsters, wat weer betekend dat de werksfeer goed is en dat men het prettig vindt om er te werken. Dus leidsters die happy zijn en graag naar hun werk gaan.

Pff wat een verhaal heb ik weer getypt :') en volgens mij gaat het echt nergens over... Ach ja misschien heb je of heeft iemand er wat aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 01-04-2011 11:22:43 ]
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:58:55 #155
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94894562
*O* Gisteravond meteen maar een TT gehaald, samen met manlief. We waren het vrij snel eens over de kleur. :)

F_R, sterkte, ik hoop dat ze iets voor je kunnen doen.
J-net, ik hoop dat het gaat doorzetten vandaag, steeds maar al dat voorwerk lijkt me ook niet wat...
sverbern, ik zou ook zeker voor optie 2 gaan, mits je dat net zo leuk lijkt als optie 1.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 01-04-2011 11:05:52 ]
pi_94895291
Sverbern ik sluit me aan bij Wicky voor wat betreft de horizontale en verticale groepen. Ik heb op beiden gewerkt en heb zowel voor- als nadelen ondervonden.
Voordeel van verticale groepen is dat kinderen in de leeftijd van 0-4 bij elkaar zitten en veel van elkaar kunnen leren. Nadeel is dat het soms moeilijk is om de aandacht voor de leidsters goed te verdelen. Als er bv 3 baby's op de groep zijn en die hebben toevallig allemaal tegelijk een flesje nodig, dan worden de peuters nog wel eens 'makkelijk' aan het spelen gezet.

Voordeel van horizontale groepen is dat kinderen bij leeftijdsgenootjes zitten en ze dus ongeveer dezelfde ontwikkeling doormaken. Er zit vaak ook meer routine in de groep voor wat betreft flesjes, slapen e.d.
Nadeel is wel weer het gebrek aan spelen en leren omgaan met kinderen van een andere leeftijd.

Als ik kijk naar mijn eigen werkervaring, zou ik nu kiezen voor horizontale groepen. Maar dat is bij ons geen issue, want we hebben opa's en oma's die willen oppassen O+

Succes met kiezen, het blijft iets moeilijks. Toch zou ik nog steeds voor optie 2 gaan als ik het zo lees, ook omdat deze wat kleiner is.
  Moderator vrijdag 1 april 2011 @ 11:24:39 #157
5428 crew  miss_sly
pi_94895530
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:08 schreef sverbern het volgende:

[..]

Bedankt voor je advies!

We hebben over beide KDV's een goed gevoel. KDV 1 (bij mijn werk) is groot met veel groepen, en ik ken een paar ouders die daar hun kinderen hebben. Is gewoon prima in orde. KDV 2 is kleiner en komt ook (telefonisch en via website) positief over. We gaan daar binnenkort kijken (we krijgen een informatiepakket opgestuurd).

Beide KDV's zijn trouwens 'geïnspireerd op de pedagogiek van Reggio Emilia'. We hebben een beetje gezocht wat dat is maar het lijkt me prima. Of we een voorkeur hebben voor verticale of horizontale groepen weten we niet. KDV 1 heeft verticale groepen, KDV 2 horizontale. Wat zijn de voordelen van beide?
Senna zit ook op een kdv met horizontale groepen. Ik vond het vooral toen ze net ging, als klein baby'tje, wel erg fijn dat er geen grote, drukke, rondrennende kindjes op de groep zaten. Nu ze ouder is, zou ik het niet erg vinden, een verticale groep. Daar staat tegenover dat een groep nooit 100% horizontaal is: bij ons zijn er drie groepen: 0-18 maanden (ongeveer), 18-30 maanden (ongeveer) en 30-48 maanden (ongeveer). De overgang naar een volgende groep is afhankelijk van de doorstroming in de volgende groep en de ontwikkeling van een kind. Soms gaan ze dus wat eerder, soms wat later. Op deze manier zijn er altijd kindjes van vershcillende leeftijden bij elkaar op de groep, ook al is het dan geen verticale groep.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:35:21 #158
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_94895924
Gisteren bij de verloskundige geweest. Bloeddruk was te hoog en daarom direct bloed laten prikken en urine na laten kijken, dat was gelukkig goed.
Nu moet ik rustiger aan doen, maar dat deed ik eigenlijk al.
De baby is ook al ingedaald, is dat niet vroeg bij 34 weken?
Ik word er wel een beetje nerveus van, heb het idee dat mijn lichaam er klaar mee is en dat de baby te vroeg komt :{
pi_94896121
Krijtlijk, hier lag Mette ook rond die tijd al ingedaald maar die is met 41+1 geboren :')
En zelfs dat ging toen zelfs met ondersteuning van weeopwekkers, dus het zegt niet zo heel veel. Kan nog alle kanten op. Je waggelt alleen wat eerder als een pinguin :P

Fijn dat er niks aan de hand was, doe lekker rustig aan, lekker morgen in het zonnetje boekje lezen en niks doen :*
pi_94897584
Wat een gave stoel Juud!
  vrijdag 1 april 2011 @ 12:46:19 #161
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94898390
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:40 schreef wickie het volgende:
Krijtlijk, hier lag Mette ook rond die tijd al ingedaald maar die is met 41+1 geboren :')
En zelfs dat ging toen zelfs met ondersteuning van weeopwekkers, dus het zegt niet zo heel veel. Kan nog alle kanten op. Je waggelt alleen wat eerder als een pinguin :P

HIer inderdaad idem dito!

Krijtlijk, gewoon ff gas terugnemen, je zult merken hoeveel beter je dan (ws) voelt :Y

Juud I O+ your chair!!! Oh man, ik denk dat ik eens MP ga afstruinen en die van ons erop knal.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_94898762
Thomas zit nu in een verticale groep. Tot de verhuizing (toen was hij 5 maanden) in een horizontale groep. Ik vond in eerste instantie een horizontale groep fijner, maar nu hij verticaal zit ben ik daar helemaal van teruggekomen. Hij is heel erg bezig met de andere kinderen, ook toen hij nog maar 6 maanden was. De tweede gaat straks naar dezelfde groep.
pi_94900549
Ik heb vanmorgen de gyn gebeld naar een nacht half zittend slapen ging het wel weer.
Als ik had aangedrongen had ik denk ik best langs mogen komen maar voel mij eigenlijk wel goed. Heb nu maagzuurremmers gekregen net gehaald en hopelijk helpt dat iets. Zo niet dan ben ik volgende week wel weer
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:50:52 #164
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94900763
@ Sannne en Takkembah

We hebben ook nog gekeken naar een gekleurde Tripp Trapp, bij voorkeur dan een rode. Maar door het aanschuiven tegen de tafel, gaat de verf eraf bovenaan. Ook door met schoenen tegen de poten aan te stoten wordt dat na verloop van tijd minder mooi. Ik heb er een hekel aan dat je dan enorm moet gaan opletten, zeker bij spul wat je zo intensief gebruikt.
Dus daarom veilig voor een houten gekozen, en die past bij onze eettafel en verder interieur.

Ik vind vooral het kussentje echt O+

Ow en ik heb hem zelf even met mijn 31 weken buik in elkaar gezet, was in 20 minuten klaar. O-)
pi_94900769
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:19 schreef danic het volgende:
Als er bv 3 baby's op de groep zijn en die hebben toevallig allemaal tegelijk een flesje nodig, dan worden de peuters nog wel eens 'makkelijk' aan het spelen gezet.
Kortom: best fijn voor de baby's! :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94900851
Juud, hier hebben we vrijwel geen beschadigingen na bijna een jaar intensief gebruik, maar de beschadigingen die erop zitten zitten op onvoorspelbare plekken. Lena krijgt straks ook weer een witte TT.

Ik zou trouwens iedereen willen adviseren om een kussentje met een plastic-achtige stof te kopen zodat die makkelijker schoon te maken zijn.
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:56:10 #167
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94900974
Ik ben ook meer van verticale groepen.
Ik heb ook een periode in de kinderopvang gewerkt en dan vond ik die groepen veel prettiger dan de horizontale groepen. Je hebt namelijk meer je handen vrij van alleen maar zorgen, vind ik.

Als de kleintjes namelijk slapen, zijn er maar een paar grotere wakker, waar je dan iets mee kan gaan doen. En als de kleintjes wakker zijn, liggen de grotere op bed en kan je alle aandacht geven aan de ukje.
Er zijn dus structureel iets minder kindjes per leidster, dus meer tijd per kind.
Ook is het fijn dat er broertjes en zusjes bij elkaar in de groep zitten, dat geeft geborgenheid onderling.
Ook kan een vd leisters met een groep naar buiten terwijl de ander binnenblijft, waardoor er een rustmomentje op de groep voor de kleinere is.

Ik vind het ook een meer natuurlijke situatie dan horizontaal, het is meer een 'huiskamergevoel'.
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:58:34 #168
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94901073
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
Juud, hier hebben we vrijwel geen beschadigingen na bijna een jaar intensief gebruik, maar de beschadigingen die erop zitten zitten op onvoorspelbare plekken. Lena krijgt straks ook weer een witte TT.

Ik zou trouwens iedereen willen adviseren om een kussentje met een plastic-achtige stof te kopen zodat die makkelijker schoon te maken zijn.
Die witte is wel beeldschoon!
De nieuwe kussentjes, dat zijn die met de beesten volgens mij, ik weet niet of die andere het ook hebben, die hebben een coating over de stof heen, zodat vloeistof en vuil er minder snel intrekt.
Op internet zijn er idd ook mooie te krijgen van tafelzeil ed stoffen, lijkt me idd ook wel ideaal.
Ik wil er in ieder geval nog wel eentje bij hebben, zodat ik eens kan wisselen.
  Moderator vrijdag 1 april 2011 @ 14:01:16 #169
5428 crew  miss_sly
pi_94901175
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 13:56 schreef Juud79 het volgende:
Ik ben ook meer van verticale groepen.
Ik heb ook een periode in de kinderopvang gewerkt en dan vond ik die groepen veel prettiger dan de horizontale groepen. Je hebt namelijk meer je handen vrij van alleen maar zorgen, vind ik.

Als de kleintjes namelijk slapen, zijn er maar een paar grotere wakker, waar je dan iets mee kan gaan doen. En als de kleintjes wakker zijn, liggen de grotere op bed en kan je alle aandacht geven aan de ukje.
Er zijn dus structureel iets minder kindjes per leidster, dus meer tijd per kind.
Ook is het fijn dat er broertjes en zusjes bij elkaar in de groep zitten, dat geeft geborgenheid onderling.
Ook kan een vd leisters met een groep naar buiten terwijl de ander binnenblijft, waardoor er een rustmomentje op de groep voor de kleinere is.

Ik vind het ook een meer natuurlijke situatie dan horizontaal, het is meer een 'huiskamergevoel'.
Het ligt ook aan het kdv, denk ik. Ons kdv gaat iedere dag wandelen met de babygroep. Ze hebben daar speciale wagens voor, zodat de hele kleintjes kunnen liggen en de iets grotere kunnen zitten. Baby's slapen toch ook neit allemaal tegelijk, waardoor er zelden tegelijkertijd alle baby's wakker zijn. Bovendien kunnen ze lekker op de grond rondscharrelen zonder dat er de hele tijd bijna een groter kindje op ze gaat staan.
En dat huiskamergevoel...tja, onze dochter zal enig kind blijven, dus voor haar heeft het weinig met huiskamergevoel te maken als er grotere of kleinere kindjes rondhangen ;)
pi_94901218
Wij hebben de kussentjes met zwarte rondjes erop. Ik weet niet of daar een soort coating op zit, maar ze worden alleen schoon als je ze in de wasmachine gooit. Het is weinig moeite, ze zijn zo droog en ik krijg alle vlekken er op 30 graden wassen uit, maar het is nog minder moeite als je ze helemaal niet in de wasmachine hoeft te gooien. :+ Ik had trouwens al gauw het idee dat de kussentjes overbodig waren. Ik heb ze er nu alleen in zitten omdat het zo vrolijk staat.

Je gaat geen spijt krijgen van je aankoop! Het is een heerlijke stoel en het is zo gezellig aan tafel! We hadden al een andere stoel gekocht voor Ivan (een goedkope van de Blokker) die ik heb gepimpt, maar Ivan kon er niet goed in zitten. Nu zou hij er wel prima in kunnen zitten, maar ik wil niet anders meer dan de Stokke!
  Moderator vrijdag 1 april 2011 @ 14:04:01 #171
5428 crew  miss_sly
pi_94901271
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:02 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben de kussentjes met zwarte rondjes erop. Ik weet niet of daar een soort coating op zit, maar ze worden alleen schoon als je ze in de wasmachine gooit. Het is weinig moeite, ze zijn zo droog en ik krijg alle vlekken er op 30 graden wassen uit, maar het is nog minder moeite als je ze helemaal niet in de wasmachine hoeft te gooien. :+ Ik had trouwens al gauw het idee dat de kussentjes overbodig waren. Ik heb ze er nu alleen in zitten omdat het zo vrolijk staat.

Je gaat geen spijt krijgen van je aankoop! Het is een heerlijke stoel en het is zo gezellig aan tafel! We hadden al een andere stoel gekocht voor Ivan (een goedkope van de Blokker) die ik heb gepimpt, maar Ivan kon er niet goed in zitten. Nu zou hij er wel prima in kunnen zitten, maar ik wil niet anders meer dan de Stokke!
'

Wij hebben idd nooit kussentjes gehad. inhet begin even een opgerolde hydrofiel erin omdat ze wat te vele ruimte had :P Maar ze zit zo prima en het is gemakkelijker schoonmaken en -houden!

het is idd heel gezellig, en ik denk ook neit dat je spijt krijgt van je aankoop! Heerlijke stoel is het O+
pi_94901340
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 13:56 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind het fijn dat je dat zegt! Ivan gaat volgende week wennen en Lena 2 weken later. Ze gaan allebei naar dezelfde groep en ik vind dat een heel fijn idee.

quote:
Daarom vind ik de drukte niet zo erg. Lena moet hier ook wennen aan de drukte van haar grote broer. Je zou denken dat ze die drukte tijdens de 9 maanden in de baarmoeder wel heeft meegekregen, maar ik merk dat ze er nog steeds aan moet wennen.
  vrijdag 1 april 2011 @ 14:06:29 #173
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94901357
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:02 schreef Claudia_x het volgende:

Ik weet uit ervaring hoe fijn de TT is, ik heb ook nooit een andere optie overwogen.
Gister vertelde mijn moeder en broer dat we er een mochten gaan halen op hun kosten, voor ons meisje. Ze vonden het een nuttig en mooi cadeau, vooral omdat ze er, als het goed is, zo enorm lang plezier van heeft.

Ik vond het zo lief en we zijn er zo blij mee, nu even wachten tot Dec, dan kan ze er pas in. :D
pi_94901439
Zeg, houd op, Juud! Lena gaat over een maand of drie al in de Stokkestoel! :o

Ik moet er trouwens nog een kopen maar ik wacht op een leuke aanbieding.
  vrijdag 1 april 2011 @ 14:11:08 #175
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94901525
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:08 schreef Claudia_x het volgende:
Zeg, houd op, Juud! Lena gaat over een maand of drie al in de Stokkestoel! :o

Ik moet er trouwens nog een kopen maar ik wacht op een leuke aanbieding.
Prenatal heeft nu korting en anders is Babydump de goedkoopste, wat ik zo kon vinden.
Wit met beugel en kussentje kom je tussen de 185 en 191 euro uit. Lager kon ik niet vinden, hoger natuurlijk genoeg. :)

Wij waren nu iets duurder uit omdat we hem hier in de buurt hebben gekocht.
pi_94901691
Ja ach, het is een enorme uitgave, maar ik ben met de stoel haast nog blijer dan met de kinderwagen en die was veel duurder. :Y)

Bedankt voor de tip!
  vrijdag 1 april 2011 @ 15:12:31 #177
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94903926
VK getest; geen vruchtwate, maar verhaal klonk wel als vruchtwater dus toch maar door naar ziekenhuis. Daar eerst 3 kwartier aan CTG gelegen (standaard) en toen nog keer test met eendenbek en uiteindelijk; nee geen vruchtwater.

Op ctg was wel rond de 7 minuten ongeveer wat activiteit waar te nemen. Nog niet zo heftig maar er was wel wat activiteit.

Baby ging tijdens ctg in rust en toen was hartslag 140-145. Daarvoor rond 160 met pieken naar 180 soms ;) .
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_94905408
Woensdag een extra controle bij de verloskundige gehad. ivm hogere bloeddruk, ze vertrouwden het niet en we werden doorgestuurd naar het Sophia. Daar bleef de bloeddruk te hoog, vanaf maandagavond hoofdpijn en omdat er eiwitten in de urine werden gevonden ben ik eerst voor 24 uur opgenomen dit om te kijken hoe de bloeddruk zich in 24 uur ontwikkeld en om urine op te sparen. Na onderzoek bleek de gespaarde urine geen eiwitten te bevatten, althans niet extreem veel. De bloeddruk was vanmorgen 120/80 dus vrij normaal.

Volgende week vrijdag (mochten de klachten niet eerder optreden) weer voor controle naar het ziekenhuis om te kijken hoe het dan gaat, en of een thuisbevalling nog mogelijk is.
pi_94905790
Hopelijk blijven de klachten weg ienemini
pi_94906142
ja ik hoop het, was wel blij toen ik in het ziekenhuis lag, en de bloeddruk in eens omlaag zakte naar 95. Nu gaat het goed en heb geen klachten.
En zal er van genieten als ik vanacht weer in mn eigen bedje mag slapen. Heerlijk !!!!!
pi_94906222
Je eigen bed slaapt toch het fijnst
pi_94906366
ja zeker weten. Maar had nog nooit in het ziekenhuis gelegen, wel vreemd is alles dan.....
  vrijdag 1 april 2011 @ 16:55:07 #183
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94907909
wat FR zegt; gaat niets boven je eigen bed!

Even een vraagje: volgens mij begin ik al wat vocht vast te houden; aan het einde van de dag staan mijn zoeken in mijn benen en als ik erin druk (zeker nog niet zo erg als Huup hier ooit geplaatst heeft! :) ) staat die afdruk er ook in. Iemand advies wat ik er tegen kan doen?
Nu hebben wij 16 april een open dag (dus staan), dus heb mijn leidinggevende laten weten liever niet te gaan, maar hij weet nog niet dat ik zwanger ben, dat ga ik dus aankomende week maar vast vertellen, een week eerder dan ik van plan was, dan kan hij er rekening mee houden dat ik op mijn vrije dag niet 5 uur wil staan en mijn rust wil nemen. Is niet zo gek toch? Of wel?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_94912047
Claudia en Juud, ik ga ook zeker voor de TT! Omdat ik van de uitzet alles wel zo'n beetje heb vraag ik aan de familie geld. Normaal geeft de familie een kinderstoel maar deze is wel erg duur..
Maar dan koop ik hem zelf met een beetje aanvulling.
Maar het is gewoon dé stoel en ik zit er zelf ook nog graag op als ik in een gezin werk met die stoel. Lekker stevig!
Goede tip van de verf en het kussentje!
Vind de meeste stoelen erg lelijk, deze staat gewoon simpel en leuk bij de rest.

Mn moeder heeft een namaak TT gekocht en dat zie je meteen hoor!
Ik vind het wel moeilijk een kleur te kiezen... De eettafel die ik nu heb gaat er hopelijk snel uit.
Ik dacht altijd wit, maar met Juud's tip ga ik dan toch liever voor hout..
pi_94912115
En trouwens, zit die grote sticker er nog op? Ik hoorde van een vriend dat hij de sticker die erop zat eraf trok, ze hadden een koloniale gekocht, en hij trok zo een hele houtlaag mee...
pi_94912139
Ik lees hier overal "verticale groep/horizontale groep"
maar wat betekend dat eigenlijk?

Op de website van de KDV hier in de buurt lees ik dit:

In elke groep zitten er kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd, waarbij er gelet wordt op de ontwikkeling van ieder kind apart.
Zij ontwikkelen zich allemaal op eigen tempo, dus het ene kind gaat sneller dan het andere. Het is dus een "kindvolgend systeem".
De concequentie van "kindvolgend" werken is dan meteen een onduidelijk gegeven omdat wij dan genoodzaakt zijn niet per leeftijd door te laten groeien maar naar
ontwikkeling per kind apart.(Er wordt hier gesproken over horizontale groepen)
- kinderen van 0- ongeveer 11 maanden in een baby groep
- kinderen van ongeveer 10 mnd tot 18 maanden in een baby dreumesgroep
- kinderen van ongeveer 18 mnd to 24 mnd in een dreumes groep
- kinderen van 2 tot 3 jaar in een peutergroep
- kinderen van 2 tot 4 jaar in een verticale peutergroep
- kinderen van 3 tot 4 jaar in een peutergroep

Wie kan het uitleggen? O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_94914088
Horizontaal zijn kindjes in dezelfde ontwikkelingsfase/leeftijd, bv een babygroep, een dreumesgroep etc.
Verticaal zijn alle leeftijden van 3 mnd tot 4 jaar door elkaar.
pi_94914361
@Bitterend: precies zoals Sannne zegt.

Ik vind de TT ook de meest geweldige kinderstoel, vooral ook omdat je er zelfs als volwassene nog gebruik van kan maken. Tijdens mijn werk op het KDV zat ik er ook regelmatig op.
Wij hebben hem helaas niet gekocht omdat de stoel te laag is voor onze eettafel. En ik vind het wel prettig als ze straks gewoon mee kan eten aan tafel en niet met haar ogen op tafelrandhoogte zit. :P

@Susie: ook ik hou vocht vast. Mijn zusje is pedicure en die heeft er een officiële naam aan gegeven, kan je er nog een medische term ingooien bij je leidinggevende: als je er putjes in kan duwen en ze blijven staan (zoals bij Huup) dan heet het lymfo-statisch oedeem, heb je wel gezwollen benen/enkels/voeten/handen/whatever maar veert je huid mee, dan is het lymfo-dynamisch oedeem. Ik heb dus het laatste.
Wat je er tegen kan doen is lastig: veel drinken iig, zeker 2 liter per dag, groene thee of nog beter brandnetelthee (ik heb die van zonnatura met kaneel, is erg lekker al verbaas ik me er zelf over), zodra het kan zitten met je voeten omhoog, geen knellende dingen aan (sokken, schoenen e.d.)
Helaas doe ik al die dingen en werkt het niet, maar dat is voor iedereen verschillend. Ik hoop dat het bij jou wel werkt!
pi_94914641
@ Krijtlijk: indalen met 34 is goed mogelijk hoor. Dat kan zelfs nog eerder. Ik heb hetzelfde en schrok ook even, maar volgens de vk zegt dit niets. Sommige kindjes dalen heel vroeg in maar worden uiteindelijk na 40 weken pas geboren. Andere kindjes zijn nog niet ingedaald als de bevalling/weeën begint/beginnen. Het tijdstip van indalen zegt dus niets over het wel of niet eerder bevallen. Je kan rustig ademhalen.

Juud: In principe kan een kindje al in de TT als het kan zitten. Je hebt er zelfs een tuigje voor dat helpt om ze wat recht te laten zitten. Helemaal niet zielig, want het zorgt voor wat extra steun. Het kussen kun je toch ook niet blijven gebruiken, want die maakt de zitruimte uiteindelijk te klein voor je steeds groter wordende kindje. Meestal begin je met kussen en eventueel tuigje, dan alleen kussen, dan alleen beugel en dan zonder. Als ze ouder worden kun je de zitting en de voetenplank omwisselen zodat je een grotere zitting hebt en een kleiner voetenplankje.
pi_94914736
Ah okee bedankt! Denk dat voor een baby horizontaal fijner is :Y

En wat is een montessori werk wijze?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_94915193
Bitterend: wikipedia zegt het volgende: De kern van het montessorionderwijs wordt meestal samengevat in de uitspraak: "Help mij het zelf te doen". Uitgangspunt is dat een kind een natuurlijke, noodzakelijke drang tot zelfontplooiing heeft. Opvoeding en onderwijs moeten onderkennen wat de behoeften van een kind op een gegeven moment zijn en daarop inspelen door de juiste omgeving en materialen te bieden.

Het kind ontwikkeld zich dus in een eigen tempo waarop de leerkrachten inspringen. Vandaar dat ook verschillende leeftijdsgroepen in dezelfde klas kunnen zitten, het ene kind ontwikkeld zich sneller dan het andere.
pi_94915307
Dank danic, had ik gezien...was eigenlijk benieuwd of jullie hier ervaring hiermee hadden
:)

ok makes sense...eigenlijk :Y
pi_94915773
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:35 schreef krijtlijk het volgende:
Gisteren bij de verloskundige geweest. Bloeddruk was te hoog en daarom direct bloed laten prikken en urine na laten kijken, dat was gelukkig goed.
Nu moet ik rustiger aan doen, maar dat deed ik eigenlijk al.
De baby is ook al ingedaald, is dat niet vroeg bij 34 weken?
Ik word er wel een beetje nerveus van, heb het idee dat mijn lichaam er klaar mee is en dat de baby te vroeg komt :{
bij mij ook hoor, eerder nog zelfs, mijn slijmprop verloor ik bij 34 wk, 3 cm ontsluiting bij 34 +2 en bevallen bij 41+3

dus eh rustig ademhalen :+
pi_94915976
En 26 mei hoor ik of alles goed is met onze Polleke, en of het een meiske of een jochie is ;)

(extra echo een weekje eerder om te kijken of het hartje in orde is.. uit voorzorg omdat mijn oudste zus overleden is aan een stuk of 8 hartdefecten.. geen enkele is erfelijk maargoed..voorzorg schmoorzorg)
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:27:48 #195
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94916353
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 19:59 schreef danic het volgende:
@ Krijtlijk: indalen met 34 is goed mogelijk hoor. Dat kan zelfs nog eerder. Ik heb hetzelfde en schrok ook even, maar volgens de vk zegt dit niets. Sommige kindjes dalen heel vroeg in maar worden uiteindelijk na 40 weken pas geboren. Andere kindjes zijn nog niet ingedaald als de bevalling/weeën begint/beginnen. Het tijdstip van indalen zegt dus niets over het wel of niet eerder bevallen. Je kan rustig ademhalen.

Juud: In principe kan een kindje al in de TT als het kan zitten. Je hebt er zelfs een tuigje voor dat helpt om ze wat recht te laten zitten. Helemaal niet zielig, want het zorgt voor wat extra steun. Het kussen kun je toch ook niet blijven gebruiken, want die maakt de zitruimte uiteindelijk te klein voor je steeds groter wordende kindje. Meestal begin je met kussen en eventueel tuigje, dan alleen kussen, dan alleen beugel en dan zonder. Als ze ouder worden kun je de zitting en de voetenplank omwisselen zodat je een grotere zitting hebt en een kleiner voetenplankje.
Wist ik al, na 11 jaar werken met kindjes. ;) Maar lief dat je het even zegt!
Tuigje heb ik naar gekeken, 30 euro van Stokke zelf. :o
Een gewoon tuigje werkt volgens mij ook prima, dat kost 7 euro, nogal een verschil...
Volgens mij kunnen ze er vanaf 6 maand in, ik ben daar niet zo van, ben erg van het kind pas laten zitten als het dat zelf aangeeft of pogingen doet tot zitten.
Maar ik wil haar zelf stukken groente laten eten en dan moet ze wel goed rechtop in de stoel zitten.
De opening voor de benen lijkt mij overigens kleiner met de nieuwe beugel, ik heb zelf nog gevraagd of ze niet nog oude hadden liggen om die reden, en die waren ook veel mooier, maar helaas...
pi_94916471
maar bij 6 mnd zitten ze toch al een tijdje?
of is dit een verkapt 'mijn kind was blijkbaar briljant snel :P '
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:31:15 #197
100412 mefke79
komt goed!
pi_94916567
Susie, als je nu al vocht vasthoud zou je kunnen overwegen om steunkousen te gaan dragen. Ik heb dat de vorige keer niet gedaan en hield echt veel vocht vast, kilo's dus. Deze keer ben ik ergens rond 25 weken die kousen gaan dragen en dat werkt echt prima. Geen enorme hoeveelheden vocht, mijn benen doen niet zeer, ik kan gewoon mijn schoenen aan etc. Voor die kousen heb je een verwijzing nodig van de huisarts en je krijgt ze over het algemeen gewoon vergoed.
En verder wat Danic zegt, blijven drinken! Groene thee en brandnetelthee, appels eten etc.

Driekus gaat nu nog naar een horizontale groep (0-2 jaar). Ik merk nu dat hij er te oud voor aan het worden is omdat er veel babies zijn. Hij gaat zsm over naar een verticale groep en Tienus gaat dan weer naar de babygroep. Ik denk dat het ook erg van het karakter van je kindje afhangt. Driekus is een heel open en ondernemend kind, die redt zich wel in een verticale groep.

Wij hebben geen tt maar een ikeastoel. Ook een prima ding. En in het begin hadden we zo'n bumbo, die delen we met de buren. Dat is het handige van omstebeurt kindjes krijgen...

Tienus is enorm druk vandaag en ik heb het idee dat hij harder groeit dan mijn buik. Dus hij zit me enorm in de weg vandaag. Buik staat ook gewoon strak, geen harde buik, maar een huid die strak staat zeg maar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:32:54 #198
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_94916683
Dat is wel een geruststelling, maar overtijd lopen hoeft van mij dan weer niet :P
Ik heb vandaag babykleertjes gevouwen en de kast ingericht, dat was aardig proppen. Nu maar hopen dat mijn vriend niet in de kast kijkt anders krijgt hij ook nog een hoge bloeddruk :D
pi_94917071
Ivan was vrij snel, maar zitten deed hij weer vrij langzaam. Met 6 maanden kon hij in ieder geval nog niet zelfstandig zitten en ik denk dat dat bij de meeste kindjes van die leeftijd zo is (al zijn er heus uitzonderingen). Wij lieten hem trouwens wel in de stoel zitten om te eten. We zorgden gewoon dat het niet te lang duurde.

Juud, ik zou nog geen tuigje aanschaffen. Ivan klimt bijvoorbeeld niet uit de kinderstoel en dus zou het volstrekt overbodig zijn.
pi_94917166
Wij hebben wel een tuigje in de kinderstoel, Tess klimt er namelijk wel uit. Maar wij hebben geen TT.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')