abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94857915
Bij beide zwangerschappen is mijn man altijd meegeweest naar de afspraken, op 1 na ofzo.
Vonden we beide erg prettig en voor hem makkelijk te regelen.
Toen we bij Lotte bij 17 weken het hartje niet konden vinden en door moesten naar het ziekenhuis waren we erg blij samen te zijn!
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:12:28 #102
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94858724
Mijn man kan ook niet mee naar alle bezoekjes, ivm zijn werk zit ie vaak overal door het land bij klanten, daar kan ie niet even pas om 11.00 uur verschijnen. En mijn praktijk heeft in principe geen avondspreekuur behalve voor de intake.

Eerlijk gezegd hoeft het voor mij ook niet zo nodig, ik vind die bezoekje vaak alleen maar nuttig vanwege groei van het kind en mijn bloeddruk, voor de rest sta ik altijd binnen 10 minuten weer buiten, daar heb ik natuurlijk ook wel mazzel mee. Nu ik om de twee weken moet vind ik het helemaal erg vaak...mijn moeder gaat wel zo af en toe mee, dat vind ze leuk en ik vind het gezellig.

Geboorteplan ben ik nog over aan het nadenken, ik denk dat ik wel wat dingen op papier zet.
Bijv dat manlief altijd bij het ukje moet blijven, en haar zoveel mogelijk zelf draagt, bij zich moet houden. Dat ze in principe geen bijvoeding mag krijgen, maar alleen borstvoeding. Ook ik wil geen pethidine krijgen bij pijn.

Als ik thuis beval zijn er weer hele andere dingen die ik belangrijk vind, dus wellicht schrijf ik daar apart iets over op.
pi_94859370
:-)

z'n eerste facepalm :-P

handjes en voetjes bij elkaar :-)
pi_94859560
hahaha die facepalm :D geweldige foto's O+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:51:53 #105
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_94860430
Wow cleany! 't kindje is ook lekker op gewicht he volgens mij! Fantastische foto's! O+
A grand adventure has begun.
pi_94860736
Mooi hoor cleany
pi_94860824
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:52 schreef mrien het volgende:
Bij beide zwangerschappen is mijn man altijd meegeweest naar de afspraken, op 1 na ofzo.
Vonden we beide erg prettig en voor hem makkelijk te regelen.
Toen we bij Lotte bij 17 weken het hartje niet konden vinden en door moesten naar het ziekenhuis waren we erg blij samen te zijn!
Jeetje lijkt me eng! konden ze in het ziekenhuis snel het haartje vinden? of moesten jullie lang in spanning blijven?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_94860893
Gefeliciteerd grizzly! *O*

Mooie echo Jose!
Hilliebillie ook al zo'n mooie echo, dat buikje! O+
En cleany ook al mooie 3d echofoto's O+ haha facepalm _O-

Mag ik trouwens ook in de OP? Ik dacht dat ik dat al gevraagd had maar kennelijk niet, dus bij dezen: uitgerekend op 16 november. :)
¿
pi_94861024
Cleany, mooie foto's!

Geboorteplan had ik niet en maak ik nu ook niet. Je kan alles op papier zetten maar bij mij werkt dat niet, ik heb het gewoon over me heen laten komen. Beviel ( :P ) de vorige keer prima, zal nu ook wel weer goed bevallen. Ik ga me gewoon veel te druk maken als ik van te voren alles plan enzo.

Mijn man probeert mee te gaan naar de afspraken van de vk. Er is nu pas voor het eerst een afspraak voor overdag gepland, de andere waren allemaal in de avond. De komende doe ik dus alleen en dan die erna weer met man want dat is de groeiecho.

Grizzly, jammer dat je ervaringen in het ziekenhuis zo negatief zijn. Ik denk dat je kraamtijd in een ziekenhuis best goed kan zijn, maar dat het erg afhangt van de mogelijkheden van het ziekenhuis. Ik begeleid op mijn werk een project waarbij het gezin centraal gesteld gaat worden en dan zie je dat het soms heel simpele dingen zijn die je kan aanpakken. Ik hoop dat jullie snel thuis zijn.

Oja, vanaf nu ben ik 1 uur per dag ziek gemeld. Prima. Dat ene uur gebruik ik dan in principe om tussendoor te liggen en dan heb ik nog dat uurtje pauze extra dat ik flexibel inzet. Morgen voor het laatst op vrijdag werken en dan nog maar drie weken drie dagen werken.

Ik weet niet meer wie er naar ouderschapsverlof vroeg, maar hier is mijn oplossing: ik heb de laatste jaren voordat we kinderen kregen, geld opzij gezet via de levensloopregeling. Toen Driekus geboren werd, heb ik wat ouderschapsverlof opgenomen en dat betaald uit dat levenslooppotje. Dat potje is nog lang niet leeg en mijn verlof nog lang niet op, dus bij deze werkgever ga ik weer opnemen. Deze keer maak ik mijn verlof een week of drie langer. Mijn man neemt al sinds de geboorte van Driekus 4 uur per week op.
Als je ouderschapsverlof en levensloop goed combineert ga je er op papier in loon op achteruit en krijg je dat weer terug van de belasting. Is even rekenen (salarisadministratie kan dat), maar het werkt zo prima.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94861045
JJ hoe gaat ie? En met je bekken?
pi_94861140
Gaat wel hoor mef. Geen last meer van bekken eigenlijk (gelukkig!). Alleen misselijk en moe, nou ja, daar kunnen we ook wel weer mee leven he :P
¿
pi_94861226
ik wordt jealous wanneer ik de mooie echofoto's zie, ik heb niet één mooie foto (maar wij waren ook niet voor een pretecho), vooral bij de groeiecho's kon ik er helemaal niets van bakken, bij de eerste groeiecho kregen wij ook geen foto mee en bij de tweede groeiecho alleen een onscherp foto, weet niet of het aan de apparatuur ligt of aan mij
pi_94861250
ohh JufJannie ook in November! gezellige boel :Y

Fijn mefke dat je 1 uur per dag kan rusten!!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_94861805
JJ, hou het wel in de gaten he! En anders op tijd naar de fysio. Ik heb het nu veel beter onder controle terwijl het erger is dan de vorige keer.

Zana, groeiecho's worden op standaardapparatuur gemaakt en die is er voor de grove dingen zeg maar. De 20 weken echo's worden op veel gevoeligere apparatuur gemaakt en ook de 3d echo apparaten zijn veel gevoeliger.
pi_94862066
Cleany staat je achternaam nog op de echo's?
Mefke nog even en dan mag je met verlof hoe is het met jouw bekken?
  donderdag 31 maart 2011 @ 17:53:06 #116
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94863011
Bevalplan is hier ook niet als DIT MOET GEBEUREN gebruikt, maar meer als overlegpunt van Manlief en mij, gewoon duidelijk voor ons beiden over ons beiden. Ik heb ook nooit de verwachting gehad dat alles in het plan zou gebeuren, maar het was vooral fijn om te weten dat Manlief kon inspringen op dingen. Bijv. ik zou graag Alexa zelf aanpakken, indien mogelijk. Maar ik was daar niet mee bezig en Manlief herinnerde mij daaraan door het ff te noemen en toen heb ik dat alsnog kunnen doen. En je eigen kind aanpakken is O+. Was het niet gebeurd, ook prima.

Manlief gaat hier enkel mee naar de echo's. Voor de rest ben ik binnen vijf tot tien minuten buiten, zonde van de tijd. Alles goed? Ja, alles goed. Vragen? Nee. Ff op weegschaal, ff bloeddruk, hartje luisteren DAAAG mevrouw.

Mef, fijn hoor dat uurtje :Y kan al heul veul schelen!

Oh enne ik heb vanaf vandaag VERLOFFFFFF *O*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 31 maart 2011 @ 18:07:11 #117
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94863638
Grizzly, van harte gefeliciteerd met je dochter! *O*
En dat je meiden maar snel nar huis mogen...
pi_94865369
Ben na de discussie over de angst voor de bevalling een beetje gaan nadenken over hoe en wat.
Heb tevens het boek Baby's van Desmond Morris gelezen en daar staan veel handige tips in, althans, hoe een baby het allemaal ervaart volgens hem en dat klinkt vrij logisch. Van daaruit maak ik straks ook een plan. Heb al wat dingen die ik zeker weten wil/niet wil, mits het medisch mogelijk is.
Ik ga het bevalplan gewoon bespreken met de vk, ik ga niet lijsten onder neuzen van artsen duwen hoor ;)
En mn moeder is er altijd bij en die is pittig genoeg om te zorgen dat ze het een beetje naar mijn wens zullen doen.. Nogmaals, als dat medisch verantwoord is ;)

Ik ga nu ook alleen naar de vk, als er iets is dan werkt mijn moeder daar om de hoek dus die staat zo bij me. De controle's vind ik ook niet zo heel spannend meer.

Prachtige foto's cleany!!
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:20:53 #119
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94866493
Oh cleany, helemaal over die mooie echo van je heengescrolld! Wat mooooi O+
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:43:07 #120
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94867524
:+ O+ Takkembah; jeeeej wat lekker joh verlof!!! fijn voor je!

Wat een ontzettend mooie echo Cleany O+ als ik dat zie krijg ik ook ineens kriebels voor een pretecho.. (maja aan de andere kant gebruik ik dat geld liever voor andere leuke babystuff).

grizzly; zo ontzettend herkenbaar wat je schrijft over de kraamtijd in het ziekenhuis. Ik heb het ook al een heel stressvolle periode ervaren, weinig rust, gewoon het feit om niet 'thuis' te zijn zorgt er al voor dat je niet lekker ontspannen kan met je kleintje. en er zijn veel verplichtingen en drukte...
Ik hoop voor jullie dat je snel met het gezinnetje thuis kunnen zijn en daar het echte genieten kan beginnen.

Bevalplan heb ik niet; de vorige keer ook niet gehad. Na de vorige bevalling weet ik dat veel dingen toch niet te regelen/ plannen vallen. Ik zie wel weer hoe het komt, en probeer te ontspannen...

en ik wordt steeds nieuwsgieriger naar het geslacht van onze buikbeeb... :+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:21:45 #121
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94869652
Mooie echo's Cleany!

Takkembah verlof!!!!!!!!!!
(en Mefke, je hoeft niet meer deel te nemen aan de levensloopregeling om gecompenseerd te worden door de belastingdienst. Natuurlijk krijg je niet alles terug, maar per uur de helft van het minimumloon. Nu ga ik maar 4 uur ouderschapsverlof opnemen, dus is het niet echt de moeite waard, maar eens per jaar bij de IB-aangifte 4*4,11*52 is toch een lekkere teruggaaf B-) )
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_94869806
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 16:59 schreef bitterend het volgende:

[..]

Jeetje lijkt me eng! konden ze in het ziekenhuis snel het haartje vinden? of moesten jullie lang in spanning blijven?
In het ziekenhuis kregen we direct een echo (5 min wachten ofzo, was 's avonds) en hadden we gelukkig dus snel bevestiging dat het goed zat. Toen vk hartje maar niet kon vinden stuurde ze ons direct door, tussen bk en ziekenhuis zat max 20 min denk ik
We schrokken toen wel heel erg, je wordt in die korte tijd echt 10 jaar ouder voor je gevoel
pi_94872341
jeetjejom, klopt! Maar wij krijgen nog extra terug omdat we dus opnemen uit de levensloop. Dus we houden beiden ons inkomen compleet en krijgen nog extra belastingaftrek. Bovendien hebben we zo dus niet zoveel uit het levenslooppotje nodig.

Mrien, dat vind ik dan wel weer het voordeel van een vk met echoapparaat. Volgens mij word je er echt 10 jaar ouder van ja.
pi_94872593
mrien, fijn dat alles goed was...maar ja de schrik zal wel groot zijn! mijn vk heeft ook geen echoapparaat...het is kennelijk te duur
pi_94872753
Even egopost van mij sorry
Ik heb al niet zo denderende week en net kwam er tijdens het spugen een golfje bloed mee.
Het komt echt uit mijn keel en die doet ook heel erg zeer. De 1e keer dat ik dat had heb ik in paniek de HAP gebeld die waren niet onder de indruk ook de HA later die week niet. Maar ik zit er wel even doorheen

Einde egopost
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')