Cleany, mooie foto's!
Geboorteplan had ik niet en maak ik nu ook niet. Je kan alles op papier zetten maar bij mij werkt dat niet, ik heb het gewoon over me heen laten komen. Beviel (

) de vorige keer prima, zal nu ook wel weer goed bevallen. Ik ga me gewoon veel te druk maken als ik van te voren alles plan enzo.
Mijn man probeert mee te gaan naar de afspraken van de vk. Er is nu pas voor het eerst een afspraak voor overdag gepland, de andere waren allemaal in de avond. De komende doe ik dus alleen en dan die erna weer met man want dat is de groeiecho.
Grizzly, jammer dat je ervaringen in het ziekenhuis zo negatief zijn. Ik denk dat je kraamtijd in een ziekenhuis best goed kan zijn, maar dat het erg afhangt van de mogelijkheden van het ziekenhuis. Ik begeleid op mijn werk een project waarbij het gezin centraal gesteld gaat worden en dan zie je dat het soms heel simpele dingen zijn die je kan aanpakken. Ik hoop dat jullie snel thuis zijn.
Oja, vanaf nu ben ik 1 uur per dag ziek gemeld. Prima. Dat ene uur gebruik ik dan in principe om tussendoor te liggen en dan heb ik nog dat uurtje pauze extra dat ik flexibel inzet. Morgen voor het laatst op vrijdag werken en dan nog maar drie weken drie dagen werken.
Ik weet niet meer wie er naar ouderschapsverlof vroeg, maar hier is mijn oplossing: ik heb de laatste jaren voordat we kinderen kregen, geld opzij gezet via de levensloopregeling. Toen Driekus geboren werd, heb ik wat ouderschapsverlof opgenomen en dat betaald uit dat levenslooppotje. Dat potje is nog lang niet leeg en mijn verlof nog lang niet op, dus bij deze werkgever ga ik weer opnemen. Deze keer maak ik mijn verlof een week of drie langer. Mijn man neemt al sinds de geboorte van Driekus 4 uur per week op.
Als je ouderschapsverlof en levensloop goed combineert ga je er op papier in loon op achteruit en krijg je dat weer terug van de belasting. Is even rekenen (salarisadministratie kan dat), maar het werkt zo prima.