abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:18:24 #1
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94832559
Vorig deel Zwangerschap en geboorte deel 757
April:
08 april 2011: J-net
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally (meisje)

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar (papa)

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor *** (meisje)
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79 (jongen)
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa) (jongen)
14 juni 2011: Danielle_
17 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81 (jongen)
30 juni 2011: PM-girl

Juli:
08 juli 2011: Popples en Prowl
12 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa
27 juli 2011: __Isis__

Augustus:
02 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
05 augustus 2011: Sannne (meisje)
14 augustus 2011: Beregd (papa)
18 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: BeessieJen
26 augustus 2011: p_iglet
27 augustus 2011: ziggyziggyziggy
31 augustus 2011: Linda2205 (jongetje)

September:
01 september 2011: LeNeHe
06 september 2011: wickie
07 september 2011: Mevr_Mus
14 september 2011: Kaarr
18 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene
23 september 2011: Lujaxa
29 september 2011: Aoraki

Oktober
3 oktober 2011: sverbem
19 oktober 2011: Kleurdoos
20 oktober 2011: Susie

November
22 november 2011: Vlindur
24 november 2011: Raantje
24 november 2011: bitterend

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Tankgirl op 31-03-2011 08:54:03 ]
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:19:30 #2
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94832642
aargh, doe ik het weer, let ik wel op het vorige deel, maar niet op de titel van het nieuwe deel :')

Zou een mod de titel voor mij willen aanpassen a.u.b.? :*
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_94832898
T_T Wil je jongetje achter mijn naam zetten?
Lotte!
Noah!
pi_94833018
Ons meisje is geboren! Afgelopen zondag is mijn vrouw ingeleid. Ze hebben meteen de vliezen kunnen breken omdat ze al 2 cm ontsluiting had. Na een zeer heftige bevalling is onze dochter geboren. Helaas liggen moeder en dochter al sinds zondag in het ziekenhuis. Mijn vrouw heeft heel veel bloed verloren (1300cc), bovendien is de placenta operatief verwijderd en onze meid heeft het erg moeilijk gehad. Gelukkig gaat het steeds beter en ze eet al via finger feeding. Nu moet ze nog gaan drinken aan de borst. Gelukkig komt de borstvoeding op gang.

Het is een ontzettend zware tijd voor ons alle drie en van een roze wolk is nog niet echt sprake. Een ziekenhuis is geen leuke plek om te zijn. Geen privacy, geen rust en vooral, niet je eigen spulletjes.

Voor iedereen die nog gaat bevallen, heel veel succes! En hopelijk gaat het bij jullie beter!
Sinds 27 maart 2011 hebben we een klein roze wondertje in ons leven...
pi_94833094
Gefeliciteerd Grizzly, en wat heftig hey! Ik hoop dat ze snel aansterken allebei, en dat jullie roze wolk snel mag komen!
pi_94833278
Grizzly gefeliciteerd en ik hoop dat de donkere wolken snel optrekken en plaatsmaken voor wat roze wolkjes met een stralend zonnetje!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:30:52 #7
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94833346
Grizzly, gefeliciteerd met jullie meisje, mogen jullie snel van jullie wondertje genieten :*

Linda, ik heb het aangepast!
pi_94833757
T_T, bedankt!

Grizzly, gefeliciteerd met je dochter! Hopelijk komt voor jullie de tijd om te genieten snel! :*
Lotte!
Noah!
pi_94834297
Dankjulliewel allemaal. We hopen er inderdaad het beste maar van, maar de knderarts denkt dat het nog wel een aantal dagen kan gaan duren. Mijn vrouw zit er af en toe ook helemaal doorheen. Door de hormonen, vermoeidheid, maar ook de onduidelijkheid.

Wat mij betreft zou iedereen er heel erg rekening mee moeten houden dat als je eenmaal in het ziekenhuis moet blijven dat je er op moet rekenen dat het zwaar is, zelfs na de bevalling. Dus mocht je dat overkomen, probeer zeker positief te blijven, maar reken erop dat het zwaar kan zijn.
Sinds 27 maart 2011 hebben we een klein roze wondertje in ons leven...
pi_94834705
Grizzlybeer gefeliciteerd! Sterkte in deze tijd, de eerste periode ziekenhuis is herkenbaar, heel naar dat nog niet duidelijk is wanneer ze naar huis mogen. Zeker zwaar voor jullie allebei. Hopelijk gaat voor jullie het genieten snel beginnen!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94835284
Grizzly, gefeliciteerd met jullie dochter. Sterkte de komende dagen, hopelijk knappen zowel moeder als kind snel op en mogen ze mee naar huis! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_94835521
Hier een paar plaatjes van onze pretecho afgelopen maandag! O+

Even uitrekken: rechts een arm en schuin voor/naar links toe een been... of dit nou lekker ligt...?! :D:

Lekker liggen met een arm in z'n nek (net als zijn broer Bas is dit nu al zijn favoriete houding... we vinden Bas bijna dagelijks net zo 'relaxed' in bed):

Omdat we wel wat meer wilden zien, mocht ik even gaan staan en gaan bewegen... hij was een beetje gedraaid, maar veel zin om echt anders te liggen had meneer niet... nú al eigenwijs! _O- :

ps... enne... nog een keer :@ ...; wil iemand in de OP zetten dat we een jongen krijgen??? ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door Jose81 op 30-03-2011 23:20:44 ]
pi_94835530
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:23 schreef Linda2205 het volgende:
T_T Wil je jongetje achter mijn naam zetten?

Whaaaha dat had ik nog niet gelezen *O* *O* Wat leuk O+
pi_94836502
Owww dan mogen jullie achter mijn naam ook meisje zetten O+ O+

José wat prachtig zeg!! Hele mooie foto's!

[ Bericht 9% gewijzigd door Sannne op 31-03-2011 01:20:05 ]
pi_94838251
Wauw José wat een mooie duidelijke foto's!! O+

Grizzly: gefeliciteerd met jullie dochter. *O* Hopelijk komt de roze wolk gauw aandrijven en kunnen jullie erop meerijden. Veel sterkte de komende tijd ook voor jullie drietjes.
Enneh.....niet dat ik nieuwsgierig ben :@ , maar hoe heet ze?

[ Bericht 9% gewijzigd door danic op 31-03-2011 00:08:54 ]
pi_94839232
Grizzly, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! Hopelijk gaar alles snel weer beter met moeder en dochter zodat het genieten echt kan gaan beginnen!!

Hier morgenochtend (nou ja eik vandaag al zie ik wel) m'n 20 weken echo! Heb er erg zin in maar vind het ook wel spannend! Ik hoop dat ik morgen even een foto kan plaatsen, maar kan niets beloven, moet daarna namelijk werken en daarna weer naar de eerste les van de zwangerschapsgym (ben ik overigens ook wel benieuwd naar)

En dus tevens een mijlpaal!! Vandag ook precies 20 weken!! Op de helft!
  donderdag 31 maart 2011 @ 05:29:47 #17
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94842307
Grizzly van harte.
Lig hier al uurtje of 3 wakker met voorwerk. Zet nog niet door. Ga proberen nog wat te slapen.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_94843050
Grizzly & Vrouw van harte! *O* Hopelijk kan het genieten snel beginnen..
pi_94843057
Spannend j-net!
Zet m op!
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:29:12 #20
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94843093
Grizzly en vrouw gefeliciteerd. Helaas weet ik hoe het voelt, maar hier komen jullie ook wel doorheen! Hopelijk mogen de twee dames snel mee naar huis!!!!

Er was in het vorige topic nog een nieuwe zwangere, gefeliciteerd!

J-net, spannend, hopelijk zet het snel door! En dan zijn Tally en ik gewoon aan de beurt. (de grote vraag wordt nu, blijf ik bovenaan staan of komt tally nog bovenaan de lijst te staan?)
Hier helemaal nix te merken, hoewel ik gisteren even dacht dat de grote leegloop begonnen was! Maar blijkbaar niet....
Oh en beeb is nog niet ingedaald, dus ik mag echt niet thuis blijven aanklooien als de vliezen breken, maar meteen naar het
Zh.

Had trouwens twee formulieren gekregen om deel te nemen aan onderzoeken. 1 was om een medicijn toe te dienen indien het kindje zuurstofgebrek heeft (daar doen we wel aan mee) en het andere is een onderzoek naar de ruggeprik. Maar als je dan in de testgroep valt krijg je meteen een ruggeprik. Ik wil echt wel een ruggeprik als ik erom vraag, maar om die al bij binnenkomst te krijgen..... Wat zouden jullie doen?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:32:32 #21
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94843128
Het voorwerk is er; wordt niet erger, maar neemt niet af. Manlief is naar zijn werk gegaan. Voor wat mij bertreft mag het doorzetten, want dit kan ik ook niet echt super noemen.
Keep you posted ;)
pi_94843157
J-net!! wat spannend! O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:39:55 #23
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94843237
Grizzly, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen, kan mij helemaal voorstellen dat je in een ziekenhuis totaal niet uitrust of kunt genieten. :*
En nee, ik ben net als Danic niet nieuwsgierig hoor, maar wat voor mooie naam heeft ze gekregen?

Oh, J-net, spannend!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:52:34 #24
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94843409
Jose81 & Sannne, ik heb het erbij gezet!
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:55:35 #25
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94843456
Even voor de duidelijkheid
Zou een mod de topictitel willen veranderen in deel 758? :*
pi_94843751
Grizzly, gefeliciteerd met je dochter, en wat heftig is het zo zeg!
J-net, spannend hoor, dat voorwerk.

Nou, ik heb gisteren overleefd, maar ik was helemaal stuk 's avonds. We hadden ook nog voorlichting over bevallen in het ziekenhuis, en het beeld wat Grizzly schetst was eigenlijk ook een beetje waar ik gisteravond tegenaan liep... Ik neig nog steeds wel naar poliklinisch, maar een ziekenhuis blijf ik denk ik toch maar niets vinden....

Vandaag maar heel rustig aan doen, misschien even wat kraamkadootjes maken, morgen op kraamvisite bij vrienden..
pi_94844796
J-net spannend!! Hoop dat het gauw doorzet, want een paar dagen met voorwerk lijkt me ook niks.
Jeetjejom, als je eerder wilt zijn als Tally moet je volgens mij wel opschieten. Krijgt Tally niet op 8 april een geplande keizersnee? Das volgende week vrijdag al.
En daarna sta ik bovenaan, OMG :o
pi_94845033
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:08 schreef Jose81 het volgende:

Even uitrekken: rechts een arm en schuin voor/naar links toe een been... of dit nou lekker ligt...?! :D:
[ afbeelding ]

Lekker liggen met een arm in z'n nek (net als zijn broer Bas is dit nu al zijn favoriete houding... we vinden Bas bijna dagelijks net zo 'relaxed' in bed):
[ afbeelding ]

Omdat we wel wat meer wilden zien, mocht ik even gaan staan en gaan bewegen... hij was een beetje gedraaid, maar veel zin om echt anders te liggen had meneer niet... nú al eigenwijs! _O- :
[ afbeelding ]

ps... enne... nog een keer :@ ...; wil iemand in de OP zetten dat we een jongen krijgen??? ;)
wat leuk! mooie foto's!
wij hebben ook 3 weken geleden een pretecho laten maken...ik zal ze ook even later posten.
pi_94845214
Grizzly gefeliciteerd met jullie dochter!
Onwijs mooie foto's Jose.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_94845387
Gefeliciteerd grizzly!

Mooie echo Jose!!

Jeetjejom, een ruggeprik bij binnenkomst vind ik nog wel wat eigenlijk. Ik zou dan zelf denk ik toch liever voor de keuze gaan als je het zelf wilt.
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:33:07 #31
238474 Jeetjejom
pi_94845579
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 10:25 schreef mrien het volgende:
Jeetjejom, een ruggeprik bij binnenkomst vind ik nog wel wat eigenlijk. Ik zou dan zelf denk ik toch liever voor de keuze gaan als je het zelf wilt.
Dat is ook het punt waar ik tegenaanloop. Wil heel graag meedoen aan onderzoeken, maar meteen een ruggeprik (vooral omdat ik vanaf het eerste begin me moet melden en niet wachten tot ik al een uur om de 5 min weeën moet hebben ofzo)....

En of ik tally ga inhalen, een week is natuurlijk nog best lang hè :p en ik gun haar ook wel een koppositie, maar dan moet j-net zich ook haasten!
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:00:55 #32
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94846388
Zucht, ik krijg sinds een tijd vit. D capsules via mijn verloskundige. Ik dacht dat ik mijn herhaalrecept kwijt was, maar ik moest gewoon een nieuw recept aanvragen bij mijn verloskundige.

Het probleem is alleen dat ze deze capsules elke keer niet genoeg op voorraad hebben dus ik moet een dag van tevoren de capsules bestellen zodat ik ze de volgende dag op kan halen..

Dus ik bel mijn verloskundige met de vraag of zij het recept kunnen doorsturen naar de apotheek..

moet ik hem op komen halen tussen 9 en 12 :(
Dat betekent het volgende:

• Ik ga het recept halen bij verloskundige (tussen 9 en 12).

• Naar de apotheek met het recept.

• Kan weer weggaan, want ze hebben het pas de volgende dag op voorraad.

• Volgende dag weer naar de apotheek voor de capsules :')
pi_94846406
Waarom was je eerste bevalling ook alweer een ks geworden?
pi_94846472
pfff lekker is dat Tankgirl! waarom kunnen ze het niet gewoon naar de apotheek faxen?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_94846771
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:52 schreef The_Tankgirl het volgende:
Jose81 & Sannne, ik heb het erbij gezet!
Dank je wel! :*
pi_94846833
grizzly proficiat en hopelijk mogen moeder en dochter inderdaad vlug opknappen

j-net spannend meid, hopelijk mag het doorzetten...

Hier meteen 2 voorschriften voor vitD laten voorschrijven zo moest ik maar één keer er om lopen :) en heb ik genoeg voorraad in huis
De spuitjes heb ik gisteren weer voorschriftjes voor moeten laten schrijven.. maar dat hebben ze gelukkig wel in stock :)

Mooie echo's zien voorbij komen...

hier 14 mei 20weken echo... ben soms zo jaloers dat er dames zijn die zo vaak mogen gluren :o hier is het van 7 maart geleden en dan pas 14 mei terug..
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_94847116
Ik ben me nu even aan het inlezen over ouderschapsverlof, dit wil ik graag gaan opnemen zodra ik terug ben van mijn zwangerschapsverlof zodat ik pas later mijn contract aan hoef te laten passen..

Zijn er meer meiden hier dit dit op gaan nemen?
pi_94847269
Grizzly, gefeliciteerd!!

Cynthiaa, ik weet nog niet of ik dat ga doen. Het is onbetaald en ik wil gewoon mn 4 dagen blijven werken, ik heb de centjes hard nodig.
Ik neem mn vakantieweken op na mn verlof, dus dan ga ik pas per 1 januari weer werken.

Wij hebben ons kindje deze week ingeschreven voor het KDV. Nu voelt het gewoon echt ECHT!! We krijgen een kindje! WOW!!!
Tralalalaaa
pi_94847292
Ik heb ervoor gekozen ouderschapsverlof op te nemen. Ik heb nu, aansluitend aan mijn zwangerschapsverlof een maand ouderschapsverlof opgenomen. Dat betekend dat ik pas 27 april weer hoef te beginnen (Jelle is van 28-12-2010). Vanaf dan neem ik 4 uur in de week ouderschapsverlof op, tot januari 2012.
Als ambtenaar (wat ik dus ben) heb ik recht op 13 weken betaald ouderschapsverlof, ik ga geen gebruik maken van het onbetaalde ouderschapsverlof. Betaald is trouwens 60/70% (weet even niet precies) van je salaris.
Ik ben erg blij dat ik voor deze oplossing gekozen heb en dat ik een maand langer thuis ben!
pi_94847783
Dames, bedankt voor de ervaringen zover! :)

Mijn plan is om straks de uren per week te verdelen, werk nu 34 uur per week, nadat dit verlof "op" is mijn uren aan te laten passen. Ga dan 24 uur per week werken, die dagen staan al vast.

Ik denk dat ik dit het beste nog even met een deskundige op dit gebied kan bespreken voor ik het mijn baas voorleg?
pi_94847943
Vandaag m'n 20 weken mijlpaal met ook vanmorgen m'n 20 weken echo!! en gelukkig was alles goed! *O*

Zie hieronder het resultaat. Het geslacht blijft voor ons lekker nog een verrassing tot bij de geboorte

pi_94847973
Mooi Hilliebillie! *O*
pi_94848061
mooie echo
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_94848067
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:08 schreef Jose81 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

wat een prachtige foto's! :o O+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94848194
Gave echo hilliebillie!!! En ook mooie 3d echo van Jose!
Tralalalaaa
pi_94848197
Gefeliciteerd Grizzly!! Klinkt als eenheftgige bevalling! Hoop dat je vrouw snel opknapt!

Wow, mooie echo Jose!
en die van Hilliebillie ook!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:52:35 #47
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94848352
Zucht, wat een mooie echo's allemaal weer O+ Blijft leuk om te zien :)
Bitterend: Ik moet het wel goed typen: het was de receptioniste van de praktijk, en die kon hem schijnbaar niet per fax doorsturen, want ik vroeg er nog duidelijk om :'( Ben blij dat zij geen verloskundige is trouwens, brrrr
pi_94848452
Wat een leuk nieuws allemaal! Gefeliciteerd met de goede echo's!!
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:58:18 #49
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94848533
T blijft voorwerk grmblgrmbl
En tis irritant; gaat t door of niet etc etc. Manlief en ik hebben ons al neergelegd bij mogelijkheid van 1 april :(
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:06:55 #50
238474 Jeetjejom
pi_94848827
Nog even een *O* *O* *O* *O* voor de ontzettend mooie echo's!!!!! En voor J-net :% :% :% :% :% , dat het maar snel door mag zetten!

Cyntiaaa, ik ga ook na mijn verlof ouderschapsverlof aanvragen, wel maar voor 4 uur per week (ik werkte een halve vrijdag, die gaat dus helemaal wegvallen) en dit is bij ons onbetaald. Via de belastingdienst kun je (iig in 2011) daar wel weer een gedeelte van terugvragen.

Ik zou even navragen hoe het in je CAO geregeld is met ouderschapsverlof, want een vriendin van mij werkt in het onderwijs en heeft ook ouderschapsverlof opgenomen (gedeeltelijk betaald), maar moet daarna wel weer haar oude uren terugkomen, anders moet ze het betaalde gedeelte terugbetalen.
Ook wel logisch eigenlijk, want anders is het eerlijker om gewoon je contract aan te passen.....

quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:01 schreef mrien het volgende:
Waarom was je eerste bevalling ook alweer een ks geworden?
Mrien, ik ga ervan uit dat je het tegen mij hebt.... Maar Jorja is dmv een keizersnede geboren omdat haar hartslag niet op de weeën reageerde, die was te stabiel. Het was geen ernstige spoed (lag amper een halve minuut aan de CTG), maar de OK was ook vrij op dat moment en ik was al 22 uur bezig met 5 cm ontsluiting, dus alles bij elkaar opgeteld leek dit hun de beste oplossing.
Jouw warmte is genoeg
pi_94848897
Ik werk ook in het onderwijs, en ik kon op basis van mijn uren een bepaalde tijd betaald ouderschapsverlof nemen, en dan nog een tijd onbetaald oudersschapsverlof, waardoor ik aan het eind ervan mijn oude uren weer "op kan eisen".

Ik ga ook een deel oudersschapsverlof opnemen volgend jaar, lijkt mij wel zo relaxed..
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:13:03 #52
238474 Jeetjejom
pi_94849007
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik werk ook in het onderwijs, en ik kon op basis van mijn uren een bepaalde tijd betaald ouderschapsverlof nemen, en dan nog een tijd onbetaald oudersschapsverlof, waardoor ik aan het eind ervan mijn oude uren weer "op kan eisen".

Ik ga ook een deel oudersschapsverlof opnemen volgend jaar, lijkt mij wel zo relaxed..
Ja, dat kan zij ook, maar ze mag niet van 5 dagen werken naar 3 dagen werken dmv ouderschapsverlof en als het ouderschapsverlof 'op' is ook maar 3 dagen blijven werken, dan moet ze terug naar 5, zo bedoelde ik het eigenlijk......
Jouw warmte is genoeg
pi_94849113
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 12:06 schreef Jeetjejom het volgende:
Mrien, ik ga ervan uit dat je het tegen mij hebt.... Maar Jorja is dmv een keizersnede geboren omdat haar hartslag niet op de weeën reageerde, die was te stabiel. Het was geen ernstige spoed (lag amper een halve minuut aan de CTG), maar de OK was ook vrij op dat moment en ik was al 22 uur bezig met 5 cm ontsluiting, dus alles bij elkaar opgeteld leek dit hun de beste oplossing.
Misschien dat een ruggeprik dan wel kan helpen bij de vorderende ontsluiting? Weet niet of dat dat effect ook heeft? Mja, dan nog blijft dat deze bevalling heel anders kan gaan..
Wat zegt je gyn erover?
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:20:12 #54
238474 Jeetjejom
pi_94849249
Gyn zegt dat de eerste 5cm waarschijnlijk nu sneller zullen gaan, dat de volgende 5 cm meestal sneller gaan, maar ook dat iedere bevalling anders is en dat natuurlijk altijd het risico bestaat dat het nu weer niet opschiet.

Ze wilde zich er eigenlijk niet mee bemoeien of ik wel of niet mee moest doen aan het onderzoek, dat vond ze een hele persoonlijke beslissing (en ze is zelf ook een van de onderzoekers, dus ze vond zichzelf te bevooroordeeld). Ik denk dat het het niet gaat worden. En als de ontsluiting weer niet opschiet, verzinnen ze maar wat of geven ze alsnog een ruggeprik, maar ik ga niet al meteen bij binnenkomst meteen aan de epi :D (denk ik :Y :N :Y :N O-) :? als ik nu gewoon voor dinsdag begin, is de hele vraag overbodig omdat ik dan niet het formulier heb kunnen inleveren)
Jouw warmte is genoeg
pi_94849800
JJ, jij krijgt gewoon een hele vlotte bevalling!! :Y
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_94850204
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:13 schreef Jeetjejom het volgende:

[..]

Ja, dat kan zij ook, maar ze mag niet van 5 dagen werken naar 3 dagen werken dmv ouderschapsverlof en als het ouderschapsverlof 'op' is ook maar 3 dagen blijven werken, dan moet ze terug naar 5, zo bedoelde ik het eigenlijk......
dat snap ik, dat is voor mij ook zo, maar ik weet niet hoe het zou gaan als je na het onbetaalde ouderschapsverlof zou zeggen dat je die extra uren niet terugwilt... Ik kon geloof ik 1 jaar betaald, en dan nog 3 jaar onbetaald opnemen, uitgaande van de stap terug die ik wilde doen..
pi_94850828
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 10:33 schreef Jeetjejom het volgende:

[..]
En of ik tally ga inhalen, een week is natuurlijk nog best lang hè :p en ik gun haar ook wel een koppositie, maar dan moet j-net zich ook haasten!
Een week is veel te lang. Ze is sinds gister zo druk en ik heb het idee dat het ook voorwerk is mja ik heb het nog nooit meegemaakt. :{
Jankte gister de ogen uit mijn kop dat ze MOEST komen of stoppen met pijn doen ;(
Van mij mogen de dagen wel wat sneller gaan. Pfffff...
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_94850992
Grizzly en vrouw gefeliciteerd met jullie dochter. Hopelijk mogen jullie snel naar huis
Jose mooie echo
HB ziet er mooi uit en fijn dat alles goed was
J-net zet hem op
Tally hopelijk stopt ze met pijn doen of komt ze snel
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:20:27 #59
238474 Jeetjejom
pi_94851402
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:06 schreef Tally het volgende:

[..]

Een week is veel te lang. Ze is sinds gister zo druk en ik heb het idee dat het ook voorwerk is mja ik heb het nog nooit meegemaakt. :{
Jankte gister de ogen uit mijn kop dat ze MOEST komen of stoppen met pijn doen ;(
Van mij mogen de dagen wel wat sneller gaan. Pfffff...
Oehhhh bij Tally ook al gerommel!!!! (Niet om je hoop de grond in te boren, maar ik zei gister bij mijn gyn dat ik nog niets van voorwerk merk en haar nuchtere opmerking was: Je kan weken voorwerk hebben, maar ook hier dadelijk de deur uitlopen en meteen weer moeten omdraaien omdat het begonnen is. Het is helaas ook voor hun allemaal gokwerk)
Maar dat pijn doen ken ik wel hoor, twintig keer in een uur draaien, kijken of de benen nog gestrekt kunnen worden (NEE DAT KAN NIET, want dan komt mijn maag naar boven) dan maar eens beneden met de handen wat plaats gaan maken (NIET PRETTIG)

Ik heb sinds afgelopen week trouwens opeens de paniekaanvallen van JEZUS, waar zijn we aan begonnen. Ik kan helemaal geen twee kinderen handelen, ik vind het eigenlijk heel zielig voor Jorja, want die krijgt er zo maar opeens een babytje bij waar ze niet om heeft gevraagd.... Herkennen andere mama's dit ook?
Jouw warmte is genoeg
  Moderator donderdag 31 maart 2011 @ 13:23:09 #60
5428 crew  miss_sly
pi_94851517
Grizzlybear en vrouw gefeliciteerd *O*
Sterkte met opknappen voor je vrouw en dochter en dat jullie maar snel thuis kunnen gaan bijkomen en genieten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94851650
Jeetjejom, ik had gisteren na de voorlichting over bevallen in het ziekenhuis wel ineens de bibbers over de bevalling zelf, en wat er nou zou gaan gebeuren als ik straks nog steeds niet echt op de roze wolk belandt, en de baby alleen maar lastig zou vinden...

Dat is eigenlijk mijn grootste angst, dat ik het straks niet goed genoeg ga doen als moeder.... :@
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:39:30 #62
238474 Jeetjejom
pi_94852157
laiveneertiekje dat herken ik ook hoor, zelfs nu nog (of misschien zelfs juist nu omdat nu het opvoeden begint) ik denk dat iedereen dat wel heeft.
En wat betreft de roze wolk, volgens mij is het vrij normaal dat die soms heel roze is, soms wat minder, dan weer gewoon een witte wolk, maar soms ook een grote zwarte wolk. (ik vergelijk het stiekem met naar mijn werk gaan, ik heb heel leuk werk, dat ik echt niet zou kwijt willen, maar heb toch niet altijd even veel zin om te gaan :D)

En daarbij komt ook nog dat je het in de ogen van veel mensen waarschijnlijk niet goed doet als moeder of het gevoel hebt het niet goed te doen als moeder, maar hou er rekening mee dat iedereen het op zijn eigen manier doet en als jij en je kindje (en partner) zich prettig voelen, is het toch goed?
(hoor mij nu lullen hier, maar dat is mijn rationele kant, mijn emotionele kant zegt heeeeeeeel iets anders hoor)
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:46:13 #63
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94852400
Grizzly proficiat *O*. Hopelijk kunnen jullie snel naar huis lekker in jullie eigen omgeving O+

l'tiekje, JJ, ik herken het ook hoor! Ik lig 's nachts ook wel eens te denken aan Alexa. Die wordt dadelijk maar toch in het diepe gegooid. Alhoewel ze inmiddels wel doorheeft dat er een babietje in mama's buik zit <3.
Dinsdagavond had ik ook even een paniekmomentje. Was ik al aan het koken, belt Manlief dat ie Alexa niet op tijd kan halen, moest ik dus nog ff snel snel naar het KDV. Toen ik thuiskwam dacht ik WAAAAAAAAA straks heb ik er twee en dan en dan en dan en dan en dan? *hormonen*

Ouderschapsverlof: ik werk nu 4dg, krijg 20dg betaald en ga daarvan 1dg opnemen. Dan heb ik nog 24x3 en 24x4 dagen onbetaald staan, ook die neem ik per week 1dg op. Daarna zijn we alweer een paar jaar verder.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:48:19 #64
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94852499
Planeet Eigen Wereld.....

We krijgen een Tripp Trapp kinderstoel cadeau, van mijn mams en broer. *O* *O*
Zo enorm lief, ben er zo blij mee. Nu nog kiezen welke kleur en we mogen hem ook alvast gaan kopen, ook al kan ze er pas in Dec gebruik van maken. O+
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:59:19 #65
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94852991
Leuk Juud!

Ik heb er nog steeds spijt van dat we toen een andere hebben gekozen :Y
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:03:18 #66
238474 Jeetjejom
pi_94853166
Juud, wat leuk!!!!!! Ik heb hier 2 imitatie TrippTrapps staan, maar zonder babyinzet en beschermingsbeugels. Jorja blijft er nu op zitten, maar had eigenlijk eerder de beugel willen kopen. Maar ja we hadden ook nog een gewone kinderstoel, dus dan komt het er toch niet van he!
Jouw warmte is genoeg
pi_94853182
Leuk Juud!!

Hier is vanmorgen de kinderwagen binnengekomen, wel apart om die nu ook te hebben staan.

Ik ga eens kijken of ik een paar leuke kraamkadootjes in elkaar kan naaien... Gelukkig dat ik hier wat dingen heb liggen waar ik patronen van af kan leiden... :P
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:09:37 #68
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94853419
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:03 schreef laiveneertiekje het volgende:
Leuk Juud!!

Hier is vanmorgen de kinderwagen binnengekomen, wel apart om die nu ook te hebben staan.

Ik ga eens kijken of ik een paar leuke kraamkadootjes in elkaar kan naaien... Gelukkig dat ik hier wat dingen heb liggen waar ik patronen van af kan leiden... :P
Welke kinderwagen had je ook alweer uitgezocht, was het niet een Buzz?
Oftewel, zien!! ;)
pi_94853619
Ik toch net weer wat echt als de kw er is het Laiveneertiekje. In ieder geval dat vond ik
Juud wij hebben ook al een tripp trapp staan en het duurt nog heel lang eer ons kindje daar in kan. Zo heb ik ookal een mamafiets staan. Hoezo teveel tijd gehad
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:16:36 #70
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94853697
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:59 schreef Takkembah het volgende:
Leuk Juud!

Ik heb er nog steeds spijt van dat we toen een andere hebben gekozen :Y
Wij hadden hem ook zeker zelf gekocht als we hem niet cadeau hadden gekregen.
Ze hebben er zo lang plezier van en kunnen er zo goed in/op zitten.
Het is een enorm duur ding (al zijn er tegenwoordig nog veel duurdere stoelen) maar het is zijn geld dubbel en dwars waard.

En het is een cadeau dat ze dagelijks gaat gebruiken en waar ze lang plezier van heeft, dat vind ik ook wel een mooi idee.
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:19:26 #71
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94853833
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:14 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik toch net weer wat echt als de kw er is het Laiveneertiekje. In ieder geval dat vond ik
Juud wij hebben ook al een tripp trapp staan en het duurt nog heel lang eer ons kindje daar in kan. Zo heb ik ookal een mamafiets staan. Hoezo teveel tijd gehad
Welke combi/kleur heb jij?
Mamafiets doe ik niet aan, ik fiets nu echt zelden. :@ Straks met ons meisje zal ik op mijn vrije dag en in het weekend wel fietsen, maar dan koop ik gewoon een 2e hands Bobike met windscherm en daar doen we het dan mee.
pi_94854008
Google anders eens op mamastuur Juud. Geen hele nieuwe fiets maar je oude zo pimpen dat je toch net wat meer ruimte tussen stuur en zadel hebt.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94854066
Wij hebben een beuken tripp trapp met de "oude" beugel
pi_94854124
wat wordt er besproken bij de verloskundige bij de "geboortebespreking" en is het noodzakelijk dat de partner erbij is? ik ga denk ik toch een soort van geboorteplan samen met hem maken en die dan met de verloskundige bespreken (heeft iemand ervaring hiermee, en werd zich daar ook aan gehouden?)
mijn partner was voornamelijk mee bij de (groei)echo's, maar daar werd weinig aandacht aan hem besteed, soms was er nog niet eens een stoel zodat die gemakkelijk mee kon kijken, ik vind het daarom ook niet echt noodzakelijk dat die overal mee naartoe gaat, want de gewone afspraken bij de verloskundige zijn voor een man nu niet echt boeiend, maar kan mij wel voorstellen dat die zich ook op de geboorte wil/moet voorbereiden, soms denk ik dat hij wel een beetje te gemakkelijk over de pijn/ ongemakken en zo denkt, ook is die niet echt van de bloederige ziekenhuisseries, dus kan mij wel voorstellen dat die er tegenop ziet en zich misschien ook een soort van verplicht voelt om bij de geboorte aanwezig te zijn, maar dat misschien ook niet echt durft te zeggen,
hoe bereid je dus je partner voor op de geboorte? volgens mij praat die nog wel eens met vrouwelijke collega's, en ik probeer natuurlijk iets door te geven van wat ik gelezen heb
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:27:14 #75
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94854188
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:24 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben een beuken tripp trapp met de "oude" beugel
Ik vind die nieuwe beugel echt spuuglelijk!
Het lijkt me ook heel krap, met de beentjes, als je je kindje eruit haalt.

De oude beugel is alleen nog in beuken te krijgen, alle andere kleuren met de nieuwe. Ik heb al even zitten speuren.
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:32:20 #76
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94854411
@Zana, mijn man leest vrij veel over de zwangerschap en geboorte, in boekjes, tijdschriften en op internet.
Naar de verloskundige is ie mee geweest voor de intake en daarna alleen met echo bezoekjes.

Wel gaan we komende maand naar een info avond, dat wordt georganiseerd vanuit onze verloskundige praktijk. Dat is eenmalig 2 uur lang info, verteld door een vd verloskundigen van mijn praktijk. Dat lijkt me best nuttig, gewoon wat basis informatie.

Hij heeft een beetje dezelfde houding als ik heb, we weten niet hoe het gaat lopen, het is afwachten, het is kijken wat er op je pad komt en ermee dealen.
pi_94854440
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:26 schreef Zana het volgende:
wat wordt er besproken bij de verloskundige bij de "geboortebespreking" en is het noodzakelijk dat de partner erbij is? ik ga denk ik toch een soort van geboorteplan samen met hem maken en die dan met de verloskundige bespreken (heeft iemand ervaring hiermee, en werd zich daar ook aan gehouden?)
mijn partner was voornamelijk mee bij de (groei)echo's, maar daar werd weinig aandacht aan hem besteed, soms was er nog niet eens een stoel zodat die gemakkelijk mee kon kijken, ik vind het daarom ook niet echt noodzakelijk dat die overal mee naartoe gaat, want de gewone afspraken bij de verloskundige zijn voor een man nu niet echt boeiend, maar kan mij wel voorstellen dat die zich ook op de geboorte wil/moet voorbereiden, soms denk ik dat hij wel een beetje te gemakkelijk over de pijn/ ongemakken en zo denkt, ook is die niet echt van de bloederige ziekenhuisseries, dus kan mij wel voorstellen dat die er tegenop ziet en zich misschien ook een soort van verplicht voelt om bij de geboorte aanwezig te zijn, maar dat misschien ook niet echt durft te zeggen,
hoe bereid je dus je partner voor op de geboorte? volgens mij praat die nog wel eens met vrouwelijke collega's, en ik probeer natuurlijk iets door te geven van wat ik gelezen heb
Ik heb 'm een stuk over de partner bijstaan bij de bevalling uit mijn zwangerschapsboek laten lezen. Tevens zijn we samen naar de info avond van mijn verloskundige praktijk geweest.
Doordat we daar waren geweest was de geboortebespreking niet echt meer nodig. Ze vertellen dan hetzelfde als op die avond.
Wel hebben we snel mijn geboorteplan doorgenomen. Ze vonden 'm helemaal prima en hebben een kopie direct in het overdrachtsboek waar ze mee werken gestopt.
Uiteindelijk belandde ik in het ziekenhuis en zijn zowel de vk als ik vergeten daar mijn geboorteplan aan ze te geven daar terwijl ik speciaal een kopie nog in mijn tas had zitten.
Hierdoor konden we nog maar net op tijd roepen dat mijn partner de navelstreng door moest knippen. Ik vond het sowieso raar dat ze dat zelf niet konden bedenken trouwens :?
Ik denk dat een vk zich er in de rust bij je thuis er zeker wel aan houdt. Maar mocht je overgedragen worden aan het ziekenhuis moet je er zelf bovenop zitten en dat heb ik dus niet gedaan waardoor er toch wat dingen anders zijn gegaan dan in het plan stond.
The way you rock'n'roll
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:37:01 #78
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94854638
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:26 schreef Zana het volgende:
wat wordt er besproken bij de verloskundige bij de "geboortebespreking" en is het noodzakelijk dat de partner erbij is?

hoe bereid je dus je partner voor op de geboorte?
Ikzelf heb zelf het plan geschreven en het daarna met hem doorgenomen, waarop hij nog wat aanvullingen en veranderingen had.

Verder is hij er niet bijgeweest met de afspraak bij de VK m.b.t. die bespreking. Stelde hier ook niet veel voor.

Ik ben uiteindelijk in het ZKH ingeleid en Manlief heeft daarbij in de gaten gehouden voor mij dat dingen die we besproken hadden ook gebeurden. Het was iig fijn om te weten dat Manlief wist wat ik graag wilde, en waar ik tegenop zag bijv.

En mannen zijn er bijna niet op voor te bereiden :') ;)
Alexa en Seth zijn lief
pi_94854993
Wat zet je allemaal in het geboorteplan?
pi_94855061
Gaan jullie mannen niet naar alle bezoeken aan de vk?? ik wil graag dat hij altijd mee komt hoor! O+
vind ook fijn omdat zijn hersenen niet getast zijn door de zwangerschap en kan hij dingen beter onthouden :9
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:50:36 #81
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94855197
Middagdutje gedaan, geen voorwerk meer volgens mij. Gs maar ffies stofzuigen denk ik.
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:52:14 #82
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94855271
Mijn man is mee geweest naar alle VK bezoekjes, stond ie zelv op
pi_94855280
Ik vind het vooral fijn dat hij meegaat voor de steun, gelukkig verloopt alles voorspoedig maar mocht ik vervelend nieuws krijgen dat zit ik daar tenminste niet alleen.

En mijn vriend vindt alles super interessant om te horen, zien en mee te maken. :)
pi_94855281
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:44 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat zet je allemaal in het geboorteplan?
Ik had er in staan dat ik graag wilde dat me verteld werd wat er ging gebeuren voordat ze handelden, mits geen foetale nood.
Wat ik wilde met betrekking tot pijnstilling. Geen pethedine bijvoorbeeld.
Of ze me wilde vertellen de ogen te openen als de baby werd geboren. Vaak heb je door het persen je ogen dicht.
Dat mijn partner de navelstreng zou doorknippen na het uitkloppen hiervan.
Dat mijn partner altijd met de baby mee zou gaan als die naar een andere ruimte gaat. Ik red mij wel.
Wensen met betrekking tot borstvoeding en bijvoeding e.d.
The way you rock'n'roll
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:52:56 #85
238474 Jeetjejom
pi_94855310
Mijn man gaat ook (bijna) altijd mee. Als ie niet mee kan is dat meestal omdat we voor Jorja geen babysit hebben en de afspraak laat in de avond is....
Jouw warmte is genoeg
pi_94855346
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:46 schreef bitterend het volgende:
Gaan jullie mannen niet naar alle bezoeken aan de vk?? ik wil graag dat hij altijd mee komt hoor! O+
vind ook fijn omdat zijn hersenen niet getast zijn door de zwangerschap en kan hij dingen beter onthouden :9
Nee, weet je hoeveel vrij hij daarvoor had moeten vragen? De vk had geen avondspreekuur of iets dus dat had per bezoek zeker 1,5 tot 2uur vrij midden op de dag gekost. En er is geen enkel bezoek geweest waarvan ik zeg daar had hij bij moeten zijn. Binnen 10 minuten sta je weer buiten.
The way you rock'n'roll
pi_94855356
Juud, wij hebben een quinny buzz 4, kleur natural mavis.

En ik heb vanavond op de cursus de voorlichting over het persen, over de ontsluiting hebben we het vorige week al gehad...

Mijn O+ gaat elke keer mee naar de verloskundige, en de volgende groeiecho is hij gelukkig ook bij. De vorige keer niet, maar ik vond dat achteraf gezien niet leuk, aangezien de groei dus voorlag, en ze de hersentjes echt drie keer hebben bekeken op afwijkingen omdat de doorsnede van het hoofdje helemaal te ver voor lag...

En ik vind het wel lekker dat we nu die cursus samen doen, weet hij tenminste ook wat er te gebeuren staat, en kan hij mij rustiger houden hoop ik..
pi_94855362
quote:
ik ben 1 keer meegeweest. ik zie niet echt in, waarom ik vaker mee zou gaan (vooral omdat ik dan geen vrije dagen meer over houd, aangezien ik 2 uur reistijd voor m'n werk kwijt ben). Ik ga wel mee naar alle 4 de echo's.
pi_94855514
quote:
nee dat kan hier niet vanwege werk en reistijd en zo, maar tot nu toe had ik de steun ook nog niet echt nodig, omdat het allemaal redelijk goed ging, kan mij wel voorstellen dat de partner vaker meegaat als die het goed kan inplannen met zijn werk of als er problemen/ klachten zijn

maar bij de geboorte zou ik het wel graag willen, alleen al omdat dan iemand erbij is die je kent en die eventueel ook kan vertellen wat er gebeurd is, wanneer je zelfs door omstandigheden niet zo helder bent
pi_94855608
Onze vk heeft avondspreekuur dus dan kon hij mee.
Nu ik overgedragen ben aan het z-huis kan hij ook mee hij werkt in de buurt van het z-huis.
pi_94856140
ohh okee ik snap wel dat reistijd een grote overweging is...maar idd hier werkt mijn man 20 minuten fietsen van huis dus hij zal elke keer mee komen denk ik zo. Dat wil hij ook heel graag, alles mee maken! Het is ook het eerste keer voor ons dus dat is fijn als we alles samen mee maken O+
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:16:57 #92
238474 Jeetjejom
pi_94856240
Wij hebben idd het voordeel van een avondspreekuur bij de VK. Mijn bezoekjes aan het zh plande ik in op dagen dat mijn man vrij was..... Hij hoeft er van mij iig geen verlof voor te nemen.
Jouw warmte is genoeg
pi_94856763
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:14 schreef bitterend het volgende:
ohh okee ik snap wel dat reistijd een grote overweging is...maar idd hier werkt mijn man 20 minuten fietsen van huis dus hij zal elke keer mee komen denk ik zo. Dat wil hij ook heel graag, alles mee maken! Het is ook het eerste keer voor ons dus dat is fijn als we alles samen mee maken O+
De mijne fietst ook 20 minuten naar werk. Maar dat is 20min naar huis. 10minuten in de auto naar de vk praktijk. Daar wachten, ze liepen vaak uit dus reken zeker maar 20 minuten. 10 minuten in de auto terug. 20 minuten weer naar werk fietsen.
Dan ben je zo 2 uur verder en dat zo'n 12x o.i.d.

Ze vragen hoe het gaat, meten je bloeddruk, voelen aan je buik en luisteren de hartslag. Daar miste hij echt helemaal niks aan.
Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.
Wij hebben dat verlof in ieder geval in de kraamtijd gestopt. Daar had ik de hulp extra hard nodig bleek uiteindelijk.
The way you rock'n'roll
pi_94857105
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ze vragen hoe het gaat, meten je bloeddruk, voelen aan je buik en luisteren de hartslag. Daar miste hij echt helemaal niks aan.
Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.

Tja...mijn man en ik denken daar heel anders over...we vinden het juist fijn om dit samen te doen.
Gelukkig hoeft mijn man geen verlof voor een bezoek aan de vk in te leveren....hij blijft gewoon een uurtje extra een andere keer.

Trouwens als het je tweede kind is dan kan ik het wel snappen...maar voor het eerste keer is alles bijzonder samen.
pi_94857290
Het was mijn eerste kind maar wij zijn schijnbaar niet zo romantisch ingesteld :')
The way you rock'n'roll
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:39:47 #96
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94857323
Mijn man werkt continu diensten dus meestal pasten we de bezoekjes aan aan ons beider rooster en dan gingen/gaan we samen.
Ik vind het op zich wel leuk. Maar als hij er elke keer vrij voor zou moeten nemen zouden we het ook niet doen hoor.
pi_94857473
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het was mijn eerste kind maar wij zijn schijnbaar niet zo romantisch ingesteld :')
niks met romantisch te maken...wel dat we het traject erg spannend en bijzonder vinden.

J-net idd als mijn man vrij moet nemen dan denk ik wel of het echt noodzakelijk is maar omdat hij geen uren voor moet inleven...waarom niet :)
pi_94857624
Het is dat mijn vriend mee wil omdat hij zich (terecht) zorgen maakt. Maar anders zou ik ook alleen gaan hoor als hij er verlof voor moest nemen

En mensen met katten check mijn sig je bent gewaarschuwd
pi_94857680
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:43 schreef bitterend het volgende:

[..]

niks met romantisch te maken...wel dat we het traject erg spannend en bijzonder vinden.

J-net idd als mijn man vrij moet nemen dan denk ik wel of het echt noodzakelijk is maar omdat hij geen uren voor moet inleven...waarom niet :)
Dat vonden wij ook maar daar veranderde wel of niet meegaan naar de verloskundige niks aan.

Maar weet je, fijn dat die van jou elke keer mee kan. Het was meer de manier waarop je het maar raar leek te vinden, zeker als het je eerste kind is dat de man niet mee gaat. De realiteit is dat er weinig bijzonders en spannends is aan die bezoekjes zelf.
The way you rock'n'roll
pi_94857685
Over verlof; ik neem aansluitend aan mijn zwangerschaps/bevallingsverlof al mijn betaalde ouderschapsverlof op. Dit betekent voor mij dat ik dan pas weer na de kerstvakantie hoef te werken! *O*

Hier gaat mijn (8> ook niet altijd mee. Als het uitkomt qua tijd wel en naar echo's wel altijd, maar de controles hoeft hij van mij ook niet mee. Beetje wegen, bloeddruk meten en hartje luisteren... dat kan ik ook wel alleen aan :+ .Ik vind het altijd leuk als hij erbij is, maar het kost hem inderdaad ook weer uren. Ik heb liever dat hij ze opspaart en dan straks langer thuis is... ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')