Whaaaha dat had ik nog niet gelezenquote:Op woensdag 30 maart 2011 22:23 schreef Linda2205 het volgende:
T_T Wil je jongetje achter mijn naam zetten?
wat leuk! mooie foto's!quote:Op woensdag 30 maart 2011 23:08 schreef Jose81 het volgende:
Hier een paar plaatjes van onze pretecho afgelopen maandag!![]()
Even uitrekken: rechts een arm en schuin voor/naar links toe een been... of dit nou lekker ligt...?!:
[ afbeelding ]
Lekker liggen met een arm in z'n nek (net als zijn broer Bas is dit nu al zijn favoriete houding... we vinden Bas bijna dagelijks net zo 'relaxed' in bed):
[ afbeelding ]
Omdat we wel wat meer wilden zien, mocht ik even gaan staan en gaan bewegen... hij was een beetje gedraaid, maar veel zin om echt anders te liggen had meneer niet... nú al eigenwijs!:
[ afbeelding ]
ps... enne... nog een keer...; wil iemand in de OP zetten dat we een jongen krijgen???
![]()
Dat is ook het punt waar ik tegenaanloop. Wil heel graag meedoen aan onderzoeken, maar meteen een ruggeprik (vooral omdat ik vanaf het eerste begin me moet melden en niet wachten tot ik al een uur om de 5 min weeën moet hebben ofzo)....quote:Op donderdag 31 maart 2011 10:25 schreef mrien het volgende:
Jeetjejom, een ruggeprik bij binnenkomst vind ik nog wel wat eigenlijk. Ik zou dan zelf denk ik toch liever voor de keuze gaan als je het zelf wilt.
Dank je wel!quote:Op donderdag 31 maart 2011 08:52 schreef The_Tankgirl het volgende:
Jose81 & Sannne, ik heb het erbij gezet!
wat een prachtige foto's!quote:Op woensdag 30 maart 2011 23:08 schreef Jose81 het volgende:
Hier een paar plaatjes van onze pretecho afgelopen maandag!![]()
Even uitrekken: rechts een arm en schuin voor/naar links toe een been... of dit nou lekker ligt...?!:
[ afbeelding ]
Lekker liggen met een arm in z'n nek (net als zijn broer Bas is dit nu al zijn favoriete houding... we vinden Bas bijna dagelijks net zo 'relaxed' in bed):
[ afbeelding ]
Omdat we wel wat meer wilden zien, mocht ik even gaan staan en gaan bewegen... hij was een beetje gedraaid, maar veel zin om echt anders te liggen had meneer niet... nú al eigenwijs!:
[ afbeelding ]
ps... enne... nog een keer...; wil iemand in de OP zetten dat we een jongen krijgen???
![]()
Mrien, ik ga ervan uit dat je het tegen mij hebt.... Maar Jorja is dmv een keizersnede geboren omdat haar hartslag niet op de weeën reageerde, die was te stabiel. Het was geen ernstige spoed (lag amper een halve minuut aan de CTG), maar de OK was ook vrij op dat moment en ik was al 22 uur bezig met 5 cm ontsluiting, dus alles bij elkaar opgeteld leek dit hun de beste oplossing.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:01 schreef mrien het volgende:
Waarom was je eerste bevalling ook alweer een ks geworden?
Ja, dat kan zij ook, maar ze mag niet van 5 dagen werken naar 3 dagen werken dmv ouderschapsverlof en als het ouderschapsverlof 'op' is ook maar 3 dagen blijven werken, dan moet ze terug naar 5, zo bedoelde ik het eigenlijk......quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik werk ook in het onderwijs, en ik kon op basis van mijn uren een bepaalde tijd betaald ouderschapsverlof nemen, en dan nog een tijd onbetaald oudersschapsverlof, waardoor ik aan het eind ervan mijn oude uren weer "op kan eisen".
Ik ga ook een deel oudersschapsverlof opnemen volgend jaar, lijkt mij wel zo relaxed..
Misschien dat een ruggeprik dan wel kan helpen bij de vorderende ontsluiting? Weet niet of dat dat effect ook heeft? Mja, dan nog blijft dat deze bevalling heel anders kan gaan..quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:06 schreef Jeetjejom het volgende:
Mrien, ik ga ervan uit dat je het tegen mij hebt.... Maar Jorja is dmv een keizersnede geboren omdat haar hartslag niet op de weeën reageerde, die was te stabiel. Het was geen ernstige spoed (lag amper een halve minuut aan de CTG), maar de OK was ook vrij op dat moment en ik was al 22 uur bezig met 5 cm ontsluiting, dus alles bij elkaar opgeteld leek dit hun de beste oplossing.
dat snap ik, dat is voor mij ook zo, maar ik weet niet hoe het zou gaan als je na het onbetaalde ouderschapsverlof zou zeggen dat je die extra uren niet terugwilt... Ik kon geloof ik 1 jaar betaald, en dan nog 3 jaar onbetaald opnemen, uitgaande van de stap terug die ik wilde doen..quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:13 schreef Jeetjejom het volgende:
[..]
Ja, dat kan zij ook, maar ze mag niet van 5 dagen werken naar 3 dagen werken dmv ouderschapsverlof en als het ouderschapsverlof 'op' is ook maar 3 dagen blijven werken, dan moet ze terug naar 5, zo bedoelde ik het eigenlijk......
Een week is veel te lang. Ze is sinds gister zo druk en ik heb het idee dat het ook voorwerk is mja ik heb het nog nooit meegemaakt.quote:Op donderdag 31 maart 2011 10:33 schreef Jeetjejom het volgende:
[..]
En of ik tally ga inhalen, een week is natuurlijk nog best lang hè :p en ik gun haar ook wel een koppositie, maar dan moet j-net zich ook haasten!
Oehhhh bij Tally ook al gerommel!!!! (Niet om je hoop de grond in te boren, maar ik zei gister bij mijn gyn dat ik nog niets van voorwerk merk en haar nuchtere opmerking was: Je kan weken voorwerk hebben, maar ook hier dadelijk de deur uitlopen en meteen weer moeten omdraaien omdat het begonnen is. Het is helaas ook voor hun allemaal gokwerk)quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:06 schreef Tally het volgende:
[..]
Een week is veel te lang. Ze is sinds gister zo druk en ik heb het idee dat het ook voorwerk is mja ik heb het nog nooit meegemaakt.
Jankte gister de ogen uit mijn kop dat ze MOEST komen of stoppen met pijn doen
Van mij mogen de dagen wel wat sneller gaan. Pfffff...
Welke kinderwagen had je ook alweer uitgezocht, was het niet een Buzz?quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:03 schreef laiveneertiekje het volgende:
Leuk Juud!!
Hier is vanmorgen de kinderwagen binnengekomen, wel apart om die nu ook te hebben staan.
Ik ga eens kijken of ik een paar leuke kraamkadootjes in elkaar kan naaien... Gelukkig dat ik hier wat dingen heb liggen waar ik patronen van af kan leiden...
Wij hadden hem ook zeker zelf gekocht als we hem niet cadeau hadden gekregen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:59 schreef Takkembah het volgende:
Leuk Juud!
Ik heb er nog steeds spijt van dat we toen een andere hebben gekozen![]()
Welke combi/kleur heb jij?quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:14 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik toch net weer wat echt als de kw er is het Laiveneertiekje. In ieder geval dat vond ik
Juud wij hebben ook al een tripp trapp staan en het duurt nog heel lang eer ons kindje daar in kan. Zo heb ik ookal een mamafiets staan. Hoezo teveel tijd gehad
Ik vind die nieuwe beugel echt spuuglelijk!quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:24 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben een beuken tripp trapp met de "oude" beugel
Ik heb 'm een stuk over de partner bijstaan bij de bevalling uit mijn zwangerschapsboek laten lezen. Tevens zijn we samen naar de info avond van mijn verloskundige praktijk geweest.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:26 schreef Zana het volgende:
wat wordt er besproken bij de verloskundige bij de "geboortebespreking" en is het noodzakelijk dat de partner erbij is? ik ga denk ik toch een soort van geboorteplan samen met hem maken en die dan met de verloskundige bespreken (heeft iemand ervaring hiermee, en werd zich daar ook aan gehouden?)
mijn partner was voornamelijk mee bij de (groei)echo's, maar daar werd weinig aandacht aan hem besteed, soms was er nog niet eens een stoel zodat die gemakkelijk mee kon kijken, ik vind het daarom ook niet echt noodzakelijk dat die overal mee naartoe gaat, want de gewone afspraken bij de verloskundige zijn voor een man nu niet echt boeiend, maar kan mij wel voorstellen dat die zich ook op de geboorte wil/moet voorbereiden, soms denk ik dat hij wel een beetje te gemakkelijk over de pijn/ ongemakken en zo denkt, ook is die niet echt van de bloederige ziekenhuisseries, dus kan mij wel voorstellen dat die er tegenop ziet en zich misschien ook een soort van verplicht voelt om bij de geboorte aanwezig te zijn, maar dat misschien ook niet echt durft te zeggen,
hoe bereid je dus je partner voor op de geboorte? volgens mij praat die nog wel eens met vrouwelijke collega's, en ik probeer natuurlijk iets door te geven van wat ik gelezen heb
Ikzelf heb zelf het plan geschreven en het daarna met hem doorgenomen, waarop hij nog wat aanvullingen en veranderingen had.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:26 schreef Zana het volgende:
wat wordt er besproken bij de verloskundige bij de "geboortebespreking" en is het noodzakelijk dat de partner erbij is?
hoe bereid je dus je partner voor op de geboorte?
Ik had er in staan dat ik graag wilde dat me verteld werd wat er ging gebeuren voordat ze handelden, mits geen foetale nood.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:44 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat zet je allemaal in het geboorteplan?
Nee, weet je hoeveel vrij hij daarvoor had moeten vragen? De vk had geen avondspreekuur of iets dus dat had per bezoek zeker 1,5 tot 2uur vrij midden op de dag gekost. En er is geen enkel bezoek geweest waarvan ik zeg daar had hij bij moeten zijn. Binnen 10 minuten sta je weer buiten.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:46 schreef bitterend het volgende:
Gaan jullie mannen niet naar alle bezoeken aan de vk?? ik wil graag dat hij altijd mee komt hoor!![]()
vind ook fijn omdat zijn hersenen niet getast zijn door de zwangerschap en kan hij dingen beter onthouden
ik ben 1 keer meegeweest. ik zie niet echt in, waarom ik vaker mee zou gaan (vooral omdat ik dan geen vrije dagen meer over houd, aangezien ik 2 uur reistijd voor m'n werk kwijt ben). Ik ga wel mee naar alle 4 de echo's.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:46 schreef bitterend het volgende:
Gaan jullie mannen niet naar alle bezoeken aan de vk?? ik wil graag dat hij altijd mee komt hoor!![]()
vind ook fijn omdat zijn hersenen niet getast zijn door de zwangerschap en kan hij dingen beter onthouden
nee dat kan hier niet vanwege werk en reistijd en zo, maar tot nu toe had ik de steun ook nog niet echt nodig, omdat het allemaal redelijk goed ging, kan mij wel voorstellen dat de partner vaker meegaat als die het goed kan inplannen met zijn werk of als er problemen/ klachten zijnquote:Op donderdag 31 maart 2011 14:46 schreef bitterend het volgende:
De mijne fietst ook 20 minuten naar werk. Maar dat is 20min naar huis. 10minuten in de auto naar de vk praktijk. Daar wachten, ze liepen vaak uit dus reken zeker maar 20 minuten. 10 minuten in de auto terug. 20 minuten weer naar werk fietsen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:14 schreef bitterend het volgende:
ohh okee ik snap wel dat reistijd een grote overweging is...maar idd hier werkt mijn man 20 minuten fietsen van huis dus hij zal elke keer mee komen denk ik zo. Dat wil hij ook heel graag, alles mee maken! Het is ook het eerste keer voor ons dus dat is fijn als we alles samen mee maken
Tja...mijn man en ik denken daar heel anders over...we vinden het juist fijn om dit samen te doen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ze vragen hoe het gaat, meten je bloeddruk, voelen aan je buik en luisteren de hartslag. Daar miste hij echt helemaal niks aan.
Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.
niks met romantisch te maken...wel dat we het traject erg spannend en bijzonder vinden.quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het was mijn eerste kind maar wij zijn schijnbaar niet zo romantisch ingesteld
Dat vonden wij ook maar daar veranderde wel of niet meegaan naar de verloskundige niks aan.quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:43 schreef bitterend het volgende:
[..]
niks met romantisch te maken...wel dat we het traject erg spannend en bijzonder vinden.
J-net idd als mijn man vrij moet nemen dan denk ik wel of het echt noodzakelijk is maar omdat hij geen uren voor moet inleven...waarom niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |