abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:18:24 #1
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94832559
Vorig deel Zwangerschap en geboorte deel 757
April:
08 april 2011: J-net
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally (meisje)

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar (papa)

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor *** (meisje)
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79 (jongen)
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa) (jongen)
14 juni 2011: Danielle_
17 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81 (jongen)
30 juni 2011: PM-girl

Juli:
08 juli 2011: Popples en Prowl
12 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa
27 juli 2011: __Isis__

Augustus:
02 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
05 augustus 2011: Sannne (meisje)
14 augustus 2011: Beregd (papa)
18 augustus 2011: Hilliebillie
25 augustus 2011: BeessieJen
26 augustus 2011: p_iglet
27 augustus 2011: ziggyziggyziggy
31 augustus 2011: Linda2205 (jongetje)

September:
01 september 2011: LeNeHe
06 september 2011: wickie
07 september 2011: Mevr_Mus
14 september 2011: Kaarr
18 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene
23 september 2011: Lujaxa
29 september 2011: Aoraki

Oktober
3 oktober 2011: sverbem
19 oktober 2011: Kleurdoos
20 oktober 2011: Susie

November
22 november 2011: Vlindur
24 november 2011: Raantje
24 november 2011: bitterend

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Tankgirl op 31-03-2011 08:54:03 ]
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:19:30 #2
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94832642
aargh, doe ik het weer, let ik wel op het vorige deel, maar niet op de titel van het nieuwe deel :')

Zou een mod de titel voor mij willen aanpassen a.u.b.? :*
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_94832898
T_T Wil je jongetje achter mijn naam zetten?
Lotte!
Noah!
pi_94833018
Ons meisje is geboren! Afgelopen zondag is mijn vrouw ingeleid. Ze hebben meteen de vliezen kunnen breken omdat ze al 2 cm ontsluiting had. Na een zeer heftige bevalling is onze dochter geboren. Helaas liggen moeder en dochter al sinds zondag in het ziekenhuis. Mijn vrouw heeft heel veel bloed verloren (1300cc), bovendien is de placenta operatief verwijderd en onze meid heeft het erg moeilijk gehad. Gelukkig gaat het steeds beter en ze eet al via finger feeding. Nu moet ze nog gaan drinken aan de borst. Gelukkig komt de borstvoeding op gang.

Het is een ontzettend zware tijd voor ons alle drie en van een roze wolk is nog niet echt sprake. Een ziekenhuis is geen leuke plek om te zijn. Geen privacy, geen rust en vooral, niet je eigen spulletjes.

Voor iedereen die nog gaat bevallen, heel veel succes! En hopelijk gaat het bij jullie beter!
Sinds 27 maart 2011 hebben we een klein roze wondertje in ons leven...
pi_94833094
Gefeliciteerd Grizzly, en wat heftig hey! Ik hoop dat ze snel aansterken allebei, en dat jullie roze wolk snel mag komen!
pi_94833278
Grizzly gefeliciteerd en ik hoop dat de donkere wolken snel optrekken en plaatsmaken voor wat roze wolkjes met een stralend zonnetje!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:30:52 #7
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94833346
Grizzly, gefeliciteerd met jullie meisje, mogen jullie snel van jullie wondertje genieten :*

Linda, ik heb het aangepast!
pi_94833757
T_T, bedankt!

Grizzly, gefeliciteerd met je dochter! Hopelijk komt voor jullie de tijd om te genieten snel! :*
Lotte!
Noah!
pi_94834297
Dankjulliewel allemaal. We hopen er inderdaad het beste maar van, maar de knderarts denkt dat het nog wel een aantal dagen kan gaan duren. Mijn vrouw zit er af en toe ook helemaal doorheen. Door de hormonen, vermoeidheid, maar ook de onduidelijkheid.

Wat mij betreft zou iedereen er heel erg rekening mee moeten houden dat als je eenmaal in het ziekenhuis moet blijven dat je er op moet rekenen dat het zwaar is, zelfs na de bevalling. Dus mocht je dat overkomen, probeer zeker positief te blijven, maar reken erop dat het zwaar kan zijn.
Sinds 27 maart 2011 hebben we een klein roze wondertje in ons leven...
pi_94834705
Grizzlybeer gefeliciteerd! Sterkte in deze tijd, de eerste periode ziekenhuis is herkenbaar, heel naar dat nog niet duidelijk is wanneer ze naar huis mogen. Zeker zwaar voor jullie allebei. Hopelijk gaat voor jullie het genieten snel beginnen!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94835284
Grizzly, gefeliciteerd met jullie dochter. Sterkte de komende dagen, hopelijk knappen zowel moeder als kind snel op en mogen ze mee naar huis! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_94835521
Hier een paar plaatjes van onze pretecho afgelopen maandag! O+

Even uitrekken: rechts een arm en schuin voor/naar links toe een been... of dit nou lekker ligt...?! :D:

Lekker liggen met een arm in z'n nek (net als zijn broer Bas is dit nu al zijn favoriete houding... we vinden Bas bijna dagelijks net zo 'relaxed' in bed):

Omdat we wel wat meer wilden zien, mocht ik even gaan staan en gaan bewegen... hij was een beetje gedraaid, maar veel zin om echt anders te liggen had meneer niet... nú al eigenwijs! _O- :

ps... enne... nog een keer :@ ...; wil iemand in de OP zetten dat we een jongen krijgen??? ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door Jose81 op 30-03-2011 23:20:44 ]
pi_94835530
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:23 schreef Linda2205 het volgende:
T_T Wil je jongetje achter mijn naam zetten?

Whaaaha dat had ik nog niet gelezen *O* *O* Wat leuk O+
pi_94836502
Owww dan mogen jullie achter mijn naam ook meisje zetten O+ O+

José wat prachtig zeg!! Hele mooie foto's!

[ Bericht 9% gewijzigd door Sannne op 31-03-2011 01:20:05 ]
pi_94838251
Wauw José wat een mooie duidelijke foto's!! O+

Grizzly: gefeliciteerd met jullie dochter. *O* Hopelijk komt de roze wolk gauw aandrijven en kunnen jullie erop meerijden. Veel sterkte de komende tijd ook voor jullie drietjes.
Enneh.....niet dat ik nieuwsgierig ben :@ , maar hoe heet ze?

[ Bericht 9% gewijzigd door danic op 31-03-2011 00:08:54 ]
pi_94839232
Grizzly, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! Hopelijk gaar alles snel weer beter met moeder en dochter zodat het genieten echt kan gaan beginnen!!

Hier morgenochtend (nou ja eik vandaag al zie ik wel) m'n 20 weken echo! Heb er erg zin in maar vind het ook wel spannend! Ik hoop dat ik morgen even een foto kan plaatsen, maar kan niets beloven, moet daarna namelijk werken en daarna weer naar de eerste les van de zwangerschapsgym (ben ik overigens ook wel benieuwd naar)

En dus tevens een mijlpaal!! Vandag ook precies 20 weken!! Op de helft!
  donderdag 31 maart 2011 @ 05:29:47 #17
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94842307
Grizzly van harte.
Lig hier al uurtje of 3 wakker met voorwerk. Zet nog niet door. Ga proberen nog wat te slapen.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_94843050
Grizzly & Vrouw van harte! *O* Hopelijk kan het genieten snel beginnen..
pi_94843057
Spannend j-net!
Zet m op!
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:29:12 #20
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94843093
Grizzly en vrouw gefeliciteerd. Helaas weet ik hoe het voelt, maar hier komen jullie ook wel doorheen! Hopelijk mogen de twee dames snel mee naar huis!!!!

Er was in het vorige topic nog een nieuwe zwangere, gefeliciteerd!

J-net, spannend, hopelijk zet het snel door! En dan zijn Tally en ik gewoon aan de beurt. (de grote vraag wordt nu, blijf ik bovenaan staan of komt tally nog bovenaan de lijst te staan?)
Hier helemaal nix te merken, hoewel ik gisteren even dacht dat de grote leegloop begonnen was! Maar blijkbaar niet....
Oh en beeb is nog niet ingedaald, dus ik mag echt niet thuis blijven aanklooien als de vliezen breken, maar meteen naar het
Zh.

Had trouwens twee formulieren gekregen om deel te nemen aan onderzoeken. 1 was om een medicijn toe te dienen indien het kindje zuurstofgebrek heeft (daar doen we wel aan mee) en het andere is een onderzoek naar de ruggeprik. Maar als je dan in de testgroep valt krijg je meteen een ruggeprik. Ik wil echt wel een ruggeprik als ik erom vraag, maar om die al bij binnenkomst te krijgen..... Wat zouden jullie doen?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:32:32 #21
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94843128
Het voorwerk is er; wordt niet erger, maar neemt niet af. Manlief is naar zijn werk gegaan. Voor wat mij bertreft mag het doorzetten, want dit kan ik ook niet echt super noemen.
Keep you posted ;)
pi_94843157
J-net!! wat spannend! O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:39:55 #23
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94843237
Grizzly, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen, kan mij helemaal voorstellen dat je in een ziekenhuis totaal niet uitrust of kunt genieten. :*
En nee, ik ben net als Danic niet nieuwsgierig hoor, maar wat voor mooie naam heeft ze gekregen?

Oh, J-net, spannend!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:52:34 #24
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94843409
Jose81 & Sannne, ik heb het erbij gezet!
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:55:35 #25
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94843456
Even voor de duidelijkheid
Zou een mod de topictitel willen veranderen in deel 758? :*
pi_94843751
Grizzly, gefeliciteerd met je dochter, en wat heftig is het zo zeg!
J-net, spannend hoor, dat voorwerk.

Nou, ik heb gisteren overleefd, maar ik was helemaal stuk 's avonds. We hadden ook nog voorlichting over bevallen in het ziekenhuis, en het beeld wat Grizzly schetst was eigenlijk ook een beetje waar ik gisteravond tegenaan liep... Ik neig nog steeds wel naar poliklinisch, maar een ziekenhuis blijf ik denk ik toch maar niets vinden....

Vandaag maar heel rustig aan doen, misschien even wat kraamkadootjes maken, morgen op kraamvisite bij vrienden..
pi_94844796
J-net spannend!! Hoop dat het gauw doorzet, want een paar dagen met voorwerk lijkt me ook niks.
Jeetjejom, als je eerder wilt zijn als Tally moet je volgens mij wel opschieten. Krijgt Tally niet op 8 april een geplande keizersnee? Das volgende week vrijdag al.
En daarna sta ik bovenaan, OMG :o
pi_94845033
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:08 schreef Jose81 het volgende:

Even uitrekken: rechts een arm en schuin voor/naar links toe een been... of dit nou lekker ligt...?! :D:
[ afbeelding ]

Lekker liggen met een arm in z'n nek (net als zijn broer Bas is dit nu al zijn favoriete houding... we vinden Bas bijna dagelijks net zo 'relaxed' in bed):
[ afbeelding ]

Omdat we wel wat meer wilden zien, mocht ik even gaan staan en gaan bewegen... hij was een beetje gedraaid, maar veel zin om echt anders te liggen had meneer niet... nú al eigenwijs! _O- :
[ afbeelding ]

ps... enne... nog een keer :@ ...; wil iemand in de OP zetten dat we een jongen krijgen??? ;)
wat leuk! mooie foto's!
wij hebben ook 3 weken geleden een pretecho laten maken...ik zal ze ook even later posten.
pi_94845214
Grizzly gefeliciteerd met jullie dochter!
Onwijs mooie foto's Jose.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_94845387
Gefeliciteerd grizzly!

Mooie echo Jose!!

Jeetjejom, een ruggeprik bij binnenkomst vind ik nog wel wat eigenlijk. Ik zou dan zelf denk ik toch liever voor de keuze gaan als je het zelf wilt.
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:33:07 #31
238474 Jeetjejom
pi_94845579
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 10:25 schreef mrien het volgende:
Jeetjejom, een ruggeprik bij binnenkomst vind ik nog wel wat eigenlijk. Ik zou dan zelf denk ik toch liever voor de keuze gaan als je het zelf wilt.
Dat is ook het punt waar ik tegenaanloop. Wil heel graag meedoen aan onderzoeken, maar meteen een ruggeprik (vooral omdat ik vanaf het eerste begin me moet melden en niet wachten tot ik al een uur om de 5 min weeën moet hebben ofzo)....

En of ik tally ga inhalen, een week is natuurlijk nog best lang hè :p en ik gun haar ook wel een koppositie, maar dan moet j-net zich ook haasten!
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:00:55 #32
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94846388
Zucht, ik krijg sinds een tijd vit. D capsules via mijn verloskundige. Ik dacht dat ik mijn herhaalrecept kwijt was, maar ik moest gewoon een nieuw recept aanvragen bij mijn verloskundige.

Het probleem is alleen dat ze deze capsules elke keer niet genoeg op voorraad hebben dus ik moet een dag van tevoren de capsules bestellen zodat ik ze de volgende dag op kan halen..

Dus ik bel mijn verloskundige met de vraag of zij het recept kunnen doorsturen naar de apotheek..

moet ik hem op komen halen tussen 9 en 12 :(
Dat betekent het volgende:

• Ik ga het recept halen bij verloskundige (tussen 9 en 12).

• Naar de apotheek met het recept.

• Kan weer weggaan, want ze hebben het pas de volgende dag op voorraad.

• Volgende dag weer naar de apotheek voor de capsules :')
pi_94846406
Waarom was je eerste bevalling ook alweer een ks geworden?
pi_94846472
pfff lekker is dat Tankgirl! waarom kunnen ze het niet gewoon naar de apotheek faxen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_94846771
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:52 schreef The_Tankgirl het volgende:
Jose81 & Sannne, ik heb het erbij gezet!
Dank je wel! :*
pi_94846833
grizzly proficiat en hopelijk mogen moeder en dochter inderdaad vlug opknappen

j-net spannend meid, hopelijk mag het doorzetten...

Hier meteen 2 voorschriften voor vitD laten voorschrijven zo moest ik maar één keer er om lopen :) en heb ik genoeg voorraad in huis
De spuitjes heb ik gisteren weer voorschriftjes voor moeten laten schrijven.. maar dat hebben ze gelukkig wel in stock :)

Mooie echo's zien voorbij komen...

hier 14 mei 20weken echo... ben soms zo jaloers dat er dames zijn die zo vaak mogen gluren :o hier is het van 7 maart geleden en dan pas 14 mei terug..
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_94847116
Ik ben me nu even aan het inlezen over ouderschapsverlof, dit wil ik graag gaan opnemen zodra ik terug ben van mijn zwangerschapsverlof zodat ik pas later mijn contract aan hoef te laten passen..

Zijn er meer meiden hier dit dit op gaan nemen?
pi_94847269
Grizzly, gefeliciteerd!!

Cynthiaa, ik weet nog niet of ik dat ga doen. Het is onbetaald en ik wil gewoon mn 4 dagen blijven werken, ik heb de centjes hard nodig.
Ik neem mn vakantieweken op na mn verlof, dus dan ga ik pas per 1 januari weer werken.

Wij hebben ons kindje deze week ingeschreven voor het KDV. Nu voelt het gewoon echt ECHT!! We krijgen een kindje! WOW!!!
Tralalalaaa
pi_94847292
Ik heb ervoor gekozen ouderschapsverlof op te nemen. Ik heb nu, aansluitend aan mijn zwangerschapsverlof een maand ouderschapsverlof opgenomen. Dat betekend dat ik pas 27 april weer hoef te beginnen (Jelle is van 28-12-2010). Vanaf dan neem ik 4 uur in de week ouderschapsverlof op, tot januari 2012.
Als ambtenaar (wat ik dus ben) heb ik recht op 13 weken betaald ouderschapsverlof, ik ga geen gebruik maken van het onbetaalde ouderschapsverlof. Betaald is trouwens 60/70% (weet even niet precies) van je salaris.
Ik ben erg blij dat ik voor deze oplossing gekozen heb en dat ik een maand langer thuis ben!
pi_94847783
Dames, bedankt voor de ervaringen zover! :)

Mijn plan is om straks de uren per week te verdelen, werk nu 34 uur per week, nadat dit verlof "op" is mijn uren aan te laten passen. Ga dan 24 uur per week werken, die dagen staan al vast.

Ik denk dat ik dit het beste nog even met een deskundige op dit gebied kan bespreken voor ik het mijn baas voorleg?
pi_94847943
Vandaag m'n 20 weken mijlpaal met ook vanmorgen m'n 20 weken echo!! en gelukkig was alles goed! *O*

Zie hieronder het resultaat. Het geslacht blijft voor ons lekker nog een verrassing tot bij de geboorte

pi_94847973
Mooi Hilliebillie! *O*
pi_94848061
mooie echo
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_94848067
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:08 schreef Jose81 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

wat een prachtige foto's! :o O+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94848194
Gave echo hilliebillie!!! En ook mooie 3d echo van Jose!
Tralalalaaa
pi_94848197
Gefeliciteerd Grizzly!! Klinkt als eenheftgige bevalling! Hoop dat je vrouw snel opknapt!

Wow, mooie echo Jose!
en die van Hilliebillie ook!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:52:35 #47
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94848352
Zucht, wat een mooie echo's allemaal weer O+ Blijft leuk om te zien :)
Bitterend: Ik moet het wel goed typen: het was de receptioniste van de praktijk, en die kon hem schijnbaar niet per fax doorsturen, want ik vroeg er nog duidelijk om :'( Ben blij dat zij geen verloskundige is trouwens, brrrr
pi_94848452
Wat een leuk nieuws allemaal! Gefeliciteerd met de goede echo's!!
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:58:18 #49
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94848533
T blijft voorwerk grmblgrmbl
En tis irritant; gaat t door of niet etc etc. Manlief en ik hebben ons al neergelegd bij mogelijkheid van 1 april :(
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:06:55 #50
238474 Jeetjejom
pi_94848827
Nog even een *O* *O* *O* *O* voor de ontzettend mooie echo's!!!!! En voor J-net :% :% :% :% :% , dat het maar snel door mag zetten!

Cyntiaaa, ik ga ook na mijn verlof ouderschapsverlof aanvragen, wel maar voor 4 uur per week (ik werkte een halve vrijdag, die gaat dus helemaal wegvallen) en dit is bij ons onbetaald. Via de belastingdienst kun je (iig in 2011) daar wel weer een gedeelte van terugvragen.

Ik zou even navragen hoe het in je CAO geregeld is met ouderschapsverlof, want een vriendin van mij werkt in het onderwijs en heeft ook ouderschapsverlof opgenomen (gedeeltelijk betaald), maar moet daarna wel weer haar oude uren terugkomen, anders moet ze het betaalde gedeelte terugbetalen.
Ook wel logisch eigenlijk, want anders is het eerlijker om gewoon je contract aan te passen.....

quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:01 schreef mrien het volgende:
Waarom was je eerste bevalling ook alweer een ks geworden?
Mrien, ik ga ervan uit dat je het tegen mij hebt.... Maar Jorja is dmv een keizersnede geboren omdat haar hartslag niet op de weeën reageerde, die was te stabiel. Het was geen ernstige spoed (lag amper een halve minuut aan de CTG), maar de OK was ook vrij op dat moment en ik was al 22 uur bezig met 5 cm ontsluiting, dus alles bij elkaar opgeteld leek dit hun de beste oplossing.
Jouw warmte is genoeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')