abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:33:07 #31
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94845579
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 10:25 schreef mrien het volgende:
Jeetjejom, een ruggeprik bij binnenkomst vind ik nog wel wat eigenlijk. Ik zou dan zelf denk ik toch liever voor de keuze gaan als je het zelf wilt.
Dat is ook het punt waar ik tegenaanloop. Wil heel graag meedoen aan onderzoeken, maar meteen een ruggeprik (vooral omdat ik vanaf het eerste begin me moet melden en niet wachten tot ik al een uur om de 5 min weeën moet hebben ofzo)....

En of ik tally ga inhalen, een week is natuurlijk nog best lang hè :p en ik gun haar ook wel een koppositie, maar dan moet j-net zich ook haasten!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:00:55 #32
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94846388
Zucht, ik krijg sinds een tijd vit. D capsules via mijn verloskundige. Ik dacht dat ik mijn herhaalrecept kwijt was, maar ik moest gewoon een nieuw recept aanvragen bij mijn verloskundige.

Het probleem is alleen dat ze deze capsules elke keer niet genoeg op voorraad hebben dus ik moet een dag van tevoren de capsules bestellen zodat ik ze de volgende dag op kan halen..

Dus ik bel mijn verloskundige met de vraag of zij het recept kunnen doorsturen naar de apotheek..

moet ik hem op komen halen tussen 9 en 12 :(
Dat betekent het volgende:

• Ik ga het recept halen bij verloskundige (tussen 9 en 12).

• Naar de apotheek met het recept.

• Kan weer weggaan, want ze hebben het pas de volgende dag op voorraad.

• Volgende dag weer naar de apotheek voor de capsules :')
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_94846406
Waarom was je eerste bevalling ook alweer een ks geworden?
pi_94846472
pfff lekker is dat Tankgirl! waarom kunnen ze het niet gewoon naar de apotheek faxen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_94846771
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:52 schreef The_Tankgirl het volgende:
Jose81 & Sannne, ik heb het erbij gezet!
Dank je wel! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_94846833
grizzly proficiat en hopelijk mogen moeder en dochter inderdaad vlug opknappen

j-net spannend meid, hopelijk mag het doorzetten...

Hier meteen 2 voorschriften voor vitD laten voorschrijven zo moest ik maar één keer er om lopen :) en heb ik genoeg voorraad in huis
De spuitjes heb ik gisteren weer voorschriftjes voor moeten laten schrijven.. maar dat hebben ze gelukkig wel in stock :)

Mooie echo's zien voorbij komen...

hier 14 mei 20weken echo... ben soms zo jaloers dat er dames zijn die zo vaak mogen gluren :o hier is het van 7 maart geleden en dan pas 14 mei terug..
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_94847116
Ik ben me nu even aan het inlezen over ouderschapsverlof, dit wil ik graag gaan opnemen zodra ik terug ben van mijn zwangerschapsverlof zodat ik pas later mijn contract aan hoef te laten passen..

Zijn er meer meiden hier dit dit op gaan nemen?
pi_94847269
Grizzly, gefeliciteerd!!

Cynthiaa, ik weet nog niet of ik dat ga doen. Het is onbetaald en ik wil gewoon mn 4 dagen blijven werken, ik heb de centjes hard nodig.
Ik neem mn vakantieweken op na mn verlof, dus dan ga ik pas per 1 januari weer werken.

Wij hebben ons kindje deze week ingeschreven voor het KDV. Nu voelt het gewoon echt ECHT!! We krijgen een kindje! WOW!!!
Tralalalaaa
pi_94847292
Ik heb ervoor gekozen ouderschapsverlof op te nemen. Ik heb nu, aansluitend aan mijn zwangerschapsverlof een maand ouderschapsverlof opgenomen. Dat betekend dat ik pas 27 april weer hoef te beginnen (Jelle is van 28-12-2010). Vanaf dan neem ik 4 uur in de week ouderschapsverlof op, tot januari 2012.
Als ambtenaar (wat ik dus ben) heb ik recht op 13 weken betaald ouderschapsverlof, ik ga geen gebruik maken van het onbetaalde ouderschapsverlof. Betaald is trouwens 60/70% (weet even niet precies) van je salaris.
Ik ben erg blij dat ik voor deze oplossing gekozen heb en dat ik een maand langer thuis ben!
pi_94847783
Dames, bedankt voor de ervaringen zover! :)

Mijn plan is om straks de uren per week te verdelen, werk nu 34 uur per week, nadat dit verlof "op" is mijn uren aan te laten passen. Ga dan 24 uur per week werken, die dagen staan al vast.

Ik denk dat ik dit het beste nog even met een deskundige op dit gebied kan bespreken voor ik het mijn baas voorleg?
pi_94847943
Vandaag m'n 20 weken mijlpaal met ook vanmorgen m'n 20 weken echo!! en gelukkig was alles goed! *O*

Zie hieronder het resultaat. Het geslacht blijft voor ons lekker nog een verrassing tot bij de geboorte

pi_94847973
Mooi Hilliebillie! *O*
pi_94848061
mooie echo
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_94848067
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:08 schreef Jose81 het volgende:
Hier een paar plaatjes van onze pretecho afgelopen maandag! O+

Even uitrekken: rechts een arm en schuin voor/naar links toe een been... of dit nou lekker ligt...?! :D:
[ afbeelding ]

Lekker liggen met een arm in z'n nek (net als zijn broer Bas is dit nu al zijn favoriete houding... we vinden Bas bijna dagelijks net zo 'relaxed' in bed):
[ afbeelding ]

Omdat we wel wat meer wilden zien, mocht ik even gaan staan en gaan bewegen... hij was een beetje gedraaid, maar veel zin om echt anders te liggen had meneer niet... nú al eigenwijs! _O- :
[ afbeelding ]

ps... enne... nog een keer :@ ...; wil iemand in de OP zetten dat we een jongen krijgen??? ;)
wat een prachtige foto's! :o O+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94848194
Gave echo hilliebillie!!! En ook mooie 3d echo van Jose!
Tralalalaaa
pi_94848197
Gefeliciteerd Grizzly!! Klinkt als eenheftgige bevalling! Hoop dat je vrouw snel opknapt!

Wow, mooie echo Jose!
en die van Hilliebillie ook!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:52:35 #47
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94848352
Zucht, wat een mooie echo's allemaal weer O+ Blijft leuk om te zien :)
Bitterend: Ik moet het wel goed typen: het was de receptioniste van de praktijk, en die kon hem schijnbaar niet per fax doorsturen, want ik vroeg er nog duidelijk om :'( Ben blij dat zij geen verloskundige is trouwens, brrrr
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_94848452
Wat een leuk nieuws allemaal! Gefeliciteerd met de goede echo's!!
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:58:18 #49
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94848533
T blijft voorwerk grmblgrmbl
En tis irritant; gaat t door of niet etc etc. Manlief en ik hebben ons al neergelegd bij mogelijkheid van 1 april :(
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:06:55 #50
238474 Jeetjejom
pi_94848827
Nog even een *O* *O* *O* *O* voor de ontzettend mooie echo's!!!!! En voor J-net :% :% :% :% :% , dat het maar snel door mag zetten!

Cyntiaaa, ik ga ook na mijn verlof ouderschapsverlof aanvragen, wel maar voor 4 uur per week (ik werkte een halve vrijdag, die gaat dus helemaal wegvallen) en dit is bij ons onbetaald. Via de belastingdienst kun je (iig in 2011) daar wel weer een gedeelte van terugvragen.

Ik zou even navragen hoe het in je CAO geregeld is met ouderschapsverlof, want een vriendin van mij werkt in het onderwijs en heeft ook ouderschapsverlof opgenomen (gedeeltelijk betaald), maar moet daarna wel weer haar oude uren terugkomen, anders moet ze het betaalde gedeelte terugbetalen.
Ook wel logisch eigenlijk, want anders is het eerlijker om gewoon je contract aan te passen.....

quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:01 schreef mrien het volgende:
Waarom was je eerste bevalling ook alweer een ks geworden?
Mrien, ik ga ervan uit dat je het tegen mij hebt.... Maar Jorja is dmv een keizersnede geboren omdat haar hartslag niet op de weeën reageerde, die was te stabiel. Het was geen ernstige spoed (lag amper een halve minuut aan de CTG), maar de OK was ook vrij op dat moment en ik was al 22 uur bezig met 5 cm ontsluiting, dus alles bij elkaar opgeteld leek dit hun de beste oplossing.
Jouw warmte is genoeg
pi_94848897
Ik werk ook in het onderwijs, en ik kon op basis van mijn uren een bepaalde tijd betaald ouderschapsverlof nemen, en dan nog een tijd onbetaald oudersschapsverlof, waardoor ik aan het eind ervan mijn oude uren weer "op kan eisen".

Ik ga ook een deel oudersschapsverlof opnemen volgend jaar, lijkt mij wel zo relaxed..
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:13:03 #52
238474 Jeetjejom
pi_94849007
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik werk ook in het onderwijs, en ik kon op basis van mijn uren een bepaalde tijd betaald ouderschapsverlof nemen, en dan nog een tijd onbetaald oudersschapsverlof, waardoor ik aan het eind ervan mijn oude uren weer "op kan eisen".

Ik ga ook een deel oudersschapsverlof opnemen volgend jaar, lijkt mij wel zo relaxed..
Ja, dat kan zij ook, maar ze mag niet van 5 dagen werken naar 3 dagen werken dmv ouderschapsverlof en als het ouderschapsverlof 'op' is ook maar 3 dagen blijven werken, dan moet ze terug naar 5, zo bedoelde ik het eigenlijk......
Jouw warmte is genoeg
pi_94849113
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 12:06 schreef Jeetjejom het volgende:
Mrien, ik ga ervan uit dat je het tegen mij hebt.... Maar Jorja is dmv een keizersnede geboren omdat haar hartslag niet op de weeën reageerde, die was te stabiel. Het was geen ernstige spoed (lag amper een halve minuut aan de CTG), maar de OK was ook vrij op dat moment en ik was al 22 uur bezig met 5 cm ontsluiting, dus alles bij elkaar opgeteld leek dit hun de beste oplossing.
Misschien dat een ruggeprik dan wel kan helpen bij de vorderende ontsluiting? Weet niet of dat dat effect ook heeft? Mja, dan nog blijft dat deze bevalling heel anders kan gaan..
Wat zegt je gyn erover?
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:20:12 #54
238474 Jeetjejom
pi_94849249
Gyn zegt dat de eerste 5cm waarschijnlijk nu sneller zullen gaan, dat de volgende 5 cm meestal sneller gaan, maar ook dat iedere bevalling anders is en dat natuurlijk altijd het risico bestaat dat het nu weer niet opschiet.

Ze wilde zich er eigenlijk niet mee bemoeien of ik wel of niet mee moest doen aan het onderzoek, dat vond ze een hele persoonlijke beslissing (en ze is zelf ook een van de onderzoekers, dus ze vond zichzelf te bevooroordeeld). Ik denk dat het het niet gaat worden. En als de ontsluiting weer niet opschiet, verzinnen ze maar wat of geven ze alsnog een ruggeprik, maar ik ga niet al meteen bij binnenkomst meteen aan de epi :D (denk ik :Y :N :Y :N O-) :? als ik nu gewoon voor dinsdag begin, is de hele vraag overbodig omdat ik dan niet het formulier heb kunnen inleveren)
Jouw warmte is genoeg
pi_94849800
JJ, jij krijgt gewoon een hele vlotte bevalling!! :Y
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_94850204
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:13 schreef Jeetjejom het volgende:

[..]

Ja, dat kan zij ook, maar ze mag niet van 5 dagen werken naar 3 dagen werken dmv ouderschapsverlof en als het ouderschapsverlof 'op' is ook maar 3 dagen blijven werken, dan moet ze terug naar 5, zo bedoelde ik het eigenlijk......
dat snap ik, dat is voor mij ook zo, maar ik weet niet hoe het zou gaan als je na het onbetaalde ouderschapsverlof zou zeggen dat je die extra uren niet terugwilt... Ik kon geloof ik 1 jaar betaald, en dan nog 3 jaar onbetaald opnemen, uitgaande van de stap terug die ik wilde doen..
pi_94850828
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 10:33 schreef Jeetjejom het volgende:

[..]
En of ik tally ga inhalen, een week is natuurlijk nog best lang hè :p en ik gun haar ook wel een koppositie, maar dan moet j-net zich ook haasten!
Een week is veel te lang. Ze is sinds gister zo druk en ik heb het idee dat het ook voorwerk is mja ik heb het nog nooit meegemaakt. :{
Jankte gister de ogen uit mijn kop dat ze MOEST komen of stoppen met pijn doen ;(
Van mij mogen de dagen wel wat sneller gaan. Pfffff...
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_94850992
Grizzly en vrouw gefeliciteerd met jullie dochter. Hopelijk mogen jullie snel naar huis
Jose mooie echo
HB ziet er mooi uit en fijn dat alles goed was
J-net zet hem op
Tally hopelijk stopt ze met pijn doen of komt ze snel
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:20:27 #59
238474 Jeetjejom
pi_94851402
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:06 schreef Tally het volgende:

[..]

Een week is veel te lang. Ze is sinds gister zo druk en ik heb het idee dat het ook voorwerk is mja ik heb het nog nooit meegemaakt. :{
Jankte gister de ogen uit mijn kop dat ze MOEST komen of stoppen met pijn doen ;(
Van mij mogen de dagen wel wat sneller gaan. Pfffff...
Oehhhh bij Tally ook al gerommel!!!! (Niet om je hoop de grond in te boren, maar ik zei gister bij mijn gyn dat ik nog niets van voorwerk merk en haar nuchtere opmerking was: Je kan weken voorwerk hebben, maar ook hier dadelijk de deur uitlopen en meteen weer moeten omdraaien omdat het begonnen is. Het is helaas ook voor hun allemaal gokwerk)
Maar dat pijn doen ken ik wel hoor, twintig keer in een uur draaien, kijken of de benen nog gestrekt kunnen worden (NEE DAT KAN NIET, want dan komt mijn maag naar boven) dan maar eens beneden met de handen wat plaats gaan maken (NIET PRETTIG)

Ik heb sinds afgelopen week trouwens opeens de paniekaanvallen van JEZUS, waar zijn we aan begonnen. Ik kan helemaal geen twee kinderen handelen, ik vind het eigenlijk heel zielig voor Jorja, want die krijgt er zo maar opeens een babytje bij waar ze niet om heeft gevraagd.... Herkennen andere mama's dit ook?
Jouw warmte is genoeg
  Moderator donderdag 31 maart 2011 @ 13:23:09 #60
5428 crew  miss_sly
pi_94851517
Grizzlybear en vrouw gefeliciteerd *O*
Sterkte met opknappen voor je vrouw en dochter en dat jullie maar snel thuis kunnen gaan bijkomen en genieten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')