Hier is er ook angst rond de bevalling. Bij Bas is het niet makkelijk gegaan. Vorige week bij de vk werd mij de vraag gesteld of ik na het gesprek met de gyn (dat ik deze keer ECHT een ruggenprik krijg) gerustgesteld genoeg was of dat ik nog behoefte had aan extra hulp. Gezien mijn ervaring, vond ik het wel een goed plan om met iemand te praten. Afgelopen donderdag heb ik een gesprek gehad bij een haptonoom/psycholoog/postnataal begeleidster. Ik heb alles daar verteld, hoe ik het de vorige keer ervaren heb en hoe ik me een aantal maanden daarna gevoeld heb. Het was fijn om alles van me af te kunnen praten tegen iemand die daar professioneel mee om gaat. De komende weken ga ik elke week 1x naar haar toe om me zo goed mogelijk voor te bereiden op wat komen gaat en om alles van 'toen' een beter plekje te kunnen geven.quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:51 schreef Sannne het volgende:
Ben na de discussie over de angst voor de bevalling een beetje gaan nadenken over hoe en wat....
-knip-
Neequote:Op zaterdag 2 april 2011 13:31 schreef MamaPurk het volgende:
Zou ik ook boos om worden, stomme Mars. Was ie evengoed wel lekker?
Was oude topics aan het lezen en ik vond deze uitspraak van mezelf. Profetische woorden van mijn vriendquote:maandag 15 maart 2010 @ 17:39 • 40 Net terug van wintersport. Toen ik zei dat ik het zo leuk vond en volgend jaar weer wil, zei hij: 'Misschien ben je volgend jaar wel niet in staat om te skieen'. Verder heeft hij nu ook echt uitgesproken dat hij het wil en ook wanneer, namelijk na/in de zomer beginnen. Dat lijkt me prima, want dan kan ik alle festiviteiten die aankomen nog even lekker genieten! (Koninginnedag, boottochtjes, concerten, verjaardagen, vakantie, het is allemaal toch net iets leuker met drank!!!)
Oh man, ik heb dus echt exact dezelfde problemen!!quote:Op zondag 3 april 2011 08:55 schreef danic het volgende:
Wat een inzicht heeft jouw vriend Aventura, dat zal nog wel vaker van pas komen!
Ik begin hier een beetje (letterlijk) moe te worden van de slechte nachten. Ik slaap niet voor middernacht en ben dan rond 8 uur weer wakker. Zou genoeg moeten zijn, maar zo voelt het niet. Ik wordt 's nachts ook wel een keertje wakker om naar de wc te gaan en dat is niet erg, maar ik slaap dan zo slecht weer in. En overdag bijslapen lukt ook niet altijd.
Zo begin ik natuurlijk niet uitgerust aan een bevalling straks en daar baal ik wel een beetje van.
Overigens: als ik na 2 uur opgestart ben, heb ik energie genoeg dus dat valt dan weer mee.
Daarbij ben ik me 's nachts constant bewust van mijn slaaphouding, want 1 verkeerde beweging en ik heb er weer een paar uur last van. Sommigen voelen niets van het indalen, ik voel letterlijk iedere beweging en verschuiving en dan kan ik wel door de grond zakken. Vannacht ook weer. Nadat ik een linkerbeen verschoof, gevolgd door een harde 'knak' van mijn heup en een gil van mij, was ik dus weer wakker.
Was maar goed dat vriendlief de nacht heeft en dus niet thuis was![]()
/einde klaagmodus/
Nou ja knap...heb gewoon mijn vrije weekends anders ingevuld dan met shoppen. Het huishouden draaide gewoon door en door mijn gebroken hand-periode was er veel blijven liggen. Maarrrr toch hadden we wel wat meer kunnen shoppen.quote:Op zondag 3 april 2011 20:41 schreef Beessie-Jen het volgende:
Nou die drukke dag was ook niet zo verstandig natuurlijk, ik was vandaag de hele dag zoooo ontzettend moe! nu nog, en heb een drukke werkweek voor de boeg, en zie dr best een beetje tegenop.
maar kijken hoe het gaat... scheelt al een hoop als ik goed kan slapen van8...
@Aventura; wat knap dat je nog bijna niets hebt gekocht! bij onze 1ste zwangerschap had ik ALLES klaar met 26 weken, zelfs de hele babykamer en inhoud...
(was wel een heel fijn relaxed gevoel).
Eerlijk antwoord? Je weet het gewoon niet van tevoren. Ligt aan je kind, aan jullie. Ik wilde het absoluut niet van tevoren, maar uiteindelijk was het hier veel praktischer om Alexa bij ons op de kamer te hebben in het begin. Na de kraamweek wilde ik haar nog niet naar haar eigen kamer doen, gewoon mijn eigen gevoel.quote:Op maandag 4 april 2011 08:52 schreef sverbern het volgende:
Over de uitzet gesproken: kopen jullie alleen een ledikant of ook een wiegje voor op je kamer voor de eerste periode? Wij hebben een beetje gezocht en er zijn nogal grote verschillen tussen hoe lang baby's bij hun ouders op de kamer liggen (van 2 dagen tot 3 maanden zo'n beetje). Wij neigen er zelf meer naar om hem/haar al snel naar de eigen kamer te verplaatsen.
Ik heb een wieg waar ons meisje tot een maand of 5 in kan liggen. Daarna mag ze in een bedje naast ons bed of op haar eigen kamer, net wat zij en wij graag willen.quote:Op maandag 4 april 2011 08:52 schreef sverbern het volgende:
Over de uitzet gesproken: kopen jullie alleen een ledikant of ook een wiegje voor op je kamer voor de eerste periode? Wij hebben een beetje gezocht en er zijn nogal grote verschillen tussen hoe lang baby's bij hun ouders op de kamer liggen (van 2 dagen tot 3 maanden zo'n beetje). Wij neigen er zelf meer naar om hem/haar al snel naar de eigen kamer te verplaatsen.
quote:Op maandag 4 april 2011 09:05 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Baby's voelen zich veiliger en prettiger in de buurt van hun ouders, ze kunnen je horen en ruiken en evt voelen, dat hebben ze nodig als ze heel klein zijn.
Ik vrees dat mijn meisje de eerste 3/4 maanden aan me vastgeplakt zit.quote:Op maandag 4 april 2011 09:10 schreef Takkembah het volgende:
[..]En ik had vooral dat ik als mama het veiliger en prettiger vond in de buurt van Alexa te zijn, om haar te kunnen horen en voelen. Dat had ik nodig, omdat ik net mama was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |