abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 april 2011 @ 12:20:52 #251
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_94937675
Cleany, wat een mooie 3D echo's ook... wow. Vooral die laatste met die twee voetjes en handjes is echt leuk!! O+

Takkembah, lekker verlof! Geniet ervan! *O*

Wat gaat jullie hier toch altijd hard. Ik ben zo druk geweest dat ik amper tijd heb gehad om bij te lezen, dus ik lees dan een beetje tussen de regels door... :@

quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 18:51 schreef Sannne het volgende:
Ben na de discussie over de angst voor de bevalling een beetje gaan nadenken over hoe en wat....
-knip-
Hier is er ook angst rond de bevalling. Bij Bas is het niet makkelijk gegaan. Vorige week bij de vk werd mij de vraag gesteld of ik na het gesprek met de gyn (dat ik deze keer ECHT een ruggenprik krijg) gerustgesteld genoeg was of dat ik nog behoefte had aan extra hulp. Gezien mijn ervaring, vond ik het wel een goed plan om met iemand te praten. Afgelopen donderdag heb ik een gesprek gehad bij een haptonoom/psycholoog/postnataal begeleidster. Ik heb alles daar verteld, hoe ik het de vorige keer ervaren heb en hoe ik me een aantal maanden daarna gevoeld heb. Het was fijn om alles van me af te kunnen praten tegen iemand die daar professioneel mee om gaat. De komende weken ga ik elke week 1x naar haar toe om me zo goed mogelijk voor te bereiden op wat komen gaat en om alles van 'toen' een beter plekje te kunnen geven.

Zo, en nu de laptop uit en lekker even het centrum in en genieten van het weertje!! :W
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_94937697
Ik heb me met ongeveer 13 weken ingescheven bij een kdv. Niet in m'n eigen dorp maar een dorp verder, is maar een klein stukje om als ik naar het werk ga. Voor m'n vriend is het iets verder om maar niets aan te doen. Ik heb onregelmatige werktijden die ook per week weer anders zijn. Hier kan ik tot donderdag er voor opgeven welke dagen en tijden ik nodig heb. Het kan evt op de dag zelf ook nog als er plek is maar dan betaal je wat meer. Als ik voor donderdag op geef ben ik gegarandeerd van een plekje. Zo ben ik op m'n werk nog steeds flexibel.
De flex opvang hier in het dorp moet ik drie tot vier weken vooraf m'n tijden doorgeven.. Da vind ik niet flexibel..
pi_94939303
Ik was gisteravond boos :( Ik kon geen pinda's vinden in mijn Snickers :(
Ik had alleen niet gezien dat ik een Mars aan het eten was :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_94939551
Zou ik ook boos om worden, stomme Mars. Was ie evengoed wel lekker? ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94939615
_O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_94940695
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 13:31 schreef MamaPurk het volgende:
Zou ik ook boos om worden, stomme Mars. Was ie evengoed wel lekker? ;)
Nee ;( Want er zaten geen pinda's in :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_94944432
Arme jij!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zaterdag 2 april 2011 @ 17:12:05 #258
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_94945308
P_iglet, hoe was de echo bij jou?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_94948046
Ow lieve Tally, het zit je ook niet mee de laatste tijd hè! Eerst die pijnlijke verbouwing in je buik en nu dit weer. Een dikke :*

Ik begin langzaam het idee van controle over mijn lijf te verliezen. Uiteraard wordt ze steeds groter, maar mijn buik niet meer zo en dat is af en toe zo pijnlijk. Frustrerend ook dat ik me 's ochtends voorneem wat ik wil gaan doen en dat dan mijn lijf ineens bepaald dat het halverwege genoeg geweest is :6 . grrrrrr. Maar goed, toch maar zoveel mogelijk naar luisteren :P
pi_94951742
Hier lekker genoten van het weer en even bij mijn ouders op bezoek geweest. Mijn moeder zit een beetje in de stress dus maar even langs gegaan. Ze wilde alleen niet geloven dat ik nog niks was aangekomen. Wat echt wel zo is.

@tally stomme mars ook dat had gewoon een snicker moeten zijn
@takkembah geniet van je verlof zeker nu met dit weer
pi_94954850
Bedankt allemaal voor jullie lieve felicitaties!

Wij zijn inmiddels een week verder en het gaat heel goed met Marinde.
Ik zelf heb nog wel wat langer nodig om te herstellen natuurlijk, ik heb dan ook eigenlijk geen puf om de laptop iedere dag aan te zetten en bij lezen lukt al helemaal niet...

Foto volgt tzt tijd nog wel...tot nu toe staan ze nog steeds allemaal op de camera ;)
Ook zal ik verhuizen naar het andere topic als ik weer een beetje zin heb in internetten.

Heel veel succes allemaal nog!
  zaterdag 2 april 2011 @ 22:00:54 #262
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94956660
Heerlijke dag gehad. Gewinkeld en gegeten met vriendinnen. Wel zwaar, zat al om 9.14 in de trein. Nu nog steeds, kom pas om 23.28 aan. Gelukig morgen een rustige dag.
  zondag 3 april 2011 @ 08:35:52 #263
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94969979
quote:
maandag 15 maart 2010 @ 17:39 • 40 Net terug van wintersport. Toen ik zei dat ik het zo leuk vond en volgend jaar weer wil, zei hij: 'Misschien ben je volgend jaar wel niet in staat om te skieen'. Verder heeft hij nu ook echt uitgesproken dat hij het wil en ook wanneer, namelijk na/in de zomer beginnen. Dat lijkt me prima, want dan kan ik alle festiviteiten die aankomen nog even lekker genieten! (Koninginnedag, boottochtjes, concerten, verjaardagen, vakantie, het is allemaal toch net iets leuker met drank!!!)
Was oude topics aan het lezen en ik vond deze uitspraak van mezelf. Profetische woorden van mijn vriend :)
pi_94970032
Wat een inzicht heeft jouw vriend Aventura, dat zal nog wel vaker van pas komen!

Ik begin hier een beetje (letterlijk) moe te worden van de slechte nachten. Ik slaap niet voor middernacht en ben dan rond 8 uur weer wakker. Zou genoeg moeten zijn, maar zo voelt het niet. Ik wordt 's nachts ook wel een keertje wakker om naar de wc te gaan en dat is niet erg, maar ik slaap dan zo slecht weer in. En overdag bijslapen lukt ook niet altijd.
Zo begin ik natuurlijk niet uitgerust aan een bevalling straks en daar baal ik wel een beetje van.
Overigens: als ik na 2 uur opgestart ben, heb ik energie genoeg dus dat valt dan weer mee.

Daarbij ben ik me 's nachts constant bewust van mijn slaaphouding, want 1 verkeerde beweging en ik heb er weer een paar uur last van. Sommigen voelen niets van het indalen, ik voel letterlijk iedere beweging en verschuiving en dan kan ik wel door de grond zakken. Vannacht ook weer. Nadat ik een linkerbeen verschoof, gevolgd door een harde 'knak' van mijn heup en een gil van mij, was ik dus weer wakker.
Was maar goed dat vriendlief de nacht heeft en dus niet thuis was :')

/einde klaagmodus/
  zondag 3 april 2011 @ 09:03:16 #265
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94970069
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 08:55 schreef danic het volgende:
Wat een inzicht heeft jouw vriend Aventura, dat zal nog wel vaker van pas komen!

Ik begin hier een beetje (letterlijk) moe te worden van de slechte nachten. Ik slaap niet voor middernacht en ben dan rond 8 uur weer wakker. Zou genoeg moeten zijn, maar zo voelt het niet. Ik wordt 's nachts ook wel een keertje wakker om naar de wc te gaan en dat is niet erg, maar ik slaap dan zo slecht weer in. En overdag bijslapen lukt ook niet altijd.
Zo begin ik natuurlijk niet uitgerust aan een bevalling straks en daar baal ik wel een beetje van.
Overigens: als ik na 2 uur opgestart ben, heb ik energie genoeg dus dat valt dan weer mee.

Daarbij ben ik me 's nachts constant bewust van mijn slaaphouding, want 1 verkeerde beweging en ik heb er weer een paar uur last van. Sommigen voelen niets van het indalen, ik voel letterlijk iedere beweging en verschuiving en dan kan ik wel door de grond zakken. Vannacht ook weer. Nadat ik een linkerbeen verschoof, gevolgd door een harde 'knak' van mijn heup en een gil van mij, was ik dus weer wakker.
Was maar goed dat vriendlief de nacht heeft en dus niet thuis was :')

/einde klaagmodus/
Oh man, ik heb dus echt exact dezelfde problemen!! :o :o

Kindlief was ook heel druk in mijn buik, mijn vriend deed zn hand erop en ze werd ieeets rustiger, maar niet veel, hij zat echt zo: wat is ze aan het doen?? :o :o
En ik zo: Ik *oef* weet *au* het niet!!

Dus ik heb letterlijk medelijden met je :')

Gisteren superdag gehad in Scheveningen met mijn nichtje, tante en mijn moeder :)
Heerlijk weer, paar keer tussendoor ergens gaan zitten/eten/drinken en een leuk shirt gekregen. Verder had mijn nichtje kleertjes van de kleine over voor mij (zij heeft een dochter in januari gehad, dus alle kleine maatjes zijn nu voor mij; ideaal!!)
Plus nog wat zwangerschapskleding en andere spulletjes die zij nog van de zwangerschap/bevalling over had :)

Ik ben weer eens goed verwend, bof maar met zo'n lief nichtje O+ O+
Oh ja, en aan het einde van de dag even nog de baby gezien, zucht wat een liefie O+ O+ O+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zondag 3 april 2011 @ 09:05:36 #266
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94970085
Goedemorgen, meldt zich.
Niet zo super geslapen; baby vindt dat het recht heeft op gebruik van mn ribbenkast. Kan niet links liggen, niet rechts liggen pffffff
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_94970201
Goeiemorgen.
* laiveneertiekje sluit zich aan bij de slechte slapers.
Tot 3 uur heel onrustig, toen tijd wakker gelegen, en daarna wel redelijk tot 8 uur, maar voel me echt gesloopt...
pi_94970203
Maar vandaag wel weer een mijlpaaltje, al 31 weken *O*
pi_94970757
Pfff gelukkig is het zondag, denk ik dan maar. Dan kunnen we even bijkomen en hopen op betere nachten de komende week.
pi_94972013
Ik hoop wel dat ik weer beter nachten krijg ja, anders heb ik nog het gevoel dat het werk mij teveel word..

Deze week nog heel druk, qua nakijkwerk en qua afspraken 's avonds, en dan hebben we het ergste gehad tot juni....
  zondag 3 april 2011 @ 11:40:21 #271
100412 mefke79
komt goed!
pi_94972548
l'tiekje: of je slaapt slecht omdat je je (onbewust) nu al druk maakt om de drukke week.

Ik heb gisteren een hele leuke dag gehad, afdelingsuitje met drie collega's. High tea workshop en daarna nog sieraden maken. Lekker relaxt, bekkenband veel om gehad en ook nog wat leuke spullen voor Tienus en Driekus kunnen scoren.
Komende drie weken nog maar drie dagen per week werken en dan klaar. Kan ik me eindelijk gaan storten op alle fotoboeken die nog af moeten en op het aankleden van de babykamer. Daar hebben we namelijk nog he-le-maal niets aan gedaan sinds Driekus eruit verhuisd is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 3 april 2011 @ 11:56:50 #272
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94972960
hellow ladies; ben ik ook eindelijk weer.

Gister zeer drukke dag gehad; waren klusjes in huis die nu eindelijk eens moesten gebeuren; mijn ouders en schoonouders hebben geholpen en dr is veeeeel gebeurt.
* Evie dr nieuwe kamertje ontruimd.
* alle troep naar de stort
* babykamer gehaald en geinstalleerd
* schommel in de tuin gemaakt
* traphekjes geinstalleerd
* vaatwasser gerepareerd
* veiligheidssluitingen op de keukenkastjes
* extra stopcontact aangelegd...

poehhhh en ik was gister helemaal kapot, de hele dag achter mijn dreumes aanrennen om alles in de gaten te houden, want er was natuurlijk genoeg gevaar. (losliggend gereedschap, gaten in de tuin etc etc...)

maar ik ben wel heel blij dat alles op orde is, nu alleen Evie dr nieuwe kamer behangen, rolgordijn ophangen. En dan kan Evie gaan wennen, en kan ik de babykamer straks babyklaar gaan maken.

Hoe is het met J-net???
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 3 april 2011 @ 12:06:51 #273
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94973243
Egopost

Niet lekker geslapen, zere rugspieren (krampachtig), harde buiken..... Wanneer stopt dat geoefen nou en wordt t voor t Echie?????????????

Einde egopost

BJ ja k loop nog rond met dikke toeter, ben het wel zat ;)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_94973348
BJ, dat klinkt als een drukke, maar wel effectieve dag..

Mefke, ik denk dat het deels wel meespeelt, maar ik had gisteren ook al een drukke dag, en dan slaap ik ook minder merk ik. Ik heb nu alles om mij heen uitgestald, en ben hard aan het nadenken hoe ik ervoor ga zorgen dat ik het overzicht weer krijg, en daardoor ook meer rust vind..

En hopelijk vandaag nog even verder knutselen aan wat kraamkadootjes, dat is in ieder geval erg ontspannend..

Heb van mijn nicht nog 4 tassen met babyspullen gekregen, flesjes, een handkolf, nog wat kleertjes en slaapzakjes en dergelijke, echt heel lief van haar!
  zondag 3 april 2011 @ 12:33:52 #275
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94973960
Ik ben gewoon jaloers op jullie lieve nichtjes! Ik heb geen nichtjes die net uit de baby's zijn of mij iets doneren als ze er al langer uit zijn :(

Ach ja, heb toch niet dezelfde smaak, dus misschien ook maar beter zo.

Ik heb (als een van de weinige hier) wel goed geslapen,om 4 uur even dreumes uit bed geplukt omdat het arme schepseltje had gepoept en daar wakker van was geworden. Toen nog tot 9 uur geslapen.
Al boodschappen gedaan en naar de speeltuin geweest :D
We gaan nu eindelijk de muursticker op de muur plakken dan is de kamer ook helemaal klaar (volgens mij) en vanmiddag nog naar een verjaardag. Ik denk dat ik vanavond vroeg in bed lig........

Mefke, klinkt als een hele leuke dag, BJ heeft een productieve zaterdag gehad!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  zondag 3 april 2011 @ 15:14:32 #276
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_94979238
J-Net... nog even volhouden. Ik hoop voor je dat het niet zo lang meer duurt! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zondag 3 april 2011 @ 17:28:00 #277
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94984872
Jnet wat rottig dat je jezelf zo voelt. Ik hoop voor je dat die kleine niet al te lang meer op zich laat wachten :*

BJ wat ben je druk geweest :D r.e.s.p.e.c.t.!

Mef, klinkt inderdaad gezellig!

danic en l'tiekje, ik duim voor betere nachten voor jullie :Y

Tankgirl, klinkt ook heeeeeeeerlijk jouw dagje :D *jaloers*

Ik wilde net gewoon mijn lessen van deze week gaan voorbereiden :')... SCHAAP..... ]
Fijne zondag verder een ieder!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_94987980
Kun je het werken niet laten takkembah?
Wat hebben jullie veel gedaan BJ
Danic en L'tiekje balen van de slechte nacht

Ik slaap al heel lang slecht net of ik fysiek niet moe ben. Vandaag even naar de babydump geweest v-dag cadeau voor mijn zus gekocht en nog even naar de stad maar ik merk dat ik het nu overal ontzettend druk vind. Wij hebben net de box beneden gezet kunnen wij en de katten vast wennen want hun krabpaal moest verplaatst worden.
  zondag 3 april 2011 @ 18:52:53 #279
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94988092
Ik had van de week ook voor het eerst twee rotnachten, veel wakker door maagzuur of dromen of toiletbezoek. Gelukkig nu alweer twee goede nachten, dus ik hoop dat het weer verleden tijd is.

Vandaag even naar Prenatal geweest om twee laatste dingen te kopen die nog op het lijstje stonden en vandaag nog met korting. Namelijk een borstkolf en een babyfoon en meteen nog een omslagdoek gekocht. Heul roze, eigenlijk tegen mijn kleurprincipe in, maar ik vond hem wel erg leuk.

zondag 3 april 2011 @ 19:22:25 #280
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94989391
Schattig capeje!

We zijn nu 26 weken en ik heb slechts een commode en wat rompertjes gekocht. Ik wil wel snel een shopinhaalslag gaan maken. Probleem is dat ik het, wat FR zegt, overal zo druk vind. Ik kan me er niet toe zetten. Ik vind shoppen gewoon niet leuk! Online shoppen vind ik niet voor elk babyartikel een goed idee, een wagen en een autostoeltje wil ik wel eerst zien. Een bedje en een box trouwens ook. Eh, alles eigenlijk :P
pi_94989416
Oh Juud, die heb ik gezien bij de Prenatal, die is echt lief.
Wij weten niet wat het wordt (wil ik ook niet weten) dus ik hou het neutraal, maar als ik al die leuke jongens/meisjes dingen zie kom ik soms in de verleiding om het toch maar te gaan vragen bij de echo.

Ben gister met mijn beste vriendin (die ook zwanger is) naar de Prenatal geweest, heb een rompertje, omslagdoek, pakje en mutje gekocht. Zoooo leuk al die kleine ienieminie dingetjes. O+
Heb ook maar meteen platte schoenen gekocht, want ik heb alleen maar hoge hakken en ik merk dat mijn rug dat niet zo tof vindt. :X

BJ: wauw jij hebt een drukke dag gehad; knap hoor. Ik heb gister huis schoongemaakt, de was gedaan en ben even dus de stad in geweest en ik was helemaal kapot.

En een :* voor alle meiden die het zwaar hebben vanwege slecht slapen en lichamelijke ongemakken..
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  zondag 3 april 2011 @ 20:41:31 #282
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94993612
Nou die drukke dag was ook niet zo verstandig natuurlijk, ik was vandaag de hele dag zoooo ontzettend moe! nu nog, en heb een drukke werkweek voor de boeg, en zie dr best een beetje tegenop.
maar kijken hoe het gaat... scheelt al een hoop als ik goed kan slapen van8...

@Aventura; wat knap dat je nog bijna niets hebt gekocht! bij onze 1ste zwangerschap had ik ALLES klaar met 26 weken, zelfs de hele babykamer en inhoud...
(was wel een heel fijn relaxed gevoel).

ahhh Juud dat badcapje is echt superschattig!

J-net; succes met de allerlaatse loodjes!
  zondag 3 april 2011 @ 20:48:08 #283
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94994063
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:41 schreef Beessie-Jen het volgende:
Nou die drukke dag was ook niet zo verstandig natuurlijk, ik was vandaag de hele dag zoooo ontzettend moe! nu nog, en heb een drukke werkweek voor de boeg, en zie dr best een beetje tegenop.
maar kijken hoe het gaat... scheelt al een hoop als ik goed kan slapen van8...

@Aventura; wat knap dat je nog bijna niets hebt gekocht! bij onze 1ste zwangerschap had ik ALLES klaar met 26 weken, zelfs de hele babykamer en inhoud...
(was wel een heel fijn relaxed gevoel).

Nou ja knap...heb gewoon mijn vrije weekends anders ingevuld dan met shoppen. Het huishouden draaide gewoon door en door mijn gebroken hand-periode was er veel blijven liggen. Maarrrr toch hadden we wel wat meer kunnen shoppen.
Heb nu wel spijt, want de bruiloft regelen (eind mei) gaat ook wel wat tijd vergen. En vanwege mijn bloeddruk moeten we nu ook veel vaker naar het ziekenhuis. Hell, ik heb eigenlijk geen tijd meer voor mijn fulltime baan :D Ik lach er nu wel om, maar ik compenseer die notaris-, ziekenhuis-, en gemeentehuisbezoekjes nu door extra hard en over te werken. Bijvoorbeeld in het weekend. Daar moet ik echt mee stoppen, want ik merk dat ik best gespannen ben, en dat i.c.m. met die bloeddruk van me...Ik zou mijn uren kunnen minderen, en in plaats daarvan bijvoorbeeld 's wat vaker naar een Babydump o.i.d. karren.
Over 2 weken krijg ik een schoonmaakhulp, dat is ook erg prettig. Dan ben ik daar niet zoveel tijd meer mee kwijt.
  zondag 3 april 2011 @ 20:52:02 #284
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94994322
denk je wel aan jezelf Aventura? hoge bloeddruk en stress is echt niet goed voor je kindje he?
Ik heb bij Evie ook te horen gekregen bij 30 weken dat ik MOEST stoppen met werken...
(ook hoge bloeddruk gehad, en bij 26 weken al geminderd met werken).
En plots voelde ik me veel beter en groeide Evie ook beter....
  zondag 3 april 2011 @ 21:05:27 #285
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94995391
Ja, ik moet mezelf nu afremmen voordat een arts dat voor me moet uitspellen.
Voel me wel bezwaard, ik ben mijn vervanger aan het zoeken, die moet ik inwerken, ik krijg een andere nieuwe collega (teamcoordinator) die moet worden bijgepraat, mijn ondersteunster voor 3 dagen gaat weg en mag vanwege budget niet worden vervangen..Ik doe een specifiek project voor 1 dag erbij en daar mag ik geen vervanging voor zoeken omdat dat te duur is, maar mijn functioneel lg staat erop dat ook daarvoor vervanging komt etc. Allemaal strikt genomen niet mijn probleem natuurlijk, maar alles komt wel heel erg tegelijk nu.
Ik zou de boel eens de boel moeten laten, kijken wat er dan gebeurt. Ik neem aan dat de beurskoersen niet meteen omlaag gaan storten, haha!

Donderdag een echo (groei) en weer een bd-meting. De week daarna een gesprek met de gyn. Ik ben benieuwd wat ze zegt. Mijn eigen meting gaf net 136/86 aan. Dat vind ik gezien mijn voorgeschiedenis en omstandigheden 'netjes'.

Trouwens BJ, neem jij je advies zelf ook even ter harte? Jij werkt ook keihard zo te lezen :) In jouw (verantwoordelijke) beroep lijkt het me nog veel moeilijker om rustiger aan te doen.
pi_94995590
Jeetje Aventura en BJ, wat zijn jullie druk! pffff vergeet jullie zelf en jullie kindje niet hè!

Aventura, even als tip: veel producten zoals een kinderwagen hebben een levertijd van een aantal weken. Vergeet dat niet, want straks ben je niet op tijd en dat geeft alleen maar meer stress. Ons kamertje heeft bv 14 weken op zich laten wachten.
  zondag 3 april 2011 @ 21:09:54 #287
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94995702
ja dat is het ook; maar ik heb mezelf voorgenomen om bij de eerste tekenen van verhoogde bloeddruk of uitputting, direct te minderen, of me een week ziek te melden om bij te tanken. (in dit stadium van de zwangerschap).
Kindje staat echt even voorop... en rustig aandoen is dr op mijn werk idd ook vaak niet bij...
Gelukkig heb ik een teamleider die heel menselijk is, en liever heeft dat ik tijdig meld dat het niet meer gaat, dan dat ie straks een overspannen mama in dienst heeft :)
  zondag 3 april 2011 @ 21:13:50 #288
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94996009
Jij hebt het prima geregeld lijkt wel!

Mijn leidinggevende is ook top hoor, ze zei donderdag nog dat - als het nodig is - ik gewoon mijn uren moet terugschroeven. Ze gaat ook even mijn nogal prestatiegerichte mannelijke collega's (waaronder dus die functioneel leidinggevende oftewel teamcoordinator) even op het matje roepen en hun verwachtingen bijstellen. Ik ben sws. iemand die veel verantwoordelijkheid op zich neemt, aan 1 woord genoeg heeft en supersnel werkt. Maar als mijn vervanger er straks is - die moet gewoon behoorlijk gebrieft worden, een nette doorlooptijd hanteren. Daar moeten mijn collega's maar vast aan wennen!
  zondag 3 april 2011 @ 21:16:16 #289
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_94996237
@ Danic, dank voor de tip! Ik weet over levertijden, maar een bedje en andere meubels gaan we denk ik gewoon meenemen uit b.v. IKEA. De commode is er al, een mooie ouderwetsche tweedehands.

Alleen bv. een kinderwagen kan nog weleens een lange levertijd hebben. Denk dat we daar a.s. zaterdag wel voor gaan kijken! We weten al wel een beetje welke we willen. Alhoewel ik dan nog wel wat wagens wil testen in het echt!
  zondag 3 april 2011 @ 21:16:39 #290
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94996274
ja idd die moeten maar even een stapje harder gaan doen hoor :D
ik moet de komende maand ook een nieuwe collega inwerken... dus eigenlijk zou ik het ook een beetje vervelend vinden om dat aan en andere over te laten...
verder zit ik in 2 commissies op mijn werk, die ik ook tijdelijk aan mijn commissieleden over ga laten... wil in mijn verlof gewoon ECHT vrij zijn van mijn werk... dus ook geen verahderingen enzo..
pi_94996653
Is ook verstandigst BJ. Ik had nog twee cursussen die ik moest doen, waarvan het examen voor juni gedaan moest zijn. Met een beetje pech ben ik dan pas 2 weken ervoor bevallen (uitgaand van 42 weken). Ik had in eerste instantie gevraagd of ik de cursussen in mijn verlof mocht doen, dat mocht met de tip dat ik dit het beste wel voor de bevalling afgehandeld kan hebben.
Heb toen gewoon alles op alles gezet en de dinsdag in mijn laatste werkweek het laatste examen gehaald. Nu ben ik daar heel blij mee, want ik heb vreselijk last van opruimwoede en hele lieve familie en vrienden die denken dat ik me verveel en mijn agenda vol plannen :')
pi_95011858
Goeiemorgen!

Ik kan me alleen maar aansluiten bij anderen over rustig aan doen. Ik vond het moeilijk om de knoop door te hakken, baal er soms nog steeds van, maar ik merk gewoon dat ik nog steeds flink moe thuiskom met minder uren, het verschil is alleen dat het werk zich nu niet opstapelt, maar langzaamaan minder wordt..

Ik heb een redelijk goede nacht gehad, voel me nog wel steeds duf, maar dat trekt hopelijk bij. Zo richting werk, en dan nog even het stapeltje in mijn tas wegwerken...
pi_95012353
Over de uitzet gesproken: kopen jullie alleen een ledikant of ook een wiegje voor op je kamer voor de eerste periode? Wij hebben een beetje gezocht en er zijn nogal grote verschillen tussen hoe lang baby's bij hun ouders op de kamer liggen (van 2 dagen tot 3 maanden zo'n beetje). Wij neigen er zelf meer naar om hem/haar al snel naar de eigen kamer te verplaatsen.
  maandag 4 april 2011 @ 08:52:51 #294
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_95012357
Ik heb tegenwoordig ook echt een kopje koffie nodig 's ochtends bij het ontbijt, om op gang te komen.

Kalmer aan doen helpt idd, zo heb ik ook gemerkt. Ik verdeel mijn klusjes in huis over werkdagen en vrije dagen. Zodat ik niet meer drie dingen achter elkaar hoef te doen, en twee uur lang in huis bezig ben, dat zorgt namelijk voor buikpijn en als ik alles verdeel voorkom ik daarmee de meeste tijd dat ik last krijg van rug en buik.

Ik heb overigens sinds vorige week een buikband en ik vind het een aanrader! Het is er een van Medela, het zit lekker strak, zorgt voor steun en ik voel mijn rug minder aan het eind vd dag.
Bij mij was ie bij de VK-praktijk te koop voor 8 euro, op internet net onder een tientje.
Ow en hij is er ook in wit en zwart, ik heb een zwarte. :)

maandag 4 april 2011 @ 09:02:29 #295
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95012502
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 08:52 schreef sverbern het volgende:
Over de uitzet gesproken: kopen jullie alleen een ledikant of ook een wiegje voor op je kamer voor de eerste periode? Wij hebben een beetje gezocht en er zijn nogal grote verschillen tussen hoe lang baby's bij hun ouders op de kamer liggen (van 2 dagen tot 3 maanden zo'n beetje). Wij neigen er zelf meer naar om hem/haar al snel naar de eigen kamer te verplaatsen.
Eerlijk antwoord? Je weet het gewoon niet van tevoren. Ligt aan je kind, aan jullie. Ik wilde het absoluut niet van tevoren, maar uiteindelijk was het hier veel praktischer om Alexa bij ons op de kamer te hebben in het begin. Na de kraamweek wilde ik haar nog niet naar haar eigen kamer doen, gewoon mijn eigen gevoel.

Uiteindelijk heeft ze daar ook vijf maanden gelegen (in een geleend wiegje). Daarna is ze naar haar eigen kamer gegaan, omdat zowel wij, als zij, slechter gingen slapen.

Keuze voor een wiegje is de eerste keer puur gemak geweest (konden we lenen van zus). Nu hebben we weer een wiegje aangeschaft, gewoon omdat het praktisch kan zijn met het verplaatsen ervan, maar vooral omdat ik dat zo poepie vind :').
Maar vrienden van ons hebben bijv. in het prille begin enkel de wandelwagenbak gebruikt, dat kan ook. Andere vrienden zijn meteen aan het grote ledikant op eigen kamer gegaan. Het is maar net wat past bij jullie en waar jullie op dat moment met je beeb voor kiezen.

Bottom line: je hebt geen ruk aan mijn antwoord :Y)
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 4 april 2011 @ 09:04:48 #296
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95012534
En rustig aan he, druk doende dames!!!

Ik herken het verhaal van BJ wel, ik sta nu met de tweede er ook wat makkelijker in om gas terug te nemen. Of stond, dan. :P
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 4 april 2011 @ 09:05:35 #297
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_95012553
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 08:52 schreef sverbern het volgende:
Ik heb een wieg waar ons meisje tot een maand of 5 in kan liggen. Daarna mag ze in een bedje naast ons bed of op haar eigen kamer, net wat zij en wij graag willen.
Ik ben er een voorstander van om kleine baby's bij hun vader en moeder te laten slapen. Het wordt tegenwoordig ook aangeraden om dat te doen, helemaal als je BV gaat geven.

Je krijgt sneller de signalen mee als je kind honger heeft en voorkomt dat hij/zij moet gaan huilen om dat kenbaar te maken. Ook kan je makkelijk even aaien over een ruggetje of troosten als er iets is. Je hoeft ook niet telkens je bed uit als je kindje even wakker is, maar kan dan zelf blijven liggen. Baby's voelen zich veiliger en prettiger in de buurt van hun ouders, ze kunnen je horen en ruiken en evt voelen, dat hebben ze nodig als ze heel klein zijn.

Maar ieder zijn eigen keuze. ;)
  maandag 4 april 2011 @ 09:10:14 #298
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95012622
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 09:05 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Baby's voelen zich veiliger en prettiger in de buurt van hun ouders, ze kunnen je horen en ruiken en evt voelen, dat hebben ze nodig als ze heel klein zijn.

:Y En ik had vooral dat ik als mama het veiliger en prettiger vond in de buurt van Alexa te zijn, om haar te kunnen horen en voelen. Dat had ik nodig, omdat ik net mama was O+
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 4 april 2011 @ 09:20:51 #299
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_95012788
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 09:10 schreef Takkembah het volgende:

[..]

:Y En ik had vooral dat ik als mama het veiliger en prettiger vond in de buurt van Alexa te zijn, om haar te kunnen horen en voelen. Dat had ik nodig, omdat ik net mama was O+
Ik vrees dat mijn meisje de eerste 3/4 maanden aan me vastgeplakt zit. O+
Nu maar hopen dat het geen zomer gaat worden met alleen maar dagen met hele hoge temperaturen.

Enne, kindjes hebben dat net zo hard nodig als mama's volgens mij. :)
pi_95013009
28 april gaan we ons ukkie in 3D bekijken O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')