abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94917171
Wij hebben ons tuigje voor de TT ook nooit gebruikt, echt zo zonde..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94917204
Als je kindje er wel uitklimt heb je een tuigje zo gekocht natuurlijk. Maar vaak is een sjaal of zo ookal afdoende.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94918402
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan was vrij snel, maar zitten deed hij weer vrij langzaam. Met 6 maanden kon hij in ieder geval nog niet zelfstandig zitten en ik denk dat dat bij de meeste kindjes van die leeftijd zo is (al zijn er heus uitzonderingen). Wij lieten hem trouwens wel in de stoel zitten om te eten. We zorgden gewoon dat het niet te lang duurde.

Juud, ik zou nog geen tuigje aanschaffen. Ivan klimt bijvoorbeeld niet uit de kinderstoel en dus zou het volstrekt overbodig zijn.
nouja, dan was elin iig snel in iets :+

5 mnd en 4 dagen oud :o

trouwens, een draagdoek ipv tuigje werkt ook prima
pi_94918647
Ik vraag me af na een filmpje wat ik laatst op youtube heb gezien van de tripp trapp, of er tegenwoordig standaard van die extenders bij zitten voor de poten zodat ze niet zo gemakkelijk omkiepen als het kind een beetje eigenwijs is en zich afzet tegen de tafelrand. Dit is voor mij wel even een twijfelpunt of ik wel of niet een tripp trapp wil..

Ik kan op internet zo niet vinden of die extenders standaard zijn (alleen dat dit bij de babyset zo is maar die wil ik dus niet aanschaffen..)
pi_94918716
dat is ook zo bij normale kinderstoelen hoor. Je moet een kinderstoel gewoon buiten beenbereik van de tafel houden
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:09:44 #206
100412 mefke79
komt goed!
pi_94918774
Nou is onze Driekus natuurlijk al veel en veel groter, maar onze stoel krijg je echt niet zomaar achterover geduwd. Het nadeel is wel dat je makkelijk over de poten struikelt...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94918935
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:02 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

nouja, dan was elin iig snel in iets :+
[ afbeelding ]
5 mnd en 4 dagen oud :o

trouwens, een draagdoek ipv tuigje werkt ook prima
Maar Elin was toch sowieso heel voorlijk? :7 Ik heb even mijn archief erop nageslagen en dit was Ivan toen hij 5 maanden en 6 dagen oud was:

Hij kukelde hier nog zo om. Maar goed, het stabiele zitten duurde sowieso nog best lang. Ik herinner me dat er een tijd overheen ging voor ik hem in het fietsstoeltje durfde te zetten.

Op allebei de foto's zie je een vrouwenhand in de redstand staan. :D
pi_94919193
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:07 schreef hilliebillie het volgende:
Ik vraag me af na een filmpje wat ik laatst op youtube heb gezien van de tripp trapp, of er tegenwoordig standaard van die extenders bij zitten voor de poten zodat ze niet zo gemakkelijk omkiepen als het kind een beetje eigenwijs is en zich afzet tegen de tafelrand. Dit is voor mij wel even een twijfelpunt of ik wel of niet een tripp trapp wil..
Je doet er sowieso verstandig aan om je kind niet alleen te laten als hij/zij in de kinderstoel zit. Tegen de tijd dat je kind oud genoeg is om dit te doen - ik vind dit kindje wel heel handig, hoor! - zit de wereld helaas vol gevaren. De kinderstoel is er maar één van. :{
pi_94919275
hahah ja, ik heb ook nog een filmpje waar ze zit, daar hoor je mij ook zeggen 'zet de camera nu maar weer uit want zometeen kukelt ze om' maar toen ze eenmaal zat, zat ze ook als een huis..idem met het lopen, geen wankele eerste stapjes maar pas stappen toen ze zeker wist dat ze niet om zou pleuren :+ miss veilig :+
pi_94919408
Heerlijk is dat, KD! Ivan zou je wel mister veilig kunnen noemen, geloof ik. Nooit gezeur gehad met 'ik kan wel staan maar ik durf niet te zitten', of enge situaties bij de eerste stapjes. Alleen rent hij tegenwoordig vaak door het huis terwijl hij achterom kijkt. Niet zo slim. :')

Dat vind ik wel spannend aan een tweede kind, hoor, dat het zomaar een minder 'fijn' kindje kan zijn. :o
pi_94919572
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Heerlijk is dat, KD! Ivan zou je wel mister veilig kunnen noemen, geloof ik. Nooit gezeur gehad met 'ik kan wel staan maar ik durf niet te zitten', of enge situaties bij de eerste stapjes. Alleen rent hij tegenwoordig vaak door het huis terwijl hij achterom kijkt. Niet zo slim. :')

Dat vind ik wel spannend aan een tweede kind, hoor, dat het zomaar een minder 'fijn' kindje kan zijn. :o
Nou inderdaad, alleen t bankleuning springen vind ik wat minder, maargoed als zij weet dat ze niet valt, dan vertrouw ik r :+

oja en als ik echt wil opscheppen

met 3 maand zei ze al mama.
puur toeval natuurlijk, maar kan ze later lekker over opscheppen
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:26:36 #212
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94919632
Die extenders zitten bij de beugel en rugleuning in, zijn dus niet standaard te koop bij alleen de stoel. Gevalletje marketing gok ik zo...

Een tuigje heb ik idd nog niet gekocht, dat is ook zo gehaald mocht het nodig zijn.
Maar zo'n ukje kan toch in zijn boosheid of door onhandigheid zo van zo'n stoel afkiepen?
De beugel kan volgens mij tot anderhalf of net iets langer gebruikt worden, daarna zal het wel krap worden, dan lijkt het mij toch een veilig idee, ook al ben ik erg van kindjes de dingen zelf laten ontdekken, uitzoeken en ervaren...
pi_94919885
Ach, dat Elinfilmpje. O+ Begin je al bang te worden of je van een tweede kindje wel net zoveel kunt houden? :+

Juud, zover heb ik nog niet vooruit gedacht. Nou ja, mijn ervaring is dat je geen flauw idee hebt wat voor kind je krijgt; het heeft weinig zin om met al het mogelijke rekening te houden. Je ziet het vanzelf wel.
pi_94919994
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:08 schreef Kleurdoos het volgende:
dat is ook zo bij normale kinderstoelen hoor. Je moet een kinderstoel gewoon buiten beenbereik van de tafel houden
Buiten beenbereik van de tafel is met een tripp trapp niet helemaal handig aangezien die aan tafel aangeschoven moet worden omdat er geen tafelblad op zit (dat is juist wat me aan trekt aan die kinderstoel en buiten dat ook dat ie zo lang gebruikt kan worden)

En natuurlijk moet je je kind ook niet alleen laten als ie in een kinderstoel zit, maar als je er naast zit weet ik niet of je de stoel op tijd recht kunt houden als je kind zich afzet, dat gaat dan ineens snel hoor.

Maar voor dat ik dit filmpje zag was dit voor mij de ideale kinderstoel, maar nu heb ik enige twijfel. Maar ik heb ook nog wel even de tijd om er over na te denken..
pi_94920035
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, dat Elinfilmpje. O+ Begin je al bang te worden of je van een tweede kindje wel net zoveel kunt houden? :+

Juud, zover heb ik nog niet vooruit gedacht. Nou ja, mijn ervaring is dat je geen flauw idee hebt wat voor kind je krijgt; het heeft weinig zin om met al het mogelijke rekening te houden. Je ziet het vanzelf wel.
ik kan me nog steeds geen baby voorstellen in ons gezinnetje, ook dat babietje op t echoscherm was nog niet realistisch. Ben nog erg aan t wennen aan het idee :D Maar ben erg benieuwd O+
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:35:23 #216
100412 mefke79
komt goed!
pi_94920119
}:| tienus plaatst al de hele dag af en toe een vuist in mijn blaas. Alsof er iemand een bal in je blaas gooit terwijl je heeeeeeel nodig moet. Fijn.
pi_94920222
quote:
Op vrijdag 1 april 2011 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
Begin je al bang te worden of je van een tweede kindje wel net zoveel kunt houden? :+
Dat heb ik nu al. Dat vind ik ergens best lullig omdat een tweede niet 'van mij' zal zijn, dat maakt het op een of andere manier gevoeliger.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94920283
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:33 schreef hilliebillie het volgende:

En natuurlijk moet je je kind ook niet alleen laten als ie in een kinderstoel zit, maar als je er naast zit weet ik niet of je de stoel op tijd recht kunt houden als je kind zich afzet, dat gaat dan ineens snel hoor.
Het is maar de vraag of je kind zo handig wordt het dit hem/haar lukt, hoor. En als hij/zij er eventueel oud genoeg voor is, heeft hij/zij ook de leeftijd om te leren dat het niet mag. :+

Heel veel van de standaarddingen zijn gevaarlijk bij verkeerd gebruik. Tja, dat is het leven met een dreumes.
pi_94920341
Dat heb ik me nou serieus nooit afgevraagd, of ik van een tweede net zoveel zou kunnen houden.

Vaneyl, dat jij je dat afvraagt, kan ik me juist heel goed voorstellen. Juist omdat jouw rol vanaf het begin anders zal zijn.
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:44:08 #220
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94920518
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:31 schreef Claudia_x het volgende:

Ik was als kind heel makkelijk en lief, mijn man was een ondernemend mannetje.
We hopen maar op een fijne mengelmoes, het is natuurlijk ook voor een groot deel van belang hoe je als ouders met je kind omgaat.

Voorlopig mag ze nog een week of 8 lief zijn in mijn buik, daar gedraagt ze zich nog steeds voorbeeldig. O+
pi_94920672
wil niks zeggen hoor juud ;)
Floris was heel rustig in de buik...
nu niet meer zeg maar :D Hij is best wel ondernemend :') (echt ik hou mn hart vast hoe hij is over een paar jaar...volgens mij krijgen we onze handen vol aan m :D)
pi_94920749
En hoe uiteenlopend ze ook zijn, het voelt altijd toch als logisch. Mijn dochter was grofmotorisch een hele snelle, dat vond ik bij mij passen. Mijn zoon was grofmotorisch een langzame, daar kon ik me net zo goed in vinden. :+
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:49:23 #223
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94920787
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:35 schreef mefke79 het volgende:
}:| tienus plaatst al de hele dag af en toe een vuist in mijn blaas. Alsof er iemand een bal in je blaas gooit terwijl je heeeeeeel nodig moet. Fijn.
Ja, dat zal ik niet missen, of zo'n roffeltje op je blaas. Zo'n rotgevoel.
En dan gaan plassen en dan is t een eierdopje vol, bij wijze van spreken... :')
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:50:58 #224
100412 mefke79
komt goed!
pi_94920858
juud...en dan zit je net weer op de bank...moet je weer!
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:53:42 #225
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94921022
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:50 schreef mefke79 het volgende:
juud...en dan zit je net weer op de bank...moet je weer!
Ik ga al voordat ik de deur uit loop, voor ik ga zitten eten, voor ik ga koken en voor ik ga slapen.
Het voelt ook zo naar nu om te lopen met ook maar iets in mijn blaas.

's Nachts hoef ik gelukkig nog steeds maar een keer en soms als ik bijv laat ga slapen om half twaalf ofzo, dan red ik het tot half zeven, een verademing.... ;)
pi_94921083
enne is J-net aan t baren?
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:55:03 #227
100412 mefke79
komt goed!
pi_94921093
ik ga gewoon elke keer dat ik moet. Is voor je bekkenbodemspier veel beter.
pi_94921127
Ik draai nog regelmatig op mijn buik en prompt heb ik dan het idee dat ik moet plassen.
Ja 5 druppels ofzo. Met lopen heb ik ook vaak het idee dat ik moet plassen maar eigenlijk hoef ik dan niet.
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:58:29 #229
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_94921315
Dat heb ik 's nachts, ben ik naar de wc geweest kom ik boven en dan kan ik weer terug naar beneden omdat ik weer moet plassen. ik ga 's nachts soms wel 10 keer naar de wc.

Was vandaag ook weer komisch, ik liep in de stad en werd door 2 dames afkeurend bekeken, toen ik voorbij was begonnen ze over tienermoeders te beppen. En dat was niet de eerste keer, ik zie er blijkbaar jong uit ofzo :D
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:58:47 #230
100412 mefke79
komt goed!
pi_94921338
ja, j-net waar bennie?

Nou ja, ik drink ook best veel nu, dus dat ik dan veel plas, alla. En ik ben ergens wel blij dat ik 's nachts moet plassen, als ik dat niet hoef word ik echt zo stijf als een plank wakker.
*O* vanaf maandag werkt mijn vervanger
*O* vanaf nu geen vrijdagen meer werken
-O- officieel ook 1 uur per dag ziekgemeld. Nou ja, tis beter enzo, maar zo voelt het nog even niet.
pi_94921755
Hebben jullie allemaal Generatie 2010 (ze volgen een paar koppels met hun kinderen van de geboorte tot 18 jaar) gekeken. Weet niet of het hier al besproken was, maar ik heb vandaag de afleveringen van vorig jaar gekeken met alle geboortes. Hm, best wel confronterend...heb er direct minder zin in, en vandaag bij de Rekenkamer op TV wat een geboorte kost ... Ze kwamen uit op iets van 5000¤ met alles erop en eraan, maar heb het niet van begin af aan gevolgd...
pi_94921770
Waarom ziek? Je hebt een uur extra pauzerecht, gewoon zonder ziekmelding.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 1 april 2011 @ 22:11:42 #233
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94922094
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 22:06 schreef Zana het volgende:
Hebben jullie allemaal Generatie 2010 (ze volgen een paar koppels met hun kinderen van de geboorte tot 18 jaar) gekeken. Weet niet of het hier al besproken was, maar ik heb vandaag de afleveringen van vorig jaar gekeken met alle geboortes. Hm, best wel confronterend...heb er direct minder zin in, en vandaag bij de Rekenkamer op TV wat een geboorte kost ... Ze kwamen uit op iets van 5000¤ met alles erop en eraan, maar heb het niet van begin af aan gevolgd...
Ik zag de laatste minuut, moet het even terugkijken het weekend. Vorige keer heb ik het wel gezien.
De Rekenkamer zag ik 10 minuten van, 5000 eurie, das wel heel veel...het kan ook voor veel minder.

Die babykleren, een jasje/vestje van goed 200 euro!!
pi_94922139
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 22:06 schreef Zana het volgende:
Ja en wat een ontzettende bullshit is dat zeg. Een kind is net zo duur als je t zelf wil maken.

Elins kinderkamer heeft me in totaal 100 euro gekost..en toch is t verkozen tot t leukste kamertje van 2011. haar kinderwagen hebben we van de kringloop voor 15 euro, ding doet t perfect, alles erop en eraan. Kinderstoel hadden we ook viavia, box hebben we gekregen..u name it.
pi_94922643
Ik volg Generatie 2010 ook. En op RTL8 wordt nu elke werkdag 'Bevallingsverhalen' uitgezonden. Een ontzettend duf programma, maar toch kijken, he? :')
  vrijdag 1 april 2011 @ 22:23:18 #236
100412 mefke79
komt goed!
pi_94922793
Rekenkamer was echt heel heeel heeeeeeel erg om het zo maar eens te zeggen. Ze pakten overal het duurste. Dus de duurste maxi cosi met familyfix etc.

Generatie 2010 heb ik vorige keer ook gevolgd, die kindjes zijn net zo oud als Driekus ongeveer. En nogmaals, je kan tig boeken lezen, alle bevallingsverhalen lezen, 200 bevallingen op tv bekijken en toch zal je eigen bevalling anders zijn en zul je die op je eigen manier ervaren. Met andere woorden: maak je niet te druk.

Vanyel, dat uurtje pauze heb ik ook nog en neem ik ook nog. Maar ik moet eigenlijk van de fysio na drie uur een kwartier plat en dat doe ik nu veel te weinig. Door nu vast te leggen dat ik gewoon ziek ben hopen ze dat de drempel om te gaan liggen ook lager wordt.
pi_94923034
Goedzo :)
  vrijdag 1 april 2011 @ 22:35:42 #238
100412 mefke79
komt goed!
pi_94923466
ik vind het vooral een gedoe hoor, ik moet van mijn plek af, een verdieping omlaag (met lift), sleutel halen, terug naar de lift, 2 verdiepingen omhoog, kamer van slot, kwartier liggen en dan het hele ritje weer opnieuw...
pi_94923506
ja en nu wat positievers mefke :+ anders ga ik je Miepke noemen
  vrijdag 1 april 2011 @ 22:38:54 #240
100412 mefke79
komt goed!
pi_94923641
*O* nog negen dagen werken tot verlof *O* (zo goed kleurdoos?)

Nog steeds niets van J-net?
pi_94924734
J-net is gewoon hartstikke aan het bevallen hoor, dat kan niet anders. Ik doe even een :% haar kant op.
Juud, dat van je werk, daar had ik geen erg in, maar volgens mij wist ik het wel, sorry :@

Mefke, is je kwartier dat je krijgt om te gaan liggen niet al om voordat je alles geregeld hebt óm te gaan liggen? pfff wat een gedoe zeg!

Dat plassen is hier ook bekend. 's nachts gelukkig niet zo'n probleem, meestal 1 keertje en idd als ik laat ga slapen red ik het wel tot 7/8 uur.
Maar overdag, pffff niet normaal. Soms ligt mevrouwtje ook echt met haar handje in mijn blaas te porren, zo van: moet je al, moet je al, moet je al, grrrrr. JA DUS!!
  vrijdag 1 april 2011 @ 23:45:30 #242
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_94926786
bedankt voor de tips Danic en Mefke, ik moet idd meer drinken en ik ga op zoek naar de thee! Steunkousen ga ik nog even niet aanslingeren, leg het ook even bij de vk neet.

Wat een lieve kindertjes zag ik hier voorbij komen! :)

Wij hebben ons bij 2 kdv's ingeschreven, beiden hier vlak in de buurt en beiden ok. Heb dus gewed op 2 paarden, wonen namelijk in een kinderrijke buurt, dus je weet maar nooit! Qua dagen maakt het ons nog niet eens uit. Ik heb een zus die graag 1 dag wil oppassen en die is flexibel en ik met mijn werk, dus dat zal wel goed komen.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_94930644
Ik vind het een raar, naar gevoel, zo'n baby die je blaas als trampoline gebruikt. Ze doet het de hele dag!
Maar ach.. ;)

Spannend van J-net!
  zaterdag 2 april 2011 @ 08:53:45 #244
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94934068
J-net zou het dan toch??????
Hier vannacht wat krampen maar toen ik manlief wilde wakker maken, waren ze weg.
Gunt zijn vader zeker zijn nachtrust ofzo!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  zaterdag 2 april 2011 @ 09:03:56 #245
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_94934155
Ik zou zeker proberen om bij 2 kdv's in te schrijven!

Ik heb gelukkig het voor elkaar gekregen bij mijn voorkeurs kdv, maar de andere organisatie had alleen plek op een vestiging die juist het verst weg was van ons huis, plus alleen maar 2 dagen ipv 3.
En we hadden ons met 10 weken zwangerschap op de wachtlijsten ingeschreven!!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_94934164
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 22:38 schreef mefke79 het volgende:
*O* nog negen dagen werken tot verlof *O* (zo goed kleurdoos?)

Nog steeds niets van J-net?
prima :+

en ja, ik denk wel dat ze bevallen is :)
pi_94934177
ik heb elin 2 mnd geleden ingeschreven voor t KDV en ze kon gelijk terecht O+
  zaterdag 2 april 2011 @ 09:16:28 #248
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94934257
Hier ook plek genoeg!

*O* nog maar negen dagen mef

Jnet :% ALALAALALALAALALAL

Ik ga naar buiten, beetje zon opdoen, want ik ben een enorm hormonaal monster :')
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_94935646
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:33 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik kan me nog steeds geen baby voorstellen in ons gezinnetje, ook dat babietje op t echoscherm was nog niet realistisch. Ben nog erg aan t wennen aan het idee :D Maar ben erg benieuwd O+
Dat heb ik nu ook nog steeds hoor. :') Na 8 maanden zwangerschap.
En ik mag er wel aan gaan wennen want volgende week om deze tijd dan ben ik mama :+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 2 april 2011 @ 12:18:45 #250
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94937629
Sorry nee niet aan t baren. Had gisteren gepost dat t loos alarm was. Zojuistenorme schoonmaakaanval gehad.
Wel hoofdpijn. Vannacht hoge bloeddruk (130-95) maar vanochtend toen k VK evt wilde bellen was ie 140-85. We hebben vrij goed apparaat dus weet wel dat zij dit ook zo ongeveer gaat meten.

Nu rustig aan.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')