nouja, dan was elin iig snel in ietsquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan was vrij snel, maar zitten deed hij weer vrij langzaam. Met 6 maanden kon hij in ieder geval nog niet zelfstandig zitten en ik denk dat dat bij de meeste kindjes van die leeftijd zo is (al zijn er heus uitzonderingen). Wij lieten hem trouwens wel in de stoel zitten om te eten. We zorgden gewoon dat het niet te lang duurde.
Juud, ik zou nog geen tuigje aanschaffen. Ivan klimt bijvoorbeeld niet uit de kinderstoel en dus zou het volstrekt overbodig zijn.
Maar Elin was toch sowieso heel voorlijk?quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:02 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nouja, dan was elin iig snel in iets![]()
[ afbeelding ]
5 mnd en 4 dagen oud
trouwens, een draagdoek ipv tuigje werkt ook prima
Je doet er sowieso verstandig aan om je kind niet alleen te laten als hij/zij in de kinderstoel zit. Tegen de tijd dat je kind oud genoeg is om dit te doen - ik vind dit kindje wel heel handig, hoor! - zit de wereld helaas vol gevaren. De kinderstoel is er maar één van.quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:07 schreef hilliebillie het volgende:
Ik vraag me af na een filmpje wat ik laatst op youtube heb gezien van de tripp trapp, of er tegenwoordig standaard van die extenders bij zitten voor de poten zodat ze niet zo gemakkelijk omkiepen als het kind een beetje eigenwijs is en zich afzet tegen de tafelrand. Dit is voor mij wel even een twijfelpunt of ik wel of niet een tripp trapp wil..
Nou inderdaad, alleen t bankleuning springen vind ik wat minder, maargoed als zij weet dat ze niet valt, dan vertrouw ik rquote:Op vrijdag 1 april 2011 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Heerlijk is dat, KD! Ivan zou je wel mister veilig kunnen noemen, geloof ik. Nooit gezeur gehad met 'ik kan wel staan maar ik durf niet te zitten', of enge situaties bij de eerste stapjes. Alleen rent hij tegenwoordig vaak door het huis terwijl hij achterom kijkt. Niet zo slim.![]()
Dat vind ik wel spannend aan een tweede kind, hoor, dat het zomaar een minder 'fijn' kindje kan zijn.
Buiten beenbereik van de tafel is met een tripp trapp niet helemaal handig aangezien die aan tafel aangeschoven moet worden omdat er geen tafelblad op zit (dat is juist wat me aan trekt aan die kinderstoel en buiten dat ook dat ie zo lang gebruikt kan worden)quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:08 schreef Kleurdoos het volgende:
dat is ook zo bij normale kinderstoelen hoor. Je moet een kinderstoel gewoon buiten beenbereik van de tafel houden
ik kan me nog steeds geen baby voorstellen in ons gezinnetje, ook dat babietje op t echoscherm was nog niet realistisch. Ben nog erg aan t wennen aan het ideequote:Op vrijdag 1 april 2011 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, dat Elinfilmpje.Begin je al bang te worden of je van een tweede kindje wel net zoveel kunt houden?
Juud, zover heb ik nog niet vooruit gedacht. Nou ja, mijn ervaring is dat je geen flauw idee hebt wat voor kind je krijgt; het heeft weinig zin om met al het mogelijke rekening te houden. Je ziet het vanzelf wel.
Dat heb ik nu al. Dat vind ik ergens best lullig omdat een tweede niet 'van mij' zal zijn, dat maakt het op een of andere manier gevoeliger.quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
Begin je al bang te worden of je van een tweede kindje wel net zoveel kunt houden?
Het is maar de vraag of je kind zo handig wordt het dit hem/haar lukt, hoor. En als hij/zij er eventueel oud genoeg voor is, heeft hij/zij ook de leeftijd om te leren dat het niet mag.quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:33 schreef hilliebillie het volgende:
En natuurlijk moet je je kind ook niet alleen laten als ie in een kinderstoel zit, maar als je er naast zit weet ik niet of je de stoel op tijd recht kunt houden als je kind zich afzet, dat gaat dan ineens snel hoor.
Ik was als kind heel makkelijk en lief, mijn man was een ondernemend mannetje.quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, dat Elinfilmpje.Begin je al bang te worden of je van een tweede kindje wel net zoveel kunt houden?
Juud, zover heb ik nog niet vooruit gedacht. Nou ja, mijn ervaring is dat je geen flauw idee hebt wat voor kind je krijgt; het heeft weinig zin om met al het mogelijke rekening te houden. Je ziet het vanzelf wel.
Ja, dat zal ik niet missen, of zo'n roffeltje op je blaas. Zo'n rotgevoel.quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:35 schreef mefke79 het volgende:
tienus plaatst al de hele dag af en toe een vuist in mijn blaas. Alsof er iemand een bal in je blaas gooit terwijl je heeeeeeel nodig moet. Fijn.
Ik ga al voordat ik de deur uit loop, voor ik ga zitten eten, voor ik ga koken en voor ik ga slapen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:50 schreef mefke79 het volgende:
juud...en dan zit je net weer op de bank...moet je weer!
Ik zag de laatste minuut, moet het even terugkijken het weekend. Vorige keer heb ik het wel gezien.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:06 schreef Zana het volgende:
Hebben jullie allemaal Generatie 2010 (ze volgen een paar koppels met hun kinderen van de geboorte tot 18 jaar) gekeken. Weet niet of het hier al besproken was, maar ik heb vandaag de afleveringen van vorig jaar gekeken met alle geboortes. Hm, best wel confronterend...heb er direct minder zin in, en vandaag bij de Rekenkamer op TV wat een geboorte kost ... Ze kwamen uit op iets van 5000¤ met alles erop en eraan, maar heb het niet van begin af aan gevolgd...
Ja en wat een ontzettende bullshit is dat zeg. Een kind is net zo duur als je t zelf wil maken.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:06 schreef Zana het volgende:
Hebben jullie allemaal Generatie 2010 (ze volgen een paar koppels met hun kinderen van de geboorte tot 18 jaar) gekeken. Weet niet of het hier al besproken was, maar ik heb vandaag de afleveringen van vorig jaar gekeken met alle geboortes. Hm, best wel confronterend...heb er direct minder zin in, en vandaag bij de Rekenkamer op TV wat een geboorte kost ... Ze kwamen uit op iets van 5000¤ met alles erop en eraan, maar heb het niet van begin af aan gevolgd...
primaquote:Op vrijdag 1 april 2011 22:38 schreef mefke79 het volgende:
nog negen dagen werken tot verlof
(zo goed kleurdoos?)
Nog steeds niets van J-net?
Dat heb ik nu ook nog steeds hoor.quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:33 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik kan me nog steeds geen baby voorstellen in ons gezinnetje, ook dat babietje op t echoscherm was nog niet realistisch. Ben nog erg aan t wennen aan het ideeMaar ben erg benieuwd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |