Mooi was die tijd toen dat nog mochtquote:Ik denk aan wild plassen, fiets rijden zonder verlichting, openbare dronkenschap, fietsen onder invloed, fietsen op de stoep
Voor fietsen onder invloed ben ik trouwens nog nooit aangehouden. Komt toch wel met enige regelmaat voor. Nog eigenlijk nooit gehoord dat daar iemand voor is aangehouden.quote:
Daar heb je inderdaad gelijk aan. een waarschuwing was vaak al genoeg.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:24 schreef slaapvaak het volgende:
De samenleving is ook veranderd.
20 jaar geleden waren er niet zoveel regeltjes nodig, ging men ook met meer fatsoen met elkaar om.
Ik keur het idd niet goed, maar aan de andere kant betaal je hondebelasting geld waartoe dient om dit op te ruimen. Overigens ben ik geen hondebezitter.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:26 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Mensen die hun hond op de stoep uitlaten![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zeg niet dat het in een ander land beter is.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:27 schreef fairytalessuck het volgende:
Ga in een ander land wonen als je denkt dat het daar beter is.
Nee, toen had men meer respect voor elkaar en de wet.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:33 schreef MakkieR het volgende:
ik probeer alleen aan te geven, dat we 20 jaar geleden in een veel vrijer land leefden.
Wat wil je daarmee bereiken? Dat wij zeggen: "Oh TS, je hebt helemaal gelijk!" ?quote:Op maandag 28 maart 2011 16:33 schreef MakkieR het volgende:
ik probeer alleen aan te geven, dat we 20 jaar geleden in een veel vrijer land leefden.
ze zouden dat gewoon in de 'Verklaring voor de Rechten van de Mens' moeten zetten als essentiele en onmisbare mensenrechtenquote:Op maandag 28 maart 2011 16:21 schreef MakkieR het volgende:
Veel vrijheden zijn met de jaren aan de band gelegd, ik denk aan wild plassen, fiets rijden zonder verlichting, openbare dronkenschap, fietsen onder invloed, fietsen op de stoep. hond behoefte laten doen op straat. lopen op straat zonder ID, bromfiets rijden zonder helm.
Wel meer welvaart, maar als ik goed om me heen kijk vraag ik me af of de mensen daar echt gelukkiger door geworden zijn.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:34 schreef Worteltjestaart het volgende:
Mensen die denken dat vroeger alles beter was![]()
Kom op zeg. 20 jaar geleden veel vrijer? Misschien ja. Voor een klein groepje mensen.
Inmiddels hebben we veel meer welvaart en daarom is een nieuw beoordelingskader noodzakelijk.
in elke zelfrespecterende stad staan bij evenementen overal pisbakkenquote:Op maandag 28 maart 2011 16:37 schreef captainkid het volgende:
Ik merk het al met 5 jaar terug.
Koninginne dag bijvoorbeeld;
Ik kan alleen plastic flesjes kopen.
Ik mag ze niet op straat opdrinken.
Ik kan niet wildplassen zonder goed te moeten opletten.
Dit verneukt de sfeer best wel allemaal.
Veel meer welvaart en daarom zouden we onze vrijheden moeten inleveren wat een vage redenaties houden mensen er toch op na.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:34 schreef Worteltjestaart het volgende:
Kom op zeg. 20 jaar geleden veel vrijer? Misschien ja. Voor een klein groepje mensen.
Inmiddels hebben we veel meer welvaart en daarom is een nieuw beoordelingskader noodzakelijk.
We zijn met zijn allen afgegleden, en toch kies jij er net als zovelen voor om dit aan de overheid toe te dichten, jammer en erg gemakkelijk in mijn ogen.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:33 schreef MakkieR het volgende:
De overlast heeft zich over een groter gebied verspreid dat wil nog niet zeggen dat de overlast zeker minder geworden is. Lokaal rond de pauluskerk zal de overlast zeker verminderd zijn maar globaal over de stad gezien kan het goed zo zijn dat het toegenomen is.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:51 schreef Pollewoppie het volgende:
aan de andere kant zie je ook dat een stad als Rotterdam een stuk veiliger is geworden, perron nul is weg, de pauluskerk is weg, de Keileweg is weg.... Hierdoor is de overlast op straat zeker minder geworden!
Hoe vaak ben jij aangehouden dan tijdens het nachtelijk joggen?quote:Op maandag 28 maart 2011 16:21 schreef MakkieR het volgende:
waar ik 20 jaar geleden s'nachts gewoon over straat kon lopen om wat beweging te hebben, zo mag ik graag s'avonds laat gaan joggen. Word je nu al aangehouden om vervolgens maar even mee te komen naar het bureau, omdat men dit verdacht vind.
Verenigde staten van Amerika, verenigde staten van Europa, verenigde Arabische Emiraten, Afrikaanse Unie,... De overheden worden groter zodat er niets meer te emigreren valt.quote:
En mobieltjes zijn techniek, niet welvaart. Veel mensen zijn een beetje in de war wat dit betreft.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Veel meer welvaart en daarom zouden we onze vrijheden moeten inleveren wat een vage redenaties houden mensen er toch op na.
Ten eerst is het maar de vraag of we veel meer welvaart hebben, ok iedereen heeft tegenwoordig een mobieltje maar dat is ook het enigste wat voor iedereen toegankelijk is geworden. Bijvorobeelde de horecaprijzen zijn in ieder geval boven het inflatie niveau uit gestegen, en daarmee hebben we ook weer een stuk welvaart meteen ingeleverd op deze manier.
Ja hoor, omdat je hondenbelasting betaalt, mag je de boel vervuilen. Da's lekker omgekeerd redeneren zeg.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:28 schreef MakkieR het volgende:
Ik keur het idd niet goed, maar aan de andere kant betaal je hondebelasting geld waartoe dient om dit op te ruimen. Overigens ben ik geen hondebezitter.
Maar er is wel welvaart nodig om de techniek te kunnen bekostigen. Ik denk dat er tegenwoordig in een gemiddeld gezin met puberende kinderen aanzienlijk meer aan communicatie wordt uitgegeven dan in de jaren 60/70. Toen was je al blij met een huistelefoon in de gang of woonkamer, die zo af en toe eens gebruikt werd om de kosten niet uit de hand te laten lopen. Nu hebben we naast de huistelefoon ook nog allemaal een mobieltje, en uiteraard een breedband internetverbinding.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:33 schreef truepositive het volgende:
[..]
En mobieltjes zijn techniek, niet welvaart. Veel mensen zijn een beetje in de war wat dit betreft.
Die dingen kun je sowieso hebben of maken.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:36 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Maar er is wel welvaart nodig om de techniek te kunnen bekostigen. Ik denk dat er tegenwoordig in een gemiddeld gezin met puberende kinderen aanzienlijk meer aan communicatie wordt uitgegeven dan in de jaren 60/70. Toen was je al blij met een huistelefoon in de gang of woonkamer, die zo af en toe eens gebruikt werd om de kosten niet uit de hand te laten lopen. Nu hebben we naast de huistelefoon ook nog allemaal een mobieltje, en uiteraard een breedband internetverbinding.
Ik kan me nog goed herinneren dat mijn vader iets van 25 jr geleden uit woede weleens een drol heeft opgeschept en door de brievenbus heeft gedaan bij de vervuiler.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:26 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Mensen die hun hond op de stoep uitlaten![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die dingen die je net opnoemt waren 20 jaar geleden net zo verboden als nu, alleen nu wordt er TERECHT meer op gecontroleerd.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:33 schreef MakkieR het volgende:
Nee, laten we vooral niet concluderen dat het minder word in de hoop dat het (kan) veranderen. laten we vooral weglopenquote:Op maandag 28 maart 2011 16:27 schreef fairytalessuck het volgende:
Ga in een ander land wonen als je denkt dat het daar beter is.
Jah. Als ik hondenbelasting betaal, ga ik er vanuit dat dit is zodat de gemeente ergens een stel uitkeringtrekkers oid aan het werk zet om die stront op te ruimen.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:44 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Ja hoor, omdat je hondenbelasting betaalt, mag je de boel vervuilen. Da's lekker omgekeerd redeneren zeg.
Meer welvaart is niet automatisch een vooruitgang.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:34 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dat is typisch een opmerking uit de categorie Bullshit Die Je Vaak Hoort Maar Met Simpele Redenatie Aantoonbaar Onhaalbaar Is.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:33 schreef Keltie het volgende:
Net zoals ik verwacht dat de wegenbelasting gebruikt om de wegen te onderhouden.
Jij verwacht dat er van het belastinggeld achter elke hondenbezitter een uitkeringstrekker loopt met een schepje, zodat elke drol meteen opgeruimd wordt? Want als het niet direct wordt opgeruimd, geeft het een hoop overlast als men hun honden her en der laten poepen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:33 schreef Keltie het volgende:
Jah. Als ik hondenbelasting betaal, ga ik er vanuit dat dit is zodat de gemeente ergens een stel uitkeringtrekkers oid aan het werk zet om die stront op te ruimen.
Meer welvaart... dynamisch (dus met baanwisselingen, promoties) wel, statisch durf ik niet direct te zeggen, wel meer technologische vooruitgang wat misschien een gevoel van meer welvaart geeft.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:34 schreef Keltie het volgende:
[..]
Meer welvaart is niet automatisch een vooruitgang.
Smerige rotbeesten zijn het. Ik heb een stadspark achter mijn huis, mooie waterpartijen met wandelpaadjes die over houten bruggetjes over de eilanden slingeren..quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:41 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Jij verwacht dat er van het belastinggeld achter elke hondenbezitter een uitkeringstrekker loopt met een schepje, zodat elke drol meteen opgeruimd wordt? Want als het niet direct wordt opgeruimd, geeft het een hoop overlast als men hun honden her en der laten poepen.
Je betaalt hondenbelasting om de maatschappelijk kosten (lees ergenissen) te dekken. Echter zou het zo moeten zijn dat deze weer worden besteed aan de mensen die er aan ergeren, echter is het een ordinaire belastingmaatregel van de gemeente. Beter zou zijn dat in de aanschafprijs van de hond met een factor 10 (zelfde bedrag totaal aan belasting betaalt) wordt verhoogd en daarmee het aantal hondenbezitters minder wordt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:33 schreef Keltie het volgende:
[..]
Jah. Als ik hondenbelasting betaal, ga ik er vanuit dat dit is zodat de gemeente ergens een stel uitkeringtrekkers oid aan het werk zet om die stront op te ruimen.
Net zoals ik verwacht dat de wegenbelasting gebruikt om de wegen te onderhouden.
Een soort BPM voor honden?quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:27 schreef Brembo het volgende:
Je betaalt hondenbelasting om de maatschappelijk kosten (lees ergenissen) te dekken. Echter zou het zo moeten zijn dat deze weer worden besteed aan de mensen die er aan ergeren, echter is het een ordinaire belastingmaatregel van de gemeente. Beter zou zijn dat in de aanschafprijs van de hond met een factor 10 (zelfde bedrag totaal aan belasting betaalt) wordt verhoogd en daarmee het aantal hondenbezitters minder wordt.
Beter laat iedereen z'n hond gewoon schijten op plaatsen waar mensen er geen last van hebben (bermen langs een drukke weg).En ruimen ze het op op plaatsen waar ze er wel last van hebben (speelveldjes, parkjes). Degene die zich dan nog druk maakt moet even duidelijk gemaakt worden dat'ie zich niet aan moet stellen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Je betaalt hondenbelasting om de maatschappelijk kosten (lees ergenissen) te dekken. Echter zou het zo moeten zijn dat deze weer worden besteed aan de mensen die er aan ergeren, echter is het een ordinaire belastingmaatregel van de gemeente. Beter zou zijn dat in de aanschafprijs van de hond met een factor 10 (zelfde bedrag totaal aan belasting betaalt) wordt verhoogd en daarmee het aantal hondenbezitters minder wordt.
Dat merken we jah.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:57 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dat is typisch een opmerking uit de categorie Bullshit Die Je Vaak Hoort Maar Met Simpele Redenatie Aantoonbaar Onhaalbaar Is.
Als opgehaalde belasting alleen in die sector mag worden uitgegeven, zwaai dan maar dagdag naar je zorg en naar je onderwijs... daar zijn immers geen belastingopbrengsten. Wil je dat dan?
Kom op zeg. Nadenken wordt er blijkbaar niet meer bij ingestampt tegenwoordig.
Je kunt je ook afvragen of regeltjes niet in de plaats komen van fatsoen en het zo verdrijven. Als je overal als potentiele crimineel wordt behandeld en bijvoorbeeld een bedrijf als de NS je onfatsoenlijk behandelt, word ik zelf ook minder beleefd. Ik ga geen conducteurs in elkaar rossen, maar veel gemoedelijkheid ben ik ook kwijtgeraakt.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:24 schreef slaapvaak het volgende:
De samenleving is ook veranderd.
20 jaar geleden waren er niet zoveel regeltjes nodig, ging men ook met meer fatsoen met elkaar om.
Ja, maar dat is een andere situatie: jij wilt de hoogte van de WRB aanpassen aan de uitgaven aan infrastructuur. Daarmee impliceer je dat er een directe relatie is tussen inkomstenbron en bestedingsdoel bij belastingen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:48 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dat merken we jah.
Op het moment dat de inkomsten van de wegenbelasting (of motorrijtuigenbelasting) de uitgaven overstijgen dient die belasting aangepast te worden. Dat er dan ergens anders een belasting omhoog gaat, sjah.. Dan zou het gezeik met de afschaffing ervan (en invoering van het rekeningrijden) ook een stuk makkelijker en eerlijker zijn. Maar daar had je vast over nagedacht?
Vind ik echt een waardeloze gedachten gang. Om jij “onfatsoenlijk“ behandeld wordt door NS, botvier je dat op het personeel?quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen of regeltjes niet in de plaats komen van fatsoen en het zo verdrijven. Als je overal als potentiele crimineel wordt behandeld en bijvoorbeeld een bedrijf als de NS je onfatsoenlijk behandelt, word ik zelf ook minder beleefd. Ik ga geen conducteurs in elkaar rossen, maar veel gemoedelijkheid ben ik ook kwijtgeraakt.
Nee, maar de sfeer verandert wel over de jaren, en dat beinvloedt ook mijn gedrag in het OV, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:41 schreef AureliusM het volgende:
[..]
Vind ik echt een waardeloze gedachten gang. Om jij “onfatsoenlijk“ behandeld wordt door NS, botvier je dat op het personeel?
Wat nou meer welvaart? Waar blijkt dat uit? Hoe meet je welvaart?quote:Op maandag 28 maart 2011 16:34 schreef Worteltjestaart het volgende:
Meer welvaart? Ik durf te stellen dat je 20 jaar geleden voor hetzelfde salaris een hogere levenstanddaard had. O.a. door huizen- en benzineprijzen, hogere kinderbijslag, ziekenfonds, geen wachtlijsten in de zorg, de VUT, onbeperkte studiefinanciering en al deed je 10 studies je betaalde 1 keer collegegeld etc etc etc.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:34 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nah deze generatie zijn gewoon nog grotere azijn pissers dan de vorigequote:Op woensdag 30 maart 2011 22:02 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Sterker nog: ik denk dat wij de eerste generatie sinds tijden zijn die slechter af is (qua maatschappelijke welvaart) dan de generatie van onze ouders.
Inderdaad, I rest my case...quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:02 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Meer welvaart? Ik durf te stellen dat je 20 jaar geleden voor hetzelfde salaris een hogere levenstanddaard had. O.a. door huizen- en benzineprijzen, hogere kinderbijslag, ziekenfonds, geen wachtlijsten in de zorg, de VUT, onbeperkte studiefinanciering en al deed je 10 studies je betaalde 1 keer collegegeld etc etc etc.
Sterker nog: ik denk dat wij de eerste generatie sinds tijden zijn die slechter af is (qua maatschappelijke welvaart) dan de generatie van onze ouders.
Nee hoor, het is gewoon een feit dat de verzorgingsstaat enorm versoberd is vergeleken met 20 jaar geleden en de prijzen van basisbehoeften als wonen en vervoer buiten proportie zijn gestegen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:42 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Nah deze generatie zijn gewoon nog grotere azijn pissers dan de vorige
Dit vat het wel zo'n beetje samen. De samenleving leeggetrokken, er nu niets meer aan teruggeven en toch een vreselijk machtig electoraat zijn. Die hebben het prima bekeken.....quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:45 schreef schaal_9 het volgende:
die babyboomgeneratie erg groot is en dus behoorlijk machtig.
Waar ben jij uit ontsnapt?quote:Op donderdag 31 maart 2011 01:23 schreef Zwolsboy het volgende:
Gewoon simpel loop je daar met je hond en je laat m schijten en je ruimte het niet op betrapt! hond inleveren en een boete van 1000,- weiger je te betalen binnen 10 dagen dan krijgt de hond een spuitje en dan maar zien wat het baasje over heeft voor zijn hond![]()
Ironisch genoeg ondermijn je vind ik hiermee je eigen argumentatie. Als het inderdaad zo is dat de vorige generatie een hoger welvaartsniveau had (wat ik noch kan onderschrijven noch ontkennen, het ligt een tikje lastig dat 1-2-3 te zeggen) dan zou je ook kunnen denken dat juist daardoor wij het slechter hebben: de generatie(s) voor 'ons' (ik ben 30 jaar oud) hebben teveel opgesoupeerd. Welvaart ten koste van anderen, zeg maar.quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:02 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Meer welvaart? Ik durf te stellen dat je 20 jaar geleden voor hetzelfde salaris een hogere levenstanddaard had. O.a. door huizen- en benzineprijzen, hogere kinderbijslag, ziekenfonds, geen wachtlijsten in de zorg, de VUT, onbeperkte studiefinanciering en al deed je 10 studies je betaalde 1 keer collegegeld etc etc etc.
Wat in ieder geval ook bij welvaart hoort is vrije tijd en zekerheid. Beide zijn op geld waardeerbaar, en beide zijn heel belangrijk voor het welbevinden.quote:Op donderdag 31 maart 2011 08:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
En dan hebben wij het slechter qua welvaart?
Het ligt dan wel sterk aan je definitie van welvaart.
Appels met peren.quote:Op donderdag 31 maart 2011 08:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ironisch genoeg ondermijn je vind ik hiermee je eigen argumentatie. Als het inderdaad zo is dat de vorige generatie een hoger welvaartsniveau had (wat ik noch kan onderschrijven noch ontkennen, het ligt een tikje lastig dat 1-2-3 te zeggen) dan zou je ook kunnen denken dat juist daardoor wij het slechter hebben: de generatie(s) voor 'ons' (ik ben 30 jaar oud) hebben teveel opgesoupeerd. Welvaart ten koste van anderen, zeg maar.
Je moet niet naar de kosten en de belastingdruk kijken als je dit gaat vergelijken: je moet naar de koopkracht kijken. En de koopkracht is de afgelopen tijd gemiddeld met zo'n half procent (gecorrigeerd voor economische invloeden) gestegen. Over 30 jaar heb je dan ongeveer 15% meer te besteden gekregen.
Overigens, als ik naar mijn eigen jeugd in de jaren '80 kijk heb ik niet het idee dat mijn ouders het toen zoveel beter hadden dan ik nu. Mijn ouders konden geen 2 auto's betalen met jonge kinderen, hadden een klein rijtjeshuis (want hypotheekrente ~10%) en gingen 1x per jaar buiten het hoogseizoen naar een bungalowpark voor 1 week, want meer konden ze niet betalen. De kinderbijslag hadden ze nodig om voor de kinderen nieuwe schoenen te kunnen betalen. En dat terwijl mijn vader een baan in het middelmanagement had dus niet slecht betaald werd.
En nu? Ik ben 30, ongeveer wat mijn moeder was toen ik 2 werd. Ik heb 2 kinderen, we hebben 2 auto's, een 2-onder-1-kap gekocht, we zijn het huis flink aan het verbouwen, we gaan 2x per jaar op vakantie (waarvan 1x in Nederland) met een vouwwagen, sparen de kinderbijslag volledig op om straks de studie van de kinderen te betalen. Samen (mijn vrouw werkt parttime, ik fulltime) hebben we een kleine 2x modaal bij te schrijven en dat is ruim zat om elke maand 500 euro over te houden.
En dan hebben wij het slechter qua welvaart?
Het ligt dan wel sterk aan je definitie van welvaart.
Zijn wij gelukkiger dan onze ouders? Tja, hoe meet je dat? Wat is gelukkig zijn?
Geen geldzorgen hebben? Ja, dan zijn wij denk ik gelukkiger.
Als er een immateriele definitie aan te pas komt, is die vraag -tig keer lastiger.
Jij lult gewoon uit je nek.quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:09 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik een topbaan? Mwah. Ik mag niet klagen hoor, daar niet van.
Maar ik heb er lang voor doorgeleerd, en werk ook hard ervoor.
Dacht jij soms dat jhouw 'problemen' iets van de laatste tijd zijn? Dream on.
30 jaar geleden bestond er ook zoiets als sociale huur en huursubsidie om mensen met een laag inkomen toch een huis te kunnen laten betalen.
Als jij met 45k per jaar een huis van 220.000 wilt betalen, dan lukt je dat niet nee. Weet je hoe dat heet? Boven je stand leven.
Leer er mee leven of leer door zodat je een beter betaalde baan krijgt.
[/chargeer]
Dus ondanks onze enorme papieren welvaartsstijging zijn we er niets mee opgeschoten.quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:09 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik een topbaan? Mwah. Ik mag niet klagen hoor, daar niet van.
Maar ik heb er lang voor doorgeleerd, en werk ook hard ervoor.
Dacht jij soms dat jhouw 'problemen' iets van de laatste tijd zijn? Dream on.
30 jaar geleden bestond er ook zoiets als sociale huur en huursubsidie om mensen met een laag inkomen toch een huis te kunnen laten betalen.
Als jij met 45k per jaar een huis van 220.000 wilt betalen, dan lukt je dat niet nee. Weet je hoe dat heet? Boven je stand leven.
Leer er mee leven of leer door zodat je een beter betaalde baan krijgt.
[/chargeer]
De huursubsidie gaat over de situatie van 30 jaar geleden, knurft.quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:44 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Huursubsidie bestaat niet wel huurtoeslag.
Jij trekt conclusies die je niet hoort te trekken. Ik zeg helemaal niet dat je geen recht hebt op een betaalbaar huis. Maar je duwt jezelf lekker in de slachtofferrol en daar heb ik een persoonlijke pesthekel aan. Een keer verantwoording nemen voor je eigen keuzes zit er niet in?quote:Boven je stand leven heeft er gewoon niks mee te maken opleiding heb ik ook gehad hoor.
Of moet iedereen tegenwoordig uni hebben om een huisje mogen kopen? en mensen die minder verdienen werken niet hard ?
Tranentrekkend hoeveel jij weet van mijn situatie.quote:Jij bent blijkbaar iemand die nu een hok gekocht heeft voor een prijs wat het niet waard is en je krijgt het gewoonweg niet verkocht
Statistiek werkt op populaties, niet op individuen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus ondanks onze enorme papieren welvaartsstijging zijn we er niets mee opgeschoten.
Veel meer welvaart dan toen een doorzonwoning nog gekocht kon worden op 1 of max 1,5 inkomen?quote:Op maandag 28 maart 2011 16:34 schreef Worteltjestaart het volgende:
Als "we" meer welvaart hebben dan moeten "we" dus meer huis voor een modaal inkomen kunnen kopen, feit is dat modaal behalve in noord-oost Groningen überhaupt geen huis meer kan kopen, terwijl modaal dat een generatie geleden nog wel kon.quote:
Ad Hominemquote:Op donderdag 31 maart 2011 14:11 schreef Worteltjestaart het volgende:
Statistiek werkt op populaties, niet op individuen.
JIJ bent er blijkbaar niets mee opgeschoten, en dat is echt jammer voor je.
Die is misschien gestegen omdat een gemiddeld gezin uit 2-verdieners bestaat. Volgens mij is de inkomensstijging gewoon opgegeten door inflatie. En dat is dan ook niet meer dan normaal. Wat denk je dat een brood kost als iedereen een ton per jaar verdient?quote:De GEMIDDELDE welvaart (op deze manier uitgedrukt) is echter wel gestegen.
Dan doe je aan cherry-picking.quote:Wat is de gemiddelde levensverwachting van een kind dat nu geboren wordt t.o.v. eenzelfde kind 30 jaar terug?
Dat we meer keuzemogelijkheden hebben. En dat hangt van meer af dan alleen cijfermatig inkomen.quote:
Dat gemiddelde zegt niks. Als alle top-bestuurders tonnen bonus krijgen en 90% van NL er op achteruit gaat,....quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
Zoals ik hierboven al zeg, je moet niet kijken naar inkomen/belastingdruk maar naar koopkracht.
En die is 0.5% per jaar gestegen, gemiddeld, de laatste tijd.
Niet elk gezin bestaat uit 2 verdieners.quote:Op donderdag 31 maart 2011 14:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ad Hominem
[..]
Die is misschien gestegen omdat een gemiddeld gezin uit 2-verdieners bestaat. Volgens mij is de inkomensstijging gewoon opgegeten door inflatie. En dat is dan ook niet meer dan normaal. Wat denk je dat een brood kost als iedereen een ton per jaar verdient?
[..]
Dan doe je aan cherry-picking.
De handlangers van de banken, dikwijls te herkennen aan het feit dat ze zich VVD-er of CDA-er noemen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:07 schreef Zwolsboy het volgende:
Niet elk gezin bestaat uit 2 verdieners.
Nu gezien de cricis valt er vaak 1 inkomsten weg en mag we de last van 2 inkomstens dragen.
Welke gek heeft het bedacht dat je een huis verplicht met 2 inkomstens moet betalen?
Is dat wel zo?quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Vroegah had je minder terroristen, derhalve onterechte klacht
Je zegt keurig waar het op staatquote:Op donderdag 31 maart 2011 14:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat we meer keuzemogelijkheden hebben. En dat hangt van meer af dan alleen cijfermatig inkomen.
Hoeveel vrijheid heb je als je minstens HBO MOET hebben voor een "normaal" leven?
Hoeveel vrijheid heb je als je 50% van je inkomen MOET besteden aan wonen?
Hoeveel vrijheid heb je als je in de Randstad MOET werken?
Hoeveel vrijheid heb je als je een hypotheek, 2 auto's, 6 verzekeringen en een te dure pensioensregeling MOET hebben voor een normaal leven?
Je kan wel zeggen dat mijn inkomen hoger is, maar als je die winst MOET uitgeven, heb je er geen zak aan.
Ad Hominemquote:Op donderdag 31 maart 2011 20:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
Als je iedereen hier hoort kan het bijna niet anders dan dat je in een kartonnen doos onder een fietsviaduct leeft.
Dus vertel eens even: wat is je inkomen en wat is je woon- en werksituatie?
Je bedoelt in de tijd dat het belastingtarief op een procentje of 72 lag??quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:22 schreef Vandaag... het volgende:
Rente op je studieschuld is trouwens ook al niet meer aftrekbaar, 20 jaar geleden wel. Als je toen al een schuld had met die ongebreidelde studiefinanciering in die tijd.![]()
![]()
Kan iemand hier die vindt dat wij zeiken, één regeling noemen waarbij de mensen er op vóóruit gegaan zijn tov 20 jaar geleden.
Ook toen was de het belastingstelsel al progressief.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:20 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je bedoelt in de tijd dat het belastingtarief op een procentje of 72 lag??
20 jaar terug bestond de OV jaarkaart niet voor studentenquote:Op vrijdag 1 april 2011 10:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook toen was de het belastingstelsel al progressief.![]()
Verder heeft vandaag wel een punt, want 20 jaar geleden krijg je ongeveer net zoveel studiefinanciering als heden ten dage, daar heeft weinig inflatie correctie op plaats gevonden. Ik heb nog 2 jaar studiefinanciering gehad met reiskosten vergoeding ipv een OV kaart.
Dat klopt.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:32 schreef Farenji het volgende:
Vroeger was de ovkaart gewoon de hele week geldig. En kon je van de uitwonende beurs leven zonder veel bij te hoeven beunen. En hoefde je niks terug te betalen. En kon je zonder problemen heel lang over je studie doen zonder prestatieverplichting.
Wat is je punt?quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook toen was de het belastingstelsel al progressief.![]()
...
Wacht even.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:32 schreef Farenji het volgende:
Vroeger was de ovkaart gewoon de hele week geldig. En kon je van de uitwonende beurs leven zonder veel bij te hoeven beunen. En hoefde je niks terug te betalen. En kon je zonder problemen heel lang over je studie doen zonder prestatieverplichting.
Niks ad hominem. Als je geen inzicht geeft in de door jou als belabberd bestempelde woonsituatie, kan ik je ook niet serieus nemen. Klagen zonder bewijzen helpt niet.quote:
Mijn woonsituatie verandert niets aan mijn argumenten of jouw gebrek daar aan.quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:28 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
]
Niks ad hominem. Als je geen inzicht geeft in de door jou als belabberd bestempelde woonsituatie, kan ik je ook niet serieus nemen. Klagen zonder bewijzen helpt niet.
quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:07 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Niet elk gezin bestaat uit 2 verdieners.
Nu gezien de cricis valt er vaak 1 inkomsten weg en mag we de last van 2 inkomstens dragen.
Welke gek heeft het bedacht dat je een huis verplicht met 2 inkomstens moet betalen?
En waarom niet voor de vorige generatie? die huizen goedkoper heeft gekocht vrouwlief verzorgde kinderen maar die vrouwlief werkt nu ook! dus meer inkomsten en minder uitgave.
Welke startend gezin heeft 2 autos?
Ik woon in een wijk waar veel starters wonen zowel huur als koop en zie hooguit 1 auto per gezin.
Sommige hebben helemaal geen auto! en willen ook graag een huisje kopen maar ze krijgen die hypotheek niet.
Hier woont een stel dat is nu 34 jaar en 33 jaar die kon 10 jaar terug een huis kopen met hun inkomsten 1,5 keer dus gewoon een simpel huisje maar hebben dat niet gedaan omdat ze dat te eng vonden en wouden sparen en voorlopig huren.
Nu zijn ze terug gegaan naar de bank en blijkt dat ze diezelfde soort huis niet meer kunnen betalen en hooguit een simpel flatje (wat nog simpeler is dan hun huidige woning)
Wat doen ze dan fout?
Dus er is geen welvaart.
Wat ik ook niet snap is dat in de jaren 70 veel vrijstaande en 2 onder 1 kap woningen is verkocht/gebouwd en jan modaal kon dit heel makkelijk betalen hoor ik om mij heen van de 65+ generatie.
Serieus 50.000 gulden (1973) voor een twee onder 1 kap woning vlakbij het centrum van Zwolle diezelfde woning in gedateerde staat 350.000 euro 5 slaapkamers carport met garage Z vormige woonkamer.
Hoezo welvaart.
Die overstromen waarna er een of ander kankerwijf met een welgemikte trap ons onder een golf pis trapt en er nog bij gaat staan lachen ook.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:39 schreef n8n het volgende:
[..]
in elke zelfrespecterende stad staan bij evenementen overal pisbakken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |