abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94531393
Vorige deel:Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 8
De kleine babietjes:

***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: 'Ilse', dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
25 december 2010: Ayrton, zoon van Bolleke_666
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
8 februari 2011: 'Puck', zoon van Dizzy-Miss-Lizzy
2 maart 2011: Geert, zoon van DJMO

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door kaatjejannie op 23-03-2011 22:04:50 ]
*poef* nu is het weg
pi_94531578
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:50 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Voor mijn idee is 4flessen+ een schepje bambix beter dan 5flessen voeding. Daarom gaven we de bambix. Waarschijnlijk komt daar de obstipatie van dus hebben we die nu gestopt. Hopelijk lost dat alles op. Mocht dit niet zo zijn dan overleg ik wel met het Cb.

Ik hoop dat ze snel goed poept KJ! Vindt ze het fruit wel lekker? Hier krijgt J. overigens standaard fv.

Ik heb komende week geen tijd voor een meet fannetje, maar daarna wel! Ben benieuwd hoe Anne is gegroeid!

Wie opent er voor mij een nieuw topic
:@
Ilse vindt het heerlijk. Gister bleef het bekkie open gaan voor de pruim. Eigenlijk had ik het plan om te wachten tot ze 6 maanden was. Maar het poepen was zo lastig dat we in overleg met de huisarts eerder gestart zijn. Hopelijk werkt het voor haar.
We zitten op 5 flessen per dag. Wil wel over op 4, maar zie nog niet zo goed hoe ik dat moet gaan doen. En eigenlijk wil ik de laatste nog niet missen. :@ Dat is echt mijn momentje na mijn werkdag (die geregeld tot 23.00 uur duurt)
*poef* nu is het weg
pi_94531686
Waarom staat mijn baby nog in dit topic? Ze is al zes dagen geen kleine baby meer! :P
pi_94531750
Geloof dat ze eens in de zoveel tijd overgezet worden. Als ik dr nu weg haal, dan raakt ze kwijt.
*poef* nu is het weg
pi_94531951
Ja, laat ze maar staan hoor. Ze is ook nog best een beetje klein :)
pi_94533104
Leuk dat Ilse het zo lekker vind!

Eigenlijk hoort mijn stoere Mex al boven aan te staan, woooh!
Doen jullie dat ook dat optrekken aan de armpjes naar zitstand? Mex gaat nu in 1x door naar staan! En dan geeft ie een hele harde gil en gaat heel trots kijken!
pi_94533182
Thanks voor het openen, KJ! Ik zit op de foon.. Fijn dat Ilse het eten lekker lijkt te vinden, hopelijk gaat het steeds beter! Die obstipatie is echt niks! Hier krijgt J.
Om 7.00- 11.00-15.00 en 19.00 uur een fles, nu ook weer rond 22.30uur. Als Ilse die fles nog drinkt lekker zo laten toch!

Ow, mijn mupke wordt weer wakker!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_94536041
Hoeveel doe jij in de fles barbabientjes? Ze is mooi op tijd zeg, 22.28 !
pi_94543595
Claudia bedankt voor je vraag over de slaapzak in t vorige topic. Daardoor dacht ik er ook weer aan en dat scheelde me vannacht weer gedoe met haar netjes instoppen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94543661
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)d-stuk-slimmer.dhtml

De tekst kopiëren is gedoe op mobiel, maar ik zou hier wel de resultaten van willen zien.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 24 maart 2011 @ 08:57:28 #11
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94543733
Yay, Jasmin rolt zich om! Vanavond maar het grotere bedje neerzetten ipv de wieg.

Trouwens kinderen naar de creche en slimmer. Ik vraag me af in hoeverre dat ook gebonden is aan het opleidingsniveau van de ouders. Vaak gaan de kinderen van hoger opgeleiden naar de creche en lager opgeleiden blijft de moeder wat vaker thuis. Is dat ook meegenomen in dit onderzoek, vraag ik me dan af.
pi_94543799
Mijn dochter gaat niet naar de creche, maar blijft ook niet thuis...

Vandaag voor t eerst naar de nieuwe gastouder. Spannend.
*poef* nu is het weg
pi_94543991
Spannend kaatjejannie!
pi_94544198
Goed zo Jasmin! Anne rolt inmiddels wel van buik naar rug, maar maakt voor andersom nog totaal geen aanstalten. Ze vindt het niet zo leuk op haar buik, dus waarom zou ze ook? :+

Spannend kaatjejannie!

Wat betreft dat onderzoek: Ik vraag me net als Silmarwen af of het opleidingsniveau van de ouders ook is meegenomen in het onderzoek.
pi_94544257
Ilse doet af en toe een poging om te rollen, maar aangezien het niet lukt, geeft ze het snel weer op.
*poef* nu is het weg
pi_94544399
Meestal wordt met factoren als opleidingsniveau wel rekening gehouden, maar goed, er zit wel wat in ja, net zoals dat parttime creche-kindjes gezonder zouden eten dan kindjes van thuisblijfmoeders. Ik gok dan maar zo dat dat komt omdat Ma Tokkie in de tweede groep valt en Ma met-okay-stel-hersens in de eerste groep.

Maar als ik het artikel zo lees dan vind ik het een beetje suggestief, hier haal ik niets andrs uit dan dat kindjes op die leeftijd voorlopen op leeftijdsgenootjes die thuis blijven bij mama. Ik vraag me af hoe dat in verhouding staat tot bijvoorbeeld het derde kind in een gezin, die zal zich ook optrekken aan de oudere twee en heel anders spelen dan de oudste deed.
Ik ga er vanuit dat als ik het zo lees dat het niet zozeer gaat om substantieel cognitief voorlopen wat later ook nog terug te zien is in het opleidingsniveau uiteindelijk van de kindjes, maar dat het verschil zich in de loop van de basisschool weer min of meer rechttrekt.

En over mn eigen kinderen maak ik me geen zorgen :P die komen thuis niets te kort aan uitdaging etcetera en gaan straks gewoon naar de psz om daar 'sociaal vaardig' te worden enz. :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door huuphuup op 24-03-2011 09:39:52 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94544521
Wat zeg je, depriveer jij je kinderen zo? Onthoud je ze de creche?

Barbaar!
pi_94544622
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:35 schreef Vanyel het volgende:
Wat zeg je, depriveer jij je kinderen zo? Onthoud je ze de creche?

Barbaar!
:Y
Mijn kinderen zijn enorm zielig :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94544695
Bedoelen ze niet dat het niet van gemeenschapsgeld had 'gemogen' als je er niet mee werkt?

Werk je niet voor de meisjes of om een andere reden? Of is dat privé?
pi_94544996
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:41 schreef Vanyel het volgende:
Bedoelen ze niet dat het niet van gemeenschapsgeld had 'gemogen' als je er niet mee werkt?

Werk je niet voor de meisjes of om een andere reden? Of is dat privé?
ja hoor dat bedoelen ze, maar dat ik nú niet werk wil niet zeggen dat ik nooit gá werken. Daarom vind ik het een storende kortzichtige redenatie. En als ik ga werken over een paar jaar is de kans erg aannemelijk dat ik fors meer belasting afdraag dan de meeste van de figuren die er zo'n mening over hebben :P

Ik werkte voornamelijk vanuit huis als editorial assistant, voor een academisch tijdschrift. Helaas verhuisde de editor van het tijdschrift naar een universiteit in Macau en hij nam het tijdschrift mee, dus daarmee zat ik zonder werk.
Bij Amélie heb ik het eerste jaar dus heel bewust meegemaakt, ondanks dat ik nog studeerde en daarnaast werkte, en dat had ik achteraf bezien voor geen goud willen missen. B. vindt het fijner als de meisjes voorlopig het eerste jaar in ieder geval nog niet naar een crèche gaan en dus hebben dus besloten om het voorlopig met minder geld te doen en blijf ik in ieder geval tot 1 januari thuis.

Het is een hele persoonlijke keuze geweest die voornamelijk op gevoel berust eigenlijk en ik kan er weinig aan uitleggen naar anderen toe haha :D Ik merk wel dat ik het vervelend vind dat B.'s familie met kindjes die wel naar een kdv gaan gepikeerd reageren als ze om mijn uitleg vragen. Ik krijg dan gelijk dingen te horen als "maar ik ben een leukere mama als ik werk" of "nou mijn kindjes doen het super/hebben het naar hun zin/komen niets te kort" enz enz.
Dat ík thuis blijf betekent niet dat ik verder iets vind van wat een ander doet zeg maar :P
Als ik wel al een leuke uitdagende baan had gehad met toekomst dan hadden onze kinders hoogstwaarschijnlijk ook gewoon naar een kdv gegaan.

conclusie :+ samenloop van omstandigheden en gevoelsmatig.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94545033
Ik ben kennelijk ook een barbaar. Ik werk wel, maar mijn kind wordt op maandag en dinsdag opgevangen door grootouders en op woensdag door haar vader. Ach ja, ze komt genoeg in contact met andere kindjes, dus ik maak me geen zorgen.
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:00:50 #22
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94545225
We blijven ons toch maar verontschuldigen naar elkaar hè? :)
Ik doe het ook hoor, ook al voel ik me eigenlijk helemaal niet onzeker over hoe ik/wij het doen. Maar gisteren had ik een gesprek met een mede-moeder over onze vakantie (ja, ja, we gaan met ons kind van straks zeven maanden naar Bali!) en ze reageerde een beetje zuinigjes. En dan ga ik gelijk weer lopen malen of het wel ok is.

Moeten we niet eens afspreken als moeders onder elkaar dat we niet zoveel moeten vinden en ook niet moeten aannemen dat anderen blijkbaar iets vinden?! :)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_94545360
Juist leuk, Bali! Ik vind helaas de onze nog wat jong daarvoor, dus gaan wij binnenkort fijn een weekje naar Duitsland.

Ik ga na mijn verlof weer werken, maar was met alle liefde nog een paar maanden langer thuis gebleven (denk ik nu). Alleen zou ik dan mijn baan kwijt zijn en dat heb ik er niet voor over.
pi_94545361
oh ik verontschuldig me eerlijk gezegd tegenwoordig nergens meer voor :@ borstvoeding, kinderdagverblijf of niet, wat je je kind laat eten, waar je je kind mee naar toe neemt, opvoedstijlen etcetera etcetera.
Het is mijn keuze (vooruit, onze keuze :P) en wat een ander daarvan vindt doet me weinig, maar omgekeerd vind ik zelf ook niets van wat een ander doet, dat is de keuze van die ander.

Er zit natuurlijk een verschil tussen uitleg geven voor je keuze als daar om gevraagd wordt en verontschuldigen voor de keuze die je maakt. (das niet naar jou toe bedoelt Hik haha maar familie enzo wil ik het allemaal best uitleggen waarom we doen wat we doen, maar ik verontschuldig me er niet voor.)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94545389
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:05 schreef Vanyel het volgende:
Juist leuk, Bali! Ik vind helaas de onze nog wat jong daarvoor, dus gaan wij binnenkort fijn een weekje naar Duitsland.

Ik ga na mijn verlof weer werken, maar was met alle liefde nog een paar maanden langer thuis gebleven (denk ik nu). Alleen zou ik dan mijn baan kwijt zijn en dat heb ik er niet voor over.
nouja dat dus, als ik een leuke baan had waarbij die baan dan op het spel stond dan is de keuze heel anders.

Lijkt me heerlijk, 7 maanden Bali O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94545765
Je kunt er echt wel vanuit gaan dat er gecorrigeerd is voor sociaal-economische status van de ouders als het onderzoek is uitgevoerd door een universiteit, hoor! Dat neemt niet weg dat het natuurlijk interessant is om meer details over het onderzoek te lezen. Ik zou wel benieuwd zijn naar de meetinstrumenten: hoe is 'slimmer' bijvoorbeeld gedefinieerd en gemeten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 maart 2011 @ 10:20:50 #27
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94545781
wij komen net bij de huisarts vandaan; altijd fijn om te horen dat je zelfdiagnose klopt :') ik mag voorlopig weer gaan smeren met micoonazolnitraat. luieruitslag = candidaschimmeltje. en nav de poepluier kreeg ik ook nog de bevestiging dat ik last heb van hyperlactatie. Daa zei hij verder niets over aangezien hij wel doorhad dat ik me al had ingelezen erover. Voor de krampjes door de hyperlactatie moest ik masseren en zorgen dat hij zich met zn beentjes kon afzetten als hij dat wilde. Infacol / cinababy zouden volgens hem allemaal niet werken ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94545792
We hebben trouwens zojuist gehoord dat Lena ook een 3e dag naar het kinderdagverblijf kan en dat er al een plek is vanaf 3 maanden in plaats van 5 maanden. Oef. :{ Nou ja, het moet maar.
pi_94545904
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:30 schreef huuphuup het volgende:
Ik ga er vanuit dat als ik het zo lees dat het niet zozeer gaat om substantieel cognitief voorlopen wat later ook nog terug te zien is in het opleidingsniveau uiteindelijk van de kindjes, maar dat het verschil zich in de loop van de basisschool weer min of meer rechttrekt.
Dat geldt voor bijna alle onderzoeken. Meestal krjig je geld voor een jaar of 2-3 onderzoek, is er daarna nog een klein beetje tijd om te publiceren en dan is zowel het geld als de tijd op. Er zijn wel grootschaligere onderzoeken waarin kinderen langere tijd gevolgd worden, maar daarin gaan weer vaak details verloren.

Kortom: het blijft lastig. Het kost tijd om inzichten te verwerven in dit soort kwesties en er zijn verschillende soorten onderzoeken voor nodig. Ik zou me er ook niet gauw iets van aantrekken in die zin dat ik andere keuzes voor mijn kind zou maken. Dan loop je al gauw achter de waan van de dag aan.
pi_94546091
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:00 schreef Hik het volgende:
Moeten we niet eens afspreken als moeders onder elkaar dat we niet zoveel moeten vinden en ook niet moeten aannemen dat anderen blijkbaar iets vinden?! :)
Het is gewoon lastig. Je kunt amper iets over je eigen keuzes zeggen zonder een ander daarmee te kwetsen. Ik heb al zo vaak toelichting gegeven op de voedselkeuzes die wij bijvoorbeeld voor Ivan maken en anderen blijven daar maar aanstoot aan nemen. En tja, ik vind het ook niet een kwestie van 'anders is net zo goed'. Als ik mijn keuzes niet beter zou vinden zou ik ze ook niet maken. :Y) Maar het is wel zoals huup zegt: leven en laten leven.
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:36:06 #31
54772 Silmarwen
pi_94546210
Claudia, ik vond het vaak vies tegenvallen hoe er gecorrigeerd werd op sociologisch vlak en dta gaf vaak een onvolledig beeld, ook van universitaire onderzoeken. Ook worden de berichten vaak te kort door de bocht gepubliceert in de media wat een vertekend beeld geeft.

Hier ook een gestudeerde thuismoeder, alleen de studie niet afgemaakt omdat ik kinderen wilde. Toen Yade een jaar werd en ik de IBG terug moest gaan betalen, ben ik gaan werken. Toen zwanger geworden van Jasmin en Knut zijn eigen bedrijf wat veel tijd kost, en de kinderopvang kosten kwamen op evenveel als mijn loon uit, deed mij het besluit nemen om thuis te blijven met de kinderen. We twijfelen nog over een eventuele derde, omdat de kans op vroeggeboorte en zwangerschapdiabetes groot is, en ik misschien zelfs een schildklierafwijking heb. Als dat zo is, is het einde verhaal en ga ik weer studeren (ok- of icverpleegkundige) zodra de jongste naar school gaat.

Ik vind het lastig hier mijn mening te geven over onze opvoeding omdat je dan meteen veroordelend bent. So be it. Ik wil best uitleggen waarom ik tot die mening kom, maar ga me er niet voor verontschuldigen. Ik ben toch een botte hork. :+ Ik ben het heel vaak niet eens met veel OUD mamma's, neemt niet weg dat ik van mening ben dat ieder het voor zich moet weten, het zijn tenslotte niet mijn kinderen. Maar ik ga me zeker niet verontschuldigen voor de keuze's die wij maken in de opvoeding van onze kinderen. En wat je zegt Claudia, ik vind mijn keuze dan inderdaad beter, en dan ben je dus meteen veroordeled, wat je in principe ook bent. Want ik keur een keuze van een ander, voor mijzelf af. Daarom post ik eigenlijk sinds een jaar of 2 weinig hier, omdat zodra je het niet eens bent met de meerderheid, je nogal snel afgebrand wordt.
pi_94546214
Ik ben thuis geweest totdat X bijna 2 was en nu werk ik 3 dagen.
Ze gaan beide 3 dagen naar het kdv.Soms dan baal ik wel dat ik zoveel mis van ze maar ik heb zoveel meer energie op de dagen dat ik niet werk nu. Dat thuis zitten was een jaar leuk maar daarna was ik er echt klaar mee.

Ik vind het in dit topic best lastig om soms niets te zeggen. :@ Ik weet dat ik heel erg anders en geitenwollensok ben. Ik ben voor borstvoeding, rapley co-sleepen en dat gaat soms zo moeilijk samen met andere mensen.
pi_94546386
Wanneer ging V. naar het kinderdagverblijf, Pvoesss? Toen hij 3 maanden oud was? Hoe is dat bevallen?
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:42:52 #34
54772 Silmarwen
pi_94546411
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:36 schreef Pvoesss het volgende:
Ze gaan beide 3 dagen naar het kdv.Soms dan baal ik wel dat ik zoveel mis van ze maar ik heb zoveel meer energie op de dagen dat ik niet werk nu. Dat thuis zitten was een jaar leuk maar daarna was ik er echt klaar mee.

Ik vind het in dit topic best lastig om soms niets te zeggen. :@ Ik weet dat ik heel erg anders en geitenwollensok ben. Ik ben voor borstvoeding, rapley co-sleepen en dat gaat soms zo moeilijk samen met andere mensen.
Ik vind juist dat die opvoedingsstyle overheersend is op FOK!. :D

Yade is trouwens een jaar lang naar het KDV geweest 1 dag in de week en ze vond het geweldig. Nu 2 ochtenden PSZ, wel jammer dat Jasmin die dag KDV gaat missen maar aan de andere kant heeft zij een grote zus en was Yade alleen.
pi_94546493
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:36 schreef Pvoesss het volgende:

Ik voel dus echt totaal die drang niet om een ander te vertellen over wat dan ook of om iets te zeggen als ik iemand iets zie doen wat niet strookt met hoe ik het doe. :D
Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, als t kind met het koppeke tegen de verwarming wordt gegooid is t wat anders :P Maar echt, ieder voor zich en leven en laten leven. Ik kan er niet wakker van liggen. Ik geloof dat ik weinig evangelie-drang bezit :+
Als men vraagt hoe wij iets doen of zien wil ik daar best uitleg over geven en tot op zekere hoogte kun je er een discussie over hebben maar eigenlijk doe ik dat nooit zo omdat het gewoon heel persoonlijk is allemaal. (en heel gevoelig ligt altijd.)

Ik merk wel aan mensen dat men dénkt dat je een oordeel over hen hebt als je bepaalde keuzes maakt. Zo durfde B.'s nichtje niet aan mij te vertellen dat ze gestopt was met bv want ik zou dat wel belachelijk vinden. Kom op zeg :') ik heb wel wat beters te doen :@

offtopic (of waren we dit topic al ontopic geweest? :') )
wij zijn heerlijk buiten een mandarijntje aan het eten en Elin ligt in de doek te knorren. Het is echt prachtig weer hier, ik geniet volop :D

ho, updates, eens met Sil voor wat betreft de opvoedstijl, de geitenwollensokstijl overheerst wel momenteel ja. Gewoon heel sec, er zijn bij de baby's en dreumessen véél moeders die zo opvoeden. niets meer niets minder
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94546519
Nou Sil het is de toon die de muziek maakt en alle keren dat ik je wat zie zeggen zoals in een kdv discussie een tijd geleden en nu in het peutertopic, het komt nogal rottig je strot uit zeg maar en dat is waar mensen over vallen.
Doe nou niet alsof jij afgebrand wordt omdat 'de meerderheid' het anders doet. Het is de manier waarop jij meent de meerderheid te moeten aanspreken op hoe zij het fout doen wat mensen nogal tegen de haren in strijkt.

Pvoess waarom zou je er altijd iets van moeten zeggen als men iets doet wat jij niet zou doen? Ik vind dat er bovenop duiken als men voor de 6 maanden bijvoeding geeft bijvoorbeeld. zo irritant. Ik ga er vanuit dat juist hier op Fok! men nadenkt over zijn/haar keuzes en dat die keuze dan niet jouw keuze zou zijn is dan jammer.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94546528
Ik heb het idee dat het op Fok! een beetje afhangt van de 'generatie' ouders. In het dreumestopic is er best veel attachment parenting en hier in het kleine baby'tjestopic lijkt meer een pragmatische opvoedstijl te heersen.
pi_94546531
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben trouwens zojuist gehoord dat Lena ook een 3e dag naar het kinderdagverblijf kan en dat er al een plek is vanaf 3 maanden in plaats van 5 maanden. Oef. :{ Nou ja, het moet maar.
Oef inderdaad! Gaat Ivan daar dan ook heen? Vanaf wanneer gaat ze dan? Jelle gaat over 2 weken wennen
pi_94546608
Tja Puck gaat met 10 weken al naar het kdv. Doordat ik vooraf al zo lang ziek was heb ik maar 10wkn verlof en door ziekte ook minder vakantiedagen opgebouwd.
Ik baal er erg van maar ik kan er niks aan veranderen dus slikken en gewoon doen maar ;(
The way you rock'n'roll
pi_94546611
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:47 schreef mrien het volgende:

[..]

Oef inderdaad! Gaat Ivan daar dan ook heen? Vanaf wanneer gaat ze dan? Jelle gaat over 2 weken wennen
Ja, ze gaan samen in één verticale groep! We kunnen er nog wel voor kiezen om haar tot 5 maanden thuis te houden, maar dat is organisatorisch voor ons heel lastig: veel heen en weer vliegen tussen thuis, kinderdagverblijf en schoonouders, en ik kan dan niet al mijn uren maken waardoor ik 's avonds of in het weekeinde bij moet werken. Dus ja, het moet maar. Het is verstandiger, maar ik kijk er wel wat tegenop.

Lena gaat over 3,5 week al wennen dan!
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:51:14 #41
54772 Silmarwen
pi_94546656
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou Sil het is de toon die de muziek maakt en alle keren dat ik je wat zie zeggen zoals in een kdv discussie een tijd geleden en nu in het peutertopic, het komt nogal rottig je strot uit zeg maar en dat is waar mensen over vallen.
Doe nou niet alsof jij afgebrand wordt omdat 'de meerderheid' het anders doet. Het is de manier waarop jij meent de meerderheid te moeten aanspreken op hoe zij het fout doen wat mensen nogal tegen de haren in strijkt.

Pvoess waarom zou je er altijd iets van moeten zeggen als men iets doet wat jij niet zou doen? Ik vind dat er bovenop duiken als men voor de 6 maanden bijvoeding geeft bijvoorbeeld. zo irritant. Ik ga er vanuit dat juist hier op Fok! men nadenkt over zijn/haar keuzes en dat die keuze dan niet jouw keuze zou zijn is dan jammer.
Niet dus, ik heb nooit gezegd dat iemand iets fout doet, ik zeg alleen dat ik het zo niet wil doen en waarom ik dat zo niet wil doen. Ik ben erg rechtdoor zee, ik houd niet van omslachtig kusje knufje kroel geneuzel. Als er wordt gevraagd naar een mening, dan wil ik die best geven. anyways, geen zin in weer deze eindeloze circelredenatie.

Ik ben net wezen wandelen met Yade en Jasmin en het was echt warm! Jazzy lekker slapen, Yade al kwebbelend naast me. Vandaag voor het eerst peer gegeven, dat was duidelijk een groter succes dan de banaan. xD

Trouwens, over 2 weekjes is ze zes maanden, ik las dat je dan al kan oefenen met een beker? Ik zie dat toch niet helemaal zitten met Jasmin, is dat niet wat vroeg en onhandig? En hoe zat het nou met brood enzo? Suf hoe snel je dat allemaal weer vergeet van je eerste. :D
pi_94546716
ik vind in dit topic dat ik echt mijn mening niet altijd kan zeggen. Ook niet als ik over mezelf wil vertellen. In andere topics heb ik dat niet eigenlijk.

Ja bij precies 3maanden Claudia.
hij heeft er echt naar zijn hij speelt er veel, is tevreden en ze knuffelen veel met de kleintjes.
(ook met de grotere zijn ze echt fijn als een kind ze een kus wil geven dan kan dat, even kroelen geen probleem. O+ )
Ik observeer altijd even hoe het met ze is zonder dat ze het door hebben voor ik de deur uitloop of ophaal en ik zie ze dan beide tevreden :Y

ik vind het moeilijk maar ze klagen beide niet :D
pi_94546900
Silmarwen, uit mijn hoofd: met 6 maanden broodkorst en met 7 maanden (licht verteerbaar) brood. Maar ik zou even het introductieschema op borstvoeding.com goed bekijken. Dat vond ikzelf in ieder geval een fijne, voorzichtige leidraad.

En Ivan hebben we meteen met 6 maanden al een beker gegeven. Ging prima en hij is niks anders gewend. Natuurlijk hielpen we hem wel nog lange tijd, maar hij drinkt nu al heel lang met groot gemak uit een gewone beker.
pi_94547009
Ik weet dat wij het anders doen dan anderen. Ik had er zelf ook andere ideeën over, maar ik heb me bij moeten stellen. Ik volg Ilse, en kijk naar hoe zij het doet.

Ik zie Ilse over een maandje echt nog niet uit een beker drinken. Maar wie weet hoe ze over een maand zal zijn.
*poef* nu is het weg
pi_94547013
Ik denk dat de manier waarop je een mening verkondigt al veel kan schelen.

En het ligt aan de heersende tendens in een topic. In het dreumestopic hebben juist de pragmatische moeders het idee dat ze niet alles kunnen zeggen.
The way you rock'n'roll
pi_94547052
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het idee dat het op Fok! een beetje afhangt van de 'generatie' ouders. In het dreumestopic is er best veel attachment parenting en hier in het kleine baby'tjestopic lijkt meer een pragmatische opvoedstijl te heersen.
En plooibaar als je bent, attach jij bij Ivan en pragmateer je bij Lena?

Ik zit natuurlijk pas een paar weken in dit topic, maar ik ben niet zo goed in niet zeggen wat ik vind. Heb in die 6 weken ook nog niet het gevoel gehad dat dat hier niet kon.
Sommige andere OUDtopics vind ik wat dat betreft veel vervelender. Maar daar blijf ik dan ook fijn weg :)
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:04:05 #47
54772 Silmarwen
pi_94547157
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
Silmarwen, uit mijn hoofd: met 6 maanden broodkorst en met 7 maanden (licht verteerbaar) brood. Maar ik zou even het introductieschema op borstvoeding.com goed bekijken. Dat vond ikzelf in ieder geval een fijne, voorzichtige leidraad.

En Ivan hebben we meteen met 6 maanden al een beker gegeven. Ging prima en hij is niks anders gewend. Natuurlijk hielpen we hem wel nog lange tijd, maar hij drinkt nu al heel lang met groot gemak uit een grote beker.
Hmm dan toch maar eens proberen. We hebben lang getreuzeld met Yade en een beker, die was ook nogal... onhandig. Die mepte dan dr beker om uit enthousiasme. Gewoon een plastic bekertje en dan slokjes water ofzo?

Het schema is nu:
08:00 fles
09:00 paar hapjes fruit
12:00 fles
13:00 eventueel nog wat hapjes fruit
16:00 fles
17:00 half potje groente
23:00 papfles

Ik denk dat ik tweede beetje fruit dan vervang voor een korstje brood. Ze is wel gek op dingen vasthouden en in dr mond proppen maar Rapley vind ik eng en het lijkt me ook naar steeds te moeten kokhalzen. Ik denk dat ik dan tijdens het fruit een paar slokjes water geef en tijdens het brood en groente ofzo. Ze wordt al zo groot. :')

Ik heb vaak het idee dat ik in het peutertopic absoluut niet pas. Veel draagdoek/Rapley/borstvoeding/rooming moeders. En dat vind ik allemaal helemaal niets. nou borstvoeding vind ik niet niets. :D Maar dat lukt me gewoon niet zonder dat ik helemaal depri wordt en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Hier vind ik het relaxter.
pi_94547235
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:00 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik weet dat wij het anders doen dan anderen. Ik had er zelf ook andere ideeën over, maar ik heb me bij moeten stellen. Ik volg Ilse, en kijk naar hoe zij het doet.

Ik zie Ilse over een maandje echt nog niet uit een beker drinken. Maar wie weet hoe ze over een maand zal zijn.
Hier ook zo. Ik probeer het allemaal te doen zoals ik denk dat het voor Anne het beste is en dat komt vaak niet overeen met wat hier gezegd wordt/door de meeste ouders gedaan wordt. En soms is dat best moeilijk en zeg je er ook maar gewoon niets over ;)

Ik weet nog dat ik me hier na de eerste moeilijke week bijna niet durfde te melden omdat iedereen zo pro-borstvoeding was (ik ben ook niet anti hoor ;)) en dat het bij mij vanwege allerlei omstandigheden niet gelukt was. Stom eigenlijk, dat je het je zo kunt aantrekken wat mensen die je niet persoonlijk kent wat je vinden...
pi_94547263
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:04 schreef Silmarwen het volgende:

[..]
Ik heb vaak het idee dat ik in het peutertopic absoluut niet pas. Veel draagdoek/Rapley/borstvoeding/rooming moeders. En dat vind ik allemaal helemaal niets. nou borstvoeding vind ik niet niets. :D Maar dat lukt me gewoon niet zonder dat ik helemaal depri wordt en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Hier vind ik het relaxter.
Dan kom je er te weinig. De meesten die daar posten zijn namelijk helemaal niet zo en hebben het daar ook helemaal niet over. Als je dit over het dreumes topic zou zeggen zou ik je wel gelijk geven overigens.
The way you rock'n'roll
pi_94547360
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:06 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Hier ook zo. Ik probeer het allemaal te doen zoals ik denk dat het voor Anne het beste is en dat komt vaak niet overeen met wat hier gezegd wordt/door de meeste ouders gedaan wordt. En soms is dat best moeilijk en zeg je er ook maar gewoon niets over ;)

Ik weet nog dat ik me hier na de eerste moeilijke week bijna niet durfde te melden omdat iedereen zo pro-borstvoeding was (ik ben ook niet anti hoor ;)) en dat het bij mij vanwege allerlei omstandigheden niet gelukt was. Stom eigenlijk, dat je het je zo kunt aantrekken wat mensen die je niet persoonlijk kent wat je vinden...
Ik heb met het meeste geen moeite maar vond het stoppen met bv idd ook lastig om hier te melden. Op dit moment is puck ook de enige van zijn leeftijd hier die fv krijgt en ik vind het lastig dat ik mijn vragen niet kwijt kan. Want die flessen en hoeveelheid zijn best een geklooi 8)7
The way you rock'n'roll
pi_94547383
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En plooibaar als je bent, attach jij bij Ivan en pragmateer je bij Lena?
:D!

Eerder andersom. Ivan sliep bijvoorbeeld rond deze periode al op zijn eigen kamer en Lena wil ik bij me houden. Bij Ivan ben ik na 3 maanden gestopt met de borstvoeding en deze keer wil ik graag zo lang mogelijk voeden.

Maar ik herken wel erg wat kaatjejannie zegt: je volgt ook je kind gewoon. Ivan sliep heel onrustig en daarom ging hij naar zijn eigen kamer. Lena is heel zoet, dus tja, waarom niet lekker bij ons blijven? Ik lig er niet wakker van. En als de borstvoeding om een of andere reden niet goed loopt dat stap ik weer op flesvoeding over.

Uiteindelijk ben ik dus wel vrij pragmatisch, geloof ik. Ik probeer in ieder geval het grote geheel te overzien. Elke kleine keuze lijkt nu misschien heel belangrijk, maar in the grand scheme of things valt dat vast reuze mee. :+ Zo ook met die bekers: Ivan leerde meteen de juiste motoriek om uit een beker te drinken en pas veel later kon hij ook zelf de beker vasthouden. Een kindje dat een antilekbeker krijgt leert eerst hoe hij de beker aan de mond moet zetten en pas later komt de mondmotoriek. Uiteindelijk komen ze er allemaal wel. Ik ken geen volwassene die nog uit een antilekbeker met tuit drinkt. :Y)
pi_94547393
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:06 schreef Fannetje het volgende:

[..]

. Stom eigenlijk, dat je het je zo kunt aantrekken wat mensen die je niet persoonlijk kent wat je vinden...
Dat inderdaad, ik had gister afgesproken met iemand die ik ook via internet ken, zij had een keer op twitter een opmerking gemaakt over kindernamen, en ik voelde me enorm aangesproken. Opvoeden is zoiets persoonlijks, dat ik me onzeker ga voelen als anderen het anders doen. Want doe ik het dan fout?
Zo heb ik enorm geworsteld met de bv, ik ging er zelf zo ongeveer aan onderdoor. Ik heb enkele malen op het punt gestaan om of Ilse wat aan te doen, of mezelf :'( . Omdat ik te graag door wilde zetten. Durfde hier (en elders) niet echt te zeggen hope het daadwerkelijk ging. nu vind ik het ook eng, en misschien haal ik het zo weer weg.
*poef* nu is het weg
pi_94547433
quote:
Ik heb vaak het idee dat ik in het peutertopic absoluut niet pas. Veel draagdoek/Rapley/borstvoeding/rooming moeders. En dat vind ik allemaal helemaal niets.
Maar zijn dat dan mensen die hun kind graag in de draagdoek hebben of mensen die vinden dat het zielig is als je een kind in de kinderwagen doet?
Rooming is samen slapen? Mag dat ook naast je eigen bed zijn of telt het dan niet?

Tot mijn eigen hele grote schrik ben ik vooralsnog een draagdoek-/borstvoeding-/cosleepermoeder. Omdat ik merk dat we dat zoetige dragen allebei heel fijn vinden (goed voor mijn spierontwikkeling ook) en haar geluiden in de cosleeper me wel wakker houden, maar ik door even mijn hand uit te steken ook een hoop voor haar kan doen. Maar of ik dat nog steeds de moeite vind als ik weer ga werken...
pi_94547497
Ik vind dragen heerlijk, maar de kinderwagen met boodschappen doen een stuk makkelijker. Ik kijk per keer. Toen ik bv gaf, was rooming in inderdaad ideaal. Maar nu met de fv slapen we beide beter nu ze op haar eigen kamer slaapt.
*poef* nu is het weg
pi_94547519
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:10 schreef kaatjejannie het volgende:
Zo heb ik enorm geworsteld met de bv, ik ging er zelf zo ongeveer aan onderdoor. Ik heb enkele malen op het punt gestaan om of Ilse wat aan te doen, of mezelf :'( . Omdat ik te graag door wilde zetten. Durfde hier (en elders) niet echt te zeggen hope het daadwerkelijk ging. nu vind ik het ook eng, en misschien haal ik het zo weer weg.
Quoten we het gewoon, dan kan dat niet ;)
Je (men, iedereen) bent natuurlijk ook hartstikke hormonaal met voeden. Bij mij ging het echt moeilijke relatief snel voorbij maar die 2 à 3 weken was het verschrikkelijk. Nu al vraag ik me af waarom het allemaal zo zwaar moest zijn.
pi_94547564
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Quoten we het gewoon, dan kan dat niet ;)
Je (men, iedereen) bent natuurlijk ook hartstikke hormonaal met voeden. Bij mij ging het echt moeilijke relatief snel voorbij maar die 2 à 3 weken was het verschrikkelijk. Nu al vraag ik me af waarom het allemaal zo zwaar moest zijn.
:{
*poef* nu is het weg
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:17:09 #57
54772 Silmarwen
pi_94547633
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dan kom je er te weinig. De meesten die daar posten zijn namelijk helemaal niet zo en hebben het daar ook helemaal niet over. Als je dit over het dreumes topic zou zeggen zou ik je wel gelijk geven overigens.
Ik zei ook dat ik het idee heb. Niet dat het zo is, ik krijg alleen dat gevoel altijd heel erg. En ik lees elk topic, ik post er alleen heel weinig, omdat ik dat gevoel heb.

Ik heb ook lang met dat borstvoedingsverhaal gezeten. Het is niet dat ik niet wilde, het lukte me niet. En als ik dan lees over hoe vrouwen hier tot bloedens toe borstvoeding geven met en zonder medicijnen en allerlei andere dingen, dan heb ik zoiets van "die zullen vast vinden dat ik het niet genoeg heb geprobeert." Maar ok met andere dingen zoals Jasmins naam. en dat wil ik niet zeggen om er een drama over te maken want mij maakte het niet uit, maar even als voorbeeld Iemand had gepm'd omdat Jazzy's tweede naam hetzelfde was als iemand anders eerste naam. De pm's die ik daarover heb gehad. Ik krijg vaak het gevoel dat FOK! veel meer leeft bij veel mensen hier, dan bij mij.

En Vanyel, ik heb geen idee eigenlijk behalve dan dat ik lees dat een Baby Bjorn vreselijk is enzo, en dat je kind niet genoeg warmte en genegheid krijgt als het niet bij je in bed slaapt. Vast niet als steek bedoeld ofzo, maar dan ga je niet vertellen dat je vandaag een stukje heb gewandeld met je kind in zo'n draagzak. :D

KJ, ik heb zo'n drama gehad met Yade en borstvoeding, ik werd er echt depressief door. Yade huilde en huilde maar, en ze wilde niet happen en ik moest maar kolven. Op een gegeven moment was het advies 15 min kolven, dan wachten, dan 10, dan wachten, dan 5. Ik was alleen maar aan het kolven en kolven en kolven en Yade krijsen en krijsen. Jasmin hapte niet aan en ik besloot meteen, fles. Klaar. Ik ging dat niet nog een keer doen, ik vond het echt afschuwelijk. De meeste herinneringen die ik aan de eerste drie maanden heb met Yade, zijn borstvoeding drama gerelateerde herinneringen, mede door FOK! en de toen enorme hetze van pro borstvoeding.
pi_94547746
Pvoess, ik wil je niet voor de schenen trappen, maar wij respecteren hier dat je zo bent, borstvoeding, rapley,samen slapen enz. meer moeders doen hier dat en die gaan prima samen met de bijvoedende,flesgevende moeders:P
Je bent goed bezig en ga vooral lekker zo door!
Maar andersom doe jij altijd zo geschokt en verbaasd wat soms een beetje nutteloos is.
Je weet toch allang dat moeders hun kindjes voor 6 maanden bijvoeden, een flesje geven en ze hun baby's in hun eigen kamertjes laten slapen?
ik vind het erg irritant als er iemand een keer een vraag over rijstebloem of wortelprut of niet goed slapen in z'n bedje meteen afgebrand word, dan durven mensen hier niks meer te zeggen en dat is gewoon jammer.

Als iemand hier vertelt over 15x borstvoeding per dag en 3 x eruit s'nachts denk ik ook vaak, prop er een fles in, veel rustiger voor moeder en kind, maar dat ga ik echt niet zeggen.
Of een hele dag het kind in die draagdoek, ik zou er niet mee vooruit komen in m'n huis en met boodschappen doen prop ik heel mijn wandelwage vol, ipv te sjouwen.
Misschien stomme voorbeeldjes, maar weet ff niets beter.

Wat de creche betreft, het maakt mij geen zak uit of Mex op zijn eerste nog niet sociaal is, ik hou hem nu lekker bij mij thuis, daar heb ik nu de kans voor, bij een tweede gaan ze misschien wel allebei naar de creche omdat ik dan een leuke baan heb.
pi_94547761
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:15 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

:{
Je hoeft t maar te zeggen en de quote is weer leeg hoor.

En mijn bvdrama was achteraf niet zo erg als het op het moment zelf leek, dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jullie ook zo was.
pi_94547876
quote:

[..]

Hmm dan toch maar eens proberen. We hebben lang getreuzeld met Yade en een beker, die was ook nogal... onhandig. Die mepte dan dr beker om uit enthousiasme. Gewoon een plastic bekertje en dan slokjes water ofzo?
Ik heb er wel een filmpje van. Let niet op het suffe muziekje, want ik zat toen in mijn 'ik leuk mijn filmpjes op met een geinig muziekje eronder'-fase. Rond 1:00 minuut komt de beker aan bod. We hadden een simpel Ikeabekertje met 2 oortjes. Zo kon Ivan ook leren om de beker zelf vast te houden. Dit filmpje was van 23 mei, dus hij was hier ongeveer 6,5 maand oud.

Hij leerde al heel snel hoe hij met die beker om moest gaan. Natuurlijk was hij wel onhandig, maar doordat hij de ruimte kreeg pikte hij het snel op. Het komt nog steeds wel eens voor dat hij de beker ineens omkiepert, hoor. Zo moest hij gister met een natte broek naar huis. }:|
pi_94547906
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Je hoeft t maar te zeggen en de quote is weer leeg hoor.

En mijn bvdrama was achteraf niet zo erg als het op het moment zelf leek, dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jullie ook zo was.
:*
Het bv drama en vooral mijn eigen drama zit me gewoon nog heel hoog. Misschien nog wel te hoog. Misschien moet ik er wel wat mee, maar ik zou niet weten wat. Misschien moet ik het meer tijd geven ofzo.
*poef* nu is het weg
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:26:34 #62
54772 Silmarwen
pi_94548000
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb er wel een filmpje van. Let niet op het suffe muziekje, want ik zat toen in mijn 'ik leuk mijn filmpjes op met een geinig muziekje eronder'-fase. Rond 1:00 minuut komt de beker aan bod. We hadden een simpel Ikeabekertje met 2 oortjes. Zo kon Ivan ook leren om de beker zelf vast te houden. Dit filmpje was van 23 mei, dus hij was hier ongeveer 6,5 maand oud.

Hij leerde al heel snel hoe hij met die beker om moest gaan. Natuurlijk was hij wel onhandig, maar doordat hij de ruimte kreeg pikte hij het snel op. Het komt nog steeds wel eens voor dat hij de beker ineens omkiepert, hoor. Zo moest hij gister met een natte broek naar huis. }:|
Yade gooit haar beker ook nog regelmatig om hoor. :D
Maar dat ziet er idd wel indrukwekkend uit! Ik heb nog ruim 3 weken om te wennen aan het feit dat ze 6 maanden wordt, en dan zelf dingen kan eten, en drinken. :D
pi_94548081
Ja maar het is inderdaad ook hoe je om gaat met de flesvoeding en eten en dingen Fannetje.
Het gaat me er vooral om eigenlijk hoe bewust een ouder is met de dingen..

Als je iets doet als je er zelf goed over na hebt gedacht dan vind ik het fijn je posts te lezen.
Als je iets doet omdat het nou gewoon makkelijk is of je ook niet in wil lezen heb ik best moeite er mee. Zoals een potje bij 4 maanden omdat het op het potje staat :)

Ik wil ook best meedenken met de flesvoeding hoor DML.

Rooming in is in je eigen kamer waar maakt dan niet uit. :) Vanyel

Zo weet ik zelf dat ik flesvoeding niet de goede benaming kan vinden maar dat het voor mij kunstvoeding is. Want in de fles kan tenslotte ook gekolfde melk zitten. :)
En toch zie ik mezelf altijd flesvoeding typen (althans dat probeer ik) omdat ik wel kan begrijpen dat het kunstvoeding noemen misschien wel naar kan klinken voor de fles moeders.

Maar ik snap dat ook gewoon niet. Zoals de olijfolie ik snap het niet. Dat je het wil geven vind ik prima maar ik wil dan graag weten waarom. Als jij mij uit kan leggen waarom je dat geeft dan denk ik oke die heeft er goed over nagedacht. Ik denk graag na over wat ik doe en een waarom.
Ik vind het gewoon iets om mee te koken en ik kom de mainstream dingen ook enkel hier tegen :Y

Zoals bijvoeden voor de zoveel maanden snap ik prima als je er een goede reden voor hebt.
En ook in de eigen kamer laten slapen vind ik prima als beide er tevreden mee zijn.

Waar ik vooral moeite mee heb is het gevoel dat sommige de dingen doen omdat vele het ook zo deden en die kinderen zijn toch ook oud geworden.
pi_94548141
Wij oefenen in bad, daar mag je lekker knoeien
pi_94548195
Nou juist op Fok! doen mensen het volgens mij niet omdat iedereen het zo deed en er op groot is geworden. Ik heb het idee dat mensen hier juist (te) veel nadenken over hun keuzes.
The way you rock'n'roll
pi_94548342
Troeta, wat een geweldige foto! :D Dat ziet er indrukwekkend uit.
pi_94548541
Ja, ik sta soms versteld hoe goed hij het al kan en eigenlijk dat hij het meteen snapte. Dat het water uit de bovenkant komt bedoel ik.
Deze foto is van een maand geleden en toen kwam er nog wel eens te veel water in zijn mond, maar nu neemt hij hele nette slokjes.
Het valt nog wel eens uit z'n handen hoor, maar tuitbekers gaan ook al heel goed en hij vind het leuk om alles zelf te doen.
De fles pakt hij op het laatste gedeelte ook al zelf vast en laatst graaide hij zo het lepeltje van de broccoliprut uit m'n handen en nam zo een hap!
Ik kan zelf ook niet meer iets drinken met hem op schoot, want hij wil het steeds pakken.

Zo leuk al die dingetjes die baby's ineens gaan doen :D
pi_94548568
Leuke foto Troeta :D
The way you rock'n'roll
pi_94548831
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:51:47 #70
54772 Silmarwen
pi_94549072
Leuke foto idd!

Jasmin snapt het draaien echt helemaal.... Jasmin op het kleed, ik wil lunch maken, Yade plast in dr broek (ze is een beetje ziek, wrsch oorontsteking) Yade verschonen en dweilen, Jasmin op dr buik en spugen daardoor, Yade schoonmaken, Jasmin schoonmaken, nog een keer dweilen. -.-

Handig die spitsuren!
pi_94549351
Kan het dat de baby acne pukkeltjes door lopen op de romp? :?
The way you rock'n'roll
pi_94550128
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kan het dat de baby acne pukkeltjes door lopen op de romp? :?
volgens mij wel :Y
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94550566
Was bij Mex ook DML

heeft ie het erg de baby-acne?
pi_94550572
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:19 schreef huuphuup het volgende:

[..]

volgens mij wel :Y
Oké :)
Het ziet er precies hetzelfde uit als op zijn gezicht maar voordat ik een zoveelste ziekte over het hoofd zie of zo :@

Het wordt steeds erger Troeta. Niks zacht babyhuidje meer.
The way you rock'n'roll
  donderdag 24 maart 2011 @ 12:32:26 #75
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94550657
Zo... Ik let even niet op en er barst gelijk een hele discussie los. :)
Tja, ik blijf het lastig vinden. Ik denk ook wel eens "wat doet die nou?!" maar ik zou eerder mijn tong afbijten dan over zo'n gevoelig onderwerp iets zeggen. Maar ik besef ook dat ik in mijn enthousiasme over mijn "ergonomisch verantwoorde" drager vast ook wel eens een onzekere BB-draag-moeder heb gekwetst.

Pvvvoes: heb je wel door dat jouw "als je het maar kunt uitleggen/als je er maar over hebt nagedacht" ook wel een beetje uit de hoogte kan overkomen? Al mijn stekels gingen overeind staan toen mijn schoonmoeder zich afvroeg "of ik wel genoeg had nagedacht" over het stoppen met bv.
Eerlijk gezegd denk ik dat er door ouders over dingen eerder te veel dan te weinig wordt nagedacht en mijn eerste aanname zal dan ook altijd zijn dat, ook al maakt iemand een andere keus voor zijn kind dan ik, dat daar natuuuurlijk over is nagedacht. De suggestie, zeker van iemand die mij kent, vond ik in elk geval nogal beledigend.
En let op: pragmatisch (soms ook: kiezen voor de makkelijkste weg) met zaken omgaan (dus in mijn geval: stoppen met bv toen ik begon met werken omdat ik kolven op het werk niet zag zitten) is OOK een keuze. Ook al heb ik niet alle onderzoeken gelezen of me overal tot in de naad in verdiept, ik geloof (!) dat mijn (!) kind prima gedeid bij een relaxte moeder die zich niet overal druk om maakt (en hiermee probeer ik niet te suggereren dat mensen die wel onderzoeken lezen, neurotische ouders zijn :+ )

Tjonge jonge. Ik kan me toch echt niet voorstellen dat mijn lief dit soort discussies heeft met mede-vaders :P
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_94550702
Die laatste zin Hik :D Zo waar!
The way you rock'n'roll
pi_94550944
hahaha, ik zie ze al op een forum zitten die mannen van ons.
Dan denk ik dat mijn vriend zegt: Waarom is ze ooit met die borstvoeding begonnen? Waarom kookt ze die prut? Haal gewoon een potje!
Wat nou kind bij ons op de kamer? daar word ik wakker van!

heerlijk om een man te zijn...
  donderdag 24 maart 2011 @ 12:41:57 #78
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94550973
Even een concrete vraag: zag hierboven al wat staan over luieruitslag. Neve heeft het nu ook stevig. Wanneer gaan jullie ermee naar de dokter? Of kan ik ook gewoon iets zonder recept halen (ik smeer nu heel veel Bepanten en laat haar lekker in haar blootje liggen af en toe)
pi_94551017
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:32 schreef Hik het volgende:

Tjonge jonge. Ik kan me toch echt niet voorstellen dat mijn lief dit soort discussies heeft met mede-vaders :P
:D

dat dus :+

conclusie, we moeten er een biertje bij nemen en de bbq aanslingeren en gewoon slap ouwehoeren en ons niet zo druk maken. hoewel ik wel moet zeggen dat mijn vriend misschien nog wel meer pro-bv en pro-vers-eten en pro-verantwoorde blabla is dan ik ben. Maar goed, das makkelijk lullen natuurlijk als je het niet zelf hoeft te doen :') :D

En eens met je stelling dat in principe alles een keuze is, ik ga er ook vanuit dat iemand er vast over nagedacht heeft en het in elk geval de keuze is die voor hen werkt.
Ik geef zelf hooguit iets ter overweging aan als ik zie dat iemand ergens mee worstelt (bijvoorbeeld mn buurmeisje die het maar lastig vond om de hond uit te laten met de kinderwagen erbij. Tegen haar heb ik gezegd of ze wel eens een draagzak of doek overwogen had en inmiddels heeft ze een lodger gekocht die ze gebruikt als ze de hond uitlaat.)

Het zonnetje schijnt mensen! Ik ga straks gelijk eens zonnehoedjes passen en vanmiddag of morgen ook maar zonnebrandcrème aanschaffen, voordat het strakjes ineens weer op is. Zul je altijd zien.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94551019
Nog geen ervaring mee Hik dus ik kan je niet helpen.

Claudia! Kiek dan! Ivan shirtje

The way you rock'n'roll
pi_94551090
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:41 schreef Hik het volgende:
Even een concrete vraag: zag hierboven al wat staan over luieruitslag. Neve heeft het nu ook stevig. Wanneer gaan jullie ermee naar de dokter? Of kan ik ook gewoon iets zonder recept halen (ik smeer nu heel veel Bepanten en laat haar lekker in haar blootje liggen af en toe)
Als er witte randen omheen zitten dan is het een schimmel en moet de arts iets voorschrijven ervoor.

Als het enkel vurig rood is zou ik zelf niet direct naar de arts gaan. Ik heb zwitsal zinkzalf gesmeerd hier en dat werkt als een tiet. Gewoon dun aanbrengen bij iedere luierwissel en het was na een dag verdwenen. En het was echt heel fors rood hier :X
Er zijn ook heel veel mensen die zweren bij smeren met maizena-papje. Schijnt ook te werken als een trein maar heb ik zelf nooit geprobeerd.

Verder, als het al open is zou ik zarqa spray aanschaffen, dat is ook zink'zalf' maar dan in spray vorm zodat je het niet aan hoeft te raken, das fijner voor je meiske.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94551108
oooh Puck O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94551392
Die zarqaspray is 12 euro zag ik laatst. had hem toch maar niet gekocht want de luieruitslag was al over.
Ik vond vooral het bloot liggen goed helpen, ben alleen wel een paar keer ondergepiest.

Lieve puck O+

Mex gaat rechtop zitten in de wipper, kan die nou nog wel in de wipper?
pi_94551679
Wow, indrukwekkend hoe goed de motoriek van jullie kindjes al is Troeta (drinken uit een beker) en Claudia (het filmpje van Ivan). Anne kan dat dus echt niet, die heeft echt een zwakke motoriek. Als ik dit soort dingen zie, denk ik er weer over om toch maar eens met Anne naar de fysio te gaan. Bij het CB vonden ze het (nog) niet nodig, maar toch... ik twijfel.

Puck! O+

(oh, en nu zal ik maar weer eens naar m'n eigen grote babietjestopic gaan ;))
pi_94552147
Oh, en DML: Als je vragen over de flesvoeding hebt, gewoon stellen hoor. Anne krijgt dus al praktisch vanaf haar geboorte flesvoeding, dus ik heb in ieder geval ervaring.. en er zijn er meer hier!
pi_94552320
Ilse krijgt ook vanaf dat ze 7 weken is de fles hoor.
*poef* nu is het weg
pi_94552397
Deden jullie op verzoek of volgens een vast schema geven?
The way you rock'n'roll
pi_94552436
Er is ook een flesvoedingstopic ergens, geen idee waar ie gebleven is. Er zijn veel meer moeder die vanaf de geboorte of vlak daarna de fles hebben gegeven en die kunnen je vragen wel beantwoorden :Y alleen lezen die waarschijnlijk niet allemaal hier dus daar posten is handiger. Ik ga nu weg dus kan het topic niet schoppen, even de zoekfunctie gebruiken denk ik :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94552502
Op verzoek, en daar kwam al wel gauw wat regelmaat in.
*poef* nu is het weg
pi_94552603
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:26 schreef huuphuup het volgende:
Er is ook een flesvoedingstopic ergens, geen idee waar ie gebleven is. Er zijn veel meer moeder die vanaf de geboorte of vlak daarna de fles hebben gegeven en die kunnen je vragen wel beantwoorden :Y alleen lezen die waarschijnlijk niet allemaal hier dus daar posten is handiger. Ik ga nu weg dus kan het topic niet schoppen, even de zoekfunctie gebruiken denk ik :)
Ik heb hem even omhoog geschopt :)
pi_94552609
Wij begonnen op verzoek, maar omdat Anne een niet erg hongerig kind is (ze gaf het dus niet aan), zijn we na een paar weken al op een min of meer vast schema overgestapt.
Ik ga het flesvoedingtopic even opzoeken!

-edit- hoeft al niet meer zie ik ;)
pi_94552624
Zonnebrand: check!
Zonnehoedjes/petjes of iets anders voor op haar hoofd: uncheck. Daar moet ik nog naar op zoek.

Hier is er een zowaar eens niet direct in slaap gevallen in de draagdoek maar heeft de hele weg naar en in de winkel geïnteresseerd om zich heen zitten kijken.
pi_94552684
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:31 schreef Vanyel het volgende:
Zonnebrand: check!
Zonnehoedjes/petjes of iets anders voor op haar hoofd: uncheck. Daar moet ik nog naar op zoek.

Hier is er een zowaar eens niet direct in slaap gevallen in de draagdoek maar heeft de hele weg naar en in de winkel geïnteresseerd om zich heen zitten kijken.
Ik zag dat de h&m kleine maatjes zonnehoedjes heeft (wit en blauw), verder heeft de prenetal wel iets maar nog niet zoveel.
Ik ga zo maar even bij de h&m kijken of het wat is en een beetje wil blijven zitten :)

Wakker blijven in de doek begint hier ook steeds meer, maar op een gegeven moment sukkelt die dan wel in slaap ;)
pi_94553163
Ik heb 2 zonnehoedjes van de wibra. 1 met touwtjes, en 1 zonder. Zonnebrand moet ik nog kopen. Wel belangrijk, want ik heb zelf huidtype 1, ik gok dat Ilse die ook gaat krijgen.
*poef* nu is het weg
pi_94553254
Ik moet ook nodig op zoek naar een zonnehoedje voor Anne. Ze heeft een ontzettend witte huid, dus het is zeker nodig!

Morgen kan ik eigenlijk wel even met haar de stad ingaan :)
  donderdag 24 maart 2011 @ 13:48:35 #96
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94553263
Leuk is dat hè, als ze zo om zich heen kijken? Neve doet dat ook, en om de x meter leunt ze dan even achterover om mij grijnzend recht aan te kijken. Leuk hè schat, de drager?! :D
  donderdag 24 maart 2011 @ 13:51:51 #97
54772 Silmarwen
pi_94553390
Jasmin heeft best een donkere huid, zeker in verhouding tot mij. Yade gelukkig ook, hebben ze van Knut. Yade is ook nog nooit verbrand. Die vertikte een hoedje trouwens, nu wil ze ze wel, maar al te graag. Ik hoop dat Jasmin ze wel wil dragen, zeker nu ze bijna niet meer in de kinderwagenbak past, en zo echt gewoon moet zitten.
pi_94554129
Net een heel stuk getypt verkeerd knopje weg stuk...
Stomme iPad...

Maar goed strekking was, ik probeer niet veroordelend te zijn en dingen niet als veroordelend te lezen. Benlangrijk toch dat iedereen zijn eigen kijk op dingen heeft en het op zijn eigen manier doet, zou een saaie wereld zijn als iedereen alles hetzelfde doet...

Hier ook vanaf dag twee al FV os wat ben ik een slechte moeder.. Bij mijn andere dochter heb ik vijf dage BV gegeven, het ging niet, zij driftig, ik driftig, zij wanhopig, ik wanhopig, zij ontevrede ik ten einde raad, gekozen te stoppen met BV en ik voelde me echt slecht de keus heeft ook heel wat tranen gekost.. Nu was de keus snel gemaakt, ik wil gewoon genieten van mijn rijkdom en op FV worden ze ook groot!

Wij hielden ons trouwens tot gister aan een tijdschema met voeden. Nu dus niet meer, ze was steeds zo aan het miesmuilen dat we haar laten komen en het gaat meteen een stuk beter. Nu alleen even afwachten of ze vaak genoeg komt en anders misschien de hoeveelheid in de flesjes wat verhogen. Maar zo ver zijn we nog niet..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94554385
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:48 schreef Hik het volgende:
Leuk is dat hè, als ze zo om zich heen kijken? Neve doet dat ook, en om de x meter leunt ze dan even achterover om mij grijnzend recht aan te kijken. Leuk hè schat, de drager?! :D
Dat grijnzen was er hier niet bij, ik werd wel regelmatig uitermate serieus bestudeerd.
"Ja schat, ik ben er nog, ik ben het nog, kijk maar lekker rond".

Heel schattig O+
pi_94554400
Mex houd ons zelf aan een schema, eerst om de 3 uur, nu om de 4 uur.

Ik heb van de week een petje bij de Hema gekocht, want hij werd gek van die zon in zijn gezicht en dan zet hij hem zelf in een stand die hij prettig vind. En toen viel die in slaap met z'n pet op, echt schattig!

Fannetje, nog geen zorgen maken hoor, meestal doen de wat langzamere kindjes alles ineens heel snel achter elkaar en hebben ze de snelle kindjes in gehaald.
Maar advies kan nooit kwaad natuurlijk!

o, welke zonnebrand hebben jullie?? Ik heb er nog helemaal geen verstand van en heb nog niks bekeken. En met dit soort dagen dus ook smeren?
pi_94554659
Ik moet ook maar voor een hoedje kijken denk ik, Sarah heeft rossig haar daarbij dus waarschijnlijk ook de kans snel te verbranden..
pi_94554750
Ik heb net Kruidvat voor kinderen factor 50 gekocht. Was de enige 50 die ze hadden..
pi_94554857
Wij hebben van zwitsal want die ruikt zo lekker ;)
  donderdag 24 maart 2011 @ 14:37:09 #104
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94555092
zwitsal lag hier nog niet bij de kruidvat, dus maar eigen merk meegenomen.

wbt de discussie, ik doe het heel afwisselend, ik draag graag, maar kinderwagen wordt hier ook regelmatig gebruikt. Ik geef bv, maar straks waarschijnlijk wel weer potjes afgewisseld met vers en rapley. Eline slaapt bij ons op de kamer en bram zelfs regelmatig bij ons in bed, maar ik heb hem liever op zijn eigen kamer. Etc,etc,etc.
Laat iedereen in haar waarde en geef opties bij worstelingen, oftewel laat weten hoe het ook zou kunnen

my ¤0,02
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 maart 2011 @ 14:41:55 #105
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94555288
ik heb de zonnebrand ook maar tevoorschijn gehaald. Geert wil net als z'n broer niks over z'n hoofd hebben. Hij worstelt zelfs zodanig dat hij met z'n hoofd uit de draagdoek komt. Huisarts vond 'm ook goed sterk in z'n nek (houd z'n hoofd nu al overeind, al dwing ik 'm vaak tegen me aan in de draagdoek omdat ik 't te eng vind als hij los hangt met z'n hoofd zeg maar.

Ook ik ben dit keer van plan te gaan rapleyen, maar meer omdat het me makkelijker lijkt dan hem te moeten voeren terwijl er nog een hongerig snaveltje naast me zit dat geholpen moet worden. Hij zal heus ook wel potjes krijgen, maar 't meeste toch wel vers iig.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_94557294
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 11:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik heb met het meeste geen moeite maar vond het stoppen met bv idd ook lastig om hier te melden. Op dit moment is puck ook de enige van zijn leeftijd hier die fv krijgt en ik vind het lastig dat ik mijn vragen niet kwijt kan. Want die flessen en hoeveelheid zijn best een geklooi 8)7
Lees mee op mobiel,te weinig tijd voor laptop met baby die niet super in zn vel zir en dreumes van 17mnd ;-)

Post niet meer zoveel o.a. ivm voorgaande discussie maar algs ik iets kwijt wil post ik,zoals nu haha.

Ik geef vanaf begin fv,was bewuste keuze dus als je vragen hebt,pm of stel ze.....
J.was dins 2mnd en lacht ook sinds vorige week pas,t deed dat met 4wkn dus begon me al lichtelijk zorgen te maken ;-- nu naar bureau voor ddr eerste prikjes
pi_94557767
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:32 schreef Hik het volgende:

Pvvvoes: heb je wel door dat jouw "als je het maar kunt uitleggen/als je er maar over hebt nagedacht" ook wel een beetje uit de hoogte kan overkomen? Al mijn stekels gingen overeind staan toen mijn schoonmoeder zich afvroeg "of ik wel genoeg had nagedacht" over het stoppen met bv.
Eerlijk gezegd denk ik dat er door ouders over dingen eerder te veel dan te weinig wordt nagedacht en mijn eerste aanname zal dan ook altijd zijn dat, ook al maakt iemand een andere keus voor zijn kind dan ik, dat daar natuuuurlijk over is nagedacht. De suggestie, zeker van iemand die mij kent, vond ik in elk geval nogal beledigend.
En let op: pragmatisch (soms ook: kiezen voor de makkelijkste weg) met zaken omgaan (dus in mijn geval: stoppen met bv toen ik begon met werken omdat ik kolven op het werk niet zag zitten) is OOK een keuze. Ook al heb ik niet alle onderzoeken gelezen of me overal tot in de naad in verdiept, ik geloof (!) dat mijn (!) kind prima gedeid bij een relaxte moeder die zich niet overal druk om maakt (en hiermee probeer ik niet te suggereren dat mensen die wel onderzoeken lezen, neurotische ouders zijn :+ )

Nu trek je het wel heel ver door voor mijn gevoel.
ik vind dit namelijk totaal niet wat ik zeg.
Want ik zeg niet dat je alle onderzoeken moet lezen of dat een keuze met je hart of de makkelijke keuze verkeerd is. Ik als kolver kan heel goed begrijpen dat iemand dat niet ziet zitten.
En als ik een post zou lezen van jou met dit hierboven dan had ik gemeld dat ik dat wel kon begrijpen en dat ik (fysiek) heel erg moe ben na een kolfsessie en uit mijn werkritme raak.
Dat als je het niet ziet zitten je het ook niet moet doen want zeker volledig bv eruit kolven kan heel zwaar zijn.

Maar ik vind en dan doel ik niet op jou dat mensen toch vaak doen wat normaal is of de dingen direct doen omdat het CB dat zegt.. Zo gaf mijn moeder sinaasappelsap want dat deed toch iedereen. Terwijl ze dat achteraf helemaal niet als een goed plan zag.

Ik zou dat "heb je er heel goed over nagedacht " juist wel lief vinden, zeker omdat relactatie heel lastig is.En bij sommige mensen gaat het kolven als appeltje eitje.
Ik vat zoiets niet als naar op. Maar dat hangt er misschien ook wel vanaf wie het zegt en op welke toon
pi_94558275
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:41 schreef DJMO het volgende:
ik heb de zonnebrand ook maar tevoorschijn gehaald. Geert wil net als z'n broer niks over z'n hoofd hebben. Hij worstelt zelfs zodanig dat hij met z'n hoofd uit de draagdoek komt. Huisarts vond 'm ook goed sterk in z'n nek (houd z'n hoofd nu al overeind, al dwing ik 'm vaak tegen me aan in de draagdoek omdat ik 't te eng vind als hij los hangt met z'n hoofd zeg maar.

Ook ik ben dit keer van plan te gaan rapleyen, maar meer omdat het me makkelijker lijkt dan hem te moeten voeren terwijl er nog een hongerig snaveltje naast me zit dat geholpen moet worden. Hij zal heus ook wel potjes krijgen, maar 't meeste toch wel vers iig.
Hier een hoofdje zonder ondersteuning hoor al vanaf het begin. Ik trok de banden in zijn nekje gewoon strak en dat was het. Mensen schrokken altijd als ik hem niet ondersteunde.
Maar al snel deden ze het zelf ook niet meer. Hij is en was zo sterk. :Y

Ik zit dus wat betreft rapley een beetje met een dilemma. Hier thuis gaat het ala rapley.
En bij het kdv ook vanaf een maand of 8 a 10.
Ze hebben potjes die wil ik sowieso niet hebben en ik wil bepaalde fruit ook niet voor het jaar.
Dus wat dan. :?
Zelf een semi prut blenderen of hem alleen banaan laten eten :+ (wat wel makkelijk gegeven zal worden ala rapley)Of heel erg moeilijk doen dat ik wil dat ze alles rapleyen.
Maar als ze het eng vinden ben ik bang dat ze angstvallig op hem gaan letten en dat is
1. geen doen voor de leidsters aangezien die wel 5 anderen te lepelen hebben.
2. niet erg fijn eten voor hem als hij om de minuten hulp krijgt en niet lekker kan doen wat hij wil.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 maart 2011 @ 16:23:00 #109
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94559186
@DML ik heb bij Jan (noodgedwongen) fv gegeven, dus als je vragen hebt stel ze gewoon. áls ik het antwoord weet kan ik je allicht helpen als je dat wil. En mbt tot de bv/fv discussie, daar meng ik me verder niet in, ik heb bij Jan uiteindelijk voor fv gekozen, nu gaat de bv wel goed (gelukkig). Maar dat is een keuze die ieder voor zich moet maken, en zolang jij achter die keuze staat is het gewoon goed. ;)

Lijkt me idd lastig Pvoesss

donderdag 24 maart 2011 @ 16:43:21 #110
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94559990
DML, Bram heeft ook flesvoeding gehad, dus ik kan ook vragen beantwoorden
pi_94560263
over zonnebrand nog even, dat is max een jaar houdbaar daarna is de uv-bescherming eraf. (of in elk geval vele malen lager.) voor je mini wel nieuwe kopen dus en niet die van vorig jaar gebruiken.
Je kunt het sowieso wel nog gebruiken als bodylotion ofzo maar ik zou voorzichtig zijn met de kleintjes ermee. :)

Ik haal morgen ook factor 50 van kruidvat of etos huismerk, even kijken waar het al staat :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94560998
Ik heb een zonnehoedje bij de h&m gekocht waar maat 62 in stond. Ik had Puck niet bij me maar hij heeft maar een klein hoofdje dus ik ben benieuwd hoe het zit/past.

Vanaf wanneer mag je met je baby zwemmen?
The way you rock'n'roll
pi_94561078
Sommige zwembaden hanteren na de eerste enting.
Verder is dat helemaal aan jezelf.
pi_94561257
Shit, vergeet ik de zonnebrandcrème, daar ging ik eigenlijk voor weg :P
Wel 3 pakken pampers gescoord voor 16,50 met een sesamstraatDVD.
  donderdag 24 maart 2011 @ 17:18:25 #115
54772 Silmarwen
pi_94561260
Over dat zwemmen, dat ligt aan wat voor soort zwembad en de concentratie chloor in het water. Tegenwoordig wordt afgeraden voor de 6 maanden te gaan zwemmen omdat de hoeveelheid chloor vaak hoog is en slecht is voor longen en de huid. Maar sommige zwembaden hebben minder chloor, en babyzwemmen is vaak weer eerder.

Fijn vaag antwoord he! :D
  donderdag 24 maart 2011 @ 17:19:33 #116
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94561304
Sorry Pvvoes, maar nee, ik vind "heb je er goed over nagedacht" erg neerbuigend. Van mijn schoonmoeder, maar ook van heel veel andere mensen. Ook al bedoel je het lief (ofzo). ik beweer ook niet dat iemand (jij, of zij in dit geval) dat soort dingen naar of neerbuigend bedoelt. Maar over iets dat zo privé is kan dat wel zo overkomen.

Ik heb Nivea for kids 50.

Net even met Neve naar de stad gelopen. Op het Neude is een soort theaterfestival bezig. Liggen allemaal zitzakken. Dus daar lekker een poosje gehangen met een tosti.
Er was ook een dj allemaal dance aan het draaien met gekke geluiden erin. Neve vond het hilaaarisch, echt schateren gewoon! :D (en ik houd helemaal niet van dance :') )

Ik heb Nivea for kids 50.

Ik ben net met Neve
  donderdag 24 maart 2011 @ 17:21:58 #117
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94561379
Over het zwemmen: het cb hier vond de relatie met enten onzin. Wij hebben voor het eerst gezwommen toen Neve precies 3 maanden was. Ze vond het heeeerlijk, maar werd er wel heel moe van. We gaan daarom ook niet iedere week, maar ik vind het wel een aanrader!
pi_94562242
Zo, wat een discussie! Ik vind het juist wel fijn om verschillende ervaringen van moeders te lezen. Ook vindt ik het wel prettig als af en toe de vraag gesteld wordt of ik er goed over nagedacht heb. Ik als nieuwe mama vindt het best moeilijk om tussen de bomen het bos te zien. Straks meer nu huilende baby!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_94562253
Wij hebben met Anne voor het eerst gezwommen toen ze bijna 3 maanden was. Ging prima,al was ze het wel na een kwartiertje beu.

Troeta, 3 pakken pampers voor 16,50? Bedoel je niet 26,50? Anders wil ik graag weten waar! :D

Ik heb net ook even zonnecreme gehaald, Etos huismerk voor baby's, factor 50. Stonden nog twee tubetjes, kennelijk hadden meer mensen dit plan ;)
pi_94562789
Ken je die lekker in het levenbonnen? waar je elke keer maandverband bij krijgt, die kan je inleveren bij die actie van 3 voor 26,50, dus een tientje korting op een aanbieding!
pi_94562845
Ah ja, die heb ik inderdaad ook! Ik wist alleen niet dat je ze ook nog op een aanbieding mocht inleveren! Thanks voor de tip, ik zal ze zaterdag even halen!
pi_94562863
Waarom heeft iedereen lekker leven bonnen ;( ik krijg ze maar niet...
pi_94562909
Daar kun je je kennelijk voor aanmelden Orea, ze hebben een site.
Ik heb dat nooit gedaan, maar kennelijk is mijn adres toch op de een of andere manier bij ze aangewaaid...
pi_94562959
Aanmelden via die site werkt niet ;)
pi_94563015
Oh... dat is jammer. Even bellen/mailen?
pi_94563081
Oh, dit staat er in hun FAQ:

Helaas kun je je niet abonneren op het magazine. Wij maken namelijk gebruik van aangekochte adressenbestanden die voor iedere uitgave opnieuw geselecteerd worden. Het kan voorkomen, dat je voorheen geen magazine kreeg en nu wel of visa versa.

Stom zeg...
pi_94563300
ja, het is een heel vreemd bedrijf, snap er niks van en ik vond maandverband sturen naar een zwangere vrouw ook al raar.
Nu zat er een tandenborsteltje in, dus ik denk dat het via felicitas is overgekocht, want alleen kindjes rond de 4 maanden hebben zo'n tandenborstel gekregen.

Orea, misschien kan je eigen adres verkopen: :P
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:23:03 #128
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94563514
Wij kregen ook een tandenborstel! *O*
en maandverband. :{
pi_94563577
Dan heb je geluk want intern mogen ze die korting niet geven op een aanbieding bij de etos
En horen ze het dan voor 20 te verkopen en niet voor 16. Maar niet elke etos is zo stom ;)
pi_94563640
Wij hebben inderdaad geen tandenborstel gekregen :N
The way you rock'n'roll
pi_94563672
Wij kregen alleen maandverband net rond mijn uitgerekende datum...
pi_94564170
Haha ik dus wel.. En ik krijg die bonnen nu al 2,5 jaar.
Ik kreeg ze na de geboorte van X en nu dus met baby borstel dus ze zijn wat mijn gegevens iig uptodate :+
pi_94565673
Wij kregen ook een tandenborstel :Y
pi_94565739
maandverband hier. :s)
met dank aan alle gratis toestanden heb ik geloof ik behalve kraam-units de afgelopen 3 jaar geen maandverband hoeven kopen, en we kunnen nog wel ff vooruit :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94566338
Ik vind ze erg handig om in mijn handtas te stoppen.

Pvoess op zwangerschapspaginaforum hebben ze een hele lijst met etossen die de bonnen aannemen bovenop een aanbieding, het verschilt per vestiging idd.
pi_94569875
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nog geen ervaring mee Hik dus ik kan je niet helpen.

Claudia! Kiek dan! Ivan shirtje

[ afbeelding ]
Ooooh! O+ Wat gaaf om te zien! Ik vind het haast jammer dat ik geen klein babyjongetje meer heb om te kleden, haha.
pi_94570179
Ik ben jaloers :'( als ik mijn adres kon verkopen zou ik het doen :P volgens mij scheelt het best veel!

Of zou ik dan nog maar een kind moeten baren? :P
pi_94570626
Pvoesss: ik weet nu al dat ik van het kinderdagverblijf niet ga vragen om te rapley'en. Ik kan het me namelijk heel goed voorstellen dat ze het eng vinden. Ik denk dat ik gewoon zelf fruitprutjes maak die ik in een bakje doe en meegeef, denk aan mango en peer bijvoorbeeld.
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:42:47 #139
54772 Silmarwen
pi_94570753
Ik als leidster had niet gerapleyd met een kindje. Je hebt gewoon te weinig overzicht met nog 11 anderen, waarvan er waarschijnlijk nog 2 een potje krijgen, 3 zitten te klieren, 2 moeilijke drinkers et cetera. :D Ik weet ook niet zeker of het zou mogen trouwens, ivm aansprakelijkheid en veiligheid van de kinderen.
pi_94570917
Maar op een bepaald moment gaan kinderen toch ook bijvoorbeeld boterhammen eten, Silmarwen? Ik neem aan dat die niet tot ruim 12 maanden in melk gedoopt worden of zo?

Ivan krijgt trouwens geen appel, want dat vind ik nog steeds eng.
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:51:53 #141
54772 Silmarwen
pi_94571285
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:45 schreef Claudia_x het volgende:
Maar op een bepaald moment gaan kinderen toch ook bijvoorbeeld boterhammen eten, Silmarwen? Ik neem aan dat die niet tot ruim 12 maanden in melk gedoopt worden of zo?

Ivan krijgt trouwens geen appel, want dat vind ik nog steeds eng.
Jawel, maar vaak krijgen die kinderen iets later of eerder brood dan de grote, ivm slaaptijden. Meestal iets later. Lunch voor de grote om 11:45 tot 12:30 dan naar bed, kleintjes eruit en die brood.
pi_94571551
Vanaf wanneer krijgen ze ongeveer brood?
  donderdag 24 maart 2011 @ 21:21:17 #143
54772 Silmarwen
pi_94573071
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Wanneer de ouders dat willen over het algemeen, dus dat verschilt.
pi_94576433
De groep is bij ons niet 11 kinderen eerder 5 dus dat scheelt ook.
En als brood met 6 maanden kan moet een banaan in stukjes ook kunnen vind ik.
Ach als ze maar goed vinden dat ik in ieder geval geen potje wil ben ik al blij :)
pi_94579485
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Broodkorstje vanaf een maand of 6. Echt gesmeerde boterhammen iets later als ze het kauwen een beetje doorhebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94579625
Mijn kdv geeft ook geen stukken. Ze maken gewoon vers fruit voor alle kindjes en voor de mini's gaat de blender er overheen. Prima toch?!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:21:07 #147
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94580578
Hier precies hetzelfd, grote kindjes in stukken en babietjes met de staafmixer eroverheen. Vanaf 1 jaar eten ze mee met de stukken.
pi_94587347
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:32 schreef mrien het volgende:

[..]

Ik zag dat de h&m kleine maatjes zonnehoedjes heeft (wit en blauw), verder heeft de prenetal wel iets maar nog niet zoveel.
Ja bedankt, nu zit ik online te shoppen bij de H&M.. :P

Dottir zit nu bij de Hema tussen 2 maten in. Het meeste in 56 is te klein, sommige 62's passen en andere 62's zijn nog te groot (heerlijk dat ze zelfs binnen een merk niet maatbetrouwbaar zijn). Van andere merken weet ik even niet wat haar nu past.

Maar ik wil dus zomerdingen kopen bij de H&M. Iemand enig idee hoe de maten bij H&M vallen en hoe die zich verhouden tot de Hemamaten?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 08:52:03 #149
54772 Silmarwen
pi_94587495
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:21 schreef Sugarsnap het volgende:
Hier precies hetzelfd, grote kindjes in stukken en babietjes met de staafmixer eroverheen. Vanaf 1 jaar eten ze mee met de stukken.
Zo deden ze het ook mijn werk. Geen potjes tenzij de ouders dat graag wilde. Sommige ouders gaven gepureerd fruit mee, zoals tropische vruchten omdat wij alleen appel/peer/banaan/druif/sinaasappel/mandarijn/kiwi/meloen (seizoens afhankelijk) aanboden.
pi_94588093
h&m vind ik aan de kleine kant vallen vanyel. De rompers 62 past Ilse daar al lang niet meer van, terwijl de 62/68 van de Hema nog ruim zitten.

De pruim en de lactulose hebben werk gedaan. Gisteren om 23 uur zat de hele luier vol. Het was al wat overstroomd. Nooit gedacht dat we zo blij zouden zijn om een poepluier te verschonen.
Het is gister bij de gastouder helemaal goed gegaan. Ilse heeft er zelfs een uur geslapen. Dat kreeg de oude gastouder niet voor elkaar. N heeft gister een blij meisje opgehaald, bij de oude gastouder haalde hij een moe en jengelend meisje op.
*poef* nu is het weg
pi_94588572
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:24 schreef kaatjejannie het volgende:
h&m vind ik aan de kleine kant vallen vanyel. De rompers 62 past Ilse daar al lang niet meer van, terwijl de 62/68 van de Hema nog ruim zitten.

De pruim en de lactulose hebben werk gedaan. Gisteren om 23 uur zat de hele luier vol. Het was al wat overstroomd. Nooit gedacht dat we zo blij zouden zijn om een poepluier te verschonen.
Het is gister bij de gastouder helemaal goed gegaan. Ilse heeft er zelfs een uur geslapen. Dat kreeg de oude gastouder niet voor elkaar. N heeft gister een blij meisje opgehaald, bij de oude gastouder haalde hij een moe en jengelend meisje op.
Maar dat komt ten eerste omdat de H&M echt een 62 is en de hema een tussenmaat (eigenlijk een 65) en ten tweede vallen de hema-rompers eerder ruim :P

ik vind H&M persoonlijk gewoonlijk 'pas' vallen. Als je kind 59 cm is kun je er vanuit gaan dat maat 62 prima zal zijn. Dat idee.

@Vanyel ik heb een blauw schattig zonnehoedje van H&M in maat 62 genomen, Elin's hoofd was 37 cm en ik vond hem nog een tikje ruim, maar goed, de zomer duurt nog een paar maanden dus we kunnen er nog wel een maand of wat mee toe. 56 had te klein geweest denk ik. :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94588770
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:44 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Maar dat komt ten eerste omdat de H&M echt een 62 is en de hema een tussenmaat (eigenlijk een 65) en ten tweede vallen de hema-rompers eerder ruim :P

ik vind H&M persoonlijk gewoonlijk 'pas' vallen. Als je kind 59 cm is kun je er vanuit gaan dat maat 62 prima zal zijn. Dat idee.

@Vanyel ik heb een blauw schattig zonnehoedje van H&M in maat 62 genomen, Elin's hoofd was 37 cm en ik vond hem nog een tikje ruim, maar goed, de zomer duurt nog een paar maanden dus we kunnen er nog wel een maand of wat mee toe. 56 had te klein geweest denk ik. :)
Ja, dat weet ik ook wel, maar ze heeft de h&m romper maar heel kort gepast. Ze had hem aan, toen ze voor de rest nog 50/56 rompers aanhad.
Naja, Ilse zal wel raar gebouwd zijn ofzo
*poef* nu is het weg
pi_94588877
H&M valt hier ook altijd mooi qua maat, Hema lijkt inderdaad altijd ruim.

Wij hebben lekker een goede nacht gehad, Sarah heeft 1 uur laatste fles gehad en half 9 de eerste, wat een luxe met nog net geen 3 weken oud!
pi_94589004
Fijn dat het goed ging kj!

Ik heb gister 2 van die hoedjes gekocht bij h&m in maat 68, denk dat ik 1 ga ruilen voor 74 want zat toch strakker dan ik dacht (hij sliep in de doek bij het passen). Z'n hoofdomtrek was de vorige keer 42,5 cm ( 2,5 week geleden)
pi_94589050
hema vind k hier juist krapper vallen
h&m vind k wisselend, heb shirts 74 die m bijna niet meer passen en die juist nog veel te ruim zijn.
eigenlijk kan k bij geen enkel merk er echt pijl op trekken moet k zeggen :')
noppies kleine maatjes vond k klein vallen, terwijl k een 74heb die nu wel redelijk past
maar hij heeft ook shirtjes 80 vsn noppies die nog wel ruim zitten, maat t zelfde als een 74 van feetje
pi_94589593
C&A is pas erg, niks heeft Mex Gepast omdat het te smal is. Mex zal heus niet de enige bolle baby zijn toch.
Nu heb ik allemaal ongedragen pakjes van rond de 25 euro en het lukt me niet eens om het voor 5 euro te verlopen...zo zonde!
Hema en H&M vind ik perfect vallen, en V&D weer ruim.
pi_94589614
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:24 schreef kaatjejannie het volgende:
Mooi, dan hoef ik geen eeuwen te wachten tot de maatjes 68 gaan passen die ik natuurlijk toch al had besteld omdat je niet met zo'n winkelkar kunt wachten.
quote:
Ik gok op de lactulose als wondermiddel. Ben zelf misschien al wel aan de tiende fles zo sinds halverwege mijn zwangerschap.
Dat verhaal van de nieuwe gastouder roept toch wel vraagtekens op over de oude.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:20:38 #158
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94589749
Fijn KJ dat het goed ging bij de nieuwe gastouder.
Ik ben me hier geestelijk aan het voorbereiden op het feit dat mijn kleine meisje volgende week voor het eerst naar het kdv gaat. De goedgemerkt stickers zijn besteld, voorraadje melk groeit gestaag en de reservekleertjes zijn uitgezocht.

Ik heb hier net ook maar een wit zonnehoedje van h&m besteld. Gisteren hebben we van mijn schoonzusje een BabyBanz zonnebril gekregen, Eline heeft hem gisteren gepast en het staat wel heel stoer O+
Zondag gaan we naar de Efteling, zal hem dan voor de zekerheid in de tas stoppen
pi_94589869
Een geluk bij een ongeluk dan kaatjejannie, nu laat je je meisje toch wat geruster achter bij d egastouder.
pi_94589879
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:44 schreef huuphuup het volgende:
Het stomme is dat ik Hemabroekjes heb in 62 die perfect zitten en andere waar ze echt nog in zwemt. En dat is geen 62/68..
quote:
Vanyel ik heb een blauw schattig zonnehoedje van H&M in maat 62 genomen, Elin's hoofd was 37 cm en ik vond hem nog een tikje ruim, maar goed, de zomer duurt nog een paar maanden dus we kunnen er nog wel een maand of wat mee toe. 56 had te klein geweest denk ik. :)
Dan is het mooi dat ik diezelfde heb gekocht en de witte erbij. Alleen meet ik Dottir nu grofweg op 38.5 (altijd handig, een rolmaat in je bureau als je je drinkende kind wil opmeten), dus iets groter dan Elin, maar hee, 68 is vast veeel groter, dat spreekt ook uit de post van mrien.
pi_94589908
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:20 schreef Sugarsnap het volgende:
Gisteren hebben we van mijn schoonzusje een BabyBanz zonnebril gekregen, Eline heeft hem gisteren gepast en het staat wel heel stoer O+
Zoeen hebben wij ook gekregen. Ik heb m gister voor de grap even opgezet, maar ze werd er niet onverdeeld gelukkig van..
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:28:13 #162
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94590014
Eline keek eerst een beetje raar rond, maar vond het al snel best
pi_94590147
Verkopen ze ergens pyjama's in maat 56?
The way you rock'n'roll
pi_94590177
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zeeman? Hema?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_94590202
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
H&M. Ik kan alleen niet direct linken geloof ik.
Omdat het blijkbaar toch kan, ondanks dat DML m niks vindt:
http://shop.hm.com/nl/sho(...)=805831&type=product

zelfs in 50
pi_94590232
Die van de h&m vind ik niet zo. Maar ik ga de stad even onveilig maken met Puck ;)
The way you rock'n'roll
pi_94590250
Oh ik ben net helemaal blij met mijn hellokittyaanwinst :)

Lekkah tacky.
pi_94590345
Vanyel, niet alle kleding van de Hema valt hetzelfde. Zo draagt Lena nu al 2 shirtjes in maat 68 (!). De meeste kleding in maat 62 zit nog ruim en ze draagt nog veel broekjes in maat 56. Ik heb ook wat dingen van de H&M besteld in maat 62 en zowel de broekjes als shirts zitten erg ruim. Kortom: een 62 lijkt me echt een 62.

Lena deed iets mafs vannacht. Ze rolde naar haar zij om vervolgens zo te blijven slapen. :o

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 25-03-2011 10:45:24 ]
pi_94590445
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]

H&M. Ik kan alleen niet direct linken geloof ik.
Omdat het blijkbaar toch kan, ondanks dat DML m niks vindt:
http://shop.hm.com/nl/sho(...)=805831&type=product
[ afbeelding ]
zelfs in 50
Deze heb ik voor Lena gekocht als zomerpakjes. Ik vind pyjama's bij die kleintjes nogal onzinnig. Alle kleertjes die ik heb zijn zo zacht dat ze er prima in kan slapen. Om er vroeg een avondritueel in te krijgen kan het nuttig zijn om andere kleding aan te doen, maar zo'n pyjama doe je meer voor jezelf. :+
pi_94590566
Ik doe het dus voor het avondritueel dat jij voorstelde :P
The way you rock'n'roll
pi_94590651
Ik vind het ook heel knus staan zo'n pyjama, DML. Ivan krijgt na het avondeten zijn pyjama aan en dan mag hij nog even rondscharrelen. Dat is zo schattig. O+ Maar bij Lena ben ik er te lui voor. :')
pi_94590670
Nieuwe slaaphouding voor Lena?

Hema maat56 nieuw valt hier echt nog veel te groot. Het hema spul dat ik van mijn schoonzus en van claudia heb en dus gewassen is e.d. past wel.

Ik ben ook liever lui dan moe en gisteravond vond Puck het niet geweldig dat gerommel aan hem maar ja. Ik kan nog luier zijn als dat 'm helpt 's nachts de lange ruk te maken :P
Hij heeft dus een pyjama maar zijn luier was doorgelekt. Babydry noemen ze dat :{w
En die pyjama is uit één stuk maar de pijpen kunnen niet tot het eind open en dat vond ik enorm onhandig met luier verschonen vannacht met mijn duffe hoofd om 02.30uur :+
The way you rock'n'roll
pi_94590747
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Deze heb ik voor Lena gekocht als zomerpakjes. Ik vind pyjama's bij die kleintjes nogal onzinnig. Alle kleertjes die ik heb zijn zo zacht dat ze er prima in kan slapen. Om er vroeg een avondritueel in te krijgen kan het nuttig zijn om andere kleding aan te doen, maar zo'n pyjama doe je meer voor jezelf. :+
Zelfde hier hoor. We hebben alleen wat kleertjes die we niet leuk genoeg vinden voor overdag dus daar kleden we haar soms in om voor de nacht. Maar nu hebben we haar de afgelopen 2 nachten in de romper in een dikke slaapzak gehad. Helemaal niks nodig dus.
pi_94590842
Lena heeft smalle beentjes. Bijna alle broekjes zitten te breed, maar de unisexlijn van de Hema kan ze in 56 echt niet meer hebben.

Ik vind dat zowel de Hema als de H&M vaak prima pyjama's hebben. Wat stom trouwens dat er zo weinig in maat 56 tussen zit! Deze is wel aardig:

En deze vind ik ook oké:

Pyjama's mogen van mij wel wat hysterisch zijn. En ik ben dus dol op fout velours spul met kontflap. :Y)
pi_94591232
En deze zou ik ook gerust kopen.

pi_94592951
o, die is leuk Claudia.
Ik heb nu wel genoeg pyama's, maar doe het vaak nog niet aan, alleen de broekjes dan en als zijn shirt heel vies is verwissel ik het wel.
Maar ik heb nu wel een hele coole met brandweerauto's!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 maart 2011 @ 12:48:24 #177
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94594985
Hij is vandaag wat spugerig en huilerig. was al even bij de huisarts langsgeweest omdat hij ook uitslag op borst/armen heeft, maar hij heeft gewoon een gevoelige huid .. (nee hoor, ben geen overbezorgde moeder :') ) en deze huisarts heeft wél een weegschaal staan :@

vrijdag 25 maart 2011 @ 13:19:36 #178
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94596100
Zo, ik kom hier ook maar eens kijken. Net is de kraamhulp de deur uit gegaan, dus vanaf nu ben ik in m'n eentje. Manlief is aan het werk, oudste dochter is op school en de andere twee zijn thuis.
Vanmorgen Evan gewogen en ze was 10 gram boven haar geboortegewicht, dus dat heeft ze netjes gedaan. Ze wordt wel wat onrustiger nu, de krampjes beginnen op te spelen, zo sneu.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_94596408
Gefeliciteerd She-wolf, wist niet dat je al bevallen was, gefeliciteerd! staat er al ergens een mooi fotootje?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 13:33:45 #180
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94596810
Dank je! Ja, op 19 maart in het z&g topic.
pi_94597384
Ik ben geslaagd in de stad voor de witte en blauwe pyjama die Claudia poste :s)

Welkom She-Wolf en Evan!

Sta je 2 uur en 5 minuten in de parkeergarage mag je ¤9 afrekenen ipv ¤6 }:|
The way you rock'n'roll
pi_94597710
She-Wolf, welkom hier! Hoe gaat het met jou?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:00:54 #183
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94597894
Met mij gaat het prima. Ik voel me eigenlijk vanaf dag één gewoon goed. Ben sinds dinsdag al meerdere keren naar buiten geweest, m'n dochter naar school gebracht, m'n nieuwe gordijnen opgehaald in het centrum, gistermiddag de stad in geweest om nieuwe schoenen met haar te kopen, fijn om zo met het mooie weer buiten te zijn.

Best gek, hoe snel het normale leven weer doorgaat, zo anders als bij de eerste.
pi_94598031
Heerlijk dat je zo'n voorspoedig herstel hebt! Dat maakte hier het grote verschil.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:08:56 #185
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94598211
Ik ben er ook echt blij mee en dankbaar om. Het lijkt me heel vervelend als je lichamelijke klachten hebt die je beperken in je kraamtijd (en daarna). Ik klaag sowieso niet, mijn zwangerschap was zonder klachten en mijn bevalling was, op de laatste 20 minuten na, vrijwel pijnloos. Het kan ook anders, besef ik heel goed.
pi_94598367
Ik vind dat tijdens de zwangerschap best veel nadruk wordt gelegd op de controle die je zelf uit kunt oefenen over je herstel: hoe langer je fit blijft hoe beter je de bevalling doorkomt en een voorspoedig herstel hebt. Maarja, als je veel bloed verliest ben je gewoon de klos, net zoals wanneer hechtingen niet goed genezen. En dan zijn er nog zoveel andere dingen die tegen kunnen zitten.

Hoe doe je dat met de kleine? Sjouw je haar overal mee naartoe?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:20:06 #187
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94598646
Nee, Evan is nog niet buiten geweest. De kraamhulp was er tot vanmorgen en mijn man is ook tot vandaag veel thuis geweest. Als het mooi weer blijft dan gaan we misschien dit weekend even naar buiten met haar. Ze houdt pas sinds een dag of twee haar temperatuur goed vast boven de 36,5. In het begin was hij zelfs onder de 36 graden. Maar goed, mijn eigen temperatuur kwam deze week ook niet boven de 35 graden uit.

Ik heb niet het idee dat ik zelf zoveel controle over mijn herstel heb (gehad), ik heb gewoon geluk gehad. Al komt het volgens mijn man omdat ik een bikkel ben. ;)
pi_94599688
Daar heb je een partner voor he, dat soort opmerkingen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:45:08 #189
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94599813
Precies. Als hij het zegt, spreek ik hem niet tegen. ;)
pi_94605417
She-wolf, gefeliciteerd! Heb je nu 4 meiden? En fijn dat het herstel zo goed gaat!

Leuke pyjama's heb je gescoord dml! Wij hebben die met het gestreepte broekje ook. Die heeft ze lang aangepast!

Geweldig Claudia, die hysterische pyjama's ik hou der ook wel van!

Mijn meisje slaapt al bijna de hele dag, en dat op mijn vrije dag :( net waren der opa en oma op bezoek (die ziet ze 1x per week ongeveer) en ze moest er niets van hebben, alleen op mijn schoot wilde ze wel even lachen en daarna viel ze weer meteen in slaap. Mijn kleine slaapkoppie O+
29/10/'10 - 25/03/'13
  vrijdag 25 maart 2011 @ 18:08:00 #191
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94608026
4? Nee zeg! Het zijn er 3 en dat is genoeg ;)
pi_94608816
Wij zijn bij de kinderfysiotherapeut geweest. Uiteraard bevestigde ze de voorkeurshouding naar links en ze zag ook al een lichte afplatting. We moeten 'm nu met alles de hele dag door op zijn rechterzij leggen. Ook in bed. Alleen 's nachts mag hij op zijn rug liggen.
Volgens haar zou hij nu nog niet terug rollen naar zijn rug. Nou dat doet hij dus wel dus we zijn nu aan het bedenken hoe we dit aan gaan pakken.
Mijn schoonzus heeft een babysleep te leen. Wellicht dat we die overdag onder toezicht gaan gebruiken.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 25 maart 2011 @ 18:36:39 #193
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94608977
Ik had het er vd week nog over met een vriendin. Tegenwoordig moeten kindjes op hun rug liggen, terwijl ze de eerste paar weken een heel zacht vormbaar hoofd hebben en ook nog eens gemakkelijk een voorkeurshouding ontwikkelen.

Mijn ukje gaat dus de eerste paar weken van haar leven afwisselend op haar linker en rechter zij slapen. Ze liggen zo enorm veel uur in bed, dat het volgens mij veel beter zou zijn om dat de eerste weken zo te doen.

En dan na een week of acht ze gewoon netjes op de rug te leggen en laten slapen.

DML, werkt het niet om een handdoek rol tegen zijn rug en buik te leggen en hem dan goed in te stoppen? Kindjes zijn zo sterk ook al als ze klein zijn.
pi_94609439
Dan moet je wel een kindje hebben wat op de zij kan liggen.
Als ik dat deed met V dan ging hij brullen. En zelf weer naar zijn rug,
Maar hij draait wel gewoon zijn hoofdje naar links en rechts enzo.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 18:59:19 #195
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94609751
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 18:50 schreef Pvoesss het volgende:
Dan moet je wel een kindje hebben wat op de zij kan liggen.
Als ik dat deed met V dan ging hij brullen. En zelf weer naar zijn rug,
Maar hij draait wel gewoon zijn hoofdje naar links en rechts enzo.
Ja, brullen is natuurlijk enorm zielig, je zal mij niet horen zeggen dat iemand zijn kindje moet laten huilen, integendeel, dat is iets wat ik niet zal doen.
Het is natuurlijk wel lastig met een echte voorkeurshouding, waar je eigenlijk wel echt iets aan moet doen. Dan kan je natuurlijk veel minder makkelijk zeggen, lig maar zoals je wilt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 maart 2011 @ 19:18:37 #196
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94610405
ik kreeg van de kraam/vk ook te horen dat Geert op z'n rug moest .. ik heb ze gelijk duidelijk gemaakt dat ik dat dus absoluut niet van plan ben tot hij kan draaien aangezien het avontuur met Jan me nog vers in het geheugen ligt. Die heeft tot anderhalf jaar bij de fysio gelopen ivm voorkeurshouding en afplatting. (t heeft totaal zolang geduurd omdat ik het fijner vond dat ze hem maandelijks even zag ivm de kinderarts in 't ziekenhuis) . Voor hem kreeg ik toen 'n een stabilisatie kussen te leen. Ik heb vanaf dag één gezegd dat Geert niet op zijn rug zal slapen, tenzij hij dit zelf wil. Tot die tijd slaapt hij mooi op afwisselend de linker en rechter zij. In de box ligt hij in 't voedingskussen, dus goed stabiel, in bed ligt hij op z'n zij tegen mij aan.

pi_94630223
De eerste dagen sliep Jelle zonder problemen op z'n rug, daarna niet meer. Gisteren nog eens geprobeerd, na 15 min was hij alweer wakker..geen succes dus ;)

Gisteren maat 68 in de kast gelegd en dat heeft hij nu aan, tikje te groot nog maar zeker niet teveel. Hij gaat hard!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 08:27:41 #198
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94630241
Even over de pyjama's nog: die van de hm zijn ideaal omdat ze zo makkelijk open en dicht gaan en niet over het hoofd hoeven. Wij hebben de giraffe variant van die zebra hierboven en de eerste twee maanden heeft neve bijna alleen maar dat soort pakjes aangehad.
Als ik een tip zou moeten geven voor nieuwe ouders is dat je dus echt geen echte kleertjes nodig hebt voor die eerste paar weken. Ik had een spijkerbroekje maat mini. Nou, Neve lag alleen maar in bed. :+
pi_94630291
Ik heb juist helemaal niet van dat soort pakjes, vind het maar onhandige dingen ;)

Jelle kan sinds een paar dagen z'n tong uitsteken, vind Lotte heel grappig, zo schattig dan samen!
pi_94630298
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 08:23 schreef mrien het volgende:

Gisteren maat 68 in de kast gelegd en dat heeft hij nu aan, tikje te groot nog maar zeker niet teveel. Hij gaat hard!
:o Ilse zit nog maar net in 68. Maar past ook nog wel 62. We hoeven pas over 3 weken weer naar het cb. Ik denk dat ik donderdag wel even naar het weeguurtje ga. Gister voor het eerst 4 flessen gegeven. Ze slaapt nu nog. Denk dat we dit maar houden zo.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 26 maart 2011 @ 10:45:36 #201
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94632260
Neve zit ook ergens tussen de 62 en 68, afhankelijk van wat het is. De rompers van de HEMA zijn nog een beetje groot, maar bij 50/56 kreeg ze nogal veel decolleté. ;)

Enige dat ik echt lastig vind zijn sokken. Die tot 6 maanden (van de hema) zijn echt te klein, maar die grotere zijn echt enorm. Waar kopen jullie sokken?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 26 maart 2011 @ 10:50:12 #202
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94632384
die van hans textiel zaten altijd wel goed bij Jan, moest ze alleen een maat groter nemen dan hij eigenlijk had :')

pi_94633634
Sokjes van Kruidvat vind ik perfect. Zakken ook helemaal niet af.
pi_94634072
Ik heb een aantal sokken van de h&m waar ik tevreden over ben maar dat is de kleinste maat nog.
The way you rock'n'roll
pi_94634261
De bambino sokken van Kruidvat zijn geweldig, de enige sokken die blijven zitten hier :)
pi_94634383
Die bambino sokken zijnb hier een ramp ;)
Heb nu wat sokken bij de zeeman vandaan, zitten goed
pi_94634652
Welkom She-Wolf en Evan O+
Fijn dat alles goed gaat!!!

Alle sokjes die ik heb heb ik zo ongeveer gekregen en tja het ene stel zit beter dan het andere, maar ik heb er zoveel dat ik de goedzittende steeds uit het mandje trek, maar waar ze vandaan komen weet ik dus niet! Pyama's doen we nog niet aan hier, maar wil ik wel gaan invoeren ivm het dag en nacht ritme gevoel..

Sarah zit hier trouwens echt lang in maatje 50-56. De kleertjes die Jaël allemaal 1x heeft aangehad heeft zij al vaker aan gehad nu :) Toch wel erg leuk hoor zo een kleintje :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:16:20 #208
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94634761
Eline is bijna 2 maanden ouder dan Sarah en draagt nog steeds 56 :o 62 is nog way te groot
pi_94634789
Ik moet er ook aan wennen dat Lena nu 'pas' over is naar 62. Ivan heeft maar heel kort in 56 gezeten terwijl Lena er toch wel 2 maanden mee gedaan heeft.
pi_94635354
Het meeste 56 is hier nog te groot :P
The way you rock'n'roll
pi_94635676
Geniet nog maar van die babymaatjes. Jongenskleding vanaf maat 86 is stom. ;(

Lena is flink verkouden en ze is al een paar dagen aan het regelen. Misschien houdt het een verband met het ander. Jammergenoeg hebben we vanavond een verjaardagsfeestje van ons neefje, dus ik hoop dat ze tevreden blijft in de ringsling. Ik ga misschien vanavond Luuf eens proberen! Ik heb een ui onder haar bed overwogen, maar ik ben bang dat alles in onze slaapkamer naar ui gaat stinken.

Oh, en heeft iemand nog een tip voor een lief, klein en veilig slaapknuffeltje? De meeste knuffels die ze heeft zijn te groot, te hard of vind ik eng in bed.
pi_94635745
Dottir gaat nu over naar 62. Jammer van een paar hele toffe dingen, maar voor andere ook juist leuk.

Ik vind ui niet zoveel effect hebben qua geur in de slaapkamer, wel qua gewenst effect.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:19:46 #213
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94636779
Wij hebben hier 2 van

Gekregen van de verloskundige en superzacht. Ik wissel ze regelmatig, Eline heeft deze en een rood/oranje. Degene die niet in de wieg ligt, ligt dan bij mij in bed
pi_94636839
Ik vind die doekachtige knuffels juist een beetje eng omdat die als een dekentje over het gezicht kunnen liggen. Maarja, ik heb gelezen dat je kussenachtige knuffels juist ook moet vermijden. En als je het doet zoals het hoort leg je helemaal geen knuffel in bed...
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:24:23 #215
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94636941
ik heb hem getest en je kunt er doorheen ademen. Hij is ook niet zo groot.
Maarja, Eline slaapt toch al op haar buik... Ze trekt/wurmt wel de punt van de muts tegen haar neus en ik kijk regelmatig.
pi_94637616
Hm, in Lekker slapen zonder huilen wordt dit als een veilig knuffeltje geadviseerd en jouw knuffeltje lijkt er erg op! Van wat voor spul is het gemaakt, weet je dat?
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:56:13 #217
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94637888
Durf ik niet te zeggen, lijkt een soort fleece zo zacht, maar is wel van 100% katoen.
Difrax heeft ze ook en zelf maken lijkt me ook niet zo moeilijk.
We hebben er ook nog eentje van bamboe, gekocht tijdens de open dag van staatsbosbeheer.
pi_94637958
Sugarsnap, dan is Eline helemaal een kleintje!

Knuffeltjes in bed doe ik liever nog niet, bij Jael ook pas met een maand vier gedaan.

En Sarah is ook echt niet klein hoor, bij geboorte 4200 gram. Maar Sarah met haar 3500 gram is toch echt wel veel kleiner. Ik vind het zo bijzonder dat het verschil in mijn beleving zo groot is.
pi_94637981
Je komt dat soort tutdoekjes veel tegen, maar ik weet niet goed hoe het zit met veilig materiaal en zo. Ik heb er ook een paar gratis gekregen in wat dozen, maar ik weet niet hoe ik dan aan een extra exemplaar kom. En een knuffel met 'Nutricia' erop is niet echt ehm.. leuk voor mij. :Y)
pi_94638050
Dat zijn wel hele leuke tutpopjes! Wij hebben ook zoiets van de kraam gekregen echt wel leuk, maar hier gewoon in de box.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:02:11 #221
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94638080
hahahaha, die heb ik ook nog ergens liggen. Ik denk dat de meesten die worden verkocht wel veilig zijn qua materiaal. Je kunt altijd in de winkel 'testen' natuurlijk.
pi_94638327
DML, tijdens mijn speurtocht kwam ik dit nog tegen:

zaterdag 26 maart 2011 @ 14:10:00 #223
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94638362

Zomaar een paar leuke van Prenatal, maar ik heb zo het idee dat Nijntje niet favoriet bij jou is.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:11:50 #224
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94638430
DML, zoiets heb ik ook nog liggen. Van Difrax in het blauw.
pi_94638542
Dat eerste beertje heeft Jael en daar heeft ze ook een schaap van, maar als het aan haar ligt moeten alle knuffels die we hebben mee in bed maar dat vind ik geen goed idee. Ik las het knuffel slaap associatie stukje van Claudia in het FV topic, ik ga erover denken misschien Sarah toch ook eerder met en knuffeltje te laten slapen...
pi_94638786
Er ligt er hier zelfs een van Nijntje, haha. Gekregen. Maar ik vind Nijntje zelf te groot en te zwaar. Ik heb een heel fijn knuffeldoekje van Nestle liggen (een blauwe), maar daar heb ik geen extra exemplaar van. Iemand toevallig een over? O-)
pi_94638822
Ik vind deze wel leuk (bol.com rekent momenteel geen verzendkosten!), maar daar zit een rammelaar in.

pi_94638906
Die van Nestlé met dat berenhoofd? Daar heb ik er nog wel één van.
pi_94639017
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:26 schreef Jore het volgende:
Die van Nestlé met dat berenhoofd? Daar heb ik er nog wel één van.
Ja, deze, Jore. Mag ik hem van je overnemen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 26 maart 2011 @ 14:33:42 #230
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94639157
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:22 schreef Claudia_x het volgende:
Er ligt er hier zelfs een van Nijntje, haha. Gekregen. Maar ik vind Nijntje zelf te groot en te zwaar. Ik heb een heel fijn knuffeldoekje van Nestle liggen (een blauwe), maar daar heb ik geen extra exemplaar van. Iemand toevallig een over? O-)
hoeveel wil je dr hebben? Ik zou even moeten zoeken, maar ik moet er nog wel een stuk of wat van hebben volgens mij.

pi_94639224
Uiteraard! Ik zal 'm vanavond even opzoeken.
pi_94639354
Ow die moet ik ook nog ergens hebben volgens mij zelfs twee! Als je er straks niet al genoeg hebt moet je maar roepen! Dan zoek ik wel even voor je :)
pi_94640228
Hihi, wat lief allemaal! Ik PM vanavond wel!
pi_94643424
En ik heb er evt. ook nog een voor je, Anne vindt 'm niet leuk :D
PM maar als je belangstelling hebt!

Anne heeft het schaapje van de prenatal wat hier ook langs kwam en is er echt helemaal verzot op. Ze drukt dat beest echt tegen haar neus aan als ze gaat slapen, zo schattig! O+
pi_94643897
Ilse heeft de labeldoekjes van snoozebaby. We hebben verschillende kleuren en wisselen ze ook regelmatig af. Deze ligt aan de ene kant van haar hoofd. Aan de andere kant ligt het zeepaard van fisher price. Regelmatig vinden we beide op een andere plaats in bed.
*poef* nu is het weg
pi_94647763
Doet Lena al echt wat met zo'n knuffeltje Claudia? Puck kan het niet boeien nog. Ook niet als ik 'm er mee over zijn wang aai o.i.d.

En dat plaatje dat je liet zien, dat is gewoon een doekje om aan de speen te maken toch? Het helpt verder niet om de speen in te houden? Want dat is het probleem hier.
The way you rock'n'roll
pi_94648066
Die twee schelen toch ong. 4 weken?

Ik hoop dat Dottir met 10 weken ook meer kan met haar knuffels/doekjes dan er een beetje tegenaan slaan.
pi_94648196
Ik was gewoon benieuwd of Lena er al wat mee deed. En ergens tegenaan slaan doet Puck ook nog niet :P
The way you rock'n'roll
pi_94648286
Nog steeeeds niet? ;)
Dottir moet er nog steeds van huilen :D
pi_94648505
Wij hebben helemaal geen knuffel bij het slapen, madam vindt er niets aan :N

Even een vraagje: J. Slaapt altijd onder een dekentje maar de laatste paar dagen krijgt ze het steeds voor elkaar om der handjes boven de dekens te friemelen waardoor ze zichzelf wakker maait.. We krijgen het maar niet voor elkaar om der handjes onder de dekens te houden.. Nou heb ik voor zo'n puckababy gekeken maar die gaan tot 6maanden en ze is er al 5.. Iemand nog tips?
29/10/'10 - 25/03/'13
  zondag 27 maart 2011 @ 00:06:10 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94660375
Zo, bijgelezen... tijdens onze vakantie in Drenthe kennelijk een hele wel/geen BV/FV, bijvoeden, rooming in, dragen, rapley, KDV en wat een ouder verder allemaal nog goed of fout kan doen dicussie gemist.

Dan meld ik het gewoon even; BV, een wieg op onze slaapkamer, draagdoek maar ook regelmatig de kinderwagen, rapley weet ik nog niet maar is een serieuze optie, bijvoeden vind ik geen drama maar vooralsnog komt Soneal niet verder dan aan een stukje mango likken als ik een fruitsalade eet, en hij heeft vanavond een druppeltje rode druivensap van m'n pink gelikt, vond hij ook erg lekker. Ik heb helaas de luxe dat Soneal niet naar het KDV hoeft, dus als ik dan toch verplicht thuis zit, dan geniet ik er gewoon optimaal van.
Tot slot rug/buik/zijligging; hij heeft tot hij zichzelf omhoog begon te werken (toen hij zo'n 2½ maand was) in de babysleep geslapen, de ene nacht de ene kant op, de andere nacht de andere kant op (het ezelsbruggetje was "Even naar buiten kijken" op de even dagen met het gezicht naar het raam).

Verder is vooral gebleken dat het allemaal niet zoveel uitmaakt, het CB hanteert iedere zoveel jaar compleet andere normen, en dat wat voor de ene generatie verplicht was, is voor de volgende generatie streng verboden wegens levensgevaarlijk... je zou je bijna afvragen hoe er überhaupt nog een volgende generatie heeft kunnen komen, als de vorige generatie vanaf dag 1 zo'n risicovol leven geleid heeft.

Een kind heeft liefde en zorg nodig en vooral het vertrouwen dat hij krijgt wat hij nodig heeft, of dat nou BV/FV/BanaanLigaprut/Broccoli of voor mijn part kaviaar is maakt niet zoveel uit.
Waarmee ik uiteraard niet stel dat je een baby van 3 weken kaviaar moet geven :')

Wat ik overigens wel jammer vind... nu er toch gemeld is wat er allemaal weetikveelwaar niet leuk is: ik heb met een aantal topics wat minder feeling.
In het borstvoedingstopic heb ik vaak het gevoel heb dat het vooral gaat om hoeveel cc er gekolfd of gedronken is, en daar kan ik dus niets mee, sterker nog; als ik me zo druk zou moeten maken om de hoeveelheden dan zou ik waarschijnlijk stopen met borstvoeding.
Mijn draagdoek is ook gewoon een tricot lap van 6 meter lang en 60 cm breed, en omdat die uit een lap van 1.80 breed kwam heb ik er dus 3.... maar het was een aanbiedingslapje dus die 3 doeken hebben ook peanuts gekost (plus een paar minuten heel secuur die lap in drieën delen).
En iets soortegelijks met een andere lap stof, maar die heb ik nog niet gebruikt, vooralsnog bevalt de tricot doek wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_94661138
Mex slaapt al vanaf de eerste week met zo'n tutbeertje, weet niet zeker of hij al erg aan deze gehecht is, want als ik hem vergeet werkt een spuugdoekje ook wel, hij friemelt er lekker aan en draait er rondjes mee in de lucht.
Het liefst slaapt hij met mijn hand op z'n hoofd, dus nu heb ik er ook een echt knuffeltje naast gelegd, werkt ook.

Barbabientje, Mex slaapt ook al vanaf z'n geboorte met z'n handjes omhoog, hij word er wel eens wakker van, maar is het niet gewoon wennen? Puckababy's enzo mogen idd niet meer vanwege het rollen. Of misschien kan je zo'n Hemaslaapzak proberen, die hebben van die stugge mouwen, maar weet niet of ze dat pikt?
.
Mex ligt altijd op zijn rug, in een andere houding wil hij niet slapen en geen afplatting te zien.
Is het nou echt zoveel erger als vroeger? of word er gewoon meer op gelet, ik zie genoeg mensen van onze leeftijd met een scheef hoofd.

Lekkere vakantie gehad Leandra?
  zondag 27 maart 2011 @ 00:34:12 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94661540
Bij B (in 1991) moest ik hem nog gewoon op de zij leggen volgens het CB en de kraamhulp, dat neemt natuurlijk niet weg dat een kind sowieso wel een voorkeurspositie kon hebben of ontwikkelen ;)

Heerlijke vakantie; regelmatig gezwommen en omdat er vrijwel niemand op het park was hadden we het zwembad(je) meestal voor onzelf O+
Hij vond de schittering van de zon op het water geweldig, vooral de weerkaatsing daarvan op het plafond... zo grappig als je dat soort dingen merkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 27 maart 2011 @ 08:56:00 #244
54772 Silmarwen
pi_94666496
Heerlijk vakantie! Fijn dat het fijn was. We gaan 11/12/13 mei naar de Efteling, Jazzy voor het eerst zwemmen, heb gisteren al zo'n lief badpakje gekocht. <3

Leandra, hoe is het nou voor je om weer zo;n kleine uk te hebben? Veel dingen die terug komen of weer veel zoeken? Ik vind het zelf toch best veel zoeken weer ondanks dat Yade 2 jaar terug nog een baby was. :D

Van dat wapperen... lastig hoor. Ik zou het eigenlijk niet weten, Jasmin slaapt gewoon, in het begin even gebakerd, tijdens ziekenhuisopname niet, en vanaf toen slaapt ze gewoon. We hebben ook geen slaapzak nog voor dr, maar daar ga ik wel aan beginnen binnenkort.

Verder knuffels. Ze heeft een konijn en een haas van Happy Horse. En die lagen van meet af aan in dr bedje. Ze kon er toch niet bij (hele grote wieg, ze slaapt er nog in) en nu pakt ze ze, ze bijt erop, speelt ermee. En het liefst een duim in haar mond en een oor van haas of nijn over haar ogen. :D
  zondag 27 maart 2011 @ 12:36:49 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94669816
Ik denk dat het op de een of andere manier eenvoudiger is dan wanneer er nog een peuter/kleuter zou rondlopen; je hebt dezelfde ervaring maar het is zoveel langer geleden dat je er niet constant mee geconfronteerd wordt.
Klinkt een beetje raar maar soms denk ik dat die "oh ja...." dingen makkelijker zijn als je er geen twee (of meer) hebt waarbij het allebei op een andere manier moet.

Het komt dus allemaal heel makkelijk terug, daarbij heb ik het voordeel dat ik me er simpelweg niet zo druk om maak, en dat is denk ik ook deels te danken aan het feit dat ik het hele opvoedcircus al een keer doorgemaakt heb.
Wat helaas geen garantie is, dat dan wel weer :')

Soneal speelt met Sofie, in de wieg ligt soms dat speeldoosknuffeltje van Ikea, en in bed liggen kikkerengel en hartebeertje van Ikea, maar hij ligt vrijwel nooit in bed.... verder nog geen voorkeuren of knuffels/doekjes die niet gemist kunnen worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_94670147
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Doet Lena al echt wat met zo'n knuffeltje Claudia? Puck kan het niet boeien nog. Ook niet als ik 'm er mee over zijn wang aai o.i.d.
Lena vindt alles zo'n beetje grappig, dus daar heb ik zo'n knuffeltje niet voor nodig. :Y) Ik heb het gister op haar hoofdje gelegd om te testen wat er zou gebeuren ( :') ) en toen sloeg ze het van zich af.

Het gaat in ieder geval allemaal erg per ongeluk. Ivan was vlotter. Toen hij 6 weken oud was sloeg hij al per ongeluk tegen dingen in een activity centre aan. Met 2 maanden had hij zijn handen ontdekt:

En toen begon hij ook echt dingen te pakken:

quote:
En dat plaatje dat je liet zien, dat is gewoon een doekje om aan de speen te maken toch? Het helpt verder niet om de speen in te houden? Want dat is het probleem hier.
Het helpt hooguit om op een bepaald moment de speen makkelijker terug te pakken, maar ik denk eigenlijk dat het nog lange tijd duurt voor een baby de goede motoriek heeft om dat voor elkaar te krijgen en dan lijkt een doekje me overbodig.
pi_94670312
Ow wat een schatjes Claudia! En wat een lief filmpje!
pi_94670544
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:22 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Even een vraagje: J. Slaapt altijd onder een dekentje maar de laatste paar dagen krijgt ze het steeds voor elkaar om der handjes boven de dekens te friemelen waardoor ze zichzelf wakker maait.. We krijgen het maar niet voor elkaar om der handjes onder de dekens te houden.. Nou heb ik voor zo'n puckababy gekeken maar die gaan tot 6maanden en ze is er al 5.. Iemand nog tips?
Ik zou gaan kijken naar een slaapzakje met mouwen. Dat geeft sommige baby's net genoeg gevoel van geborgenheid om niet met de armen te gaan maaien. Twinkly (moeder van Niels) had een slaapzakje van de Prénatal waarvan de mouwen 'zwaar' genoeg waren.

Aan de Puckababy zou ik inderdaad niet meer gaan. Het afwennen is niet altijd eenvoudig, dus er is een dikke kans dat je het probleem verschuift. En het gebruik wordt bij rollen inderdaad afgeraden, al kun je ook best met een baby oefeningen doen om te zorgen dat die weet wat te doen bij het op de buik belanden. Wat ikzelf zorgwekkender vond - Ivan had nog een Puckababy toen hij 6 maanden oud was - is dat je de motorische ontwikkeling ermee belemmert.

Er is een opvolgslaapzak van de Puckababy, de Puckabag. Dat is een vierseizoenenslaapzak. Hij kost veel geld, maar je doet er wel een tijd mee. Het idee is dat die zo comfortabel is dat een kindje er lekkerder door slaapt. Hier werkte dat niet helemaal zo: de slaapzak was te groot om het maaien met de armen te remmen. Bovendien gaan we nu het lente- en zomerseizoen in. Het lente- en zomerdeel van de Puckabag is te dun en losjes om geborgenheid te bieden. Dan kun je net zo goed je kind zonder slaapzak in bed leggen.

Dat we nu het lente- en zomerseizoen ingaan is voor jou sowieso rottig, want het betekent dat je niet aan de winterslaapzakjes kunt. Ik zou proberen een niet al te dikke slaapzak te vinden met afritsbare mouwen, geloof ik.

Oh, en ik ben wel heel tevreden over de Puckabag, hoor. Lena krijg t.z.t. die van Ivan. Het is zo'n geweldig zacht en comfortabel ding.
pi_94670638
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 12:53 schreef MamaPurk het volgende:
Ow wat een schatjes Claudia! En wat een lief filmpje!
Het is één en hetzelfde baby'tje. :P

Ik kijk voor de gein wel eens wat Ivan rond deze tijd al kon. Die was wel heel snel, ontdek ik nu met terugwerkende kracht. Rond deze periode - Lena is nu 10 weken oud - maakte ik al het eerste rolfilmpje van hem.
pi_94670701
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
Toen hij 6 weken oud was sloeg hij al per ongeluk tegen dingen in een activity centre aan.
Dat hadden wij hier ook van de week. Dikke pret en dikke tranen :)
figuurlijk dan he, zo dik zijn die tranen nog niet, als ze überhaupt komen
pi_94670826
Ik heb bij Lena nog geen tranen gezien! Gek is dat. Ivan had ze wel al meteen.

Nou ja, Lena huilt ook gewoon nooit, moet ik bekennen. :o Gister op een feestje kreeg ik weer de opmerking "makkelijke ouders, makkelijk kindje". Ik vind dat plaatsvervangend beledigend. Er is niets wat wij doen waardoor Lena zo makkelijk is; ze is gewoon zo.

Ik ben wel zo ontzettend blij dat Lena net zo makkelijk bij me in de doek slaapt als Ivan! Zulke feestjes kosten zo weinig moeite. Lena pit een tijdje bij me, wordt wakker, kijkt wat om zich heen, ik voed haar, ze gaat even op schoot om nog wat te kijken, ik voed haar weer en ze tukt weer verder bij me in de doek. En ik kan gewoon alles doen wat ik wil.
pi_94671000
quote:
Op zondag 27 maart 2011 13:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is één en hetzelfde baby'tje. :P

Ik kijk voor de gein wel eens wat Ivan rond deze tijd al kon. Die was wel heel snel, ontdek ik nu met terugwerkende kracht. Rond deze periode - Lena is nu 10 weken oud - maakte ik al het eerste rolfilmpje van hem.
Das wel bijzonder want volgens de regeltjes zeggen ze dat meisjes meestal sneller zijn ;)
Maar ik ken ook wel snelle jongens hoor! En wat ziet een kindje er op bewegend beeld dan anders uit dan op en foto zeg!
pi_94671029
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 13:10 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, Lena huilt ook gewoon nooit, moet ik bekennen. :o
Dottir gelukkig ook vrij weinig. De paniek van het 'spelen' roept wel wat traantjes op en af en toe als het echt pijn doet, perst ze er wat uit. Schattig vind ik dat wel.

quote:
Gister op een feestje kreeg ik weer de opmerking "makkelijke ouders, makkelijk kindje". Ik vind dat plaatsvervangend beledigend. Er is niets wat wij doen waardoor Lena zo makkelijk is; ze is gewoon zo.
Ik denk wel dat je daar een wisselwerking in hebt. Je hebt natuurlijk aan het ene eind van het spectrum 'moeilijke' kindjes die om allerlei redenen veel huilen etc en aan het andere eind hele makkelijke die niet van hun a propos te brengen zijn. Daar kun je niet zoveel aan doen.

Maar een baby die veel huilt lijkt mij wel meer stress op te roepen bij de ouders. Dat voelt het kind weer en zo versterken ze elkaar. Net als een baby die heel rustig begint de ouders juist vertrouwen kan geven en die rust kan het kind dan ook weer helpen.

Beetje wazig opgeschreven geloof ik...

Overigens wel relaxt van die feestjes. Wij hebben er pas eentje gehad maar daar ging het inderdaad ook ongeveer zo.
pi_94671146
Sarah heeft me nu al een paar keer de stuipen op het lijf gejaagd. Ze stopt met ademen als ze huilt.. Dan huilt ze wel heel hard hoor! Maar dan word ze dus helemaal blauw bijna en haalt geen adem, echt zo eng.. En dan in ene haalt ze wel weer adem dan is haar kleur ook heel snel weer goed.. Ik wilde het gewoon even kwijt!
pi_94671218
MamaPurk: Ivan kijkt op die foto ook gewoon wat maf, haha. Hoe gaat het daar trouwens? Ik was ook benieuwd of Jaël nog zo verdrietig wakker is geworden tijdens haar middagslaapje.

Vanyel, het fijne is dat steeds meer mensen in onze kennissen- en vriendenkring kinderen krijgen. Dan kun je de spruiten gewoon meenemen en vermaken ze elkaar zodat je zelf geen oppas hoeft te regelen en je prima kunt vermaken. Naar iemand toegaan die geen kind heeft is toch altijd iets minder 'makkelijk'.

Ik denk ook wel dat je eigen gemoed belangrijk is en dat je dus al gauw in een positieve spiraal zit als het goed gaat en in een negatieve spiraal als het niet goed gaat. Maar ik heb nu al zoveel aanvangsverschillen gezien tussen kleine baby's dat ik vind dat de invloed van de ouder wel wat beter in perspectief geplaatst mag worden.
pi_94671238
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 13:22 schreef MamaPurk het volgende:
Sarah heeft me nu al een paar keer de stuipen op het lijf gejaagd. Ze stopt met ademen als ze huilt.. Dan huilt ze wel heel hard hoor! Maar dan word ze dus helemaal blauw bijna en haalt geen adem, echt zo eng.. En dan in ene haalt ze wel weer adem dan is haar kleur ook heel snel weer goed.. Ik wilde het gewoon even kwijt!
Wat eng!
pi_94671272
quote:
Dat doet Lena wel eens als ze zich tijdens het drinken verslikt. Mijn hart staat dan ook even stil. :{
  zondag 27 maart 2011 @ 13:28:51 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94671336
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 13:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk wel dat je daar een wisselwerking in hebt. Je hebt natuurlijk aan het ene eind van het spectrum 'moeilijke' kindjes die om allerlei redenen veel huilen etc en aan het andere eind hele makkelijke die niet van hun a propos te brengen zijn. Daar kun je niet zoveel aan doen.

Maar een baby die veel huilt lijkt mij wel meer stress op te roepen bij de ouders. Dat voelt het kind weer en zo versterken ze elkaar. Net als een baby die heel rustig begint de ouders juist vertrouwen kan geven en die rust kan het kind dan ook weer helpen.

Beetje wazig opgeschreven geloof ik...
Ik denk ook dat het vaak (uitzonderingen daargelaten) een wisselwerking is, als het kind zich veilig en geborgen voelt dan heeft het ook weinig om over te klagen.

Je ziet het vaak al als een baby bij iemand op schoot gaat die zich er niet zo prettig bij voelt en dus eigenlijk niet weet hoe hij/zij een baby relaxed en toch veilig vast moet houden, dan is het binnen een paar minuten drama.

Als een kind gezond is en verder geen reden tot huilen heeft, dan is de wisselwerking een heel groot deel van hoe "makkelijk" een kind is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_94671376
Heb je het er wel eens over gehad op het consultatiebureau of zo, MamaPurk? Zouden het breath holding spells kunnen zijn?
pi_94671412
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 13:28 schreef Leandra het volgende:

Als een kind gezond is en verder geen reden tot huilen heeft, dan is de wisselwerking een heel groot deel van hoe "makkelijk" een kind is.
Ik heb een paar gezonde baby's gezien die toch vrij ontevreden waren. Het was een soort temperament dat ze hadden; er zat weinig rust in het lijfje. Rustig bij papa en mama liggen was er bijvoorbeeld niet bij.
pi_94671416
Het gaat hier heel goed en Jael is niet meer zo huilend wakker geworden gelukkig. Ze doet het eigenlijk heel goed en is zo lief voor Sarah! De hele tijd kusjes geven en iedereen trots vertellen dat Sarah een baby is. Ze noemt Sarah dus ook baby ;)

Ja echt eng hoor, ik denk steeds dat ze er in zal blijven, maar toch doet ze dat gelukkig niet.. Maar weet ook niet goed wat ik eraan kan doen. Nu blaas ik in haar gezichtje heel zachtjes en daar schrikt ze van waardoor ze weer gaat ademen, en als ik niets doe gaat ze trouwens ook wel weer ademen maar dat duurt me soms te lang. Verder is het trouwens een heel tevrede meisje op het hoor. Het gaat erg goed met de krampjes en dat hysterische huilen doet ze alleen als ze heel erg honger heeft ofzo.. Er is zeg maar altijd een aanwijsbare rede :)
pi_94671520
quote:
Op zondag 27 maart 2011 13:29 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je het er wel eens over gehad op het consultatiebureau of zo, MamaPurk? Zouden het breath holding spells kunnen zijn?
Er staat dat dat vanaf ongeveer drie maanden is en Sarah is pas drie weken..
Ik ga dinsdag even naar het CB en dan ga ik het even vragen. Ze blijft namelijk ook moeilijk doen met de speen van de fles aanhappen.
  zondag 27 maart 2011 @ 13:52:01 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94672026
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb een paar gezonde baby's gezien die toch vrij ontevreden waren. Het was een soort temperament dat ze hadden; er zat weinig rust in het lijfje. Rustig bij papa en mama liggen was er bijvoorbeeld niet bij.
Dat is dan een stukje karakter wat er luid en duidelijk uit komt.

Relaxte ouders hebben misschien niet altijd relaxte kinderen, maar relaxte kinderen hebben vaak wel relaxte ouders.
Een ontevreden kind heeft niet altijd ontevreden ouders, maar ontevreden ouders hebben wel vaak ontevreden kinderen.
Zowel de positieve als negatieve emotie kunnen een wisselwerking veroorzaken, en de negatieve emotie zal dat sneller doen dan de positieve emotie, maar dat wil niet zeggen dat de ouder automatisch verantwoordelijk is voor de gemoedstoestand van het kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 27 maart 2011 @ 15:34:21 #264
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94675065
quote:
Amelie had dat ook wel eens, die huilde zelden maar al ze dan huilde, bijvoorbeeld bij de prikken op het cb dan stopte ze ook met ademen en liep ze helemaal paars aan, geen gezicht. Ik blies altijd even in haar gezichtje, daar schrikken ze een soort van waardoor ze even uit het moment gehaald werd en weer ademde. Het huilen werd er niet perse minder van trouwens :P
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 27 maart 2011 @ 15:43:03 #265
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94675313
@Claudia en ook de rest de mama's.

http://www.babylonia.be/product.php?main_id=30&sub_id=45&lang=NL

Voor mooie, veilige en betaalbare knuffelpoppen.

Ik heb er zelf een van Difrax, een hele zachte... en niet het kleinste model, maar wat groter.
Deze, maar dan zacht oranje en middenroze, ipv de bruintinten.

zondag 27 maart 2011 @ 16:20:44 #266
54772 Silmarwen
pi_94676463
Jasmin rolde zich van buik naar rug vandaag. Denk dat ze het rollen helemaalk snapt nu. *O*
  zondag 27 maart 2011 @ 18:36:25 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94681045
quote:
Op zaterdag 26 maart 2011 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind deze wel leuk (bol.com rekent momenteel geen verzendkosten!), maar daar zit een rammelaar in.

[ afbeelding ]
Die heeft Oscar, in het grijs mt turquoise en ik heb er juist zelf een rammeltje in gemaakt. Net als dat Sasha in zijn lammetje een rammeltje heeft. Zo kunnen ze in he tdonker ook vrij snel horen waar hun knufltje zich bevindt als ze hem even kwijt zijn. ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 maart 2011 @ 20:09:31 #268
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94684659
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:43 schreef Juud79 het volgende:
@Claudia en ook de rest de mama's.

http://www.babylonia.be/product.php?main_id=30&sub_id=45&lang=NL

Voor mooie, veilige en betaalbare knuffelpoppen.

Ik heb er zelf een van Difrax, een hele zachte... en niet het kleinste model, maar wat groter.
Deze, maar dan zacht oranje en middenroze, ipv de bruintinten.

[ afbeelding ]
die heeft Jan in 't blauw (twee tinten), en Geert in 't paars/geel. Jan kan echt NIET zonder z'n "slapie", en stiekem hoop ik dat Geert dezelgde band opbouwt met zijn "slapie" (hoewel de dikkie dik knuffel die hij van @TNTpostwebcare op Twitter kreeg ook een goede kanshebber is O+ )

pi_94684966
Bedankt voor de tips mbt het wapperen. We hadden al een slaapzak geprobeerd met dikke mouwen. Werkte ook niet optimaal. Ik heb ook gekeken naar die bag van puckababy maar bij de prenatal kon ik hem niet passen en ik denk dat ie gewoon veel te groot is. Maar ik denk dat ik de truck heb gevonden. We hebben nu in plaats van een deken met lakentje een deken in een dekbed overtrek (gewoon een die goed past hoor dus maak je geen zorgen ;) En die kunnen we aan beide kanten een stukje onder het matras stoppen. Ze heeft afgelopen nacht in een ruk doorgeslapen en nu ligt ze er ook zonder morren in.

Leandra, fijn dat jullie een fijne vakantie hebben gehad!

Yasmin, wat ben jij een snelle zeg :o al rollen en twee tandjes!
29/10/'10 - 25/03/'13
  zondag 27 maart 2011 @ 20:18:26 #270
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94685032
Ik heb er meteen twee gekocht en iets anders krijgt ze voorlopig niet in haar bedje of wieg. Vind ik ook veels te gevaarlijk, als de ene in de was gaat krijgt ze de ander, zo ontstaat er ook geen verschil.

Het lijkt me heel fijn voor een ukje om zo'n knuf te hebben, als ze dan een speen alleen in bed heeft (mocht ze uberhaupt een speen willen) dan heeft ze deze bij zich als troost en knuffelpop.
pi_94685216
Wij hebben 3 happy horse olifantdoekjes, ivm wassen en kwijtraken. Nu maar hopen dat ze ze straks leuk vindt...
  zondag 27 maart 2011 @ 21:25:06 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94688281
Wij hebben voor elk kind 5 van die knuffelmuizen dan wel -schapen, van de doekjes. ;) :D Ze hebben nooit iets anders in bed gekregen en ze zijn allebei (ruim 3 en 1,5) gek op hun knuffeltjes en ze vragen er altijd om bij het slapen. Beetje sturen/indoctrineren dus. ;)

(De knuffels zijn alleen voor in bed, er ligt 1 exemplaar op het kdv, en alleen bij heel ziek mag hij mee op de bank. En bij slapen in de auto mag er 1 mee, maar verder zijn en blijven ze voor in bed. Beneden spelen ze met andere knuffels. 1 keer in de week gaat hij in de was en krijgen ze een andere. ;) )

[ Bericht 6% gewijzigd door BE op 27-03-2011 21:34:50 ]
pi_94688443
We hebben verschillende knuffels hier, maar nog zonder enige interesse. Ik hoop alleen dat DE knuffel er straks niet weer 1 is die nergens te vinden is als reserve, zoals bij Lotte

Jasmin wat goed!

MamaPurk eng zeg!

Ik heb Ilse gezien vandaag, wat een droppie! Jelle is met z'n 2 maanden jonger gewoon groter dan haar!
pi_94688482
Floris heeft een heleboel verschillende knuffeltjes :)
Hij heeft tot nu toe nog niet echt voorkeur. Ik heb in zn bedje andere knuffels dan die ik meeneem enzo. Zn favoriet is op dit moment dat ding van nestle en een beertje dat ie van tico gehad heeft.
Mn nichtje heeft zo'n difrax knuffel als favoriet, anderen wil ze niet. Het moet echt per se die zijn :)
Mn neefje heeft van die knuffelhonden van de hema, mijn zus heeft er nu 2 en die heeft ie allebei in bed. Zodat ie niet aan 1 van de 2 echt gehecht is, want tis wel s drama bij mn nichtje als ze dr tuttel kwijt is.
pi_94690146
Slapie, wat een leuk woord voor de slaapknuffel!
Die staart van die Dikkie Diktuttel knispert zo erg, echt jammer.
Als we weggaan neem ik die Nestlebeer mee en in zijn bed ligt er eentje van C&A die we gekregen hebben..ik ga denk ik ook maar eens op zoek naar een reserve.
  zondag 27 maart 2011 @ 21:57:19 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94690444
Daarom probeer ik die Ikea-knuffels voorkeursknuffel te laten worden.... ;)
Ze blijven jaren in de collectie en ongeacht waar je de knuffel kwijtraakt is er bijna altijd een Ikea in de buurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_94690500
Ik vind de ooievaar die we hebben wel een geinig ding maar ja die krijg je bij de geboorte aangifte hier dus die zijn niet echt te vinden verder :P

Ik had vroeger geen vaste knuffel en dat was wel zo makkelijk. Mijn ouders rouleerden gewoon mijn knuffels. Kan ik me ook wel in vinden.

Overigens houdt helemaal boven in zijn bedje Dikkie dik de wacht ;)
Ik zie niet in wat er gevaarlijk is aan dat beest daar in het hoekje zolang Puck zijn bed nog niet door kan wandelen.
The way you rock'n'roll
pi_94690703
dml daar dwing ik floris dus ook toe :D
tot nu toe werkt t ;)
zelfs zonder knuffel slaapt ie wel, maar als ie wakker wordt speelt ie ermee, vindt ik ook wel handig.

zelf had ik dus wel een favoriete knuffel. Dat ding was na een jaar al helemaal kapot, dus degene die die gemaakt had gaf me voor mn eerste verjaardag een nieuwe. 25 jaar later is ie nog redelijk intact :D ik wilde alleen de orginele "poppie"
  zondag 27 maart 2011 @ 22:04:35 #279
54772 Silmarwen
pi_94690916
Jasmin wil echt al nijn en haas hebben. Ze knuffelt ze ook erg stevig en bijt erop en houdt er eentje altijd in de houdgreep terwijl ze duimt. Dat duimen doet ze ineens heel veel. Bij Yade trokken we steeds haar vingers uit haar mond tenzij ze in bed lag of Pin en Wing had (haar penguin knuffels), gaan we bij Jasmin weer doen. Yade zuigt nog steeds alleen op haar vingers met haar knuffels (nu ook een ijsbeer... Knut is gek op knuffels kopen en dus heeft Yade er nu drie... erg onhandig) of in bed.

Speen bij beiden geprobeert maar ze wilde er echt niet aan.
pi_94694838
V slaapt met een rammelaar en soms dan hoor ik hem midden in de nacht ineens rammelen.

Morgen 4maanden en van broekjes alweer 68!! Hij gaat super hard.
pi_94701638
Bah, Dottir heeft opeens iets dat lijkt op apneu. Stokkende ademhaling, tot iets van 10 seconden niet ademen en dan met armgewapper en al weer beginnen. Ik kreeg er een heel onaangenaam gevoel bij.
Nu ben ik aan het voeden en ademt ze opeens weer prima maar lawaaiig.
Bekend verschijnsel? Met Google kom ik niet zo ver.
pi_94703692
Eng vanyel! Heeft ze het daarna nog gedaan?

4 maanden alweer pvoesss!

Jelle is vandaag alweer 3 maanden oud! Wow!
pi_94703774
Wat een leeftijden!

Ze heeft het best een tijd volgehouden, steeds van die geluidjes alsof er iets blokkeerde (heel herkenbaar van mijn zwangerschap, maar vele malen zieliger).
Ze klinkt nog steeds benauwd en ademt een stuk moeilijker dan normaal. Zal wel komen van het dichtzitten dus, maar lijkt me alsnog niet de bedoeling.
pi_94704260
Wat eng vanyel... Misschien even huisarts bellen, die zijn ervoor is het niets ben je gerustgesteld is het wel wat dan heb je in ieder geval op tijd gebeld... Ik zou er heel onzeker van worden denk ik.
pi_94708047
We gaan vanmiddag even langs. Fiets ik meteen de navelbreuk ertussen.

Er kwam net een enorme groene klont uit haar neus, dat hielp wel iets maar ik ga toch maar vanmiddag.
pi_94708246
Ja beter en keer te veel dan een keer te weinig toch! Hopelijk is het niets ergs.

Hier net weer 2x dat ze stopte met ademen. Tijdens de fles. Zewerkt hem eruit, begint te krijsen omdat ze hem kwijt is en paars hoofd en stilte even in haar gezicht geblazen en daar was ze weer. 5 minuten later nog een keer, raar kind..
pi_94708259
Gebeurt er ook iets op het moment dat haar ademhaling stokt, Vanyel? Lena heeft het namelijk als ze zich verslikt.

Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt.
pi_94708343
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:16 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Bedankt voor de tips mbt het wapperen. We hadden al een slaapzak geprobeerd met dikke mouwen. Werkte ook niet optimaal. Ik heb ook gekeken naar die bag van puckababy maar bij de prenatal kon ik hem niet passen en ik denk dat ie gewoon veel te groot is. Maar ik denk dat ik de truck heb gevonden. We hebben nu in plaats van een deken met lakentje een deken in een dekbed overtrek (gewoon een die goed past hoor dus maak je geen zorgen ;) En die kunnen we aan beide kanten een stukje onder het matras stoppen. Ze heeft afgelopen nacht in een ruk doorgeslapen en nu ligt ze er ook zonder morren in.
Fijn dat je er iets op gevonden hebt!

Ik verbaas me over baby's die zo braaf onder een dekentje blijven liggen. Ik stop Lena heel stevig in, maar binnen no time heeft ze haar handen er onderuit gewerkt en ze ligt na een uurtje slaap meestal helemaal boven de dekens. Ik heb zojuist de eerste slaapzak tevoorschijn gehaald. Een kijken of die past.
pi_94708402
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[quote]1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:12 schreef MamaPurk het volgende:
Hier net weer 2x dat ze stopte met ademen. Tijdens de fles. Zewerkt hem eruit, begint te krijsen omdat ze hem kwijt is en paars hoofd en stilte even in haar gezicht geblazen en daar was ze weer. 5 minuten later nog een keer, raar kind..
Heb je wel eens een andere speen geprobeerd?
pi_94708593
Ja hebben we geprobeerd en het is niet elke keer tijdens de fles, het is ook honger hebben en niet snel genoeg de fles krijgen en dan zo hard krijsen en paars worden en stoppen met ademen, ik link het dus niet aan de fles, speen of voeding, het is ook al eens gebeurt bij een vieze broek...
pi_94708680
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:13 schreef Claudia_x het volgende:
Gebeurt er ook iets op het moment dat haar ademhaling stokt, Vanyel? Lena heeft het namelijk als ze zich verslikt.

Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt.
Helemaal niks dat ik opmerk. Ik zal netjes verslag doen.
Net deed ze het volgens mij weer en begon toen flink te schreeuwen. Ze vinst het dus zelf ook niet fijn.
pi_94708908
MamaPurk: ik dacht dat ik ergens gelezen had dat ze vaker klooit met de fles en dat je daarover contact op wilde nemen met het consultatiebureau? Of heb ik dat verkeerd onthouden? Hoe dan ook, ik herinnerde me zojuist dat ik nog wou zeggen dat je daar prelogopedisten voor om hulp kunt vragen!

Vanyel, is ze verkouden? Ik las iets over een groene klont. Ik spray Lena's neus meestal eventjes voor het drinken.
pi_94709941
Ja dat ook mar dat stoppen met ademen doet ze niet alleen bij de fles.. Het is en en zeg maar, ik ga voor allebei morgen even naar CB. Heb al meer spenen en flessen geprobeerd, maar nog lang niet alle soorten gehad. En dat driftige huilen, ze huilt niet vaak aar las ze huilt wil ze dus meteen troost en als het haar te lang duurt is ze zo over de rooie dat ze stopt met ademen, dat duurt maar kort maar is wel eng..
pi_94711696
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel, is ze verkouden? Ik las iets over een groene klont. Ik spray Lena's neus meestal eventjes voor het drinken.
Dat was ze nog niet, er was ook vannacht nergens een snotje te bekennen terwijl ze wel klonk alsof ze compleet dicht zat. Vanmorgen dus opeens die groene klont, toen klonk het even beter. Nu rechtop in de draagdoek is er ook helemaal niks aan de hand, maar liggend gaat ze weer wat rochelen.

Ik wilde zelf eigenlijk niet naar de huisarts, maar lief stond erop. Nou, dan dus maar 3 vliegen in 1 klap. Ademen, navelbreuk en ik probeer meteen nog een verwijzing voor de fysio mee te pikken voor het geval de verzekering moeilijk gaat doen (die vergoedt nog stééds niet zonder verwijzing en ik weet niet of die van voor de bevalling ook nog voor nu geldt).
pi_94711811
Goed dat je naar je lief luisterd! Ik heb die van mij ook altijd nodig hoor voor dit soort dingen de huisarts is nou niet echt mijn beste vriend ;)
pi_94712010
Ik ben pas echt voor jan lul naar de huisarts gegaan. Ze hoefde Lena niet eens te zien om te zeggen dat het helemaal niet erg was dat ze steeds een verstopte neus heeft. Nou ja, het is maar goed om niet al te veel aan zelfdiagnoses te doen, toch?
pi_94712316
:D
"Wilt u haar even nakijken?"
"Ach nee hoor, u bent hier helemaal voor niks gekomen, uw klacht is het bekijken niet waard"
Dies leuk.
pi_94719225
Ik hou zo van mijn huisarts O+ Uberhaupt van mensen die niet te beroerd zijn te zeggen dat ze iets niet precies weten maar gaan uitzoeken wat het beste is.

Hij had het idee dat apneu bij gezonde zuigelingen nogal weinig voorkomt, maar vond het een serieuze klacht. Om die serieus te behandelen, neemt ie contact op met een kinderarts voor overleg.

De navelbreuk vindt ie ook errug groot. Ondanks de bij hem bekende richtlijn (niks mee doen, gaat vanzelf wel over en zo niet dan wordt het wel minder) gaat ie toch nog even verder kijken of wellicht de ideeën daarover zijn veranderd en of bij dit formaat evt wel actie ondernomen zou moeten worden.

De verwijzing is ook binnen. Goed besteed uurtje.
  maandag 28 maart 2011 @ 17:07:09 #299
54772 Silmarwen
pi_94720851
Nice Vanyel. Ik vind het zo belangrijk dat je huisarts je serieus neemt. Toen tijdens de zwangerschap de internist zei "Ga maar sporten en afvallen" terwijl ik volledige rust moest houden ivm weeen, heeft mijn arts zelfs de internist gebeld om te vragen of hij door had of ik zwanger was en mij doorverwezen naar een nieuwe internist. Ik heb echt 2 geweldige huisartsen moet ik zeggen, heel fijn.

Jasmin vandaag in Yade haar hoge stoel gezet. Ze vond het geweldig. :D Keek haar ogen uit en at zo een half (klein) potje met bruine bonen op. :D

Over 2 weken wordt ze al een half jaar en moeten we verhuizen.... Gaat zo snel.

Zie nu dat de OP qua kids niet helemaal up to date is btw. De bovenste drie zijn al 6 maanden.
pi_94720877
Dat klinkt als een fijne arts vanyel! En wat akelig dat dottir apneus heeft.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_94721081
Fijn dat je je serieus genomen voelt Vanyel. Ik ben ook zo blij met onze huisarts.

Ons offensief om Ilse te laten poepen lijkt vruchten af te werpen. Ze had net zoveel dat ik haar maar in de emmer gedaan heb.
Vanmorgen hebben we thee gedronken met onze kraamhulp, was erg gezellig, en toen Ilse moe werd is ze gewoon gaan slapen in de wandelwagen. Ze lijkt steeds makkelijker te slapen gelukkig.
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')