Ilse vindt het heerlijk. Gister bleef het bekkie open gaan voor de pruim. Eigenlijk had ik het plan om te wachten tot ze 6 maanden was. Maar het poepen was zo lastig dat we in overleg met de huisarts eerder gestart zijn. Hopelijk werkt het voor haar.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:50 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Voor mijn idee is 4flessen+ een schepje bambix beter dan 5flessen voeding. Daarom gaven we de bambix. Waarschijnlijk komt daar de obstipatie van dus hebben we die nu gestopt. Hopelijk lost dat alles op. Mocht dit niet zo zijn dan overleg ik wel met het Cb.
Ik hoop dat ze snel goed poept KJ! Vindt ze het fruit wel lekker? Hier krijgt J. overigens standaard fv.
Ik heb komende week geen tijd voor een meet fannetje, maar daarna wel! Ben benieuwd hoe Anne is gegroeid!
Wie opent er voor mij een nieuw topic
quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:35 schreef Vanyel het volgende:
Wat zeg je, depriveer jij je kinderen zo? Onthoud je ze de creche?
Barbaar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja hoor dat bedoelen ze, maar dat ik nú niet werk wil niet zeggen dat ik nooit gá werken. Daarom vind ik het een storende kortzichtige redenatie. En als ik ga werken over een paar jaar is de kans erg aannemelijk dat ik fors meer belasting afdraag dan de meeste van de figuren die er zo'n mening over hebbenquote:Op donderdag 24 maart 2011 09:41 schreef Vanyel het volgende:
Bedoelen ze niet dat het niet van gemeenschapsgeld had 'gemogen' als je er niet mee werkt?
Werk je niet voor de meisjes of om een andere reden? Of is dat privé?
nouja dat dus, als ik een leuke baan had waarbij die baan dan op het spel stond dan is de keuze heel anders.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:05 schreef Vanyel het volgende:
Juist leuk, Bali! Ik vind helaas de onze nog wat jong daarvoor, dus gaan wij binnenkort fijn een weekje naar Duitsland.
Ik ga na mijn verlof weer werken, maar was met alle liefde nog een paar maanden langer thuis gebleven (denk ik nu). Alleen zou ik dan mijn baan kwijt zijn en dat heb ik er niet voor over.
Dat geldt voor bijna alle onderzoeken. Meestal krjig je geld voor een jaar of 2-3 onderzoek, is er daarna nog een klein beetje tijd om te publiceren en dan is zowel het geld als de tijd op. Er zijn wel grootschaligere onderzoeken waarin kinderen langere tijd gevolgd worden, maar daarin gaan weer vaak details verloren.quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:30 schreef huuphuup het volgende:
Ik ga er vanuit dat als ik het zo lees dat het niet zozeer gaat om substantieel cognitief voorlopen wat later ook nog terug te zien is in het opleidingsniveau uiteindelijk van de kindjes, maar dat het verschil zich in de loop van de basisschool weer min of meer rechttrekt.
Het is gewoon lastig. Je kunt amper iets over je eigen keuzes zeggen zonder een ander daarmee te kwetsen. Ik heb al zo vaak toelichting gegeven op de voedselkeuzes die wij bijvoorbeeld voor Ivan maken en anderen blijven daar maar aanstoot aan nemen. En tja, ik vind het ook niet een kwestie van 'anders is net zo goed'. Als ik mijn keuzes niet beter zou vinden zou ik ze ook niet maken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:00 schreef Hik het volgende:
Moeten we niet eens afspreken als moeders onder elkaar dat we niet zoveel moeten vinden en ook niet moeten aannemen dat anderen blijkbaar iets vinden?!
Ik vind juist dat die opvoedingsstyle overheersend is op FOK!.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:36 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben thuis geweest totdat X bijna 2 was en nu werk ik 3 dagen.
Ze gaan beide 3 dagen naar het kdv.Soms dan baal ik wel dat ik zoveel mis van ze maar ik heb zoveel meer energie op de dagen dat ik niet werk nu. Dat thuis zitten was een jaar leuk maar daarna was ik er echt klaar mee.
Ik vind het in dit topic best lastig om soms niets te zeggen.Ik weet dat ik heel erg anders en geitenwollensok ben. Ik ben voor borstvoeding, rapley co-sleepen en dat gaat soms zo moeilijk samen met andere mensen.
Ik voel dus echt totaal die drang niet om een ander te vertellen over wat dan ook of om iets te zeggen als ik iemand iets zie doen wat niet strookt met hoe ik het doe.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:36 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben thuis geweest totdat X bijna 2 was en nu werk ik 3 dagen.
Ze gaan beide 3 dagen naar het kdv.Soms dan baal ik wel dat ik zoveel mis van ze maar ik heb zoveel meer energie op de dagen dat ik niet werk nu. Dat thuis zitten was een jaar leuk maar daarna was ik er echt klaar mee.
Ik vind het in dit topic best lastig om soms niets te zeggen.Ik weet dat ik heel erg anders en geitenwollensok ben. Ik ben voor borstvoeding, rapley co-sleepen en dat gaat soms zo moeilijk samen met andere mensen.
Oef inderdaad! Gaat Ivan daar dan ook heen? Vanaf wanneer gaat ze dan? Jelle gaat over 2 weken wennenquote:Op donderdag 24 maart 2011 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben trouwens zojuist gehoord dat Lena ook een 3e dag naar het kinderdagverblijf kan en dat er al een plek is vanaf 3 maanden in plaats van 5 maanden. Oef.Nou ja, het moet maar.
Ja, ze gaan samen in één verticale groep! We kunnen er nog wel voor kiezen om haar tot 5 maanden thuis te houden, maar dat is organisatorisch voor ons heel lastig: veel heen en weer vliegen tussen thuis, kinderdagverblijf en schoonouders, en ik kan dan niet al mijn uren maken waardoor ik 's avonds of in het weekeinde bij moet werken. Dus ja, het moet maar. Het is verstandiger, maar ik kijk er wel wat tegenop.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:47 schreef mrien het volgende:
[..]
Oef inderdaad! Gaat Ivan daar dan ook heen? Vanaf wanneer gaat ze dan? Jelle gaat over 2 weken wennen
Niet dus, ik heb nooit gezegd dat iemand iets fout doet, ik zeg alleen dat ik het zo niet wil doen en waarom ik dat zo niet wil doen. Ik ben erg rechtdoor zee, ik houd niet van omslachtig kusje knufje kroel geneuzel. Als er wordt gevraagd naar een mening, dan wil ik die best geven. anyways, geen zin in weer deze eindeloze circelredenatie.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou Sil het is de toon die de muziek maakt en alle keren dat ik je wat zie zeggen zoals in een kdv discussie een tijd geleden en nu in het peutertopic, het komt nogal rottig je strot uit zeg maar en dat is waar mensen over vallen.
Doe nou niet alsof jij afgebrand wordt omdat 'de meerderheid' het anders doet. Het is de manier waarop jij meent de meerderheid te moeten aanspreken op hoe zij het fout doen wat mensen nogal tegen de haren in strijkt.
Pvoess waarom zou je er altijd iets van moeten zeggen als men iets doet wat jij niet zou doen? Ik vind dat er bovenop duiken als men voor de 6 maanden bijvoeding geeft bijvoorbeeld. zo irritant. Ik ga er vanuit dat juist hier op Fok! men nadenkt over zijn/haar keuzes en dat die keuze dan niet jouw keuze zou zijn is dan jammer.
En plooibaar als je bent, attach jij bij Ivan en pragmateer je bij Lena?quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het idee dat het op Fok! een beetje afhangt van de 'generatie' ouders. In het dreumestopic is er best veel attachment parenting en hier in het kleine baby'tjestopic lijkt meer een pragmatische opvoedstijl te heersen.
Hmm dan toch maar eens proberen. We hebben lang getreuzeld met Yade en een beker, die was ook nogal... onhandig. Die mepte dan dr beker om uit enthousiasme. Gewoon een plastic bekertje en dan slokjes water ofzo?quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
Silmarwen, uit mijn hoofd: met 6 maanden broodkorst en met 7 maanden (licht verteerbaar) brood. Maar ik zou even het introductieschema op borstvoeding.com goed bekijken. Dat vond ikzelf in ieder geval een fijne, voorzichtige leidraad.
En Ivan hebben we meteen met 6 maanden al een beker gegeven. Ging prima en hij is niks anders gewend. Natuurlijk hielpen we hem wel nog lange tijd, maar hij drinkt nu al heel lang met groot gemak uit een grote beker.
Hier ook zo. Ik probeer het allemaal te doen zoals ik denk dat het voor Anne het beste is en dat komt vaak niet overeen met wat hier gezegd wordt/door de meeste ouders gedaan wordt. En soms is dat best moeilijk en zeg je er ook maar gewoon niets overquote:Op donderdag 24 maart 2011 11:00 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik weet dat wij het anders doen dan anderen. Ik had er zelf ook andere ideeën over, maar ik heb me bij moeten stellen. Ik volg Ilse, en kijk naar hoe zij het doet.
Ik zie Ilse over een maandje echt nog niet uit een beker drinken. Maar wie weet hoe ze over een maand zal zijn.
Dan kom je er te weinig. De meesten die daar posten zijn namelijk helemaal niet zo en hebben het daar ook helemaal niet over. Als je dit over het dreumes topic zou zeggen zou ik je wel gelijk geven overigens.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:04 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik heb vaak het idee dat ik in het peutertopic absoluut niet pas. Veel draagdoek/Rapley/borstvoeding/rooming moeders. En dat vind ik allemaal helemaal niets. nou borstvoeding vind ik niet niets.Maar dat lukt me gewoon niet zonder dat ik helemaal depri wordt en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Hier vind ik het relaxter.
Ik heb met het meeste geen moeite maar vond het stoppen met bv idd ook lastig om hier te melden. Op dit moment is puck ook de enige van zijn leeftijd hier die fv krijgt en ik vind het lastig dat ik mijn vragen niet kwijt kan. Want die flessen en hoeveelheid zijn best een geklooiquote:Op donderdag 24 maart 2011 11:06 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Hier ook zo. Ik probeer het allemaal te doen zoals ik denk dat het voor Anne het beste is en dat komt vaak niet overeen met wat hier gezegd wordt/door de meeste ouders gedaan wordt. En soms is dat best moeilijk en zeg je er ook maar gewoon niets over
Ik weet nog dat ik me hier na de eerste moeilijke week bijna niet durfde te melden omdat iedereen zo pro-borstvoeding was (ik ben ook niet anti hoor) en dat het bij mij vanwege allerlei omstandigheden niet gelukt was. Stom eigenlijk, dat je het je zo kunt aantrekken wat mensen die je niet persoonlijk kent wat je vinden...
quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En plooibaar als je bent, attach jij bij Ivan en pragmateer je bij Lena?
Dat inderdaad, ik had gister afgesproken met iemand die ik ook via internet ken, zij had een keer op twitter een opmerking gemaakt over kindernamen, en ik voelde me enorm aangesproken. Opvoeden is zoiets persoonlijks, dat ik me onzeker ga voelen als anderen het anders doen. Want doe ik het dan fout?quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:06 schreef Fannetje het volgende:
[..]
. Stom eigenlijk, dat je het je zo kunt aantrekken wat mensen die je niet persoonlijk kent wat je vinden...
Maar zijn dat dan mensen die hun kind graag in de draagdoek hebben of mensen die vinden dat het zielig is als je een kind in de kinderwagen doet?quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:04 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb vaak het idee dat ik in het peutertopic absoluut niet pas. Veel draagdoek/Rapley/borstvoeding/rooming moeders. En dat vind ik allemaal helemaal niets.
Quoten we het gewoon, dan kan dat nietquote:Op donderdag 24 maart 2011 11:10 schreef kaatjejannie het volgende:
Zo heb ik enorm geworsteld met de bv, ik ging er zelf zo ongeveer aan onderdoor. Ik heb enkele malen op het punt gestaan om of Ilse wat aan te doen, of mezelf. Omdat ik te graag door wilde zetten. Durfde hier (en elders) niet echt te zeggen hope het daadwerkelijk ging. nu vind ik het ook eng, en misschien haal ik het zo weer weg.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Quoten we het gewoon, dan kan dat niet
Je (men, iedereen) bent natuurlijk ook hartstikke hormonaal met voeden. Bij mij ging het echt moeilijke relatief snel voorbij maar die 2 à 3 weken was het verschrikkelijk. Nu al vraag ik me af waarom het allemaal zo zwaar moest zijn.
Ik zei ook dat ik het idee heb. Niet dat het zo is, ik krijg alleen dat gevoel altijd heel erg. En ik lees elk topic, ik post er alleen heel weinig, omdat ik dat gevoel heb.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dan kom je er te weinig. De meesten die daar posten zijn namelijk helemaal niet zo en hebben het daar ook helemaal niet over. Als je dit over het dreumes topic zou zeggen zou ik je wel gelijk geven overigens.
Je hoeft t maar te zeggen en de quote is weer leeg hoor.quote:
Ik heb er wel een filmpje van. Let niet op het suffe muziekje, want ik zat toen in mijn 'ik leuk mijn filmpjes op met een geinig muziekje eronder'-fase. Rond 1:00 minuut komt de beker aan bod. We hadden een simpel Ikeabekertje met 2 oortjes. Zo kon Ivan ook leren om de beker zelf vast te houden. Dit filmpje was van 23 mei, dus hij was hier ongeveer 6,5 maand oud.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:04 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Hmm dan toch maar eens proberen. We hebben lang getreuzeld met Yade en een beker, die was ook nogal... onhandig. Die mepte dan dr beker om uit enthousiasme. Gewoon een plastic bekertje en dan slokjes water ofzo?
quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je hoeft t maar te zeggen en de quote is weer leeg hoor.
En mijn bvdrama was achteraf niet zo erg als het op het moment zelf leek, dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jullie ook zo was.
Yade gooit haar beker ook nog regelmatig om hoor.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er wel een filmpje van. Let niet op het suffe muziekje, want ik zat toen in mijn 'ik leuk mijn filmpjes op met een geinig muziekje eronder'-fase. Rond 1:00 minuut komt de beker aan bod. We hadden een simpel Ikeabekertje met 2 oortjes. Zo kon Ivan ook leren om de beker zelf vast te houden. Dit filmpje was van 23 mei, dus hij was hier ongeveer 6,5 maand oud.
Hij leerde al heel snel hoe hij met die beker om moest gaan. Natuurlijk was hij wel onhandig, maar doordat hij de ruimte kreeg pikte hij het snel op. Het komt nog steeds wel eens voor dat hij de beker ineens omkiepert, hoor. Zo moest hij gister met een natte broek naar huis.
volgens mij welquote:Op donderdag 24 maart 2011 11:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kan het dat de baby acne pukkeltjes door lopen op de romp?
Okéquote:
quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:32 schreef Hik het volgende:
Tjonge jonge. Ik kan me toch echt niet voorstellen dat mijn lief dit soort discussies heeft met mede-vaders
Als er witte randen omheen zitten dan is het een schimmel en moet de arts iets voorschrijven ervoor.quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:41 schreef Hik het volgende:
Even een concrete vraag: zag hierboven al wat staan over luieruitslag. Neve heeft het nu ook stevig. Wanneer gaan jullie ermee naar de dokter? Of kan ik ook gewoon iets zonder recept halen (ik smeer nu heel veel Bepanten en laat haar lekker in haar blootje liggen af en toe)
Ik heb hem even omhoog geschoptquote:Op donderdag 24 maart 2011 13:26 schreef huuphuup het volgende:
Er is ook een flesvoedingstopic ergens, geen idee waar ie gebleven is. Er zijn veel meer moeder die vanaf de geboorte of vlak daarna de fles hebben gegeven en die kunnen je vragen wel beantwoordenalleen lezen die waarschijnlijk niet allemaal hier dus daar posten is handiger. Ik ga nu weg dus kan het topic niet schoppen, even de zoekfunctie gebruiken denk ik
Ik zag dat de h&m kleine maatjes zonnehoedjes heeft (wit en blauw), verder heeft de prenetal wel iets maar nog niet zoveel.quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:31 schreef Vanyel het volgende:
Zonnebrand: check!
Zonnehoedjes/petjes of iets anders voor op haar hoofd: uncheck. Daar moet ik nog naar op zoek.
Hier is er een zowaar eens niet direct in slaap gevallen in de draagdoek maar heeft de hele weg naar en in de winkel geïnteresseerd om zich heen zitten kijken.
Dat grijnzen was er hier niet bij, ik werd wel regelmatig uitermate serieus bestudeerd.quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:48 schreef Hik het volgende:
Leuk is dat hè, als ze zo om zich heen kijken? Neve doet dat ook, en om de x meter leunt ze dan even achterover om mij grijnzend recht aan te kijken. Leuk hè schat, de drager?!
Lees mee op mobiel,te weinig tijd voor laptop met baby die niet super in zn vel zir en dreumes van 17mnd ;-)quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik heb met het meeste geen moeite maar vond het stoppen met bv idd ook lastig om hier te melden. Op dit moment is puck ook de enige van zijn leeftijd hier die fv krijgt en ik vind het lastig dat ik mijn vragen niet kwijt kan. Want die flessen en hoeveelheid zijn best een geklooi
Nu trek je het wel heel ver door voor mijn gevoel.quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:32 schreef Hik het volgende:
Pvvvoes: heb je wel door dat jouw "als je het maar kunt uitleggen/als je er maar over hebt nagedacht" ook wel een beetje uit de hoogte kan overkomen? Al mijn stekels gingen overeind staan toen mijn schoonmoeder zich afvroeg "of ik wel genoeg had nagedacht" over het stoppen met bv.
Eerlijk gezegd denk ik dat er door ouders over dingen eerder te veel dan te weinig wordt nagedacht en mijn eerste aanname zal dan ook altijd zijn dat, ook al maakt iemand een andere keus voor zijn kind dan ik, dat daar natuuuurlijk over is nagedacht. De suggestie, zeker van iemand die mij kent, vond ik in elk geval nogal beledigend.
En let op: pragmatisch (soms ook: kiezen voor de makkelijkste weg) met zaken omgaan (dus in mijn geval: stoppen met bv toen ik begon met werken omdat ik kolven op het werk niet zag zitten) is OOK een keuze. Ook al heb ik niet alle onderzoeken gelezen of me overal tot in de naad in verdiept, ik geloof (!) dat mijn (!) kind prima gedeid bij een relaxte moeder die zich niet overal druk om maakt (en hiermee probeer ik niet te suggereren dat mensen die wel onderzoeken lezen, neurotische ouders zijn)
Hier een hoofdje zonder ondersteuning hoor al vanaf het begin. Ik trok de banden in zijn nekje gewoon strak en dat was het. Mensen schrokken altijd als ik hem niet ondersteunde.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:41 schreef DJMO het volgende:
ik heb de zonnebrand ook maar tevoorschijn gehaald. Geert wil net als z'n broer niks over z'n hoofd hebben. Hij worstelt zelfs zodanig dat hij met z'n hoofd uit de draagdoek komt. Huisarts vond 'm ook goed sterk in z'n nek (houd z'n hoofd nu al overeind, al dwing ik 'm vaak tegen me aan in de draagdoek omdat ik 't te eng vind als hij los hangt met z'n hoofd zeg maar.
Ook ik ben dit keer van plan te gaan rapleyen, maar meer omdat het me makkelijker lijkt dan hem te moeten voeren terwijl er nog een hongerig snaveltje naast me zit dat geholpen moet worden. Hij zal heus ook wel potjes krijgen, maar 't meeste toch wel vers iig.
Ooooh!quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nog geen ervaring mee Hik dus ik kan je niet helpen.
Claudia! Kiek dan! Ivan shirtje
[ afbeelding ]
Jawel, maar vaak krijgen die kinderen iets later of eerder brood dan de grote, ivm slaaptijden. Meestal iets later. Lunch voor de grote om 11:45 tot 12:30 dan naar bed, kleintjes eruit en die brood.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:45 schreef Claudia_x het volgende:
Maar op een bepaald moment gaan kinderen toch ook bijvoorbeeld boterhammen eten, Silmarwen? Ik neem aan dat die niet tot ruim 12 maanden in melk gedoopt worden of zo?
Ivan krijgt trouwens geen appel, want dat vind ik nog steeds eng.
Wanneer de ouders dat willen over het algemeen, dus dat verschilt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Vanaf wanneer krijgen ze ongeveer brood?
Broodkorstje vanaf een maand of 6. Echt gesmeerde boterhammen iets later als ze het kauwen een beetje doorhebben.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Vanaf wanneer krijgen ze ongeveer brood?
Ja bedankt, nu zit ik online te shoppen bij de H&M..quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:32 schreef mrien het volgende:
[..]
Ik zag dat de h&m kleine maatjes zonnehoedjes heeft (wit en blauw), verder heeft de prenetal wel iets maar nog niet zoveel.
Zo deden ze het ook mijn werk. Geen potjes tenzij de ouders dat graag wilde. Sommige ouders gaven gepureerd fruit mee, zoals tropische vruchten omdat wij alleen appel/peer/banaan/druif/sinaasappel/mandarijn/kiwi/meloen (seizoens afhankelijk) aanboden.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:21 schreef Sugarsnap het volgende:
Hier precies hetzelfd, grote kindjes in stukken en babietjes met de staafmixer eroverheen. Vanaf 1 jaar eten ze mee met de stukken.
Maar dat komt ten eerste omdat de H&M echt een 62 is en de hema een tussenmaat (eigenlijk een 65) en ten tweede vallen de hema-rompers eerder ruimquote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:24 schreef kaatjejannie het volgende:
h&m vind ik aan de kleine kant vallen vanyel. De rompers 62 past Ilse daar al lang niet meer van, terwijl de 62/68 van de Hema nog ruim zitten.
De pruim en de lactulose hebben werk gedaan. Gisteren om 23 uur zat de hele luier vol. Het was al wat overstroomd. Nooit gedacht dat we zo blij zouden zijn om een poepluier te verschonen.
Het is gister bij de gastouder helemaal goed gegaan. Ilse heeft er zelfs een uur geslapen. Dat kreeg de oude gastouder niet voor elkaar. N heeft gister een blij meisje opgehaald, bij de oude gastouder haalde hij een moe en jengelend meisje op.
Ja, dat weet ik ook wel, maar ze heeft de h&m romper maar heel kort gepast. Ze had hem aan, toen ze voor de rest nog 50/56 rompers aanhad.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:44 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Maar dat komt ten eerste omdat de H&M echt een 62 is en de hema een tussenmaat (eigenlijk een 65) en ten tweede vallen de hema-rompers eerder ruim
ik vind H&M persoonlijk gewoonlijk 'pas' vallen. Als je kind 59 cm is kun je er vanuit gaan dat maat 62 prima zal zijn. Dat idee.
@Vanyel ik heb een blauw schattig zonnehoedje van H&M in maat 62 genomen, Elin's hoofd was 37 cm en ik vond hem nog een tikje ruim, maar goed, de zomer duurt nog een paar maanden dus we kunnen er nog wel een maand of wat mee toe. 56 had te klein geweest denk ik.
Mooi, dan hoef ik geen eeuwen te wachten tot de maatjes 68 gaan passen die ik natuurlijk toch al had besteld omdat je niet met zo'n winkelkar kunt wachten.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:24 schreef kaatjejannie het volgende:
h&m vind ik aan de kleine kant vallen vanyel. De rompers 62 past Ilse daar al lang niet meer van, terwijl de 62/68 van de Hema nog ruim zitten.
Ik gok op de lactulose als wondermiddel. Ben zelf misschien al wel aan de tiende fles zo sinds halverwege mijn zwangerschap.quote:De pruim en de lactulose hebben werk gedaan. Gisteren om 23 uur zat de hele luier vol. Het was al wat overstroomd. Nooit gedacht dat we zo blij zouden zijn om een poepluier te verschonen.
Het is gister bij de gastouder helemaal goed gegaan. Ilse heeft er zelfs een uur geslapen. Dat kreeg de oude gastouder niet voor elkaar. N heeft gister een blij meisje opgehaald, bij de oude gastouder haalde hij een moe en jengelend meisje op.
Het stomme is dat ik Hemabroekjes heb in 62 die perfect zitten en andere waar ze echt nog in zwemt. En dat is geen 62/68..quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:44 schreef huuphuup het volgende:
Maar dat komt ten eerste omdat de H&M echt een 62 is en de hema een tussenmaat (eigenlijk een 65) en ten tweede vallen de hema-rompers eerder ruim
Dan is het mooi dat ik diezelfde heb gekocht en de witte erbij. Alleen meet ik Dottir nu grofweg op 38.5 (altijd handig, een rolmaat in je bureau als je je drinkende kind wil opmeten), dus iets groter dan Elin, maar hee, 68 is vast veeel groter, dat spreekt ook uit de post van mrien.quote:Vanyel ik heb een blauw schattig zonnehoedje van H&M in maat 62 genomen, Elin's hoofd was 37 cm en ik vond hem nog een tikje ruim, maar goed, de zomer duurt nog een paar maanden dus we kunnen er nog wel een maand of wat mee toe. 56 had te klein geweest denk ik.
Zoeen hebben wij ook gekregen. Ik heb m gister voor de grap even opgezet, maar ze werd er niet onverdeeld gelukkig van..quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:20 schreef Sugarsnap het volgende:
Gisteren hebben we van mijn schoonzusje een BabyBanz zonnebril gekregen, Eline heeft hem gisteren gepast en het staat wel heel stoer![]()
Zeeman? Hema?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Verkopen ze ergens pyjama's in maat 56?
H&M. Ik kan alleen niet direct linken geloof ik.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Verkopen ze ergens pyjama's in maat 56?
Deze heb ik voor Lena gekocht als zomerpakjes. Ik vind pyjama's bij die kleintjes nogal onzinnig. Alle kleertjes die ik heb zijn zo zacht dat ze er prima in kan slapen. Om er vroeg een avondritueel in te krijgen kan het nuttig zijn om andere kleding aan te doen, maar zo'n pyjama doe je meer voor jezelf.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
H&M. Ik kan alleen niet direct linken geloof ik.
Omdat het blijkbaar toch kan, ondanks dat DML m niks vindt:
http://shop.hm.com/nl/sho(...)=805831&type=product
[ afbeelding ]
zelfs in 50
Zelfde hier hoor. We hebben alleen wat kleertjes die we niet leuk genoeg vinden voor overdag dus daar kleden we haar soms in om voor de nacht. Maar nu hebben we haar de afgelopen 2 nachten in de romper in een dikke slaapzak gehad. Helemaal niks nodig dus.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Deze heb ik voor Lena gekocht als zomerpakjes. Ik vind pyjama's bij die kleintjes nogal onzinnig. Alle kleertjes die ik heb zijn zo zacht dat ze er prima in kan slapen. Om er vroeg een avondritueel in te krijgen kan het nuttig zijn om andere kleding aan te doen, maar zo'n pyjama doe je meer voor jezelf.
Ja, brullen is natuurlijk enorm zielig, je zal mij niet horen zeggen dat iemand zijn kindje moet laten huilen, integendeel, dat is iets wat ik niet zal doen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:50 schreef Pvoesss het volgende:
Dan moet je wel een kindje hebben wat op de zij kan liggen.
Als ik dat deed met V dan ging hij brullen. En zelf weer naar zijn rug,
Maar hij draait wel gewoon zijn hoofdje naar links en rechts enzo.
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 08:23 schreef mrien het volgende:
Gisteren maat 68 in de kast gelegd en dat heeft hij nu aan, tikje te groot nog maar zeker niet teveel. Hij gaat hard!
Ja, deze, Jore. Mag ik hem van je overnemen?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:26 schreef Jore het volgende:
Die van Nestlé met dat berenhoofd? Daar heb ik er nog wel één van.
hoeveel wil je dr hebben? Ik zou even moeten zoeken, maar ik moet er nog wel een stuk of wat van hebben volgens mij.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:22 schreef Claudia_x het volgende:
Er ligt er hier zelfs een van Nijntje, haha. Gekregen. Maar ik vind Nijntje zelf te groot en te zwaar. Ik heb een heel fijn knuffeldoekje van Nestle liggen (een blauwe), maar daar heb ik geen extra exemplaar van. Iemand toevallig een over?
Lena vindt alles zo'n beetje grappig, dus daar heb ik zo'n knuffeltje niet voor nodig.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 19:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Doet Lena al echt wat met zo'n knuffeltje Claudia? Puck kan het niet boeien nog. Ook niet als ik 'm er mee over zijn wang aai o.i.d.
Het helpt hooguit om op een bepaald moment de speen makkelijker terug te pakken, maar ik denk eigenlijk dat het nog lange tijd duurt voor een baby de goede motoriek heeft om dat voor elkaar te krijgen en dan lijkt een doekje me overbodig.quote:En dat plaatje dat je liet zien, dat is gewoon een doekje om aan de speen te maken toch? Het helpt verder niet om de speen in te houden? Want dat is het probleem hier.
Ik zou gaan kijken naar een slaapzakje met mouwen. Dat geeft sommige baby's net genoeg gevoel van geborgenheid om niet met de armen te gaan maaien. Twinkly (moeder van Niels) had een slaapzakje van de Prénatal waarvan de mouwen 'zwaar' genoeg waren.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 19:22 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Even een vraagje: J. Slaapt altijd onder een dekentje maar de laatste paar dagen krijgt ze het steeds voor elkaar om der handjes boven de dekens te friemelen waardoor ze zichzelf wakker maait.. We krijgen het maar niet voor elkaar om der handjes onder de dekens te houden.. Nou heb ik voor zo'n puckababy gekeken maar die gaan tot 6maanden en ze is er al 5.. Iemand nog tips?
Het is één en hetzelfde baby'tje.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:53 schreef MamaPurk het volgende:
Ow wat een schatjes Claudia! En wat een lief filmpje!
Dat hadden wij hier ook van de week. Dikke pret en dikke tranenquote:Op zondag 27 maart 2011 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
Toen hij 6 weken oud was sloeg hij al per ongeluk tegen dingen in een activity centre aan.
Das wel bijzonder want volgens de regeltjes zeggen ze dat meisjes meestal sneller zijnquote:Op zondag 27 maart 2011 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is één en hetzelfde baby'tje.
Ik kijk voor de gein wel eens wat Ivan rond deze tijd al kon. Die was wel heel snel, ontdek ik nu met terugwerkende kracht. Rond deze periode - Lena is nu 10 weken oud - maakte ik al het eerste rolfilmpje van hem.
Dottir gelukkig ook vrij weinig. De paniek van het 'spelen' roept wel wat traantjes op en af en toe als het echt pijn doet, perst ze er wat uit. Schattig vind ik dat wel.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:10 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, Lena huilt ook gewoon nooit, moet ik bekennen.![]()
Ik denk wel dat je daar een wisselwerking in hebt. Je hebt natuurlijk aan het ene eind van het spectrum 'moeilijke' kindjes die om allerlei redenen veel huilen etc en aan het andere eind hele makkelijke die niet van hun a propos te brengen zijn. Daar kun je niet zoveel aan doen.quote:Gister op een feestje kreeg ik weer de opmerking "makkelijke ouders, makkelijk kindje". Ik vind dat plaatsvervangend beledigend. Er is niets wat wij doen waardoor Lena zo makkelijk is; ze is gewoon zo.
Wat eng!quote:Op zondag 27 maart 2011 13:22 schreef MamaPurk het volgende:
Sarah heeft me nu al een paar keer de stuipen op het lijf gejaagd. Ze stopt met ademen als ze huilt.. Dan huilt ze wel heel hard hoor! Maar dan word ze dus helemaal blauw bijna en haalt geen adem, echt zo eng.. En dan in ene haalt ze wel weer adem dan is haar kleur ook heel snel weer goed.. Ik wilde het gewoon even kwijt!
Dat doet Lena wel eens als ze zich tijdens het drinken verslikt. Mijn hart staat dan ook even stil.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:22 schreef MamaPurk het volgende:
Sarah heeft me nu al een paar keer de stuipen op het lijf gejaagd. Ze stopt met ademen als ze huilt.. Dan huilt ze wel heel hard hoor! Maar dan word ze dus helemaal blauw bijna en haalt geen adem, echt zo eng.. En dan in ene haalt ze wel weer adem dan is haar kleur ook heel snel weer goed.. Ik wilde het gewoon even kwijt!
Ik denk ook dat het vaak (uitzonderingen daargelaten) een wisselwerking is, als het kind zich veilig en geborgen voelt dan heeft het ook weinig om over te klagen.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk wel dat je daar een wisselwerking in hebt. Je hebt natuurlijk aan het ene eind van het spectrum 'moeilijke' kindjes die om allerlei redenen veel huilen etc en aan het andere eind hele makkelijke die niet van hun a propos te brengen zijn. Daar kun je niet zoveel aan doen.
Maar een baby die veel huilt lijkt mij wel meer stress op te roepen bij de ouders. Dat voelt het kind weer en zo versterken ze elkaar. Net als een baby die heel rustig begint de ouders juist vertrouwen kan geven en die rust kan het kind dan ook weer helpen.
Beetje wazig opgeschreven geloof ik...
Ik heb een paar gezonde baby's gezien die toch vrij ontevreden waren. Het was een soort temperament dat ze hadden; er zat weinig rust in het lijfje. Rustig bij papa en mama liggen was er bijvoorbeeld niet bij.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:28 schreef Leandra het volgende:
Als een kind gezond is en verder geen reden tot huilen heeft, dan is de wisselwerking een heel groot deel van hoe "makkelijk" een kind is.
Er staat dat dat vanaf ongeveer drie maanden is en Sarah is pas drie weken..quote:Op zondag 27 maart 2011 13:29 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je het er wel eens over gehad op het consultatiebureau of zo, MamaPurk? Zouden het breath holding spells kunnen zijn?
Dat is dan een stukje karakter wat er luid en duidelijk uit komt.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb een paar gezonde baby's gezien die toch vrij ontevreden waren. Het was een soort temperament dat ze hadden; er zat weinig rust in het lijfje. Rustig bij papa en mama liggen was er bijvoorbeeld niet bij.
Amelie had dat ook wel eens, die huilde zelden maar al ze dan huilde, bijvoorbeeld bij de prikken op het cb dan stopte ze ook met ademen en liep ze helemaal paars aan, geen gezicht. Ik blies altijd even in haar gezichtje, daar schrikken ze een soort van waardoor ze even uit het moment gehaald werd en weer ademde. Het huilen werd er niet perse minder van trouwensquote:Op zondag 27 maart 2011 13:22 schreef MamaPurk het volgende:
Die heeft Oscar, in het grijs mt turquoise en ik heb er juist zelf een rammeltje in gemaakt. Net als dat Sasha in zijn lammetje een rammeltje heeft. Zo kunnen ze in he tdonker ook vrij snel horen waar hun knufltje zich bevindt als ze hem even kwijt zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind deze wel leuk (bol.com rekent momenteel geen verzendkosten!), maar daar zit een rammelaar in.
[ afbeelding ]
die heeft Jan in 't blauw (twee tinten), en Geert in 't paars/geel. Jan kan echt NIET zonder z'n "slapie", en stiekem hoop ik dat Geert dezelgde band opbouwt met zijn "slapie" (hoewel de dikkie dik knuffel die hij van @TNTpostwebcare op Twitter kreeg ook een goede kanshebber isquote:Op zondag 27 maart 2011 15:43 schreef Juud79 het volgende:
@Claudia en ook de rest de mama's.
http://www.babylonia.be/product.php?main_id=30&sub_id=45&lang=NL
Voor mooie, veilige en betaalbare knuffelpoppen.
Ik heb er zelf een van Difrax, een hele zachte... en niet het kleinste model, maar wat groter.
Deze, maar dan zacht oranje en middenroze, ipv de bruintinten.
[ afbeelding ]
Fijn dat je er iets op gevonden hebt!quote:Op zondag 27 maart 2011 20:16 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Bedankt voor de tips mbt het wapperen. We hadden al een slaapzak geprobeerd met dikke mouwen. Werkte ook niet optimaal. Ik heb ook gekeken naar die bag van puckababy maar bij de prenatal kon ik hem niet passen en ik denk dat ie gewoon veel te groot is. Maar ik denk dat ik de truck heb gevonden. We hebben nu in plaats van een deken met lakentje een deken in een dekbed overtrek (gewoon een die goed past hoor dus maak je geen zorgenEn die kunnen we aan beide kanten een stukje onder het matras stoppen. Ze heeft afgelopen nacht in een ruk doorgeslapen en nu ligt ze er ook zonder morren in.
Heb je wel eens een andere speen geprobeerd?quote:Op zondag 27 maart 2011 21:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[quote]Op maandag 28 maart 2011 12:12 schreef MamaPurk het volgende:
Hier net weer 2x dat ze stopte met ademen. Tijdens de fles. Zewerkt hem eruit, begint te krijsen omdat ze hem kwijt is en paars hoofd en stilte even in haar gezicht geblazen en daar was ze weer. 5 minuten later nog een keer, raar kind..
Helemaal niks dat ik opmerk. Ik zal netjes verslag doen.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:13 schreef Claudia_x het volgende:
Gebeurt er ook iets op het moment dat haar ademhaling stokt, Vanyel? Lena heeft het namelijk als ze zich verslikt.
Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt.
Dat was ze nog niet, er was ook vannacht nergens een snotje te bekennen terwijl ze wel klonk alsof ze compleet dicht zat. Vanmorgen dus opeens die groene klont, toen klonk het even beter. Nu rechtop in de draagdoek is er ook helemaal niks aan de hand, maar liggend gaat ze weer wat rochelen.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel, is ze verkouden? Ik las iets over een groene klont. Ik spray Lena's neus meestal eventjes voor het drinken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |