abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94547906
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Je hoeft t maar te zeggen en de quote is weer leeg hoor.

En mijn bvdrama was achteraf niet zo erg als het op het moment zelf leek, dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jullie ook zo was.
:*
Het bv drama en vooral mijn eigen drama zit me gewoon nog heel hoog. Misschien nog wel te hoog. Misschien moet ik er wel wat mee, maar ik zou niet weten wat. Misschien moet ik het meer tijd geven ofzo.
*poef* nu is het weg
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:26:34 #62
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94548000
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb er wel een filmpje van. Let niet op het suffe muziekje, want ik zat toen in mijn 'ik leuk mijn filmpjes op met een geinig muziekje eronder'-fase. Rond 1:00 minuut komt de beker aan bod. We hadden een simpel Ikeabekertje met 2 oortjes. Zo kon Ivan ook leren om de beker zelf vast te houden. Dit filmpje was van 23 mei, dus hij was hier ongeveer 6,5 maand oud.

Hij leerde al heel snel hoe hij met die beker om moest gaan. Natuurlijk was hij wel onhandig, maar doordat hij de ruimte kreeg pikte hij het snel op. Het komt nog steeds wel eens voor dat hij de beker ineens omkiepert, hoor. Zo moest hij gister met een natte broek naar huis. }:|
Yade gooit haar beker ook nog regelmatig om hoor. :D
Maar dat ziet er idd wel indrukwekkend uit! Ik heb nog ruim 3 weken om te wennen aan het feit dat ze 6 maanden wordt, en dan zelf dingen kan eten, en drinken. :D
pi_94548081
Ja maar het is inderdaad ook hoe je om gaat met de flesvoeding en eten en dingen Fannetje.
Het gaat me er vooral om eigenlijk hoe bewust een ouder is met de dingen..

Als je iets doet als je er zelf goed over na hebt gedacht dan vind ik het fijn je posts te lezen.
Als je iets doet omdat het nou gewoon makkelijk is of je ook niet in wil lezen heb ik best moeite er mee. Zoals een potje bij 4 maanden omdat het op het potje staat :)

Ik wil ook best meedenken met de flesvoeding hoor DML.

Rooming in is in je eigen kamer waar maakt dan niet uit. :) Vanyel

Zo weet ik zelf dat ik flesvoeding niet de goede benaming kan vinden maar dat het voor mij kunstvoeding is. Want in de fles kan tenslotte ook gekolfde melk zitten. :)
En toch zie ik mezelf altijd flesvoeding typen (althans dat probeer ik) omdat ik wel kan begrijpen dat het kunstvoeding noemen misschien wel naar kan klinken voor de fles moeders.

Maar ik snap dat ook gewoon niet. Zoals de olijfolie ik snap het niet. Dat je het wil geven vind ik prima maar ik wil dan graag weten waarom. Als jij mij uit kan leggen waarom je dat geeft dan denk ik oke die heeft er goed over nagedacht. Ik denk graag na over wat ik doe en een waarom.
Ik vind het gewoon iets om mee te koken en ik kom de mainstream dingen ook enkel hier tegen :Y

Zoals bijvoeden voor de zoveel maanden snap ik prima als je er een goede reden voor hebt.
En ook in de eigen kamer laten slapen vind ik prima als beide er tevreden mee zijn.

Waar ik vooral moeite mee heb is het gevoel dat sommige de dingen doen omdat vele het ook zo deden en die kinderen zijn toch ook oud geworden.
pi_94548141
Wij oefenen in bad, daar mag je lekker knoeien
pi_94548195
Nou juist op Fok! doen mensen het volgens mij niet omdat iedereen het zo deed en er op groot is geworden. Ik heb het idee dat mensen hier juist (te) veel nadenken over hun keuzes.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94548342
Troeta, wat een geweldige foto! :D Dat ziet er indrukwekkend uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94548541
Ja, ik sta soms versteld hoe goed hij het al kan en eigenlijk dat hij het meteen snapte. Dat het water uit de bovenkant komt bedoel ik.
Deze foto is van een maand geleden en toen kwam er nog wel eens te veel water in zijn mond, maar nu neemt hij hele nette slokjes.
Het valt nog wel eens uit z'n handen hoor, maar tuitbekers gaan ook al heel goed en hij vind het leuk om alles zelf te doen.
De fles pakt hij op het laatste gedeelte ook al zelf vast en laatst graaide hij zo het lepeltje van de broccoliprut uit m'n handen en nam zo een hap!
Ik kan zelf ook niet meer iets drinken met hem op schoot, want hij wil het steeds pakken.

Zo leuk al die dingetjes die baby's ineens gaan doen :D
pi_94548568
Leuke foto Troeta :D
The way you rock'n'roll
pi_94548831
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:51:47 #70
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94549072
Leuke foto idd!

Jasmin snapt het draaien echt helemaal.... Jasmin op het kleed, ik wil lunch maken, Yade plast in dr broek (ze is een beetje ziek, wrsch oorontsteking) Yade verschonen en dweilen, Jasmin op dr buik en spugen daardoor, Yade schoonmaken, Jasmin schoonmaken, nog een keer dweilen. -.-

Handig die spitsuren!
pi_94549351
Kan het dat de baby acne pukkeltjes door lopen op de romp? :?
The way you rock'n'roll
pi_94550128
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kan het dat de baby acne pukkeltjes door lopen op de romp? :?
volgens mij wel :Y
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94550566
Was bij Mex ook DML

heeft ie het erg de baby-acne?
pi_94550572
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:19 schreef huuphuup het volgende:

[..]

volgens mij wel :Y
Oké :)
Het ziet er precies hetzelfde uit als op zijn gezicht maar voordat ik een zoveelste ziekte over het hoofd zie of zo :@

Het wordt steeds erger Troeta. Niks zacht babyhuidje meer.
The way you rock'n'roll
  donderdag 24 maart 2011 @ 12:32:26 #75
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94550657
Zo... Ik let even niet op en er barst gelijk een hele discussie los. :)
Tja, ik blijf het lastig vinden. Ik denk ook wel eens "wat doet die nou?!" maar ik zou eerder mijn tong afbijten dan over zo'n gevoelig onderwerp iets zeggen. Maar ik besef ook dat ik in mijn enthousiasme over mijn "ergonomisch verantwoorde" drager vast ook wel eens een onzekere BB-draag-moeder heb gekwetst.

Pvvvoes: heb je wel door dat jouw "als je het maar kunt uitleggen/als je er maar over hebt nagedacht" ook wel een beetje uit de hoogte kan overkomen? Al mijn stekels gingen overeind staan toen mijn schoonmoeder zich afvroeg "of ik wel genoeg had nagedacht" over het stoppen met bv.
Eerlijk gezegd denk ik dat er door ouders over dingen eerder te veel dan te weinig wordt nagedacht en mijn eerste aanname zal dan ook altijd zijn dat, ook al maakt iemand een andere keus voor zijn kind dan ik, dat daar natuuuurlijk over is nagedacht. De suggestie, zeker van iemand die mij kent, vond ik in elk geval nogal beledigend.
En let op: pragmatisch (soms ook: kiezen voor de makkelijkste weg) met zaken omgaan (dus in mijn geval: stoppen met bv toen ik begon met werken omdat ik kolven op het werk niet zag zitten) is OOK een keuze. Ook al heb ik niet alle onderzoeken gelezen of me overal tot in de naad in verdiept, ik geloof (!) dat mijn (!) kind prima gedeid bij een relaxte moeder die zich niet overal druk om maakt (en hiermee probeer ik niet te suggereren dat mensen die wel onderzoeken lezen, neurotische ouders zijn :+ )

Tjonge jonge. Ik kan me toch echt niet voorstellen dat mijn lief dit soort discussies heeft met mede-vaders :P
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_94550702
Die laatste zin Hik :D Zo waar!
The way you rock'n'roll
pi_94550944
hahaha, ik zie ze al op een forum zitten die mannen van ons.
Dan denk ik dat mijn vriend zegt: Waarom is ze ooit met die borstvoeding begonnen? Waarom kookt ze die prut? Haal gewoon een potje!
Wat nou kind bij ons op de kamer? daar word ik wakker van!

heerlijk om een man te zijn...
  donderdag 24 maart 2011 @ 12:41:57 #78
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94550973
Even een concrete vraag: zag hierboven al wat staan over luieruitslag. Neve heeft het nu ook stevig. Wanneer gaan jullie ermee naar de dokter? Of kan ik ook gewoon iets zonder recept halen (ik smeer nu heel veel Bepanten en laat haar lekker in haar blootje liggen af en toe)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_94551017
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:32 schreef Hik het volgende:

Tjonge jonge. Ik kan me toch echt niet voorstellen dat mijn lief dit soort discussies heeft met mede-vaders :P
:D

dat dus :+

conclusie, we moeten er een biertje bij nemen en de bbq aanslingeren en gewoon slap ouwehoeren en ons niet zo druk maken. hoewel ik wel moet zeggen dat mijn vriend misschien nog wel meer pro-bv en pro-vers-eten en pro-verantwoorde blabla is dan ik ben. Maar goed, das makkelijk lullen natuurlijk als je het niet zelf hoeft te doen :') :D

En eens met je stelling dat in principe alles een keuze is, ik ga er ook vanuit dat iemand er vast over nagedacht heeft en het in elk geval de keuze is die voor hen werkt.
Ik geef zelf hooguit iets ter overweging aan als ik zie dat iemand ergens mee worstelt (bijvoorbeeld mn buurmeisje die het maar lastig vond om de hond uit te laten met de kinderwagen erbij. Tegen haar heb ik gezegd of ze wel eens een draagzak of doek overwogen had en inmiddels heeft ze een lodger gekocht die ze gebruikt als ze de hond uitlaat.)

Het zonnetje schijnt mensen! Ik ga straks gelijk eens zonnehoedjes passen en vanmiddag of morgen ook maar zonnebrandcrème aanschaffen, voordat het strakjes ineens weer op is. Zul je altijd zien.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94551019
Nog geen ervaring mee Hik dus ik kan je niet helpen.

Claudia! Kiek dan! Ivan shirtje

The way you rock'n'roll
pi_94551090
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:41 schreef Hik het volgende:
Even een concrete vraag: zag hierboven al wat staan over luieruitslag. Neve heeft het nu ook stevig. Wanneer gaan jullie ermee naar de dokter? Of kan ik ook gewoon iets zonder recept halen (ik smeer nu heel veel Bepanten en laat haar lekker in haar blootje liggen af en toe)
Als er witte randen omheen zitten dan is het een schimmel en moet de arts iets voorschrijven ervoor.

Als het enkel vurig rood is zou ik zelf niet direct naar de arts gaan. Ik heb zwitsal zinkzalf gesmeerd hier en dat werkt als een tiet. Gewoon dun aanbrengen bij iedere luierwissel en het was na een dag verdwenen. En het was echt heel fors rood hier :X
Er zijn ook heel veel mensen die zweren bij smeren met maizena-papje. Schijnt ook te werken als een trein maar heb ik zelf nooit geprobeerd.

Verder, als het al open is zou ik zarqa spray aanschaffen, dat is ook zink'zalf' maar dan in spray vorm zodat je het niet aan hoeft te raken, das fijner voor je meiske.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94551108
oooh Puck O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94551392
Die zarqaspray is 12 euro zag ik laatst. had hem toch maar niet gekocht want de luieruitslag was al over.
Ik vond vooral het bloot liggen goed helpen, ben alleen wel een paar keer ondergepiest.

Lieve puck O+

Mex gaat rechtop zitten in de wipper, kan die nou nog wel in de wipper?
pi_94551679
Wow, indrukwekkend hoe goed de motoriek van jullie kindjes al is Troeta (drinken uit een beker) en Claudia (het filmpje van Ivan). Anne kan dat dus echt niet, die heeft echt een zwakke motoriek. Als ik dit soort dingen zie, denk ik er weer over om toch maar eens met Anne naar de fysio te gaan. Bij het CB vonden ze het (nog) niet nodig, maar toch... ik twijfel.

Puck! O+

(oh, en nu zal ik maar weer eens naar m'n eigen grote babietjestopic gaan ;))
pi_94552147
Oh, en DML: Als je vragen over de flesvoeding hebt, gewoon stellen hoor. Anne krijgt dus al praktisch vanaf haar geboorte flesvoeding, dus ik heb in ieder geval ervaring.. en er zijn er meer hier!
pi_94552320
Ilse krijgt ook vanaf dat ze 7 weken is de fles hoor.
*poef* nu is het weg
pi_94552397
Deden jullie op verzoek of volgens een vast schema geven?
The way you rock'n'roll
pi_94552436
Er is ook een flesvoedingstopic ergens, geen idee waar ie gebleven is. Er zijn veel meer moeder die vanaf de geboorte of vlak daarna de fles hebben gegeven en die kunnen je vragen wel beantwoorden :Y alleen lezen die waarschijnlijk niet allemaal hier dus daar posten is handiger. Ik ga nu weg dus kan het topic niet schoppen, even de zoekfunctie gebruiken denk ik :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94552502
Op verzoek, en daar kwam al wel gauw wat regelmaat in.
*poef* nu is het weg
pi_94552603
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:26 schreef huuphuup het volgende:
Er is ook een flesvoedingstopic ergens, geen idee waar ie gebleven is. Er zijn veel meer moeder die vanaf de geboorte of vlak daarna de fles hebben gegeven en die kunnen je vragen wel beantwoorden :Y alleen lezen die waarschijnlijk niet allemaal hier dus daar posten is handiger. Ik ga nu weg dus kan het topic niet schoppen, even de zoekfunctie gebruiken denk ik :)
Ik heb hem even omhoog geschopt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')