Ilse vindt het heerlijk. Gister bleef het bekkie open gaan voor de pruim. Eigenlijk had ik het plan om te wachten tot ze 6 maanden was. Maar het poepen was zo lastig dat we in overleg met de huisarts eerder gestart zijn. Hopelijk werkt het voor haar.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:50 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Voor mijn idee is 4flessen+ een schepje bambix beter dan 5flessen voeding. Daarom gaven we de bambix. Waarschijnlijk komt daar de obstipatie van dus hebben we die nu gestopt. Hopelijk lost dat alles op. Mocht dit niet zo zijn dan overleg ik wel met het Cb.
Ik hoop dat ze snel goed poept KJ! Vindt ze het fruit wel lekker? Hier krijgt J. overigens standaard fv.
Ik heb komende week geen tijd voor een meet fannetje, maar daarna wel! Ben benieuwd hoe Anne is gegroeid!
Wie opent er voor mij een nieuw topic
quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:35 schreef Vanyel het volgende:
Wat zeg je, depriveer jij je kinderen zo? Onthoud je ze de creche?
Barbaar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja hoor dat bedoelen ze, maar dat ik nú niet werk wil niet zeggen dat ik nooit gá werken. Daarom vind ik het een storende kortzichtige redenatie. En als ik ga werken over een paar jaar is de kans erg aannemelijk dat ik fors meer belasting afdraag dan de meeste van de figuren die er zo'n mening over hebbenquote:Op donderdag 24 maart 2011 09:41 schreef Vanyel het volgende:
Bedoelen ze niet dat het niet van gemeenschapsgeld had 'gemogen' als je er niet mee werkt?
Werk je niet voor de meisjes of om een andere reden? Of is dat privé?
nouja dat dus, als ik een leuke baan had waarbij die baan dan op het spel stond dan is de keuze heel anders.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:05 schreef Vanyel het volgende:
Juist leuk, Bali! Ik vind helaas de onze nog wat jong daarvoor, dus gaan wij binnenkort fijn een weekje naar Duitsland.
Ik ga na mijn verlof weer werken, maar was met alle liefde nog een paar maanden langer thuis gebleven (denk ik nu). Alleen zou ik dan mijn baan kwijt zijn en dat heb ik er niet voor over.
Dat geldt voor bijna alle onderzoeken. Meestal krjig je geld voor een jaar of 2-3 onderzoek, is er daarna nog een klein beetje tijd om te publiceren en dan is zowel het geld als de tijd op. Er zijn wel grootschaligere onderzoeken waarin kinderen langere tijd gevolgd worden, maar daarin gaan weer vaak details verloren.quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:30 schreef huuphuup het volgende:
Ik ga er vanuit dat als ik het zo lees dat het niet zozeer gaat om substantieel cognitief voorlopen wat later ook nog terug te zien is in het opleidingsniveau uiteindelijk van de kindjes, maar dat het verschil zich in de loop van de basisschool weer min of meer rechttrekt.
Het is gewoon lastig. Je kunt amper iets over je eigen keuzes zeggen zonder een ander daarmee te kwetsen. Ik heb al zo vaak toelichting gegeven op de voedselkeuzes die wij bijvoorbeeld voor Ivan maken en anderen blijven daar maar aanstoot aan nemen. En tja, ik vind het ook niet een kwestie van 'anders is net zo goed'. Als ik mijn keuzes niet beter zou vinden zou ik ze ook niet maken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:00 schreef Hik het volgende:
Moeten we niet eens afspreken als moeders onder elkaar dat we niet zoveel moeten vinden en ook niet moeten aannemen dat anderen blijkbaar iets vinden?!
Ik vind juist dat die opvoedingsstyle overheersend is op FOK!.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:36 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben thuis geweest totdat X bijna 2 was en nu werk ik 3 dagen.
Ze gaan beide 3 dagen naar het kdv.Soms dan baal ik wel dat ik zoveel mis van ze maar ik heb zoveel meer energie op de dagen dat ik niet werk nu. Dat thuis zitten was een jaar leuk maar daarna was ik er echt klaar mee.
Ik vind het in dit topic best lastig om soms niets te zeggen.Ik weet dat ik heel erg anders en geitenwollensok ben. Ik ben voor borstvoeding, rapley co-sleepen en dat gaat soms zo moeilijk samen met andere mensen.
Ik voel dus echt totaal die drang niet om een ander te vertellen over wat dan ook of om iets te zeggen als ik iemand iets zie doen wat niet strookt met hoe ik het doe.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:36 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben thuis geweest totdat X bijna 2 was en nu werk ik 3 dagen.
Ze gaan beide 3 dagen naar het kdv.Soms dan baal ik wel dat ik zoveel mis van ze maar ik heb zoveel meer energie op de dagen dat ik niet werk nu. Dat thuis zitten was een jaar leuk maar daarna was ik er echt klaar mee.
Ik vind het in dit topic best lastig om soms niets te zeggen.Ik weet dat ik heel erg anders en geitenwollensok ben. Ik ben voor borstvoeding, rapley co-sleepen en dat gaat soms zo moeilijk samen met andere mensen.
Oef inderdaad! Gaat Ivan daar dan ook heen? Vanaf wanneer gaat ze dan? Jelle gaat over 2 weken wennenquote:Op donderdag 24 maart 2011 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben trouwens zojuist gehoord dat Lena ook een 3e dag naar het kinderdagverblijf kan en dat er al een plek is vanaf 3 maanden in plaats van 5 maanden. Oef.Nou ja, het moet maar.
Ja, ze gaan samen in één verticale groep! We kunnen er nog wel voor kiezen om haar tot 5 maanden thuis te houden, maar dat is organisatorisch voor ons heel lastig: veel heen en weer vliegen tussen thuis, kinderdagverblijf en schoonouders, en ik kan dan niet al mijn uren maken waardoor ik 's avonds of in het weekeinde bij moet werken. Dus ja, het moet maar. Het is verstandiger, maar ik kijk er wel wat tegenop.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:47 schreef mrien het volgende:
[..]
Oef inderdaad! Gaat Ivan daar dan ook heen? Vanaf wanneer gaat ze dan? Jelle gaat over 2 weken wennen
Niet dus, ik heb nooit gezegd dat iemand iets fout doet, ik zeg alleen dat ik het zo niet wil doen en waarom ik dat zo niet wil doen. Ik ben erg rechtdoor zee, ik houd niet van omslachtig kusje knufje kroel geneuzel. Als er wordt gevraagd naar een mening, dan wil ik die best geven. anyways, geen zin in weer deze eindeloze circelredenatie.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou Sil het is de toon die de muziek maakt en alle keren dat ik je wat zie zeggen zoals in een kdv discussie een tijd geleden en nu in het peutertopic, het komt nogal rottig je strot uit zeg maar en dat is waar mensen over vallen.
Doe nou niet alsof jij afgebrand wordt omdat 'de meerderheid' het anders doet. Het is de manier waarop jij meent de meerderheid te moeten aanspreken op hoe zij het fout doen wat mensen nogal tegen de haren in strijkt.
Pvoess waarom zou je er altijd iets van moeten zeggen als men iets doet wat jij niet zou doen? Ik vind dat er bovenop duiken als men voor de 6 maanden bijvoeding geeft bijvoorbeeld. zo irritant. Ik ga er vanuit dat juist hier op Fok! men nadenkt over zijn/haar keuzes en dat die keuze dan niet jouw keuze zou zijn is dan jammer.
En plooibaar als je bent, attach jij bij Ivan en pragmateer je bij Lena?quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het idee dat het op Fok! een beetje afhangt van de 'generatie' ouders. In het dreumestopic is er best veel attachment parenting en hier in het kleine baby'tjestopic lijkt meer een pragmatische opvoedstijl te heersen.
Hmm dan toch maar eens proberen. We hebben lang getreuzeld met Yade en een beker, die was ook nogal... onhandig. Die mepte dan dr beker om uit enthousiasme. Gewoon een plastic bekertje en dan slokjes water ofzo?quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
Silmarwen, uit mijn hoofd: met 6 maanden broodkorst en met 7 maanden (licht verteerbaar) brood. Maar ik zou even het introductieschema op borstvoeding.com goed bekijken. Dat vond ikzelf in ieder geval een fijne, voorzichtige leidraad.
En Ivan hebben we meteen met 6 maanden al een beker gegeven. Ging prima en hij is niks anders gewend. Natuurlijk hielpen we hem wel nog lange tijd, maar hij drinkt nu al heel lang met groot gemak uit een grote beker.
Hier ook zo. Ik probeer het allemaal te doen zoals ik denk dat het voor Anne het beste is en dat komt vaak niet overeen met wat hier gezegd wordt/door de meeste ouders gedaan wordt. En soms is dat best moeilijk en zeg je er ook maar gewoon niets overquote:Op donderdag 24 maart 2011 11:00 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik weet dat wij het anders doen dan anderen. Ik had er zelf ook andere ideeën over, maar ik heb me bij moeten stellen. Ik volg Ilse, en kijk naar hoe zij het doet.
Ik zie Ilse over een maandje echt nog niet uit een beker drinken. Maar wie weet hoe ze over een maand zal zijn.
Dan kom je er te weinig. De meesten die daar posten zijn namelijk helemaal niet zo en hebben het daar ook helemaal niet over. Als je dit over het dreumes topic zou zeggen zou ik je wel gelijk geven overigens.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:04 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik heb vaak het idee dat ik in het peutertopic absoluut niet pas. Veel draagdoek/Rapley/borstvoeding/rooming moeders. En dat vind ik allemaal helemaal niets. nou borstvoeding vind ik niet niets.Maar dat lukt me gewoon niet zonder dat ik helemaal depri wordt en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Hier vind ik het relaxter.
Ik heb met het meeste geen moeite maar vond het stoppen met bv idd ook lastig om hier te melden. Op dit moment is puck ook de enige van zijn leeftijd hier die fv krijgt en ik vind het lastig dat ik mijn vragen niet kwijt kan. Want die flessen en hoeveelheid zijn best een geklooiquote:Op donderdag 24 maart 2011 11:06 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Hier ook zo. Ik probeer het allemaal te doen zoals ik denk dat het voor Anne het beste is en dat komt vaak niet overeen met wat hier gezegd wordt/door de meeste ouders gedaan wordt. En soms is dat best moeilijk en zeg je er ook maar gewoon niets over
Ik weet nog dat ik me hier na de eerste moeilijke week bijna niet durfde te melden omdat iedereen zo pro-borstvoeding was (ik ben ook niet anti hoor) en dat het bij mij vanwege allerlei omstandigheden niet gelukt was. Stom eigenlijk, dat je het je zo kunt aantrekken wat mensen die je niet persoonlijk kent wat je vinden...
quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En plooibaar als je bent, attach jij bij Ivan en pragmateer je bij Lena?
Dat inderdaad, ik had gister afgesproken met iemand die ik ook via internet ken, zij had een keer op twitter een opmerking gemaakt over kindernamen, en ik voelde me enorm aangesproken. Opvoeden is zoiets persoonlijks, dat ik me onzeker ga voelen als anderen het anders doen. Want doe ik het dan fout?quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:06 schreef Fannetje het volgende:
[..]
. Stom eigenlijk, dat je het je zo kunt aantrekken wat mensen die je niet persoonlijk kent wat je vinden...
Maar zijn dat dan mensen die hun kind graag in de draagdoek hebben of mensen die vinden dat het zielig is als je een kind in de kinderwagen doet?quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:04 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb vaak het idee dat ik in het peutertopic absoluut niet pas. Veel draagdoek/Rapley/borstvoeding/rooming moeders. En dat vind ik allemaal helemaal niets.
Quoten we het gewoon, dan kan dat nietquote:Op donderdag 24 maart 2011 11:10 schreef kaatjejannie het volgende:
Zo heb ik enorm geworsteld met de bv, ik ging er zelf zo ongeveer aan onderdoor. Ik heb enkele malen op het punt gestaan om of Ilse wat aan te doen, of mezelf. Omdat ik te graag door wilde zetten. Durfde hier (en elders) niet echt te zeggen hope het daadwerkelijk ging. nu vind ik het ook eng, en misschien haal ik het zo weer weg.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Quoten we het gewoon, dan kan dat niet
Je (men, iedereen) bent natuurlijk ook hartstikke hormonaal met voeden. Bij mij ging het echt moeilijke relatief snel voorbij maar die 2 à 3 weken was het verschrikkelijk. Nu al vraag ik me af waarom het allemaal zo zwaar moest zijn.
Ik zei ook dat ik het idee heb. Niet dat het zo is, ik krijg alleen dat gevoel altijd heel erg. En ik lees elk topic, ik post er alleen heel weinig, omdat ik dat gevoel heb.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dan kom je er te weinig. De meesten die daar posten zijn namelijk helemaal niet zo en hebben het daar ook helemaal niet over. Als je dit over het dreumes topic zou zeggen zou ik je wel gelijk geven overigens.
Je hoeft t maar te zeggen en de quote is weer leeg hoor.quote:
Ik heb er wel een filmpje van. Let niet op het suffe muziekje, want ik zat toen in mijn 'ik leuk mijn filmpjes op met een geinig muziekje eronder'-fase. Rond 1:00 minuut komt de beker aan bod. We hadden een simpel Ikeabekertje met 2 oortjes. Zo kon Ivan ook leren om de beker zelf vast te houden. Dit filmpje was van 23 mei, dus hij was hier ongeveer 6,5 maand oud.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:04 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Hmm dan toch maar eens proberen. We hebben lang getreuzeld met Yade en een beker, die was ook nogal... onhandig. Die mepte dan dr beker om uit enthousiasme. Gewoon een plastic bekertje en dan slokjes water ofzo?
quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je hoeft t maar te zeggen en de quote is weer leeg hoor.
En mijn bvdrama was achteraf niet zo erg als het op het moment zelf leek, dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jullie ook zo was.
Yade gooit haar beker ook nog regelmatig om hoor.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er wel een filmpje van. Let niet op het suffe muziekje, want ik zat toen in mijn 'ik leuk mijn filmpjes op met een geinig muziekje eronder'-fase. Rond 1:00 minuut komt de beker aan bod. We hadden een simpel Ikeabekertje met 2 oortjes. Zo kon Ivan ook leren om de beker zelf vast te houden. Dit filmpje was van 23 mei, dus hij was hier ongeveer 6,5 maand oud.
Hij leerde al heel snel hoe hij met die beker om moest gaan. Natuurlijk was hij wel onhandig, maar doordat hij de ruimte kreeg pikte hij het snel op. Het komt nog steeds wel eens voor dat hij de beker ineens omkiepert, hoor. Zo moest hij gister met een natte broek naar huis.
volgens mij welquote:Op donderdag 24 maart 2011 11:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kan het dat de baby acne pukkeltjes door lopen op de romp?
Okéquote:
quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:32 schreef Hik het volgende:
Tjonge jonge. Ik kan me toch echt niet voorstellen dat mijn lief dit soort discussies heeft met mede-vaders
Als er witte randen omheen zitten dan is het een schimmel en moet de arts iets voorschrijven ervoor.quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:41 schreef Hik het volgende:
Even een concrete vraag: zag hierboven al wat staan over luieruitslag. Neve heeft het nu ook stevig. Wanneer gaan jullie ermee naar de dokter? Of kan ik ook gewoon iets zonder recept halen (ik smeer nu heel veel Bepanten en laat haar lekker in haar blootje liggen af en toe)
Ik heb hem even omhoog geschoptquote:Op donderdag 24 maart 2011 13:26 schreef huuphuup het volgende:
Er is ook een flesvoedingstopic ergens, geen idee waar ie gebleven is. Er zijn veel meer moeder die vanaf de geboorte of vlak daarna de fles hebben gegeven en die kunnen je vragen wel beantwoordenalleen lezen die waarschijnlijk niet allemaal hier dus daar posten is handiger. Ik ga nu weg dus kan het topic niet schoppen, even de zoekfunctie gebruiken denk ik
Ik zag dat de h&m kleine maatjes zonnehoedjes heeft (wit en blauw), verder heeft de prenetal wel iets maar nog niet zoveel.quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:31 schreef Vanyel het volgende:
Zonnebrand: check!
Zonnehoedjes/petjes of iets anders voor op haar hoofd: uncheck. Daar moet ik nog naar op zoek.
Hier is er een zowaar eens niet direct in slaap gevallen in de draagdoek maar heeft de hele weg naar en in de winkel geïnteresseerd om zich heen zitten kijken.
Dat grijnzen was er hier niet bij, ik werd wel regelmatig uitermate serieus bestudeerd.quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:48 schreef Hik het volgende:
Leuk is dat hè, als ze zo om zich heen kijken? Neve doet dat ook, en om de x meter leunt ze dan even achterover om mij grijnzend recht aan te kijken. Leuk hè schat, de drager?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |