abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94531393
Vorige deel:Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 8
De kleine babietjes:

***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: 'Ilse', dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
25 december 2010: Ayrton, zoon van Bolleke_666
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
8 februari 2011: 'Puck', zoon van Dizzy-Miss-Lizzy
2 maart 2011: Geert, zoon van DJMO

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door kaatjejannie op 23-03-2011 22:04:50 ]
*poef* nu is het weg
pi_94531578
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:50 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Voor mijn idee is 4flessen+ een schepje bambix beter dan 5flessen voeding. Daarom gaven we de bambix. Waarschijnlijk komt daar de obstipatie van dus hebben we die nu gestopt. Hopelijk lost dat alles op. Mocht dit niet zo zijn dan overleg ik wel met het Cb.

Ik hoop dat ze snel goed poept KJ! Vindt ze het fruit wel lekker? Hier krijgt J. overigens standaard fv.

Ik heb komende week geen tijd voor een meet fannetje, maar daarna wel! Ben benieuwd hoe Anne is gegroeid!

Wie opent er voor mij een nieuw topic
:@
Ilse vindt het heerlijk. Gister bleef het bekkie open gaan voor de pruim. Eigenlijk had ik het plan om te wachten tot ze 6 maanden was. Maar het poepen was zo lastig dat we in overleg met de huisarts eerder gestart zijn. Hopelijk werkt het voor haar.
We zitten op 5 flessen per dag. Wil wel over op 4, maar zie nog niet zo goed hoe ik dat moet gaan doen. En eigenlijk wil ik de laatste nog niet missen. :@ Dat is echt mijn momentje na mijn werkdag (die geregeld tot 23.00 uur duurt)
*poef* nu is het weg
pi_94531686
Waarom staat mijn baby nog in dit topic? Ze is al zes dagen geen kleine baby meer! :P
pi_94531750
Geloof dat ze eens in de zoveel tijd overgezet worden. Als ik dr nu weg haal, dan raakt ze kwijt.
*poef* nu is het weg
pi_94531951
Ja, laat ze maar staan hoor. Ze is ook nog best een beetje klein :)
pi_94533104
Leuk dat Ilse het zo lekker vind!

Eigenlijk hoort mijn stoere Mex al boven aan te staan, woooh!
Doen jullie dat ook dat optrekken aan de armpjes naar zitstand? Mex gaat nu in 1x door naar staan! En dan geeft ie een hele harde gil en gaat heel trots kijken!
pi_94533182
Thanks voor het openen, KJ! Ik zit op de foon.. Fijn dat Ilse het eten lekker lijkt te vinden, hopelijk gaat het steeds beter! Die obstipatie is echt niks! Hier krijgt J.
Om 7.00- 11.00-15.00 en 19.00 uur een fles, nu ook weer rond 22.30uur. Als Ilse die fles nog drinkt lekker zo laten toch!

Ow, mijn mupke wordt weer wakker!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_94536041
Hoeveel doe jij in de fles barbabientjes? Ze is mooi op tijd zeg, 22.28 !
pi_94543595
Claudia bedankt voor je vraag over de slaapzak in t vorige topic. Daardoor dacht ik er ook weer aan en dat scheelde me vannacht weer gedoe met haar netjes instoppen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94543661
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)d-stuk-slimmer.dhtml

De tekst kopiëren is gedoe op mobiel, maar ik zou hier wel de resultaten van willen zien.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 24 maart 2011 @ 08:57:28 #11
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94543733
Yay, Jasmin rolt zich om! Vanavond maar het grotere bedje neerzetten ipv de wieg.

Trouwens kinderen naar de creche en slimmer. Ik vraag me af in hoeverre dat ook gebonden is aan het opleidingsniveau van de ouders. Vaak gaan de kinderen van hoger opgeleiden naar de creche en lager opgeleiden blijft de moeder wat vaker thuis. Is dat ook meegenomen in dit onderzoek, vraag ik me dan af.
pi_94543799
Mijn dochter gaat niet naar de creche, maar blijft ook niet thuis...

Vandaag voor t eerst naar de nieuwe gastouder. Spannend.
*poef* nu is het weg
pi_94543991
Spannend kaatjejannie!
pi_94544198
Goed zo Jasmin! Anne rolt inmiddels wel van buik naar rug, maar maakt voor andersom nog totaal geen aanstalten. Ze vindt het niet zo leuk op haar buik, dus waarom zou ze ook? :+

Spannend kaatjejannie!

Wat betreft dat onderzoek: Ik vraag me net als Silmarwen af of het opleidingsniveau van de ouders ook is meegenomen in het onderzoek.
pi_94544257
Ilse doet af en toe een poging om te rollen, maar aangezien het niet lukt, geeft ze het snel weer op.
*poef* nu is het weg
pi_94544399
Meestal wordt met factoren als opleidingsniveau wel rekening gehouden, maar goed, er zit wel wat in ja, net zoals dat parttime creche-kindjes gezonder zouden eten dan kindjes van thuisblijfmoeders. Ik gok dan maar zo dat dat komt omdat Ma Tokkie in de tweede groep valt en Ma met-okay-stel-hersens in de eerste groep.

Maar als ik het artikel zo lees dan vind ik het een beetje suggestief, hier haal ik niets andrs uit dan dat kindjes op die leeftijd voorlopen op leeftijdsgenootjes die thuis blijven bij mama. Ik vraag me af hoe dat in verhouding staat tot bijvoorbeeld het derde kind in een gezin, die zal zich ook optrekken aan de oudere twee en heel anders spelen dan de oudste deed.
Ik ga er vanuit dat als ik het zo lees dat het niet zozeer gaat om substantieel cognitief voorlopen wat later ook nog terug te zien is in het opleidingsniveau uiteindelijk van de kindjes, maar dat het verschil zich in de loop van de basisschool weer min of meer rechttrekt.

En over mn eigen kinderen maak ik me geen zorgen :P die komen thuis niets te kort aan uitdaging etcetera en gaan straks gewoon naar de psz om daar 'sociaal vaardig' te worden enz. :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door huuphuup op 24-03-2011 09:39:52 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94544521
Wat zeg je, depriveer jij je kinderen zo? Onthoud je ze de creche?

Barbaar!
pi_94544622
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:35 schreef Vanyel het volgende:
Wat zeg je, depriveer jij je kinderen zo? Onthoud je ze de creche?

Barbaar!
:Y
Mijn kinderen zijn enorm zielig :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94544695
Bedoelen ze niet dat het niet van gemeenschapsgeld had 'gemogen' als je er niet mee werkt?

Werk je niet voor de meisjes of om een andere reden? Of is dat privé?
pi_94544996
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:41 schreef Vanyel het volgende:
Bedoelen ze niet dat het niet van gemeenschapsgeld had 'gemogen' als je er niet mee werkt?

Werk je niet voor de meisjes of om een andere reden? Of is dat privé?
ja hoor dat bedoelen ze, maar dat ik nú niet werk wil niet zeggen dat ik nooit gá werken. Daarom vind ik het een storende kortzichtige redenatie. En als ik ga werken over een paar jaar is de kans erg aannemelijk dat ik fors meer belasting afdraag dan de meeste van de figuren die er zo'n mening over hebben :P

Ik werkte voornamelijk vanuit huis als editorial assistant, voor een academisch tijdschrift. Helaas verhuisde de editor van het tijdschrift naar een universiteit in Macau en hij nam het tijdschrift mee, dus daarmee zat ik zonder werk.
Bij Amélie heb ik het eerste jaar dus heel bewust meegemaakt, ondanks dat ik nog studeerde en daarnaast werkte, en dat had ik achteraf bezien voor geen goud willen missen. B. vindt het fijner als de meisjes voorlopig het eerste jaar in ieder geval nog niet naar een crèche gaan en dus hebben dus besloten om het voorlopig met minder geld te doen en blijf ik in ieder geval tot 1 januari thuis.

Het is een hele persoonlijke keuze geweest die voornamelijk op gevoel berust eigenlijk en ik kan er weinig aan uitleggen naar anderen toe haha :D Ik merk wel dat ik het vervelend vind dat B.'s familie met kindjes die wel naar een kdv gaan gepikeerd reageren als ze om mijn uitleg vragen. Ik krijg dan gelijk dingen te horen als "maar ik ben een leukere mama als ik werk" of "nou mijn kindjes doen het super/hebben het naar hun zin/komen niets te kort" enz enz.
Dat ík thuis blijf betekent niet dat ik verder iets vind van wat een ander doet zeg maar :P
Als ik wel al een leuke uitdagende baan had gehad met toekomst dan hadden onze kinders hoogstwaarschijnlijk ook gewoon naar een kdv gegaan.

conclusie :+ samenloop van omstandigheden en gevoelsmatig.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94545033
Ik ben kennelijk ook een barbaar. Ik werk wel, maar mijn kind wordt op maandag en dinsdag opgevangen door grootouders en op woensdag door haar vader. Ach ja, ze komt genoeg in contact met andere kindjes, dus ik maak me geen zorgen.
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:00:50 #22
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94545225
We blijven ons toch maar verontschuldigen naar elkaar hè? :)
Ik doe het ook hoor, ook al voel ik me eigenlijk helemaal niet onzeker over hoe ik/wij het doen. Maar gisteren had ik een gesprek met een mede-moeder over onze vakantie (ja, ja, we gaan met ons kind van straks zeven maanden naar Bali!) en ze reageerde een beetje zuinigjes. En dan ga ik gelijk weer lopen malen of het wel ok is.

Moeten we niet eens afspreken als moeders onder elkaar dat we niet zoveel moeten vinden en ook niet moeten aannemen dat anderen blijkbaar iets vinden?! :)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_94545360
Juist leuk, Bali! Ik vind helaas de onze nog wat jong daarvoor, dus gaan wij binnenkort fijn een weekje naar Duitsland.

Ik ga na mijn verlof weer werken, maar was met alle liefde nog een paar maanden langer thuis gebleven (denk ik nu). Alleen zou ik dan mijn baan kwijt zijn en dat heb ik er niet voor over.
pi_94545361
oh ik verontschuldig me eerlijk gezegd tegenwoordig nergens meer voor :@ borstvoeding, kinderdagverblijf of niet, wat je je kind laat eten, waar je je kind mee naar toe neemt, opvoedstijlen etcetera etcetera.
Het is mijn keuze (vooruit, onze keuze :P) en wat een ander daarvan vindt doet me weinig, maar omgekeerd vind ik zelf ook niets van wat een ander doet, dat is de keuze van die ander.

Er zit natuurlijk een verschil tussen uitleg geven voor je keuze als daar om gevraagd wordt en verontschuldigen voor de keuze die je maakt. (das niet naar jou toe bedoelt Hik haha maar familie enzo wil ik het allemaal best uitleggen waarom we doen wat we doen, maar ik verontschuldig me er niet voor.)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94545389
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:05 schreef Vanyel het volgende:
Juist leuk, Bali! Ik vind helaas de onze nog wat jong daarvoor, dus gaan wij binnenkort fijn een weekje naar Duitsland.

Ik ga na mijn verlof weer werken, maar was met alle liefde nog een paar maanden langer thuis gebleven (denk ik nu). Alleen zou ik dan mijn baan kwijt zijn en dat heb ik er niet voor over.
nouja dat dus, als ik een leuke baan had waarbij die baan dan op het spel stond dan is de keuze heel anders.

Lijkt me heerlijk, 7 maanden Bali O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94545765
Je kunt er echt wel vanuit gaan dat er gecorrigeerd is voor sociaal-economische status van de ouders als het onderzoek is uitgevoerd door een universiteit, hoor! Dat neemt niet weg dat het natuurlijk interessant is om meer details over het onderzoek te lezen. Ik zou wel benieuwd zijn naar de meetinstrumenten: hoe is 'slimmer' bijvoorbeeld gedefinieerd en gemeten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 maart 2011 @ 10:20:50 #27
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94545781
wij komen net bij de huisarts vandaan; altijd fijn om te horen dat je zelfdiagnose klopt :') ik mag voorlopig weer gaan smeren met micoonazolnitraat. luieruitslag = candidaschimmeltje. en nav de poepluier kreeg ik ook nog de bevestiging dat ik last heb van hyperlactatie. Daa zei hij verder niets over aangezien hij wel doorhad dat ik me al had ingelezen erover. Voor de krampjes door de hyperlactatie moest ik masseren en zorgen dat hij zich met zn beentjes kon afzetten als hij dat wilde. Infacol / cinababy zouden volgens hem allemaal niet werken ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94545792
We hebben trouwens zojuist gehoord dat Lena ook een 3e dag naar het kinderdagverblijf kan en dat er al een plek is vanaf 3 maanden in plaats van 5 maanden. Oef. :{ Nou ja, het moet maar.
pi_94545904
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:30 schreef huuphuup het volgende:
Ik ga er vanuit dat als ik het zo lees dat het niet zozeer gaat om substantieel cognitief voorlopen wat later ook nog terug te zien is in het opleidingsniveau uiteindelijk van de kindjes, maar dat het verschil zich in de loop van de basisschool weer min of meer rechttrekt.
Dat geldt voor bijna alle onderzoeken. Meestal krjig je geld voor een jaar of 2-3 onderzoek, is er daarna nog een klein beetje tijd om te publiceren en dan is zowel het geld als de tijd op. Er zijn wel grootschaligere onderzoeken waarin kinderen langere tijd gevolgd worden, maar daarin gaan weer vaak details verloren.

Kortom: het blijft lastig. Het kost tijd om inzichten te verwerven in dit soort kwesties en er zijn verschillende soorten onderzoeken voor nodig. Ik zou me er ook niet gauw iets van aantrekken in die zin dat ik andere keuzes voor mijn kind zou maken. Dan loop je al gauw achter de waan van de dag aan.
pi_94546091
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:00 schreef Hik het volgende:
Moeten we niet eens afspreken als moeders onder elkaar dat we niet zoveel moeten vinden en ook niet moeten aannemen dat anderen blijkbaar iets vinden?! :)
Het is gewoon lastig. Je kunt amper iets over je eigen keuzes zeggen zonder een ander daarmee te kwetsen. Ik heb al zo vaak toelichting gegeven op de voedselkeuzes die wij bijvoorbeeld voor Ivan maken en anderen blijven daar maar aanstoot aan nemen. En tja, ik vind het ook niet een kwestie van 'anders is net zo goed'. Als ik mijn keuzes niet beter zou vinden zou ik ze ook niet maken. :Y) Maar het is wel zoals huup zegt: leven en laten leven.
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:36:06 #31
54772 Silmarwen
pi_94546210
Claudia, ik vond het vaak vies tegenvallen hoe er gecorrigeerd werd op sociologisch vlak en dta gaf vaak een onvolledig beeld, ook van universitaire onderzoeken. Ook worden de berichten vaak te kort door de bocht gepubliceert in de media wat een vertekend beeld geeft.

Hier ook een gestudeerde thuismoeder, alleen de studie niet afgemaakt omdat ik kinderen wilde. Toen Yade een jaar werd en ik de IBG terug moest gaan betalen, ben ik gaan werken. Toen zwanger geworden van Jasmin en Knut zijn eigen bedrijf wat veel tijd kost, en de kinderopvang kosten kwamen op evenveel als mijn loon uit, deed mij het besluit nemen om thuis te blijven met de kinderen. We twijfelen nog over een eventuele derde, omdat de kans op vroeggeboorte en zwangerschapdiabetes groot is, en ik misschien zelfs een schildklierafwijking heb. Als dat zo is, is het einde verhaal en ga ik weer studeren (ok- of icverpleegkundige) zodra de jongste naar school gaat.

Ik vind het lastig hier mijn mening te geven over onze opvoeding omdat je dan meteen veroordelend bent. So be it. Ik wil best uitleggen waarom ik tot die mening kom, maar ga me er niet voor verontschuldigen. Ik ben toch een botte hork. :+ Ik ben het heel vaak niet eens met veel OUD mamma's, neemt niet weg dat ik van mening ben dat ieder het voor zich moet weten, het zijn tenslotte niet mijn kinderen. Maar ik ga me zeker niet verontschuldigen voor de keuze's die wij maken in de opvoeding van onze kinderen. En wat je zegt Claudia, ik vind mijn keuze dan inderdaad beter, en dan ben je dus meteen veroordeled, wat je in principe ook bent. Want ik keur een keuze van een ander, voor mijzelf af. Daarom post ik eigenlijk sinds een jaar of 2 weinig hier, omdat zodra je het niet eens bent met de meerderheid, je nogal snel afgebrand wordt.
pi_94546214
Ik ben thuis geweest totdat X bijna 2 was en nu werk ik 3 dagen.
Ze gaan beide 3 dagen naar het kdv.Soms dan baal ik wel dat ik zoveel mis van ze maar ik heb zoveel meer energie op de dagen dat ik niet werk nu. Dat thuis zitten was een jaar leuk maar daarna was ik er echt klaar mee.

Ik vind het in dit topic best lastig om soms niets te zeggen. :@ Ik weet dat ik heel erg anders en geitenwollensok ben. Ik ben voor borstvoeding, rapley co-sleepen en dat gaat soms zo moeilijk samen met andere mensen.
pi_94546386
Wanneer ging V. naar het kinderdagverblijf, Pvoesss? Toen hij 3 maanden oud was? Hoe is dat bevallen?
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:42:52 #34
54772 Silmarwen
pi_94546411
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:36 schreef Pvoesss het volgende:
Ze gaan beide 3 dagen naar het kdv.Soms dan baal ik wel dat ik zoveel mis van ze maar ik heb zoveel meer energie op de dagen dat ik niet werk nu. Dat thuis zitten was een jaar leuk maar daarna was ik er echt klaar mee.

Ik vind het in dit topic best lastig om soms niets te zeggen. :@ Ik weet dat ik heel erg anders en geitenwollensok ben. Ik ben voor borstvoeding, rapley co-sleepen en dat gaat soms zo moeilijk samen met andere mensen.
Ik vind juist dat die opvoedingsstyle overheersend is op FOK!. :D

Yade is trouwens een jaar lang naar het KDV geweest 1 dag in de week en ze vond het geweldig. Nu 2 ochtenden PSZ, wel jammer dat Jasmin die dag KDV gaat missen maar aan de andere kant heeft zij een grote zus en was Yade alleen.
pi_94546493
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:36 schreef Pvoesss het volgende:

Ik voel dus echt totaal die drang niet om een ander te vertellen over wat dan ook of om iets te zeggen als ik iemand iets zie doen wat niet strookt met hoe ik het doe. :D
Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, als t kind met het koppeke tegen de verwarming wordt gegooid is t wat anders :P Maar echt, ieder voor zich en leven en laten leven. Ik kan er niet wakker van liggen. Ik geloof dat ik weinig evangelie-drang bezit :+
Als men vraagt hoe wij iets doen of zien wil ik daar best uitleg over geven en tot op zekere hoogte kun je er een discussie over hebben maar eigenlijk doe ik dat nooit zo omdat het gewoon heel persoonlijk is allemaal. (en heel gevoelig ligt altijd.)

Ik merk wel aan mensen dat men dénkt dat je een oordeel over hen hebt als je bepaalde keuzes maakt. Zo durfde B.'s nichtje niet aan mij te vertellen dat ze gestopt was met bv want ik zou dat wel belachelijk vinden. Kom op zeg :') ik heb wel wat beters te doen :@

offtopic (of waren we dit topic al ontopic geweest? :') )
wij zijn heerlijk buiten een mandarijntje aan het eten en Elin ligt in de doek te knorren. Het is echt prachtig weer hier, ik geniet volop :D

ho, updates, eens met Sil voor wat betreft de opvoedstijl, de geitenwollensokstijl overheerst wel momenteel ja. Gewoon heel sec, er zijn bij de baby's en dreumessen véél moeders die zo opvoeden. niets meer niets minder
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94546519
Nou Sil het is de toon die de muziek maakt en alle keren dat ik je wat zie zeggen zoals in een kdv discussie een tijd geleden en nu in het peutertopic, het komt nogal rottig je strot uit zeg maar en dat is waar mensen over vallen.
Doe nou niet alsof jij afgebrand wordt omdat 'de meerderheid' het anders doet. Het is de manier waarop jij meent de meerderheid te moeten aanspreken op hoe zij het fout doen wat mensen nogal tegen de haren in strijkt.

Pvoess waarom zou je er altijd iets van moeten zeggen als men iets doet wat jij niet zou doen? Ik vind dat er bovenop duiken als men voor de 6 maanden bijvoeding geeft bijvoorbeeld. zo irritant. Ik ga er vanuit dat juist hier op Fok! men nadenkt over zijn/haar keuzes en dat die keuze dan niet jouw keuze zou zijn is dan jammer.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94546528
Ik heb het idee dat het op Fok! een beetje afhangt van de 'generatie' ouders. In het dreumestopic is er best veel attachment parenting en hier in het kleine baby'tjestopic lijkt meer een pragmatische opvoedstijl te heersen.
pi_94546531
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben trouwens zojuist gehoord dat Lena ook een 3e dag naar het kinderdagverblijf kan en dat er al een plek is vanaf 3 maanden in plaats van 5 maanden. Oef. :{ Nou ja, het moet maar.
Oef inderdaad! Gaat Ivan daar dan ook heen? Vanaf wanneer gaat ze dan? Jelle gaat over 2 weken wennen
pi_94546608
Tja Puck gaat met 10 weken al naar het kdv. Doordat ik vooraf al zo lang ziek was heb ik maar 10wkn verlof en door ziekte ook minder vakantiedagen opgebouwd.
Ik baal er erg van maar ik kan er niks aan veranderen dus slikken en gewoon doen maar ;(
The way you rock'n'roll
pi_94546611
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:47 schreef mrien het volgende:

[..]

Oef inderdaad! Gaat Ivan daar dan ook heen? Vanaf wanneer gaat ze dan? Jelle gaat over 2 weken wennen
Ja, ze gaan samen in één verticale groep! We kunnen er nog wel voor kiezen om haar tot 5 maanden thuis te houden, maar dat is organisatorisch voor ons heel lastig: veel heen en weer vliegen tussen thuis, kinderdagverblijf en schoonouders, en ik kan dan niet al mijn uren maken waardoor ik 's avonds of in het weekeinde bij moet werken. Dus ja, het moet maar. Het is verstandiger, maar ik kijk er wel wat tegenop.

Lena gaat over 3,5 week al wennen dan!
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:51:14 #41
54772 Silmarwen
pi_94546656
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou Sil het is de toon die de muziek maakt en alle keren dat ik je wat zie zeggen zoals in een kdv discussie een tijd geleden en nu in het peutertopic, het komt nogal rottig je strot uit zeg maar en dat is waar mensen over vallen.
Doe nou niet alsof jij afgebrand wordt omdat 'de meerderheid' het anders doet. Het is de manier waarop jij meent de meerderheid te moeten aanspreken op hoe zij het fout doen wat mensen nogal tegen de haren in strijkt.

Pvoess waarom zou je er altijd iets van moeten zeggen als men iets doet wat jij niet zou doen? Ik vind dat er bovenop duiken als men voor de 6 maanden bijvoeding geeft bijvoorbeeld. zo irritant. Ik ga er vanuit dat juist hier op Fok! men nadenkt over zijn/haar keuzes en dat die keuze dan niet jouw keuze zou zijn is dan jammer.
Niet dus, ik heb nooit gezegd dat iemand iets fout doet, ik zeg alleen dat ik het zo niet wil doen en waarom ik dat zo niet wil doen. Ik ben erg rechtdoor zee, ik houd niet van omslachtig kusje knufje kroel geneuzel. Als er wordt gevraagd naar een mening, dan wil ik die best geven. anyways, geen zin in weer deze eindeloze circelredenatie.

Ik ben net wezen wandelen met Yade en Jasmin en het was echt warm! Jazzy lekker slapen, Yade al kwebbelend naast me. Vandaag voor het eerst peer gegeven, dat was duidelijk een groter succes dan de banaan. xD

Trouwens, over 2 weekjes is ze zes maanden, ik las dat je dan al kan oefenen met een beker? Ik zie dat toch niet helemaal zitten met Jasmin, is dat niet wat vroeg en onhandig? En hoe zat het nou met brood enzo? Suf hoe snel je dat allemaal weer vergeet van je eerste. :D
pi_94546716
ik vind in dit topic dat ik echt mijn mening niet altijd kan zeggen. Ook niet als ik over mezelf wil vertellen. In andere topics heb ik dat niet eigenlijk.

Ja bij precies 3maanden Claudia.
hij heeft er echt naar zijn hij speelt er veel, is tevreden en ze knuffelen veel met de kleintjes.
(ook met de grotere zijn ze echt fijn als een kind ze een kus wil geven dan kan dat, even kroelen geen probleem. O+ )
Ik observeer altijd even hoe het met ze is zonder dat ze het door hebben voor ik de deur uitloop of ophaal en ik zie ze dan beide tevreden :Y

ik vind het moeilijk maar ze klagen beide niet :D
pi_94546900
Silmarwen, uit mijn hoofd: met 6 maanden broodkorst en met 7 maanden (licht verteerbaar) brood. Maar ik zou even het introductieschema op borstvoeding.com goed bekijken. Dat vond ikzelf in ieder geval een fijne, voorzichtige leidraad.

En Ivan hebben we meteen met 6 maanden al een beker gegeven. Ging prima en hij is niks anders gewend. Natuurlijk hielpen we hem wel nog lange tijd, maar hij drinkt nu al heel lang met groot gemak uit een gewone beker.
pi_94547009
Ik weet dat wij het anders doen dan anderen. Ik had er zelf ook andere ideeën over, maar ik heb me bij moeten stellen. Ik volg Ilse, en kijk naar hoe zij het doet.

Ik zie Ilse over een maandje echt nog niet uit een beker drinken. Maar wie weet hoe ze over een maand zal zijn.
*poef* nu is het weg
pi_94547013
Ik denk dat de manier waarop je een mening verkondigt al veel kan schelen.

En het ligt aan de heersende tendens in een topic. In het dreumestopic hebben juist de pragmatische moeders het idee dat ze niet alles kunnen zeggen.
The way you rock'n'roll
pi_94547052
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het idee dat het op Fok! een beetje afhangt van de 'generatie' ouders. In het dreumestopic is er best veel attachment parenting en hier in het kleine baby'tjestopic lijkt meer een pragmatische opvoedstijl te heersen.
En plooibaar als je bent, attach jij bij Ivan en pragmateer je bij Lena?

Ik zit natuurlijk pas een paar weken in dit topic, maar ik ben niet zo goed in niet zeggen wat ik vind. Heb in die 6 weken ook nog niet het gevoel gehad dat dat hier niet kon.
Sommige andere OUDtopics vind ik wat dat betreft veel vervelender. Maar daar blijf ik dan ook fijn weg :)
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:04:05 #47
54772 Silmarwen
pi_94547157
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
Silmarwen, uit mijn hoofd: met 6 maanden broodkorst en met 7 maanden (licht verteerbaar) brood. Maar ik zou even het introductieschema op borstvoeding.com goed bekijken. Dat vond ikzelf in ieder geval een fijne, voorzichtige leidraad.

En Ivan hebben we meteen met 6 maanden al een beker gegeven. Ging prima en hij is niks anders gewend. Natuurlijk hielpen we hem wel nog lange tijd, maar hij drinkt nu al heel lang met groot gemak uit een grote beker.
Hmm dan toch maar eens proberen. We hebben lang getreuzeld met Yade en een beker, die was ook nogal... onhandig. Die mepte dan dr beker om uit enthousiasme. Gewoon een plastic bekertje en dan slokjes water ofzo?

Het schema is nu:
08:00 fles
09:00 paar hapjes fruit
12:00 fles
13:00 eventueel nog wat hapjes fruit
16:00 fles
17:00 half potje groente
23:00 papfles

Ik denk dat ik tweede beetje fruit dan vervang voor een korstje brood. Ze is wel gek op dingen vasthouden en in dr mond proppen maar Rapley vind ik eng en het lijkt me ook naar steeds te moeten kokhalzen. Ik denk dat ik dan tijdens het fruit een paar slokjes water geef en tijdens het brood en groente ofzo. Ze wordt al zo groot. :')

Ik heb vaak het idee dat ik in het peutertopic absoluut niet pas. Veel draagdoek/Rapley/borstvoeding/rooming moeders. En dat vind ik allemaal helemaal niets. nou borstvoeding vind ik niet niets. :D Maar dat lukt me gewoon niet zonder dat ik helemaal depri wordt en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Hier vind ik het relaxter.
pi_94547235
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:00 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik weet dat wij het anders doen dan anderen. Ik had er zelf ook andere ideeën over, maar ik heb me bij moeten stellen. Ik volg Ilse, en kijk naar hoe zij het doet.

Ik zie Ilse over een maandje echt nog niet uit een beker drinken. Maar wie weet hoe ze over een maand zal zijn.
Hier ook zo. Ik probeer het allemaal te doen zoals ik denk dat het voor Anne het beste is en dat komt vaak niet overeen met wat hier gezegd wordt/door de meeste ouders gedaan wordt. En soms is dat best moeilijk en zeg je er ook maar gewoon niets over ;)

Ik weet nog dat ik me hier na de eerste moeilijke week bijna niet durfde te melden omdat iedereen zo pro-borstvoeding was (ik ben ook niet anti hoor ;)) en dat het bij mij vanwege allerlei omstandigheden niet gelukt was. Stom eigenlijk, dat je het je zo kunt aantrekken wat mensen die je niet persoonlijk kent wat je vinden...
pi_94547263
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:04 schreef Silmarwen het volgende:

[..]
Ik heb vaak het idee dat ik in het peutertopic absoluut niet pas. Veel draagdoek/Rapley/borstvoeding/rooming moeders. En dat vind ik allemaal helemaal niets. nou borstvoeding vind ik niet niets. :D Maar dat lukt me gewoon niet zonder dat ik helemaal depri wordt en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Hier vind ik het relaxter.
Dan kom je er te weinig. De meesten die daar posten zijn namelijk helemaal niet zo en hebben het daar ook helemaal niet over. Als je dit over het dreumes topic zou zeggen zou ik je wel gelijk geven overigens.
The way you rock'n'roll
pi_94547360
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:06 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Hier ook zo. Ik probeer het allemaal te doen zoals ik denk dat het voor Anne het beste is en dat komt vaak niet overeen met wat hier gezegd wordt/door de meeste ouders gedaan wordt. En soms is dat best moeilijk en zeg je er ook maar gewoon niets over ;)

Ik weet nog dat ik me hier na de eerste moeilijke week bijna niet durfde te melden omdat iedereen zo pro-borstvoeding was (ik ben ook niet anti hoor ;)) en dat het bij mij vanwege allerlei omstandigheden niet gelukt was. Stom eigenlijk, dat je het je zo kunt aantrekken wat mensen die je niet persoonlijk kent wat je vinden...
Ik heb met het meeste geen moeite maar vond het stoppen met bv idd ook lastig om hier te melden. Op dit moment is puck ook de enige van zijn leeftijd hier die fv krijgt en ik vind het lastig dat ik mijn vragen niet kwijt kan. Want die flessen en hoeveelheid zijn best een geklooi 8)7
The way you rock'n'roll
pi_94547383
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En plooibaar als je bent, attach jij bij Ivan en pragmateer je bij Lena?
:D!

Eerder andersom. Ivan sliep bijvoorbeeld rond deze periode al op zijn eigen kamer en Lena wil ik bij me houden. Bij Ivan ben ik na 3 maanden gestopt met de borstvoeding en deze keer wil ik graag zo lang mogelijk voeden.

Maar ik herken wel erg wat kaatjejannie zegt: je volgt ook je kind gewoon. Ivan sliep heel onrustig en daarom ging hij naar zijn eigen kamer. Lena is heel zoet, dus tja, waarom niet lekker bij ons blijven? Ik lig er niet wakker van. En als de borstvoeding om een of andere reden niet goed loopt dat stap ik weer op flesvoeding over.

Uiteindelijk ben ik dus wel vrij pragmatisch, geloof ik. Ik probeer in ieder geval het grote geheel te overzien. Elke kleine keuze lijkt nu misschien heel belangrijk, maar in the grand scheme of things valt dat vast reuze mee. :+ Zo ook met die bekers: Ivan leerde meteen de juiste motoriek om uit een beker te drinken en pas veel later kon hij ook zelf de beker vasthouden. Een kindje dat een antilekbeker krijgt leert eerst hoe hij de beker aan de mond moet zetten en pas later komt de mondmotoriek. Uiteindelijk komen ze er allemaal wel. Ik ken geen volwassene die nog uit een antilekbeker met tuit drinkt. :Y)
pi_94547393
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:06 schreef Fannetje het volgende:

[..]

. Stom eigenlijk, dat je het je zo kunt aantrekken wat mensen die je niet persoonlijk kent wat je vinden...
Dat inderdaad, ik had gister afgesproken met iemand die ik ook via internet ken, zij had een keer op twitter een opmerking gemaakt over kindernamen, en ik voelde me enorm aangesproken. Opvoeden is zoiets persoonlijks, dat ik me onzeker ga voelen als anderen het anders doen. Want doe ik het dan fout?
Zo heb ik enorm geworsteld met de bv, ik ging er zelf zo ongeveer aan onderdoor. Ik heb enkele malen op het punt gestaan om of Ilse wat aan te doen, of mezelf :'( . Omdat ik te graag door wilde zetten. Durfde hier (en elders) niet echt te zeggen hope het daadwerkelijk ging. nu vind ik het ook eng, en misschien haal ik het zo weer weg.
*poef* nu is het weg
pi_94547433
quote:
Ik heb vaak het idee dat ik in het peutertopic absoluut niet pas. Veel draagdoek/Rapley/borstvoeding/rooming moeders. En dat vind ik allemaal helemaal niets.
Maar zijn dat dan mensen die hun kind graag in de draagdoek hebben of mensen die vinden dat het zielig is als je een kind in de kinderwagen doet?
Rooming is samen slapen? Mag dat ook naast je eigen bed zijn of telt het dan niet?

Tot mijn eigen hele grote schrik ben ik vooralsnog een draagdoek-/borstvoeding-/cosleepermoeder. Omdat ik merk dat we dat zoetige dragen allebei heel fijn vinden (goed voor mijn spierontwikkeling ook) en haar geluiden in de cosleeper me wel wakker houden, maar ik door even mijn hand uit te steken ook een hoop voor haar kan doen. Maar of ik dat nog steeds de moeite vind als ik weer ga werken...
pi_94547497
Ik vind dragen heerlijk, maar de kinderwagen met boodschappen doen een stuk makkelijker. Ik kijk per keer. Toen ik bv gaf, was rooming in inderdaad ideaal. Maar nu met de fv slapen we beide beter nu ze op haar eigen kamer slaapt.
*poef* nu is het weg
pi_94547519
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:10 schreef kaatjejannie het volgende:
Zo heb ik enorm geworsteld met de bv, ik ging er zelf zo ongeveer aan onderdoor. Ik heb enkele malen op het punt gestaan om of Ilse wat aan te doen, of mezelf :'( . Omdat ik te graag door wilde zetten. Durfde hier (en elders) niet echt te zeggen hope het daadwerkelijk ging. nu vind ik het ook eng, en misschien haal ik het zo weer weg.
Quoten we het gewoon, dan kan dat niet ;)
Je (men, iedereen) bent natuurlijk ook hartstikke hormonaal met voeden. Bij mij ging het echt moeilijke relatief snel voorbij maar die 2 à 3 weken was het verschrikkelijk. Nu al vraag ik me af waarom het allemaal zo zwaar moest zijn.
pi_94547564
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Quoten we het gewoon, dan kan dat niet ;)
Je (men, iedereen) bent natuurlijk ook hartstikke hormonaal met voeden. Bij mij ging het echt moeilijke relatief snel voorbij maar die 2 à 3 weken was het verschrikkelijk. Nu al vraag ik me af waarom het allemaal zo zwaar moest zijn.
:{
*poef* nu is het weg
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:17:09 #57
54772 Silmarwen
pi_94547633
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dan kom je er te weinig. De meesten die daar posten zijn namelijk helemaal niet zo en hebben het daar ook helemaal niet over. Als je dit over het dreumes topic zou zeggen zou ik je wel gelijk geven overigens.
Ik zei ook dat ik het idee heb. Niet dat het zo is, ik krijg alleen dat gevoel altijd heel erg. En ik lees elk topic, ik post er alleen heel weinig, omdat ik dat gevoel heb.

Ik heb ook lang met dat borstvoedingsverhaal gezeten. Het is niet dat ik niet wilde, het lukte me niet. En als ik dan lees over hoe vrouwen hier tot bloedens toe borstvoeding geven met en zonder medicijnen en allerlei andere dingen, dan heb ik zoiets van "die zullen vast vinden dat ik het niet genoeg heb geprobeert." Maar ok met andere dingen zoals Jasmins naam. en dat wil ik niet zeggen om er een drama over te maken want mij maakte het niet uit, maar even als voorbeeld Iemand had gepm'd omdat Jazzy's tweede naam hetzelfde was als iemand anders eerste naam. De pm's die ik daarover heb gehad. Ik krijg vaak het gevoel dat FOK! veel meer leeft bij veel mensen hier, dan bij mij.

En Vanyel, ik heb geen idee eigenlijk behalve dan dat ik lees dat een Baby Bjorn vreselijk is enzo, en dat je kind niet genoeg warmte en genegheid krijgt als het niet bij je in bed slaapt. Vast niet als steek bedoeld ofzo, maar dan ga je niet vertellen dat je vandaag een stukje heb gewandeld met je kind in zo'n draagzak. :D

KJ, ik heb zo'n drama gehad met Yade en borstvoeding, ik werd er echt depressief door. Yade huilde en huilde maar, en ze wilde niet happen en ik moest maar kolven. Op een gegeven moment was het advies 15 min kolven, dan wachten, dan 10, dan wachten, dan 5. Ik was alleen maar aan het kolven en kolven en kolven en Yade krijsen en krijsen. Jasmin hapte niet aan en ik besloot meteen, fles. Klaar. Ik ging dat niet nog een keer doen, ik vond het echt afschuwelijk. De meeste herinneringen die ik aan de eerste drie maanden heb met Yade, zijn borstvoeding drama gerelateerde herinneringen, mede door FOK! en de toen enorme hetze van pro borstvoeding.
pi_94547746
Pvoess, ik wil je niet voor de schenen trappen, maar wij respecteren hier dat je zo bent, borstvoeding, rapley,samen slapen enz. meer moeders doen hier dat en die gaan prima samen met de bijvoedende,flesgevende moeders:P
Je bent goed bezig en ga vooral lekker zo door!
Maar andersom doe jij altijd zo geschokt en verbaasd wat soms een beetje nutteloos is.
Je weet toch allang dat moeders hun kindjes voor 6 maanden bijvoeden, een flesje geven en ze hun baby's in hun eigen kamertjes laten slapen?
ik vind het erg irritant als er iemand een keer een vraag over rijstebloem of wortelprut of niet goed slapen in z'n bedje meteen afgebrand word, dan durven mensen hier niks meer te zeggen en dat is gewoon jammer.

Als iemand hier vertelt over 15x borstvoeding per dag en 3 x eruit s'nachts denk ik ook vaak, prop er een fles in, veel rustiger voor moeder en kind, maar dat ga ik echt niet zeggen.
Of een hele dag het kind in die draagdoek, ik zou er niet mee vooruit komen in m'n huis en met boodschappen doen prop ik heel mijn wandelwage vol, ipv te sjouwen.
Misschien stomme voorbeeldjes, maar weet ff niets beter.

Wat de creche betreft, het maakt mij geen zak uit of Mex op zijn eerste nog niet sociaal is, ik hou hem nu lekker bij mij thuis, daar heb ik nu de kans voor, bij een tweede gaan ze misschien wel allebei naar de creche omdat ik dan een leuke baan heb.
pi_94547761
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:15 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

:{
Je hoeft t maar te zeggen en de quote is weer leeg hoor.

En mijn bvdrama was achteraf niet zo erg als het op het moment zelf leek, dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jullie ook zo was.
pi_94547876
quote:

[..]

Hmm dan toch maar eens proberen. We hebben lang getreuzeld met Yade en een beker, die was ook nogal... onhandig. Die mepte dan dr beker om uit enthousiasme. Gewoon een plastic bekertje en dan slokjes water ofzo?
Ik heb er wel een filmpje van. Let niet op het suffe muziekje, want ik zat toen in mijn 'ik leuk mijn filmpjes op met een geinig muziekje eronder'-fase. Rond 1:00 minuut komt de beker aan bod. We hadden een simpel Ikeabekertje met 2 oortjes. Zo kon Ivan ook leren om de beker zelf vast te houden. Dit filmpje was van 23 mei, dus hij was hier ongeveer 6,5 maand oud.

Hij leerde al heel snel hoe hij met die beker om moest gaan. Natuurlijk was hij wel onhandig, maar doordat hij de ruimte kreeg pikte hij het snel op. Het komt nog steeds wel eens voor dat hij de beker ineens omkiepert, hoor. Zo moest hij gister met een natte broek naar huis. }:|
pi_94547906
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Je hoeft t maar te zeggen en de quote is weer leeg hoor.

En mijn bvdrama was achteraf niet zo erg als het op het moment zelf leek, dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jullie ook zo was.
:*
Het bv drama en vooral mijn eigen drama zit me gewoon nog heel hoog. Misschien nog wel te hoog. Misschien moet ik er wel wat mee, maar ik zou niet weten wat. Misschien moet ik het meer tijd geven ofzo.
*poef* nu is het weg
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:26:34 #62
54772 Silmarwen
pi_94548000
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb er wel een filmpje van. Let niet op het suffe muziekje, want ik zat toen in mijn 'ik leuk mijn filmpjes op met een geinig muziekje eronder'-fase. Rond 1:00 minuut komt de beker aan bod. We hadden een simpel Ikeabekertje met 2 oortjes. Zo kon Ivan ook leren om de beker zelf vast te houden. Dit filmpje was van 23 mei, dus hij was hier ongeveer 6,5 maand oud.

Hij leerde al heel snel hoe hij met die beker om moest gaan. Natuurlijk was hij wel onhandig, maar doordat hij de ruimte kreeg pikte hij het snel op. Het komt nog steeds wel eens voor dat hij de beker ineens omkiepert, hoor. Zo moest hij gister met een natte broek naar huis. }:|
Yade gooit haar beker ook nog regelmatig om hoor. :D
Maar dat ziet er idd wel indrukwekkend uit! Ik heb nog ruim 3 weken om te wennen aan het feit dat ze 6 maanden wordt, en dan zelf dingen kan eten, en drinken. :D
pi_94548081
Ja maar het is inderdaad ook hoe je om gaat met de flesvoeding en eten en dingen Fannetje.
Het gaat me er vooral om eigenlijk hoe bewust een ouder is met de dingen..

Als je iets doet als je er zelf goed over na hebt gedacht dan vind ik het fijn je posts te lezen.
Als je iets doet omdat het nou gewoon makkelijk is of je ook niet in wil lezen heb ik best moeite er mee. Zoals een potje bij 4 maanden omdat het op het potje staat :)

Ik wil ook best meedenken met de flesvoeding hoor DML.

Rooming in is in je eigen kamer waar maakt dan niet uit. :) Vanyel

Zo weet ik zelf dat ik flesvoeding niet de goede benaming kan vinden maar dat het voor mij kunstvoeding is. Want in de fles kan tenslotte ook gekolfde melk zitten. :)
En toch zie ik mezelf altijd flesvoeding typen (althans dat probeer ik) omdat ik wel kan begrijpen dat het kunstvoeding noemen misschien wel naar kan klinken voor de fles moeders.

Maar ik snap dat ook gewoon niet. Zoals de olijfolie ik snap het niet. Dat je het wil geven vind ik prima maar ik wil dan graag weten waarom. Als jij mij uit kan leggen waarom je dat geeft dan denk ik oke die heeft er goed over nagedacht. Ik denk graag na over wat ik doe en een waarom.
Ik vind het gewoon iets om mee te koken en ik kom de mainstream dingen ook enkel hier tegen :Y

Zoals bijvoeden voor de zoveel maanden snap ik prima als je er een goede reden voor hebt.
En ook in de eigen kamer laten slapen vind ik prima als beide er tevreden mee zijn.

Waar ik vooral moeite mee heb is het gevoel dat sommige de dingen doen omdat vele het ook zo deden en die kinderen zijn toch ook oud geworden.
pi_94548141
Wij oefenen in bad, daar mag je lekker knoeien
pi_94548195
Nou juist op Fok! doen mensen het volgens mij niet omdat iedereen het zo deed en er op groot is geworden. Ik heb het idee dat mensen hier juist (te) veel nadenken over hun keuzes.
The way you rock'n'roll
pi_94548342
Troeta, wat een geweldige foto! :D Dat ziet er indrukwekkend uit.
pi_94548541
Ja, ik sta soms versteld hoe goed hij het al kan en eigenlijk dat hij het meteen snapte. Dat het water uit de bovenkant komt bedoel ik.
Deze foto is van een maand geleden en toen kwam er nog wel eens te veel water in zijn mond, maar nu neemt hij hele nette slokjes.
Het valt nog wel eens uit z'n handen hoor, maar tuitbekers gaan ook al heel goed en hij vind het leuk om alles zelf te doen.
De fles pakt hij op het laatste gedeelte ook al zelf vast en laatst graaide hij zo het lepeltje van de broccoliprut uit m'n handen en nam zo een hap!
Ik kan zelf ook niet meer iets drinken met hem op schoot, want hij wil het steeds pakken.

Zo leuk al die dingetjes die baby's ineens gaan doen :D
pi_94548568
Leuke foto Troeta :D
The way you rock'n'roll
pi_94548831
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:51:47 #70
54772 Silmarwen
pi_94549072
Leuke foto idd!

Jasmin snapt het draaien echt helemaal.... Jasmin op het kleed, ik wil lunch maken, Yade plast in dr broek (ze is een beetje ziek, wrsch oorontsteking) Yade verschonen en dweilen, Jasmin op dr buik en spugen daardoor, Yade schoonmaken, Jasmin schoonmaken, nog een keer dweilen. -.-

Handig die spitsuren!
pi_94549351
Kan het dat de baby acne pukkeltjes door lopen op de romp? :?
The way you rock'n'roll
pi_94550128
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kan het dat de baby acne pukkeltjes door lopen op de romp? :?
volgens mij wel :Y
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94550566
Was bij Mex ook DML

heeft ie het erg de baby-acne?
pi_94550572
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:19 schreef huuphuup het volgende:

[..]

volgens mij wel :Y
Oké :)
Het ziet er precies hetzelfde uit als op zijn gezicht maar voordat ik een zoveelste ziekte over het hoofd zie of zo :@

Het wordt steeds erger Troeta. Niks zacht babyhuidje meer.
The way you rock'n'roll
  donderdag 24 maart 2011 @ 12:32:26 #75
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94550657
Zo... Ik let even niet op en er barst gelijk een hele discussie los. :)
Tja, ik blijf het lastig vinden. Ik denk ook wel eens "wat doet die nou?!" maar ik zou eerder mijn tong afbijten dan over zo'n gevoelig onderwerp iets zeggen. Maar ik besef ook dat ik in mijn enthousiasme over mijn "ergonomisch verantwoorde" drager vast ook wel eens een onzekere BB-draag-moeder heb gekwetst.

Pvvvoes: heb je wel door dat jouw "als je het maar kunt uitleggen/als je er maar over hebt nagedacht" ook wel een beetje uit de hoogte kan overkomen? Al mijn stekels gingen overeind staan toen mijn schoonmoeder zich afvroeg "of ik wel genoeg had nagedacht" over het stoppen met bv.
Eerlijk gezegd denk ik dat er door ouders over dingen eerder te veel dan te weinig wordt nagedacht en mijn eerste aanname zal dan ook altijd zijn dat, ook al maakt iemand een andere keus voor zijn kind dan ik, dat daar natuuuurlijk over is nagedacht. De suggestie, zeker van iemand die mij kent, vond ik in elk geval nogal beledigend.
En let op: pragmatisch (soms ook: kiezen voor de makkelijkste weg) met zaken omgaan (dus in mijn geval: stoppen met bv toen ik begon met werken omdat ik kolven op het werk niet zag zitten) is OOK een keuze. Ook al heb ik niet alle onderzoeken gelezen of me overal tot in de naad in verdiept, ik geloof (!) dat mijn (!) kind prima gedeid bij een relaxte moeder die zich niet overal druk om maakt (en hiermee probeer ik niet te suggereren dat mensen die wel onderzoeken lezen, neurotische ouders zijn :+ )

Tjonge jonge. Ik kan me toch echt niet voorstellen dat mijn lief dit soort discussies heeft met mede-vaders :P
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_94550702
Die laatste zin Hik :D Zo waar!
The way you rock'n'roll
pi_94550944
hahaha, ik zie ze al op een forum zitten die mannen van ons.
Dan denk ik dat mijn vriend zegt: Waarom is ze ooit met die borstvoeding begonnen? Waarom kookt ze die prut? Haal gewoon een potje!
Wat nou kind bij ons op de kamer? daar word ik wakker van!

heerlijk om een man te zijn...
  donderdag 24 maart 2011 @ 12:41:57 #78
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94550973
Even een concrete vraag: zag hierboven al wat staan over luieruitslag. Neve heeft het nu ook stevig. Wanneer gaan jullie ermee naar de dokter? Of kan ik ook gewoon iets zonder recept halen (ik smeer nu heel veel Bepanten en laat haar lekker in haar blootje liggen af en toe)
pi_94551017
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:32 schreef Hik het volgende:

Tjonge jonge. Ik kan me toch echt niet voorstellen dat mijn lief dit soort discussies heeft met mede-vaders :P
:D

dat dus :+

conclusie, we moeten er een biertje bij nemen en de bbq aanslingeren en gewoon slap ouwehoeren en ons niet zo druk maken. hoewel ik wel moet zeggen dat mijn vriend misschien nog wel meer pro-bv en pro-vers-eten en pro-verantwoorde blabla is dan ik ben. Maar goed, das makkelijk lullen natuurlijk als je het niet zelf hoeft te doen :') :D

En eens met je stelling dat in principe alles een keuze is, ik ga er ook vanuit dat iemand er vast over nagedacht heeft en het in elk geval de keuze is die voor hen werkt.
Ik geef zelf hooguit iets ter overweging aan als ik zie dat iemand ergens mee worstelt (bijvoorbeeld mn buurmeisje die het maar lastig vond om de hond uit te laten met de kinderwagen erbij. Tegen haar heb ik gezegd of ze wel eens een draagzak of doek overwogen had en inmiddels heeft ze een lodger gekocht die ze gebruikt als ze de hond uitlaat.)

Het zonnetje schijnt mensen! Ik ga straks gelijk eens zonnehoedjes passen en vanmiddag of morgen ook maar zonnebrandcrème aanschaffen, voordat het strakjes ineens weer op is. Zul je altijd zien.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94551019
Nog geen ervaring mee Hik dus ik kan je niet helpen.

Claudia! Kiek dan! Ivan shirtje

The way you rock'n'roll
pi_94551090
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:41 schreef Hik het volgende:
Even een concrete vraag: zag hierboven al wat staan over luieruitslag. Neve heeft het nu ook stevig. Wanneer gaan jullie ermee naar de dokter? Of kan ik ook gewoon iets zonder recept halen (ik smeer nu heel veel Bepanten en laat haar lekker in haar blootje liggen af en toe)
Als er witte randen omheen zitten dan is het een schimmel en moet de arts iets voorschrijven ervoor.

Als het enkel vurig rood is zou ik zelf niet direct naar de arts gaan. Ik heb zwitsal zinkzalf gesmeerd hier en dat werkt als een tiet. Gewoon dun aanbrengen bij iedere luierwissel en het was na een dag verdwenen. En het was echt heel fors rood hier :X
Er zijn ook heel veel mensen die zweren bij smeren met maizena-papje. Schijnt ook te werken als een trein maar heb ik zelf nooit geprobeerd.

Verder, als het al open is zou ik zarqa spray aanschaffen, dat is ook zink'zalf' maar dan in spray vorm zodat je het niet aan hoeft te raken, das fijner voor je meiske.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94551108
oooh Puck O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94551392
Die zarqaspray is 12 euro zag ik laatst. had hem toch maar niet gekocht want de luieruitslag was al over.
Ik vond vooral het bloot liggen goed helpen, ben alleen wel een paar keer ondergepiest.

Lieve puck O+

Mex gaat rechtop zitten in de wipper, kan die nou nog wel in de wipper?
pi_94551679
Wow, indrukwekkend hoe goed de motoriek van jullie kindjes al is Troeta (drinken uit een beker) en Claudia (het filmpje van Ivan). Anne kan dat dus echt niet, die heeft echt een zwakke motoriek. Als ik dit soort dingen zie, denk ik er weer over om toch maar eens met Anne naar de fysio te gaan. Bij het CB vonden ze het (nog) niet nodig, maar toch... ik twijfel.

Puck! O+

(oh, en nu zal ik maar weer eens naar m'n eigen grote babietjestopic gaan ;))
pi_94552147
Oh, en DML: Als je vragen over de flesvoeding hebt, gewoon stellen hoor. Anne krijgt dus al praktisch vanaf haar geboorte flesvoeding, dus ik heb in ieder geval ervaring.. en er zijn er meer hier!
pi_94552320
Ilse krijgt ook vanaf dat ze 7 weken is de fles hoor.
*poef* nu is het weg
pi_94552397
Deden jullie op verzoek of volgens een vast schema geven?
The way you rock'n'roll
pi_94552436
Er is ook een flesvoedingstopic ergens, geen idee waar ie gebleven is. Er zijn veel meer moeder die vanaf de geboorte of vlak daarna de fles hebben gegeven en die kunnen je vragen wel beantwoorden :Y alleen lezen die waarschijnlijk niet allemaal hier dus daar posten is handiger. Ik ga nu weg dus kan het topic niet schoppen, even de zoekfunctie gebruiken denk ik :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94552502
Op verzoek, en daar kwam al wel gauw wat regelmaat in.
*poef* nu is het weg
pi_94552603
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:26 schreef huuphuup het volgende:
Er is ook een flesvoedingstopic ergens, geen idee waar ie gebleven is. Er zijn veel meer moeder die vanaf de geboorte of vlak daarna de fles hebben gegeven en die kunnen je vragen wel beantwoorden :Y alleen lezen die waarschijnlijk niet allemaal hier dus daar posten is handiger. Ik ga nu weg dus kan het topic niet schoppen, even de zoekfunctie gebruiken denk ik :)
Ik heb hem even omhoog geschopt :)
pi_94552609
Wij begonnen op verzoek, maar omdat Anne een niet erg hongerig kind is (ze gaf het dus niet aan), zijn we na een paar weken al op een min of meer vast schema overgestapt.
Ik ga het flesvoedingtopic even opzoeken!

-edit- hoeft al niet meer zie ik ;)
pi_94552624
Zonnebrand: check!
Zonnehoedjes/petjes of iets anders voor op haar hoofd: uncheck. Daar moet ik nog naar op zoek.

Hier is er een zowaar eens niet direct in slaap gevallen in de draagdoek maar heeft de hele weg naar en in de winkel geïnteresseerd om zich heen zitten kijken.
pi_94552684
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:31 schreef Vanyel het volgende:
Zonnebrand: check!
Zonnehoedjes/petjes of iets anders voor op haar hoofd: uncheck. Daar moet ik nog naar op zoek.

Hier is er een zowaar eens niet direct in slaap gevallen in de draagdoek maar heeft de hele weg naar en in de winkel geïnteresseerd om zich heen zitten kijken.
Ik zag dat de h&m kleine maatjes zonnehoedjes heeft (wit en blauw), verder heeft de prenetal wel iets maar nog niet zoveel.
Ik ga zo maar even bij de h&m kijken of het wat is en een beetje wil blijven zitten :)

Wakker blijven in de doek begint hier ook steeds meer, maar op een gegeven moment sukkelt die dan wel in slaap ;)
pi_94553163
Ik heb 2 zonnehoedjes van de wibra. 1 met touwtjes, en 1 zonder. Zonnebrand moet ik nog kopen. Wel belangrijk, want ik heb zelf huidtype 1, ik gok dat Ilse die ook gaat krijgen.
*poef* nu is het weg
pi_94553254
Ik moet ook nodig op zoek naar een zonnehoedje voor Anne. Ze heeft een ontzettend witte huid, dus het is zeker nodig!

Morgen kan ik eigenlijk wel even met haar de stad ingaan :)
  donderdag 24 maart 2011 @ 13:48:35 #96
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94553263
Leuk is dat hè, als ze zo om zich heen kijken? Neve doet dat ook, en om de x meter leunt ze dan even achterover om mij grijnzend recht aan te kijken. Leuk hè schat, de drager?! :D
  donderdag 24 maart 2011 @ 13:51:51 #97
54772 Silmarwen
pi_94553390
Jasmin heeft best een donkere huid, zeker in verhouding tot mij. Yade gelukkig ook, hebben ze van Knut. Yade is ook nog nooit verbrand. Die vertikte een hoedje trouwens, nu wil ze ze wel, maar al te graag. Ik hoop dat Jasmin ze wel wil dragen, zeker nu ze bijna niet meer in de kinderwagenbak past, en zo echt gewoon moet zitten.
pi_94554129
Net een heel stuk getypt verkeerd knopje weg stuk...
Stomme iPad...

Maar goed strekking was, ik probeer niet veroordelend te zijn en dingen niet als veroordelend te lezen. Benlangrijk toch dat iedereen zijn eigen kijk op dingen heeft en het op zijn eigen manier doet, zou een saaie wereld zijn als iedereen alles hetzelfde doet...

Hier ook vanaf dag twee al FV os wat ben ik een slechte moeder.. Bij mijn andere dochter heb ik vijf dage BV gegeven, het ging niet, zij driftig, ik driftig, zij wanhopig, ik wanhopig, zij ontevrede ik ten einde raad, gekozen te stoppen met BV en ik voelde me echt slecht de keus heeft ook heel wat tranen gekost.. Nu was de keus snel gemaakt, ik wil gewoon genieten van mijn rijkdom en op FV worden ze ook groot!

Wij hielden ons trouwens tot gister aan een tijdschema met voeden. Nu dus niet meer, ze was steeds zo aan het miesmuilen dat we haar laten komen en het gaat meteen een stuk beter. Nu alleen even afwachten of ze vaak genoeg komt en anders misschien de hoeveelheid in de flesjes wat verhogen. Maar zo ver zijn we nog niet..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94554385
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:48 schreef Hik het volgende:
Leuk is dat hè, als ze zo om zich heen kijken? Neve doet dat ook, en om de x meter leunt ze dan even achterover om mij grijnzend recht aan te kijken. Leuk hè schat, de drager?! :D
Dat grijnzen was er hier niet bij, ik werd wel regelmatig uitermate serieus bestudeerd.
"Ja schat, ik ben er nog, ik ben het nog, kijk maar lekker rond".

Heel schattig O+
pi_94554400
Mex houd ons zelf aan een schema, eerst om de 3 uur, nu om de 4 uur.

Ik heb van de week een petje bij de Hema gekocht, want hij werd gek van die zon in zijn gezicht en dan zet hij hem zelf in een stand die hij prettig vind. En toen viel die in slaap met z'n pet op, echt schattig!

Fannetje, nog geen zorgen maken hoor, meestal doen de wat langzamere kindjes alles ineens heel snel achter elkaar en hebben ze de snelle kindjes in gehaald.
Maar advies kan nooit kwaad natuurlijk!

o, welke zonnebrand hebben jullie?? Ik heb er nog helemaal geen verstand van en heb nog niks bekeken. En met dit soort dagen dus ook smeren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')