abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94531393
Vorige deel:Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 8
De kleine babietjes:

***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: 'Ilse', dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
25 december 2010: Ayrton, zoon van Bolleke_666
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
8 februari 2011: 'Puck', zoon van Dizzy-Miss-Lizzy
2 maart 2011: Geert, zoon van DJMO

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door kaatjejannie op 23-03-2011 22:04:50 ]
*poef* nu is het weg
pi_94531578
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:50 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Voor mijn idee is 4flessen+ een schepje bambix beter dan 5flessen voeding. Daarom gaven we de bambix. Waarschijnlijk komt daar de obstipatie van dus hebben we die nu gestopt. Hopelijk lost dat alles op. Mocht dit niet zo zijn dan overleg ik wel met het Cb.

Ik hoop dat ze snel goed poept KJ! Vindt ze het fruit wel lekker? Hier krijgt J. overigens standaard fv.

Ik heb komende week geen tijd voor een meet fannetje, maar daarna wel! Ben benieuwd hoe Anne is gegroeid!

Wie opent er voor mij een nieuw topic
:@
Ilse vindt het heerlijk. Gister bleef het bekkie open gaan voor de pruim. Eigenlijk had ik het plan om te wachten tot ze 6 maanden was. Maar het poepen was zo lastig dat we in overleg met de huisarts eerder gestart zijn. Hopelijk werkt het voor haar.
We zitten op 5 flessen per dag. Wil wel over op 4, maar zie nog niet zo goed hoe ik dat moet gaan doen. En eigenlijk wil ik de laatste nog niet missen. :@ Dat is echt mijn momentje na mijn werkdag (die geregeld tot 23.00 uur duurt)
*poef* nu is het weg
pi_94531686
Waarom staat mijn baby nog in dit topic? Ze is al zes dagen geen kleine baby meer! :P
pi_94531750
Geloof dat ze eens in de zoveel tijd overgezet worden. Als ik dr nu weg haal, dan raakt ze kwijt.
*poef* nu is het weg
pi_94531951
Ja, laat ze maar staan hoor. Ze is ook nog best een beetje klein :)
pi_94533104
Leuk dat Ilse het zo lekker vind!

Eigenlijk hoort mijn stoere Mex al boven aan te staan, woooh!
Doen jullie dat ook dat optrekken aan de armpjes naar zitstand? Mex gaat nu in 1x door naar staan! En dan geeft ie een hele harde gil en gaat heel trots kijken!
pi_94533182
Thanks voor het openen, KJ! Ik zit op de foon.. Fijn dat Ilse het eten lekker lijkt te vinden, hopelijk gaat het steeds beter! Die obstipatie is echt niks! Hier krijgt J.
Om 7.00- 11.00-15.00 en 19.00 uur een fles, nu ook weer rond 22.30uur. Als Ilse die fles nog drinkt lekker zo laten toch!

Ow, mijn mupke wordt weer wakker!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_94536041
Hoeveel doe jij in de fles barbabientjes? Ze is mooi op tijd zeg, 22.28 !
pi_94543595
Claudia bedankt voor je vraag over de slaapzak in t vorige topic. Daardoor dacht ik er ook weer aan en dat scheelde me vannacht weer gedoe met haar netjes instoppen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94543661
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)d-stuk-slimmer.dhtml

De tekst kopiëren is gedoe op mobiel, maar ik zou hier wel de resultaten van willen zien.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 24 maart 2011 @ 08:57:28 #11
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94543733
Yay, Jasmin rolt zich om! Vanavond maar het grotere bedje neerzetten ipv de wieg.

Trouwens kinderen naar de creche en slimmer. Ik vraag me af in hoeverre dat ook gebonden is aan het opleidingsniveau van de ouders. Vaak gaan de kinderen van hoger opgeleiden naar de creche en lager opgeleiden blijft de moeder wat vaker thuis. Is dat ook meegenomen in dit onderzoek, vraag ik me dan af.
pi_94543799
Mijn dochter gaat niet naar de creche, maar blijft ook niet thuis...

Vandaag voor t eerst naar de nieuwe gastouder. Spannend.
*poef* nu is het weg
pi_94543991
Spannend kaatjejannie!
pi_94544198
Goed zo Jasmin! Anne rolt inmiddels wel van buik naar rug, maar maakt voor andersom nog totaal geen aanstalten. Ze vindt het niet zo leuk op haar buik, dus waarom zou ze ook? :+

Spannend kaatjejannie!

Wat betreft dat onderzoek: Ik vraag me net als Silmarwen af of het opleidingsniveau van de ouders ook is meegenomen in het onderzoek.
pi_94544257
Ilse doet af en toe een poging om te rollen, maar aangezien het niet lukt, geeft ze het snel weer op.
*poef* nu is het weg
pi_94544399
Meestal wordt met factoren als opleidingsniveau wel rekening gehouden, maar goed, er zit wel wat in ja, net zoals dat parttime creche-kindjes gezonder zouden eten dan kindjes van thuisblijfmoeders. Ik gok dan maar zo dat dat komt omdat Ma Tokkie in de tweede groep valt en Ma met-okay-stel-hersens in de eerste groep.

Maar als ik het artikel zo lees dan vind ik het een beetje suggestief, hier haal ik niets andrs uit dan dat kindjes op die leeftijd voorlopen op leeftijdsgenootjes die thuis blijven bij mama. Ik vraag me af hoe dat in verhouding staat tot bijvoorbeeld het derde kind in een gezin, die zal zich ook optrekken aan de oudere twee en heel anders spelen dan de oudste deed.
Ik ga er vanuit dat als ik het zo lees dat het niet zozeer gaat om substantieel cognitief voorlopen wat later ook nog terug te zien is in het opleidingsniveau uiteindelijk van de kindjes, maar dat het verschil zich in de loop van de basisschool weer min of meer rechttrekt.

En over mn eigen kinderen maak ik me geen zorgen :P die komen thuis niets te kort aan uitdaging etcetera en gaan straks gewoon naar de psz om daar 'sociaal vaardig' te worden enz. :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door huuphuup op 24-03-2011 09:39:52 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94544521
Wat zeg je, depriveer jij je kinderen zo? Onthoud je ze de creche?

Barbaar!
pi_94544622
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:35 schreef Vanyel het volgende:
Wat zeg je, depriveer jij je kinderen zo? Onthoud je ze de creche?

Barbaar!
:Y
Mijn kinderen zijn enorm zielig :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94544695
Bedoelen ze niet dat het niet van gemeenschapsgeld had 'gemogen' als je er niet mee werkt?

Werk je niet voor de meisjes of om een andere reden? Of is dat privé?
pi_94544996
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:41 schreef Vanyel het volgende:
Bedoelen ze niet dat het niet van gemeenschapsgeld had 'gemogen' als je er niet mee werkt?

Werk je niet voor de meisjes of om een andere reden? Of is dat privé?
ja hoor dat bedoelen ze, maar dat ik nú niet werk wil niet zeggen dat ik nooit gá werken. Daarom vind ik het een storende kortzichtige redenatie. En als ik ga werken over een paar jaar is de kans erg aannemelijk dat ik fors meer belasting afdraag dan de meeste van de figuren die er zo'n mening over hebben :P

Ik werkte voornamelijk vanuit huis als editorial assistant, voor een academisch tijdschrift. Helaas verhuisde de editor van het tijdschrift naar een universiteit in Macau en hij nam het tijdschrift mee, dus daarmee zat ik zonder werk.
Bij Amélie heb ik het eerste jaar dus heel bewust meegemaakt, ondanks dat ik nog studeerde en daarnaast werkte, en dat had ik achteraf bezien voor geen goud willen missen. B. vindt het fijner als de meisjes voorlopig het eerste jaar in ieder geval nog niet naar een crèche gaan en dus hebben dus besloten om het voorlopig met minder geld te doen en blijf ik in ieder geval tot 1 januari thuis.

Het is een hele persoonlijke keuze geweest die voornamelijk op gevoel berust eigenlijk en ik kan er weinig aan uitleggen naar anderen toe haha :D Ik merk wel dat ik het vervelend vind dat B.'s familie met kindjes die wel naar een kdv gaan gepikeerd reageren als ze om mijn uitleg vragen. Ik krijg dan gelijk dingen te horen als "maar ik ben een leukere mama als ik werk" of "nou mijn kindjes doen het super/hebben het naar hun zin/komen niets te kort" enz enz.
Dat ík thuis blijf betekent niet dat ik verder iets vind van wat een ander doet zeg maar :P
Als ik wel al een leuke uitdagende baan had gehad met toekomst dan hadden onze kinders hoogstwaarschijnlijk ook gewoon naar een kdv gegaan.

conclusie :+ samenloop van omstandigheden en gevoelsmatig.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94545033
Ik ben kennelijk ook een barbaar. Ik werk wel, maar mijn kind wordt op maandag en dinsdag opgevangen door grootouders en op woensdag door haar vader. Ach ja, ze komt genoeg in contact met andere kindjes, dus ik maak me geen zorgen.
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:00:50 #22
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94545225
We blijven ons toch maar verontschuldigen naar elkaar hè? :)
Ik doe het ook hoor, ook al voel ik me eigenlijk helemaal niet onzeker over hoe ik/wij het doen. Maar gisteren had ik een gesprek met een mede-moeder over onze vakantie (ja, ja, we gaan met ons kind van straks zeven maanden naar Bali!) en ze reageerde een beetje zuinigjes. En dan ga ik gelijk weer lopen malen of het wel ok is.

Moeten we niet eens afspreken als moeders onder elkaar dat we niet zoveel moeten vinden en ook niet moeten aannemen dat anderen blijkbaar iets vinden?! :)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_94545360
Juist leuk, Bali! Ik vind helaas de onze nog wat jong daarvoor, dus gaan wij binnenkort fijn een weekje naar Duitsland.

Ik ga na mijn verlof weer werken, maar was met alle liefde nog een paar maanden langer thuis gebleven (denk ik nu). Alleen zou ik dan mijn baan kwijt zijn en dat heb ik er niet voor over.
pi_94545361
oh ik verontschuldig me eerlijk gezegd tegenwoordig nergens meer voor :@ borstvoeding, kinderdagverblijf of niet, wat je je kind laat eten, waar je je kind mee naar toe neemt, opvoedstijlen etcetera etcetera.
Het is mijn keuze (vooruit, onze keuze :P) en wat een ander daarvan vindt doet me weinig, maar omgekeerd vind ik zelf ook niets van wat een ander doet, dat is de keuze van die ander.

Er zit natuurlijk een verschil tussen uitleg geven voor je keuze als daar om gevraagd wordt en verontschuldigen voor de keuze die je maakt. (das niet naar jou toe bedoelt Hik haha maar familie enzo wil ik het allemaal best uitleggen waarom we doen wat we doen, maar ik verontschuldig me er niet voor.)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94545389
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:05 schreef Vanyel het volgende:
Juist leuk, Bali! Ik vind helaas de onze nog wat jong daarvoor, dus gaan wij binnenkort fijn een weekje naar Duitsland.

Ik ga na mijn verlof weer werken, maar was met alle liefde nog een paar maanden langer thuis gebleven (denk ik nu). Alleen zou ik dan mijn baan kwijt zijn en dat heb ik er niet voor over.
nouja dat dus, als ik een leuke baan had waarbij die baan dan op het spel stond dan is de keuze heel anders.

Lijkt me heerlijk, 7 maanden Bali O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94545765
Je kunt er echt wel vanuit gaan dat er gecorrigeerd is voor sociaal-economische status van de ouders als het onderzoek is uitgevoerd door een universiteit, hoor! Dat neemt niet weg dat het natuurlijk interessant is om meer details over het onderzoek te lezen. Ik zou wel benieuwd zijn naar de meetinstrumenten: hoe is 'slimmer' bijvoorbeeld gedefinieerd en gemeten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 maart 2011 @ 10:20:50 #27
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94545781
wij komen net bij de huisarts vandaan; altijd fijn om te horen dat je zelfdiagnose klopt :') ik mag voorlopig weer gaan smeren met micoonazolnitraat. luieruitslag = candidaschimmeltje. en nav de poepluier kreeg ik ook nog de bevestiging dat ik last heb van hyperlactatie. Daa zei hij verder niets over aangezien hij wel doorhad dat ik me al had ingelezen erover. Voor de krampjes door de hyperlactatie moest ik masseren en zorgen dat hij zich met zn beentjes kon afzetten als hij dat wilde. Infacol / cinababy zouden volgens hem allemaal niet werken ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94545792
We hebben trouwens zojuist gehoord dat Lena ook een 3e dag naar het kinderdagverblijf kan en dat er al een plek is vanaf 3 maanden in plaats van 5 maanden. Oef. :{ Nou ja, het moet maar.
pi_94545904
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:30 schreef huuphuup het volgende:
Ik ga er vanuit dat als ik het zo lees dat het niet zozeer gaat om substantieel cognitief voorlopen wat later ook nog terug te zien is in het opleidingsniveau uiteindelijk van de kindjes, maar dat het verschil zich in de loop van de basisschool weer min of meer rechttrekt.
Dat geldt voor bijna alle onderzoeken. Meestal krjig je geld voor een jaar of 2-3 onderzoek, is er daarna nog een klein beetje tijd om te publiceren en dan is zowel het geld als de tijd op. Er zijn wel grootschaligere onderzoeken waarin kinderen langere tijd gevolgd worden, maar daarin gaan weer vaak details verloren.

Kortom: het blijft lastig. Het kost tijd om inzichten te verwerven in dit soort kwesties en er zijn verschillende soorten onderzoeken voor nodig. Ik zou me er ook niet gauw iets van aantrekken in die zin dat ik andere keuzes voor mijn kind zou maken. Dan loop je al gauw achter de waan van de dag aan.
pi_94546091
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:00 schreef Hik het volgende:
Moeten we niet eens afspreken als moeders onder elkaar dat we niet zoveel moeten vinden en ook niet moeten aannemen dat anderen blijkbaar iets vinden?! :)
Het is gewoon lastig. Je kunt amper iets over je eigen keuzes zeggen zonder een ander daarmee te kwetsen. Ik heb al zo vaak toelichting gegeven op de voedselkeuzes die wij bijvoorbeeld voor Ivan maken en anderen blijven daar maar aanstoot aan nemen. En tja, ik vind het ook niet een kwestie van 'anders is net zo goed'. Als ik mijn keuzes niet beter zou vinden zou ik ze ook niet maken. :Y) Maar het is wel zoals huup zegt: leven en laten leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')