Das wel bijzonder want volgens de regeltjes zeggen ze dat meisjes meestal sneller zijnquote:Op zondag 27 maart 2011 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is één en hetzelfde baby'tje.
Ik kijk voor de gein wel eens wat Ivan rond deze tijd al kon. Die was wel heel snel, ontdek ik nu met terugwerkende kracht. Rond deze periode - Lena is nu 10 weken oud - maakte ik al het eerste rolfilmpje van hem.
Dottir gelukkig ook vrij weinig. De paniek van het 'spelen' roept wel wat traantjes op en af en toe als het echt pijn doet, perst ze er wat uit. Schattig vind ik dat wel.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:10 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, Lena huilt ook gewoon nooit, moet ik bekennen.![]()
Ik denk wel dat je daar een wisselwerking in hebt. Je hebt natuurlijk aan het ene eind van het spectrum 'moeilijke' kindjes die om allerlei redenen veel huilen etc en aan het andere eind hele makkelijke die niet van hun a propos te brengen zijn. Daar kun je niet zoveel aan doen.quote:Gister op een feestje kreeg ik weer de opmerking "makkelijke ouders, makkelijk kindje". Ik vind dat plaatsvervangend beledigend. Er is niets wat wij doen waardoor Lena zo makkelijk is; ze is gewoon zo.
Wat eng!quote:Op zondag 27 maart 2011 13:22 schreef MamaPurk het volgende:
Sarah heeft me nu al een paar keer de stuipen op het lijf gejaagd. Ze stopt met ademen als ze huilt.. Dan huilt ze wel heel hard hoor! Maar dan word ze dus helemaal blauw bijna en haalt geen adem, echt zo eng.. En dan in ene haalt ze wel weer adem dan is haar kleur ook heel snel weer goed.. Ik wilde het gewoon even kwijt!
Dat doet Lena wel eens als ze zich tijdens het drinken verslikt. Mijn hart staat dan ook even stil.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:22 schreef MamaPurk het volgende:
Sarah heeft me nu al een paar keer de stuipen op het lijf gejaagd. Ze stopt met ademen als ze huilt.. Dan huilt ze wel heel hard hoor! Maar dan word ze dus helemaal blauw bijna en haalt geen adem, echt zo eng.. En dan in ene haalt ze wel weer adem dan is haar kleur ook heel snel weer goed.. Ik wilde het gewoon even kwijt!
Ik denk ook dat het vaak (uitzonderingen daargelaten) een wisselwerking is, als het kind zich veilig en geborgen voelt dan heeft het ook weinig om over te klagen.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk wel dat je daar een wisselwerking in hebt. Je hebt natuurlijk aan het ene eind van het spectrum 'moeilijke' kindjes die om allerlei redenen veel huilen etc en aan het andere eind hele makkelijke die niet van hun a propos te brengen zijn. Daar kun je niet zoveel aan doen.
Maar een baby die veel huilt lijkt mij wel meer stress op te roepen bij de ouders. Dat voelt het kind weer en zo versterken ze elkaar. Net als een baby die heel rustig begint de ouders juist vertrouwen kan geven en die rust kan het kind dan ook weer helpen.
Beetje wazig opgeschreven geloof ik...
Ik heb een paar gezonde baby's gezien die toch vrij ontevreden waren. Het was een soort temperament dat ze hadden; er zat weinig rust in het lijfje. Rustig bij papa en mama liggen was er bijvoorbeeld niet bij.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:28 schreef Leandra het volgende:
Als een kind gezond is en verder geen reden tot huilen heeft, dan is de wisselwerking een heel groot deel van hoe "makkelijk" een kind is.
Er staat dat dat vanaf ongeveer drie maanden is en Sarah is pas drie weken..quote:Op zondag 27 maart 2011 13:29 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je het er wel eens over gehad op het consultatiebureau of zo, MamaPurk? Zouden het breath holding spells kunnen zijn?
Dat is dan een stukje karakter wat er luid en duidelijk uit komt.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb een paar gezonde baby's gezien die toch vrij ontevreden waren. Het was een soort temperament dat ze hadden; er zat weinig rust in het lijfje. Rustig bij papa en mama liggen was er bijvoorbeeld niet bij.
Amelie had dat ook wel eens, die huilde zelden maar al ze dan huilde, bijvoorbeeld bij de prikken op het cb dan stopte ze ook met ademen en liep ze helemaal paars aan, geen gezicht. Ik blies altijd even in haar gezichtje, daar schrikken ze een soort van waardoor ze even uit het moment gehaald werd en weer ademde. Het huilen werd er niet perse minder van trouwensquote:Op zondag 27 maart 2011 13:22 schreef MamaPurk het volgende:
Die heeft Oscar, in het grijs mt turquoise en ik heb er juist zelf een rammeltje in gemaakt. Net als dat Sasha in zijn lammetje een rammeltje heeft. Zo kunnen ze in he tdonker ook vrij snel horen waar hun knufltje zich bevindt als ze hem even kwijt zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind deze wel leuk (bol.com rekent momenteel geen verzendkosten!), maar daar zit een rammelaar in.
[ afbeelding ]
die heeft Jan in 't blauw (twee tinten), en Geert in 't paars/geel. Jan kan echt NIET zonder z'n "slapie", en stiekem hoop ik dat Geert dezelgde band opbouwt met zijn "slapie" (hoewel de dikkie dik knuffel die hij van @TNTpostwebcare op Twitter kreeg ook een goede kanshebber isquote:Op zondag 27 maart 2011 15:43 schreef Juud79 het volgende:
@Claudia en ook de rest de mama's.
http://www.babylonia.be/product.php?main_id=30&sub_id=45&lang=NL
Voor mooie, veilige en betaalbare knuffelpoppen.
Ik heb er zelf een van Difrax, een hele zachte... en niet het kleinste model, maar wat groter.
Deze, maar dan zacht oranje en middenroze, ipv de bruintinten.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |