abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94670826
Ik heb bij Lena nog geen tranen gezien! Gek is dat. Ivan had ze wel al meteen.

Nou ja, Lena huilt ook gewoon nooit, moet ik bekennen. :o Gister op een feestje kreeg ik weer de opmerking "makkelijke ouders, makkelijk kindje". Ik vind dat plaatsvervangend beledigend. Er is niets wat wij doen waardoor Lena zo makkelijk is; ze is gewoon zo.

Ik ben wel zo ontzettend blij dat Lena net zo makkelijk bij me in de doek slaapt als Ivan! Zulke feestjes kosten zo weinig moeite. Lena pit een tijdje bij me, wordt wakker, kijkt wat om zich heen, ik voed haar, ze gaat even op schoot om nog wat te kijken, ik voed haar weer en ze tukt weer verder bij me in de doek. En ik kan gewoon alles doen wat ik wil.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94671000
quote:
Op zondag 27 maart 2011 13:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is één en hetzelfde baby'tje. :P

Ik kijk voor de gein wel eens wat Ivan rond deze tijd al kon. Die was wel heel snel, ontdek ik nu met terugwerkende kracht. Rond deze periode - Lena is nu 10 weken oud - maakte ik al het eerste rolfilmpje van hem.
Das wel bijzonder want volgens de regeltjes zeggen ze dat meisjes meestal sneller zijn ;)
Maar ik ken ook wel snelle jongens hoor! En wat ziet een kindje er op bewegend beeld dan anders uit dan op en foto zeg!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94671029
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 13:10 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, Lena huilt ook gewoon nooit, moet ik bekennen. :o
Dottir gelukkig ook vrij weinig. De paniek van het 'spelen' roept wel wat traantjes op en af en toe als het echt pijn doet, perst ze er wat uit. Schattig vind ik dat wel.

quote:
Gister op een feestje kreeg ik weer de opmerking "makkelijke ouders, makkelijk kindje". Ik vind dat plaatsvervangend beledigend. Er is niets wat wij doen waardoor Lena zo makkelijk is; ze is gewoon zo.
Ik denk wel dat je daar een wisselwerking in hebt. Je hebt natuurlijk aan het ene eind van het spectrum 'moeilijke' kindjes die om allerlei redenen veel huilen etc en aan het andere eind hele makkelijke die niet van hun a propos te brengen zijn. Daar kun je niet zoveel aan doen.

Maar een baby die veel huilt lijkt mij wel meer stress op te roepen bij de ouders. Dat voelt het kind weer en zo versterken ze elkaar. Net als een baby die heel rustig begint de ouders juist vertrouwen kan geven en die rust kan het kind dan ook weer helpen.

Beetje wazig opgeschreven geloof ik...

Overigens wel relaxt van die feestjes. Wij hebben er pas eentje gehad maar daar ging het inderdaad ook ongeveer zo.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94671146
Sarah heeft me nu al een paar keer de stuipen op het lijf gejaagd. Ze stopt met ademen als ze huilt.. Dan huilt ze wel heel hard hoor! Maar dan word ze dus helemaal blauw bijna en haalt geen adem, echt zo eng.. En dan in ene haalt ze wel weer adem dan is haar kleur ook heel snel weer goed.. Ik wilde het gewoon even kwijt!
pi_94671218
MamaPurk: Ivan kijkt op die foto ook gewoon wat maf, haha. Hoe gaat het daar trouwens? Ik was ook benieuwd of Jaël nog zo verdrietig wakker is geworden tijdens haar middagslaapje.

Vanyel, het fijne is dat steeds meer mensen in onze kennissen- en vriendenkring kinderen krijgen. Dan kun je de spruiten gewoon meenemen en vermaken ze elkaar zodat je zelf geen oppas hoeft te regelen en je prima kunt vermaken. Naar iemand toegaan die geen kind heeft is toch altijd iets minder 'makkelijk'.

Ik denk ook wel dat je eigen gemoed belangrijk is en dat je dus al gauw in een positieve spiraal zit als het goed gaat en in een negatieve spiraal als het niet goed gaat. Maar ik heb nu al zoveel aanvangsverschillen gezien tussen kleine baby's dat ik vind dat de invloed van de ouder wel wat beter in perspectief geplaatst mag worden.
pi_94671238
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 13:22 schreef MamaPurk het volgende:
Sarah heeft me nu al een paar keer de stuipen op het lijf gejaagd. Ze stopt met ademen als ze huilt.. Dan huilt ze wel heel hard hoor! Maar dan word ze dus helemaal blauw bijna en haalt geen adem, echt zo eng.. En dan in ene haalt ze wel weer adem dan is haar kleur ook heel snel weer goed.. Ik wilde het gewoon even kwijt!
Wat eng!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94671272
quote:
Dat doet Lena wel eens als ze zich tijdens het drinken verslikt. Mijn hart staat dan ook even stil. :{
  zondag 27 maart 2011 @ 13:28:51 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94671336
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 13:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk wel dat je daar een wisselwerking in hebt. Je hebt natuurlijk aan het ene eind van het spectrum 'moeilijke' kindjes die om allerlei redenen veel huilen etc en aan het andere eind hele makkelijke die niet van hun a propos te brengen zijn. Daar kun je niet zoveel aan doen.

Maar een baby die veel huilt lijkt mij wel meer stress op te roepen bij de ouders. Dat voelt het kind weer en zo versterken ze elkaar. Net als een baby die heel rustig begint de ouders juist vertrouwen kan geven en die rust kan het kind dan ook weer helpen.

Beetje wazig opgeschreven geloof ik...
Ik denk ook dat het vaak (uitzonderingen daargelaten) een wisselwerking is, als het kind zich veilig en geborgen voelt dan heeft het ook weinig om over te klagen.

Je ziet het vaak al als een baby bij iemand op schoot gaat die zich er niet zo prettig bij voelt en dus eigenlijk niet weet hoe hij/zij een baby relaxed en toch veilig vast moet houden, dan is het binnen een paar minuten drama.

Als een kind gezond is en verder geen reden tot huilen heeft, dan is de wisselwerking een heel groot deel van hoe "makkelijk" een kind is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_94671376
Heb je het er wel eens over gehad op het consultatiebureau of zo, MamaPurk? Zouden het breath holding spells kunnen zijn?
pi_94671412
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 13:28 schreef Leandra het volgende:

Als een kind gezond is en verder geen reden tot huilen heeft, dan is de wisselwerking een heel groot deel van hoe "makkelijk" een kind is.
Ik heb een paar gezonde baby's gezien die toch vrij ontevreden waren. Het was een soort temperament dat ze hadden; er zat weinig rust in het lijfje. Rustig bij papa en mama liggen was er bijvoorbeeld niet bij.
pi_94671416
Het gaat hier heel goed en Jael is niet meer zo huilend wakker geworden gelukkig. Ze doet het eigenlijk heel goed en is zo lief voor Sarah! De hele tijd kusjes geven en iedereen trots vertellen dat Sarah een baby is. Ze noemt Sarah dus ook baby ;)

Ja echt eng hoor, ik denk steeds dat ze er in zal blijven, maar toch doet ze dat gelukkig niet.. Maar weet ook niet goed wat ik eraan kan doen. Nu blaas ik in haar gezichtje heel zachtjes en daar schrikt ze van waardoor ze weer gaat ademen, en als ik niets doe gaat ze trouwens ook wel weer ademen maar dat duurt me soms te lang. Verder is het trouwens een heel tevrede meisje op het hoor. Het gaat erg goed met de krampjes en dat hysterische huilen doet ze alleen als ze heel erg honger heeft ofzo.. Er is zeg maar altijd een aanwijsbare rede :)
pi_94671520
quote:
Op zondag 27 maart 2011 13:29 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je het er wel eens over gehad op het consultatiebureau of zo, MamaPurk? Zouden het breath holding spells kunnen zijn?
Er staat dat dat vanaf ongeveer drie maanden is en Sarah is pas drie weken..
Ik ga dinsdag even naar het CB en dan ga ik het even vragen. Ze blijft namelijk ook moeilijk doen met de speen van de fles aanhappen.
  zondag 27 maart 2011 @ 13:52:01 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94672026
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb een paar gezonde baby's gezien die toch vrij ontevreden waren. Het was een soort temperament dat ze hadden; er zat weinig rust in het lijfje. Rustig bij papa en mama liggen was er bijvoorbeeld niet bij.
Dat is dan een stukje karakter wat er luid en duidelijk uit komt.

Relaxte ouders hebben misschien niet altijd relaxte kinderen, maar relaxte kinderen hebben vaak wel relaxte ouders.
Een ontevreden kind heeft niet altijd ontevreden ouders, maar ontevreden ouders hebben wel vaak ontevreden kinderen.
Zowel de positieve als negatieve emotie kunnen een wisselwerking veroorzaken, en de negatieve emotie zal dat sneller doen dan de positieve emotie, maar dat wil niet zeggen dat de ouder automatisch verantwoordelijk is voor de gemoedstoestand van het kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 27 maart 2011 @ 15:34:21 #264
143848 huuphuup
Dorksided
pi_94675065
quote:
Amelie had dat ook wel eens, die huilde zelden maar al ze dan huilde, bijvoorbeeld bij de prikken op het cb dan stopte ze ook met ademen en liep ze helemaal paars aan, geen gezicht. Ik blies altijd even in haar gezichtje, daar schrikken ze een soort van waardoor ze even uit het moment gehaald werd en weer ademde. Het huilen werd er niet perse minder van trouwens :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 27 maart 2011 @ 15:43:03 #265
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94675313
@Claudia en ook de rest de mama's.

http://www.babylonia.be/product.php?main_id=30&sub_id=45&lang=NL

Voor mooie, veilige en betaalbare knuffelpoppen.

Ik heb er zelf een van Difrax, een hele zachte... en niet het kleinste model, maar wat groter.
Deze, maar dan zacht oranje en middenroze, ipv de bruintinten.

zondag 27 maart 2011 @ 16:20:44 #266
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94676463
Jasmin rolde zich van buik naar rug vandaag. Denk dat ze het rollen helemaalk snapt nu. *O*
  zondag 27 maart 2011 @ 18:36:25 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94681045
quote:
Op zaterdag 26 maart 2011 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind deze wel leuk (bol.com rekent momenteel geen verzendkosten!), maar daar zit een rammelaar in.

[ afbeelding ]
Die heeft Oscar, in het grijs mt turquoise en ik heb er juist zelf een rammeltje in gemaakt. Net als dat Sasha in zijn lammetje een rammeltje heeft. Zo kunnen ze in he tdonker ook vrij snel horen waar hun knufltje zich bevindt als ze hem even kwijt zijn. ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 maart 2011 @ 20:09:31 #268
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94684659
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:43 schreef Juud79 het volgende:
@Claudia en ook de rest de mama's.

http://www.babylonia.be/product.php?main_id=30&sub_id=45&lang=NL

Voor mooie, veilige en betaalbare knuffelpoppen.

Ik heb er zelf een van Difrax, een hele zachte... en niet het kleinste model, maar wat groter.
Deze, maar dan zacht oranje en middenroze, ipv de bruintinten.

[ afbeelding ]
die heeft Jan in 't blauw (twee tinten), en Geert in 't paars/geel. Jan kan echt NIET zonder z'n "slapie", en stiekem hoop ik dat Geert dezelgde band opbouwt met zijn "slapie" (hoewel de dikkie dik knuffel die hij van @TNTpostwebcare op Twitter kreeg ook een goede kanshebber is O+ )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94684966
Bedankt voor de tips mbt het wapperen. We hadden al een slaapzak geprobeerd met dikke mouwen. Werkte ook niet optimaal. Ik heb ook gekeken naar die bag van puckababy maar bij de prenatal kon ik hem niet passen en ik denk dat ie gewoon veel te groot is. Maar ik denk dat ik de truck heb gevonden. We hebben nu in plaats van een deken met lakentje een deken in een dekbed overtrek (gewoon een die goed past hoor dus maak je geen zorgen ;) En die kunnen we aan beide kanten een stukje onder het matras stoppen. Ze heeft afgelopen nacht in een ruk doorgeslapen en nu ligt ze er ook zonder morren in.

Leandra, fijn dat jullie een fijne vakantie hebben gehad!

Yasmin, wat ben jij een snelle zeg :o al rollen en twee tandjes!
29/10/'10 - 25/03/'13
  zondag 27 maart 2011 @ 20:18:26 #270
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94685032
Ik heb er meteen twee gekocht en iets anders krijgt ze voorlopig niet in haar bedje of wieg. Vind ik ook veels te gevaarlijk, als de ene in de was gaat krijgt ze de ander, zo ontstaat er ook geen verschil.

Het lijkt me heel fijn voor een ukje om zo'n knuf te hebben, als ze dan een speen alleen in bed heeft (mocht ze uberhaupt een speen willen) dan heeft ze deze bij zich als troost en knuffelpop.
pi_94685216
Wij hebben 3 happy horse olifantdoekjes, ivm wassen en kwijtraken. Nu maar hopen dat ze ze straks leuk vindt...
  zondag 27 maart 2011 @ 21:25:06 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94688281
Wij hebben voor elk kind 5 van die knuffelmuizen dan wel -schapen, van de doekjes. ;) :D Ze hebben nooit iets anders in bed gekregen en ze zijn allebei (ruim 3 en 1,5) gek op hun knuffeltjes en ze vragen er altijd om bij het slapen. Beetje sturen/indoctrineren dus. ;)

(De knuffels zijn alleen voor in bed, er ligt 1 exemplaar op het kdv, en alleen bij heel ziek mag hij mee op de bank. En bij slapen in de auto mag er 1 mee, maar verder zijn en blijven ze voor in bed. Beneden spelen ze met andere knuffels. 1 keer in de week gaat hij in de was en krijgen ze een andere. ;) )

[ Bericht 6% gewijzigd door BE op 27-03-2011 21:34:50 ]
pi_94688443
We hebben verschillende knuffels hier, maar nog zonder enige interesse. Ik hoop alleen dat DE knuffel er straks niet weer 1 is die nergens te vinden is als reserve, zoals bij Lotte

Jasmin wat goed!

MamaPurk eng zeg!

Ik heb Ilse gezien vandaag, wat een droppie! Jelle is met z'n 2 maanden jonger gewoon groter dan haar!
pi_94688482
Floris heeft een heleboel verschillende knuffeltjes :)
Hij heeft tot nu toe nog niet echt voorkeur. Ik heb in zn bedje andere knuffels dan die ik meeneem enzo. Zn favoriet is op dit moment dat ding van nestle en een beertje dat ie van tico gehad heeft.
Mn nichtje heeft zo'n difrax knuffel als favoriet, anderen wil ze niet. Het moet echt per se die zijn :)
Mn neefje heeft van die knuffelhonden van de hema, mijn zus heeft er nu 2 en die heeft ie allebei in bed. Zodat ie niet aan 1 van de 2 echt gehecht is, want tis wel s drama bij mn nichtje als ze dr tuttel kwijt is.
pi_94690146
Slapie, wat een leuk woord voor de slaapknuffel!
Die staart van die Dikkie Diktuttel knispert zo erg, echt jammer.
Als we weggaan neem ik die Nestlebeer mee en in zijn bed ligt er eentje van C&A die we gekregen hebben..ik ga denk ik ook maar eens op zoek naar een reserve.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')