abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94588572
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:24 schreef kaatjejannie het volgende:
h&m vind ik aan de kleine kant vallen vanyel. De rompers 62 past Ilse daar al lang niet meer van, terwijl de 62/68 van de Hema nog ruim zitten.

De pruim en de lactulose hebben werk gedaan. Gisteren om 23 uur zat de hele luier vol. Het was al wat overstroomd. Nooit gedacht dat we zo blij zouden zijn om een poepluier te verschonen.
Het is gister bij de gastouder helemaal goed gegaan. Ilse heeft er zelfs een uur geslapen. Dat kreeg de oude gastouder niet voor elkaar. N heeft gister een blij meisje opgehaald, bij de oude gastouder haalde hij een moe en jengelend meisje op.
Maar dat komt ten eerste omdat de H&M echt een 62 is en de hema een tussenmaat (eigenlijk een 65) en ten tweede vallen de hema-rompers eerder ruim :P

ik vind H&M persoonlijk gewoonlijk 'pas' vallen. Als je kind 59 cm is kun je er vanuit gaan dat maat 62 prima zal zijn. Dat idee.

@Vanyel ik heb een blauw schattig zonnehoedje van H&M in maat 62 genomen, Elin's hoofd was 37 cm en ik vond hem nog een tikje ruim, maar goed, de zomer duurt nog een paar maanden dus we kunnen er nog wel een maand of wat mee toe. 56 had te klein geweest denk ik. :)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94588770
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:44 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Maar dat komt ten eerste omdat de H&M echt een 62 is en de hema een tussenmaat (eigenlijk een 65) en ten tweede vallen de hema-rompers eerder ruim :P

ik vind H&M persoonlijk gewoonlijk 'pas' vallen. Als je kind 59 cm is kun je er vanuit gaan dat maat 62 prima zal zijn. Dat idee.

@Vanyel ik heb een blauw schattig zonnehoedje van H&M in maat 62 genomen, Elin's hoofd was 37 cm en ik vond hem nog een tikje ruim, maar goed, de zomer duurt nog een paar maanden dus we kunnen er nog wel een maand of wat mee toe. 56 had te klein geweest denk ik. :)
Ja, dat weet ik ook wel, maar ze heeft de h&m romper maar heel kort gepast. Ze had hem aan, toen ze voor de rest nog 50/56 rompers aanhad.
Naja, Ilse zal wel raar gebouwd zijn ofzo
*poef* nu is het weg
pi_94588877
H&M valt hier ook altijd mooi qua maat, Hema lijkt inderdaad altijd ruim.

Wij hebben lekker een goede nacht gehad, Sarah heeft 1 uur laatste fles gehad en half 9 de eerste, wat een luxe met nog net geen 3 weken oud!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94589004
Fijn dat het goed ging kj!

Ik heb gister 2 van die hoedjes gekocht bij h&m in maat 68, denk dat ik 1 ga ruilen voor 74 want zat toch strakker dan ik dacht (hij sliep in de doek bij het passen). Z'n hoofdomtrek was de vorige keer 42,5 cm ( 2,5 week geleden)
pi_94589050
hema vind k hier juist krapper vallen
h&m vind k wisselend, heb shirts 74 die m bijna niet meer passen en die juist nog veel te ruim zijn.
eigenlijk kan k bij geen enkel merk er echt pijl op trekken moet k zeggen :')
noppies kleine maatjes vond k klein vallen, terwijl k een 74heb die nu wel redelijk past
maar hij heeft ook shirtjes 80 vsn noppies die nog wel ruim zitten, maat t zelfde als een 74 van feetje
pi_94589593
C&A is pas erg, niks heeft Mex Gepast omdat het te smal is. Mex zal heus niet de enige bolle baby zijn toch.
Nu heb ik allemaal ongedragen pakjes van rond de 25 euro en het lukt me niet eens om het voor 5 euro te verlopen...zo zonde!
Hema en H&M vind ik perfect vallen, en V&D weer ruim.
pi_94589614
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:24 schreef kaatjejannie het volgende:
h&m vind ik aan de kleine kant vallen vanyel. De rompers 62 past Ilse daar al lang niet meer van, terwijl de 62/68 van de Hema nog ruim zitten.
Mooi, dan hoef ik geen eeuwen te wachten tot de maatjes 68 gaan passen die ik natuurlijk toch al had besteld omdat je niet met zo'n winkelkar kunt wachten.
quote:
De pruim en de lactulose hebben werk gedaan. Gisteren om 23 uur zat de hele luier vol. Het was al wat overstroomd. Nooit gedacht dat we zo blij zouden zijn om een poepluier te verschonen.
Het is gister bij de gastouder helemaal goed gegaan. Ilse heeft er zelfs een uur geslapen. Dat kreeg de oude gastouder niet voor elkaar. N heeft gister een blij meisje opgehaald, bij de oude gastouder haalde hij een moe en jengelend meisje op.
Ik gok op de lactulose als wondermiddel. Ben zelf misschien al wel aan de tiende fles zo sinds halverwege mijn zwangerschap.
Dat verhaal van de nieuwe gastouder roept toch wel vraagtekens op over de oude.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:20:38 #158
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94589749
Fijn KJ dat het goed ging bij de nieuwe gastouder.
Ik ben me hier geestelijk aan het voorbereiden op het feit dat mijn kleine meisje volgende week voor het eerst naar het kdv gaat. De goedgemerkt stickers zijn besteld, voorraadje melk groeit gestaag en de reservekleertjes zijn uitgezocht.

Ik heb hier net ook maar een wit zonnehoedje van h&m besteld. Gisteren hebben we van mijn schoonzusje een BabyBanz zonnebril gekregen, Eline heeft hem gisteren gepast en het staat wel heel stoer O+
Zondag gaan we naar de Efteling, zal hem dan voor de zekerheid in de tas stoppen
pi_94589869
Een geluk bij een ongeluk dan kaatjejannie, nu laat je je meisje toch wat geruster achter bij d egastouder.
pi_94589879
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:44 schreef huuphuup het volgende:
Het stomme is dat ik Hemabroekjes heb in 62 die perfect zitten en andere waar ze echt nog in zwemt. En dat is geen 62/68..
quote:
Vanyel ik heb een blauw schattig zonnehoedje van H&M in maat 62 genomen, Elin's hoofd was 37 cm en ik vond hem nog een tikje ruim, maar goed, de zomer duurt nog een paar maanden dus we kunnen er nog wel een maand of wat mee toe. 56 had te klein geweest denk ik. :)
Dan is het mooi dat ik diezelfde heb gekocht en de witte erbij. Alleen meet ik Dottir nu grofweg op 38.5 (altijd handig, een rolmaat in je bureau als je je drinkende kind wil opmeten), dus iets groter dan Elin, maar hee, 68 is vast veeel groter, dat spreekt ook uit de post van mrien.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94589908
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:20 schreef Sugarsnap het volgende:
Gisteren hebben we van mijn schoonzusje een BabyBanz zonnebril gekregen, Eline heeft hem gisteren gepast en het staat wel heel stoer O+
Zoeen hebben wij ook gekregen. Ik heb m gister voor de grap even opgezet, maar ze werd er niet onverdeeld gelukkig van..
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:28:13 #162
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94590014
Eline keek eerst een beetje raar rond, maar vond het al snel best
pi_94590147
Verkopen ze ergens pyjama's in maat 56?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94590177
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zeeman? Hema?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_94590202
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
H&M. Ik kan alleen niet direct linken geloof ik.
Omdat het blijkbaar toch kan, ondanks dat DML m niks vindt:
http://shop.hm.com/nl/sho(...)=805831&type=product

zelfs in 50
pi_94590232
Die van de h&m vind ik niet zo. Maar ik ga de stad even onveilig maken met Puck ;)
The way you rock'n'roll
pi_94590250
Oh ik ben net helemaal blij met mijn hellokittyaanwinst :)

Lekkah tacky.
pi_94590345
Vanyel, niet alle kleding van de Hema valt hetzelfde. Zo draagt Lena nu al 2 shirtjes in maat 68 (!). De meeste kleding in maat 62 zit nog ruim en ze draagt nog veel broekjes in maat 56. Ik heb ook wat dingen van de H&M besteld in maat 62 en zowel de broekjes als shirts zitten erg ruim. Kortom: een 62 lijkt me echt een 62.

Lena deed iets mafs vannacht. Ze rolde naar haar zij om vervolgens zo te blijven slapen. :o

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 25-03-2011 10:45:24 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94590445
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]

H&M. Ik kan alleen niet direct linken geloof ik.
Omdat het blijkbaar toch kan, ondanks dat DML m niks vindt:
http://shop.hm.com/nl/sho(...)=805831&type=product
[ afbeelding ]
zelfs in 50
Deze heb ik voor Lena gekocht als zomerpakjes. Ik vind pyjama's bij die kleintjes nogal onzinnig. Alle kleertjes die ik heb zijn zo zacht dat ze er prima in kan slapen. Om er vroeg een avondritueel in te krijgen kan het nuttig zijn om andere kleding aan te doen, maar zo'n pyjama doe je meer voor jezelf. :+
pi_94590566
Ik doe het dus voor het avondritueel dat jij voorstelde :P
The way you rock'n'roll
pi_94590651
Ik vind het ook heel knus staan zo'n pyjama, DML. Ivan krijgt na het avondeten zijn pyjama aan en dan mag hij nog even rondscharrelen. Dat is zo schattig. O+ Maar bij Lena ben ik er te lui voor. :')
pi_94590670
Nieuwe slaaphouding voor Lena?

Hema maat56 nieuw valt hier echt nog veel te groot. Het hema spul dat ik van mijn schoonzus en van claudia heb en dus gewassen is e.d. past wel.

Ik ben ook liever lui dan moe en gisteravond vond Puck het niet geweldig dat gerommel aan hem maar ja. Ik kan nog luier zijn als dat 'm helpt 's nachts de lange ruk te maken :P
Hij heeft dus een pyjama maar zijn luier was doorgelekt. Babydry noemen ze dat :{w
En die pyjama is uit één stuk maar de pijpen kunnen niet tot het eind open en dat vond ik enorm onhandig met luier verschonen vannacht met mijn duffe hoofd om 02.30uur :+
The way you rock'n'roll
pi_94590747
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Deze heb ik voor Lena gekocht als zomerpakjes. Ik vind pyjama's bij die kleintjes nogal onzinnig. Alle kleertjes die ik heb zijn zo zacht dat ze er prima in kan slapen. Om er vroeg een avondritueel in te krijgen kan het nuttig zijn om andere kleding aan te doen, maar zo'n pyjama doe je meer voor jezelf. :+
Zelfde hier hoor. We hebben alleen wat kleertjes die we niet leuk genoeg vinden voor overdag dus daar kleden we haar soms in om voor de nacht. Maar nu hebben we haar de afgelopen 2 nachten in de romper in een dikke slaapzak gehad. Helemaal niks nodig dus.
pi_94590842
Lena heeft smalle beentjes. Bijna alle broekjes zitten te breed, maar de unisexlijn van de Hema kan ze in 56 echt niet meer hebben.

Ik vind dat zowel de Hema als de H&M vaak prima pyjama's hebben. Wat stom trouwens dat er zo weinig in maat 56 tussen zit! Deze is wel aardig:

En deze vind ik ook oké:

Pyjama's mogen van mij wel wat hysterisch zijn. En ik ben dus dol op fout velours spul met kontflap. :Y)
pi_94591232
En deze zou ik ook gerust kopen.

pi_94592951
o, die is leuk Claudia.
Ik heb nu wel genoeg pyama's, maar doe het vaak nog niet aan, alleen de broekjes dan en als zijn shirt heel vies is verwissel ik het wel.
Maar ik heb nu wel een hele coole met brandweerauto's!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 maart 2011 @ 12:48:24 #177
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94594985
Hij is vandaag wat spugerig en huilerig. was al even bij de huisarts langsgeweest omdat hij ook uitslag op borst/armen heeft, maar hij heeft gewoon een gevoelige huid .. (nee hoor, ben geen overbezorgde moeder :') ) en deze huisarts heeft wél een weegschaal staan :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 25 maart 2011 @ 13:19:36 #178
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94596100
Zo, ik kom hier ook maar eens kijken. Net is de kraamhulp de deur uit gegaan, dus vanaf nu ben ik in m'n eentje. Manlief is aan het werk, oudste dochter is op school en de andere twee zijn thuis.
Vanmorgen Evan gewogen en ze was 10 gram boven haar geboortegewicht, dus dat heeft ze netjes gedaan. Ze wordt wel wat onrustiger nu, de krampjes beginnen op te spelen, zo sneu.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_94596408
Gefeliciteerd She-wolf, wist niet dat je al bevallen was, gefeliciteerd! staat er al ergens een mooi fotootje?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 13:33:45 #180
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94596810
Dank je! Ja, op 19 maart in het z&g topic.
pi_94597384
Ik ben geslaagd in de stad voor de witte en blauwe pyjama die Claudia poste :s)

Welkom She-Wolf en Evan!

Sta je 2 uur en 5 minuten in de parkeergarage mag je ¤9 afrekenen ipv ¤6 }:|
The way you rock'n'roll
pi_94597710
She-Wolf, welkom hier! Hoe gaat het met jou?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:00:54 #183
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94597894
Met mij gaat het prima. Ik voel me eigenlijk vanaf dag één gewoon goed. Ben sinds dinsdag al meerdere keren naar buiten geweest, m'n dochter naar school gebracht, m'n nieuwe gordijnen opgehaald in het centrum, gistermiddag de stad in geweest om nieuwe schoenen met haar te kopen, fijn om zo met het mooie weer buiten te zijn.

Best gek, hoe snel het normale leven weer doorgaat, zo anders als bij de eerste.
pi_94598031
Heerlijk dat je zo'n voorspoedig herstel hebt! Dat maakte hier het grote verschil.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:08:56 #185
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94598211
Ik ben er ook echt blij mee en dankbaar om. Het lijkt me heel vervelend als je lichamelijke klachten hebt die je beperken in je kraamtijd (en daarna). Ik klaag sowieso niet, mijn zwangerschap was zonder klachten en mijn bevalling was, op de laatste 20 minuten na, vrijwel pijnloos. Het kan ook anders, besef ik heel goed.
pi_94598367
Ik vind dat tijdens de zwangerschap best veel nadruk wordt gelegd op de controle die je zelf uit kunt oefenen over je herstel: hoe langer je fit blijft hoe beter je de bevalling doorkomt en een voorspoedig herstel hebt. Maarja, als je veel bloed verliest ben je gewoon de klos, net zoals wanneer hechtingen niet goed genezen. En dan zijn er nog zoveel andere dingen die tegen kunnen zitten.

Hoe doe je dat met de kleine? Sjouw je haar overal mee naartoe?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:20:06 #187
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94598646
Nee, Evan is nog niet buiten geweest. De kraamhulp was er tot vanmorgen en mijn man is ook tot vandaag veel thuis geweest. Als het mooi weer blijft dan gaan we misschien dit weekend even naar buiten met haar. Ze houdt pas sinds een dag of twee haar temperatuur goed vast boven de 36,5. In het begin was hij zelfs onder de 36 graden. Maar goed, mijn eigen temperatuur kwam deze week ook niet boven de 35 graden uit.

Ik heb niet het idee dat ik zelf zoveel controle over mijn herstel heb (gehad), ik heb gewoon geluk gehad. Al komt het volgens mijn man omdat ik een bikkel ben. ;)
pi_94599688
Daar heb je een partner voor he, dat soort opmerkingen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:45:08 #189
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94599813
Precies. Als hij het zegt, spreek ik hem niet tegen. ;)
pi_94605417
She-wolf, gefeliciteerd! Heb je nu 4 meiden? En fijn dat het herstel zo goed gaat!

Leuke pyjama's heb je gescoord dml! Wij hebben die met het gestreepte broekje ook. Die heeft ze lang aangepast!

Geweldig Claudia, die hysterische pyjama's ik hou der ook wel van!

Mijn meisje slaapt al bijna de hele dag, en dat op mijn vrije dag :( net waren der opa en oma op bezoek (die ziet ze 1x per week ongeveer) en ze moest er niets van hebben, alleen op mijn schoot wilde ze wel even lachen en daarna viel ze weer meteen in slaap. Mijn kleine slaapkoppie O+
29/10/'10 - 25/03/'13
  vrijdag 25 maart 2011 @ 18:08:00 #191
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94608026
4? Nee zeg! Het zijn er 3 en dat is genoeg ;)
pi_94608816
Wij zijn bij de kinderfysiotherapeut geweest. Uiteraard bevestigde ze de voorkeurshouding naar links en ze zag ook al een lichte afplatting. We moeten 'm nu met alles de hele dag door op zijn rechterzij leggen. Ook in bed. Alleen 's nachts mag hij op zijn rug liggen.
Volgens haar zou hij nu nog niet terug rollen naar zijn rug. Nou dat doet hij dus wel dus we zijn nu aan het bedenken hoe we dit aan gaan pakken.
Mijn schoonzus heeft een babysleep te leen. Wellicht dat we die overdag onder toezicht gaan gebruiken.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 25 maart 2011 @ 18:36:39 #193
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94608977
Ik had het er vd week nog over met een vriendin. Tegenwoordig moeten kindjes op hun rug liggen, terwijl ze de eerste paar weken een heel zacht vormbaar hoofd hebben en ook nog eens gemakkelijk een voorkeurshouding ontwikkelen.

Mijn ukje gaat dus de eerste paar weken van haar leven afwisselend op haar linker en rechter zij slapen. Ze liggen zo enorm veel uur in bed, dat het volgens mij veel beter zou zijn om dat de eerste weken zo te doen.

En dan na een week of acht ze gewoon netjes op de rug te leggen en laten slapen.

DML, werkt het niet om een handdoek rol tegen zijn rug en buik te leggen en hem dan goed in te stoppen? Kindjes zijn zo sterk ook al als ze klein zijn.
pi_94609439
Dan moet je wel een kindje hebben wat op de zij kan liggen.
Als ik dat deed met V dan ging hij brullen. En zelf weer naar zijn rug,
Maar hij draait wel gewoon zijn hoofdje naar links en rechts enzo.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 18:59:19 #195
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94609751
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 18:50 schreef Pvoesss het volgende:
Dan moet je wel een kindje hebben wat op de zij kan liggen.
Als ik dat deed met V dan ging hij brullen. En zelf weer naar zijn rug,
Maar hij draait wel gewoon zijn hoofdje naar links en rechts enzo.
Ja, brullen is natuurlijk enorm zielig, je zal mij niet horen zeggen dat iemand zijn kindje moet laten huilen, integendeel, dat is iets wat ik niet zal doen.
Het is natuurlijk wel lastig met een echte voorkeurshouding, waar je eigenlijk wel echt iets aan moet doen. Dan kan je natuurlijk veel minder makkelijk zeggen, lig maar zoals je wilt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 maart 2011 @ 19:18:37 #196
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94610405
ik kreeg van de kraam/vk ook te horen dat Geert op z'n rug moest .. ik heb ze gelijk duidelijk gemaakt dat ik dat dus absoluut niet van plan ben tot hij kan draaien aangezien het avontuur met Jan me nog vers in het geheugen ligt. Die heeft tot anderhalf jaar bij de fysio gelopen ivm voorkeurshouding en afplatting. (t heeft totaal zolang geduurd omdat ik het fijner vond dat ze hem maandelijks even zag ivm de kinderarts in 't ziekenhuis) . Voor hem kreeg ik toen 'n een stabilisatie kussen te leen. Ik heb vanaf dag één gezegd dat Geert niet op zijn rug zal slapen, tenzij hij dit zelf wil. Tot die tijd slaapt hij mooi op afwisselend de linker en rechter zij. In de box ligt hij in 't voedingskussen, dus goed stabiel, in bed ligt hij op z'n zij tegen mij aan.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_94630223
De eerste dagen sliep Jelle zonder problemen op z'n rug, daarna niet meer. Gisteren nog eens geprobeerd, na 15 min was hij alweer wakker..geen succes dus ;)

Gisteren maat 68 in de kast gelegd en dat heeft hij nu aan, tikje te groot nog maar zeker niet teveel. Hij gaat hard!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 08:27:41 #198
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94630241
Even over de pyjama's nog: die van de hm zijn ideaal omdat ze zo makkelijk open en dicht gaan en niet over het hoofd hoeven. Wij hebben de giraffe variant van die zebra hierboven en de eerste twee maanden heeft neve bijna alleen maar dat soort pakjes aangehad.
Als ik een tip zou moeten geven voor nieuwe ouders is dat je dus echt geen echte kleertjes nodig hebt voor die eerste paar weken. Ik had een spijkerbroekje maat mini. Nou, Neve lag alleen maar in bed. :+
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_94630291
Ik heb juist helemaal niet van dat soort pakjes, vind het maar onhandige dingen ;)

Jelle kan sinds een paar dagen z'n tong uitsteken, vind Lotte heel grappig, zo schattig dan samen!
pi_94630298
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 08:23 schreef mrien het volgende:

Gisteren maat 68 in de kast gelegd en dat heeft hij nu aan, tikje te groot nog maar zeker niet teveel. Hij gaat hard!
:o Ilse zit nog maar net in 68. Maar past ook nog wel 62. We hoeven pas over 3 weken weer naar het cb. Ik denk dat ik donderdag wel even naar het weeguurtje ga. Gister voor het eerst 4 flessen gegeven. Ze slaapt nu nog. Denk dat we dit maar houden zo.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 26 maart 2011 @ 10:45:36 #201
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94632260
Neve zit ook ergens tussen de 62 en 68, afhankelijk van wat het is. De rompers van de HEMA zijn nog een beetje groot, maar bij 50/56 kreeg ze nogal veel decolleté. ;)

Enige dat ik echt lastig vind zijn sokken. Die tot 6 maanden (van de hema) zijn echt te klein, maar die grotere zijn echt enorm. Waar kopen jullie sokken?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 26 maart 2011 @ 10:50:12 #202
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94632384
die van hans textiel zaten altijd wel goed bij Jan, moest ze alleen een maat groter nemen dan hij eigenlijk had :')

pi_94633634
Sokjes van Kruidvat vind ik perfect. Zakken ook helemaal niet af.
pi_94634072
Ik heb een aantal sokken van de h&m waar ik tevreden over ben maar dat is de kleinste maat nog.
The way you rock'n'roll
pi_94634261
De bambino sokken van Kruidvat zijn geweldig, de enige sokken die blijven zitten hier :)
pi_94634383
Die bambino sokken zijnb hier een ramp ;)
Heb nu wat sokken bij de zeeman vandaan, zitten goed
pi_94634652
Welkom She-Wolf en Evan O+
Fijn dat alles goed gaat!!!

Alle sokjes die ik heb heb ik zo ongeveer gekregen en tja het ene stel zit beter dan het andere, maar ik heb er zoveel dat ik de goedzittende steeds uit het mandje trek, maar waar ze vandaan komen weet ik dus niet! Pyama's doen we nog niet aan hier, maar wil ik wel gaan invoeren ivm het dag en nacht ritme gevoel..

Sarah zit hier trouwens echt lang in maatje 50-56. De kleertjes die Jaël allemaal 1x heeft aangehad heeft zij al vaker aan gehad nu :) Toch wel erg leuk hoor zo een kleintje :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:16:20 #208
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94634761
Eline is bijna 2 maanden ouder dan Sarah en draagt nog steeds 56 :o 62 is nog way te groot
pi_94634789
Ik moet er ook aan wennen dat Lena nu 'pas' over is naar 62. Ivan heeft maar heel kort in 56 gezeten terwijl Lena er toch wel 2 maanden mee gedaan heeft.
pi_94635354
Het meeste 56 is hier nog te groot :P
The way you rock'n'roll
pi_94635676
Geniet nog maar van die babymaatjes. Jongenskleding vanaf maat 86 is stom. ;(

Lena is flink verkouden en ze is al een paar dagen aan het regelen. Misschien houdt het een verband met het ander. Jammergenoeg hebben we vanavond een verjaardagsfeestje van ons neefje, dus ik hoop dat ze tevreden blijft in de ringsling. Ik ga misschien vanavond Luuf eens proberen! Ik heb een ui onder haar bed overwogen, maar ik ben bang dat alles in onze slaapkamer naar ui gaat stinken.

Oh, en heeft iemand nog een tip voor een lief, klein en veilig slaapknuffeltje? De meeste knuffels die ze heeft zijn te groot, te hard of vind ik eng in bed.
pi_94635745
Dottir gaat nu over naar 62. Jammer van een paar hele toffe dingen, maar voor andere ook juist leuk.

Ik vind ui niet zoveel effect hebben qua geur in de slaapkamer, wel qua gewenst effect.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:19:46 #213
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94636779
Wij hebben hier 2 van

Gekregen van de verloskundige en superzacht. Ik wissel ze regelmatig, Eline heeft deze en een rood/oranje. Degene die niet in de wieg ligt, ligt dan bij mij in bed
pi_94636839
Ik vind die doekachtige knuffels juist een beetje eng omdat die als een dekentje over het gezicht kunnen liggen. Maarja, ik heb gelezen dat je kussenachtige knuffels juist ook moet vermijden. En als je het doet zoals het hoort leg je helemaal geen knuffel in bed...
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:24:23 #215
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94636941
ik heb hem getest en je kunt er doorheen ademen. Hij is ook niet zo groot.
Maarja, Eline slaapt toch al op haar buik... Ze trekt/wurmt wel de punt van de muts tegen haar neus en ik kijk regelmatig.
pi_94637616
Hm, in Lekker slapen zonder huilen wordt dit als een veilig knuffeltje geadviseerd en jouw knuffeltje lijkt er erg op! Van wat voor spul is het gemaakt, weet je dat?
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:56:13 #217
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94637888
Durf ik niet te zeggen, lijkt een soort fleece zo zacht, maar is wel van 100% katoen.
Difrax heeft ze ook en zelf maken lijkt me ook niet zo moeilijk.
We hebben er ook nog eentje van bamboe, gekocht tijdens de open dag van staatsbosbeheer.
pi_94637958
Sugarsnap, dan is Eline helemaal een kleintje!

Knuffeltjes in bed doe ik liever nog niet, bij Jael ook pas met een maand vier gedaan.

En Sarah is ook echt niet klein hoor, bij geboorte 4200 gram. Maar Sarah met haar 3500 gram is toch echt wel veel kleiner. Ik vind het zo bijzonder dat het verschil in mijn beleving zo groot is.
pi_94637981
Je komt dat soort tutdoekjes veel tegen, maar ik weet niet goed hoe het zit met veilig materiaal en zo. Ik heb er ook een paar gratis gekregen in wat dozen, maar ik weet niet hoe ik dan aan een extra exemplaar kom. En een knuffel met 'Nutricia' erop is niet echt ehm.. leuk voor mij. :Y)
pi_94638050
Dat zijn wel hele leuke tutpopjes! Wij hebben ook zoiets van de kraam gekregen echt wel leuk, maar hier gewoon in de box.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:02:11 #221
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94638080
hahahaha, die heb ik ook nog ergens liggen. Ik denk dat de meesten die worden verkocht wel veilig zijn qua materiaal. Je kunt altijd in de winkel 'testen' natuurlijk.
pi_94638327
DML, tijdens mijn speurtocht kwam ik dit nog tegen:

zaterdag 26 maart 2011 @ 14:10:00 #223
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94638362

Zomaar een paar leuke van Prenatal, maar ik heb zo het idee dat Nijntje niet favoriet bij jou is.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:11:50 #224
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94638430
DML, zoiets heb ik ook nog liggen. Van Difrax in het blauw.
pi_94638542
Dat eerste beertje heeft Jael en daar heeft ze ook een schaap van, maar als het aan haar ligt moeten alle knuffels die we hebben mee in bed maar dat vind ik geen goed idee. Ik las het knuffel slaap associatie stukje van Claudia in het FV topic, ik ga erover denken misschien Sarah toch ook eerder met en knuffeltje te laten slapen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')