abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94554659
Ik moet ook maar voor een hoedje kijken denk ik, Sarah heeft rossig haar daarbij dus waarschijnlijk ook de kans snel te verbranden..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94554750
Ik heb net Kruidvat voor kinderen factor 50 gekocht. Was de enige 50 die ze hadden..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94554857
Wij hebben van zwitsal want die ruikt zo lekker ;)
  donderdag 24 maart 2011 @ 14:37:09 #104
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94555092
zwitsal lag hier nog niet bij de kruidvat, dus maar eigen merk meegenomen.

wbt de discussie, ik doe het heel afwisselend, ik draag graag, maar kinderwagen wordt hier ook regelmatig gebruikt. Ik geef bv, maar straks waarschijnlijk wel weer potjes afgewisseld met vers en rapley. Eline slaapt bij ons op de kamer en bram zelfs regelmatig bij ons in bed, maar ik heb hem liever op zijn eigen kamer. Etc,etc,etc.
Laat iedereen in haar waarde en geef opties bij worstelingen, oftewel laat weten hoe het ook zou kunnen

my ¤0,02
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 maart 2011 @ 14:41:55 #105
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94555288
ik heb de zonnebrand ook maar tevoorschijn gehaald. Geert wil net als z'n broer niks over z'n hoofd hebben. Hij worstelt zelfs zodanig dat hij met z'n hoofd uit de draagdoek komt. Huisarts vond 'm ook goed sterk in z'n nek (houd z'n hoofd nu al overeind, al dwing ik 'm vaak tegen me aan in de draagdoek omdat ik 't te eng vind als hij los hangt met z'n hoofd zeg maar.

Ook ik ben dit keer van plan te gaan rapleyen, maar meer omdat het me makkelijker lijkt dan hem te moeten voeren terwijl er nog een hongerig snaveltje naast me zit dat geholpen moet worden. Hij zal heus ook wel potjes krijgen, maar 't meeste toch wel vers iig.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94557294
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 11:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik heb met het meeste geen moeite maar vond het stoppen met bv idd ook lastig om hier te melden. Op dit moment is puck ook de enige van zijn leeftijd hier die fv krijgt en ik vind het lastig dat ik mijn vragen niet kwijt kan. Want die flessen en hoeveelheid zijn best een geklooi 8)7
Lees mee op mobiel,te weinig tijd voor laptop met baby die niet super in zn vel zir en dreumes van 17mnd ;-)

Post niet meer zoveel o.a. ivm voorgaande discussie maar algs ik iets kwijt wil post ik,zoals nu haha.

Ik geef vanaf begin fv,was bewuste keuze dus als je vragen hebt,pm of stel ze.....
J.was dins 2mnd en lacht ook sinds vorige week pas,t deed dat met 4wkn dus begon me al lichtelijk zorgen te maken ;-- nu naar bureau voor ddr eerste prikjes
pi_94557767
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:32 schreef Hik het volgende:

Pvvvoes: heb je wel door dat jouw "als je het maar kunt uitleggen/als je er maar over hebt nagedacht" ook wel een beetje uit de hoogte kan overkomen? Al mijn stekels gingen overeind staan toen mijn schoonmoeder zich afvroeg "of ik wel genoeg had nagedacht" over het stoppen met bv.
Eerlijk gezegd denk ik dat er door ouders over dingen eerder te veel dan te weinig wordt nagedacht en mijn eerste aanname zal dan ook altijd zijn dat, ook al maakt iemand een andere keus voor zijn kind dan ik, dat daar natuuuurlijk over is nagedacht. De suggestie, zeker van iemand die mij kent, vond ik in elk geval nogal beledigend.
En let op: pragmatisch (soms ook: kiezen voor de makkelijkste weg) met zaken omgaan (dus in mijn geval: stoppen met bv toen ik begon met werken omdat ik kolven op het werk niet zag zitten) is OOK een keuze. Ook al heb ik niet alle onderzoeken gelezen of me overal tot in de naad in verdiept, ik geloof (!) dat mijn (!) kind prima gedeid bij een relaxte moeder die zich niet overal druk om maakt (en hiermee probeer ik niet te suggereren dat mensen die wel onderzoeken lezen, neurotische ouders zijn :+ )

Nu trek je het wel heel ver door voor mijn gevoel.
ik vind dit namelijk totaal niet wat ik zeg.
Want ik zeg niet dat je alle onderzoeken moet lezen of dat een keuze met je hart of de makkelijke keuze verkeerd is. Ik als kolver kan heel goed begrijpen dat iemand dat niet ziet zitten.
En als ik een post zou lezen van jou met dit hierboven dan had ik gemeld dat ik dat wel kon begrijpen en dat ik (fysiek) heel erg moe ben na een kolfsessie en uit mijn werkritme raak.
Dat als je het niet ziet zitten je het ook niet moet doen want zeker volledig bv eruit kolven kan heel zwaar zijn.

Maar ik vind en dan doel ik niet op jou dat mensen toch vaak doen wat normaal is of de dingen direct doen omdat het CB dat zegt.. Zo gaf mijn moeder sinaasappelsap want dat deed toch iedereen. Terwijl ze dat achteraf helemaal niet als een goed plan zag.

Ik zou dat "heb je er heel goed over nagedacht " juist wel lief vinden, zeker omdat relactatie heel lastig is.En bij sommige mensen gaat het kolven als appeltje eitje.
Ik vat zoiets niet als naar op. Maar dat hangt er misschien ook wel vanaf wie het zegt en op welke toon
pi_94558275
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:41 schreef DJMO het volgende:
ik heb de zonnebrand ook maar tevoorschijn gehaald. Geert wil net als z'n broer niks over z'n hoofd hebben. Hij worstelt zelfs zodanig dat hij met z'n hoofd uit de draagdoek komt. Huisarts vond 'm ook goed sterk in z'n nek (houd z'n hoofd nu al overeind, al dwing ik 'm vaak tegen me aan in de draagdoek omdat ik 't te eng vind als hij los hangt met z'n hoofd zeg maar.

Ook ik ben dit keer van plan te gaan rapleyen, maar meer omdat het me makkelijker lijkt dan hem te moeten voeren terwijl er nog een hongerig snaveltje naast me zit dat geholpen moet worden. Hij zal heus ook wel potjes krijgen, maar 't meeste toch wel vers iig.
Hier een hoofdje zonder ondersteuning hoor al vanaf het begin. Ik trok de banden in zijn nekje gewoon strak en dat was het. Mensen schrokken altijd als ik hem niet ondersteunde.
Maar al snel deden ze het zelf ook niet meer. Hij is en was zo sterk. :Y

Ik zit dus wat betreft rapley een beetje met een dilemma. Hier thuis gaat het ala rapley.
En bij het kdv ook vanaf een maand of 8 a 10.
Ze hebben potjes die wil ik sowieso niet hebben en ik wil bepaalde fruit ook niet voor het jaar.
Dus wat dan. :?
Zelf een semi prut blenderen of hem alleen banaan laten eten :+ (wat wel makkelijk gegeven zal worden ala rapley)Of heel erg moeilijk doen dat ik wil dat ze alles rapleyen.
Maar als ze het eng vinden ben ik bang dat ze angstvallig op hem gaan letten en dat is
1. geen doen voor de leidsters aangezien die wel 5 anderen te lepelen hebben.
2. niet erg fijn eten voor hem als hij om de minuten hulp krijgt en niet lekker kan doen wat hij wil.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 24 maart 2011 @ 16:23:00 #109
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94559186
@DML ik heb bij Jan (noodgedwongen) fv gegeven, dus als je vragen hebt stel ze gewoon. áls ik het antwoord weet kan ik je allicht helpen als je dat wil. En mbt tot de bv/fv discussie, daar meng ik me verder niet in, ik heb bij Jan uiteindelijk voor fv gekozen, nu gaat de bv wel goed (gelukkig). Maar dat is een keuze die ieder voor zich moet maken, en zolang jij achter die keuze staat is het gewoon goed. ;)

Lijkt me idd lastig Pvoesss
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

donderdag 24 maart 2011 @ 16:43:21 #110
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94559990
DML, Bram heeft ook flesvoeding gehad, dus ik kan ook vragen beantwoorden
pi_94560263
over zonnebrand nog even, dat is max een jaar houdbaar daarna is de uv-bescherming eraf. (of in elk geval vele malen lager.) voor je mini wel nieuwe kopen dus en niet die van vorig jaar gebruiken.
Je kunt het sowieso wel nog gebruiken als bodylotion ofzo maar ik zou voorzichtig zijn met de kleintjes ermee. :)

Ik haal morgen ook factor 50 van kruidvat of etos huismerk, even kijken waar het al staat :)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94560998
Ik heb een zonnehoedje bij de h&m gekocht waar maat 62 in stond. Ik had Puck niet bij me maar hij heeft maar een klein hoofdje dus ik ben benieuwd hoe het zit/past.

Vanaf wanneer mag je met je baby zwemmen?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94561078
Sommige zwembaden hanteren na de eerste enting.
Verder is dat helemaal aan jezelf.
pi_94561257
Shit, vergeet ik de zonnebrandcrème, daar ging ik eigenlijk voor weg :P
Wel 3 pakken pampers gescoord voor 16,50 met een sesamstraatDVD.
  donderdag 24 maart 2011 @ 17:18:25 #115
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94561260
Over dat zwemmen, dat ligt aan wat voor soort zwembad en de concentratie chloor in het water. Tegenwoordig wordt afgeraden voor de 6 maanden te gaan zwemmen omdat de hoeveelheid chloor vaak hoog is en slecht is voor longen en de huid. Maar sommige zwembaden hebben minder chloor, en babyzwemmen is vaak weer eerder.

Fijn vaag antwoord he! :D
  donderdag 24 maart 2011 @ 17:19:33 #116
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94561304
Sorry Pvvoes, maar nee, ik vind "heb je er goed over nagedacht" erg neerbuigend. Van mijn schoonmoeder, maar ook van heel veel andere mensen. Ook al bedoel je het lief (ofzo). ik beweer ook niet dat iemand (jij, of zij in dit geval) dat soort dingen naar of neerbuigend bedoelt. Maar over iets dat zo privé is kan dat wel zo overkomen.

Ik heb Nivea for kids 50.

Net even met Neve naar de stad gelopen. Op het Neude is een soort theaterfestival bezig. Liggen allemaal zitzakken. Dus daar lekker een poosje gehangen met een tosti.
Er was ook een dj allemaal dance aan het draaien met gekke geluiden erin. Neve vond het hilaaarisch, echt schateren gewoon! :D (en ik houd helemaal niet van dance :') )

Ik heb Nivea for kids 50.

Ik ben net met Neve
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 24 maart 2011 @ 17:21:58 #117
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94561379
Over het zwemmen: het cb hier vond de relatie met enten onzin. Wij hebben voor het eerst gezwommen toen Neve precies 3 maanden was. Ze vond het heeeerlijk, maar werd er wel heel moe van. We gaan daarom ook niet iedere week, maar ik vind het wel een aanrader!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_94562242
Zo, wat een discussie! Ik vind het juist wel fijn om verschillende ervaringen van moeders te lezen. Ook vindt ik het wel prettig als af en toe de vraag gesteld wordt of ik er goed over nagedacht heb. Ik als nieuwe mama vindt het best moeilijk om tussen de bomen het bos te zien. Straks meer nu huilende baby!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_94562253
Wij hebben met Anne voor het eerst gezwommen toen ze bijna 3 maanden was. Ging prima,al was ze het wel na een kwartiertje beu.

Troeta, 3 pakken pampers voor 16,50? Bedoel je niet 26,50? Anders wil ik graag weten waar! :D

Ik heb net ook even zonnecreme gehaald, Etos huismerk voor baby's, factor 50. Stonden nog twee tubetjes, kennelijk hadden meer mensen dit plan ;)
pi_94562789
Ken je die lekker in het levenbonnen? waar je elke keer maandverband bij krijgt, die kan je inleveren bij die actie van 3 voor 26,50, dus een tientje korting op een aanbieding!
pi_94562845
Ah ja, die heb ik inderdaad ook! Ik wist alleen niet dat je ze ook nog op een aanbieding mocht inleveren! Thanks voor de tip, ik zal ze zaterdag even halen!
pi_94562863
Waarom heeft iedereen lekker leven bonnen ;( ik krijg ze maar niet...
pi_94562909
Daar kun je je kennelijk voor aanmelden Orea, ze hebben een site.
Ik heb dat nooit gedaan, maar kennelijk is mijn adres toch op de een of andere manier bij ze aangewaaid...
pi_94562959
Aanmelden via die site werkt niet ;)
pi_94563015
Oh... dat is jammer. Even bellen/mailen?
pi_94563081
Oh, dit staat er in hun FAQ:

Helaas kun je je niet abonneren op het magazine. Wij maken namelijk gebruik van aangekochte adressenbestanden die voor iedere uitgave opnieuw geselecteerd worden. Het kan voorkomen, dat je voorheen geen magazine kreeg en nu wel of visa versa.

Stom zeg...
pi_94563300
ja, het is een heel vreemd bedrijf, snap er niks van en ik vond maandverband sturen naar een zwangere vrouw ook al raar.
Nu zat er een tandenborsteltje in, dus ik denk dat het via felicitas is overgekocht, want alleen kindjes rond de 4 maanden hebben zo'n tandenborstel gekregen.

Orea, misschien kan je eigen adres verkopen: :P
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:23:03 #128
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94563514
Wij kregen ook een tandenborstel! *O*
en maandverband. :{
pi_94563577
Dan heb je geluk want intern mogen ze die korting niet geven op een aanbieding bij de etos
En horen ze het dan voor 20 te verkopen en niet voor 16. Maar niet elke etos is zo stom ;)
pi_94563640
Wij hebben inderdaad geen tandenborstel gekregen :N
The way you rock'n'roll
pi_94563672
Wij kregen alleen maandverband net rond mijn uitgerekende datum...
pi_94564170
Haha ik dus wel.. En ik krijg die bonnen nu al 2,5 jaar.
Ik kreeg ze na de geboorte van X en nu dus met baby borstel dus ze zijn wat mijn gegevens iig uptodate :+
pi_94565673
Wij kregen ook een tandenborstel :Y
pi_94565739
maandverband hier. :s)
met dank aan alle gratis toestanden heb ik geloof ik behalve kraam-units de afgelopen 3 jaar geen maandverband hoeven kopen, en we kunnen nog wel ff vooruit :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94566338
Ik vind ze erg handig om in mijn handtas te stoppen.

Pvoess op zwangerschapspaginaforum hebben ze een hele lijst met etossen die de bonnen aannemen bovenop een aanbieding, het verschilt per vestiging idd.
pi_94569875
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nog geen ervaring mee Hik dus ik kan je niet helpen.

Claudia! Kiek dan! Ivan shirtje

[ afbeelding ]
Ooooh! O+ Wat gaaf om te zien! Ik vind het haast jammer dat ik geen klein babyjongetje meer heb om te kleden, haha.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94570179
Ik ben jaloers :'( als ik mijn adres kon verkopen zou ik het doen :P volgens mij scheelt het best veel!

Of zou ik dan nog maar een kind moeten baren? :P
pi_94570626
Pvoesss: ik weet nu al dat ik van het kinderdagverblijf niet ga vragen om te rapley'en. Ik kan het me namelijk heel goed voorstellen dat ze het eng vinden. Ik denk dat ik gewoon zelf fruitprutjes maak die ik in een bakje doe en meegeef, denk aan mango en peer bijvoorbeeld.
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:42:47 #139
54772 Silmarwen
pi_94570753
Ik als leidster had niet gerapleyd met een kindje. Je hebt gewoon te weinig overzicht met nog 11 anderen, waarvan er waarschijnlijk nog 2 een potje krijgen, 3 zitten te klieren, 2 moeilijke drinkers et cetera. :D Ik weet ook niet zeker of het zou mogen trouwens, ivm aansprakelijkheid en veiligheid van de kinderen.
pi_94570917
Maar op een bepaald moment gaan kinderen toch ook bijvoorbeeld boterhammen eten, Silmarwen? Ik neem aan dat die niet tot ruim 12 maanden in melk gedoopt worden of zo?

Ivan krijgt trouwens geen appel, want dat vind ik nog steeds eng.
  donderdag 24 maart 2011 @ 20:51:53 #141
54772 Silmarwen
pi_94571285
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:45 schreef Claudia_x het volgende:
Maar op een bepaald moment gaan kinderen toch ook bijvoorbeeld boterhammen eten, Silmarwen? Ik neem aan dat die niet tot ruim 12 maanden in melk gedoopt worden of zo?

Ivan krijgt trouwens geen appel, want dat vind ik nog steeds eng.
Jawel, maar vaak krijgen die kinderen iets later of eerder brood dan de grote, ivm slaaptijden. Meestal iets later. Lunch voor de grote om 11:45 tot 12:30 dan naar bed, kleintjes eruit en die brood.
pi_94571551
Vanaf wanneer krijgen ze ongeveer brood?
  donderdag 24 maart 2011 @ 21:21:17 #143
54772 Silmarwen
pi_94573071
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Wanneer de ouders dat willen over het algemeen, dus dat verschilt.
pi_94576433
De groep is bij ons niet 11 kinderen eerder 5 dus dat scheelt ook.
En als brood met 6 maanden kan moet een banaan in stukjes ook kunnen vind ik.
Ach als ze maar goed vinden dat ik in ieder geval geen potje wil ben ik al blij :)
pi_94579485
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Broodkorstje vanaf een maand of 6. Echt gesmeerde boterhammen iets later als ze het kauwen een beetje doorhebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94579625
Mijn kdv geeft ook geen stukken. Ze maken gewoon vers fruit voor alle kindjes en voor de mini's gaat de blender er overheen. Prima toch?!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:21:07 #147
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94580578
Hier precies hetzelfd, grote kindjes in stukken en babietjes met de staafmixer eroverheen. Vanaf 1 jaar eten ze mee met de stukken.
pi_94587347
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:32 schreef mrien het volgende:

[..]

Ik zag dat de h&m kleine maatjes zonnehoedjes heeft (wit en blauw), verder heeft de prenetal wel iets maar nog niet zoveel.
Ja bedankt, nu zit ik online te shoppen bij de H&M.. :P

Dottir zit nu bij de Hema tussen 2 maten in. Het meeste in 56 is te klein, sommige 62's passen en andere 62's zijn nog te groot (heerlijk dat ze zelfs binnen een merk niet maatbetrouwbaar zijn). Van andere merken weet ik even niet wat haar nu past.

Maar ik wil dus zomerdingen kopen bij de H&M. Iemand enig idee hoe de maten bij H&M vallen en hoe die zich verhouden tot de Hemamaten?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 25 maart 2011 @ 08:52:03 #149
54772 Silmarwen
pi_94587495
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:21 schreef Sugarsnap het volgende:
Hier precies hetzelfd, grote kindjes in stukken en babietjes met de staafmixer eroverheen. Vanaf 1 jaar eten ze mee met de stukken.
Zo deden ze het ook mijn werk. Geen potjes tenzij de ouders dat graag wilde. Sommige ouders gaven gepureerd fruit mee, zoals tropische vruchten omdat wij alleen appel/peer/banaan/druif/sinaasappel/mandarijn/kiwi/meloen (seizoens afhankelijk) aanboden.
pi_94588093
h&m vind ik aan de kleine kant vallen vanyel. De rompers 62 past Ilse daar al lang niet meer van, terwijl de 62/68 van de Hema nog ruim zitten.

De pruim en de lactulose hebben werk gedaan. Gisteren om 23 uur zat de hele luier vol. Het was al wat overstroomd. Nooit gedacht dat we zo blij zouden zijn om een poepluier te verschonen.
Het is gister bij de gastouder helemaal goed gegaan. Ilse heeft er zelfs een uur geslapen. Dat kreeg de oude gastouder niet voor elkaar. N heeft gister een blij meisje opgehaald, bij de oude gastouder haalde hij een moe en jengelend meisje op.
*poef* nu is het weg
pi_94588572
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:24 schreef kaatjejannie het volgende:
h&m vind ik aan de kleine kant vallen vanyel. De rompers 62 past Ilse daar al lang niet meer van, terwijl de 62/68 van de Hema nog ruim zitten.

De pruim en de lactulose hebben werk gedaan. Gisteren om 23 uur zat de hele luier vol. Het was al wat overstroomd. Nooit gedacht dat we zo blij zouden zijn om een poepluier te verschonen.
Het is gister bij de gastouder helemaal goed gegaan. Ilse heeft er zelfs een uur geslapen. Dat kreeg de oude gastouder niet voor elkaar. N heeft gister een blij meisje opgehaald, bij de oude gastouder haalde hij een moe en jengelend meisje op.
Maar dat komt ten eerste omdat de H&M echt een 62 is en de hema een tussenmaat (eigenlijk een 65) en ten tweede vallen de hema-rompers eerder ruim :P

ik vind H&M persoonlijk gewoonlijk 'pas' vallen. Als je kind 59 cm is kun je er vanuit gaan dat maat 62 prima zal zijn. Dat idee.

@Vanyel ik heb een blauw schattig zonnehoedje van H&M in maat 62 genomen, Elin's hoofd was 37 cm en ik vond hem nog een tikje ruim, maar goed, de zomer duurt nog een paar maanden dus we kunnen er nog wel een maand of wat mee toe. 56 had te klein geweest denk ik. :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94588770
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:44 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Maar dat komt ten eerste omdat de H&M echt een 62 is en de hema een tussenmaat (eigenlijk een 65) en ten tweede vallen de hema-rompers eerder ruim :P

ik vind H&M persoonlijk gewoonlijk 'pas' vallen. Als je kind 59 cm is kun je er vanuit gaan dat maat 62 prima zal zijn. Dat idee.

@Vanyel ik heb een blauw schattig zonnehoedje van H&M in maat 62 genomen, Elin's hoofd was 37 cm en ik vond hem nog een tikje ruim, maar goed, de zomer duurt nog een paar maanden dus we kunnen er nog wel een maand of wat mee toe. 56 had te klein geweest denk ik. :)
Ja, dat weet ik ook wel, maar ze heeft de h&m romper maar heel kort gepast. Ze had hem aan, toen ze voor de rest nog 50/56 rompers aanhad.
Naja, Ilse zal wel raar gebouwd zijn ofzo
*poef* nu is het weg
pi_94588877
H&M valt hier ook altijd mooi qua maat, Hema lijkt inderdaad altijd ruim.

Wij hebben lekker een goede nacht gehad, Sarah heeft 1 uur laatste fles gehad en half 9 de eerste, wat een luxe met nog net geen 3 weken oud!
pi_94589004
Fijn dat het goed ging kj!

Ik heb gister 2 van die hoedjes gekocht bij h&m in maat 68, denk dat ik 1 ga ruilen voor 74 want zat toch strakker dan ik dacht (hij sliep in de doek bij het passen). Z'n hoofdomtrek was de vorige keer 42,5 cm ( 2,5 week geleden)
pi_94589050
hema vind k hier juist krapper vallen
h&m vind k wisselend, heb shirts 74 die m bijna niet meer passen en die juist nog veel te ruim zijn.
eigenlijk kan k bij geen enkel merk er echt pijl op trekken moet k zeggen :')
noppies kleine maatjes vond k klein vallen, terwijl k een 74heb die nu wel redelijk past
maar hij heeft ook shirtjes 80 vsn noppies die nog wel ruim zitten, maat t zelfde als een 74 van feetje
pi_94589593
C&A is pas erg, niks heeft Mex Gepast omdat het te smal is. Mex zal heus niet de enige bolle baby zijn toch.
Nu heb ik allemaal ongedragen pakjes van rond de 25 euro en het lukt me niet eens om het voor 5 euro te verlopen...zo zonde!
Hema en H&M vind ik perfect vallen, en V&D weer ruim.
pi_94589614
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:24 schreef kaatjejannie het volgende:
Mooi, dan hoef ik geen eeuwen te wachten tot de maatjes 68 gaan passen die ik natuurlijk toch al had besteld omdat je niet met zo'n winkelkar kunt wachten.
quote:
Ik gok op de lactulose als wondermiddel. Ben zelf misschien al wel aan de tiende fles zo sinds halverwege mijn zwangerschap.
Dat verhaal van de nieuwe gastouder roept toch wel vraagtekens op over de oude.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:20:38 #158
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94589749
Fijn KJ dat het goed ging bij de nieuwe gastouder.
Ik ben me hier geestelijk aan het voorbereiden op het feit dat mijn kleine meisje volgende week voor het eerst naar het kdv gaat. De goedgemerkt stickers zijn besteld, voorraadje melk groeit gestaag en de reservekleertjes zijn uitgezocht.

Ik heb hier net ook maar een wit zonnehoedje van h&m besteld. Gisteren hebben we van mijn schoonzusje een BabyBanz zonnebril gekregen, Eline heeft hem gisteren gepast en het staat wel heel stoer O+
Zondag gaan we naar de Efteling, zal hem dan voor de zekerheid in de tas stoppen
pi_94589869
Een geluk bij een ongeluk dan kaatjejannie, nu laat je je meisje toch wat geruster achter bij d egastouder.
pi_94589879
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:44 schreef huuphuup het volgende:
Het stomme is dat ik Hemabroekjes heb in 62 die perfect zitten en andere waar ze echt nog in zwemt. En dat is geen 62/68..
quote:
Vanyel ik heb een blauw schattig zonnehoedje van H&M in maat 62 genomen, Elin's hoofd was 37 cm en ik vond hem nog een tikje ruim, maar goed, de zomer duurt nog een paar maanden dus we kunnen er nog wel een maand of wat mee toe. 56 had te klein geweest denk ik. :)
Dan is het mooi dat ik diezelfde heb gekocht en de witte erbij. Alleen meet ik Dottir nu grofweg op 38.5 (altijd handig, een rolmaat in je bureau als je je drinkende kind wil opmeten), dus iets groter dan Elin, maar hee, 68 is vast veeel groter, dat spreekt ook uit de post van mrien.
pi_94589908
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:20 schreef Sugarsnap het volgende:
Gisteren hebben we van mijn schoonzusje een BabyBanz zonnebril gekregen, Eline heeft hem gisteren gepast en het staat wel heel stoer O+
Zoeen hebben wij ook gekregen. Ik heb m gister voor de grap even opgezet, maar ze werd er niet onverdeeld gelukkig van..
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:28:13 #162
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94590014
Eline keek eerst een beetje raar rond, maar vond het al snel best
pi_94590147
Verkopen ze ergens pyjama's in maat 56?
The way you rock'n'roll
pi_94590177
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zeeman? Hema?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_94590202
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
H&M. Ik kan alleen niet direct linken geloof ik.
Omdat het blijkbaar toch kan, ondanks dat DML m niks vindt:
http://shop.hm.com/nl/sho(...)=805831&type=product

zelfs in 50
pi_94590232
Die van de h&m vind ik niet zo. Maar ik ga de stad even onveilig maken met Puck ;)
The way you rock'n'roll
pi_94590250
Oh ik ben net helemaal blij met mijn hellokittyaanwinst :)

Lekkah tacky.
pi_94590345
Vanyel, niet alle kleding van de Hema valt hetzelfde. Zo draagt Lena nu al 2 shirtjes in maat 68 (!). De meeste kleding in maat 62 zit nog ruim en ze draagt nog veel broekjes in maat 56. Ik heb ook wat dingen van de H&M besteld in maat 62 en zowel de broekjes als shirts zitten erg ruim. Kortom: een 62 lijkt me echt een 62.

Lena deed iets mafs vannacht. Ze rolde naar haar zij om vervolgens zo te blijven slapen. :o

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 25-03-2011 10:45:24 ]
pi_94590445
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]

H&M. Ik kan alleen niet direct linken geloof ik.
Omdat het blijkbaar toch kan, ondanks dat DML m niks vindt:
http://shop.hm.com/nl/sho(...)=805831&type=product
[ afbeelding ]
zelfs in 50
Deze heb ik voor Lena gekocht als zomerpakjes. Ik vind pyjama's bij die kleintjes nogal onzinnig. Alle kleertjes die ik heb zijn zo zacht dat ze er prima in kan slapen. Om er vroeg een avondritueel in te krijgen kan het nuttig zijn om andere kleding aan te doen, maar zo'n pyjama doe je meer voor jezelf. :+
pi_94590566
Ik doe het dus voor het avondritueel dat jij voorstelde :P
The way you rock'n'roll
pi_94590651
Ik vind het ook heel knus staan zo'n pyjama, DML. Ivan krijgt na het avondeten zijn pyjama aan en dan mag hij nog even rondscharrelen. Dat is zo schattig. O+ Maar bij Lena ben ik er te lui voor. :')
pi_94590670
Nieuwe slaaphouding voor Lena?

Hema maat56 nieuw valt hier echt nog veel te groot. Het hema spul dat ik van mijn schoonzus en van claudia heb en dus gewassen is e.d. past wel.

Ik ben ook liever lui dan moe en gisteravond vond Puck het niet geweldig dat gerommel aan hem maar ja. Ik kan nog luier zijn als dat 'm helpt 's nachts de lange ruk te maken :P
Hij heeft dus een pyjama maar zijn luier was doorgelekt. Babydry noemen ze dat :{w
En die pyjama is uit één stuk maar de pijpen kunnen niet tot het eind open en dat vond ik enorm onhandig met luier verschonen vannacht met mijn duffe hoofd om 02.30uur :+
The way you rock'n'roll
pi_94590747
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Deze heb ik voor Lena gekocht als zomerpakjes. Ik vind pyjama's bij die kleintjes nogal onzinnig. Alle kleertjes die ik heb zijn zo zacht dat ze er prima in kan slapen. Om er vroeg een avondritueel in te krijgen kan het nuttig zijn om andere kleding aan te doen, maar zo'n pyjama doe je meer voor jezelf. :+
Zelfde hier hoor. We hebben alleen wat kleertjes die we niet leuk genoeg vinden voor overdag dus daar kleden we haar soms in om voor de nacht. Maar nu hebben we haar de afgelopen 2 nachten in de romper in een dikke slaapzak gehad. Helemaal niks nodig dus.
pi_94590842
Lena heeft smalle beentjes. Bijna alle broekjes zitten te breed, maar de unisexlijn van de Hema kan ze in 56 echt niet meer hebben.

Ik vind dat zowel de Hema als de H&M vaak prima pyjama's hebben. Wat stom trouwens dat er zo weinig in maat 56 tussen zit! Deze is wel aardig:

En deze vind ik ook oké:

Pyjama's mogen van mij wel wat hysterisch zijn. En ik ben dus dol op fout velours spul met kontflap. :Y)
pi_94591232
En deze zou ik ook gerust kopen.

pi_94592951
o, die is leuk Claudia.
Ik heb nu wel genoeg pyama's, maar doe het vaak nog niet aan, alleen de broekjes dan en als zijn shirt heel vies is verwissel ik het wel.
Maar ik heb nu wel een hele coole met brandweerauto's!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 maart 2011 @ 12:48:24 #177
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94594985
Hij is vandaag wat spugerig en huilerig. was al even bij de huisarts langsgeweest omdat hij ook uitslag op borst/armen heeft, maar hij heeft gewoon een gevoelige huid .. (nee hoor, ben geen overbezorgde moeder :') ) en deze huisarts heeft wél een weegschaal staan :@

vrijdag 25 maart 2011 @ 13:19:36 #178
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94596100
Zo, ik kom hier ook maar eens kijken. Net is de kraamhulp de deur uit gegaan, dus vanaf nu ben ik in m'n eentje. Manlief is aan het werk, oudste dochter is op school en de andere twee zijn thuis.
Vanmorgen Evan gewogen en ze was 10 gram boven haar geboortegewicht, dus dat heeft ze netjes gedaan. Ze wordt wel wat onrustiger nu, de krampjes beginnen op te spelen, zo sneu.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_94596408
Gefeliciteerd She-wolf, wist niet dat je al bevallen was, gefeliciteerd! staat er al ergens een mooi fotootje?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 13:33:45 #180
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94596810
Dank je! Ja, op 19 maart in het z&g topic.
pi_94597384
Ik ben geslaagd in de stad voor de witte en blauwe pyjama die Claudia poste :s)

Welkom She-Wolf en Evan!

Sta je 2 uur en 5 minuten in de parkeergarage mag je ¤9 afrekenen ipv ¤6 }:|
The way you rock'n'roll
pi_94597710
She-Wolf, welkom hier! Hoe gaat het met jou?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:00:54 #183
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94597894
Met mij gaat het prima. Ik voel me eigenlijk vanaf dag één gewoon goed. Ben sinds dinsdag al meerdere keren naar buiten geweest, m'n dochter naar school gebracht, m'n nieuwe gordijnen opgehaald in het centrum, gistermiddag de stad in geweest om nieuwe schoenen met haar te kopen, fijn om zo met het mooie weer buiten te zijn.

Best gek, hoe snel het normale leven weer doorgaat, zo anders als bij de eerste.
pi_94598031
Heerlijk dat je zo'n voorspoedig herstel hebt! Dat maakte hier het grote verschil.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:08:56 #185
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94598211
Ik ben er ook echt blij mee en dankbaar om. Het lijkt me heel vervelend als je lichamelijke klachten hebt die je beperken in je kraamtijd (en daarna). Ik klaag sowieso niet, mijn zwangerschap was zonder klachten en mijn bevalling was, op de laatste 20 minuten na, vrijwel pijnloos. Het kan ook anders, besef ik heel goed.
pi_94598367
Ik vind dat tijdens de zwangerschap best veel nadruk wordt gelegd op de controle die je zelf uit kunt oefenen over je herstel: hoe langer je fit blijft hoe beter je de bevalling doorkomt en een voorspoedig herstel hebt. Maarja, als je veel bloed verliest ben je gewoon de klos, net zoals wanneer hechtingen niet goed genezen. En dan zijn er nog zoveel andere dingen die tegen kunnen zitten.

Hoe doe je dat met de kleine? Sjouw je haar overal mee naartoe?
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:20:06 #187
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94598646
Nee, Evan is nog niet buiten geweest. De kraamhulp was er tot vanmorgen en mijn man is ook tot vandaag veel thuis geweest. Als het mooi weer blijft dan gaan we misschien dit weekend even naar buiten met haar. Ze houdt pas sinds een dag of twee haar temperatuur goed vast boven de 36,5. In het begin was hij zelfs onder de 36 graden. Maar goed, mijn eigen temperatuur kwam deze week ook niet boven de 35 graden uit.

Ik heb niet het idee dat ik zelf zoveel controle over mijn herstel heb (gehad), ik heb gewoon geluk gehad. Al komt het volgens mijn man omdat ik een bikkel ben. ;)
pi_94599688
Daar heb je een partner voor he, dat soort opmerkingen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:45:08 #189
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94599813
Precies. Als hij het zegt, spreek ik hem niet tegen. ;)
pi_94605417
She-wolf, gefeliciteerd! Heb je nu 4 meiden? En fijn dat het herstel zo goed gaat!

Leuke pyjama's heb je gescoord dml! Wij hebben die met het gestreepte broekje ook. Die heeft ze lang aangepast!

Geweldig Claudia, die hysterische pyjama's ik hou der ook wel van!

Mijn meisje slaapt al bijna de hele dag, en dat op mijn vrije dag :( net waren der opa en oma op bezoek (die ziet ze 1x per week ongeveer) en ze moest er niets van hebben, alleen op mijn schoot wilde ze wel even lachen en daarna viel ze weer meteen in slaap. Mijn kleine slaapkoppie O+
29/10/'10 - 25/03/'13
  vrijdag 25 maart 2011 @ 18:08:00 #191
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94608026
4? Nee zeg! Het zijn er 3 en dat is genoeg ;)
pi_94608816
Wij zijn bij de kinderfysiotherapeut geweest. Uiteraard bevestigde ze de voorkeurshouding naar links en ze zag ook al een lichte afplatting. We moeten 'm nu met alles de hele dag door op zijn rechterzij leggen. Ook in bed. Alleen 's nachts mag hij op zijn rug liggen.
Volgens haar zou hij nu nog niet terug rollen naar zijn rug. Nou dat doet hij dus wel dus we zijn nu aan het bedenken hoe we dit aan gaan pakken.
Mijn schoonzus heeft een babysleep te leen. Wellicht dat we die overdag onder toezicht gaan gebruiken.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 25 maart 2011 @ 18:36:39 #193
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94608977
Ik had het er vd week nog over met een vriendin. Tegenwoordig moeten kindjes op hun rug liggen, terwijl ze de eerste paar weken een heel zacht vormbaar hoofd hebben en ook nog eens gemakkelijk een voorkeurshouding ontwikkelen.

Mijn ukje gaat dus de eerste paar weken van haar leven afwisselend op haar linker en rechter zij slapen. Ze liggen zo enorm veel uur in bed, dat het volgens mij veel beter zou zijn om dat de eerste weken zo te doen.

En dan na een week of acht ze gewoon netjes op de rug te leggen en laten slapen.

DML, werkt het niet om een handdoek rol tegen zijn rug en buik te leggen en hem dan goed in te stoppen? Kindjes zijn zo sterk ook al als ze klein zijn.
pi_94609439
Dan moet je wel een kindje hebben wat op de zij kan liggen.
Als ik dat deed met V dan ging hij brullen. En zelf weer naar zijn rug,
Maar hij draait wel gewoon zijn hoofdje naar links en rechts enzo.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 18:59:19 #195
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94609751
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 18:50 schreef Pvoesss het volgende:
Dan moet je wel een kindje hebben wat op de zij kan liggen.
Als ik dat deed met V dan ging hij brullen. En zelf weer naar zijn rug,
Maar hij draait wel gewoon zijn hoofdje naar links en rechts enzo.
Ja, brullen is natuurlijk enorm zielig, je zal mij niet horen zeggen dat iemand zijn kindje moet laten huilen, integendeel, dat is iets wat ik niet zal doen.
Het is natuurlijk wel lastig met een echte voorkeurshouding, waar je eigenlijk wel echt iets aan moet doen. Dan kan je natuurlijk veel minder makkelijk zeggen, lig maar zoals je wilt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 25 maart 2011 @ 19:18:37 #196
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94610405
ik kreeg van de kraam/vk ook te horen dat Geert op z'n rug moest .. ik heb ze gelijk duidelijk gemaakt dat ik dat dus absoluut niet van plan ben tot hij kan draaien aangezien het avontuur met Jan me nog vers in het geheugen ligt. Die heeft tot anderhalf jaar bij de fysio gelopen ivm voorkeurshouding en afplatting. (t heeft totaal zolang geduurd omdat ik het fijner vond dat ze hem maandelijks even zag ivm de kinderarts in 't ziekenhuis) . Voor hem kreeg ik toen 'n een stabilisatie kussen te leen. Ik heb vanaf dag één gezegd dat Geert niet op zijn rug zal slapen, tenzij hij dit zelf wil. Tot die tijd slaapt hij mooi op afwisselend de linker en rechter zij. In de box ligt hij in 't voedingskussen, dus goed stabiel, in bed ligt hij op z'n zij tegen mij aan.

pi_94630223
De eerste dagen sliep Jelle zonder problemen op z'n rug, daarna niet meer. Gisteren nog eens geprobeerd, na 15 min was hij alweer wakker..geen succes dus ;)

Gisteren maat 68 in de kast gelegd en dat heeft hij nu aan, tikje te groot nog maar zeker niet teveel. Hij gaat hard!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 08:27:41 #198
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_94630241
Even over de pyjama's nog: die van de hm zijn ideaal omdat ze zo makkelijk open en dicht gaan en niet over het hoofd hoeven. Wij hebben de giraffe variant van die zebra hierboven en de eerste twee maanden heeft neve bijna alleen maar dat soort pakjes aangehad.
Als ik een tip zou moeten geven voor nieuwe ouders is dat je dus echt geen echte kleertjes nodig hebt voor die eerste paar weken. Ik had een spijkerbroekje maat mini. Nou, Neve lag alleen maar in bed. :+
pi_94630291
Ik heb juist helemaal niet van dat soort pakjes, vind het maar onhandige dingen ;)

Jelle kan sinds een paar dagen z'n tong uitsteken, vind Lotte heel grappig, zo schattig dan samen!
pi_94630298
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 08:23 schreef mrien het volgende:

Gisteren maat 68 in de kast gelegd en dat heeft hij nu aan, tikje te groot nog maar zeker niet teveel. Hij gaat hard!
:o Ilse zit nog maar net in 68. Maar past ook nog wel 62. We hoeven pas over 3 weken weer naar het cb. Ik denk dat ik donderdag wel even naar het weeguurtje ga. Gister voor het eerst 4 flessen gegeven. Ze slaapt nu nog. Denk dat we dit maar houden zo.
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')